Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Ομιλία - ανάπτυξη της ομιλίας σε παιδιά κάτω των 3 ετών


Recommended Posts

Να συνεχίσετε να κάνετε αυτά που ήδη κάνετε.

Δηλαδή εργοθεραπείες, λογοθεραπείες, παιδικό σταθμό, να τον ενθαρρύνετε στις κοινωνικές επαφές (πχ να χαιρετάει ή να κάνει την χειρονομία για "ευχαριστώ" βλέποντας το δικό σας παράδειγμα), όταν σας τραβάει να του λέτε δείχνοντας πχ "τι θέλεις; το νερό;" και να του βάζετε το δακτυλάκι να δείξει αυτό που θέλει κτλ (περισσότερες λεπτομέρειες θα σας πουν οι εργοθεραπευτές).

Από εκεί και πέρα αν αυτό που συμβαίνει λέγεται αναπτυξιακή καθυστέρηση ή οτιδήποτε έχει λιγότερη σημασία. Σημασία έχει να τον βοηθήσετε όσο περνάει από το χέρι σας και σιγά σιγά θα δείτε αποτελέσματα.

Με την πάνα να κάνετε εκπαίδευση χωρίς όμως μεγάλη πίεση γιατί αυτό θα λειτουργήσει ανασταλτικά. Μην αγχωθείτε. Ας τη βγάλει και λίγο αργότερα.

Με το θέμα του φαγητού, δοκίμασε να του δίνεις σούπες ρίχνοντας μέσα πχ ψιλοκομμένα κομματάκια κρέας. Αυτό μπορεί να είναι και αντίδραση στον ερχομό του αδερφού του.

Όπως και να΄χει, μην δείχνεις το άγχος σου για όλα αυτά τα θέματα και να του φέρεσαι ως συνήθως.

 

Ευχαριστω πολυ. Ηδη η λογοθεραπευτρια μας προτεινε καποιες τετοιες ασκησεις. Μας ειπε επισης οτι θα μας δωσει συμβουλες για το φαγητο, καθως αν δεν μαθει να μασαει θα ειναι δυσκολο και να μιλησει. Δειχνει αρκετη αγαπη στο μωρο αλλα ταυτοχρονα προσπαθει να με τραβηξει απο αυτο οταν ασχολουμαι μαζι του. Φροντιζω παντως μια φορα καθε μερα να πηγαινουμε βολτα οι δυο μας και να παιζω μαζι του οταν το μωρο κοιμαται.Το αγχος μου μαλλον δεν εχω καταφερει να το διαχειριστω!Ελπιζω να τα παει καλυτερα αν και μας ειπαν οτι ισως χρειαστουν αρκετοι μηνες.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 994
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Ευχαριστω για την απαντηση. Θα με ενδιεφερε παρα πολυ να εχω υποψη μου οτι πληροφοριες μπορεις να μου στειλεις γιατι ακομα ειμαστε στην αρχη των θεραπειων και δεν ξερω μελλοντικα τι θα μου χρειαστει. Στην Αθηνα μενουμε. Για το ταμπλετ εχεις απολυτο δικιο, ηταν ενας αστοχος τροπος για να τον κανω να φαει. Ελπιζω το βαφτιστηρι σου να τα παει καλυτερα.

 

Το βαφτιστήρι μου δόξα τω θεώ προχωράει πολύ καλά, είναι πλέον 7 ετών και "πρωτάκι", αλλά τον τρέξανε από πολύ μικρή ηλικία, καθώς τους άνοιξε τα μάτια η κα Δράκου, παιδίατρος στο Έλενα, η οποία τον παρακολουθούσε λόγω προωρότητας.

Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι παρακολουθούσε μαθήματα στην ΕΘΜΑ στο Ψυχικό και μετά στη Θεοτόκο στο Ίλιον παράλληλα με το κανονικό νηπιαγωγείο, ενώ τώρα τον παρακολουθεί παιδονευρολόγος στο Παίδων Πεντέλης, αλλά όλα αυτά με συγκεκριμένες γνωματεύσεις.

Αν θέλεις πιο συγκεκριμένες πληροφορίες, στείλε μου προσωπικό μήνυμα για να σε παραπέμψω στην κουμπάρα μου, θα χαρεί πολύ να βοηθήσει, έχοντας τραβήξει αυτό τον γολγοθά επί τόσα χρόνια και ζώντας με το άγχος για την πορεία του παιδιού!

9maTp3.png

Link to comment
Share on other sites

nat, μήπως μπορείς να μας πεις για το ΕΘΜΑ και την ΘΕΟΤΟΚΟ στο Ίλιον γιατί πρώτη φορά τα ακούω; Είναι δημόσια ιδρύματα ή ιδιωτικά; Πας εκεί με ραντεβού;

Link to comment
Share on other sites

nat, μήπως μπορείς να μας πεις για το ΕΘΜΑ και την ΘΕΟΤΟΚΟ στο Ίλιον γιατί πρώτη φορά τα ακούω; Είναι δημόσια ιδρύματα ή ιδιωτικά; Πας εκεί με ραντεβού;

 

Καλησπέρα,

είναι δημόσια ιδρύματα, αλλά απαιτούνται συγκεκριμένες γνωματεύσεις για να πάρουν τα παιδιά.

Παραθέτω λινκ για να πάρεις μια ιδέα:

http://0317.syzefxis.gov.gr/?page_id=2213

και http://www.theotokos.gr/theotokos

 

Αν χρειάζεσαι πιο συγκεκριμένες πληροφορίες θα πρέπει να μιλήσω με την κουμπάρα μου, οπότε καλύτερα να μου στείλεις προσωπικό μήνυμα για να το δω σίγουρα.

9maTp3.png

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα ελπίζω να γράφω στη σωστή ενότητα.Θα ήθελα να ρωτήσω οι δαπάνη για την λογοθεραπεία Δεκεμβρίου θα επιστραφεί κανονικά όπως οι άλλοι μήνες και το ρωτάω αυτό γιατί μέχρι τώρα από την στιγμή που ξεκινήσαμε το ποσό πιστωνόταν στο λογαριασμό μέσα σε 15 ημέρες από την κατάθεση της απόδειξης ενώ αυτό το μήνα εφόσον έχω καταθέσει την απόδειξη 5/1 μέχρι σήμερα δεν έχουν μπεί τα χρήματα στο λογαριασμό στο ικα που ρώτησα δεν έχουν εκκρεμμότητα και μου λένε ότι θα έπρεπε να είχε γίνει πίστωση 19/1 αλλά τίποτα μήπως αργήσουν να πληρώσουν τον Δεκέμβριο λόγω αυτής της κατάστασης??Εσείς έχετε πληρωθεί για τον Δεκέμβριο??

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

georgia6575, η εργοθεραπεύτρια μας ενημέρωσε ότι τους διαβεβαίωσαν πως ο Δεκέμβριος του 2016 θα πληρωθεί κανονικά, και ο Ιανουάριος, αν τα χαρτιά κατατεθούν ως 24.1. Σε εμάς τα λεφτά του Νοεμβρίου μπήκαν την Δευτέρα 23.1, ενώ τα είχαμε καταθέσει 6.12. Μεγάλη καθυστέρηση. Τώρα περιμένουμε του Δεκεμβρίου και του Ιανουαρίου, αλλά όπως είπαν στον σύζυγο τώρα θα υπάρχει καθυστέρηση στην καταβολή. Τους λόγους δεν τους ξέρω. Λεφτά πια δεν υπάρχουν ή ασκηση πίεσης στους γονείς;

Link to comment
Share on other sites

Για τον μήνα Νοέμβριο έγινε η επιστροφή άμμεσα μέσα σε λίγες ημέρες όπως και η προηγούμενοι μήνες δηλαδή 4/11 κατέθεσα την απόδειξη και 15/11 είχε πιστωθεί το ποσό. Για τον Δεκέμβριο τώρα μάλλον θα υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση για να επιστρέψουν το ποσό της δαπάνης σε επικοινωνία που είχα με την λογοθεραπεύτρια μου είπε ότι υπάρχει περίπτωση η πληρωμή Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου να καθυστερήσει πάρα πολύ και να γίνει η πληρωμή τον Ιούνιο.Θα προσπαθήσω να κάνω κάποια επαφή με τον εοππυ αν έχω κάποιο νέο θα σας ενημερώσω.

Link to comment
Share on other sites

Πηγα χθες στο ΙΚΑ Νεας Ιωνιας και κατεθεσα την αποδειξη του Δεκεμβριου. Μου εδωσαν το χαρτι που λεει οτι θα πιστωθουν τα χρηματα αλλα προφορικα μου ειπαν οτι μαλλον δεν θα πληρωθει απο αυτους αλλα μπορει να παει στον ΕΟΠΥ και να καθυστερησει να πληρωθει. Παντως δεν ηξερε η υπαλληλος να μου πει πιο συγκεκριμενα ποτε θα πληρωθουμε.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ολα τα μωρα εχουν διαφορετικους χρονους στο ποτε θα μιλησουν. Δεν ειναι θεμα πιεσης και δε πρεπει να ζοριζεται το μωρο. Εαν δε πει ενας ειδικος οτι δεν εχει προβλημα καλο ειναι να τα αφηνουμε οποτε αρχισουν απο μονα τους το καθενα στο χρονο του. Γνωμη μου βεβαια.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 χρόνια μετά...

Ο γιος μου γίνεται δυο σε λίγες μέρες. όπως έχω γράψει κ άλλου, μέχρι τώρα είχε πολύ λίγες λέξεις. ήμασταν σε διαδικασία να αρχίσουμε να το ψάχνουμε αλλά όχι συστηματικά. είναι τώρα 5-6 μέρες που έκανε ένα τεράστιο άλμα. μια μέρα έτσι ξαφνικα προσπάθησε να πει καμία δεκαπενταριά λέξεις μαζεμένες κ απο τοτε εμπλουτίζει. λεξεις βεβαια δισύλλαβες ή την τελευταια συλλαβή κ οχι ολους τους συμφωνικους φθόγγους, αλλα ηταν σαφες οτι ειχε στο νου κατι συγκεκριμενο που προσπαθουσε να μιμηθει. Δεν θέλω να συζητήσουμε το αν άργησε ή δεν άργησε ή αν πρέπει ακόμα να ανησυχούμε κλπ. Αυτο που με απασχολει ειναι πώς να το χειριστούμε στο εξης. μεχρι τωρα ακολουθούσαμε τη λογικη να αφηνουμε το παιδι αυθορμητο, δεν τπυ ζητήσαμε ποτε να επαναλάβει κατι, δεν τον ρωτούσαμε συνεχως πράγματα για να τον "αναγκάσουμε" να πει κάτι, δεν του λέγαμε να χαιρετησει, να στειλω φιλάκι κλπ. Αθτο ισως το καναμε σε υπερβολικο βαθμο. το τεκευταιο εικοσαήμερο αλλάξαμε καπως τακτική, τον ενθαρρυναμε συστηματικα να επαναλαμβάνει τις λέξεις που έλεγε μέχρι τώρα, αφήναμε λέξεις ημιτελείς για να τις ολοκληρώσει κ τετοια, που δεν ξερω ανηταν αντιπαιδαγωγικά αλλα ειχαμε αρχισει να αγχωνόμαστε κ θελαμε να τπυ δωσουμε μια ώθηση πριν αρχισουμε να τον τρεχουμε σε γιατρους. Δεν ξερω αν βοηθησε αυτο ή αν απλως ηταν η ωρα του. τωρα δεν θελουμε να κανουμε το ιδιο λαθος αλλα ουτε να πιέσουμε. το λεω γιατι βλεπω οτι στην χαρα του να πει ολες τις λεξεις, αρχιζει να τα μπερδευει. δηλαδη σαν να εχει πολλα στο μυαλο του κ να μην προλαβαινει να τα επεξεργαστεί, ή ισως κουραζεται καποιες φορες κ λεει τον πρωτο φθόγγο που του βγαινει ευκολα κ απλώς μοιάζει ενώ λίγο πριν είχε πει κάτι πιο ακριβές. Νομίζω ότι τώρα πήγαμε λίγο στο άλλο άκρο κ ρωτάμε συνέχεια κ μήπως αυτό τον αγχώνει ή τον κουράζει; να εστιάσω στο να εμπεδώσει κ να λεει πιο σωστά αυτές τις λέξεις που ξεκίνησε ή να τον αφηνψ να τις εμπλουτίζει κι ας τα μπερδευει; πχ εχουμε ενα παιχνιδι με τροφιμα, ας πουμε λεει καπως τα μισα κ προσπαθει πού κ πού να πει κ τα αλλα. να τον ρωταω μονο τα μισα που λεει πιο καλα να τα εμπεδώσει ή να τον ενθαρρυνω κ τα υπολοιπα; ειναι καλο που του ξεκινάω λέξεις κ τις τελειωνει ή θα του μεινει κ δν θα τις λεει μονος του; επισης, μηπως αντι για περισσοτερες λεξεις θα επρεπε να τον ενθαρρυνω να κανει μικρες φράσεις για να μας ζηταει κατι; γιατι βασικα δν μιλαει για να ζητησει, εχει μεινει στην συνηθεια να δειχνει. μιλάει όταν παίζει, όταν επαναλαμβάνει, οταν τραγουδάμε κ οταν ρωτησουμε κατθ. 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Just now, Έσπερος είπε:

Ο γιος μου γίνεται δυο σε λίγες μέρες. όπως έχω γράψει κ άλλου, μέχρι τώρα είχε πολύ λίγες λέξεις. ήμασταν σε διαδικασία να αρχίσουμε να το ψάχνουμε αλλά όχι συστηματικά. είναι τώρα 5-6 μέρες που έκανε ένα τεράστιο άλμα. μια μέρα έτσι ξαφνικα προσπάθησε να πει καμία δεκαπενταριά λέξεις μαζεμένες κ απο τοτε εμπλουτίζει. λεξεις βεβαια δισύλλαβες ή την τελευταια συλλαβή κ οχι ολους τους συμφωνικους φθόγγους, αλλα ηταν σαφες οτι ειχε στο νου κατι συγκεκριμενο που προσπαθουσε να μιμηθει. Δεν θέλω να συζητήσουμε το αν άργησε ή δεν άργησε ή αν πρέπει ακόμα να ανησυχούμε κλπ. Αυτο που με απασχολει ειναι πώς να το χειριστούμε στο εξης. μεχρι τωρα ακολουθούσαμε τη λογικη να αφηνουμε το παιδι αυθορμητο, δεν τπυ ζητήσαμε ποτε να επαναλάβει κατι, δεν τον ρωτούσαμε συνεχως πράγματα για να τον "αναγκάσουμε" να πει κάτι, δεν του λέγαμε να χαιρετησει, να στειλω φιλάκι κλπ. Αθτο ισως το καναμε σε υπερβολικο βαθμο. το τεκευταιο εικοσαήμερο αλλάξαμε καπως τακτική, τον ενθαρρυναμε συστηματικα να επαναλαμβάνει τις λέξεις που έλεγε μέχρι τώρα, αφήναμε λέξεις ημιτελείς για να τις ολοκληρώσει κ τετοια, που δεν ξερω ανηταν αντιπαιδαγωγικά αλλα ειχαμε αρχισει να αγχωνόμαστε κ θελαμε να τπυ δωσουμε μια ώθηση πριν αρχισουμε να τον τρεχουμε σε γιατρους. Δεν ξερω αν βοηθησε αυτο ή αν απλως ηταν η ωρα του. τωρα δεν θελουμε να κανουμε το ιδιο λαθος αλλα ουτε να πιέσουμε. το λεω γιατι βλεπω οτι στην χαρα του να πει ολες τις λεξεις, αρχιζει να τα μπερδευει. δηλαδη σαν να εχει πολλα στο μυαλο του κ να μην προλαβαινει να τα επεξεργαστεί, ή ισως κουραζεται καποιες φορες κ λεει τον πρωτο φθόγγο που του βγαινει ευκολα κ απλώς μοιάζει ενώ λίγο πριν είχε πει κάτι πιο ακριβές. Νομίζω ότι τώρα πήγαμε λίγο στο άλλο άκρο κ ρωτάμε συνέχεια κ μήπως αυτό τον αγχώνει ή τον κουράζει; να εστιάσω στο να εμπεδώσει κ να λεει πιο σωστά αυτές τις λέξεις που ξεκίνησε ή να τον αφηνψ να τις εμπλουτίζει κι ας τα μπερδευει; πχ εχουμε ενα παιχνιδι με τροφιμα, ας πουμε λεει καπως τα μισα κ προσπαθει πού κ πού να πει κ τα αλλα. να τον ρωταω μονο τα μισα που λεει πιο καλα να τα εμπεδώσει ή να τον ενθαρρυνω κ τα υπολοιπα; ειναι καλο που του ξεκινάω λέξεις κ τις τελειωνει ή θα του μεινει κ δν θα τις λεει μονος του; επισης, μηπως αντι για περισσοτερες λεξεις θα επρεπε να τον ενθαρρυνω να κανει μικρες φράσεις για να μας ζηταει κατι; γιατι βασικα δν μιλαει για να ζητησει, εχει μεινει στην συνηθεια να δειχνει. μιλάει όταν παίζει, όταν επαναλαμβάνει, οταν τραγουδάμε κ οταν ρωτησουμε κατθ. 

Εγώ θα προτεινα να του μιλάτε κανονικα σαν να μιλάει. Δηλαδή αυτό με τις μισές λέξεις δεν ξέρω αν οφελει. Αν του πεις " μπανα" και πει το "να" πως να συνδυάσει πως λέγεται μπανάνα και όχι σκέτο "να" αφού δεν είναι λυμένος ακόμα?

 

Ζητά του να σου πει ολόκληρες λέξεις όπως μπορεί πχ νερό και ας το πει "νιονιο". 

Όλες τις λέξεις όχι μονο αυτές που ξέρει. Αυτές εν καιρό θα τις πει ολόκληρες. Γενικά μιληστε του πολύ μέσα στην μέρα και ρωτάτε τον διάφορα. 

 

Εγώ μάλλον ακολουθούσα εντελώς αντιπαιδαγωγικη μεθοδο:cry:.

Τον προκαλούσα να χαιρετήσει, στείλει φιλάκια κτλ. Τις δικές του λέξεις πχ νιονιο τις αντικαταστουσα με την κανονική. Μου φαινόταν πως του έκανε καλό να την ακούσει σωστά. Και όταν αργότερα λύθηκε αρκετά αλλά μπερδευε κάποιες συλλαβές κατέβαινα στο ύψος του και την έλεγα αργά και καθαρα. Μέχρι να το πει σωστά αλλά όχι σε σημείο να δυσφορει. Πχ με γέλια  και με αστείο τρόπο και έμφαση στο πρόσωπο του άρεσε. Αυτά αργότερα βέβαια όχι στην αρχή. 

 

Εγώ ρωτούσα συνέχεια, τι είναι αυτό, τι είναι το άλλο? Πως λένε εκείνο? Πως σε λένε? Πόσο χρονών είσαι? Τι θέλεις να σου δώσω? Που είναι το φεγγάρι? Στον ουρανό ή στην θαλασσα? Και πολλά!

 

Ακομη γινομουν ή φωνή του πχ "πες: μαμα θέλω νερό" και ας μην έλεγε τίποτα.

 

Βασικά μιλάω πολύ και δεν μου ήταν δύσκολο, μου έβγαινε αβίαστα. 

 

Μπράβο στον μικρό σου! Με τον καιρό θα δεις τεράστια αλλαγή και θα έχετε τέλεια επικοινωνία. Θα ξαφνιαστεις με το ποσα αντιλαμβάνονται τελικά! 

Link to comment
Share on other sites

Μαμα ανέστη μπορεί κάποιος να το χαρακτήριζε αντιπαιδαγωγικο αλλα δούλεψε, νομιζω ο μικρος σου τα παει πολύ καλά στην ομιλια

Έσπερος εγω πχ θα του έλεγα κ τα φρουτα που δ ξερει, αλλα κ αυτα που ξέρει για να χαίρεται που κάποια τα βρισκει

Κ απλα θα έλεγα κ οταν έδειχνε. Νερό θέλεις; η αφού το λέει θα το τραβούσα κ θα του έλεγα να μου πει τι θέλει όχι να δειξει(ξερω λιγο καψόνι αλλα σε ηλικία που θα έμενε κ με κάποιον άλλον ήθελα να λέει κάποια πράγματα) 

Για τα μισα το κάνω μόνο σε στυλ βοήθειας. Πχ ο μικρος στον παιδικο εμαθε τις μέρες της εβδομάδας. Μπορει να κολλησει κ να του πω:Πα.... Για να θυμηθεί κ συνεχίζει μονος

Το τραβούσα εννοω παρατραβουσα:mellow:

Link to comment
Share on other sites

5 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

Ο γιος μου γίνεται δυο σε λίγες μέρες. όπως έχω γράψει κ άλλου, μέχρι τώρα είχε πολύ λίγες λέξεις. ήμασταν σε διαδικασία να αρχίσουμε να το ψάχνουμε αλλά όχι συστηματικά. είναι τώρα 5-6 μέρες που έκανε ένα τεράστιο άλμα. μια μέρα έτσι ξαφνικα προσπάθησε να πει καμία δεκαπενταριά λέξεις μαζεμένες κ απο τοτε εμπλουτίζει. λεξεις βεβαια δισύλλαβες ή την τελευταια συλλαβή κ οχι ολους τους συμφωνικους φθόγγους, αλλα ηταν σαφες οτι ειχε στο νου κατι συγκεκριμενο που προσπαθουσε να μιμηθει. Δεν θέλω να συζητήσουμε το αν άργησε ή δεν άργησε ή αν πρέπει ακόμα να ανησυχούμε κλπ. Αυτο που με απασχολει ειναι πώς να το χειριστούμε στο εξης. μεχρι τωρα ακολουθούσαμε τη λογικη να αφηνουμε το παιδι αυθορμητο, δεν τπυ ζητήσαμε ποτε να επαναλάβει κατι, δεν τον ρωτούσαμε συνεχως πράγματα για να τον "αναγκάσουμε" να πει κάτι, δεν του λέγαμε να χαιρετησει, να στειλω φιλάκι κλπ. Αθτο ισως το καναμε σε υπερβολικο βαθμο. το τεκευταιο εικοσαήμερο αλλάξαμε καπως τακτική, τον ενθαρρυναμε συστηματικα να επαναλαμβάνει τις λέξεις που έλεγε μέχρι τώρα, αφήναμε λέξεις ημιτελείς για να τις ολοκληρώσει κ τετοια, που δεν ξερω ανηταν αντιπαιδαγωγικά αλλα ειχαμε αρχισει να αγχωνόμαστε κ θελαμε να τπυ δωσουμε μια ώθηση πριν αρχισουμε να τον τρεχουμε σε γιατρους. Δεν ξερω αν βοηθησε αυτο ή αν απλως ηταν η ωρα του. τωρα δεν θελουμε να κανουμε το ιδιο λαθος αλλα ουτε να πιέσουμε. το λεω γιατι βλεπω οτι στην χαρα του να πει ολες τις λεξεις, αρχιζει να τα μπερδευει. δηλαδη σαν να εχει πολλα στο μυαλο του κ να μην προλαβαινει να τα επεξεργαστεί, ή ισως κουραζεται καποιες φορες κ λεει τον πρωτο φθόγγο που του βγαινει ευκολα κ απλώς μοιάζει ενώ λίγο πριν είχε πει κάτι πιο ακριβές. Νομίζω ότι τώρα πήγαμε λίγο στο άλλο άκρο κ ρωτάμε συνέχεια κ μήπως αυτό τον αγχώνει ή τον κουράζει; να εστιάσω στο να εμπεδώσει κ να λεει πιο σωστά αυτές τις λέξεις που ξεκίνησε ή να τον αφηνψ να τις εμπλουτίζει κι ας τα μπερδευει; πχ εχουμε ενα παιχνιδι με τροφιμα, ας πουμε λεει καπως τα μισα κ προσπαθει πού κ πού να πει κ τα αλλα. να τον ρωταω μονο τα μισα που λεει πιο καλα να τα εμπεδώσει ή να τον ενθαρρυνω κ τα υπολοιπα; ειναι καλο που του ξεκινάω λέξεις κ τις τελειωνει ή θα του μεινει κ δν θα τις λεει μονος του; επισης, μηπως αντι για περισσοτερες λεξεις θα επρεπε να τον ενθαρρυνω να κανει μικρες φράσεις για να μας ζηταει κατι; γιατι βασικα δν μιλαει για να ζητησει, εχει μεινει στην συνηθεια να δειχνει. μιλάει όταν παίζει, όταν επαναλαμβάνει, οταν τραγουδάμε κ οταν ρωτησουμε κατθ. 

 

Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί αυτό που κάνατε πριν ήταν παιδαγωγικό σωστό, γιατί μάλλον το ανάποδο ισχύει. Ακολουθείτε οδηγίες από κάποιον ειδικό που σας το έχει πει αυτό; Ας πούμε οι λογοθεραπευτές ενθαρρύνουν την επανάληψη, δεν το έχω ακούσει ποτέ ως παιδαγωγική μέθοδο το να μην προσπαθούμε ενεργά να διδάξουμε το παιδί. Αν πάντως πιστεύεις ότι δεν μιλάει για να επικοινωνήσει, αλλά επαναλαμβάνει μόνο ή μιλάει μόνο στον εαυτό του, πρέπει να μιλήσετε με γιατρό, επιμένω. Απλά είσαι σίγουρη ότι έτσι είναι; επειδή έχετε πολύ ανορθόδοξες μεθόδους ως γονείς από όσο καταλαβαίνω και δεν είναι πολύ σαφές τι ακριβώς συμβαίνει.

Τέλος πάντων, γιατί να του λέτε μισές λέξεις; Πρέπει και να τον αφήνετε να μιλήσει επιμένοντας, δηλαδή μην ενδίδεται στο ότι σας τραβάει από το μανίκι προς το νερό, ζητήστε να πει νερό, και να του λέτε τη λέξη αν δεν μπορεί να το κάνει αυθόρμητα, για να την επαναλάβει. Δεν το κάνατε μέχρι τώρα; Νομίζω είναι αυτό που αυθόρμητα κάνουμε όλοι οι γονείς από όταν είναι μωρά τα παιδιά μας.

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πρίν, Mama_Anesti_ είπε:

Δηλαδή αυτό με τις μισές λέξεις δεν ξέρω αν οφελει. 

Μακροπρόθεσμα δεν ξέρω αν οφελεί γι αυτό ρωτάω αν το έκανε κανείς. Τωρε πιστευω οτι μας βοηθησε γιατι απέκτησε κίνητρο να πει κάτι κ να αλληλεπιδρά δούμε χωρίς να τον πιέζω να πει ολόκληρη λέξη. δεν νομίζω να είναι τυχαίο ότι πάνω που το έκανα αυτο ξαφνικα πολλαπλασίασε το λεξιλόγιο του. 

1 ώρα πρίν, Mama_Anesti_ είπε:

κανονική. Μου φαινόταν πως του έκανε καλό να την ακούσει σωστά. 

Λενε οτι πρεπει να την επαναλαμβάνεις σωστά αλλά καλύτερα σε πρόταση μέσα ή τέλος πάντων χωρίς να φαΐ έτσι ότι διορθώνεις. Αλλά να σου πω την αληθεια ειναι πολυ αγχωτικο κι αυτο το να φοβασαι την παραμικρή λεξη σου οτι θα δημιουργησει ανεπανόρθωτο ψυχικο τραύμα!!!

1 ώρα πρίν, Mama_Anesti_ είπε:

Εγώ ρωτούσα συνέχεια, τι είναι αυτό, τι είναι το άλλο? Πως λένε εκείνο? Πως σε λένε? Πόσο χρονών είσαι? Τι θέλεις να σου δώσω? Που είναι το φεγγάρι? Στον ουρανό ή στην θαλασσα? Και πολλά!

Εγώ ρωτούσα κι απαντούσα μόνη μου γιατί σκεφτόμουν ότι μπορεί να σρενοχωριεται που δεν μπορεί να το πει. το ίδιο κ με χειρονομίες, δεν του έλεγα να κάνει κάτι για να μην νομίσει ότι απογοητευόμαστε που δεν το κάνει. αλλά μπορεί να ήταν κάπως υπερβολικό αυτό.

1 hour ago, vicky86 είπε:

τραβούσα εννοω παρατραβουσα

στην αρχή νόμισα ότι έδειχνες το νερό κ μετά το έπαιρνες πίσω μέχρι να σου πει τη λέξη κ σκεφτηκα ότι παραείναι καψωνι αυτο! 

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 30 λεπτά , Έσπερος είπε:

 

στην αρχή νόμισα ότι έδειχνες το νερό κ μετά το έπαιρνες πίσω μέχρι να σου πει τη λέξη κ σκεφτηκα ότι παραείναι καψωνι αυτο! 

Το φαντάστηκα, γι αυτό συνήθως διαβάζω τι γραφω

Κ να το εκανα ντάλα καλοκαίρι να σκάει το μωρο:P

Όχι εντάξει δ ειμαι τόσο εξτριμ

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

3 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

Μακροπρόθεσμα δεν ξέρω αν οφελεί γι αυτό ρωτάω αν το έκανε κανείς. Τωρε πιστευω οτι μας βοηθησε γιατι απέκτησε κίνητρο να πει κάτι κ να αλληλεπιδρά δούμε χωρίς να τον πιέζω να πει ολόκληρη λέξη. δεν νομίζω να είναι τυχαίο ότι πάνω που το έκανα αυτο ξαφνικα πολλαπλασίασε το λεξιλόγιο του. 

Λενε οτι πρεπει να την επαναλαμβάνεις σωστά αλλά καλύτερα σε πρόταση μέσα ή τέλος πάντων χωρίς να φαΐ έτσι ότι διορθώνεις. Αλλά να σου πω την αληθεια ειναι πολυ αγχωτικο κι αυτο το να φοβασαι την παραμικρή λεξη σου οτι θα δημιουργησει ανεπανόρθωτο ψυχικο τραύμα!!!

Εγώ ρωτούσα κι απαντούσα μόνη μου γιατί σκεφτόμουν ότι μπορεί να σρενοχωριεται που δεν μπορεί να το πει. το ίδιο κ με χειρονομίες, δεν του έλεγα να κάνει κάτι για να μην νομίσει ότι απογοητευόμαστε που δεν το κάνει. αλλά μπορεί να ήταν κάπως υπερβολικό αυτό.

στην αρχή νόμισα ότι έδειχνες το νερό κ μετά το έπαιρνες πίσω μέχρι να σου πει τη λέξη κ σκεφτηκα ότι παραείναι καψωνι αυτο! 

Ίσως οι μισές λέξεις να λειτουργούν ως κίνητρο, έχεις δίκιο. Καλή είναι μία επανάληψη της ολοκληρωμένης λέξης  από σας να την ακούσει ολόκληρη.

 

3 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

Εγώ ρωτούσα κι απαντούσα μόνη μου γιατί σκεφτόμουν ότι μπορεί να σρενοχωριεται που δεν μπορεί να το πει. το ίδιο κ με χειρονομίες, δεν του έλεγα να κάνει κάτι για να μην νομίσει ότι απογοητευόμαστε που δεν το κάνει. αλλά μπορεί να ήταν κάπως υπερβολικό αυτό.

Ίσως λοιπόν να μην του δινόταν κ ή ευκαιρια να προσπαθήσει ή από ένα σημείο και μετα να θεωρουσε δεδομένο πως θα απαντήσεις/χαιρετησεις εσυ για κείνον. Εγώ βλέπω πως ο δικός μου επαναπαυεται/κανει πισω όταν άλλοι αναλαμβάνουν τα ηνία. Ίσως είναι και θέμα χαρακτήρα.

 

 

6 ώρες πρίν, vicky86 είπε:

Μαμα ανέστη μπορεί κάποιος να το χαρακτήριζε αντιπαιδαγωγικο αλλα δούλεψε, νομιζω ο μικρος σου τα παει πολύ καλά στην ομιλια

Ναι λύθηκε ή γλώσσα του από νωρίς και έλεγε τα αναμενόμενα για καθε ηλικια. Ίσως για αυτό είχα τον αερα να ρωταω, να προκαλώ να μιλήσει, ακόμα και να διορθωνω γιατί ενδομυχα ήξερα πως μπορεί. Αν όμως δεν ήταν ομιλητικός θα φαινόταν τουλαχιστον πιεστικό να του εκβιαζα λέξεις με το ζόρι! 

Link to comment
Share on other sites

6 ώρες πρίν, Mama_Anesti_ είπε:

Ναι λύθηκε ή γλώσσα του από νωρίς και έλεγε τα αναμενόμενα για καθε ηλικια. Ίσως για αυτό είχα τον αερα να ρωταω, να προκαλώ να μιλήσει, ακόμα και να διορθωνω γιατί ενδομυχα ήξερα πως μπορεί. Αν όμως δεν ήταν ομιλητικός θα φαινόταν τουλαχιστον πιεστικό να του εκβιαζα λέξεις με το ζόρι! 

 

Και όμως, πολύ μεγαλύτερη πίεση από όσο περιγράφεις ήταν η σύσταση λογοθεραπεύτριας και σε εμάς, που είχαμε ένα υγιές παιδί που άργησε όμως να μιλήσει αλλά και η μέθοδος που εφαρμόζει φιλική οικογένεια με αγοράκι στο φάσμα. Μην μπερδεύουμε το πιεστικό με το αντιπαιδαγωγικό. 

Πέραν τώρα της πίεσης, εννοείται ότι όλα αυτά τα "παλιομοδίτικα", με το "το σκυλάκι κάνει γαβ", ας πούμε ένα τραγουδάκι, ερωτήσεις για τα πάντα, ενθάρρυνση να χαιρετήσει κλπ, είναι όχι μόνο χρήσιμα αλλά αυτό που και σήμερα συνιστούν οι ειδικοί για όλα τα παιδιά, και όχι κάτι  "κακό" που κάνουμε από άγνοια.

Για παράδειγμα εδώ:

https://www.asha.org/public/speech/development/activities-to-Encourage-speech-and-Language-Development/

Link to comment
Share on other sites

11 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

στην αρχή νόμισα ότι έδειχνες το νερό κ μετά το έπαιρνες πίσω μέχρι να σου πει τη λέξη κ σκεφτηκα ότι παραείναι καψωνι αυτο! 

 

Και όμως σε παιδάκι λίγο μεγαλύτερο από το δικό σου,  με διεγνωσμένο πρόβλημα υγείας, είναι ακριβώς η μέθοδος που εφάρμοσαν οι γονείς του, με καθοδήγηση από ειδικό. Δε σου λέω να το κάνεις, γιατί τονίζω ήταν λίγο μεγαλύτερο, υπήρχε διάγνωση, καθημερινές θεραπείες, παρακολούθηση και οδηγίες από ειδικούς, δεν τους ήρθε έτσι από μόνοι τους.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Έσπερος said:

Ο γιος μου γίνεται δυο σε λίγες μέρες. όπως έχω γράψει κ άλλου, μέχρι τώρα είχε πολύ λίγες λέξεις. ήμασταν σε διαδικασία να αρχίσουμε να το ψάχνουμε αλλά όχι συστηματικά. είναι τώρα 5-6 μέρες που έκανε ένα τεράστιο άλμα. μια μέρα έτσι ξαφνικα προσπάθησε να πει καμία δεκαπενταριά λέξεις μαζεμένες κ απο τοτε εμπλουτίζει. λεξεις βεβαια δισύλλαβες ή την τελευταια συλλαβή κ οχι ολους τους συμφωνικους φθόγγους, αλλα ηταν σαφες οτι ειχε στο νου κατι συγκεκριμενο που προσπαθουσε να μιμηθει. Δεν θέλω να συζητήσουμε το αν άργησε ή δεν άργησε ή αν πρέπει ακόμα να ανησυχούμε κλπ. Αυτο που με απασχολει ειναι πώς να το χειριστούμε στο εξης. μεχρι τωρα ακολουθούσαμε τη λογικη να αφηνουμε το παιδι αυθορμητο, δεν τπυ ζητήσαμε ποτε να επαναλάβει κατι, δεν τον ρωτούσαμε συνεχως πράγματα για να τον "αναγκάσουμε" να πει κάτι, δεν του λέγαμε να χαιρετησει, να στειλω φιλάκι κλπ. Αθτο ισως το καναμε σε υπερβολικο βαθμο. το τεκευταιο εικοσαήμερο αλλάξαμε καπως τακτική, τον ενθαρρυναμε συστηματικα να επαναλαμβάνει τις λέξεις που έλεγε μέχρι τώρα, αφήναμε λέξεις ημιτελείς για να τις ολοκληρώσει κ τετοια, που δεν ξερω ανηταν αντιπαιδαγωγικά αλλα ειχαμε αρχισει να αγχωνόμαστε κ θελαμε να τπυ δωσουμε μια ώθηση πριν αρχισουμε να τον τρεχουμε σε γιατρους. Δεν ξερω αν βοηθησε αυτο ή αν απλως ηταν η ωρα του. τωρα δεν θελουμε να κανουμε το ιδιο λαθος αλλα ουτε να πιέσουμε. το λεω γιατι βλεπω οτι στην χαρα του να πει ολες τις λεξεις, αρχιζει να τα μπερδευει. δηλαδη σαν να εχει πολλα στο μυαλο του κ να μην προλαβαινει να τα επεξεργαστεί, ή ισως κουραζεται καποιες φορες κ λεει τον πρωτο φθόγγο που του βγαινει ευκολα κ απλώς μοιάζει ενώ λίγο πριν είχε πει κάτι πιο ακριβές. Νομίζω ότι τώρα πήγαμε λίγο στο άλλο άκρο κ ρωτάμε συνέχεια κ μήπως αυτό τον αγχώνει ή τον κουράζει; να εστιάσω στο να εμπεδώσει κ να λεει πιο σωστά αυτές τις λέξεις που ξεκίνησε ή να τον αφηνψ να τις εμπλουτίζει κι ας τα μπερδευει; πχ εχουμε ενα παιχνιδι με τροφιμα, ας πουμε λεει καπως τα μισα κ προσπαθει πού κ πού να πει κ τα αλλα. να τον ρωταω μονο τα μισα που λεει πιο καλα να τα εμπεδώσει ή να τον ενθαρρυνω κ τα υπολοιπα; ειναι καλο που του ξεκινάω λέξεις κ τις τελειωνει ή θα του μεινει κ δν θα τις λεει μονος του; επισης, μηπως αντι για περισσοτερες λεξεις θα επρεπε να τον ενθαρρυνω να κανει μικρες φράσεις για να μας ζηταει κατι; γιατι βασικα δν μιλαει για να ζητησει, εχει μεινει στην συνηθεια να δειχνει. μιλάει όταν παίζει, όταν επαναλαμβάνει, οταν τραγουδάμε κ οταν ρωτησουμε κατθ. 

Χωρίς να είμαι ειδικός, εγώ αυτό που έκανα ήταν να επαναλαμβάνω τις λέξεις που έλεγε λάθος σωστά, χωρίς να του λέω ότι το είπε λάθος. Πχ έλεγε '' έλω μπάνα'' εννοούσε θέλω μπανάνα, και του έλεγα ''ααα ωραία θέλεις μπανάνα? πάρε μία μπανάνα να φας''. Για την ώρα νομίζω πως καλό είναι εστιάσεις στο να λέει λίγο πιο '' καθαρά'' τις λέξεις και να εμπλουτιστεί το λεξιλόγιο του, τις προτάσεις θα τις κατακτήσει αργότερα, θεωρώ πως θα το κάνει από μόνος του αυτό.

Link to comment
Share on other sites

@Deena ωραίο παιχνίδι, αυτό σίγουρα θα το εφαρμόσω.

 

@kotsifikos προτάσεις εννοώ φράσεις τύπου "μαμά νερο". για να αρχισει να επικοινωνει κ λεκτικά, μην το εχει μονο σαν παιχνιδι. Οταν λες να πει καθαρα, τι εννοεις; πώς θα το δουλεψω αυτο; να εστιάζω σε λιγες λεξεις για καποιες μερες κ να εμπλουτίζω μετα; γενικα ποιους ηχους θεωρουμε αυτονόητους σε αυτή τη φάση; δεν λέει το δ, το λέει ντ, και το γ γκ.  ούτε το σ και το ρ αλλά ούτε κ το λ. πχ το μπάλα το λέει μπάντα (ένα περίεργο ντ σαν να προσπαθεί να βάλει κάπου άλλου τη γλώσσα του αλλά δεν έχει καταλάβει πού ακριβώς). να του κάνω σαν παιχνίδι επανάληψη ήχων με το δικό μου στόμα ανοιχτό για να βλέπει; 

 

Γενικα αυτό που με μπερδεύει, από τη μια λέμε να μιλάμε φυσικά κ θα μάθει απλώς ακούγοντας, από την άλλη όμως φαίνεται ότι δεν είναι κάτι που το αφήνεις στην τύχη γιατί μετά αγχώνεσαι  κ τρεχεις. τελικά τι ισχύει; μαθαίνει μόνο του από τη μίμηση μόνο ή πρέπει κ να του μάθεις εσύ; Γενικά για όλες τις δεξιότητες το λέω. 

On 13/2/2015 at 5:24 ΜΜ, BabyCute είπε:

Απλές λέξεις στην αρχή μέχρι να λέει λέξεις και μετά δυο λέξεις μαζί κοκ... Δηλαδή αυτοκίνητο τρένο ήλιος....μετά λαμπερός ήλιος, κόκκινο αυτοκίνητο δηλαδή τα επέκτεινεις σιγά σιγά.. Δηλαδή δεν μιλάμε γενικά και αόριστα, του δείχνουμε και λέμε την λέξη

 

On 13/2/2015 at 5:24 ΜΜ, BabyCute είπε:

Μην του κανείς ερωτήσεις τον μπερδευεις

 

On 13/2/2015 at 5:24 ΜΜ, BabyCute είπε:

Ποτέ μην τον πιέσεις και μην του πεις 'πες αυτό πες εκείνο'

 

Διάβασα αυτά σε προηγούμενο μήνυμα, η ίδια κοπέλα τα γράφει όλα, είναι οδηγίες από λογοθεραπευτές. Εμένα αυτά όλα μεταξύ τους μου φάινονται κάπως αντιφατικά. Και  κάπως αφύσικα. Ειδικά το πρώτο. Δηλαδή κάνουμε κανονική διδασκαλία; του δείχνουμε αντικείμενα και περιμένουμε να τα πει; δεν το καταλαβαίνω αυτό. το να μην κάνεις ερωτήσεις κ να μην πιέζεις να πει κάτι, τα καταλαβαίνω, αν και εμάς μέχρι τώρα δεν μας είχαν βοηθήσει σε κάτι, όμως δεν συμβαδίζουν με το να του κάνεις μάθημα για να λέει λέξεις κ φράσεις συγκεκριμένες. Υποθέτω η κοπέλα μετά από τόσα χρόνια, δεν θα γρα΄φει πια στο φόρουμ, αλλά αν κάποια άλλη έχει πάει σε λογοθεραπευτή, τι γνώμη έχει πάνω σε αυτά;

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

@Deena ωραίο παιχνίδι, αυτό σίγουρα θα το εφαρμόσω.

 

@kotsifikos προτάσεις εννοώ φράσεις τύπου "μαμά νερο". για να αρχισει να επικοινωνει κ λεκτικά, μην το εχει μονο σαν παιχνιδι. Οταν λες να πει καθαρα, τι εννοεις; πώς θα το δουλεψω αυτο; να εστιάζω σε λιγες λεξεις για καποιες μερες κ να εμπλουτίζω μετα; γενικα ποιους ηχους θεωρουμε αυτονόητους σε αυτή τη φάση; δεν λέει το δ, το λέει ντ, και το γ γκ.  ούτε το σ και το ρ αλλά ούτε κ το λ. πχ το μπάλα το λέει μπάντα (ένα περίεργο ντ σαν να προσπαθεί να βάλει κάπου άλλου τη γλώσσα του αλλά δεν έχει καταλάβει πού ακριβώς). να του κάνω σαν παιχνίδι επανάληψη ήχων με το δικό μου στόμα ανοιχτό για να βλέπει; 

 

Γενικα αυτό που με μπερδεύει, από τη μια λέμε να μιλάμε φυσικά κ θα μάθει απλώς ακούγοντας, από την άλλη όμως φαίνεται ότι δεν είναι κάτι που το αφήνεις στην τύχη γιατί μετά αγχώνεσαι  κ τρεχεις. τελικά τι ισχύει; μαθαίνει μόνο του από τη μίμηση μόνο ή πρέπει κ να του μάθεις εσύ;

Εγώ το μόνο που θα σου προτείνω να κάνεις είναι να χειριστείς τη νέα κατάσταση όσο πιο ψύχραιμα μπορείς και με ηρεμία. Από εκεί που δεν τον ενθαρρύνατε δηλαδή τόσο καιρό να πει ή να επαναλάβει, μη φτάσετε ξαφνικά στο σημείο να του μιλάτε όλη μέρα στο πρόσωπο για να δει το στόμα σας, να του λέτε μισές λέξεις να συμπληρώνει και να το βομβαρδίζετε με ερωτήσεις. Εκεί είναι που θα το αγχώσετε το παιδί και είναι κρίμα τώρα που πήρε μπρος η γλώσσα του. Επίσης μην ψάχνεις αν τοποθετεί τη γλώσσα του στο σωστό σημείο, αστον ελεύθερο να τα πει όπως θέλει και απλά επαναλάμβανε τη σωστή λέξη χωρίς επίκριση, διόρθωση κτλ. Εμένα η κόρη μου όλο το καλοκαίρι ελεγε "παπάλο" τη λέξη μεγάλο. "Παπάλο πλοίο" μου έλεγε, "ναι πολύ μεγάλο", ελεγα εγώ. Κάποια μέρα απλά το είπε σωστά.

Εννοείται δεν ασχολείσαι προς το παρόν να πει όλα τα γράμματα, μην προτρέχεις, ήρεμα να το χειριστείς και όλα θα πάνε καλά.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος said:

@Deena ωραίο παιχνίδι, αυτό σίγουρα θα το εφαρμόσω.

 

@kotsifikos προτάσεις εννοώ φράσεις τύπου "μαμά νερο". για να αρχισει να επικοινωνει κ λεκτικά, μην το εχει μονο σαν παιχνιδι. Οταν λες να πει καθαρα, τι εννοεις; πώς θα το δουλεψω αυτο; να εστιάζω σε λιγες λεξεις για καποιες μερες κ να εμπλουτίζω μετα; γενικα ποιους ηχους θεωρουμε αυτονόητους σε αυτή τη φάση; δεν λέει το δ, το λέει ντ, και το γ γκ.  ούτε το σ και το ρ αλλά ούτε κ το λ. πχ το μπάλα το λέει μπάντα (ένα περίεργο ντ σαν να προσπαθεί να βάλει κάπου άλλου τη γλώσσα του αλλά δεν έχει καταλάβει πού ακριβώς). να του κάνω σαν παιχνίδι επανάληψη ήχων με το δικό μου στόμα ανοιχτό για να βλέπει; 

 

Γενικα αυτό που με μπερδεύει, από τη μια λέμε να μιλάμε φυσικά κ θα μάθει απλώς ακούγοντας, από την άλλη όμως φαίνεται ότι δεν είναι κάτι που το αφήνεις στην τύχη γιατί μετά αγχώνεσαι  κ τρεχεις. τελικά τι ισχύει; μαθαίνει μόνο του από τη μίμηση μόνο ή πρέπει κ να του μάθεις εσύ; Γενικά για όλες τις δεξιότητες το λέω.

To ''μαμά νερό'' για την ηλικία του είναι πρόταση.

Είναι λογικό να μην μπορεί να πει σωστά τα σύμφωνα αυτά, τώρα ξεκίνησε το παιδί να μιλάει, η γλώσσα (ο μυς) θέλει προπόνηση,  Δώσε του χρόνο σε αυτό αφού σιγά σιγά άρχισε να λύνεται. Επίσης όταν δείχνεις ενθουσιασμό σίγουρα του δίνεις και κίνητρο να λέει περισσότερα.

Για μένα η ομιλία σίγουρα είναι κάτι που δεν το αφήνεις στην τύχη, όμως δεν πιέζεις και το παιδί, ισχύει πως το κάθε ένα έχει τον δικό του χρόνο. Του μιλάς και επιδιώκεις τον διάλογο καθημερινά, τον ρωτάς πράγματα και του απευθύνεις τον λόγο, έτσι όταν δει και εκείνος πως με αυτόν τον τρόπο επικοινωνείτε καλύτερα θα το καλλιεργήσει και περισσότερο.

Για να μην παρεξηγηθώ ξαναλέω πως δεν είμαι ειδικός, μιλάω ως μητέρα καθαρά εμπειρικά.

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Anna3011 είπε:

Εγώ το μόνο που θα σου προτείνω να κάνεις είναι να χειριστείς τη νέα κατάσταση όσο πιο ψύχραιμα μπορείς και με ηρεμία.

Μα γιατί λες ότι δεν είμαι ψύχραιμη; Τι σε κάνει να το πιστεύεις αυτό; :D 

Πραγματικά όμως τώρα που άρχισε να μιλάει αγχώθηκα πιο πολύ νομίζω!! Φαίνεται από τις πόσες ερωτήσεις κάνω!

 

Just now, Anna3011 είπε:

Επίσης μην ψάχνεις αν τοποθετεί τη γλώσσα του στο σωστό σημείο, αστον ελεύθερο να τα πει όπως θέλει και απλά επαναλάμβανε τη σωστή λέξη χωρίς επίκριση, διόρθωση κτλ.

Δεν διορθώνω καθόλου, απλώς το επαναλαμβάνω. Δλδ λέει ας πούμε μπαντια και λέω "ναι, μπαλα". Φυσικά δείχνουμε ενθουσιασμό, ίσως παραπάνω από όσο θα έπρεπε!

 

Μας πειράζει αν κάποιες φορές χρησιμοποιεί την ίδια "λέξη" για διαφορετικά πράγματα; πχ το  κοκοκο μπορεί να είναι η κότα αλλά και ο κροκόδειλος, το βαβ βαβ μπορεί να είναι το πώς κάνει το σκυλάκι αλλά και ο βάτραχος. Ή μπορεί για το ίδιο πράγμα να λέει διαφορετική λέξει, πχ το πρόβατο τη μία να είναι πότατο ή την άλλη να είναι πάτο ή βάτο. Εντάξει τώρα εσάς μπορεί να σας φάινεται ότι άδικα χαίρομαι γιατί αυτό δεν έχει καμία σχέση με ομιλία, αλλά είναι ραγδαίο γιατί έγινε μέσα σε 5 μέρες, από τις 20 λέξεις μπορεί να πιάσαμε τις 100, γι αυτό είμαστε χαρούμενοι. Αλλά σίγουρα δυσκολεύεται και να το διαχειριστεί όλο αυτό γιατί ξαφνικά άρχισε να ονομάζει αντικείμενα, να μιμείται ήχους, να συμπληρώνει στίχους τραγουδιών, όλα μαζί. Είναι κ εντυπωσιακό το τι έχουν αποθηκεύσει στη μνήμη τους τόσο καιρό!  Από ένα χαλάκι με γράμματα κ αριθμούς κ κάτι παραμύθια με την ΑΒ που είχαν ωραίες εικόνες, λέει μόνος του και κάποια γράμματα και αριθμούς. Και με τα τραγούδια με έχει εκπλήξει, πώς έχει μάθει απ έξω τόσους στίχους. όχι αποό πολλά, από 3-4 που λέω συνέχεια. Αφού τώρα αναρωτιόμαστε τι άλλο μπορεί να έχει ακούσει και να ξεφουρνίσει σε ακατάλληλη στιγμή. να πει τρελή καμιά γιαγιά κ τέτοια. 

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...