Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Ομιλία - ανάπτυξη της ομιλίας σε παιδιά κάτω των 3 ετών


Recommended Posts

@Έσπερος ανέτρεξα σε κάποια βιντεάκια στο κινητό, γιατί ομολογώ ότι δεν πολυθυμάμαι πώς ακριβώς μιλούσαν τα δικά μου στην ηλικία των 2 ετών.

 

Την κόρη μου λοιπόν ανήμερα των δεύτερων γενεθλίων της την βγάλαμε βιντεάκι αγκαλιά με τα δωράκια - κεράσματα που προορίζονταν για τους συμμαθητές της στον παιδικό, όπου ήταν μέσα στην καλή χαρά και στην ερώτηση "Γιατί είσαι τόσο χαρούμενη σήμερα?" απάντησε "Γκενέφια έκω" (=γενέθλια έχω), λίγες μέρες μετά φορούσε μια μάσκα Στρουμφίτα και στην ερώτηση "Τί έχεις ντυθεί?", αφού αρχικά απάντησε "Με λούχα" (=με ρούχα :-D:-D:-D), απάντησε εντέλει "Φουφίτσα" (= Στρουμφίτα).

 

Γνώμη μου κι εμένα είναι να μην διορθώνεις επισταμένα, αλλά απλά να επαναλαμβάνεις στην ροή της κουβέντας την λέξη με τον σωστό τρόπο. Κάνε ερωτήσεις που να τον "αναγκάζουν" να χρησιμοποιήσει τις λέξεις που διαπιστώνεις ότι προσπαθεί να πει και ίσως πάρε και ένα βιβλίο τύπου "Οι πρώτες 100 λέξεις μου", ώστε να το διαβάζετε όχι σαν μάθημα, αλλά σε χαλαρές στιγμές ώστε να υπάρχουν αφορμές να ακούσει πολλές φορές την σωστή προφορά της λέξης.

 

Για παράδειγμα :

- Τί βλέπεις εδώ?

- Πυγκείο (ψυγείο)

- Πολύ σωστά, ένα μεγάλο ψυγείο με δύο πόρτες. Πού είναι το δικό μας ψυγείο? Πόσες πόρτες έχει το δικό μας ψυγείο?

 - Ύο (δύο)

- Ακριβώς το ψυγείο μας έχει δύο πόρτες

 

Και ούτω καθεξής....

Just now, Έσπερος είπε:

 Αφού τώρα αναρωτιόμαστε τι άλλο μπορεί να έχει ακούσει και να ξεφουρνίσει σε ακατάλληλη στιγμή. να πει τρελή καμιά γιαγιά κ τέτοια. 

 

Ναι, παίζει ισχυρά το ενδεχόμενο :grin::-D:grin:

 

Ο γιος μου, όταν ήταν 5 ετών, είπε μια μέρα στην πεθερά μου ότι όταν παντρευτεί δεν θα μείνει σε σπίτι κοντά σε μένα, για να έχει την ησυχία του όπως ο μπαμπάς του :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 994
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Just now, Deena είπε:

Ο γιος μου, όταν ήταν 5 ετών, είπε μια μέρα στην πεθερά μου ότι όταν παντρευτεί δεν θα μείνει σε σπίτι κοντά σε μένα, για να έχει την ησυχία του όπως ο μπαμπάς του :lol::lol::lol:

Τέλειος ο γιος! Εντάξει στάνταρ θα πει κάτι κι ο δικός μας, αν όχι τώρα, σίγουρα την επόμενη φορά που θα τους δει!!!

 

Άσχετο μιας κ το φερε η κουβέντα, την έννοια της αρίθμησης πότε την καταλαβαίνουν; Δεν θα αρχίσω να του κάνω τώρα κ του πέσουν πολλά, απλώς θα είναι λίγο βλακεία να αναγνωρίζει αριθμούς, να τους λέει με το όνομά τους και να μην καταλαβαίνει σε τι διαφέρει το ένα από το δύο ή το τρία. 

Link to comment
Share on other sites

 

Just now, Έσπερος είπε:

Τέλειος ο γιος! Εντάξει στάνταρ θα πει κάτι κι ο δικός μας, αν όχι τώρα, σίγουρα την επόμενη φορά που θα τους δει!!!

 

Άσχετο μιας κ το φερε η κουβέντα, την έννοια της αρίθμησης πότε την καταλαβαίνουν; Δεν θα αρχίσω να του κάνω τώρα κ του πέσουν πολλά, απλώς θα είναι λίγο βλακεία να αναγνωρίζει αριθμούς, να τους λέει με το όνομά τους και να μην καταλαβαίνει σε τι διαφέρει το ένα από το δύο ή το τρία. 

 

Δεν θυμάμαι, αργεί ακόμα νομίζω. Πρώτα θα ξεκινήσει να μετράει ένα - ένα και αρκετά αργότερα να βλέπει π.χ. τέσσερα ζωάκια και να καταλαβαίνει ότι είναι τέσσερα χωρίς να τα μετρήσει.

 

Παρ' όλα αυτά μπορεί σύντομα να βλέπει το 9 και να το αναγνωρίζει και να το λέει αλλά χωρίς αίσθηση της αρίθμησης. Επίσης, έχω την αίσθηση ότι αρχικά η αρίθμηση έρχεται από την εμπειρική - βιωματική παρατήρηση της καθημερινότητας του παιδιού, π.χ. η κόρη μου πρώτα "έμαθε" ακούγοντάς το συνέχεια ότι στην οικογένειά μας είμαστε 4, μετά ότι είμαστε 2 μεγάλοι και 2 παιδιά και μετά ότι 2+2 = 4 και το τελευταίο δεν το κατέχει ακόμα αυτόματα.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

Τέλειος ο γιος! Εντάξει στάνταρ θα πει κάτι κι ο δικός μας, αν όχι τώρα, σίγουρα την επόμενη φορά που θα τους δει!!!

 

Άσχετο μιας κ το φερε η κουβέντα, την έννοια της αρίθμησης πότε την καταλαβαίνουν; Δεν θα αρχίσω να του κάνω τώρα κ του πέσουν πολλά, απλώς θα είναι λίγο βλακεία να αναγνωρίζει αριθμούς, να τους λέει με το όνομά τους και να μην καταλαβαίνει σε τι διαφέρει το ένα από το δύο ή το τρία. 

Εμείς την κοινωνική κριτική μπροστα στο παιδί την κόψαμε μαχαίρι μια μέρα που μιλώντας για μία φίλη μας και ενώ υποτίθεται η μικρή έπαιζε και μίλαγε μόνη της χωρίς να δείχνει ότι μας ακούει, πέταξε ξαφνικά το όνομα του άντρα της. Προσοχη λοιπόν γιατί από μικρό και από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια. Σοφή ρήση...:)

Αρίθμηση καταλαβαίνουν και από τώρα. Αν της πω να φέρει πχ 3 λούτρινα τα φέρνει, μετράει και αντικείμενα στα βιβλία. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

Τέλειος ο γιος! Εντάξει στάνταρ θα πει κάτι κι ο δικός μας, αν όχι τώρα, σίγουρα την επόμενη φορά που θα τους δει!!!

 

Άσχετο μιας κ το φερε η κουβέντα, την έννοια της αρίθμησης πότε την καταλαβαίνουν; Δεν θα αρχίσω να του κάνω τώρα κ του πέσουν πολλά, απλώς θα είναι λίγο βλακεία να αναγνωρίζει αριθμούς, να τους λέει με το όνομά τους και να μην καταλαβαίνει σε τι διαφέρει το ένα από το δύο ή το τρία. 

Απο 2,5 κ τα δυο μετρούσαν αρχικά ως το 3 κ ως τα 4σιγουρα ως το 12,κ λιγα αγγλικα

Απο 3αναγνωριζουν τους αριθμούς, δλδ βλέπει στο ασανσέρ κ λεει σε ποιον όροφο ειναι

Συνηθως θα μετρήσει για να φέρει 3παιχνιδια πχ, η κτ σε ένα βιβλιο(είναι 3)

Μετα τα 4 η μεγάλη αρχισε να καταλαβαίνει την έννοια, κ κάποιες απλές μαθηματικές πραξεις(δ θα έλεγα ότι τα μαθηματικά είναι το δυνατό της σημείο) 

πρίν από 26 λεπτά , Έσπερος είπε:

@Deena ωραίο παιχνίδι, αυτό σίγουρα θα το εφαρμόσω.

 

@kotsifikos προτάσεις εννοώ φράσεις τύπου "μαμά νερο". για να αρχισει να επικοινωνει κ λεκτικά, μην το εχει μονο σαν παιχνιδι. Οταν λες να πει καθαρα, τι εννοεις; πώς θα το δουλεψω αυτο; να εστιάζω σε λιγες λεξεις για καποιες μερες κ να εμπλουτίζω μετα; γενικα ποιους ηχους θεωρουμε αυτονόητους σε αυτή τη φάση; δεν λέει το δ, το λέει ντ, και το γ γκ.  ούτε το σ και το ρ αλλά ούτε κ το λ. πχ το μπάλα το λέει μπάντα (ένα περίεργο ντ σαν να προσπαθεί να βάλει κάπου άλλου τη γλώσσα του αλλά δεν έχει καταλάβει πού ακριβώς). να του κάνω σαν παιχνίδι επανάληψη ήχων με το δικό μου στόμα ανοιχτό για να βλέπει; 

 

Γενικα αυτό που με μπερδεύει, από τη μια λέμε να μιλάμε φυσικά κ θα μάθει απλώς ακούγοντας, από την άλλη όμως φαίνεται ότι δεν είναι κάτι που το αφήνεις στην τύχη γιατί μετά αγχώνεσαι  κ τρεχεις. τελικά τι ισχύει; μαθαίνει μόνο του από τη μίμηση μόνο ή πρέπει κ να του μάθεις εσύ; Γενικά για όλες τις δεξιότητες το λέω. 

 

 

 

Διάβασα αυτά σε προηγούμενο μήνυμα, η ίδια κοπέλα τα γράφει όλα, είναι οδηγίες από λογοθεραπευτές. Εμένα αυτά όλα μεταξύ τους μου φάινονται κάπως αντιφατικά. Και  κάπως αφύσικα. Ειδικά το πρώτο. Δηλαδή κάνουμε κανονική διδασκαλία; του δείχνουμε αντικείμενα και περιμένουμε να τα πει; δεν το καταλαβαίνω αυτό. το να μην κάνεις ερωτήσεις κ να μην πιέζεις να πει κάτι, τα καταλαβαίνω, αν και εμάς μέχρι τώρα δεν μας είχαν βοηθήσει σε κάτι, όμως δεν συμβαδίζουν με το να του κάνεις μάθημα για να λέει λέξεις κ φράσεις συγκεκριμένες. Υποθέτω η κοπέλα μετά από τόσα χρόνια, δεν θα γρα΄φει πια στο φόρουμ, αλλά αν κάποια άλλη έχει πάει σε λογοθεραπευτή, τι γνώμη έχει πάνω σε αυτά;

Για να πει κτ καθαρά απλα επαναλάμβανε την λέξη σωστά σε πρωτη φαση. Σε μεταγενεστερη φάση ομιλίας επιμένω αντί για μπε να πει πρόβατο, αφού το ξέρει πια.κ ας λέει ποτατο

Δ ξερω ποιοι φθόγγοι θεωρούνται αυτονόητοι

. Κάθε παιδί αλλιώς τα λεει. Πχ η κορη μου ελεγε οτι την λένε νάνα, ο μικρος την λεει Νανά, κ ο ανηψιος νάνανα

Δ βρίσκω το λόγο να κανεις κτ τοσο "επιδεικτικά", να δείχνεις με την γλωσσα. Είναι πολύ νωρίς. Πχ στην μεγάλη ο αντρας μου επέμεινε πολύ με το Ρ αλλα στα 3,5 που πλέον μιλούσε καθαρά γενικως. Κ απλα περπατούσαν στο δρόμο κ άκουγες ένα ρρρρρρ... Σαν Περιστέρι, χαχα

Η πρόσφατα της ειχε μείνει μια δυσκολια με το τρ, ενώ ελεγε όλους τους άλλους συνδυασμούς. Εκεί μιλήσαμε για την τοποθέτηση της γλωσσας(5χρ)

Εγω πιστευω μαθαίνουν από μίμηση. Τουλ όπου έχουν πιο πολύ κλιση. Όπου βλέπεις μια δυσκολια, δείχνεις λιγο παραπανω

Φαντάζομαι ότι η κοπέλα δ εννοει ότι κάθονταιεσα στο σπιτι κ του λέει λαμπερός ήλιος κ περιμένει να το πει το παιδι. Αλλα έξω μια ηλιόλουστη μέρα αρχικά ελεγε, εχει ηλιο, αργότερα ο ήλιος είναι λαμπερός κλπ

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

1 hour ago, Έσπερος said:

@Deena ωραίο παιχνίδι, αυτό σίγουρα θα το εφαρμόσω.

 

@kotsifikos προτάσεις εννοώ φράσεις τύπου "μαμά νερο". για να αρχισει να επικοινωνει κ λεκτικά, μην το εχει μονο σαν παιχνιδι. Οταν λες να πει καθαρα, τι εννοεις; πώς θα το δουλεψω αυτο; να εστιάζω σε λιγες λεξεις για καποιες μερες κ να εμπλουτίζω μετα; γενικα ποιους ηχους θεωρουμε αυτονόητους σε αυτή τη φάση; δεν λέει το δ, το λέει ντ, και το γ γκ.  ούτε το σ και το ρ αλλά ούτε κ το λ. πχ το μπάλα το λέει μπάντα (ένα περίεργο ντ σαν να προσπαθεί να βάλει κάπου άλλου τη γλώσσα του αλλά δεν έχει καταλάβει πού ακριβώς). να του κάνω σαν παιχνίδι επανάληψη ήχων με το δικό μου στόμα ανοιχτό για να βλέπει; 

 

Γενικα αυτό που με μπερδεύει, από τη μια λέμε να μιλάμε φυσικά κ θα μάθει απλώς ακούγοντας, από την άλλη όμως φαίνεται ότι δεν είναι κάτι που το αφήνεις στην τύχη γιατί μετά αγχώνεσαι  κ τρεχεις. τελικά τι ισχύει; μαθαίνει μόνο του από τη μίμηση μόνο ή πρέπει κ να του μάθεις εσύ; Γενικά για όλες τις δεξιότητες το λέω. 

 

 

 

Διάβασα αυτά σε προηγούμενο μήνυμα, η ίδια κοπέλα τα γράφει όλα, είναι οδηγίες από λογοθεραπευτές. Εμένα αυτά όλα μεταξύ τους μου φάινονται κάπως αντιφατικά. Και  κάπως αφύσικα. Ειδικά το πρώτο. Δηλαδή κάνουμε κανονική διδασκαλία; του δείχνουμε αντικείμενα και περιμένουμε να τα πει; δεν το καταλαβαίνω αυτό. το να μην κάνεις ερωτήσεις κ να μην πιέζεις να πει κάτι, τα καταλαβαίνω, αν και εμάς μέχρι τώρα δεν μας είχαν βοηθήσει σε κάτι, όμως δεν συμβαδίζουν με το να του κάνεις μάθημα για να λέει λέξεις κ φράσεις συγκεκριμένες. Υποθέτω η κοπέλα μετά από τόσα χρόνια, δεν θα γρα΄φει πια στο φόρουμ, αλλά αν κάποια άλλη έχει πάει σε λογοθεραπευτή, τι γνώμη έχει πάνω σε αυτά;

Γεια σου, έχω να μπω χρόνια αλλά μου ήρθε ειδοποίηση και βρήκα την ερώτηση σου... δεν θυμαμαι πολλά να σου πω, απλά θυμάμαι ότι η γενική οδηγία από τις λογοθεραπευτριες ήταν να μην τον πιέζεις , απλά να τον βοηθήσεις να ξεμπερδεύτει ωστε να τον κανείς να αρχίζει να μιλάει. Δηλαδή σε ένα μικρό που έχει τέτοιου είδους καθυστέρηση αν αρχίσεις να μιλάς όπως μιλάς σε με φίλη σου, μπερδεύεται ακόμα περισσότερα. Αρχίζεις μερικές λεξούλες όχι για μάθημα αλλά για να α) καταλάβει τι είναι τι β) να αρχίσει να τα λέει ο ίδιος επειδη είναι απλή και καθαρή λέξη. Έτσι θα αρχίσει να λύνεται η γλώσσα του και ότι βλέπει θα αρχίσει να το λεει

Μετα πας στο επόμενο στάδιο που δίνεις επίθετο στο ουσιαστικό και πάει έτσι...

 

ολα να σου πάνε καλά 

Link to comment
Share on other sites

Just now, BabyCute είπε:

ηλαδή σε ένα μικρό που έχει τέτοιου είδους καθυστέρηση αν αρχίσεις να μιλάς όπως μιλάς σε με φίλη σου, μπερδεύεται ακόμα περισσότερα. Αρχίζεις μερικές λεξούλες όχι για μάθημα αλλά για να α) καταλάβει τι είναι τι β) να αρχίσει να τα λέει ο ίδιος επειδη είναι απλή και καθαρή λέξη. Έτσι θα αρχίσει να λύνεται η γλώσσα του και ότι βλέπει θα αρχίσει να το λεει

 Μετα πας στο επόμενο στάδιο που δίνεις επίθετο στο ουσιαστικό και πάει έτσι...

Εδω ειναι που μπερδευτηκα. Αφου απο τη μια λεμε οτι στα μωρα μιλαμε απο την πρωτη μερα φυσιολογικα σαν να μας καταλαβαινουν. Αυτο τωρα δεν συμβαδίζει με το να μιλαμε συνθηματικά. Ή κατι καταλαβαινω λαθος; 

Link to comment
Share on other sites

Ισως εννοει κτ αλλο η babycute, εγω πως το βλέπω, μιλάς από νεογεννητο κανονικά, πάντα λένε το αργά βοηθαει, αλλα αν μεγαλωνοντας έχεις ένα παιδάκι που δυσκολεύεται θα αρχίσεις πιο συγκεκριμένα με απλές λέξεις μόνες τους. Δ ειναι οτι κ εσύ θα μιλάς μονολεκτικά, αλλα απλα

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πρίν, Έσπερος είπε:

Εδω ειναι που μπερδευτηκα. Αφου απο τη μια λεμε οτι στα μωρα μιλαμε απο την πρωτη μερα φυσιολογικα σαν να μας καταλαβαινουν. Αυτο τωρα δεν συμβαδίζει με το να μιλαμε συνθηματικά. Ή κατι καταλαβαινω λαθος; 

 

Δεν μπορείς να επιχειρήσεις να αντιγράψεις θεραπεία στο σπίτι που δώθηκε για παιδιά που δε γνωρίζεις από ειδικούς που δεν έχουν δει το παιδί σου. Δεν μπορείς να δοκιμάσεις ασκήσεις λογοθεραπείας με δικη σου πρωτοβουλία, κάτι τέτοιο θέλει καθοδήγηση.

Από εκεί και πέρα, στα μωρά μιλάμε με κανονικό λεξιλόγιο ιδανικά, λέμε δηλαδή "φαγητό" αντί για "μαμ", αλλά δεν έχω ακούσει ποτέ κανέναν να μιλάει στο μωρό σαν να είναι ένας μίνι ενήλικας, δεν είναι το ίδιο. Μιλάς πιο αργά, δείχνεις πράγματα, επαναλαμβάνεις λέξεις, κάνεις ερωτήσεις κλπ.  

Link to comment
Share on other sites

Σκεφτείτε το άλλο. Αν σας μιλούσε κάποιος γιατρός πχ επιστημονικά με ορολογία δε θα τον καταλάβαινατε. Η ένας δικηγόρος επίσης με νομικούς όρους. Έτσι και στα παιδιά, μιλάμε στη γλώσσα τους για να τους γίνουμε καταννοητοι. Όπως αλλιώς μιλάς εσπερο σε έναν έφηβο στο σχολείο σου και αλλιώς εδώ σε εμάς, έτσι και στο μικρό θα μιλάς αναλόγως επιπέδου του. 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

5 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

Εδω ειναι που μπερδευτηκα. Αφου απο τη μια λεμε οτι στα μωρα μιλαμε απο την πρωτη μερα φυσιολογικα σαν να μας καταλαβαινουν. Αυτο τωρα δεν συμβαδίζει με το να μιλαμε συνθηματικά. Ή κατι καταλαβαινω λαθος; 

Όταν λέμε φυσιολογικα δεν εννοούμε να βγάλουμε λογο με συνθέτες φράσεις όπως μιλάμε μεταξύ μας. Μιλάμε φυσικά. Άλλο φυσιολογικά άλλο φυσικά..

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Έσπερος said:

Εδω ειναι που μπερδευτηκα. Αφου απο τη μια λεμε οτι στα μωρα μιλαμε απο την πρωτη μερα φυσιολογικα σαν να μας καταλαβαινουν. Αυτο τωρα δεν συμβαδίζει με το να μιλαμε συνθηματικά. Ή κατι καταλαβαινω λαθος; 

Αυτό που είπαν και τα προηγούμενα ποστς. Από την πρώτη μέρα μιλάμε φυσιολογικά για να μαθαίνουν τον λόγο/ομιλία ναι... αλλά αν το μικρό έχει πρόβλημα στον τομέα νομίζω λογικό είναι να του μιλάμε διαφορετικά , απλά, ξεκάθαρα... όπως όταν μαθαίνεις καινούργια γλώσσα. Και τα δυο μου παιδιά είχαν καθυστέρηση, μόνο στον μεγάλο έκανα ένα μεγάλο αριθμό μαθημάτων λογοθεραπείας . Είναι τόσο «λογικά» αυτά που προτινουν που ακολούθησα τα ίδια και για το δεύτερο και βοήθησαν ..... σορυ δεν θυμάμαι ποσο είναι το μικρό σου , αλλά δεν μπορείς να κανείς λογοθεραπεία πάρε μερικά απλά βιβλία , άρχισε με λεξούλες, που είναι ενδιαφέροντα για τα μικρά (εικόνες κλπ) και κάνε το διάβασμα πολύ “ενθουσιώδες»... Τώρα πια είναι γεμάτο θα βρεις πολλά... 

Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πρίν, BabyCute είπε:

Από την πρώτη μέρα μιλάμε φυσιολογικά για να μαθαίνουν τον λόγο/ομιλία ναι... αλλά αν το μικρό έχει πρόβλημα στον τομέα νομίζω λογικό είναι να του μιλάμε διαφορετικά , απλά, ξεκάθαρα...

Καταλαβα. Δηλαδή όταν θέλουμε να επικοινωνήσουμε με το παιδί για κάτι συγκεκριμένο κ θέλουμε να μας καταλάβει χρησιμοποιούμε μόνο λεξιλόγιο που θα αντιληφθεί. Γιατί έτσι όπως το είχες γράψει φαινόταν σαν να του μιλάς πρώτα με λίγες λέξεις μέχρι να τις μάθει κ μετά να προσθέτεις κι άλλες κλπ κ ακούγεται τελείως αφύσικο.

 

3 ώρες πρίν, BabyCute είπε:

σορυ δεν θυμάμαι ποσο είναι το μικρό σου , αλλά δεν μπορείς να κανείς λογοθεραπεία πάρε μερικά απλά βιβλία , άρχισε με λεξούλες, που είναι ενδιαφέροντα για τα μικρά (εικόνες κλπ) και κάνε το διάβασμα πολύ “ενθουσιώδες»... 

Δύο χρονών είναι. το έχουμε ξεπεράσει το στάδιο των εικόνων. δεν τίθεται θέμα αντίληψης λεγομένων, θέμα κινήτρων για να μιλήσει μόνο.

On 22/12/2019 at 6:14 ΜΜ, ΑΡΓΚ είπε:

Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί αυτό που κάνατε πριν ήταν παιδαγωγικό σωστό, γιατί μάλλον το ανάποδο ισχύει. Ακολουθείτε οδηγίες από κάποιον ειδικό που σας το έχει πει αυτό; Ας πούμε οι λογοθεραπευτές ενθαρρύνουν την επανάληψη, δεν το έχω ακούσει ποτέ ως παιδαγωγική μέθοδο το να μην προσπαθούμε ενεργά να διδάξουμε το παιδί.

ΑΠό τα διάφορα διαβασματα που έχω κάνει, που έιναι όμως για ψυχολογία κ όχι για τη γενικότερη εξέλιξη, έχω καταλάβει ότι αφήνουμε τα παιδιά να μάθουν από την παρατήρηση, δεν τα πιέζουμε, δεν τα κάνουμε κλόουν σε τσίρκο ζητώντας τους να επιδείξουν πράγματα, δεν πιέζουμε κλπ. ίσως αυτό κάπου το παρερμήνευσα. ίσως βέβαια, γιατί μη νομίζεις ότι δεν έχω αμφιβολίες, όλα αυτά τα ψυχολογικά που υποτίθεται ότι κάνουν παιδιά ασφαλή κ με αυτοπεποίθηση, τελικά κάνουν παιδιά με σοβαρές ελλείψεις σε διάφορες δεξιότητες. γι αυτό αναρωτιέμαι αν ήταν σωστό. 

 

On 22/12/2019 at 6:14 ΜΜ, ΑΡΓΚ είπε:

Αν πάντως πιστεύεις ότι δεν μιλάει για να επικοινωνήσει, αλλά επαναλαμβάνει μόνο ή μιλάει μόνο στον εαυτό του, πρέπει να μιλήσετε με γιατρό, επιμένω.

Δεν ε΄λιπα ποτέ ότι μιλάει στον εαυτό του. δεν μιλάει για να ζητήσει κάτι. μιλάει για να μας απαντήσει, όταν διαβάζουμε βιβλία, όταν παίζουμε, αλλά δεν θα ζητήσει μπανάνα παρόλο που αν τον ρωτήσω θα την πει τη λέξη. αλλά εντάξει πριν από 5 μέρες άρχισε, δεν περιμένω ότι θα αρχίσει να ζητάει από τη μια μέρα στην άλλη.

21 ώρες πρίν, ΑΡΓΚ είπε:

Πέραν τώρα της πίεσης, εννοείται ότι όλα αυτά τα "παλιομοδίτικα", με το "το σκυλάκι κάνει γαβ", ας πούμε ένα τραγουδάκι, ερωτήσεις για τα πάντα, ενθάρρυνση να χαιρετήσει κλπ, είναι όχι μόνο χρήσιμα αλλά αυτό που και σήμερα συνιστούν οι ειδικοί για όλα τα παιδιά, και όχι κάτι  "κακό" που κάνουμε από άγνοια

Η αλήθεια είναι ότι αυτά τα θεωρούσαμε ξεπερασμένα κ παππουδίστικα κ τα κάναμε σπάνια. νομίζα ότι δεν συνιστώνται πια κ δεν τα κάνουν οι νέοι γονείς. 

 

On 22/12/2019 at 6:14 ΜΜ, ΑΡΓΚ είπε:

ηλαδή μην ενδίδεται στο ότι σας τραβάει από το μανίκι προς το νερό, ζητήστε να πει νερό, και να του λέτε τη λέξη αν δεν μπορεί να το κάνει αυθόρμητα, για να την επαναλάβει. Δεν το κάνατε μέχρι τώρα; Νομίζω είναι αυτό που αυθόρμητα κάνουμε όλοι οι γονείς από όταν είναι μωρά τα παιδιά μας.

μα σοβαρά τώρα υπαρχει γονιός που κάνει τέτοιο πράγμα σε μωρό; είναι δυνατόν να σου ζητάει κ άτι κ να μην το δίνεις; 

 

On 22/12/2019 at 6:14 ΜΜ, ΑΡΓΚ είπε:

έλος πάντων, γιατί να του λέτε μισές λέξεις;

κι όμως αυτό ήταν που τον έκανε να λυθεί γιατί του έδωσε μάλλον να καταλάβει ότι μπορεί να πει κάτι. τώρα το κόβουμε σιγά σιγά.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

μα σοβαρά τώρα υπαρχει γονιός που κάνει τέτοιο πράγμα σε μωρό; είναι δυνατόν να σου ζητάει κ άτι κ να μην το δίνεις; 

 

 

Aν φαντάζεσαι ένα σκηνικό με ένα παιδάκι ενός έτους να έχει πεθάνει από το κλάμα κοιτώντας απεγνωσμένα τη μπανάνα και μία μαμά να αρνείται να την δώσει, φυσικά και όχι υπό φυσιολογικίες καταστάσεις.

Αλλά το να σου δείξει το παιδί τη μπανάνα, να απαντήσεις "α, θες μπανάνα", με τη φωνή που απευθύνουμε στα παιδιά, να του πεις ξανά "'μπανάνα" για να το πει, και μετά να τη δώσεις, υπάρχει γονιός που δεν το κάνει όταν το παιδί μαθαίνει να μιλάει;

 

Link to comment
Share on other sites

@Έσπερος οκ κατάλαβα, αυτό που μου είχε πει η δικιά μου είναι για να κάνω τον μικρό να μιλήσει να του λέω μισές προτάσεις και να τον κάνω να λέει το υπόλοιπο . «Θέλεις νεράκι; Να το βάλω μέσα στο ........” Αν το έλεγε σωστά η αν προσπαθούσε τουλάχιστον έπρεπε να πέσει πολύ χορός στο τέλος :-) :-) :P

Και όταν λέει κάτι μετά να τον ενθαρρύνεις και για άλλο ...

2 χρόνων είναι μικρούλη πάντως ειδικά για αγοράκι. Πάμε σε σχολείο με αγοράκια μόνο, τα 3/4 από τα τετράχρονα ακόμα δεν μιλάνε καλά .

Αφού έχει πρόοδο αυτό είναι το σημαντικο

Επεξεργάστηκαν by BabyCute
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Just now, BabyCute είπε:

μικρούλη πάντως ειδικά για αγοράκι. Πάμε σε σχολείο με αγοράκια μόνο, τα 3/4 από τα τετράχρονα ακόμα δεν μιλάνε καλά .

Αφού έχει πρόοδο αυτό είναι το σημαντικο

Εχω αναρωτηθει πολλες φορες μηπως ολο αυτο ειναι κ μια παγιδα κ το προκαλούμε μονοι μας ή μαλλον το επιτείνουμε. κι εμεις ετσι την πατήσαμε, απο πολλα αγοράκια στο συγγενικό περι αλλον που ειπαν λεξεις μετα τα 2,5 αλλα στα τρια μιλούσαν κανονικα, τα ειπαν ολα μαζι δλδ. κ δεν ειχαμε ασχοληθει ιδιαιτερα με το θεμα, θεωρούσαμε οτι ειναι για αργοτερα. αλλα μετα συνειδητοποιήσαμε οτι αλλα παιδακια 1,5 ελεγαν αρκετες λεξεις κ εγω ειδικα αρχθσα να τρελαινομαι γιατι συνομήλικό αγορακι μιας φιλης 15 μηνων ειχε ηδη καμία 30αρια λέξεις. κι αυτός με ελάχιστες επαφές με παιδάκια, όπως ο δικός μας, αλλά με πολλά συγγενικά άτομα σε καθημερινή αλληλεπίδραση να του μαθαινουν λεξεις κ να τον ρωτανε απανωτά σε βαθμο που η μαμα του φωναζει ότι τον έκαναν κλόουν. Όπως κ να χΕΙ πάντως το δικό της παιδί μιλάει οπότε τελικά δεν ξέρω τι είναι καλύτερο. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

Εχω αναρωτηθει πολλες φορες μηπως ολο αυτο ειναι κ μια παγιδα κ το προκαλούμε μονοι μας ή μαλλον το επιτείνουμε. κι εμεις ετσι την πατήσαμε, απο πολλα αγοράκια στο συγγενικό περι αλλον που ειπαν λεξεις μετα τα 2,5 αλλα στα τρια μιλούσαν κανονικα, τα ειπαν ολα μαζι δλδ. κ δεν ειχαμε ασχοληθει ιδιαιτερα με το θεμα, θεωρούσαμε οτι ειναι για αργοτερα. αλλα μετα συνειδητοποιήσαμε οτι αλλα παιδακια 1,5 ελεγαν αρκετες λεξεις κ εγω ειδικα αρχθσα να τρελαινομαι γιατι συνομήλικό αγορακι μιας φιλης 15 μηνων ειχε ηδη καμία 30αρια λέξεις. κι αυτός με ελάχιστες επαφές με παιδάκια, όπως ο δικός μας, αλλά με πολλά συγγενικά άτομα σε καθημερινή αλληλεπίδραση να του μαθαινουν λεξεις κ να τον ρωτανε απανωτά σε βαθμο που η μαμα του φωναζει ότι τον έκαναν κλόουν. Όπως κ να χΕΙ πάντως το δικό της παιδί μιλάει οπότε τελικά δεν ξέρω τι είναι καλύτερο. 

 

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτά τα "παλιομοδίτικα" όπως τα λέμε δεν κάνουν κακό, τις περισσότερες φορές τα παιδιά τα απολαμβάνουν γιατί παίρνουν έξτρα προσοχή, έπαινο κλπ.

 

Οι περισσότεροι γονείς - ειδικά στο πρώτο παιδί - εκνευριζόμαστε με αυτά κυρίως γιατί προέρχονται από παππούδες-γιαγιάδες και λοιπούς συγγενείς, όπου πάντα μα πάντα υπάρχει ένας ανταγωνισμός που υποβόσκει, π.χ. η γιαγιά μαθαίνει λέξεις και άλλα πράγματα στο παιδί όταν το κρατάει και μετά κάνει επίδειξη στην μαμά - νύφη ή μπροστά σε τρίτους κλπ. Αυτά εκνευρίζουν την μαμά (ειδικά την πρωτομαμά) αλλά το παιδί δεν βλάπτεται σε τίποτα. Όταν - και εάν - πιεστεί, πίστεψέ με, δεν πάει να λέει και να ζητάει ο οποιοσδήποτε, το παιδί δεν θα ανταποκρίνεται.

 

@BabyCute που είσαι εσύ καλέ? :grin::-D:grin:

Επεξεργάστηκαν by Deena
Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος said:

Εχω αναρωτηθει πολλες φορες μηπως ολο αυτο ειναι κ μια παγιδα κ το προκαλούμε μονοι μας ή μαλλον το επιτείνουμε. κι εμεις ετσι την πατήσαμε, απο πολλα αγοράκια στο συγγενικό περι αλλον που ειπαν λεξεις μετα τα 2,5 αλλα στα τρια μιλούσαν κανονικα, τα ειπαν ολα μαζι δλδ. κ δεν ειχαμε ασχοληθει ιδιαιτερα με το θεμα, θεωρούσαμε οτι ειναι για αργοτερα. αλλα μετα συνειδητοποιήσαμε οτι αλλα παιδακια 1,5 ελεγαν αρκετες λεξεις κ εγω ειδικα αρχθσα να τρελαινομαι γιατι συνομήλικό αγορακι μιας φιλης 15 μηνων ειχε ηδη καμία 30αρια λέξεις. κι αυτός με ελάχιστες επαφές με παιδάκια, όπως ο δικός μας, αλλά με πολλά συγγενικά άτομα σε καθημερινή αλληλεπίδραση να του μαθαινουν λεξεις κ να τον ρωτανε απανωτά σε βαθμο που η μαμα του φωναζει ότι τον έκαναν κλόουν. Όπως κ να χΕΙ πάντως το δικό της παιδί μιλάει οπότε τελικά δεν ξέρω τι είναι καλύτερο. 

Ναι εννοείται μερικά μιλάνε ήδη. Στατιστικά μιλάω.

Αν πιστεύεις ότι προοδεύει πάντως μην αγχώνεσαι, συνέχισε να κανείς ότι κανείς να του μιλάς ξεκάθαρα, να του διαβάζεις απλά και να τον ρωτάς. Τα παιδιά αλλάζουν πολύ , ο μεγάλος μου δεν σταματάει καθόλου που μέχρι πριν τρία χρόνια τρέχαμε στους γιατρούς!

Συνεχισε αυτά που κανείς..... αν ποτε μπορέσεις κάνε έστω και δυο λογοθεραπείες γιατί σου δίνουν πολλά tips!! Σε αυτή την ηλικία δεν έχει τόσο νόημα να κανείς πολλές λογοθεραπειες όσο έχει τι συμβουλές θα σου δώσουν να τις ακολουθήσεις εσυ η ίδια που είσαι όλη μέρα μαζί του

@Deena μου το είχα ξεχάσει εντελώς το φόρουμ , η κοπέλα μου το θύμισε ..... μου ελειψες Deenara μου  !!!! :rolleyes:

Επεξεργάστηκαν by BabyCute
Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

Εχω αναρωτηθει πολλες φορες μηπως ολο αυτο ειναι κ μια παγιδα κ το προκαλούμε μονοι μας ή μαλλον το επιτείνουμε. κι εμεις ετσι την πατήσαμε, απο πολλα αγοράκια στο συγγενικό περι αλλον που ειπαν λεξεις μετα τα 2,5 αλλα στα τρια μιλούσαν κανονικα, τα ειπαν ολα μαζι δλδ. κ δεν ειχαμε ασχοληθει ιδιαιτερα με το θεμα, θεωρούσαμε οτι ειναι για αργοτερα. αλλα μετα συνειδητοποιήσαμε οτι αλλα παιδακια 1,5 ελεγαν αρκετες λεξεις κ εγω ειδικα αρχθσα να τρελαινομαι γιατι συνομήλικό αγορακι μιας φιλης 15 μηνων ειχε ηδη καμία 30αρια λέξεις. κι αυτός με ελάχιστες επαφές με παιδάκια, όπως ο δικός μας, αλλά με πολλά συγγενικά άτομα σε καθημερινή αλληλεπίδραση να του μαθαινουν λεξεις κ να τον ρωτανε απανωτά σε βαθμο που η μαμα του φωναζει ότι τον έκαναν κλόουν. Όπως κ να χΕΙ πάντως το δικό της παιδί μιλάει οπότε τελικά δεν ξέρω τι είναι καλύτερο. 

Στο προνηπιο εγώ παρατήρησα ότι 8 στα 20 παιδιά μιλούσαν το ίδιο ή και χειρότερα από τη δικιά μου, οπότε έχω αρχίσει και αναρωτιέμαι αν ήταν θέμα χρόνου να μιλήσει. Βέβαια εγώ δε σταματώ τις λογοθεραπειες γιατί την προοδευουν και σε άλλους τομείς πέραν γλωσσικούς αλλά θέλω να πω πως τελικά δεν ήμασταν η εξαίρεση εκτός αν η εποχή βγάζει.. Προβληματικά παιδάκια στο λόγο (?) 

Παντως εφόσον προχωράει και βλέπεις εξέλιξη μη σταματάς να του δίνεις συνεχώς ερεθίσματα. Χωρίς πίεση αυτό είναι το βασικό.. Γιατί εκεί μουλαρωνουν και δε σου απαντάνε. 

Link to comment
Share on other sites

Συμβουλες λογοθεραπευτριων(2 που έχω γνωρίσει) :

Δεν πιέζουμε. 

Εκμαιευουμε λεξιλόγιο μέσα από παιχνίδι. 

Λέμε σωστά τη λέξη που λέει λαθος. Δεν του λέμενειναι λάθος. Του λέμε τη σωστή λέξη επαναλανβανοντας.

Ποικιλία ερεθισματων. Κίνηση, στάση, διαδραση. 

Μιλαμε στο επίπεδο τους. 

Τους διδάσκουμε λέξεις που θα χρησιμοποιήσουν, πχ δε με ενδιαφέρει να μάθω στη μπεμπα την ολετ και τον κάτμπου από τους πυτζάμοηρωες αλλά ότι είναι κόκκινη και μπλε. Βέβαια η μικρή λέει πεππα αντί για γουρούνι όσα γουρουνάκια κι αν δει. Άλλο θέμα αυτό. :D εγώ της απαντω:ναι! Την λένε πεππα και είναι ένα γουρούνι! Ροζ γουρούνι! 

Επεξεργάστηκαν by Nefeli2014
Link to comment
Share on other sites

2 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

 

 

μα σοβαρά τώρα υπαρχει γονιός που κάνει τέτοιο πράγμα σε μωρό; είναι δυνατόν να σου ζητάει κ άτι κ να μην το δίνεις; 

Τι εννοείς; οι περισσότεροι. Σου έγραψα ότι το έκανα κ εγω. Οχι στο μωρό των 7μ αλλα οταν ηταν 18μ ναι. Τα είχε η μαμα μου πχ για μερικές ώρες, έπρεπε να μπορεί να ζητήσει νερο(ασχέτως αν εκείνη από μόνη θα φρόντιζε να έχει γεμάτο το ποτήρι του) 

Απλα άλλο λέει η αργκ κ αλλο αντιλαμβάνεσαι, νομιζω. Δ ειναι οτι την τραβούσε το παιδι της στον πάγκο κ εκεινη του ζητουσε επί 3ωρες να πει την λέξη νερό καθαρά. Αλλα πχ μου έδειχναν το μπουκάλι, ρωτουσα, τι θέλεις, δ ελεγε κτ σαν λέξη, θέλεις να σου βάλω κ αλλο νερό;ναι. ζητησε το μου κ θα βάλουμε, κ καθώς πηγαίνουμε προς την κουζινα επαναλαμβάνω, νερό, μαμα νερό, πες το κ εσύ. Ε αμα δ το ελεγε δ θα το άφηνα 2ωρες να διψαει

Link to comment
Share on other sites

Just now, vicky86 είπε:

Τι εννοείς; οι περισσότεροι. Σου έγραψα ότι το έκανα κ εγω. Οχι στο μωρό των 7μ αλλα οταν ηταν 18μ ναι. Τα είχε η μαμα μου πχ για μερικές ώρες, έπρεπε να μπορεί να ζητήσει νερο(ασχέτως αν εκείνη από μόνη θα φρόντιζε να έχει γεμάτο το ποτήρι του) 

Απλα άλλο λέει η αργκ κ αλλο αντιλαμβάνεσαι, νομιζω. Δ ειναι οτι την τραβούσε το παιδι της στον πάγκο κ εκεινη του ζητουσε επί 3ωρες να πει την λέξη νερό καθαρά. Αλλα πχ μου έδειχναν το μπουκάλι, ρωτουσα, τι θέλεις, δ ελεγε κτ σαν λέξη, θέλεις να σου βάλω κ αλλο νερό;ναι. ζητησε το μου κ θα βάλουμε, κ καθώς πηγαίνουμε προς την κουζινα επαναλαμβάνω, νερό, μαμα νερό, πες το κ εσύ. Ε αμα δ το ελεγε δ θα το άφηνα 2ωρες να διψαει

Εγώ έκανα τη βλακεια με το μουγκρητό να της δίνω οσα ζητάει. Και όλοι μας. Έφτασε 2, 5 για να καταλάβω ότι ηταν λάθος. Φυσικά στη μικρή έχω τελείως διαφορετική αντιμετώπιση.. 

Link to comment
Share on other sites

Να ρωτησω κάτι κ εγώ. Η μικρή μου είναι τριών, μιλάει από πολύ νωρίς κανονικοτατα, συντάσσει ολοκληρωμένες προτάσεις με νόημα κλπ. Το πρβλ που έχουμε είναι ότι δε λέει καθαρά κάποια γράμματα κ συνδυασμούς. Πχ το β το λέει δ, το σ θ και άλλα αντίστοιχα που δε θυμαμαι αυτή τη στιγμή. Επίσης, προσπαθεί να πει πολλες κουβέντες γρήγορα κ πηδάει συλλαβές ή τα μπερδευει, ενώ οταν της το επισημανω τα λέει πιο αργά κ καθαρά. Κάποιες φορές της επαναλαμβάνω τη λέξη σωστά ή της δείχνω πως τοποθετείται η γλώσσα, προσπαθεί λίγο κ μετά εκνευρίζεται κ τα παρατάει. Γενικά, θεωρείται νωρίς ακόμη ή πρέπει να γίνει επίσκεψη σε λογοθεραπευτή; Δεν ξερω αν παίζει ρόλο -το διάβασα καπου- αλλά ξέρει απτα 2.5 να μετράει μέχρι το τριάντα, μέχρι το δέκα στα αγγλικά κ όλη την αλφαβήτα, γράφει τα αρχικά μας κ γενικά τα παίρνει πολύ ευκολα.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Lenia16 είπε:

Να ρωτησω κάτι κ εγώ. Η μικρή μου είναι τριών, μιλάει από πολύ νωρίς κανονικοτατα, συντάσσει ολοκληρωμένες προτάσεις με νόημα κλπ. Το πρβλ που έχουμε είναι ότι δε λέει καθαρά κάποια γράμματα κ συνδυασμούς. Πχ το β το λέει δ, το σ θ και άλλα αντίστοιχα που δε θυμαμαι αυτή τη στιγμή. Επίσης, προσπαθεί να πει πολλες κουβέντες γρήγορα κ πηδάει συλλαβές ή τα μπερδευει, ενώ οταν της το επισημανω τα λέει πιο αργά κ καθαρά. Κάποιες φορές της επαναλαμβάνω τη λέξη σωστά ή της δείχνω πως τοποθετείται η γλώσσα, προσπαθεί λίγο κ μετά εκνευρίζεται κ τα παρατάει. Γενικά, θεωρείται νωρίς ακόμη ή πρέπει να γίνει επίσκεψη σε λογοθεραπευτή; Δεν ξερω αν παίζει ρόλο -το διάβασα καπου- αλλά ξέρει απτα 2.5 να μετράει μέχρι το τριάντα, μέχρι το δέκα στα αγγλικά κ όλη την αλφαβήτα, γράφει τα αρχικά μας κ γενικά τα παίρνει πολύ ευκολα.

 

To να μην προφέρει όλα τα γράμματα μπορεί να βελτιωθεί με τον καιρό, μπορεί και όχι. Στο ένα μου παιδί δε βελτιώθηκε και μάλιστα φάνηκε ότι οφείλεται σε μυική αδυναμία της γλώσσας που επηρέασε και τη θέση των δοντιών (των μόνιμων). Όχι κάτι που δεν θεραπεύεται μεν, αλλά όσο πιο νωρίς, τόσο πιο καλά. Αν σας ανησυχεί και δεν υποχωρεί, δεν κάνει κακό μία ερώτηση σε λογοθεραπευτή

Link to comment
Share on other sites

Just now, Lenia16 είπε:

Να ρωτησω κάτι κ εγώ. Η μικρή μου είναι τριών, μιλάει από πολύ νωρίς κανονικοτατα, συντάσσει ολοκληρωμένες προτάσεις με νόημα κλπ. Το πρβλ που έχουμε είναι ότι δε λέει καθαρά κάποια γράμματα κ συνδυασμούς. Πχ το β το λέει δ, το σ θ και άλλα αντίστοιχα που δε θυμαμαι αυτή τη στιγμή. Επίσης, προσπαθεί να πει πολλες κουβέντες γρήγορα κ πηδάει συλλαβές ή τα μπερδευει, ενώ οταν της το επισημανω τα λέει πιο αργά κ καθαρά. Κάποιες φορές της επαναλαμβάνω τη λέξη σωστά ή της δείχνω πως τοποθετείται η γλώσσα, προσπαθεί λίγο κ μετά εκνευρίζεται κ τα παρατάει. Γενικά, θεωρείται νωρίς ακόμη ή πρέπει να γίνει επίσκεψη σε λογοθεραπευτή; Δεν ξερω αν παίζει ρόλο -το διάβασα καπου- αλλά ξέρει απτα 2.5 να μετράει μέχρι το τριάντα, μέχρι το δέκα στα αγγλικά κ όλη την αλφαβήτα, γράφει τα αρχικά μας κ γενικά τα παίρνει πολύ ευκολα.

Να σου πω την αλήθεια δ ξερω αν ειναι νωρις. Πχ αν μου έλεγες για Ρ Η σύνθετα θα έλεγα ότι μπορείς να περιμένεις. Αυτό που όταν βιάζονται τα λενε λάθος, οκ είναι αναμενόμενο. Μεχρι κ η μεγάλη μου το κανει

Εννοείται θα λες σωστά την λέξη, αλλα μην επιμένεις με την γλώσσα, λογικο να μην έχει πολύ υπομονη ακομη

Ρώτα κ τον παιδιατρο σας την γνώμη του. Το λιγότερο που θα εκανα είναι 6μ λιγο μαζί να επιμενω κ αν δ έβλεπα εξέλιξη τότε σε λογοθεραπευτη

Πάντως στον μικρο που ειναι 3κ ναι μεν μιλάει αλλα οχι καθαρά, δ το σκέφτομαι με τπτ ακομη για πιο ειδικό. Άλλοι λένε όσο πιο νωρίς τόσο το καλυτερο

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...