Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Recommended Posts

Καλημέρα. Ο γιος μου είναι 4 ετών και 3 μηνών. Μίλησε από πολύ νωρίς και το ρο ήταν από τα πρώτα δύσκολα γράμματα που είπε. Μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να πει όμως το Σ (και τα διπλά φυσικα Ψ, Ξ) και λέει κάπως σαν θσ πράγμα που δεν με ανησυχούσε αοφύ και εγώ σαν παιδί το είπα στα 6. Εχθές όμως ο παιδίατρος που τον άκουσε μας είπε ότι ενώ έχει πάρα πολύ καλό λόγο αν δεν το έχει διορθώσει από μόνος του μέχρι το Πάσχα να κάνει κάποιες θεραπείες ώστε να το έχει διορθώσει μέχρι να πάει νηπιαγωγείο. Το δικαιολόγησε ότι μπορεί να τον κοροϊδέψουν τα παιδιά και να του δημιουργηθεί αποστροφή για το σχολείο, όπως επίσης μας είπε ότι αν έχουμε κάποια ένδειξη ότι απο τώρα τον κοροιδεύουν (που δεν έχουμε) να ξεκινούσουμε πιο νωρίς τις θεραπείες.

Θέλω λοιπόν να ρωτήσω: Υπάρχει κάτι που μπορούμε για να τον βοηθήσουμε εμείς πιο νωρίς; Κάποιες ασκησούλες, κάποιες πρακτικές κλπ;

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Επιστημονική συνεργ.

rania_t

Καλησπέρα. Ο μικρούλης σου εχει κάποιες αρθρωτικές δυσκολίες. Το /ξ/ και το /ψ/ πως τα λέει? Τα αντικαθιστά με κάποιο άλλο γράμμα; Τα υπόλοιπα συριστικά τα λεει καλά?π.χ. το /τσ/ το /τζ/ και σε αρχική θέση μέσα σε μια λέξη και σε μέση θέση?

Το /ρ/ είναι θετικό ότι το λεει απο μόνο του, οπότε χρειάζεται μόνο δουλίτσα στα συμπλέγματα. Το /ρ/ πολύ πιθανό σύντομα να το πει και στα υπόλοιπα εκτός αν είναι μεγάλο διάστημα που τκο /ρ/ το λέει ενώ τα υπόλοιπα όχι.

Το /μπλουμ/ που το κάνει /μπουμ/ σημάινει ότι κάνει απλοποίση του συμπλέγματος /μπλ/ τις υπόλοιπες λέξεις με μπλ τις λεει καλά?? π.χ μπλε, έμπλεξα κτλ?? Αν ναι, τοτε απλά πειτε την αρκετες φορές και κάντε μερικές φρασούλες που περιλαμβάνουν τ λέξη αυτή και θα δεις ότι θα το μάθει.

 

Πόσο διάστημα έχει αυτή την εικόνα?? Πόσους μήνες δε λέει το ξ, ψ ,ρ συμπλέγματα??

Γιατί αν είναι περίπου 3-4 μήνες που εικόνα του αυτή είναι στάσιμη τότε καλό θα ήταν να κάνετε μερικες λογοθεραπείες για να τα ξεμπερδέψει και να μην ξανασχοληθείτε και ο λόγος είνια οτι είναι ήδη νήπιο, σιγα σιγα μετα τα Χριστούγεννα ξεκινάει και το 'μαθησιακό κομμάτι' ( αν δεν το έχουν ήδη ξεκινήσει )και καλό είναι να είναι ξεκάθαρα όλα τα γραμματάκια. Ο λογοθεραπευτής θα σε βοηθήσει και στην ακουστική διάκριση αυτών για να μην έχει δυσκολίες μετά στην Α Δημοτικού.

 

Οι δυσκολίες του ακούγονται λίγες και θα ξεμπερδέψει και γρήγορα, απλά πρέπει να γίνουν οι ασκήσεις με τη σωστη σειρά και ακολουθία για να γενικεύσει και να αυτοματοποιήσει αυτά στον αυθόρμητό του λόγο σύντομα.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργ.

andigo

Καλησπέρα.

Με τα δοντάκια του και το σαγόνι του είναι όλα οκ??Δεν υπάρχει κάποιο κενό στα δοντάκια; Γιατί οταν το /σ/ το κάνουν /θ/ υπάρχει ή καποιο θέμα με τα δοντάκια - γνάθος ή κακή τοποθέτηση της γλώσσας ( που μπορεί να οφείλεται π.χ σε πιπίλα που είχε μέχρι μεγάλος ή δάχτυλο στο στόμα κτλ )

Η παιδίατρος έχει δίκαιο, πολλές φορές παιδάκια που γλωσσικά είναι πολύ μπροστά μπορεί να τα κοραιδέψουν για κάποιες αρθρωτικές δυσκολίες, ή πολλες φορές τα ίδια τα παιδιά μπορεί να νιώθουν άσχημα και να είναι πιο ντροπαλά στην ομιλία τους και να αποτραβιούνται.

Βεβαια αν δεν συμβαίνει κα΄τι τέτοιο, εχεις ακόμα περιθώριο κάποιους μήνες να δεις αν το παιδί το πει απο μόνο του. Μπορείτε να δονιμάσετε ασκήσούες στον καθρέυτη με κλειστά τα δόντια και να κάνετε /σσσσσσσσσ/ να λέτε λεξούλες που ξεκινάνε με τα συριστικά κτλ. Αν δεις όμως ότι μετά απο διάστημα 3-4 μηνών δεν έχει αλλάξξει κάτι τότε μπορείς να κάνεις μια αξιολόγηση σε εναν λογοθεραπευτή ώστε να σου δώσει οδηγίες τι ακριβώς να κάνεις και αν κρίνει αναγκαία ή όχι ακόμα τη θεραπευτική παρέμβαση.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

Κυρία Πατρώνη καλησπέρα,

 

έχω μία κόρη 3 ετών, μιλά από τα δύο με άριστο συντακτικό, σαν μεγάλο παιδί,(μεγάλες προτάσεις, πρόσωπα, χρόνους κτλ) αλλά όχι καθαρά, με τα συνηθισμένα προβλήματα στα συνηθισμένα σύμφωνα (το σίγμα θσίγμα, το ρω λω,κτλ) και ένα ασυνήθιστο : δεν λέμε καθόλου το κάπα, στην καλύτερη περίπτωση, και επειδή από δικό μας λάθος τονίσαμε τον θέμα (της ζητούσαμε όταν ήταν μικρότερη να λέει λέξεις όπως τότινη τουφίτσθα" (η γνωστή κοκκινοσκουφίτσα) ή αχ τουνελάτι αχ τουνελάτι κτλ για το χαριτωμένο της υπόθεσης.. λάθος μάς!) το λέει αφού σφίγγεται και προσπαθεί "τχιαπα"... πολλές φορές ακόμη αναγκάζομαι να της θυμίσω το "πρόβλημα" άν μου ζητάει κάτι και δεν την καταλαβαίνω... σε πολλές λάξεις με κάπα το αντικαθιστά με αυτό το ιδιομορφο "τχιαπα" που έχει αρπάξει και μία περίεργη προφορά (σαν γαλλικό eu) και πολλές φορές, αν η λέξη έχει και ταυ κοντά χαλάει και το ταυ...

 

προσπάθησα μερικές φορές να της μάθω πως το κάπα είναι δίπλα στο χι, ψηλά στον ουρανίσκο, και πως η γλωσίτσα πρέπει να μείνει κάτω για να το φτάσει, αλλά δεν βοήθησε...

 

στον παιδικό άκουσα μεγαλύτερο κοριτσάκι να την πειράζει, και καταλαβαίνω οτι την στενοχωρεί...

 

πως μπορώ να την βοηθήσω? πιστέυεται οτι χρειάζεται λογοθεραπεία ή θα ήταν πιο φρόνιμο να περιμέναμε, και ναι στην αναμονή, για πόσο?

 

ευχαριστώ για τον χρόνο σας,

 

έφη

 

s-age.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

andigo

Καλησπέρα.

Με τα δοντάκια του και το σαγόνι του είναι όλα οκ??Δεν υπάρχει κάποιο κενό στα δοντάκια; Γιατί οταν το /σ/ το κάνουν /θ/ υπάρχει ή καποιο θέμα με τα δοντάκια - γνάθος ή κακή τοποθέτηση της γλώσσας ( που μπορεί να οφείλεται π.χ σε πιπίλα που είχε μέχρι μεγάλος ή δάχτυλο στο στόμα κτλ )

 

Βεβαια αν δεν συμβαίνει κα΄τι τέτοιο, εχεις ακόμα περιθώριο κάποιους μήνες να δεις αν το παιδί το πει απο μόνο του. Μπορείτε να δονιμάσετε ασκήσούες στον καθρέυτη με κλειστά τα δόντια και να κάνετε /σσσσσσσσσ/ να λέτε λεξούλες που ξεκινάνε με τα συριστικά κτλ.

 

Καλημέρα και ευχαριστώ πολύ.

Με τα δόντια και το σαγόνι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα (πιπίλα έπαιρνε μόνο για να κοιμηθεί και δάχτυλο ποτέ).

Εχθές κάναμε τις ασκησούλες που είπατε με κλειστό το στόμα και με λίγη προσπάθεια είπε το σ (είπαμε πολλές φορές το σουσάμι). Όσο το είχε στο μυαλό του το έλεγε. Με το που ξεχνιόταν εμφανιζόταν πάλι το "θσ". Θέλω να πιστεύω ότι πια είναι θέμα χρόνου. Ευχαριστώ και πάλι. :-D

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • Επιστημονική συνεργ.

andigo

Καλημέρα, απο τη στιγμή που τα δοντάκια και το σαγόνι είναι οκ τότε κατα πάσα πιθανότητα θα τα πει απο μόνος του σιγά σιγά γιατί είναι και μικρούλης.

Χαίρομαι πολύ που μπείκε στη διαδικασία και προσπάθησε να κάνει αυτές τις ασκησούλες. Απλά μια μικρή επισήμανση :

Ξεκίνησε με λεξούλες που έχουν μόνο ένα /σ/ στην αρχή π.χ. σάκα, σήκω , σώμα κτλ.

Μετα πείτε λεξούλες με ενα μόνο /σ/ αλλά μέσα στη λέξη π.χ επεσα, ενεση, πουκάμισο κτλ

Μετα με λεξούλες με /σ/ τελικό

Στη συνέχεια προσπαθείτε να κάνετε προτασούλες με όλες αυτές τις λεξούλες . Η ίδια διαδικασία γίνεται και με τα υπόλοιπα συριστικά. Αν δείτε όμως οτι παιρνάει ένα διάστημα 3-4 μηνών και παρόλο που έχετε δουλέψει αυτά δεν το έχει γενικεύσει στο λόγο του τότε καλό θα ήταν να κάνετε μια αξιολόγηση σε έναν λογοθεραπευτή για να αξιολογήσει ολοκληρωτικά το παιδί και να δώσει πιο στοχευμένες και επιπλέον ασκήσεις για το παιδί.

Καλή επιτυχία με τις ασκησούλεςςςςςςςςςς!!!

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργ.

effie salonika

Καλημέρα. Δεν είναι και πολύ ασυνήθιστο αυτό που κάνει η κορούλα σου, πολλα παιδάκια κάνουν το /κ/ σε /τ/ ή και το αντίθετο (π.χ. κο κραπέζι) αυτό ονομάζεται εμπροσθιοποίηση ( αυτό που κάνει η κορούλα σου) και οπισθοποίηση αντίστοιχα.

Αυτό που πρέπει να μάθει ένα παιδάκι που δε λέει το /κ/ είναι να σηκώνει το πίσω μέρος της γλώσσας του και η μπροστινή άκρη της γλώσσας να μένει καρφωμένη στα κάτω δοντάκια, γι αυτό συνήθως βοηθάμε το παιδί με ένα γλωσσοπίεστρο να του κρατάμε πατημένη ελαφριά τη γλώσσα στο μπροστά μέρος και να παράγει το /κα, κε, κι, κο , κου )

 

Αν δεν υπήρχε κα΄ποιο θέμα στο σχολείο θα σου έλεγα να περιμένεις μερικούς μήνες ακόμα και μετά να ξεκινήσεις . Αλλά καλό θα ήταν και για την αυτοπεποίθηση της ίδιας και για να νοιώθει όμορφα στο σχολείο και να μην αποτρβηχθεί ή μιλάει λιγότερο λόγω της δυσκολίας ή να ντρέπεται να μιλήσει, θα σου πρότεινα να την πας για μια αξιολόγηση. Πολύ πιθανό επειδή είνια μικρούλα να μην την βάλουν σε πρόγραμμα αλλά να σου δώσουν συγκεκριμένες για το παιδί ασκησούλες να τις κάνεις στο σπίτι για ένα διάστημα και μετά να την επαναξιολογήσουν.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

ευχαριστώ πολύ κυρία Πατρώνη,

 

 

έχω ήδη δηλώσει πως θέλω να συμμετέχει σε ένα αντίστοιχο πρόγραμμα που θα πραγματοποιηθεί από τον Δήμο στον παιδικό της και δέχτηκα να εξεταστεί για ψυχοκινητικά προβλήματα και προβλήαμτα λόγου, θα γίνει σε λίγο καιρό και ελπίζω να την δεχτούν παρότι δεν πληρεί προς το παρόν τις ηλικιακές προϋποθέσεις για να μπεί στο πρόγραμμα (είναι για παιδιά 3,9). Καθώς όμως οι περισσότεροι γονείς του Δήμου δυστυχώς είναι παρά την εποχή μας φορτωμένοι με ταμπού και κόμπλεξ, και δεν δέχτηκαν την εξέταση των δικών τους παιδιών, γιατί "το δικό μου παιδί δεν έχει κανένα πρόβλημα" και γιατί δεν ξέρουν αν ο φάκελος των αποτελεσμάτων θα είναι αρκετά "σφραγισμένος" ώστε αυτά να μήν διαρεύεσουν... έχουμε ελπίδες! Αν δεν την συμπεριλάβουν παραυτα, θα κινηθώ μόνη μου.

 

 

το γλωσσοπίεστρο είναι κάτι σαν το ξυλάκι που χρησιμοποιούν οι γιατροί για να δούνε τον λαιμό?

 

ευχαριστώ,

 

έφη

 

s-age.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργ.

effie salonika

Καλησπέρα. Όπως και σε πολλά θέματα έτσι και στη λογοθεραπεία η πρόληψη είναι πολύ σημαντική για δυο λόγους : Πρώτον γιατί καθησυχάζει πολλές φορές τους γονείς απο άγχοι για τα παιδιά τους και δέυτερον γιατί μπορεί να προλάβει και να διορθώσει δυσκολίες βοηθώντας το παιδί να έχει ένα καλύτερο μαθησιακό προφίλ και μια καλύτερη μαθησιακή πορεία.

Εύχομαι να σας παρουν σε αυτό το πρόγραμμα και όλα να πάνε καλά και να έχετε μια καλη πρόοδο πάντα!!

Και ιδιωτικά να το κάνεις , να ξέρεις πάντως οτι τα ταμεία δίνουν ένα σεβαστό ποσό πίσω ( ακόμα ) γιατί με όλα αυτά τα μέτρα που γίνονται καθημερινά δεν ξερουμε τι μας ξημερώνει. Τα ποσά αλλαζουν ανάλογα με το ταμείο που έχεις ο καθένας.

Υ.Γ. Ναι γλωσσοπίεστρα είναι τα ξυλάκια που χρησιμοποιούνε οι γαιτροι για το λαιμό. Μπορείς να το δοκιμάσεις για να τη βοηθήσεις να σηκώνει το πίσω μερος της γλώσσας

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

σας ευχαριστώ πολύ,

 

σκέφτομαι κι' εγώ να δοκιμάσω από σήμερα κιόλας το γλωσσοπίεστρο, ανάλογα βέβαια με το πως θα αντιδράσει, αν τραβηχτεί δεν θα την πιέσω - την τετάρτη θα φορέσει γυαλακια, σε ένα μήνα περιμένει αδερφό και πρίν ενάμιση μηνα πήγε πρώτη φορά παιδικό... αν δείξει να δυσανασχετεί και να στενεχωριέται θα περιμένω λίγο ακόμη...

 

s-age.png

 

 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • Επιστημονική συνεργ.

effie salonika

κάνε μια δοκιμή, σαν παιχνίδι μπροστά στο καθρέυτη. Δώσ'της και της μικρής ένα να κάνει στο δικό σου το στόμα. Αν δεις όμως ότι ειναι πολύ αρνητική αφησέ το, έχει ήδη [πολλές στρεσογόνες αλλαγές στη ζωή της οπότε δεν υπάρχει λόγο και για άλλη απο τη στιγμή που είναι μικρούλα και δεν σε πιέζει ο χρόνος.

Καλή επιτυχία και με το καλό και το καινούριο μέλος!!

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

αυτό ακριβώς έκανα χθες, με ένα κουταλάκι του γλυκού, που δυστυχώς αφήνει την γλωσσίτσα να γλιστράει και να φεύγει πολύ εύκολα, στις 3, 4 προσπάθειες, και αφού αντανακλαστικά η γλώσσα έπαιρνε λάθος δρόμο και δεν τα κατάφερνε, κατέληξα εγώ να έχω όλη την ώρα το κουτάλι στο στόμα μου, και μετά επί λέξη μου είπε "δεν θέλω να μάθω το "τάπα", να παίξεις μόνη σου με το "τουτάλι"... εγώ θα κάνω κάτι άλλο

 

οπότε θα ξαναπαίξουμε αργότερα, υπό καλύτερες συνθήκες!

 

ευχαριστώ για όλα,

 

έφη

 

s-age.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

Κα Πατρώνη καλησπέρα,

Η κόρη μου είναι 4 ετών και 2 μηνών και μπερδεύει τα παρακάτω σύμφωνα: το σ το λέει θ (αν και όχι πάντα), το /ζ/ το λέει /δ/, τα διπλά /τσ/ --> /τθ/. επίσης μπερδεύει τα /ξ/, /ψ/. Επίσης δεν λέει πολύ καλά το /ρ/. Μερικές φορές ακούγεται καθαρό, όπως π.χ. στη λέξη Γιώργος, που τη λέει πολύ καλά, τις περισσότερες είναι ασαφές και κάποιες φορές ακούγεται πεντακάθαρο /λ/.

 

Να πω πως τα δοντάκια της είναι αραιά, με εμφανή κενά και μεγαλύτερο το κενό ανάμεσα στα δύο πάνω μπροστινά. Πιπίλα ή δάχτυλο στο στόμα δεν είχαμε, ούτε γναθολογική ανωμαλία. Φέτος ξεκίνησε και παιδικό (προνήπια).

 

Τους τελευταίους μήνες έχει κάνει αισθητή βελτίωση, κατάφερε δηλαδή να λέει το σίγμα αρκετά καλά μόνο του, ή όταν η λέξη αρχίζει με αυτό. Μπερδεύεται όμως πολύ όταν είναι μέσα στις λέξεις ή με άλλα σύμφωνα μαζί. Παράδειγμα: ενώ λέει αρκετά καλά τις λέξεις σίδερο, σεντόνι κ.α., τις λέξεις κάθεσαι, φαίνεσαι, κοιμάσαι κλπ τις λέει: κάθεστε, φαίνεστε, κοιμάστε (με /στε/ αντί για /σε). Επειδή μάλιστα προσπάθησα να το πούμε μαζί και στον καθρέφτη, με ρώτησε αν πρέπει να βάζει κάπου τη γλώσσα. Μου έδωσε δηλαδή την εντύπωση ότι δεν κατάλαβε πως το λάθος ήταν στο /τ/, αλλά νόμιζε πως ήταν /θ/ αντί για /σ/. Ίσως γιατί ακόμη είναι στην προσπάθεια να βρει τη σωστή θέση για το /σ/?

Αλλα λάθη: τη λέξη "σκληρό" την έλεγε κάπως σαν "ξηρό". Στο τελικό /ς/ προσθέτει /τ/ και ακούγεται σαν /στ/. Τέλος, όταν λέει π.χ. "δικό σου" του "σου" το λέει "του".

 

Πιστεύετε πως θα μπορούσαμε να περιμένουμε κάποιο διάστημα μήπως βελτιωθεί από μόνη της, ή πρέπει να απευθυνθούμε σε ειδικό?

 

Συγγνώμη για το μακροσκελές ποστ κι ευχαριστώ εκ των προτέρων,

Κατερίνα

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργ.

katrin

Καλησπέρα!Απο αυτά που περιγράφεις η κορούλα σου δείχνει να έχει φωνολογικές δυσκολίες και οχι τόσο αρθρωτικές. Γιατί τα γραμματάκια που δεν λέει άλλοτε τα χρησιμοποιεί σωστά και άλλοτε όχι.

Έχει περάσει ωτίτιδες??Η γενικά υγρό στο αυτί κτλ??Γιατί τα λαθάκια που κάνει είναι πιο πολύ ακουστικής επεξεργασίας και όχι τόσο οτι δεν λέει απλά ε΄να φώνημα.

Απο τη στιγμή που έχει κάνει ήδη βελτίωση στο /σ/ και σε αρχική θέση το λέει κατα πάσα πιθανότητα μήνα με το μήνα θα διορθώσει και τα άλλα.

Είναι λογική η ερώτησή της, γιατί αυτή τη στιγμή είναι λίγο συγχισμένα στο μυαλό της, ποτε να μη βγάλει τη γλώσσα πότε να τη βγαλει, που να την τοποθετήσει. Πολλές φορές τα παιδιά όταν τους μαθαίνουμε ένα φωνημα π.χ. το /σ/ για ένα διάστημα χαλάνε και γράμματα που λέγανε στην προσπάθειά τους να το εντάξουν στο λόγο τους.

Αφού είναι παιδί που κάνει προοδο, και δεδομένου οτι είανι ακόμα 4,2 μπορείς να περιμένεις λιγους μήνες ακόμα να δεις ποσο θα προοδεύσει μόνη της. Αν γλωσσικά δεν σε απασχολεί κάτι, π.χ. το λεξιλόγιό της η σύνταξή της, οι προτάσεις της η περιγραφικότητά της κτλ. τότε υπάρχει περιθώριο να περιμένεις. Αν όμως δεις ότι τους επόμενους 3-4 μήνες η εικόνα της είνια ίδια χρίς αλλαγές τότε καλό θα ήταν να κάνεις μια αξιολόγηση σε λογοθεραπευτή για να σου πει τι πρέπει να ακολουθήσει.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

Κα Πατρώνη, ευχαριστώ για την απάντηση!

Νομίζω πως θα περιμένω, γιατί ήδη τις τελευταίες μέρες έχει κάνει πάλι πρόοδο. Δεν έχει πάντως περάσει ωτίτιδα ποτέ, ούτε είχε υγρό στο αυτί και όταν γεννήθηκε στην κλινική της είχαν κάνει και εξέταση στα αυτιά, οπότε μάλλον δεν είναι θέμα ακοής. Τα υπόλοιπά της είναι πάρα πολύ σωστά, η σύνταξη, χρόνοι, λεξιλόγιο, όλα θα έλεγα πάρα πολύ ικανοποιητικά. Επιπλέον, γράφει και τα περισσότερα γράμματα της αλφαβήτου, όπως και τους αριθμούς και μάλιστα από δική της πρωτοβουλία να τα μάθει, ήδη από πέρυσι.

Θα περιμένουμε λίγο ακόμη και θα δούμε :-)

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Κυρία Πατρώνη καλησπέρα κι από μένα. Θα ήθελα τη συμβουλή σας αν είναι εύκολο. Ο γιος μου είναι 5 χρονών και επτά μηνών. Δεν προφέρει σωστά το ρο. Το λέει γο. Όταν τον διορθώνω, το ψιλοκαταφέρνει, αλλά μετά συνεχίζοντας να μιλάει, πάλι προφέρει γο τις λέξεις που περιέχουν το ρο.

Προσπαθώ όσο μπορώ να τον διορθώνω, αλλά θυμώνει και δεν θέλει. Φέτος πάει στο νηπιαγωγείο. Τι πρέπει να κάνω;

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργ.

katrin,

καλησπέρα. Η εικόνα της είναι πάρα πολύ καλή με βαση αυτών που μου είπες, και παραπάνω απο την ηλικία της μάλιστα ( γράμματα , αριθμούς ) οπότε δεν υπάρχει λόγο βιασύνης. Δώστης χρόνο ακόμα και απο τη στιγμή που προοδεύει όπως λες έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να τα βελτιώσει όλα μόνη της. Μόνο αν δεις ότι υπάρχει στασιμότητα τότε μπορείς να το κοιτάξεις!!! Καλή πρόοδο να έχετε!!!

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργ.

korina1974

καλησπέρα. Οτι το /ρ/ το κάνει /γ/ είναι γιατί δεν γίνεται σωστή ανύψωση της γλώσσας για την παραγωγή του και γιατί η γλώσσα δεν έχει ακόμα την ανάλογη δύναμη για να κάνει τη δόνηση και να ακουστεί ρρρρρρρ.

Λόγω ηλικίας θα πρεπει να το κοιτάξεις άμεσα, γιατί το /ρ/ μπορεί να πάρει απο λίγες συνεδρίες έως και μήνες για να το μάθει ένα παιδί γιατι είναι απο τα πιο δύσκολα γραμματάκια . Εξαρταται απο το παιδί πόσο γρήγορα θα το βγάλει. Είναι πολύ σημαντικό να δουλευτεί φέτος ώστε του χρόνου που θα είναι Α Δημοτικού να μην υπάρχει πρόβλημα και στο γραπτό λόγο. Ένα παιδί που δεν λέει καλά ε΄να γράμμα, μπορεί να μην το ακούσει και σωστά ( ακουστική διάκριση ) και έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να το γράψει και λάθος.

Καλό θα ήταν να επισκευτείς εναν λογοθεραπευτη και να ξεκινήσετε για να το ξεμπερδέψει γρήγορα. Ο λογοθεραπευής αξιολογώντας το παιδί και στοματοπροσωπικά ( κινητικότητα γλώσσας ) θα είναι σε θέση να σου πει αν χρήζει άμεσης παρέμβασης ή μπορείς να περιμένεις 2-3 μήνες ακόμα. Πάντως σίγουρα θα πρέπει να το μάθει μέσα στη χρονιά.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα,

 

αν η ειδικός η κάποια αλλη κοπέλα μπορεί να βοηθήσει θα το εκτιμούσα. ο μικρός μου ειναι περίπου 2μιση. εχει πάρει μπρος στο θέμα ομιλίας βεβαια οχι τοσο κατανοητά οσο αλλα παιδάκια {πχ λέει πολύ βαρύ το Λ και μάλλον δεν οφείλεται στο οτι ειναι μισός Σαλλονικιός :) }...αλλα το κάθε παιδί εχει τους ρυθμούς του. ειναι κατι που μου κανει εντύπωση και δεν εχω βρει καποια μανούλα ακόμη με την ιδια εμπειρία. ο μικρός μου δεν μπορει να προφέρει το Κ. το αντικαθιστά παντα με κάποιο αλλο γράμμα. συνήθως με το Τ ενίοτε και με αλλα σύμφωνα. πχ. καλά=ταλά. οταν ομως ακολουθει το ι πχ Κική, Εκεί, το λέει (το προσπάθησε βέβαια ο καημενούλης μέχρι να το καταφέρει) ειναι τοσο δύσκολο σύμφωνο το Κ? παρατήρησα πως και το Γ που εχει περίπου την ίδια θέση η γλώσσα οταν το προφέρουμε ουτε και αυτο το καταφέρνει. και πάλι στο ίδιο μοτίβο. λέει πχ Γιαγιά αλλα όχι Γάτα. δεν εχω συναντήσει παιδάκι με το ιδιο θέμα. Εχουμε και με το Σ θέμα που δεν το λέει με κανένα τρόπο αλλα γνωρίζω πως ειναι σχετικά δύσκολο. Ταμα το χω να ακούσω πως κάνει η κοτούλα απο το στοματάκι του μιας και ο γλυκός μου λέει τοτοτο αντι για κοκοκο :)

M6bap3.png

 

cik1p3.png

Link to comment
Share on other sites

korina1974

καλησπέρα. Οτι το /ρ/ το κάνει /γ/ είναι γιατί δεν γίνεται σωστή ανύψωση της γλώσσας για την παραγωγή του και γιατί η γλώσσα δεν έχει ακόμα την ανάλογη δύναμη για να κάνει τη δόνηση και να ακουστεί ρρρρρρρ.

Λόγω ηλικίας θα πρεπει να το κοιτάξεις άμεσα, γιατί το /ρ/ μπορεί να πάρει απο λίγες συνεδρίες έως και μήνες για να το μάθει ένα παιδί γιατι είναι απο τα πιο δύσκολα γραμματάκια . Εξαρταται απο το παιδί πόσο γρήγορα θα το βγάλει. Είναι πολύ σημαντικό να δουλευτεί φέτος ώστε του χρόνου που θα είναι Α Δημοτικού να μην υπάρχει πρόβλημα και στο γραπτό λόγο. Ένα παιδί που δεν λέει καλά ε΄να γράμμα, μπορεί να μην το ακούσει και σωστά ( ακουστική διάκριση ) και έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να το γράψει και λάθος.

Καλό θα ήταν να επισκευτείς εναν λογοθεραπευτη και να ξεκινήσετε για να το ξεμπερδέψει γρήγορα. Ο λογοθεραπευής αξιολογώντας το παιδί και στοματοπροσωπικά ( κινητικότητα γλώσσας ) θα είναι σε θέση να σου πει αν χρήζει άμεσης παρέμβασης ή μπορείς να περιμένεις 2-3 μήνες ακόμα. Πάντως σίγουρα θα πρέπει να το μάθει μέσα στη χρονιά.

 

 

Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση. Σας είμαι ευγνώμων.

Link to comment
Share on other sites

katrin,

καλησπέρα. Η εικόνα της είναι πάρα πολύ καλή με βαση αυτών που μου είπες, και παραπάνω απο την ηλικία της μάλιστα ( γράμματα , αριθμούς ) οπότε δεν υπάρχει λόγο βιασύνης. Δώστης χρόνο ακόμα και απο τη στιγμή που προοδεύει όπως λες έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να τα βελτιώσει όλα μόνη της. Μόνο αν δεις ότι υπάρχει στασιμότητα τότε μπορείς να το κοιτάξεις!!! Καλή πρόοδο να έχετε!!!

 

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας, τις συμβουλές σας και τις ευχές σας!

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργ.

salomi

καλημέρα. Στη λογοθεραπεία ( διεθνές φωνητικό αλφάβητο που λέγετε ) το φώνημα /κ/ χωρίζετε σε δυο διαφορετικά φωνήματα. Παρόλο που στη γραφή γράφεται παντού σαν /κ/ στην εκφορά του είνια δυο φωνηματα. Τι εννοώ, άλλιώς τοποθετείτε η γλώσσα όταν προφέρουμε το κα, κο, κου και αλλιώς όταν προφέρουμε το κι, κε. Στο κα,κο,κου, η γλωσσα είναι επίπεδη, ενώ στο κι,κε το πίσω μέρος της γλώσσας σηκώνετε. ( ίδιος διαχωρισμός είναι και στο χα,χο,χου με το χι,χε όπως και στο γα,γο,γου με το γι,γε)

Οπότε είναι λογικό ο μικρούλης σου να λέει Κική, εκεί, κερί κτλ αλλά να δυσκολευεται στα άλλα. Σηκώνει πολύ το πίσω μέρος της γλώσσας του κολλάει στον ουρανίσκο και έτσι ακούγεται /τ/

Το /σ/ στο κάνει /χ/?? π.χ. χιακούλα αντί για σακούλα? Αν ναι τότε είναι καθαρά θέμα γλωσσίτσας και λανθασμένης τοποθέτησης.

Πάντως είναι ακόμα μικρούλης έχει χρόνο μπροστά του να το φτιάξει και να το διορθώσει.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

Το /σ/ στο κάνει /χ/?? π.χ. χιακούλα αντί για σακούλα? Αν ναι τότε είναι καθαρά θέμα γλωσσίτσας και λανθασμένης τοποθέτησης.

Πάντως είναι ακόμα μικρούλης έχει χρόνο μπροστά του να το φτιάξει και να το διορθώσει.

 

Το /σ/ το αντικαθιστά πότε πότε με το /ν/ πότε με το /τ/ γενικώς εχει βρει πατέντες :) πχ μαμα που παν? εννοώντας που πας. την σέλα την λέει τέλα. το μεγάλο γέλιο ειναι στο αγαπημένο του κους κους (το ζυμαρικό) οπου το λέει τουν τουν :) προς το παρόν δεν τον πιέζω. χωρίς να του λεω...πες αυτο... απλά του επαναλαμβάνω αυτο που λεει με τον σωστό τρόπο. η αλήθεια ειναι ομως πως σε κανα 6μηνο θα αρχίσω να ψάχνομαι. η μήπως θα ειναι ακόμη νωρίς? παιδικό ακόμη δεν πάει που ισως να τον βοηθήσει. του χρόνου που θα ναι 3μιση όμως θα πάει έστω 1 χρόνο.Σας ευχαριστώ πού για τον χρόνο σας!

M6bap3.png

 

cik1p3.png

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργ.

salomi,

καλησπέρα. Η αλήθεια είναι οτι ο μικρούλης σου έχει βρεί διάφορες παραλαγές των φωνημάτων. Αυτό βέβαια δεν είναι παντοτε κακό για΄τι σημαίνει ότι δεν έχει μια συγκεκριμένη δυσκολία ( π.χ. θέμα στη γλώσσα του ) οπότε είναι περισσότερες οι πιθανότητες να το φτιάξει με τον καιρό.

Μόνο αν δεις στασιμότητα μέσα στους επόμενους μήνες και καμία απολύτως πρόοδο τότε μπορείς να το κοιτάξεις. Αλλιώς δώστου χρόνο να πάει και στον παιδικό και μετά, είναι πολύ πολύ μικρούλης ακόμα!!

Εσύ να συνεχίσεις να του λές απλά τη λεξούλα σωστά ώστε να την προσλαμβάνει παντα σωστά.

 

Υ.Γ. Το τουν τουν είναι αλήθεια οτι είναι απο τα πολυ΄ωραία, δεν μου έχει ξανατύχει!!!

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
effie salonika

κάνε μια δοκιμή, σαν παιχνίδι μπροστά στο καθρέυτη. Δώσ'της και της μικρής ένα να κάνει στο δικό σου το στόμα. Αν δεις όμως ότι ειναι πολύ αρνητική αφησέ το, έχει ήδη [πολλές στρεσογόνες αλλαγές στη ζωή της οπότε δεν υπάρχει λόγο και για άλλη απο τη στιγμή που είναι μικρούλα και δεν σε πιέζει ο χρόνος.

Καλή επιτυχία και με το καλό και το καινούριο μέλος!!

 

καλημέρα κυρία Πατρώνη, σε συνέχεια της τότε συζήτησης μας και των συμβουλών σας, ήθελα να σας πω πως είπαμε το κάπα! εντελώς ξαφνικά και μόνη της, από την ντόρα την εξερευνήτρια - επαναλάμβανε συνέχεια την φράση της ντόρας "μπορείς να πεις go?" και ξαφνικά το ειπε...

 

τώρα είμαστε στην φάση προσαρμογής - λέμε τα περισσότερα κάπα και μας μένουν κάποια διπλά ή σύνθετα (λαμπάκια, κορκόδειλος κτλ), είναι τόσο περήφανη που μόλις δει κάποιον δικό μας του λέει "κάπα" και κάθε φορά που προσπαθεί να πει μια νέα λέξη με ρωτάει "το λέω καλά" και μετά αυτοχειροκροτείται!

 

ευχαριστώ πολύ,

 

έφη

 

s-age.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...