Recommended Posts

    Η κόρη μας είναι 4.5 χρονών και θα πάει νήπια το Σεπτέμβριο.Το λεξιλόγιό της είναι τεράστιο και αναπτύσσεται συνέχεια,αλλά η άρθρωσή της έχει κάποια προβληματάκια,ιδιαίτερα το γνωστό ΣΙΓΜΑ. Π.χ. αντί να προφέρει "σώμα",προφέρει "χιώμα". Θα μπορούσε κάποιος να μας υποδείξει κάποιες κατάλληλες ασκήσεις για να τη βοηθήσουμε μόνοι μας,χωρίς να επισκεφτούμε λογοθεραπευτή;;; Ευχαριστώ.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Προσωπικα δεν καταλαβαινω τον λογο του να μην απευθυνθειτε σε καποιον ειδικο.

    Δυστυχως τα παιδια σχολειο ειναι καπως ειρωνικα σε διαφορες "ευαισθησιες" των παιδιων. Ειναι κατι που μπορει να παει πολυ πισω ενα παιδι και να δημιουργησει μεγαλο προβλημα (πχ χαμηλη αυτοεκτιμηση) σε κατι που διορθωνεται. Γιατι να υποστει τετοια ταλαιπωρια.

     

    Παντως ψαχνοντας βρηκα αυτο :

     

    Ανάλογα με την ηλικία του, θα πρέπει να ανησυχήσετε όταν το παιδί:

     

    - 4 χρόνων όταν οι προτάσεις του είναι μικρές και όχι σωστά οργανωμένες, π.χ. λέει "όχι φάω" αντί να λέει "δεν θέλω να φάω", ή λέει "θέλω να πάω τι κούνιε" αντί να λέει "θέλω να πάω στις κούνιες" Η ομιλία του δεν είναι πάντα κατανοητή π.χ. αφαιρεί συλλαβές από πολυσύλλαβες λέξεις, δεν λέει απλά συμπλέγματα συμφώνων όπως "κλαίω", "πλένω". Δεν μπορεί να διηγηθεί απλά και πρόσφατα γεγονότα.

    - 5 χρόνων όταν το λεξιλόγιο του είναι περιορισμένο, και οι προτάσεις του μικρές και φτωχές σε περιεχόμενο. Σ' αυτή την ηλικία το παιδί πρέπει να χρησιμοποιεί προτάσεις με 10-11 λέξεις. Όταν δεν μπορεί άνετα να διηγηθεί ένα γεγονός και στην ομιλία του κάνει πολλά σφάλματα. Σ' αυτή την ηλικία υπάρχει ανοχή μόνο για τους φθόγγους "σ", "δ", "θ" και "ρ" τους οποίους μπορεί ακόμα να μην προφέρει σωστά.

     

    Τα δοντια του παιδιου μηπως ενοχλουν την προφορα του "σ"?

    Σε αυτην την περιπτωση μηπως η επισκεψη σε εναν οδοντιατρο θα ηταν χρησιμη?


    Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    θα σου πω αυτά που άκουσα απο κάποιον λογοθεραπευτή ο οποίος έκανε ενημέρωση στις παιδαγωγούς του παιδικού σταθμού όπου εργάζομαι.

     

    Οι γονείς ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ να διορθώνουν τα παιδιά όταν λένε ένα γράμμα λάθος. (ούτε και όταν τραυλίζει!!)

    -επειδή δεν γνωρίζουν το σωστό τρόπο αλλά και την μηχανική του γλωσσικού συστήματος της ομιλίας.

    -επειδή οι λάθος προσπάθειες οδηγούν σε υπερπροσπάθεια του παιδιού να προφέρει σωστά το γράμμα, το κάνουν να συνηθίσει να λέει ένα γράμμα λάθος με αποτέλεσμα όταν χρειαστεί λογοθεραπεία, η δουλεια του λογοθεραπευτή να είναι διπλή, πιό χρονοβόρα και πιό δύσκολη

    πρέπει να μάθει στο παιδί να ξεμάθει την λάθος προφορά

    και να του μάθει την σωστή.

     

    Η ενημέρωση ήταν πάρα πάρα πολύ καλή και μας άνοιξε τα μάτια για κάποια πράγματα.

     

    μήν κάνεις το λάθος να είσαι εσύ ο λογοθεραπευτής του παιδιού σου - είναι ένα θέμα πολύ λεπτό - πραγματικά οι λογοθεραπευτές ξέρουν και αναλύουν την όλη διαδικασία της ομιλίας, και θα κάνεις κακό στο παιδί σου αν προσπαθήσεις εσύ να το βοηθήσεις σε αυτό τον τομέα.

     

    κάποια παιδιά πχ δεν μπορούν να πούν το ρ μέχρι και 6 ετών ... οι γονείς τα πιέζουν πολύ, και στο τέλος δεν μπορούν πλέον να μάθουν ούτε με βοήθεια λογοθεραπευτή να το πούν, επειδή για ένα δύο χρόνια έχουν πιεστεί να το λένε με λάθος τρόπο.

     

    η ομιλία είναι κάτι το εντυπωσιακό, και είναι μία επιστήμη.

    Είναι σαν να λές ότι αντί να πάς σε οδοντίατρο να κάνει σφράγισμα στο παιδί σου, θα το προσπαθήσεις μόνη σου.

     

    πραγματικά, ΔΕΝ μπορείς να διαγνώσεις εσύ τι φταίει για το σ που δεν προφέρει σωστά στο παιδί σου, και για αυτό, δεν μπορείς ούτε εσύ ούτε και εμείς να σου πούμε τι θα το βοηθήσει.

    μόνο ένας λογοθεραπευτής μπορεί.

    αν δεν θέλετε να πάτε σε λογοθεραπευτή, τότε ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ.

    μήν το σχολιάζετε καθόλου ή να της λέτε πως να το πεί!!!!!!... αν θέλετε περιμέντε λίγο καιρό και μετά πηγαίντε σε λογοθεραπευτή.

    πάρτε τουλάχιστον τηλέφωνο και περιγράψτε την κατάσταση για να σας πούν αν χρειάζετε κάν κάτι, - πιθανό να σας πούν κιόλας ότι δεν πρέπει ούτε χρειάζεται να κάνετε τίποτα ακόμα μιάς και είναι απο τα γράμματα τα οποία είναι "δύσκολα"......

    http://logosinstitute.gr/index.asp αυτή είναι η ιστοσελίδα του λογοθεραπευτή που μας έκανε την ενημέρωση, ήταν συμπαθέστατος και είναι και ο ίδιος γονέας.


    small-heart.gif...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ... small-heart.gif

    (If You Wanna Make The World A Better Place)

    Take A Look At Yourself And Then Make A Change

    R.I.P. Michael Jackson.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Κι όμως, νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε και μόνοι μας. Παρατηρώντας ότι η μικρή προφέρει σωστά το "ψιτ, ψιτ ",αν και σε όλες τις άλλες λέξεις προφέρει το σίγμα σαν χι, της κάνω κάθε μέρα την εξής άσκηση:

    πρώτα θα πούμε ψιτ, μετά ψάρι ,μετά ψωμί.Τα λέει όλα σωστά.Μετά λέμε σέλα,μετά σώμα ,μετά σούλα κ.ο.κ. Πάλι τα λέει σωστά!!! Προφανώς το μυαλό καταλαβαίνει ασυναίσθητα το μηχανισμό παραγωγής του σίγμα κι έτσι τα λέει όπως πρέπει.

    Πιστεύω ότι συνεχίζοντας έτσι,και χωρίς να πιέσουμε το παιδί, θα στρώσουμε την εκφορά της χωρίς τη συνδρομή ειδικού. Ας το ελπίσουμε!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    μήπως έχει συνηθίσει να το λέει έτσι; ο γιόκας μου ενώ λέει το "ρ" καθαρά, σε κάποιες λέξεις το προφέρει ως "λ", όπως πχ το νερό, θα το πεί μια νερό και μια νελό...


    .png

    Ιωακείμ το αγγελούδι μου!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites




    Κι όμως, νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε και μόνοι μας.

     

    δεν είμαι ειδική στα θέματα αυτά, αλλά πραγματικά, νομίζω ότι παίζεις λίγο με την τύχη.

    Αν κατάλαβα καλά απο την ενημέρωση του λογοπεδικού, τα γλωσσικά θέματα σαν και αυτό που λές, δεν έχουν σχέση με τον εγκέφαλο, αλλά με τους μηχανισμούς της γλώσσας.

    Το να την γυμνάζετε με έναν τρόπο που εσύ δεν το έχεις σπουδάσει, είναι λίγο σαν να κάνεις προπόνηση για πρωταθλητισμό σε κάποιον χωρίς να έχεις σχέση με το επάγγελμα...!!

     

    Είναι κρίμα που επιλέγεις έστω να μήν πάρεις ένα τηλέφωνο και να ρωτήσεις εάν αυτό που κάνεις είναι σωστό, απο την στιγμή που το είπε και ένας λογοπεδικός με εμπειρία, ότι δεν κάνει οι γονείς να προσπαθούν να διορθώσουν τα παιδιά τους...

    Αυτό που δοκιμάζεις να κάνεις, ίσως της δημιουργήσει πρόβλημα αργότερα...

    Είναι κάτι που το τόνισε ο λογοπεδικός, και δεν το λέω σαν κριτική σε σένα αλλά για το καλό της μικρής σου.

     

    δεν είναι θέμα ότι την πιέζεις, αλλά ότι βάζεις την γλώσσα να λειτουργήσει με τρόπο που δεν είναι ακόμα έτοιμη να λειτουργήσει στο γράμμα αυτό.

     

    Πάρε τηλέφωνο να σου πούν...

    Υπάρχει λόγος να μήν πάρεις? Υπάρχει λόγος που εύχεσαι να τα λύσετε μόνοι σας χωρίς κάποιον ειδικό?

    μα οι ειδικοί για αυτό είναι για να βοηθήσουν να λύσετε κάποιο τέτοιο θέμα με τον σωστό τρόπο. ...

    όπως σου είπα, μπορεί να σου πούν ότι το καλύτερο είναι να μήν κάνεις τίποτα....

    ούτε ειδικός ούτε τίποτα.

     

    Σκέψου τις εξής ερωτήσεις -

    αν σου έλεγαν να μήν κάνεις τίποτα, δεν θα το τηρούσες επειδή θέλεις να μιλάει σωστά η κόρη σου πάσα θυσία πρίν αρχίσει το νήπιο?

    Της το έχεις πεί αυτό? Μήπως απο αυτό θα έχει περισσότερο άγχος για το νήπιο απο ότι θα είχε χωρίς να υπάρχει αυτό το θέμα?

    Στο νήπιο πρέπει δηλαδή τα παιδιά να τα κάνουν όλα σωστά?

    Η κόρη σου δεν θα νιώσει καλύτερα ότι την υποστηρίζεις εάν της πείς

    "δεν πειράζει που λές έτσι το σ, όταν έρθει η ώρα θα το πείς"?

    - παρά εάν πάρεις τον ρόλο του "διορθωτή" και νιώθει ότι υπάρχει κάτι που το κάνει στραβά...

    (όταν αυτό το κάνει κάποιος άλλος - εάν χρειαστεί - είναι πολύ καλύτερο)

     

    Αυτά που στα λέω οφείλω να σου τα πώ σύμφωνα με τα όσα γνωρίζω....

    ..συμβουλευτείτε αυτούς που ξέρουν,.....


    small-heart.gif...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ... small-heart.gif

    (If You Wanna Make The World A Better Place)

    Take A Look At Yourself And Then Make A Change

    R.I.P. Michael Jackson.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Σωστά όλα αυτά που λες,αλλά το θέμα είναι ότι ξέρω πως να μιλήσω σε παιδιά αφού είμαι και ο ίδιος εκπαιδευτικός. Οι συμβουλές του λογοπεδικού σου είναι σωστότατες,αφού αν ο κάθε άσχετος προσπαθεί να κάνει κάτι έξω από το πεδίο του μπορεί να κάνει ζημιά,όσο καλές προθέσεις κι αν έχει.

    Το ζήτημα είναι όπως το θέτει η Polina. Τη βολεύει άλλοτε να το λέει και άλλοτε όχι. Εφόσον λοιπόν έχω μια βάση για να ενθαρρύνω το παιδί μου να τελειοποιήσει την ομιλία του γιατί να μην το κάνω; Στο κάτω κάτω, εδώ βοηθάω παιδιά να καταλάβουν Μαθηματικά και να περάσουν στο Πανεπιστήμιο.Αποκλείεται να μπορώ να δώσω στο παιδί μου να καταλάβει πώς θα προφέρει σωστά ένα σύμφωνο;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Στο κάτω κάτω, εδώ βοηθάω παιδιά να καταλάβουν Μαθηματικά και να περάσουν στο Πανεπιστήμιο.Αποκλείεται να μπορώ να δώσω στο παιδί μου να καταλάβει πώς θα προφέρει σωστά ένα σύμφωνο;

     

    Τωρα εμενα γιατι αυτο μου ακουγεται σαν : "Ειμαι ΩΡΛ , αρα γιατρος. Ε! Να μην μπορω να κανω και μια χειρουργικη επεμβαση καρδιάς?"

     

    Εξακολουθω να πιστευω οτι ειναι λαθος αυτο που κανεις. Και επειδη ειναι ακομα αρχη, θα ελεγα να κανεις κατι πριν παει το παιδι σχολειο. Ισως να μην ειναι κατι. Αλλα σαν γονιος δεν θα ενοιωθες καλυτερα να το ξερεις απο ενα ειδικο ΓΙΑΤΡΟ?


    Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    ....Εφόσον λοιπόν έχω μια βάση για να ενθαρρύνω το παιδί μου να τελειοποιήσει την ομιλία του γιατί να μην το κάνω; ....
    Να συνεχίσεις να το κάνεις , αλλά να συμβουλευτείς κι έναν ειδικό.

    Σαν εκπαιδευτικός που είσαι γνωρίζεις από πρώτο χέρι ότι όσο μικρότερο το παιδί τόσο πιο εύκολα η όποια παρέμβαση-βοήθεια.

    Τη βολεύει άλλοτε να το λέει και άλλοτε όχι.
    Εσύ βλέπεις πως άλλοτε την βολεύει και άλλοτε όχι. Ποιός θα μας πει αν δεν είναι έτσι ????? μήπως άλλοτε θέλει κι άλλοτε δεν θέλει , μήπως άλλοτε μπορεί και άλλοτε δεν μπορεί..........βολεύομαι μπορώ θέλω δεν μου ακούγονται ίδια.

    Ψάξε το λίγο παραπάνω :wink: , σου εύχομαι να μην ανακαλύψεις τίποτα , αλλά αν βρεις κάτι τουλάχιστον θα γίνεις καλύτερος εκπαιδευτικός 8)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Four year old can't say the 's' sound yet

    Dear Dr Bowen, I have a 4 year old son, who I am noticing more and more has a bit of a lisp. (ψεύδισμα-λάθος άρθρωση) Can you recommend some exercises that we can do to help correct? Thanks

    RESPONSE: Lisps

    The /s/ sound is normally produced correctly by 4 years 6 months. There are at least 4 different types of lisp, so general advice or "exercises" without a face-to-face assessment by a speech-language pathologist is not only inappropriate and unhelpful, but also unethical. Have your son's speech assessed by a speech-language pathologist. The SLP will advise you what to do once the assessment is complete.

    (http://members.tripod.com/Caroline_Bowen/faqpart2.html)

    σε αυτό το λίνκ, έχει άπειρες πληροφορίες για την ομιλία κτλ)

     

     

    επιμένω πάντως ότι άλλο το να ξέρεις τον τρόπο να μάθεις κάτι σε ένα παιδί - και άλλο το τι του μαθαίνεις.

     

    είναι δυνατόν να ξέρεις καλύτερα έναν λογοθεραπευτή που έχει 15 χρόνια πείρα σε αυτό το πράγμα, το τι της μαθαίνεις για ποιό λόγο, και τι επιπτώσεις έχει..... ?

     

    δεν φοβάσαι καθόλου ότι μπορεί αυτό που κάνεις όπως είπε και ο λογοθεραπευτής ότι θα της προκαλέσει πρόβλημα αργότερα? (η γλώσσα να μάθει απο την προσπάθεια λάθος το γράμμα αυτό)

     

    θυμάμαι απο την παρουσίαση, πόσο λεπτή είναι η διαφορά της κίνησης της γλώσσας όταν χρησιμοποιούνται δύο φθόγγοι αντί πχ μόνο ένας, ...

    μπορεί κάλλιστα αυτό που λέτε ότι μπορεί-δεν θέλει κτλ. να είναι θέμα απλώς κίνησης η οποία δεν μπορεί ακόμα να κάνει η γλώσσα , και θα μπορέσει λίγο αργότερα.

     

    απο ότι ξέρω πάντως, στην λογοθεραπεία, (στην αρχή) δεν χρησιμοποιούν λέξεις όταν κάνουν εξάσκηση. αρχίζουν απο πάρα πολύ απλούς ηχους... - αν δεν κάνω λάθος? - μπορεί και να μή θυμάμαι σωστά....

     

    πείτε και όσοι έχετε παρακολουθήσει συνεδρίες...

     

    παράδειγμα που βρήκα απο ξένη ιστοσελίδα:

    http://www.speechtx.com/articulation.htm

    First Week:

    Just practice the sound you are targeting. For example, if you want to practice /s/, then say the sound 10 times twice each day. Just be sure NOT to add a syllable after the sound. Practice "s-s-s-s", not "sah"

     

    Sounds that have air that continues out, (s, sh, f) are easier if you start with syllables and words that have those sounds at the end.

     

    (δηλαδή λέξεις όπως πατάτες, ντομάτες, τοτός, λαγός, την την τριτη εβδομάδα όμως!)

     

    ΟΜΩΣ

    εάν το σ δεν οφείλεται (σε απλή γλώσσα) απλώς σε τεμπελιά της γλώσσας αλλά σε δυσκολία κατάταξης των ήχων??

    - για αυτό πχ μια επιλεκτική χρήση του σωστού ήχου σε κάποιες λέξεις ενώ σε άλλες όχι?

    δες αυτά

     

    The speech difficulty in a child with a functional speech disorder is probably at a phonetic level: that is, the child has a particular difficulty producing certain sounds correctly. Alternatively, the child has learned to say a sound, or sounds, the wrong way, and the incorrect pronunciation has become a habit.

     

    This is different from the situation of children with developmental phonological disorders who can usually make the individual speech sounds, or be taught to reasonably easily, but have difficulties organising their speech sounds into patterns. In these children phonological processes persist beyond typical age expectations.

     

    s a lisp ever 'normal'?

    It is a perfectly normal developmental phase for some (not all) children to produce interdental or dentalised /s/ and /z/ sounds until they are about 4½ years of age. There are age norms here.

     

    On the other hand, neither lateral or palatal lisps are part of the normal developmental progression. The speech of a child with a lateral or palatal lisp should be assessed, by a speech-language pathologist, without delay.

     

    Grow up now

    Sometimes children's lisps are regarded as cute until they reach a certain age at which time the same adults who have almost been encouraging them to lisp decide abruptly that it is high time they "grew out of it". I have often wondered what it can be like for four and five year olds in this situation.

     

     

    σε αυτό το λίνκ εχει κάτι ΠΑΡΑ πολύ ενδιαφέρον, http://members.tripod.com/Caroline_Bowen/lisping.htm προς το τέλος του, που αφορά το είδος του σ που προφέρουν τα παιδιά - ανάλογα με το ποιό άκουσμα έχει - υπαρχουν κάποια σ τα οποία τοπιό πιθανό είναι να φύγουν σε λίγους μήνες, αλλά και άλλα τα οποία οι έρευνες μαρτυρούν ότι δεν φεύγουν χωρίς θεραπεία ...

    gtheriou ελπίζω όλα αυτά που διάβασες εδώ, να σε κάνουν να δείς πολύ διαφορετικά το όλο θέμα.

    αλλιώς πραγματικά σηκώνω τα χέρια ψηλά, δεν ξέρω τι άλλο να κάνω για να σε ευαισθητοποιήσω σε αυτό το θέμα έτσι ώστε να μήν προσπαθείς να είσαι η λογοθεραπεύτρια του παιδιού σου.. (χωρίς να πάς προηγουμένως για μία αξιολόγηση).

    Έχει συμβεί κάτι που να σε κάνει να μήν έχεις καθόλου εμπιστοσύνη σε κάποιον λογοπεδικό? γιατί δεν θα δικαιολογείται εάν και τώρα πείς ότι δεν θέλεις να πάς..... πραγματικά.

    πήγαινε σε κανά δυό, και πάρε γνώμη. ..μετά πράξε.


    small-heart.gif...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ... small-heart.gif

    (If You Wanna Make The World A Better Place)

    Take A Look At Yourself And Then Make A Change

    R.I.P. Michael Jackson.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Ευχαριστώ πολύ Μαρία που ασχολήθηκες και έψαξες το θέμα,το εκτιμώ πολύ.Παρεπιπτόντως, εγώ είμαι ο μπαμπάς! Πάντως εξακολουθώ να πιστεύω ότι αν το παιδί χτυπήσει λίγο,δεν το πάμε κατευθείαν στο νοσοκομείο...Και πάλι σ'ευχαριστώ.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Αν το παιδι δεν ακουει "λιγο" το παμε?

    Ισως να ειμαι πολυ αγχωμενη με το θεμα και να το βλεπω βουνο οποτε κανε αυτο που πιστευεις σωστο για το παιδι σου. Σιγουρα εσυ νοιαζεσαι περισοτερο οποτε ...... η γνωμη μιας αγχωμενης μανας περισευει.


    Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Αν το παιδι δεν ακουει "λιγο" το παμε?

    δηλαδή ? (δεν κατάλαβα τι εννοείς :) )


    small-heart.gif...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ... small-heart.gif

    (If You Wanna Make The World A Better Place)

    Take A Look At Yourself And Then Make A Change

    R.I.P. Michael Jackson.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Πάντως εξακολουθώ να πιστεύω ότι αν το παιδί χτυπήσει λίγο,δεν το πάμε κατευθείαν στο νοσοκομείο...Και πάλι σ'ευχαριστώ.

     

    Η απαντηση ηταν πανω σε αυτο. Αν δηλαδη χτυπησει λιγο δεν παμε στο νοσοκομειο. Αν ομως μας πει δεν ακουω καλα ή δεν βλεπω καλα δεν θα το παμε? Στα ιατρικα το λιγο ειναι σχετικο.

    Αυτο εννοουσα :lol::lol::lol:


    Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    τώρα κατάλαβα :D:D είμαι λίγο αργή :) τέλος πάντων.

     

    εγώ πάντως εάν το παιδί μου δεν άκουγε καλά, (όχι καθόλου) σίγουρα θα το πήγαινα στον ΩΡΛΑ για να το βοηθήσει ή έστω για να μας στείλει σπίτι - θα έχανα τι και πόσο? λίγα χρήματα ίσως ή και μία δύο ώρες.

    θα χρησιμοποιούσα την ευκαιρία για να μάθω κάποια πράγματα παραπάνω για τα θέματα αυτά.

     

    αλλά ο καθένας κάνει τις επιλογές του σε αυτό ανάλογα με το χρόνο που έχει διαθέσιμο και το σκεπτικό του.


    small-heart.gif...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ... small-heart.gif

    (If You Wanna Make The World A Better Place)

    Take A Look At Yourself And Then Make A Change

    R.I.P. Michael Jackson.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    μπορεις να κανεις ένα ακουογραμμα.

     

    Κλεινει ραντεβου πχ στο Πεντελης και το κάνουν φτηνα απ ότι εχω καταλάβει

    Θα πάω την αλλη εβδομαδα και θα σας πω. Μολις το κανει ο 5 χρονών γιός μας


    .png.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    θα σου πω αυτά που άκουσα απο κάποιον λογοθεραπευτή ο οποίος έκανε ενημέρωση στις παιδαγωγούς του παιδικού σταθμού όπου εργάζομαι.

     

    Οι γονείς ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ να διορθώνουν τα παιδιά όταν λένε ένα γράμμα λάθος. (ούτε και όταν τραυλίζει!!)

     

    Εμείς μέχρι τώρα πηγαμε σε 2 παιδοψυχιατρους και 2 λογοειδικους

     

    Οι γιατροί είπανε να του λέμε τη λέξη σωστά για να την ακούει σωστά

    Οι λογοειδικοί είπαν να μη τον διορθώνουμε,...

     

    θεωρώ απαράδεκτο πάντως όπως τις περισσότερες φορές συμβαίνει για διάφορα θέματα που πηγαίνω σε γιατρό να μας λένε διαφορετικά πράγματα.

     

    Προσοχή.... του την λέμε, δεν τον βάζουμε να την πει ξανά...

     

    γνωρίζω ότι ο λογοθεραπευτής δεν είναι γιατρός


    .png.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    νομίζω ισχύει το να μιλάς σωστά -

    και να μη διορθώνεις.

    εάν δείς ότι μια λέξη ίσως δυσκολεύεται να την πεί, δεν είναι κακό όταν μιλάς να την λές πολύ καθαρά για να την ακούει σωστά.

     

    αλλά αυτό είναι πολύ διαφορετικό απο το να διακόπτεις τον λόγο σου όταν εκείνο κάνει λάθος, για να του εξηγήσεις πως λέγεται η λέξη δείχνοντάς του κτλ κτλ. και να επαναλαμβανεις κατά τη διάρκεια της ημέρα επίτηδες την λέξη αυτή με τρόπο που το παιδί θα καταλάβει ότι κάτι θέλεις να του πεις/διορθώσεις.

    (που φυσικά δεν μπορεί να κατανοήσει ή να καταλάβει και θα το εκλάβει σαν ενοχή που κάτι προφανώς δεν καταφέρνει αρκετά καλά).

     

    λογοειδικούς εννοείς λογοπεδικούς ε?

    ...

    αν θέλεις πές μας την ιστορία σου για να βοηθηθούν και οι άλλοι γονείς.


    small-heart.gif...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ... small-heart.gif

    (If You Wanna Make The World A Better Place)

    Take A Look At Yourself And Then Make A Change

    R.I.P. Michael Jackson.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    νομίζω ισχύει το να μιλάς σωστά -

    και να μη διορθώνεις.

    εάν δείς ότι μια λέξη ίσως δυσκολεύεται να την πεί, δεν είναι κακό όταν μιλάς να την λές πολύ καθαρά για να την ακούει σωστά.

     

    αλλά αυτό είναι πολύ διαφορετικό απο το να διακόπτεις τον λόγο σου όταν εκείνο κάνει λάθος, για να του εξηγήσεις πως λέγεται η λέξη δείχνοντάς του κτλ κτλ. και να επαναλαμβανεις κατά τη διάρκεια της ημέρα επίτηδες την λέξη αυτή με τρόπο που το παιδί θα καταλάβει ότι κάτι θέλεις να του πεις/διορθώσεις.

    (που φυσικά δεν μπορεί να κατανοήσει ή να καταλάβει και θα το εκλάβει σαν ενοχή που κάτι προφανώς δεν καταφέρνει αρκετά καλά).

     

    λογοειδικούς εννοείς λογοπεδικούς ε?

    ...

    αν θέλεις πές μας την ιστορία σου για να βοηθηθούν και οι άλλοι γονείς.

     

    Ναι αυτό εννοω

    Η ιστορία μου είναι ότι τωρα κάνω (5 ετων) ακουωγραμμα για να ειμαστε σιγουροι οτι ειναι ΟΚ.

    Το βασικό είναι ότι δε λέει ρ,δ, κλπ.... τα γνωστά σύμφωνα.

     

    Με πειράζει που εχουν αρχίσει να το κοροιδεύουν κάποια παιδιά στα προνήπια και η γιατρός μου είπε ότι εχουμε αρκετό χρόνο για να το λύσουμε μέχρι την 1η Δημοτικού (σεπ 2009)

     

    Γι αυτό και θα πάμε σε κέντρο λογοθεραπείας.

    Περιττό να σας πω ότι είναι ζωηρός κλπ.... Το φανταστήκατε έτσι?

    Εμένα μου αρέσει που είναι έτσι γιατι γουστάρω (ασχετα αν τρέχουμε όλη μέρα). Το θεωρώ ζωντάνια. Η παιδοψυχίατρος μας είπε ότι αυτό με τον καιρό σταματάει και μετά συνήθως ησυχάζουν πολύ τα ζωηρά παιδάκια


    .png.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Σ' αυτή την ηλικία υπάρχει ανοχή μόνο για τους φθόγγους "σ", "δ", "θ" και "ρ" τους οποίους μπορεί ακόμα να μην προφέρει σωστά.[/b][/u] [/i][/color]

     

    Να ανησυχησω;;;

    Ο γιος μου μια χαρα μιλαει...ολα τα λεει εκτος απο ενα γραμμα...το Ξ...το λεει ΤΣ...τα υπολοιπα τα λεει μια χαρα και γενικα μπουρδουκλενετε μονο αμα θελει να πει πολλα και γρηγορα....

    Αλλα λεει Τσενοδοχειο,τσυστρα,τσερω...και το κανει τοσο φυσικα που δεν ειναι σα να μπεμπεκιζει..δεν το καιε δηλαδη με ναζι...και ολο το αλφαβητο να πει,μολις φτανει ...μι,νι,τσι,...λεει...

    Υπαρχει περιπτωση να πρεπει να απευθυνθω σε ειδικο;;;


    .png.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    γενικα μπουρδουκλενετε μονο αμα θελει να πει πολλα και γρηγορα....

    πόσο μπουρδουκλώνεται δηλαδή?

     

    επαναλαμβάνει συλλαβές ή κολλάει σε κάποια λέξη? (το το το ή α αα α κτλ?)

    γενικά συμβαίνει στα παιδιά αυτό αλλά όμως όταν είναι κάτι σταθερό αξίζει ΄προσοχής.

    Δείχνει συνήθως ότι ένα παιδί νιώθει πιεσμένο να πεί κάτι (πιεσμένο απο τον εαυτό του να πετύχει γρήγορα ή να προλάβει ίσως και για να δείξει ότι μπορεί/ τα καταφέρνει).

    Αυτό σημαίνει ότι το παιδί αυτό μπορεί να μην είναι χαλαρό. Άλλα παιδιά πχ είναι χαλαρά σε αυτό και μιλάνε με την ησυχία τους, με σταθερό ρυθμό.

    Επίσης έχει σχέση και με την αναπνοή, όταν είναι γρήγορη δεν προλαβαίνει το παιδί με μια ανάσα να πεί όλη τη φράση.

     

     

    πάντως για το ξ είναι κάτι που το έχω ξαναακούσει, σε παιδιά αυτής της ηλικίας.

    αλλά επειδή δεν είμαι ειδικός, δεν βλάπτει να πάρεις ένα τηλέφωνο να ρωτήσεις για αυτό συγκεκριμένα. (στους συνδέσμους Α-Ω στο Γλώσσα έχει διάφορα κέντρα)


    small-heart.gif...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ... small-heart.gif

    (If You Wanna Make The World A Better Place)

    Take A Look At Yourself And Then Make A Change

    R.I.P. Michael Jackson.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    γενικα μπουρδουκλενετε μονο αμα θελει να πει πολλα και γρηγορα....

    πόσο μπουρδουκλώνεται δηλαδή?

     

    επαναλαμβάνει συλλαβές ή κολλάει σε κάποια λέξη? (το το το ή α αα α κτλ?)

    γενικά συμβαίνει στα παιδιά αυτό αλλά όμως όταν είναι κάτι σταθερό αξίζει ΄προσοχής.

    Δείχνει συνήθως ότι ένα παιδί νιώθει πιεσμένο να πεί κάτι (πιεσμένο απο τον εαυτό του να πετύχει γρήγορα ή να προλάβει ίσως και για να δείξει ότι μπορεί/ τα καταφέρνει).

    Αυτό σημαίνει ότι το παιδί αυτό μπορεί να μην είναι χαλαρό. Άλλα παιδιά πχ είναι χαλαρά σε αυτό και μιλάνε με την ησυχία τους, με σταθερό ρυθμό.

    Επίσης έχει σχέση και με την αναπνοή, όταν είναι γρήγορη δεν προλαβαίνει το παιδί με μια ανάσα να πεί όλη τη φράση.

     

     

    πάντως για το ξ είναι κάτι που το έχω ξαναακούσει, σε παιδιά αυτής της ηλικίας.

    αλλά επειδή δεν είμαι ειδικός, δεν βλάπτει να πάρεις ένα τηλέφωνο να ρωτήσεις για αυτό συγκεκριμένα. (στους συνδέσμους Α-Ω στο Γλώσσα έχει διάφορα κέντρα)

    κανει σαρδαμ...σταματαει και λεει "αααχχχ "και μετα πιο ηρεμα το ξαναλεει σωστα.Επισης του αρεσει η Αγγλικη γλωσσα και δυστυχως τη χρησιμοποιουμε συχνα εμ τον αντρα μου και πολλες φορες λεει αλλα ελλινικα και αλλα "Αγγλικα"..και σε αλλους αυτο δειχνει μπουρδουκλωμα...αλλα εμεις βλεπουμε πως το κανει για επιδειξη...

    Σημερα του ζητησα να μου πει την αλφαβητα που "ειχαμε καιρο αν την πουμε"ολο χαρα την ειπε ....αλφα,βητα...μι,νι,(κ)τσι,....υτσιλον,φι,χι,χτσι,ωμεγα!!!

    Τον ρωτησα..τι ειναι ο Νεμο;Λεει "τσαρι"...που θα παμε διακοπες ;σε τσενοδοχειο....

    Λες να ρωτησω ε;;;


    .png.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    επαναλαμβάνει συλλαβές ή κολλάει σε κάποια λέξη? (το το το ή α αα α κτλ?)

    γενικά συμβαίνει στα παιδιά αυτό αλλά όμως όταν είναι κάτι σταθερό αξίζει ΄προσοχής.

    Δείχνει συνήθως ότι ένα παιδί νιώθει πιεσμένο να πεί κάτι (πιεσμένο απο τον εαυτό του να πετύχει γρήγορα ή να προλάβει ίσως και για να δείξει ότι μπορεί/ τα καταφέρνει).

    Αυτό σημαίνει ότι το παιδί αυτό μπορεί να μην είναι χαλαρό. Άλλα παιδιά πχ είναι χαλαρά σε αυτό και μιλάνε με την ησυχία τους, με σταθερό ρυθμό.

    Επίσης έχει σχέση και με την αναπνοή, όταν είναι γρήγορη δεν προλαβαίνει το παιδί με μια ανάσα να πεί όλη τη φράση.

     

    O Βασιλης μου μαρια το τελευταιο 4ημερο επαναλαμβανει το "το" και το "τα"

    Δλδ λεει "το το αματσι μας ειναι αυτο"?

    Δεν τον πιεσα. Λες να το εκανα χωρις να το καταλαβω? Το συζητουσαμε ΣΒΚ με τον πατερα του (για να καταλαβεις ποσο εντονο ηταν το παρατηρησε και εκεινος :lol::lol: ).

    Ο μπαμπας του λεει οτι μικρος κεκεδιζε και λεει μηπως ειναι κληρονομικο.


    Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Μονο στα αρθρα το κανει. οχι μεσα στην λεξη.


    Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα