Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Ομιλία - ανάπτυξη της ομιλίας σε παιδιά κάτω των 3 ετών


Recommended Posts

γεια σου και απο εμενα... και ο δικος μου ειναι 26 μηνών και λέει ακριβως τα ιδια με τον δικο σου.... μονοσυλλαβες λεξεις .. πολλές αλλά σε κάποιες λεξεις θα πει δευτερη συλλαβη.. περα απο τα κλασικα μαμα μπαμπα παππου γιαγια... το νερο το λεει νινα... το νανι το λεει νανα .. το γαλα το λεει λα... βεβαια λεει και κατι κουφα... οταν τον ρωτας τι γλωσσα μιλαει σου απαντα αγγλικα... καθαρα ομως :) είναι πανέξυπνος, καταλαβαίνει τα πάντα και εκτελει εντολές από πολύ μικρος.. ο παιδιατρος μου εχει πει να τον αφησω μεχρι τα 2,5 και μετα εαν δεν εχει χρησιμοποιησει ακομη προτασεις να τον παω σε αναπτυξιολογο... και εγω εχω αγχωθεί αλλα ολοι μου λενε οτι ξαφνικα κανουν τον μπαμ και μιλανε... η αληθεια ειναι οτι βλεπω διαφορα μερα με την μερα αλλα και εγω οταν βλεπω συνομηλικα να μιλανε σχεδον κανονικα αγχώνομαι

 

Θα μας τρελάνει ο δικός σου...το "αγγλικα" πως το λέει? Χαχα! Δε ξέρω εγώ είπα να ηρεμήσω λίγο γιατί μου ζει γίνει εμμονή κ να περιμένω μέχρι τα Χριστούγεννα. Βλέπω λιγη βελτίωση με τα παιδικά που βλέπει,απαντάει στις ερωτήσεις της Ντόρας κ του Ντιέγκο χαχα αλλά πάλι μονοσυλλαβες η δισυλλαβες λεξούλες που τις βάζει στη σειρα σαν πρόταση κ γίνονται ένας αχταρμάς. Στην παιδική χαρά έχει πλάκα που μιλάει στα παιδάκια κ τον κοιτάνε με μια απορία :D η παιδίατρος τι σας λέει;

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 994
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Θα μας τρελάνει ο δικός σου...το "αγγλικα" πως το λέει? Χαχα! Δε ξέρω εγώ είπα να ηρεμήσω λίγο γιατί μου ζει γίνει εμμονή κ να περιμένω μέχρι τα Χριστούγεννα. Βλέπω λιγη βελτίωση με τα παιδικά που βλέπει,απαντάει στις ερωτήσεις της Ντόρας κ του Ντιέγκο χαχα αλλά πάλι μονοσυλλαβες η δισυλλαβες λεξούλες που τις βάζει στη σειρα σαν πρόταση κ γίνονται ένας αχταρμάς. Στην παιδική χαρά έχει πλάκα που μιλάει στα παιδάκια κ τον κοιτάνε με μια απορία :D η παιδίατρος τι σας λέει;

 

Και όμως, αλλα δεν λεει αλλα το αγγλικα το λέει πεντακάθαρα :) και εγώ να σου πω έχω αγχωθεί γιατί το καλοκαίρι που είχαμε παει διακοπές ένα συνομηλικο κοριτσάκι του μίλαγε κανονικότατα και εμείς με συλλαβές... με τον παιδίατρο του που το συζητάω ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που θα παμε μου λεει να τον αφήσω μέχρι τα 2,5... του λέω ότι έχω αγχωθεί αλλά αυτό που μου λέει ειναι πως.. ναι μεν κανονικα θα έπρεπε να αρχίσει να κανει προτασουλες αλλα επειδή τον παρακολουθει απο μωρο και επειδή βλέπει την συνολική του ανάπτυξη (συνήθως ήμασταν εκτός καμπυλών και στο ύψος και στο βάρος προς τα πάνω) και επειδή είναι και φαίνεται έξυπνο παιδάκι, δεν ανησυχεί... αυτή την εβδομάδα θα πάμε να τον δει ξανα... και εγώ σκέφτομαι να περιμένω 1-2 μήνες και εάν δω ότι δεν μιλάει κανονικά πια να επισκεφτώ κανέναν ειδικό... τι να πω .. δεν ξέρω :(

Link to comment
Share on other sites

γεια σου και απο εμενα... και ο δικος μου ειναι 26 μηνών και λέει ακριβως τα ιδια με τον δικο σου.... μονοσυλλαβες λεξεις .. πολλές αλλά σε κάποιες λεξεις θα πει δευτερη συλλαβη.. περα απο τα κλασικα μαμα μπαμπα παππου γιαγια... το νερο το λεει νινα... το νανι το λεει νανα .. το γαλα το λεει λα... βεβαια λεει και κατι κουφα... οταν τον ρωτας τι γλωσσα μιλαει σου απαντα αγγλικα... καθαρα ομως :) είναι πανέξυπνος, καταλαβαίνει τα πάντα και εκτελει εντολές από πολύ μικρος.. ο παιδιατρος μου εχει πει να τον αφησω μεχρι τα 2,5 και μετα εαν δεν εχει χρησιμοποιησει ακομη προτασεις να τον παω σε αναπτυξιολογο... και εγω εχω αγχωθεί αλλα ολοι μου λενε οτι ξαφνικα κανουν τον μπαμ και μιλανε... η αληθεια ειναι οτι βλεπω διαφορα μερα με την μερα αλλα και εγω οταν βλεπω συνομηλικα να μιλανε σχεδον κανονικα αγχώνομαι

Αυτό που κοιτάμε στα παιδάκια που είναι στην ηλικία του γιου σου και δεν μιλάνε με ευφράδεια είναι αν μπορούν να κατανοήσουν διπλές εντολές (π.χ. πήγαινε στο δωμάτιο και φέρε τα παπούτσια σου) και αν μπορούν να πουν πολλούς διαφορετικούς ήχους (π.χ. λένε μόνο μα-μα-μα ή μπορούν να πουν και πα-πού, για-για, κο-κό κ.λπ.). Δηλαδή υπάρχει θέμα "δεν μπορώ" και θέμα "δεν είμαι έτοιμος". Εφόσον μπορεί, αυτό είναι το σημαντικό, όταν θα είναι έτοιμος θα τα πει όλα!

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που κοιτάμε στα παιδάκια που είναι στην ηλικία του γιου σου και δεν μιλάνε με ευφράδεια είναι αν μπορούν να κατανοήσουν διπλές εντολές (π.χ. πήγαινε στο δωμάτιο και φέρε τα παπούτσια σου) και αν μπορούν να πουν πολλούς διαφορετικούς ήχους (π.χ. λένε μόνο μα-μα-μα ή μπορούν να πουν και πα-πού, για-για, κο-κό κ.λπ.). Δηλαδή υπάρχει θέμα "δεν μπορώ" και θέμα "δεν είμαι έτοιμος". Εφόσον μπορεί, αυτό είναι το σημαντικό, όταν θα είναι έτοιμος θα τα πει όλα!

 

διπλές εντολές εκτελεί εδώ και καιρό .. π.χ. πήγαινε στην κουζίνα και φέρε το μπουκάλι ... δισύλλαβες λέξεις λέει.. π.χ. παππου γιαγιά νανα μπιτ μπιτ (αυτοκινητο) αγλοτικο (αγροτικό) και άλλες .. απλώς δεν τις βάζει σε σειρά να κάνει πρόταση.. π.χ. όταν θέλει νερό λεει νινα.. σκέτο χωρίς να λέει π.χ. σέλω νινα ή θέλω νινά ....

Link to comment
Share on other sites

διπλές εντολές εκτελεί εδώ και καιρό .. π.χ. πήγαινε στην κουζίνα και φέρε το μπουκάλι ... δισύλλαβες λέξεις λέει.. π.χ. παππου γιαγιά νανα μπιτ μπιτ (αυτοκινητο) αγλοτικο (αγροτικό) και άλλες .. απλώς δεν τις βάζει σε σειρά να κάνει πρόταση.. π.χ. όταν θέλει νερό λεει νινα.. σκέτο χωρίς να λέει π.χ. σέλω νινα ή θέλω νινά ....

Αυτό που ζητάς (προτάσεις) κάποια παιδάκια το κάνουν πιο νωρίς και άλλα πιο αργά. Στην ηλικία του γιου σου (γύρω στα 2 αν δεν κάνω λάθος) αυτά που περιμένουμε για να είμαστε σίγουροι ότι δεν υπάρχει πρόβλημα είναι άλλα, αυτά που σου έγραψα παραπάνω, και όχι η χρήση προτάσεων.

 

Αυτά με δεδομένο ότι δεν έχουμε κάτι άλλο που να μας ανησυχεί.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Αυτό που ζητάς (προτάσεις) κάποια παιδάκια το κάνουν πιο νωρίς και άλλα πιο αργά. Στην ηλικία του γιου σου (γύρω στα 2 αν δεν κάνω λάθος) αυτά που περιμένουμε για να είμαστε σίγουροι ότι δεν υπάρχει πρόβλημα είναι άλλα, αυτά που σου έγραψα παραπάνω, και όχι η χρήση προτάσεων.

 

Αυτά με δεδομένο ότι δεν έχουμε κάτι άλλο που να μας ανησυχεί.

 

Σε ευχαριστώ για τις απαντήσεις σου... εκτός από την ομιλία δεν υπάρχει κάτι άλλο που να μας ανησυχει... εμένα δηλαδή γιατί ο παιδίατρος του δεν ανησυχεί καθόλου αλλα με αυτά που διαβάζω γενικά εδώ μέσα ένα άγχος το έχω :) συγνώμη που σε ρωτάω αλλά ο τρόπος που γράφεις δείχνει να έχεις άποψη ολοκληρωμένη για το θέμα... είσαι ειδικός?

Link to comment
Share on other sites

Είμαι ψυχολόγος, όχι παιδοψυχολόγος οπότε σίγουρα όχι ειδικός, αλλά μια ιδέα την έχω. Το θέμα παραγωγής λόγου το έχω ψάξει λίγο παραπάνω από προσωπικό ενδιαφέρον.

 

Το θέμα είναι ότι δεν κρίνουμε μόνο από τα ορόσημα που έχει κατακτήσει το παιδί αλλά και από αυτά που δεν έχει κατακτήσει. Π.χ. στην ηλικία των 2 ετών θέλουμε βέβαια το παιδί να χρησιμοποιεί προτάσεις, αλλά ανησυχούμε μόνο εφόσον δεν λέει παραπάνω από 5 συγκεκριμένες λέξεις. Στην ηλικία του γιου σου, μας ανησυχεί αν το παιδί δεν έχει λέξεις για συγκεκριμένα πράγματα και πρόσωπα του περιβάλλοντός του, όχι αν οι λέξεις που λέει δεν είναι σωστά αρθρωμένες.

 

Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις τι εννοώ.

 

Το χειρότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να συγκρίνεις με ένα ή δύο ή τρία άλλα παιδάκια και να λες "γιατί ο δικός μου δεν κάνει το Α ή το Β" χωρίς να βλέπεις συνολικά και να λαμβάνεις υπόψην σου ότι ο γιος σου μπορεί να κάνει άλλα πράγματα πιο νωρίς ή έστω δεν δίνει κανένα ανησυχητικό σημάδι.

Link to comment
Share on other sites

Είμαι ψυχολόγος, όχι παιδοψυχολόγος οπότε σίγουρα όχι ειδικός, αλλά μια ιδέα την έχω. Το θέμα παραγωγής λόγου το έχω ψάξει λίγο παραπάνω από προσωπικό ενδιαφέρον.

 

Το θέμα είναι ότι δεν κρίνουμε μόνο από τα ορόσημα που έχει κατακτήσει το παιδί αλλά και από αυτά που δεν έχει κατακτήσει. Π.χ. στην ηλικία των 2 ετών θέλουμε βέβαια το παιδί να χρησιμοποιεί προτάσεις, αλλά ανησυχούμε μόνο εφόσον δεν λέει παραπάνω από 5 συγκεκριμένες λέξεις. Στην ηλικία του γιου σου, μας ανησυχεί αν το παιδί δεν έχει λέξεις για συγκεκριμένα πράγματα και πρόσωπα του περιβάλλοντός του, όχι αν οι λέξεις που λέει δεν είναι σωστά αρθρωμένες.

 

Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις τι εννοώ.

 

Το χειρότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να συγκρίνεις με ένα ή δύο ή τρία άλλα παιδάκια και να λες "γιατί ο δικός μου δεν κάνει το Α ή το Β" χωρίς να βλέπεις συνολικά και να λαμβάνεις υπόψην σου ότι ο γιος σου μπορεί να κάνει άλλα πράγματα πιο νωρίς ή έστω δεν δίνει κανένα ανησυχητικό σημάδι.

 

Συμφωνώ σε αυτά που λες... σύγκριση να σου πω την αλήθεια ποτέ δεν έκανα γιατί ξέρω πολύ καλά πως κάθε παιδάκι είναι διαφορετικό αλλά με έχουν ζαλίσει στον περίγυρο και με αγχώνουν... επίσης με τόσα που γίνονται και τόσα που διαβάζω λέω μήπως και παίζει κάτι άλλο και δεν το έχω αντιληφθεί.. αυτό που λες το κάνει.. δηλ. ονοματίζει πρόσωπα και πράγματα με μία ή δυο συλλαβές.. σε ρώτησα εάν είσαι ειδικός και χαίρομαι που την άποψη που μου δίνεις είναι γιατί το έχεις ψάξει το θέμα.... σ' ευχαριστώ πολύ!

Link to comment
Share on other sites

Κι εμενα συμφωνα με τα παραπανω δε δειχνει αλλα ανησυχητικα σημαδια απλα οταν οι περισσοτεροι λενε να περιμενω μεχρι 2,5 χρονων και ηδη κοντευουμε 27 μηνων....ε δε βλεπω να χουμε κ πολυ μεγαλο περιθωριο μπροστα μας δεδομενο οτι δεν πιστευω να ξυπνησει ξαφνικα ενα πρωι και να τα πει ολα μαζεμενα. θα παει προοδευτικα λογικα...γυρνωντας παντως το χρονο πισω μπορω να πω οτι θα αλλαζα πολλα πραγματα. μπορω να πω οτι δεν μιλουσα αρκετα στο παιδι οταν ηταν μωρακι και αν και ασχολουμασταν συνεχεια μαζι του ειχαμε την ταση να ασχολουμαστε με δραστηριοτητες που βοηθουσαν την κινητικη του αναπτυξη πιο πολυ πιστευω. δεν του διαβαζα παραμυθια ουτε του τραγουδουσα τραγουδακια...βασικα δεν τα εκανα επειδη δεν εδειχνε ενδιαφερον και ποτε δε με αφηνε να τα ολοκληρωσω.ομως μηπως επρεπε να επιμεινω? τωρα πια μονο ενδιαφερετε για παραμυθια κλπ και μου τα ζηταει κι ολας. ισως απλα να μην ειναι ετοιμος τι να πω. γιατι πολλες φορες πχ του συλλαβιζω μια λεξη και του ζηταω να με ακολουθησει πχ πε-πο-νι. οταν τη λεμε συλλαβιστα τη λεει κι αυτος με φιαφορα 1-2 δευτερολεπτων μεταξυ των συλλαβων. οταν του λεω μετα ομως ωραια πες τη τωρα ολη μαζι πεπονι τοτε μου λεει πε ή πεπο αναλογως τα κεφια του. ακομα και το ελα το λεει "ε". ενω μπορει να πει ε-λα συλλαβιστα με παροτρυνση...πως γινεται να μη μπορει να πει μετα ελα. τελοσπαντων φοβαμαι μην το εχω αγχωσει κι εγω το παιδι που του ζηταω συνεχεια να λεει λεξουλες.

Link to comment
Share on other sites

Κι εμενα συμφωνα με τα παραπανω δε δειχνει αλλα ανησυχητικα σημαδια απλα οταν οι περισσοτεροι λενε να περιμενω μεχρι 2,5 χρονων και ηδη κοντευουμε 27 μηνων....ε δε βλεπω να χουμε κ πολυ μεγαλο περιθωριο μπροστα μας δεδομενο οτι δεν πιστευω να ξυπνησει ξαφνικα ενα πρωι και να τα πει ολα μαζεμενα. θα παει προοδευτικα λογικα...γυρνωντας παντως το χρονο πισω μπορω να πω οτι θα αλλαζα πολλα πραγματα. μπορω να πω οτι δεν μιλουσα αρκετα στο παιδι οταν ηταν μωρακι και αν και ασχολουμασταν συνεχεια μαζι του ειχαμε την ταση να ασχολουμαστε με δραστηριοτητες που βοηθουσαν την κινητικη του αναπτυξη πιο πολυ πιστευω. δεν του διαβαζα παραμυθια ουτε του τραγουδουσα τραγουδακια...βασικα δεν τα εκανα επειδη δεν εδειχνε ενδιαφερον και ποτε δε με αφηνε να τα ολοκληρωσω.ομως μηπως επρεπε να επιμεινω? τωρα πια μονο ενδιαφερετε για παραμυθια κλπ και μου τα ζηταει κι ολας. ισως απλα να μην ειναι ετοιμος τι να πω. γιατι πολλες φορες πχ του συλλαβιζω μια λεξη και του ζηταω να με ακολουθησει πχ πε-πο-νι. οταν τη λεμε συλλαβιστα τη λεει κι αυτος με φιαφορα 1-2 δευτερολεπτων μεταξυ των συλλαβων. οταν του λεω μετα ομως ωραια πες τη τωρα ολη μαζι πεπονι τοτε μου λεει πε ή πεπο αναλογως τα κεφια του. ακομα και το ελα το λεει "ε". ενω μπορει να πει ε-λα συλλαβιστα με παροτρυνση...πως γινεται να μη μπορει να πει μετα ελα. τελοσπαντων φοβαμαι μην το εχω αγχωσει κι εγω το παιδι που του ζηταω συνεχεια να λεει λεξουλες.

Μάλλον! Μην επιμένεις τόσο πολύ. Μίλα του φυσιολογικά και μην τον πιέζεις. Ο μόνος που μπορεί να σε κατατοπίσει είναι ο παιδίατρος. Αν, παρ'όλα αυτά έχεις αγωνία ρώτα κι έναν λογοπεδικό.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Κι εμενα συμφωνα με τα παραπανω δε δειχνει αλλα ανησυχητικα σημαδια απλα οταν οι περισσοτεροι λενε να περιμενω μεχρι 2,5 χρονων και ηδη κοντευουμε 27 μηνων....ε δε βλεπω να χουμε κ πολυ μεγαλο περιθωριο μπροστα μας δεδομενο οτι δεν πιστευω να ξυπνησει ξαφνικα ενα πρωι και να τα πει ολα μαζεμενα. θα παει προοδευτικα λογικα...γυρνωντας παντως το χρονο πισω μπορω να πω οτι θα αλλαζα πολλα πραγματα. μπορω να πω οτι δεν μιλουσα αρκετα στο παιδι οταν ηταν μωρακι και αν και ασχολουμασταν συνεχεια μαζι του ειχαμε την ταση να ασχολουμαστε με δραστηριοτητες που βοηθουσαν την κινητικη του αναπτυξη πιο πολυ πιστευω. δεν του διαβαζα παραμυθια ουτε του τραγουδουσα τραγουδακια...βασικα δεν τα εκανα επειδη δεν εδειχνε ενδιαφερον και ποτε δε με αφηνε να τα ολοκληρωσω.ομως μηπως επρεπε να επιμεινω? τωρα πια μονο ενδιαφερετε για παραμυθια κλπ και μου τα ζηταει κι ολας. ισως απλα να μην ειναι ετοιμος τι να πω. γιατι πολλες φορες πχ του συλλαβιζω μια λεξη και του ζηταω να με ακολουθησει πχ πε-πο-νι. οταν τη λεμε συλλαβιστα τη λεει κι αυτος με φιαφορα 1-2 δευτερολεπτων μεταξυ των συλλαβων. οταν του λεω μετα ομως ωραια πες τη τωρα ολη μαζι πεπονι τοτε μου λεει πε ή πεπο αναλογως τα κεφια του. ακομα και το ελα το λεει "ε". ενω μπορει να πει ε-λα συλλαβιστα με παροτρυνση...πως γινεται να μη μπορει να πει μετα ελα. τελοσπαντων φοβαμαι μην το εχω αγχωσει κι εγω το παιδι που του ζηταω συνεχεια να λεει λεξουλες.

 

δεν νομίζω ότι έπαιξε και μεγάλο ρόλο.. ξέρεις τι βιβλίο έχω μαζέψει σπίτι και τι τραγούδι έχω ρίξει? απτόητος .. άσε που εγώ άνοιγα το βιβλίο και του διάβαζα συνέχεια και αυτός με κοίταγε καλά καλά έδειχνε ένα ενδιαφέρον και μετά πήγαινε κατευθείαν στην τελευταία σελίδα και το έκλεινε σαν να μου έλεγε "δεν με παρατάς και εσύ και τα βιβλία σου?"

.. τι να πω!!!

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με την antigonil, ο πιο ειδικός είναι ο παιδίατρος. Είναι νωρίς ακόμα για λογοπεδικό (όχι ότι δεν μπορείς να ρωτήσεις και λογοπεδικό αν θέλεις).

 

Όταν λέμε ότι θα πει όλα μαζί, δεν εννοούμε ότι θα ξυπνήσει μια μέρα και αντί να λέει μα-μα και ντα-ντα θα απαγγείλει ποίημα, εννοούμε ότι θα υπάρξει μια περίοδος ραγδαίας προόδου, θα πει για παράδειγμα μέσα σε μια βδομάδα αυτά που θα περίμενες να πει σε δύο μήνες στο παρελθόν.

 

Συνήθως περιμένουμε μέχρι την ηλικία των 3 χρόνων πριν ανησυχήσουμε και επέμβουμε, εφόσον είμαστε σίγουροι ότι δεν υπάρχει θέμα ακοής (αν υπάρχει θέμα ακοής επεμβαίνουμε νωρίτερα).

 

Α και κάτι άλλο: όσο είναι μωράκι δεν παίζει τόσο ρόλο αν του διάβαζες παραμύθια ή όχι, το σημαντικό είναι αν σε άκουγε να παράγεις λόγο (π.χ. να μιλάς στον μπαμπά του ή να μιλάς στο ίδιο το μωρό π.χ."έλα να βγάλουμε την πάνα", "κοίτα τι ωραία κρεμούλα έφτιαξε η μαμά", "πού είναι το γατάκι" κ.λπ.).

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει κάποιος άλλος συγγενής που μπορεί να ασχοληθεί; Ο μπαμπάς του; Κάποια θεία; Η νονά; Οι παππούδες ίσως; Παιδικό σταθμό πηγαίνετε; Δεν είναι ανάγκη να επωμιστείς εσύ όλη την ευθύνη.

Link to comment
Share on other sites

Αφού από ακοή είμαστε οκ, δώστου λίγο χρόνο. Συνήθως ο έλεγχος γίνεται μετά τα τρία. Μέσα σε ένα - δυο μήνες μπορεί να δεις τρομερή εξέλιξη και να σε μουρλάνει μετά.....;)

LAAFp2.png

 

JRM4p2.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

να σας πω λιγο την δικη μας εξελιξη που εινα ιπεριεργη, για τα δικα μου στανταρ βεβαια, σιγα μην με ρωτησει ο γιος μου....

 

ειμαστε 3ων. δεν μιλαμε γενικοτερα, δεν ονοματιζει πραγματα, μεχρι προσφατα δεν ελεγε ουτε μαμα ουτε μπαμπα τιποτα....

 

το καλοκαιρι εκει που επαιζε στην παιδικη χαρα αρχισε να τραγουδαει "γιιιο γιιιιο οοοοοοοοοολοι " :shock::shock::shock: τρεις λεξεις στην σειρα, με σωστο ρυθμο παρακαλω και φυσικα το τραγουδησε οταν ηταν πανω σε ενα γυρω γυρω παιχνιδι της παιδικης....

 

επισης μετραει πριν πεταξει πχ την μπαλα στις κορινες ή πριν τσουλησει στην τσουληθρα "ενα ντιο μπιαααα" και αμα εμεις του πουμε "εεεεεεεεενα" συμπληρωνει κανονικα "ντιο μπιαααααα"

 

προχθες εκανε κουνια και αρχισε μονος του παλι με ρυθμο "ουυυυυυνια μπεααααααα"

 

το καλυτερο βεβαια ολων ειναι οτι καποιες φορες παει στεκεται διπλα στον μπαμπα του και του λεει "πάπα" και τελευταια λεει "μάμα" και με κοιταζει πονηρα γιατι καταλαβαινει οτι κατουριεμαι απο την χαρα μου μαλλον :D:D:D

 

να υποθεσω οτι εχουμε αρχισει να ξεκολλαμε ;

Ερασιτέχνες έχτισαν την Κιβωτό. Επαγγελματίες έχτισαν τον Τιτανικό!

Link to comment
Share on other sites

να υποθεσω οτι εχουμε αρχισει να ξεκολλαμε ;

Έτσι φαίνεται :-D

 

Με το καλό να απαγγείλετε και τον Εθνικό Ύμνο (τον έλεγα μικρή και μου έχει μείνει)!!

 

Καλά, χωρίς πλάκα, ένα πρωί τώρα κοντά θα σηκωθεί και θα φωνάξει μαμά και πραγματικά θα κατουρηθείς. Εύχομαι το συντομότερο δυνατό!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 εβδομάδες μετά...

ουτε αυτος ο μηνας ηταν ο τυχερος μου....τα αλαμπουρνεζικα συνεχιζονται κ επαυξανονται. μονο εγω τον καταλαβαινω κι εγω δυσκολευομαι πολλες φορες καθως καθε μερα πεταει κ απο μια καινουργια αλλαμπουρνεζικη λεξη που μας παιρνει λιγη ωρα μεχρι να καταλαβω τι εννοει. ευχομαι καποια στιγμη απλα να αναπολω αυτες τις στιγμες και να ναι παρελθον και να μη συμβαινει τπτ αλλο. η παιδιατρος δε φαινεται να ανησυχει αντιθετα γελαει μαζι του καθως ο μικρος οχι μονο δεν πτοειται που δεν τον καταλαβαινει κανεις αλλα τους βαζει και τις φωνες αμα δεν εκτελουν τις ακαταλαβιστικες εντολες του. τι να πω οσο ζεις ελπιζεις!!!:confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 εβδομάδες μετά...
  • 1 month later...

Επανήλθα μετά από μήνες απουσίας για να σας πω τις δικές μας εξελίξεις. ;)

 

Καταρχάς αλλάξαμε κέντρο... ναι μεν κι εκεί που πηγαίναμε στην αρχή πρόλαβε ο μικρός και έκανε κάποια πρόοδο. Αλλά εγώ δεν ήμουν ικανοποιημένη από την δουλειά των θεραπευτών.

1ον επειδή δεν είχαν ιδέα από αναπτυξιακή δυσφασία και τον κατέταξαν αυτομάτως στους αυτιστικούς, κάτι που εγώ το θεωρώ ανεπίτρεπτο, γιατί είναι 2 ολότελα διαφορετικές διαταραχές και θέλουν διαφορετική αντιμετώπιση.

2ον επειδή ο εξοπλισμός ήταν πολύ φτωχικός προς ανύπαρκτος (εκεί που πηγαίνει τώρα π.χ. κάνει κούνια, παίζει κινητικά παιχνίδια, χορεύει κλπ., ενώ στο παλιό το κέντρο το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν λίγο χοπ-χοπ ή πως λέγονται αυτές οι μεγάλες μπάλες με αυτάκια)

3ον επειδή γενικώς μύριζε ο τόπος ερασιτεχνισμό και αυτό το πράγμα δεν το χωνεύω.

 

Λοιπόν... Τώρα τον πηγαίνω σε ένα άλλο, πολύ πιο εξελιγμένο κέντρο. Μη φανταστείτε τἰποτα εξωφρενικό. Απλά οι κοπέλες παρά το νεαρό της ηλικίας είναι πολύ πιο έμπειρες , και το πρόγραμμα είναι πιο ενισχυμένο σε σχέση με το προηγούμενο.

Ο Δημήτρης μιλάει πλέον με κανονικές προτάσεις, κάνει ερωτήσεις, μπορεί να πει μια μικρή ιστορία από παραμύθι ή παιδικό. έχει αρχίσει και χρησιμοποιεί σωστά όλους σχεδόν τους χρόνους, αν και με τον αόριστο έχει αρκετά μπερδέματα ο φουκαράς, σήμερα π.χ. είπε ότι "έπηρε ένα κουλουράκι" :P Αυτό που θέλουμε τώρα είναι να γίνει η ομιλία του πιο αυθόρμητη, να μην ντρέπεται να μιλήσει την ώρα που παίζει με άλλα παιδιά, να ρωτάει και να αφηγείται ιστορίες... επίσης, να κατανοήσει κάποιες αφηρημένες έννοιες... Σε γενικές γραμμές όμως το χοντρό μας το θέμα του "δεν μιλάω μόνος μου, μόνο επαναλαμβάνω, κι αυτό άμα μπορώ και άμα θέλω" το ξεπεράσαμε. Τώρα πρέπει να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να αναπληρώσουμε τον χρόνο που έχασε από την επικοινωνία, έτσι ώστε ο λόγος του να φτάσει στο ηλικιακό του επίπεδο. Οπότε συνεχίζουμε τον αγώνα.

Αυτάααα. :-P

bmivlf0d9.png

m49axn5p2.png

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...