Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο


Recommended Posts

Just now, Έσπερος είπε:

 

Just now, Έσπερος είπε:

Γενικές οδηγίες για το τι τύπου αςκηςεθς μπαίνουν σε καθε ταξη υπαρχουν. Δεν μπορεις να βαλεις στην α γυμν διαγώνισμα ιδιο με της α λυκειου. Αλλα ο καθενας εχει θα ευελιξια να κινηθει κ με βαση κ καποια προσωπικα του "γουστα" μεσα στο δεδομενο πλαισιο. Οχι να αφησει κομματια αδιδακτα, αλλα αν κρινει οτι σε μια ενοτητα θελει ή πρεοει να αφιερώσει περισδοτερο χρονο απο τις οδηγιες κ να κανει κατι αλλο πιο συνοπτικα, δεν έγινε κ κατι. πχ στην ιστορια αλλοι κανουν πιο αναλυτικα τις ενοτητες για την τεχνη κ τον πολιτισμό, αλλοι οχι τοσο αναλυτικα γιατι δινουν εμφαση σε κατι αλλο. Δεν σημαινει οτι καποιος κανει κατι σωστότερο. δεν μπορεις φυσικα να πεις οτι θα κανεις την καθημερινη ζωή στο Βυζάντιο κ οχι την άλωση της Πολης! Εγω δεν βαζω ποτε στο σπίτι παραγωγη λογου ή δημιουργικη γραφη. Θελω να ξερω οτι αυτα που θα διαβασω τα εχει γραψει ο ιδιος ο μαθητης. Αλλος δεν σκεφτεται ετσι, λεει οτι ποιος τα παρει ετοιμα, κακο του κεφαλιού του. Ποιο απο τα δυο ειναι σωστο; Και τώρα στα επαναληπτικα, αν εγω πχ θελω να κανω επαναληψη κειμενοκεντρική κ αλλος με κλασικες ασκησεις συμπλήρωσης κενών,  τι σημαινει αυτο; θεωρητικα το κειμενοκεντρικο ειναι αυτο που πρεπει να προτιμάμε, αλλα δεν σημαινει κατι αυτο, μπορεί το δικό μου τυπικά να ακολουθει την πιο μοντερνα ταση αλλα να μην εχω κανει καλη επιλογη υλικού. Ουτε σημαινει κατι αν εγω κανω πρωτα επαναληψη τη δομη παραγράφου κ ο συναδελφος στο αλλο τμημα τα ειδη των προτάσεων. Μεχρι το τελος λογικα θα τα κανουμε ολοι ολα επαναληψη, στην ταξη ή εξ αποστασεως. Μπορει η ποικιλια αυτη να τρομαζει, οτι τα παιδια δεν θα διδαχτούν τα ιδια πραγματα, δεν ισχυει ομως αυτο. ετσι κι αλλιως το τι διδάσκονται ειναι μια επιλογη της στιγμης. Η επιτροπη που εκανε το προγραμμα σπουδων την ταδε χρονια έκρινε αυτα, κ αφησε εξω καποια αλλα, με καποια κριτηρια. Δεκα χρονια μετα αλλη επιτροπη θα εχει αλλα κριτηρια. Κι επειδη τα κριτηρια ειναι υποκειμενικά, και απο τη θεωρια στην πραξη θα γινει κι αλλη επιλογη του τι θα μεινει εξω, καλο ειναι να μπαινει κ η υποκειμενικότητα των διδασκόντων για να καλύπτονται καποιες αδυναμίες του κεντρικού σχεδιασμού. Τη μια χρονια εγω θα δουλεψω κατι παραπανω, την αλκη χρονια ο αλλος θα δωσει εμφαση σε κατι που εγω δεν εμβαθυνα κ το όφελος θα είναι πολλαπλό. Αυτες οι πολυτελειες μεχρι το Γυμνάσιο αντε κ την ΑΛυκειου. Κι αν μπει παλι η τραπεζα θεματων, ουτε στο λυκειο. 

 

Οδηγιες για την εξαποςταςεως γενικα εχουν στειλει οι συντονιστες. Ο καθενας ο,τι έκρινε βέβαια. Δεν υπάρχει κάποιο πλαίσιο όμως που να ορίζει τι πρέπει να κανεις κ τι οχι. δρν ειναι οπως τα θέματα των εξετασεων που δεν επιτρεπεται να αγνοήσεις τον νομο. 

 

Μην υποτιμάς τις διαφορες μεταξυ τμημάτων. . και μεςα στο ιδιο σχολείο, με τον ιδιο καθηγητη, μπορει  το ένα τμήμα να πεταει κ το αλλο να σερνεται. Μπορει το ενα να εχει παιδια με μαθησιακες δυσκολιες κ ο ρυθμός να ειναι πιο αργος ή να ειναι πιο άτακτα και να μενεις πισω.

 

Δεν ξερω τωρα σε τι περιπτωση ακριβως αναφέρεσαι αλλα η εκπαιδευση δεν γινετσι με συνταγες. Και δεν είναι μόνο οι ασκήσεις αυτό που χρειάζονται τα παιδιά αυτή τη στιγμη. Μπορει εσυ να νιωθεις την αναγκη να ελέγξεις τη δουλεια του καθε εκπαιδευτικού αλλα δεν σημαινει οτι αυτο που ανταποκρίνεται σε καποια ποσοτικά κριτηρια δικά σου εινσι πιο ωφέλιμο απο κατι αλλο. Μια ιδέα για άσκηση δημιουργικής γραφής που κάποιος σκέφτηκε στο πόδι μπορεί να προσφέρει στα παιδιά τη δεδομενη στιγμη (και ίσως κ γενικότερα) κάτι περισσοτερο απο ενα καλοστημένο φυλλο εργασιας. Μην συγχέουμε το τι εχει παιδαγωγικο αποτελεσμα με την επιθυμια μας να βεβαιωθούμε ότι οι καθηγητες δουλευουν το ιδιο. 

 

 

Προσωπικά δεν πιστεύω ότι τα τμήματα μπορεί να έχουν μεγάλη διαφορά το ένα από το άλλο. Να υπάρχουν μικρές διαφορές , ναι, αλλά επειδή στην ουσία αποτελούνται από 20 παιδιά, στατιστικά πιστεύω πάνω κάτω όλα θα έχουν τις ίδιες ισορροπίες, δηλαδή και καλούς και κακούς μαθητές και ήσυχα και ζωηρά παιδιά.

 

Ας πούμε ότι εσύ δεν βάζεις παραγωγή λόγου στο σπίτι το θεωρώ λάθος.  Γιατί όμως να παίρνεις αυτήν την απόφαση μόνη σου, ποιος σου λέει ότι είναι σωστή ? Γιατί άλλοι δάσκαλοι να βάζουν ασκήσεις στο σπίτι παραγωγής λόγου και άλλοι όχι? Θα έπρεπε να υπάρχει μια κεντρική απόφαση από το υπουργείο για το συγκεκριμένο θέμα που όλοι θα έπρεπε να ακουλουθήσετε. Τι εξυπηρετεί την εκπαίδευση ότι ο καθένας κάνει του κεφαλιού του? Έτσι και μεις , έχουμε δασκάλες που βάζουν συνεχώς ασκήσεις γραπτής έκφρασης σε άλλο τμήμα ίδιας τάξη και στο δικό μας καθόλου. Τι εξυπηρετεί αυτή η διαφοροποίηση το μαθητή στο κάτω κάτω? 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 824
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Μα και το να έκαναν όλοι τα ίδια τι θα εξυπηρετούσε; (δεν επιτίθεμαι, απλά θέλω να δω πώς το σκέφτεσαι)Αν ήταν έτσι θα έπρεπε να υπήρχαν και έτοιμες ασκήσεις να κάνουν όλα τα παιδιά τις ίδιες και να μη φτιάχνουν ασκήσεις οι δάσκαλοι/καθηγητές. Να κλίνουν όλοι ακριβώς τα ίδια ρήματα κλπ. Προφανώς το να μην κάνουν καθόλου παραγωγή λόγου αντιβαίνει τις οδηγίες που όπως λέει η Έσπερος υπάρχουν σε γενικές γραμμές.

Link to comment
Share on other sites

Just now, little lamb είπε:

Μα και το να έκαναν όλοι τα ίδια τι θα εξυπηρετούσε; (δεν επιτίθεμαι, απλά θέλω να δω πώς το σκέφτεσαι)Αν ήταν έτσι θα έπρεπε να υπήρχαν και έτοιμες ασκήσεις να κάνουν όλα τα παιδιά τις ίδιες και να μη φτιάχνουν ασκήσεις οι δάσκαλοι/καθηγητές. Να κλίνουν όλοι ακριβώς τα ίδια ρήματα κλπ. Προφανώς το να μην κάνουν καθόλου παραγωγή λόγου αντιβαίνει τις οδηγίες που όπως λέει η Έσπερος υπάρχουν σε γενικές γραμμές.

 

Θα εξυπηρετούσε ότι θα διασφαλιζόταν ως ένα βαθμό η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

 

Βλέπεις να εξυπηρετεί σε κάτι την εκπαιδευτική διαδικασία αυτό που περιγράφει η @Εσπερος, άλλος να βάζει γραπτή έκφραση για το σπίτι και άλλος όχι? Δεν θα έπρεπε η διεύθυνση εκπαιδευτικών θεμάτων να έχει αποφανθεί πώς θα πρέπει να διδάσκεται το συγκεκριμένο μάθημα , αν πρέπει ή δεν πρέπει να γίνεται δουλειά στο σπίτι , πώς θα διορθώνεται και ούτως κάθε εξής?

 

Το ίδιο ακριβώς μοτίβο βλέπω να ισχύει και στην Εξ απ εκπαίδευση.  Ο κάθε εκπαιδευτικός αντιλαμβάνεται διαφορετικά τι σημαίνει επανάληψη και εμπέδωση ύλης. Άλλος βάζει δουλειά κάθε μέρα, άλλος ποτέ, άλλος μια σελίδα , άλλος δέκα , άλλος διορθώνει , άλλος όχι.  Αλλαλούμ.  Γιατί τέτοιο μπάχαλο ?  Πώς ελέγχεται η ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας όταν δεν υπάρχει κανένα πλαίσιο πώς θα πρέπει να λειτουργούν οι εκπαιδευτικοί?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, arieta είπε:

Το ίδιο ακριβώς μοτίβο βλέπω να ισχύει και στην Εξ απ εκπαίδευση.  Ο κάθε εκπαιδευτικός αντιλαμβάνεται διαφορετικά τι σημαίνει επανάληψη και εμπέδωση ύλης. Άλλος βάζει δουλειά κάθε μέρα, άλλος ποτέ, άλλος μια σελίδα , άλλος δέκα , άλλος διορθώνει , άλλος όχι.  Αλλαλούμ.  Γιατί τέτοιο μπάχαλο ?  Πώς ελέγχεται η ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας όταν δεν υπάρχει κανένα πλαίσιο πώς θα πρέπει να λειτουργούν οι εκπαιδευτικοί?

Αυτό που περιγράφεις είναι ένα μπάχαλο που δεν χρειάζεται όμως ελέγχους κ οδηγίες με τη λογική που το λες εσύ, οτι πρεπει να εχεις τρεις ασκησεις ετσι κ δυο αλλιως κλπ. Το λογικο ειναι, να υπαρχει μια οδηγια, οτι ανεβάζεις μια δυο φορες την εβδομαδα ή πιο συχνα στο δημοτικο, ενα εύλογο τμημα υλης για επαναληψη με καποιες ασκησεις και δινεις ανατροφοδότηση μεσα σε δυο μερες. Αυτο κανονικα θα μπορουσε να καθοριστεί απο καπου κεντρικά, αλλα θα μπορουσε κ να αποφασιστεί από τους ίδιους μας, εάν υπήρχε κοινός νους. Ο κοινός νους ομως δεν ειναι απαραιτητο προσόν ουτε όσων απαρτίζουν το -εξαφανισμένο αυτή τη στιγμή- ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής, οπότε δεν σου εγγυάται κ κανείς οτι οι οδηγιες που θα εδιναν θα ηταν της προκοπής. Συνήθως δεν ειναι γιατι δεν εχουν πατηςει σε ταξη αυτοι που τις γραφουν. Παρεμπιπτόντως, επειδή κόπτεστε τόσο για την αξιοποίηση των χρημάτων του φορολογούμενου, τα διαφορα στελέχη της εκπαιδευσης που πληρώνονται παραπανω για τις θέσεις ευθύνης που κατέχουν, αυτή τη στιγμή είναι εξαφανισμένα, αντι να καθοδηγούν τον εκπαιδευτικο της ταξης με τα υποτιθεται παραπανω που ξερουν και που είναι δουλειά τους να επιμορφώσουν, να συντάξουν υποδείγματα κλπ. εξαφανισμένα κ στο απυρόβλητο, με τον καθενα απο εμας να αυτοσχεδιάζει κανοντας αυτο που θεωρει σωςτο, για να τον κρίνει ο κάθε αςχετος με την εκπαίδευση. 

 

Κανενα τμημα δεν ειναι ιδιο με το αλλο. ουτε καν στο ιδιο σχολείο, οπου υπαρχει αναλογο κοινωνικοοικονομικό κ πνευματικο υποβαθρο. και καμια χρονια δεν ειναι η ιδια με την αλλη, στο ιδιο σχολείο. Γιατι τη 

μια χρονια μπορει να εχεις 3 τμηματα των 25-27 μαθητων, το μαξιμουμ που εχει επιβληθεί, κ την αλλη 4 τμηματα των 20-21. Το μαθημα που γινεται στα 27 παιδια ειναι πολυ κατώτερο αυτου που γινεται στα 20, κι ομως ειναι καθαρα  θεμα τύχης αν τη μια χρονια η ταξη εχει 81 που μοιράζονται στα 3 ή 82 που μοιράζονται στα 4. Να μην το παω κ πιο μακρια, αν ενα τμημα ειχε κενο λογω ελλειψης καθηγητη κ εκανε καποια πραγματα πιο βιαστικά για να μπαλωθεί η υλη. Αυτες ειναι οι πραγματικές εκπαιδευτικές ανισότητες, οχι αν ο ενας δασκαλος βαζει πεντε τεστ κ ο αλλος μονο δυο. 

 

Η ευελιξια στη διαμόρφωση του μαθηματος μονο προς οφελος του μαθητη ειναι. Το σχολείο δεν εινσι η κλίνη του Προκρούστη να πρέπει να χωρέσουν όλα τα παιδιά στο ίδιο καλούπι. και επίσης δεν διδάσκουμε την υλη, αλλα τους μαθητες. αν σε ενα τμημα κολλανε στα βασικα, θα μεινεις παραπανω στα βασικα για να μπορέσουν αργοτερα να χτίσουν τα  επομενα. αν δεν το κανεις αυτο, οι λιγοι που θα ανταποκριθούν μακροπροθεσμα θα αδικηθούν γιατι θα ειναι καταδικασμένοι σε ενα τμημα που δεν τραβαει, αρα καποιοι θα βαρεθούν κ θα αρχισουν φασαρια κ το επιπεδο αντι να ανεβαινει, θα πεφτει. Αυτο ειναι κατι που δεν κανει σχεδον κανεις γιατι το επιπεδο του δασκάλου κρίνεται απο την ανταποκριση των λιγων καλών κ οχι απο τη βελτιωση του συνόλου. 

 

και μιας κ έχεις άποψη για τη δουλεια μου. στο γυμνάσιο προβλέπονται 6/7 μεγαλες δεαστηριοτητες παραγωγης λογου (μια ανα ενοτητα χοντρικά). κανεις δεν λεει οτι πρρπει να γινουν στην ταξη μονο ή οτι απαγορευεται να γινουν στο σπίτι. εγω κ πολλοι αλλοι, θεωρούμε ανώφελο να τη γραψουν σπίτι, που ειναι πιθανο μα επεμβει αλλος. καποιοι αλλοι ειναι λιγο πιο χαλαροί κ μπορει αν μεσολαβει πχ μια αργια να βαλουν μια παραγωγη λογου στο σπίτι για να μην μεινει μεγαλο κενο. Απο τη στιγμη που ολοι βαζουμε τον προβλεπόμενο αριθμο, δεν τιθεται θεμα ποιοτητας. Θεμα ποιοτητας θα ετίθετο αν καποιος αντι για τα καθιερωμένα κειμενικά ειδη  (γράμμα, ημερολόγιο, αρθρο, αυτα ζηταμε στο γυμνάσιο), εβαζε θέμα έκθεσης παλαιού τύπου χωρίς επικοινωνιακό πλαίσιο. 

23 ώρες πρίν, Nefeli2014 είπε:

Παρέα εννοώ με τους γονείς και καθε γονιός να ξέρει τις αδυναμίες ενός άλλου παιδιού. Δε μου αρέσει η κυρά Μαρία να βλέπει τις αδυναμίες του Γιωργάκη και του κάθε Γιωργάκη πίσω από την κουζίνα κρυμμένη  απο που κι ως που δηλαδή προσωπικά δεδομένα κι άντε να τελειώνουμε με αυτά τα ονλαιν τα απεχθάνομαι σε μικρές ηλικίες και οι γονείς δεν έχουν κάτσει να σκεφτούν σοβαρά τα μειονεκτήματα τους .το θεωρούν και σούπερ ουαου ξέρω γω ένα σχολείο να κάνει ονλαιν. Αλλά στο τέλος ξυριζουν το γαμπρό και θα καταλάβουν. κι εγώ που είμαι κατά ,κάνω αναγκαστικά ας οψεται η κυρία κεραμεως που μας έβαλε αυτό το πραμα στη ζωή έτσι ξαφνικά ευτυχώς είναι για λίγο.δε γίνονται έτσι αυτά κ σε μικρά παιδιά

Μπαχαλο , εγώ οργάνωσα τα πάντα Μονή μου κι ακόμα υποφέρω κι αμφιβάλλω αν θα βρω χρόνο φέτος να ξεκουρασω το μυαλο μου 

Τα παιδια μου υπάρχουν μέρες που πάνε στον αυτοματο

 

 

Πότε ανοίγουμεεεεεε???

Μη μου πειτε Σεπτέμβρη θα κάνω χαρακιρι

 

Αυτά είναι παρα πολυ σοβαρα ζητηματα που θίγεις. αν τα πεις εσυ που δεν εισαι του δημοσιου, μπορει και να τα ακουσει καποιος. αν τα πω εγω, ειμαι μια τεμπελα που ψάχνει δικαιολογίες για να κάνει διακοπές. Δεν ξερω γιατι αυτο το πηραν ετσι ελαφρα τη καρδια οι περισσοτεροι. Δεν λέω για τις υπερβολές κάποιων του κλάδου που φωνάζουν γιατί το υπουργείο έδωσε τα μέιλ μας στη Cisco, αυτα ειναι χαζομάρες κ με τοσες συναλλαγές που κανουμε ολοι μας αυτο ειναι αμελητέο. Αλλα βιντεομαθημα ειναι κανονικα κατι πολυ λεπτο. Εγω το κανω για την επικοινωνια κ για μια πιο αμεση συνεννοηση, αλλα πραγματι δεν είναι φυσιολογικό, και ούτε και τόσο αναγκαίο πια αν δεν εισαι λυκειο, να βαζεις παιδια να απαντάνε σε ερωτησεις κανοντας τα δημοσιο θέαμα στα σπιτια. Ουτε εχει κ νοημα να κανεις μαθημα μιλωντας μονος σου για να τα αποφύγεις ολα αυτα, μονο κ μονο για να πεις οτι εκανες μαθημα. Η ασύγχρονη με καποιες συντομες τηλεδιασκέψεις αρκει μια χαρα. Να μη σχολιασω και το οτι θεωρουμε φυσιολογικο να ειναι τοσες ωρες τα παιδια στην οθονη για να κανουν ολες τις δραστηριοτητες εξ αποστασεως. Αυτο δηλαδη το θεωρουμε υγιες και φυσιολογικο; Δεν λεω να τα ξεκοψουμε απο το οτιδηποτε και να φυτεύουν όλη μέρα φακές σε κεσεδακια,  αλλα καπου εχει χαθει η αισθηση του τι ειναι καλο και υγιες για το παιδι. λίγο από τον ζήλο των ιδιωτών να μη χάσουν τα δίδακτρα, λίγο από το άχτι των γονιών για τους δημόσιους υπαλλήλους, καθηλωνουμε τα παιδια στις οθόνες για ωρες και ειμαστε και σε επιφυλακη, μην τυχον κ δεν εχει ανεβασει υλικο ο καλλιτεχνικός κ ο μουσικος κ ο γυμναστής (!) και μεινει ανέπαφο κανενα εγκεφαλικο κύτταρο. 

Link to comment
Share on other sites

2 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

Αυτό που περιγράφεις είναι ένα μπάχαλο που δεν χρειάζεται όμως ελέγχους κ οδηγίες με τη λογική που το λες εσύ, οτι πρεπει να εχεις τρεις ασκησεις ετσι κ δυο αλλιως κλπ. Το λογικο ειναι, να υπαρχει μια οδηγια, οτι ανεβάζεις μια δυο φορες την εβδομαδα ή πιο συχνα στο δημοτικο, ενα εύλογο τμημα υλης για επαναληψη με καποιες ασκησεις και δινεις ανατροφοδότηση μεσα σε δυο μερες. Αυτο κανονικα θα μπορουσε να καθοριστεί απο καπου κεντρικά, αλλα θα μπορουσε κ να αποφασιστεί από τους ίδιους μας, εάν υπήρχε κοινός νους. Ο κοινός νους ομως δεν ειναι απαραιτητο προσόν ουτε όσων απαρτίζουν το -εξαφανισμένο αυτή τη στιγμή- ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής, οπότε δεν σου εγγυάται κ κανείς οτι οι οδηγιες που θα εδιναν θα ηταν της προκοπής. Συνήθως δεν ειναι γιατι δεν εχουν πατηςει σε ταξη αυτοι που τις γραφουν. Παρεμπιπτόντως, επειδή κόπτεστε τόσο για την αξιοποίηση των χρημάτων του φορολογούμενου, τα διαφορα στελέχη της εκπαιδευσης που πληρώνονται παραπανω για τις θέσεις ευθύνης που κατέχουν, αυτή τη στιγμή είναι εξαφανισμένα, αντι να καθοδηγούν τον εκπαιδευτικο της ταξης με τα υποτιθεται παραπανω που ξερουν και που είναι δουλειά τους να επιμορφώσουν, να συντάξουν υποδείγματα κλπ. εξαφανισμένα κ στο απυρόβλητο, με τον καθενα απο εμας να αυτοσχεδιάζει κανοντας αυτο που θεωρει σωςτο, για να τον κρίνει ο κάθε αςχετος με την εκπαίδευση. 

 

Κανενα τμημα δεν ειναι ιδιο με το αλλο. ουτε καν στο ιδιο σχολείο, οπου υπαρχει αναλογο κοινωνικοοικονομικό κ πνευματικο υποβαθρο. και καμια χρονια δεν ειναι η ιδια με την αλλη, στο ιδιο σχολείο. Γιατι τη 

μια χρονια μπορει να εχεις 3 τμηματα των 25-27 μαθητων, το μαξιμουμ που εχει επιβληθεί, κ την αλλη 4 τμηματα των 20-21. Το μαθημα που γινεται στα 27 παιδια ειναι πολυ κατώτερο αυτου που γινεται στα 20, κι ομως ειναι καθαρα  θεμα τύχης αν τη μια χρονια η ταξη εχει 81 που μοιράζονται στα 3 ή 82 που μοιράζονται στα 4. Να μην το παω κ πιο μακρια, αν ενα τμημα ειχε κενο λογω ελλειψης καθηγητη κ εκανε καποια πραγματα πιο βιαστικά για να μπαλωθεί η υλη. Αυτες ειναι οι πραγματικές εκπαιδευτικές ανισότητες, οχι αν ο ενας δασκαλος βαζει πεντε τεστ κ ο αλλος μονο δυο. 

 

Η ευελιξια στη διαμόρφωση του μαθηματος μονο προς οφελος του μαθητη ειναι. Το σχολείο δεν εινσι η κλίνη του Προκρούστη να πρέπει να χωρέσουν όλα τα παιδιά στο ίδιο καλούπι. και επίσης δεν διδάσκουμε την υλη, αλλα τους μαθητες. αν σε ενα τμημα κολλανε στα βασικα, θα μεινεις παραπανω στα βασικα για να μπορέσουν αργοτερα να χτίσουν τα  επομενα. αν δεν το κανεις αυτο, οι λιγοι που θα ανταποκριθούν μακροπροθεσμα θα αδικηθούν γιατι θα ειναι καταδικασμένοι σε ενα τμημα που δεν τραβαει, αρα καποιοι θα βαρεθούν κ θα αρχισουν φασαρια κ το επιπεδο αντι να ανεβαινει, θα πεφτει. Αυτο ειναι κατι που δεν κανει σχεδον κανεις γιατι το επιπεδο του δασκάλου κρίνεται απο την ανταποκριση των λιγων καλών κ οχι απο τη βελτιωση του συνόλου. 

 

και μιας κ έχεις άποψη για τη δουλεια μου. στο γυμνάσιο προβλέπονται 6/7 μεγαλες δεαστηριοτητες παραγωγης λογου (μια ανα ενοτητα χοντρικά). κανεις δεν λεει οτι πρρπει να γινουν στην ταξη μονο ή οτι απαγορευεται να γινουν στο σπίτι. εγω κ πολλοι αλλοι, θεωρούμε ανώφελο να τη γραψουν σπίτι, που ειναι πιθανο μα επεμβει αλλος. καποιοι αλλοι ειναι λιγο πιο χαλαροί κ μπορει αν μεσολαβει πχ μια αργια να βαλουν μια παραγωγη λογου στο σπίτι για να μην μεινει μεγαλο κενο. Απο τη στιγμη που ολοι βαζουμε τον προβλεπόμενο αριθμο, δεν τιθεται θεμα ποιοτητας. Θεμα ποιοτητας θα ετίθετο αν καποιος αντι για τα καθιερωμένα κειμενικά ειδη  (γράμμα, ημερολόγιο, αρθρο, αυτα ζηταμε στο γυμνάσιο), εβαζε θέμα έκθεσης παλαιού τύπου χωρίς επικοινωνιακό πλαίσιο. 

Αυτά είναι παρα πολυ σοβαρα ζητηματα που θίγεις. αν τα πεις εσυ που δεν εισαι του δημοσιου, μπορει και να τα ακουσει καποιος. αν τα πω εγω, ειμαι μια τεμπελα που ψάχνει δικαιολογίες για να κάνει διακοπές. Δεν ξερω γιατι αυτο το πηραν ετσι ελαφρα τη καρδια οι περισσοτεροι. Δεν λέω για τις υπερβολές κάποιων του κλάδου που φωνάζουν γιατί το υπουργείο έδωσε τα μέιλ μας στη Cisco, αυτα ειναι χαζομάρες κ με τοσες συναλλαγές που κανουμε ολοι μας αυτο ειναι αμελητέο. Αλλα βιντεομαθημα ειναι κανονικα κατι πολυ λεπτο. Εγω το κανω για την επικοινωνια κ για μια πιο αμεση συνεννοηση, αλλα πραγματι δεν είναι φυσιολογικό, και ούτε και τόσο αναγκαίο πια αν δεν εισαι λυκειο, να βαζεις παιδια να απαντάνε σε ερωτησεις κανοντας τα δημοσιο θέαμα στα σπιτια. Ουτε εχει κ νοημα να κανεις μαθημα μιλωντας μονος σου για να τα αποφύγεις ολα αυτα, μονο κ μονο για να πεις οτι εκανες μαθημα. Η ασύγχρονη με καποιες συντομες τηλεδιασκέψεις αρκει μια χαρα. Να μη σχολιασω και το οτι θεωρουμε φυσιολογικο να ειναι τοσες ωρες τα παιδια στην οθονη για να κανουν ολες τις δραστηριοτητες εξ αποστασεως. Αυτο δηλαδη το θεωρουμε υγιες και φυσιολογικο; Δεν λεω να τα ξεκοψουμε απο το οτιδηποτε και να φυτεύουν όλη μέρα φακές σε κεσεδακια,  αλλα καπου εχει χαθει η αισθηση του τι ειναι καλο και υγιες για το παιδι. λίγο από τον ζήλο των ιδιωτών να μη χάσουν τα δίδακτρα, λίγο από το άχτι των γονιών για τους δημόσιους υπαλλήλους, καθηλωνουμε τα παιδια στις οθόνες για ωρες και ειμαστε και σε επιφυλακη, μην τυχον κ δεν εχει ανεβασει υλικο ο καλλιτεχνικός κ ο μουσικος κ ο γυμναστής (!) και μεινει ανέπαφο κανενα εγκεφαλικο κύτταρο. 

 

 

Έσπερε, να μην έχουμε άποψη για τη δουλειά σου, γιατί είμαστε άσχετοι, όπως λες. Να μην έχει άποψη και η διεύθυνση εκπαιδευτικών θεμάτων , γιατί δεν έχει πατήσει σε εκπαιδευτική αίθουσα. Φαντάζομαι θα μας λες , όπως λένε και κάποιοι άλλοι συνάδελφοί σου, ότι κανένας δεν μπορεί και δεν πρέπει να αξιολογεί και τη δουλειά που κάνετε σωστά? Άρα αξιολόγηση γιοκ.  Λες ότι υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές από τάξη σε τάξη, που δεν χωρούν βασικές οδηγίες πώς θα χειρίζεται κάθε δάσκαλος την ύλη του , πρέπει να υπάρχει απόλυτη ευελιξία στο δάσκαλο. Όχι επίσης και στην τεχνολογία γιατί παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών αφενός και δεν είναι επίσης υγιές να κάνουν δραστηριότητες μέσω υπολογιστή.

 

Από ό,τι κατάλαβα είστε τέλειοι, τα κάνατε τέλεια , μην αλλάξει τίποτα. Φαντάζομαι , από τη στιγμή που μπαίνετε στην τάξη , αρκεί , δεν έχετε να δώσετε λόγο  σε κανένα άσχετο για το πώς θα κάνετε τη δουλειά σας, θα θεωρείτε δεδομένο ότι την κάνετε πολύ καλά.

 

Λυπάμαι , @Έσπερε , επειδή μου κουνάς το δάχτυλο δεν σημαίνει ότι θα πάψω να ασχολούμαι μαζί σας, γιατί έχετε  αναλάβει την εκπαίδευση των παιδιών μου και θα συνεχίζω να σας  παρακολουθώ στενά.Και θα συνεχίσω να βροντοφωνάζω επιτέλους αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, από χθες αν είναι δυνατόν Και όσο προσπαθείς να μας πείσεις ότι όλα είναι αγγελικά πλασμένα και δεν χρειάζονται αλλαγές και ότι o δάσκαλος πάντα ξέρει, θα εξακολουθώ να πιστεύω ότι κάποια πράγματα χρειάζονται εκ βάθρων ξήλωμα και χτίσιμο από την αρχή.

Επεξεργάστηκαν by arieta
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Υποθέτω arieta ότι αστειεύεσαι όταν αναρωτιέσαι τι διαφοροποίηση μπορεί να υπάρχει ανάμεσα σε 2 ομάδες 20 παιδιών.

Είναι εξόφθαλμα προφανές ότι δεν έχεις μπει ποτέ σε σχολική τάξη,παρά μόνο όταν ήσουν μαθήτρια...

Θα σας παρακαλέσω να μην συγκρίνετε το δημόσιο με το ιδιωτικό σχολείο...Αυτή η νοοτροπία του:τα δημόσια νοσοκομεία είναι χάος,

αλλά εμένα δε με νοιάζει γιατί έχω ιδιωτική ασφάλεια και θα πάω σε ιδιωτικό,δεν έχει κανένα αντίκρισμα τώρα που τα ιδιωτικά 

νοσοκομεία δεν αναλαμβάνουν ασθενείς με κορωνοιό.Τώρα όλοι επευφημούν τους γιατρούς του δημοσίου που μέχρι πριν λίγο λοιδωρούσαν...

Έχοντας λοιπόν δουλέψει ως εκπαιδευτικός και στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα,έχω να σου πω ότι η ουσία της εκπαίδευσης είναι αλλού και όχι 

στις φανφάρες δίχως αντίκρισμα απλά και μόνο για εντυπωσιασμό των ιδιωτικών σχολείων,όπως ακριβώς και η ουσία της ιατρικής δεν είναι στα λουξ 

υπερσύγχρονα ''ξενοδοχεία''-νοσοκομεία,αλλά στα δημόσια-ηρωικά αυτή τη στιγμή-νοσοκομεία.

Ο δάσκαλος και η εκπαιδευτική διαδικασία είναι αγκαλιά,μυρωδιά,αλληλεπίδραση,χιούμορ,θεατρικότητα και όχι επανάληψη-φωτοτυπίες-ανατροφοδότηση και τανάπαλιν...

Αυτή η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στα τόσα ζευγάρια ματάκια που με κοιτάνε με λαχτάρα κάθε μέρα,δεν υποκαθίσταται ούτε κατά διάνοια από μία πλατφόρμα,άσχετο που κι εγώ ανεβάζω δουλειά εκεί μόνο και μόνο για να κρατώ μια επικοινωνία και να βλέπω τα γραμματάκια τους στις απαντήσεις...

Αφήστε τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους.Ξέρουν πράγματα που εσείς αγνοείτε....Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι:''τρεις το λάδι,τρεις το ξίδι,έξι το λαδόξιδο''....Ο εκπαιδευτικός έχει να κάνει με έμψυχο υλικό,καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό;Δεν μπαίνουν τα έμψυχα υλικά σε τσουβάλια....

Και ακόμα να σας πω ότι αν εσείς δεν δείχνετε να εκτιμάτε τους εκπαιδευτικούς,τότε προφανώς και τα παιδιά σας δεν θα εκτιμούν ούτε τους εκπαιδευτικούς και εν τέλει ούτε το σχολείο,γιατί για αυτά ο εκπαιδευτικός ΕΙΝΑΙ το σχολείο....

Και για να μην παρεξηγηθώ,δεν λέω οτι οι εκπαιδευτικοί είναι όλοι στο απυρόβλητο,όχι.Και αξιολόγηση χρειάζεται βεβαίως,αλλά το θέμα είναι από ποιον;Από κάποιον που είχε μέσον και έγινε σύμβουλος χωρίς να έχει πατήσει ποτέ το ποδαράκι του στην τάξη;Εγώ πιστεύω ότι οι μαθητές μας μας αξιολογούν κάθε μέρα και μάλιστα με τα αγνότερα κριτήρια.

Και για να λέμε και τα σωστά,είμαστε ο μοναδικός κλάδος του δημοσίου που μπαίνουν όλοι χωρίς μέσον...Το ότι όλοι μας έχουμε περάσει ως μαθητές από σχολικές τάξεις,δεν μας κάνει αυτόματα εκπαιδευτικούς και κριτές όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας...

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 18 λεπτά , arieta είπε:

Έσπερε, να μην έχουμε άποψη για τη δουλειά σου, γιατί είμαστε άσχετοι, όπως λες. Να μην έχει άποψη και η διεύθυνση εκπαιδευτικών θεμάτων , γιατί δεν έχει πατήσει σε εκπαιδευτική αίθουσα. Φαντάζομαι θα μας λες , όπως λένε και κάποιοι άλλοι συνάδελφοί σου, ότι κανένας δεν μπορεί και δεν πρέπει να αξιολογεί και τη δουλειά που κάνετε σωστά? Άρα αξιολόγηση γιοκ.  Λες ότι υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές από τάξη σε τάξη, που δεν χωρούν βασικές οδηγίες πώς θα χειρίζεται κάθε δάσκαλος την ύλη του , πρέπει να υπάρχει απόλυτη ευελιξία στο δάσκαλο. Όχι επίσης και στην τεχνολογία γιατί παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών αφενός και δεν είναι επίσης υγιές να κάνουν δραστηριότητες μέσω υπολογιστή.

Κοπέλα μου σου είπε εγώ ότι δεν υπάρχουν οδηγίες για το πώς θα χειριστούμε την υλη μας; Υπερχει το αναλυτικό προγραμμα σπουδων κατ αρχας, υπαρχει το νομικό πλαισιο για την αξιολογηση του καθε μαθηματος και οι οδηγίες που εκδίδονται κάθε χρόνο, όπως και οι προφορικές επιμορφώσεις των συντονιστών - πρωην συμβούλων. Περα απ αυτο ομως δεν θα σου κοψει κανεις το κεφαλι αν διδάξεις μια ενοτητα σε περισσοτερες ή λιγοτερες ωρες κ επομενως αναπροσαρμόζεις την υλη σου λιγακι. Δεν υπαρχει ομως, και μπορει να υπαρξει, μια συγκεκριμενη οδηγια κοινώς αποδεκτή απο ολους που να λεει οτι επιβαλλεται να βαζεις τοσες ασκησεις τη μερα, χ ποσοστό γραμματική, ψ ποσοστό αναλυση κειμενου κοκ, ουτε οτι θα κανρις την επαναληψη σου ετσι ή αλλιως. Γιατι δεν υπαρχει λογος να υπαρχει. Δεν μιλαμε για τεχνικές προδιαγραφες παραγωγης προΐοντων, μιλαμε για διδασκαλια σε ζωντανά ανθρώπινα όντα.

Αν εσενα σου φαινεται λογικο μα συνταςςουν οδηγιες κ να ρυθμίζουν τα της εκπαιδευσης, ανθρωποι που εχουν ελάχιστη διδακτικη εμπειρια, δεν νομιζω οτι εχει νοημα να συζηταμε. Δεν εχει νοημα να σε πεισω, αλλα σου αναφερω για αλλη μια φορα ενα παραδειγμα: στις οδηγιες καθε χρονιας υπολογίζουν εναν αριθμο ωρων διδασκαλιας που απέχει πολυ απο την πραγματικότητα. Γιατί απλούστατα δεν ξέρουν. Υπολογίζουν με βαση τις εβδομαδες του διδακτικού ετους. Ξεχνούν τις ωρες που χάνονται με οδηγιες του υπουργειου για να γιορτάζουμε διαφορες παγκόσμιες ημέρες, ξεχνούν οτι πολλες φορες η διδασκαλια αρχιζει Οκτωβρη κ Νοεμβρη γιατι τοτε ερχεται αναπληρωτής, κι αν βαλεις κ χρονο που χρειαζεται για επαναληψη, διαγώνισμα, ανατροφοδότηση διαγωνίσματος, τεστ, και ιδανικα να εχει παει η χρονια, η υλη εκ των πραγματων δεν βγαινει, οποτε αυτοσχεδιάζουμε. αν κανουμε πολλοι στην ιδια ταξη, συνεννοούμαστε για να υπαρχει κοινη γραμμη στις εξετασεις. 

 

Αυτο που υπάρχει και θα μπορούσε να υπαρχει κ στα δικα μας σχολεια, ειναι ο υπεύθυνος μαθηματος, που είναι ένας πιο έμπειρος, κάνει λίγες ώρες μάθημα πλεον, αλλα συντονίζει το εργο των αλλων. Τους δινει σχεδιαγράμματα για τον προγραμματισμο, σχεδια μαθηματος, και γενικα καθοδηγεί. Τα ιδιωτικα το κάνουν αυτό, έχουν μια γραμμή που ακολουθείται γενικα (παρεμπιπτόντως, εκει να δεις ποσα πραγματα παραβιάζουν στις οδηγιες, και πολυ καλα κανουν, γιατι ξερουν οτι δεν στέκουν). το εχουν κ σε πολλά σχολεία του εξωτερικού, και στην Κύπρο. Αυστηρη καθοδηγηση ομως για το πώς θα κανει ο καθενας το μαθημα, ποια ασκηση θα βαλει στο σπιτι, ποσα διαθεματικά, ποτε θα βαλει ομαδοσυνεργατικη κ ποτε οχι, δεν υπαρχει καπου γιατι δεν χρειαζεται να υπαρξει. 

Και δεν ειπα κανενα οχι στην τεχνολογια, ομως αυτο που βλεπω τωρα, οτι τα παιδια κανουν τα παντα μεσω υπολογιστη αυτον τον καιρο, το θεωρω αρρωστημένο. Ας μεινουν λιγο πισω σε κατι. Εχουμε που εχουμε την κλεισουρα και την ακινησία, πρεπει να ειναι ολη μερα στην οθονη για να συνεχίζουν τα μαθηματα τους σαν να μην εγινε τιποτα; χάθηκε το μετρο σ αυτο. 

 

Link to comment
Share on other sites

Κι επειδη @arieta ειναι ευκολο να κανεις κριτικη οταν εισαι απ εξω, ακου κι ενα χαρακτηριστικό παραδειγμα. Οι οδηγιες διδασκαλιας, που συνηθως ειναι ιδιες καθε χρονο, ξερεις ποτε δημοσιεύονται; τελος Σεπτεμβριου. Σου φαινεται λογικο αυτο; Δεν θα επρεπε να ειναι ετοιμες απο τα τέλη Αυγουστου; Καθυστερούν τοσο για να αλλαξουν απλως την ημερομηνια σε ενα εγγραφο που ειναι πανομοιότυπο καθε χρονια; 

 

Επι της προηγούμενης κυβέρνησης άλλαξαν τα προγραμματα σπουδων της ιστοριας. Πέρσι Φλεβάρη βγήκε το ΦΕΚ, μετά δεν ξέρω σε ποιο σημείο έφτασαν οι ενεργειες για συγγραφή βιβλίων, μεσολάβησαν οι εκλογες, αλλαξε η κυβερνηση, μαλλον πάγωσε το θεμα. Βγαίνουν οι φετινές οδηγίες, κάποιος τότε θυμήθηκε ότι υπάρχει ΦΕΚ, αντι λοιπον να συντάξουν οδηγιες για την ιστορια, μας παραπέμπουν στον νομο που οντως τα λεει πολυ αναλυτικα. Ομως: εχει αλλαγες στην υλη και προϋποθετει αλλα βιβλια, που δεν υπάρχουν. Αυτά τα όλα τα υπογράφουν άτομα σε θέσεις ευθύνης, που δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Αρχίζουμε την επικοινωνια με τους συντονιστές, που τραβάνε τα μαλλια τους, οποιος ειναι λιγο πιο ευσυνείδητος στελνει κατι βοηθητικό, αλλος απλως λεει να βρουμε μονοι μας υλικο. Αρχίζουμε να αυτοσχεδιάζουμε, και καποια στιγμη τον Οκτωβρη πλεον, ερχονται "συμπληρωματικές οδηγιες" που είναι περίπου οι περσινές οδηγίες που ταιριάζουν με τα υπάρχοντα βιβλια . Απλως τις βαφτίζουν συμπληρωματικές για να μην εκτεθούν τελειως ανακαλώντας τις προηγουμενες. Βλεπεις λοιπον ποσα πραγματα δεν ειναι ρόδινα που ο κοσμος δεν τα ξερει (δεν ειναι κ υποχρεωμένος να τα ξερει) και πώς βολευει να πετάμε το μπαλάκι στον τελευταιο τροχό της αμάξης; Βλεπεις και  γιατι ειμαστε συχνα τοσο επιφυλακτικοί απεναντι σε προϊσταμένους και συμβουλους; 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Έσπερος είπε:

 

Και δεν ειπα κανενα οχι στην τεχνολογια, ομως αυτο που βλεπω τωρα, οτι τα παιδια κανουν τα παντα μεσω υπολογιστη αυτον τον καιρο, το θεωρω αρρωστημένο. Ας μεινουν λιγο πισω σε κατι. Εχουμε που εχουμε την κλεισουρα και την ακινησία, πρεπει να ειναι ολη μερα στην οθονη για να συνεχίζουν τα μαθηματα τους σαν να μην εγινε τιποτα; χάθηκε το μετρο σ αυτο. 

 

 

Καταλαβαίνω αυτή την επιφύλαξη...κι εγώ έχω τους ενδοιασμούς μου και προβληματίζομαι και προσπαθώ να κρατάω μια ισορροπία στο σπίτι μου, αλλά έχω - ας πούμε- την πολυτέλεια ότι έχω ένα άνετο σπίτι με αυλή και έχω και δύο παιδιά που μπορούν να απασχολούν το ένα το άλλο όταν εγώ και ο μπαμπάς τους δουλεύουν.

 

Ωστόσο, εάν λείπουν οι συνθήκες αυτές, η ισορροπία είναι πολύ δύσκολο να κρατηθεί. Ένα δεκάχρονο μόνο του σε ένα διαμέρισμα, αν δεν ασχοληθεί και 2-3 ώρες την ημέρα με τα μαθήματά του, απλά θα καταλήξει αυτές τις ώρες να παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια ή να βλέπει τηλεόραση.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Το εκπαιδευτικό σύστημα χωλαίνει και είναι κάτι που το γνωρίζουν οι πάντες. Προφανώς και δε θα λύσουμε τα προβλήματα δεκαετιών, εν μέσω κρίσης. Πχ αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Γιατί ο κλάδος σηκώνει εμπόδια; Η αξιολόγηση είναι κάτι αρνητικό εν γένει; Μήπως να ξεσηκωθεί και να απαιτήσει αξιολόγηση σωστά σχεδιασμένη και εφαρμοσμένη;

Προφανώς και δεν συζητάμε για τέτοια θέματα εδώ.

Συζητάμε για τις ασχήμιες που παρατηρούμε όλοι και το πως κάποιοι ορθώνουν εμπόδια στην διατήρηση της επικοινωνίας, της ροής της γνώσης, στο πως εκμεταλευόμαστε μια δυσκολία για να βγάλουμε κάτι θετικό και να βέλτιωθούμε, κλπ. Και μάλιστα οι δικαιολογίες είναι κάποιες φορές τραγικές... Πχ α) Δε λειτουργούν σωστά τα εργαλεία που μας παρέχουν - κάνε ότι καλύτερο μπορείς με όποιο μέσο μπορείς. β) Η διαδικτυακή επικοινωνία σκοτώνει τη "ζεστή αγκαλία της δασκάλας και τα χαμόγελα των παιδιών που αλληλεπιδρούν". γ) Ας σκεφτούμε και το "κουτσομπολιό του ενός σπιτιού που θα κατασκοπεύει το άλλο" (;;;!!!) Αυτά τα τελευταία , υπό τις συνθήκες που ζούμε, δε θέλω να τα σχολιάσω καν.

Link to comment
Share on other sites

Αριετα, εσύ σαν μαθήτρια δεν θυμάσαι ποτέ καθηγητή που έβαζε πολλές ασκήσεις αλλά δεν εξηγούσε τίποτα και άλλον που έβαζε λίγες αλλά εξηγούσε τα πάντα και ήξερες το μάθημα ήδη από το σχολείο; Αυτό από μόνο του δείχνει ότι ο αριθμός ασκήσεων δεν μετράει. Εξάλλου όπως ειπαν οι κοπέλες, γενικές οδηγίες υπάρχουν, για να μην κάνει ο καθένας ο,τι του κατέβει. Το νόημα θα ήταν να ελέγχεται κάπως αν όλοι τηρούν τις γενικές οδηγίες, όχι να βγουν κι άλλες οδηγίες ότι πρέπει σε αυτό το κεφάλαιο να κλινουν 4 ρήματα κ όχι 5 και στο άλλο 5 κ όχι 4 ή ότι πρέπει όλη να κλίνουν το "ο άνθρωπος" και όχι το "ο δάσκαλος".

9 ώρες πρίν, arieta είπε:

Βλέπεις να εξυπηρετεί σε κάτι την εκπαιδευτική διαδικασία αυτό που περιγράφει η @Εσπερος, άλλος να βάζει γραπτή έκφραση για το σπίτι και άλλος όχι?

Μα αυτός που δεν την έβαλε στο σπίτι την έβαλε στην τάξη. Τον άλλο μήνα μπορεί να το κάνουν αντίστροφα. Σε τι χαμηλώνει αυτό την ποιότητα της εκπαίδευσης, δεν καταλαβαίνω. Ούτε στα ιδιωτικά λειτουργούν έτσι. Αν ήταν έτσι δεν θα χρειάζονταν δάσκαλοι, θα έβρισκαν τα παιδιά έτοιμες ασκήσεις σε βιβλια ή ίντερνετ κ θα επικοινωνούσαν μόνο για απορίες.

Ή μάλλον, με αυτή τη λογικη, ούτε για απορίες, γιατί τι διαφορετικές αποριες μπορεί να έχουν τα παιδιά ίδιας ηλικίας; Ας φτιάξουν ένα frequently asked questions να τις λύνουν από εκεί!

Επεξεργάστηκαν by little lamb
Link to comment
Share on other sites

Just now, Deena είπε:

 

Καταλαβαίνω αυτή την επιφύλαξη...κι εγώ έχω τους ενδοιασμούς μου και προβληματίζομαι και προσπαθώ να κρατάω μια ισορροπία στο σπίτι μου, αλλά έχω - ας πούμε- την πολυτέλεια ότι έχω ένα άνετο σπίτι με αυλή και έχω και δύο παιδιά που μπορούν να απασχολούν το ένα το άλλο όταν εγώ και ο μπαμπάς τους δουλεύουν.

 

Ωστόσο, εάν λείπουν οι συνθήκες αυτές, η ισορροπία είναι πολύ δύσκολο να κρατηθεί. Ένα δεκάχρονο μόνο του σε ένα διαμέρισμα, αν δεν ασχοληθεί και 2-3 ώρες την ημέρα με τα μαθήματά του, απλά θα καταλήξει αυτές τις ώρες να παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια ή να βλέπει τηλεόραση.

2-3 ώρες δεν είναι θέμα. αλλά αν είναι 3-4  ώρες το σχολείο συν κάθε μέρα μια δυο ώρες τα αγγλικά ή τα γαλλικά ή ο χορός ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, και βάλε κ μια βιντεοκλήση που θα κάνει με κάποιον φίλο ή συγγενή ή μια ταινία, μαζεύονται πολλά. Οι περιπλοκότητες της ζωης εν προκειμενω βάζουν σε δεύτερη μοίρα το πραγματικά ωφέλιμο. Βεναια αν η εναλλακτικη ειναι το ηλεκτρονικο, χιλιες φορες το εξ αποστασεως μαθημα ξιφασκίας! 

Just now, samsympan είπε:

τί ο κλάδος σηκώνει εμπόδια; Η αξιολόγηση είναι κάτι αρνητικό εν γένει; Μήπως να ξεσηκωθεί και να απαιτήσει αξιολόγηση σωστά σχεδιασμένη και εφαρμοσμένη;

Και πού ξερεις οτι δεν εχουν διατυπωθεί σοβαρές προτασεις απο ακαδημαϊκους κ τα επιστημονικα οργανα των εκπαιδευτικων σωματειων; ξέρεις πόση βιβλιογραφία υπάρχει για την αξιολόγηση; Γιατι δεν προβάλλονται αυτά αλλά μόνο τα συνδικαλιστικά τσιτατα; η απαντηση ειναι απλη. δες πώς αντιμετωπίζονται αυτες τις μερες οι διαμαρτυρίες των γιατρών κ ποση φίμωση προσπαθει να τους επιβληθεί, κ υποβάθμιση των διεκδικήσεων ως κομματικά υποκινούμενες. Κι αυτα ολα για τους γιατρους που απολαμβάνουν κ μια καποια κοινωνικη εκτίμηση. Φαντασου λοιπον για τους εκπαιδευτικους. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

Και πού ξερεις οτι δεν εχουν διατυπωθεί σοβαρές προτασεις απο ακαδημαϊκους κ τα επιστημονικα οργανα των εκπαιδευτικων σωματειων; ξέρεις πόση βιβλιογραφία υπάρχει για την αξιολόγηση; Γιατι δεν προβάλλονται αυτά αλλά μόνο τα συνδικαλιστικά τσιτατα; η απαντηση ειναι απλη. δες πώς αντιμετωπίζονται αυτες τις μερες οι διαμαρτυρίες των γιατρών κ ποση φίμωση προσπαθει να τους επιβληθεί, κ υποβάθμιση των διεκδικήσεων ως κομματικά υποκινούμενες. Κι αυτα ολα για τους γιατρους που απολαμβάνουν κ μια καποια κοινωνικη εκτίμηση. Φαντασου λοιπον για τους εκπαιδευτικους. 

Αυτό είναι καταπληκτικό. Γιατί λοιπόν δεν ξεσηκώνονται οι εκπαιδευτικοί να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΝ αξιολόγηση;

Δεν βλέπω καμία προσπάθεια φίμωσης. Όποιος θέλει να ενημερωθεί σφαιρικά μπορεί να το κάνει...

Αλλά και πάλι το συγκεκριμένο topic δεν αφορά σε αυτά.

Ωστόσο και οι γονείς μπορούν να ασχολούνται πιο ενεργά και οργανωμένα για το τι συμβαίνει στην τάξη (πραγματική - διαδικτυακή) και καλό είναι μαζί με την κριτική να διαβάζουμε και προτάσεις-πρωτοβουλίες γονέων.

Link to comment
Share on other sites

Just now, samsympan είπε:

διαδικτυακή επικοινωνία σκοτώνει την "ζεστή αγκαλία της δασκάλας και τα χαμόγελα των παιδιών που αλληλεπιδρούν". γ) Ας σκεφτούμε και το "κουτσομπολιό" του ενός σπιτιού που θα κατασκοπεύει το άλλο ;;;!!!  Αυτά τα τελευταία , υπό τις συνθήκες που ζούμε, δε θέλω να τα σχολιάσω καν. 

Η διαδικτυακή επικοινωνία είναι ένα χρήσιμο αυτή τη στιγμή υποκατάστατο, πιο πολύ για ψυχολογικούς λόγους και οχι για καθαρα διδακτικούς. Και οι εκπαιδευτικοι του ιδιωτικού τομεα δεν ειναι ενθουσιασμένοι με αυτον τον τροπο διδασκαλιας κ οι περισσοτεροι στην αρχη το ειδαν επιφυλακτικά ή αμφισβήτησαν τη χρησιμότητα κ την επιτυχια του (οχι σε περιπτωσεις μαθηματος σε μεγαλα παιδια ή διδασκαλιας σαν ιδιαιτερο μαθημα). Ακομα κ οι πανεπιστημιακοί που δεν εχουν παντα στενη επαφη με το ακροατηριο τους, δεν ειναι ενθουσιασμένοι με την ιδεα να τελειωσουν την υλη τους έτσι κ να πάνε κατευθείαν σε εξετάσεις. Το οτι το επισημαίνουμε δεν σημαινει οτι αρνούμαστε να το κανουμε. 

 

Οσο για τις αλλες περιπλοκότητες της διδασκαλίας μέσω βίντεο σε μεγάλα ακροατήρια, κακώς κάνετε κ τις υποτιμάτε. Οι συσκευές απεικόνισης στην τάξη δεν απαγορεύονται τυχαια. Δεν είναι ο λόγος να μην χτυπάνε τα κινητά των παιδιών. Εντάξει είναι ειδικές οι συνθήκες, κάνουμε ο,τι μπορούμε για να συνεχίστει μια κανονικότητα προς όφελος των παιδιων, αλλα δεν μπορουμε να μην ασκούμε κριτικη. Εγω εκανα βιντεομαθηματα. Δεν προβάλλω αντιρρήσεις για να κρύψω την αρνηση μου. Ομως καποια θέματα πρεπει να θίγονται. Και να σας πω και κατι: ολοι εμεις που μιλαμε κ ασκούμε κριτικη, το κανουμε γιατι εχουμε γνωση των μέσων, τα χρησιμοποιήσαμε κ ειδαμε ολες τις διαστασεις. Οποιος βαριεται να ασχοληθει, δεν προβληματιχευαι, ανεβάζει τις ασκήσεις του, κάνει τη δουλειά του, κ τελείωσε. 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Just now, Έσπερος είπε:

Οι συσκευές απεικόνισης στην τάξη δεν απαγορεύονται τυχαια. 

Τι εννοείς; Απαγορεύονται οι ηλεκτρονικές συσκευές απεικόνισης του σχολείου ή/και οι προσωπικές των καθηγητών στα πλαίσια του μαθήματος και για τις ανάγκες αυτού;!

Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πρίν, nantianna είπε:

τώρα που τα ιδιωτικά 

νοσοκομεία δεν αναλαμβάνουν ασθενείς με κορωνοιό.

Συγγνώμη καθώς ξεφεύγουμε από το θέμα, αλλά μιας και αναφέρθηκε. Τι εννοείτε ακριβώς;

Link to comment
Share on other sites

Εννοώ ότι τα ιδιωτικά νοσοκομεία δεν δέχονται ασθενείς με κορωνοιό.Σιγά μη ρισκάρουν διάδοση του ιού στα ξενοδοχεία τους.Σιγά μην πληρώσουν αποζημιώσεις αν κάποιος μολυνθεί και τους κάνει μήνυση.

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, samsympan είπε:

Τι εννοείς; Απαγορεύονται οι ηλεκτρονικές συσκευές απεικόνισης του σχολείου ή/και οι προσωπικές των καθηγητών στα πλαίσια του μαθήματος και για τις ανάγκες αυτού;!

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις συσκευή του σχολείου ή και δική σου για ανάγκες μαθήματος, μπορείς ακόμα και να βιντεοσκοπήσεις πχ ένα θεατρικό, μόνο ο εκπαιδευτικός όμως το κάνει αυτό, ή μαθητής υπό την επίβλεψή του. Δεν μπορείς να αναρτήσεις ή να προβάλεις φωτό  σε ιστοσελίδες ή εκδηλω΄σεις, χωρίς έγγραφη συγκατάθεση γονέων. 

Για τις βιντεοκλήσεις υπάρχει ένα κενό. Μια ασαφής ενημέρωση προς τους γονείς ότι τα προσωπικά τους δεδομένα για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης παραχωρούνται στο υπουργείο, κάτι τέτοιο. γι αυτό γενικά συνιστάται η αποφυγή κάμερας. φαντάσου  να πάρει screenshot μαθητής, με τα πρόσωπα όλων των συμμαθητών του, από βιντεομάθημα, να αρχίσει αυτό να κυκλοφορεί σε κοινωνικά δίκτυα, να το δει άλλος γονιός να φωνάζει γιατί εμπλέκεται το σχολείο σε φωτογράφιση του παιδιού του που κυκλοφορεί ονλάιν, άντε να βγάλεις άκρη. Δεν είναι ότι κάνουν χαζομάρες μεταξύ τους δυο ανήλικα και τα βρίσκουν οι γονείς τους. Είναι πολύ σοβαρό να εμπλέκεται και το σχολείο σε αυτό. αλλά φυσικά είανι κ το θέμα του ποιος ακούει το μάθημα. θες εσύ ο καθηγητής να διορθώνει το παιδί σου ή ακόμα χειρότερα να του κάνει παρατήρηση και να ακούνε  ενδεχομένως οι γονείς ή τα αδέρφια των συμμαθητών του;

Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πρίν, nantianna είπε:

 

Ο δάσκαλος και η εκπαιδευτική διαδικασία είναι αγκαλιά,μυρωδιά,αλληλεπίδραση,χιούμορ,θεατρικότητα και όχι επανάληψη-φωτοτυπίες-ανατροφοδότηση και τανάπαλιν...

Αυτή η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στα τόσα ζευγάρια ματάκια που με κοιτάνε με λαχτάρα κάθε μέρα,δεν υποκαθίσταται ούτε κατά διάνοια από μία πλατφόρμα,άσχετο που κι εγώ ανεβάζω δουλειά εκεί μόνο και μόνο για να κρατώ μια επικοινωνία και να βλέπω τα γραμματάκια τους στις απαντήσεις...

Αφήστε τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους.Ξέρουν πράγματα που εσείς αγνοείτε....Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι:''τρεις το λάδι,τρεις το ξίδι,έξι το λαδόξιδο''....Ο εκπαιδευτικός έχει να κάνει με έμψυχο υλικό,καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό;Δεν μπαίνουν τα έμψυχα υλικά σε τσουβάλια....

Και ακόμα να σας πω ότι αν εσείς δεν δείχνετε να εκτιμάτε τους εκπαιδευτικούς,τότε προφανώς και τα παιδιά σας δεν θα εκτιμούν ούτε τους εκπαιδευτικούς και εν τέλει ούτε το σχολείο,γιατί για αυτά ο εκπαιδευτικός ΕΙΝΑΙ το σχολείο....

Και για να μην παρεξηγηθώ,δεν λέω οτι οι εκπαιδευτικοί είναι όλοι στο απυρόβλητο,όχι.Και αξιολόγηση χρειάζεται βεβαίως,αλλά το θέμα είναι από ποιον;Από κάποιον που είχε μέσον και έγινε σύμβουλος χωρίς να έχει πατήσει ποτέ το ποδαράκι του στην τάξη;Εγώ πιστεύω ότι οι μαθητές μας μας αξιολογούν κάθε μέρα και μάλιστα με τα αγνότερα κριτήρια.

Τι μας λες ακριβώς? Ότι δεν υπάρχει κανένας ενήλικος που είναι ικανός να αξιολογήσει το έργο σου, παρά μόνο οι μαθητές? 

Χρησιμοποιείς την πλατφόρμα μόνο για επικοινωνία με τους μαθητές? Ποιος ο λόγος σου που δεν την χρησιμοποιείς για επανάληψη και εμπέδωση ύλης που σου ζητάει το υπουργείο? 

Ωραίο αυτό με τις αγκαλιές και τα φιλιά, καμία αντίρρηση να υπάρχει καλή σχέση μεταξύ δάσκαλου και μαθητή. Το να λες ότι αυτό είναι η ουσία της μάθησης και όχι οι επαναλήψεις θα με προβληματιζε πολύ, αν ήσουν η δασκάλα του παιδιού μου. Ο ρόλος σου είναι επίσης να καλύψεις την ύλη του γνωστικού σου αντικειμένου. Δεσμεύεσαι ως προς αυτό, ή δεν βαριέσαι, δεν χρειάζεται να τα μαθουν ολα? 

Link to comment
Share on other sites

Επίσης να πω δυο πράγματα που σκέφτηκα για το να κάνουν όλοι τα ίδια: συνήθως ο δάσκαλος που κάνει ακριβώς τα ίδια κάθε χρόνο δεν θεωρείται καλός. Γιατί δεν χρειάζεται να κάνει καμία προετοιμασία, να εργαστεί στο σπίτι, να φτιάξει ασκήσεις, τα έχει έτοιμα από πέρσι. Οπότε πώς γίνεται να λέμε ότι θα ήταν καλό να ήταν όλα έτσι προκανονισμενα, αλλά ταυτόχρονα να λέμε ότι οι δάσκαλοι δεν δουλεύουν πολύ; Με τη μέθοδο αυτή θα δούλευαν ακόμα λιγότερο.

Δεύτερον, οντως δεν γίνεται να ήταν ο αριθμός ασκήσεων κανονισμενος κλπ, γιατί μπορεί τα παιδιά να μην έχουν καταλάβει κάτι κ να θέλουν πιο πολλή ενίσχυση, ενώ σε μια άλλη ενότητα που πήγε καλά μπορεί ο δάσκαλος να επιλέξει να προχωρήσει πιο γρήγορα για να έχει χρονο να δώσει έμφαση σε μια άλλη ενότητα μετά.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις συσκευή του σχολείου ή και δική σου για ανάγκες μαθήματος, μπορείς ακόμα και να βιντεοσκοπήσεις πχ ένα θεατρικό, μόνο ο εκπαιδευτικός όμως το κάνει αυτό, ή μαθητής υπό την επίβλεψή του. Δεν μπορείς να αναρτήσεις ή να προβάλεις φωτό  σε ιστοσελίδες ή εκδηλω΄σεις, χωρίς έγγραφη συγκατάθεση γονέων. 

Για τις βιντεοκλήσεις υπάρχει ένα κενό. Μια ασαφής ενημέρωση προς τους γονείς ότι τα προσωπικά τους δεδομένα για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης παραχωρούνται στο υπουργείο, κάτι τέτοιο. γι αυτό γενικά συνιστάται η αποφυγή κάμερας. φαντάσου  να πάρει screenshot μαθητής, με τα πρόσωπα όλων των συμμαθητών του, από βιντεομάθημα, να αρχίσει αυτό να κυκλοφορεί σε κοινωνικά δίκτυα, να το δει άλλος γονιός να φωνάζει γιατί εμπλέκεται το σχολείο σε φωτογράφιση του παιδιού του που κυκλοφορεί ονλάιν, άντε να βγάλεις άκρη. Δεν είναι ότι κάνουν χαζομάρες μεταξύ τους δυο ανήλικα και τα βρίσκουν οι γονείς τους. Είναι πολύ σοβαρό να εμπλέκεται και το σχολείο σε αυτό. αλλά φυσικά είανι κ το θέμα του ποιος ακούει το μάθημα. θες εσύ ο καθηγητής να διορθώνει το παιδί σου ή ακόμα χειρότερα να του κάνει παρατήρηση και να ακούνε  ενδεχομένως οι γονείς ή τα αδέρφια των συμμαθητών του;

Αλήθεια τώρα...;! Πραγματικά εκπλήσσομαι...

Αυτό το σκεπτικό, κυρίως από εκπαιδευτικούς, είναι κάποια από αυτά που ελπίζω σύντομα θα αλλάξουν. Ζούμε στο 2020...επιτέλους. Πως οι γονείς (οι όποιοι δηλαδή γονείς, οι οποίοι θεωρώ είναι μειοψηφία) θα ξεκολλήσουν αν οι εκπαιδευτικοί έχουν τέτοια κολλήματα...;

Link to comment
Share on other sites

Just now, arieta είπε:

Ο ρόλος σου είναι επίσης να καλύψεις την ύλη του γνωστικού σου αντικειμένου.

Ο ρόλος σου είναι να διδάξεις σε συγκεκριμένα παιδιά μια συγκεκριμένη ύλη. Όχι απλώς να καλύψεις την ύλη για να πεις ότι το έκανες. Τα συγκεκριμένα παιδιά που τους κάνεις μάθημα, μπορεί να χρειαστούν να μείνεις διπλάσιες ώρες σε μια ενότητα γιατί είναι πολύ βασική για τη συνέχεια, και γι αυτό να κάνεις πιο συνοπτικά κάτι άλλο επειδή κρίνεις ότι δεν είναι τόσο σημαντικό, ή θα το δουν πιο αναλυτικά σε επόμενη χρονιά. Και βέβαια, αν τα παιδιά αυτά μια δεδομένη στιγμή έχουν ανάγκη από μια πιο προσωπική επικοινωνία, την παρέχεις, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα κάνεις μια άσκηση λιγότερη. ΑΛλιώς δεν είσαι καθηγητής, είσαι ένας θλιβερός δημόσιος υπάλληλος που μπαίνει, κάνει τη δουλίτσα του σύμφωνα με τις οδηγίες, και φεύγει.

 

Και κάτι τελευταίο: ζούμε μια κοσμοϊστορική στιγμή που έχει ανατρέψει τη ζωή μας, δεν ξέρουμε για πόσο καιρό. Η ύλη αυτή τη στιγμή είναι το τελευταίο που πρέπει να απασχολεί όποιον εκπαιδευτικό έχει στοιχειώδη παιδαγωγική συνείδηση. Κι όταν ανοίξουν τα σχολεία, όποιος συνεχίσει το μάθημά του σαν να μη συνέβη τίποτα, είναι απλά ακατάλληλος για να διδάσκει σε ανηλίκους. 

Just now, arieta είπε:

Χρησιμοποιείς την πλατφόρμα μόνο για επικοινωνία με τους μαθητές? Ποιος ο λόγος σου που δεν την χρησιμοποιείς για επανάληψη και εμπέδωση ύλης που σου ζητάει το υπουργείο? 

Υποθέτω ότι η κοπέλα εννοεί ότι το πιο σημαντικό αυτή τη στιγμή δεν είναι η εμπέδωση της ύλης, όσο η επικοινωνία των παιδιών με κάποιον. Η διατήρηση ενός υποτυπώδους προγράμματος και η ψυχολογική υποστήριξη. Δεν νομίζω ότι κάποιος αφιερώνει τον προσωπικό του χρόνο για να μπαίνει στην πλατφόρμα για να λέει στους μαθητές του ανέκδοτα. Απλώς ιεραρχεί τις προτεραιότητες.

Just now, samsympan είπε:

Αλήθεια τώρα...;! Πραγματικά εκπλήσσομαι...

Είναι κάποια από αυτά που ελπίζω σύντομα θα αλλάξουν.

Tι θα έπρεπε να αλλάξει σε αυτά; Είναι παράλογο το να μην επιτρέπεται να χρησιμοποιείς φωτογραφικό υλικό ανηλίκων; 

Link to comment
Share on other sites

Έχεις μεγάλο θυμό κοπέλα μου και δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο.Εννοείται ότι κάνω επαναλήψεις μέσα από την πλατφόρμα,αλλά θεωρώ ότι αυτό δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία και ότι είναι μια προσπάθεια του υπουργείου για να σώσει ο,τι σώζεται,αλλά καθόλου πετυχημένος τρόπος κατα τη γνώμη μου.

Οσο αφορά το ποιος μπορεί να με αξιολογήσει,για μένα είναι αυτός που έχει υπάρξει πολλά χρόνια μέσα στα σχολεία,που δεν τοποθετείται στη θέση του αξιολογητή με κομματικά κριτήρια και έχει όλες τις απαραίτητες γνώσεις.Επειδή όμως κάτι τέτοιο δεν υπάρχει(δυστυχώς)για αυτό λέω ότι οι πιο κατάλληλοι κριτές είναι οι μαθητές μου,όπως ακριβώς οι πιο κατάλληλοι για να με κρίνουν ως γονιό είναι τα παιδιά μου και όχι οι άλλες μαμάδες.

Και όσο για τις αγκαλιές και τα φιλιά,όταν λέω ότι αυτή είναι η ουσία της μάθησης,εννοώ φυσικά ότι χτίζω τη σχέση μου με τα παιδιά και κατανοώ πώς μαθαίνει το καθένα,και μετά οικοδομούμε τη γνώση...

Εκπαίδευση χωρίς σχέση δεν υπάρχει και δεν θα έπρεπε να υπάρχει....

Και κάτι τελευταίο:ούτε εσύ ούτε εγώ ξέρουμε αν είμαι δασκάλα του παιδιού σου....

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...