Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Λεπτή κινητικότητα και μετάβαση στην Αʼδημοτικού


Recommended Posts

Σήμερα η νηπιαγωγός μας μου επισήμανε ότι ο Θεοφ. έχει θεματάκι με την λεπτή κινητικότητα. Δυσκολεύεται στο ψαλίδι, στο να πιάσει το μολύβι σταθερά ( με τους μαρκαδόρους τα πάει καλύτερα ), να τραβήξει γραμμές, να γράψει μέσα σε πλαίσια.

Από ότι μου είπε ναι μεν κάποιες φορές τα κάνει, χρειάζεται περισσότερη πίεση και δυσκολεύεται περισσότερο από τα άλλα αγόρια. Με ρώτησε αν έγραφε κάποια στιγμή με το αριστερό και του είπα να γράφει με το δεξί. Κάτι τέτοιο φυσικά ουδέποτε έγινε. Όταν πρωτάρχισε να γράφει χρησιμοποιούσε και τα 2 χεράκια και μόνος του κατέληξε.

Την ρώτησα ( λόγω μύγας που είναι γεννημένος 14/11/05 ) αν τίθεται θέμα επανεφοίτησης και μου είπε σε καμία περίπτωση διότι όλες οι υπόλοιπες δεξιότητες που θα έπρεπε να κατακτήσει κατά την φοίτηση του στο νηπιαγωγείο είναι άριστες και ιδιαίτερα ο λόγος τους που είναι πάνω από την ηλικία του.

 

Τι να κάνω ? Υπάρχει τρόπος να τον βοηθήσω εγώ ? πρέπει να απευθυνθώ σε ειδικό ? αν ναι σε τι ειδικό ?

Ότι και να κάνω προλαβαίνουμε μέχρι Σεπτέμβριο να διορθώσουμε κάτι ( αν διορθώνεται ), έτσι ώστε να μην δυσκολευτεί και τόσο πολύ.

rQGhp3.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 50
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Dalia,

 

έτσι όπως τα περιγράφεις νομίζω πως θα του έκανε καλό η εργοθεραπεία: εστιάζει ακριβώς εκεί δλδ στο θέμα της λεπτής κινητικότητας κλπ.

Δεν ξέρω εάν έχεις ήδη διαβάσει σχετικά ποστ ή αν κάποια μανούλα με παιδάκι στην ηλικία του Θ και ανάλογη εμπειρία μήπως μπορούσε να σε διαφωτίσει περισσότερο !

Καλή επιτυχία πάντως ότι και αν κάνετε !

x3lfp2?r=1334129047

 

ziswp2.png

Link to comment
Share on other sites

ΦΙΛΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ: η νηπιαγωγός τώρα το πρόσεξε? που θα πάει το παιδι πρώτη? δεν μπορούσε να το πει νωρίτερα ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος να τον βοηθήσεις?

 

θέλω να πιστεύω οτι δεν ειναι κάτι έντονο και οτι μπορεις και εσυ στο σπίτι με αναλογες δραστηριότητες να τον βοηθήσεις να κατακτήσει αυτες τις δεξιοτητες, η κυρία του τι είπε? είναι "σοβαρο"?

Link to comment
Share on other sites

ΦΙΛΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ: η νηπιαγωγός τώρα το πρόσεξε? που θα πάει το παιδι πρώτη? δεν μπορούσε να το πει νωρίτερα ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος να τον βοηθήσεις?

 

θέλω να πιστεύω οτι δεν ειναι κάτι έντονο και οτι μπορεις και εσυ στο σπίτι με αναλογες δραστηριότητες να τον βοηθήσεις να κατακτήσει αυτες τις δεξιοτητες, η κυρία του τι είπε? είναι "σοβαρο"?

 

 

Και η ερώτηση του συζήγου όταν του το είπε αυτή ήταν.:wink:

Από ότι κατάλαβα ο λόγος που δεν μου το συζήτησε νωρίτερα απ'οτι κατάλαβα είναι ότι πίστευε με τη "δουλειά" που κάνουν στο σχολείο ( όντως κάνουν πολύ καλή και ουσιαστική δουλειά ) θα διορθωνόταν το "πρόβλημα"

rQGhp3.png
Link to comment
Share on other sites

Dalia για ρίξε μια ματιά σε αυτά:

http://www.ergotherapy.gr/endiktikes-drastiriotites.html

http://www.books.gr/ViewShopProduct.aspx?Id=8989007

Κάπου μια κοπέλα έλεγε (δεν μπορώ όμως να βρω το ποστ) ότι η μητέρα της την είχε βοηθήσει στο θέμα αυτό βάζοντας την να περνάει κοφτό μακαρονάκι ή οτιδήποτε άλλο σου έρθει στο μυαλό σε σκοινάκι. Επίσης πριν μερικές ημέρες βρεθήκαμε με το μικρό μου σε μια δραστηριότητα όπου σε χάρτινα πιατάκια (ή ακόμη και σκληρό χαρτί) σχεδιάζε μια κυρία ένα πχ καραβάκι κλπ (απλά σχεδιάκια) το πέρναγε με κόλλα (αυτή την παχύρευστή την άσπρη) και τα παιδάκια το γέμιζαν με ψηφίδες. Πολλά τέτοια θα βρεις σε καταστήματα με χόμπυ, στο πλαίσιο, στο elc κ.α

Θα σου έλεγα να κινηθείς προσεκτικά για να μην συναντήσεις αντιδράσεις από την πλευρά του μικρού σου, γιατί αρχικά προφανώς θα εκνευρίζεται...

Συζητώντας τώρα αυτό θυμάμαι που είχες αναφέρει παλαιότερα ότι ο μικρός σου είχε ένα θέμα με το ντύσιμό του και επειδή και ο δικός μου δεν τα πάει και πολύ καλά σε αυτό το κομμάτι νόμιζα ότι ''βαριέται'' σε θυμήθηκα και ξεκίνησα πιο εντατικά μαθήματα εδώ και λίγο καιρό....Πάντως πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά για εσάς:-)

xZBdp3.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Δυσκολεύεται στο ψαλίδι, στο να πιάσει το μολύβι σταθερά ( με τους μαρκαδόρους τα πάει καλύτερα ), να τραβήξει γραμμές, να γράψει μέσα σε πλαίσια.

Από ότι μου είπε ναι μεν κάποιες φορές τα κάνει, χρειάζεται περισσότερη πίεση και δυσκολεύεται περισσότερο από τα άλλα αγόρια.

 

τι ΑΚΡΙΒΩΣ τους ζητείται να κάνουν? αν μπορείς βαλε εδω παραδείγματα με φωτογραφίες εργασιών αν έχετε.

 

τι πλαίσια?

τι γραμμές?

τι ακριβως του ζητούν να κόψει με το ψαλίδι ?

 

αυτά έχουν άμεση σχέση με την απόδοση ενός παιδιού στο να εκπληρώσει αυτό που του ζητείται.

ΠΟΛΥ προσοχή στο τι λέει ο καθένας,

όπως έχω ξαναγράψει, οι παιδαγωγοί είναι απαράδεκτο να λένε στους γονείς τέτοια πράγματα υπονοωντας ότι ένα παιδί έχει κάποιο πρόβλημα

 

α) εάν προηγουμένως δεν έχουν παρει γνώμη ειδικού που παρατήρησε το παιδί στο σχολείο,

 

και

 

β) πρωτίστως όταν ΔΕΝ λένε στον γονέα αν πρέπει να κάνει κατι και τι πρεπει να κανει. (εκτός και αν το πε και δε προλαβες να το γραψεις)

Η δουλειά τους είναι όχι απλώς να πουν μια άποψη αλλά να καθοδηγήσουν τον γονέα. Αν δεν το κανουν αυτοί ποιός θα το κάνει.

Ήδη το γεγονός οτι απλώς σου τα είπε αυτά χωρίς να προτείνει κάτι άλλο, με προβληματίζει και με κάνει να αμφιβάλλω για αυτό που είπε.

 

 

απο όσα έχω ψαξει εδω και χρόνια δεν υπάρχει στανταρ σε καμία χώρα του κόσμου

το ΠΟΣΟ καλά θα πιάσει ή θα κόψει ένα παιδί, ή το ΠΟΣΟ καλά θα ζωγραφίσει μέσα σε γραμμές, πριν την πρώτη δημοτικού.

 

τα περισσότερα πράγματα που διδάσκουν εδώ ή λένε στους γονείς ότι ένα παιδί "πρέπει" να μπορεί να κάνει, είναι αυθαιρεσίες. Στο εξωτερικό σπανιότατα υπάρχουν οι λεγόμενες "φωτοτυπίες" που μοιράζουν εδώ σαν εργασίες.

 

Η έκφραση μέσω της λεπτής κινητικότητας δεν γίνεται να γίνεται καταναγκαστικά, το κάθε παιδί βρίσκει το ρυθμό και την ικανότητά του καθώς προχωράει και μεγαλώνει, εξασκώντας την με ευχάριστους τρόπους.

 

Κανένας ενήλικας (όπως και με τις πάνες) δε μεγάλωσε και μετά δεν κατάφερε να κόψει με το ψαλίδι ή να ζωγρφίσει ένα σπιτάκι και μια μπάλλα .

 

 

!!!!!παρακαλώ όσους προτείνουν θεραπείες μέσω του διαδικτύου

" Dalia,έτσι όπως τα περιγράφεις νομίζω πως θα του έκανε καλό η εργοθεραπεία: εστιάζει ακριβώς εκεί δλδ στο θέμα της λεπτής κινητικότητας κλπ."

να αφήσουν τους ειδικούς να το κάνουν εάν και όταν χρειαστεί σε συναντήσεις με τα παιδιά. !!!!!!

 

Όλα είναι θέμα διατύπωσης. Ας μή προτεινουμε λοιπον θεραπείες.

Καταρχήν ας διασφαλίσει καν ο γονέας ότι είναι κάτι τέτοιο απαραίτητο (δηλαδη καν ότι υπάρχει κάποιο "πρόβλημα") !!

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

Kι εγώ το θεωρώ απαράδεκτο, μία εκπαιδευτικός να 'ακουμπάει' ένα πρόβλημα στο γονιό (και μάλιστα στο τέλος της χρονιάς, οπότε και η αρμοδιότητά της τελειώνει) και μετά να τον αφήνει να ψάχνει λύσεις... στο πουθενά.

-το ξέρω ακριβώς το συναίσθημα, είμαι παθούσα-

 

Προφανώς δεν είναι τίποτα σοβαρό το θέμα του παιδιού, αλλά και πάλι είναι τουλάχιστον αντιεπαγγελματικό.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

τι ΑΚΡΙΒΩΣ τους ζητείται να κάνουν? αν μπορείς βαλε εδω παραδείγματα με φωτογραφίες εργασιών αν έχετε.

 

τι πλαίσια?

τι γραμμές?

τι ακριβως του ζητούν να κόψει με το ψαλίδι ?

 

αυτά έχουν άμεση σχέση με την απόδοση ενός παιδιού στο να εκπληρώσει αυτό που του ζητείται.

ΠΟΛΥ προσοχή στο τι λέει ο καθένας,

όπως έχω ξαναγράψει, οι παιδαγωγοί είναι απαράδεκτο να λένε στους γονείς τέτοια πράγματα υπονοωντας ότι ένα παιδί έχει κάποιο πρόβλημα

 

α) εάν προηγουμένως δεν έχουν παρει γνώμη ειδικού που παρατήρησε το παιδί στο σχολείο,

 

και

 

β) πρωτίστως όταν ΔΕΝ λένε στον γονέα αν πρέπει να κάνει κατι και τι πρεπει να κανει. (εκτός και αν το πε και δε προλαβες να το γραψεις)

Η δουλειά τους είναι όχι απλώς να πουν μια άποψη αλλά να καθοδηγήσουν τον γονέα. Αν δεν το κανουν αυτοί ποιός θα το κάνει.

Ήδη το γεγονός οτι απλώς σου τα είπε αυτά χωρίς να προτείνει κάτι άλλο, με προβληματίζει και με κάνει να αμφιβάλλω για αυτό που είπε.

 

 

απο όσα έχω ψαξει εδω και χρόνια δεν υπάρχει στανταρ σε καμία χώρα του κόσμου

το ΠΟΣΟ καλά θα πιάσει ή θα κόψει ένα παιδί, ή το ΠΟΣΟ καλά θα ζωγραφίσει μέσα σε γραμμές, πριν την πρώτη δημοτικού.

 

τα περισσότερα πράγματα που διδάσκουν εδώ ή λένε στους γονείς ότι ένα παιδί "πρέπει" να μπορεί να κάνει, είναι αυθαιρεσίες. Στο εξωτερικό σπανιότατα υπάρχουν οι λεγόμενες "φωτοτυπίες" που μοιράζουν εδώ σαν εργασίες.

 

Η έκφραση μέσω της λεπτής κινητικότητας δεν γίνεται να γίνεται καταναγκαστικά, το κάθε παιδί βρίσκει το ρυθμό και την ικανότητά του καθώς προχωράει και μεγαλώνει, εξασκώντας την με ευχάριστους τρόπους.

 

Κανένας ενήλικας (όπως και με τις πάνες) δε μεγάλωσε και μετά δεν κατάφερε να κόψει με το ψαλίδι ή να ζωγρφίσει ένα σπιτάκι και μια μπάλλα .

 

 

!!!!!παρακαλώ όσους προτείνουν θεραπείες μέσω του διαδικτύου

" Dalia,έτσι όπως τα περιγράφεις νομίζω πως θα του έκανε καλό η εργοθεραπεία: εστιάζει ακριβώς εκεί δλδ στο θέμα της λεπτής κινητικότητας κλπ."

να αφήσουν τους ειδικούς να το κάνουν εάν και όταν χρειαστεί σε συναντήσεις με τα παιδιά. !!!!!!

 

Όλα είναι θέμα διατύπωσης. Ας μή προτεινουμε λοιπον θεραπείες.

Καταρχήν ας διασφαλίσει καν ο γονέας ότι είναι κάτι τέτοιο απαραίτητο (δηλαδη καν ότι υπάρχει κάποιο "πρόβλημα") !!

Ο μόνος ειδικός που μπορεί να είναι στο σχολείο είναι η νηπιαγωγός. Ποιος ακριβώς ειδικώς δηλαδή θα έρθει να πατρατηρήσει στο σχολείο. Το ότι το παιδί δεν τα καταφέρνει καλά σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την λεπτή κινητικότητα δεν σημαίνει ότι ο/η νηπιαγωγός καθόταν και δεν δούλευε. Συγγνώμη αλλά μερικά που διαβάζω για μένα είναι τουλάχιστον αστεία.

Link to comment
Share on other sites

α) σε ένα νηπιαγωγείο ο ειδικός επαγγελματίας όσον αφορά την ανάπτυξη του παιδιού δεν είναι η νηπιαγωγός αλλά ο γιατρός αναπτυξιολόγος ή παιδοψυχολόγος που κανονικά πρέπει να παρατηρεί/εποπτεύει μια στις τόσες τα παιδιά.

η νηπιαγωγός, δεν είναι ειδικός όσον αφορά την αναπτυξιολογία του παιδιού.

όταν μια νηπιαγωγός αναφέρεται στο ότι ένα παιδί έχει κάποια δυσκολία, πριν το πεί στον γονέα, πρέπει να ρωτήσει την άποψη ενός ειδικού για αυτό που προκειται να πει και το αν είναι ορθό.

και προπαντώς οφείλει να καθοδηγήσει τον γονέα στο τι να κάνει, εφόσον αυτό που του λέει έχει κάποια βάση και είναι κάτι που πρέπει να επιλυθεί.

 

β)δεν είπε κανένας ότι δεν δούλευε η νηπιαγωγός. μάλλον δεν διαβασες καλά το πόστ μου αν μπορείς ξαναδιαβασε το :?: για να μη κουραζουμε τους αναγνώστες. Αυτό που ανέφερα εμμέσως είναι ότι η νηπιαγωγός δεν μπορεί να εφαρμόσει αυστηρούς κανονες για το τι πρέπει να μπορεί ενα παιδί να κανει [τι γραμμές, τι πλαίσια, τι σχήματα] γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν αυτοί οι κανόνες σε καμία παιδαγωγική αναπτυξιολογική θεωρία, με συγκεκριμένο τρόπο.

 

Δεν υπάρχει κανόνας ότι το παιδί θα πρέπει πριν την πρωτη δημοτικού να μπορεί να κόψει ένα κύκλο, με απόκλιση 5-10 χιλιοστά απο τη γραμμή που του δίνεται και αν δε μπορεί έχει πρόβλημα.

 

Υπάρχουν παιδιά που ΔΕΝ τα πάνε τόσο τελεια όσο άλλα, στα θέματα αυτά, ή και δεν έχουν καμία άνεση, και αυτό δεν είναι κανένα μα κανένα πρόβλημα εκτός και αν γνωματεύσει αλλιώς κάποιος ειδικά εκπαιδευμένος (πχ στην αναπτυξιολογία).

Η παιδαγωγός δεν αρκεί για να θέσει ένα τέτοιο θέμα, δίνοντας τόση ανησυχία σε ένα γονέα.

 

Ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης της ανησυχίας που έχει μια νηπιαγωγός είναι

νηπιαγωγός => διεύθυνση => ειδικός (αναπτυξιολόγος παιδοψυχολόγος παιδοψυχίατρος) => νηπιαγωγός

 

όπου ο ειδικός ενημερώνει την νηπιαγωγό για το πώς και τι πρέπει να κάνει ή να πεί, και πως να καθοδηγήσει τον γονέα, σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα.

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

α) σε ένα νηπιαγωγείο ο ειδικός επαγγελματίας όσον αφορά την ανάπτυξη του παιδιού δεν είναι η νηπιαγωγός αλλά ο γιατρός αναπτυξιολόγος ή παιδοψυχολόγος που κανονικά πρέπει να παρατηρεί/εποπτεύει μια στις τόσες τα παιδιά.

η νηπιαγωγός, δεν είναι ειδικός όσον αφορά την αναπτυξιολογία του παιδιού.

όταν μια νηπιαγωγός αναφέρεται στο ότι ένα παιδί έχει κάποια δυσκολία, πριν το πεί στον γονέα, πρέπει να ρωτήσει την άποψη ενός ειδικού για αυτό που προκειται να πει και το αν είναι ορθό.

και προπαντώς οφείλει να καθοδηγήσει τον γονέα στο τι να κάνει, εφόσον αυτό που του λέει έχει κάποια βάση και είναι κάτι που πρέπει να επιλυθεί.

 

β)δεν είπε κανένας ότι δεν δούλευε η νηπιαγωγός. μάλλον δεν διαβασες καλά το πόστ μου αν μπορείς ξαναδιαβασε το :?: για να μη κουραζουμε τους αναγνώστες. Αυτό που ανέφερα εμμέσως είναι ότι η νηπιαγωγός δεν μπορεί να εφαρμόσει αυστηρούς κανονες για το τι πρέπει να μπορεί ενα παιδί να κανει [τι γραμμές, τι πλαίσια, τι σχήματα] γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν αυτοί οι κανόνες σε καμία παιδαγωγική αναπτυξιολογική θεωρία, με συγκεκριμένο τρόπο.

 

Δεν υπάρχει κανόνας ότι το παιδί θα πρέπει πριν την πρωτη δημοτικού να μπορεί να κόψει ένα κύκλο, με απόκλιση 5-10 χιλιοστά απο τη γραμμή που του δίνεται και αν δε μπορεί έχει πρόβλημα.

 

Υπάρχουν παιδιά που ΔΕΝ τα πάνε τόσο τελεια όσο άλλα, στα θέματα αυτά, ή και δεν έχουν καμία άνεση, και αυτό δεν είναι κανένα μα κανένα πρόβλημα εκτός και αν γνωματεύσει αλλιώς κάποιος ειδικά εκπαιδευμένος (πχ στην αναπτυξιολογία).

Η παιδαγωγός δεν αρκεί για να θέσει ένα τέτοιο θέμα, δίνοντας τόση ανησυχία σε ένα γονέα.

 

Ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης της ανησυχίας που έχει μια νηπιαγωγός είναι

νηπιαγωγός => διεύθυνση => ειδικός (αναπτυξιολόγος παιδοψυχολόγος παιδοψυχίατρος) => νηπιαγωγός

 

όπου ο ειδικός ενημερώνει την νηπιαγωγό για το πώς και τι πρέπει να κάνει ή να πεί, και πως να καθοδηγήσει τον γονέα, σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα.

 

σε κανενα ελληνικο νηπιαγωγειο δεν υπαρχει συνεργασια αμεση με αναπτυξιολογο που μπορει να δει ενα παιδι κ μετα να εκφερει γνωμη η νηπιαγωγος.

αντιθετα ειμαστε υποχρεωμενες να αναφερουμε αυτο που παρατηρουμε αλλα δεν επιτρεπεται να κανουμε διαγνωση.αν δεν ειχαμε αποψη στηριγμενη παντα επιστημονικα θα ηταν απλη φυλαξη το νηπιαγωγειο

Link to comment
Share on other sites

Μαρία δυστυχώς επειδή γράφω από iPhoneδεν μπορώ νασου απαντήσω με quote θα το κάνω αύριο το πρωί. Η ερώτηση μου είναι, από δω και πετά πωσπρεπρι να κινηθώ;

rQGhp3.png
Link to comment
Share on other sites

Dalia θα απαντησω στο επομενο ποστ

 

ηθελα να πω και αυτο:

 

και επίσης αν είπε συγκεκριμένα αυτό

"χρειάζεται περισσότερη πίεση και δυσκολεύεται περισσότερο από τα άλλα αγόρια."
είναι λάθος μια παιδαγωγός στο μυαλό της να έχει την σύγκριση του ενός με την υπόλοιπη ομάδα, λες και η υπόλοιπη ομάδα είναι μια στατιστική.

 

Δεν γίνεται να λές στον γονέα ότι "το δικό σου παιδί δυσκολεύεται περισσότερο σε σχεση με τα άλλα"

Δεν είναι επιχείρημα.

 

Η επιστήμη και οι έρευνες υπάρχουν ειδικά για αυτό, ακριβώς για να μην κάνει όποιος όποτε θέλει στατιστική βάση μιας ομάδας παιδιών ή και δέκα ή και εκατό ομάδων παιδιών με τις οποίες είχε επαφή.

Επίσης,

Στον γονέα ποτέ δεν λές το παιδί σου δεν μπορεί τόσο καλά όσο τα άλλα.

και τί σημαίνει αυτό δηλαδή??? (!) πρέπει να φτάσει τα άλλα στο πρωτάθλημα ψαλιδίσματος;;;;;

To κάθε παιδί έχει άλλες δεξιότητες δυνατότητες ταλέντα και εφυίες.

Το κατά πόσο μπορεί να γράψει σε μια γραμμή, σε ένα κουτάκι, ή να ψαλιδίσει, ή να χρωματίσει, δεν είναι απο μόνα τους αρκετά για κανενός είδους διάγνωση ή διαπίστωση "προβλήματος" .

 

 

σε κανενα ελληνικο νηπιαγωγειο δεν υπαρχει συνεργασια αμεση με αναπτυξιολογο που μπορει να δει ενα παιδι κ μετα να εκφερει γνωμη η νηπιαγωγος.

αντιθετα ειμαστε υποχρεωμενες να αναφερουμε αυτο που παρατηρουμε αλλα δεν επιτρεπεται να κανουμε διαγνωση.αν δεν ειχαμε αποψη στηριγμενη παντα επιστημονικα θα ηταν απλη φυλαξη το νηπιαγωγειο

 

θα αναζητήσω τους νόμους και τις ρυθμισεις αυριο και θα επανέλθω για αυτό για να μην μιλάμε χωρίς δεδομένα και θα τα ανοίξω σε νέο θέμα καθώς είναι σημαντικό.

 

όπως και να έχει, τα παραπανω αγαπητή συνομιλήτρια δεν είναι επιστημονικά στηριγμένη άποψη, εάν ετέθη όπως γράφτηκε εδώ, αλλιώς σε παρακαλώ να μου την αποδείξεις εάν ξέρεις κάτι σχετικό.

 

Ας μη μιλάμε σε γενική βάση αλλά σχετικά με το θέμα εδώ δηλαδή τη χρήση μαρκαδόρου μολυβιού ψαλιδιου και το πως /πόσο ένα παιδί τα χρησιμοποιεί στο νηπιαγωγείο.

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Μαρία δυστυχώς επειδή γράφω από iPhoneδεν μπορώ νασου απαντήσω με quote θα το κάνω αύριο το πρωί. Η ερώτηση μου είναι, από δω και πετά πωσπρεπρι να κινηθώ;

 

όλα εξαρτούνται απο το τι ζητείται να κάνει το παιδί σου, στο οποίο λέει η παιδαγωγός ότι δεν το κάνει τόσο εύκολα όσο τα άλλα παιδιά.

 

(όπως θα είδες πιο πάνω γράφω οτι αυτό καταρχήν δεν είναι επιχείρημα. έχω δει υπερταλαντούχα παιδιά, τα οποία αριστεύουν αυτή τη στιγμή -τα καλυτερα στην ταξη τους - , τα οποία στο νηπιαγωγείο δε μπορουσαν ουτε να κόψουν ουτε να γραψουν ουτε να ζωγραφίσουν καλά καλά και συγκεκριμένα. δεν υπάρχει κανόνας για αυτά τα πράγματα απο κανέναν και προκαλώ να μου τα βρεί όποιος εχει αντίθετη άποψη....!)

 

δεν μπορώ δηλαδή να σου πω τι να κανεις

 

θα σου πω όμως εγώ τι θα έκανα με βάση αυτά που γράφεις.

 

με βάση αυτό

"διότι όλες οι υπόλοιπες δεξιότητες που θα έπρεπε να κατακτήσει κατά την φοίτηση του στο νηπιαγωγείο είναι άριστες και ιδιαίτερα ο λόγος τους που είναι πάνω από την ηλικία του."

 

και με το σκεπτικό ότι εγώ δίνω ευκαιρία στο παιδί μου να εκφραστεί όπως θέλει, εφόσον δεν πηγαινει ακομα στο σχολείο

 

θα της έλεγα

 

"καλημέρα .... μου, τι κάνεις καλά?

σκέφτηκα αυτά που μου είπες.

άκου, εφόσον δεν υπάρχει άλλο θέμα,

.... θα ήθελα να προσπαθήσεις να μην τον πιέσεις ΚΑΘΟΛΟΥ, να κάνει κάτι που δεν μπορεί, και αν δυσκολεύεται ή δεν θέλει,

πες του αν θέλει βοήθεια, και αν δεν θέλει, αφήσέ τον να χρησιμοποιήσει αυτά όπως θέλει.

Δεν με πειράζει αν δε μπορεί να κανει ακριβως οτι κανουν τα άλλα παιδιά.

Σου έχει πεί οτι τον πειράζει?

Θα ήθελα να μην τον συγκρίνεις με τα άλλα παιδιά σε αυτό μπροστά του, ε?

 

αν σε ενοχλεί εκείνη την ώρα δώσε του κάποια άλλη ασχολία να κάνει.

θέλει να κάνει κάτι άλλο την ώρα που κανετε χειροτεχνίες?

 

Θεωρώ ότι πριν πάει στο δημοτικό δεν υπάρχει λόγος να πιεστεί καθόλου, καθώς αυτό θα μπορουσε να το κάνει να πιεστεί με τις οδηγίες που θα του δίνουν οι δασκάλες τότε.

 

Θεωρώ ότι όλα θα έρθουν στην ώρα τους καθώς κανείς δεν μεγάλωσε χωρίς να μπορεί να κρατήσει το μολύβι,

έτσι δεν είναι? ( όπως και με τις πάνες.)

 

αφου δεν είναι ότι έχει κινητικό πρόβλημα το χέρι του, δεν είναι ότι δεν βλέπει καλά, δεν είναι οτι δεν ξεχωρίζει το τρίγωνο απο το τετράγωνο (λέμε τώρα) .... οπότε ασε τον αν μπορείς οκ ? έρχονται διακοπές, και θα παίξουμε και με την άμμο και με χρώματα οπότε θα το δουλέψουμε διασκεδάζοντας αν χρειαστεί, εκτός σχολείου, χαλαρα! βασίζομαι πάνω σου ? "

 

αυτά θα έλεγα με πάρα πολυ ευγενικό τρόπο πάντα.

η λεπτή κινητικότητα ΕΤΣΙ και αλλιώς δεν καλλιεργείται με το να πιάνεις μολύβι και μαρκαδόρο με το ζόρι σαν μάθημα, αλλά με το να χρησιμοποιείς όλο το χέρι, φτιάχνοντας ζυμάρια, πλάθοντας, δαχτυλομπογιες..

αποκτώντας όρεξη στο να χρησιμοποιείς τα χέρια σου για να εκφραστείς.

 

οπότε εγώ θα πρότεινα απλώς να διασκεδάσετε με τέτοια πράγματα! (εγώ αυτό θα έκανα και αυτό έχω κανει σε άλλες περιπτώσεις όπου ειπωθηκε σε γονείς αυτό το πράγμα)

 

στο εξωτερικό, υπάρχουν κάτι φανταστικά μικρά παιχνιδοβιβλιαράκια που κόβεις με το ψαλίδι, μια γραμμή μόνο, (φαντάσου μονο 5 εκ) και βγαίνουν παιχνίδια. ειδικά για αυτό.

 

ε εάν έβρισκα τέτοια, θα έπαιρνα απο ένα, επειδή ήταν ωραία, αλλά όχι σαν μάθημα, αλλά σαν παιχνίδι.

 

και με τίποτα (σαν γονέας) δεν θα έβαζα το παιδί να κάνει εξάσκηση στο κόψιμο ή στο γράψιμο σε γραμμές, σαν μάθημα.

 

(αν θυμηθω το βιβλιαράκι θα το βαλω εχουν περασει ομως χρονια..)

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

Κυρία Στυλοιανάκη,

με συγχωρείτε αλλά διαφωνώ σε αυτά που λέτε.

Η νηπιαγωγός είναι η αρμόδια να επισημάνει στους γονείς ότι κάτι δεν πάει καλά με το παιδί τους.

Η νηπιαγωγός έχει την εμπειρία και, ναι μεν δεν κάνει συγκρίσεις με τα υπόλοιπα παιδιά γιατί κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης, αλλά έχει μια γενική εικόνα του τι δεξιότητες πρέπει να έχει κατακτήσει ένα παιδί για να πάει στο δημοτικό.

Πρέπει π.χ. στο γνωστικό τομέα να γράφει το όνομα του, να το αναγνωρίζει, να αντιγράφει λέξεις, να έχει κατακτήσει τους αριθμούς (όχι απλά να μετράει) μέχρι το 10 κλπ.

Επίσης, πρέπει να μπορεί να κρατά σταθερά μολύβι με τριποδική λαβή, να μπορεί να χρησιμοποιήσει ψαλίδι και ας μην κόβει πάνω στη γραμμή, να μπορεί να χρωματίσει ένα πλαίσιο (όχι τέλεια). Όλα αυτά υπάρχουν στο πρόγραμμα δραστηριοτήτων του νηπαιγωγείου και στον οδηγό νηπιαγωγού.

Όλα αυτά θεωρούνται δεδομένα στο δημοτικό και δεν θα τους τα μάθει η δασκάλα, απλά θα τα βοηθήσει να τα τελειοποιήσουν. Άλλο όμως τελειοποιώ κάτι και άλλο το κάνω από την αρχή, νομίζω αντιλαμβάνεστε τη διαφορά.

 

Άλλωστε αυτά εξετάζονται και στο ΚΕΔΔΥ όταν μιλάμε για παιδιά νηπιαγωγείου και η εξέταση γίνεται αυτή την περίοδο (ή μάλλον αυτά αποτελούν σημαντικό τομέα της αξιολόγησης).

Τώρα, το πώς πηγαίνει ένα παιδί για αξιολόγηση. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από το γονιό. Αν ο γονιός αποφασίσει να πάει ή να μην πάει το παιδί του, ό,τι και να πει ο.η εκπαιευτικός δεν έχει σημασία.

Επίσης, ο/η εκπαιδευτικός δεν μπορεί να καλέσει με δική του/της πρωτοβουλία ειδικό στο σχολέιο για να δει κάποιο παιδί. Είναι απαραίτητη η έγκριση του γονέα. Και να πω ότι η διεύθυνση (αν εννοείτε την διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) δεν έχει κανένα ρόλο. Ο μόνος που θα μπορούσε να πει κάτι, είναι ο/η σύμβουλος προσχολικής ή σχολικής αγωγής (ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης), επισκεπτόμενος το σχολέιο, αλλά και αυτός δεν είναι ειδικός παιδαγωγός, απλά νηπιαγωγός/δάσκαλος με αυξημένα προσόντα (μεταπτυχιακό ή διδακτορικό) και μία ανώτερη θέση.

 

Σύμφωνω μαζί σας ότι τίποτα δεν πρέπει να γίνει με τρόπο μαθήματος. Όλα πρέπει να γίνουν μέσα από το παιχνίδι. Γι' αυτό εγώ, ως νηπιαγωγός και ειδική παιδαγωγός, πρότεινα στη φίλη χειροτεχνίες και κατασκευές (όχι κόβω μια γραμμή στο χαρτί, αλλά αυτό που κόβω να φτιάχνει κάτι, να έχει νόημα), βίδες, παξιμάδια και κατσαβίδια, ζωγραφική με ξυλομπογιές (οι μαρκαδόροι είναι πιο εύκολοι και στο πιάσιμο καθώς είναι πιο χοντροί, αλλά και στη χρήση καθώς γράφουν πολύ εύκολα), λεξούθλες με τελίτσες που πρέπει να τις ενώσει και οι οποίες σταδιακά θα είναι πιο απομακρυσμένες η μία από την άλλη ώστε να τραβά μεγαλύτερη γραμμή κλπ. Ασκήσεις/παιχνίδια ώστε να "σπάσει" το χέρι του παιδιού.

Link to comment
Share on other sites

Α ρε Dalia :lol:. Αυτο το πραγμα (το να μεγαλωνουμε 2 διδυμα με διαφορα 1 χρονου πια..:lol:)

 

Μια συμβουλη και μονο απο τα λιγα που πια ξερω.

ΜΗΝ ΑΓΧΩΘΕΙΣ και κατ επεκταση ΑΓΧΩΣΕΙΣ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ.

 

Καποια στιγμη εκει που εχεις απελπιστει και σε εχουν πεισει για τα χιλια μυρια .... ξαφνικα το παιδι κανει το αναμενομενο με μια φυσικοτητα που εσυ απλα μενεις σαν ροφος να κοιτας :-D

 

Μην μπεις στο τρυπακι . Κανε μου την χαρη. Δωστου λιγο χωρο και χρονο.

 

Τι κι αν δεν γινει καλλιγραφος. Τα χουμε ξαναπει αυτα. Κι οι γιατροι κινεζικα γραφουν :lol:

Σιγουρα ο γυαλος ειναι στραβος.. δεν εξηγειτε αλλοιως!!

Link to comment
Share on other sites

τα όσα έχω αναφέρει πιο πάνω τα έχω αναφέρει έχοντας ως γνώμωνα το ιδιωτικό νηπιαγωγείο, και όχι τους κανονισμούς του δημοσίου, και λανθασμένα δεν το διευκρίνισα :!:.

 

όμως θα απαντήσω σε αυτά που γράφεις γιατί πιστεύω οτι και το δημόσιο θα πρεπε να διασφαλίζει αυτή την οδό της πληροφόρησης/επικοινωνίας...

 

Η νηπιαγωγός είναι η αρμόδια να επισημάνει στους γονείς ότι κάτι δεν πάει καλά με το παιδί τους.

όταν κάτι δεν πάει καλά!

 

συνεπάγεται ότι ξέρει ότι κάτι δεν πάει καλά βάση κάποιας συγκεκριμένης παρατηρησης την οποία αιτιολογεί κατάλληλα...

 

δυστυχώς αυτό που παρατηρούμε εδώ και χρόνια είναι ότι αρκετές νηπιαγωγοί (είτε δημόσιο είτε ιδιωτικό) βγάζουν προβληματκά τα παιδιά χωρίς οι γνώσεις τους να είναι επαρκής για τέτοιες ειδοποιησεις στον γονέα, με αποτέλεσμα ο γονέας να παθαίνει αδικαιολόγητα σόκ αλλά και η συμπεριφορά τους να είναι τέτοια προς το παιδί (σαν να έχει κάποιο "θέμα") την στιγμή που όμως δεν υπάρχει.

Δεν μπορείς να φανταστείς πόσες φορές έχω μιλήσει με γονείς των οποίων το παιδί το ονόμασαν υπερκινητικό, αυτιστικό, προβλημα στο λόγο, ή δεν ξέρω τι άλλο...!

.. το "να επισημάνει" είναι πάλι ένα πολύ λεπτό θέμα που συμπεριλαμβάνει το πώς λέει αυτο το πράγμα στον γονέα !:-)

Είναι θέμα προσεκτικής λεκτικής διατύπωσης το πως το θέτεις αυτό,

απο το οποίο ο γονέας "κρέμεται"...! (αν το λέω σωστά).. Το πώς επισημαίνεις χωρίς να δώσεις κάποια διάγνωση.

 

Εσύ σαν ειδική νηπιαγωγός έχεις πολύ διαφορετικές γνώσεις/εμπειρία απο μια νηπιαγωγό χωρίς αυτή την εξειδίκευση :wink:

 

Ο μόνος που θα μπορούσε να πει κάτι, είναι ο/η σύμβουλος προσχολικής ή σχολικής αγωγής (ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης), επισκεπτόμενος το σχολέιο, αλλά και αυτός δεν είναι ειδικός παιδαγωγός, απλά νηπιαγωγός/δάσκαλος με αυξημένα προσόντα (μεταπτυχιακό ή διδακτορικό) και μία ανώτερη θέση.

 

ναι, οκ, σε τι το έχει το μεταπτυχιακό/διδακτορικό? λογικά σε κάτι σχετικό με ψυχολογία?ή αναπτυξιολογία ! προφανώς και τότε δεν είναι "απλά" νηπιαγωγός/δάσκαλος αλλά ειναι κάποιος που εχει οριστεί οτι μπορεί να κάνει αυτή την παρατήρηση και συμβουλευτική, άρα και θεωρείται απο το κράτος ειδικός.

ας δουμε (σε άλλο θέμα όχι εδώ καλύτερα) τι λένε οι σχετικές εγκύκλιοι σε αυτές τις περιπτώσεις (όσον αφορά τα προσόντα αυτού του σύμβουλου) ελπίζοντας ότι θα τις διευκρινίζει με κάποιο τρόπο :cry::!:.

 

Επίσης, πρέπει να μπορεί να κρατά σταθερά μολύβι με τριποδική λαβή, να μπορεί να χρησιμοποιήσει ψαλίδι και ας μην κόβει πάνω στη γραμμή, να μπορεί να χρωματίσει ένα πλαίσιο (όχι τέλεια). Όλα αυτά υπάρχουν στο πρόγραμμα δραστηριοτήτων του νηπαιγωγείου και στον οδηγό νηπιαγωγού.

και έρχεται το μεγάλο όμως! .. όμως

 

γράφει ο οδηγός ΤΙ πρεπει να μπορεί να κάνει κρατώντας το μολύβι με τριποδική λαβή? :wink:

 

[Αν δεν το κρατάει με τριποδική λαβή, αλλά απλώς το κρατάει (κ μπορεί να τραβήξει γραμμές ή να το χρησιμοποιήσει) τότε , τι ?]

 

προφανώς και πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιήσει το ψαλίδι.

 

γράφει ο οδηγός ΤΙ πρέπει να μπορεί να κόψει με αυτό ?

 

το "και ας μή κόβει πάνω στη γραμμή" μπορεί κάποιος να το ερμηνεύσει όπως θέλει :wink::!:

 

Όλα αυτά θεωρούνται δεδομένα στο δημοτικό και δεν θα τους τα μάθει η δασκάλα, απλά θα τα βοηθήσει να τα τελειοποιήσουν. Άλλο όμως τελειοποιώ κάτι και άλλο το κάνω από την αρχή, νομίζω αντιλαμβάνεστε τη διαφορά.
μα "όλα αυτά" που θεωρούνται"δεδομένα", είναι κάτι το εντελώς μα εντελώς μή συγκεκριμένο. ;)

 

το ότι "θα τα βοηθήσει να τα τελειοποιήσουν" σε ένα παιδί 6 ετών μπορεί με ένα βοηθηματάκι/σπρωξιματάκι απο την δασκάλα να καταφέρει τα πάντα,

άρα, ακόμα και αν δεν μπορεί τον Αύγουστο να κόψει το τετράγωνο (ας πούμε) μπορεί να μπορέσει και να θελήσει το σεπτέμβριο ή με το έναυσμα της κοινωνικής προκλησης στην τάξη να δεί οτι θέλει να προσπαθήσει περισσότερο.

 

το "θεωρούνται δεδομένα στο δημοτικό" λοιπον δεν ισχύει

γιατί προφανώς και ήδη μπορούν να κάνουν τα δεδομένα:

να κρατούν το μολύβι, και το ψαλιδι καπως και να κοψουν ή να τραβήξουν μια γραμμή.

Ε ναι, αυτό ειναι δεδομένο !

 

Εμείς όμως δεν μιλάμε για αυτό.

Δεν μιλάμε για το δεδομένο ότι να μπορεί να κρατήσει μολύβι και ψαλίδι,

αλλά τι ζητείται απο το παιδί να κάνει με αυτά.

Αυτό δεν είναι δεδομένο!:wink:

 

:!:άρα η νηπιαγωγός με τι κριτήριο λέει ότι ένα παιδί έχει θέμα όταν δε μπορεί να κανει ή τα κανει μονο με περισσότερη πίεση,

σε σχέση με άλλα παιδιά ?:?:

 

θέμα θα είχε ένα παιδάκι, αν έλεγε ότι

το παιδί σας δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το ψαλίδι

το παιδάκι σας δεν μπορεί να κρατήσει το μολύβι

 

και όχι "δεν κάνει με την ίδια άνεση την ίδια άσκηση που κάνουν τα άλλα παιδιά, "

ή, "ότι δεν θέλει ή δε μπορεί να γεμίσει το κουτάκι με την ίδια άνεση που το κάνουν τα άλλα παιδιά."

(ας πούμε)

 

αυτά ειναι πολύ λεπτές ισορροπίες και αναπτύσσονται κάθε μέρα κάθε μήνα,

όπως ένα μωρό τη μια μέρα δε περπατάει και την άλλη περπατάει, έτσι και τα παιδιά απο 5 στο 6 ετος (και μετά προφανώς), μαθαίνουν συνεχώς, και δεν υπαρχει ημερομηνία, στην οποία αν δε μπορεί να κάνει

συγκεκριμένο κόψιμο με το ψαλιδι,

ή συγκεκριμένη άσκηση με το μολύβι, που δηλώνει οτι ένα παιδί έχει θέμα.

 

όπως ανέφερα και πιο πάνω ας επικεντρώσουμε σε αυτό το θέμα ακριβώς.

Το συγκεκριμένο αυτό θέμα, δυστυχώς το ακούω απο πάρα πολλές πλευρές, και είναι κρίσιμο για τα παιδιά να μην δέχονται πίεση, σε αυτό, όταν άλλες πτυχές και ικανότητες του παιδιού δεν εμφανίζουν συμφωνα με την νηπιαγωγό ή ειδικό κάποια δυσκολία ή προβληματική κατάσταση! όταν δεν υπάρχει κάποια άλλη δυσκολία, δεν μπορεί να πει κανείς τι θα θέλει και τι θα μπορεί να κάνει ένα υγιές παιδάκι μετά απο 3-6 μήνες, με κίνητρο να πάρει βαθμό, μπράβο και σφραγιδούλα, με νέα δασκάλα κ 30 παιδιά :wink:...

 

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

Ασκήσεις/παιχνίδια ώστε να "σπάσει" το χέρι του παιδιού.
αν εννοείς την ενδυνάμωση των μυών του χεριού, τότε αυτό μπορεί να γίνει

οχι μονο χρησιμοποιώντας τα συγκεκριμένα εργαλεία, αλλά κάνοντας οποιαδήποτε δραστηριότητα η οποία απαιτεί την συνεργασία χεριού/ματιού σε λεπτομερείς πράξεις

 

πχ κολλάζ με μικροσκοπικά αντικείμενα, σκίσιμο χαρτιών σε συγκεκριμένο σχήμα με μικρές κινήσεις κλπ.

 

εξαιτίας του ότι και οι γονείς απο το άγχος τους να αναπληρώσουν το όποιο κενό,μπορεί να μην καταφέρουν να έχουν την απαραίτητη χαλαρότητα όπως η παιδαγωγός

εγώ σπανίως ως ποτέ δε συνιστώ να ασχοληθούν οι ίδιοι με αυτές τις δραστηριότητες. θεωρώ πολύ πιο αποτελεσματικό σε θέμα διασκέδασης το να φτιάξουν με πηλό πράγματα ή να κανουν οτιδήποτε άλλο δημιουργικό πράγμα υπάρχει , τρισδιάστατες κατασκευές, και οτιδήποτε φτιάχνεται με τα χέρια... μπορεί κάποιος απο τους δυο γονείς πχ να ξέρει κάποια τεχνική.

 

ακόμα και το μαστόρεμα για τα αγόρια ειναι εξαιρετικό. μπορούν να κρατάνε σφυράκι και καρφάκια σε φελό, ή ακόμα και σε ξύλο. Έχω κάνει αντιστοιχο εργαστήρι, και θεωρώ ότι είναι ότι καλύτερο για να τα κάνει να αισθανθούν την δύναμη των χεριών τους και το πως μπορούν να τα χρησιμοποιούν για να φτιάξουν κάτι.

Αυτές οι δεξιότητές είναι που και μετά καθιστούν δυνατή την χρήση και των πιο λεπτεπίλεπτων εργαλείων.

για παράδειγμα το να μάθει να κρατήσει μια πένσα το αγόρι με την βοήθεια του γονέα θα είναι πολύ πιο δελεαστική και ευχάριστη απο ίσως το ψαλίδι.

 

ένα μαστόρεμα με μικρές πενσουλες ή και μικρό πριονάκι την ίδια λεπτεπίλεπτη ικανότητα/μυς χρειάζεται όπως και το ψαλίδι.

 

οπότε γίνεται επιλογή των κατάλληλων και διασκεδαστικών εργαλείων ανάλογα και τις γνώσεις ικανότητες του γονέα, έτσι ώστε να μπορεί και ο ίδιος να μεταδώσει έναν ενθουσιασμό για αυτά.

 

Ειδικά και όταν αυτά είναι και μεγαλίστικα πράγματα.... τόσο μεγαλύτερη η περιέργεια και η διάθεση του παιδιού να τα χρησιμοποιήσει.

πχ κατσαβίδι κανονικό!

 

ακόμα και η μαγειρική (το πλάσιμο συγκκεριμένων σχημάτων πχ τυροπιτάκια με συγκεκριμένο τρόπο) είναι εξασκηση λεπτής κινητικότητας

 

ή και φυσικά το origami - δες το βίντεο με το νύχι !

ή η αρχιτεκτονική με φελλό ή φασόλια (δείτε αρχική σελίδα/κατασκευές)

ή κατασκευές με γυψόγαζα (πολυ φτηνό κιόλας) (δείτε ...... όπως επάνω)

ακόμα και οι κατασκευές με lego είναι εξασκηση λεπτης κινητικότητας !

 

δεν είναι απαραιτητο οι γονείς να κανουν αυτο που κάνει η νηπιαγωγός στο σχολείο δλδ.

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

 

 

!!!!!παρακαλώ όσους προτείνουν θεραπείες μέσω του διαδικτύου

" Dalia,έτσι όπως τα περιγράφεις νομίζω πως θα του έκανε καλό η εργοθεραπεία: εστιάζει ακριβώς εκεί δλδ στο θέμα της λεπτής κινητικότητας κλπ."

να αφήσουν τους ειδικούς να το κάνουν εάν και όταν χρειαστεί σε συναντήσεις με τα παιδιά. !!!!!!

 

Όλα είναι θέμα διατύπωσης. Ας μή προτεινουμε λοιπον θεραπείες.

Καταρχήν ας διασφαλίσει καν ο γονέας ότι είναι κάτι τέτοιο απαραίτητο (δηλαδη καν ότι υπάρχει κάποιο "πρόβλημα") !!

 

Κυρία Στυλιανάκη,

 

Συμφωνώ μαζί σας σε όσα έχετε γράψει σχετικά με την διατύπωση, τις θεραπείες κλπ.

Ας μου επιτραπεί να κάνω μια διευκρίνηση: εγώ προσωπικά απάντησα στην DALIA που έθεσε τον προβληματισμό της ΌΧΙ ως ειδική αλλά ως μαμά επίσης -βασιζόμενη σε δική μου πρόσφατη εμπειρία κατόπιν επίσκεψης σε αναπτυξιολόγο, η οποία μας εξήγησε λίγα πράγματα για την εργοθεραπεία-.

Σε καμία απολύτως περίπτωση δεν πρότεινα θεραπεία έγραψα "νομίζω πως...." συμπληρώνοντας στην ακριβώς επόμενη γραμμή πως ίσως κάποια πιο έμπειρη μανούλα με παιδάκι στην ηλικία του Θ ή ακόμη και κάποιος ειδικός θα μπορούσε να την διαφωτίσει περισσότερο.

Πιστεύω πως καμία μαμά σε αυτόν τον πλανήτη δεν θα προχωρούσε σε "θεραπεία" απλά ακολουθώντας την άποψη ενός άγνωστου προσώπου -εάν πρώτα δεν έχει πάρει την γνώμη ενός ειδικού ή/και χωρίς να έχει διαγνωσθεί κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα-.

Στην περίπτωση πάραυτα που η γνώμη μου μπορεί να δημιούργησε οποιοδήποτε πρόβλημα, ζητώ συγγνώμη. Έγινε άθελά μου.

x3lfp2?r=1334129047

 

ziswp2.png

Link to comment
Share on other sites

τα όσα έχω αναφέρει πιο πάνω τα έχω αναφέρει έχοντας ως γνώμωνα το ιδιωτικό νηπιαγωγείο, και όχι τους κανονισμούς του δημοσίου, και λανθασμένα δεν το διευκρίνισα :!:.

 

όμως θα απαντήσω σε αυτά που γράφεις γιατί πιστεύω οτι και το δημόσιο θα πρεπε να διασφαλίζει αυτή την οδό της πληροφόρησης/επικοινωνίας...

 

όταν κάτι δεν πάει καλά!

 

συνεπάγεται ότι ξέρει ότι κάτι δεν πάει καλά βάση κάποιας συγκεκριμένης παρατηρησης την οποία αιτιολογεί κατάλληλα...

 

δυστυχώς αυτό που παρατηρούμε εδώ και χρόνια είναι ότι αρκετές νηπιαγωγοί (είτε δημόσιο είτε ιδιωτικό) βγάζουν προβληματκά τα παιδιά χωρίς οι γνώσεις τους να είναι επαρκής για τέτοιες ειδοποιησεις στον γονέα, με αποτέλεσμα ο γονέας να παθαίνει αδικαιολόγητα σόκ αλλά και η συμπεριφορά τους να είναι τέτοια προς το παιδί (σαν να έχει κάποιο "θέμα") την στιγμή που όμως δεν υπάρχει.

Δεν μπορείς να φανταστείς πόσες φορές έχω μιλήσει με γονείς των οποίων το παιδί το ονόμασαν υπερκινητικό, αυτιστικό, προβλημα στο λόγο, ή δεν ξέρω τι άλλο...! Σε αυτό δεν διαφωνώ και θεωρώ ότι δεν π΄ρέπει να κάνουν διάγνωση, αλλά απλά παρατήρηση. π.χ. "το παιδί δεν έχει καλές κοινωνικές δεξιότητες, δεν πάιζει με τα άλλα παιδιά, απομονώνεται σε μια γωνιά, στην αυλή τρέχει πάνω-κάτω μόνο του κλπ. "

Αυτό μπορεί να είναι αυτισμός, μπορεί όμως και όχι. Η διάγνωση, εάν είναι αυτισμός, θα γίνει από ειδικούς, με κατάλληλες εξετάσεις και αξιολογήσεις. Δεν έχουν επαρκέις γνώσεις για να γάζουν διαγνώσεις, αλλά έχουν ικανοποιητικές γνώσεις για να ξέρουν τι περίπου πρέπει να κάνει ένα παιδί στα 4 και στα 5 χρόνια του και με βάση αυτά μπορούν να κάνουν επισημάνσεις.

.. το "να επισημάνει" είναι πάλι ένα πολύ λεπτό θέμα που συμπεριλαμβάνει το πώς λέει αυτο το πράγμα στον γονέα !:-)

Είναι θέμα προσεκτικής λεκτικής διατύπωσης το πως το θέτεις αυτό,

απο το οποίο ο γονέας "κρέμεται"...! (αν το λέω σωστά).. Το πώς επισημαίνεις χωρίς να δώσεις κάποια διάγνωση.

Η επισήμανση πάλι, πρέπει να γίνεται με το σωστό τρόπο. Ο γονιός όντως "κρέμεται" από τα χείλη του εκπαιδευτικού. Δεν είναι υποχρεωμένος να έχει τις γνώσεις του εκπαιδευτικού και φυσικά θεωρεί ότι το δικό του παιδί είναι τέλειο. Πρέπει, λοιπόν, ο εκπαιδευτικός να είναι προσεκτικός στο πώς λέει ό,τι λέει. Όχι μπαμ και κάτω "Το παιδί έχει π΄ροβλημα! Τρέξτε να το σώσετε!" Αλλά π΄ρωτα να πει τι μπορεί να κάνει το παιδί, τα θετικά του και μετά κάτι του στυλ "Ίσως όμως νομίζω ότι υπάρχει κάποιο θέμα με τη λεπτή κινητικότητα. Δεν τα καταφέρνει τόσο καλά, μπορεί, αλλά όχι τόσο καλά. Ίσως θα ήταν καλό να το κοιτάξετε..."

Εσύ σαν ειδική νηπιαγωγός έχεις πολύ διαφορετικές γνώσεις/εμπειρία απο μια νηπιαγωγό χωρίς αυτή την εξειδίκευση :wink:

 

 

 

ναι, οκ, σε τι το έχει το μεταπτυχιακό/διδακτορικό? λογικά σε κάτι σχετικό με ψυχολογία?ή αναπτυξιολογία ! προφανώς και τότε δεν είναι "απλά" νηπιαγωγός/δάσκαλος αλλά ειναι κάποιος που εχει οριστεί οτι μπορεί να κάνει αυτή την παρατήρηση και συμβουλευτική, άρα και θεωρείται απο το κράτος ειδικός.

ας δουμε (σε άλλο θέμα όχι εδώ καλύτερα) τι λένε οι σχετικές εγκύκλιοι σε αυτές τις περιπτώσεις (όσον αφορά τα προσόντα αυτού του σύμβουλου) ελπίζοντας ότι θα τις διευκρινίζει με κάποιο τρόπο :cry::!:.

Εδώ, δυστυχώς, θα σε δυσαρεστήσω πάααααρα πολύ. Στην ιδανική περίπτωση έχει μεταπτυχιακό ή διδκατορικό (ακόμα πιο σπάνια) στην ψυχολογία ή την αναπτυξιολογία. Συνήθως, όταν υπάρχει, είναι στη διδακτική. Βασικά ο σύμβουλος είναι κάποιος εκπαιδευτικός, με χρόνια υπηρεσίας (νομίζω θέλει 10) και πολλές γνωριμίες... Έχω πολλά παραδείγματα συμβούλων που δεν είχαν ούτε μεταπτυχιακό... Ακόμα και σύμβουλος ειδικής αγωγής, χωρίς καμία περαιτέρω εξειδίκευση, πέρα από χρόνια υπηρεσίας σε ειδικό σχολείο (ζωρίς γνώσεις των άλλων πλαισίων που υπάρχουν)

και έρχεται το μεγάλο όμως! .. όμως

 

γράφει ο οδηγός ΤΙ πρεπει να μπορεί να κάνει κρατώντας το μολύβι με τριποδική λαβή? :wink:

 

[Αν δεν το κρατάει με τριποδική λαβή, αλλά απλώς το κρατάει (κ μπορεί να τραβήξει γραμμές ή να το χρησιμοποιήσει) τότε , τι ?]

 

Ο οδηγός δεν γράφει συγκεκριμένες δραστηριότητες. Αναφέρει βασικούς στόχυς που τίθενται στο νηπιαγωγείο.

Γνωρίζοντας, όμως, τι κάνουν τα παιδιά στην Α Δημοτικού, και χωρίς να είναι αυτός ο ρόλος του νηπιαγωγείου (αλλά αναγκαστικά γίνεται ΚΑΙ αυτός), οφείλουμε ως νηπιαγωγοί να προετοιμάσουμε τα παιδιά για την Α Δημοτικού. Εκέι από την πρώτη μέρα, υπάρχει η απαίτηση να πιάνουν μολύβι και να γράφουν. Πρέπει, λοιπόν, στο νηπιαγωγείο να έχει κατακτήσει μια σταθερή τριποδική λαβή.

προφανώς και πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιήσει το ψαλίδι.

 

γράφει ο οδηγός ΤΙ πρέπει να μπορεί να κόψει με αυτό ?

 

το "και ας μή κόβει πάνω στη γραμμή" μπορεί κάποιος να το ερμηνεύσει όπως θέλει :wink::!:

Τι πρέπει να κόβει....όχι δεν λέει τι πρέπει να κόβει, αλλά στα πλαίσια μιας λογικής σκέψης, πρέπει να χειρίζεται το ψαλίδι. Πρέπει να μην αφήνει πολλά "σκαλάκια" κόβοντας (δεν ξέρω πώς να ονομάσω τις μυτούλες που αφήνει το ψαλίδι), να κρατά το ψαλίδι με το ένα χέρι (έχω δει παιδάκι που το έκανε με τα δύο χέρια και με τον αγκώνα είχει σταθερό το χαρτί), να κρατά το ψαλίδι όρθιο (έχω δει παιδάκια να το κρατάνε στο πλάι και φυσικά να μην μπορούνε να κόψουν, παρά να διπλώνεται ουσιαστικά το χαρτί). Από εκεί και πέρα, πρέπει να μπορούν να κόψουν διαφορετικά υλικά (χαρτί, χαρτόνι, αφρώδες υλικό κλπ)

μα "όλα αυτά" που θεωρούνται"δεδομένα", είναι κάτι το εντελώς μα εντελώς μή συγκεκριμένο. ;)

Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα στο νηπαιγωγείο. Υπάρχουν βασικές δεξιότητες που πρέπει να κατακτηθούν. Από εκεί και πέρα, ό,τι περισσότερο κάτακτήσουν καλό είναι (π.χ. πολλά παιδιά κατακτούν τη διαίρεση, ή διαβάζουν, ή χειρίζονται πολύ καλά τόσο τα κεφαλαία όσο και τα πεζά κλπ κλπ)

το ότι "θα τα βοηθήσει να τα τελειοποιήσουν" σε ένα παιδί 6 ετών μπορεί με ένα βοηθηματάκι/σπρωξιματάκι απο την δασκάλα να καταφέρει τα πάντα,

άρα, ακόμα και αν δεν μπορεί τον Αύγουστο να κόψει το τετράγωνο (ας πούμε) μπορεί να μπορέσει και να θελήσει το σεπτέμβριο ή με το έναυσμα της κοινωνικής προκλησης στην τάξη να δεί οτι θέλει να προσπαθήσει περισσότερο.

Σε αυτό συμφωνώ απόλυτα. Αυτό όμως, δεν σημάινει ότι η μαμά στο σπίτι δεν πρέπει να ασχολέιται με το παιδί. Να κάτσουν να κάνουν μια χειροτεχνία, να κάνουν ένα κολλάζ, κουλουράκια.....

Δεν λέω να κάνουν "μάθημα" με την έννοια κάθε μέρα για 1 ώρα καθόμαστε και κόβουμε ή κολλάμε, αλλά μέσα στο παιχνίδι ας κάνουμε και ένα ωραίο κολλάζ για τον τοίχο... ή ας κάνουμε αυτή την ωραία συνταγή για κουλουράκια να δοκιμάσουμε αν μπορούμε να τα κάνουμε τόσο καλά όσο η γιαγιά!

το "θεωρούνται δεδομένα στο δημοτικό" λοιπον δεν ισχύει

γιατί προφανώς και ήδη μπορούν να κάνουν τα δεδομένα:

να κρατούν το μολύβι, και το ψαλιδι καπως και να κοψουν ή να τραβήξουν μια γραμμή.

Ε ναι, αυτό ειναι δεδομένο !

 

Εμείς όμως δεν μιλάμε για αυτό.

Δεν μιλάμε για το δεδομένο ότι να μπορεί να κρατήσει μολύβι και ψαλίδι,

αλλά τι ζητείται απο το παιδί να κάνει με αυτά.

 

Αυτό δεν είναι δεδομένο!:wink:

 

:!:άρα η νηπιαγωγός με τι κριτήριο λέει ότι ένα παιδί έχει θέμα όταν δε μπορεί να κανει ή τα κανει μονο με περισσότερη πίεση,

σε σχέση με άλλα παιδιά ?:?:

 

θέμα θα είχε ένα παιδάκι, αν έλεγε ότι

το παιδί σας δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το ψαλίδι

το παιδάκι σας δεν μπορεί να κρατήσει το μολύβι

 

και όχι "δεν κάνει με την ίδια άνεση την ίδια άσκηση που κάνουν τα άλλα παιδιά, "

ή, "ότι δεν θέλει ή δε μπορεί να γεμίσει το κουτάκι με την ίδια άνεση που το κάνουν τα άλλα παιδιά."

(ας πούμε)

 

αυτά ειναι πολύ λεπτές ισορροπίες και αναπτύσσονται κάθε μέρα κάθε μήνα,

όπως ένα μωρό τη μια μέρα δε περπατάει και την άλλη περπατάει, έτσι και τα παιδιά απο 5 στο 6 ετος (και μετά προφανώς), μαθαίνουν συνεχώς, και δεν υπαρχει ημερομηνία, στην οποία αν δε μπορεί να κάνει

συγκεκριμένο κόψιμο με το ψαλιδι,

ή συγκεκριμένη άσκηση με το μολύβι, που δηλώνει οτι ένα παιδί έχει θέμα.

 

όπως ανέφερα και πιο πάνω ας επικεντρώσουμε σε αυτό το θέμα ακριβώς.

Το συγκεκριμένο αυτό θέμα, δυστυχώς το ακούω απο πάρα πολλές πλευρές, και είναι κρίσιμο για τα παιδιά να μην δέχονται πίεση, σε αυτό, όταν άλλες πτυχές και ικανότητες του παιδιού δεν εμφανίζουν συμφωνα με την νηπιαγωγό ή ειδικό κάποια δυσκολία ή προβληματική κατάσταση! όταν δεν υπάρχει κάποια άλλη δυσκολία, δεν μπορεί να πει κανείς τι θα θέλει και τι θα μπορεί να κάνει ένα υγιές παιδάκι μετά απο 3-6 μήνες, με κίνητρο να πάρει βαθμό, μπράβο και σφραγιδούλα, με νέα δασκάλα κ 30 παιδιά :wink:...

 

Απλά καλό είναι, από τη στιγμή που βλέπουμε ότι μπροστά μας έχουμε ένα παιδάκι που δεν φαίνεται να έχει κάποια άλλη νοητική ή γνωστική δυσκολία αλλά μια δυσκολία σε κάποιον τομέα (π.χ. λεπτή κινητικότητα), να δώσουμε στο παιδί περισσότερες ευκαιρίες (από ό,τι συνήθως) αν ασχοληθεί με πράγματα που εξασκούν αυτό τον τομέα. Με τον ίδιο τρόπο που στο δημοτικό π.χ. η μαμά κάθεται μαζί με το παιδί και διαβάζουν και δεν το αφήνει σε ό,τι "πιάσει" στο σχολείο, έτσι να παίζει η μαμά με το παιδί κάνοντας δραστηριότητες που εξασκούν κάποιον τομέα (λε΄ξη κλειδί το "πάιζει").

Link to comment
Share on other sites

emmaki, έχεις απόλυτο δίκιο, εκτός όλων των άλλων, υποχρέωση της νηπιαγωγού είναι να φροντίσει να στείλει ένα καλά προετοιμασμένο νήπιο στην Α' Δημοτικού. Εκεί νομίζω ότι είναι όλη η ουσία καιμια ευσυνείδητη νηπιαγωγός οφείλει να επισημάνει τα σημεία που πιθανόν χρειάζονται λίγη περισσότερη δουλειά και το κάνει έχοντας στο μυαλό της τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει το παιδί στην πρώτη.

 

Κυρία Στυλιανάκη, θα μου επιτρέψετε να σας πω, ως εκπαιδευτικός άλλης βαθμίδας βέβαια και όχι της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ότι,βεβαίως έχετε δίκιο ως προς το θεωρητικό μέρος, ναι, δεν είναι αναπτυξιολόγοι οι νηπιαγωγοί κλπ, αλλά δυστυχώς ως προς τα διαδικαστικά γνωρίζετε μόνον ότι αφορά τα ιδιωτικά σχολεία και όχι όλα θα πρόσθετα εγώ, αφού δεν ακολουθούν όλα τα ιδιωτικά σχολεία την ίδια πολιτική, ούτε προσφέρουν τις ίδιες παροχές.

 

Εγώ διαβάζοντας το μήνυμα της dalia κατάλαβα ότι ο μικρός είναι ένα παιδί πολύ καλά αναπτυγμένο σε όλους τους άλλους τομείς εκτός της λεπτής κινητικότητας όπως αυτή αξιολογείται στα πλαίσια του ελληνικού σχολείου και αυτό επεσήμανε η δασκάλα. Το μόνο που έχω να πω είναι ότι αυτή η επισήμανση θα έπρεπε ίσως να γίνει νωρίτερα, ώστε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, με παιχνίδια, χειροτεχνίες και λοιπές ανάλογες δραστηριότητες να βοηθήσει και το περιβάλλον του σπιτιού. Ασφαλώς δεν είναι αργά και ασφαλώς δεν χάνεται ο κόσμος αν θα γράφει άσχημα γράμματα.

 

Δυστυχώς, οι απαιτήσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι εξαιρετικά βαριές για την ωριμότητα των 6χρονων παιδιών μας και αυτό μας έχει βάλει σε περιπέτειες, αλλά για αυτό ευθύνη έχουμε κι εμείς οι γονείς και οι υπόλοιποι ψηφοφόροι που τόσα χρόνια δεν απαιτήσαμε ένα εκαπαιδευτικό σύστημα υγιές και φιλικό προς τα παιδιά μας.

Link to comment
Share on other sites

emmaki, έχεις απόλυτο δίκιο, εκτός όλων των άλλων, υποχρέωση της νηπιαγωγού είναι να φροντίσει να στείλει ένα καλά προετοιμασμένο νήπιο στην Α' Δημοτικού. Εκεί νομίζω ότι είναι όλη η ουσία καιμια ευσυνείδητη νηπιαγωγός οφείλει να επισημάνει τα σημεία που πιθανόν χρειάζονται λίγη περισσότερη δουλειά και το κάνει έχοντας στο μυαλό της τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει το παιδί στην πρώτη.

 

Aκριβώς αυτή είναι η ουσία του όλο θέματος και αυτό με ενδιαφέρει...το ότι καθυστέρησε να μου το πει οκ, ίσως είχε τους λόγους της...

 

 

Μαρία θα ήθελα να σου πω ότι η νηπιαγωγός δεν μου ανέφερε ουδέποτε τη λέξη πρόβλημα ή προβληματικό παιδί...μίλησε για δυσκολία.

Επίσης ουδέποτε τον σύγκρινε στην τάξη με τα άλλα παιδιά, προσπάθησε να μου το δόσει να το καταλάβω πιο απλά. Δουλέυουν με διάφορα υλικά ( κόψιμο ) στην τάξη και κάνουν διάφορα κολάζ...αφρώδη, καλαμάκια κ.τ.λ. π.χ πρόσφατα έκοψαν καλαμάκια ( φραπέ ) σε διάφορα μεγέθη και τα κόλλησαν σε ένα χαρτί με γραμμές ώστε να σχηματιστεί καράβι.Ο δικός μου κατάφερε μόνο 2 σειρές...Γενικότερα δεν μιλάμε για στανταρισμένα κόψε τον κύκλο,η ζωγράφισε μέσα στο πλαίσιο.

επανέρχομαι....

rQGhp3.png
Link to comment
Share on other sites

σαν μαμά ( και σαν "ατσούμπαλη" που δεν είχα πρόβλημα στο σχολείο παρά τα ορνιθοσκαλίσματα που ακόμη κάνω)

νομίζω ότι το θέμα είναι να μην μπερδεύουμε το "υπάρχει πρόβλημα" από το ¨"οι δεξιότητες του παιδιού σε αυτό το θέμα είναι κατω από τον μέσο όρο"

Δεν είναι ανάγκη να είναι όλες οι δεξιότητες του παιδιού από τον μέσο όρο και πάνω για να τα παει καλά στο σχολείο (ή στη ζωή).

Φυσικά αν κριθεί ότι υπάρχει πρόβλημα κάπου καλό είναι να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε.

Αλλά δεν ξέρω αν είναι καλύτερα να δίνουμε έμφαση και ευκαιρίες σε αυτά που δεν τα παει και τόσο καλά το παιδί η αντίθετα να δίνουμε έμφαση σε αυτά που τα παει καλά. Αν το παιδί μπορούσε να διαλέξει τι να κάνει, θα διάλεγε κάτι που βοηθάει την λεπτή κινητικότητα?

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...