Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Α΄ Δημοτικού: μελέτη με δάσκαλο στο σπίτι, κέντρο μελέτης ή ιδιωτικό;


chv

Recommended Posts

πρίν από 14 λεπτά , μαγιοπουλας είπε:

Τειμαι της γνώμης ότι αν φέρνεις δάσκαλο στο σπίτι από την α δημοτικού δεν θα μάθει το παιδί να στηρίζεται στις δυνάμεις του

Συμφωνώ απόλυτα. 

Όμως το δίλημμα της θεματοθετριας @chv δεν είναι διάβασμα μόνος του από την α δημοτικού ή με δασκάλα αλλά δασκάλα ή κέντρο μελέτης. 

 

 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


1 ώρα πρίν, annoulen είπε:

Συμφωνώ απόλυτα. 

Όμως το δίλημμα της θεματοθετριας @chv δεν είναι διάβασμα μόνος του από την α δημοτικού ή με δασκάλα αλλά δασκάλα ή κέντρο μελέτης. 

 

 

Ναι.ειναι κι αυτό.παρεκυραπηκαμε παλι:)

Link to comment
Share on other sites

On 29/10/2021 at 5:33 ΜΜ, μαγιοπουλας είπε:

Παιδιά το θεωρώ υπερβολικο

Είμαι έξω από το χορό αλλά το θεωρώ υπερβολικο

 

Είναι ανάλογα το παιδάκι. κάποια συγκεντρώνονται δυσκολότερα, κάποια είναι λίγο πιο αργά, κάποια κουράζονται ευκολότερα, ειδικά στην αρχή παίζουν όλα τα σενάρια. Μετά τα χριστούγεννα στρώνει. Μιλάμε πάντα για μία μέση δασκάλα, γιατί υπάρχουν και τα δύο άκρα, το 'δεν πρέπει να διαβάζουν τα παιδιά στο σπίτι' και 'πρέπει να διαβάζουν πολύ για να συνηθίσουν'. 

 

Link to comment
Share on other sites

On 10/29/2021 at 6:14 PM, mama16 said:

Νομίζω πλέον κάπου τόσο θα τους παίρνει. Έχω γνωστή που το παιδάκι της πάει πρώτη κ τους βάζουν καθημερινά γύρω στις 7 σελίδες φωτοτυπίες ίσως κ περισσότερες. Μέχρι να τις κάνει ένα παιδάκι μικρό, να κάνει σωστά τα γράμματα κλπ περνάει αρκετή ώρα

Πράγματι υπερβολή, εμένα πρώτη δημοτικού και έχει μία φωτοτυπία γλώσσα, 1-2 σελίδες ανάγνωση (που δεν είναι κάτι υπερβολικό)  1 σελίδα μαθηματικά, και αντιγραφή 2-3 λεξούλες, αυτά. Του παίρνει γύρω στη μισή ώρα να τα κάνει (από ότι μου έχει πει η δασκάλα στη μελέτη).

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

πρίν από 30 λεπτά , kotsifikos είπε:

Πράγματι υπερβολή, εμένα πρώτη δημοτικού και έχει μία φωτοτυπία γλώσσα, 1-2 σελίδες ανάγνωση (που δεν είναι κάτι υπερβολικό)  1 σελίδα μαθηματικά, και αντιγραφή 2-3 λεξούλες, αυτά. Του παίρνει γύρω στη μισή ώρα να τα κάνει (από ότι μου έχει πει η δασκάλα στη μελέτη).

Ε ναι υπερβολή είναι... Κατευθειαν στα βαθιά μπήκαν τα καημένα, από τα νήπια που ήταν συνέχεια παιχνίδι τώρα τρέχουν κ δεν φτάνουν!

Link to comment
Share on other sites

Ως προς το "Άσε το παιδί να πάει αδιάβαστο για να αναλάβει την ευθύνη", χαρακτηριστικό είναι ότι μόλις φέτος στην Δ' Δημ. μας έδωσαν σχετική προτροπή και μας είπαν ότι τώρα είναι η κατάλληλη ηλικία για τέτοια "απαίτηση" από τα παιδιά.

 

Σε πρωτάκι ειδικά δεν μπορώ να φανταστώ πώς μπορεί να γίνει, το θεωρώ αδύνατο και δυνητικά καταστροφικό. Γενικώς οι πρώτες τάξεις του δημοτικού κι εγώ πιστεύω ότι θέλουν αρκετή καθοδήγηση, θέλουν να δείξεις τον τρόπο και την μέθοδο και η "απομάκρυνση" του γονιού από την διαδικασία να γίνει σταδιακά, ανάλογα και με την ανταπόκριση του παιδιού.

 

Όσο για τα φυλλάδια, μια ματιά στα σχολικά βιβλία να ρίξει κανείς και αντιλαμβάνεται ότι εμπέδωση της ύλης μόνο με ό,τι υπάρχει στο βιβλίο είναι αδύνατη. Σαν να είναι φτιαγμένα τα βιβλία με πλήρη συνείδηση ότι θα χρειαστούν έξτρα φωτοτυπίες ή σχολικό βοήθημα. Στο σχολείο που πάνε τα παιδιά μου χρησιμοποιούν τα βιβλία μαθηματικών των δημοσίων σχολείων της Κύπρου, σχεδόν δεν κάνουν φυλλάδια (άντε μισό επαναληπτικό το Σ/Κ), σχεδόν δεν γράφουν καν στο τετράδιο των μαθηματικών, βλέπεις όμως το βιβλίο και είναι άλλου επιπέδου. 

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 49 λεπτά , Deena είπε:

Όσο για τα φυλλάδια, μια ματιά στα σχολικά βιβλία να ρίξει κανείς και αντιλαμβάνεται ότι εμπέδωση της ύλης μόνο με ό,τι υπάρχει στο βιβλίο είναι αδύνατη. Σαν να είναι φτιαγμένα τα βιβλία με πλήρη συνείδηση ότι θα χρειαστούν έξτρα φωτοτυπίες ή σχολικό βοήθημα. Στο σχολείο που πάνε τα παιδιά μου χρησιμοποιούν τα βιβλία μαθηματικών των δημοσίων σχολείων της Κύπρου, σχεδόν δεν κάνουν φυλλάδια (άντε μισό επαναληπτικό το Σ/Κ), σχεδόν δεν γράφουν καν στο τετράδιο των μαθηματικών, βλέπεις όμως το βιβλίο και είναι άλλου επιπέδου.

Αυτο ισχύει, από τα βιβλία λείπουν ασκήσεις εμπέδωσης, κι επίσης συχνά οι ασκ΄σεις που προτείνονται είναι τελείως άσχετες με τον τυπικά νόμιμο τρόπο εξέτασης (στο Γυμνάσιο κ το Λύκειο), γιατί η συγγραφική ομάδα γράφει με βάση το πρόγραμμα σπουδών και όχι με βάση τη νομοθεσία για το είδος των ερωτήσεων (ω ναι, στην Ελλάδα αυτά τα δύο δεν συμβαδιζουν απόλυτα). Οπότε αν θες εμβάθυνση και εμπέδωση, πρέπει να δώσεις πρόσθετες ασκήσεις, που δυστυχώς δεν υπάρχουν ουτε στα βιβλία καθηγητή, ούτε σε καποιο αποθετηριο του ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής, τα κάνουμε μόνοι μας ενώ άλλοι παιρνουν λεφτα για τη συγγραφή των ανεπαρκών βιβλίων... Το πρόβλημα όμως δεν είναι το αν δίνονται πρόσθετα φυλλάδια. Είαι η γενικότερη νοοτροπία ότι στο σπίτι γίνεται άλλη τόση δουλειά όση στο σχολείο, ή ίσως ακόμα χειρότερα ότι ο μαθητής μαθαίνει στο σπίτι και όχι στην τάξη. Εκεί είναι το πρόβλημα. Τα φυλλάδια αν δοθούν στην τάξη ως φύλλα εργασιας είτε ατομικά είτε σε ομάδες, σε μια λογική ποσότητα, είναι πιο σωστό. Και μετά στο σπίτι δίνεις τόσο, όσο απαιτείται για να κάνει ο μαθητης μια επανάληψη αυτού που διδάχτηκε. (στο κάτω - κάτω, τον χρόνο που αφιερώνεις στην τάξη για οτν έλεγχο, μπορείς αντιστρόφως να τον αφιερώσεις για να γίνουν αρκετές ασκήσεις μέσα στην τάξη, που είσαι και σίγουρος ότι τις κάνουν όλα τα παιδιά). Επιπλέον, οι δάσκαλοι συνηθιζουν να δίνουν πολύ υλικό για εμβάθυνση σε σημείο να κάνουν σχεδον ύλη γυμνασίου, την οποία δεν μπορούν να παρακολουθήσουν όλα τα παιδιά λόγω του ρυθμού και του όγκου. Το ξερω πολύ καλά για τα φιλολογικά. στσην πέμπτη και την έκτη, κάποια παιδιά κάνουν στο σπίτι, με βοήθεια ή χωρίς, ασκήσεις συντακτικού επιπέδου β και γ γυμνασίου, ενώ άλλα παιδιά δεν ξεχωρίζουν ποιο είναι το ρήμα και το ουσιαστικό. Αυτό δεν είναι φυσιολογικό. Κι όμως, καλός δάσκαλος δεν θεωρείται αυτός που φροντίζει να ανέβει συνολικά το επίπεδο όλου του τμήματος μέχρι ένα σημείο στοιχειωδών γνώσεων, για να εξειδικεύσει μετά με όσους μ πορούν το κάτι παραπάνω. Καλός δάσκαλος θεωρείται αυτός που δίνει πολλές ασκήσειςς δύσκολες που αρέσουν στους γονείς των καλών μαθητών που παρακολουθούν τη δουλειά που γίνεται στο σχολείο. Και οι περισσότεροι γονείς θεωρούν ότι αν το παιδί έχει κάνει (η του έχουν κάνει) τις ασκήσεις για το σπίτι ειναι καλυμμένο, άρα δεν συμμετέχει στο μάθημα, ασχολούνται με το να παρουσιάζει μια πλασματική εικόνα ότι είναι γραμμένος (όχι όμως διαβασμένος), και διαιωνίζεται μια λάθος νοοτροπία. 

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 44 λεπτά , Έσπερος είπε:

Αυτο ισχύει, από τα βιβλία λείπουν ασκήσεις εμπέδωσης, κι επίσης συχνά οι ασκ΄σεις που προτείνονται είναι τελείως άσχετες με τον τυπικά νόμιμο τρόπο εξέτασης (στο Γυμνάσιο κ το Λύκειο), γιατί η συγγραφική ομάδα γράφει με βάση το πρόγραμμα σπουδών και όχι με βάση τη νομοθεσία για το είδος των ερωτήσεων (ω ναι, στην Ελλάδα αυτά τα δύο δεν συμβαδιζουν απόλυτα). Οπότε αν θες εμβάθυνση και εμπέδωση, πρέπει να δώσεις πρόσθετες ασκήσεις, που δυστυχώς δεν υπάρχουν ουτε στα βιβλία καθηγητή, ούτε σε καποιο αποθετηριο του ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής, τα κάνουμε μόνοι μας ενώ άλλοι παιρνουν λεφτα για τη συγγραφή των ανεπαρκών βιβλίων... Το πρόβλημα όμως δεν είναι το αν δίνονται πρόσθετα φυλλάδια. Είαι η γενικότερη νοοτροπία ότι στο σπίτι γίνεται άλλη τόση δουλειά όση στο σχολείο, ή ίσως ακόμα χειρότερα ότι ο μαθητής μαθαίνει στο σπίτι και όχι στην τάξη. Εκεί είναι το πρόβλημα. Τα φυλλάδια αν δοθούν στην τάξη ως φύλλα εργασιας είτε ατομικά είτε σε ομάδες, σε μια λογική ποσότητα, είναι πιο σωστό. Και μετά στο σπίτι δίνεις τόσο, όσο απαιτείται για να κάνει ο μαθητης μια επανάληψη αυτού που διδάχτηκε. (στο κάτω - κάτω, τον χρόνο που αφιερώνεις στην τάξη για οτν έλεγχο, μπορείς αντιστρόφως να τον αφιερώσεις για να γίνουν αρκετές ασκήσεις μέσα στην τάξη, που είσαι και σίγουρος ότι τις κάνουν όλα τα παιδιά). Επιπλέον, οι δάσκαλοι συνηθιζουν να δίνουν πολύ υλικό για εμβάθυνση σε σημείο να κάνουν σχεδον ύλη γυμνασίου, την οποία δεν μπορούν να παρακολουθήσουν όλα τα παιδιά λόγω του ρυθμού και του όγκου. Το ξερω πολύ καλά για τα φιλολογικά. στσην πέμπτη και την έκτη, κάποια παιδιά κάνουν στο σπίτι, με βοήθεια ή χωρίς, ασκήσεις συντακτικού επιπέδου β και γ γυμνασίου, ενώ άλλα παιδιά δεν ξεχωρίζουν ποιο είναι το ρήμα και το ουσιαστικό. Αυτό δεν είναι φυσιολογικό. Κι όμως, καλός δάσκαλος δεν θεωρείται αυτός που φροντίζει να ανέβει συνολικά το επίπεδο όλου του τμήματος μέχρι ένα σημείο στοιχειωδών γνώσεων, για να εξειδικεύσει μετά με όσους μ πορούν το κάτι παραπάνω. Καλός δάσκαλος θεωρείται αυτός που δίνει πολλές ασκήσειςς δύσκολες που αρέσουν στους γονείς των καλών μαθητών που παρακολουθούν τη δουλειά που γίνεται στο σχολείο. Και οι περισσότεροι γονείς θεωρούν ότι αν το παιδί έχει κάνει (η του έχουν κάνει) τις ασκήσεις για το σπίτι ειναι καλυμμένο, άρα δεν συμμετέχει στο μάθημα, ασχολούνται με το να παρουσιάζει μια πλασματική εικόνα ότι είναι γραμμένος (όχι όμως διαβασμένος), και διαιωνίζεται μια λάθος νοοτροπία. 

 

Κατά την γνώμη σου ποιος είναι ο λόγος που δεν γίνονται αυτές οι ασκήσεις εμπέδωσης/φυλλάδια/έξτρα ασκήσεις στην τάξη?

 

Είναι θέμα νοοτροπίας γονιών και σχολείου, όγκου ύλης, ωραρίου λειτουργίας, κάτι άλλο που δεν μπορώ να σκεφτώ?

 

Στο δικό μας σχολείο γίνονται σχεδόν τα πάντα στο σχολείο, όχι σε ώρα μελέτης μετά το τέλος του ωραρίου, αλλά κατά την διάρκεια του μαθήματος σε ξεχωριστές ώρες που έχουν προβλεφθεί για εμπέδωση της ύλης. Καταχρηστικά ονομάζονται μελέτη αλλά δεν είναι, καθώς υπάρχει μελέτη πάντα και για το σπίτι αλλά ποτέ μα ποτέ φυλλάδια επί φυλλαδίων και ασκήσεις επί ασκήσεων. ΌΜΩΣ το σχολείο έχει ενιαίο ωράριο για όλους μέχρι τις 16.00.

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 45 λεπτά , Deena είπε:

 

Κατά την γνώμη σου ποιος είναι ο λόγος που δεν γίνονται αυτές οι ασκήσεις εμπέδωσης/φυλλάδια/έξτρα ασκήσεις στην τάξη?

 

Είναι θέμα νοοτροπίας γονιών και σχολείου, όγκου ύλης, ωραρίου λειτουργίας, κάτι άλλο που δεν μπορώ να σκεφτώ?

 

Στο δικό μας σχολείο γίνονται σχεδόν τα πάντα στο σχολείο, όχι σε ώρα μελέτης μετά το τέλος του ωραρίου, αλλά κατά την διάρκεια του μαθήματος σε ξεχωριστές ώρες που έχουν προβλεφθεί για εμπέδωση της ύλης. Καταχρηστικά ονομάζονται μελέτη αλλά δεν είναι, καθώς υπάρχει μελέτη πάντα και για το σπίτι αλλά ποτέ μα ποτέ φυλλάδια επί φυλλαδίων και ασκήσεις επί ασκήσεων. ΌΜΩΣ το σχολείο έχει ενιαίο ωράριο για όλους μέχρι τις 16.00.

να απαντησω κ εγω πανω σε αυτο,απο την μερια του μαθητη παλια,κ του γονιου τωρα

ειναι κ θεμα χρονου.τα δικα μου σχολανε 1,το ολοημερο 3,κ να εμεναν παλι δ θα εκαναν τετοια

υπαρχουν γονεις που θεωρουν οτι με τις πολλες ασκησεις σπιτι γινεται δουλεια

αντιστοιχα δασκαλοι που το πιστευουν

τα βιβλια δ βοηθανε

το συστημα εξετασεων επισης

ουτε ο ογκος της υλης

κ δυστυχως οι μεταρρυθμισεις ποτε δ ξεκινανε απο την βαση

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

πρίν από 29 λεπτά , Deena είπε:

 

Κατά την γνώμη σου ποιος είναι ο λόγος που δεν γίνονται αυτές οι ασκήσεις εμπέδωσης/φυλλάδια/έξτρα ασκήσεις στην τάξη?

 

Είναι θέμα νοοτροπίας γονιών και σχολείου, όγκου ύλης, ωραρίου λειτουργίας, κάτι άλλο που δεν μπορώ να σκεφτώ?

 

Στο δικό μας σχολείο γίνονται σχεδόν τα πάντα στο σχολείο, όχι σε ώρα μελέτης μετά το τέλος του ωραρίου, αλλά κατά την διάρκεια του μαθήματος σε ξεχωριστές ώρες που έχουν προβλεφθεί για εμπέδωση της ύλης. Καταχρηστικά ονομάζονται μελέτη αλλά δεν είναι, καθώς υπάρχει μελέτη πάντα και για το σπίτι αλλά ποτέ μα ποτέ φυλλάδια επί φυλλαδίων και ασκήσεις επί ασκήσεων. ΌΜΩΣ το σχολείο έχει ενιαίο ωράριο για όλους μέχρι τις 16.00.

Πιστεύω είναι όλα όσα λες. συνολική νοοτροπία, ογκος ύλης κ έλλειψη ευελιξίας (στα ιδιωτικά κόβουν από την ύλη διάφορα περιττά ή ανούσια ή εκτός τόπου και χρόνου, και πολύ καλά κάνουν, εμείς κόβουμε ό,τι μπορούμε αλλά στα κρυφά και με ατομική πρωτοβουλία), υπερβάλλων ζήλος, συνήθεια, και σε πολύ μεγάλο βαθμό, ο συντηρητισμος των εκπαιδευτικών.

 

Πάντα υπερασπίζομαι τους εκπαιδευτικούς, όμως σ αυτό το θέμα δεν χαρίζομαι. Οι περισσότεροι, ειδικά στη δευτεροβάθμια, είναι συντηρητικοί έως πουριτανοί. Στο μυαλό τους η δουλειά είναι: ελέγχω ασκήσεις και εξετάζω, παραδίδω το μάθημα με συμμετοχή μααθητών, που σηκώνουν χερι κυρίως οικειοθελώς, κ επειδή βιαζόμαστε αξιοποιώ αυτους που σηκώνουν πρώτοι, ρωταμε πού κ πού κ κάπον που δεν σηκώνει χέρι, ανάλογα με τον χρόνο κάνουμε κάτι στην τάξη, και μιας κ ο χρόνος δεν επαρκεί, πάλι θα τελειώσουν πρώτοι αυτοί που μπορούν κλπ. Κι ένα από τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης, και πολύ συνηθισμένο παραπονο στους γονείς, είναι το "τα ξέρει, αλλά δεν σηκώνει χέρι από μόνος του". Γι αυτό λέω πουριτανισμός, γιατί δεν είναι απλά ότι βαθμολογούμε το τι γνωρίζουν, αλλά μας απασχολεί και το αν έχουν το προφίλ του καλού, ήσυχου και επιμελούς μαθητή. Υποσυνείδητα γίνοντια αυτά, όχι από κακία. Αναπαραγεται το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα, από το  οποίο προήλθαμε.

 

Κι εμένα μου πήρε καιρό να απαλλαγώ από αυτή τη νοοτροπία. Τώρα πια έχω γίνει ρεαλίστρια. Πολλά παιδια δεν διαβάζουν στο σπίτι. Δεν είναι σωστό, δεν μ αρέσει να μην βλέπω ποτέ τους γονείς να έρχονταιαι να ρωτήσουν, δεν μου αρέσει να μην έχουν τετράδια, αλλά συμβαίνει. Μπορώ να τους αγνοήσω, και να τους κόψω για να έρθουν τον Σεπτέμβριο με ένα επιφανειακό πασάλειμμα να περάσουν, και να θεωρώ ότι έκανα σωστά τη δουλεια μου γιατί "τους έδωσα ένα μήνυμα" και δεν θα το επαναλάβουν. Αυτή είναι η εύκολη λύση. Επί της ουσίας δεν θα  μάθουν κάτι.

 

Μπορώ να το δω όμως πιο δημιουργικά. Να κάνω μαζί τους μια συμφωνία: δυσκολευονται πχ στη γραμματική και το συντακτικό στα αρχαία; οκ, θέλω να κάτσουν να διααβάσουν προσεκτικά τις μμεταφράσεις για να απαντήσουν στις νοηματικές ερωτήσεις, και στην τάξη να κρατούν σημειώσεις όπως όλοι και θα τους κάνω ερωτήσεις που μπορύν να απαντήσουν για να συμμετέχουν. Αυτό συνήθως πιάνει. Και είσαι σαφής, ότι αν δεν δεχτούν να αξιοποιήσουν ούτε αυτή τη βοήθεια, θα αναλάβουν τις ευθύνες τους. Και το ακόμα πιο προχωρημένο και πιο αποτελεσματικό, αλλά θέλει τελείως διαφορετική οργάνωση του μαθηματος, είναι να το κάνεις όλο σε μορφή φύλλων εργασίας που θα γίνονται στην τάξη, η νεα γνώση θα προκύπτει βασικά από τα φύλλα εργασίας, οπότε θα τα μαθαίνουν επί τόπου σε καποιον βαθμό, και τουλάιχστον όσοι δεν διαβάζουν στο σπίτι, θα έχουν  μάθει τα στοιχειώδη για να προχωρήσουν. Ετσι στην αρχή προχωράς πολύ αργά βέβαια, αλλα όταν κερδίσεις να έχουν όλοι οι μαθητές ένα μίνιμουμ ενδιαφέροντος και κάποιες βάσεις, μπορείς μετά να προχωρήσεις πιο γρήγορα και να εμβαθυνεις και για τους υπολοίπους. Όσοι δεν διαβάζουν σπίτι βέβαια, δεν θα διαβάζουν ούτε μ αυτή τη μέθοδο. Αλλά κάτι θα μάθουν για να μπορούν να ανταποκριθούν.

 

Αν ρωτήσεις βέβαια πολλους καθηγητές, θα οσυ πουν ότι αυτό δεν είναι σωστό, γιατί έτσι αδικείται αυτός που διαβάζει, και περνάς το μήνυμα ότι δεν χρειάζεται να ασχολείσαι στο σπίτι κλπ. Λες και έχει περισσότερη σημασία το αν καποιος μελετάει, από το να μάθουν όλοι κάτι. Στο δικό μου σχολείο, που όλοι ενδιαφέρονται για το μάθημα και ασχολούνται, αλλά γενικά είναι πολύ συντηρητικοί και έχουν και την τάση να στραβοκοιτάζουν, αυτούς που το κάνουν αυτό, δεν τους πιστεύουν. Αλήθεια. Θεωρούν ότι κοροιδεύουν, ότι χαρίζονται στους μαθητές, ή ότι το παίζουν καλοί παιδαγωγοί όταν λένε οτι ο τάδε στο δικό τους μάθημα παρακολουθεί και προσπαθεί, ΄ότι υπονομεύουν τη δουλειά των υπολοίπων για΄τι τους κάνουν να φαίνονται κακοί και τέτοια. Ελπίζω ότι δεν είναι όλα τα σχολεία έτσι. Τα δημοτικά σίγουρα είναι σε μικρότερο βαθμό. Αλλά κρίνοντας από την κατάσταση και το χάσμα μεταξύ των μαθητών μου, είμαι σίγουρη ότι από κάποια τάξη και μετά, η δουλειά γίνεται μόνο με τα παιδιά που μελετούν στο σπίτι (είναι πολλά, η κοινωνία εδώ θέλει τους καλούς βαθμούς, τα αριστεία και το να λέει ΄τοι το παιδί είναι καλός μαθητής) και οι άλλοι αφήνονται σε μια κατάσταση αδιαφορίας και συχνά ημιαναλφαβητισμού. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Deena said:

Ως προς το "Άσε το παιδί να πάει αδιάβαστο για να αναλάβει την ευθύνη", χαρακτηριστικό είναι ότι μόλις φέτος στην Δ' Δημ. μας έδωσαν σχετική προτροπή και μας είπαν ότι τώρα είναι η κατάλληλη ηλικία για τέτοια "απαίτηση" από τα παιδιά.

 

Σε πρωτάκι ειδικά δεν μπορώ να φανταστώ πώς μπορεί να γίνει, το θεωρώ αδύνατο και δυνητικά καταστροφικό. Γενικώς οι πρώτες τάξεις του δημοτικού κι εγώ πιστεύω ότι θέλουν αρκετή καθοδήγηση, θέλουν να δείξεις τον τρόπο και την μέθοδο και η "απομάκρυνση" του γονιού από την διαδικασία να γίνει σταδιακά, ανάλογα και με την ανταπόκριση του παιδιού.

 

Όσο για τα φυλλάδια, μια ματιά στα σχολικά βιβλία να ρίξει κανείς και αντιλαμβάνεται ότι εμπέδωση της ύλης μόνο με ό,τι υπάρχει στο βιβλίο είναι αδύνατη. Σαν να είναι φτιαγμένα τα βιβλία με πλήρη συνείδηση ότι θα χρειαστούν έξτρα φωτοτυπίες ή σχολικό βοήθημα. Στο σχολείο που πάνε τα παιδιά μου χρησιμοποιούν τα βιβλία μαθηματικών των δημοσίων σχολείων της Κύπρου, σχεδόν δεν κάνουν φυλλάδια (άντε μισό επαναληπτικό το Σ/Κ), σχεδόν δεν γράφουν καν στο τετράδιο των μαθηματικών, βλέπεις όμως το βιβλίο και είναι άλλου επιπέδου. 

 

Αν επιτρέπετε, επειδή είναι ένα θέμα που με έχει απασχολήσει στο παρελθόν πολύ όμως δεν μπόρεσα να βρω λύση, ποια ευθύνη θα αναλάβει; Θα τιμωρηθεί μετά ίσως με κάποιο τρόπο στο σπίτι για τον κακό βαθμό; Δεν έχω βρει κάποια φόρμουλα που να μην περιλαμβάνει συνέπειες από το σπίτι. Υπάρχει κάποια ιδέα από τις δασκάλες;

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 14 λεπτά , CutiePies είπε:

 

Αν επιτρέπετε, επειδή είναι ένα θέμα που με έχει απασχολήσει στο παρελθόν πολύ όμως δεν μπόρεσα να βρω λύση, ποια ευθύνη θα αναλάβει; Θα τιμωρηθεί μετά ίσως με κάποιο τρόπο στο σπίτι για τον κακό βαθμό; Δεν έχω βρει κάποια φόρμουλα που να μην περιλαμβάνει συνέπειες από το σπίτι. Υπάρχει κάποια ιδέα από τις δασκάλες;


Να διευκρινίσω καταρχήν ότι δεν είμαι δασκάλα. Επίσης έχω μικρής ηλικίας παιδιά, οπότε δεν τίθεται θέμα βαθμών κλπ.

 

Δεν ξέρω τί κάνουν στο σχολείο σε περίπτωση παιδιών που πάνε αδιάβαστα, εγώ προσωπικά θα κοιτούσα αν το παιδί προσπαθεί , ανεξαρτήτως επίδοσης.

 

Η κόρη μου πχ πιθανόν έχει κάποιες μαθησιακές δυσκολίες, είναι όμως πολύ φιλότιμη και προσπαθεί πολύ παρόλο που σίγουρα αυτό απαιτεί πολύ περισσότερο κόπο από ένα παιδί χωρίς δυσκολίες.

 

Εννοείται ότι τα γραπτά της δεν είναι πάντα καλά, αφού όμως προσπαθεί δεν υπάρχει περίπτωση να επιβάλω την οποιαδήποτε συνέπεια. Δυσκολεύομαι να φανταστώ και ποια θα μπορούσε να είναι αυτή βασικά.

 

Το μόνο που κάνω και στα 2 παιδιά και το έχουμε συμφωνήσει είναι ότι πρώτα τελειώνουν το διάβασμα τους και μετά πάνε σε οποιαδήποτε δραστηριότητα. Τις μέρες που χαζεύουν και δεν αρχίζουν εγκαίρως χάνουν τις δραστηριότητες.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Deena said:


Να διευκρινίσω καταρχήν ότι δεν είμαι δασκάλα. Επίσης έχω μικρής ηλικίας παιδιά, οπότε δεν τίθεται θέμα βαθμών κλπ.

 

Δεν ξέρω τί κάνουν στο σχολείο σε περίπτωση παιδιών που πάνε αδιάβαστα, εγώ προσωπικά θα κοιτούσα αν το παιδί προσπαθεί , ανεξαρτήτως επίδοσης.

 

Η κόρη μου πχ πιθανόν έχει κάποιες μαθησιακές δυσκολίες, είναι όμως πολύ φιλότιμη και προσπαθεί πολύ παρόλο που σίγουρα αυτό απαιτεί πολύ περισσότερο κόπο από ένα παιδί χωρίς δυσκολίες.

 

Εννοείται ότι τα γραπτά της δεν είναι πάντα καλά, αφού όμως προσπαθεί δεν υπάρχει περίπτωση να επιβάλω την οποιαδήποτε συνέπεια. Δυσκολεύομαι να φανταστώ και ποια θα μπορούσε να είναι αυτή βασικά.

 

Το μόνο που κάνω και στα 2 παιδιά και το έχουμε συμφωνήσει είναι ότι πρώτα τελειώνουν το διάβασμα τους και μετά πάνε σε οποιαδήποτε δραστηριότητα. Τις μέρες που χαζεύουν και δεν αρχίζουν εγκαίρως χάνουν τις δραστηριότητες.

 

Ναι, αναρρωτιόμουν. Η δασκάλα που πρότεινε να αφήσουμε το παιδί να υποστεί τις συνέπειες πηγαίνοντας αδιάβαστο, προτείνει κάποιες συνέπειες; Δεν έχω δει να ενοχλούνται τα παιδιά από τον κακό βαθμό, εκτός αν ενοχλούνται στην οικογένεια. Ακούγεται όμορφη ιδέα και με έχει προβληματίσει αρκετά. Την έχω ακούσει στο παρελθόν. Δεν καταλαβαίνω γιατί να πιάσει. Αν δεν υπενθυμίζουμε στα παιδιά ότι έχουν υποχρεώσεις, δε θα τα φορτώσουν στον κόκκορα; Εκτός αν τα μαλώνουμε μετά στο σπίτι.  Όποτε το σκέφτομαι, μπερδεύομαι. 

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 56 λεπτά , CutiePies είπε:

 

Ναι, αναρρωτιόμουν. Η δασκάλα που πρότεινε να αφήσουμε το παιδί να υποστεί τις συνέπειες πηγαίνοντας αδιάβαστο, προτείνει κάποιες συνέπειες; Δεν έχω δει να ενοχλούνται τα παιδιά από τον κακό βαθμό, εκτός αν ενοχλούνται στην οικογένεια. Ακούγεται όμορφη ιδέα και με έχει προβληματίσει αρκετά. Την έχω ακούσει στο παρελθόν. Δεν καταλαβαίνω γιατί να πιάσει. Αν δεν υπενθυμίζουμε στα παιδιά ότι έχουν υποχρεώσεις, δε θα τα φορτώσουν στον κόκκορα; Εκτός αν τα μαλώνουμε μετά στο σπίτι.  Όποτε το σκέφτομαι, μπερδεύομαι. 

με αυτο που λενε,δ νομιζω οτι εννοουν κτ περισσοτερο απο αυτο

να παει το παιδι αδιαβαστο,να ρωτηθει πχ μεσα στην ταξη κ να μην εχει τι να πει,να παρει μικρο βαθμο πχ μετα απο πολλες φορες που θα γινει,οταν υπαρχουν βαθμοι.ισως αργοτερα να υπαρχουν συνεπειες στο σπιτι,πχ δ πηγες καλα στο τεστ που ειχατε,δ θα πας βολτα το σ/κ για επαναληψη

πραγματικα μονο εικασιες μπορω να κανω.κ μενα ειναι μικρα τα παιδια.δ μπορω να φανταστω κτ αλλο

νομιζω οτι στα μικρα παιδακια,δημοτικου,πιανει απλα κ μονο επειδη θελουν να ειναι ενταξει στις υποχρεωσεις τους.τουλ στην κορη μου δ αρεσει καθολου να αφησει κτ μισο.ισως τα περισσοτερα,οχι ολα

ειναι λιγο θεωρητικο ολο αυτο

γι αυτο θεωρω οτι ειδικα στις αρχες πρεπει να εισαι απο πανω,οσο γινεται χρονικα.να ελεγχεις,να υπενθυμιζεις.οχι να κανεις εσυ τα μαθηματα,αλλα να εισαι εκει να δειξεις τον τροπο μελετης,δ ειναι κτ που δειχνουν στο σχολειο.ο τροπος λυσης των ασκησεων ειναι αυτο που δειχνουν,οχι η οργανωση του διαβασματος

 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

1 ώρα πρίν, CutiePies είπε:

 

Ναι, αναρρωτιόμουν. Η δασκάλα που πρότεινε να αφήσουμε το παιδί να υποστεί τις συνέπειες πηγαίνοντας αδιάβαστο, προτείνει κάποιες συνέπειες; Δεν έχω δει να ενοχλούνται τα παιδιά από τον κακό βαθμό, εκτός αν ενοχλούνται στην οικογένεια. Ακούγεται όμορφη ιδέα και με έχει προβληματίσει αρκετά. Την έχω ακούσει στο παρελθόν. Δεν καταλαβαίνω γιατί να πιάσει. Αν δεν υπενθυμίζουμε στα παιδιά ότι έχουν υποχρεώσεις, δε θα τα φορτώσουν στον κόκκορα; Εκτός αν τα μαλώνουμε μετά στο σπίτι.  Όποτε το σκέφτομαι, μπερδεύομαι. 

Στο γυμνάσιο που είμαι εγω, όποιος ειναο συστηματικά αδιάβαστος, θέλει κ είναι. Δεν θα αισθανθεί άσχημα, εξάλλου δεν είναι κι ότι διαπομπεύει κανεις τους αδιάβαστους. Το πολύ πολύ που θα πιάσει είναι να ενημερώσεις τον γονιό. Αλλά στην πρώτη ευκαιρία χαλαρώνει. Στο δημοτικό φαντάζομαι ότι υπάρχει μεγαλύτερη συστολή κ δεν θα θέλουν να εκτεθούν. Άρα αν τους συμβεί μια φορά, θα φροντίσουν να μην ξαναγίνει. Μπορεί όμως να μην φτάσει ώς εκεί. Πιο απλα, μπορεί να έρθει βράδυ κ να διαπιστώσει ότι έχει εκκρεμότητες κ να αγχωθεί-κουραστεί/νυστάζει κ να καταλάβει τη συνέπειες του χαζεματος. Ή να στερηθεί βόλτα ή κάτι άλλο. Αυτά είναι καλύτερα πιστεύω σαν μέθοδοι. Δείχνει ότι είσαι κοντά κ παρακολουθείς αλλά όχι από πάνω. Αυτό που είναι σημαντικό είναι το να μην επέμβεις να βοηθήσεις αν όντως έχει χαζολογήσει. Εννοώ να μην προσφερθείς να κανεις εσυ μια εργασία ας πούμε. Ούτε να είσαι από πάνω κ να λες γράφε όλη την ώρα. Ας έχει ένα όριο στο μυαλό του, αν το ξεπεράσει, χάνει ο,τι θα έκανε μετά μέχρι να τελειώσει. Επίσης δεν χρειαχεται να γράφει ο γονιός τις ετικέτες των τετραδίων σε μεγάλα παιδιά. Είναι δίκη τους δουλειά. Ούτε να ελέγχει/φτιάχνει την τσάντα. Αν ξεχάσουν κάτι , να μην έρθει από το σπίτι να το φέρει. Αυτό είναι μια συνεπεια που μπορούν να υποστούν. 
 

θέλει πάντως ισορροπία στο να ενδιαφέρεσαι κ να παρακολουθείς, αλλά να μην περάσει το μήνυμα ότι η μελέτη γίνεται για να ευχαριστηθεί ο γονιός. Εμένα με εξέταζε η μαμα μου. Όταν σταμάτησε (στη β γυμνασίου!!!!!) σταμάτησα κ εγω να μαθαίνω απ έξω. έκανα μια ανάγνωση κ θυμόμουν από την παράδοση κ εθχα κ γενικές γνώσεις ως βιβλιοφάγος. Μέχρι α λυκείου αυτό. Μια χαρά επιβίωσε, απλώς στη Β έδωσα πανελλήνιες όλα τα μαθήματα κ εκεί ήταν τεράστιο σοκ, να κάθομαι να μαθαίνω απ έξω. Γιατί είχα κάνει έναν λανθασμένο συσχετισμό. Ακόμη, επειδή μου έλεγχαν τις ασκήσεις των αγγλικών, όταν εκεί γύρω στο lower δεν είχαν τόσες γνώσεις πια για να το κάνουν κ ήταν κ πολλές οι ασκήσεις, φοβόμουν να σηκώσω χέρι μήπως ήταν λάθος. Αυτά είναι υπερβολές. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Έσπερος said:

Στο γυμνάσιο που είμαι εγω, όποιος ειναο συστηματικά αδιάβαστος, θέλει κ είναι. Δεν θα αισθανθεί άσχημα, εξάλλου δεν είναι κι ότι διαπομπεύει κανεις τους αδιάβαστους. Το πολύ πολύ που θα πιάσει είναι να ενημερώσεις τον γονιό. Αλλά στην πρώτη ευκαιρία χαλαρώνει. Στο δημοτικό φαντάζομαι ότι υπάρχει μεγαλύτερη συστολή κ δεν θα θέλουν να εκτεθούν. Άρα αν τους συμβεί μια φορά, θα φροντίσουν να μην ξαναγίνει.

 

Δεν το έχω νιώσει σε καμία τάξη αυτό που λέτε. Έχω ακούσει βέβαια τη συμβουλή πολλές φορές. Αφήστε τα παιδιά να εκτεθούν, να πάρουν κακό βαθμό. Όμως δεν καταλαβαίνω πώς θα δουλέψει. Και στο Δημοτικό υπάρχουν κακοί μαθητές. Δεν έχω την εντύπωση ότι στεναχωριούνται. Αν οι γονείς δεν τα επιβλέπουν και δεν τα μαλώνουν. Τώρα λέω στα παιδιά μου ότι αν δεν διαβάσουν, δε θα παίξουν ηλεκτρονικά, δε θα πάνε βόλτα με την παρέα τους, δε θα πάνε στα εξωσχολικά τους. Δεν εννοώ να τους λύσω τις ασκήσεις, ούτε να τα εξετάζω. Όμως δεν πρέπει να έχουμε κανόνες; Νομίζω ότι αν τους έδειχνα ότι δεν με πειράζει, δεν ανοίγαν βιβλίο, και τα άφηνα να παίζουν playstation ή να είναι για μπάσκετ με τους φίλους τους, απλά θα τα μάθαινα να μην ασχολούνται με το σχολείο. Εξάλλου βλέπω τέτοια παραδείγματα γύρω μου. Εκτός αν εννοεί η δασκάλα ότι μετά θα πιάσει τα παιδάκια να τους μιλήσει μαζί με τη μαμά και το μπαμπά; Νομίζω θα ήταν πιο άσχημο; Πρώτα τα αφήνω ελεύθερα, και μετά τα μαλώνω;

Με ανησυχήσατε τώρα με την ιστορία σας. Νόμιζα ότι αν το διάβασμα γίνει συνήθεια, είμαστε εντάξει.

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 28 λεπτά , CutiePies είπε:

 

Δεν το έχω νιώσει σε καμία τάξη αυτό που λέτε. Έχω ακούσει βέβαια τη συμβουλή πολλές φορές. Αφήστε τα παιδιά να εκτεθούν, να πάρουν κακό βαθμό. Όμως δεν καταλαβαίνω πώς θα δουλέψει. Και στο Δημοτικό υπάρχουν κακοί μαθητές. Δεν έχω την εντύπωση ότι στεναχωριούνται. Αν οι γονείς δεν τα επιβλέπουν και δεν τα μαλώνουν. Τώρα λέω στα παιδιά μου ότι αν δεν διαβάσουν, δε θα παίξουν ηλεκτρονικά, δε θα πάνε βόλτα με την παρέα τους, δε θα πάνε στα εξωσχολικά τους. Δεν εννοώ να τους λύσω τις ασκήσεις, ούτε να τα εξετάζω. Όμως δεν πρέπει να έχουμε κανόνες; Νομίζω ότι αν τους έδειχνα ότι δεν με πειράζει, δεν ανοίγαν βιβλίο, και τα άφηνα να παίζουν playstation ή να είναι για μπάσκετ με τους φίλους τους, απλά θα τα μάθαινα να μην ασχολούνται με το σχολείο. Εξάλλου βλέπω τέτοια παραδείγματα γύρω μου. Εκτός αν εννοεί η δασκάλα ότι μετά θα πιάσει τα παιδάκια να τους μιλήσει μαζί με τη μαμά και το μπαμπά; Νομίζω θα ήταν πιο άσχημο; Πρώτα τα αφήνω ελεύθερα, και μετά τα μαλώνω;

Με ανησυχήσατε τώρα με την ιστορία σας. Νόμιζα ότι αν το διάβασμα γίνει συνήθεια, είμαστε εντάξει.

εγω θεωρω αυτο που κανεις σωστο

φυσικα κ μπαινουν κανονες απο την αρχη.ετσι γινεται συνηθεια το διαβασμα κ μαθαινουν οτι το σχολειο ειναι μια υποχρεωση που πρεπει να κανουν κ τα αλλα για ευχαριστηση κ σε δευτερο χρονο

αυτο που λεει η εσπερος δ νομιζω οτι επρεπε να σας ανησυχησει

(απο την πρωτη δημοτικου η δασκαλα μας ειπε να ετοιμαζει το παιδι μονο την τσαντα.κ δ εχω δει ετικετες γραμμενες απο γονεις.ισχυει αυτο;εντυπωση μου κανει)

αυτο που λεει η εσπερος ειναι το αλλο ακρο.οπως οταν ειναι μικρα τα παιδια παρεμβαινουμε στις διενεξεις με αλλα παιδακια,πχ στα 3χρ,κ σιγα σιγα το αφηνουμε να τις λυνει μονο,ετσι κ με το διαβασμα.στην πρωτη ειμαστε απο πανω,μετα την τριτη δημοτικου σιγα σιγα το παιδι ειναι μονο.(αναλογα κ το καθε παιδι φυσικα)κ φυσικα δ του περναμε οτι το διαβασμα το κανει για μας

απο την αλλη υπαρχουν γενικα προβληματα στην εκπαιδευση οπως η παπαγαλια πχ.που γενικα για μενα δ θα επρεπε να υπαρχει.

οπως κ αυτο με το να σηκωνεις χερι.ποτε δ το εκανα.ενω ηξερα την απαντηση,κ σιγουρη ημουν,απλα ποτε δ μου αρεσε.ομως γενικα πρεπει να δινουμε πρωτοβουλιες στα παιδια κ να χτιζουμε την αυτοπεποιθηση τους,ετσι ωστε αν δ συμμευεχουν να μην ειναι απο ανασφαλεια τουλ

Link to comment
Share on other sites

9 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

Πιο απλα, μπορεί να έρθει βράδυ κ να διαπιστώσει ότι έχει εκκρεμότητες κ να αγχωθεί-κουραστεί/νυστάζει κ να καταλάβει τη συνέπειες του χαζεματος. Ή να στερηθεί βόλτα ή κάτι άλλο. Αυτά είναι καλύτερα πιστεύω σαν μέθοδοι. Δείχνει ότι είσαι κοντά κ παρακολουθείς αλλά όχι από πάνω. Αυτό που είναι σημαντικό είναι το να μην επέμβεις να βοηθήσεις αν όντως έχει χαζολογήσει.

 

Στην δική μας περίπτωση, αυτή η συνηθισμένη συνέπεια.

 

Ο γιος μου για παράδειγμα έχει στο σχολείο ιστορία τις Τρίτες και κάθε Δευτέρα απόγευμα έχει άθλημα. Πάντα του λέω να διαβάσει την ιστορία το Σ/Κ, να μην την έχει Δευτέρα απόγευμα. Όταν βαριέται και δεν το κάνει, δεν θα κάτσω να τον κηνυγάω όλη την Κυριακή αν έκανε την ιστορία ή όχι, απλά αν φτάσει η ώρα του αθλήματος την Δευτέρα και δεν έχει τελειώσει διάβασμα, δεν πάει στο άθλημα.

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 59 λεπτά , CutiePies είπε:

Με ανησυχήσατε τώρα με την ιστορία σας. Νόμιζα ότι αν το διάβασμα γίνει συνήθεια, είμαστε εντάξει.

Κοιτα να δεις, κρίνοντας εκ των υστέρων, μπήκα σε σχολή με ψηλή βάση της πρώτης μου επιλογής, τελείωσα, έκανα μεταπτυχιακά, πέρασα εξετάσεις ασεπ, δεν μου έμεινε κάποιο κουσούρι επειδή σε κάποιες τάξεις δεν καθόμουν να παπαγαλίσω την ιστορία κ τα θρησκευτικά. Όμως η μαμα μου ήταν ο τύπος της καταπιεστικής μαμάς. Ήταν κάτι ακραίο. Υπάρχουν ενδιάμεσες λύσεις, γι αυτό το είπα. Δεν αδιαφορείς φυσικά, δείχνεις ότι σε ενδιαφέρει το σχολείο, αλλά παραμένει υπόθεση του παιδιού πάντα. Δεν κρατάς το βιβλίο για να σου λέει καταλεπτως τα πάντα κ να το στέλνεις να το διαβάσει πάλι κ πάλι μέχρι να θεωρήσεις ότι τα ξέρει άριστα για να πάρει δέκα. Αυτό είναι ακρότητα. Αυτό ήθελα να εξηγήσω. 

πρίν από 36 λεπτά , vicky86 είπε:

απο την πρωτη δημοτικου η δασκαλα μας ειπε να ετοιμαζει το παιδι μονο την τσαντα.κ δ εχω δει ετικετες γραμμενες απο γονεις.ισχυει αυτο;εντυπωση μου κανει)

ετικέτες γραμμένες από γονείς βλέπω συχνά στο γυμνάσιο… έχω δει κ απαντήσεις γραμμένες από γονείς, με τον δικό τους γραφικό χαρακτήρα δλδ…

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Έσπερος είπε:

 

ετικέτες γραμμένες από γονείς βλέπω συχνά στο γυμνάσιο… έχω δει κ απαντήσεις γραμμένες από γονείς, με τον δικό τους γραφικό χαρακτήρα δλδ…

αλήθεια τώρα?? μα πώς γίνεται?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Έσπερος said:

 

ετικέτες γραμμένες από γονείς βλέπω συχνά στο γυμνάσιο… έχω δει κ απαντήσεις γραμμένες από γονείς, με τον δικό τους γραφικό χαρακτήρα δλδ…

έλα τώρα!!!!!!!!!!!!απίστευτο!!!!! μα τι νόημα έχει αυτό? το θέμα είναι να μπορέσει ένα παιδί να τα κάνει όλα αυτά μόνο του!!

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 37 λεπτά , kotsifikos είπε:

έλα τώρα!!!!!!!!!!!!απίστευτο!!!!! μα τι νόημα έχει αυτό? το θέμα είναι να μπορέσει ένα παιδί να τα κάνει όλα αυτά μόνο του!!

μονο αυτο? περνανε τον καθηγητη για χαζο, οτι δεν θα καταλαβει τη διαφορα γραφικου χαρακτηρα?

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...