Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Recommended Posts

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

effie salonika!!!

Xronia polla kali xronia!!!!

Ta nea su ine poli efxarista, xerome para poli pu kataferate to 'k'!!! Bravo bravo!!!

Siga siga tha dis oti tha katharisi ke tis ipolipes leksules, min anisixis!!

i xara ton pedion se afta ine aperigrapti ine ena terastio katorthoma opote opu stathun thelun na to pun!!!

Sas efxome kali proodo ke kali xronia me igia ke panda epitixies!!

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 138
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

!ελένη!

Συγνώνη για την τοοοοοση καθυστέρηση. Προσπαθώ να σου στείλω ενα προσωπικό μήνυμα αλλά μου λέει οτι το inbox σου είναι γεμάτο και δεν μπορείς να δεχθείς άλλα μηνύματα!!!

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

  • 2 εβδομάδες μετά...

να εκφρασω κ εγω μια περιπου ανησυχια μου...κ λεω περιπου γιατι η μικρη δεν ειναι ακομα 3 (σε δυο μηνες γινεται) αλλα επειδη δεν λεει αρκετα συμφωνα, το σκεφτομαι λιγακι..

εχουμε προβλημα με τα:

δ-λεει γιασκαλα κ γαχτυλα

θ-χιελω

ξ και ψ τα λεει συνηθως τσ

και φυσικα το ρ που ειτε δεν το λεει, ειτε το λεει λ, ειτε -πιο σπανια- γ (πχ. το ψαρι τσαγι...)

 

μου ειπαν οτι εχει καθαρισει λιγο η ομιλια της απο τοτε που πηγε παιδικο, αλλα να πω την αληθεια εγω δεν εχω παρατηρησει κατι...εκτος απο την προοδο που εκανε να πει :γιουλεια αντι βουλεια (δουλεια):) κ γενικα αντι να λεει το δ -β στην αρχη της λεξης το λεει οπως κ στη μεση..

 

αν κανουμε μαζι επαναληψεις λεει σωστα το θ και το δ, αλλα μοιαζει σαν να εχει βολευτει με το πως το λεει κ δεν μπαινει στον κοπο να το αλλαξει πουθενα.

 

τι ασκησουλες μπορουμε να κανουμε για να της γινει συνηθεια αυτη η προφορα των συμφωνων; με το ρ τι κανουμε;:roll:

 

ευχαριστω!:)

Link to comment
Share on other sites

να εκφρασω κ εγω μια περιπου ανησυχια μου...κ λεω περιπου γιατι η μικρη δεν ειναι ακομα 3 (σε δυο μηνες γινεται) αλλα επειδη δεν λεει αρκετα συμφωνα, το σκεφτομαι λιγακι..

εχουμε προβλημα με τα:

δ-λεει γιασκαλα κ γαχτυλα

θ-χιελω

ξ και ψ τα λεει συνηθως τσ

και φυσικα το ρ που ειτε δεν το λεει, ειτε το λεει λ, ειτε -πιο σπανια- γ (πχ. το ψαρι τσαγι...)

 

μου ειπαν οτι εχει καθαρισει λιγο η ομιλια της απο τοτε που πηγε παιδικο, αλλα να πω την αληθεια εγω δεν εχω παρατηρησει κατι...εκτος απο την προοδο που εκανε να πει :γιουλεια αντι βουλεια (δουλεια):) κ γενικα αντι να λεει το δ -β στην αρχη της λεξης το λεει οπως κ στη μεση..

 

αν κανουμε μαζι επαναληψεις λεει σωστα το θ και το δ, αλλα μοιαζει σαν να εχει βολευτει με το πως το λεει κ δεν μπαινει στον κοπο να το αλλαξει πουθενα.

 

τι ασκησουλες μπορουμε να κανουμε για να της γινει συνηθεια αυτη η προφορα των συμφωνων; με το ρ τι κανουμε;:roll:

 

ευχαριστω!:)

 

κι εγώ παρόμοια προβλήματα είχα αλλά ξαφνικά μια μέρα μετά το καλοκαίρι, 3 ετών και 3 μηνών τα είπε όλα πεντακάθαρα. στον παιδικό είπαν να κόψουν την πιπίλα όσα παιδάκια τη χρησιμοποιούν γιατί καθαρίζει η ομιλία.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

Daf

καλησπέρα,καλή χρονιά με υγεία και πολλα΄χαμογελα. Η κορούλα σου είναι ακόμα μικρούλα γι αυτά τα σύμφωνα οπότε δεν υπάρχει λογος ανυσηχίας προς το παρόν. Είναι σημαντικό οτι έχει ήδη αλλάξει τον τρόπο που τα λέει ( όπως ανέφερες έλεγε βουλειά και τώρα γιουλειά ) οπότε σημαίνει οτι αυτός ο τρόπος άρθρωσης δεν είανι εδρεωμένος αλλά τροποποιείτε. Για το /ρ/ δεν το συζητώ είναι πολύ νωρίς. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να παίξετε λίγο με το /ξ/ και /ψ/ για να δεις αν μπορεί να πιάσει τον ήχο . π.χ. Πως φωνάζουμε μια γατούλα να έρθει /ψψψψψ/ με τα χειλάκια της να ξεκινάνε καλά κλειστά.Επίσης μπορείτε να κάνετε δοκιμές να το πει χωρίζοντάς το σε /απ-σα/ /απ-σε/ για να συνηθίσει τον τροπο άρθρωσης. Παρόμοιες ασ΄κησούλες είναι και για το /ξ/ που βγαίνει απο τα φωνήματα /ακ-σα/ /ακ-σε/ κτλ. Το σημαντικό είναι να καταλάβει στο /ξ/ οτι ο ήχος βγαίνει απο το λαιμό πρώτα κια μετά στα δοντάκια ο αέρας.

Όλα αυτά όμως να τα κάνετε πολύ χαλαρά, με παιχνίδι και αστεία γιατί είναι πολύ μικρούλα και δεν θα θέλει να το κάνει για πολύ ώρα. Μπορείς να τη διορθώνεις στον αυθόρμητό της λόγο αλλά λίγο με μέτρο, είναι ακόμα μικρή.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

Γεια σας

έχουμε κι εμείς θέμα με την ομιλία του γιου μου, ειναι 3 χρονών και 2 μηνών και δεν λέει καθαρά αρκετά σύμφωνα με απότελεσμα να μην γίνεται κατανοητός απο τρίτους.

Σε επίσκεψη μας σε λογοθεραπευτή μας είπε με κάθε επιφύλαξη βέβαια - καθώς περιμένουμε να κάνουμε ακοογραμμα και επανεξέταση στην αναπτυξιολόγο- ότι το προβλημά του έγκειται σε ατρόφία των μυών γύρω απο το στόμα του και έλλειψη ευελιξίας στη γλώσσα του. Θέμα κατανόησης δεν έχει, αναγνωρίζει αντικείμενα, τα λέει αλλά με τον δικό του τρόπο, όταν μιλάει ειναι σαν να μην κουνάει το στόμα του και τα χείλη του...

θέλω μια έμπειρη γνωμη για το πως μπορούμε κι εμείς στο σπίτι να τον βοηθήσουμε, ο ίδιος σε κάθε προσπάθεια διόρθωσης της ομιλίας αντιδρά,δεν θέλει να μας ακούσει κλπ. Αν υπάρχουν ασκήσεις για να βελτιώσει κάποια σύμφωνα,όπως το ψ, ξ, τ, αλλά κ το φ πολλές φορές ενω λέει φως δεν μπορεί να πει φεγγάρι ή φωτεινός .

Οποιαδήποτε συμβουλή ευπρόσδεκτη!!

WDWSp2.png

 

TAlMp2.png

Link to comment
Share on other sites

Daf

καλησπέρα,καλή χρονιά με υγεία και πολλα΄χαμογελα. Η κορούλα σου είναι ακόμα μικρούλα γι αυτά τα σύμφωνα οπότε δεν υπάρχει λογος ανυσηχίας προς το παρόν. Είναι σημαντικό οτι έχει ήδη αλλάξει τον τρόπο που τα λέει ( όπως ανέφερες έλεγε βουλειά και τώρα γιουλειά ) οπότε σημαίνει οτι αυτός ο τρόπος άρθρωσης δεν είανι εδρεωμένος αλλά τροποποιείτε. Για το /ρ/ δεν το συζητώ είναι πολύ νωρίς. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να παίξετε λίγο με το /ξ/ και /ψ/ για να δεις αν μπορεί να πιάσει τον ήχο . π.χ. Πως φωνάζουμε μια γατούλα να έρθει /ψψψψψ/ με τα χειλάκια της να ξεκινάνε καλά κλειστά.Επίσης μπορείτε να κάνετε δοκιμές να το πει χωρίζοντάς το σε /απ-σα/ /απ-σε/ για να συνηθίσει τον τροπο άρθρωσης. Παρόμοιες ασ΄κησούλες είναι και για το /ξ/ που βγαίνει απο τα φωνήματα /ακ-σα/ /ακ-σε/ κτλ. Το σημαντικό είναι να καταλάβει στο /ξ/ οτι ο ήχος βγαίνει απο το λαιμό πρώτα κια μετά στα δοντάκια ο αέρας.

Όλα αυτά όμως να τα κάνετε πολύ χαλαρά, με παιχνίδι και αστεία γιατί είναι πολύ μικρούλα και δεν θα θέλει να το κάνει για πολύ ώρα. Μπορείς να τη διορθώνεις στον αυθόρμητό της λόγο αλλά λίγο με μέτρο, είναι ακόμα μικρή.

 

σε ευχαριστω Λαουρα. ξεκινησε λιιιγο να λεει το δ κ θ ..

οταν προσπαθουμε το ξ οπως προτεινεις, λεει 'κ-τσ' :-P (οχι, δεν το 'χει απο που βγαινει ο αερας!) με το ψ ειναι πιο ευκολα τα πραγματα.

 

θα δουμε..θα επανελθω με νεοτερα εν καιρω.:)

Link to comment
Share on other sites

υπάρχει καποιο κολπο για το "Ρ" ? Εμενα που εχει αριστη αρθρωση σε ολα τα γραμματα (4 κλεισμενα) το Ρ το λεει ακομα πολυ εντονο Λ . Υπαρχει τροπος να τον βοηθησω να το πει σωστα?

Link to comment
Share on other sites

o γιος μου το ρ το ειπε αφού ειχε κλεισει τα 5, απο μόνος του. Οριακά θα έλεγα γιατι και εγώ θα ψαχνόμουν... Πηγαίνει νήπια φετος.

Νομίζω οτι οταν ξεκινουν το δημοτικο στα 6 πρεπει να τα λενε όλα.

Ενας φίλος του γιου μου δεν το λέει ακόμα αλλα ειναι 2 μηνες μικρότερος.

Εμεις προσπαθουσαμε να τον βαλουμε να λεει λεξεις με το ρ (πχ ενας ρινοκερος που χορευει ροκ εντ ρολ!!!), αλλά δεν αντιδρουσε καλά και τον αφήναμε για να μην στεναχωριεται:P

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Γειά σας,

έχουμε εναν γιο 3 ετων και 3 μηνων, ο οποιος απο νωρίς άρχησε να μιλάει με πλουσιο λεξιλόγιο και εξαιρετικη γραμματική.

 

Το πρόβλημα στην άρθρωση του ομως ειναι αρκετα περιεργο. Λεει το 'ρ' το 'θ' σ,ψ,ζ, σ αλλα το 'δ' το λεει 'ντ' και το ο καμια φορα 'ου', δηλαδη λεει το 'εδω' 'εντου' και το 'λ' λιγο εντονα καποιες φορες..σαν να εχει περιεργη προφορα ενω κανεις μας δεν εχει. Οταν του το εντοπιζουμε σαν παιχνιδι καταφερνει ακι το διρθωνει και λεει το δ, αρα μπορει, αλλα μετα το ξανακανει....Ειναι τοσο εντονο που μικροι και μεγαλοι το σχολιαζουν και νομιζω οτι αισθανεται ασχημα. Ειναι ακομα πιο εντονο δε γιατι η αρθρωση του στα υπολοιπα ειναι καλη αλλα εχει...εντονη προφορα!?!?

 

Οταν αρχισε να μιλαει στα 2 τον φροντιζε καποιες ωρες την ημερα μια κοπελα που ισως να ειχε παρομοια προφορα γιατι ηταν ξενη. Απο την αλλη, η κοπελα του μιλουσε λιγο, ενω εμεις ημασταν πολλες ωρες μαζι και του μιλουσαμε συνεχεια και απο πολυ μωρο προσπαθουσαμε να του μιλαμε καθαρα και οχι μπεμπεκιστικα. Μπορει απο τοτε να τον εχει επιρρεασει αυτο;

 

Φετος εχει παθει πολλες ωτιτιδες, αλλα δεν ξερω εαν αυτο επιρρεαζει την ακοη του γιατι παραλληλα μαθαινει αγγλικα ( το σχολειο του ειναι αγγλοφωνο ) και μαθαινει καινουργιες λεξεις συνεχεια με εξαιρετικη κιολας προφορα.

 

Θα το εκτιμουσα εαν με βοηθουσατε γιατι δεν θελω να αισθανεται ασχημα οταν μπορει να τον κοροιδευουν μεγαλυτερα παιδια. Ευχαριστω!

Link to comment
Share on other sites

ο γιος μου μέχρι 1.5 ετών έλεγα καμμιά 10ριά λέξεις όλες κι όλες. μόλις πήγε στον παιδικό (2 ετών) ξαφνικά άρχισε να μιλάει σχεδόν κανονικά με μεγάλες προτάσεις (και 10-12 λέξεις μαζί) απλά δεν έλεγε καθαρά το ξ (το έλεγε τσ). με το που έκλεισε 3 ετών και 3 μηνών τα έλεγε όλα πεντακάθαρα και από τότε δε βάζει γλώσσα μέσα....

Link to comment
Share on other sites

 

Κα Πατρωνη καλησπερα,

Θελω να σας ρωτησω το εξης, Ο γιος μου ειναι 4ετων 4μηνων.Απο 12 μηνων εχει αρχισει να μιλαει. Εχει σχεδον τελειο λογο αλλα ακομα δεν μπορει να πει καθαρα το λ το λεει απο το βαθος του στοματος λιγο ψευδα και το ρ το λεει επισης μεσα απο το στομα και οχι ψηλα την γλωσσα στα δοντια. το λεει δηλαδη σαν τους γαλλους. Ποτε καθαριζει τελειως η ομιλια πρεπει να κανουμε κατι να τον βοηθησουμε; γιατι το ψ και το Θ του το μαθαμε εμεις μαλλον καταλαθος ομως,χωρις εννοω τεχνικη. Επισης για τον αλλο μου γιο που μολις εκλεισε τα 2 η ομιλια του εντελως διαφορετικη.Πριν λιγους μηνες ξεκινησε τις λεξεις αλλα σχεδον σε ολες τις λεξεις δεν λεει την αρχη.Πχ νανταρινι αντι μανταρινι,χανη αντι μηχανη,απαπω αντι σ αγαπω κτλ τις δισυλλαβες τις λεει σωστα.

Πως προχωραει η εξελιξη λογου σε παιδια σαν τον μικρο μου που δεν ξεκινανε νωρις οπως ο 1ος μου δηλ 12μηνων αλλα περιπου 22μηνων;;

 

Σας ευχαριστω πολυ

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

kanela καλησπέρα.

Απο αυτά που περιγράφεις και σας είπε ο συνάδελφος για την μυική ατροφία του στόματος μιλάμε για υποτονία. Αυτό όμως δεν έπηρεάζει μόνο την άρθρωση αλλά πιθανότατα και την σίτισή του και την κατάποσή του. Παιδία με υποτονία και αδύναμους στοματοπροσωπικούς μύς, έχουν σιελόροια, δυσκολέυονται στο μάσημα τροφής και πολλές φορές πνίγονται.

Αν μιλάμε για κάτι τέτοιο τότε θα πρέπει να δοθούν μια σειρά ασκήσεων για ανδυνάμωση όλων των μυών γιατί είναι λογικό να έχει δυσκολία και στην άρθρωση. Αν δεν υπάρχει καλή κινητικότητα χειλιών γλώσσας, μάγουλα τότε η παραγωγή των φωνημάτων γίνεται με λάθος τρόπο.

Το ακοογραμμα είναι καλό να γίνει για να ξέρουμε αν ακούει πρώτον και σε τι συχνότητες ακούει το παιδί για την ακαλύτερη ακουστική επεξεργασία των φωνημάτων. Επίσης η επίσκεψη στον αναπτυξιολόγο θα σας βοηθήσει γιατί θα έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την πορεία ανάπτυξής του και σε τομέις κίνησης κτλ. γιατί όλα αυτά θα πρέπει να συμβαδίζουν.

Ο συνάδελφος ζήτησε να σας ξαναδεί μετά απο κάποιο χρονικό διάστημα ή αφού πάρετε όλα τα αποτελέσματα? Αν ναι τότε σίγουρα θα σας δοθούν οδηγίες και ασκήσεις για το πως να τον βοηθήσετε στο σπίτι αρχικά για την ενδυνάμωση που σας είπε και στη συνέχεια για τα φωνήματα.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

Eve καλησπέρα.

Για το /ρ/ υπάρχουν μια σειρά σκήσεων που δουλεύονται ανάλογα με την περίπτωση του παιδιού. Αν δηλαδή χρειάζεται εκμάθηση στον τόπο άρθρωσης ( που πρέπει να βάλει τη γλώσσα του) ή χρειάζεται ενδυνάμωση η γλώσσα για να ακούγεται ένα δυνατο ρρρρρ με δόνηση κτλ.

Αλλά αφού μου λες οτι δεν έχει κανένα άλλο αρθρωτικό και σε συνδυασμό ότι είναι ακόμα 4 ετών υπάρχει περιθώριο να τον αφήσεις και να δεις αν θα το βγάλει μόνος του. Το /ρ/ υπάρχει περιθώριο και μέχρι τα 5 να το αφήσουμε για να δούμε αν θα βγεί απο μόνο του αφου δεν έχει άλλες δυσκολίες. Αλλά πρεέπει οπωσδήποτε να το έχει πει τελειώνοντας το νήπιο για να μην έχει δυσκολίες μετά στο δημοτικό.

Οπότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας ακόμα. Το μόνο που μπορείς να κάνεις προς το παρόν είναι να παίξετε παιχνιδάκια για να σιγουρευτείς οτι διαφοροποιεί το /ρ/ απο το /λ/ μέσα στις λέξεις. ( π.χ. στη λέξη λύκος τι ακουσες λ, ή ρ και να σου δείχνει σε ένα χαρτί, ή να λες λεξούλες άλλοτε σωστά και άλλοτε λάθος και να σου λέει αν το είπες σωστά ή όχι π.χ. λύκος, λόπαλο, καρημέρα κτλ )

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

citron καλησπέρα,

to οτι κάνει το /δ/ --> /ντ/ σημάινει οτι έχει την σωστή τοποθέτηση της γλώσσας απλά δεν έχει το παρατεταμενα φύσιμα για να κάνει δδδδδδδδδ ( σαν να φυσαει) συνήθως όταν γίνεται αυτό έχουν δυσκολία και στο /θ/ που λογικά θα το κάνει /τ/ π΄χ θάλασσα --> τάλασα ή κάπως έτσι.

Οι ωτίτιδες όπως λέω συχνά και σε άλλους γονείς δεν βοηθάνε πολύ γιατί αν έμφανιστούν τη στιγμή που το παιδί γλωσσικά μαθαίνει έναν ήχο τότε θα τον μα΄θει λάθος. Αυτό που είναι σημαντικό επίσης είναι και μετά τις ωτίτιδες, να γίνεται έλεγχος απ ΩΡΛ για τοιχόν υγρό που μπορεί να έχει παραμείνει στο αφτί, όπου το παιδί δεν διαμαρτύρεται οτι πονάει αλλά το παιδί δεν ακούει σωστά τους ήχους.

Το /ο/ που το κάνει /ου/ είναι όντως περίεργο . Το κάνει όμως σε όλες τις λέξεις?είτε είναι μόνο του είτε έιναι στην αρχή της λέξης είτε μέσα στη λέξη??γιατί αν ναι τοτε μιλάμε για αρθρωτική δυσκολία και πρέπει να το μάθει απο την αρχή αλλιώς μιλάμε για φωνολογική δυσκολία που σημαίνει ότι μπορεί να τον επηρεάζουν και τά άλλα γραμμτακάκια των λέξεων και να το μπερδεύει.

Επίσης, στα αγγλικά το λέει το /δ/ p.x The cat?

Πάντως είναι ακόμα μικρούλης και έχει περιθώριο χρονικό να βγάλει και μόνος του. ¨ομως αν είναι παράπονο και του ίδιου του παιδιού οτι τον κοροηδεύονυν και΄νιώθει άσχημα τοτε θα μπορούσατε να ζητήσετε βοήθεια απο λογοθεραπευτή για να το διορθώσει.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

gioma καλησπέρα,

Ο μεγάλος σου χρειάζεται μια βοήθεια στον τόπο και στον τρόπο αρθρωσης του λ και ρ. Είναι λογικό απο τη στιγμή που δεν λεει το λ να εχει δυσκολία και στο ρ. Η γλώσσα του σηκώνεται καλά στο /ν/??ακούγεται δηλαδή ένας καλός ήχος στο ν??

Το λ σιγά σιγά θα πρέπει να αρχίσει να το βγάζει αφού είναι 4,4. Αν δεις οτι δεν το λέει ακόμα μεσα στους επόμενους 3-4 μήνες τότε καλό θα είναι να τον δει λογοθεραποευτής για να τον βοηθήσει και παράλληλα να σας δώσει και ασκήσεις για το /ρ/.

Για τον μικρούλη τώρα. Προς το παρόν δεν υπάρχει πρόβλημα που δεν λέι τη πρώτη συλλαβούλα, που ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι άλλοτε να αναδιπλασιάζει τη δεύτερη συλλαβή ( ντανταρίνι) ή κα΄ποια άλλη ( απαπώ αντί για αγαπώ) αλλά είναι φυσιολογικό προς το παρόν γιατί είναι σε σταδιο εκμάθησης 3 σύλλαβων και είναι λογικό να περνάει απο αυτή τη ΄φαση.

Η γλωσσική ανάπτυξη του κάθε παιδιού είναι διαφορετική οπότε δεν υπάρχει μια απόλυτη απάντηση, υπάρχουν παιδιά που ε΄χουν μια μικρή γλωσσική καθυστέρηση αλλά με΄σα σε 3-4 μήνες ανακτουν τα παντα και έτσι κλείνει η ψαλίδα. Υπάρχουν όμμως και παιδιά που δεν καταφέρνουν γλωσσικά να έρθουν στο ίδιο επίπεδο οπότε χρειάζονται λογοθεραπεία. Γι αυτό καλό είναι να τσεκάρεις απλά την πορεία του και να παρακολουθείς αν υπάρχει βελτίωση και εξέληξη και όχι στασιμότητα ή παλλινδρόμηση.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

@ Λάουρα Πατρώνη

 

 

Λοιπόν μετά και απο το ραντεβού και με την αναπτυξιολόγο η διάγνωση ειναι λεκτική δυσπραξία καθώς και ελαφρά καθυστέρηση στους λεπτούς χειρισμούς, π.χ πως κρατάει το μολύβι, κουτάλι κλπ... Τα παραπάνω συμφωνούν και με τις διαπιστώσεις της λογοθεραπεύτριας, ωστόσο και οι 2 συμφωνούν οτι έχει κάνει πρόοδο και πάει καλά, ειναι συνεργάσιμος κλπ.

Αυτο που θέλω να ρωτήσω μετά και απο αυτά που διαβάζω γι΄αυτη την διαταραχή είναι αν και κατά πόσο η δυσκολία λόγου συνδέεται με τους λεπτούς χειρισμούς.

Επίσης με ανησυχεί πολύ το γεγονός οτι ενδέχεται να εμφανιστούν αργότερα μαθησιακές δυσκολίες στο παιδί...

Βέβαια πρωτίστως μας ενδιαφέρει να καθαρίσει η ομιλία του.

Λογοθεραπεία 2 φορές την εβδομάδα...

Θέλω να ρωτήσω εαν απο την εμπειρία σας έχετε δουλέψει με παιδιά με λεκτική δυσπραξία και ποια ήταν η εξέλιξή τους. Αν θέλετε απαντάτε και με προσωπικό μην.

Μας ήρθε κάπως όλο αυτό, προσπαθούμε να τον ενθαρρύνουμε αλλά δεν παύει να υπάρχει αυτο το αγκαθάκι μέσα μας που συνέχεια μας πληγώνει...

WDWSp2.png

 

TAlMp2.png

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

καλησπέρα kanella

σου απάντησα σε πμ

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

Κα Πατρωνη,

Σας ευχαριστώ πολυ για την απάντησή σας. Αυτη την εβδομάδα έγινε κατι που δειχνει οτι εμεις οι γονεις μπορει να ανησυχούμε δικαιως καποιες φορες και άλλες απλα να πνιγόμαστε σε μια κουταλιά νερο και να ήμαστε ανυπομονοι.

Άρχισε να λεει το 'δ' αντι για το 'ντ' και πλεον διορθώνει και το 'θ'. Αυτο εγινε μετα απο καποιες διακριτικες υποδειξεις μας, πιο πολυ σαν παιχνιδι και χωρις να επιμένουμε. Μια μερα μου λεει "μαμα, ακου, 'ε-δ-ω-"! Η απαντηση σας σίγουρα βοήθησε και ηταν πολυ κατατοπιστική! Σας ευχαριστω!

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους! Εχω δίδυμα 5 ετών, αγόρι-κορίτσι. Το κορίτσι άρχισε απο νωρίς να μιλά κ τώρα τα λέει όλα κ πεντακάθαρα. Το αγόρι μας όμως άργησε, μέχρι πριν 1 χρόνο για να καταλάβουν τι λέει οι γύρω μας κ πολλές φορές κ εμείς, βάζαμε την αδερφή του να μας μεταφράζει!!! Βέβαια πέρισυ στο προνήπιο βελτιώθηκε αρκετά αλλά απ'το Σεπτέμβρη ξεκινήσαμε λογοθεραπεία στον σύλλογο ΑΜΕΑ της πόλης κ έχω δει μεγάλη προοδο! Β,Δ,Ψ,Ξ,Ρ, άρθρα, ήταν εξαφανισμένα απ'το λεξιλόγιο του αλλά τώρα πάμε πολύ καλά, μόνο το Ρ δε λέει ακόμα, τώρα έχει αρχίσει την προσπάθεια. Απ'οτι μου είπε η λογοθεραπεύτρια όταν αρχίσαμε, δεν έχει κάποιο πρόβλημα, απλά έμαθε να μιλά έτσι κ πρέπει να το ξεσυνηθίσει, είναι λίγο τεμπελάκος αλλά σιγά σιγά θα τα καταφέρουμε κ όντως έχουμε μεγάλη πρόοδο!

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους!

Ο γιος μου είναι τώρα 3,5 ετών και από την άποψη της ομιλίας έχει αρκετά καλή σύνταξη, κάνει προτασούλες με έως και 11 λέξεις αλλά έχει προβλήματα άρθρωσης. ΠΧ. δεν μπορεί να πεί σπίτι λέει πιτι, σκουμπυ ντού λέει κουμπυ ντου, δεν λέει καλά το δ και το θ και δυσκολευεται στο ξ και ψ ενω δε λέει ποτέ το ρ, το αντικαθιστά με λ.

Του μαθαίνω να βγάζει λίγο έξω τη γλωσσα για το δ και θ αλλά ο καημενούλης πάνω στην προσπάθεια της γλώσσας έξω παθαίνει σιελόρροια.

Υπάρχουν κάποιες ασκησούλες να τον βοηθήσω με όλα αυτά?

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους!

Ο γιος μου είναι τώρα 3,5 ετών και από την άποψη της ομιλίας έχει αρκετά καλή σύνταξη, κάνει προτασούλες με έως και 11 λέξεις αλλά έχει προβλήματα άρθρωσης. ΠΧ. δεν μπορεί να πεί σπίτι λέει πιτι, σκουμπυ ντού λέει κουμπυ ντου, δεν λέει καλά το δ και το θ και δυσκολευεται στο ξ και ψ ενω δε λέει ποτέ το ρ, το αντικαθιστά με λ.

Του μαθαίνω να βγάζει λίγο έξω τη γλωσσα για το δ και θ αλλά ο καημενούλης πάνω στην προσπάθεια της γλώσσας έξω παθαίνει σιελόρροια.

Υπάρχουν κάποιες ασκησούλες να τον βοηθήσω με όλα αυτά?

Ακριβώς τα ίδια έλεγε κ ο γιος μου αλλά εμένα είναι 5 χρονών!!! Μην αγχώνεσαι, είναι πολύ νωρίς ακόμα αλλά να σου πω εγώ επειδή πάμε σε λογοθεραπεύτρια οτι καλό είναι να του λες τη λέξη, να τονίζεις πχ το Δ κ να του εξηγείς οτι τη γλώσσα τη βάζουμε κάτω απ'τα πάνω δοντάκια. Να του λες να σε κοιτάει όταν το λες. Επίσης είναι καλό να τον βάζεις να κοιτάζεται σε καθρέφτη για να βλέπει συγχρόνως που πρέπει να βάζει τη γλώσσα. Οσο για το Ρ...Αστο τελευταίο, είναι το πιο δύσκολο. Η άσκηση που μας έβαλε εμας να κάνουμε τώρα που έχουμε αρχίσει το Ρ είναι να βάζει πάνω στη γλώσσα του μια σταφίδα (πρόσεξε μη το κάνεις κ σου πνιγεί, εμένα είναι μεγάλος!!!) κ, έχοντας τη σταφίδα πάνω στη γλώσσα, να προσπαθεί να βάζει κ να βγάζει τη γλώσσα ίσια χωρίς να του πέφτει η σταφίδα. 'Οταν προχωρήσουμε κ άλλο θα σου πω ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 χρόνια μετά...

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...