Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Recommended Posts

Καλησπέρα, δεν είμαι ειδική αλλά είχα ακριβώς το ίδιο πρόβλημα με την κόρη μου, έκλεισε τα 4 τον Μάιο, μόνο που στη δική μας την περίπτωση το «ρ» το τρώγαμε. Πʼωί, π΄άματα, ζωγ΄αφιά κ.λ.π. Φυσικά όταν την διόρθωνες το έλεγε μετά πάλι τα ίδια. Επειδή μια φίλη μου έχει λογοθεραπευτή στον γιό της, τής είπα να τον ρωτήσει για να ξεκινήσουμε λογοθεραπεία (ήθελα να την ξεκινήσω πολύ πιο μπροστά, κι εμένα ο παιδίατρος με σταμάτησε). Η συμβουλή του λογοθεραπευτή, χωρίς να δει το παιδί, ήταν ότι τα περισσότερα παιδάκια βαριούνται να διορθώσουν την ομιλία και από τη στιγμή που εμείς δεχόμαστε τον τρόπο που μιλάνε δεν μπαίνουν στον κόπο να το αλλάξουν. Οπότε μου είπε να μην την διορθώνω απλά να λέω ότι δεν κατάλαβα. Ξεκινήσαμε λοιπόν οικογενειακώς αυτή την αντιμετώπηση. «Θαʼθει η γιαγιά»; Να ρωτάει, κι εμείς ήρεμα και με χαζό ύφος να λέμε: «δεν καταλαβαίνω τι είναι το θαʼθει δεν ξέρω αυτή τη λέξη»! οπότε αμέσως το διόρθωνε. Πήρε καμιά εβδομάδα, 10 μέρες αλλά το κάναμε συνέχεια. Τώρα το τονίζει το «ρ» πιο πολύ από τα άλλα γράμματα, το λέει όμως κανονικά!:-D Προς Θεού δεν λέω ότι αυτή είναι η λύση για όλα, ούτε ότι δεν πρέπει να δεις λογοθεραπευτή, προσωπικά είμαι πάντα υπέρ των ειδικών γιατί κάθε παιδάκι είναι ξεχωριστό. Και φυσικά το «ρ» είναι το δυσκολότερο γράμμα για ένα παιδί και συνήθως το τελευταίο που προφέρουν.

Aιτείτε και Δοθήσεται..

as1cA1R-O7-0000Nzc3MTIxZHwzMDY2MDBkfEVsbGllIGlz.gif

SSx4p2.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 138
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Καλησπέρα.Ο γιος μου είναι 4 ετών και ακόμα δεν προφέρει το ρο καθαρά.Ξέρει μήπως καμιά κοπέλα μέχρι πότε πρέπει να περιμένω για να ζητήσω συνδρομή λογοπεδικού?

 

Εγώ στα 4 (όπου δεν έλεγε καθαρά πολλά πολλά σύμφωνα) τον πήγα σε λογοθεραπεύτρια και του έκανε μία εξέταση και μου είπε ότι μπορούμε να περιμένουμε ακόμα, γιατί μπορεί να τα πει, απλά δεν τα χρησιμοποιεί. Εκτός από το ρ που ήταν ακόμα πολύ δύσκολο γι αυτόν. Μέχρι τα πέντε τα είχε πει όλα εκτός από το ξ και αυτή τη χρονιά, μου είπε η δασκάλα του στο νήπιο, ότι δουλεύουν πια τα τελευταία γραμματάκια. Γενικά η δασκάλα στο σχολείο (που την έχει από τριων ετών) με χαλάρωσε πολύ. Μου είπε ότι τα πιο πολλά παιδάκια έχουν μικροθεματάκια μέχρι το νηπιαγωγείο.

Link to comment
Share on other sites

Το κάθε παιδί είναι ένα διαφορετικό ον και έχει τους δικούς του ρυθμούς ανάπτυξης...Καλό είναι βεβαια όταν πάνε τα παιδιά πρώτη να έχουν κατακτήσει όλα τα σύμφωνα και για ψυχολογικούς αλλα και για πρακτικούς λόγους.Είναι αλήθεια οτι βαριούνται μερικά ή οτι έχουν πισωγυρίσματα όσα έχουν μικρότερα αδερφάκια,αλλά και όσο το ανεχόμαστε εμείς το τρενάρουν και εκείνα .Φυσικά δεν πρέπει να τα μαλώνουμε ,ούτε καν να υψώνουμε τον τόνο της φωνής μας για να τα διορθώσουμε.Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να πανικοβαλόμαστε γιατι τα παιδια τα πάνε πολύ καλύτερα με τα συναισθήματα και νιώθουν τα πάντα,μη το συζητάτε σε τρίτους μπροστά τους(γιατι θα νομίζουν οτι έχουν πρόβλημα)δεν χρειάζετε να αγχωθούν ..Σε κάθε περίπτωση όμως ο ειδικός θα δώσει τη λύση.Φυσικά όμως χρειάζετε και η βοήθεια και του παιδαγωγου αλλά και της οικογένειας.Γιατι αν κάνεις 3 συνεδρίες την εβδομάδα και στο σχολείο το κοροίδευουν ή ο δάσκαλος συνέχεια το διορθώνει ή μόλις γυρίσει σπίτι η γιαγιά του λέει <<καλώτο το παζάκι μου>> ε τότε δεν κάνουμε τίποτα.Απλά θέλει λιγάκι υπομονή.

Link to comment
Share on other sites

εμενα δεν λεει καθολου το ρο το λεει λ η το τρωει.εγω δεν βλεπω να εχει ιδιαιτερο προβλημα η παιδιατρος λεει οτι ειναι νωρις.αλλα η νηπιαγωγος ειναι καθετη οτι θελει λογοθεραπεια.εχω μπερδευτει.ακουω και αλλα παιδακια της ιδιας ηλικιας με την κορη μου που εχουν το ιδιο προβλημα η τωρα εχουν αρχισει να το λενε.δεν ξερω τι ν κανω με τα υπολοιπα συμφωνα δεν υπαρχει προβλημα.πηρα και μου ειπαν οτι θα περασει απο μια επιτριοπη απο ψυχολογους ψυχιατρους κοινωνικους λειτουργους για να μου πουνε αν χρειαζεται ειδικο..και εγω λεω ολα αυτα για ενα ''ρ'' που μπορει να το πει και στα πεντεμιση??ολα τα παιδακια στα 5 τους πρεπει να το κατεχουν το γραμμα αυτο???

Twh6p3.png

WWMCp3.png

Link to comment
Share on other sites

εμενα δεν λεει καθολου το ρο το λεει λ η το τρωει.εγω δεν βλεπω να εχει ιδιαιτερο προβλημα η παιδιατρος λεει οτι ειναι νωρις.αλλα η νηπιαγωγος ειναι καθετη οτι θελει λογοθεραπεια.εχω μπερδευτει.ακουω και αλλα παιδακια της ιδιας ηλικιας με την κορη μου που εχουν το ιδιο προβλημα η τωρα εχουν αρχισει να το λενε.δεν ξερω τι ν κανω με τα υπολοιπα συμφωνα δεν υπαρχει προβλημα.πηρα και μου ειπαν οτι θα περασει απο μια επιτριοπη απο ψυχολογους ψυχιατρους κοινωνικους λειτουργους για να μου πουνε αν χρειαζεται ειδικο..και εγω λεω ολα αυτα για ενα ''ρ'' που μπορει να το πει και στα πεντεμιση??ολα τα παιδακια στα 5 τους πρεπει να το κατεχουν το γραμμα αυτο???

 

για το ρ δινουν χρονο μεχρι 6-7.κακο δεν θα κανει ομως να κανει κ απο τωρα..

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Η νηπιαγωγος μας το εχει σαν τακτικη οσα παιδακια δεν λενε το ρο να τα παραπεμπει σε λογοθεραπευτη.επικαλειτε οτι τα παιδια ειναι σκληρα και θα την λενε μωρο.επισης μου λεει οτι οταν θα παει δημοτικο θα γραφει το ρο σαν λαμδα οπως ακριβως το λεει.δεν ξερω με εχει αγχωσει πολυ ειναι πολυ πιεστικη απλα δεν θελω να την βαλω σε ταλαιπωρια την μικρη μου απο τωρα.αλλα καθε φορα που με βλεπει με ρωταει ''πηγατε''?παντως η αληθεια ειναι οτι μεσα σε ενα μηνα που παει σχολειο εχει βελτιωθει πολυ ο λογος της.δεν ξερω:-( εγω λεω να περιμενω μεχρι τα 5μιση της.τωρα κλεινει τα 5 αλλα η νηπιαγωγος μου λεει οτι θα τρεχω και δεν θα φτανω..

Twh6p3.png

WWMCp3.png

Link to comment
Share on other sites

Η νηπιαγωγος μας το εχει σαν τακτικη οσα παιδακια δεν λενε το ρο να τα παραπεμπει σε λογοθεραπευτη.επικαλειτε οτι τα παιδια ειναι σκληρα και θα την λενε μωρο.επισης μου λεει οτι οταν θα παει δημοτικο θα γραφει το ρο σαν λαμδα οπως ακριβως το λεει.δεν ξερω με εχει αγχωσει πολυ ειναι πολυ πιεστικη απλα δεν θελω να την βαλω σε ταλαιπωρια την μικρη μου απο τωρα.αλλα καθε φορα που με βλεπει με ρωταει ''πηγατε''?παντως η αληθεια ειναι οτι μεσα σε ενα μηνα που παει σχολειο εχει βελτιωθει πολυ ο λογος της.δεν ξερω:-( εγω λεω να περιμενω μεχρι τα 5μιση της.τωρα κλεινει τα 5 αλλα η νηπιαγωγος μου λεει οτι θα τρεχω και δεν θα φτανω..

 

οντως πολλες φορες τα παιδια ειναι σκληρα ειδικα στο δημοτικο.μην αγχωνεσαι.μπορεις να επισκεφτεις καποιον κ αυτος θα σου πει αν πρεπει τωρα η σε 6 μηνες πχ.μπορει να ειναι πολυ ευκολο κ σε λιγες συνεδριες να τελειωσει.ισως ειναι θεμα κατασκευης στοματος δοντιων κτλ

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

!!Ελένη!!

καλημέρα. Το /ρ/ είναι απο τα τελευταία γράμματα που κατακτά ένα παιδάκι γιατί είναι απο τα πιο δύσκολα να βγει. ( βέβαια το καθε παιδάκι είναι διαφορετικό και ακολουθεί διαφορετική πορεία). Ένα παιδάκι που δεν έχει άλλες αρθρωτικές δυσκολίες ( δε δυσκολεύεται δηλαδη και σε άλλα γραμματακια) έχουμε ένα περιθώριο μέχρι τα 5,5 να δουμε αν θα το καταφέρει μόνο του ή θα χρειαστεί βοήθεια. Απλά υπάρχουν καποιοι παράγωντες που μας δίνουν τη δυνατότητα να περιμένουμε όταν δούμε το παιδί.

π.χ. Σιγουρευόμαστε ότι η κινητικότητα και η δύναμη της γλώσσας είναι καλή για να έχει τα εφόδια να κάνει τη δόνηση για το ρρρρρ

Οτι ο χαλινός του παιδιού είναι καλός και όχι κοντός για να φτάνει στο σωστο σημείο που θέλουμε για το /ρ/

Οτι το παιδί ακούει αυτόν τον ήχο σε λεξούλες ( ακουστική διάκριση λ-ρ ) γιατί αν στο ακουστικό του φωνητικό ρεπερτόριο δεν υπάρχει είναι πολύ πιο δύσκολο να το πει.

 

Αυτά είναι μερικά πραγματα που αξιολογούμε για να δούμε αν υπάρχει περιθώριο να περιμένουμε. Βεβαια σίγουρα μέχρι το τελος του νηπίου καλό είναι να τα παιδιά να λενε ολα τα γραμματα για να αποφύγουμε τυχον μπερδέματα στο σχολείο, όπως σωστά σου είπε η δασκάλα. Δε σημαίνει βέβαια οτι και στα 6,5 δε μπορεί να δουλευτεί απλά μειώνονται οι πιθανότητες 100% επιτυχίας γιατί είναι κάτι που έχει εδρεωθεί πια στο παιδί και μπορεί να πάρει περισσότερο χρόνο ή να μην είναι και το 100% τέλειο /ρ/ αλλά ίσως λίγο πιο αλλοιωμένο.

Ελπίζω να βοήθησα.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα σας, θα ήθελα να σας ρωτήσω και εγώ για τον γιό μου. Είναι 4 ετών και 4 περίπου μηνών και σε γενικές γραμμές έχει καλό λόγο. Ωστόσο δεν προφέρει καλά το σίγμα. Το ρο που και εγώ το θεωρούσα πιο δύσκολο το λέει καλά, όχι τέλεια αλλά καλά. Σχετικά με το σίγμα να αναφέρω ότι τον τελευταίο καιρό προσπαθεί να το βελτιώσει γιατί το καταλαβαίνει ότι δεν το λέει καλά, αλλά δεν ξέρω αν πρέπει να ανησυχώ ή έχουμε ακόμη περιθώριο;

xZBdp3.png
Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

elenasteraki

Καλημέρα. Το /σ/ αναμένουμε να το βγάλει ένα παιδάκι σε ηλικία 4,5 ετών με 5. Σε αυτή την ηλικία το σύνηθες είναι να το κάνουν /θ/ και βγάζουν τη γλωσσίτσα του έξω. Λογικά αν δεν λέει καλά το /σ/ θα πρέπει να μπερδεύει και το /ζ/ καθώς και τα συμπλέγματα /σπ/ /στ/ κτλ ή και το /ξ/ /ψ/ /τσ/ /τζ/ γιατί έιναι όλα μια ομάδα συριστικών.

Και εδώ όμως υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που πρέπει να γνωρίζουμε :

- με ποιό γράμμα το μπερδεύει

- αν τα δοντάκια του κλείνουν καλά ( καλή σύγκλειση οδοντοστοιχιας χωρίς κενό)

- αν του λείπουν τα μπροστά δοντάκια και ίσως αυτό τον επηρεάζει

- αν του φεύγει ο αέρας απο τα πλάγια και ακούγεται σαν /χι/ ( πλάγιος σιγματισμός)

- και όπως είπα και στην !!ελένη!! αν το παιδί αντιλαμβάνεται τον ήχο και κάνει καλή ακουστική διάκριση που είναι πολύ σημαντικό στην γενίκευση και αυτοματοποίηση στην καθημερινότητα.

 

για το /ρ/ δεν υπάρχει θέμα ανησυχίας είναι μικρός και αφου΄ήδη κάνει προσπάθεια να το διορθώσει και να μοιάζει με το σωστό /ρ/ έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να το βγάλει μόνος του.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Καταρχήν ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντησή σας! Ναι το μπερδεύει με το θ αλλά σχετικά με τα υπόλοιπα συμπλέγματα δεν έχω παρατηρήσει κάτι ιδιαίτερο. Ωστόσο έχει κενό ανάμεσα στα πάνω μπροστινά δοντάκια του....Έχουμε επισκεφθεί παιδοοδοντίατρο ο οποίος μας είπε ότι έχει λίγο κοντό χαληνό επάνω αλλά δεν χρειάζεται επέμβαση ούτε και κάποιος άλλος γιατρός μας έχει πει κάτι τέτοιο. Για το σίγμα που τον είχα ρωτήσει μου είχε πει ότι ακόμη είναι μικρούλης (είχαμε πάει πριν 1 χρόνο και πρόκειται να ξαναπάμε τώρα και φυσικά θα το ξανασυζητήσω). Εγώ βλέπω που από μόνος του προσπαθεί να το διορθώσει αλλά φοβάμαι μήπως τελικά τον εμποδίζουν τα δοντάκια αν και δεν έχει κάποιο φοβερό διάστημα.

xZBdp3.png
Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

elanasteraki Καλησπέρα.

Το κενό στα δοντάκια ίσως να μην επηρεάζει τόσο, το σημαντικό είναι να γίνεται καλή σύγκλειση των πίσω δοντιών και να εφάπτεται καλά η άνω με την κάτω γνάθο. ¨οταν του ζητήσεις να κλείσει τα πίσω δοντάκια και του πεις με δύναμη να κάνει /σσσσσσσ/ ακούγεται καλά ο ήχος ή είναι πάλι /θ/.;

Είναι πολύ θετικό ότι δεν το κάνει στα συμπλέγματα αλλα λογικά στο /ζ/ θα στο κάνει /δ/...αντί για ζώνη π.χ. να λέει δωνη. Αν και το /ζ/ το λέει καλά τοτε είναι ακομα πιο θετικό.

Τότε που το είχες ρωτήσει στο γιατρό καλά σου είπε ήταν πολύ μικρούλης και δεν υπήρχε λόγος για κάτι.

Ο χαλινός αν είναι κοντός και δεν επηρεάζει τα γράμματα δεν μας πειράζει γιατι είναι λειτουργικός ...μόνο αν δεν καταφέρει μέχρι τα 5,5 με 6 το /ρ/ τοτε ίσως να το κοιτάξεις πάλι για αξιολογηση

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

Κυρια Πατρωνη καλησπερα σας ευχαριστω πολυ για την απαντηση σας.θα ηθελα να σας ρωτησω.δηλαδη εσας η γνωμη σας ειναι να περιμενω μεχρι τα πεντε μιση?η αληθεια ειναι οπως ειπα και πιο πανω η μικρη πριν παει σχολειο δηλαδη μεχρι και πριν ενα μηνα ''μπεμπιζε''πόλυ.δηλαδη ελεγε ταλετα αντι για καρεκλα και ζοζοντοβουτσα αντι για οδοντοβουρτσα.δεν την διορθωνα επειδη μου ειχαν πει οτι δεν κανει καλο.τωρα μετα απο αυτα που μου ειπε η νηπιαγωγος την διορθωνω.τωρα πια ολες τις λεξεις τις λεει σωστα αντικαθιστωντας το ρο με λαμδα.υπαρχουν ομως μερικες λεξεις που μπορει να μπερδευτει.της τη λεω μια φορα αργα,εκεινη τη λεει μια δυο φορες συλλαβιστα και μετα την λεει κανονικα.θα ηθελα να ρωτησω αν πρεπει να την διορθωνω τελικα.επισης θα ηθελα να ρωτησω πως μπορω να την βοηθησω να πει το ρο?επισης πως μπορω να καταλαβω οτι μπορει να το πεί?μου ειπαν για μια ασκηση να δω αν μπορει να βγαλει τη γλωσσα της και να την λυγισει πανω απο το ανω χειλος.ειναι σωστη αυτη η ασκηση?σας ευχαριστω

Twh6p3.png

WWMCp3.png

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

!!ελένη!!Καλησπέρα.

Απο οσα εχετε αναφέρει δείχνει παιδάκι που οτι αρθρωτικές δυσκολίες έχει σιγά σιγά αρχίζει να τις διορθώνει, αφού ο λόγος της έχει αλλάξει σημαντικά μέσα σε τοσο μικρό χρονικό διάστημα. Και εκτός του /ρ/ δεν έχει κάποια άλλη δυσκολία. Αυτός είναι και ο λόγος που θα μπορούσατε να περιμένετε λίγους μήνες ακόμα για να δείτε και για το /ρ/.

Δεν είναι οτι θα χαθεί πολύτιμος χρόνος, υπάρχει περιθώριο να διορθωθεί. Αν όμως δεν αλλάξει απολύτως τίποτα μέσα στο διάστημα αυτό των 3-4 μηνών ( π.χ. η ποιότητα του ήχου /ρ/ ή σε κάποιες λέξεις να το λέει και σε κάποιες όχι ) τότε καλό θα ήταν να κάνετε μια αξιολόγηση και να δει το παιδί λογοθεραπευτής γιατί ίσως να υπάρχει κάτι άλλο που το εμποδίζει όπως σας έγραψα παραπάνω ( η γλώσσα να μην είναι ενδυναμωμένη, ο χαλινός κτλ).

Όσο για τη διόρθωση, δεν είναι κάτι κακό, αρκεί να μην προκαλεί δυσφορία στο παιδί και άρνηση να το ξαναπεί. Αν γίνετε με ευχάριστο και "παιχνιδιάρικο" τρόπο δεν υπάρχει κανενα πρόβλημα. Εσείς είστε εξάλλου το πρότυπο του παιδιού και απο εσας μαθαίνει.

Οι ασκήσεις για το /ρ/ είναι αρκετές και πρέπει να γίνονται με τη βοήθεια λογοθεραπευτή για τη σωστή εκμάθηση του τοπου και του τρόπου άρθρωσής του. Γι αυτές τις ασκήσεις χρησιμοποιούνται και 'εργαλέια' όπως γλωσσοπίεστρα, βουρτσάκια κτλ. Δεν είναι μόνο μια άσκηση γιατί δουλεύεται πολύπλευρα, ακρίβεια θέσης, ένταση γλώσσας, δόνηση, παλμός, ταχύτητα κτλ. Αυτή η άσκηση που μου αναφέρατε ίσως είναι για αξιολόγηση της κινητικότητας και του εύρους κίνησης της γλώσσας.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστω πολυ για την βοηθεια.θα περιμενω μεχρι και τα χριστουγεννα που θα ειναι 5ετων και 2 μηνων αν δεν το πει θα σας επισκεφθουμαι.ειμαστε και κοντα οποτε μας βολευει.και παλι ευχαριστω πολυ ηταν πολυτιμες οι συμβουλες σας.

Twh6p3.png

WWMCp3.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Λάουρα, καλησπέρα κι απο μένα. Ο γιος μου είναι σχεδόν 5μισι και το μόνο γραμματάκι που δε λέει είναι το ξ (το λέει τσ). Βασικά μπορεί να το πει, όταν το κάνουμε σαν παιχνίδι, το καταφέρνει, όμως όταν μιλάει δεν το λέει. Τί μπορώ να κάνω για να τον βοηθήσω. (το ψ το μάθαμε με τη μέθοδο των 'δυσκολων λέξεων', παίζαμε δηλαδή κάθε βράδυ το παιχνίδι με τις δύκολες λέξεις και σιγά σιγά το έμαθα, όπως και άλλα σύμφωνα). Τώρα όμως, ίσως και λόγω ηλικίας δεν πολυσυνεργάζεται. Η δασκάλα λέει να περιμένω να περάσει και το νήπιο.

Κατά τα άλλα μίλάει καθαρά (ίσως το σ του να είναι λίγο παράξενο, αλλά δεν μπορώ να διακρίνω με βεβαιότητα). Το ρ το είπε λίγο πριν κλείσει τα 5. Γενικά τα σύμφωνα τα άργησε. Είχε πρόβλημα στο κ το φ το δ κλπ,αλλά τα είπε μόνος μέχρι τα 5.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

!!ελένη!!

δεν υπάρχει λόγος να αγχώνεσαι, δώσε 3-4 μήνες χρόνο στο παιδί και μετά μπορείς να το κοιτάξεις. Υπάρχει πιθανότητα να το βγάλει και μόνο του και αν οχι υπάρχει χρόνος να δουλευτεί μέχρι το δημαοτικό. Αν ήταν τώρα στη Α Δημοτικού τότε σίγουρα θα έπρεπε να το κοιτάξεις άμεσα γιατί μας κυνηγάει το μαθησιακό και προσπαθούμε να αποφύγουμε δυσκολίες και στο γραπτό λόγο. Σας εύχομαι οτι καλύτερο.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

kyra

καλημερα. Συνήθος τα /σ/ /ζ/ /ξ/ /ψ/ /τσ/ /τζ/ πάνε μαζί γιατί είναι ολα στην ίδια ομάδα των συριστικών οπότε αν κάποιο είναι λίγο αλλοιωμένο ( όπως μου είπες οτι μαλλον είναι το /σ/ ) τοτε πορεί να επηρεάζει και το /ξ/

Το /ξ/ το μαθαίνουμε σπάζοντάς το σε ακ-σα , ακ-σε , ακ-σι εκ-σα κτλ ώστε το παιδί να καταλάβει ότι ο ήχος πρέπει να βγαίνει απο το λαιμό και όχι απο τα δοντάκια όπως στο τσ. Μετά προσπαθούμε να το πούμε γρήγορα για να ακουστεί /ξ/. Στη συνέχεια μπορείς να παίξεις το παιχνίδι σας με 'τις δύσκολες λέξεις' και να αρχίζει να το λέει στις λεξούλες.

Το /σ/ τι εννοείς λίγο παράξενο; μοιάζει με /θ/ με /χιου/ βγαίνει αέρας στα πλάγια; γιατί μπορεί και αυτό να επηρεάζει το /ξ/. Το /ψ/ το λέει τέλεια που το έμαθε?

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

Το /σ/ τι εννοείς λίγο παράξενο; μοιάζει με /θ/ με /χιου/ βγαίνει αέρας στα πλάγια; γιατί μπορεί και αυτό να επηρεάζει το /ξ/. Το /ψ/ το λέει τέλεια που το έμαθε?

 

Καταρχήν ευχαριστώ. Γι αυτό ανησυχώ, γιατί δεν το έμαθε μαζί με όλη την ομάδα.

Το σ το λέει λίγο παχύ, αυτό θέλω να πω (κάτι σαν το γαλλικό ch). Κάποιες φορές το ακούω κανονικά, κάποιες όπως το περιγράφω. Επειδή το ξ εμπεριέχει το σ, γι αυτό σκέφτηκα μήπως υπάρχει σχέση και μάλλον μου το επαληθεύεις.

Επίσης το ψ το έμαθε βασικά μόνος, ίσως με λίγη βοήθεια από μένα με τις 'δύσκολες λέξεις'.

Θα ακολουθήσω τις οδηγίες, ευχαριστώ και πάλι!

ΥΓ. Αnyway, με αυτή την εικόνα, νομίζεις ότι θα μου εγκρίνουν κάποιες λογοθεραπείες στην αρμόδια επιτροπή ή είναι για πιο βαρειές περιπτώσεις?

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

kyra

Καλησπέρα. Αν ακούγεται ch όπως λες τότε μαλλον δεν είναι θέμα σύγκλεισης των δοντιών έχουν καλή επαφή γιατί αλλιώς θα ακουγόταν κατι σαν χιου ( πλάγιος σιγματισμός λέγεται) αλλά είναι θέμα μη σωστής τοποθέτησης της γλώσσας πίσω απο τα δόντια.

Δοκίμασε για λίγο καιρό να το δουλέψεις με τα ακ-σα ακ-σε να συνηθίσει τον τρόπο που πρέπει να βγαίνει ο αέρας. Απο τις πρώτες προσπάθειες θα καταλάβεις αν μπορεί να το πει καλά μεμονωμένα. Αν βγαίνει καλά μεμονωμενα τοτε πας σε λεξούλες στην αρχή της λέξης και μετά μεσα στη λέξη κτλ . Αν όμως οσι τότε μαλλον είναι απο το /σ/ που τον επηρεάζει γιατί ολα αυτά προέρχονται απο αυτο ? απ-σα για το ψ , ακ-σα για το ξ κτλ. Και αν δεις οτι εξακολουθεί να τον ταλαιπωρεί τοτε μπορείς να επισκεφτείς λογοθεραπευτή για πιο εντατική δουλειά και λεπτομερή αξιολόγηση.

Τα ταμεία ναι δίνουν εγκρίσεις για αρθρωτικές δυσκολίες απλά δίνουν πιο λίγες και για μικρό διάστημα ( π.χ. 4 μηνών )γιατί δεν είναι κάτι που θα χρειαστεί περισσότερο. Και καλύπτουν ένα σχετικά καλό ποσό. Εξαρτάται όμως πάντα απο το τι ταμείο έχει ο κάθε γονιός. Οι μεγάλες εγκρίσεις του 1 ετους είναι για πιο σοβαρές περιπτώσεις.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

Ειχε αγγελια στο ελληνικο σχολειο μια ελληνιδα λογοθεραπευτρια. Να το κοιταξω απο τωρα λαμβανοντας υποψη οτι το παιδι θα συνεχισει να ζει σε γαλλοφωνο περιβαλλον και να το ακουει διαφορετικα ή να το αφησω για οταν ερθουμε στην Ελλαδα? Ο γιος μου εχει κλεισει τα 4 και αλλες φορες το τρωει (τιαντα) αλλες το προφερει εγ (παντως γαλλικα το λεει μια χαρα...)

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

mmdad

καλησπέρα. Είναι ακόμα μικρούλης για το /ρ/ έχει περιθώριο τουλάχιστον ένα χρόνο για να το βγάλει. Απο την άλλη όμως το ακουστικό περιβάλλον παίζει ρόλο. Γιατί διαρκώς ακούει τον ήχο αλλοιωμένο οπότε δεν θα μπει στη διαδικασία να το αλλάξει απο μόνος του γιατί απλά δεν υπάρχει στο φωνητικό του ρεπερτόριο.Απο τη στιγμή όμως που μαθαίνει και Ελληνικά και εμείς το έχουμε /ρ/ και όχι /εγ/ αφού υπάρχει η δυνατότητα λογοθεραπείας θα μπορούσες να το πας για μια αξιολόγηση για να σου δώσουνε συγκεκριμμένες για το παιδί ασκησούλες να το δουλέψετε στο σπίτι χωρίς άγχος και πίεση γιατί όπως σου είπα είναι μικρούλης.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

καλησπερα κυρια πατρωνη!

ηθελα κι εγω να σας κανω μια ερωτηση για το μεσαιο μου γιο που ειναι 5 ετων.Εχει πολυ καλο λογο,δεν εχει θεμα μη ακουστικης διακρισης εννοιων

μιλαει καθαρα αλλα δε λεει το σ(σαν να το σφυριζει) και οταν το προφερει προβαλει την κατω γναθο (πραγμα που δεν το κανει γενικοτερα) και βγαζει τη γλωσσα εξω!οταν του λεω να βαλει τη γλωσσιτσα μεσα και να μην τραβαει το σαγονι μπροστα με πολλη προσπαθεια το καταφρνει αλλα δυσανασχετει και δε θελει να το ξανακανει.το ζ το λεει καλυτερα αλλα το παει λιγο προς το δ .υπαρχει καποια καπως ευχαριστη ασκησουλα που μπορουμε να κανουμε πριν παμε σε λογοθεραπευτη?

ευχαριστω

Link to comment
Share on other sites

  • Επιστημονική συνεργάτιδα

πιγκουινάκι

καλησπέρα. Όταν του ζητήσεις να κλείσει δυνατά και σφιχτά τα πίσω του δοντάκια η άνω με την κάτω γνάθο κλείνουν καλά ή δημιουργείτε κάποιο κενό?

Τα δοντάκια τα έχει όλα ή λείπει κάποιο απο τα μπροστά πάνω ή κάτω;

Τα ρωτάω γιατί είναι συνηθισμένο σε παιδάκια που το /σ/ το κάνουν /θ/ και το αντίστοιχο /ζ/ να το κάνουν /δ/ να οφείλεται σε αυτά. ( ή στη κακή σύγκλειση ή καποια δοντάκια λείπουν )

Αν τα παραπάνω είναι οκ, τότε απλά χρειάζεται εκμάθηση του σωστού τόπου άρθρωσης της γλώσσας για την παραγωγή του /σ/

Προσπάσησε να το κάνετε μπροστά σε καθρεύτη ώστε να έχει καλύτερη αίσθηση αν βγάζει ή όχι τη γλώσσα του. Κάντε αστεία και γκριμάτσες και 2-3 προσπαθειες του /σσσσσσσσσσ/ ξανά παιχνίδια και πάλι καποιες προσπάθειες. Για να νοιώσει λίγο πιο χαλαρός και όχι οτι κάνετε μάθημα. Εξάλλου και στη λογοθεραπεία όλα είναι μέσα απο παιχνίδι για να έχει το παιδί κίνητρο να το πει ξανά και ξανά. Γιατί μόνο μεσα απο την επανάληψη το μαθαίνει. Αν το /σσσσσσσσσ/ το καταφέρνει κάντε συλλαβούλες ( σα, σε, σι , σο , σου ) μετά λεξούλες κτλ.

Μπορείς επίσης να δοκιμάσεις να δαγκώσει ένα καλαμάκι με τα δοντάκια του ( λίγο την ακρούλα ) για να του κρατάει το σαγόνι σταθερο και να κα΄νει /σσσσσσ/

Αν δεις όμως οτι δεν αλλάζει κάτι μεσα σε αυτό το διάστημα τοτε θα μπορούσες να απευθυνθείς σε λογοθεραπευτή για αξιολόγηση και να δουλευτούν πιο πολλές ασκήσεις και πιο εντατικά. Εξάλλου η αποκατασταση σε αυτές τις περιπτώσεις είναι σχετικά σύντομη.

Λογοθεραπεύτρια

Για να δείτε το βιογραφικό μου, πατήστε εδώ.

Για να δείτε άλλες απαντήσεις μου, πατήστε πάνω στο όνομα χρήστη μου και

Εμφάνιση Περισσοτέρων Μηνυμάτων του Χρήστη

Link to comment
Share on other sites

ευχαριστω παρα πολυ για την απαντηση!

τα δοντια του δειχνουν να κλεινουν σωστα και δεν του λειπει καποιο! θα δοκιμασουμε τις ασκησουλες!

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...