Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Υποχρεωτικό προνήπιο στα 4 χρόνια


Recommended Posts

13 hours ago, ΑΡΓΚ said:

οχι

Μπορεί να πέσατε σε πολύ καλό σταθμό, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό, και δεν έχει και καμία αξία. Αν ένα παιδί έχει ειδικές ανάγκες σε κάποια θέματα, είτε μαθησιακά είτε άλλα, αν δεν υπάρχει διάγνωση και εκπαιδευτικές συστάσεις από το αρμόδιο όργανο, δεν έχει καμία υποχρέωση κανείς εκπαιδευτικός να διαφοροποιήσει κάτι. Και πολύ σωστά κιόλας, γιατί μπορεί από καλή θέληση μεν, αλλά ελλειπείς γνώσεις, να κάνει ζημιά και όχι καλό. αν κατάλαβα καλά μιλάμε πλέον για νήπιο και όχι παιδικό εξάλλου ή όχι; Ακόμη και αν υπάρχουν ψυχολόγοι, είναι για συμβουλευτική σε άλλα θέματα, όπως bullying. Αοίμονο αν ο ψθχολόγος βγάζει διαγνώσεις!

 

Γιατί όχι? σε όλους τους παιδικούς σταθμούς της περιοχής εφαρμοζόταν αυτό από όσο ξέρω, δεν ήταν μόνο στον δικό μας. Ο ψυχολόγος όπως και ο εκπαιδευτικός θα εντοπίσει την διαφορά, το παιδί με τα ποια θέματα έχει, διαφέρει από τον μέσο όρο, άρα θα εντοπιστεί αργά ή γρήγορα από το σχολείο. Δεν είπα ότι θα βγάλουν διάγνωση, είπα ότι θα εντοπίσουν το θέμα. Από εκεί και πέρα ο γονιός θα απευθυνθεί στα αρμόδια όργανα για να κάνουν την διάγνωση.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 147
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Posted Images

5 ώρες πρίν, elenip είπε:

 

Γιατί όχι? σε όλους τους παιδικούς σταθμούς της περιοχής εφαρμοζόταν αυτό από όσο ξέρω, δεν ήταν μόνο στον δικό μας. Ο ψυχολόγος όπως και ο εκπαιδευτικός θα εντοπίσει την διαφορά, το παιδί με τα ποια θέματα έχει, διαφέρει από τον μέσο όρο, άρα θα εντοπιστεί αργά ή γρήγορα από το σχολείο. Δεν είπα ότι θα βγάλουν διάγνωση, είπα ότι θα εντοπίσουν το θέμα. Από εκεί και πέρα ο γονιός θα απευθυνθεί στα αρμόδια όργανα για να κάνουν την διάγνωση.

 

Η γνώμη του εκπαιδευτικού ή του ψυχολόγου ή του δασκάλου ειδικής αγωγής που υπάρχει σε κάποια σχολεία με αντίστοιχα τμηματα, μπορεί πράγματι να είναι ενημερωτική για το γονιό. Δεν μπορεί όμως να αποτελέσει βάση αλλαγής του κανονισμού σε ένα σχολείο. Δεν μπορεί δηλαδή να αποφανθεί ο δάσκαλος μόνος του ότι το ένα και μόνο παιδί μπορεί να μπαίνει στο σχολείο ο γονιός να το βοηθήσει στην τουαλέτα, ή ότι το άλλο παιδί στο Δημοτικό θα απαλλαγεί από τις γραπτές εργασίες. Αν υπάρχει θέμα ανάπτυξης, κινητικό, μαθησιακό κλπ που χρειάζεται ιδιαίτερη αντιμετώπιση, νομίζω καλό είναι να υπάρχει και η διάγνωση και οι επίσημες οδηγίες από τα αρμόδια όργανα, και όχι να μένουμε στην καλή θέληση του κάθε δασκάλου, που δεν είναι δεδομένη, συν μπορεί και ο κάθε άλλος γονιός να κάνει θέμα, αν είναι λίγο ιδιότροπος.

Link to comment
Share on other sites

17 ώρες πρίν, ΑΡΓΚ είπε:

 

Η γνώμη του εκπαιδευτικού ή του ψυχολόγου ή του δασκάλου ειδικής αγωγής που υπάρχει σε κάποια σχολεία με αντίστοιχα τμηματα, μπορεί πράγματι να είναι ενημερωτική για το γονιό. Δεν μπορεί όμως να αποτελέσει βάση αλλαγής του κανονισμού σε ένα σχολείο. Δεν μπορεί δηλαδή να αποφανθεί ο δάσκαλος μόνος του ότι το ένα και μόνο παιδί μπορεί να μπαίνει στο σχολείο ο γονιός να το βοηθήσει στην τουαλέτα, ή ότι το άλλο παιδί στο Δημοτικό θα απαλλαγεί από τις γραπτές εργασίες. Αν υπάρχει θέμα ανάπτυξης, κινητικό, μαθησιακό κλπ που χρειάζεται ιδιαίτερη αντιμετώπιση, νομίζω καλό είναι να υπάρχει και η διάγνωση και οι επίσημες οδηγίες από τα αρμόδια όργανα, και όχι να μένουμε στην καλή θέληση του κάθε δασκάλου, που δεν είναι δεδομένη, συν μπορεί και ο κάθε άλλος γονιός να κάνει θέμα, αν είναι λίγο ιδιότροπος.

Τα αρμόδια όργανα όμως, δεν παίρνουν την ευθύνη να σκεφτούν ευέλικτα και να σου προτείνουν κάτι στα όρια του νόμιμου, με τη δική τους γνωμοδότηση που έχει μια επιστημονική εγκυρότητα και καλύπτει τον εκπαιδευτικό και τη διεύθυνση. ΑΚριβώς γιατί δεν θέλουν να πέσει η ευθύνη σε αυτούς για το οτιδήποτε. Απ' ό,τι καταλαβαίνω, η υποχρεωτική φοίτηση στα 4 αιφνιδίασε οικογένειες που δεν είχαν στείλει τα παιδιά τους σε κάποια εκπαιδευτική δομή έως τότε, και τα οποία δεν ήταν έτοιμα για να δρουν ανεξάρτητα σε κάποιους τομείς. Και φυσικά βρήκε απροετοίμαστες και τις δομές της πρωτοβάθμιας, τόσο σε επίπεδο υλικοτεχνικό όσο κ σε επίπεδο νοοτροπίας εκπαιδευτικών. Δεν ξέρω πόσο αναμενόμενο είναι ένα παιδι στα 4 (που μπορεί να είναι και 3,9) να έχει δυσκολίες στην αυτοεξυπηρέτηση στο ντύσιμο, την τουαλέτα ή κ τη σίτιση. Αλλά φαίνεται ότι κάποια τέτοια παιδιά υπάρχουν, και είτε είναι θέμα δικών τους ρυθμών, είτε είναι θέμα των φροντιστών τους, εκείνα την πληρώνουν, αν πρέπει ξαφνικά με τελεσίγραφα να μάθουν να τα κάνουν αυτά μόνα τους, σε συνδυασμό με την προσαρμογή σε ένα νέο περιβάλλον. Πέρα από το πρακτικό ότι μια νηπιαγωγός δεν μπορεί να αφήσει την τάξη για να βοηθήσει στην τουαλέτα το ένα παιδί, πραγματικά όλα τα άλλα που ακούω για την ιδιωτικότητα και το ενδεχόμενο σεξουαλικής κακοποίησης, μου ακούγονται απλώς σαν δικαιολογίες και τίποτα άλλο. Δηλαδή ένα παιδί στα 3-4 που πήγαινε σε σταθμό, δεν είχε θέματα ιδιωτικότητας; Ακόμα κι αυτό που αναφέρθηκε με το να πάει ο ένας γονιός στην τουαλέτα να βοηθήσει το παιδί του, δεν μου ακούγεται τόσο εξωπραγματικό. Αντίθετα δείχνει ότι το σχολείο έχει το θάρρος να προτείνει κάτι πέρα από το να τρομοκρατήσει τους γονείς, να σηκώσει τα χέρια ψηλά και να μετακυλίσει την ευθύνη στο ίδιο το παιδί που δεν φταίει σε τίποτα. Πραγματικά όμως, ας πούμε ότι γυρνάει το παιδί σας σπίτι κ λέει ότι η μαμά του Χ έρχεται στο διάλειμμα μεταξύ κανονικού κ ολοήμερου, κ τον βοηθάει στην τουαλέτα. Τι θα σκεφτείτε πρώτα; Γιατί εγώ θα σκεφτόμουν ότι το παιδάκι έχει κάποια δυσκολία, όχι ότι ένας δυνάμει παιδεραστής κυκλοφορεί ανεξέλεγκτος στις τουαλέτες του νηπιαγωγείου. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

Τα αρμόδια όργανα όμως, δεν παίρνουν την ευθύνη να σκεφτούν ευέλικτα και να σου προτείνουν κάτι στα όρια του νόμιμου, με τη δική τους γνωμοδότηση που έχει μια επιστημονική εγκυρότητα και καλύπτει τον εκπαιδευτικό και τη διεύθυνση. ΑΚριβώς γιατί δεν θέλουν να πέσει η ευθύνη σε αυτούς για το οτιδήποτε. Απ' ό,τι καταλαβαίνω, η υποχρεωτική φοίτηση στα 4 αιφνιδίασε οικογένειες που δεν είχαν στείλει τα παιδιά τους σε κάποια εκπαιδευτική δομή έως τότε, και τα οποία δεν ήταν έτοιμα για να δρουν ανεξάρτητα σε κάποιους τομείς. Και φυσικά βρήκε απροετοίμαστες και τις δομές της πρωτοβάθμιας, τόσο σε επίπεδο υλικοτεχνικό όσο κ σε επίπεδο νοοτροπίας εκπαιδευτικών. Δεν ξέρω πόσο αναμενόμενο είναι ένα παιδι στα 4 (που μπορεί να είναι και 3,9) να έχει δυσκολίες στην αυτοεξυπηρέτηση στο ντύσιμο, την τουαλέτα ή κ τη σίτιση. Αλλά φαίνεται ότι κάποια τέτοια παιδιά υπάρχουν, και είτε είναι θέμα δικών τους ρυθμών, είτε είναι θέμα των φροντιστών τους, εκείνα την πληρώνουν, αν πρέπει ξαφνικά με τελεσίγραφα να μάθουν να τα κάνουν αυτά μόνα τους, σε συνδυασμό με την προσαρμογή σε ένα νέο περιβάλλον. Πέρα από το πρακτικό ότι μια νηπιαγωγός δεν μπορεί να αφήσει την τάξη για να βοηθήσει στην τουαλέτα το ένα παιδί, πραγματικά όλα τα άλλα που ακούω για την ιδιωτικότητα και το ενδεχόμενο σεξουαλικής κακοποίησης, μου ακούγονται απλώς σαν δικαιολογίες και τίποτα άλλο. Δηλαδή ένα παιδί στα 3-4 που πήγαινε σε σταθμό, δεν είχε θέματα ιδιωτικότητας; Ακόμα κι αυτό που αναφέρθηκε με το να πάει ο ένας γονιός στην τουαλέτα να βοηθήσει το παιδί του, δεν μου ακούγεται τόσο εξωπραγματικό. Αντίθετα δείχνει ότι το σχολείο έχει το θάρρος να προτείνει κάτι πέρα από το να τρομοκρατήσει τους γονείς, να σηκώσει τα χέρια ψηλά και να μετακυλίσει την ευθύνη στο ίδιο το παιδί που δεν φταίει σε τίποτα. Πραγματικά όμως, ας πούμε ότι γυρνάει το παιδί σας σπίτι κ λέει ότι η μαμά του Χ έρχεται στο διάλειμμα μεταξύ κανονικού κ ολοήμερου, κ τον βοηθάει στην τουαλέτα. Τι θα σκεφτείτε πρώτα; Γιατί εγώ θα σκεφτόμουν ότι το παιδάκι έχει κάποια δυσκολία, όχι ότι ένας δυνάμει παιδεραστής κυκλοφορεί ανεξέλεγκτος στις τουαλέτες του νηπιαγωγείου. 

 

@Έσπερος ίσως επειδή είσαι σε επαρχιακή πόλη και σε όχι και τόσο μικρά παιδιά σα μαθητές, δεν έχεις γνωρίσει κάποιες πλευρές της σχολικής ζωής ;) ευτυχώς για εσένα μεν, αλλά υπάρχουν δε. Αν σε ένα σχολείο με μικρά παιδιά κυκλοφορούν άγνωστοι ενήλικες συστηματικά, αργά ή γρήγορα, κάποιος γονιός θα ενοχληθεί. Αν είναι σαφές ότι είναι η μαμά του Γιαννάκη που έρχεται κάθε μέρα, κάποιο παιδί θα αρχίσει να φωνάζει ότι είναι άδικο και θέλει και αυτός τη μαμά του. Κάποια άλλη μαμά ή γιαγιά θα αρχίσει ν αέρχεται όποτε της κατέβει για να δει το δικό της παιδί και θα επιμένει ότι αφού έρχεται η μαμά του Γιαννάκη, μπορεί και αυτή. Η αν το παιδί φεύγει εκτός ωραρίου, αργά ή γρήγορα θα έθρθει ένας μπαμπάς και θα απαιτήσει να παίρνει το Γιωργάκη στις 1 παρά 20 και όχι στις 1 και μισή (τυχαία νουμερα) γιατί τότε τον βολεύει να αφήσει το μαγαζί, ή άλλη μαμά θα χτυπάει το κουδούνι στις 11, γιατί μετά βάζει για ύπνο το μωρό και της χαλάει το πρόγραμμα το να βγει έξω, και εξάλλου και ο Γιαννάκης φεύγει οποτε του κατέβει, γιατί όχι και τα άλλα; Η τα παιδάκια θα αρχίσουν να κοροϊδεύουν το μικρό Γιαννάκη ότι είναι μαμάκιας ή κατουρλής ή δεν ξέρω τι άλλο. Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν.

Αν τώρα είναι μία μαμά να πάει 2-3 φορές ασφαλώς και είναι αστείο να το συζητάμε. Αν όμως ένα παιδί συστηματικά και για καιρό χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση, καλό είναι αυτό να είναι γραπτά τεκμηριωμένο και δικαιολογημένο αντί να καταλήξει η δασκάλα στο τρελοκομείο κάνοντας το διαιτητή.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ΑΡΓΚ είπε:

 

@Έσπερος ίσως επειδή είσαι σε επαρχιακή πόλη και σε όχι και τόσο μικρά παιδιά σα μαθητές, δεν έχεις γνωρίσει κάποιες πλευρές της σχολικής ζωής ;) ευτυχώς για εσένα μεν, αλλά υπάρχουν δε. Αν σε ένα σχολείο με μικρά παιδιά κυκλοφορούν άγνωστοι ενήλικες συστηματικά, αργά ή γρήγορα, κάποιος γονιός θα ενοχληθεί. Αν είναι σαφές ότι είναι η μαμά του Γιαννάκη που έρχεται κάθε μέρα, κάποιο παιδί θα αρχίσει να φωνάζει ότι είναι άδικο και θέλει και αυτός τη μαμά του. Κάποια άλλη μαμά ή γιαγιά θα αρχίσει ν αέρχεται όποτε της κατέβει για να δει το δικό της παιδί και θα επιμένει ότι αφού έρχεται η μαμά του Γιαννάκη, μπορεί και αυτή. Η αν το παιδί φεύγει εκτός ωραρίου, αργά ή γρήγορα θα έθρθει ένας μπαμπάς και θα απαιτήσει να παίρνει το Γιωργάκη στις 1 παρά 20 και όχι στις 1 και μισή (τυχαία νουμερα) γιατί τότε τον βολεύει να αφήσει το μαγαζί, ή άλλη μαμά θα χτυπάει το κουδούνι στις 11, γιατί μετά βάζει για ύπνο το μωρό και της χαλάει το πρόγραμμα το να βγει έξω, και εξάλλου και ο Γιαννάκης φεύγει οποτε του κατέβει, γιατί όχι και τα άλλα; Η τα παιδάκια θα αρχίσουν να κοροϊδεύουν το μικρό Γιαννάκη ότι είναι μαμάκιας ή κατουρλής ή δεν ξέρω τι άλλο. Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν.

Αν τώρα είναι μία μαμά να πάει 2-3 φορές ασφαλώς και είναι αστείο να το συζητάμε. Αν όμως ένα παιδί συστηματικά και για καιρό χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση, καλό είναι αυτό να είναι γραπτά τεκμηριωμένο και δικαιολογημένο αντί να καταλήξει η δασκάλα στο τρελοκομείο κάνοντας το διαιτητή.

 

Καλα τέτοια θέματα έχουμε κατά καιρούς, ανάλογα εννοώ. τύπου γιατί ο χ έκανε αυτό κ όχι εμείς κλπ. απλώς δν έχουμε θέμα με το ποιος μπαίνει στο σχολείο ακριβώς λόγω του μικρού μέρους. αλλά γενικά έχω καταλάβει ότι οι επίσημοι φορείς έχουν αγκυλώσεις κ αν είναι να βοηθηθεί ένα παιδί, πρέπει να πάρει την ευθύνη ο σύλλογος. εμείς έχουμε υπερβολικά ευθυνόφοβο διευθυντή αλλά ευτυχώς σαν σύλλογος έχουμε κατά καιρούς ενεργήσει στα όρια της νομιμότητας με σκοπό να βοηθήσουμε κάποιο παιδί, χωρίς βέβαια να αδικήσουμε τα άλλα ή να τίθεται θέμα αναξιοπιστίας μιας εξέτασης  κ άνισης μεταχείρισης κλπ. αλλά θέλει θάρρος αυτό. σε άλλες περιπτώσεις έχουμε αφήσει παιδιά αβοήθητα όταν το κλίμα δν επέτρεπε να πάρουμε ομόφωνα μια απόφαση κ επικρατούσε η ευθυνοφοβία.όπως κ να χει πάντως, από τη στιγμή που μιλάμε για υποχρεωτική εκπαίδευση, υπαρχει κ η κοινωνική ευθύνη, κ το δικαίωμα κάθε παιδιού στη φοίτηση. αν δεν καταπατώνται τα δικαιώματα κάποιου, καλό θα ήταν οι υπόλοιποι γονείς να έχουν μια διακριιτκότητα.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

On 10/5/2019 at 5:57 PM, Έσπερος said:

 η υποχρεωτική φοίτηση στα 4 αιφνιδίασε οικογένειες που δεν είχαν στείλει τα παιδιά τους σε κάποια εκπαιδευτική δομή έως τότε, και τα οποία δεν ήταν έτοιμα για να δρουν ανεξάρτητα σε κάποιους τομείς. Και φυσικά βρήκε απροετοίμαστες και τις δομές της πρωτοβάθμιας, τόσο σε επίπεδο υλικοτεχνικό όσο κ σε επίπεδο νοοτροπίας εκπαιδευτικών. Δεν ξέρω πόσο αναμενόμενο είναι ένα παιδι στα 4 (που μπορεί να είναι και 3,9) να έχει δυσκολίες στην αυτοεξυπηρέτηση στο ντύσιμο, την τουαλέτα ή κ τη σίτιση. Αλλά φαίνεται ότι κάποια τέτοια παιδιά υπάρχουν, και είτε είναι θέμα δικών τους ρυθμών, είτε είναι θέμα των φροντιστών τους, εκείνα την πληρώνουν, αν πρέπει ξαφνικά με τελεσίγραφα να μάθουν να τα κάνουν αυτά μόνα τους, σε συνδυασμό με την προσαρμογή σε ένα νέο περιβάλλον. Πέρα από το πρακτικό ότι μια νηπιαγωγός δεν μπορεί να αφήσει την τάξη για να βοηθήσει στην τουαλέτα το ένα παιδί, πραγματικά όλα τα άλλα που ακούω για την ιδιωτικότητα και το ενδεχόμενο σεξουαλικής κακοποίησης, μου ακούγονται απλώς σαν δικαιολογίες και τίποτα άλλο. Δηλαδή ένα παιδί στα 3-4 που πήγαινε σε σταθμό, δεν είχε θέματα ιδιωτικότητας; Ακόμα κι αυτό που αναφέρθηκε με το να πάει ο ένας γονιός στην τουαλέτα να βοηθήσει το παιδί του, δεν μου ακούγεται τόσο εξωπραγματικό. Αντίθετα δείχνει ότι το σχολείο έχει το θάρρος να προτείνει κάτι πέρα από το να τρομοκρατήσει τους γονείς, να σηκώσει τα χέρια ψηλά και να μετακυλίσει την ευθύνη στο ίδιο το παιδί που δεν φταίει σε τίποτα. Πραγματικά όμως, ας πούμε ότι γυρνάει το παιδί σας σπίτι κ λέει ότι η μαμά του Χ έρχεται στο διάλειμμα μεταξύ κανονικού κ ολοήμερου, κ τον βοηθάει στην τουαλέτα. Τι θα σκεφτείτε πρώτα; Γιατί εγώ θα σκεφτόμουν ότι το παιδάκι έχει κάποια δυσκολία, όχι ότι ένας δυνάμει παιδεραστής κυκλοφορεί ανεξέλεγκτος στις τουαλέτες του νηπιαγωγείου. 

Συμφωνώ ότι η φοίτηση στα 4 αιφνιδίασε πολλούς γονείς, και ισχύει ότι στο τέλος τα παιδιά είναι αυτά που επωμίζονται το βάρος αυτή της αλλαγής, όμως εμένα ως μητέρα η ιδέα του να μπαίνουν εξωσχολικοί στο νήπιο-ακόμα και αν αυτοί είναι γονείς- με τρομάζει, γιατί σήμερα πχ θα είναι η μαμά του γιωργάκη, αύριο η γιαγιά της μαρίας και μεθαύριο η θεία της ελενίτσας,  τα παιδιά θα μάθουν πως μπορεί ο κάθε ένας να μπαίνει στο σχολείο και να έρχεται σε άμεση επαφή με εκείνα και κάποια στιγμή μπορεί να μπει κάποιος που δεν θα είναι ούτε μαμά ούτε γιαγιά ούτε θείος κάποιου παιδιο. Μπορεί το σχολείο να εγγυηθεί ότι με αυτή την εναλλακτική που προτείνει δεν θα συμβεί κάτι? Κάπου πιο πάνω διάβασα πως το σχολείο πρότεινε σε μητέρα να πηγαίνει είτε η ίδια είτε κάποιος συγγενής, δηλαδή αυτό σημαίνει πως κάθε μέρα μπορεί να πηγαίνει και κάποιος άλλος? Δεν αγχώνει αυτό άλλη μητέρα?? μόνο εμένα αγχώνει? Εννοείται πως αν κάποιο παιδάκι θέλει βοήθεια θα πρέπει να υποστηρίξει το σχολείο αυτό όμως να είναι στην πραγματικότητα βοήθεια και όχι να θέτει σε κίνδυνο οποιδήποτε άλλο παιδί. Καταλαβαίνω πως ακούγεται τραβηγμένο, όμως βρε παιδιά λίγα ακούμε κάθε ημέρα, λίγα γίνονται? 

Link to comment
Share on other sites

@kotsifikos Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών δεν θεωρούνται εξωσχολικοί. Βεβαίως ο προβληματισμός σου έχει βάση. Για τον λόγο αυτό το σωστό είναι στην αρχή της χρονιάς, οι γονείς να δηλώνουν τα στοιχεία του/των ατόμων που όταν οι ίδιοι δεν θα μπορούν, θα σπεύσουν σε περίπτωση ανάγκης του παιδιού. Ή θα το παραλαμβάνουν αντί αυτών κατά το σχόλασμα. Και τα άτομα αυτά μόνο με την επίδειξη ταυτότητας επιτρέπεται να εισέρχονται. Εννοείται με τον καιρό ο εκπαιδευτικός πλέον τους αναγνωρίζει.

 

Επίσης να προσθέσω κάτι. Δεν αφορά στην κατα τα άλλα σωστή επισήμανση σου, ούτε στο θέμα της αυτοεξυπηρέτησης αυτό καθεαυτό. Είναι γενικότερο. Η σύγχρονη εκπαιδευτική φιλοσοφία, μιλά για σχολείο ανοιχτό (εντός και εκτός εισαγωγικών) στην οικογένεια και την κοινότητα, με ενεργή συμμετοχή και συνεργασία.

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πρίν, kotsifikos είπε:

Συμφωνώ ότι η φοίτηση στα 4 αιφνιδίασε πολλούς γονείς, και ισχύει ότι στο τέλος τα παιδιά είναι αυτά που επωμίζονται το βάρος αυτή της αλλαγής, όμως εμένα ως μητέρα η ιδέα του να μπαίνουν εξωσχολικοί στο νήπιο-ακόμα και αν αυτοί είναι γονείς- με τρομάζει, γιατί σήμερα πχ θα είναι η μαμά του γιωργάκη, αύριο η γιαγιά της μαρίας και μεθαύριο η θεία της ελενίτσας,  τα παιδιά θα μάθουν πως μπορεί ο κάθε ένας να μπαίνει στο σχολείο και να έρχεται σε άμεση επαφή με εκείνα και κάποια στιγμή μπορεί να μπει κάποιος που δεν θα είναι ούτε μαμά ούτε γιαγιά ούτε θείος κάποιου παιδιο. Μπορεί το σχολείο να εγγυηθεί ότι με αυτή την εναλλακτική που προτείνει δεν θα συμβεί κάτι? Κάπου πιο πάνω διάβασα πως το σχολείο πρότεινε σε μητέρα να πηγαίνει είτε η ίδια είτε κάποιος συγγενής, δηλαδή αυτό σημαίνει πως κάθε μέρα μπορεί να πηγαίνει και κάποιος άλλος? Δεν αγχώνει αυτό άλλη μητέρα?? μόνο εμένα αγχώνει? Εννοείται πως αν κάποιο παιδάκι θέλει βοήθεια θα πρέπει να υποστηρίξει το σχολείο αυτό όμως να είναι στην πραγματικότητα βοήθεια και όχι να θέτει σε κίνδυνο οποιδήποτε άλλο παιδί. Καταλαβαίνω πως ακούγεται τραβηγμένο, όμως βρε παιδιά λίγα ακούμε κάθε ημέρα, λίγα γίνονται? 

Οι γονείς έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο χώρο του σχολείου. Μπορεί να φέρουν το παιδί τους αργοτερα ή να το πα΄ρουν νωρίτερα αν συντρέχει κάποιος λόγος. Μπορεί να έρθουν να ενημερωθούν για κάτι. Επίσης το σχολείο είναι δημόσια υπηρεσία, μπορεί κάποιος να μπει για να ζητήσει αντίγραφο του απολυτηρίου του (από γυμνάσιο κ πάνω). προφανώς αυτοί όλοι δεν κυκκλοφορούν σε τάξεις και τουαλέτες αλλά δεν είναι ότι με το που αρχίζει το μάθημα σφραγίζουν οι πύλες και δεν μπαινοβγαίνει κανείς. 

 

Δεν ξέρω αν αυτό που πρότεινε το σχολείο στη συγκεκριμένη περίπτωση θα το σκεφτόμουν εγώ, ούτε αν είναι λειτουργικό, ούτε αν θα το ενέκριναν οι ανώτεροι. Αλλά ξέρω καλά ότι οι γονείς πάντα διαμαρτύρονται όταν το σχολείο είναι άκαμπτο στη νομοθεσία και δεν βοηθάει το δικό τους παιδί, από την άλλη όμως είνα πολύ εύθικτοι αν το σχολείο πάει να βοηθήσει  κάποιο άλλο παιδί. Έτσι είτε κάνεις κάτι, είτε δεν κάνεις, από κάπου θα τα ακούσεις. Γι αυτό λέω μπράβο στο σχολείο που σκέφτηκε κάποια λύση κ προφανώς θα πάρει κ την ευθύνη. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος said:

Οι γονείς έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο χώρο του σχολείου. Μπορεί να φέρουν το παιδί τους αργοτερα ή να το πα΄ρουν νωρίτερα αν συντρέχει κάποιος λόγος. Μπορεί να έρθουν να ενημερωθούν για κάτι. Επίσης το σχολείο είναι δημόσια υπηρεσία, μπορεί κάποιος να μπει για να ζητήσει αντίγραφο του απολυτηρίου του (από γυμνάσιο κ πάνω). προφανώς αυτοί όλοι δεν κυκκλοφορούν σε τάξεις και τουαλέτες αλλά δεν είναι ότι με το που αρχίζει το μάθημα σφραγίζουν οι πύλες και δεν μπαινοβγαίνει κανείς. 

 

Δεν ξέρω αν αυτό που πρότεινε το σχολείο στη συγκεκριμένη περίπτωση θα το σκεφτόμουν εγώ, ούτε αν είναι λειτουργικό, ούτε αν θα το ενέκριναν οι ανώτεροι. Αλλά ξέρω καλά ότι οι γονείς πάντα διαμαρτύρονται όταν το σχολείο είναι άκαμπτο στη νομοθεσία και δεν βοηθάει το δικό τους παιδί, από την άλλη όμως είνα πολύ εύθικτοι αν το σχολείο πάει να βοηθήσει  κάποιο άλλο παιδί. Έτσι είτε κάνεις κάτι, είτε δεν κάνεις, από κάπου θα τα ακούσεις. Γι αυτό λέω μπράβο στο σχολείο που σκέφτηκε κάποια λύση κ προφανώς θα πάρει κ την ευθύνη. 

Μα εννοείται πως το σχολείο πρέπει να βοηθήσει το παιδί και τους γονείς προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζεται, απλά θεωρώ πως η λύση που πρότειναν δεν έχει λογική. Δεν μιλάω για γονείς που συνοδεύουν τα παιδιά στο-από σχολείο, λέω για τους γονέις - συγγενείς που θα έχουν το ελεύθερο να μπαίνουν στο σχολείο και στις τουαλέτες για να βοηθήσουν το εκάστοτε παιδί χρειάζεται βοήθεια.

Μπορεί να το βλέπεις έτσι επειδή το βλέπεις μόνο από την πλευρά του εκπαιδευτικού (και λογικό) σκέψου όμως σε 3 χρόνια να σου πει ο γιος σου πως την στιγμή που ήταν στην τουαλέτα ήταν και ο θείος του κωστάκη γιατί τον βοηθούσε..εμένα δεν μου ακούγεται λογικό αυτό.

Για μένα το ιδανικό θα ήταν να  υπάρχει μία δασκάλα επιπλέον σε νήπιο και προνήπιο έτσι ώστε να μπορεί να βοηθάει σε αυτές τις περιπτώσεις. Έτσι και το παιδί βοηθάς (που αυτό είναι το πιο σημαντικό) αλλά και τα υπόλοιπα παιδιά προστατεύεις. Το ίδιο θα σκεφτόμουν αν ήμουν εγώ αυτή η μητέρα που θα έπρεπε να πάω στο σχολείο για να βοηθήσω το παιδί μου, δεν το βλέπω μονόπλευρα, γιατί για εμένα είναι εξίσου σημαντικό να προστατεύεται η ιδιωτικότητα όλων των παιδιών και όχι μόνο του δικού μου.

Φυσικά και δεν ρίχνω ευθύνες στο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς, ο καθένας βοηθάει όσο μπορεί από την θέση που βρίσκεται, για τέτοια όμως θέματα χρειάζονται λύσεις για τις οποίες θα έχουν ληφθεί υπόψη όλες οι παράμετροι. Σίγουρα πάντα κάποιοι δεν θα είναι ευχαριστημένοι, όμως εδώ μιλάμε για κάτι πολύ πολύ σοβαρό.

 

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι ο σχολικός κανονισμός για νηπιαγωγεία και δημοτικά απαγορεύει την είσοδο, ακόμα και σε γονείς, αν δεν υπάρχει ραντεβού ή έκτακτο γεγονός. Η πόρτα κλειδώνει και ανοίγει με τη λήξη των μαθημάτων. Επίσης δεν μπορείς να φέρνεις ή να παίρνεις το παιδί ότι ώρα θέλεις, και ακόμα και αν γίνει, το αφήνεις στην είσοδο. 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Just now, vtgian είπε:

Νομίζω ότι ο σχολικός κανονισμός για νηπιαγωγεία και δημοτικά απαγορεύει την είσοδο, ακόμα και σε γονείς, αν δεν υπάρχει ραντεβού ή έκτακτο γεγονός. Η πόρτα κλειδώνει και ανοίγει με τη λήξη των μαθημάτων. Επίσης δεν μπορείς να φέρνεις ή να παίρνεις το παιδί ότι ώρα θέλεις, και ακόμα και αν γίνει, το αφήνεις στην είσοδο. 

 

 

Just now, kotsifikos είπε:

Μπορεί να το βλέπεις έτσι επειδή το βλέπεις μόνο από την πλευρά του εκπαιδευτικού (και λογικό) σκέψου όμως σε 3 χρόνια να σου πει ο γιος σου πως την στιγμή που ήταν στην τουαλέτα ήταν και ο θείος του κωστάκη γιατί τον βοηθούσε..εμένα δεν μου ακούγεται λογικό αυτό.

Για μένα το ιδανικό θα ήταν να  υπάρχει μία δασκάλα επιπλέον σε νήπιο και προνήπιο έτσι ώστε να μπορεί να βοηθάει σε αυτές τις περιπτώσεις. Έτσι και το παιδί βοηθάς (που αυτό είναι το πιο σημαντικό) αλλά και τα υπόλοιπα παιδιά προστατεύεις. Το ίδιο θα σκεφτόμουν αν ήμουν εγώ αυτή η μητέρα που θα έπρεπε να πάω στο σχολείο για να βοηθήσω το παιδί μου, δεν το βλέπω μονόπλευρα, γιατί για εμένα είναι εξίσου σημαντικό να προστατεύεται η ιδιωτικότητα όλων των παιδιών και όχι μόνο του δικού μου.

ό,τι ώρα θέλεις εννοώ ότι αν προκύψει κάτι έκτακτο πχ ιατρική εξέταση ή κάτι σοβαρό στην οικογένεια, μπορεί έπειτα από συεννόηση το παιδί να έρθει αργότερα ή να φύγει νωρίτερα. Και προφανώς κάποιος θα ανοίξει την πόρτα. Εξάλλου όταν ένα παιδί λερώνεται δεν καλούν τους γονείς να το αλλάξουν; Τότε δεν μπαίνουν στον χώρο του σχολείου; Ή απλά το παίρνουν κ φεύγουν; Υποθέτω ότι στο σχολείο το αλλάζουν κ παραμένει, έτσι δεν είναι; ε πού το αλλάζουν, στην αυλή; τέλος πάντων, κι εγώ η ίδια δεν ξέρω πόσο λειτουργική είναι αυτή η πρόταση αλλά υποθέτω ότι δεν μπορεί να είναι μόνιμη λύση παρά μόνο κάτι έκτακτο ή προσωρινό μέχρι να προσαρμοστεί το παιδί, και προφανώς όποιος μπαίνει θα ζητάει να του ανοίξουν, λογικά αυτό θα γίνει κάποια συγκεκριμένη ώρα και όχι όταν ζη΄τησει το παιδί τουαλέτα (εκτός πια αν μένει δίπλα κ μπορεί να έρθει αμέσως) και λογικά θα υπάρχει κάποια συνεννόηση. Σαν γονιός πάντως δεν μπορώ να σκεφτώ ότι θα πήγαινε το  μυαλό μου στο ενδεχόμενο να κινδυνέψει το παιδί μου από έναν γονιό ή παππού (που λογικά θα είναι θηλυκού γένους λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωικές συνθήκες) που έρχεται να βοηθήσει ένα παιδί με κάποια δυσκολία. Σίγουρα θα φρόντιζα να μάθω τι περίπτωση είναι για να είμαι σίγουρη ότι δεν είναι απλώς κάποιος που ζητάει ευνοϊκή μεταχείριση, αλλά τίποτα παραπάνω. κατά τ' άλλα προφανώς και θα έπρεπε να υπάρχει βοηθητικό προσωπικό σε όλες τις βαθμίδες για διάφορες καταστάσεις. όμως δεν υπάρχει και μιλάμε και για πολύ ευαίσθητη ηλικία. 

 

πάντως, μου φαίνεται κάπως αστείο, εδώ να διαβάζω αυτά, και αλλού σε άλλες συζητήσεις ή ομάδες οι γονείς να συζητούν για το αν μπορούν να πηγαίνουν εκ περιτροπής να ζεσταίνουν το φαγητό των παιδιών στο ολοήμερο για να μην το τρώνε κρύο, και μάλιστα να ακούω ότι σε κάποια σχολεία γίνεται είτε εθελοντικά, είτε ο σύλλογος γονέων πληρώνει την καθαρίστρια. άντε να βγάλεις άκρη!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Έσπερος είπε:

Οι γονείς έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο χώρο του σχολείου. Μπορεί να φέρουν το παιδί τους αργοτερα ή να το πα΄ρουν νωρίτερα αν συντρέχει κάποιος λόγος. Μπορεί να έρθουν να ενημερωθούν για κάτι. Επίσης το σχολείο είναι δημόσια υπηρεσία, μπορεί κάποιος να μπει για να ζητήσει αντίγραφο του απολυτηρίου του (από γυμνάσιο κ πάνω). προφανώς αυτοί όλοι δεν κυκκλοφορούν σε τάξεις και τουαλέτες αλλά δεν είναι ότι με το που αρχίζει το μάθημα σφραγίζουν οι πύλες και δεν μπαινοβγαίνει κανείς. 

 

Δεν ξέρω αν αυτό που πρότεινε το σχολείο στη συγκεκριμένη περίπτωση θα το σκεφτόμουν εγώ, ούτε αν είναι λειτουργικό, ούτε αν θα το ενέκριναν οι ανώτεροι. Αλλά ξέρω καλά ότι οι γονείς πάντα διαμαρτύρονται όταν το σχολείο είναι άκαμπτο στη νομοθεσία και δεν βοηθάει το δικό τους παιδί, από την άλλη όμως είνα πολύ εύθικτοι αν το σχολείο πάει να βοηθήσει  κάποιο άλλο παιδί. Έτσι είτε κάνεις κάτι, είτε δεν κάνεις, από κάπου θα τα ακούσεις. Γι αυτό λέω μπράβο στο σχολείο που σκέφτηκε κάποια λύση κ προφανώς θα πάρει κ την ευθύνη. 

Παρασύρεσαι από τη δευτεροβάθμια. Στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό σε καμία περίπτωση δεν μπαινοβγαίνουν οι γονείς στο χώρο ελεύθερα. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Έσπερος said:

 Σαν γονιός πάντως δεν μπορώ να σκεφτώ ότι θα πήγαινε το  μυαλό μου στο ενδεχόμενο να κινδυνέψει το παιδί μου από έναν γονιό ή παππού (που λογικά θα είναι θηλυκού γένους λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωικές συνθήκες) που έρχεται να βοηθήσει ένα παιδί με κάποια δυσκολία. Σίγουρα θα φρόντιζα να μάθω τι περίπτωση είναι για να είμαι σίγουρη ότι δεν είναι απλώς κάποιος που ζητάει ευνοϊκή μεταχείριση, αλλά τίποτα παραπάνω. κατά τ' άλλα προφανώς και θα έπρεπε να υπάρχει βοηθητικό προσωπικό σε όλες τις βαθμίδες για διάφορες καταστάσεις. όμως δεν υπάρχει και μιλάμε και για πολύ ευαίσθητη ηλικία. 

 

 

Η ανασφάλεια μου αυτή δεν έχει να κάνει απαραίτητα με το ότι κάποιος παππούς-γιαγιά-μαμά συμμαθητή θα κάνει κακό στο παιδί μου, αλλά με το ότι το παιδί θα μάθει πως δεν πειράζει να τον βλέπουν τρίτοι στην τουαλέτα (με ότι αυτό συνεπάγεται) εμένα αυτή είναι η ένσταση μου. Προσπαθώ να μάθω στο παιδί μου ότι δεν είναι φυσιολογικό όταν βρίσκεται στην τουαλέτα να μπαίνει κάποιος άλλος, όταν τον αλλάζω στο κολυμβητήριο του φοράω το μπουρνούζι του ώστε να μην εκτίθενται σημεία του σώματος του, όχι γιατί οι υπόλοιποι που βρίσκονται στον χώρο είναι κακοί ή θα πειράξουν το παιδί μου αλλά για να μάθει το παιδί μου πως αυτό είναι το φυσιολογικό, να μάθει να προφυλάσσει τον εαυτό του. Δεν ξέρω μπορεί να είμαι λάθος, μπορεί να είμαι υπερβολική αλλά δεν ξέρω με ποιον τρόπο να του περάσω αυτό το μήνυμα, δεν θα μπερδευτεί αν μάθει πως στο σχολείο πχ δεν ισχύει αυτός ο κανόνας? Δεν ξέρω έχω λίγο προβληματιστεί. Σε ευχαριστώ πολύ πάντως για την ενημέρωση.

Link to comment
Share on other sites

Just now, kotsifikos είπε:

Η ανασφάλεια μου αυτή δεν έχει να κάνει απαραίτητα με το ότι κάποιος παππούς-γιαγιά-μαμά συμμαθητή θα κάνει κακό στο παιδί μου, αλλά με το ότι το παιδί θα μάθει πως δεν πειράζει να τον βλέπουν τρίτοι στην τουαλέτα (με ότι αυτό συνεπάγεται) εμένα αυτή είναι η ένσταση μου. Προσπαθώ να μάθω στο παιδί μου ότι δεν είναι φυσιολογικό όταν βρίσκεται στην τουαλέτα να μπαίνει κάποιος άλλος, όταν τον αλλάζω στο κολυμβητήριο του φοράω το μπουρνούζι του ώστε να μην εκτίθενται σημεία του σώματος του, όχι γιατί οι υπόλοιποι που βρίσκονται στον χώρο είναι κακοί ή θα πειράξουν το παιδί μου αλλά για να μάθει το παιδί μου πως αυτό είναι το φυσιολογικό, να μάθει να προφυλάσσει τον εαυτό του. Δεν ξέρω μπορεί να είμαι λάθος, μπορεί να είμαι υπερβολική αλλά δεν ξέρω με ποιον τρόπο να του περάσω αυτό το μήνυμα, δεν θα μπερδευτεί αν μάθει πως στο σχολείο πχ δεν ισχύει αυτός ο κανόνας? Δεν ξέρω έχω λίγο προβληματιστεί. Σε ευχαριστώ πολύ πάντως για την ενημέρωση.

 

Το καταλαβαίνω αυτό που λες, αλλά στο προνήπιο-νηπιαγωγείο έτσι κι αλλιώς είναι λίγο πιο χύμα τα πράγματα, γιατί ακόμα υπάρχουν παιδιά που χρειάζονται βοήθεια ή χρειάζονται επίβλεψη. Γι΄αυτό και οι τουαλέτες δεν έχουν πόρτες, γι΄αυτό μπορεί και η δασκάλα να μπει στην τουαλέτα είτε για να βοηθήσει, είτε για επίβλεψη (πχ να δει τι κάνει το παιδί και αργεί κτλ).

Στο Δημοτικό μετά είναι αλλιώς τα πράγματα και νομίζω αρχίζει και το ίδιο το παιδί να αποζητά την απομόνωση.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

1 ώρα πρίν, kotsifikos είπε:

Η ανασφάλεια μου αυτή δεν έχει να κάνει απαραίτητα με το ότι κάποιος παππούς-γιαγιά-μαμά συμμαθητή θα κάνει κακό στο παιδί μου, αλλά με το ότι το παιδί θα μάθει πως δεν πειράζει να τον βλέπουν τρίτοι στην τουαλέτα (με ότι αυτό συνεπάγεται) εμένα αυτή είναι η ένσταση μου. Προσπαθώ να μάθω στο παιδί μου ότι δεν είναι φυσιολογικό όταν βρίσκεται στην τουαλέτα να μπαίνει κάποιος άλλος, όταν τον αλλάζω στο κολυμβητήριο του φοράω το μπουρνούζι του ώστε να μην εκτίθενται σημεία του σώματος του, όχι γιατί οι υπόλοιποι που βρίσκονται στον χώρο είναι κακοί ή θα πειράξουν το παιδί μου αλλά για να μάθει το παιδί μου πως αυτό είναι το φυσιολογικό, να μάθει να προφυλάσσει τον εαυτό του. Δεν ξέρω μπορεί να είμαι λάθος, μπορεί να είμαι υπερβολική αλλά δεν ξέρω με ποιον τρόπο να του περάσω αυτό το μήνυμα, δεν θα μπερδευτεί αν μάθει πως στο σχολείο πχ δεν ισχύει αυτός ο κανόνας? Δεν ξέρω έχω λίγο προβληματιστεί. Σε ευχαριστώ πολύ πάντως για την ενημέρωση.

Αυτό το καταλαβαίνω πώς το λες. Όμως πιστεύω ότι τα παιδιά δεν τα βοηθούν άκαμπτοι κανόνες του στιλ "δεν μας βλεπουν γυμνούς", "δεν μπαινουν τρίτα ατομα στην τουαλετα", "δεν μας αγγίζουν τα γεννητικά όργανα". γιατι αυτοι οι κανονες ειναι τοσο γενικοί που τελικα δεν τηρούνται. μετα θα πρεπει να εξηγείς για τις εξαιρέσεις κ ο κανονας θα μπάζει απο παντου. γιατι σε μια δημοσια τουαλετα μπορει οντως καποιος να βοηθαει ενα ατομο που δεν αυτοεξυπηρετείται, κ ο γιατρός θα δει το παιδί γυμνό κλπ κλπ. δεν ηξερα οτι στα νηπιαγωγεία δεν τπαρχουν πορτες, αυτο προφανως ειναι καπως άβολο αλλα μπορεις απλα να εξηγησεις οτι αν ειναι καποια αλλος μεσα, το παιδι μπορει να περιμενει να αδειασει. Εξαλλου θα μπορουσε να σας τυχει συμμαθητής με ειδικο βοηθο, κι εκει θα ηταν καποιος στην τουαλετα μαζι του λογικα. εκεί τι θα ισχυε; καθαρά από θέμα ψυχολογίας εννοώ, γιατί προφανώς στο νομικό κομμάτι υπάρχει κάλυψη αφού το άτομο έχει προσληφθεί.

Link to comment
Share on other sites

@kotsifikos πρόσεξε μόνο την λεπτή γραμμή μεταξύ προστασίας και ενοχοποίησης. Το λέω γιατί πχ στο κολυμβητήριο στα αποδυτήρια είναι πολύ φυσιολογικό να είναι κάποιος εντελώς γυμνός. Η γύμνια από μόνη της δεν είναι λάθος. Επίσης, εγώ θυμάμαι ότι με την αδελφή μου ή την ξαδέλφη μου που είμαστε ίσες, πηγαίναμε παιδιά μαζί στην τουαλέτα. Μόνες μας το κόψαμε νωρίς στο δημοτικό.

Εμάς (ιδιωτικό) είναι κοινές και ανοιχτές οι λεκάνες. Πέρυσι η δικιά μου δεν είχε θέμα. Φέτος, χωρίς να έχει προηγηθεί κάτι, την ενοχλεί να είναι και άλλα παιδιά. Επίσης φέτος άρχισε να ντρέπεται να μείνει γυμνή. Πχ στην παραλία που έπρεπε να αλλάξει μαγιό, ήθελε να το κάνουμε πιο "προστατευμένα" να μην την δουν :) Είναι φυσιολογική εξέλιξη η αιδώς σε αυτή την ηλικία. 

 

To σημαντικό μήνυμα είναι ότι δεν αφήνουμε κάποιον να μας ακουμπήσει σε σημείο που δεν επιθυμούμε, δεν αφήνουμε να μας κάνουν πράγματα που δεν τα νιώθουμε σωστά. Αλλά αυτό ξεκινά από νωρίς (δεν αγκαλιάζουμε κάποιον παρά τη θέλησή του, δε φιλάμε με το ζόρι, δε γαργαλάμε με το ζόρι, γενικά σεβόμαστε τα όρια του άλλου). Εγώ στη δική μου το έχω μεταφέρει κάπως έτσι, ότι κάποια  μαλακά μας σημεία (όπως τα γεννητικά όργανα) στα παιδάκια είναι ευαίσθητα, εύκολα πληγώνονται και επίσης είναι σημαντικό να είναι καθαρά.  Μόνο συγκεκριμένα άτομα μπορούν να τα ακουμπήσουν, που ξέρουν και από κανόνες υγιεινής. Γενικά προτιμώ το παιδί να αισθάνεται περισσότερο τι είναι καλό και τι κακό, παρά να το ακολουθεί ως κανόνα. Εγώ το έχω ξαναπεί, λάθος σωστό δεν ξέρω, εμένα αυτό με έσωσε από απόπειρα σεξουαλικής παρενόχλησης σαν παιδί. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, vtgian said:

@kotsifikos πρόσεξε μόνο την λεπτή γραμμή μεταξύ προστασίας και ενοχοποίησης.

Γενικά προτιμώ το παιδί να αισθάνεται περισσότερο τι είναι καλό και τι κακό, παρά να το ακολουθεί ως κανόνα. Εγώ το έχω ξαναπεί, λάθος σωστό δεν ξέρω, εμένα αυτό με έσωσε από απόπειρα σεξουαλικής παρενόχλησης σαν παιδί. 

Έχεις δίκιο σε αυτό που λες, είναι πολύ λεπτή αυτή η γραμμή και προσπαθώ να μην την περάσω, δεν ξέρω αν τα καταφέρνω. Η αλήθεια είναι πως στόχος μου είναι να πετύχω αυτό που λες εσύ, να αισθάνεται το παιδί τι είναι καλό και τι κακό, δεν ξέρω όμως με ποιο τρόπο να το κάνω.

Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πρίν, erin0000 είπε:

 

Το καταλαβαίνω αυτό που λες, αλλά στο προνήπιο-νηπιαγωγείο έτσι κι αλλιώς είναι λίγο πιο χύμα τα πράγματα, γιατί ακόμα υπάρχουν παιδιά που χρειάζονται βοήθεια ή χρειάζονται επίβλεψη. Γι΄αυτό και οι τουαλέτες δεν έχουν πόρτες, γι΄αυτό μπορεί και η δασκάλα να μπει στην τουαλέτα είτε για να βοηθήσει, είτε για επίβλεψη (πχ να δει τι κάνει το παιδί και αργεί κτλ).

Στο Δημοτικό μετά είναι αλλιώς τα πράγματα και νομίζω αρχίζει και το ίδιο το παιδί να αποζητά την απομόνωση.

Όπως και πολλές άλλες από τις προλαλήσασες, μπερδεύεις το νήπιο με τον παιδικό. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

Αυτό το καταλαβαίνω πώς το λες. Όμως πιστεύω ότι τα παιδιά δεν τα βοηθούν άκαμπτοι κανόνες του στιλ "δεν μας βλεπουν γυμνούς", "δεν μπαινουν τρίτα ατομα στην τουαλετα", "δεν μας αγγίζουν τα γεννητικά όργανα". γιατι αυτοι οι κανονες ειναι τοσο γενικοί που τελικα δεν τηρούνται. μετα θα πρεπει να εξηγείς για τις εξαιρέσεις κ ο κανονας θα μπάζει απο παντου. γιατι σε μια δημοσια τουαλετα μπορει οντως καποιος να βοηθαει ενα ατομο που δεν αυτοεξυπηρετείται, κ ο γιατρός θα δει το παιδί γυμνό κλπ κλπ. δεν ηξερα οτι στα νηπιαγωγεία δεν τπαρχουν πορτες, αυτο προφανως ειναι καπως άβολο αλλα μπορεις απλα να εξηγησεις οτι αν ειναι καποια αλλος μεσα, το παιδι μπορει να περιμενει να αδειασει. Εξαλλου θα μπορουσε να σας τυχει συμμαθητής με ειδικο βοηθο, κι εκει θα ηταν καποιος στην τουαλετα μαζι του λογικα. εκεί τι θα ισχυε; καθαρά από θέμα ψυχολογίας εννοώ, γιατί προφανώς στο νομικό κομμάτι υπάρχει κάλυψη αφού το άτομο έχει προσληφθεί.

Στους παιδθκούς μπορεί να μην υπάρχουν πόρτες όχι στο νηπιο, τουλάχιστον σε δημόσια

Link to comment
Share on other sites

On 8/10/2019 at 7:01 ΜΜ, ΑΡΓΚ είπε:

Όπως και πολλές άλλες από τις προλαλήσασες, μπερδεύεις το νήπιο με τον παιδικό. 

 

Τι εννοείς ακριβώς;

Έχω στείλει 2 παιδιά σε 2 διαφορετικά νηπιαγωγεία και δεν είχαν πόρτες στην τουαλέτα. Στο ένα απλά διαχωρίζονταν οι τουαλέτες με τοίχο, αλλά χωρίς πόρτες, στο άλλο υπήρχαν κουρτινάκια.

 

On 8/10/2019 at 7:03 ΜΜ, ΑΡΓΚ είπε:

Στους παιδθκούς μπορεί να μην υπάρχουν πόρτες όχι στο νηπιο, τουλάχιστον σε δημόσια

Κάνεις λάθος.

 

Για δημόσια νηπιαγωγεία μιλάω.

Link to comment
Share on other sites

On 8/10/2019 at 7:03 ΜΜ, ΑΡΓΚ είπε:

Στους παιδθκούς μπορεί να μην υπάρχουν πόρτες όχι στο νηπιο, τουλάχιστον σε δημόσια

 

Και όμως, υπάρχουν αρκετά νηπιαγωγεία με τουαλέτες χωρίς πόρτες, ειδικά αν πρόκειται για μονοθέσια, ή για μικρά νηπιαγωγεία σε νοικιαζόμενους χώρους. Στα συστεγαζόμενα συνήθως κάνουν χρήση τουαλετών του δημοτικού (κάποιες χρησιμοποιούνται μόνο από το νήπιο) οπότε ναι, έχουν πόρτες. Στα μεγάλα αυτόνομα, που έχουν χτιστεί ως τέτοια, επίσης οι τουαλέτες είναι κανονικές, με πόρτες. 

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...