Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Τμήμα Ενταξης μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες σε Δημόσιο Σχ.


Recommended Posts

Αρχικά καλώς σας βρήκα, μια και είναι η πρώτη μου παρουσία εδώ....

 

Ας συστηθώ, λοιπόν. Είμαι νηπιαγωγός με μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή και εδώ και 9 χρόνια εργάζομαι αρχικά σε ειδικό σχολείο, μετά σε τμήμα ένταξης νηπιαγωγείου και πλέον σε ΚΕΔΔΥ (πρώην ΚΔΑΥ). Επιτρέψτε μου, λοιπόν, να παρέμβω στη συζήτηση σας.

Αρχικά δεν υπάρχει πουθενά, ΠΟΥΘΕΝΑ το τονίζω, νόμος που να λέει ότι τα παιδιά της Α Δημοτικού εξαιρούνται από τα τμήματα ένταξης (τα οποία είναι για παιδιά με ειδικές ανάγκες και όχι για παιδιά που έχουν προβλήματα στην Ελληνική γλώσσα λόγω του ότι μητρική τους είναι άλλη γλώσσα).

Για να φοιτήσει ένα παιδί σε ΤΕ, χρειάζεται απαραίτητα διάγνωση από το ΚΕΔΔΥ ή από Ιαρτοπαιδαγωγικό Κέντρο Δημόσιο ότι το παιδί πρέπει να φοιτήσει σε ΤΕ. Στο ΚΕΔΔΥ απευθύνονται οι γονείς αποκλειστικά (δεν μπορεί δάσκαλος να κάνει παραπομπή αν δεν το επιθυμεί ο γονιός και δεν κάνει αίτηση ο ίδιος ο γονιός), παίρνουν σειρά προτεραιότητας και περιμένουν. Η αναμονή δυστυχώς μπορεί να κρατήσει πολύ καιρό, γιατί τα ΚΕΔΔΥ δεν έχουν το αναγκαίο προσωπικό (εκέι που είμαι εγώ, υπάρχει ένας νηπιαγωγός, ένας δάσκαλος, ένας φιλόλογος και μία ψυχολόγος για ολόκληρο το νομό). Εκέι είναι απαραίτητη η δράση των γονέων που μπορούν νε διεκδικήσουν προσωπικό (μάθετε τη δύναμη σας που είναι τεράστια)!!!!!

Ας περάσουμε τώρα στις μαθησιακές δυσκολίες. Προσωπικά, δεν πιστεύω ότι μπορούμε από το νηπιαγωγείο να μιλήσουμε για μαθησιακές δυσκολίες, αλλά για κάποια προβλήματα που μπορεί να έχει το παιδί (δεν μιλάω για ξεκάθρα πράγματα, όπως αυτισμός ή καθυστέρηση), καθώς μπορεί το παιδί να έχει μια ανωριμότητα και είναι κρίμα να χαρακτηριστεί από τέτοια ηλικία. Δίνουμε, λοιπόν, ευκαιρία στο παιδί μήπως και ξεπεράσει τα προβλήματα του, με το να επαναλάβει το νηπιαγωγείο ή την πρώτη τάξη και, ιδανικά, με το να παρακολουθήσει ΤΕ.

Σύμφωνα με το νόμο στο ΤΕ μπορεί να είναι μέχρι 10 ώρες την εβδομάδα. Αυτό συμβαίνει για να μην "αποξενωθεί" το παιδί από την "κανονική" τάξη και για να μπορέσει να κοινωνικοποιηθεί με την επαφή του με τα άλλα παιδιά.

 

Ελπίζω να σας βοήθησα να ξεκαθαρίσετε κάποια πράγματα!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


καλησπέρα emmaki και καλωσόρισες!

 

Αρχικά δεν υπάρχει πουθενά, ΠΟΥΘΕΝΑ το τονίζω, νόμος που να λέει ότι τα παιδιά της Α Δημοτικού εξαιρούνται από τα τμήματα ένταξης (τα οποία είναι για παιδιά με ειδικές ανάγκες και όχι για παιδιά που έχουν προβλήματα στην Ελληνική γλώσσα λόγω του ότι μητρική τους είναι άλλη γλώσσα).

 

Έχεις δίκιο, κι εγώ δεν το βρίσκω στο νόμο αλλά γεγονός είναι ότι ο δ/ντης τότε δεν με άφησε να τα γράψω στο επίσημο πρόγραμμα. Δεν έψαξα σε παλιότερους νόμους αλλά αν βρω σε τι στηρίχθηκε όλο αυτό θα σε ενημερώσω.

 

Για να φοιτήσει ένα παιδί σε ΤΕ, χρειάζεται απαραίτητα διάγνωση από το ΚΕΔΔΥ ή από Ιαρτοπαιδαγωγικό Κέντρο Δημόσιο ότι το παιδί πρέπει να φοιτήσει σε ΤΕ

 

Στον νόμο Ν.3699-08 Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Άρθρο6, παρ2)αα) αναφέρει "Στα ΤΕ μπορούν να φοιτούν και μαθητές χωρίς γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του σχολικού συμβούλου ΕΑΕ."

 

Οπότε, σε περίπτωσή μεγάλης αναμονής ίσως να δεχτούν κάποιο παιδί για να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος.

 

δεν μπορεί δάσκαλος να κάνει παραπομπή αν δεν το επιθυμεί ο γονιός και δεν κάνει αίτηση ο ίδιος ο γονιός

 

Όντως, ο γονιός κάνει τη διαδικασία. Ο ρόλος του δασκάλου είναι να προσανατολίσει τον γονιό στον σωστό φορέα εάν κρίνει ότι είναι απαραίτητο.

 

Φιλικά

Link to comment
Share on other sites

Έχεις δίκιο για τη φοίτηση παιδιών με σύμφωνη γνώμη του συμβούλου.

Μου ήρθε στο μυαλ'ό ο παλιός νόμος και μπερδεύτηκα...

Όσο για τον διευθυντή σου....ήταν απλά απαράδεκτος και ανενημέρωτος (θέλω να πιστεύω). Σε κανένα νόμο δνε το λέει αυτό.

Αν και εμένα μου έτυχε παρόμοια περίπτωση με ΚΔΑΥ που δεν δεχόταν να δουν παιδί, γιατί είχε αυτισμό (άρα ήταν βαρύ περιστατικό και ακατάλληλο για ΚΔΑΥ!!!!) και με άλλο παιδί γιατί ήταν 5 χρονών και σύμφωνα με αυτούς δεν ήταν στην ηλικία που έβλεπαν παιδιά αν και υπήρχε νηπιαγωγός (ο νόμος λέει για παιδιά από 4 ετών)....

Αυθαιρεσία!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Αν και εμένα μου έτυχε παρόμοια περίπτωση με ΚΔΑΥ που δεν δεχόταν να δουν παιδί, γιατί είχε αυτισμό (άρα ήταν βαρύ περιστατικό και ακατάλληλο για ΚΔΑΥ!!!!)

 

:shock::shock::shock::shock::shock::shock: ΑΚΟΥ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΚΔΑΥ

 

Να ταν οι μόνες αυθαιρεσίες αυτές!!! Ακούγονται τα πιο κουλά στον χώρο μας απο το ίδιο το επιστημονικό προσωπικό. Πως να μην μπερδεύονται και οι γονείς όταν τους λένε άλλα αντί άλλων ? Είναι λογικό να είναι πελαγωμένοι όταν δεν υπάρχει ΕΝΑΣ να τους λύσει τις απορίες και να τους κατευθύνει (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων...)

 

Αλλά ας μην επεκταθούμε για τα στραβά και τα παράλογα γτ θα βγούμε εκτός θέματος....και εκτός εαυτού!!!:evil:

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • 4 εβδομάδες μετά...

Καλημέρα σας Ο γιος μου παρουσιάζει μαθησιακά προβλήματα, από πέρυσι από την πρώτη δημοτικού .Τον πήγα σε ιδιωτικό κέντρο και με την οφθαλμοκίνηση μου διέγνωσαν ότι έχει ελαφριά μορφή δυσλεξίας και διάσπαση προσοχής .Η αλήθεια είναι ότι από πιο μικρός στον παιδικό ,προνήπιο ,νηπιαγωγείο μου έκανε εντύπωση που δεν μπορούσε να ζωγραφίσει συνήθως μουντζούρωνε και δεν μου είπε ποτέ ένα τραγουδάκι .Επειδή η δασκάλα του πέρισυ ήταν πρωτοδιόριστη και άκουσα από πολλούς γονείς παραπόνα σκέφτηκα να μην τον πάω σε κάποιο ιδιωτικό κέντρο αλλά να βάλω κάποιο δάσκαλο στο σπίτι και να τον βοηθήσω έτσι .Η περισσότεροι γονείς στο σχολειό του έβαλαν από την αρχή του χρόνου αφού είδαν ότι η δασκάλα δεν είχε

Εμπειρία εγώ έβαλα τον δάσκαλο το Μάρτιο .Τελειώνοντας η σχολική χρονιά ο δάσκαλος που ερχόταν στο σπίτι μου είπε και αυτός ότι παρουσιάζει το παιδί μαθησιακές δυσκολίες. Φέτος τον πήγα σε ειδικό παιδαγωγό και μου διέγνωσε και αυτός δυσλεξία και μου έδειξε πως θα τον βοηθήσω με κάποιες ασκήσεις και κάποια παιχνίδια στον υπολογιστή .Ο ειδικός παιδαγωγός είναι κάθετα αρνητικός να τον πάω σε λογοθεραπευτή η σε κέντρα ιδιωτικά η να βάλω ειδικό παιδαγωγό στο σπίτι θεωρεί ότι με την δική του καθοδήγηση θα τα καταφέρω μόνη μου γιατί θα δώσω άδικα λεφτά εγώ θα ήθελα να ξέρω αν πραγματικά βοηθούνται τα παιδιά από τα ιδιωτικά αυτά κέντρα που ειδικεύονται με της μαθησιακές δυσκολίες η απλά σπαταλάς άδικα λεφτά και ταλαιπωρείς το παιδί σου που είναι και το σημαντικότερο από όλα. Υπάρχουν γονείς που ενώ διαπίστωσαν ότι το παιδί τους είχε δυσλεξία από πολύ νωρίς και το βοήθησαν με κάποιους ειδικούς ξεπέρασε το παιδί τους της μαθησιακές δυσκολίες? Να κατάφερε δηλ. το παιδί να αυτονομηθεί και να διαβάζει μόνο του και να ξεπεράσει της όποιες μαθησιακές του δυσκολίες. Τα παιδιά με ειδικό τρόπο μάθησης χρειάζονται πάντα υποστήριξη η μόνο στης πρώτες τάξεις του δημοτικού ?παρακαλώ απαντήστε. μου ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζετε κάποιο ειδικό παιδαγωγό που να κάνει ιδιαιτέρα μαθήματα η κάποιο καλό κέντρο αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών? Ευχαριστώ από Ηράκλειο Κρήτης

Link to comment
Share on other sites

Για δες εδώ :

http://www.saini.gr

- πηγαινε στο 'περιηγησου' και εκει θα δεις στο Παιδαγωγικα , 'μαθησιακες δυσκολιες'

 

(δεν ξέρω αν έχει στο Ηράκλειο Κρήτης συγκεκριμένα, αλλα λογικά θα προστεθούν κι εκεί σύντομα...αλλιώς στείλε τους κανα mail να σε ειδοποιήσουν :wink:)

Link to comment
Share on other sites

Για δες εδώ :

www.saini.gr

- πηγαινε στο 'περιηγησου' και εκει θα δεις στο Παιδαγωγικα , 'μαθησιακες δυσκολιες'

 

(δεν ξέρω αν έχει στο Ηράκλειο Κρήτης συγκεκριμένα, αλλα λογικά θα προστεθούν κι εκεί σύντομα...αλλιώς στείλε τους κανα mail να σε ειδοποιήσουν :wink:)

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ;);) eleanna35

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα, παιδιά

 

Χαίρομαι που βρήκα το κατάλληλο θέμα για να πώ την αγωνία μου μιας και απο τους ειδικούς δεν μπορώ να πάρω ξεκάθαρη απάντηση.

 

Έχω ενα γιό, 6 ετών, στην Α' Δημοτικού σε ιδιωτικό τοπικό σχολείο.Το παιδί λόγω της αδυναμίας του να συμβαδίσει στα μαθήματα με τους συμμαθητές του κάνει ενα σωρό νούμερα μέσα στην τάξη.Βλέποντας και εμείς σαν γονείς την έλλειψη του αυτή πήγαμε σε ειδικό κέντρο διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών μιάς και είναι αρχή ακόμα για να δούμε τι συμβαίνει.

Όπως και το περίμενα, μιάς και ο γιός μου παρακολουθεί ταινίες ή κάθετε μαζί μας χωρίς να αποσπάτε η προσοχή του δέν έχει θέμα με υπερκινητικότητα, διάσπαση προσοχής ούτε είναι δυσλεκτικός.Τα επίπεδα μνήμης του επίσης είναι πολύ καλά.

Έχει όμως ένα μπέρδεμα όσον αφορά την αναγνώριση κάποιων γραμμάτων και την σύμπτυξη αυτών ώστε να αρχίσει να δημιουργεί λέξεις καθώς και κενά στην σωστή άρθρωση προφορικού λόγου, για παράδειγμα αντί για αεροπλάνο λέει ολοπλάνο.

Μας έχουν προτείνει κάποια ειδικά μαθήματα στο κέντρο εκεί αφενός για να καθαρίσει ο προφορικός λόγος αφετέρου για να "πάρει μπρός" με την αναγνώριση, κατανόηση, σύνθεση των γραμμάτων.

Εσάς ποιά είναι η γνώμη σας είτε απο επαγγελματική εμπειρία είτε απο γονεική;

Για βοήθεια στο ιδιωτικό σχολείο ούτε λόγος.Μόνο σαν πρόβλημα μας βλέπουν εκεί και πρόταση καμία.Πλέον σκέφτομαι σοβαρά να μήν αφήσω το παιδάκι μου άλλο εκεί μέσα παρά να το πάω σε δημόσιο σχολείο και τα χρήματα αυτά του ιδιωτικόυ να τα επενδύσω σε ειδικό παιδαγωγό ώστε να βοηθήσω το παιδί μου.

Πώς σας φαίνετε εσάς αυτό;Τι πιστεύετε;

 

Σας ευχαριστούμε πολύ, πολύ!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Καλησπέρα, παιδιά

 

Χαίρομαι που βρήκα το κατάλληλο θέμα για να πώ την αγωνία μου μιας και απο τους ειδικούς δεν μπορώ να πάρω ξεκάθαρη απάντηση.

 

Έχω ενα γιό, 6 ετών, στην Α' Δημοτικού σε ιδιωτικό τοπικό σχολείο.Το παιδί λόγω της αδυναμίας του να συμβαδίσει στα μαθήματα με τους συμμαθητές του κάνει ενα σωρό νούμερα μέσα στην τάξη.Βλέποντας και εμείς σαν γονείς την έλλειψη του αυτή πήγαμε σε ειδικό κέντρο διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών μιάς και είναι αρχή ακόμα για να δούμε τι συμβαίνει.

Όπως και το περίμενα, μιάς και ο γιός μου παρακολουθεί ταινίες ή κάθετε μαζί μας χωρίς να αποσπάτε η προσοχή του δέν έχει θέμα με υπερκινητικότητα, διάσπαση προσοχής ούτε είναι δυσλεκτικός.Τα επίπεδα μνήμης του επίσης είναι πολύ καλά.

Έχει όμως ένα μπέρδεμα όσον αφορά την αναγνώριση κάποιων γραμμάτων και την σύμπτυξη αυτών ώστε να αρχίσει να δημιουργεί λέξεις καθώς και κενά στην σωστή άρθρωση προφορικού λόγου, για παράδειγμα αντί για αεροπλάνο λέει ολοπλάνο.

Μας έχουν προτείνει κάποια ειδικά μαθήματα στο κέντρο εκεί αφενός για να καθαρίσει ο προφορικός λόγος αφετέρου για να "πάρει μπρός" με την αναγνώριση, κατανόηση, σύνθεση των γραμμάτων.

Εσάς ποιά είναι η γνώμη σας είτε απο επαγγελματική εμπειρία είτε απο γονεική;

Για βοήθεια στο ιδιωτικό σχολείο ούτε λόγος.Μόνο σαν πρόβλημα μας βλέπουν εκεί και πρόταση καμία.Πλέον σκέφτομαι σοβαρά να μήν αφήσω το παιδάκι μου άλλο εκεί μέσα παρά να το πάω σε δημόσιο σχολείο και τα χρήματα αυτά του ιδιωτικόυ να τα επενδύσω σε ειδικό παιδαγωγό ώστε να βοηθήσω το παιδί μου.

Πώς σας φαίνετε εσάς αυτό;Τι πιστεύετε;

 

Σας ευχαριστούμε πολύ, πολύ!

 

Είναι σίγουροι ότι δεν υπάρχει πρόβλημα δυσλεξίας?

Link to comment
Share on other sites

Christabella, καλημέρα. Είμαι δασκάλα σε δημόσιο σχολείο και θα σου μιλήσω με βάση την εμπειρία μου. Όταν υπάρχουν παιδάκια με κάποια μαθησιακή δυσκολία, ο γονιός σε συνεργασία με το δάσκαλο και το διευθυντή απευθύνονται σε μία υπηρεσία που ονομάζεται ΚΔΑΥ. Εκεί εξετάζουν την κάθε περίπτωση, βγάζουν κάποια "διάγνωση" και από εκεί και πέρα κατευθύνουν το γονιό πώς μπορεί να βοηθήσει το παιδί του. Όμως η όλη διαδικασία είναι αρκετά χρονοβόρα. Σκέψου πως μπορεί να χρειαστούν αρκετοί μήνες για να κλείσεις ραντεβού. Η γνώμη μου είναι να κάνεις μια νύξη στο δάσκαλο ή στο διευθυντή του ιδιωτικού σχολείου. Υποχρεωμένοι είναι στο κάτω κάτω να σε ακούσουν και να σε βοηθήσουν.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω εμπειρία για σχολεία, ο γιος μου είναι 4 και κάνουμε λογοθεραπεία για 1 χρόνο για θέματα άρθρωσης (ενώ "γλωσσικά" ήταν προχωρημένος) Στο ίδιο κέντρο πηγαίνουν και παιδιά που έχουν προβλήματα με τον προφορικό / γραπτό λόγο είτε είναι μαθησιακές δυσκολίες ή όχι. Ο γιος μου έχει βοηθηθεί πάρα πολύ και αυτό έχει τονώσει ιδιαίτερα και την αυτοπεποίθηση του.

Να ξέρεις ότι κάποια ταμεία καλύπτουν αυτές τις συνεδρίες - την λογοθεραπεία σίγουρα και ενδεχομένως και άλλα όπως εργοθεραπεία για το γράψιμο. Ρώτησε το πρώτα πριν να πληρώσεις όλα από την τζέπη σου.

Link to comment
Share on other sites

H δυσλεξια μπορει να φανει αργοτερα στα τελη της πρωτης με αρχες δευτερας, χωρις αυτο να σημαινει οτι εχει το παιδακι σου. Απλα ισως καποια στιγμη χρειαστει επαναξιολογηση

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Καλησπέρα, παιδιά

 

Χαίρομαι που βρήκα το κατάλληλο θέμα για να πώ την αγωνία μου μιας και απο τους ειδικούς δεν μπορώ να πάρω ξεκάθαρη απάντηση.

 

Έχω ενα γιό, 6 ετών, στην Α' Δημοτικού σε ιδιωτικό τοπικό σχολείο.Το παιδί λόγω της αδυναμίας του να συμβαδίσει στα μαθήματα με τους συμμαθητές του κάνει ενα σωρό νούμερα μέσα στην τάξη.Βλέποντας και εμείς σαν γονείς την έλλειψη του αυτή πήγαμε σε ειδικό κέντρο διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών μιάς και είναι αρχή ακόμα για να δούμε τι συμβαίνει.

Όπως και το περίμενα, μιάς και ο γιός μου παρακολουθεί ταινίες ή κάθετε μαζί μας χωρίς να αποσπάτε η προσοχή του δέν έχει θέμα με υπερκινητικότητα, διάσπαση προσοχής ούτε είναι δυσλεκτικός.Τα επίπεδα μνήμης του επίσης είναι πολύ καλά.

Έχει όμως ένα μπέρδεμα όσον αφορά την αναγνώριση κάποιων γραμμάτων και την σύμπτυξη αυτών ώστε να αρχίσει να δημιουργεί λέξεις καθώς και κενά στην σωστή άρθρωση προφορικού λόγου, για παράδειγμα αντί για αεροπλάνο λέει ολοπλάνο.

Μας έχουν προτείνει κάποια ειδικά μαθήματα στο κέντρο εκεί αφενός για να καθαρίσει ο προφορικός λόγος αφετέρου για να "πάρει μπρός" με την αναγνώριση, κατανόηση, σύνθεση των γραμμάτων.

Εσάς ποιά είναι η γνώμη σας είτε απο επαγγελματική εμπειρία είτε απο γονεική;

Για βοήθεια στο ιδιωτικό σχολείο ούτε λόγος.Μόνο σαν πρόβλημα μας βλέπουν εκεί και πρόταση καμία.Πλέον σκέφτομαι σοβαρά να μήν αφήσω το παιδάκι μου άλλο εκεί μέσα παρά να το πάω σε δημόσιο σχολείο και τα χρήματα αυτά του ιδιωτικόυ να τα επενδύσω σε ειδικό παιδαγωγό ώστε να βοηθήσω το παιδί μου.

Πώς σας φαίνετε εσάς αυτό;Τι πιστεύετε;

 

Σας ευχαριστούμε πολύ, πολύ!

 

Christabella, ως ειδικη παιδαγωγός θα σου πω τη γνωμη μου.

α) δεν γινεται διαγνωση δυσλεξιας ενα μηνα αφοτου αρχισε το παιδι την πρωτη δημοτικου, δηλ. κανεις δεν μπορει να πει απολυτα ουτε οτι εχει ουτε οτι δεν εχει.

β) η αναγνωριση των γραμματων ως φωνες και η συμπτυξη τους οπως λες πολυ σωστα λεγεται φωνολογικη συνειδητοποιηση και ξεκινα στο νηπιαγωγειο με ειδικες ασκησεις και παιχνιδια και συνεχιζεται στην πρωτη δημοτικου.

Τα παιδια που δεν εχουν επαρκη φωνολογικη συνειδητοποιηση μπορει να ειναι at risk για την εμφανιση μαθησιακων δυσκολιων αλλα μπορει και οχι.

Σιγουρο ομως ειναι οτι οι δυσκολιες στον προφορικο ρολο "απλώνονται" και επηρεαζουν τον γραπτο και την κατακτηση της γραφης, αναγνωσης και ορθογραφιας.

Η αληθεια ειναι οτι μεγαλο ποσοστο των παιδιων με μαθησιακες δυσκολιες παρουσιασαν καθυστερηση στο λογο και ελλιπες ξεκαθαρισμα των φωνηματων. Από την αλλη πλευρα καθε φωνολογικη δυσκολια δεν σημαινει και παρουσιαση μαθησιακων δυσκολιων.

 

Θα σε παρακαλουσα να μου λυσεις και μια αλλη απορια. Αναφερεις οτι το παιδι πηγαινει σε ιδιωτικο σχολειο. Ψυχοπαιδαγωγικο τμημα εχει? Σχολικο ψυχολογο? Ειδικη Παιδαγωγο?

Ποιος σας ασκει συμβουλευτικη σε αυτα τα θεματα? Επαφιεστε στις γνωσεις που μπορει να εχει ή να μην εχει η δασκαλα? Ειδικος δεν υπαρχει?

Παντως και εγω που ειμαι υπευθυνη ψυχοπαιδαγωγικου τμηματος σε ιδιωτικο σχολειο θα προτεινα λογοθεραπειες α) για να ξεκαθαρισει ο προφορικος λογος του παιδιου και β) για δουλεψετε τη φωνολογικη συνειδητοποιηση. Για αρχη λοιπον θα δουλεψετε με λογοθεραπευτη και μετα με ειδικο παιδαγωγό.

Αν απο το σχολειο το παιδι εχει καταλληλη υποστηριξη , ενισχυση και ενθαρρυνση δε βλεπω λογο να διακοψει τη φοιτηση του εκει. Ετσι και αλλιως ενα σχολειο δεν μπορει να είναι κεντρο λογθεραπειας. Και στο εξωτερικο τα λογθεραπευτικα προγραμματα γινονται σε ειδικα κεντρα εκτος σχολειου. (βεβαια τα πληρωνει το δημοσιο ). Η γνωμη μου ειναι να βοηθησεις το παιδι με λογοθεραπευτη ιδιωτικα με χρηματα που θα παρεις πισω απο το ταμειο σου δηλ. επικοινωνησε με τον παιδιατρο του ταμειου σου πως θα γραψει στο παιδι μια σειρα απο λογθεραπειες τις οποιες θα κανεις ιδιωτικα και θα παρεις τα χρηματα πισω απο το ταμειο σου.

Link to comment
Share on other sites

εγώ θα συμφωνήσω με την kel ως προς το να κάνετε λογοθεραπεία και να βοηθήσετε το παιδί με τη φωνολογική συνειδητοποίηση αλλά αν το σχολείο στο οποίο φοιτά το παιδί (δημόσιο ή ιδιωτικό δεν έχει σημασία) σας βλέπουν όπως λες σαν πρόβλημα, ή θα πρέπει να τσακωθείς μαζί τους, ή να βρεις ένα περιβάλλον που θα μπορούν να βοηθήσουν το παιδί σου αλλά και να είναι "φιλικό" απέναντί του

vyLxp3.pngG7Azp3.png

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα, παιδιά

 

Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.

Σήμερα, διακόπηκε η συνεργασία μας με την επιχείρηση , βλ. σχολείο, μιάς και όπως μας είπαν δεν τους κάνουμε εν ολίγοις.

Τώρα θα πάμε στο δημόσιο σχολείο της γειτονιάς μας με σταυροκοπήματα και μετάνοιες να μας τύχει ευσυνείδητος δάσκαλος προσπαθώντας ταυτόχρονα να κλείσουμε ραντεβού με ΚΔΑΥ και συνεχίζοντας τα μαθήματα στο κέντρο.

Πικραίνομαι και για αυτό οργίζομαι όταν έχω να κάνω με το "θηρίο" που λέγεται γραφειοκρατία και σκεπτόμενη τους άλλους γονείς που ίσως να μην έχουν την δυνατότητα να κάνουν για το παιδί του ο,τι θα ήθελαν.

 

Σας εύχομαι υγεία και χαρές, σε εσάς και στα παιδάκια σας.

 

Σας ευχαριστούμε,

Link to comment
Share on other sites

Έχει διαγνωστεί στον 10χρονο ανηψιό μου δυσλεξία και διάσπαση προσοχής. Ο αναπτυξιολόγος του δημόσιου νοσοκομείου πρότεινε την ένταξη του σε τμήμα ένταξης αλλά το σχολείο που πηγαίνει δεν έχει κάτι τέτοιο.

Τι μπορεί να γίνει σε αυτήν την περίπτωση?

Μπορεί το κράτος να υποστηρίξει κάποιο πρόγραμμα ένταξης εξωσχολικό σε τέτοιες περιπτώσεις?

Γιατί ο ανηψιός μου πρέπει να παρακολουθείται 2 φορές την εβδομάδα από ειδικό (εξωτερικο) επί 2 χρόνια τουλάχιστον και αυτό είναι ασύμφορο για μια μητέρα χήρα με δύο παιδιά.

Όποιος γνωρίζει ας μου πει παρακαλώ.

Δώσ' μου τα χέρια σου να κρατήσω τη ζωή μου.Τάσος Λειβαδίτης.

Link to comment
Share on other sites

Ως ειδική παιδαγωγός συμφωνώ και εγώ με τη kel. Είναι παρακινδυνευμένο να διαγνωστεί ένα παιδάκι με δυσλεξία με το που μπαίνει στην εγγράμματη παιδεία. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει πριν την ολοκλήρωση τουλάχιστον του πρώτου εξαμήνου της Α' Δημοτικού ενώ άλλη άποψη λέει ότι δεν μπορεί να γίνει πριν τη Β' Δημοτικού. Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποιες ενδείξεις στη προσχολική ηλικία που μπορεί να επιστήσουν τη προσοχή για πιθανό πρόβλημα μαθησιακής δυσκολίας μετέπειτα. Ένα απο αυτά είναι και αυτή η δυσκολία που παρουσιάζει το παιδί στη σωστή αποκωδικοποίηση των ήχων των γραμμάτων (φωνήματα) και στην αποτύπωση τους στο γραπτό λόγο.

Η λύση του λογοθεραπευτή είναι η καταλληλότερη τώρα. Συμβουλευτικά θα έλεγα όχι σε κέντρο αλλά κάποιον επαγγελματία που θα έρχεται στο χώρο του παιδιού και θα αναλάβει προσωπικά το παιδί. Κατα τη γνώμη μου η ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας και απο έναν ειδικό παιδαγωγό έπειτα ή παράλληλα θα ήταν ιδανικό.

Link to comment
Share on other sites

Έχει διαγνωστεί στον 10χρονο ανηψιό μου δυσλεξία και διάσπαση προσοχής. Ο αναπτυξιολόγος του δημόσιου νοσοκομείου πρότεινε την ένταξη του σε τμήμα ένταξης αλλά το σχολείο που πηγαίνει δεν έχει κάτι τέτοιο.

Τι μπορεί να γίνει σε αυτήν την περίπτωση?

Μπορεί το κράτος να υποστηρίξει κάποιο πρόγραμμα ένταξης εξωσχολικό σε τέτοιες περιπτώσεις?

Γιατί ο ανηψιός μου πρέπει να παρακολουθείται 2 φορές την εβδομάδα από ειδικό (εξωτερικο) επί 2 χρόνια τουλάχιστον και αυτό είναι ασύμφορο για μια μητέρα χήρα με δύο παιδιά.

Όποιος γνωρίζει ας μου πει παρακαλώ.

 

Καλησπέρα. Ως ειδική παιδαγωγός απο την εμπειρία μου έχω να πω ότι πολλές φορές τα τμήματα ένταξης δεν στελεχώνονται απο το υπουργείο παιδείας και για αυτό δεν λειτουργούν σε κάποια σχολεία. Παρόλα αυτά θέλω να σου πω ότι και τμήμα ένταξης να υπήρχε πάλι θα χρειαζόταν πρόγραμμα παρέμβασης για το παιδί απο κάποιον ειδικό. Επειδή η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών γίνεται πάντα εξατομικευμένα, δηλ. με ένα πρόγραμμα μάθησης που θα έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για τη κάθε περίπτωση, τελικά το τμήμα ένταξης δεν θα ήταν αρκετό. Οπότε το επιπλέον έξοδο δεν θα το γλίτωνε.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα, παιδιά

 

Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.

Σήμερα, διακόπηκε η συνεργασία μας με την επιχείρηση , βλ. σχολείο, μιάς και όπως μας είπαν δεν τους κάνουμε εν ολίγοις.

Τώρα θα πάμε στο δημόσιο σχολείο της γειτονιάς μας με σταυροκοπήματα και μετάνοιες να μας τύχει ευσυνείδητος δάσκαλος προσπαθώντας ταυτόχρονα να κλείσουμε ραντεβού με ΚΔΑΥ και συνεχίζοντας τα μαθήματα στο κέντρο.

Πικραίνομαι και για αυτό οργίζομαι όταν έχω να κάνω με το "θηρίο" που λέγεται γραφειοκρατία και σκεπτόμενη τους άλλους γονείς που ίσως να μην έχουν την δυνατότητα να κάνουν για το παιδί του ο,τι θα ήθελαν.

 

Σας εύχομαι υγεία και χαρές, σε εσάς και στα παιδάκια σας.

 

Σας ευχαριστούμε,

 

 

Καλημέρα, είμαι και εγώ ειδική παιδαγωγός (νηπιαγωγός) και εργάζομαι σε κέντρο διάγνωσης (τελικά είμαστε πολλές της ειδικής αγωγής εδώ μέσα, καλό είναι υατο!)

Αρχικά, είναι αλήθεια ότι συνήθως θέλει πολύ καιρό για να γίνει ραντεβού στο ΚΕΔΔΥ (δεν λέγεται πλεόν ΚΔΑΥ), αλλά αυτό οφείλεται στο ότι τα ΚΕΔΔΥ δεν επανδρωνονται με το απαιτούμενο προσωπικό και όπως είναι φυσικό δεν προλαβαίνουν! Όταν υπάρχει 1 δάσκαλος για όλο το μαθητικό πληθυσμό ενός νομού, ή 1 ψυχολόγος....η δυσκολία γίνεται αντιληπτή.

Δεύτερον, όπως είπαν και οι άλλοι συνάδελφοι, από την Α Δημοτικού ΔΕΝ γίνεται σε καμία περίπτωση διάγνωση δυσλεξίας! Δίνουμε πάντα στο παιδί μια δεύτερη ευκαιρία, γιατί μπορεί να μην έχει αντιληφθεί το μηχανισμό ανάγνωσης και γραφής, μπορεί να μην είναι τόσο δουλεμένο όσο τα υπόλοιπα που "πιάνουν" αυτό το μηχανισμό, μπορεί να μην έχει δυσλεξία αλλά κάποιο άλλο πρόβλημα όπως νοητική καθυστέρηση.....και χίλια δυο άλλα πράγματα.

Ο λογοθεραπευτής για να "καθαρίσει" ο λόγος του και ο ειδικός παιδαγωγός για να το βοηθήσει να αντιληφθεί το μηχανισμό ανάγνωσης-γραφής είναι η καλύτερη λύση. Όταν, επίσης, γίνει η διάγνωση του ΚΕΔΔΥ, θεωρώ ότι πολύ καλό θα κάνει και το τμήμα ένταξης στο σχολέιο.

Link to comment
Share on other sites

Έχει διαγνωστεί στον 10χρονο ανηψιό μου δυσλεξία και διάσπαση προσοχής. Ο αναπτυξιολόγος του δημόσιου νοσοκομείου πρότεινε την ένταξη του σε τμήμα ένταξης αλλά το σχολείο που πηγαίνει δεν έχει κάτι τέτοιο.

Τι μπορεί να γίνει σε αυτήν την περίπτωση?

Μπορεί το κράτος να υποστηρίξει κάποιο πρόγραμμα ένταξης εξωσχολικό σε τέτοιες περιπτώσεις?

Γιατί ο ανηψιός μου πρέπει να παρακολουθείται 2 φορές την εβδομάδα από ειδικό (εξωτερικο) επί 2 χρόνια τουλάχιστον και αυτό είναι ασύμφορο για μια μητέρα χήρα με δύο παιδιά.

Όποιος γνωρίζει ας μου πει παρακαλώ.

 

Το κράτος δεν μπορεί να υποστηρίξει εξωσχολικό πρόγραμμα, πέρα από αυτά που προβλέπονται από τα διάφορα ταμεία (κάποιες λογοθεραπείες, και κάποιες εργοθεραπείες). Το Τμήμα ένταξης είναι πλαίσιο σχολικό, και σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Δεν πρόκειται για αποκλειστική ειδική διδασκαλία στο παιδί, αλλά για κάποιες ώρες διδασκαλίας με ειδικό παιδγωγό ΜΕΣΑ στο σχολέιο (σε διαφορετική αίθουσα και μερικές φορές το παιδί εντάσσεται σε ομάδα με άλλα παιδία με παρόμοιο πρόβλημα) και τις υπόλοιπες ώρες το παιδί βρίσκεται ΜΕΣΑ στην ΚΑΝΟΝΙΚΗ τάξη με τα υπόλοιπα παιδιά και παρακολουθεί κανονικά το μάθημα (αυτός είναι και ο ρόλος της ένταξης).

Αν το σχολείο δεν έχει ΤΕ, ίσως θα πρέπει να σκεφτείτε την αλλαγή σχολείο. Θα ήταν πολύ καλύτερο να πάει το παιδί σε άλλο σχολέιο όπου θα υπάρχει ΤΕ. Φυσικά θα εξηγ'ησετε στο παιδί για ποιο λόγο γίνεται αυτή η αλλαγή, για να μην θεωρήσει ότι τιμωρείται για κάτι ("θα πάμε στο άλλο σχολέιο, γιατί εκεί υπάρχει κάποια κυρία/κύριος που θα σου δείξουν ειδικούς τρόπους να διαβάζεις και να μην ταλαπωρείσαι τόσο. Τους φίλους σου θα τους βλέπεις το απόγευμα/στη γειτονιά..." ή κάπως έτσι). Να είστε σίγουρη ότι το παιδί θα το αντιλησθεί αυτό.

Τέλος, πώς είστε τόσο σίγουρη ότι θα χρειαστούν 2 χρόνια να παρακολουθείται το παιδί; Το έχει πει κάποιος; Μου φαίνεται πολύ περίεργο, καθώς η δυσλεξία δεν είναι μία πάθηση που περνάει. Και η εξειδικευμένη διδασκαλία δεν είναι ένα φάρμακο που θα πρέπει να το "παίρνει" κάποιος για 1 ή 2 χρόνια. Πρόκειται για μια διαδικασία που μπορεί να κρατήσει για όλη τη μαθητική ζωή του παιδιού (το πιο συνηθισμένο) και είναι δυναμική. Δηλαδή εξαρτάται από το παιδί και μπορεί να έχει στιγμές που δεν θα χρειάζεται τόσο πολύ βοήθεια ή άλλες που θα χρειάζεται περισσότερη βοήθεια, όπως επισης εξαρτάται και από πολλούς άλλους παράγοντες, όπως ο δάσκαλος της γενικής τάξης, η εκπαιδευτική βαθμίδα (και η τάξη), οι εξωσχολικές δραστηριότητες, η ηλικία του παιδιού (στην εφηβεία μπορεί να παρουσιαστούν και άλλα ψυχολογικά προβλήματα και χαμηλή αυτοεκτίμηση οπότε απαιτείται περισσοτερη ψυχολογική στήριξη), άλλες καταστάσεις κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σας.:)

 

Η αλλαγή σχολείου είναι σαφώς μια λύση αλλά προς το παρόν ούτε να ακούσει το παιδί δεν θέλει για κάτι τέτοιο.

Η μετέρα του το πρότεινε αυτό αλλά είναι ανένδοτος, μάλιστα πιστεύει οτι αν άλλαζε σχολείο σημαίνει οτι δεν είναι άξιος να συνεχίσει το σχολείο και οτι έχει κάποιο πρόβλημα. Εμείς δεν θέλουμε να πιστεύει κάτι τέτοιο.

Ο αναπτυξιολόγος του δημόσιου νοσοκομείου είπε στην μητέρα οτι το παιδί πρέπει να παρακολουθείται από ειδικό για 2 χρόνια τουλάχιστον και μία φορά το εξάμηνο να πηγαίνει στο νοσοκομείο.

Δεν ξέρω τι συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις και αν τελικά θεραπεύονται αλλά σε συνάρτηση με το ψυχολογικό τραύμα του παιδιού (εξαιτίας του ξαφνικού θάνατου του πατέρα του ) έκριναν απαραίτητο την 2χρονη παρακολούθηση και έδωσαν σίγουρο αποτέλεσμα οτι τα πράγματα θα καλυτερέψουν αρκετά.

Και επειδή το κόστος είναι μεγάλο για μια χήρα μητέρα 2 παιδιών ήθελα να ήξερα αν πέρα από κάποιες λογοθεραπείες το κράτος μεριμνά κάτι παραπάνω για ιδιαίτερες περιπτώσεις όπως π,χ μονογονεικές οικογένειες με πολύ χαμηλό εισόδημα.

Αλλά από οτι κατάλαβα μάλλον δεν υπάρχει κάτι ανάλογο.

Δώσ' μου τα χέρια σου να κρατήσω τη ζωή μου.Τάσος Λειβαδίτης.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...