Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ


Recommended Posts

Καλημέρα σε όλους και όλες!

 

Θέλησα να ανοίξω αυτό το θέμα αναζητώντας εμπειρίες και συμβουλές από άλλους γονείς σχετικά με τις δραστηριότητες/παιχνίδια που μπορούμε να κάνουμε με τα παιδιά μας, ώστε αυτά να βοηθηθούν στην ανάπτυξη διαφόρων δεξιοτήτων.

 

Αφορμή στάθηκε ο γιος μου (3 ετών) και μια συζήτηση που είχαμε στον παιδικό σταθμό που πηγαίνει με τις δασκάλες του. Μας επεσήμαναν λοιπόν ότι ο μικρός έχει πολύ ανεπτυγμένο λόγο και πολλή φαντασία, γεγονός που καθρεφτίζει παιδί που "διαβάζει" πολλά βιβλία και παίζει παιχνίδια ρόλων, από την άλλη όμως είναι λίγο πίσω στην λεπτη κινητικότητα και δεν αρέσκεται να ζωγραφίζει, να παίζει πλαστελίνη κ.λπ.

 

Η αλήθεια είναι ότι ο μικρός αγαπάει πολύ τα βιβλία και η αγαπημένη του δραστηριότητα είναι να παίζει ρόλους ο ίδιος, να παίρνει αντικείμενα και να τα κάνει π.χ. ανθρωπάκια, ζωάκια κ.λπ και να τα βάζει να κάνουν διάλογο, να μαγειρεύουν, να πηγαίνουν σχολείο κλπ (μπορεί να παίζει ακόμα και με 3 Playmobil για παράδειγμα και να κάνει διάλογο μεταξύ και των τριών χρησιμοποιώντας 3 διαφορετικές φωνές) ή να παίρνει βιβλία και βλέποντας τις εικόνες να αφηγείται την ιστορία (είτε όπως την λέει το βιβλίο, είτε όπως την φαντάζεται αυτός). Αν τους δώσεις πλαστελίνη, δεν θα την πλάσει, θα της δώσει όπως-όπως ένα χοντροκομμένο σχήμα και θα την κάνει ανθρωπάκι ή ζωάκι, το ίδιο και με μαρκαδόρους, κηρομπογιές κλπ, χτες του είχα δώσει έναν πράσινο μαρκαδόρο και μια κόκκινη κηρομπογιά να ζωγραφίσει (ήθελα να δω ποιο από τα δύο πιάνει καλύτερα) και αυτός αντι να ζωγραφίσει, έκανε τον μαρκαδόρο δέντρο και την κηρομπογιά πύραυλο από το διάστημα που πέφτει πάνω στο δέντρο!!!!

 

Οι δασκάλες μου είπαν λοιπόν ότι πρέπει να επιμείνουμε περισσότερο στην ζωγραφική (κυρίως εντός πλαισίου) και σε πλαστελίνη και παζλ, τόσο για λόγους ανάπτυξης της λεπτής κινητικότητας (με βασικότερο στόχο να πιάνει καλά το μολύβι, καθώς η αλήθεια είναι ότι τον μαρκαδόρο τον πιάνει ακόμα από ψηλά, την κιμωλία ή την κηρομπογιά όμως που είναι πιο μικρές τις πιάνει καλύτερα), όσο και για να αυξηθεί η συγκέντρωσή του και να αναπτυχθεί η αίσθηση "αρχίζω κάτι και το τελειώνω".

 

Τί να τον κάνω όμως που κάθεται δύσκολα να κάνει τέτοιου είδους δραστηριότητα και συνεχώς "σεναριογραφεί" και παίζει θέατρο με όλα? Παίρνει το χαρτί και το κάνει αεροπλάνο, τους μαρκαδόρους ανθρωπάκια, να φανταστείτε χτες με τα χίλια ζόρια έφτιαξε ένα παζλ με τον μπαμπά του και όταν ήρθε να μου το δείξει μου λέει "μαμά έψησα μια πίτσα, πάρε ένα κομμάτι"!

 

Να πω, κλείνοντας, ότι σίγουρα τα παραπάνω είναι του χαρακτήρα του αλλά έχουμε ένα μερίδιο "ευθύνης" κι εμείς, καθώς θα ομολογήσω ότι και οι δύο γονείς βαριόμαστε οικτρά την ζωγραφική και την πλαστελίνη και δεν τις είχαμε ως δραστηριότητες στην καθημερινότητα, ειδικά ο μπαμπάς του στον οποίο έχει πέσει και μεγάλο βάρος της απασχόλησης του μικρού, λόγω της ύπαρξης μωρού στο σπίτι.

 

Μια δραστηριότητα που σκέφτηκα είναι να φτιάξουμε μαζί ανθρωπάκια και ζωάκια, π.χ. ζωγραφίζοντας ξύλινα μανταλάκια, ώστε να συνδυάσουμε και την ζωγραφική και αυτό που του αρέσει, αλλά φοβάμαι ότι με την φαντασία που έχει δεν θα χρειάζεται να τα ζωγραφίσει και δεν θα κάτσει, θα τα βλέπει από πριν το καθένα με την μορφή του και θα αρχίσει να παίζει κατευθείαν.

Να πω την αλήθεια, δεν με απασχολεί τόσο πολύ το θέμα της λεπτής κινητικότητας, κάπως θα την κατακτήσει αυτή αργά ή γρήγορα, όσο το θέμα της συγκέντρωσης, καθώς καταλαβαίνω την αξία για το μέλλον να μπορεί να μένει συγκεντρωμένος σε μια δραστηριότητα μέχρι να την τελειώσει.

 

Αυτά από εμένα, any ideas?

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 265
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

ειναι μολις 3!! και η αναπτυξη του οπως φαινεται απο αυτα που περιγραφεις, μια χαρα φαινεται!! δεν το χουν ολα τα παιδακια με την ζωγραφικη και τις πλαστελινες και η γνωμη μου ειναι να μην πιεσεις το παιδακι να επιδωθει σε κατι το οποιο μπορει να μην του αρεσει...την λεπτη κινητικοτητα θα την κατακτησει με τον εναν ή τον αλλον τροπο...απο την αλλη, ειναι πολυ μικρος για να μιλας για συγκεντρωση σε καποια δραστηριοτητα...πεντε λεπτα το πολυ και αν να συγκεντρωθουν παιδακια αυτης της ηλικιας σε κατι...και μην ξεχναμε, οτι ειναι νηπιακια και το συμαντικο για αυτα ειναι το παιχνιδι,τις δραστηριοτητες θα τις κατακτησουν στην ωρα τους...αλλωστε ο δικος σου εχει φαντασια και αυτοσχεδιαζει,γιατι να του το "κοψεις" αυτο για να κατσει εστω και 10 λεπτα για να ζωγραφισει την στιγμη που δεν το χει κιολας??

εχω εναν μικρο πριγγηπα στην αγκαλια μου...

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσι κ εγω ενδιαφερθηκα για δημιουργικη απασχόληση του 3χρονου γιου μου κ φίλη βρεφονηπιοκομος μου έδωσε ενα βιβλιο απο τα ΤΕΙ που ειχε δραστηριοτητες για καθε ηλικια για λεπτη ,αδρη κινητικοτητα κλπ.Μου ειπε ομως πως αυτο ειναι παλιο κ κυκλοφορουν αλλα καλυτερα επι του θέματος.Τωρα που ο μικρος μου πηγε παιδικο κ εχω ωρα λεω να ψαξω κανενα.

Link to comment
Share on other sites

καλησπερα.διαβαζω συχνα το φορουμ γιατι ειμαι μαμα 2 παιδιων.δεν εχω νιωσει αλλη φορα τοσο εντονα την αναγκη να απαντησω!θαυμασα την φαντασια κ το θεατρικο παιχνιδι του παιδιου σου.χαμογελασα.ξερεις δεν το εχουν ολα τα παιδακια.το μολυβι θα μαθει να το κραταει.μη στεναχωριεσαι,αυτο που εχει ομως ειναι χαρισμα.σου μιλαει καποια που ειχε το ιδιο,εγραφε τις καλυτερες εκθεσεις,επαιζε στο θεατρο,κερδισε διαγωνισμους με την φαντασια της.να το χαιρεσαι κ να το αφηνεις να χαιρεται

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις όλες!

 

Προφανώς δεν ανησυχώ για την ανάπτυξή του...βασικά για τίποτα απολύτως δεν ανησυχώ, ούτε έχω σκοπό να τον περιορίσω στο παιχνίδι που του αρέσει χάριν της ζωγραφικής ή της πλαστελίνης.

 

Παρ' όλα αυτά, εγώ εκπαιδευτικός δεν είμαι και αισθάνομαι ότι οφείλω, όταν μου επισημαίνουν κάτι 2 νηπιαγωγοί τις οποίες έχω εμπιστευθεί, να λάβω υπ' όψιν μου τα λόγια τους. Επίσης, πιστεύω ότι όλες οι δεξιότητες χρειάζονται κι αν μπορώ μέσα από το παιχνίδι να τον βοηθήσω να αναπτύξει π.χ. την λεπτη κινητικότητα, ακόμα καλύτερα.

 

Κάπως έτσι σκέφτηκα να ανοίξω το θέμα, για να πάρω γνώμες για την δική μας περίπτωση, αλλά και πιθανόν για να γραφτούν και άλλες ιδέες για άλλου είδους παιχνίδια, δραστηριότητες κ.λπ.

 

Πάντως, από μια μικρή δική μου έρευνα σχετικά με δραστηριότητες για την λεπτή κινητικότητα, βρήκα κάποια πολύ ωραία πράγματα :

 

http://www.therapyact.gr/index.php?act=viewProd&productId=70

 

http://grafwnimata.blogspot.gr/2013/09/30.html

 

http://www.kindykids.gr/parents/579-lepti-kinitikotita.html

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Deena η αλήθεια ειναι δεν ειμαι σχετική επί του θέματος όμως παίρνοντας ιδέες απο τα λινκ που έβαλες

και δεδομένου οτι δεν τρελαίνεστε για ζωγραφική και πλαστελινες θα σου πρότεινα να ασχοληθείτε εμμεσα με αυτα. Δηλαδή μιας και ο γιος σου το "εχει" με το να φτιάχνει ιστορίες και να υποδύεται ρόλους ίσως να μπορούσατε παρέα να φτιάξετε το σκηνικό μιας ιστορίας. Για παράδειγμα σε μεγάλο χαρτόνι να "κατασκευάσετε" ενα χωριό είτε ζωγραφίζοντας είτε και κολλώντας αντικείμενα που θα μοιάζουν με σπίτια δέντρα δρόμους κτλ. Φανταζομαι θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε διαφορα υλικά ανάλογα με το τι ιστορία θα πλαθατε. Και ολο αυτο θα μπορουσε να το σκηνοθετήσει ο γιος σου με την κατεύθυνση σας. Εννοω μια μέρα με βροχή να κολλούσατε βαμβάκι για σύννεφα και χαρτάκια σε σχήμα σταγόνων. Δρόμοι με γκοφρέ χαρτί ακόμα και ζωάκια απο πηλό που θα φτιάχνετε εσεις και οτι αλλα υλικά χρειάζονταν (κόβεται μακαρονακια για σκαντζόχοιρο, βάζετε γαρύφαλλο για ματια μύτη, ποτ πουρί αντί πρασιναδας κτλ). Θελω να πω οτι μπορει να βοηθούσε στην περίπτωση του γιου σου κατι πιο δημιουργικό με σκοπό στη συνέχεια να στηθεί πάνω στην κατασκευή και μια ιστορία. Έτσι ίσως καλύψει λίγο παραπάνω αυτο που πραγματικά του αρέσει συνδυάζοντας το με επιπλέον δεξιότητες. Αν δεις οτι "πιάνει" μπορεις και να το αντιστρεψεις. Να του πεις αυτα τα υλικά έχουμε σημερα (μερικές ιδέες ειναι ένας μαρκαδόρος, λίγο ζυμαρακι, σκόνη κανέλας, κοφτό μακαρονάκι, κουμπιά και κόλλα) έλα να αποτυπώσουμε σε "χαρτί" μια ιστορία και να έχουμε μετα ο καθένας έναν ρόλο. Βέβαια ολα αυτα χρειάζονται αρκετή φαντασία και χρόνο που δεν ξέρω σε καθημερινή βάση αν υπαρχει, ίσως όμως να ηταν μια δραστηριότητα Σαββατοκύριακου.

Κατι άλλο ειναι να σε βοηθάει σε πρακτικά καθημερινά πράγματα που ολως τυχαίως θα "πέφτεις στην ανάγκη του". Να σου ξεβιδωσει ενα καπάκι που δεν μπορεις ή να σου ανοίξει το γαλα ή να ανοίξει με ψαλίδι ενα κλειστό σακουλάκι ή ακόμη και να σε βοηθήσει να ζυμωσετε κουλουράκια και να τους δώσετε σχήματα.

Επισης στο myplayce εχουν προγράμματα που εξασκούν λεπτή κινητικότητα τα εχεις δοκιμάσει; Ειμαι σίγουρα και απο εκει επηρεασμένη και σου γράφω τα παραπάνω.

Παντως 3χρονων αγοράκι με τόση φαντασία φτιάχνοντας τόσες ιστορίες μπραβο και πάλι μπραβο του! Να τον χαίρεσαι!

OTSwp2.png

B6DFp2.png

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις όλες!

 

Προφανώς δεν ανησυχώ για την ανάπτυξή του...βασικά για τίποτα απολύτως δεν ανησυχώ, ούτε έχω σκοπό να τον περιορίσω στο παιχνίδι που του αρέσει χάριν της ζωγραφικής ή της πλαστελίνης.

 

Παρ' όλα αυτά, εγώ εκπαιδευτικός δεν είμαι και αισθάνομαι ότι οφείλω, όταν μου επισημαίνουν κάτι 2 νηπιαγωγοί τις οποίες έχω εμπιστευθεί, να λάβω υπ' όψιν μου τα λόγια τους. Επίσης, πιστεύω ότι όλες οι δεξιότητες χρειάζονται κι αν μπορώ μέσα από το παιχνίδι να τον βοηθήσω να αναπτύξει π.χ. την λεπτη κινητικότητα, ακόμα καλύτερα.

 

Κάπως έτσι σκέφτηκα να ανοίξω το θέμα, για να πάρω γνώμες για την δική μας περίπτωση, αλλά και πιθανόν για να γραφτούν και άλλες ιδέες για άλλου είδους παιχνίδια, δραστηριότητες κ.λπ.

 

Πάντως, από μια μικρή δική μου έρευνα σχετικά με δραστηριότητες για την λεπτή κινητικότητα, βρήκα κάποια πολύ ωραία πράγματα :

 

http://www.therapyact.gr/index.php?act=viewProd&productId=70

 

http://grafwnimata.blogspot.gr/2013/09/30.html

 

http://www.kindykids.gr/parents/579-lepti-kinitikotita.html

 

Καλημέρα ,

 

Πολύ ωραίες όλες οι ιδέες , στα παραπανω links

Εγώ , νομίζω ότι κ με τις απλές κ καθημερινές δραστηριότητες στο σχολείο ή στο σπίτι αναπτύσσουν την λεπτή κινητικότητα. Τα παιχνίδια ρόλων που κάνει ο μικρός σου είναι πολύ όμορφα...το ίδιο έκανε κ κάνει κ ο δικός μου , από πολύ μικρός ....κάνει τον δάσκαλο , έχει καμια 20αριά κουκλιά για μαθητές , τους ταιζει με μπολάκια , τους διαβάζει παραμύθια ή όπως είναι η ιστορία ή όπως την φαντάζεται, τους μοιράζει τουβλάκια να παίξουν , τους πάει στην τουαλέτα....ότι κάνουν στο σχολείο.....κι αυτό ξεκίνησε όταν πήγε παιδικό , 2,5 χρονών...κ συνέχεια το εμπλουτίζει

 

Ο γιος σου παίζει με αυτοκίνητα ? άλλο που κάνει ο δικός μου , βάζει κόσμο σε τραμ κ λεωφορεια κ τους κάνει δρομολόγια

Αλλά φτιάχνει κ παζλ κ ζωγραφίζει...γενικά ασχολείται με πολλά

 

Τον μαρκαδόρο ,που λες , τώρα έμαθε να τον πιάνει σωστά , αφού θα αρχίσουν να κάνουν γραμματάκια...οπότε μην ανησυχείς , αλλα παιδιά το μαθαίνουν πιο νωρίς άλλα όχι

 

Επίσης , μπορεί να κόβει με ψαλίδι , να τσαλακώνει κ να κολλάει χαρτάκια, στο σχολείο κολλάνε ακόμη κ τα ξύσματα από τις ξυλομπογιές....μάθαιναν τα σχήματα κ κολλούσαν μέσα χαρτάκια ή ξύσματα...έτσι μαθαίνουν κ στα περιθώρια

 

Γενικά , είμαι της άποψης να μην τα πιέζουμε να ασχοληθούν με κάτι που δεν τους αρέσει τώρα........

3W24p3.png

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσια ευχαριστώ πολύ για τις ιδέες σας!!!

 

@Mariliw

Καταπληκτικά αυτά που προτείνεις, κι εγώ προσανατολίζομαι περισσότερο στην χειροτεχνία - χαρτοκοπτική - κολλάζ παρά στην ζωγραφική, γιατί είναι εμφανές ότι δεν του αρέσει καθόλου, ειδικά σε αυτά τα προσχεδιασμένα δεν κάθεται καθόλου, αντιδρά μάλιστα λέγοντας : "Εγώ θα ζωγραφίσω μουντζούρες!!!". Ίσως να τον έχουν πιέσει και λίγο στο σχολείο, δεν ξέρω...

Θα προμηθευτώ υλικά χειροτεχνίας και θα προσπαθήσω να κινηθούμε έτσι, εξάλλου και μένα μου αρέσουν αυτά περισσότερο παρά η ζωγραφική. Δυστυχώς ο χρόνος δεν είναι πολύς, τις καθημερινές γυρίζουμε (αυτός από το σχολείο και εγώ από την δουλειά) σπίτι στις 16.30 και έχουμε να αφιερώσουμε περίπου 3-4 ώρες το πολύ, καθώς στις 19.00 πλένω - ταίζω - κοιμίζω την αδερφούλα του (10 μηνών), ενώ και ο ίδιος από τις 20.00 και μετά είναι κουρασμένος και έτοιμος για ύπνο. Είναι και το μωράκι φυσικά μαζί μας αυτές τις ώρες και όπως καταλαβαίνεις δυσκολεύομαι να απλώσω χαρτιά, κόλλες, ψαλίδια κλπ. Θα την βρω την άκρη βέβαια. Τις τελευταίες μέρες παίρνω αφορμή από τις άλλες δραστηριότητες που κάνει και τον ξεγελάω να ζωγραφίσει λίγο, π.χ. διαβάζουμε ένα παραμύθι με δράκο και του λεώ "Θες να ζωγραφίσουμε έναν δράκο?", κάπως έτσι μπορεί και να κάτσει 5-10 λεπτά! Κατά άλλα, του δίνω να βιδώσει και να ξεβιδώσει καπάκια, ρίχνει κέρματα στον κουμπαρά, τσαλακώνει χαρτί πριν το πετάξει στα σκουπίδια κ.λπ.

 

@nikol*

Παίζει πολύ με αυτοκινητάκια, βάζοντάς τα να κάνουν αγώνες, τα βάζει να μιλάνε μεταξύ τους κλπ. Τρελλαίνεται επίσης για τα ζωάκια, είναι η πρόσφατη τρέλλα του. Τώρα τελευταία επίσης, έχει αρχίσει να παίζει τον "μπαμπά" και την "μαμά", παίρνει κάτι κουκλιά, τα βάζει για ύπνο, τα ταίζει, τους αλλάζει πάνα κ.λπ. και όταν τον ρωτάς "Ποιο είναι αυτό το μωρό?" σου λέει "Είναι η ....... (σ.σ. το όνομα της αδερφής του), το μωράκι μου". Το μεγαλύτερό του χαρακτηριστικό είναι ότι σε όλα σχεδόν τα αντικείμενα, βλέπει με την φαντασία του κάτι άλλο.

 

Ίσως κάνω και κανένα δοκιμαστικό στο μάθημα ART στα Gymboree που πάμε, όπου κάνουν εικαστικά σε πολύ ελεύθερη φάση και νομίζω ότι μπορεί και να του αρέσει.

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσια ευχαριστώ πολύ για τις ιδέες σας!!!

 

 

 

@nikol*

Παίζει πολύ με αυτοκινητάκια, βάζοντάς τα να κάνουν αγώνες, τα βάζει να μιλάνε μεταξύ τους κλπ. Τρελλαίνεται επίσης για τα ζωάκια, είναι η πρόσφατη τρέλλα του. Τώρα τελευταία επίσης, έχει αρχίσει να παίζει τον "μπαμπά" και την "μαμά", παίρνει κάτι κουκλιά, τα βάζει για ύπνο, τα ταίζει, τους αλλάζει πάνα κ.λπ. και όταν τον ρωτάς "Ποιο είναι αυτό το μωρό?" σου λέει "Είναι η ....... (σ.σ. το όνομα της αδερφής του), το μωράκι μου". Το μεγαλύτερό του χαρακτηριστικό είναι ότι σε όλα σχεδόν τα αντικείμενα, βλέπει με την φαντασία του κάτι άλλο.

 

Ίσως κάνω και κανένα δοκιμαστικό στο μάθημα ART στα Gymboree που πάμε, όπου κάνουν εικαστικά σε πολύ ελεύθερη φάση και νομίζω ότι μπορεί και να του αρέσει.

 

Μουτζούρες έκανε κι ο δικός μου για πολύ καιρό...δεν πειράζει.....θυμάμαι πέρσι τέτοια εποχή που ήταν 3,5 η δασκάλα μας είχε πει στην συγκέντρωση ότι στις ζωγραφιές τους θα ήθελε σιγά σιγά να βλέπει ''κεφάλια'' δηλ να παίρνουν σχήμα ΄,όταν ζωγραφίζουν ένα παιδάκι , να ξεχωρίζει κεφάλι , σώμα , άκρα. Το αυτοκίνητο να έχει ρόδες.... Ο γιος μου πέρσι όλο τον χειμώνα έβαζε τον άντρα μου να ζωγραφίζει για τα παιδιά του κι του έλεγε ''ο γουινι θέλει μουτζουρες'' , ''ο μικι θέλει ένα σπίτι'' .....σήμερα του είπε θα τους φτιάξουν σημαίες ενόψει της 28ης

Στο σχολείο δεν ζωγραφίζουν ?

Κάντου το δοκιμαστικό που λες , αλλά γιατί θέλεις να επιμείνεις τόσο πολύ στην ζωγραφική ?

3W24p3.png

Link to comment
Share on other sites

Μουτζούρες έκανε κι ο δικός μου για πολύ καιρό...δεν πειράζει.....θυμάμαι πέρσι τέτοια εποχή που ήταν 3,5 η δασκάλα μας είχε πει στην συγκέντρωση ότι στις ζωγραφιές τους θα ήθελε σιγά σιγά να βλέπει ''κεφάλια'' δηλ να παίρνουν σχήμα ΄,όταν ζωγραφίζουν ένα παιδάκι , να ξεχωρίζει κεφάλι , σώμα , άκρα. Το αυτοκίνητο να έχει ρόδες.... Ο γιος μου πέρσι όλο τον χειμώνα έβαζε τον άντρα μου να ζωγραφίζει για τα παιδιά του κι του έλεγε ''ο γουινι θέλει μουτζουρες'' , ''ο μικι θέλει ένα σπίτι'' .....σήμερα του είπε θα τους φτιάξουν σημαίες ενόψει της 28ης

Στο σχολείο δεν ζωγραφίζουν ?

Κάντου το δοκιμαστικό που λες , αλλά γιατί θέλεις να επιμείνεις τόσο πολύ στην ζωγραφική ?

 

Βασικά δεν τρελλαίνομαι (μπορεί έτσι να φάνηκε μάλλον:rolleyes::rolleyes::rolleyes:), απλά μου το επισήμαναν οι δασκάλες να επιμείνουμε λίγο περισσότερο, όχι να τον βομβαρδίσουμε βέβαια, αλλά να κάνουμε π.χ. 2 ζωγραφιές την εβδόμάδα, τις οποίες να ολοκληρώνει κατά το δυνατόν. Αυτές εννοούσαν βέβαια χρωμάτισμα προσχεδιασμένων ζωγραφιών. Στο σχολείο ζωγραφίζουν, αλλά όπως μου είπαν ο δικός μου δυσκολεύεται να μείνει εντός πλαισίου και να κρατήσει σωστά τον μαρκαδόρο, κυρίως όμως δυσκολεύεται να μείνει συγκεντρωμένος στην ζωγραφική, μουντζουρώνει λίγο και μετά αρχίζει και παίζει θέατρο με τους μαρκαδόρους :-P:-P:-P

 

Anyway, είμαι κι εγώ λίγο υπερβολική και ψείρας μάλλον, δεν έχω όμως πρόθεση να τον πιέσω!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Βασικά δεν τρελλαίνομαι (μπορεί έτσι να φάνηκε μάλλον:rolleyes::rolleyes::rolleyes:), απλά μου το επισήμαναν οι δασκάλες να επιμείνουμε λίγο περισσότερο, όχι να τον βομβαρδίσουμε βέβαια, αλλά να κάνουμε π.χ. 2 ζωγραφιές την εβδόμάδα, τις οποίες να ολοκληρώνει κατά το δυνατόν. Αυτές εννοούσαν βέβαια χρωμάτισμα προσχεδιασμένων ζωγραφιών. Στο σχολείο ζωγραφίζουν, αλλά όπως μου είπαν ο δικός μου δυσκολεύεται να μείνει εντός πλαισίου και να κρατήσει σωστά τον μαρκαδόρο, κυρίως όμως δυσκολεύεται να μείνει συγκεντρωμένος στην ζωγραφική, μουντζουρώνει λίγο και μετά αρχίζει και παίζει θέατρο με τους μαρκαδόρους :-P:-P:-P

 

Anyway, είμαι κι εγώ λίγο υπερβολική και ψείρας μάλλον, δεν έχω όμως πρόθεση να τον πιέσω!

 

Τι να κάνουμε ? το παιδί βαριέται να χρωματίζει :-P Επειδή πολύ συχνά κοιτάζω τις ζωγραφιές των παιδιών που είναι καρφιτσωμένες στην τάξη κ τις 2 χρονιές στα γενέθλια του , του έκαναν όλα τα παιδιά ζωγραφιές, όλες είναι διαφορετικές. Υπήρχε κοριτσάκι , που από μικρό ζωγράφιζε μέσα στα πλαίσια...ναι..το θεωρούν σημαντικό οι δασκάλες.....ήταν άλλες ζωγραφιές που πάνω στον spiderman έβλεπες μόνο μια μουτζούρα......

 

Είναι μικρούλης ακόμη;)

3W24p3.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Επανέρχομαι στο θέμα που είχα ανοίξει για να δώσω update, αλλά περισσότερο για να καθησυχάσω κάποιον που μπορεί να διάβασε και να είχε παρόμοιους προβληματισμούς!

 

Τελικά δεν κάναμε και πολλά πράγματα από αυτά που έλεγα (χειροτεχνίες κ.λπ.) καθώς μας πήραν αμπάριζα οι αρρώστιες :(:(:(

 

Όμως, ο μικρός (3 ετών και 3 μηνών σήμερα) άρχισε να αναπτύσσει μεγάλη αγάπη για τα παζλ μαζί με ιδιαίτερη κλίση θα έλεγα, είναι η νέα του αγάπη. Δεν καναμε κάτι το ιδιαίτερο, είχαμε κάποια παζλ στο σπίτι με τα οποία δεν είχε ασχοληθεί καθόλου και ξαφνικά άρχισε να τα ζητάει, πέρασε γρήγορα από τα 12 κομμάτια στα 24 και μάλλον τώρα είμαστε για παραπάνω!

 

Με την ζωγραφική δεν ασχοληθήκαμε επισταμένως, το μόνο που έκανα ήταν να του τυπώσω από το ΙΝΤΕΡΝΕΤ σχέδια από ζώα (τα λατρεύει) και από τους αγαπημένους του ήρωες καρτούν και να τα έχω σε εμφανή σημείο μαζί με τους μαρκαδόρους του. Χωρίς να του λέω τίποτα άρχισε να ζητάει να ζωγραφίσει όλο και περισσότερο.

 

Πλέον λοιπόν χρωματίζει καλά μέσα στο πλαίσιο και το ζητάει πότε - πότε, εξακολουθεί βεβαίως να μην τρελλαίνεται αλλά λίγο με νοιάζει.

 

Γενικώς έχει αρχίσει να του αρέσει να κάνει και πιο ήπιες δραστηριότητες, δηλαδή να κάθεται σε τραπεζάκι και να ασχολείται με κάτι (παζλ, ζωγραφική, αυτοκόλλητα), κατά τ' άλλα βέβαια το θέατρο καλά κρατεί!!!

 

Νιώθω λίγο "χαζή" που με απασχόλησε και ανησύχησα για να είμαι ειλικρινής....:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Deena καλημερα!!

 

Δεν ειχα δει το θεμα σου αλλα κι εγω θα σου προτεινα τα παζλ. Εμενα η δικια μου αν και πιο μικρη τα λατρευει και εχει ανεση και φτιαχνει προς το παρον εως εξι κομματια. Εχω δει ομως οτι υπαρχουν και τρισδιαστατα παζλ. Δεν ξερω πως ειναι, αλλα ισως να του αρεσαν του δικου σου γιατι μπορει να φτιαχνει πχ ενα σπιτι και μετα να λεει μια ιστορια. Γελασα παντως με τις περιγραφες σου, φοβερος ο μικρος!!

 

Επισης τα playmobil νομιζω συνδυάζουν λεπτη κινητικοτητα και παιχνιδι ρολων.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

είναι πολύ ευχάριστο και αισιόδοξο να βλέπεις νέες μητέρες να ενδιαφέρονται για ακόμα βαθύτερα πράγματα που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη των παιδιών τους...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 χρόνια μετά...

Κορίτσια έχω μία απορία, ο γιος μου είναι 28.5 μηνων, είναι μικρος για να εξοικιωθει με το ψαλίδι?  Μέχρι στιγμής, ζωγραφιζουμε, παίζουμε με πλαστελινες, φτιάχνει παζλ με μεγάλα κομματια. Έχετε κάποιες ιδέες να προτείνετε?

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Στην ηλικία σας το παιχνίδι μας είχε ζωγραφική με διαφορετικά είδη, κηρομπογιές, τεμπερες με πινέλο, δαχτυλομπογιές, υγρές κόλλες με γκλιτερ, μαρκαδόρους, και όλα αυτά σε διάφορες επιφάνειες (χαρτί, χαρτόνι, πλαστικά ποτήρια, υφασμα, χαρτινα πιατα). Στα πιάτα εβαζε ότι ήθελε και μετά κολλούσαμε πλαστικά ματάκια (που έχουν έτοιμα σε μαγαζιά). Το ψαλίδι νομίζω μπαίνει ως κατάκτηση πριν την προγραφή, εμένα μπόρεσε να κόψει γύρω στα 3. Επίσης μαγνητάκια στο ψυγείο με ζωάκια, φυτά, χαρακτήρες (έχει πολύ φθηνά ξύλινα σε κινεζομάγαζα). 

Άλλα παιχνίδια ήταν με "μαγική" άμμο, γέμισμα/άδειασμα δοχείων με σπόρους, το καλοκαίρι πρωταγωνιστούσαν τα παιχνίδια νερού στο μπαλκόνι (λεκανίτσες, μπολάκια κλπ). Με επίβλεψη πάντα, παιχνίδια με μεγάλες χάντρες. Πλαστελίνες με κουπατ αλλά και ζυμάρια, παζλ εμένα δεν ήθελε πολύ.

Link to comment
Share on other sites

Ζυμάρι, πλαστελίνες, κηρομπογιες, δαχτυλομπογιες, στρωνω χαρτι με το μέτρο κ την αφήνω να δημιουργήσει. Σφραγίδες, επιτραπέζια παιδικά (έχει ωραία το elc κ το djeco), μαγνητικός πίνακας, έχουμε παρει μαρκαδόρους που σβήνουν με ειδικό σφουγγαρι κ εκτός από τα γράμματα κ τους αριθμούς που κολλάει, ζωγραφίζει σβήνει συνέχεια, επίσης εμένα κάνει πολύ φανταστικό παιχνίδι μόνη της η με εμας. Μαγειρεύει φτιάχνει τσάι κ δίνει στις κούκλες της, τις κάνει μπάνιο κλπ. Α κ lego.

Επεξεργάστηκαν by Lenia16
Link to comment
Share on other sites

Κάποιες ακόμη ιδέες είναι: τραπεζομάντηλο κάτω και "μαγείρεμα" με όσπρια/ρύζι/ζυμαρικά τύπου πένες. Ταξινόμηση σε διαφορετικά κουτιά, υλικών όπως κουμπιά, κοχύλια, μεγάλες χάντρες, μανταλάκια, κλπ. Μπορείς να εμπλουτίσεις όσο θέλεις εισάγοντας αριθμούς και/ή χρώματα στο παιχνίδι σας (πχ το κόκκινο κουτί ή το κουτί με τον αριθμό 1 κολλημένο επάνω). Μαγαζάκι/Σούπερ Μάρκέτ με άδειες συσκευασίες από προιόντα που χρησιμοποιείτε στο σπίτι (δημητριακά, χυμό, σαμπουάν, χαρτομάντηλα, πλαστικά φρούτα-λαχανικά, κλπ). Επίσης εάν θέλεις, εμπλουτίζεις με κέρματα και μαθαίνετε να μετράτε. Πλέον ο καιρός επιτρέπει πιο άνετα, μπανιέρα γεμάτη με νερό και παιχνίδια και πλατσούρισμα. Ή εναλλακτικά λεκάνες με νερό/πισινούλα στην αυλή/μπαλκόνι και παιχνίδια. Και επιπλέον παιχνίδι που να προσομοιάζει οικιακή εργασία και που μπορεί να προσαρμοστεί καταλλήλως (πχ πλύσιμο κουζινικών, πλύσιμο λαχανικών, άπλωμα-"σιδέρωμα" ρούχων κλπ) συνοδευόμενο από την ανάλογη ιστορία (πχ επίσκεψη σε εστιατόριο, δουλεύω σε καθαριστήριο ρούχων, κλπ).

 

Επίσης υπάρχει ψαλίδι που κόβει μόνο χαρτί. Και η χαρτοκοπτική μπορεί να αποδειχθεί πολλή ενδιαφέρουσα ενασχόληση.

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 30 λεπτά , samsympan είπε:

Μαγαζάκι/Σούπερ Μάρκέτ με άδειες συσκευασίες από προιόντα που χρησιμοποιείτε στο σπίτι (δημητριακά, χυμό, σαμπουάν, χαρτομάντηλα, πλαστικά φρούτα-λαχανικά, κλπ). Επίσης εάν θέλεις, εμπλουτίζεις με κέρματα και μαθαίνετε να μετράτε

Αυτό το παίζουμε κ εμείς με μεγάλη επιτυχια! Έχουμε πάρει καλαθάκι κ ξύλινη ταμειακή μηχανή κ με διάφορες συσκευασίες κ λεφτά απτή Μονόπολη παίζουμε σουπερμάρκετ. Δεν το βαριεται ποτέ η κόρη μου όντως!

 

Έχω δει ψαλιδακια χαρτιού για μικρά παιδάκια αλλά δε θυμάμαι πού. Φαντάζομαι αν ψάξεις θα βρεις @Mama_Anesti_

Επεξεργάστηκαν by Lenia16
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις ιδέες σας. Κάποια παιχνίδια τα παίζουμε ήδη, κάποια λίγο διαφορετικά και κάποια θα τα δοκιμασω! 

 

Για το ψαλιδι, είχα στο νου μου το πλαστικό που είναι σχετικά ακίνδυνο για να κόβει πλαστελινες, ζυμαρακια κτλ. Αλλα δεν ξέρω αν μπορεί στην ηλικία του να το χειριστεί. 

 

πρίν από 54 λεπτά , samsympan είπε:

παιχνίδι που να προσομοιάζει οικιακή εργασία και που μπορεί να προσαρμοστεί καταλλήλως

Ναι έχεις δίκιο. Του έχω δικό του σίδερο παλιό χωρίς καλώδιο και σιδερωνει και κείνος,  σ ενα καθαρο μπουκάλι για τα τζαμια του έχω βάλει νερό και καθαρίζει μαζί μου με ενα πανακι και γενικά τις δουλειές του σπιτιού τις προσαρμοζω αναλογα. Όμως είναι καλή ιδέα να συνοδευτεί με μία αντίστοιχη ιστορία! Ευχαριστώ!

 

5 ώρες πρίν, vtgian είπε:

, κηρομπογιές, τεμπερες με πινέλο, δαχτυλομπογι

Ναι αυτά τα παίζουμε. Ζωγραφιζουμε με πινέλα, μαρκαδόρους και δαχτυλομπογιες στους τοίχους του δωματίου του και είναι  αρκετά γλυκό το αποτελεσμα. Όπως και μαγνητακια με γράμματα και αριθμούς έχουμε και έτσι έχει μάθει να τα αναγνωρίζει. Τις χειροτεχνίες με τα ζυμαρικά και τα χαρτικά σίγουρα θα τα δοκιμασω. Ευχαριστώ! 

 

5 ώρες πρίν, Lenia16 είπε:

επίσης εμένα κάνει πολύ φανταστικό παιχνίδι μόνη της η με εμας

Το φανταστικό παιχνίδι είναι αστείρευτη πηγή. Μου έχουν κάνει φοβερη εντυπωση οι συσχετισμοί, το λεξιλόγιο και οι συνειρμοί. Είναι απίστευτο! Πολλές φορές μένω με το στόμα ανοιχτό με αυτά που συνδυάζει! 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Mama_Anesti_ είπε:

Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις ιδέες σας. Κάποια παιχνίδια τα παίζουμε ήδη, κάποια λίγο διαφορετικά και κάποια θα τα δοκιμασω! 

 

Για το ψαλιδι, είχα στο νου μου το πλαστικό που είναι σχετικά ακίνδυνο για να κόβει πλαστελινες, ζυμαρακια κτλ. Αλλα δεν ξέρω αν μπορεί στην ηλικία του να το χειριστεί. 

 

Ναι έχεις δίκιο. Του έχω δικό του σίδερο παλιό χωρίς καλώδιο και σιδερωνει και κείνος,  σ ενα καθαρο μπουκάλι για τα τζαμια του έχω βάλει νερό και καθαρίζει μαζί μου με ενα πανακι και γενικά τις δουλειές του σπιτιού τις προσαρμοζω αναλογα. Όμως είναι καλή ιδέα να συνοδευτεί με μία αντίστοιχη ιστορία! Ευχαριστώ!

 

Ναι αυτά τα παίζουμε. Ζωγραφιζουμε με πινέλα, μαρκαδόρους και δαχτυλομπογιες στους τοίχους του δωματίου του και είναι  αρκετά γλυκό το αποτελεσμα. Όπως και μαγνητακια με γράμματα και αριθμούς έχουμε και έτσι έχει μάθει να τα αναγνωρίζει. Τις χειροτεχνίες με τα ζυμαρικά και τα χαρτικά σίγουρα θα τα δοκιμασω. Ευχαριστώ! 

 

Το φανταστικό παιχνίδι είναι αστείρευτη πηγή. Μου έχουν κάνει φοβερη εντυπωση οι συσχετισμοί, το λεξιλόγιο και οι συνειρμοί. Είναι απίστευτο! Πολλές φορές μένω με το στόμα ανοιχτό με αυτά που συνδυάζει! 

Ε τι άλλο θέλεις όλα τα κάνετε! Δοκίμασε μουσικές καρέκλες αν μπορεί να παίξει, δεν το έχω κάνει αλλά πιστεύω θα το κατάφερνε η δική μου. Κρυφτό, uno (πολύ δυνατό κ δεν το περίμενα), κουκλοθέατρο, μπαλόνια με οσπρια μέσα να κάνουν θόρυβο, bowling. Α επίσης κάτι που έκανε μια φίλη μου για εκμάθηση των χρωμάτων αλλά μπορεί να απασχόλησει για πολλή ώρα: είχε πάρει χρωματιστά χαρτόνια, τα έβαζε στο πάτωμα κ έπρεπε να βάζει ο μικρός πάνω πράγματα αντίστοιχου χρώματος.

Link to comment
Share on other sites

Να δώσω κι εγώ μερικές ιδέες για δραστηριότητες στο σπίτι επιγραμματικα:

1.πινακας άσπρος αλλά κυρίως μαυροπίνακας με κιμωλιες δυναμώνει δαχτυλα

2.χοντρες ξύλομπογιες

3.πλαστελινες αλλά με μαχαιρακι

4.πλαστελινη πάνω σε σχέδιο 

5.παιχνιδια ρόλων διαδραστικά θεματικά, κάθε φορά άλλο θέμα. Τα παιχνίδια να έχουν αντικείμενα καθημερινότητας για εμπλουτισμό λεξιλογίου 

6.σφυριχτρες, φουρφουρια που έχουν στα πάρτυ, βοηθά μυολειτουργικα το στομα

7.παζλ,καρτες με αντίθετα συνώνυμα, ποιο ζωάκι μένει που κλπ,τουβλακια, αριθμομετρα

8.αυτοκολλητα

9.παραμυθια

10.χοντροι μαρκαδόροι

11.χαντρες και κορδόνια αναπτύσσει λεπτή κινητικοτητα

12.θεατρο κουκλοθέατρο στολές 

13.χαρτονια, πηλος, κηρομπογιες, κόλλα ψαλίδι παιδικό να μάθει να κόβει, κατασκευές

 

Θα συνεχίσω πάλι. Έχουμε πάρα πολλά!! Η δικιά μου ειναι απίστευτη στις κατασκευές και πιάνει μολύβι από τα δύο σα μεγάλος άνθρωπος. Προσπαθεί να διαβάσει και γενικά ειναι παιδί ήπιων δραστηριοτήτων. 

Εγω ψάχνω αν έχετε υπόψην σας ασκήσεις που βοηθούν στο να χρησιμοποιεί συντονισμένα όλα τα μέρη του προσώπου κυρίως αυτά που βοηθούν στην ομιλία. Η λογοθεραπευτρια μου έχει δώσει κάποια άλλα ψαχνω κι άλλα. 

 

Πχ. Φουρφουρια Να φυσάει, τσίχλα επίσης τη μαθαίνω να μασάει και σφυριχτρα. Κάνουμε και γκριμάτσες, φουσκώνουμε μάγουλα βγάζουμε έξω γλώσσα.

 

Καμμια άλλη ιδέα? 

 

Επίσης κινητικα αλλά μέσα στο σπίτι λίγο δύσκολο. Μπάλα παίζουμε και μονόζυγο στις κούνιες γενικά ότι έχει σχέση με δύναμη σε Χέρια και πόδια. Κάτι άλλο μέσα στο σπίτι? 

 

.... 

Επεξεργάστηκαν by Nefeli2014
Link to comment
Share on other sites

On 24/5/2019 at 5:13 ΜΜ, Mama_Anesti_ είπε:

Κορίτσια έχω μία απορία, ο γιος μου είναι 28.5 μηνων, είναι μικρος για να εξοικιωθει με το ψαλίδι?  Μέχρι στιγμής, ζωγραφιζουμε, παίζουμε με πλαστελινες, φτιάχνει παζλ με μεγάλα κομματια. Έχετε κάποιες ιδέες να προτείνετε?

Περιεργως η μικρη δ ασχοληθηκε με ψαλιδι, παρα μονο φετος στο προνηπιο:confused:

Εχουμε τωρα ενα ψαλιδι για πλαστελινες, ο μικρος δ μπορει να το χρησιμοποιησει, το κανονικο δ ξερω

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vicky86 είπε:

Περιεργως η μικρη δ ασχοληθηκε με ψαλιδι, παρα μονο φετος στο προνηπιο:confused:

Εχουμε τωρα ενα ψαλιδι για πλαστελινες, ο μικρος δ μπορει να το χρησιμοποιησει, το κανονικο δ ξερω

 Του έδωσα το κανονικό-ημουν κι εγώ από πανω του- και δεν μπορούσε καθόλου να το χειριστεί. Μάλλον δεν είναι για την ηλικία μας. Αργότερα θα ψαξω για ενα ασφαλές ψαλίδι. Ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites

¨Εχω μια απορία: αυτές οι δραστηριότητες που περιγράφετε προϋποθέτουν οτι ο γονιός δίνει κάποιες κατευθύνσεις στο πώς θα διαχειριστεί το παιδί τον χρόνο του, έτσι δεν είναι; Εννοώ δεν αφήνεις το παιδί να διαλέξει κάτι από τα παιχνίδια του, αλλά του προτέινεις εσύ κάτι όπως πχ την πλαστελίνη, του δείχνεις τι μπορεί να κάνει κλπ. Από ποια ηλικία το κάνετε αυτό; Εγώ τον μικρό τον αφήνω να επιλέξει μόνος του με τι θα παίξει ή ποιο βιβλίο θα "διαβάσουμε" ή θα ξεφυλλίσει μόνος του. Απλώς αν κάποια στιγμή δω ότι βαριέται ή πάει να κάνει κάτι επικίνδυνο, προτείνω κάτι άλλο. Και ό,τι καινούργια παιχνίδια έχουμε κατά καιρούς, δείχνω στην αρχή πώς παίζεται αλλά μετά το αφήνω απλά κάπου προσβάσιμο για να επιλέξει μόνος του αν θέλει να το δει και να παίξει όπως θέλει με αυτό. Υποθέτω όμως ότι όσο πλησιάζει τα δύο θα χρειάζονται και άλλες δραστηριότητες όπως χειροτεχνίες κλπ. Πώς τις εισάγουμε αυτές στην καθημερινότητα του παιδιού; Το κάνουμε οργανωμένα του στιλ " έλα τώρα να σου δείξω κάτι καινούργιο" ή απλά το αφήνουμε μπροστά του και περιμένουμε να του κινήσει την περιέργεια; Και γενικά αν θέλουμε να καλλιεργήσουμε δεξιότητες περιμένουμε να αναζητήσει το παιδί κάποια από τις δραστηριότητες που του έχουμε δείξει, ή τις προτείνουμε εμείς; Και τα παλιότερα παιχνίδια τα αποσύρουμε κάποια στιγμή με δικής μας πρωτοβουλία επειδή είναι για μικρότερα αναπτυξιακά στάδια ή πειριμένουμε να τα βαρεθεί; Εμείς παιχνίδια δεν αγοράζουμε πολλά και ευτυχώς δεν μας φέρνουν σαβούρα. Όσα έχουμε είναι κυρίως εκπαιδευτικά, τουβλάκια ή κύβοι που χτίζεις (πολύ βρεφικά όμως, μάλλον θα τα αντικαταστήσουμε) και αυτά που έχουν τρύπες σε διάφορα σχήματα για να ρίχνεις μέσα το σωστό αντικείμενο. Φαζαριόζικα παιχνίδια μόνο 2-3 ευτυχώς που δεν τον συγκινούν ιδιάιτερα και κουκλάκια - μπαλίτσες κλπ τα εξαιρώ. Τα σχήματα γενικά τα έχει μάθει και αυτά τα παιχνίδια του αρέσουν πολύ. Τώρα του δείχνω και τα χρώματα με αυτά. Να τα μαζέψω όμως κάποια στιγμή ή θα δείξει μόνος του ότι τα βαρέθηκε και θα αναζητήσει κάποια νέα "πρόκληση"; 

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...