Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Πότε ξεκινάμε τα αγγλικά;


Recommended Posts

Μίλησα πρόσφατα με καθηγήτρια, η οποία μου είπε ότι σε σεμινάρια που παρακολουθεί τους εξήγησαν ότι ένα παιδί που ξεκινάει στην Πρώτη και ένα παιδί που ξεκινάει στην Τετάρτη, μέχρι την έκτη θα είναι στο ίδιο επίπεδο.

Και ο λόγος είναι απλός: αυτά που αντέχει η αντίληψή τους είναι πολύ λίγα. Θα κάνουν λεξούλες, παιχνιδάκια, τραγουδάκια και άλλα πολλά σε -άκια.

Δεν θεωρώ ότι αξίζει το στρες που φέρνει στην καθημερινότητα της οικογένειας.

Ας αφήσουμε και λίγο τα παιδιά να πάρουν ανάσα, θα τα μάθουν τα Αγγλικά, δεν τη γλυτώνουν.

 

Παιδιά, η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι μαραθώνιος, δεν είναι σπρίντ. Είναι σαν να ξεκινάς για τα 10 χιλιόμετρα και να φορτσάρεις στα πρώτα 100 μέτρα.

Έχουν να βγάλουν Γυμνάσιο, Λύκειο, Πανεπιστήμιο και μεταπτυχιακό. Ας παίξουν και λίγο playmobil.

 

 

Συμφωνω. Τα παιδια εχουν αναγκη το παιχνιδι στις μικρες ηλικιες.

Στις μικρες ηλικιες annoulen oι αθλητικες δραστηριοτητες ειναι οτι καλυτερο υπαρχει, εφοσον δεν υπαρχει το ελευθερο παιχνιδι στη γειτονια.

Βοηθανε πολυ στην ψυχολογια, στην αυτοπεποιθηση, στις σωστες αναπνοες. Προτιμησε ομαδικα αθληματα απο τα Αγγλικα. Εμεις αυτο καναμε και δεν το εχω μετανιωσει.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Σας ευχαριστώ όλες αγαπητές μου φίλες.

 

......Προτιμησε ομαδικα αθληματα απο τα Αγγλικα. .....

Πάει ήδη κολυμβητήριο κ θα συνεχίσει κ του χρόνου. Σκεφτόμουν ζωγραφική αντί Αγγλικών (για τη Α Δημοτικού) που μου το έχει ζητήσει κ ο ίδιος. Για ομαδικό άθλημα θα το σκεφτούμε, αλλά νομίζω ότι θα πρέπει να σταματήσει το κολυμβητήριο, δηλαδή ή το ένα ή το άλλο, αν και προτιμώ το κολυμβητήριο για καθαρά πρακτικούς λόγους (δηλαδή να μάθει να κολυμπάει σωστά).

 

Ναι μπορεί να "πηδήξει" την pre junior. Εγώ ξεκίνησα την κόρη μου στην Τρίτη Δημοτικού κατευθείαν στην a junior και είχε και τη δυνατότητα αν θέλαμε να τη στείλουμε και ab junior κατευθείαν. Οπότε ως προς αυτό το θέμα μην ανησυχείς.

Εγώ θεώρησα ότι στην ουσία "pre junior" έκανε στο δημοτικό (α και β τάξη δημοτικού) και δεν ήθελα να τη φορτώσω με έξτρα δραστηριότητες, ειδικά κατά την έναρξή της στο δημοτικό.

Συμφωνώ σε όλα. Επίσης και εγώ πήρα το proficiency στα 20 εντελώς συνειδητά.

Και εγώ στα 20 το πήρα, ούσα ήδη φοιτήτρια και έχοντας περισσότερο ελεύθερο χρόνο από μαθήτρια Λυκείου.

Οπότε η τάξη μετά την Pre-junior λέγεται a junior (είναι η δική μας Πρώτη Προκαταρκτική που λέγαμε?). Εγώ λοιπόν σκεφτόμουν την a junior να την ξεκινήσει στην Β' Δημοτικού. αλλά μήπως είναι και αυτό νωρίς ???

 

Η κόρη μου φέτος είναι στη Β' δημοτικού και τελικά δεν ξεκινήσαμε αγγλικά. Ο λόγος κυρίως ήταν πως 2 φροντιστήρια με απέτρεψαν απ το να ξεκινήσει το παιδί διότι στην β' δημοτικού ακόμα δεν έχει κατακτήσει βασικές δεξιότητες της μητρικής του γλώσσας. Ο δεύτερος λόγος ήταν πως τα αγγλικά είναι 3 φορές την εβδομάδα από 1 ώρα. Σε συνδυασμό με τη ζωγραφική την οποία κάνει 2η χρονιά αλλά και τη γυμναστική που επίσης είναι 3 φορές την εβδομάδα, το παιδί θα ζοριζόταν πολύ με τη μελέτη που θεωρώ σημαντικότερη όλων. Επίσης όλοι οι φίλοι μας ξεκίνησαν τα παιδιά τους στη Γ' δημοτικού (ή δεν ξεκίνησαν ακόμα, εβρισκόμενοι στην ηλικία μας).

.........

Σε ευχαριστώ που μου απάντησες τόσο άμεσα. Απ' ότι καταλαβαίνω 4 στα 5 απογεύματα είχε ήδη δραστηριότητες το παιδί. Μου κάνει πάντως εντύπωση που τα φροντιστήρια σε απέτρεψαν, αυτό σημαίνει σωστοί εκπαιδευτικοί. (άρα τα 2 δικά μας που ρωτήσαμε κ ΔΕΝ μας απέτρεψαν?? εμ χμμμ, ο νοών νοείτω :rolleyes:)

 

........

Αν καταφέρω να την κρατήσω μέχρι την Τετάρτη που θέλω (που φοβάμαι ότι δε θα γίνει γιατί η κοινωνική πίεση είναι τεράστια) ίσως τη βάλω ιδιάιτερο μέχρι την Έκτη και φροντιστήριο μετά.

Έχω εκπλαγεί κάπως με την φράση Κοινωνική Πίεση. Την καταλαβαίνω βέβαια, αλλά μέχρι τώρα την έχω ζήσει σε άλλα επίπεδα της ανατροφής των παιδιών ("τι ?? 3μισυ χρονών κ δεν έχετε κόψει ακόμα την βραδυνή πάνα ???" ή "Εμένα 2 χρονών μετρούσε μέχρι το 10, το δικό σου ???" κ παρόμοια), οπότε να αναμένω κ συνέχεια.

Επίσης αυτό με τον μαραθώνιο ήταν σούπερ, θα το πω κ του συζύγου που είναι λίγο πιεστικός με την εκπαίδευση......

 

Χωρίς να έχω διαβάσει τα προηγούμενα, το ενδεχόμενο των ιδιαίτερων το έχετε απορρίψει; ..........

Ιδιαίτερα δεν θα ήθελα. Εγώ που είχα κάνει μία χρονιά στο proficiency ήταν φοβερά βαρετό (παρότι αποτελεσματικό). Τουλάχιστον για τις πρώτες τάξεις όχι. Άσε δε κ το κόστος. Ακολουθεί κ δεύτερο παιδί με μία σχολική τάξη διαφορά οπότε καταλαβαίνεις.....

Link to comment
Share on other sites

 

Και εγώ στα 20 το πήρα, ούσα ήδη φοιτήτρια και έχοντας περισσότερο ελεύθερο χρόνο από μαθήτρια Λυκείου.

Οπότε η τάξη μετά την Pre-junior λέγεται a junior (είναι η δική μας Πρώτη Προκαταρκτική που λέγαμε?). Εγώ λοιπόν σκεφτόμουν την a junior να την ξεκινήσει στην Β' Δημοτικού. αλλά μήπως είναι και αυτό νωρίς ???

 

 

Έχω εκπλαγεί κάπως με την φράση Κοινωνική Πίεση.

 

 

Ναι είναι η αντίστοιχη πρώτη προκαταρκτική. Στη Β΄Δημοτικού και εφόσον το παιδί πιστεύεις ότι θα μπορεί να ανταποκριθεί είναι κάπως καλύτερα. Έχει ήδη προσαρμοστεί και στο δημοτικό...

 

Όσο για την κοινωνική πίεση, η κόρη μου αισθανόταν ότι έχει αργήσει να πάει αγγλικά γιατί οι πιο πολλές φίλες της πήγαιναν ήδη από την α΄δημοτικού. Της εξηγούσα ότι αυτό είναι ανούσιο και πως έτσι κι αλλιώς κάνει αγγλικά στο σχολείο. Τώρα πάει b junior, οι περισσότεροι συμμαθητές στην τάξη των αγγλικών είναι Τρίτη δημοτικού ενώ η κόρη μου είναι Τετάρτη, αλλά έχει μεγάλη διαφορά στην απόδοση.

Link to comment
Share on other sites

Το κόστος είναι βασικός παράγοντας δυστυχώς. Αν βρεις σοβαρό φροντιστήριο τότε έχει και το καλό που ανέφερε η ΑΝΝΑ24, το παιδί θα έχει αποκτήσει πολλούς φίλους.

Προσωπικά έβρισκα εξαντλητικό το φροντιστήριο γιατί έτρεχα με ωδείο ήδη τρεις με 4 φορές την εβδομάδα. Με έβλεπαν οι γείτονες τρίτη δημοτικού και έλεγαν της μάνας μου "πω πω το φουκαριάρικο, όλο πέρα δώθε είναι, πότε παίζει;" :D

 

Πάντως είναι και θέμα κλίσης. Η μεγάλη μου είναι 16 και πήρε ήδη το proficiency, χωρίς κανένα κόπο, μόνο με τα αγγλικά του σχολείου. Εννοείται ότι βοήθησε πολύ το σχολείο (αμερικάνικο) που είχε σοβαρά τμήματα αγγλικών, πολύ αυστηρά. Αλλά το είχε και το παιδί από μικρό, το βλέπαμε, το γούσταρε!

 

Πάντως συμφωνώ ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος βιασύνης. Άσε που εγώ φοβάμαι πολύ το burn out, που τρέχουν από το δημοτικό και φτάνουν λύκειο και τα φτύνουν. Και είναι και το τι θέλουμε, να έχει ένα πτυχίο ή να ξέρει πραγματικά τη γλώσσα. Γιατί έχει φτάσει να έχει proficiency από τα 15 και η κουτσή μαρία και στα 20 δε μπορούν να βγάλουν λέξη!

Link to comment
Share on other sites

Από την πρώτη δημοτικού συζητάμε να πάμε τα παιδιά μας μαζί αγγλικά σε φροντιστήριο με μια φίλη (είναι γειτονόπουλα και κολλητοί). Η δασκάλα των αγγλικών στο σχολείο (άπαιχτη η γυναίκα από κάθε άποψη) μας αποτρέπει. Μας είπε του χρόνου (Γ΄δημοτικού) και πάλι ψιλονωρίς είναι. Η ίδια ξεκίνησε τα δικά της στην Δ΄δημοτικού και κάνανε μαζί Α-Β junior.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

 

 

Σε ευχαριστώ που μου απάντησες τόσο άμεσα. Απ' ότι καταλαβαίνω 4 στα 5 απογεύματα είχε ήδη δραστηριότητες το παιδί. Μου κάνει πάντως εντύπωση που τα φροντιστήρια σε απέτρεψαν, αυτό σημαίνει σωστοί εκπαιδευτικοί. (άρα τα 2 δικά μας που ρωτήσαμε κ ΔΕΝ μας απέτρεψαν?? εμ χμμμ, ο νοών νοείτω :rolleyes:)

 

 

Για την ακρίβεια έχει 2 απογεύματα ελεύθερα Δευτέρα με Παρασκευή καθώς η 3η φορά γυμναστική είναι Σάββατο πρωι. Και πάλι όμως, κάποια μέρα θα είχε 2 "μαθήματα" μέσα στο απόγευμα.

pJO3p2.pngB6Ndp2.png
Link to comment
Share on other sites

Από την πρώτη δημοτικού συζητάμε να πάμε τα παιδιά μας μαζί αγγλικά σε φροντιστήριο με μια φίλη (είναι γειτονόπουλα και κολλητοί). Η δασκάλα των αγγλικών στο σχολείο (άπαιχτη η γυναίκα από κάθε άποψη) μας αποτρέπει. Μας είπε του χρόνου (Γ΄δημοτικού) και πάλι ψιλονωρίς είναι. Η ίδια ξεκίνησε τα δικά της στην Δ΄δημοτικού και κάνανε μαζί Α-Β junior.

 

Lisbet μου είπες κάτι που δεν το είχα σκεφτεί - να απευθυνθώ στην δασκάλα των αγγλικών του σχολείου (αρκεί να είναι αξιόπιστη) για να με κατευθύνει, πάντα στην περίπτωση ότι αποφασίζουμε ότι στην Α δημοτικού δεν πάμε φροντιστήριο.

Γιατί εδώ μου θέσατε κ άλλον προβληματισμό : A junior στην Β δημοτικού ή στην Γ δημοτικού ? Για την Δ δημοτικού δεν το συζητώ, μου φαίνεται πολύ αργά.

Είμαι λίγο άσχετη όπως καταλαβαίνετε με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες του Δημοτικού σχολείου κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Για την ακρίβεια έχει 2 απογεύματα ελεύθερα Δευτέρα με Παρασκευή καθώς η 3η φορά γυμναστική είναι Σάββατο πρωι. Και πάλι όμως, κάποια μέρα θα είχε 2 "μαθήματα" μέσα στο απόγευμα.

 

Ναι δύο εξωσχολικές δραστηριότητες μέσα στο ίδιο απόγευμα μου φαίνεται βαρύ.

Και για την ζωγραφική που λέω, έχουμε βρει κάτι για Σάββατο πρωί, τις καθημερινές να είναι πιο χαλαρός.

Link to comment
Share on other sites

Γιατί εδώ μου θέσατε κ άλλον προβληματισμό : A junior στην Β δημοτικού ή στην Γ δημοτικού ? Για την Δ δημοτικού δεν το συζητώ, μου φαίνεται πολύ αργά.

Είμαι λίγο άσχετη όπως καταλαβαίνετε με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες του Δημοτικού σχολείου κλπ.

 

Νομίζω ότι δεν παίζει και κανέναν τεράστιο ρόλο είτε κάνεις το ένα (Β΄δημοτικού), είτε κάνεις το άλλο (Γ δημοτικού)...:-D:-D

Δες αν θέλει το παιδί και αν σας βολεύει και αποφασίζεις.

Link to comment
Share on other sites

Lisbet μου είπες κάτι που δεν το είχα σκεφτεί - να απευθυνθώ στην δασκάλα των αγγλικών του σχολείου (αρκεί να είναι αξιόπιστη) για να με κατευθύνει, πάντα στην περίπτωση ότι αποφασίζουμε ότι στην Α δημοτικού δεν πάμε φροντιστήριο.

Γιατί εδώ μου θέσατε κ άλλον προβληματισμό : A junior στην Β δημοτικού ή στην Γ δημοτικού ? Για την Δ δημοτικού δεν το συζητώ, μου φαίνεται πολύ αργά.

Είμαι λίγο άσχετη όπως καταλαβαίνετε με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες του Δημοτικού σχολείου κλπ.

 

Σε κανένα σοβαρό φροντιστήριο δε θα ξεκινήσουν a junior σε εξάχρονο. Δεν έχει μάθει ακόμα την αλφάβητο στη δική του γλώσσα και θα τη μάθει σε ξένη; Μπορεί όμως να κάνει pre junior.

 

Η δασκάλα των αγγλικών έχει μια εικόνα του πώς αποδίδει το παιδί στην τάξη, οπότε, αν είναι καλή και ασχολείται, η γνώμη της έχει βαρύτητα. Η δική μας είναι εξαιρετική, πραγματικά.

 

Νομίζω ότι δεν παίζει και κανέναν τεράστιο ρόλο είτε κάνεις το ένα (Β΄δημοτικού), είτε κάνεις το άλλο (Γ δημοτικού)...:-D:-D

Δες αν θέλει το παιδί και αν σας βολεύει και αποφασίζεις.

 

Κι όμως, παίζει. Είναι μεγάλη η διαφορά στην ωριμότητα του παιδιού.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Χωρις να έχω διαβασει όλες τις απαντήσεις, οσο πιο νωρίς μαθει ενα παιδί ξένες γλώσσες, αν είναι δυνατό και από βρεφική ηλικία, τόσο το καλύτερο λένε όλες οι μελέτες ότι είναι όχι μόνο για τη γλωσσική του ανάπτυξη αλλά και για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του. Ιδανικά, αν δηλαδή μπορούσαμε να εκθέσουμε τα παιδιά μας από μωρά σε 2-3 γλώσσες, θα ήταν το τέλειο. Τωρα για μένα, από τη δική μου εμπειρία και την εμπειρία των παιδιών μου, το προφορικό σε μικρή ηλικία είναι το βασικό και το πότε θα κάνει το παιδί κανόνες, γραμματική κλπ είναι το λιγότερο. Και τη μητρική μας γλώσσα, δεν την ξεκινάμε από βιβλίο σε τάξη, πρώτα μαθαίνουμε να μιλάμε. Αν το παιδάκι μάθει να ακούει και να μιλάει από όσο το δυνατό μικρότερο, το αν θα ξεκινήσει επίσημα γραμματική στα 6 ή στα 10, θα κάνει μικρή διαφορά.

Οσο για τα Αγγλικά του σχολείου, αν ο στόχος είναι το παιδί να κουτσοκαταλαβαίνει τελειώνοντας το Λύκειο, φτάνουν. Αν ο στόχος είναι όντως να έχει μία άνεση, να μιλάει σωστά, να έχει "κατακτήσει" τη γλώσσα, δε γίνεται από το σχολείο, όπως δε γίνεται δυστυχώς και από πολλά φροντιστήρια.

Από εκεί και πέρα, για το πότε μπορεί να μάθει ένα παιδί να γράφει, τα δικά μου παιδιά, τα 2 έμαθαν το ελληνικό αλφαβητο μαζί με το αγγλικό, το τελευταίο ξεκίνησε να γράφει στα αγγλικά πριν την Α δημοτικου. Ποτε δεν μπερδεύτηκαν και ποτέ δεν κατάλαβα γιατί θα έπρεπε να μπερδευτούν, τα μυαλουδάκια σε αυτή την ηλικία μαθαίνουν πολύ εύκολα.

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να έχω διαβάσει τα προηγούμενα, το ενδεχόμενο των ιδιαίτερων το έχετε απορρίψει; Θα μπορέσετε να ξεκινήσετε αργότερα, να μην επιβαρύνετε πολύ το πρόγραμμα του παιδιού και να είναι πάνω στις ανάγκες του και όχι ενός τμήματος.

 

Από προσωπική εμπειρία, θεωρώ ότι είναι πολύ καλύτερο το ιδιαίτερο στη γλώσσα, όταν υπάρχει οικονομική δυνατότητα. Εγώ έκανα μόνο ιδιαίτερα (λόγω φορτωμένου προγράμματος) και πραγματικά πήρα lower & proficiency πολύ άνετα, χωρίς να αποτελέσουν ποτέ τα αγγλικά βάρος στο πρόγραμμά μου. Και για τη μικρή (που έχουμε βέβαια ακόμα) το ίδιο σκέφτομαι να κάνω, θέλω να έχει όσο το δυνατόν περισσότερες ελεύθερες ώρες για παιχνίδι γίνεται.

 

Συμφωνω και επαυξάνω. Και επειδή 2 ώρες αγγλικά στο σπίτι τελικά βγάζουν πολύ πιο χαλαρά πολύ περισσότερη δουλειά από 2 βδομάδες στο φροντιστήριο, η δασκάλα δεν πληρώνεται με το μήνα άλλα με το μάθημα (κοινώς όχι σε ασθένειες, γιορτές, διακοπές κλπ), συν μπορεί το παιδί να βγάζει τάξεις με το ρυθμό του (να επιμείνει εκεί που το χρειάζεται, να πάει πιο γρήγορα μια άλλη χρονιά κλπ) τελικά σε σχέση με ένα σοβαρό φροντιστήριο, εμείς διαπιστώσαμε ότι το ιδιαίτερο μακροπρόθεσμα έρχεται κατά τι φτηνότερα.

Link to comment
Share on other sites

Τωρα για μένα, από τη δική μου εμπειρία και την εμπειρία των παιδιών μου, το προφορικό σε μικρή ηλικία είναι το βασικό και το πότε θα κάνει το παιδί κανόνες, γραμματική κλπ είναι το λιγότερο. Και τη μητρική μας γλώσσα, δεν την ξεκινάμε από βιβλίο σε τάξη, πρώτα μαθαίνουμε να μιλάμε. Αν το παιδάκι μάθει να ακούει και να μιλάει από όσο το δυνατό μικρότερο, το αν θα ξεκινήσει επίσημα γραμματική στα 6 ή στα 10, θα κάνει μικρή διαφορά.

 

Φαίνεται ότι η δική σας εμπειρία ήταν θετική και όπως τα γράφεις ήταν και η δική μου άποψη για τα αγγλικά ΠΡΙΝ όμως τα δοκιμάσουμε στην πράξη!

 

Πήγαινα τα παιδιά σε παιδικό που είχε αγγλικά, κάναν δραστηριότητες και playgroups με native speakers κάποιες φορές και πίστευα ότι η γλώσσα έτσι θα τους γινόταν βίωμα. Πήγαμε και δύο χρονιές σε τμήμα για μικρά, μόνο αγγλικά, δυο φορές την εβδομάδα, αν τα θυμάμαι καλά; Ή μία; Εκείνη την εποχή, υπήρχαν ακόμα native speakers στην Ελλάδα. Και κάποιες φορές στα φροντιστήρια σου λένε ότι απασχολούν ελληνοαμερικανούς, ελληνοάγγλους κλπ. Δεν είναι πάντα αλήθεια :roll::roll: αν κρινει κανείς από το αποτέλεσμα.

 

Στην πράξη, τα τμήματα αυτά αυτό που κάνουν είναι να βάζουν τα παιδάκια να ζωγραφίζουν ή να κάνουν άλλες δραστηριότητες και να τα καθηλώνουν σε ένα επίπεδο "δως μου τον πράσινο μαρκαδόρο" για τα 2-3-4 χρόνια που θα κάνουν μέχρι να πάνε σε κανονική pre-junior. Δηλαδή δεν υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα και πλάνο τι θα ακολουθήσει μετά, έτσι ώστε να δένει με αυτό που έκαναν τόσα χρόνια!

 

Επίσης, αν θα πάνε σε κανονικό ελληνικό σχολείο δημόσιο με μια δασκάλα χωρίς προφορά, την οποία θα μιμηθεί και η υπόλοιπη τάξη, τότε θα χάσουν και την προφορά και την άνεση που τυχόν έχουν αποκτήσει μέχρι τότε, γιατί τα παιδιά είναι μιμητικά πλάσματα.

 

Το ένα παιδί μου κιόλας κάποια στιγμή στη Β δημοτικού αγανάκτησε που έκανε αγγλικά έξω από το σχολείο, γιατί είχε τύχει σε μια εξαιρετική δασκάλα αγγλικών στο σχολείο. Σου λέει, τι θα γίνει με αυτά τα αγγλικά πια, το καταλάβαινε ότι η πρόοδος τόσα χρόνια ήταν δυσανάλογη του χρόνου που είχε δοθεί. Δεν κόψαμε τα αγγλικά έξω από το σχολείο, γιατί... για τους λόγους που δεν το κάνουν όλοι φαντάζομαι και έχουν συζητηθεί σε άλλο τόπικ παλιότερα. Τώρα είμαστε στο μέσον του δημοτικού και τα αγγλικά του σχολειου δυσκολεύουν απότομα. Δεν είδα τα παιδιά μου να έχουν πλεονέκτημα που κάναν έξω αγγλικά, δηλαδή δεν γράφουν τέλεια στα τεστ, μάλλον θέλουν βοήθεια και για τα αγγλικά του σχολείου που δεν είμαι διατεθειμένη να τους δώσω σε αυτή τη φάση!

 

Επομένως δεν είμαι σίγουρη τι όφελος έχει αυτό το κάνουμε αγγλικά από μωρά, με τον τρόπο που γίνεται τουλάχιστον σε παιδικούς ή σαν χωριστή δραστηριότητα, αν και να είμαι ειλικρινής, σαν δραστηριότητα για να περνάει η ώρα μου φαινόταν και μου φαίνεται πιο χρήσιμη από πολλές εναλλακτικές.

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με το ποστ της Αθηνάς. Εμένα μου φαίνονται μούφα αυτές οι δραστηριότητες, δεν πιστεύω ότι έχουν αποτέλεσμα μακροπρόθεσμα. Είτε στα 3 μάθει το παιδί τα χρώματα σε μια ξένη γλώσσα είτε στα 8, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο.

 

Το ιδιαίτερο πιστεύω κι εγώ πως είναι πιο αποδοτικό και οικονομικό μακροπρόθεσμα, αρκεί να ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του παιδιού. Εγώ πχ ως παιδί το σιχαινόμουν, αλλά οδηγήθηκα εκεί για το πρώτο μου, όταν παρατήρησα ότι κουραζόταν με τις απογευματινές μετακινήσεις και δεν απέδιδε όσο θα μπορούσε στο φροντιστήριο. Με το ιδιαίτερο είδαμε μεγάλη διαφορά. Τώρα, στο δεύτερο, θα δοκιμάσω πάλι φροντιστήριο για αρχή και βλέπουμε.

Link to comment
Share on other sites

Όσο "χάλια" κι αν είναι τα αγγλικά του σχολείου (αλήθεια ΠΟΙΟΣ ορίζει το "χάλια";; ) το παιδί παίρνει κάτι. Η επαφή έρχεται -ανεξάρτητα από το τι θα κάνουμε εμείς- στην Α δημοτικού με τραγουδάκια και ζωγραφιές και σιγά σιγά οργανώνεται στην 3η και 4η με λεξιλόγιο και γραμματική. Για να μιλήσει όμως για γραμματική πρέπει το παιδί να την ξέρει σε μια γλώσσα. Συνήθως προτιμάται να γνωρίζει την ελληνική γραμματική για να καταλαβαίνει τι είναι το ρήμα, το υποκείμενο κτλ κτλ. Άρα η ουσιαστική δουλειά γίνεται μετά την τετάρτη δημοτικού.

 

Ακόμα και στο φροντιστήριο να πάει ένα παιδί από την Α δημοτικού θα μπει σε τμήμα PRE-junior. Και θα ασχολείται για 1-2 χρόνια με πράγματα που θα έκανε σε λίγες μόνο εβδομάδες αν ξεκίναγε στην Δ' δημοτικού. Πιστεύω δηλαδή πως είναι ΕΝΤΕΛΩΣ άσκοπο το να μπει ένας γονιός σε μια διαδικασία ξένης γλώσσας από τόσο νωρίς. Αν γίνεται για την επαφή, το σχολείο είναι υπέρ αρκετό.

 

Συμφωνώ με το θέμα των ιδιαίτερων. Μάθημα προσαρμοσμένο στις ανάγκες του παιδιού, με το ρυθμό του.

 

Πότε χρειάζεται το παιδί πρόσθετο μάθημα ξένης γλώσσας; Όταν δούμε πως το σχολείο για οποιοδήποτε λόγο δεν επαρκεί. Κάποια από τα παιδιά μου τα αφήνω να προχωρήσουν με μια πολύ καλή δασκάλα αγγλικών που έχουν στο σχολείο. Συμπληρώνει τα "κενά" του βιβλίου σε γραμματική και βλέπω τα παιδιά να προχωρούν, να μπορούν να παράγουν γραπτό λόγο, να κατανοήσουν κείμενο, να ελιχθούν σε "άγνωστο" κείμενο, να οργανώσουν σε κανόνες κτλ. Γιατί λοιπόν να τα πάω φροντιστήριο από τώρα; Όταν έρθει η ώρα, θα συμπληρώσω με κάποια χρόνια ιδιαίτερα μόνο και μόνο για να μην πέσουν τα πτυχία των αγγλικών πάνω στις πανελλαδικές.

 

Αλλού όμως, έχω βάλει μαθήματα -άλλο παιδί- γιατί υπήρξε δυσκολία. Είτε λόγω δασκάλου, είτε λόγω παιδιού, πάντως δεν υπήρξε "χημεία" μεταξύ τους. Ακόμα κι εκεί όμως, φάνηκε πως ένα μεγάλο κομμάτι της ύλης είχε γίνει ικανοποιητικά στο σχολείο. Γιατί πραγματικά το πέρασαν πολύ γρήγορα και ήταν γνωστό.

 

Η γνώμη μου λοιπόν είναι να εμπιστευόμαστε τη δουλειά του σχολείου. Όσο απαιτούμε, τόσο ανταποκρίνονται. Το αξίζει το πολύπαθο εκπαιδευτικό μας σύστημα, του οποίου είμαστε βασικό μέρος!

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Φίλες μου διαβάζω με προσοχή όλα αυτά που λέτε.

Να ρωτήσω - στην Α Δημοτικού (σε δημόσιο σχολείο) κάνουν μία ώρα την εβδομάδα αγγλικά ? Και μετά, στις άλλες τάξεις?

Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα την εβδομάδα σε Α και Β δημοτικού, 3 ώρες στις επόμενες τάξεις.

 

Αν είσαι τυχερή, έχεις καλή δασκάλα και τους κάνει ένα ωραίο prejunior στις πρώτες τάξεις (που φτάνει και περισσεύει, κατά την άποψή μου, για αυτές τις ηλικίες).

 

Μάθημα κανονικό όμως, στις επόμενες, για να γίνει, πρέπει να πέσεις στη σούπερ ντούπερ ευσυνείδητη δασκάλα αγγλικών του δημοσίου, είδος που, από τις δικές μου εμπειρίες, σπανίζει. Όλοι ξέρουμε πως τα βιβλία των ελληνικών, δεν είναι ό,τι καλύτερο, των μαθηματικών κακά, των δε αγγλικών...βάλε τα προηγούμενα επί 10. Όποιος γνωρίζει αγγλικά σε επίπεδο επάρκειας διδασκαλίας, μπορεί να το αντιληφθεί. Οπότε πρέπει η δασκάλα να το αγνοήσει ουσιαστικά, να οργανώσει την ύλη μόνη της και να βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε φωτοτυπίες. Το έχω ακούσει για μία στην περιοχή μου, αλλά μόνο μία.

 

Μακάρι να ήταν περισσότερες, γιατί κι εμάς ούτε χρήμα ούτε χρόνος μας περισσεύει, αλλά ας όψεται η ανάγκη.

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνησω με την Αλκυων σε ολα.

 

Σκεφτομαι και εγω τα ιδαιτερα μαθηματα, συμπληρωματικα απο την Γ η Δ ταξη, μαθημα προσαρμοσμενο στις δυνατητες του παιδιου μου. Ισως και ενα μηνα το καλοκαιρι εντατικα μαθηματα. Το φροντιστηριο ειναι πολλες ωρες εις βαρος του ελευθερου χρονου που ειναι πολυτιμος.

 

Εαν η καθηγητρια Αγγλικων στο σχολειο δεν κανει τη δουλεια της σωστα, τοτε θα πρεπει να γινει αναφορα στο διευθυντη.

 

ΥΓ. Σχετικα με τα βιβλια, μεχρι την Β ταξη που γνωριζω, ειναι καλογραμμενα παρα τα οσα ακουγονται, με πολλες ασκησεις που γινονται στο σχολειο, ωστε να εμπεδωσουν τα παιδια την υλη. Μακαρι και οι εκπαιδευτικοι να ακολουθουσαν πιστα τις οδηγιες του υπουργειου, γιατι απο οτι ακουω και βλεπω αρκετοι ειναι αυτοι που εφαρμοζουν το δικο τους συστημα, οπως πχ. πολλες φωτοτυπιες, ενω οι φωτοτυπιες επιτρεπονται μονο για επαναλληπτικα μαθηματα και αυτες περιορισμενες. Η ενασχοληση με τα μαθηματα πολλες ωρες ή οι δυσαναλογες σε ογκο εργασιες σε σχεση με την ηλικια δεν βοηθανε τα παιδια να αναπτυξουν την κριση τους και δεν προωθουν την ορεξη και αγαπη για πραγματικη γνωση. Δρουν αποτρεπτικα. Απο προσφατες ερευνες, τα τελευταια χρονια τα παιδια μας στην παγκοσμια καταταξη ειναι χαμηλα στην κατανοηση κειμενου και τα μαθηματικα, παρολο που αφιερωνουν πολυ περισσοτερες ωρες στο διαβασμα.

Link to comment
Share on other sites

Ίσα ίσα, αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα, ότι οι δασκάλες των αγγλικών "κάνουν τη δουλειά τους" απλά και διεκπεραιωτικά. Δηλαδή ακολουθούν ένα πολύ κακό σύστημα που στηρίζεται σε ένα πολύ κακό βιβλίο. Τυπικά λοιπόν είναι καλυμμένες, όμως η ουσία είναι πως τα παιδιά δε μαθαίνουν ή δε μαθαίνουν όπως πρέπει κι έχουν πολλά κενά. Τουλάχιστον εγώ αυτό βλέπω.

Link to comment
Share on other sites

Συγκεκριμενα για το βιβλιο των Αγγλικων, δεν εχω αποψη. Την επομενη χρονια θα σας πω.

Ομως επιφυλασσομαι σε ολα οσα ακουω, γιατι κρινοντας μεχρι την Β Ταξη, εχω εκπλαγει ευχαριστα απο τα βιβλια, παρα τις φημες που κυκλοφορουν.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως της Β και της Ε των μαθηματικών θα αντικατασταθούν άμεσα, καθώς έχουν κριθεί "άκρως προβληματικά".

http://www.paideia-ergasia.gr/90876/%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AE-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%8C%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CF%84/

 

Για των αγγλικών, θα δεις και θα κρίνεις. Πραγματικά κι εγώ λυπάμαι το χρόνο που σπαταλάμε στα εξωσχολικά αγγλικά, θα προτιμούσα πολύ περισσότερο να τον διοχετεύαμε στο παιχνίδι ή σε άλλες δραστηριότητες.

Link to comment
Share on other sites

Συγκεκριμενα για το βιβλιο των Αγγλικων της Γ Δημοτικου, δεν εχω αποψη. Την επομενη χρονια θα σας πω.

Ομως επιφυλασσομαι σε ολα οσα ακουω, γιατι κρινοντας μεχρι την Β Ταξη, εχω εκπλαγει ευχαριστα απο τα βιβλια, παρα τις φημες που κυκλοφορουν.

 

Γιατί έχετε βιβλία αγγλικών στη β δημοτικού; Μιλάμε για δημόσιο σχολείο σωστά;

Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα την εβδομάδα σε Α και Β δημοτικού, 3 ώρες στις επόμενες τάξεις.

 

Αν είσαι τυχερή, έχεις καλή δασκάλα και τους κάνει ένα ωραίο prejunior στις πρώτες τάξεις (που φτάνει και περισσεύει, κατά την άποψή μου, για αυτές τις ηλικίες).

 

Μάθημα κανονικό όμως, στις επόμενες, για να γίνει, πρέπει να πέσεις στη σούπερ ντούπερ ευσυνείδητη δασκάλα αγγλικών του δημοσίου, είδος που, από τις δικές μου εμπειρίες, σπανίζει. Όλοι ξέρουμε πως τα βιβλία των ελληνικών, δεν είναι ό,τι καλύτερο, των μαθηματικών κακά, των δε αγγλικών...βάλε τα προηγούμενα επί 10. Όποιος γνωρίζει αγγλικά σε επίπεδο επάρκειας διδασκαλίας, μπορεί να το αντιληφθεί. Οπότε πρέπει η δασκάλα να το αγνοήσει ουσιαστικά, να οργανώσει την ύλη μόνη της και να βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε φωτοτυπίες. Το έχω ακούσει για μία στην περιοχή μου, αλλά μόνο μία.

 

Μακάρι να ήταν περισσότερες, γιατί κι εμάς ούτε χρήμα ούτε χρόνος μας περισσεύει, αλλά ας όψεται η ανάγκη.

 

Θα συμφωνήσω μαζί σου. Τις 2 πρώτες χρονιές είχαμε νέες δασκάλες αγγλικών με όρεξη και κάνανε πολλά όμορφα πράγματα. Το παιδί μου έμαθε πολλά σε προφορικό επίπεδο και παρόλο που έκανε και prejunior σε φροντιστήριο ποτέ δε βαρέθηκε στο σχολείο της.

Το βιβλίο φέτος στη τρίτη είναι επιεικώς απαράδεκτο και σε συνδυασμό με μια μεγαλούτσικη δασκάλα με κλασικές μεθόδους διδασκαλίας δυστυχώς δε προχωράει το μάθημα.

 

Εμείς πάντως φέτος πήραμε πρώτη φορά βιβλία αγγλικών - εκτός αν έχω πάθει αλτσχάιμερ και δε το θυμάμαι (παίζει και αυτό βέβαια χιχιχι)

Link to comment
Share on other sites

Εμενα ο μεγαλος μου είναι πρωτη και ο μικρος είναι σε ιδιωτικο προνηπιο.Ο μικρος στο προνηπιο κανει αγγλικα με μια φοβερη δασκαλα η οποια χωρις βιβλια εννοείται και μεσα από παιχνιδι τους εχει μαθει τα χρωματα,τα ζωάκια πως λεμε τα πιατα,ποτηρια κλπ.Και οντως ο πιτσιρικας τα εχει μαθει.

 

Στην πρωτη δημοτικου ο μεγαλος μου από την αρχη τον ρωταω τι κανετε με τον κυριο στα αγγλικα...από την αρχη ένα τραγουδι μου λεει κι αυτό λαθος.Απορω δλδ.Δεν περιμενα να τους μαθει την αλφαβητα αλλα ξερω γω μια λεξη κατι.

Link to comment
Share on other sites

Γιατί έχετε βιβλία αγγλικών στη β δημοτικού; Μιλάμε για δημόσιο σχολείο σωστά;

Οχι.

Μιλαω γενικα για τα βιβλια, που γραφτηκε παραπανω οτι ειναι κακογραμμενα.

Αλλα οπως το εχω γραψει, μπορει να το παρερμηνευσει καποιος. Θα το διορθωσω.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...