Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Πότε ξεκινάμε τα αγγλικά;


Recommended Posts

Γράφει η Φανή Βαγγελάτου - Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια-Ειδική Παιδαγωγός

 

Πιο παλιά, ερευνητές και εκπαιδευτικοί, θεωρούσαν πως η ταυτόχρονη εκμάθηση δύο γλωσσών μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη ενός παιδιού, να του δημιουργήσει καθυστερήσεις και προβλήματα. Ωστόσο, τελευταίες έρευνες βασισμένες στις αρχές των επιστημών της εκπαίδευσης, της ψυχολογίας, της λογοθεραπείας και της νευρολογίας, καταδεικνύουν μάλλον το αντίθετο. Υποστηρίζουν πως η διγλωσσία όχι μόνο δεν εμποδίζει την ανάπτυξη του παιδιού, αλλά μπορεί ακόμα και να συμβάλλει θετικά στη γνωστική και νευρολογική εξέλιξή του.

 

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, η ταυτόχρονη εκμάθηση δύο γλωσσών από πολύ μικρή ηλικία, ακόμα και από τη γέννηση ενός παιδιού, δεν είναι η ίδια δύσκολη διαδικασία, όπως η μάθηση μιας γλώσσας μετά την ηλικία των 10 ή 12 ετών. Σύμφωνα με τις έρευνες αυτό συμβαίνει γιατί μέχρι εκείνη την ηλικία, ο ανθρώπινος εγκέφαλος χειρίζεται διαφορετικά τη γλώσσα απʼ ότι μετά από αυτή. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι νευρωνικές συνάψεις (η δημιουργία των οποίων είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά πληροφοριών στον εγκέφαλο), δημιουργούνται με πολύ γρήγορους ρυθμούς σε μικρή ηλικία, σε αντίθεση με την ηλικία των 10-12 κατά την οποία αυτή η διαδικασία επιβραδύνεται σημαντικά.

 

Όταν ένα παιδί μαθαίνει ταυτόχρονα δύο γλώσσες, είναι πολύ πιθανό να έχει μικρότερο λεξιλόγιο στην κάθε μία από αυτές σε σύγκριση με αυτό των άλλων παιδιών της ίδιας ηλικίας που μαθαίνουν μόνο μία. Ωστόσο, αν υπολογίζουμε συνολικά τις λέξεις που γνωρίζει και στις δύο γλώσσες, θα δούμε πως είναι μάλλον περισσότερες από αυτές που γνωρίζουν τα παιδιά αντίστοιχης ηλικίας.

 

Πολλές φορές, παιδάκια που μαθαίνουν να μιλούν ταυτόχρονα δύο γλώσσες (π.χ. ελληνικά-αγγλικά) μπορεί να «πετάξουν» μια αγγλική λέξη σε μια ελληνική πρόταση. Σε αυτήν την περίπτωση δε θα πρέπει να ανησυχούμε πως έχουν αρχίσει να μπερδεύονται. Αυτό που συμβαίνει είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό. Η παρατήρηση έχει δείξει πως πολλές οικογένειες που μιλούν δύο γλώσσες μπορεί να κάνουν συχνά ακριβώς το ίδιο. Συχνά οι γονείς «πετούν» μια λέξη από τη μια γλώσσα μέσα σε μια πρόταση, η οποία είναι αποκλειστικά στην άλλη. Όσο τα δίγλωσσα παιδιά θα μεγαλώνουν, θα αναπτύσσουν και την ικανότητα να διαχωρίζουν τις καταστάσεις και να γνωρίζουν πότε και πού να μιλούν τη μια ή την άλλη γλώσσα. Για παράδειγμα, θα ξεχωρίσουν το σχολείο ως χώρο στον οποίο μιλούν ελληνικά, ενώ την επίσκεψη στον παππού και τη γιαγιά ως ευκαιρία για την άλλη γλώσσα (αγγλικά, γαλλικά, αλβανικά, κλπ).

 

Όταν αξιολογούμε διαταραχές και καθυστερήσεις στο λόγο και την ομιλία, θεραπευτές και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αξιολογούμε το παιδί και στις δύο γλώσσες. Θα πρέπει να γνωρίζουμε τις γνώσεις και τις επιδόσεις του παιδιού και στις δύο γλώσσες τις οποίες μαθαίνει, προκειμένου να έχουμε μια σαφή εικόνα για τυχόν δυσκολίες.

 

Οι γονείς κυρίως, αλλά και οι δάσκαλοι μπορούν να βοηθήσουν και να υποστηρίξουν ένα παιδί που μαθαίνει ταυτόχρονα δυο γλώσσες. Αυτό μπορεί να γίνει χρησιμοποιώντας χειρονομίες και εκφράσεις μαζί με το γλωσσικό μήνυμα, επαναλαμβάνοντας συχνά καινούργιες λέξεις και φράσεις, τοποθετώντας πάντα μια λέξη και σε πρόταση μετά την επανάληψη, αποφεύγοντας παιχνίδια χωρίς αλληλεπίδραση και διάλογο.

 

Παρακάτω θα βρείτε μερικές συμβουλές για γονείς που θέλουν να βοηθήσουν το παιδί τους να μάθει ταυτόχρονα δύο γλώσσες:

 

* Μιλάτε πολύ στο παιδάκι τη δεύτερη γλώσσα (συνήθως αυτή που ακούει λιγότερο από άλλους). Ακόμα και όταν νομίζετε πως είναι πολύ μικρό για να καταλάβει, συνηθίστε να μιλάτε κατά τη διάρκεια της όποιας δραστηριότητας κάνετε

 

* Μάθετε στο παιδί τραγουδάκια και νανουρίσματα στη δεύτερη γλώσσα

 

* Αφηγηθείτε παραμύθια και προτρέψτε το παιδί να συμμετάσχει σε αυτά

 

* Αφηγηθείτε μαζί του δραστηριότητες της ημέρας, τι έκανε στην παιδική χαρά, στο σχολείο, κλπ. Αν η κύρια γλώσσα που χρησιμοποιεί το παιδί κατά τις αφηγήσεις είναι ελληνικά, επαναλάβετε τις λέξεις στη δεύτερη γλώσσα που μαθαίνει

 

* Σιγουρευτείτε πως το παιδί σας γνωρίζει τα ονόματα και των δύο γλωσσών που χρησιμοποιεί και πως ξέρει ποιο αντιστοιχεί σε καθεμιά

 

* Πηγαίνετε με το παιδί σε μέρη όπου θα ακούσει και άλλους ανθρώπους να μιλούν τη δεύτερη γλώσσα (κινηματογράφο, θεατρικά, χορωδίες, κλπ.)

 

* Προσπαθήστε να προτρέψετε το παιδί να κάνει παρέα με παιδιά τα οποία μαθαίνουν και αυτά την ίδια δεύτερη γλώσσα

 

* Ενημερωθείτε για σχολεία που διδάσκουν τη γλώσσα που μαθαίνει το παιδί σας σα δεύτερη. Τα μαθήματα μπορεί να είναι βοηθητικά

 

* Ψάξτε να βρείτε παιδικά βιβλία και παιχνίδια στη δεύτερη γλώσσα. Κοιτάξτε σε καταστήματα, στο διαδίκτυο ή ζητήστε βοήθεια από άλλους

 

* Μην κάνετε πλάκα και μην πειράζετε το παιδί σας για τυχόν λάθη ή αστεία προφορά

 

* Μη φοβάστε να μιλήσετε σε δημόσιους χώρους τη δεύτερη γλώσσα. Αν σε κάποιους ανθρώπους δεν αρέσει, αυτό είναι δικό τους θέμα προς διαχείριση

 

* Κάντε το παιδί να αισθανθεί περήφανο και για τη γλώσσα αλλά και για τις επιδόσεις του σε αυτή

 

Ως «δεύτερη γλώσσα» ορίσαμε τη γλώσσα η οποία δεν ακούγεται στη χώρα στην οποία μεγαλώνει το παιδί. Για παράδειγμα αν μιλάμε για την Ελλάδα, δεύτερη γλώσσα ορίζουμε οποιαδήποτε εκτός των ελληνικών. Πολλές φορές η «δεύτερη» γλώσσα μπορεί να είναι η μητρική ενός εκ των δυο γονέων.

 

Αναδημοσίευση από τη σελίδα http://blog.nowdoctor.gr/1809-pos-tha-boithisete-to-paidi-sas-na-mathei-2-glosses-tautochrona/

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 237
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Kαι έρχομαι να επιβεβαιώσω μετά από έναν μήνα σε Ελληνοαγγλικό σχολείο την Κυρία Βαγγελάτου γιατί πραγματικά δεν πιστεύω στα αυτιά μου παρατηρώντας την εξέλιξη του γιού μου στα Αγγλικα μέσα σε αυτό το μικρό διάστημα στο σχολείο.

Το ξαναέγραψα ότι στο σπίτι δεν μιλάμε Αγγλικά και το παιδί πηγαίνοντας πρώτη δημοτικού γνώριζε μόνο 5 λέξεις αγγλικά. Ένα μήνα και κάτι μετά σε δίγλωσσο περιβάλλον κάνει προτάσεις ολόσωστες και τις χρησιμοποιει στο άσχετο μέσα στην μέρα εκεί που πρέπει με νόημα. Χωρίς να έχουν μπει ακόμα σε γραφή μόνο με το καθημερινό άκουσμα στις ώρες του σχολείου.

Σίγουρα είναι και ένα παιδί που τα πιάνει εύκολα αλλά και ο τρόπος που λειτουργεί το δίγλωσσο τον βοηθά πάρα πολύ.

Αυτά από την δική μας εμπειρία μέχρι στιγμής σε δίγλωσσο περιβάλλον.

Link to comment
Share on other sites

στο σπίτι δεν μιλάμε Αγγλικά και το παιδί πηγαίνοντας πρώτη δημοτικού γνώριζε μόνο 5 λέξεις αγγλικά. Ένα μήνα και κάτι μετά σε δίγλωσσο περιβάλλον κάνει προτάσεις ολόσωστες .... Χωρίς να έχουν μπει ακόμα σε γραφή μόνο με το καθημερινό άκουσμα.

 

Συμφωνώ και επαυξάνω. Τις γλώσσες μέχρι τα 6 το παιδί τις μαθαίνει όπως μαθαίνουμε τη μητρική, φυσικά, σαν τον αέρα που αναπνέουμε.

Από κει και μετά τις μαθαίνει ως "ξένες γλώσσες", με την αναπόφευκτη δυσκολία για το ίδιο και, γιατί όχι, το οικονομικό κόστος για το γονιό του. Οσο πιο νωρίς, τόσο πιο καλά.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 εβδομάδες μετά...
Για νότια προάστια έχω να προτείνω απογευματινό σχολείο στα αγγλικά -όχι φροντιστήριο- που εστιάζεται σε ηλικίες 2,5-8 αλλά και πρωινές δραστηριότητες στα αγγλικά για μωρά.

Μαρία μπορείς να μας πεις περισσότερα για το σχολείο αυτό, τι κάνουν, πόσες ώρες, πού είναι; Επίσης αν κάποιος έχει πληροφορίες για το myplace της Γλυφάδας ή για κάποιο άλλο κέντρο δημιουργικής απασχόλησης;

 

Ενδιαφέρομαι για απογευματινή δραστηριότητα για τον 4χρονο γιο μου. Κατά προτίμηση χειροτεχνίες, μαγειρική, χορό ή μουσικοκινητική στα αγγλικά.

Link to comment
Share on other sites

Little Monkey εμεις παμε στο myplayce της Γλυφαδας. Ειμαι πολύ ευχαριστημένη (αν εξαιρέσεις το οικονομικό) με τη διαφορα όμως οτι εμενα τα μικρα τωρα θα γινουν 2. Δεν ξέρω τι γίνεται με τα μεγαλύτερα. Σίγουρα υπάρχουν τμήματα για την ηλικία σας και μαλιστα μπορεις κάθε βδομάδα να εναλλασσεις μάθημα. Δηλαδή μια να κανει music∂, μια μικρούς σκούφους, μια μικρούς πρωταθλητές κ.α. Νομιζω εχει και τμήμα με Αγγλικά αλλα δεν ξέρω αν θα σε καλύψει. Το καλο ειναι οτι εχει τη δυνατότητα ενα παιδάκι κάθε βδομάδα να αλλάζει δραστηριότητα. Ταυτόχρονα όμως το αρνητικό ειναι οτι έτσι δεν υπάρχουν κάθε βδομάδα σταθερά παιδια σε ενα τμήμα ώστε να αναπτύσσονται πιο στενές σχέσεις. Κατα τα αλλα γίνεται πολυ καλη δουλειά απο τις δασκάλες στο μεγαλύτερο ποσοστό. Α και κατι ακόμη που δεν μου αρεσε αλλα ίσως να ειναι δικη μου ιδιοτροπία και να θεωρείται αμελητέο απο άλλους γονείς. Στη μαγειρική που παρακολουθήσαμε ενα μάθημα τα παιδια έφτιαξαν γλυκά τιγκα στη ζάχαρη αβγό και άσπρο αλεύρι. Εγω ακόμη δεν τους δίνω γλυκα και μου κακοφάνηκε που σε αυτη την ηλικία δεν έκαναν κατι πιο προσαρμοσμένο σε υγιεινή διατροφή πχ με μέλι βρώμη κτλ. Δεν πειράζει όμως γιατι έχουμε πολλες εναλλακτικές οποτε εκει απλά δεν θα ξαναπάμε. Οτι άλλο θες με ρωτάς.

OTSwp2.png

B6DFp2.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ευχαριστώ για την απάντηση Mariliw. Αυτό με την αλλαγή των δραστηριοτήτων είναι ένα θέμα γιατί κι εγώ θα προτιμούσα να έχει μια συγκεκριμένη παρέα, αλλά φαντάζομαι στην πορεία τα περισσότερα παιδάκια κατασταλάζουν σε μία συγκεκριμένη δραστηριότητα (ή όχι?) :?: Η ζάχαρη και το άσπρο αλεύρι δεν είναι πρόβλημα για μας, αφού τρώμε και στο σπίτι (σε μικρές ποσότητες φυσικά). Όσο για τα αγγλικά, δεν ψάχνω κάτι ιδιαίτερο σε αυτή τη φάση, απλά να μπορεί να μιλάει αγγλικά εκτός σπιτιού. Δηλαδή ακόμα κι αν τα άλλα παιδάκια δεν μιλάνε, να μιλάει η δασκάλα τουλάχιστον.

 

Τα δίδακτρα είναι 60 ευρώ το μήνα, αν θυμάμαι καλά; Αυτά πληρώνονται με μηνιαίες δόσεις ή τα ζητάνε προκαταβολικά; Επίσης είπες πως γίνεται καλή δουλειά "στο μεγαλύτερο ποσοστό". Υπάρχει κάποια δραστηριότητα που δεν την προτείνεις;

 

Αυτά από την δική μας εμπειρία μέχρι στιγμής σε δίγλωσσο περιβάλλον.

 

Marco Polo, εσείς πώς τα πάτε στο δίγλωσσο σχολείο;

Link to comment
Share on other sites

60 μπορει να πετύχεις και 50?. Στη δικη μας ηλικία οι περισσότεροι γονείς (δυστυχως) επιλέγουν να εναλλάσσουν τις εβδομαδιαίες δραστηριότητες κι έτσι δεν υπαρχει ως τωρα τμήμα με σταθερά παιδάκια. Οχι δεν υπαρχει κατι που δεν προτείνω εκτός απο αυτο που σου έγραψα για τη μαγειρική. Απλά σε κάθε ηλικία εστιάζεις σε κάποιες λεπτομέρειες που αργότερα πιθανόν να μη σε αφορούν (οπως αυτο με τα γλυκα που προανέφερα). Για παράδειγμα κάποιες γωνιες ή καλύτερος αερισμός στην αίθουσα της ζωγραφικής που μυρίζουν τα χρώματα. Αυτα πιθανόν τα σκέφτεσαι στα 2, στα 4 τα εχεις ξεπεράσει..! Κατα τα αλλα όμως σουπερ. Υπαρχει μεράκι ενδιαφέρον και καλές δασκάλες.

Ξέρεις οτι μπορεις να κανεις ενα δωρεάν δοκιμαστικό μάθημα ε; Αν πας να μου πεις πώς σου φανηκε.

OTSwp2.png

B6DFp2.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Little Monkey χαζεύοντας στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ έπεσα πάνω σε αυτό : http://www.elamazi.gr/brainbox-21st-century-language-learning-center/

Ευχαριστώ, θα το δω!

 

Little Monkey σου έστειλα πμ αλλά δεν μπορείς να το λάβεις γιατί δεν έχεις χωρητικότητα νομίζω.

Δεν το είχα καταλάβει. Σόρρυ. Πάω να σβήσω για να στείλεις!

Link to comment
Share on other sites

Eχετε υποψη σας ότι όταν το παιδί ξεκιναει τα Αγγλικα στην Α ταξη η ακομα αργοτερα στη Γ ταξη,εξαρταται σε τι σχολειο θα παει,ενδεχεται να βαριεται κατευθειαν ή να μπερδευεται μαθαινοντας ενδεχομενως την ξενη γλωσσα με τελειως διαφορετικό τρόπο.

Ως εκπαιδευτικός Αγγλικων στη δημόσια εκπαιδευση είμαι υπερ της εκμαθησης από νωρις μιας ξενης γλωσσας αρκει το παιδι να δειχνει οτι του αρεσει κι όχι να διαμαρτυρεται οτι στερειται χρόνο από το πολύτιμο για αυτό παιχνίδι κι εφόσον γίνεται με τον ενδεδειγμενο παιδαγωγικα τρόπο για την ηλικία του.

Link to comment
Share on other sites

Ως εκπαιδευτικός Αγγλικων στη δημόσια εκπαιδευση είμαι υπερ της εκμαθησης από νωρις μιας ξενης γλωσσας αρκει το παιδι να δειχνει οτι του αρεσει κι όχι να διαμαρτυρεται οτι στερειται χρόνο από το πολύτιμο για αυτό παιχνίδι κι εφόσον γίνεται με τον ενδεδειγμενο παιδαγωγικα τρόπο για την ηλικία του.

Ναι μεν... αλλά από κάποιο σημείο και μετά, οι γονείς θα πρέπει να πάρουν την απόφαση αντί για το παιδί. Κι εγώ 8 χρονών έλεγα ότι δεν θέλω να πάω αγγλικά, σκέφτεσαι να με είχε ακούσει η μαμά μου; :shock:

 

Εννοείται ότι συμφωνώ για τον ενδεδειγμένο τρόπο κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Eχετε υποψη σας ότι όταν το παιδί ξεκιναει τα Αγγλικα στην Α ταξη η ακομα αργοτερα στη Γ ταξη,εξαρταται σε τι σχολειο θα παει,ενδεχεται να βαριεται κατευθειαν ή να μπερδευεται μαθαινοντας ενδεχομενως την ξενη γλωσσα με τελειως διαφορετικό τρόπο.

Ως εκπαιδευτικός Αγγλικων στη δημόσια εκπαιδευση είμαι υπερ της εκμαθησης από νωρις μιας ξενης γλωσσας αρκει το παιδι να δειχνει οτι του αρεσει κι όχι να διαμαρτυρεται οτι στερειται χρόνο από το πολύτιμο για αυτό παιχνίδι κι εφόσον γίνεται με τον ενδεδειγμενο παιδαγωγικα τρόπο για την ηλικία του.

 

Συμφωνώ μαζί σου, η κάθε ηλικία έχει και το δικό της παδαγωγικό τρόπο μάθησης.

 

Στο σχολείο η κόρη μου κάνει αγγλικά από την α δημοτικού, 2 φορές τη βδομάδα και πραγματικά τα έχει αγαπήσει. Ετυχε να έχουμε και πέρισυ (αλλά και φέτος) δασκάλες με όρεξη και τους έκαναν καταπληκτικά πράγματα χωρίς διάβασμα σπίτι βέβαια αλλά μεσα από παιχνίδι τους έχει μάθει αρκετά πράγματα.

Η γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να μπει η εκμάθηση αγγλικών σε όλα τα σχολεία από την α δημοτικού και όχι στην τρίτη που είναι σε ορισμένα.

 

Αν η μικρή δεν έκανε αγγλικά στο σχολείο από την πρώτη δημοτικού θα έπρεπε να την φέρω εγώ σε επαφή με τη γλώσσα, με κάποιο πρι τζούνιορ ή με κάποια ομάδα παιχνιδιού στα αγγλικά όταν θα ήταν στη πρώτη πριν ξεκινήσει την κανονική εκμάθηση.

 

Εμείς ξεκινήσαμε φέτος που είναι δευτέρα δημοτικού σε ένα φροντιστήριο pre junior και η μικρή ανυπομονεί να πάει στο μάθημα. Μου είπε και για έναν μαγικό πίνακα, να υποθέσω ότι είναι ο διαδραστικός πίνακας ε;

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ μαζί σου, η κάθε ηλικία έχει και το δικό της παδαγωγικό τρόπο μάθησης.

 

Στο σχολείο η κόρη μου κάνει αγγλικά από την α δημοτικού, 2 φορές τη βδομάδα και πραγματικά τα έχει αγαπήσει. Ετυχε να έχουμε και πέρισυ (αλλά και φέτος) δασκάλες με όρεξη και τους έκαναν καταπληκτικά πράγματα χωρίς διάβασμα σπίτι βέβαια αλλά μεσα από παιχνίδι τους έχει μάθει αρκετά πράγματα.

Η γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να μπει η εκμάθηση αγγλικών σε όλα τα σχολεία από την α δημοτικού και όχι στην τρίτη που είναι σε ορισμένα.

 

Αν η μικρή δεν έκανε αγγλικά στο σχολείο από την πρώτη δημοτικού θα έπρεπε να την φέρω εγώ σε επαφή με τη γλώσσα, με κάποιο πρι τζούνιορ ή με κάποια ομάδα παιχνιδιού στα αγγλικά όταν θα ήταν στη πρώτη πριν ξεκινήσει την κανονική εκμάθηση.

 

Εμείς ξεκινήσαμε φέτος που είναι δευτέρα δημοτικού σε ένα φροντιστήριο pre junior και η μικρή ανυπομονεί να πάει στο μάθημα. Μου είπε και για έναν μαγικό πίνακα, να υποθέσω ότι είναι ο διαδραστικός πίνακας ε;

 

Συμφωνώ σε όλα όσα λες.Τα τελευταία 5 χρόνια που διδάσκω Αγγλικά στην Α και Β τάξη αυτό που έχω διαπιστώσει είναι ότι τα παιδάκια σε αυτην την ηλικία είναι γεματα ενθουσιασμό και όρεξη για τα Αγγλικά,αν και δυστυχώς ήδη από αυτές τις ηλικίες ακούμε τα γνωστά ''α,αυτά τα έχω μάθει στο φροντιστήριο.πααααλι τα ίδια???''

Αρχίζουν ήδη να βαριούνται κι αν σκεφτείτε ότι θα κάνουν Αγγλικά μέχρι το Λύκειο αντιλαμβάνεστε πόσο δύσκολο είναι το εκπαιδευτικό μας έργο.

Η γνώμη μου ως εκπαιδευτικός είναι ότι το φροντιστήριο δε χρειάζεται-όχι ακόμα τουλαχιστον- εφόσον το παιδί μαθαίνει στο σχολείο Αγγλικά από την Α δημοτικού.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Η γνώμη μου ως εκπαιδευτικός είναι ότι το φροντιστήριο δε χρειάζεται-όχι ακόμα τουλαχιστον- εφόσον το παιδί μαθαίνει στο σχολείο Αγγλικά από την Α δημοτικού.

Θα συμφωνούσα αν δεν είχα συναντήσει αρκετά παιδάκια που δεν έχουν πάει φροντιστήριο να παρουσιάζουν βασικές ελλείψεις γνώσεων (οι οποίες συνήθως γίνονται φανερές σε μεγαλύτερες τάξεις, ειδικά εκεί γύρω στην Τετάρτη-Πέμπτη Δημοτικού). Και αναφέρομαι τόσο σε παιδιά από δημόσια σχολεία όσο και σε παιδιά από ιδιωτικά. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι μπορείς να διδάξεις επαρκώς μια γλώσσα σε τμήμα 20-25 ατόμων, ειδικά όταν μιλάμε εξ ορισμού για τμήμα μεικτής ικανότητας, όσο καλή πρόθεση να έχεις και όσο καλός εκπαιδευτικός αν είσαι.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ συμφωνώ με την μιςς. Τα παιδιά μου δεν τα πάω φροντιστήριο για αγγλικα. Η δουλειά της δασκάλας είναι πολύ καλή. Η επίδοση τους είναι άνω του μέσου ορου της τάξης κι ας πηγαίνουν τα άλλα φροντιστήριο. Αντιμετωπίζουν το μάθημα με σοβαρότητα και υπευθυνοτητα...και η δασκάλα και τα παιδιά. Τετάρτη πάνε. Το σχολείο κάνει δουλειά!

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Μου είναι πολύ δύσκολο να φανταστώ πώς γίνεται μάθημα της προκοπής στο σχολείο με αυτά τα ελεεινά βιβλία αγγλικών. Εκτός αν το μάθημα βασίζεται περισσότερο σε φωτοτυπίες.

Link to comment
Share on other sites

Μου είναι πολύ δύσκολο να φανταστώ πώς γίνεται μάθημα της προκοπής στο σχολείο με αυτά τα ελεεινά βιβλία αγγλικών.

Έλα ντε... αυτό πού το πας!

 

Πάντως για να είμαστε δίκαιοι, πολλά ιδιωτικά σχολεία έχουν ακατάλληλα βιβλία, απλά όχι τόσο κακογραμμένα ή αλλοπρόσαλα όσο αυτά που παρέχει το δημόσιο σχολείο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 χρόνο μετά...
Προσπάθησα να τα διαβάσω όλα αν και υπήρχαν posts που δεν ήταν ακριβώς επί του θέματος του thread.

 

Η κόρη μου σε λίγες ημέρες θα πάει 1η δημοτικού. Έχει ήδη στην πλάτη της 4 χρόνια εκπαίδευσης (παιδικό, προνήπιο, νηπιαγωγείο). Τα 3 τελευταία έχει επαφή με την αγγλική γλώσσα. Είχαμε δε την τύχη, το σχολείο της να έχει δασκάλα αγγλικών native speaker.

Η δασκάλα της λοιπόν, μας είπε από το προνήπιο ακόμα πως η κόρη μας είναι η καλύτερή της μαθήτρια (σε 29 παιδιά), πάντα σηκώνει χέρι την ώρα που κανένα άλλο δεν απαντά στις ερωτήσεις της και έχει πολύ σωστή προφορά!

 

Σημειώνω εδώ πως εγώ και ο μπαμπάς της είμαστε κάτοχοι lower αλλά οι δουλειές μας, οι ενασχολήσεις μας και τα hobby μας, μας ώθησαν να μάθουμε τη γλώσσα πολύ καλύτερα μόνοι μας πια, μέσω της τριβής (σαφώς είμαστε πίσω στην προφορά).

 

Ρώτησα λοιπόν τη δασκάλα, εάν είναι φρόνιμο να τη γράψω αγγλικά σε φροντιστήριο ή εάν η ηλικία της κάνει ότι κάνουν και στο σχολείο. Μου απάντησε πως δεν θα κάνουν κάτι παραπάνω. Γι αυτό και το αφήσαμε.

 

Θεωρώ πως όσοι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων σας λένε οτι τα παιδιά σας είναι μικρά για να αρχίσουν αγγλικά, είναι παλιάς σχολής και επιθυμούν μαθητές "στρωμένους" στα σχολικά καθήκοντα. Κοινώς δεν είναι εκπαιδευμένοι να χειρίζονται μικρά παιδιά και δεν επιθυμούν να έχουν τέτοιο τμήμα στο φροντιστήριό τους.

 

Και εμείς ξεκινήσαμε (όπως η συντριπτική πλειοψηφία της γενιάς μας δηλαδή) στην 3η δημοτικού. Σαφώς μπήκαν οι σωστές βάσεις και εν κατακλείδι μάθαμε τη γλώσσα (αν και επαναλαμβάνω, τα "επιπλέον" τα μάθαμε μόνοι μας) αλλά αν το παιδί το θέλει και έχει έφεση, δεν το θεωρώ χάσιμο χρόνου. Σάμπως η επιλογή απογευματινής δραστηριότητας έχει μεγαλύτερη επιτυχία σε αυτές τις ηλικίες;

 

Έχουμε πάρει ένα βιβλίο εκμάθησης αγγλικών για την ηλικία της. Το ξεπετάξαμε όλο σε 2 απογεύματα γιατί ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ να ασχοληθούμε με αυτό και έκτοτε πολύ συχνά το φέρνει απ τη βιβλιοθήκη να κάνουμε επανάληψη.

 

Τώρα που το συζητάμε, σκέφτομαι να επικοινωνήσω με τη δασκάλα της ώστε εάν η ίδια κάνει ιδιαίτερα ή γνωρίζει κάποιο φροντιστήριο που "πατάει" στον δικό της τρόπο εκμάθησης, να την ξεκινήσω φέτος.

 

Για εμάς, δεν έχει να κάνει τόσο η ηλικία στο αν θα ξεκινήσει φέτος, όσο το πόσο θα ζοριστεί με την 1η δημοτικού ώστε να μη πελαγώσει και η αγάπη για τα αγγλικά μετατραπεί σε "ωχ αδελφέ...".

 

Επαναφέρω ένα περσινό θέμα, κ θέλω να ρωτήσω την ravT τελικά τι έκανε.

 

Η περίπτωση η δική μας είναι παρεμφερής.

Ο μεγάλος μου γιό τον Σεπτέμβριο θα πάει Α Δημοτικού, κάνει ήδη 3 χρόνια στον παιδικό αγγλικά (προφορικά εννοείται, μία ώρα την εβδομάδα). Υπάρχει σκέψη να τον γράψουμε τον Σεπτέμβριο σε τάξη Pre-junior σε φροντιστήριο ώστε να μην χάσει την επαφή κ από Β Δημοτικού να ξεκινήσει κανονικά.

 

Όμως είμαι πολύ προβληματισμένη γιατί :

1) δεν θέλω να φορτώσω το παιδί με πάρα πολλά πράγματα, δεδομένου ότι η Α Δημοτικού είναι αρκετά δύσκολη κ βασική τάξη.

2) μπορώ εγώ με μία ώρα την εβδομάδα να του κάνω μία ψιλοεπαναληψούλα ??? πως σας φαίνεται? έχω proficiency, έχω διδάξει κ στα νιάτα μου :rolleyes: αγγλικά κάποιες φορές, τα ψιλοχρησιμοποιώ κ στην δουλειά μου, κ το προτιμώ από το παιδί να βγαίνει έξω σε φροντιστήριο, όχι για άλλους λόγους απλώς για εξοικονόμηση χρόνου κ κόπου (ήδη 2 απογεύματα την εβδομάδα θα έχει κολυμβητήριο).

3) παραπρόπερσι το παιδί, στην μέση της χρονιάς, προ-προνήπιο, είχε ξεκινήσει κ τραύλιζε, χωρίς να καταλάβουμε ποτέ ακριβώς τον λόγο. Βέβαια μετά από 6 μήνες του έφυγε, αλλά η λογοθεραπεύτρια μας είχε πει ότι ενδεχομένως σε περιόδους πίεσης να του ξανασυμβεί.

 

Εάν δεν πάει Pre-junior στην Α Δημοτικού, θα μπορεί να την "πηδήξει" κ να πάμε κανονικά (δεν ξέρω πως λέγεται η τάξη) στην Β Δημοτικού (με δεδομένο ότι ήδη κατέχει κάποια πράγματα κ θα τον βοηθάω κ εγώ να μην τα ξεχάσει) ή θα πρέπει να κάνει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ την pre-junior? Ή είναι στην κρίση του εκπαιδευτικού στο φροντιστήριο? Ή είναι πολύ βαρύ να ξεκινάει από την Β Δημοτικού?

 

Στα χρόνια τα δικά μου (χιλιετηρίδες πριν), συνήθως ξεκινούσαν στην Δ' Δημοτικού, εγώ ξεκίνησα στην Γ' Δημοτικού (γιατί ήθελα) κ μια χαρά πήγαν όλα.

 

Κορίτσια, τα φώτα σας..... ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Link to comment
Share on other sites

Μίλησα πρόσφατα με καθηγήτρια, η οποία μου είπε ότι σε σεμινάρια που παρακολουθεί τους εξήγησαν ότι ένα παιδί που ξεκινάει στην Πρώτη και ένα παιδί που ξεκινάει στην Τετάρτη, μέχρι την έκτη θα είναι στο ίδιο επίπεδο.

Και ο λόγος είναι απλός: αυτά που αντέχει η αντίληψή τους είναι πολύ λίγα. Θα κάνουν λεξούλες, παιχνιδάκια, τραγουδάκια και άλλα πολλά σε -άκια.

Δεν θεωρώ ότι αξίζει το στρες που φέρνει στην καθημερινότητα της οικογένειας.

Ας αφήσουμε και λίγο τα παιδιά να πάρουν ανάσα, θα τα μάθουν τα Αγγλικά, δεν τη γλυτώνουν.

 

Παιδιά, η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι μαραθώνιος, δεν είναι σπρίντ. Είναι σαν να ξεκινάς για τα 10 χιλιόμετρα και να φορτσάρεις στα πρώτα 100 μέτρα.

Έχουν να βγάλουν Γυμνάσιο, Λύκειο, Πανεπιστήμιο και μεταπτυχιακό. Ας παίξουν και λίγο playmobil.

 

Εγώ πήρα το proficiency στα 20. Δηλαδή το έχω 23 χρόνια. Αν το είχα 27 τι θα είχε αλλάξει???

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να έχω διαβάσει τα προηγούμενα, το ενδεχόμενο των ιδιαίτερων το έχετε απορρίψει; Θα μπορέσετε να ξεκινήσετε αργότερα, να μην επιβαρύνετε πολύ το πρόγραμμα του παιδιού και να είναι πάνω στις ανάγκες του και όχι ενός τμήματος.

 

Από προσωπική εμπειρία, θεωρώ ότι είναι πολύ καλύτερο το ιδιαίτερο στη γλώσσα, όταν υπάρχει οικονομική δυνατότητα. Εγώ έκανα μόνο ιδιαίτερα (λόγω φορτωμένου προγράμματος) και πραγματικά πήρα lower & proficiency πολύ άνετα, χωρίς να αποτελέσουν ποτέ τα αγγλικά βάρος στο πρόγραμμά μου. Και για τη μικρή (που έχουμε βέβαια ακόμα) το ίδιο σκέφτομαι να κάνω, θέλω να έχει όσο το δυνατόν περισσότερες ελεύθερες ώρες για παιχνίδι γίνεται.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ το έχω σκεφτεί.

Το μόνο που με απασχολεί είναι ότι εγώ έκανα τις καλύτερες παρέες στα Αγγλικά, για την εβηφεία είναι ωραίο να είσαι με παρέα.

Αν καταφέρω να την κρατήσω μέχρι την Τετάρτη που θέλω (που φοβάμαι ότι δε θα γίνει γιατί η κοινωνική πίεση είναι τεράστια) ίσως τη βάλω ιδιάιτερο μέχρι την Έκτη και φροντιστήριο μετά.

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites

Επαναφέρω ένα περσινό θέμα, κ θέλω να ρωτήσω την ravT τελικά τι έκανε.

 

Η περίπτωση η δική μας είναι παρεμφερής.

Ο μεγάλος μου γιό τον Σεπτέμβριο θα πάει Α Δημοτικού, κάνει ήδη 3 χρόνια στον παιδικό αγγλικά (προφορικά εννοείται, μία ώρα την εβδομάδα). Υπάρχει σκέψη να τον γράψουμε τον Σεπτέμβριο σε τάξη Pre-junior σε φροντιστήριο ώστε να μην χάσει την επαφή κ από Β Δημοτικού να ξεκινήσει κανονικά.

 

Όμως είμαι πολύ προβληματισμένη γιατί :

1) δεν θέλω να φορτώσω το παιδί με πάρα πολλά πράγματα, δεδομένου ότι η Α Δημοτικού είναι αρκετά δύσκολη κ βασική τάξη.

2) μπορώ εγώ με μία ώρα την εβδομάδα να του κάνω μία ψιλοεπαναληψούλα ??? πως σας φαίνεται? έχω proficiency, έχω διδάξει κ στα νιάτα μου :rolleyes: αγγλικά κάποιες φορές, τα ψιλοχρησιμοποιώ κ στην δουλειά μου, κ το προτιμώ από το παιδί να βγαίνει έξω σε φροντιστήριο, όχι για άλλους λόγους απλώς για εξοικονόμηση χρόνου κ κόπου (ήδη 2 απογεύματα την εβδομάδα θα έχει κολυμβητήριο).

3) παραπρόπερσι το παιδί, στην μέση της χρονιάς, προ-προνήπιο, είχε ξεκινήσει κ τραύλιζε, χωρίς να καταλάβουμε ποτέ ακριβώς τον λόγο. Βέβαια μετά από 6 μήνες του έφυγε, αλλά η λογοθεραπεύτρια μας είχε πει ότι ενδεχομένως σε περιόδους πίεσης να του ξανασυμβεί.

 

Εάν δεν πάει Pre-junior στην Α Δημοτικού, θα μπορεί να την "πηδήξει" κ να πάμε κανονικά (δεν ξέρω πως λέγεται η τάξη) στην Β Δημοτικού (με δεδομένο ότι ήδη κατέχει κάποια πράγματα κ θα τον βοηθάω κ εγώ να μην τα ξεχάσει) ή θα πρέπει να κάνει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ την pre-junior? Ή είναι στην κρίση του εκπαιδευτικού στο φροντιστήριο? Ή είναι πολύ βαρύ να ξεκινάει από την Β Δημοτικού?

 

Στα χρόνια τα δικά μου (χιλιετηρίδες πριν), συνήθως ξεκινούσαν στην Δ' Δημοτικού, εγώ ξεκίνησα στην Γ' Δημοτικού (γιατί ήθελα) κ μια χαρά πήγαν όλα.

 

Κορίτσια, τα φώτα σας..... ευχαριστώ εκ των προτέρων.

 

 

Η κόρη μου φέτος είναι στη Β' δημοτικού και τελικά δεν ξεκινήσαμε αγγλικά. Ο λόγος κυρίως ήταν πως 2 φροντιστήρια με απέτρεψαν απ το να ξεκινήσει το παιδί διότι στην β' δημοτικού ακόμα δεν έχει κατακτήσει βασικές δεξιότητες της μητρικής του γλώσσας. Ο δεύτερος λόγος ήταν πως τα αγγλικά είναι 3 φορές την εβδομάδα από 1 ώρα. Σε συνδυασμό με τη ζωγραφική την οποία κάνει 2η χρονιά αλλά και τη γυμναστική που επίσης είναι 3 φορές την εβδομάδα, το παιδί θα ζοριζόταν πολύ με τη μελέτη που θεωρώ σημαντικότερη όλων. Επίσης όλοι οι φίλοι μας ξεκίνησαν τα παιδιά τους στη Γ' δημοτικού (ή δεν ξεκίνησαν ακόμα, εβρισκόμενοι στην ηλικία μας).

 

Τον Μάιο θα πάω να την γράψω αγγλικά για τη νέα σχολική χρονιά, ως μαθήτρια Γ' δημοτικού πια.

Το ενδιαφέρον της για τη γλώσσα παραμένει, πολλές φορές παίρνει μόνη της ένα βιβλίο που έχει λεξούλες - φρασούλες με γραμμένη την προφορά και τα διαβάζει.

pJO3p2.pngB6Ndp2.png
Link to comment
Share on other sites

 

Εάν δεν πάει Pre-junior στην Α Δημοτικού, θα μπορεί να την "πηδήξει" κ να πάμε κανονικά (δεν ξέρω πως λέγεται η τάξη) στην Β Δημοτικού (με δεδομένο ότι ήδη κατέχει κάποια πράγματα κ θα τον βοηθάω κ εγώ να μην τα ξεχάσει) ή θα πρέπει να κάνει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ την pre-junior? Ή είναι στην κρίση του εκπαιδευτικού στο φροντιστήριο? Ή είναι πολύ βαρύ να ξεκινάει από την Β Δημοτικού?

 

Ναι μπορεί να "πηδήξει" την pre junior. Εγώ ξεκίνησα την κόρη μου στην Τρίτη Δημοτικού κατευθείαν στην a junior και είχε και τη δυνατότητα αν θέλαμε να τη στείλουμε και ab junior κατευθείαν. Οπότε ως προς αυτό το θέμα μην ανησυχείς.

Εγώ θεώρησα ότι στην ουσία "pre junior" έκανε στο δημοτικό (α και β τάξη δημοτικού) και δεν ήθελα να τη φορτώσω με έξτρα δραστηριότητες, ειδικά κατά την έναρξή της στο δημοτικό.

 

Μίλησα πρόσφατα με καθηγήτρια, η οποία μου είπε ότι σε σεμινάρια που παρακολουθεί τους εξήγησαν ότι ένα παιδί που ξεκινάει στην Πρώτη και ένα παιδί που ξεκινάει στην Τετάρτη, μέχρι την έκτη θα είναι στο ίδιο επίπεδο.

Και ο λόγος είναι απλός: αυτά που αντέχει η αντίληψή τους είναι πολύ λίγα. Θα κάνουν λεξούλες, παιχνιδάκια, τραγουδάκια και άλλα πολλά σε -άκια.

Δεν θεωρώ ότι αξίζει το στρες που φέρνει στην καθημερινότητα της οικογένειας.

Ας αφήσουμε και λίγο τα παιδιά να πάρουν ανάσα, θα τα μάθουν τα Αγγλικά, δεν τη γλυτώνουν.

 

Παιδιά, η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι μαραθώνιος, δεν είναι σπρίντ. Είναι σαν να ξεκινάς για τα 10 χιλιόμετρα και να φορτσάρεις στα πρώτα 100 μέτρα.

Έχουν να βγάλουν Γυμνάσιο, Λύκειο, Πανεπιστήμιο και μεταπτυχιακό. Ας παίξουν και λίγο playmobil.

 

Εγώ πήρα το proficiency στα 20. Δηλαδή το έχω 23 χρόνια. Αν το είχα 27 τι θα είχε αλλάξει???

 

Συμφωνώ σε όλα. Επίσης και εγώ πήρα το proficiency στα 20 εντελώς συνειδητά.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...