Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Σε ποιό σχολείο να πάει? (Δημόσιο -Ιδιωτικό)


Recommended Posts

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ. ΕΧΩ ΒΡΕΙ ΚΑΠΟΙΑ 'ΚΕΝΤΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ' ΟΠΟΥ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ, ΑΛΛΑ ΑΠ'ΟΣΟ ΞΕΡΩ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΔΕΙΑ! ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΣ ΜΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΕΙ!

Ρ2

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 566
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Το πρώτο πράγμα που με ενδιαφέρει είναι το εκπαιδευτικό σύστημα του σχολείου. Εγώ γενικά είμαι της άποψης ότι στα πρώτα σχολικά τους χρόνια, τα παιδιά δεν πρέπει να ασχολούνται πολύ στο σπίτι με τα μαθήματά τους. Ο όγκος της δουλειάς πρέπει να γίνεται μέσα στη τάξη κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Στο σπίτι το παιδί να ασχολείται το πολύ 1 ώρα (στις πρώτες τάξεις) και 2-3 ώρες στις μεγαλύτερες. Βέβαια, αυτό είναι κάτι που μάλλον δεν μπορώ να επιλέξω. Απλά το επισημαίνω γιατί αν είχα τέτοια δυνατότητα, τότε θα είχε ιδιαίτερη βαρύτητα στην απόφασή μας.

 

Στα πολύ γνωστά-μεγάλα ιδιωτικά σχολεία, ο όγκος της δουλειάς για το σπίτι είναι υπερβολικός. Τουλάχιστον έτσι ήταν όταν πήγαινα εγώ (πριν 30 χρόνια!). Υπήρχε και το θέμα, αυτός είναι ο Χ, ο Ψ έχει το μικρό του πόνυ, …

 

Ο μπαμπάς λέει ότι στα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία, είναι σα να βάζεις τα παιδιά σε γυάλα. Δεν μπορούν να αναπτύξουν φιλίες χωρίς να σε έχουν ανάγκη για να τις διατηρήσουν. Κάνουν όλες τις δραστηριότητες μέσα, με αποτέλεσμα να μην αναπτύσσουν σχέσεις και παρέες εκτός σχολείου. Δεν έχουν εξωτερικές και πολυ-πληθυσμιακές προσλαμβάνουσες.

 

Ένας φίλος μας είπε (και συμμερίζομαι την άποψή του), ότι στο δημοτικό το παιδί γνωρίζει και διαμορφώνει άποψη για την έννοια της κοινωνίας. Κάνει τις πρώτες του φιλίες, νοιώθει τα πρώτα σκιρτήματα, ίσως ερωτεύεται κιόλας. Πως θα το πας εσύ σε ένα δημόσιο σχολείο με παιδιά διαφορετικών εθνικοτήτων,… πως θα κάνεις παρέα με τη μαμά τους αν τα παιδιά αναπτύξουν φιλία… Και δεν είναι θέμα ρατσισμού, είναι θέμα προσωπικής αγωνίας, που έτσι και αλλιώς μπορεί να συμβεί και με ομοεθνείς.

 

Εγώ θα προτιμούσα ένα μικρό καλό ιδιωτικό σχολείο, όπου το οικονομικό status των οικογενειών θα είναι πάνω κάτω ίδιο. Επίσης, δε θέλω να βρίσκεται σε πολύ μεγάλη απόσταση από το σπίτι ώστε να μην ξυπνάει το παιδί από τα αξημέρωτα για να πάει σχολείο και να έχω και εγώ μία σχετικά γρήγορη πρόσβαση. Οι δραστηριότητες του παιδιού (μπαλέτο, καράτε, …) να είναι εξωσχολικές, δεν με ενδιαφέρει να πάει με κάποιο φίλο από το σχολείο, με ενδιαφέρει όμως να συναναστραφεί και με παιδιά εκτός σχολείου.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 εβδομάδες μετά...
Γνωριζετε σχετικα με τα προτυπα εκπαιδευτηρια θεσσαλονικης?

 

Δε θυμαμαι εαν απαντησα σ εσενα για το ιδιο θεμα...Τα προτυπα εχουν πολυ ωραιες εγκαταστασεις,ειναι γενικα χαλαρο σχολειο και σε γενικες γραμμες απο τις πρωτες μου προτιμησεις.Επειδη την εχω ψαξει πολυ με τα ιδιωτικα σχολεια στειλε μου πμ για να σου πω την αποψη μου για ολα και σε ποιο κατεληξα εγω.

.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • 1 month later...

"Επίσης έχω ακούσει-δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει-οτι στα ιδιωτικά δίνουν τα θέματα των διαγωνισματων από πιο πρίν για να μην χάνουν το πρεστίζ τους."

 

Σε βεβαιώνω οτι ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ! Πήγαινα σε γνωστό και παλιό ξενόγλωσσο σχολείο και δεν προφταίναμε ούτε να φτύσουμε! άσε που εγω προσωπικά είχα κακούς βαθμούς! όταν αργότερα πήγα στο δημόσιο τα 19αρια τα έπαιρνα με την ίδια και λίγοτερη προσπάθεια! Τα δε ποσοστά τους στις Πανελλήνιες (92-98%) δείχνουν το μέγεθος της προσπάθειας.

 

Το καλό τους είναι οτι σε "πιέζουν" να ασχολείσαι με πράγματα (εκθέσεις ζωγραφικής, φωτογραφίας, θέατρο, μουσική, αθλητισμό κλπ) και δεν γίνεσαι ενα πλάσμα χωρίς ενδοιαφέροντα και άποψη καθισμένο μονίμως μπροστά σε έναν καφέ να συχτιρίζεις για την "τύχη" των αλλων με το μέσον.

 

Οι καθηγητές έμοιαζαν να δίνουν καθημερινά εξετάσεις, παρόλα αυτά δεν τολμούσε μαθητής να προσβάλει ή να απειλήσει τον καθηγητή γιατί ο μπαμπάς του ήταν ο τάδε. Αν είχες κάνει σκανταλιά την είχες βάψει άσχημα και θα τα ακουγες και απο τους γονείς σου: γιατί για έναν ανεξηγητο λόγο το γεγονός οτι πλήρωνες έκανε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς να αξιολογούν με άλλο τρόπο την εκπαίδευση. (ενω και στο δημόσιο την πληρώνουμε!)

 

Το κακό τους είναι οι κλίκες με βάση το πόσα χρήματα έχουν οι δικοί σου, απο ποιά εργασία, απο πόσες γενιές πίσω (τζάκια δλδ), που μένεις και τι μάρκες φοράς!

 

πράγματι τα ποσά για μια οικογένεια είναι απαγορευτικά, αλλά και οι ευκαιρίες για το παιδί μεγαλύτερες! δυσκολές αποφάσεις!:wink:

Επεξεργάστηκαν by alan
λάθος καταχώρηση
Link to comment
Share on other sites

Κ εμεις τεινουμε προς το ιδιωτικο σχολειο για διαφορους λογους, οπως το ωραριο, το σχολικο, οι καλυτερες εγκαταστασεις, οι διαφορες δραστηριοτητες, ο γιατρος στο σχολειο, ο καλυτερος ελεγχος στα παιδια, η ενημερωση των γονεων. Σε καμια περιπτωση δε θεωρω οτι οι καθηγητες/δασκαλοι των ιδιωτικων ειναι καλυτεροι απο αυτους των δημοσιων, απλα πιστευω οτι υπαρχει καλυτερη οργανωση κ καλυτερος ελεγχος. Καλοι μαθητες υπαρχουν κ στα δημοσια, απλα τα ιδιωτικα εχουν καλυτερο μεσο ορο απο τα δημοσια. Κ φυσικα ακομα κ το ιδιωτικο θα το ψαξω πολυ, γιατι πολλα απλα λειτουργουν ως επιχειρησεις...

Ομως μην τα ριχνουμε ολα τα βαρη για την καταντια του δημοσιου σχολειου στο κρατος κ στους καθηγητες. Ενταξει, δεχομαι οτι το κρατος θα μπορουσε να κανει πολυ περισσοτερα, αλλα γινονται βηματα. Κ μετα οι ιδιοι καθηγητες του δημοσιου εινια αυτοι που κανουν κ ιδιαιτερα κ φροντιστηρια, οποτε κ γνωση εχουν κ θεληση για να διδαξουν (τουλαχιστον οι περισσοτεροι). Ομως μηπως φταιμε κ εμεις καπου? Σε ποσα σχολεια εχουν πανε για παραδειγμα υπολογιστες καινουριους κ μεσα σε ενα μηνα ειναι ολοι κατεστραμενοι? Απο οτι θυμαμαι κ απο τα δικα μου μαθητικα χρονια οι ιδιοι οι μαθητες γραφανε στους τοιχους διαφορα υβριστικα συνθηματα, οι ιδιοι οι μαθητες καταστρεφαν τις αιθουσες κ τη βιβλιοθηκη, οι ιδιοι οι μαθητες ειχαν μετατρεψει τις τουαλετες σε...(καταλαβαινετε φανταζομαι τι..), οι ιδιοι οι μαθητες αντιμιλουσαν στους καθηγητες κ οι ιδιοι οι μαθητες δημιουργουσαν προβληματα στην ωρα της διδασκαλιας. Αυτο που θελω να πω, ειναι οτι φταιμε κ εμεις που περναμε στα παιδια μας την αντιληψη οτι το σχολειο ειναι ενα αναγκαιο κακο, οτι δεν εχει τιποτα να τους προσφερει, οτι οι καθηγητες ειναι αχρηστοι, οτι οι καθηγητες ειναι δημοσιοι υπαλληλοι οποτε δεν αξιζουν το σεβασμο μας κ διαφορα αλλα.. Τα θυμαμαι κ ως μαθητρια τοτε, αλλα κ τωρα που εχω φιλες καθηγητριες σε δημοσια σχολεια μου λενε οτι οι γονεις τους απαξιωνουν τελειως, οτι φωναζουν γονεα για ενημερωση ή για να συζητησουν για καποιο προβλημα κ αν τελικα καποια στιγμη ερθει τα ακουν κ απο πανω οτι δεν εχουν δικαιωμα, οτι το παιδι τους εχει δικιο και διαφορα αλλα τετοια. Οποτε μην τα βαζουμε παντα με το συστημα κ ολους τους αλλους, αλλα ας ξεκινησουμε την κριτικη απο τον εαυτο μας, γιατι εξαλλου εμεις ειμαστε το συστημα. Γιατι μπορει τα δημοσια σχολεια να μην εχουν πισινες ή μαρμαρινα πατωματα αλλα στο χερι μας (καθηγητες/γονεις/μαθητες) ειναι να κρατησουμε ενα επιπεδο στη δημοσια παιδεια.

Link to comment
Share on other sites

Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι τα μαθητικά μου χρόνια τα πέρασα σε δημόσιο σχολείο, τελείωσα ελληνικό πανεπιστήμιο (εκεί και το μεταπτυχιακό μου και τώρα είμαι σε φάση διδακτορικού) και αγγλικά πήγα σε φροντιστήριο.

 

Έχω δουλέψει σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς (και εκπαιδευτήρια) (όπου έμαθα πολλά για τη δουλειά μου, αλλά και για τις δημόσιες σχέσεις )και τα τελευταία χρόνια υπηρετώ στη δημόσια εκπαίδευση( όπου μαθαίνω ακόμη περισσότερα).

Πιθανοί λόγοι για να πάει κάποιος το παιδί του σε ιδιωτικό σχολείο, είναι για μένα το ωράριο που είναι λάστιχο, το ότι δε χρειάζεται να ασχοληθεί με τα μαθήματα ο γονιός και σε κάποιες περιπτώσεις οι γνωριμίες.

 

Στα νηπιαγωγεία που έχω υπηρετήσει μέχρι στιγμής όχι μόνο δεν είμαστε ξέφραγο αμπέλι, αλλά δίνουμε μάχη το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς για να τηρηθεί το ωράριο και οι κανόνες του σχολείου (που ρυθμίζονται ρητά με σχετικές εγκυκλίους). Πραγματικά υπάρχουν προβλήματα στελέχωσης (ποτέ δεν επαρκούν οι εκπαιδευτικοί, δεν υπάρχουν τμήματα ένταξης, τάξεις υποδοχής, φροντιστηριακά τμήματα, καθαρίστριες, ψυχολόγοι) και γιαυτό και απεργούμε.

 

Θέλω να καταλήξω στο ότι όσες φορές καταφέραμε να πείσουμε τους γονείς να εμπλακούν ενεργά και να παλέψουν για το σχολείο των παιδιών τους πετύχαμε πολλά. Το δημόσιο με λίγα λόγια θέλει και λίγο κινητοποίηση από μέρους το γονιών, κάτι που υποτίθεται ότι στο ιδιωτικό δε χρειάζεται.

 

Επιπλέον ο γονιός θεωρεί ότι επειδή " με πληρώνει με τους φόρους του" όπως πλείστες όσες φορές έχω ακούσει όταν δεν εξυπηρετώ παράτυπες καταστάσεις θεωρεί ότι έχει δικαίωμα να μου μιλήσει με οποιοδήποτε τρόπο και ύφος ανεξάρτητα από το αν υπάρχουν μπροστά άλλοι γονείς ή παιδιά. Ενώ στο ιδιωτικό επειδή πληρώνει αδρά σπάνια θα αμφισβητήσει το κύρος του ονόματος του σχολείου. Επίσης στα ιδιωτικά πολλά από αυτά που βλέπετε είναι "πυροτεχνήματα" άνευ ουσίας, ενώ στο δημόσιο επειδή ακριβώς δεν έχεις κανέναν πάνω από το κεφάλι σου να σου λέει τι ακριβώς θα κάνεις για να εξυπηρετήσεις τον πελάτη είσαι πολύ πιο δημιουργικός, πολύ πιο φιλότιμος και πολύ πιο αποτελεσματικός.

 

Το δικό μου παιδί όταν έρθει η ώρα, θα πάει σε δημόσιο και θα είμαι εκεί να το στηρίξω, Θα διαβάζω μαζί του στην πρώτη μέχρι να κατανοήσει την ευθύνη που το ίδιο έχει για τις σπουδές του, θα παρακολουθώ την πορεία του και τις ανάγκες του, θα στηρίξω το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς του.

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

Το δικό μου παιδί όταν έρθει η ώρα, θα πάει σε δημόσιο και θα είμαι εκεί να το στηρίξω, Θα διαβάζω μαζί του στην πρώτη μέχρι να κατανοήσει την ευθύνη που το ίδιο έχει για τις σπουδές του, θα παρακολουθώ την πορεία του και τις ανάγκες του, θα στηρίξω το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς του.

 

Συμφωνω απολυτα μαζι σου.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

σήμερα πήγα στην εράσμειο ελληνογερμανική σχολή για να δω αν θα συνεχίσω το παιδι σε ιδιωτικό σχολείο. Στις προηγούμενες χρονιες τον πηγα σε ιδιωτικό κυριως λόγω ωραρίου και αλλων δραστηριοτήτων γιατι είμαστε πολύ λίγο στο σπίτι. αν ενας γονιος εχει χρόνο να παρακολουθεί το παιδί του νομίζω πως μπορεί να το γράψει σε δημόσιο σχολείο και να φτάξει μόνος του ενα σύνολο δραστηριοτήτων για το παιδί του.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 εβδομάδες μετά...

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.Αν ο γονιός μπορεί στις 3 να είναι σπίτι του να το πάει σε δημόσιο.Όλα είναι υποκειμενικά ,κάτι που για τον "χ" να είναι λάθος, για μένα να είναι σωστό ,και το αντίστροφο.Το ίδιο ισχύει και για τα σχολεία ,είτε είναι ιδιωτικά είτε δημόσια.Κι εγώ δημόσιο σχολείο τελείωσα και είμαι ευχαριστημένη....αλλά τότε οι εποχές ήταν αρκετά καλύτερες από το σήμερα.Φαντάσου να περάσουν και τα χρόνια.Το δημόσιο σχολείο ΔΥΣΤΥΧΩΣ παίρνει όλο και περισσότρο την κατιούσα.Και αυτό με ανησυχεί πολύ και φυσικά με λυπεί...Γι'αυτό και τον γιό μου που είναι 3,5 σχεδόν χρόνων θα τον στειλω σε ιδιωτικό.Θα ξεκινήσει από το νηπιαγωγείο στην "Ελληνογερμανική Αγωγή" ώστε να έχει την σειρά του μετά στο δημοτικό και στη συνέχεια στις υπόλοιπες τάξεις.

Λίνα1979

Link to comment
Share on other sites

Εγω κοριτσια το παιδι μου το εβαλα 2 χρονιες στο δημοσιο(α και β δημοτικου)και ακομα τραβαω τα μαλλια μου.Δεν λεω οτι ολα τα δημοσια ειναι το ιδιο αλλα εμεις το πετυχαμε.Τωρα ουτε που το σκεφτομαι να το ξαναβαλω εκει μονο σε ιδιωτικο,βεβαια κι εκει πρεπει να'χεις τα ματια σου ανοιχτα!Ταλαιπωρηθηκα πολυ με την επιλογη σχολειου και με τα λεφτα που ζητανε αλλα πιστευω οτι ολα θα πανε καλα.

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα δεν είναι όλα τα δημόσια το ίδιο χάλι, όπως και όλα τα ιδιωτικά δεν σημαίνει πως αξίζουν τα λεφτά που ζητάνε.Το πιο σημαντικό είναι αυτό που ανέφερες ,όπως και να έχει το πράγμα ,πρέπει ο γονιός να είναι στην κυριολεξία από πάνω του για να μπούν οι σωστές βάσεις και το παιδί να αγαπήσει το σχολείο!

Λίνα1979

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

το παιδί μου πηγαίνει σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό έχω κάνει όμως και αίτηση σε 4 δημόσια φέτος, αν το παρουν στο δημόσιο θα το στείλω, φυσικά για οικονομικούς λόγους, με μεγάλο πόνο καρδιάς όμως γιατί προτιμώ με χίλια το συγκεκριμένο ιδιωτικό.

λέω ας μη το πάρουν για να μην έχω δίλημμα παρόλο που δανείζομαι απ τους παππούδες τα δίδακτρα ακόμα, φοβάμαι ότι δε θα μου το προσέχουν. μακάρι του χρόνου να ναι καλύτερα τα πράγματα....

 

για δημοτικά, γυμνάσια... σίγουρα δημόσιο, έτσι κι αλλιώς είμαστε και οι 2 εκπαιδευτικοί και θα τους έχουμε και τους 2 γιους από κοντά

22-12-06

20-08-09

I0Uqp2.png

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν Αννα 27 να σου ζήσει το αγοράκι σου και με το καλό και το δεύτερο παιδάκι σας.Να μην στεναχωριέσαι και να το βλέπεις από την θετική του πλευρά ,πως και οι 2 γονείς είστε εκπαιδευτικοί , έχετε ένα ευέλικτο ωράριο και πάνω απ΄όλα είστε άνθρωποι της εκπαίδευσης και βάζω στοίχημα ότι θα δώσετε τον καλύτερο σας εαυτό στην μαθησιακή πορεία των παιδιών σας.Φιλικά.Λίνα

Λίνα1979

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Σχολείο: Δημόσιο ή ιδιωτικό;

 

Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2009, 10:51

 

Φθινόπωρο έρχεται. Είναι η εποχή που ανοίγουν τα σχολεία. Οι αίθουσες θα ξαναγεμίσουν με παιδιά. Στα θρανία θα κρέμονται σαν τσαμπιά τετράδια και βιβλία. Τα εισιτήρια για τον κόσμο της γνώσης.

 

Ο πίνακας θα γεμίσει και πάλι με αριθμούς, σύμβολα που «προσθέτουν» γνώσεις, «αφαιρούν» χρόνο από το παιχνίδι, «πολλαπλασιάζουν» τις απορίες και «διαιρούν» την αγωνία για το μέλλον.

 

Σταχυολογώντας τα υπέρ και τα κατά της ιδιωτικής και της δημόσιας εκπαίδευσης πελάγωσα. Θεώρησα καλύτερο να έρθω σε επαφή με μια γνωστή μου, μητέρα μιας κόρης, η οποία θα πάει πρώτη δημοτικού φέτος.

 

Στο δίλημμα, δημόσιο ή ιδιωτικό… Άκουσε να σου πω. Πήγα σε ιδιωτικό σχολείο. Από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο. Μόνο στο Λύκειο επέλεξα το δημόσιο και αυτό λόγω οικονομικών δυσκολιών. Έχω εμπειρία και από τα δύο…

Το παιδί μου δε θα τα πάω σε ιδιωτικό.

 

Το σχολείο δεν είναι μόνο τα βιβλία και οι γνώσεις. Το σχολείο είναι τα παιδιά, οι συμμαθητές, οι καθηγητές και όλο το έμψυχο υλικό! Ήμουν σε θρησκευτικό σχολείο... που έδινε έμφαση (αυτό διαφήμιζε τουλάχιστον) στη διαπαιδαγώγηση και στην κατήχηση.

 

Περιβάλλον όμορφο. Σχολείο καθαρό. Αίθουσες προσεγμένες, φρεσκοβαμμένες. Στολισμένες με προσοχή και λεπτομέρεια.

 

Εκεί, μέσα σε αυτές τις αίθουσες, γνώρισα τον φόβο στους μεγαλύτερους, το ότι πρέπει να σκύβει κανείς το κεφάλι στους ισχυρότερους, πως δεν πρέπει με κανένα τρόπο να μιλάω ή να εναντιωθώ σε κάτι που μου φαίνεται άσχημο. Είδα να χτυπούν (!) παιδιά!! Και οι γονείς επιβράβευαν αυτή τη στάση των καθηγητών! Έλεγαν, καλά κάνετε... τέτοιο που είναι το παιδί... να στρώσει!

 

Είδα επίσης να βγάζουν πύρινους λόγους για ορθή διαπαιδαγώγηση.... και πώς να γαλουχηθεί ένα παιδί για να γίνει "σωστός" άνθρωπος.

 

Μου έδειξαν να μισώ ή στην καλύτερη περίπτωση να αποφεύγω με απαξίωση κάθε αλλόθρησκο. Μου έδειξαν όλους τους μηχανισμούς καταπίεσης (βλέποντας το παράδειγμά τους).

 

Ένιωσα άσχημα όταν δασκάλα με ρεζίλεψε στο σχολείο μπροστά σε όλα τα παιδιά της τάξης με επιδεικτικό τρόπο γιατί μια μέρα ξέχασα να διαβάσω ένα μάθημα (ήμουν πάντα επιμελής...).

 

Είχα απέραντο άγχος για τα μαθήματα.Έμαθα να κρύβω τα συναισθήματά μου, να μη μιλώ για τα προβλήματά μου, να "εξαφανίζομαι" ως προσωπικότητα για να μη χαλάω αυτό που εγώ ονομάζω «βιομηχανία ψυχών».

 

Το χειρότερο είναι πως δεν είχα συνειδητοποιήσει ως παιδί όλα αυτά. Γινόμουν ένα αντίγραφο αυτής της κοινωνίας σε "γυάλα".

 

Γνώρισα συμμαθητές που με έβλεπαν "αφʼ υψηλού" γιατί δε φόραγα την τάδε μάρκα παπούτσι ή δεν είχα την τάδε μάρκα τετράδιο.

 

Όλοι οι συμμαθητές μου ήταν μακριά... Τελείωνε το σχολείο και μέχρι την άλλη μέρα το πρωί ήμουν μόνη.

 

Πήγα σε δημόσιο σχολείο στις τρεις τελευταίες τάξεις. Μάλιστα άλλαξα δύο σχολεία (μόνο από θέμα απόστασης). Οι λόγοι οικονομικοί. Είδα αίθουσες να στάζουν. Γκράφιτι στους τοίχους, ξεφλουδισμένες μπογιές, συνθήματα με μαρκαδόρους, βρισιές κι ονόματα ερωτευμένων εφήβων. Είδα κάγκελα και πόρτες με ξεχαρβαλωμένα χερούλια.

 

Είδα τους καθηγητές να αγωνίζονται μαζί μας να ζεστάνουν τα χέρια τους για να γράψουν στον πίνακα κι εμείς στα τετράδια. Είδα το χέρι τους να με χτυπά φιλικά στην πλάτη όταν περνούσε πάνω από κάθε παιδί, για να μας ενθαρρύνει. Είδα στα μάτια τους να πιστεύουν σε μένα. Είδα να χαμογελούν σε κάθε μου επιτυχία. Είδα να μου συμπαραστέκονται σε προσωπικά μου προβλήματα.

 

Είδα να βάζουν σε δεύτερη μοίρα το μάθημα της ημερήσιας διάταξης και να κάνουν τα "στραβά μάτια" γιατί ήξεραν πως υπάρχει λόγος που δε διάβασα μια μέρα. Ήξερα πως το ήξεραν.... δε με πρόδωσαν ποτέ στους συμμαθητές μου.

 

Οι καθηγητές μου να στέκονται φίλοι και να γίνονται ένα με τα πειράγματά όλων των παιδιών. Μου έμαθαν πως το μάθημα δεν είναι άγχος αλλά ευχαρίστηση. Μου έμαθαν να συνυπάρχω με αλλόθρησκους, με μαύρους, με αλλοδαπούς, με όλους.

 

Είχα συμμαθητές που έκαναν παρέα με όλους. Ακόμη συμμαθητές που "μάλωσαν" συμμαθητή μας για απρεπή σχόλιο σε σχέση με αλλοδαπό. Είδα παιδιά να διαπραγματεύονται με τους καθηγητές για τα "δικαιώματά τους" επί του σχολείου.

 

Είχαμε κι εμείς λόγο για όσα οργάνωνε το σχολείο! Είδα πως μια ιδέα ενός από εμάς μπορεί να μας αλλάξει ευχάριστα την καθημερινότητα.

 

Γνώρισα καθηγητές με υπομονή και κατανόηση. Που μέσα από τις ελλείψεις σε σχολικό υλικό, έδωσαν την ψυχή τους για να μας αναπληρώσουν το κενό.

 

Πιστεύω πως αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν να αναπληρώσουν το κενό των υλικών ελλείψεων γιατί βρίσκουν αντίξοες συνθήκες, γιατί το κράτος.. γιατί το ένα γιατί το άλλο... αλλά μου έδωσαν την ψυχή τους!

 

Τους ευχαριστώ λοιπόν για αυτό που είμαι σήμερα!

 

Και στα δύο είδη σχολείων γνώρισα καλούς και κακούς καθηγητές. Μόνο που η ψυχή μου γέμισε με αυτούς που ήταν στο δημόσιο. Αυτοί ήταν αληθινοί άνθρωποι. Και στο ιδιωτικό είχε κάποιους πολύ καλούς ανθρώπους... αλλά ήταν η μειονότητα. Μπορεί να είχε κι άλλους... αλλά οι κανόνες του σχολείου, οι υποδείξεις της διεύθυνσης και το γενικότερο πρόγραμμα "έθαψε" αυτές τις προσωπικότητες μαζί με τις δικές μας.

 

Όχι, δεν μπορώ να είμαι αφοριστική ούτε για το ένα σύστημα εκπαίδευσης ούτε για το άλλο. Δεν πρέπει να ισοπεδώνουμε την εκπαίδευση. Υπάρχουν πλεονεκτήματα στα ιδιωτικά σχολεία. Ολιγομελή τμήματα και περισσότερη φροντίδα στον μαθητή.

 

Εν αντιθέσει με τα δημόσια σχολεία, όπου δεν υπάρχει ο χρόνος για να ενσκήψει ο δάσκαλος ή ο καθηγητής πάνω στο πρόβλημα κάθε μαθητή ξεχωριστά. Σκεφτείτε ότι κάθε τάξη απαρτίζεται από 20 με 25 μαθητές.

 

Είναι οι ελλείψεις σε σχολικό υλικό και οι άθλιες κτιριακές εγκαταστάσεις. Στα ιδιωτικά σχολεία τα απαραίτητα καλύπτονται από τα δίδακτρα και όχι μόνο.

Ακόμη το πιο βασικό στα ιδιωτικά σχολεία υπάρχει φύλαξη…

 

Οι καθηγητές των ιδιωτικών οφείλουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους ή να υποταχθούν στο πλαίσιο που ορίζει η εκάστοτε διοίκηση του σχολείου. Ο φόβος της απόλυσης φέρει αποτελέσματα, σε σχέση με τη μονιμότητα των καθηγητών του δημοσίου.

 

Τα δίδακτρα για τα ιδιωτικά σχολεία είναι υψηλά, όμως η επιθυμία των γονιών να δώσουν τα απαραίτητα εκπαιδευτικά εφόδια στα παιδιά τους αψηφά το ποσό.

 

Ακόμη στα ιδιωτικά σχολεία οι μαθητές συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες και θεατρικά δρώμενα, κάτι που εκλείπει στα δημόσια.

 

Ότι και να διαλέξετε για την εκπαίδευση των παιδιών σας σημασία έχει να θέσετε εσείς τις κατάλληλες βάσεις. Ιδιωτικό ή δημόσιο το σχολείο είναι ένα!

-------------------------------

zougla.gr

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Τα χρόνια που πήγαινα δημόσιο σχολείο θεωρούσαμε λίγο - πολύ ότι ιδιωτικό πάνε ή οι πολύ πλούσιοι ή οι "σκράπες"(συγνώμη για την πιστή απόδοση της λέξης). Τώρα στους κύκλους μου θεωρείται "must" το να πάει το παιδί ιδιωτικό. Τα προβλήματα υπήρχαν και τότε στο δημόσιο, ίσως πιο έντονα τώρα(?). Δεν αφορίζω τα ιδιωτικά καθώς τα μικρά μου τα στέλνω σε ιδιωτικούς παιδικούς και για εκπαιδευτικούς λόγους. Για αυτόν τον λόγο και δεν ασπάζομαι τις πρώτη μου πρόταση. Η ισοπέδωση των δημοσίων σχολείων όμως δεν μου αρέσει, πόσο μάλιστα που ότι πέτυχα (ΑΣΟΕΕ και η δουλειά μου) έχει προέρθει μέσα από τα δημόσια σχολεία. Για να είμαι πιο ακριβής έχει προέρθει από την οικογένειά μου, τον ζήλο μου και κάποιους άριστους δασκάλους - καθηγητές - παιδαγωγούς που είχα.

Νομίζω τελικώς πως το πάνω τρίπτυχο καθορίζει τα πάντα είτε πρόκειται για ιδιωτικό είτε για δημόσιο.;)

Link to comment
Share on other sites

Τα χρόνια που πήγαινα δημόσιο σχολείο θεωρούσαμε λίγο - πολύ ότι ιδιωτικό πάνε ή οι πολύ πλούσιοι ή οι "σκράπες"(συγνώμη για την πιστή απόδοση της λέξης). Τώρα στους κύκλους μου θεωρείται "must" το να πάει το παιδί ιδιωτικό. Τα προβλήματα υπήρχαν και τότε στο δημόσιο, ίσως πιο έντονα τώρα(?). Δεν αφορίζω τα ιδιωτικά καθώς τα μικρά μου τα στέλνω σε ιδιωτικούς παιδικούς και για εκπαιδευτικούς λόγους. Για αυτόν τον λόγο και δεν ασπάζομαι τις πρώτη μου πρόταση. Η ισοπέδωση των δημοσίων σχολείων όμως δεν μου αρέσει, πόσο μάλιστα που ότι πέτυχα (ΑΣΟΕΕ και η δουλειά μου) έχει προέρθει μέσα από τα δημόσια σχολεία. Για να είμαι πιο ακριβής έχει προέρθει από την οικογένειά μου, τον ζήλο μου και κάποιους άριστους δασκάλους - καθηγητές - παιδαγωγούς που είχα.

Νομίζω τελικώς πως το πάνω τρίπτυχο καθορίζει τα πάντα είτε πρόκειται για ιδιωτικό είτε για δημόσιο.;)

 

Εγώ είμαι κατά του ιδιωτικού γιατί δημιουργεί καταπιεστικές καταστάσεις, όπως τι μάρκα ρούχα και παπούτσια φοράς (π.χ. Adidas, Nike, Levis θεωρούνται ξεφτίλα), που έκανες διακοπές, πόσα βγάζουν οι γονείς σου, κλπ. Εσύ μπορεί να στερείσαι για το καλό του και το παιδί να είναι δυστυχισμένο. Ακόμα και για "φωτισμένα" ιδιωτικά π.χ. το γερμανικό σχολείο, έχω επιφυλάξεις γιατί σε αποκόπτουν από την ελληνική πραγματικότητα. Αν είναι το παιδί μου να ζήσει Ελλάδα, που αυτό θέλω, πρέπει να μάθει να επιβιώνει σε αυτές τις κοινωνικές συνθήκες που αντανακλώνται στο δημόσιο σχολείο. Εξάλλου το παιδί που έχει ζήλο δεν το σταματάει το σχολείο ότι και να 'ναι.

Link to comment
Share on other sites

"

Εγώ είμαι κατά του ιδιωτικού γιατί δημιουργεί καταπιεστικές καταστάσεις, όπως τι μάρκα ρούχα και παπούτσια φοράς (π.χ. Adidas, Nike, Levis θεωρούνται ξεφτίλα), που έκανες διακοπές, πόσα βγάζουν οι γονείς σου, κλπ. Εσύ μπορεί να στερείσαι για το καλό του και το παιδί να είναι δυστυχισμένο. "

 

Μorchelina μου με όλο το σεβασμό κι εγώ ιδιωτικό σχολείο τελείωσα όμως δεν ένιωσα καθόλου μα καθόλου καταπιεσμένη και δε θυμάμαι ποτέ κανένας από την παρέα μου να ασχολιόταν με το τι μάρκα παπούτσια φοράω, είτε ήταν nike είτε από το μοναστηράκι το ίδιο ήταν!

Ας μην υποτιμούμε τα παιδιά μας. Αν είμαστε δίπλα τους και τους εφοδιάσουμε εμείς οι ίδιοι με γερές βάσεις και αρχές εκείνα από μόνα τους θα επιλέξουν τις παρέες που θα ταιριάζουν περισσότερο στον χαρακτήρα και την προσωπικότητά τους. Και στο σχολείο μου, όπως και σε κάθε σχολείο, υπήρχαν ψώνια όμως εγώ επέλεξα για παρέα μου παιδιά μεγαλωμένα με τις ίδιες αρχές που είχα κι εγώ από το σπίτι μου. Κι αν θέλεις να μιλήσουμε για ψώνια και μάρκες, ο άντρας μου πήγε στο δημόσιο Γλυφάδας και εκεί το 90% των παιδιών ήταν ψώνια με όλη τη σημασία της λέξης! Ασχολιόντουσαν όπως κι εσύ είπες με το τι μαρκα παπούτσια ή ρούχα θα φορέσουν, με το αν έχεις ή όχι πισίνα σπίτι σου, με το τι χρώμα θα βάψουν τα μαλλιά τους ή τα νύχια τους, το μίνι έφτανε μέχρι τον αφαλό κλπ, κλπ, κάτι που στο δικό μου σχολείο ήταν αδιανόητο να συμβεί ποτέ γιατί είχες φάει πόρτα από την καλόγρια πριν ακόμα προλάβεις να κατέβεις από το πούλμαν!!! Αν φυσικά σου επέτρεπαν ποτέ να ανεβεις ντυμένη λες και θα πας στα μπουζούκια!

 

Eπίσης ανέφερες οτι " Ακόμα και για "φωτισμένα" ιδιωτικά π.χ. το γερμανικό σχολείο, έχω επιφυλάξεις γιατί σε αποκόπτουν από την ελληνική πραγματικότητα. Αν είναι το παιδί μου να ζήσει Ελλάδα, που αυτό θέλω, πρέπει να μάθει να επιβιώνει σε αυτές τις κοινωνικές συνθήκες που αντανακλώνται στο δημόσιο σχολείο. "

 

Τι ακριβώς εννοείς με το οτι σε αποκόβουν απο την Ελληνική πραγματικότητα??? Και ποια ακριβώς είναι η Ελληνική πραγματικότητα κατά τη γνώμη σου? Δηλαδή όλοι εμείς που τελειώσαμε ιδιωτικά σχολεία δε μάθαμε να επιβιώνουμε στην κοινωνία???:shock:

 

"Εξάλλου το παιδί που έχει ζήλο δεν το σταματάει το σχολείο ότι και να 'ναι."

 

Πάνω σε αυτό συμφωνώ απόλυτα μαζί σου! Αν το παιδί θέλει να σπουδάσει θα τα καταφέρει σε όποιο σχολείο και να πάει ιδιωτικό ή δημόσιο.

Alexandros 24-02-2008 :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 εβδομάδες μετά...

Φίλοι μου καλημέρα,

Θα ήθελα τα φώτα σας για κάτι. Τον Σεπτέμβριο θα πάει ο γιος μου πρώτη δημοτικού και μένουμε στους Νέους Επιβάτες Θεσσαλονίκης. Επισκέφτηκα την περασμένη εβδομάδα το δημόσιο σχολείο των Νέων Επιβατών, όπου ανήκουμε κανονικά και έπαθα πλάκα !! Θα πρέπει να μας δουλεύουν, δεν εξηγείται διαφορετικά !!! το σχολείο είναι λίαν επιεικώς απαράδεκτο κτιριακά. Μόλις πέρσι αφαίρεσαν τον αμίαντο από το λυόμενο κτίριο (οι τάξεις είναι σαν κοντέινερ το ένα δίπλα στο άλλο), αλλά παραμένουν προβλήματα με θέρμανση, βροχές κ.τ.λ. Η αυλή είναι 100 τετραγωνικά και φιλοξενεί 350 παιδιά. Να φανταστείτε το σχολείο είναι 16θέσιο !!!! Ο ίδιος ο διευθυντής, καθʼ όλα ενημερωτικός , δραστήριος και αναλυτικός χαρακτήρισε τις τάξεις «παραπήγματα». Ξέρω ότι το δώρο έχει την αξία (εκπαιδευτικοί), αλλά και το περιτύλιγμα ρε γ……. σε προδιαθέτει…., ειδικά για ένα παιδί που πήγαινε σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο σε 12 στρέμματα αυλή…... Μου είπαν βέβαια ότι οι δάσκαλοι είναι καλοί (απορώ βέβαια πως μπορεί κάποιος να είναι παραγωγικός όταν δουλεύει σε ..κοτέτσι), αλλά αυτό εχω μάθει τουλάχιστον.

Αυτό που θα ήθελα να μου πείτε είναι αν έχετε άποψη για το εν λόγω δημοτικό σχολείο των Νέων Επιβατών που θα με έκανε να παραβλέψω την κτιριακή υποδομή, ή αν γνωρίζετε κάποιο από τα σχολεία της Περαίας που να ακούγεται τουλάχιστον ότι έχει καλούς δασκάλους (για τα κτίρια της Περαίας δεν ρωτάω, είναι σχεδόν όλα καινούργια) οπότε να προσπαθούσα να τον γράψω εκεί.

Ευχαριστώ πολύ,

Φιλικά

Σοφία Δ

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Λοιπόν θέλω να εκθέσω κάτι, χωρίς σε καμια περίπτωση να θέλω να υποτιμήσω ή να προσβάλω καθηγητές των δημόσιων σχολείων... Απλά θέλω να εκθέσω τη νοοτροπία... Μιλούσα τις προάλλες με μια κυρία 60ρα που μόλις εκείνη τη στιγμή γνώρισα από κοινή γνωστή. Πιάσαμε κουβέντα και μου έλεγε "Α και ο γιος μου είναι καθηγητής μουσικής και μαθηματικός... Άστα και δουλεύει σε ιδιωτικό σχολείο και κουράζεταιιιιιιιιι! Αχχχχχ, λέω παιδί μου, να διοριστείς στο δημόσιο, να ξεκουραστείς επιτέλους!!!" :shock: Η πλάκα είναι ότι εγώ δεν το έπιασα με την πρώτη τί εννοούσε (ή δεν ήθελα να το πιστέψω ίσως...) και τη ρώτησα τί εννοούσε. Μου απάντησε: "Ξέρεις παιδί μου πώς κουράζεται στο ιδιωτικό;;; Τί να ετοιμάζει τα παιδιά για γιορτές, για συναυλίες, τι να σου λέω τώρα.... Ενώ άμα θα πάει στο δημόσιο, ένα μάθημα και τέλος... Το ίδιο πράγμα είναι;;; Αχ, κουράζεται το παιδάκι μου..." (30 χρονών μαντράχαλος το παιδάκι της!!!) Καλά περιττό να πω ότι είχα μείνει κάπως έτσι :shock::shock::shock::shock::shock:. Τόσο ωμή τοποθέτηση δεν είχα ξανακούσει!

Και μετά μου λένε οι γονείς μου να στείλω τη μικρή σε δημόσιο... Αναρωτιέμαι πόσους δασκάλους\καθηγητές - φωτεινές εξαιρέσεις θα βρει εκεί και πόσο οργανωμένη δουλειά θα γίνεται εκεί... (Να πω την αλήθεια δεν ξέρω αν το δημοσίευσα στη σωστή ενότητα...)

Link to comment
Share on other sites

Πάντως αυτο που βιωνω εγω με τις δασκαλες σε ιδιωτικο σχολειο ειναι κατι αντιστοιχο δηλαδη θελουν διακαως να φυγουν για να διοριστουν στο δημοσιο. Ερχονται για ενα χρονο και μετα φευγουν αναπληρωτριες.

Παρολο που οι συνθηκες ειναι αντιστοιχες με το δημοσιο οσοναφορα τη μονιμοτητα δηλαδη κανονικα διοριστηρια και κανεις δεν μπορει να τις απολυσει, εκπαιδευτικες αδειες , γονεικες, 9μηνα κ.λ.π. με κανονικους μισθους και οχι οαεδ και ενω τους προτεινουν αρκετα περισσοτερα χρηματα. (Στο δημοσιο ειναι περιπου 1000 με τις μειωσεις ο πρωτοδιοριστος, στο ιδιωτικο 1200+, και 1500 να τους δωσεις δεν καθονται στο σχολειο λογω ωραριου και υπερβολικο φορτο εργασιας.

Αυτο ειναι ενα προβλημα για εμας που εκπαιδευουμε ατομα ολο το καλοκαιρι, τα στηριζουμε, κανουμε απιστευτη δουλεια απο πισω για να ειναι σωστα προετοιμασμενα και μετα απο ενα χρονο φευγουν και ξανα απο την αρχη. Για την υποστηρικτικη ομαδα του σχολειου αυτο σημαινει απιστευτο κοπο και για το σχολειο χρημα. Παντως στο σχολειο εχουμε παρα πολλα παιδια που οι γονεις τους ειναι εκπαιδευτικοι στο δημοσιο και επιλεγουν να στειλουν τα παιδια τους στο ιδιωτικο. Παρεπιπτοντως αποψη μου ειναι οτι υπαρχουν πολλοι και καλοι εκπαιδευτικοι και στο δημοσιο απλα δεν εχουν την καταλληλη στηριξη απο πισω .

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...