Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Ξενη γλωσσα!Ποτε ξεκινησατε?


Recommended Posts

Καλημέρα!

 

Παρόλο που η ερώτησή μου αφορά πολύ μικρότερο από 6 ετών παιδάκι, τη βάζω εδώ, ως συνέχεια στα πιο πρόσφατα ποστ.

 

Προσωπικά, η Little Monkey με έπεισε ότι τα παιδιά είναι χρήσιμο να ξεκινούν μία ξένη γλώσσα νωρίς. Όπως έγραψα, ο μεγάλος πάει ήδη αγγλικά και του αρέσουν πολύ. Αν υποθέσουμε, τώρα, ότι θέλω να φέρω σε επαφή και τη μικρή με τη γλώσσα, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος; Είναι 16 μηνών, σε "έκρηξη λόγου" (εδώ και λίγες μέρες βάζει δύο λέξεις μαζί). Λέω να μην της...κόψω τη φόρα στα ελληνικά, εκθέτοντάς τη σε νέα ακούσματα, αλλά να περιμένω κανά εξαμηνο. Ακόμα και τότε, όμως, πάλι μικρούλα θα είναι. Δε θα μπερδευτεί-παραξενευτεί που η μαμά θα αρχίσει, ξαφνικά, να της λέει ακαταλαβίστικα (θα ήταν τελείως διαφορετικό αν της μιλούσα από μωρό); Μήπως θα ήταν προτιμότερο να έρχεται κάποια κοπέλα στο σπίτι, 4-5 ώρες την εβδομάδα, και να παίζουν στα αγγλικά, οπότε εγώ να το συνεχίζω με τραγουδάκια, παραμυθάκια κτλ;

 

22 μηνών δλδ να κάνει 4-5 ώρες αγγλικά με κοπέλα στο σπίτι?

Και να το συνεχίζεις και μετά εσύ?

Εμείς σ αυτή την ηλικία, λίγες λέξεις με τη Ντόρα μαθαίναμε......

συγνώμη κιόλας, αλλά, γνώμες ζήτησες, νομίζω είναι υπερβολικό.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 123
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

La Latina, ευχαριστώ που απάντησες. Παρεμπιπτόντως, παρακολουθώ συνεχώς την ιστορία με το σχολείο σας, απλά δεν είχα κάτι...έξυπνο να προτείνω!

 

Δεν ξέρω αν είχες διαβάσει όλα τα μηνύματα της LittleMonkey. Πολλοί νευροψυχολόγοι συστήνουν την όσο νωρίτερα έκθεση του παιδιού σε ξένη γλώσσα: αποτελεί άριστο ερέθισμα για τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο, το παιδί μαθαίνει την προφορά πολύ εύκολα, ενώ δεν μπερδεύεται στην κύρια γλώσσα του. Μάλιστα, υποστηρίζουν ότι μπορείς να το κάνεις και με 2 ξένες γλώσσες, ταυτόχρονα, αλλά αυτό μου ακούγεται πολύ...extreme!!!

Link to comment
Share on other sites

La Latina' date=' ευχαριστώ που απάντησες. Παρεμπιπτόντως, παρακολουθώ συνεχώς την ιστορία με το σχολείο σας, απλά δεν είχα κάτι...έξυπνο να προτείνω!

 

Δεν ξέρω αν είχες διαβάσει όλα τα μηνύματα της LittleMonkey. Πολλοί νευροψυχολόγοι συστήνουν την όσο νωρίτερα έκθεση του παιδιού σε ξένη γλώσσα: αποτελεί άριστο ερέθισμα για τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο, το παιδί μαθαίνει την προφορά πολύ εύκολα, ενώ δεν μπερδεύεται στην κύρια γλώσσα του. Μάλιστα, υποστηρίζουν ότι μπορείς να το κάνεις και με 2 ξένες γλώσσες, ταυτόχρονα, αλλά αυτό μου ακούγεται πολύ...extreme!!![/quote']

 

Να είσαι καλά, κοπέλα μου. Την ξέρω την άποψη της little monkey, κι εγώ η ίδια μιλάω 4 ξένες γλώσσες και το έχω ψάξει πολύ το θέμα, κάνω στα παιδιά μου από μικρά αγγλικά και ισπανικά, αλλά χαλαρά, λεξούλες, φρασούλες, ζωάκια, χρώματα, παιχνίδια στον υπολογιστή pre junior κτλ. Οι ώρες που ανέφερες είναι πολλές κατά τη γνώμη μου, 4-5 ώρες ενασχόληση με τα αγγλικά έχουν στη LOWER κοπέλα μου, πρόσεξε μην πας στο άλλο άκρο. Φιλικά και με κάθε καλή διάθεση!;)

Link to comment
Share on other sites

Να διευκρινίσω: όταν λέω ενασχόληση δεν εννοώ μάθημα. Απλώς, όπως θα έπαιρνα μια νταντά για κάποιες ώρες, να έκανα το ίδιο με μια κοπέλα που θα μίλαγε μόνο στα αγγλικά. Μα και ο μεγάλος δεν κάνει μάθημα, με την παραδοσιακή έννοια. Προχθές, π.χ., ήταν όρθιοι και χόρευαν το "Jingle bells"!

Link to comment
Share on other sites

Ναι, έτσι είναι. Άλλο πράγμα το μάθημα και άλλο η απασχόληση και η επαφή με τη γλώσσα. Όπως στη μητρική δεν λες ποτέ "μίλησα 3 ώρες στο παιδί σήμερα, καλύτερα να μην του μιλήσω άλλο για να μην το επιβαρύνω", έτσι και στη δεύτερη γλώσσα. Όσον αφορά στη λεκτική και γνωστική ανάπτυξη, όσο περισσότερο μιλάς στο παιδί, τόσο το καλύτερο.

 

Βασικά με μία ώρα αγγλικά την εβδομάδα δεν καταφέρνεις πολλά πράγματα. Για να πεις ότι κάνεις προσπάθεια για διγλωσσία πρέπει το παιδί να έρχεται σε επαφή με την ξένη γλώσσα συνέχεια και όσο το δυνατόν περισσότερο. 7 μέρες την εβδομάδα, 365 μέρες το χρόνο αν γίνεται. Γιατί αλλιώς αυτά που μαθαίνονται ξεχνιούνται, καθώς η μητρική επικαλύπτει τη δεύτερη γλώσσα.

 

Scratee, η ιδέα της κοπέλας που θα απασχολεί τη μικρή στα αγγλικά είναι πολύ καλή αρκεί να βρεις το κατάλληλο άτομο (κατά προτίμηση native speaker ή near native speaker με ανάλογη εμπειρία). Aν είσαι στην Αθήνα υπάρχει η λύση των αγγλόφωνων playgroups ή κέντρων προσχολικής ηλικίας σαν το Gymboree που μπορούν να υποστηρίξουν την απασχόληση στο σπίτι. Εννοείται ότι βάζεις στην καθημερινότητά σας αγγλικά παραμύθια, DVD κλπ και επιδιώκεις την επαφή με φυσικούς ομιλητές της γλώσσας.

 

Η κοπέλα που θα έρχεται σπίτι μπορεί να απασχολεί και τα δύο παιδιά, τον μεγάλο υποστηρικτικά ως προς το φροντιστήριο. Έτσι τα αγγλικά γίνονται γλώσσα της οικογένειας, όχι απλά κάτι που το μαθαίνουμε στο σχολείο.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Eφόσον δε μιλάς για μάθημα, τότε ΟΚ! Θα είναι απλά μια ευχάριστη εμπειρία.....στη native speaker να προσέξεις, μόνο, είναι καλύτερη μια καθηγήτρια αγγλικών που δεν είναι native από μια native που είναι πχ γκαρσόνα β'.......το έπαθε μια φίλη μου, ντε και καλά native, και η κοπέλα ήταν απλά μια μπαρόβια....so watch out! Δεν γενικεύω, προς Θεού, αλλά να μη γενικεύουμε και απ την άλλη πλευρά! Όπου native δε σημαίνει παιδαγωγός......και πάλι με κάθε καλή διάθεση!

Link to comment
Share on other sites

Βασικά αυτό που χρειάζεσαι είναι κάποιον που να είναι native ή near native και να έχει εμπειρία από μικρές ηλικίες. Ιδανικά κάποιον με σπουδές βρεφονηπιαγωγού ή νηπιαγωγού ή κάποιον που μπορεί να αναλάβει δημιουργικό παιχνίδι. Δεν είναι ανάγκη να είναι φιλόλογος ή παιδαγωγός με βούλα. Και θα ήταν πολύ χρήσιμο να μιλούσε και ελληνικά.

 

Τώρα πού θα τον βρεις αυτό τον θαυματοποιό... είναι άλλη κουβέντα.

 

Συμφωνώ πάντως ότι είναι πιο σημαντικό να βρεις κατάλληλο άνθρωπο για να κάνει δραστηριότητες με το παιδί παρά native speaker. Αρκεί βέβαια τα αγγλικά του να είναι σε καλό επίπεδο. Μπορεί να θυσιάσεις κάποια πράγματα στο θέμα της προφοράς, αλλά καλύτερα αυτό παρά να αφήσεις το παιδί σου σε λάθος χέρια.

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσια, θενκ γιου! :)

 

Δυστυχώς, μένουμε πολύ μακριά από αντίστοιχα playgroups. Νομίζω η ιδέα της παιδαγωγού με καλό επίπεδο αγγλικών είναι η πιο εφικτή.

 

ΥΓ:να του λείπουν, του μεγάλου, οι πολλές ώρες στο φροντιστήριο! Ήδη, με το δίωρο, ξεκίνησε love story με συμμαθήτριά του! (Βρε, μπας και γι'αυτό χαίρεται κι εγώ νόμιζα ότι...διψάει για μάθηση;;; :lol: :lol: :lol: )

Link to comment
Share on other sites

ΥΓ:να του λείπουν' date=' του μεγάλου, οι πολλές ώρες στο φροντιστήριο! Ήδη, με το δίωρο, ξεκίνησε love story με συμμαθήτριά του![/quote']

 

Μπα... δεν σώζεσαι με τις λιγότερες ώρες. Η μόνη λύση είναι να τον κλείσεις στο σπίτι :P

Link to comment
Share on other sites

Scratée θα σου πω τι κανουμε εμεις, αλλά η μικρή ειναι ακομη 3,5 οπότε δεν ξέρω αν αυτό όντως θα την ωφελήσει σημαντικά στο μέλλον. Η δικιά μου μιλάει απο πολύ μικρή, δλδ 18 μηνων έλεγε προτάσεις παραλείποντας μόνο τα άρθρα. Απο τότε της έβαζα αγγλικά τραγούδια και παιδικές εκπομπές στο youtube (mother goose club) και της άρεσαν πολύ. Παρόλα αυτά, τότε δεν της μιλούσα καθόλου αγγλικά. 20 μηνων ήμασταν σε μια πλατεια και άρχισε να χοροπηδάει πάνω απο κάτι πλακακια και έλεγε μαμά jump over! Περιττό να σου πώ οτι δεν καταλάβαινα τι έλεγε και τη ρώτησα 5 φορές (η προφορά τέλεια, πολύ καλύτερη απο τη δική μου). Οπότε τότε άρχισα να της μαθαίνω τα ζώα και τα χρώματα στα αγγλικά με όσο καλύτερη προφορά μπορώ(έχω καλή προφορά αλλά όχι και αγγλίδας!) Μια μέρα 23 μηνών την είδα να μετράει κάτι τουβλάκια στα αγγλικά μέχρι το 10! Απο εκεί και μετά σκέφτηκα να το εξελίξουμε... Μέσω παιχιδιού και βίντεο βεβαίως ξέρει την αλφάβητο (και αναγνωρίζει αρκετά γράμματα) μετράει πάνω απο το 30, ξέρει απλές φράσεις(λίγες) καταλαβαινει όμως περισσότερες, ξέρει πάρα πολλά τραγούδια στα αγγλικά και μια φορά που ειχαμε πάει σε παιδότοπο πολυκαταστήματος τραγουδούσε μαζί με κάτι αμερικανάκια το old macdonald! Επίσης μπορεί να δει καποιο παιδικό στα αγγλικά και συνήθως καταλαβαίνει(της αρέσει αυτό δεν τα βαζουμε με το ζόρι). Τώρα εμεις εκτός απο το παιχνίδι πολλές φορές μπορεί αντί να της πούμε κάτι στα ελληνικά να το πούμε φυσιολογικότατα στα αγγλικά. Αυτές τις δυνατότητες έχουμε, αν μπορούσαμε να προσλάβουμε μια κοπέλα να παιζουν λίγο και στα αγγλικά νομίζω θα ήταν καλύτερο. Θέλω να σου πώ οτι τώρα που είναι μικρά μαθαινουν πολύ ευκολα και έχουν και καλή προφορά οπότε αν η μικρή ειναι δεκτική γιατί να χάσετε την ευκαιρία?

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

daisy, κάπως έτσι ξεκίνησε και η επαφή του δικού μου με τη γλώσσα (τελικά, το youtube, με μέτρο, είναι καλό εργαλείο). Οπότε, μάλλον έτσι θα πορευτούμε και με τη μικρή, σε πρώτη φάση.

 

ΥΓ: αν δεν τα έχετε ήδη ανακαλύψει, εξαιρετικά βίντεο με τραγουδάκια είναι αυτά της σειράς TuTiTu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 χρόνια μετά...

Προσπάθησα να ξεκινήσω ψηφοφορία για το θέμα αυτό αλλά δεν μπόρεσα, οπότε το ανοίγω ως συζήτηση. Θα ήθελα να μου πείτε, σε ποια ηλικία/τάξη του Δημοτικού ξεκινήσατε ή σκοπεύετε να ξεκινήσετε τα παιδιά σας πρώτη ξένη γλώσσα (αγγλικά υποθέτω, ως επί το πλείστον). Επίσης, κατά πόσο η κρίση επηρεάζει την απόφασή σας ως προς τον χρόνο έναρξης;

UmJ2p11.png

 

4/12/2009: Τhe first day of the rest of my life.

 

aMUmp10.png

Link to comment
Share on other sites

Προσπάθησα να ξεκινήσω ψηφοφορία για το θέμα αυτό αλλά δεν μπόρεσα, οπότε το ανοίγω ως συζήτηση. Θα ήθελα να μου πείτε, σε ποια ηλικία/τάξη του Δημοτικού ξεκινήσατε ή σκοπεύετε να ξεκινήσετε τα παιδιά σας πρώτη ξένη γλώσσα (αγγλικά υποθέτω, ως επί το πλείστον). Επίσης, κατά πόσο η κρίση επηρεάζει την απόφασή σας ως προς τον χρόνο έναρξης;

 

Είχα ξεκινήσει παρόμοια συζήτηση πριν μερικούς μήνες. Σκέφτομαι να ξεκινήσουμε στην Β Δημοτικού αγγλικά αλλά όχι στην pre-junior, αλλά κατευθείαν στην Α-junior. Την ύλη της pre-junior την έχουν "διδαχθεί" κ τα δύο μου παιδιά στον παιδικό σταθμό, κάνουν αγγλικά μία ώρα την εβδομάδα από 3 ετών.

Η κρίση δεν με επηρεάζει ως προς τον χρόνο έναρξης, πιο πολύ θα έλεγα ως το ότι θα αποκλείσουμε τα ιδιαίτερα.

Link to comment
Share on other sites

Το νωριτερο δυνατο (δυνατο απο αποψης χρονου και βασικα χρηματων, ιδανικα αν μπορουσα θα ειχα ξεκινησει απο τη μερα που γεννηθηκαν).

Η κορη μου ξεκινησε απο το προνηπιο αλλα το κρατησαμε μονο σε κουβεντα μεχρι και την Α δημοτικου, μετα μπηκαμε και σε γραφη. Με την εμπειρια της κορης, κατεληξα στο οτι δεν υπηρχε λογος για την καθυστερηση στα γραπτα, οποτε τα δυο αδερφια της ξεκινησαν νηπιο προφορικα, απο Α' δημοτικου κανονικα και γραπτα.

Οπως ξαναειπα, αν ειχα την οικονομικη δυνατοτητα, θα ειχα ξεκινησει νωριτερα. Υπαρχει ενα παραθυρο για τις ξενες γλωσσες στα πρωτα χρονια της ζωης, που το παιδακι πραγματικα ρουφα σαν σφουγγαρι. Και θυμαμαι οτι εχω διαβασει αρκετες φορες οτι οχι μονο μιλα καλυτερα τη δευτερη η και τριτη γλωσσα οταν μαθει απο τα πρωτα χρονια της ζωης του, αλλα μιλα καλυτερα ολες τις γλωσσες και επηρεαζεται θετικα και η ολη αναπτυξη του εγκεφαλου.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Καλημέρα!

 

Μία "αποδεκτή"/προτεινόμενη ηλικία να αρχίσει ένα παιδί ξένες γλώσσες είναι η Β' Δημοτικού.

Είναι μια ηλικία που η πλειοψηφία των παιδιών έχει κατακτήσει τη γραφή και την ανάγνωση στη μητρική του γλώσσα και μπορεί να προχωρήσει στην "φροντιστηριακή" εκμάθηση άλλων.

 

Από κει και πέρα όμως,αν μιλάμε για έκθεση του παιδιού σε 2η γλώσσα πλέον της μητρικής, αυτό κατά την άποψή μου μπορεί να γίνει πολύ νωρίτερα, όπως συμβαίνει στα παιδάκια που οι γονείς τους δεν έχουν την ίδια μητρική γλώσσα.

 

Επίσης αν ο γονιός είναι καθηγητής ξένης γλώσσας, αν στα παιδάκια μιλάει με συχνότητα ένα native speaker, ή αν ο γονιός χειρίζεται άπταιστα μια γλώσσα όχι απαραίτητα γιατί τη διδάσκει, αλλά γιατί είναι ο ίδιος δίγλωσσος, έχει σπουδάσει στο εξωτερικό κλπ-κλπ.

 

Προσωπικά είμαι υπέρ της πρόωρης μάθησης, στο πλαίσιο του να δίνονται ερεθίσματα, όχι με τη στενή έννοια του όρου "πάω φροντιστήριο", αλλά μαθαίνω με παιγνιώδη τρόπο, οπτικοακουστικό υλικό, native speaker, κλπ-κλπ.

 

Η ακριβής ηλικία εξαρτάται από το παιδί και τη διάθεση του γονιού να μπει στη διαδικασία-δλδ είτε να το κάνει ο ίδιος, είτε να υποστηρίζει το παιδί αν είναι γνώστης, είτε να απευθυνθεί σε κάποιον, ο οποίος θα το αναλάβει εξ' ολοκλήρου. Απλώς σε αυτές τις ηλικίες παίζει ρόλο η συχνότητα και η επαναλαμβανόμενη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων και όχι η μελέτη, με την στενή έννοια του όρου.

Φιλικά,

Ελίνα

Link to comment
Share on other sites

Τώρα για αυτό που λες για την κρίση, αν έχω να ταΐσω τα παιδιά μου, θα πουλήσω και το βρ*κί μου για να τους δώσω πνευματικά εφόδια, όπως έκαναν και οι γονείς μου και οι παππούδες μου, που η προτεραιότητά τους ήταν η μόρφωση των παιδιών τους, στερούμενοι οι ίδιοι τα πάντα.

 

Τα ιδιαίτερα δεν τα έχω προτιμήσει γιατί θεωρώ το να πηγαίνει το 3χρονο-4χρονο σε τάξη όπου αλληλεπιδρά με άλλα παιδάκια μέσω των δραστηριοτήτων σε ξένη γλώσσα, επίσης έναν τρόπο κοινωνικοποίησης.

 

Τώρα για μικρότερο παιδάκι, θα το έκανα η ίδια, ή εφόσον είχα νταντά, θα διάλεγα μία native speaker, κάποιον τεσπα που να περνάει χρόνο με το παιδί, τι να κάνεις αλλιώς, ιδιαίτερα στο 2χρονο δεν παίζει!

 

Πάντως μη νομίζετε ότι στις μέρες μας τα ιδιαίτερα είναι πλέον τόσο ακριβά...

Φιλικά,

Ελίνα

Link to comment
Share on other sites

Σκεφτομαι απο την Γ ταξη. Το θεωρω χασιμο χρονου να ξεκινησουν νωριτερα και απο οτι εχω συζητησει με καθηγητριες Αγγλικων μου προτεινουν απο Τριτη η Τεταρτη Δημοτικου, που το παιδι ειναι πιο ωριμο.

 

 

Το να επιδιωκουμε να μαθει το παιδι μας δευτερη γλωσσα απο τοτε που γεννηθηκε, σαν μητρικη, εφοσον και οι δυο γονεις ειμαστε Ελληνες, ειναι ουτοπια, αν οχι λαθος.

 

Εαν δειτε, σε site ανπτυξιολογων υπαρχει ειδικη κατηγορια για τα διγλωσσα παιδια και οδηγιες στους γονεις που μιλουν διαφορετικη γλωσσα, ωστε τα παιδια να μην μπερδευονται που ειναι συχνο φαινομενο σε αυτη την περιπτωση.

Επισης η δευτερη γλωσσα ειναι απαγορευτικη, εαν υπαρχει καποια διαταραχη στο λογο. Ομως αυτο δεν το γνωριζουμε απο την στιγμη που γεννιεται ενα παιδι, αλλα μονο οταν αναπτυσσεται ο λογος και μεχρι τα 5 που ολοκληρωνεται. Στα 5 και 6 πολλες φορες δεν εχει καθαρισει τελειως η αρθρωση.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως μη νομίζετε ότι στις μέρες μας τα ιδιαίτερα είναι πλέον τόσο ακριβά...

 

Αυτό είναι γεγονός, και ειδικά αν υπάρχουν πάνω από ένα παιδάκια, ίσως έρχεται και πιο οικονομικά από ένα καλό φροντιστήριο.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά σκέφτομαι για το γιο μου μόλις πάει τρίτη δημοτικού.

Γενικά είμαι κατά του υπέρμετρου εγγραμματισμού σε μικρές ηλικίες.

 

Συμφωνώ απόλυτα. Κι εγώ τον δικό μου στην τρίτη θα τον ξεκινήσω και πάλι επειδή εκείνος επιμένει, για να πάει μαζί με έναν συμμαθητή του. Προσωπικά, θα προτιμούσα στην τετάρτη, να κάνει A+B junior μαζί. Τώρα θα φορτωθούμε παραπανίσιες υποχρεώσεις, μια χρονιά νωρίτερα.

 

Τα χρήματα δεν παίζουν κανένα ρόλο στην απόφασή μου, ίσα ίσα, ήθελα να έχει περισσότερο χρόνο να δοκιμάσει άλλες, πιο διασκεδαστικές δραστηριότητες και, πράγματι, πήγαμε σε αρκετά.

Link to comment
Share on other sites

Προσπάθησα να ξεκινήσω ψηφοφορία για το θέμα αυτό αλλά δεν μπόρεσα, οπότε το ανοίγω ως συζήτηση. Θα ήθελα να μου πείτε, σε ποια ηλικία/τάξη του Δημοτικού ξεκινήσατε ή σκοπεύετε να ξεκινήσετε τα παιδιά σας πρώτη ξένη γλώσσα (αγγλικά υποθέτω, ως επί το πλείστον). Επίσης, κατά πόσο η κρίση επηρεάζει την απόφασή σας ως προς τον χρόνο έναρξης;

 

Εγώ θεωρώ την Γ δημοτικού ως ιδανική περίοδο για να ξεκινήσει ένα παιδί ξένη γλώσσα.

Η κρίση όχι δεν επηρεάζει την απόφασή μου, καθώς τα έξοδα για τα παιδιά είναι προτεραιότητα.

Link to comment
Share on other sites

Εμένα η μεγάλη μου ξεκίνησε στη β΄ δημοτικού ιδιαίτερα και φέτος στην α΄ γυμνασίου δίνει για lower, μια που η δασκάλα της έκρινε ότι θα μπορούσε να παραλείψει μία τάξη (τη c senior) γιατί ήταν πολύ καλή και μπορούσε να την προχωρήσει.

 

Η μικρή μου ξεκίνησε στη γ΄ δημοτικού, κι αυτή ιδιαίτερα στην ίδια δασκάλα, γιατί έκρινα ότι δεν "τραβούσε" τόσο όσο η μεγάλη. Νομίζω ότι σε κάποιες περιπτώσεις και το ίδιο το παιδί σε οδηγεί.

 

Τον μικρό μου θα τον ξεκινήσω κι αυτόν ή στην β΄ ή στη γ΄ δημοτικού, με το ίδιο κριτήριο, αυτός θα μου δείξει πότε θα είναι έτοιμος.

 

Δε βιάζομαι καθόλου να τελειοποιήσουν μία ή περισσότερες ξένες γλώσσες ή να πάρουν τα αντίστοιχα πτυχία. Κρίνοντας από τη δική μου εμπειρία, τις δύο από τις τέσσερις ξένες γλώσσες στις οποίες έχω πτυχία τις διδάχτηκα ούσα φοιτήτρια, δε θεωρώ ότι είναι ποτέ αργά για να ξεκινήσεις ή να τελειοποιήσεις μία ξένη γλώσσα και τα παιδιά μας έχουν όλη τη ζωή μπροστά τους. :-)

Link to comment
Share on other sites

Ενα ενδιαφερον σχετικα αρθρο απο το site της ευρωβουλης για το πώς μαθαίνουμε μικροί και μεγαλύτεροι:

http://termcoord.eu/2014/02/age-factor-second-language-acquisition/

και ενα απο το Max Planck Institute:

http://www.mpi.nl/q-a/questions-and-answers/when-should-a-child-learn-a-second-language

Link to comment
Share on other sites

Δε βιάζομαι καθόλου να τελειοποιήσουν μία ή περισσότερες ξένες γλώσσες ή να πάρουν τα αντίστοιχα πτυχία. Κρίνοντας από τη δική μου εμπειρία, τις δύο από τις τέσσερις ξένες γλώσσες στις οποίες έχω πτυχία τις διδάχτηκα ούσα φοιτήτρια, δε θεωρώ ότι είναι ποτέ αργά για να ξεκινήσεις ή να τελειοποιήσεις μία ξένη γλώσσα και τα παιδιά μας έχουν όλη τη ζωή μπροστά τους. :-)

 

Αυτό, σίγουρα! Ειδικά όταν μιλάμε για πτυχία, αυτό το άγχος πολλώς γονιών να δώσει το παιδί εξετάσεις σε συγκεκριμένη τάξη, δεν το καταλαβαίνω, λες και η ζωή μετά τελειώνει.

Link to comment
Share on other sites

Παρεμπιπτόντως, να πω ότι όλα αυτά τα περί έκθεσης των παιδιών από νωρίς στην ξένη γλώσσα, με playgroups, native speakers κλπ, τα θεωρώ χάσιμο χρόνου καθαρά. Δεν πιστεύω ότι έχουν ουσιαστικό αντίκρυσμα, μακροπρόθεσμα, στην εκμάθηση της συγκεκριμένης ξένης γλώσσας.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...