Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Χρήσιμες ερωτήσεις για αξιολόγηση καθηγητή/καθηγήτριας ιδιαίτερων μαθημάτων ξένης γλώσσας.


Recommended Posts

Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να γνωρίσω μερικές καθηγήτριες αγγλικών με σκοπό από Σεπτέμβρη να ξεκινήσει η κόρη μου ιδιαίτερα μαθήματα.

Με ποια κριτήρια θα επιλέγατε και αντίστοιχα τι θα ρωτούσατε ώστε να βοηθηθείτε στην επιλογή (πέρα από το κόστος και φυσικά το αν σας ταιριάζει ως παρουσία).

Πρόχειρα σκέφτομαι τα παρακάτω:

  • Επίπεδο σπουδών και επαφή με τη γλώσσα (πχ μητρική ή όχι, πτυχίο κλπ)
  • Έτη εμπειρίας και διαβάθμιση μαθητών (πχ εστίαση στις αρχικές τάξεις, όλο το φάσμα;)
  • Τι στόχους περιμένουμε να έχει πιάσει το παιδί στο τέλος της χρονιάς;
  • Πόσος χρόνος μελέτης αναμένεται από το παιδί;
  • Τι εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιείται; (βιβλία μόνο, οπτικοακουστικά μέσα; υπολογιστής;)
  • Τι γίνεται σε περίπτωση απουσίας; (πχ αναπληρώνουμε άλλη ημέρα)
  • Σχήμα πληρωμών (με το μάθημα, προκαταβολικά το μήνα με συγκεκριμένο αριθμό μαθημάτων;)

 

Κάθε ιδέα καλοδεχούμενη!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Εγώ θα ρωτούσα κ πως γίνεται το μάθημα, στα ελληνικά ή στα αγγλικά? Από άτομα που έχω μιλήσει όταν το μάθημα γίνεται στα αγγλικά κ απαντάει κ το παιδί έτσι επίσης μαθαίνει πιο εύκολα κ μπορεί πιο εύκολα να επικοινωνεί στα αγγλικά μετέπειτα. Βέβαια αυτό δεν θα γίνει από τα πρώτα μαθήματα..

 

Μετά θα ρωτούσα σε ποια πτυχία επικεντρώνεται.. Τώρα τελευταία έχω δει πολλούς καθηγητές να επιλέγουν τα τωρινά εύκολα πτυχία για να έχουν επιτυχία τα παιδιά χωρίς ωστόσο στην ουσία να γνωρίζουν καλά αγγλικά.

  • Like 1
  • Thank you! 1
Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα ρωτούσα επίσης αν υπάρχει η προοπτική για έναν γκρουπ με ένα ακόμα μαθητή (ίδιου επιπέδου) προκειμένου το μάθημα να έχει περισσότερο ενδιαφέρον (υγιής ανταγωνισμός μεταξύ μαθητών).

 

  • Like 1
  • Thank you! 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα! 

Το παιδί θα ξεκινήσει το Σεπτέμβρη πρώτη φορά Αγγλικά; (ή έκανε και θα ξεκινήσει τώρα ιδιαίτερα;).

Σε ποιο επιπεδό θα κάνει, prejunior ή junior A; Παραπάνω, Α κανονική;

 

Εμάς η μεγάλη όταν ήταν prejunior-ιδιαίτερα είχε πολλές παιγνιώδεις δραστηριότητες - ok είναι έτσι δομημένη η ύλη ούτως ή άλλως. Αλλά και junior A&B (μαζί σε ένα έτος-φροντιστήριο αλλά σαν ιδιαίτερα, 2 παιδάκια ήταν) είχε επίσης παιγνιώδεις δραστηριότητες εντός του μαθήματος. Δηλαδή έπαιζαν κρεμάλα στα αγγλικά, ζωγράφιζαν. Τέτοια μικρά πραγματάκια, τα οποία όμως βοήθησαν πολύ στο να περνάει ευχάριστα η ώρα. Οπότε ρώτα το κι αυτό.

 

5 ώρες πρίν, kotsifikos είπε:

Εγώ θα ρωτούσα επίσης αν υπάρχει η προοπτική για έναν γκρουπ με ένα ακόμα μαθητή (ίδιου επιπέδου) προκειμένου το μάθημα να έχει περισσότερο ενδιαφέρον (υγιής ανταγωνισμός μεταξύ μαθητών)

Συμφωνώ! Εμάς φέτος έκανε με ένα ακόμη παιδάκι και ήταν πολύ χαρούμενη για αυτό. Και στις μικρές ηλικίες είναι λογικό και ευεργετικό. Βέβαια να ταιριάζουν τα vibes των παιδιών κι επίσης μπαίνει στη μέση το θέμα της ταχύτητας που αφομοιώνει την ύλη το κάθε παιδί. Εκεί θέλει η καθηγήτρια να μπορεί να το ισορροπήσει το πράγμα (εξατομικευμένη εκπαίδευση).

 

On 24/7/2023 at 1:32 ΜΜ, vtgian είπε:

Τι στόχους περιμένουμε να έχει πιάσει το παιδί στο τέλος της χρονιάς;

Ναι, και εσύ όμως τι επιθυμία έχεις σχετικά. Εννοώ, θες το παιδί να αποκτήσει μια πρώτη επαφή (θα πάει Α Δημοτικού ή Β; Ή παραπάνω; Συγγνώμη δε θυμάμαι. Έχει ξανά κάνει Αγγλικά;) Αν θες μια πρώτη επαφή τότε θα το τονίσεις ότι δε σε νοιάζει να βγει η ύλη της τάξης αλλά το παιδί να αγαπήσει τη Γλώσσα και να κάνει με χαρά το μάθημα. Και κάνετε catch up αργότερα. Αν όμως πχ έχει ξανά κάνει Αγγλικά και σε ενδιαφέρει πχ να καλύψει κενά ή να προχωρήσει κανονικά την ύλη, το διευκρινίζεις.

 

Επίσης σχετικό με το catch up είναι και το εάν δει οτι το παιδί "τραβάει" αν υπάρχει προοπτική σύμπτυξης τάξεων και ποιών (πχ εμάς έκανε junior A & B μαζί, ενώ σε άλλα φροντιστήρια το αποκλείουν). Στα ιδιαίτερα κι αν ο μαθητής τα "ρουφάει" τα Αγγλικά, δεν είναι σπάνιο καθόλου αυτό.

 

Ε, και για την διάρκεια του μαθήματος. Αν είναι διδακτική ώρα 45' ή 60'.

 

Αν σκεφτώ κάτι άλλο, το συμπληρώνω.

  • Like 2
  • Thank you! 1
Link to comment
Share on other sites

8 ώρες πρίν, mama16 είπε:

Εγώ θα ρωτούσα κ πως γίνεται το μάθημα, στα ελληνικά ή στα αγγλικά? Από άτομα που έχω μιλήσει όταν το μάθημα γίνεται στα αγγλικά κ απαντάει κ το παιδί έτσι επίσης μαθαίνει πιο εύκολα κ μπορεί πιο εύκολα να επικοινωνεί στα αγγλικά μετέπειτα. Βέβαια αυτό δεν θα γίνει από τα πρώτα μαθήματα..

Πολύ σωστό κι αυτό!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!

Αρχικά το παιδί θα πάει τρίτη δημοτικού. Δεν έχει κάνει μαθήματα αγγλικών (πέρα από το σχολείο - με αρκετά καλή δασκάλα και duolingo που το είδε από τη γιαγιά της και της άρεσε επειδή είναι σαν παιχνίδι). Έχει ένα βασικό λεξιλόγιο και κατανοεί τις πολύ βασικές φράσεις (τα παιχνίδια που παίζει στο tablet είναι αποκλειστικά αγγλικά και απαιτούν συνεννόηση, ακούει τραγούδια μόνο στα αγγλικά). Γενικά είναι παιδί που έχει έφεση, έχει γρήγορη αντίληψη και προχωρά γρήγορα.

Οι καθηγήτριες που θα δω έχουν όλες τα αγγλικά μητρική γλώσσα και το μάθημα γίνεται αποκλειστικά στα αγγλικά.

 

Δεν σκέφτομαι για γκρουπ γιατί τουλάχιστον στον κύκλο μας δεν λειτούργησε (ακόμα και με παιδιά ίδιου επιπέδου και ιδιοσυγκρασίας) αλλά το βασικότερο γιατί στη δική μου ο ανταγωνισμός όχι μόνο δεν δημιουργεί κίνητρο αλλά αντίθετα την μπλοκάρει. Σε κατ'ιδίαν μάθημα βλέπω ότι "πετάει".

 

Δε με ενδιαφέρει καθόλου η γρήγορη απόκτηση πτυχίου. Με ενδιαφέρει να έχει ουσιαστική επαφή με γλώσσα, να αποκτήσει το mindset. Άλλωστε σε επαγγελματικό επίπεδο που το βλέπω γύρω μου και ειδικά στον ιδιωτικό τομέα, το πτυχίο από μόνο του δε λέει τίποτα (οι περισσότεροι μένουν σε ένα πτυχίο που πήραν στο γυμνάσιο-λύκειο,  από εκεί και έπειτα δεν μπορούν ούτε βασική συνεννόηση να κάνουν στα αγγλικά).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν θα έκανα τόσες ερωτήσεις. Θα ρωτούσα για τη δομή του μαθήματος ( ακουστικές ασκήσεις? Προφορική συζήτηση? Ασκήσεις κατανόησης? Γραμματική?), πώς εξετάζει το λεξιλόγιο του μαθήματος (προφορικά? γραπτά? με μεμονωμένες λέξεις? Σε κείμενο?), τη γραμματική? Homework? Ποιά μέθοδο μελέτης στο σπίτι προτείνει? Γράφει το παιδί το λεξιλόγιο? Το μαθαίνει βιωματικά? Αναλόγως τί θέλω και τί μου ταιριάζει, κάνω την επιλογή μου. 

Φυσικά επιλέγεις και την / τον καθηγητή/τρια που θα σου κάνει το κλικ.

Επίσης θα γίνει δοκιμαστικό μάθημα ούτως ώστε να δει το επίπεδο του παιδιού στη γλώσσα και να πάρεις και feedback από το παιδί. 

  • Thank you! 1
Link to comment
Share on other sites

Παιδιά επειδή με ενδιαφέρει κι εμένα το θέμα να ρωτήσω κι εγω...

5 ώρες πρίν, Yovanna είπε:

Εγώ δεν θα έκανα τόσες ερωτήσεις. Θα ρωτούσα για τη δομή του μαθήματος ( ακουστικές ασκήσεις? Προφορική συζήτηση? Ασκήσεις κατανόησης? Γραμματική?), πώς εξετάζει το λεξιλόγιο του μαθήματος (προφορικά? γραπτά? με μεμονωμένες λέξεις? Σε κείμενο?), τη γραμματική? Homework? Ποιά μέθοδο μελέτης στο σπίτι προτείνει? Γράφει το παιδί το λεξιλόγιο? Το μαθαίνει βιωματικά? Αναλόγως τί θέλω και τί μου ταιριάζει, κάνω την επιλογή μου. 

@Yovanna οτι γράφεις είναι σωστό αλλά ήθελα να ρωτήσω δεν σου τα ορίζει το εγχειρίδιο λίγο πολύ όλα αυτά; Εννοώ ο καθηγητής θα πάει βάσει εγχειριδίου που θα επιλέξει. Το οποίο ορίζει σε μεγάλο βαθμό τη δομή του μαθήματος. Σωστά; Ναι, ο καθηγητής έχει περιθώριο σε διάφορα να εισάγει το προσωπικό του στυλ και αυτό που νομίζει οτι βοηθά κάθε μαθητή πχ χρήση flashcards, κάποιες δραστηριότητες εκτός εγχειριδίου όπως αλληλογραφία στα αγγλικά, φωτοτυπίες με quiz, χρωμοσελίδες στα αγγλικά κλπ. Αλλά βασικά ο μπούσουλας θα είναι το εγχειρίδιο που σου ορίζει τις ασκήσεις για την ορθογραφία, για την γραμματική κλπ. Πες μου σε παρακαλώ την άποψη σου;

 

8 ώρες πρίν, vtgian είπε:

Οι καθηγήτριες που θα δω έχουν όλες τα αγγλικά μητρική γλώσσα και το μάθημα γίνεται αποκλειστικά στα αγγλικά.

Που τις βρήκες;;;!!! Εμείς που ψάχναμε από προνήπιο δυσκολευτήκαμε και από τύχη νομίζω βρήκαμε.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, samsympan said:

Παιδιά επειδή με ενδιαφέρει κι εμένα το θέμα να ρωτήσω κι εγω...

@Yovanna οτι γράφεις είναι σωστό αλλά ήθελα να ρωτήσω δεν σου τα ορίζει το εγχειρίδιο λίγο πολύ όλα αυτά; Εννοώ ο καθηγητής θα πάει βάσει εγχειριδίου που θα επιλέξει. Το οποίο ορίζει σε μεγάλο βαθμό τη δομή του μαθήματος. Σωστά; Ναι, ο καθηγητής έχει περιθώριο σε διάφορα να εισάγει το προσωπικό του στυλ και αυτό που νομίζει οτι βοηθά κάθε μαθητή πχ χρήση flashcards, κάποιες δραστηριότητες εκτός εγχειριδίου όπως αλληλογραφία στα αγγλικά, φωτοτυπίες με quiz, χρωμοσελίδες στα αγγλικά κλπ. Αλλά βασικά ο μπούσουλας θα είναι το εγχειρίδιο που σου ορίζει τις ασκήσεις για την ορθογραφία, για την γραμματική κλπ. Πες μου σε παρακαλώ την άποψη σου;

 

Που τις βρήκες;;;!!! Εμείς που ψάχναμε από προνήπιο δυσκολευτήκαμε και από τύχη νομίζω βρήκαμε.

Σίγουρα, ο καθηγητής, ανάλογα τη μέθοδο διδασκαλίας που θέλει να ακολουθήσει, θα ζητήσει και τα ανάλογα βιβλία. Όταν όμως δεν αφορά σε προετοιμασία πτυχίου το μάθημα , όπου τα ζητούμενα είναι συγκεκριμένα, μπορεί να αυτοσχεδιάσει αρκετά. Να δίνει πχ λεξιλόγιο από άλλες πηγές (παιδικά βιβλία, περιοδικά, τραγούδια κτλ). Η γραμματική σαφώς είναι συγκεκριμένη, όμως υπάρχουν πολλοί τρόποι να φέρεις το μαθητή σε επαφή με αυτή , ακόμη και χωρίς εγχειρίδιο. Γενικά δεν ισχύει ότι παίρνεις μια μέθοδο και απλά την ακολουθείς. 

Επίσης γνώμη μου είναι ότι καμία απολύτως  σχέση δεν έχει με την εξέλιξη του μαθητή στην ξένη γλώσσα, το αν ο καθηγητής είναι native speaker. Το να είναι η γλώσσα που διδάσκεις , η μητρική σου, δεν σε κάνει καλό καθηγητή. Ούτε καλύτερο απο τον άλλον που τη σπούδασε. Δεν σημαίνει οτι θα σου μάθει πιο πλούσιο λεξιλόγιο , ούτε οτι οι μαθητές θα έχουν την τέλεια προφορά. Υπάρχουν Έλληνες με φοβερά Αγγλικά/Γαλλικά/Ισπανικά κτλ, με σπουδές στο εξωτερικό, με εξαιρετική προφορά , με πάθος για τη δουλειά τους. Φημισμένα ιδιωτικά σχολεία Έχουν στην πλειοψηφία τους Έλληνες καθηγητές ξένων γλωσσών. Και ως μαθήτρια, οι καλύτεροι καθηγητές Αγγλικών και Γαλλικών που είχα, Έλληνες ήταν. 2-3 Άγγλοι που είχαν βρει οι γονείς μου για να μας κάνουν αστέρια, έφυγαν νύχτα. 

Link to comment
Share on other sites

10 ώρες πρίν, Yovanna είπε:

Σίγουρα, ο καθηγητής, ανάλογα τη μέθοδο διδασκαλίας που θέλει να ακολουθήσει, θα ζητήσει και τα ανάλογα βιβλία. Όταν όμως δεν αφορά σε προετοιμασία πτυχίου το μάθημα , όπου τα ζητούμενα είναι συγκεκριμένα, μπορεί να αυτοσχεδιάσει αρκετά. Να δίνει πχ λεξιλόγιο από άλλες πηγές (παιδικά βιβλία, περιοδικά, τραγούδια κτλ). Η γραμματική σαφώς είναι συγκεκριμένη, όμως υπάρχουν πολλοί τρόποι να φέρεις το μαθητή σε επαφή με αυτή , ακόμη και χωρίς εγχειρίδιο. Γενικά δεν ισχύει ότι παίρνεις μια μέθοδο και απλά την ακολουθείς. 

Επίσης γνώμη μου είναι ότι καμία απολύτως  σχέση δεν έχει με την εξέλιξη του μαθητή στην ξένη γλώσσα, το αν ο καθηγητής είναι native speaker. Το να είναι η γλώσσα που διδάσκεις , η μητρική σου, δεν σε κάνει καλό καθηγητή. Ούτε καλύτερο απο τον άλλον που τη σπούδασε. Δεν σημαίνει οτι θα σου μάθει πιο πλούσιο λεξιλόγιο , ούτε οτι οι μαθητές θα έχουν την τέλεια προφορά. Υπάρχουν Έλληνες με φοβερά Αγγλικά/Γαλλικά/Ισπανικά κτλ, με σπουδές στο εξωτερικό, με εξαιρετική προφορά , με πάθος για τη δουλειά τους. Φημισμένα ιδιωτικά σχολεία Έχουν στην πλειοψηφία τους Έλληνες καθηγητές ξένων γλωσσών. Και ως μαθήτρια, οι καλύτεροι καθηγητές Αγγλικών και Γαλλικών που είχα, Έλληνες ήταν. 2-3 Άγγλοι που είχαν βρει οι γονείς μου για να μας κάνουν αστέρια, έφυγαν νύχτα. 

 

Η μόνη ουσιαστική διαφορά ενός native speaker, που έχει μεγαλώσει στη χώρα του, (όχι απλά είναι μεγαλωμένος από ξενόγλωσσο γονιό) και που σπάνια θα βρεις σε κάποιον non-native, είναι ότι o πρώτος εκφράζει άμεσα την σκέψη του στη γλώσσα στην οποία είναι "προγραμματισμένος" ενώ ο δεύτερος πρέπει να μετατρέψει τη δομή από την ελληνική γλώσσα στην αγγλική. Έτσι κατανοείς και χωρίς προσπάθεια γιατί κάποια πράγματα εκφράζονται με τον τρόπο που εκφράζονται. Η προφορά δε λέει και πολλά,  μια βόλτα Αγγλία να πας και δεν υπάρχει περίπτωση να καταλάβεις τι σου λέει Σκωτσέζος ή Ιρλανδός :)  Κατά τα άλλα, έχεις δίκιο, από μόνο του δεν είναι κριτήριο, δε σημαίνει τίποτα. Ένας μέτριος καθηγητής, ακόμα και αν είναι native σαφώς δεν θα κάνει καμία διαφορά.

 

15 ώρες πρίν, samsympan είπε:

Που τις βρήκες;;;!!! Εμείς που ψάχναμε από προνήπιο δυσκολευτήκαμε και από τύχη νομίζω βρήκαμε.

Μέσω άλλων γονιών στη γειτονιά που τις έχουν ήδη. Δεν ψάξαμε συγκεκριμένα για αγγλόφωνη, έτυχε! Η μία είναι δασκάλα σε αγγλόφωνο παιδικό, Αγγλίδα, αλλά κάνει χρόνια ιδιαίτερα. Η άλλη Αυστραλέζα. Θα δω όμως και μία Ελληνίδα. 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...