Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Μαιευτική Βία (τι είναι)


Recommended Posts

19 ώρες πρίν, vtgian είπε:

 

Όχι, καθόλου δεν εννοείται. Για να μη παρεξηγηθώ,  δεν υποστηρίζω προσωπικά τον τοκετό στο σπίτι, ούτε θα έκανα κάτι τέτοιο. Δεν χρειάζονται όμως όλοι οι τοκετοί ιατρική βοήθεια, αυτό είναι λάθος πληροφόρηση και από αυτό πάσχουμε ως κοινωνία. Θεωρούμε τον τοκετό κάτι το τρομερό, επικίνδυνο που χρειάζεται οπωσδήποτε η παρουσία γιατρού, ενώ η μαία είναι αυτή που ξέρει να καθοδηγήσει τον φυσιολογικό τοκετό.

Πως εξηγείς ότι σε εξελιγμένες, πλούσιες, δυτικές χώρες (δε μιλάμε δηλαδή για μέρη που δεν υπάρχουν ιατρικές υποδομές, κάθε άλλο) ο τοκετός διεκπεραιώνεται από μαίες και όχι από γυναικολόγους; Ότι σε αυτές τις χώρες οι καισαρικές είναι πολύ λίγες και οι γυναίκες γεννάνε μόνο με την μαία; 

 

 

100 ευρώ επί του αριθμού των τοκετών που έχει ένας γνωστός γιατρός μέσα στο μήνα, είναι ένα καλό κίνητρο. Οι τιμές εξισώθηκαν τα τελευταία χρόνια που η παρουσία αναισθησιολόγου θεωρείται απαραίτητη είτε σε καισαρική, είτε σε φυσιολογικό τοκετό (επισκληρίδιος). Το γεγονός παραμένει (και έχει γίνει μέχρι και θέμα στη Βουλή) ότι στην Ελλάδα το ποσοστό των καισαρικών είναι αναίτιο υψηλό, από τα υψηλότερα παγκοσμίως. Αν δεν φταίνε και οι γιατροί γι'αυτό ποιος φταίει; 

 

Διαβάστε και αυτό το δημοσίευμα, είναι αρκετά διαφωτιστικό http://www.efsyn.gr/arthro/oi-anaities-kaisarikes-ekthetoyn-mitera-kai-paidi-se-kindynoys

 

1. Καταρχην τα 100 ευρω επιπλεον που εγραψα αφορουν τα ιδιωτικα μαιευτηρια και οχι τους γιατρους.

2. Οι γυναικολογοι απο οσο γνωριζω, παιρνουν την ιδια τιμη ειτε καισαρικη ειτε ΦΤ. 

3. Οι λογοι που επιλεγουν οι γιατροι σημερα καισαρικη στην Ελλαδα ειναι πολλοι. Καταρχην η πλειοψηφεια των μητερων γυναικων ειναι ανω των 30 και πολλες ανω των 35. Μεγαλυτερος κινδυνος για Διαβητη, προεκλαμψια, ινομυωματα  και επιπλοκες. 

Εγω ανηκα σε αυτην την κατηγορια, η καισαρικη ηταν η σωτηρια και για μενα και για  τα παιδια μου. 

Στην Αγγλια η γυναικα 30 ετων θεωρειται  πολυ μεγαλη για τεκνοποιηση και ολες προσπαθουν εγκαιρως, εδω στην Ελλαδα επειδη βασιλευει η παραπληροφορηση οτι και στα 50 μπορεις να κανεις παιδια εστω  με εξωσωματικη, αποκρυβοντας την επιλογη των δανεικων ωαριων, θετουμε αλλες προτεραιοτητες και τα παιδια τα αφηνουμε ανω των 35 ειδικα για εμας που θελουμε να κανουμε καριερα.

 

Ομως απο το δημοσιευμα που παρεθεσες ο προεδρος της Ελληνικης ΜΑΙΕΥΤΙΚΗς ΕΤΑΡΕΙΑΣ αιτιολογει τον αυξημενο αριθμο των καισαρικων. 

 

 

Ο κ. Λουτράδης απέδωσε την επιλογή της καισαρικής κυρίως στις γυναίκες (στη μεγάλη ηλικία που γεννούν πλέον οι Ελληνίδες, στην εξωσωματική γονιμοποίηση, στον φόβο, στις συχνές μηνύσεις και αγωγές κατά γιατρών που δεν προχώρησαν σε καισαρική τομή κ.λπ.).

Τέλος, σημείωσε ότι λόγω υποστελέχωσης των νοσοκομείων δεν δίνεται η δυνατότητα του φυσιολογικού τοκετού.

Επεξεργάστηκαν by ΛΕΜΟΝΙΑ2
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 74
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Αγαπητή belleblue αυτό που ήθελα να πω και μάλλον δεν το εξέφρασα σωστά για να το καταλάβεις, είναι πως μία ανώνυμη μαρτυρία μίας κοπέλας στο ιντερνετ για τα κακώς κείμενα στον χώρο εργασίας της δεν θα την κάνω σημαία να την αναπαράγω, θα προσπαθήσω να ενημερωθώ εάν πραγματικά με ενδιαφέρει να μάθω τι συμβαίνει στον συγκεκριμένο χώρο.

Συγνώμη που θα το πω, άλλα όλα αυτά για την υποτίμηση της γυναίκας στον τοκετό να μου λέγατε ότι συμβαίνει σε καμία άλλη χώρα άντε να το σκεφτώ. Δεν παίρνω μόνο τον ευατό μου ως παράδειγμα, βλέπω τι συμβαίνει γύρω μου, η πρώτη μου ξαδέρφη είναι γυναικολόγος και δουλεύει σε μεγάλο νοσοκομείο.

Σε ότι αφορά τις καισαρικές, συμφωνώ ότι έχουμε μεγάλο αριθμό, γι’ αυτό και θα πρέπει να κάνουμε σωστή επιλογή γιατρού.

Από εκεί και πέρα κορίτσια καθείς εφ’ ω ετάχθη, δηλαδή ο γιατρός την δουλειά του και η μαία την δική της.  

Συμφωνώ και με την Λεμονιά2, τα έγραψε πολύ ωραία και γλαφυρά, μπράβο!

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 40 λεπτά , zaxaroulini είπε:

Από εκεί και πέρα κορίτσια καθείς εφ’ ω ετάχθη, δηλαδή ο γιατρός την δουλειά του και η μαία την δική της.  

Aκριβως, δουλεια της μαιας ειναι να υποστηριζει τη γυναικα στον τοκετο της ωστε να μπορεσει να εμπιστευτει τις δυναμεις της και να γεννησει με τις λιγοτερες παρεμβασεις. Δουλεια του γυναικολογου ειναι να επεμβει αν κατι πηγαινει στραβα. Μια μαια εχει τις γνωσεις να φερει εις περας εναν τοκετο χωρις επιπλοκες, χωρις να χρειαστει καθολου η εμπλοκη γιατρου. Και αυτο γιατι εχει εκπαιδευτει για τον φυσιολογικο και οσο το δυνατον φυσικο τοκετο, γιατι αντιλαμβανεται τον τοκετο σαν φυσικη διαδικασια, σε αντιθεση με τον γιατρο που εχει εκπαιδευτει σε παρεμβατικους και ιατρικοποιημενους τοκετους γιατι ειναι γιατρος και η ιατρικη εχει να κανει με την παθολογια και οχι με φυσικες καταστασεις. Αν ριξεις μια ματια στον συλλογο μαιων ελλαδας θα δεις τις ευθυνες της μαιας. Στις πιο βορειες χωρες που εχουν υψηλο επιπεδο ιατρικο/μορφωτικο, ζωης γενικοτερα (και σχεδον ανυπαρκτα ποσοστα καισαρικης), η μαια ειναι αυτη που κανει τον τοκετο και οχι ο γιατρος, γιατι πολυ απλα ειναι γιατρος. Απλα στην Ελλαδα ακολουθουμε το αμερικανικο μοντελο ζωης που περιλαμβανει μεταξυ αλλων, την υπερμετρη ιατρικοποιηση της γεννας, με αποτελεσμα ο γιατρος να ειναι η αυθεντια και η μαια η βοηθος...

Επεξεργάστηκαν by Sentir...natureza
 
Link to comment
Share on other sites

Αχ βρε κοπέλα μου, στην Ελλάδα ζω και για την Ελλάδα μιλάω! ελάτε καλέ! είδαμε τι γινόταν και στο παρελθόν που οι γυναίκες γεννούσαν στα σπίτια τους και στα χωράφια με την συνδρομή της μαίας. Στις βόρειες χώρες τι γίνεται άμα μία γέννα δεν πάει καλά?

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

@Sentir...natureza συμφωνώ για τον ρόλο της μαίας στον τοκετό. Το βίωσα στην 2η γέννα όπου όταν ο γιατρός μου, ζήτησε να μου χορηγηθεί επισκληρίδιος επενέβη η μαία η οποία είπε ότι ήταν νωρίς και τελικά μου την έκαναν αργότερα.... Θα μπορούσε να την αγνοήσει και να επιμείνει στην άποψή του αλλά σεβάστηκε τις γνώσεις και τον ρόλο της. Τον πρώτο λόγο τον είχε ως επί το πλείστον εκείνη σε όλη την διάρκεια της αναμονής. εκείνη τσεκάριζε την διαστολή μου, εκείνη μου έσπασε τα νερά και ο γιατρός ανέλαβε μόνο κατά την διάρκεια των εξωθήσεων να βγάλει το παιδί. Φυσικά η μαία ήταν εκεί.

πρίν από 1 λεπτό , ΛΕΜΟΝΙΑ2 είπε:

Συγνωμη, για το ασχετο

αλλα εχω γραψει κατι   και βρισκεται σε αποκρυψη. . 

 Γιατι συμβαινει αυτο? 

Αν παραθέτεις κάποιο σύνδεσμο τότε θα εκριθεί και μετά θα φανεί η δημοσίευση.

 

BdmAp3.png

Link to comment
Share on other sites

Να υπενθυμισω οτι ο τιτλος των γυναικολογων ειναι Μαιευτηρας-Γυναικολογος. 

 

Ενας τομεας του ειναι η γεννα και εννοειται με ΦΤ.  Αλιμονο εαν δεν ειχαν γνωσεις στον ΦΤ οι γυναικολογοι. Αυτο   εναι η Αλφαβητα.

Τι συζηταμε τωρα?

Οι μαιες γνωριζουν μονο αυτο το κομματι και προφανως την εμπιστευθηκε ο γιατρος. Την γενικη επιβλεψη, τον πρωτο και τελευταιο λογο και την ευθυνη την εχει ο γιατρος, ομως.

Επεξεργάστηκαν by ΛΕΜΟΝΙΑ2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, zaxaroulini είπε:

Αχ βρε κοπέλα μου, στην Ελλάδα ζω και για την Ελλάδα μιλάω! ελάτε καλέ! είδαμε τι γινόταν και στο παρελθόν που οι γυναίκες γεννούσαν στα σπίτια τους και στα χωράφια με την συνδρομή της μαίας. Στις βόρειες χώρες τι γίνεται άμα μία γέννα δεν πάει καλά?

Κι εγω για την Ελλαδα μιλαω λεγοντας οτι πρεπει να αλλαξουν τα πραγματα. Επισης, στο σπιτι γεννανε πολλες ακομη και σημερα και δεν το βρισκω αρνητικο μιας που πλεον εχουμε και την επιλογη οτι αν κατι παει στραβα διαθετουμε τις γνωσεις και τις υποδομες για να το αντιμετωπισουμε. Τωρα για τις βορειες χωρες αν κατι παει στραβα εκει ειναι που επεμβαινει ο γιατρος γιατι αυτη ειναι η δουλεια του, να γνωριζει τα στραβα :wink: 

 
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που περιγράφεται ως "μαιευτική βία" στο συγκεκριμένο θέμα δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια εκδήλωση σεξισμού που υπάρχει - λιγότερο ή περισσότερο έντονα- σε αρκετά επαγγέλματα, αυτό είναι το βασικότερο θέμα που πρέπει να μας προβληματίζει.

 

Είμαι δικηγόρος 12 χρόνια, είμαι 35 ετών και έχω την "ατυχία" να φαίνομαι αρκετά μικρότερη από την ηλικία μου. Υπάρχουν ακόμα πάμπολλοι στα δικαστήρια (συνάδελφοι, δικαστικοί υπάλληλοι, διάδικοι) που με αποκαλούν "κοπελιά" ή "κορίτσι", την ίδια ώρα που 22χρονοι άνδρες ασκούμενοι αποκαλούνται "κύριε συνάδελφε", ακόμα και "κύριε συνήγορε".

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 32 λεπτά , ΛΕΜΟΝΙΑ2 είπε:

Να υπενθυμισω οτι ο τιτλος των γυναικολογων ειναι Μαιευτηρας-Γυναικολογος. 

 

Ενα τμημα του ειναι η γεννα και εννοειται με ΦΤ.  Αλιμονο εαν δεν ειχαν γνωσεις στον ΦΤ οι γυναικολογοι. Αυτο  θα εναι η Αλφαβητα, στις γνωσεις τους. 

Τι συζηταμε τωρα. 

 

Απλα και οι μαιες γνωριζουν μονο αυτο το κομματι και προφανως την εμπιστευθηκε ο γιατρος. Την γενικη επιβλεψη, τον πρωτο και τελευτασιο λογο και την ευθυνη την εχει ο γιατρος, ομως.

 

 

1 ώρα πρίν, Sentir...natureza είπε:

σε αντιθεση με τον γιατρο που εχει εκπαιδευτει σε παρεμβατικους και ιατρικοποιημενους τοκετους

Δεν ειπα οτι δεν γνωριζει φυσιολογικο τοκετο, νομιζω ειναι ξεκαθαρο αυτο που γραφω

 
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

10 minutes ago, Sentir...natureza said:

Κι εγω για την Ελλαδα μιλαω λεγοντας οτι πρεπει να αλλαξουν τα πραγματα. Επισης, στο σπιτι γεννανε πολλες ακομη και σημερα και δεν το βρισκω αρνητικο μιας που πλεον εχουμε και την επιλογη οτι αν κατι παει στραβα διαθετουμε τις γνωσεις και τις υποδομες για να το αντιμετωπισουμε. Τωρα για τις βορειες χωρες αν κατι παει στραβα εκει ειναι που επεμβαινει ο γιατρος γιατι αυτη ειναι η δουλεια του, να γνωριζει τα στραβα :wink: 

Κοίταξε να δεις, το αν μία κοπέλα γεννήσει στο σπίτι είναι επιλογή της δεν το κρίνω, τι υποδομή και τι γνώση υπάρχει στο σπίτι όμως για να αντιμετωπιστεί  το στραβό?

Μου αρέσει που συμφωνούμε ότι ο ρόλος της μαίας φτάνει μέχρι ένα σημείο, σε μία αναποδιά επεμβαίνει ο γιατρός φυσικά  που ξέρει τι κάνει!

Από ότι μου λέει η ξαδέλφη μου πάντως, έχουν πολύ καλή συνεργασία με τις μαίες, κανένα παράπονο!

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

Just now, zaxaroulini είπε:

Κοίταξε να δεις, το αν μία κοπέλα γεννήσει στο σπίτι είναι επιλογή της δεν το κρίνω, τι υποδομή και τι γνώση υπάρχει στο σπίτι όμως για να αντιμετωπιστεί  το στραβό?

 

Στο σπιτι μπορουν να γινουν οι πρωτες βοηθειες απο τη μαια και να γινει μεταφορα στο νοσοκομειο. Αυτο εννοω. Οτι παλιοτερα ναι μεν γεννουσαν στα σπιτα αλλα δεν ειχανε τα φαρμακα και την αντιμετωπιση που θα εχει καποια επιπλοκη σημερα μετα τη μεταφορα στο νοσοκομειο.

 
Link to comment
Share on other sites

 Ειναι λαθος αυτο, οπως το γραφεις.

 

Εχει εκπαιδευτει και στον ΦΤ. 

 

Τωρα τι εννοεις ιατρικοποιημενους τοκετους δεν καταλαβαινω. Δεν υπαρχει καποιος σχετικος ορισμος. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Sentir...natureza said:

Στο σπιτι μπορουν να γινουν οι πρωτες βοηθειες απο τη μαια και να γινει μεταφορα στο νοσοκομειο. Αυτο εννοω. Οτι παλιοτερα ναι μεν γεννουσαν στα σπιτα αλλα δεν ειχανε τα φαρμακα και την αντιμετωπιση που θα εχει καποια επιπλοκη σημερα μετα τη μεταφορα στο νοσοκομειο.

 

Εγώ κορίτσια, δόξα τω Θεώ, δεν είχα καμία επιπλοκή στις γέννες μου, αλλά το ρίσκο να γεννήσω μόνη μου σπίτι και να γίνει κάτι στραβό για να με τρέχουν μετά στο νοσοκομείο δεν το παίρνω. Να είναι καλά και η μαία και οι πρώτες της βοήθειες, αλλά δεν διακινδυνεύεω την ζωή των παιδιών μου. Από εκεί και πέρα βέβαια ο καθένας κάνει αυτό που νομίζει καλύτερο, τι να πω!

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 6 λεπτά , ΛΕΜΟΝΙΑ2 είπε:

 Ειναι λαθος αυτο, οπως το γραφεις.

 

Εχει εκπαιδευτει και στον ΦΤ. 

 

Τωρα τι εννοεις ιατρικοποιημενους τοκετους δεν καταλαβαινω. Δεν υπαρχει καποιος σχετικος ορισμος. 

Ο παρεμβατικος και ιατρικοποιημενος τοκετος δεν ειναι μονο η καισαρικη, ειναι ο φτ με φαρμακα (πχ οξυτοκινη,επισκληριδιος κα),με παρεμβασεις (πχ βεντουζα, εμβρυουλκος κα)

Επεξεργάστηκαν by Sentir...natureza
 
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Να υπενθυμίσουμε παράλληλα και τον ορισμό της Μαίας/Μαιευτή (όχι μαιευτήρα) και των αρμοδιοτήτων τους;

 

Παράθεση

 

Ο επίσημος ορισμός της Μαίας υιοθετήθηκε από τη Διεθνή Συνομοσπονδία Μαιών (ICM) και τη Διεθνή Ομοσπονδία Γυναικολόγων και Μαιευτήρων (FIGO) το 1972 και το 1973 αντίστοιχα, και αργότερα από το Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO). Αναφέρει: «Η Μαία είναι το πρόσωπο που αφού εισαχθεί στο μαιευτικό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας της, συμπληρώσει τις σπουδές της και αποκτήσει τον απαιτούμενο τίτλο σπουδών, είναι αναγνωρισμένη να ασκεί νομίμως το επάγγελμα της Μαίας. Πρέπει να είναι ικανή να παρέχει την απαιτούμενη επίβλεψη, φροντίδα και συμβουλευτική στην έγκυο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, του τοκετού και στην επιλόχεια περίοδο καθώς και να διεξάγει τοκετούς με δική της ευθύνη και να φροντίζει το νεογνό και το βρέφος. Η φροντίδα αυτή περιλαμβάνει την πρόληψη, την έγκυρη επισήμανση συμπτωμάτων που φανερώνουν ανωμαλίες μητέρας και εμβρύου, την αναζήτηση ιατρικής βοήθειας και τη διενέργεια επειγόντων μέτρων κατά την απουσία ιατρικής βοήθειας. Έχει σημαντικό ρόλο στη συμβουλευτική υγείας όχι μόνο της επιτόκου αλλά και όλης της οικογένειας καθώς και της κοινότητας. Το έργο της περιλαμβάνει την εκπαίδευση και προπαρασκευή του ζεύγους για το ρόλο του γονέα, άλλα γυναικολογικά θέματα, οικογενειακό προγραμματισμό και παιδιατρική φροντίδα. Η μαία μπορεί να ασκεί το λειτούργημά της σε νοσοκομεία, κλινικές, μονάδες υγείας και κατ’ οίκων ή άλλες υπηρεσίες».

Οι δραστηριότητες της μαίας, όπως ορίζονται από την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Μαιών 80/155/EEC άρθρο 4, είναι οι ακόλουθες:

• Παροχή ολοκληρωμένης πληροφόρησης και συμβουλευτικής σε θέματα οικογενειακού προγραμματισμού.

• Διάγνωση και παρακολούθηση της φυσιολογικά εξελισσόμενης κύησης. Διεξαγωγή όλων των απαραίτητων εξετάσεων κατά την εξέλιξη του φυσιολογικού τοκετού.

• Υπαγόρευση των απαραίτητων εξετάσεων για τη διάγνωση της επαπειλούμενης κύησης στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

• Παροχή προγραμμάτων γονικής προετοιμασίας για τεκνοποίηση, που περιλαμβάνει συμβουλές διατροφής και υγιεινής.

• Φροντίδα και υποστήριξη κατά τον τοκετό καθώς και καταγραφή της εμβρυϊκής κατάστασης στην ενδομήτρια περίοδο με τα κατάλληλα κλινικά και τεχνικά μέσα.

Εκτέλεση φυσιολογικού τοκετού, περινεοτομίας, και σε επείγουσες περιπτώσεις διεξαγωγή ισχιακού τοκετού επί απουσίας μαιευτήρα.

Αναγνώριση των προειδοποιητικών σημείων μητέρας και νεογνού που επιτάσσουν ιατρική παραπομπή. Λήψη των απαιτούμενων μέτρων κατά την απουσία του ιατρού σε περίπτωση κατακράτησης πλακούντα.  

• Εξέταση και φροντίδα του νεογνού. Άμεση διενέργεια, εάν απαιτηθεί, νεογνικής ανάνηψης.

• Παρακολούθηση και φροντίδα της επιτόκου καθώς και παροχή όλης της δυνατής πληροφόρησης που αφορά στο νεογνό ώστε να διασφαλίζεται η ιδανική ανάπτυξή του.

 

Από τους Ε. Αναστασάκη  και  Γ. Κυριακάκη - Θέματα Μαιευτικής Γυναικολογίας τεύχος-2, 2008

 

 

Πιο σαφές και ξεκάθαρο δε γίνεται. Εκτελούν φυσιολογικούς τοκετούς και πρέπει να μπορούν να αναγνωρίζουν τα σημάδια προβλήματος ώστε αν απαιτείται να παρέμβει μαιευτήρας. Έχω την εντύπωση ότι η ελληνική νομοθεσία ορίζει ότι κατά τον τοκετό είναι υποχρεωτική η παρουσία μαίας/μαιευτή και όχι μαιευτήρα/γυναικολόγου. Γι'αυτό και είναι εφικτός και νόμιμος ο τοκετός στο σπίτι (και υπάρχουν και κέντρα όπως και γυναικολόγοι που το υποστηρίζουν). Ωστόσο συνεχίζει και επικρατεί η αντίληψη ότι ο μαιευτήρας είναι ο συντονιστής και διεκπεραιωτής του τοκετού και όχι η μαία/μαιευτής. Αν κάποιος γνωρίζει επακριβώς το νομικό πλαίσιο και έχει χρόνο, θα ήθελα την άποψή του. Ιατρικοποίηση του τοκετού εννοείται αυτή ακριβώς η παρανόηση ότι σε μια φυσιολογική διαδικασία όπως ένας απροβλημάτιστος τοκετός χρειάζεται απαραίτητα και απαρέγκλιτα αυστηρό ιατρικό πλαίσιο (ορούς, κλύσματα, τεχνητούς πόνους, ακινησία κλπ). Πρόσφατα σε άλλο θέμα, μέλος του φόρουμ έλεγε ότι είναι πάγια τακτική δημόσιου μαιευτηρίου επαρχίας, σε όλους τους τοκετούς ανεξαιρέτως να γίνεται χορήγηση οξυτοκίνης, άσχετα με το αν χρειάζεται! Η ιατρική παρέμβαση στο μεγαλείο της δηλαδή. Ιατρικοποίηση είναι να μην ξέρουμε τις διαφορές μεταξύ μαιευτήρα και μαιευτή, να νομίζουμε ότι το πρώτο υπερκαλύπτει το δεύτερο. Να νομίζουμε ότι η γέννα έχει πρωτίστως ιατρική προσέγγιση, όχι και ψυχολογική. 

 

Αλλά για να μην αποπροσανατολιζόμαστε, το θέμα δεν είναι αν οι μαίες μπορούν ή όχι να ξεγεννάνε. Σαφώς μπορούν και εκπαιδεύονται σε αυτό. Ο σεξισμός και η διαφορετική αντιμετώπιση που υφίστανται οι γυναίκες λόγω φύλου είναι το πρόβλημα, όχι μόνο στον ιατρικό κλάδο και στη μαιευτική ειδικά, αλλά στον ευρύτερο επαγγελματικό τομέα. Αυτό έθιξε και η @Deena αυτό ήθελα να τονίσω και εγώ στο πρώτο μου σχόλιο και νομίζω ότι αυτό ήταν και το βασικό θέμα του σχολίου που παρέθεσε από το facebook η @belleblue (διόρθωσέ με αν κάνω λάθος). Γεγονός παραμένει ότι η όλη συζήτηση που κάνουμε βασίζεται σε ένα σχόλιο, ενός ανθρώπου. Η f/b σχολιάστρια, επικεντρώνεται στη μαιευτική καθώς μαίες είναι κυρίως γυναίκες και μάλλον θέλει να καταδείξει το πόσο δύσκολο είναι για μια νέα γυναίκα-μαία να υφίσταται σεξισμό την ώρα που πρέπει να βοηθήσει μια άλλη γυναίκα. Συμφωνώ βέβαια και με την @poulxeria ότι έτσι όπως είναι διατυπωμένο, αυτό που θα καταφέρει το σχόλιο είναι να τρομοκρατήσει  μια νέα μαμά που θέλει να γεννήσει στο δημόσιο, όχι να καταδείξει τις ανισότητες που βιώνουν οι νέες γυναίκες-μαίες. Στην πραγματικότητα δεν είναι κανόνας τα όσα περιγράφει. Όχι ότι δεν γίνονται κιόλας.  Σε ποιο ποσοστό είναι άγνωστο. Προσωπική εκτίμηση; Σε υπολογίσιμο. Το γιατί συμβαίνουν και έχει υποβαθμιστεί ο ρόλος της μαίας/μαιευτή, αν φταίει η πατριαρχία, το ιατρικό συνδικάτο, η κουλτούρα μας ή κάτι άλλο, δεν το ξέρω, το σχόλιο μπορεί να γίνει αφορμή για κάτι τέτοιο.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πιστεύω πως όλα αυτά τα κείμενα που αναρτώνται στο ιντερνετ είναι από άτομα που σίγουρα έχουν βιώσει μία αρνητική εμπειρία και προσπαθούν να το γενικεύσουν, λόγω πικρίας, καμία επιστημονική τεκμηρίωση καμία έγκριτη πηγή, τι λέμε τώρα. Ο όρος «μαιευτική βία» δεν υπάρχει καν ως όρος. Η κοπέλα που τα έγραψε όλα αυτά έχει μπερδέψει 100 πράγματα μαζί, επάγγελμα, σπίτι, τα καθώς πρέπει κορίτσια, οι πανελλήνιες, όλα σε ένα κουβά. Τι να πω!

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 26 λεπτά , zaxaroulini είπε:

Εγώ πιστεύω πως όλα αυτά τα κείμενα που αναρτώνται στο ιντερνετ είναι από άτομα που σίγουρα έχουν βιώσει μία αρνητική εμπειρία και προσπαθούν να το γενικεύσουν, λόγω πικρίας, καμία επιστημονική τεκμηρίωση καμία έγκριτη πηγή, τι λέμε τώρα. Ο όρος «μαιευτική βία» δεν υπάρχει καν ως όρος. Η κοπέλα που τα έγραψε όλα αυτά έχει μπερδέψει 100 πράγματα μαζί, επάγγελμα, σπίτι, τα καθώς πρέπει κορίτσια, οι πανελλήνιες, όλα σε ένα κουβά. Τι να πω!

 

 

Χαίρομαι που αγνοείς τον όρο (ο οποίος πάραυτα υφίσταται και αναγνωρίζεται διεθνώς) και χαίρομαι που δεν είχες καμία δυσάρεστη εμπειρία στους 2 τοκετούς σου και γενικά στις επαφές σου με τον ιατρικό κλάδο. Μακάρι το ίδιο να είχαν να πουν και τα ήδη καταγεγραμμένα, από το νεοσύστατο Παρατηρητήριο Μαιευτικής Βίας, 40 περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και 200 μαιευτικής βίας, εδώ, στην Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, vtgian said:

 

Χαίρομαι που αγνοείς τον όρο (ο οποίος πάραυτα υφίσταται και αναγνωρίζεται διεθνώς) και χαίρομαι που δεν είχες καμία δυσάρεστη εμπειρία στους 2 τοκετούς σου και γενικά στις επαφές σου με τον ιατρικό κλάδο. Μακάρι το ίδιο να είχαν να πουν και τα ήδη καταγεγραμμένα, από το νεοσύστατο Παρατηρητήριο Μαιευτικής Βίας, 40 περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και 200 μαιευτικής βίας, εδώ, στην Ελλάδα.

 

Αχ σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Μπορείς να με βοηθήσεις που μπορώ να το βρω? τι σημαίνει δηλαδή γιατί το γκούγκλαρα αλλά δεν μου βγάζει τίποτε! Ο τίτλος του θέματος "μαιευτική βία, τι ειναι" δεν ανταποκρίνεται πάντως γιατί λέει την ιστορία μιας κοπέλας! υπάρχει κάπου ο ορισμός?

Θα ρωτήσω και την ξαδέρφη μου πάντως αν έχει ακούσει κάτι, τα άλλα που παραθέτεις πολύ δυσάρεστα, τι να πω, κρίμα!

 

 

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

21 ώρες πρίν, belleblue είπε:

Εμένα μου άνοιξε τα μάτια η ομιλία της Κασσιανής! 

 

 

Ξέχασα να σας ρωτήσω, η Κασσιανή ποιά είναι?

Συγχωρέστε με αν έχασα κάτι στο ποστ, ήταν και μεγάλο...

Link to comment
Share on other sites

2 ώρες πρίν, vtgian είπε:

 

Χαίρομαι που αγνοείς τον όρο (ο οποίος πάραυτα υφίσταται και αναγνωρίζεται διεθνώς) και χαίρομαι που δεν είχες καμία δυσάρεστη εμπειρία στους 2 τοκετούς σου και γενικά στις επαφές σου με τον ιατρικό κλάδο. Μακάρι το ίδιο να είχαν να πουν και τα ήδη καταγεγραμμένα, από το νεοσύστατο Παρατηρητήριο Μαιευτικής Βίας, 40 περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και 200 μαιευτικής βίας, εδώ, στην Ελλάδα.

 

ούτε εγώ το ήξερα ότι υπάρχει ο όρος ούτε και το παρατηρητήριο ! έψαξα να δω ποιός είναι ο διεθνής όρος για αυτό το πραγμα. 

δεν βγαίνει κάτι ιδιαίτερο στο διαδικτυο.  

 

Να σημειώσω και τα εξής που βρήκα στην σελιδα της αυγής  http://www.avgi.gr/article/10807/7932853/e-drasterioteta-ton-eurobouleuton-tou-syri-4

 

"ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΝΕΒΑ

Ενάντια στη μαιευτική βία

Την υποστήριξή της στα ζητήματα μητρότητας και γέννας εκδήλωσε η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κωνσταντίνα Κούνεβα, που συναντήθηκε με εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού Δίκτυου ENCA (European Network of Childbirth Association). Το δίκτυο ασχολείται με την προγεννητική και περιγεννητική φροντίδα, τον θηλασμό, την υποστήριξη της μητρότητας, την ενημέρωση των γονιών και τον σεβασμό στη γέννα σε κάθε έκφανση και μορφή της.

Η Κ. Κούνεβα άκουσε τις προτάσεις τους για τη βελτίωση των συνθηκών τοκετού και αποφυγής της μαιευτικής βίας, καθώς και την ανάγκη ύπαρξης στατιστικών στοιχείων για φυσιολογικούς και μη τοκετούς. Συζήτησε μαζί τους προβληματισμούς και ζητήματα που αντιμετωπίζουν και παράλληλα ενημερώθηκε για τη δράση τους.

Το ENCA ιδρύθηκε πριν από 24 χρόνια και έχει μέλη από 22 χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, η οποία εκπροσωπείται τα τελευταία 10 χρόνια από τη Μαρία Ανδρεουλάκη, βοηθό μητρότητας. Η Μ. Ανδρεουλάκη και άλλα μέλη του Δικτύου εξέθεσαν τη δράση τους, τη σημασία της και την αναγκαιότητα να ληφθούν μέτρα, ώστε η κάθε γυναίκα να χρήζει σεβασμού και κατάλληλης φροντίδας.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στις ευρωπαϊκές χώρες με καλές πρακτικές γύρω από αυτά τα θέματα συγκαταλέγεται η Πολωνία, που πραγματοποίησε μεγάλη καμπάνια για την αξιοπρέπεια στον τοκετό, αλλά και η Ισπανία, που με δράσεις με τη συμμετοχή γνωστών ηθοποιών παριστά με γλαφυρό τρόπο στον ανδρικό πληθυσμό τη βία που μπορεί μία γυναίκα να υποστεί πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον τοκετό.

Περίμενα να δεχθώ πιο πολιτική επίθεση”

Η Κ. Κούνεβα δέχθηκε σειρά επιθέσεων και για το πόθεν έσχες της το προηγούμενο διάστημα. Η ίδια υπενθύμιζε ότι οι καταθέσεις για τις οποίες την κατηγόρησαν ήταν μια προσφορά ανθρώπων από όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη για να μπορέσει να προχωρήσει στις απαραίτητες χειρουργικές επεμβάσεις μετά τη μαφιόζικη επίθεση που είχε δεχτεί για τη συνδικαλιστική της δράση πριν από παραπάνω από οκτώ χρόνια.

«Περίμενα να δεχθώ μια πιο πολιτική επίθεση» είχε δηλώσει μιλώντας στο CNN Greece η ευρωβουλευτής. “Και κάτι που δεν ειπώθηκε είναι ότι τα λεφτά αυτά που είναι στη Βουλγαρία, για όσο είναι στη Βουλγαρία, είναι σε ελληνική τράπεζα" συμπλήρωσε. " 

τέλος κειμένου

 

Λοιπον, στην σελιδα facebook του ENCA Hellas, υπάρχει ομιλία της δικηγόρου που έχει αναλάβει τέτοιες υποθέσεις (δεν είναι η μόνη) . 

 

@poulxeria αξίζει να το ακούσεις το βίντεο της Κασσιανής. 

 https://web.facebook.com/encahellas/   είναι δημοσιευμένο στις 20 Μαίου, αν πας θα το δεις, δε ξέρω πως να βαλω απευθείας λινκ στο βίντεο εδώ. 

Η  Κασσιανής Μιχοπούλου είναι διαχειρίστρια της ομάδας Αττική: Ομάδα Υποστήριξης Μητρικού Θηλασμού και Μητρότητας, μέλος στο Πανελλήνιο Δίκτυο Εθελοντικών Ομάδων Μητρικού Θηλασμού και Μητρότητας,  

 

 

α και τώρα που έψαξα παρατηρητήριο μαιευτικης βιας μου βγήκε αυτό ! 

 

Τηλεοπτικός Σταθμός της Βουλής των Ελλήνων

31/03/2017  16:00 - 19:30

Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου 
Μαγνητοσκοπημένη Μετάδοση (30/03/2017) Κατάλληλο για όλους


Κατηγορία: Κοινοβουλευτικό Έργο

Γυναικεία Υγεία- Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία.

Τα μέλη της Επιτροπής θα ενημερώσουν ο Υπουργός Υγείας, κ. Ανδρέας Ξανθός και οι κ.κ.: Ελένη Σταματίου, Συνεργάτιδα στο Γραφείο της Γενικής Γραμματέως Ισότητας των Φύλων, Κοινωνική Λειτουργός με εξειδίκευση στην Εφαρμοσμένη Δημόσια Υγεία, Δημήτριος Λουτράδης, Πρόεδρος της Ελληνικής Μαιευτικής - Γυναικολογικής Εταιρείας (ΕΜΓΕ), Καθηγητής Μαιευτικής - Γυναικολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντής της Α΄ Μαιευτικής – Γυναικολογικής Κλινικής στο Γ.Ν.Α. «Αλεξάνδρα», Ευθύμιος Δεληγεώρογλου, Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Οικογενειακού Προγραμματισμού, Αντισύλληψης και Αναπαραγωγικής Υγείας, Καθηγητής Μαιευτικής - Γυναικολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντής της Β΄ Μαιευτικής – Γυναικολογικής Κλινικής στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αθηνών «Αρεταίειο», Βικτώρια Βιβιλάκη, Πρόεδρος του Συλλόγου Επιστημόνων Μαιών – Μαιευτών Αθήνας, Άννα Μιχαλάκη και Κωνσταντίνα Νούσια, Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του Παρατηρητηρίου Μαιευτικής Βίας, αντίστοιχα, Ρένια Βαγκοπούλου, Ιατρός - Υπεύθυνη Προάσπισης Δικαιωμάτων Υγείας στους «Γιατρούς Χωρίς Σύνορα», Ιωάννα Βασιλάκη, Μαία και Μυρτώ Χρονάκη, Αρχιτέκτων, Διδάκτωρ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Συντονίστριες στο Ελληνικό Δίκτυο για τον Σεβασμό της Γέννας (ENCA HELLAS),  Βάσω Μαργαριτίδου – Τιμπλαλέξη, Πρόεδρος της Πρωτοβουλίας «Γυναίκα και Υγεία» και Ρένια Βαγκοπούλου, Ιατρός - Υπεύθυνη Προάσπισης Δικαιωμάτων Υγείας στους «Γιατρούς Χωρίς Σύνορα».

 

Από ότι ξέρω όλοι αυτοί είναι προσκεκλημένοι και άρα η μαιευτική βία δεν είναι απλώς ένα κατασκεύασμα το οποίο να αναρωτηθούμε αν υπαρχει. 

Όσον αφορά το ENCA το ερωτηματολόγιο αν θυμάμαι καλά έχει ξεκινήσει πρό εβδομάδων από την Enca hellas πριν αναρτηθεί εδώ, ενώ νομίζω σίγουρα θα έχει αναπαραχθεί και από άλλα σιτε. 

Στην βουλή΄θα δείξει σήμερα αυτή τη συζήτηση - είχα ακούσει ότι έγινε , δυστυχώς είμαι ανάμεσα σε ραντεβού και δεν μπορώ να  την δώ.... να την δείτε! ελπίζω κάποιος να την μαγνηοσκοπήσει για να υπάρχει διαθέσιμη και αργότερα! ! όποιος την δεί κ εχει βιντεο να το βαλει εδω! 

Link to comment
Share on other sites

Στα γρήγορα γιατί μπαίνω από κινητό, ψάξτε obstetric violence για να μάθετε περισσότερα για τον όρο. 

Όσον αφορά το  σχόλιο του fb, είναι επώνυμο, από τη Μιρελλα Μανεση, φοιτήτρια μαιευτικης. Δυστυχώς τα γραφόμενα της επιβεβαιωνονται από ακόμα περισσότερα σχόλια στο ίδιο ποστ όχι μόνο από άτομα που κάνουν απλά πρακτική αλλά και από επαγγελματίες υγείας. Επίσης επώνυμα. Λυπηρό... 

Link to comment
Share on other sites

Αχ βρε κορίτσια, πόσο ενημερωμένες είστε, μπράβο, μπράβο, εγώ με 2 παιδιά δεν προλαβαίνω να ενημερωθώ! θα πω και στην ξαδέρφη μου να μπει να σας διαβάσει. Τώρα με όλο το σεβασμό αλλά σε ότι αφορά τους πολιτικούς όποιος και να πάει εννοείται ότι τον στηρίζουν!

Belle blue νομίζω ότι κάπου υπάρχει μία ενότητα που ρωτάς τεχνικής φύσεως θέματα, κάπου το είχα δει νομίζω, δεν χάνεις τίποτε να ρωτήσεις εκεί για το πως μπαίνει ένα βίντεο!

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

Άρα για να τα βάλουμε σε μια σειρά γιατί έχουν τεθεί διάφορα θέματα, obstetric violence έχει να κάνει με τον σεβασμό στις ανάγκες και επιθυμίες τις επίτοκου, ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες χαράς, ευδαιμονίας, χαλάρωσης, ηρεμίας όπως και θα έπρεπε να υφίστανται σε μία επίτοκο, ενώ η ανάρτηση του fb έχει να κάνει με την υποτίμηση των μαιών από τους γυναικολόγους. Στην πρώτη περίπτωση αφορά εμάς και θα πρέπει εμείς να διεκδικήσουμε (τα αυτονόητα) δικαιώματα στον τοκετό, ενώ στην δεύτερη νομίζω πως πρόκειται για εσωτερική υπόθεση του τομέα της υγείας και ανάγεται στις δραστηριότητες του συλλόγου της μαιευτικής ώστε να αναλάβουν τα καθήκοντα για τα οποία σπούδασαν και εκπαιδέυτηκαν. 

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 57 λεπτά , krakenaki είπε:

Άρα για να τα βάλουμε σε μια σειρά γιατί έχουν τεθεί διάφορα θέματα, obstetric violence έχει να κάνει με τον σεβασμό στις ανάγκες και επιθυμίες τις επίτοκου, ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες χαράς, ευδαιμονίας, χαλάρωσης, ηρεμίας όπως και θα έπρεπε να υφίστανται σε μία επίτοκο, ενώ η ανάρτηση του fb έχει να κάνει με την υποτίμηση των μαιών από τους γυναικολόγους. Στην πρώτη περίπτωση αφορά εμάς και θα πρέπει εμείς να διεκδικήσουμε (τα αυτονόητα) δικαιώματα στον τοκετό, ενώ στην δεύτερη νομίζω πως πρόκειται για εσωτερική υπόθεση του τομέα της υγείας και ανάγεται στις δραστηριότητες του συλλόγου της μαιευτικής ώστε να αναλάβουν τα καθήκοντα για τα οποία σπούδασαν και εκπαιδέυτηκαν. 

Όχι μόνο της επιτοκου αλλά της κάθε γυναίκας απέναντι στον γυναικολογο. Η τελευταία πχ υπόθεση του γυναικολογου βιαστή που αποκαλύφθηκε πρόσφατα είναι σε αυτή την κατηγορία. 

Η κα Μανεση επιπλέον, με αφορμή τη συζητηση για την μαιευτική βια, κάνει σύνδεση του πατριαρχικου κατεστημένου εντός του οποίου γεννιούνται κορίτσια,  τα οποία γινονται μαιες,  και της δυσκολίας που αντιμετωπιζουν λόγω αυτου του κατεστημενου στο να ασκήσουν το λειτουργημα τους. Ίσως ακούγεται τραβηγμένη η σύνδεση αλλά αν το καλοσκεφτουμε δεν είναι. 

Απλά η άποψη μου είναι οτι δεν το συναντάς αυτό μόνο στη μαιευτική. 

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...