Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Ξένες γλώσσες - Αλήθειες και μύθοι


angy

Recommended Posts

Καλημέρα και από εμένα! Φέτος αποφάσισα να γράψω την μικρή αγγλικά σε γνωστή αλυσίδα φροντιστηρίων. Πηγαίνει γ΄δημοτικού και επειδή πηγαίνει ιδιωτικό έκανε αγγλικά στο σχολείο από την πρώτη.

Λοιπόν, όταν πήγα τον Σεπτέμβριο να "ψάξω" που θα την πάω, αλλά και τί τάξη θα την βάλω μου είπαν ότι το παιδί πρέπει να μπει στην α΄κανονική, δηλ: όχι α και β΄junior αφού ήδη έκανε 2 χρόνια στο σχολείο. Δεν σας κρύβω πως εγώ ήμουν της άποψης να μπει junior.Θεωρούσα πως δεν έμάθε τόσα σχολείο , επίσης δεν τρελαινόταν ιδιαίτερα με τα αγγλικά κ.λπ. Να μην σας τα "πολυλογώ" έχοντας φτάσει στο τέλος της τάξης ένα πράγμα βλέπω: δεν θέλει τα αγγλικά!!! δεν μπορώ να καταλάβω τί φταίει! ειλικρινά και μου λέει: μα, καλά 2 lower θα πάρω? ένα από το σχολείο ένα από το φροντιστήριο?του χρόνου δεν θέλω να πάω φροντιστήριο. δεν μου αρέσουν τα αγγλικά. Νόμιζα πως είχε να κάνει με το φροντιστήριο,΄ομως την ίδια άποψη έχει και για το σχολείο.

Το παράδοξο είναι πως -πραγματικά- είναι πολύ καλή στην γραμματική των αγγλικών,όχι τόσο στο λεξιλόγιο της.

Δεν ξέρω τί νακάνω. Μίλησα με την δασκάλα στο σχολείο και της είπα ότι δεν της αρέσουν και μου λεει: δεν το έχω ΚΑΝ καταλάβει και τί μου λέει?????ΜΑ, καλά,αφού δεν της αρέσουν γιατίκάνει μέσα στην τάξη τα παρακάτω??? μόνη της???

Κάγκελο εγώ!!!

Πάντως,κλείνοντας, γιατί σας κούραζα έχω προβληματιστεί πολύ. Η μικρή πιστεύει πως θα σταματήσει το φροντιστήριο. Εγώ βεβαια της ξεκαθάρισα πωςδεν είναι δυνατόν να μην μάθει αγγλικά.

Δεν ξέρω πως θα πάει...δεν ξέρω τί θα γίνει τον σεπτέμβριο.δεν ξέρω πως να φερθώ!

 

Διδάσκοντας τη γλώσσα, παρατηρώ ότι οι απαιτήσεις για πτυχία γλώσσας και "η ανάγκη" να συμβαδίζουμε με τα πρότυπα των φροντιστηρίων κτλ, καταντούν το μάθημα ανιαρό και όχι ως επικοινωνιακό εργαλείο.

Η ξένη γλώσσα μαθαίνεται για να επικοινωνούμε με ξενόγλωσσους γραπτώς και προφορικώς και όχι για να πάρουμε το πτυχίο.

Ο εκπαιδευτικός ξένης γλώσσας που έχει αυτό ως γνώμονα και διαμορφώνει το μάθημα σύμφωνα με αυτό, θα εμψυχώνει τα παιδιά ώστε να αντιληφθούν ότι μαθαίνουν πραγματικά να επικοινωνούν και θα το διασκεδάζουν.

Αλλιώς, η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας προστίθεται ως μια άλλη ανιαρή και εξαναγκαστική διαδικασία στα ήδη ανιαρά μαθήματα του σχολείου.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 εβδομάδες μετά...

Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 194
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Belfaccino, καλά τα γράφεις...εγώ όμως πώς να φερθώ στην μικρή που τα ΜΙΣΕΙ? (έτσι μου λέει)

 

Χωρίς να γνωρίζω περισσότερες πληροφορίες, ό,τι σου πω θα είναι εικασίες.

 

Πιστεύω ότι ένα παιδί ηλικίας δημοτικού "μισεί" ένα μάθημα, γιατί απλά δεν το καταλαβαίνει (αν κρίνω και από τον δικό μου 8χρονο).

Επομένως, (εικάζω ότι) η κόρη σου, όταν παρακολουθούσε μαθήματα Αγγλικών, δεν έβλεπε να ανταμείβεται η προσπάθειά της, παίρνοντας κάτι από αυτά. Άρα, ήταν χαμένος χρόνος και κούραση.

 

Οπότε, δεν πιστεύω ότι "μισεί" τα Αγγλικά, αλλά τα μαθήματα που παρακολουθεί.

 

Το ιδανικό, νομίζω, για την κόρη σου είναι να βρεις μια δασκάλα Αγγλικών στην περιοχή σου, η οποία διδάσκει σε μια μικρή ομάδα παιδιών της ίδιας ηλικίας (το πολύ 5 παιδιά). Θα δεθεί με την ομάδα και, με τον τρόπο αυτόν, αυξάνεται η δυνατότητα να εξασκήσει ό,τι μαθαίνει στην πράξη, με διαδραστικές ασκήσεις μεταξύ των μελών της ομάδς. Έτσι, θα καταλαβαίνει και τη δική της πρόοδο και θα ανακαλύψει ότι θα μπορεί να επικοινωνεί και σε άλλη γλώσσα, πέραν της μητρικής της.

 

Μετά, θα μπορούσες να κάνεις ιδιαίτερα με αγγλόφωνη δασκάλα. Κατά τη γνώμη μου, προτιμώ τις μικρές ομάδες για παιδιά του δημοτικού που βρίσκονται σε αρχικό επίπεδο εκμάθησης και ιδιαίτερα για παιδιά του γυμνασίου που είναι σε ανώτερα επίπεδα εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας.

 

Αν δεν μπορείς να βρεις μια δασκάλα που ήδη οργανώνει μικρές ομάδες, ίσως να μπορούσες να βρεις αρχικά μια δασκάλα και στη συνέχεια να μιλήσεις και με άλλους γονείς στο σχολείο της μικρής που πιθανόν να θελήσουν να μάθουν τα παιδιά τους Αγγλικά και να δημιουργηθεί έτσι μια ομάδα. Οι τιμές σίγουρα συμφέρουν και, από τη δική μου εμπειρία, γίνεται καλή πρόοδος με μικρές ομάδες.

 

Από τη μικρή μου ομάδα που έχω η ίδια, βλέπω ότι μετράει πρώτα το γεγονός ότι είναι συμμαθητές και έχουν δεθεί μεταξύ τους και αυτό ενισχύει το κίνητρο να μάθουν όλοι μαζί να επικοινωνούν στα Αγγλικά. Το βλέπουν σαν παιχνίδι και σαν ένα καινούριο εργαλείο και δεν το βλέπουν καθόλου σαν ένα επιπλέον μάθημα σε "σχολείο".

Να σου αναφέρω ένα παράδειγμα: είχα καλέσει πρόσφατα τους μαθητές σπίτι μας, επειδή δεν είχαν σχολείο, για να παίξουν όλοι μαζί με το γιο μου. Στην αρχή, αντί να παίξουν όλοι μαζί, με ρωτούσαν αν θα μπορούσαμε να κάνουμε Αγγλικά! Αυτό δείχνει ότι δεν βλέπουν το μάθημα σα μάθημα, αλλά σαν παιχνίδι από το οποίο κάτι κερδίζουν.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την απάντηση.

 

Στο φροντιστήριο που πηγαίνει είναι 6 παιδάκια (μαζί με την κόρη μου). δεν είναι και πολλά!

 

Μου άρεσε το εξής: Στην αρχή, αντί να παίξουν όλοι μαζί, με ρωτούσαν αν θα μπορούσαμε να κάνουμε Αγγλικά! Αυτό δείχνει ότι δεν βλέπουν το μάθημα σα μάθημα, αλλά σαν παιχνίδι από το οποίο κάτι κερδίζουν. .........

Μακάρι να γινόταν έτσι!!!

 

Είδωμεν...

 

ΝΑ είσαι καλά.

Link to comment
Share on other sites

Μήπως τελικά η δυσαρέσκειά της δε σχετίζεται με το μάθημα, αλλά με κάποιον (ή κάποιους) από τη μικρή αυτή ομάδα; Για να λέει η δασκάλα ότι δεν είχε προσέξει την αποστροφή της προς τη γλώσσα, ενδέχεται να είναι άλλοι οι λόγοι.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Είναι αλήθεια πως κάποιο παιδάκι της είπε:γιατί ήρθες εσύ???

Βασικά η δικιά μου "μπήκε" σε ένα τμήμα που προϋπήρχει 2 χρόνια και -προφανώς- δεν την δεχτήκανε!!!

μίλησα στη δασκάλα και μίλησε στα παιδάκια, όμως....

είμαι απίστευτα αγχωμένη και προβληματισμένη για τον επόμενο χρόνο.ειλικρινά!

Link to comment
Share on other sites

Για μένα, αυτό τα εξηγεί όλα...

Αν μπει από τον Σεπτέμβριο σε κανούρια τάξη όπου υπάρχουν παιδιά που είναι και αυτά καινούρια, θα είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα.

Αν μπήκε σε μια πολύ κλειστή ομάδα 6 παιδιών που προϋπήρχε εδώ και 2 χρόνια και μάλιστα κάποιος της λέει "εσύ γιατί ήρθες"... ούτε εγώ θα ήθελα να πηγαίνω.

Μην αγχώνεσαι... θα καλυτερέψει η κατάσταση.

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ που με βοηθάς. Μακάρι να βρεθεί λύση.

Βέβαια για να μπει σε άλλο τμήμα είναι αδύνατο! ! !Έχει μόνο ένα τμήμα, αυτό που πηγαίνει.

Χθες πάλι αυτή την κουβέντα είχα μαζί της.

Μου είπε πως δεν την νοιάζει για τα άλλα παιδάκια (δεν την πιστεύω) και πως το πρόβλημα της είναι πως ΔΕΝ της αρέσουν.πλήρη άρνηση, τί να πω?

Ευχαριστώ και πάλι για τη βοηθειά σας.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους και όλες. Εδώ και καιρό σκέφτομαι κάτι αλλά θα ήθελα και τη δική σας γνώμη. Τόσο εγώ όσο και ο άντρας μου είμαστε Έλληνες αλλά τα Αγγλικά ήταν πάντα σαν μητρική γλώσσα για μένα καθώς τα εχω μελετήσει για χρόνια, τα μιλάω άψογα και τα αγαπώ πολύ. Σκεφτόμουν να αρχίσω να μιλάω στην μικρή μου στα αγγλικά για να αρχίσει να έχει μια επαφή με τη γλώσσα - χωρίς να με ενδιαφέρει αν κάποια στιγμή θα πρέπει μεγαλώνοντας να πάρει κάποιο πτυχίο ή κάτι τέτοιο. Αν εγώ της μιλάω μόνο αγγλικά από εδώ και στο εξής και ο μπαμπας της Ελληνικά μπορεί αυτό να την μπερδέψει ή να της δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα. Έχω φίλους που τα παιδιά τους μεγαλώνουν σε δίγλωσσο περιβάλλον και δεν έχουν αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα.

Μήπως είμαι υπερβολική και βιάζομαι; Σκέφτομαι ότι οσο μικρότερο είναι το παιδι τόσο πιο εύκολο του είναι να απορροφήσει τη γνώση και να μάθει ευκολότερα. Δεν θέλω να περιμένω να φτάσει στο σχολείο για να μπούμε στη διαδικασία.

Σας ευχαριστώ πολύ

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους και όλες. Εδώ και καιρό σκέφτομαι κάτι αλλά θα ήθελα και τη δική σας γνώμη. Τόσο εγώ όσο και ο άντρας μου είμαστε Έλληνες αλλά τα Αγγλικά ήταν πάντα σαν μητρική γλώσσα για μένα καθώς τα εχω μελετήσει για χρόνια, τα μιλάω άψογα και τα αγαπώ πολύ. Σκεφτόμουν να αρχίσω να μιλάω στην μικρή μου στα αγγλικά για να αρχίσει να έχει μια επαφή με τη γλώσσα - χωρίς να με ενδιαφέρει αν κάποια στιγμή θα πρέπει μεγαλώνοντας να πάρει κάποιο πτυχίο ή κάτι τέτοιο. Αν εγώ της μιλάω μόνο αγγλικά από εδώ και στο εξής και ο μπαμπας της Ελληνικά μπορεί αυτό να την μπερδέψει ή να της δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα. Έχω φίλους που τα παιδιά τους μεγαλώνουν σε δίγλωσσο περιβάλλον και δεν έχουν αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα.

Μήπως είμαι υπερβολική και βιάζομαι; Σκέφτομαι ότι οσο μικρότερο είναι το παιδι τόσο πιο εύκολο του είναι να απορροφήσει τη γνώση και να μάθει ευκολότερα. Δεν θέλω να περιμένω να φτάσει στο σχολείο για να μπούμε στη διαδικασία.

Σας ευχαριστώ πολύ

 

Κι εγώ μεγάλωσα με δύο γλώσσες στο σπίτι (ο πατέρας μου Ελληνικά, η μητέρα μου Αγγλικά) κι επειδή διδάσκω τη γλώσσα, θα σου έλεγα ότι, εφόσον πράγματι είναι άψογη η γνώση σου και έχεις σωστή (όχι ντε και καλά Αγγλική) προφορά, είναι πολύ καλή ιδέα να της μιλάς από τώρα. Οι έρευνες λένε ότι τα παιδιά μέχρι τα 8 τους χρόνια μαθαίνουν εύκολα ξένες γλώσσες και οι εγκέφαλοί τους λειτουργούν σα σφουγγάρια απορροφώντας τα πάντα.

Αρκεί να υπάρχει συνέπεια και καλή συνεννόηση μεταξύ των γονιών. Θα μπερδευτεί αν δεν υπάρχει σταθερότητα και διακόπτεται η επικοινωνία στα Αγγλικά ή όταν μιλούν Αγγλικά πότε ο ένας και πότε ο άλλος γονιός.

Ας είναι ο ένας γονιός σταθερά αυτός που θα της μιλά στα Αγγλικά, έτσι ακριβώς όπως το έχεις ήδη σκεφτεί.

Και να μη θελήσει να απαντήσει στα Αγγλικά, τουλάχιστον θα τα καταλαβαίνει.

 

Κρίνοντας από το γιο μου που είναι τώρα 8 ετών, μαθαίνει τη γραμματική, την ορθογραφία και την ανάγνωση με απίστευτη ευκολία (χωρίς να μιλά τη γλώσσα άπταιστα, διότι δεν ήμουν ιδιαίτερα συνεπής). Η ευκολία έγκειται στο γεγονός ότι εκτέθηκε στο άκουσμα της γλώσσας από μικρή ηλικία και μπορεί πια και καταλαβαίνει τη δομή της.

 

Το ίδιο συμβαίνει με έναν μαθητή μου, του οποίου ο θείος ζει στην Αγγλία και από τις λιγοστές φορές που έχουν επαφή λόγω απόστασης, έχει ασυνείδητα απορροφήσει από μικρή ηλικία κάποια γνώση και μπορεί και μαθαίνει με μεγάλη ευκολία.

 

Λένε ότι με τη χρήση δύο γλωσσών στο σπίτι, το παιδί καθυστερεί να μιλά. Αν και δε συνέβη αυτό σε μας και είναι και αγόρι, θα απαντούσα σε αυτό, καλύτερα να καθυστερήσει λιγάκι και να μιλά δύο γλώσσες. Ούτως ή άλλως, αν δεν συντρέχει άλλος λόγος για την καθυστέρηση στην ομιλία, κάποια στιγμή θα μιλήσει! Δεν είμαστε σε αγώνα για την κατάκτηση του κυπέλου, έτσι δεν είναι;

 

Καλή επιτυχία σου εύχομαι.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • 4 months later...

Άλλο ένα θέμα αναφορικά με την εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι και ο τρόπος διδασκαλίας.Προτιμούμε φροντιστηριακά μαθήματα ή ιδιαίτερα?

 

απο προσωπική εμπειρία θα έλεγα το φροντηστήριο γιατί

1. ειδικά στις μικρές ηλικίες τι νόημα έχει το ιδιαίτερο? ειδικά αν είσαι κατά της πρωΪμής εισαγωγής στην ξένη γλώσσα δεν κολάει με τιποτα

2. αν σου βγεί καλή και σωστή η δασκάλα εχει καλώς αλλα αν οχι πως το παιδί θα μπορέσει να το διακρίνει?

3. το φροντηστήριο έχει μηχανισμούς να ελέγχει (τεστ) και επίσης υπάρχει και η άμυλα και ακόμη το γεγονός οτι ακούγοντας ενα παιδάκι που δεν πολυασχολείται τα υπολοιπα να λένε και να ξαναλένε τα ίδια και τα ίδια εεεε τι στο καλό κάτι θα μάθει στο τέλος

Link to comment
Share on other sites

Σχετικά με τα δίγλωσσα παιδιά (όπως ήμουν κι εγώ και εκατομμύρια άλλα που έμαθαν δύο γλώσσες από τη γέννησή τους)

 

Δίγλωσσα παιδιά: πώς μαθαίνουν δύο γλώσσες τόσο εύκολα

 

22/07/2009

 

Οι επιστήμονες συμφωνούν ότι το καλύτερο χρονικό διάστημα για να μάθει ένα παιδί δύο γλώσσες ταυτόχρονα είναι από τη γέννηση έως τα επτά του έτη. Τώρα, μια νέα έρευνα αποκαλύπτει με ποιον τρόπο μαθαίνουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας τόσο εύκολα δύο γλώσσες, εύρημα που οι επιστήμονες ελπίζουν ότι μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων που θα διευκολύνουν την εκμάθηση γλωσσών από ενήλικες.

 

Κάθε γλώσσα χρησιμοποιεί ένα μοναδικό σύνολο ήχων, αναφέρουν οι επιστήμονες, και τα μωρά γεννιούνται με την ικανότητα να διακρίνουν όλους τους ήχους, αλλά η ικανότητα αυτή αρχίζει να εξασθενίζει πριν ακόμη τα μωρά αρθρώσουν τις πρώτες τους λέξεις, δηλαδή πριν από τα πρώτα τους γενέθλια. Στη συνέχεια, η κατάκτηση της μητρικής γλώσσας δυσχεραίνει την εκμάθηση μιας δεύτερης, καθώς ο εγκέφαλος «αρνείται» τους ήχους που δεν ταιριάζουν με την κυρίαρχη γλώσσα.

 

Η αρχιτεκτονική του εγκεφάλου προσαρμόζεται έτσι ώστε να ταιριάζει τέλεια με τη μητρική γλώσσα, δηλώνουν οι ερευνητές, εκτός εάν, όπως συμβαίνει με τα μωρά που μαθαίνουν ταυτόχρονα δύο γλώσσες, ο εγκέφαλος «χτίσει» δύο σύνολα νευρωνικών κυκλωμάτων, ένα για κάθε γλώσσα.

 

Το αξιοσημείωτο είναι ότι τα μωρά που μεγαλώνουν ακούγοντας δύο διαφορετικές γλώσσες τις μαθαίνουν και τις δύο ταυτόχρονα στον ίδιο χρόνο που τα περισσότερα μωρά μαθαίνουν μόνο μία. Όπως αναφέρουν οι Ιταλοί ερευνητές στο περιοδικό Science, φαίνεται ότι όταν ένα μωρό μεγαλώνει ακούγοντας δύο γλώσσες ο εγκέφαλός του γίνεται πιο ευέλικτος. Ωστόσο, ενώ η εκμάθηση μίας νέας γλώσσας είναι πιο εύκολη μέχρι την ηλικία των 7 ετών, η ικανότητα αυτή μειώνεται αξιοσημείωτα μετά την εφηβεία.

 

Προσπαθώντας να βελτιώσουν τον τρόπο που χρησιμοποιούν οι ενήλικες για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, οι επιστήμονες ανέπτυξαν ένα πρόγραμμα υπολογιστή που δείχνει άτομα να αρθρώνουν ήχους με τον αργό και καθαρό τρόπο που χρησιμοποιούν οι γονείς με τα μωρά. Η δοκιμή του προγράμματος για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας σε Ιάπωνες φοιτητές έδειξε ότι με τη μέθοδο αυτή οι φοιτητές όχι μόνο μπορούσαν να διακρίνουν καλύτερα τους ήχους, αλλά είχαν και καλύτερη προφορά.

 

Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι ερευνητές, το καλύτερο είναι οι γονείς να προσφέρουν στα παιδιά τους την ευκαιρία να μάθουν μια δεύτερη γλώσσα όσο είναι μωρά, που «ρουφάνε τα πάντα σαν σφουγγάρια».

 

http://www.healthview.gr/?q=%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE/%CE%B4%CE%AF%CE%B3%CE%BB%CF%89%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%AC-%CF%80%CF%8E%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B4%CF%8D%CE%BF-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%82-%CF%84%CF%8C%CF%83%CE%BF-%CE%B5%CF%8D%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%B1

Link to comment
Share on other sites

Συνφωνω με την Belfaccino . Εχω ενα γιο 10 χρονων σημερα. Οταν τελειωνε την α δημοτικου μου ζητησε να ξεκινησει αγγλικα. Τον εβαλα ιδιαιτερο. Στην β δημοτικου ξεκινησε και γερμανικα με δικη του επιμονη. Σημερα πηγαινει στην πεμπτη δημοτικου και παρολο που ειναι δυσκολη ταξη μαθαινει με την ιδια ευκολια και την ελληνικη και την αγγλικη και την γερμανικη. Τα μικρα παιδια ρουφουν σαν σφουγγαρι ο,τι τα ενδιαφερει πραγματικα.

Link to comment
Share on other sites

κι εγώ συμφωνώ . Ο δικός μου είναι στην πρώτη δημοτικού, άρχισαν αγγλικά στο σχολείο να μαθαίνουν τα γράμματα και λεξούλες και τα πάει μια χαρά. Είχαν ξεκινήσει στο σχολείο από το νήπιο να μαθαίνουν λέξεις (στην αρχή ομολογώ πως το κορόιδευα) και τελειώνοντας το καλοκαίρι που μας πέρασε ήξερε να λέει όλα τα χρώματα, τα καιρικά φαινόμενα, τα φρούτα και κάποια από τα ζώα.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • 3 months later...

Η μεγάλη μου κόρη πάει πρώτη δημοτικού. Μέχρι να σας διαβάσω είχα αποφασίσει τα αγγλικά να τα ξεκινήσει στην Τρίτη, καθώς είμαι της άποψης ότι τα μικρά παιδάκια δεν πρέπει να τα τρέχουμε πάνω κάτω κάθε απόγευμα, αλλά να τους αφήνουμε χρόνο να παίξουν...να είμαστε πιο χαλαροί τα απογεύματα και να μη βιαζόμαστε να διαβάσουμε ή να τρέχουμε να προλάβουμε τις δραστηριότητες.

Οι πολύ σωστές και εμπεριστατωμένες απόψεις παραπάνω με έβαλαν σε δίλημμα: μήπως πρέπει να την αρχίσω στη δευτέρα; Σημειωτέον, είναι πολύ καλή στο σχολείο, δεν έχει κανένα πρόβλημα, ενώ ξέρει να διαβάζει και να γράφει (ανορθόγραφα βέβαια) από το προνήπιο. Δε νομίζω δηλαδή ότι δε θα τα καταφέρνει, δεν θέλω όμως και να την πιέσω ή να της στερήσω το χρόνο για παιχνίδι.

Οι πιο έμπειρες μανούλες, αν μπορούν, ας βοηθήσουν...:?:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ > ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

 

Περί διδασκαλίας Αγγλικών στις α και β τάξεις του δημοτικού σχολείου, της Γεωργίας Τσιαντούλα

 

06/07/2010 - 08:11

 

 

 

 

Περί διδασκαλίας Αγγλικών στις α και β τάξεις του δημοτικού σχολείου.

Παρακολουθώντας ανελλιπώς και με αμείωτο ενδιαφέρον την εκπαιδευτική επικαιρότητα μέσα από την ιστοσελίδα σας, δεν μου πέρασε απαρατήρητη η αναστάτωση που έχει δημιουργήσει σε μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας η εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών στην α και β δημοτικού από το επόμενο σχολικό έτος. Διαβάζω συχνά πως ένα τέτοιο βήμα θα υπονομεύσει τη μαθησιακή διαδικασία καθώς έχει διατυπωθεί η άποψη ότι οι μικροί μαθητές θα εγκλωβιστούν στην ημιμάθεια μεταξύ δυο γλωσσών,-ελληνικών και αγγλικών, υπονοώντας πως θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες ακόμη και στην εκμάθηση των ελληνικών , καθώς δεν είναι δυνατόν να κατακτήσουν μια ξένη γλώσσα τη στιγμή που βρίσκονται στα πρώτα τους μόλις βήματα στην εκμάθηση του ορθογραφικού συστήματος της μητρικής τους γλώσσας.

 

Θα ήθελα λοιπόν στο σημείο αυτό να καταστήσω σαφές πως ο παραπάνω ισχυρισμός ξεκινάει κατ ʼαρχάς από εντελώς λάθος βάση(γεγονός που ευελπιστούμε πως το υπουργείο θα λάβει σοβαρότατα υπόψη κατά το σχεδιασμό του όποιου αναλυτικού προγράμματος!) .Όταν μιλούμε για διδασκαλία ξένης γλώσσας σε μια τόσο μικρή ηλικία σε καμία περίπτωση δεν αναφερόμαστε σε διδασκαλία γραφής καθώς οι μαθητές σε αυτή την ηλικία δεν έχουν κατακτήσει τις συμβάσεις του γραπτού λόγου και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την παραγωγή του .Είναι συνεπώς άτοπο να χρησιμοποιεί κανείς το επιχείρημα «πως οι μαθητές δεν μπορούν σε τόσο μικρή ηλικία να διδαχθούν αγγλικά γιατί δεν έχουν αναπτύξει το σύστημα γραφής της γλώσσας τους». Η έλλειψη αυτού του είδους γνώσης στη μητρική γλώσσα δεν συνεπάγεται αδυναμία διδασκαλίας της ξένης γλώσσας αλλά διαφορετική προσέγγιση της διδασκαλίας , την οποία θα παραθέσω αμέσως μετά.

 

Είναι καιρός να αντιληφθούμε ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί ότι η παραδοσιακή αναλυτικοσυνθετική μέθοδος διδασκαλίας δεν συνάδει πλέον με τις ανάγκες των μαθητών , όπως αυτές έχουν αποτυπωθεί από τα ευρήματα παιδαγωγικών ερευνών .Με άλλα λόγια διδάσκω μια( ξένη )γλώσσα δεν σημαίνει διδάσκω τμηματικά , αποσπασματικά και αποπλαισιωμένα τα γράμματα της αλφαβήτου, αξιώνοντας κατόπιν από τους μαθητές να απομνημομεύσουν τα γραφήματα και τα αντίστοιχα φωνήματά τους, όπως συμβαίνει στην ελληνική σχολική αίθουσα . Μην ξεχνούμε άλλωστε ότι η ψυχογλωσσολογία καθιστά σαφές το γεγονός ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να απομνημονεύσει μέχρι περίπου 7 ασύνδετα μεταξύ τους στοιχεία. Συνεπώς είναι απολύτως αντιπαιδαγωγικό να ζητούμε από τους μαθητές μας να αποστηθίσουν το αλφάβητο καθεαυτό (πόσο μάλλον στην ξένη γλώσσα), το οποίο στα αγγλικά εν προκειμένω έχει 26 χαρακτήρες. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης μεταξύ ελληνικού και αγγλικού αλφαβήτου καθώς στα αγγλικά-και κυρίως σε μικρές ηλικίες - δεν ενδείκνυται η κατά τρόπο μετωπικό και ολοκληρωτικό διδασκαλία του αλφαβήτου ως ξεχωριστή διδακτέα ύλη, η οποία ως τέτοια θα επιβάρυνε σαφώς τον μαθητή.

 

Αυτή η συνειδητοποίηση σηματοδοτεί με τη σειρά της την στροφή προς μια ολιστική και επικοινωνιακή διάσταση της γλώσσας, που στις μικρές τάξεις του δημοτικού αποσκοπεί σε μια πρώτη επαφή του μικρού μαθητή με την ξένη γλώσσα, προκειμένου να συνειδητοποιήσει σταδιακά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματά της . Στα αγγλικά συγκεκριμένα , σκοπός της διδασκαλίας από μικρές ηλικίες είναι η εξοικείωση των μαθητών με το φωνολογικό κυρίως σύστημα της γλώσσας και τη σύνδεση εικόνας –ήχου-λέξης –φράσης ως ενιαίο και αδιάσπαστο σύνολο που πάντα εντάσσεται σε ένα επικοινωνιακό πλαίσιο –το οποίο για τους μικρούς μαθητές μπορεί να είναι ένα παιχνίδι ρόλων, ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ή η δραματοποίηση μιας ιστοριούλας.

 

Δεν έχουμε δηλαδή διδασκαλία γραφής και γραμμάτων της αλφαβήτου ένα προς ένα αλλά ακουστική και οπτική επαφή με ολόκληρες λέξεις-φράσεις που σκοπό έχουν την ανάπτυξη της φωνολογικής ενημερότητας των μαθητών , της ικανότητάς τους να αντιλαμβάνονται τους ήχους που αποτελούν μια αγγλική λέξη ,τους οποίους να μπορούν να συσχετίζουν με την αντίστοιχη γραπτή τους αναπαράσταση αλλά και μεταξύ τους , ώστε να καταστούν αργότερα ικανοί αναγνώστες. Συνεπώς , δεν διδάσκουμε γραφήματα αλλά φωνήματα. Ανάγκη που γίνεται ακόμη πιο επιτακτική στην αγγλική γλώσσα , καθώς ως γλώσσα με βαθύ, ασύμμετρο και αδιαφανές ορθογραφικό σύστημα δεν έχει συνεπείς αντιστοιχίες γραφήματος –φωνήματος(πχ το c άλλοτε προφέρεται /κ/ και άλλοτε /s/)

 

Με άλλα λόγια , η διδασκαλία της αγγλικής δεν μπορεί να παρέμβει στην εκμάθηση και κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας καθώς , η διδασκαλία της πρώτης έχει το χαρακτήρα εξοικείωσης με φωνολογικά , ακουστικά ,οπτικά και παραγλωσσικά χαρακτηριστικά της γλώσσας μέσα απο το παιχνίδι , που ανοίγουν το δρόμο για μια πιο αβίαστη μετάβαση του μαθητή στον ξενόγλωσσο γραμματισμό. Τα αγγλικά δεν μπορεί να θεωρούνται ως γνωστικό αντικείμενο σε αυτές κυρίως τις τάξεις μιας και δεν στοχεύουν στη μετάδοση γνώσης αλλά στη διερευνητική ανακάλυψη της γνώσης από τους μαθητές

 

Αναφορικά τώρα με την άποψη ότι η αγγλική γλώσσα αποτελεί ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο διευρύνοντας έτσι τη γνωστική βάση που οι μαθητές καλούνται να κατακτήσουν, θα ήθελα να επαναλάβω πως δεν υπάρχει «ύλη» διδασκαλίας-ή τουλάχιστον δεν θα έπρεπε να υπάρχει- (ιδιαίτερα σε τόσο μικρές τάξεις).Μιλούμε για λειτουργική χρήση της γλώσσας μέσα σε όσο το δυνατόν πιο αυθεντικές περιστάσεις επικοινωνίας βάση θεματικών που μεταφέρουν νόημα και όχι μεμονωμένων γλωσσικών δομών. Οι δεύτερες λειτουργούν επικουρικά και όχι επιβαρυντικά προς την μαθησιακή διαδικασία .

 

Θα ήθελα επίσης να τονίσω πως η συγκεκριμένη γλώσσα αποτελεί αδιαμφισβήτητα πρόσφορο έδαφος για την εφαρμογή διαθεματικών δραστηριοτήτων (πχ συνδυασμός με γυμναστική, πληροφορική , μουσική), που είναι τόσο σημαντικές για την ανάπτυξη της αυτενέργειας και της υπευθυνότητας του μαθητή κατά τη μαθησιακή διαδικασία αλλά και για την ολόπλευρη ανάπτυξη του σωματικά και πνευματικά.

Κλείνοντας θα ήθελα επίσης να διευκρινίσω ότι διδάσκω αγγλικά δε σημαίνει «παραδίδω το κεφάλαιο του βιβλίου» σε μαθητές που κοιτούν αμίλητοι και απαθείς. Στις μικρές ηλικίες κυρίως είναι εξαιρετικής σημασίας οι κιναισθητικές δραστηριότητες , όπως χορός, τραγούδι , δραματοποίηση μέσα από τις οποίες οι μαθητές ασκούνται δημιουργικά στη χρήση της γλώσσας και αφομοιώνουν αβίαστα τα χαρακτηριστικά της με τρόπο ευχάριστο , ενεργητικό και συνεργατικό.

 

Όλα αυτά βέβαια για να μετενσαρκωθούν σε πετυχημένη διδακτική πράξη και να μη μείνουν εγκλωβισμένα στη σφαίρα μιας θεωρητικής μόνο πραγματικότητας απαιτούν αφενός πλήρη ενημέρωση, άρτια διδακτική κατάρτιση και προετοιμασία από μέρους μας ως εκπαιδευτικοί και αφετέρου προσεκτικό σχεδιασμό , συστηματική προσπάθεια αλλά και απόλυτη επίγνωση της φύσης της διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας σε τόσο μικρές τάξεις από πλευράς υπουργείου. Η δυνατότητα λοιπόν υπάρχει. Εναπόκειται πλέον στην υπευθυνότητα του υπουργείου-και ημών- να προβούμε στην αξιοποίησή της.

 

Ευχαριστώ

Με εκτίμηση

Τσιαντούλα Γεωργία,

Εκπαιδευτικός ΠΕ06- Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Διδακτική της Γλώσσας(ΑΠΘ)

 

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=4368

Link to comment
Share on other sites

  • 4 εβδομάδες μετά...

Θα ήθελα τη γνώμη σου belfaccino ( ή όποιος άλλος ειδικός σε ξένες γλώσσες ) σχετικά με το γιο μου. Πηγαίνει σε ελληνογερμανικό σχολείο, έχει κάνει αγγλικά στο προηγούμενο σχολείο μέχρι και το νηπιαγωγείο, στην Α δημοτ. όμως πλέον μόνο γερμανικά, τα οποία του αρέσουν πάρα πολύ και τα θυμάται και τα γράφει/μιλάει πολύ εύκολα, μια που έχουν πολύ καλή γερμανίδα.

Από τη στιγμή που στην Γ δημοτ.ξεκινούν συστηματικά τα Αγγλικά, σκεφτόμαστε από Σεπτέμβρη να ξεκινήσουμε 1,5 ώρα την εβδομάδα ιδιαίτερο Αγγλικά (Junior A), ώστε να μπει σε κάποια σειρά, μια που έχει ως βάση το αγγλοσαξωνικό αλφάβητο ήδη από την εκμάθηση των γερμανικών, οπότε στην Γ δημοτ. να προχωρήσει άνετα. Τελειώνοντας τη Β δημοτ. μάλιστα σκεφτόμαστε να κάνει 1 μήνα τη Junior B ώστε να τελειώσει μ'αυτά.

Σημειωτέον ότι του αρέσουν όλα αυτά, φυσικά θα έχει ελεύθερο χρόνο να παίζει, μια που δεν θα έχει τις καθημερινές φροντιστήρια κατ'οικον όπως άλλα παιδιά, θα κάνει και το κολυμβητήριό του, θεωρείς ότι είναι νωρίς ή είναι σωστό να προχωρήσουμε ;

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 months later...

Μάθατε ότι στο Δημοτικό από την επόμενη σχολική χρονιά θα διδάσκεται μόνο μία δεύτερη ξένη γλώσσα και τα παιδιά δε θα έχουν δυνατότητα επιλογής; Τα φετινά πεμπτάκια θα επιλέξουν με πλειοψηφία ποια γλώσσα θα διδαχθεί σε κάθε σχολείο;

Link to comment
Share on other sites

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Φ.12/ 518 / 61284/Γ1/ 27-5-2011:

«Διδασκαλία ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία»

Σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση από το σχολικό έτος 2011-2012 η 2η ξένη γλώσσα, η οποία θα διδάσκεται στις Ε & Στ τάξεις των 6/θεσίων και άνω δημοτικών σχολείων, καθώς και των σχολείων με ΕΑΕΠ, θα είναι μόνο μία σε κάθε σχολική μονάδα, Γαλλική ή Γερμανική.

Με αυτήν την απόφαση το ΥΠΔΒΜΘ συνεχίζει να μας εκπλήσσει, δυστυχώς, αρνητικά.

Το ενδεχόμενο του διαχωρισμού των Δημοτικών σχολείων της χώρας σε Γαλλόφωνα και Γερμανόφωνα δεν είχε αναφερθεί σε καμία από τις συναντήσεις μας με τους αρμόδιους του ΥΠΔΒΜΘ.

 

Επίσης, στη συνάντηση των ΔΣ των Επιστημονικών φορέων των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής με την Υφυπουργό ΠΔΒΜΘ για τα θέματα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στις 11/5/2011, η Υφυπουργός μας διαβεβαίωσε ότι πριν προβεί σε οποιαδήποτε αλλαγή θα έχει ακόμα μία συνάντηση μαζί μας. Διαβεβαίωση που τελικά δεν τηρήθηκε.

 

Η Υφυπουργός προχωρεί σε αποφάσεις για τις οποίες έχουμε καταθέσει εγγράφως τις επιστημονικά και εκπαιδευτικά τεκμηριωμένες αντιρρήσεις μας. Το ΥΠΔΒΜΘ ερήμην των εκπαιδευτικών φορέων προβαίνει σε αλλαγές, οι οποίες θα αναστατώσουν τη ζωή των μαθητών/μαθητριών και των οικογενειών τους καθώς και τη λειτουργία των σχολείων.

 

Καλούμε τους γονείς και κηδεμόνες να συμπαραταχθούν μαζί μας για να αποτραπεί η εφαρμογή αυτής της αντιπαιδαγωγικής Υπουργικής απόφασης.

 

Δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την παροχή ποιοτικής και αποτελεσματικής ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.

 

Επαναλαμβάνουμε τις πάγιες και τεκμηριωμένες απόψεις μας σχετικά με τη διδασκαλία και περαιτέρω βελτίωση της διδασκόμενης 2ης Ξένης Γλώσσας:

- Υποχρεωτική διδασκαλία 2 ξένων γλωσσών σε Δημοτικό, Γυμνάσιο & Λύκειο.

- Υποχρεωτική διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας από την Δ Δημοτικού.

- Σύσταση οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

- Σύνδεση της διδασκαλίας (στο σχολείο) της 1ης και της 2ης ξένης γλώσσας με Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας με επαναφορά των τριών ωρών/εβδομάδα στο Γυμνάσιο

- Διδασκαλία των ξένων γλωσσών σε τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών ανά επίπεδο γνώσεων.

 

Οι επιστημονικές ενώσεις των εκπαιδευτικών

Γερμανικής και Γαλλικής Φιλολογίας όλης της χώρας

Link to comment
Share on other sites

με τον τροπο που διδασκονται οι ξενες γλωσσες στα ελληνικα σχολεια, αρνουμαι να πιστεψω οτι εκπαιδευτικοι πιεζουν για εισαγωγη 2 (!!!!!!)ξενων γλωσσων στο δημοτικο,τη στιγμη που τα περισσοτερα δημοσια εχουν παιδακια που ακομα δεν προλαβαν να μαθουν τα ελληνικα καλα, μονο κ μονο για να προσληφθουν εκεινοι στον δημοσιο τομεα!!!!!

 

ειναι τραγικο να θετουν με τετοιο τροπο τη δικη τους αναγκη για δουλεια, να χρησιμοποιουν τον ορο 'αντιπαιδαγωγικο' και να καλουν γονεις (αραγε ποιους γονεις;;; τους αλβανοφωνους, βουλγαροφωνους, αραβοφωνους..)να συμπαραταχθουν μαζι τους........!

 

αν ηταν ειλικρινεις ως προς τα αιτηματα τους περι μακροχρονιας ανεργιας κ επισφαλους εργασιας, οπως οι υπολοιποι αδιοριστοι εκπαιδευτικοι, προσωπικα θα το εκτιμουσα, αυτο ομως......ειναι απαραδεκτο......

Link to comment
Share on other sites

Οι δυο ξένες γλώσσες έχουν ήδη εισαχθεί εδώ και 5 χρόνια στο Δημοτικό και αυτό είναι πολύ δίκαιο εφόσον στα ιδιωτικά σχολεία εφαρμόζεται ανέκαθεν. Γιατί τα παιδιά του Δημόσιου σχολείου να μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα τη στιγμή που τα συνομήλικα των ιδιωτικών μαθαίνουν δυο; Επίσης κάθε παιδί που φοιτά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει ανάγκη από γλωσσομάθεια στην Ενωμένη Ευρώπη.

Οι εκπαιδευτικοί πιέζουν απλά για το δικαίωμα επιλογής της γλώσσας και όχι για να διοριστούν. Τα μαθήματα γίνονται από ήδη διορισμένους και ελάχιστους αναπληρωτές που είναι αξιολογημένοι από ΑΣΕΠ στην συντριπτική πλειοψηφία τους. Αυτό που λέει για τις οργανικές θέσεις είναι για να μη μετακινούν τον καθηγητή κάθε χρονιά ρουσφετολογικά σε άλλο σχόλείο και δεν υπάρχει συνέχεια στη διδασκαλία και καλύτερη σχέση με τους μαθητές.

Η διδασκαλία της ξένης γλώσσας βοηθάει και την ένταξη των παιδιών των μεταναστών διότι είναι ένα μάθημα στο οποίο όλοι είναι ίσοι, εφόσον για όλους η γλώσσα αυτή είναι ξένη. Επίσης με το επιχείρημα της αδυναμίας των αναλυτικών προγραμμάτων να εντάξουν ομαλά τα παιδιά των μεταναστών στο ελληνικό σχολείο και την έλλειψη επαρκών διαπολιτισμικών σχολείων δε μπορούμε να ακυρώνουμε το δικαίωμα του ελληνόπουλου ή του οποιασδήποτε άλλης εθνικότητας παιδιού να μάθει ξένες γλώσσες.

Link to comment
Share on other sites

το οτι εχει εισαχθει εδω κ πεντε χρονια δεν μου λεει κατι.......ουτε το οτι διδασκονται στο ιδιωτικο...γιατι αυτο να ειναι υποχρεωτικα καλο;;:?

υπαρχει αραγε καποια επιστημονικα τεκμηριωμενη ερευνα που να αποδεικνυει τα παιδαγωγικα οφελη απο την εισαγωγη 2ης ξενης γλωσσας σε τοσο μικρη ηλικια, και μαλιστα βασει των συγκεκριμενων μεθοδων που ακολουθουνται στο δημοσιο σχολειο;θα με ενδιεφερε παρα πολυ να διαβασω κατι τετοιο.

 

επισης ...συγγνωμη ..αλλα αυτο:

 

Οι εκπαιδευτικοί πιέζουν απλά για το δικαίωμα επιλογής της γλώσσας και όχι για να διοριστούν.
απεχει παρασαγγας απο αυτο:

- Υποχρεωτική διδασκαλία 2 ξένων γλωσσών σε Δημοτικό, Γυμνάσιο & Λύκειο.

- Υποχρεωτική διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας από την Δ Δημοτικού.

ειλικρινα θα ηθελα πολυ να μαθω με βαση ποια παιδαγωγικα κριτηρια επιμενουν (επιμενετε) στην υπαρξη δυο ξενων γλωσσων.

επιπλέον, αν κ ολοσωστα υποστηριζεται η μη μετακινηση των δασκαλων, δεν μπορω να μην υποθετω οτι η αποφαση του υπουργειου ειχε οικονομικα κριτηρια, αλλα κ τα αιτηματα των συναδελφων σας ειχαν επισης αντιστοιχη αφετηρια!χανονται θεσεις, ειναι ευνοητο!!

 

τελος,

Επίσης με το επιχείρημα της αδυναμίας των αναλυτικών προγραμμάτων να εντάξουν ομαλά τα παιδιά των μεταναστών στο ελληνικό σχολείο και την έλλειψη επαρκών διαπολιτισμικών σχολείων δε μπορούμε να ακυρώνουμε το δικαίωμα του ελληνόπουλου ή του οποιασδήποτε άλλης εθνικότητας παιδιού να μάθει ξένες γλώσσες.
η ''ελλειψη των διαπολιτισμικων'' ειναι πλεον παρωχημενο συμπερασμα.....ΟΛΑ τα δημοσια ''διαπολιτισμικα'' (ουσιαστικα πολυπολιτισμικα)ειναι.

φυσικα κ το δικαιωμα στις ξενες γλωσσες το σεβομαι κ το επικροτω. αλλα αλλο το δικαιωμα αλλο η υποχρεωτικη διδασκαλια απο 9 ετων, κατα τα αιτηματα των συναδελφων σας.

Link to comment
Share on other sites

Ως προς τα οφέλη της εκμάθησης ξένων γλωσσών σε μικρή ηλικία μπορείτε να διαβάσετε τα πορίσματα του Συμβουλίου της Ευρώπης εδώ

http://ec.europa.eu/education/languages/language-teaching/doc36_el.htm

Τα εγχειρίδια που διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο και οι μέθοδοι που ακολουθούνται από την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών( δεν υποστηρίζω ότι δεν υπάρχουν και περιπτώσεις καθηγητών που ίσως κάνουν ανεπαρκώς τη δουλειά τους όπως και σε όλα τα επαγγέλματα) είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες που έχει καταρτίσει το Συμβούλιο της Ευρώπης. Κυρίως ακολουθείται η Επικοινωνιακή Μέθοδος και ο παιχνιώδης τρόπος διδασκαλίας που ενθαρρύνει την έκφραση κατ'ευθείαν στην ξένη γλώσσα χωρίς τη διαμεσολάβηση της μητρικής πράγμα ιδιαίτερα ωφέλιμο για τη συμμετοχή των αδύναμων στα ελληνικά μαθητών.

Πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση μπορείτε να διαβάσετε εδώ http://www.pi-schools.gr/lessons/english/pdf/cef_gr.pdf. Το Πλαίσιο Αναφοράς ισχύει για όλες τις "ξένες" γλώσσες που διδάσκονται στο σχολείο και για την ελληνική ως "ξένη" γλώσσα.

Επίσης εδώ αναφέρεται ρητά ότι στόχος για όλους τους πολίτες της ΕΕ είναι να γνωρίζουν τουλάχιστον δυο ξένες γλώσσες πέραν της μητρικής.

http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_243_sum_el.pdf

Φυσικά θα πρέπει να είναι επιλογή των γονιών αν θα επιλέξουν να εξοπλίσουν τα παιδιά τους, που θα κληθούν να εργαστούν σε μια άκρως ανταγωνιστική και παγκοσμιοποιημένη αγορά εργασίας με καμία, μία ή περισσότερες ξένες γλώσσες. Ωστόσο, το ΥΠΕΠΘ έρχεται τώρα να επιβάλει την τυρανία της πλειοψηφίας στους μικρούς μπόμπιρες που θα αναγκάζονται να παρακολουθούν μια ξένη γλώσσα που δεν τους ενδιαφέρει πραγματικά.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...