Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Απορίες για ξεκίνημα Α δημοτικού


Recommended Posts


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 272
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Αν το παιδί προχωρήσει περισσότερο από όσο πρέπει σε σχέση με το επίπεδο της τάξης, παίρνει κανείς το ρίσκο να βαρεθεί, να μην έχει ενδιαφέρον η διδακτική ώρα. Ως συμβουλή το λέω αυτό, ο γιος μου αυτό είχε πάθει πέρυσι και δυσκόλευε πολύ την κατάσταση, καθώς όπως έλεγε ''αυτά που λέει η δασκάλα δεν έχουν ενδιαφέρον τα ξέρω''.. Όταν ένα εξάχρονο βαριέται μέσα στην τάξη πολυ πιθανό να αναστατωθεί και να προσπαθήσει να βρει κάτι άλλο  να κάνει όση ώρα διδάσκουν αυτά τα ''βαρετά'' θέματα που το ίδιο γνωρίζει. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kotsifikos είπε:

Αν το παιδί προχωρήσει περισσότερο από όσο πρέπει σε σχέση με το επίπεδο της τάξης, παίρνει κανείς το ρίσκο να βαρεθεί, να μην έχει ενδιαφέρον η διδακτική ώρα. Ως συμβουλή το λέω αυτό, ο γιος μου αυτό είχε πάθει πέρυσι και δυσκόλευε πολύ την κατάσταση, καθώς όπως έλεγε ''αυτά που λέει η δασκάλα δεν έχουν ενδιαφέρον τα ξέρω''.. Όταν ένα εξάχρονο βαριέται μέσα στην τάξη πολυ πιθανό να αναστατωθεί και να προσπαθήσει να βρει κάτι άλλο  να κάνει όση ώρα διδάσκουν αυτά τα ''βαρετά'' θέματα που το ίδιο γνωρίζει. 

 

Θα συμφωνήσω. Το ίδιο είχε και η κόρη μου με τη γλώσσα που είχε από μόνη της προχωρήσει παραπάνω. Δεν έβρισκε κανένα ενδιαφέρον την ώρα του μαθήματος γιατί τα ήξερε εκ των προτέρων, έλεγε "μα γιατί να πάω σχολείο, αφού αυτά που μας λέει η κυρία τα ξέρω. Όλο τα ίδια και τα ίδια..."

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kotsifikos είπε:

Αν το παιδί προχωρήσει περισσότερο από όσο πρέπει σε σχέση με το επίπεδο της τάξης, παίρνει κανείς το ρίσκο να βαρεθεί, να μην έχει ενδιαφέρον η διδακτική ώρα. Ως συμβουλή το λέω αυτό, ο γιος μου αυτό είχε πάθει πέρυσι και δυσκόλευε πολύ την κατάσταση, καθώς όπως έλεγε ''αυτά που λέει η δασκάλα δεν έχουν ενδιαφέρον τα ξέρω''.. Όταν ένα εξάχρονο βαριέται μέσα στην τάξη πολυ πιθανό να αναστατωθεί και να προσπαθήσει να βρει κάτι άλλο  να κάνει όση ώρα διδάσκουν αυτά τα ''βαρετά'' θέματα που το ίδιο γνωρίζει. 

Πολύ σημαντικό ζήτημα αυτό! 

Έγκειται στην ικανότητα του δασκάλου να εφαρμόσει διαφοροποιημένη παιδαγωγική εντός της τάξης για ΟΛΟΥΣ τους μαθητές. Και για αυτούς που στην έναρξη της χρονιάς εξασκούνται στις γραμμές και τους κύκλους και αυτούς που λύνουν σταυρόλεξα.

 

Όμως, πίσω στην πραγματική ζωή, "τα άκρα" είναι συνήθως ριγμένα με ότι αυτό συνεπάγεται. Και φυσικά εντός της τάξης ουδεμία αρμοδιότητα έχει κάποιος πλην του δασκάλου (και σωστό, καλώς/κακώς αυτό είναι το σωστό). Θέλω την άποψη σας. Σε αυτές τις περιπτώσεις στον μαθητή που εξασκείται στα πρώτα βήματα, τον βοηθάμε, του προτείνουμε (και οι δάσκαλοι) δραστηριότητες για να εξοικειωθεί, να μπει σε ρυθμό κλπ.Τον μαθητή που έχει κατακτήσει ήδη κάποιες δεξιότητες, αν στην τάξη δεν του προσφέρεται αυτό το κάτι πιο κατάλληλο για την περίπτωση σου (συμβαίνει) πως τον καλύπτουμε; Με μια εξωσχολική δραστηριότητα που να τον ιντριγκάρει, να τον εισάγει σε αυτό το επόμενο βήμα που έχει ανάγκη, μάλλον; Με δραστηριότητες του εύρους δυνατοτήτων του στο σπίτι, σωστά; Με συνδυασμό αυτών ακόμη καλύτερα; Με τι άλλο;

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kotsifikos είπε:

Αν το παιδί προχωρήσει περισσότερο από όσο πρέπει σε σχέση με το επίπεδο της τάξης, παίρνει κανείς το ρίσκο να βαρεθεί, να μην έχει ενδιαφέρον η διδακτική ώρα. Ως συμβουλή το λέω αυτό, ο γιος μου αυτό είχε πάθει πέρυσι και δυσκόλευε πολύ την κατάσταση, καθώς όπως έλεγε ''αυτά που λέει η δασκάλα δεν έχουν ενδιαφέρον τα ξέρω''.. Όταν ένα εξάχρονο βαριέται μέσα στην τάξη πολυ πιθανό να αναστατωθεί και να προσπαθήσει να βρει κάτι άλλο  να κάνει όση ώρα διδάσκουν αυτά τα ''βαρετά'' θέματα που το ίδιο γνωρίζει. 

Καταλαβαίνω τι θες να πεις. Από την άλλη όμως δεν γίνεται να ξέρει ένα παιδί όλα όσα διδαχθούν σε μια τάξη. Μπορεί να ξέρει να διαβάσει πχ αλλά να μην ξέρει αριθμητικη ή να γραφει σωστα. Οπότε νομίζω (και εμπειρικά μιλώντας από τα δικά μου μαθητικά χρόνια)  κάτι θα βρεθεί να του κεντρίσει το ενδιαφέρον. 

 

Όταν ένα παιδί έχει θεληση και ζητά από μόνο του  να μάθει  δεν μπορείς να μην απαντάς ή να μην εξηγείς. Και όπως αναφέρθηκε παραπάνω υπάρχουν ποικίλοι διασκεδαστικοί τρόπο να καλλιεργήσουμε την μαθηση στα παιδιά. Αν κάποια μαμά θέλει να ασχοληθεί περισσότερο στο σπιτι με τα όσα διδασκονται στο σχολείο και όχι μόνο  δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσει βιβλιο ασκησεων. 

πρίν από 8 λεπτά , samsympan είπε:

.Τον μαθητή που έχει κατακτήσει ήδη κάποιες δεξιότητες, αν στην τάξη δεν του προσφέρεται αυτό το κάτι πιο κατάλληλο για την περίπτωση σου (συμβαίνει) πως τον καλύπτουμε; Με μια εξοσχολική δραστηριότητα που να τον ιντριγκάρει, να τον εισάγει σε αυτό το επόμενο βήμα που έχει ανάγκη, μάλλον; Με δραστηριότητες του εύρους δυνατοτήτων του στο σπίτι, σωστά; Με συνδυασμό αυτών ακόμη καλύτερα; Με τι άλλο;

Ενδιαφέρουσα ερώτηση! 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

18 minutes ago, samsympan said:

Πολύ σημαντικό ζήτημα αυτό! 

Έγκειται στην ικανότητα του δασκάλου να εφαρμόσει διαφοροποιημένη παιδαγωγική εντός της τάξης για ΟΛΟΥΣ τους μαθητές. Και για αυτούς που στην έναρξη της χρονιάς εξασκούνται στις γραμμές και τους κύκλους και αυτούς που λύνουν σταυρόλεξα.

 

Όμως, πίσω στην πραγματική ζωή, "τα άκρα" είναι συνήθως ριγμένα με ότι αυτό συνεπάγεται. Και φυσικά εντός της τάξης ουδεμία αρμοδιότητα έχει κάποιος πλην του δασκάλου (και σωστό, καλώς/κακώς αυτό είναι το σωστό). Θέλω την άποψη σας. Σε αυτές τις περιπτώσεις στον μαθητή που εξασκείται στα πρώτα βήματα, τον βοηθάμε, του προτείνουμε (και οι δάσκαλοι) δραστηριότητες για να εξοικειωθεί, να μπει σε ρυθμό κλπ.Τον μαθητή που έχει κατακτήσει ήδη κάποιες δεξιότητες, αν στην τάξη δεν του προσφέρεται αυτό το κάτι πιο κατάλληλο για την περίπτωση σου (συμβαίνει) πως τον καλύπτουμε; Με μια εξωσχολική δραστηριότητα που να τον ιντριγκάρει, να τον εισάγει σε αυτό το επόμενο βήμα που έχει ανάγκη, μάλλον; Με δραστηριότητες του εύρους δυνατοτήτων του στο σπίτι, σωστά; Με συνδυασμό αυτών ακόμη καλύτερα; Με τι άλλο;

Στην τάξη του γιου μου ήταν 16 παιδιά, υπήρχε παιδί που δεν μιλούσε καν την γλώσσα, υπήρχαν παιδιά με μαθησιακά, ήταν πρακτικά αδύνατο για τη δασκάλα να προσαρμόσει το μάθημα της σύμφωνα με τις ανάγκες 16 διαφορετικών παιδιών. Σε αυτές τις περιπτώσεις μοιραία ''ρίχνουν ' το παιδί που είναι προχωρημένο, από πλευράς μου αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Στο σχολείο η δασκάλα του γιου μου έκανε ''βοηθούς'' της τα παιδιά που μαθησιακά σε υψηλότερο επίπεδο, αυτό για ένα πρωτάκι έχει μεγάλο ενδιαφέρον . Όταν λέω βοηθούς της δεν εννοώ φυσικά ότι τους έδινε ρόλο δασκάλου σε άλλο παιδί, αυτό θα ήταν καταστροφικό για την σχέση των παιδιών. Πχ να μοιράσουν βιβλία, να μαζέψουν βιβλία, να διαβάσουν την εκφώνηση της άσκησης και άλλα τέτοια ανάλογα με την ημέρα πάντα. Στο κέντρο μελέτης διάβαζε με παιδιά της δευτέρας δημοτικού κάτι που τον ενθουσίαζε πάρα πολύ και μπορώ να πω πως βοήθησε ιδιαίτερα.

Από δραστηριότητες πηγαίνει στο ωδείο μία φορά την εβδομάδα, έχουμε δώσε βαρύτητα στα αθλήματα η αλήθεια είναι καθώς επίσης βοηθούν να αναπτύξει σημαντικές ικανότητες. Τις ώρες που είναι σπίτι και βαριέται (να παίξει) θα πάρει ένα βιβλίο να διαβάσει, από λουκυ λουκ έως Ελληνική μυθολογία.

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 12 λεπτά , kotsifikos είπε:

Στην τάξη του γιου μου ήταν 16 παιδιά, υπήρχε παιδί που δεν μιλούσε καν την γλώσσα, υπήρχαν παιδιά με μαθησιακά, ήταν πρακτικά αδύνατο για τη δασκάλα να προσαρμόσει το μάθημα της σύμφωνα με τις ανάγκες 16 διαφορετικών παιδιών.

Είναι δυνατόν. Θέλει μελέτη όμως από τον δάσκαλο, θέλει χρόνο, θέλει διάθεση, θέλει κίνητρο, θέλει προγραμματισμό, θέλει υποστήριξη, θέλει... θέλει...

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Mama_Anesti_ said:

Καταλαβαίνω τι θες να πεις. Από την άλλη όμως δεν γίνεται να ξέρει ένα παιδί όλα όσα διδαχθούν σε μια τάξη. Μπορεί να ξέρει να διαβάσει πχ αλλά να μην ξέρει αριθμητικη ή να γραφει σωστα. Οπότε νομίζω (και εμπειρικά μιλώντας από τα δικά μου μαθητικά χρόνια)  κάτι θα βρεθεί να του κεντρίσει το ενδιαφέρον. 

 

Όταν ένα παιδί έχει θεληση και ζητά από μόνο του  να μάθει  δεν μπορείς να μην απαντάς ή να μην εξηγείς. Και όπως αναφέρθηκε παραπάνω υπάρχουν ποικίλοι διασκεδαστικοί τρόπο να καλλιεργήσουμε την μαθηση στα παιδιά. Αν κάποια μαμά θέλει να ασχοληθεί περισσότερο στο σπιτι με τα όσα διδασκονται στο σχολείο και όχι μόνο  δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσει βιβλιο ασκησεων. 

Ενδιαφέρουσα ερώτηση! 

Δε νομίζω ότι κατάλαβες τι λέω.

Δεν ανέφερα κάπου ότι δεν πρέπει να εξηγούμε και να απαντάμε στο παιδιά μας, είπα πως ένας γονιός δεν γίνεται να έχει τον ρόλο του δασκάλου (να μάθει στο παιδί πως να γράφει-διαβάζει-τα νούμερα-πως να κάνει προσθέσεις και αφαιρέσεις κ.α ) καθώς το σύστημα του σχολείου είναι διαφορετικό, ήταν πολύ ξεκάθαρη η απάντηση μου. Αφορούσε αποκλειστικά το διδακτικό κομμάτι της δασκάλας.

Επίσης, είναι διαφορετικό να κάνει κάποιος πράγματα επειδή θέλει το παιδί να προχωρήσει μαθησιακά στην πρώτη δημοτικού -η οποία είναι πολύ σημαντική τάξη - και άλλο πχ να μαθαίνει για τους πλανήτες επειδή του αρέσει το διάβασμα. Δεν έχει σχέση η παρέμβαση του γονέα διδακτικά στο σχολείο με την παρότρυνση να εμπλουτίσει ένα παιδί τις γενικές του γνώσεις.

 

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 53 λεπτά , kotsifikos είπε:

Δε νομίζω ότι κατάλαβες τι λέω.

Δεν ανέφερα κάπου ότι δεν πρέπει να εξηγούμε και να απαντάμε στο παιδιά μας, είπα πως ένας γονιός δεν γίνεται να έχει τον ρόλο του δασκάλου (να μάθει στο παιδί πως να γράφει-διαβάζει-τα νούμερα-πως να κάνει προσθέσεις και αφαιρέσεις κ.α ) καθώς το σύστημα του σχολείου είναι διαφορετικό, ήταν πολύ ξεκάθαρη η απάντηση μου. Αφορούσε αποκλειστικά το διδακτικό κομμάτι της δασκάλας.

Επίσης, είναι διαφορετικό να κάνει κάποιος πράγματα επειδή θέλει το παιδί να προχωρήσει μαθησιακά στην πρώτη δημοτικού -η οποία είναι πολύ σημαντική τάξη - και άλλο πχ να μαθαίνει για τους πλανήτες επειδή του αρέσει το διάβασμα. Δεν έχει σχέση η παρέμβαση του γονέα διδακτικά στο σχολείο με την παρότρυνση να εμπλουτίσει ένα παιδί τις γενικές του γνώσεις.

 

Όχι, δεν είπα πως το ανέφερες. Είχα στο μυαλό μου την θέληση του παιδιού να μάθει περισσότερα σε σχέση με την επιθυμία του γονιού να εμπλουτίσει τις μαθησιακές γνώσεις του παιδιού. 

 

Προσωπικό παράδειγμα: δεν θέλω να λέω περισσότερα από όσα ήδη ξέρει ο γιος μου, αλλά με ρωτάει  πράγματα στα μαθηματικά που μπαίνω σε σκέψη αν πρέπει να απαντησω. Προχτές είδε βιβλίο μαθηματικών της α γυμνασίου και συγκεκριμένα έπεσε το μάτι του στο α*1=α. Με ρωτούσε τι είναι, τελικα του εξήγησα πως πίσω από το άλφα μπορεί να κρύβεται οποιαδήποτε αριθμός και συμφώνησε πως μια φορά αν βάλουμε έναν αριθμο μας κάνει τον εαυτό του.  (Με έχει ρωτήσει και για τον άγνωστο x! :shock: )

 

Εντελει συμφωνώ μαζί σου πως δεν πρεπει τα προχωράμε μαθησιακά, για αυτό διχάζομαι  στο πως να απαντήσει ο γονιός  όταν δεχεται τετοιες ερωτήσεις. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Mama_Anesti_ said:

Όχι, δεν είπα πως το ανέφερες. Είχα στο μυαλό μου την θέληση του παιδιού να μάθει περισσότερα σε σχέση με την επιθυμία του γονιού να εμπλουτίσει τις μαθησιακές γνώσεις του παιδιού. 

 

Προσωπικό παράδειγμα: δεν θέλω να λέω περισσότερα από όσα ήδη ξέρει ο γιος μου, αλλά με ρωτάει  πράγματα στα μαθηματικά που μπαίνω σε σκέψη αν πρέπει να απαντησω. Προχτές είδε βιβλίο μαθηματικών της α γυμνασίου και συγκεκριμένα έπεσε το μάτι του στο α*1=α. Με ρωτούσε τι είναι, τελικα του εξήγησα πως πίσω από το άλφα μπορεί να κρύβεται οποιαδήποτε αριθμός και συμφώνησε πως μια φορά αν βάλουμε έναν αριθμο μας κάνει τον εαυτό του.  (Με έχει ρωτήσει και για τον άγνωστο x! :shock: )

 

Εντελει συμφωνώ μαζί σου πως δεν πρεπει τα προχωράμε μαθησιακά, για αυτό διχάζομαι  στο πως να απαντήσει ο γονιός  όταν δεχεται τετοιες ερωτήσεις. 

 

 

 

Εγώ απαντάω σε ότι ρωτάει , με πολύ πολύ απλό τρόπο βέβαια ώστε να μπορέσει και ο ίδιος να το καταλάβει.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

πρίν από 18 λεπτά , μαγιοπουλας είπε:

Μαμα Ανεστη του τράβηξε την προσοχή το αστεράκι μάλλον.Κ το γράμμα α που ήδη ξέρει.

Πιθανότατα! Έχει κλίση στα μαθηματικά οπότε δεν χάνει ευκαιρία να ρωτάει! 

Link to comment
Share on other sites

Δεν διαφωνω για την κλιση.Το συγκεκριμενο ομως ειναι γιατι του τραβηξε οπτικα το εμδιαφερον .Τα παιδιά αυτης της ηλικίας σκαλωνουν στα συμβουλα.Τους αρέσουν.

Πω πω,ένα αστέρι δίπλα στο γράμμα θα σκέφτηκε ίσως. Του άρεσε.

 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, μαγιοπουλας said:

Δεν διαφωνω για την κλιση.Το συγκεκριμενο ομως ειναι γιατι του τραβηξε οπτικα το εμδιαφερον .Τα παιδιά αυτης της ηλικίας σκαλωνουν στα συμβουλα.Τους αρέσουν.

Πω πω,ένα αστέρι δίπλα στο γράμμα θα σκέφτηκε ίσως. Του άρεσε.

 

Πράγματι αυτό με τα σύμβολα το έχω προσέξει και με τον  γιο μου, ισχύει ότι σκαλώνουν στα σύμβολα .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 εβδομάδες μετά...

Πώς πάνε τα πρωτάκια σας; Πώς σας φάνηκε εσάς η αναβάθμιση στο δημοτικό;

Εδώ για μένα πολύ τρέξιμο καθημερινά για σχολείο, δουλειά και απογευματινές δραστηριότητες, τώρα πια τα ΣΚ αντί να γυρνάμε, ανυπομονούμε να τα περνάμε αραχτοί σπίτι παίζοντας ελεύθερα. Τη βδομάδα έχουμε ελεύθερο μόνο ένα απόγευμα, τις υπόλοιπες μέρες υπάρχει πάντα κάποια δραστηριότητα. Σχεδόν να φάμε δεν προλαβαίνουμε οι ενήλικες. 

 

Κάναμε την πρώτη μας συνάντηση με τη δασκάλα, που μας ανέλυσε το πλάνο του έτους και τα σημεία που θα πρέπει να προσέξουμε στην οργάνωση του διαβάσματος και στα γράμματα και τους αριθμούς. Γνωρίσαμε τις δασκάλες των ειδικοτήτων επίσης, έχουν 3 μέρες γυμναστική, 2 αγγλικά χωρίς γράψιμο/μελέτη για το σπίτι, 1 πληροφορική και 2 εικαστικά. Σε δημόσιο είμαστε. 

Από διάβασμα στο σπίτι έχουμε συνήθως 1-3 σελίδες σύνολο για την ώρα (μαθηματικά+γλώσσα μαζί), να λύσουν τις ασκήσεις και να χρωματίσουν τις ζωγραφιές έπειτα με ξυλομπογιές.

 

Πήραμε τελικά και της ischool συμπληρωματικά τα βοηθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών τα α΄ τεύχη για τον μεγάλο και τα παίζω-λύνω-μαθαίνω για τον μικρό. Τα έχω στα γραφεία τους και τα βγάζουν όταν ζητάνε "δουλειά γραφείου". Δεν τους πιάνει αυτό κάθε ΣΚ, αλλά αρκετά συχνά και θέλω να υπάρχει πάντα κάτι διαθέσιμο. Δεν τα παρακολουθώ, μόνο αν χρειαστούν βοήθεια στην εκφώνηση, και γενικά τα διαχειρίζονται ελεύθερα. Παλιότερα είχα τα "μεγαλώνω, μαθαίνω, αλλάζω" από μεταίχμιο και τα τελείωσαν, αλλά της ischool μου αρέσουν καλύτερα. 


Το καλό είναι ότι πετύχαμε το σύστημα να διαβάζει ακριβώς μετά το σχολείο και την Παρασκευή για τη Δευτέρα. Μάλλον η α΄ δημοτικού είναι τύχη μπροστά σε κάτι ε' δημοτικού που βλέπω από φίλες μου. Ωστόσο στη συνάντησή μας μερικοί γονείς έλεγαν ότι τους παίρνουν και 2 ώρες οι 3 σελίδες φωτοτυπία, που μάλλον βασανιστήριο μου φάνηκε για α΄ δημοτικού. Εσάς οι δασκάλες τι βάζουν από όγκο δουλειάς; Εμάς μας πέταξε ότι θεωρεί το 2ωρο έναν μέσο όρο διαβάσματος (στο οποίο φρίκαρα και μόνο στην ιδέα). Το βρίσκω εντελώς αναντίστοιχο για την ηλικία τους. 

Επεξεργάστηκαν by chv
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

πρίν από 34 λεπτά , chv είπε:

Πώς πάνε τα πρωτάκια σας; Πώς σας φάνηκε εσάς η αναβάθμιση στο δημοτικό;

Εδώ για μένα πολύ τρέξιμο καθημερινά για σχολείο, δουλειά και απογευματινές δραστηριότητες, τώρα πια τα ΣΚ αντί να γυρνάμε, ανυπομονούμε να τα περνάμε αραχτοί σπίτι παίζοντας ελεύθερα. Τη βδομάδα έχουμε ελεύθερο μόνο ένα απόγευμα, τις υπόλοιπες μέρες υπάρχει πάντα κάποια δραστηριότητα. Σχεδόν να φάμε δεν προλαβαίνουμε οι ενήλικες. 

 

Κάναμε την πρώτη μας συνάντηση με τη δασκάλα, που μας ανέλυσε το πλάνο του έτους και τα σημεία που θα πρέπει να προσέξουμε στην οργάνωση του διαβάσματος και στα γράμματα και τους αριθμούς. Γνωρίσαμε τις δασκάλες των ειδικοτήτων επίσης, έχουν 3 μέρες γυμναστική, 2 αγγλικά χωρίς γράψιμο/μελέτη για το σπίτι, 1 πληροφορική και 2 εικαστικά. Σε δημόσιο είμαστε. 

Από διάβασμα στο σπίτι έχουμε συνήθως 1-3 σελίδες σύνολο για την ώρα (μαθηματικά+γλώσσα μαζί), να λύσουν τις ασκήσεις και να χρωματίσουν τις ζωγραφιές έπειτα με ξυλομπογιές.

 

Πήραμε τελικά και της ischool συμπληρωματικά τα βοηθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών τα α΄ τεύχη για τον μεγάλο και τα παίζω-λύνω-μαθαίνω για τον μικρό. Τα έχω στα γραφεία τους και τα βγάζουν όταν ζητάνε "δουλειά γραφείου". Δεν τους πιάνει αυτό κάθε ΣΚ, αλλά αρκετά συχνά και θέλω να υπάρχει πάντα κάτι διαθέσιμο. Δεν τα παρακολουθώ, μόνο αν χρειαστούν βοήθεια στην εκφώνηση, και γενικά τα διαχειρίζονται ελεύθερα. Παλιότερα είχα τα "μεγαλώνω, μαθαίνω, αλλάζω" από μεταίχμιο και τα τελείωσαν, αλλά της ischool μου αρέσουν καλύτερα. 


Το καλό είναι ότι πετύχαμε το σύστημα να διαβάζει ακριβώς μετά το σχολείο και την Παρασκευή για τη Δευτέρα. Μάλλον η α΄ δημοτικού είναι τύχη μπροστά σε κάτι ε' δημοτικού που βλέπω από φίλες μου. Ωστόσο στη συνάντησή μας μερικοί γονείς έλεγαν ότι τους παίρνουν και 2 ώρες οι 3 σελίδες φωτοτυπία, που μάλλον βασανιστήριο μου φάνηκε για α΄ δημοτικού. Εσάς οι δασκάλες τι βάζουν από όγκο δουλειάς; Εμάς μας πέταξε ότι θεωρεί το 2ωρο έναν μέσο όρο διαβάσματος (στο οποίο φρίκαρα και μόνο στην ιδέα). Το βρίσκω εντελώς αναντίστοιχο για την ηλικία τους. 

Καλησπέρα! Με το σχολείο μια χαρά τα πάμε με τις ιωσεις πάλι όχι! Κάθε Παρασκευή έχουμε και κάτι!

 

Ενημερωτικη συναντηση δεν έχουμε κάνει ακόμα. 

 

Συνήθως για το σπίτι έχουμε μια σελίδα από το τετράδιο πρώτης γραφης, μια η δυο φωτοτυπίες, ανάγνωση,ορθογραφία κ κάπου κάπου κάποιες εργασίες στο τετράδιο της γλώσσας. Μας παίρνει τρία τέταρτα περίπου αλλά με παιχνίδια. 

 

Προσωπικά μου φαίνεται αρκετη η ώρα διαβάσματος, καλη ώστε το παιδί να συγκεντρώνεται και να μην κουράζεται.  

 

Θα ήθελα να ρωτήσω, περίπατος αποφασίζεται αυθόρμητα στο δημοτικό ή γίνεται προγραμματισμένα με άδεια κηδεμόνα? 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 29 λεπτά , Mama_Anesti_ είπε:

Καλησπέρα! Με το σχολείο μια χαρά τα πάμε με τις ιωσεις πάλι όχι! Κάθε Παρασκευή έχουμε και κάτι!

 

Ενημερωτικη συναντηση δεν έχουμε κάνει ακόμα. 

 

Συνήθως για το σπίτι έχουμε μια σελίδα από το τετράδιο πρώτης γραφης, μια η δυο φωτοτυπίες, ανάγνωση,ορθογραφία κ κάπου κάπου κάποιες εργασίες στο τετράδιο της γλώσσας. Μας παίρνει τρία τέταρτα περίπου αλλά με παιχνίδια. 

 

Προσωπικά μου φαίνεται αρκετη η ώρα διαβάσματος, καλη ώστε το παιδί να συγκεντρώνεται και να μην κουράζεται.  

 

Θα ήθελα να ρωτήσω, περίπατος αποφασίζεται αυθόρμητα στο δημοτικό ή γίνεται προγραμματισμένα με άδεια κηδεμόνα? 

 

 

 

Σίγουρα προγραμματισμένα πιστεύω. Ήδη εμάς μας ζήτησαν μια υπεύθυνη δήλωση για εκδρομή που προγραμματίζουν. Αυθόρμητα δεν νομίζω, αν και θυμάμαι ότι για εκδρομές στο κοντινό πάρκο με το δικό μου σχολείο προ αμνημονεύτων δεν ζητούσαν άδεια φυσικά, ήταν κάτι απρόβλεπτο για εμάς και για τους γονείς μας. Οπότε ίσως έχει να κάνει με το αν θα μπουν σε πούλμαν για τη μετακίνηση ή όχι. 

Οι δύο ώρες μου φάνηκαν υπερβολή, όχι για τον όγκο, που σίγουρα είναι θέμα δασκάλας, αλλά για την ηλικία. Δεν είναι δυνατόν να μην κουράζεται 6χρονο παιδάκι με δίωρη μελέτη. Χάνεται το νόημα πια πιστεύω στο 2ωρο. Για την ώρα εμάς μας παίρνει 20λεπτο για 3 σελίδες, όμως δεν έχουμε ακόμα ανάγνωση, ορθογραφία. Αλλά και πάλι, 2ωρο δεν θα τον άφηνα, κάτι θα προσπαθούσα να αλλάξω.

Link to comment
Share on other sites

κ εμεις μια χαρα προς το παρον,αλλα ειναι κ πολυ χαλαρα

αυριο συναντηση

γενικα επειδη τα εζησα πολυ προσφατα με την αδερφη του ειναι πιο απλο,αλλα ειναι ωραιο που τον βλεπω να μεγαλωνει κ να γινεται πιο ανεξαρτητος

κ εμεις αμεσως μετα το σχολειο αφου φανε διαβαζουμε,κ ετσι καποιες μερες μενει κ ωρα για βολτα οσο ο καιρος ειναι καλος.ως τωρα δ αφηνουμε για σ/κ αλλα λογικα μεσα στην χρονια θα γινει κ αυτο

ετσι κ αλλιως ετυχε να μεινουν τα αγγλικα της μεγαλης κ επαναληψη

ως τωρα ειχε μια φορα αναγνωση,2φορες στο τετραδιο πρωτης γραφης,κ συνηθως 2φυλλαδια

κ απο χρονο ειμαστε στα 15-30'

οπως βλεπεις αλλα παιδια τα 3φυλλαδια τα κανουν σε λιγοτερο απο ωρα,αλλα θελουν διωρο.οποτε ειναι κ στο παιδι

αλλα γενικα πανω απο ωρα το θεωρω υπερβολη για πρωτακι

σιγουρα εξαρταται απο το παιδι.κ λογικο οταν ξεκινησουν τα πρωτα γραψιματα να υπαρχει μια "αργοπορια",αλλα ειναι μεχρι να μαθουν

δ ξερω ακριβως τι γινεται στην πεμπτη,αλλα εκει πλεον τα παιδια εχουν κ μια αυτονομια.στο πρωτακι πρεπει να εισαι απο πανω

εννοειται ηδη εχουμε τι κλασικες μυξες που πανε σετ με το σχολειο.ο μικρος την προηγουμενη παρασκευη,η κορη αυτην,κ ενδιαμεσα ολη την εβδομαδα ο αντρας μου που περασε ιωση κανονικοτατα κ βαρια εκτος πυρετου

εκδρομη με ενημερωση κ αδεια γονεα ειναι για τυπου εκπαιδευτικες σε μουσειο.τον κλασικο περιπατο,μια φορα τον μηνα συνηθως,αν ειναι κ η αποσταση κοντινη,δ χρειαζεται να υπαρχει ενημερωση.αν κ περυσι η δασκαλα της κορης μου μας εστελνε στην ομαδικη,για να παρουν μικροτερες τσαντες,παραπανω φαι κ κουβερτες να καθονται,γτ πανε στο γηπεδο

Link to comment
Share on other sites

Να σημειώσω μόνο το εξής, η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, χρόνια τώρα, ζητάει από τους δασκάλους να μειώσουν τις φωτοτυπίες στο ελάχιστο. 

Από εκεί και πέρα, σε επιμορφωτικά σεμινάρια που γίνονται κατά καιρούς σε εκπαιδευτικούς από τις περιφερειακές διευθύνσεις, τονίζεται ότι ο χρόνος μελέτης στην πρώτη δημοτικού δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 15 λεπτά. (μιλάμε για τον ουσιαστικό χρόνο κατά τον οποίο το παιδί είναι συγκεντρωμένο). Με διακοπές, τη μισή ώρα. 

Από την άλλη, έχει γονείς που αν δε δουν φωτοτυπία στη τσάντα, πιστεύουν ότι δε γίνεται δουλειά.

 

Εμάς πέρυσι είχαν συνήθως μια φωτοτυπία για το σπίτι + αντιγραφή ή ορθογραφία και ανάγνωση. Η φωτοτυπία ήταν μια μέρα γλώσσα, μία μαθηματικά. Υπήρχαν ωστόσο μέρες που μπορεί να είχαν μόνο αντιγραφή ή ορθογραφία-ανάγνωση ή μόνο φωτοτυπία. Το σαββατοκύριακο μπορεί να είχαν 2 φωτοτυπίες. 

Δευτέρα δημοτικού, μέχρι στιγμής συνεχίζουν στο ίδιο μοτίβο.

 

Μετά το covid στο σχολείο μας τουλάχιστον, οι περίπατοι σταμάτησαν εντελώς, αν και εξακολουθούν και προβλέπονται από τη νομοθεσία. Επιτρέπονται έως 5 περίπατοι, σε κοντινή απόσταση συνήθως(με τα πόδια) και αποφασίζονται από το σύλλογο διδασκόντων χωρίς να απαιτείται ενημέρωση γονέων, αλλά με ενημέρωση της διεύθυνσης εκπαίδευσης. Μόνο αν υπάρχει μεταφορικό μέσο, απαιτείται έγκριση γονέα. Οι εκπαιδευτικές εκδρομές είναι άλλο πράγμα, εκεί συνήθως υπάρχει οικονομική επιβάρυνση (καθώς έχει μεταφορά ή και εισιτήριο χώρου). Σε αυτές, εννοείται υπάρχει όχι απλά ενημέρωση γονέων αλλά απαιτείται να δώσει και την έγκρισή του ο γονιός. Πρέπει να έχει συμμετοχή για να γίνει αλλά δεν ξέρω αν υπάρχει μέριμνα για τα λιγοστά παιδάκια που δεν πάνε. Εμάς ο σύλλογος συνήθως καλύπτει τα έξοδα σε οικογένειες που γνωρίζει ότι δεν μπορούν, ώστε να μη μένει κανένα πίσω. 

Link to comment
Share on other sites

23 ώρες πρίν, chv είπε:

α. Δεν είναι δυνατόν να μην κουράζεται 6χρονο παιδάκι με δίωρη μελέτη. Χάνεται το νόημα πια πιστεύω στο 2ωρο

Κάποια παιδιά, κι ο γιος μου μαζί, δεν είναι καν έξι χρόνων. Οπότε φαντάζεσαι πόσο δύσκολο είναι να συγκεντρωθούν για τόση ώρα! 

 

 

Link to comment
Share on other sites

23 ώρες πρίν, vicky86 είπε:

οπως βλεπεις αλλα παιδια τα 3φυλλαδια τα κανουν σε λιγοτερο απο ωρα,αλλα θελουν διωρο.οποτε ειναι κ στο παιδι

Συμφωνώ! Εμας σήμερα έφερε για εργασία για το σπίτι 3σελ. φωτοτυπίες και μια σελ.στο τετράδιο μαθηματικών... γκουχ λέω από μέσα μου. Κυρίως γιατί τις προηγούμενες μέρες είχε 1 σελ. αντε και καμια ασκησούλα. Την ρωτάω: "Για αύριο είναι;" μου απαντά με μια φυσικότητα ναι! Εν τελει χωρις να πω κάτι, έπιασε και τα ετοίμασε στο 15' πριν στρώσω τραπέζι... "Για να μην τα έχω μετά" είπε. Φιουυυ ξεφύσηξα από μέσα μου. Αλλά ξέρω πολύ καλά οτι το παιδί μου δεν είναι ακριβώς η νόρμα σε αυτό το κομμάτι κι απόψε θα υπάρχει θέμα με συμμαθητές της και λογικό. Παιδιά που θα σηκωθούν 10 φορές από το τραπέζι πριν τελειώσουν την εργασία, παιδιά που θέλουν χρόνο στην γραφή, γονείς που θα γυρίσουν αργά από την εργασία τους και αντε ταλαιπωρημένοι να τσεκάρουν αν,τι και πως το παιδί διάβασε, κλπ κλπ.

Συνάντηση έχουμε την επόμενη εβδομάδα. Και γενικά η περιρρέουσα ατμόσφαιρα είναι αρνητική προς το διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας (χτισμένη τα τελευταία έτη από γονείς μεγαλυτέρων μαθητών) και από την μία το θεωρώ άδικο (είναι πολύ νωρίς οι γονείς πρωτακίων να κρίνουμε ακόμη) από την άλλη ανησυχώ παραπάνω από ότι από μόνη μου, που αναγνωρίζω πως είμαι πεσιμίστρια επί του θέματος (μωρέ κάτι ξέρουν κάτι ξέρουν). Κρίμα πάντως εκατέρωθεν.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, samsympan είπε:

Συμφωνώ! Εμας σήμερα έφερε για εργασία για το σπίτι 3σελ. φωτοτυπίες και μια σελ.στο τετράδιο μαθηματικών... γκουχ λέω από μέσα μου. Κυρίως γιατί τις προηγούμενες μέρες είχε 1 σελ. αντε και καμια ασκησούλα. Την ρωτάω: "Για αύριο είναι;" μου απαντά με μια φυσικότητα ναι! Εν τελει χωρις να πω κάτι, έπιασε και τα ετοίμασε στο 15' πριν στρώσω τραπέζι... "Για να μην τα έχω μετά" είπε. Φιουυυ ξεφύσηξα από μέσα μου. Αλλά ξέρω πολύ καλά οτι το παιδί μου δεν είναι ακριβώς η νόρμα σε αυτό το κομμάτι κι απόψε θα υπάρχει θέμα με συμμαθητές της και λογικό. Παιδιά που θα σηκωθούν 10 φορές από το τραπέζι πριν τελειώσουν την εργασία, παιδιά που θέλουν χρόνο στην γραφή, γονείς που θα γυρίσουν αργά από την εργασία τους και αντε ταλαιπωρημένοι να τσεκάρουν αν,τι και πως το παιδί διάβασε, κλπ κλπ.

Συνάντηση έχουμε την επόμενη εβδομάδα. Και γενικά η περιρρέουσα ατμόσφαιρα είναι αρνητική προς το διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας (χτισμένη τα τελευταία έτη από γονείς μεγαλυτέρων μαθητών) και από την μία το θεωρώ άδικο (είναι πολύ νωρίς οι γονείς πρωτακίων να κρίνουμε ακόμη) από την άλλη ανησυχώ παραπάνω από ότι από μόνη μου, που αναγνωρίζω πως είμαι πεσιμίστρια επί του θέματος (μωρέ κάτι ξέρουν κάτι ξέρουν). Κρίμα πάντως εκατέρωθεν.

 

Χρυσός κανόνας για ότι ακούς από γονείς: Κράτα μικρό καλάθι. Προσπάθησε να μείνεις ανεπηρέαστη, μείνε στην εντύπωση που σχηματίζεις εσύ και το τι εισπράττει το παιδί σου - εννοείται δε μιλάμε για τρανταχτά πράγματα. Όταν και εφόσον τα βρεις όλα αρνητικά, τότε ναι συζήτησε το με περισσότερους γονείς.

Στο τμήμα μας, όλοι οι γονείς είμαστε απίστευτα ευχαριστημένοι από τη δασκάλα. Υπάρχει ωστόσο μια μαμά με ένα παιδάκι που εξαρχής δεν τα πήγε καλά μαζί της, παιδί βέβαια χωρίς κανένα όριο, με προβλήματα κοινωνικοποίησης και συμπεριφοράς (όχι μη νευροτυπικό), που η συμπεριφορά της δασκάλας και οι απαιτήσεις της, του έκαναν τη ζωή "δύσκολη". Για αυτή τη μαμά, η δασκάλα μας είναι αγροίκος που τρομοκρατεί τα παιδιά. Και παράλληλα μιλάμε για τη δασκάλα που όταν σχολάνε, τα παιδιά είναι κρεμασμένα επανω της σα τσαμπιά, τα αγκαλιάζει, είναι γελαστή, τα πειράζει, ό,τι πιο ζεστό θα ήθελες για ένα πρωτάκι.

Το ίδιο και με τις εργασίες. Είναι στο παιδί, στην οικογένεια, στο χώρο που διαβάζει, ένα σωρό παράγοντες. Η δασκάλα μας εμάς μας είχε πει να προσέξουμε πολύ τη ρουτίνα. Να γίνει δηλαδή συνήθεια το "τελειώνουμε με τα μαθήματα για να έχουμε χρόνο για άλλα'. Ηταν επίσης πολύ συγκεκριμένη για το χώρο, να έχει καλό φως, ησυχία, νερό διαθέσιμο αλλά όχι πολλά ερεθίσματα. Ας είναι στη κουζίνα την ώρα που μαγειρεύουμε, όχι στο σαλόνι, όχι σε δωμάτιο με παιχνίδια ολούθε αλλά τακοποιημένα. Τα διαλείμματα να είναι χρονομετρημένα και να ξέρει το παιδί εξαρχής ότι είναι μικρά. Και πάντα χωρίς εκνευρισμό από μέρους μας, με υπομονή.

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 15 λεπτά , vtgian είπε:

Χρυσός κανόνας για ότι ακούς από γονείς: Κράτα μικρό καλάθι. Προσπάθησε να μείνεις ανεπηρέαστη, μείνε στην εντύπωση που σχηματίζεις εσύ και το τι εισπράττει το παιδί σου - εννοείται δε μιλάμε για τρανταχτά πράγματα. Όταν και εφόσον τα βρεις όλα αρνητικά, τότε ναι συζήτησε το με περισσότερους γονείς.

Πολύ σωστό σχόλιο κι αυτό! Συμφωνώ. Προσωπικά πλην μετρημένων ανθρώπων εγώ, δεν τα συζητάω κιόλας. Αν θέλει να μου πει ο άλλος καλώς. Αλλά σπάνια θα το αναπαράγω με λεπτομέρειες. Και αν δεν κολλάει κάπου πολύ δεν θα πω ούτε την γνώμη μου. Στρογγυλές κουβέντες που λέμε γιατί είμαι της άποψης οτι κι όλα σχετικά είναι, και ραδιοαρβύλες κυκλοφορούν και πάνω στον πόνο του ο άλλος μπορεί να πει κάτι και να κάνει κύκλο καταλήγοντας σε λάθος αφτιά και δεν θέλω να είμαι μέρος του κύκλου.

Link to comment
Share on other sites

εμεις καναμε ενημερωση.γενικα πηγε καλα γτ ειναι κ πολυ γενικα τα πραγματα.ειπε οτι τα πρωτακια κτ που της εκανε εντυπωση οτι καθονται στη θεση τους.μιλανε αρκετα με συμμαθητες,ετσι αλλαξε σε καποια θεσεις.κ μεσα στην χρονια θα γινονται αλλαγες.λιγο τι περιπου θα βαζει,πως θελει να διαβαζουμε σπιτι

πιστευω μας καταλαβαινει γτ η μικρη κορη της φετος ειναι πρωτη

τονισε οτι στα πρωτακια κοιτανε κ την συμπεριφορα

γενικα ειναι λιγα παιδακια,κ αυτο πιστευω ειναι καλο,γτ εχει καποιες δυσκολιες σαν τμημα

απλα οταν διαβαζουμε ειπε να ειμαστε εκει 100% ωστε να δειχνουμε στο παιδι κ εμεις οτι δινουμε σημασια.

με μικρα διαλλειμματα αν ειναι απαραιτητο

οταν λετε ενα φυλλαδιο εννοειται μονο απο την μια μερια;οποτε 3 ειναι ενα μπρος-πισω κ ενα μονο μπροστα;

συμφωνω με οσα λεει η vtgian,μας τα ειπε κ η δασκαλα.ρουτινα,οχι περισπασμους,κ συγκεκριμενο χρονο

αλλα δ ηταν πολυ θετικη να φτιαξει ομαδα για να μιλαμε.ευτυχως εγινε απο τις μαμαδες

Link to comment
Share on other sites

Όλο ερωτήσεις κάνω, πρωτακι κι εγώ! 

 

Τα γράμματα τα διορθώνετε?

 

Δεν έχουμε σχετική ενημέρωση αλλά διχάζομαι λίγο στο ζήτημα. Από την μία σκέφτομαι πως πρέπει να τα διορθώνω για να μάθει το χεράκι σωστή την κίνηση από την άλλη λέω μήπως η δασκάλα θέλει να δει τα λάθη, μήπως το πολύ το γράψε σβήσε είναι απογοητευτικό για το παιδί. 

 

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...