Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Δημοτικό σχολείο χωρίς homework


magefi

Recommended Posts

Καλησπέρα σας,

Είμαι σε αναζήτηση δημοτικού και θα ήθελα την άποψή σας για το εξής θέμα: θέλω ένα δημοτικό στο οποίο να γίνεται όλη η δουλειά εκεί και να μην υπάρχει εργασία στο σπίτι. Επίσης στο σχολείο να τελειώνει και η εκμάθηση ξένων γλωσσών, κυρίως αγγλικά. Που σημαίνει ότι το παιδί δε θα χει φροντιστηρια ή ιδιαίτερα εκτός.

Από ότι έχω δει το βρετανικό σύστημα (st.catherines, byron, campion) έχουν αυτή τη φιλοσοφία αλλά πρέπει να ακολουθήσει άλλο πρόγραμμα σπουδών το παιδί. Αναρωτιόμουν λοιπόν αν υπάρχει κάποιο άλλο σχολείο που να καλύπτει την απαίτησή μου.

Ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Καλησπέρα, ο Διονύσιος Σολωμός στην Αγία Παρασκεύη ακολουθεί τέτοιο σύστημα, τουλάχιστον στην Α και Β δημοτικού, όπου η τσάντα μένει στο σχολείο, μετά αν δεν απατώμαι, έχει λίγη δουλειά στο σπίτι). Έχει τη φήμη πολύ καλού σχολείου όπου γίνεται ουσιαστική δουλειά και ξέρω οικογένειες με παιδιά εκεί που το επιβεβαιώνουν. Το είχα δει κι εγώ γιατί συμφωνώ με τη φιλοσοφία του no homework αλλά δεν μας βόλευε για άλλους λόγους.

 

Τα παραπάνω ισχύουν για το πρόγραμμα ως τις 2.30. Εναλλακτικά, τα περισσότερα ιδιωτικά προσφέρουν και μελέτη μετά το βασικό πρόγραμμα, οπότε το παιδί έρχεται κατά τις 4.30 αλλά διαβασμένο. Αν κατάλαβα καλά το ποστ σου όμως, εσύ ψάχνεις την πρώτη περίπτωση, σωστά;

Link to comment
Share on other sites

Από προσωπική μου εμπειρία παρόμοιο σύστημα ακολουθεί η Γεννάδειος στον Άλιμο. Δευτερα δημοτικού το διάβασμα στα Ελληνικά είναι της τάξης των 15 με 20 λεπτά. Στο σχολείο κάνουν πάααρα πολύ δουλειά. Καλή η δουλεια στις ξένες γλώσσες με μελετη στο σπίτι αντίστοιχη των Ελληνικών.

 

Να κάνω όμως μία παρατήρηση, πάλι από προσωπική εμπειρία. Η μελέτη στο σπίτι δεν είναι δυνατόν να μηδενιστεί. Ακόμα και στην μελέτη να μείνει το παιδί θα πρέπει να κάνει στο σπίτι την ανάγνωση (αν την κάνουν στο σχολείο θα ενοχλούν ο ένας τον άλλον). Επίσης, στις μεγαλύτερες τάξεις πάλι κάποια θεωρητικά θα πρέπει να τα ολοκληρώνει στο σπίτι. Τουλάχιστον αυτό βλέπω εγώ να γίνεται.

 

Επίσης, δεν έχουν όλα τα παιδιά τον ίδιο ρυθμό. Αυτό θα πρέπει επίσης να το λάβεις υπόψη σου. Για αυτό που το δικό μου το παιδί χρειάζεται 15 λεπτά, το δικό σου μπορεί να χρειάζεται 5 και κάποιο άλλο 1 ώρα. Το σχολείο θα δώσει την γενική κατεύθυνση, αλλά το πόση ώρα θα ασχοληθεί το παιδι στο σπίτι εξαρτάται τελικά και από το ίδιο.

Link to comment
Share on other sites

H Γενναδιος ποτε το αλλαξε το συστημα? Μεχρι προπερσι τουλαχιστον, μια χαρα κανονικες εργασιες εβαζαν για το σπιτι.

Χωρις να εχω προσωπικη εμπειρια, μου ειπε μαμα για το μοντεσοριαννο μαρια γουδελη οτι δεν διαβαζουν καθολου στο σπιτι τα παιδια της. Ακομη και σε μεγαλυτερες ταξεις με θεωρητικα μαθηματα. Ολα τα κανουν στο σχολειο.

Απο συζητησεις παντως, δεν εχω ακουσει κανενα αλλο ιδωτικο που να μη δινει εστω και λιγη δουλεια στο σπιτι.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

H Γενναδιος ποτε το αλλαξε το συστημα? Μεχρι προπερσι τουλαχιστον, μια χαρα κανονικες εργασιες εβαζαν για το σπιτι.

Χωρις να εχω προσωπικη εμπειρια, μου ειπε μαμα για το μοντεσοριαννο μαρια γουδελη οτι δεν διαβαζουν καθολου στο σπιτι τα παιδια της. Ακομη και σε μεγαλυτερες ταξεις με θεωρητικα μαθηματα. Ολα τα κανουν στο σχολειο.

Απο συζητησεις παντως, δεν εχω ακουσει κανενα αλλο ιδωτικο που να μη δινει εστω και λιγη δουλεια στο σπιτι.

 

Δεν ξέρω ποιο ήταν το παλιό σύστημα της Γενναδείου. Η κόρη μου πάει δευτέρα και τόσο πέρισυ όσο και φέτος το διάβασμα στο σπίτι ήταν της τάξης 15 - 20 λεπτά. Δεν ξέρω πώς ήταν παλιότερα. Εχει γίνει και αλλαγή διεύθυνσης, οπότε μπορεί να έχει σχέση.

 

Πάντως, αυτό το λίγο διάβασμα υπάρχει. Δεν είμαστε στο καθόλου.

Link to comment
Share on other sites

Eξ'όσων γνωρίζω ως εκπαιδευτικός δεν υπάρχει σχολείο δημόσιο ή ιδιωτικό που να μη ζητά καθόλου μελέτη στο σπίτι ή που να ολοκληρώνονται όλες οι εργασίες στο σχολείο.

Η μελέτη στο σπίτι είναι αναπόσπαστο και ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

magefi μόλις είδα το μήνυμά σου....

Αν ενδιαφέρεσε για international school και όχι ελληνικό τότε μπορώ να σου πω για αυτό που πάει ο μεγάλος μου το οποίο ακολουθεί αυτή τη φιλοσοφία.... η δουλειά γίνεται στο σχολείο και η δουλειά για το σπίτι στην Α' δημοτικού είναι 15-20 λεπτά και όχι κάθε μέρα.

Link to comment
Share on other sites

Magefi στις μικρες ταξεις του Δημοτικου (1η & 2α) υπαρχουν πολλα σχολεια που δεν απαιτουν διαβασμα στο σπιτι. Για τις επομενες ταξεις δεν εχω ακουσει κανενα, γιατι η υλη εκ των πραγματων ειναι πιο απαιτητικη για να εμπεδωθει στο συγκεκριμενο ωραριο. Το οχι διαβασμα στο σπιτι δεν πρεπει ομως να ειναι αυτοσκοπος. Η φιλοσοφια ενος international school ειναι παρα πολλα παραπανω απο αυτο. Εισαι ξεκαθαρη τι αναζητας ακριβως; Μπορει τελικα αυτο που ζητας να το βρεις σε international school οπως πολλες αλλες μη διγλωσσες οικογενειες εξαλλου.

Link to comment
Share on other sites

magefi, δεν θέλεις δουλειά στο σπίτι από εκπαιδευτική άποψη ή επειδή δεν υπάρχει χρόνος να 'υποστηρίξεις' το παιδί?

Γιατί αν είναι από εκπαιδευτική άποψη, θα πρέπει να απευθυνθείς σε διαφορετικής φιλοσοφίας εκπαίδευση, όπως αυτή που σου προτείνει η Gerogina T. Πρόσεξε όμως, γιατί σε βάθος χρόνου, τα παιδιά αυτά, και μιλώ με συγκεκριμένα παραδείγματα, χρειάζονται ενίσχυση και στα αγγλικά τους, αν δεν είναι δίγλωσσα, και στα ελληνικά τους, αν δεν θέλεις να είναι συγκλονιστικά ανορθόγραφα ως ενήλικες. Τα ιδιαίτερα δεν τα γλιτώνεις....;)

 

Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπως πολύ εύστοχα τονίζει η Miss Sunshine έχει αναπόσπαστο κομμάτι την μελέτη, είτε στο σπίτι είτε σε ώρες μελέτης στο σχολείο. Είναι τέτοια τα μαθήματα. Προσοχή όμως, η μελέτη στο σχολείο μπορεί να μην είναι αρκετή για ένα συγκεκριμένο παιδί, όχι επειδή το σχολείο δεν το κάνει καλά, αλλά επειδή το παιδί θέλει λίγο παραπάνω χρόνο, ή χρειάζεται και την ατομική ενασχόληση κάποιου μαζί του. Γιατί καλώς ή κακώς η μελέτη που προφέρουν τα σχολεία είναι και αυτή ομαδική. Δύο- τρεις δάσκαλοι με 20 παιδιά (που είναι το πιο ενισχυμένο πρόγραμμα μελέτης που έχω ακούσει) παραμένει ομαδικό.

Και στις ξένες γλώσσες πάλι. Αν το παιδί είναι καλό, ξέρω σχολεία που δεν χρειάζεται ιδιαίτερο και είναι παραδοσιακά, ελληνικά. Εμάς, ας πούμε στο δικό μας σχολείο (το οποίο θα μου επιτρέψετε να μην διαφημίσω), τα περισσότερα παιδιά δεν κάνουν ιδιαίτερο στα αγγλικά σε όλο το δημοτικό. Οι 4 ώρες την εβδομάδα τους αρκούν και πραγματικά κι εμένα μου αρέσει ο τρόπος που τα διδάσκουν. Το FCE όμως το τοποθετεί στο τέλος του γυμνασίου. Άλλα κάνουν, είτε επειδή θέλουν να τρέξουν είτε επειδή βρίσκουν πιεστικό το πρόγραμμα και θέλουν βοήθεια. Αν το παιδί είναι μέτριο και οι γονείς θέλουν να πάρει όλα τα διπλώματα στην ώρα τους, θα χρειαστεί ιδιαίτερο σίγουρα.

 

Σε κάθε περίπτωση, αν είναι εκπαιδευτική άποψη, καλώς ή κακώς χρειάζεσαι άλλο εκπαιδευτικό σύστημα....

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • 1 χρόνο μετά...

Τελικά magefi βρήκες κάποιο σχολείο που να σε καλύπτει; Ενδιαφέρομαι κ εγώ για κάτι τέτοιο, όχι international school, στα δυτικά προάστεια ή κέντρο, Πειραιά, Νότια ξέρει κάποιος να μας πει;;;;;

Link to comment
Share on other sites

  • 4 χρόνια μετά...

Καλησπέρα, 

 

Επαναφέρω το θέμα μιας και βρίσκομαι σε παρόμοια αναζήτηση αλλά χωρίς αποτέλεσμα μέχρι τώρα. Γνωρίζει κάποιος δημοτικό σχολείο που δε βάζει δουλεία στο σπίτι τουλάχιστον στις πρώτες τάξεις? Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

11 ώρες πρίν, YMT+1 είπε:

Καλησπέρα, 

 

Επαναφέρω το θέμα μιας και βρίσκομαι σε παρόμοια αναζήτηση αλλά χωρίς αποτέλεσμα μέχρι τώρα. Γνωρίζει κάποιος δημοτικό σχολείο που δε βάζει δουλεία στο σπίτι τουλάχιστον στις πρώτες τάξεις? Ευχαριστώ

Γιατι?! Δηλαδή ένα απλό παράδειγμα :να μελετάει με άλλους 20?Καμμια προσωπική συγκεντρωση? Και ανάγνωση? Σιωπηρή???!! 

 

 

 

On 5/4/2015 at 7:49 ΜΜ, Βερενίκη είπε:

magefi, δεν θέλεις δουλειά στο σπίτι από εκπαιδευτική άποψη ή επειδή δεν υπάρχει χρόνος να 'υποστηρίξεις' το παιδί?

Γιατί αν είναι από εκπαιδευτική άποψη, θα πρέπει να απευθυνθείς σε διαφορετικής φιλοσοφίας εκπαίδευση, όπως αυτή που σου προτείνει η Gerogina T. Πρόσεξε όμως, γιατί σε βάθος χρόνου, τα παιδιά αυτά, και μιλώ με συγκεκριμένα παραδείγματα, χρειάζονται ενίσχυση και στα αγγλικά τους, αν δεν είναι δίγλωσσα, και στα ελληνικά τους, αν δεν θέλεις να είναι συγκλονιστικά ανορθόγραφα ως ενήλικες. Τα ιδιαίτερα δεν τα γλιτώνεις....;)

 

Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπως πολύ εύστοχα τονίζει η Miss Sunshine έχει αναπόσπαστο κομμάτι την μελέτη, είτε στο σπίτι είτε σε ώρες μελέτης στο σχολείο. Είναι τέτοια τα μαθήματα. Προσοχή όμως, η μελέτη στο σχολείο μπορεί να μην είναι αρκετή για ένα συγκεκριμένο παιδί, όχι επειδή το σχολείο δεν το κάνει καλά, αλλά επειδή το παιδί θέλει λίγο παραπάνω χρόνο, ή χρειάζεται και την ατομική ενασχόληση κάποιου μαζί του. Γιατί καλώς ή κακώς η μελέτη που προφέρουν τα σχολεία είναι και αυτή ομαδική. Δύο- τρεις δάσκαλοι με 20 παιδιά (που είναι το πιο ενισχυμένο πρόγραμμα μελέτης που έχω ακούσει) παραμένει ομαδικό.

Και στις ξένες γλώσσες πάλι. Αν το παιδί είναι καλό, ξέρω σχολεία που δεν χρειάζεται ιδιαίτερο και είναι παραδοσιακά, ελληνικά. Εμάς, ας πούμε στο δικό μας σχολείο (το οποίο θα μου επιτρέψετε να μην διαφημίσω), τα περισσότερα παιδιά δεν κάνουν ιδιαίτερο στα αγγλικά σε όλο το δημοτικό. Οι 4 ώρες την εβδομάδα τους αρκούν και πραγματικά κι εμένα μου αρέσει ο τρόπος που τα διδάσκουν. Το FCE όμως το τοποθετεί στο τέλος του γυμνασίου. Άλλα κάνουν, είτε επειδή θέλουν να τρέξουν είτε επειδή βρίσκουν πιεστικό το πρόγραμμα και θέλουν βοήθεια. Αν το παιδί είναι μέτριο και οι γονείς θέλουν να πάρει όλα τα διπλώματα στην ώρα τους, θα χρειαστεί ιδιαίτερο σίγουρα.

 

Σε κάθε περίπτωση, αν είναι εκπαιδευτική άποψη, καλώς ή κακώς χρειάζεσαι άλλο εκπαιδευτικό σύστημα....

Τι ωραία απάντηση..

Μπράβο Βερενικη...

Βεβαια εγώ έχω ενδοιασμούς ως προς το εκπαιδευτική άποψη, πιστεύω 9 στους 10  γονεις (που δεν θέλουν να τα διαβάζουν μικρά ή δεν μπορούν) τρίτη η τεταρτη εχουν απαίτηση να εχουν μάθει να διαβάζουν κι εντελώς μόνα τους πράγμα που ο μέσος όρος των παιδιών απλά δεν μπορεί.. 

 

On 30/1/2015 at 8:18 ΜΜ, Miss sunshine είπε:

Eξ'όσων γνωρίζω ως εκπαιδευτικός δεν υπάρχει σχολείο δημόσιο ή ιδιωτικό που να μη ζητά καθόλου μελέτη στο σπίτι ή που να ολοκληρώνονται όλες οι εργασίες στο σχολείο.

Η μελέτη στο σπίτι είναι αναπόσπαστο και ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ε βέβαια... 

Συμφωνώ! 

Είναι πάρα πολλά τα οφέλη!!! 

Link to comment
Share on other sites

Για να μην χρειάζεται μελέτη το παιδί στο σπίτι με το ελληνικό σύστημα πρέπει η τάξη να είναι μέχρι δέκα παιδιά και το παιδί να τα παίρνει εύκολα. 

 

Ήμουν κ εγώ κάποτε αυτής της λογικής αλλά όσο περνανε οι τάξεις το καθόλου διάβασμα στο σπίτι είναι ανέφικτο. 

Link to comment
Share on other sites

Περιορισμένη μελέτη στο σπίτι σημαίνει εμπέδωση στην τάξη με τελείως διαφορετικό τρόπο μαθήματος. Τα παιδιά μαθαίνουν αυτενεργώντας και ανακαλύπτουν την γνώση, ίσως και σε ομάδες. Είναι συνολικά διαφορετική φιλοσοφία από το «ο δάσκαλος παραδίδει-κάνουμε λίγες ασκήσεις στην τάξη-διαβάζουν κ κάνουν πολλές ασκήσεις σπίτι-έρχονται στο σχολείο γθα να εξεταστούν σ αυτά που έμαθαν στο σπίτι». Δεν ξέρω σε πιο μεγάλες τάξεις ποσο εφικτό είναι να στηριχτεί εμπέδωση αποκλειστικα στην τάξη, αλλά φυσικά και μπορεί να σπάσει αυτή τη στρεβλή νοοτροπία που υπάρχει. 

 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Πολλοί δάσκαλοι από άποψη δεν βάζουν διάβασμα για το σπίτι, και τελικά σπάνια πάει καλά από όσο έχω δει. Υπάρχουν δάσκαλοι που δίνουν πιο "έξυπνες" εργασίες για το σπίτι, τύπου έρευνα για κάτι, εξωσχολικά βιβλία, κατασκευές κλπ και αυτό όντως σε κάποια πράγματα αποδίδει πολύ, αντί για την γνωστή φωτοτυπία. Αλλά μας έχει τύχει και το καμία εργασία για το σπίτι, και τελικά το αποτέλεσμα ήταν μεγάλο πισωγύρισμα και εμείς μεν καταλήξαμε να κάνουμε έξτρα δουλειά μόνοι μας, άλλοι γονείς προσέλαβαν φροντιστή :( 

 

Όσο και να σου εξηγήσει ο δάσκαλος π.χ. την προπαίδεια ή την ορθογραφία και όσο και να καταλάβεις, αν τελικά δεν εξασκηθείς και λίγο, με οποιοδήποτε ενδιαφέροντα ή βαρετό τρόπο, δε σου μένει τίποτα λίγες μέρες μετά. Ανεξάρτητα από σύστημα διδασκαλίας, η εντύπωση που έχω είναι ότι το σχολείο χωρίς εργασίες προϋποθέτει μεγάλο βάρος στο γονιό για να συνεχιστεί και εμπεδωθεί η μάθηση στο σπίτι. 

 

Και ειδικά μεγαλώνοντας οι ηλικίες, ή θα κάνεις εξατομικευμένη διδασκαλία σε 20 παιδιά (που δε γίνεται, ούτε καν σε 10) ή θα κατεβάσεις το επίπεδο της παράδοσης και της εξάσκησης στου πιο αδύναμου μαθητή ή θα χάσεις τους πιο αδύναμους. Σε ένα σαραντάλεπτο, πώς θα λύσεις εξισώσεις που να κρατάνε το ενδιαφέρον των 2-3 μαθητών που λατρεύουν τα μαθηματικά και θα τους δώσεις την έξτρα πρόκληση, και ταυτόχρονα θα γίνεις κατανοητός στους άλλους 2-3 που κοιτάνε σαν να μιλάς κινέζικα;

Link to comment
Share on other sites

8 ώρες πρίν, ΑΡΓΚ είπε:

Πολλοί δάσκαλοι από άποψη δεν βάζουν διάβασμα για το σπίτι, και τελικά σπάνια πάει καλά από όσο έχω δει. Υπάρχουν δάσκαλοι που δίνουν πιο "έξυπνες" εργασίες για το σπίτι, τύπου έρευνα για κάτι, εξωσχολικά βιβλία, κατασκευές κλπ και αυτό όντως σε κάποια πράγματα αποδίδει πολύ, αντί για την γνωστή φωτοτυπία. Αλλά μας έχει τύχει και το καμία εργασία για το σπίτι, και τελικά το αποτέλεσμα ήταν μεγάλο πισωγύρισμα και εμείς μεν καταλήξαμε να κάνουμε έξτρα δουλειά μόνοι μας, άλλοι γονείς προσέλαβαν φροντιστή :( 

 

Όσο και να σου εξηγήσει ο δάσκαλος π.χ. την προπαίδεια ή την ορθογραφία και όσο και να καταλάβεις, αν τελικά δεν εξασκηθείς και λίγο, με οποιοδήποτε ενδιαφέροντα ή βαρετό τρόπο, δε σου μένει τίποτα λίγες μέρες μετά. Ανεξάρτητα από σύστημα διδασκαλίας, η εντύπωση που έχω είναι ότι το σχολείο χωρίς εργασίες προϋποθέτει μεγάλο βάρος στο γονιό για να συνεχιστεί και εμπεδωθεί η μάθηση στο σπίτι. 

 

Και ειδικά μεγαλώνοντας οι ηλικίες, ή θα κάνεις εξατομικευμένη διδασκαλία σε 20 παιδιά (που δε γίνεται, ούτε καν σε 10) ή θα κατεβάσεις το επίπεδο της παράδοσης και της εξάσκησης στου πιο αδύναμου μαθητή ή θα χάσεις τους πιο αδύναμους. Σε ένα σαραντάλεπτο, πώς θα λύσεις εξισώσεις που να κρατάνε το ενδιαφέρον των 2-3 μαθητών που λατρεύουν τα μαθηματικά και θα τους δώσεις την έξτρα πρόκληση, και ταυτόχρονα θα γίνεις κατανοητός στους άλλους 2-3 που κοιτάνε σαν να μιλάς κινέζικα;

Μα αυτό φυσικά δεν το κανεις με τα υπάρχοντα βιβλία, το υπάρχον πρόγραμμα σπουδών και αξιολόγησης. Αν πας να το κανεις έτσι, είναι απλώς παραλειμμα και προχειρότητα. Θέλει τελείως διαφορετικό σύστημα. Δεν είναι απλα ότι λύνουν στην τάξη τις ασκήσεις του βιβλίου. Και φυσικά θέλει κ αλλαγή νοοτροπίας στο το σημαίνει μάθημα, δηλαδή εργασία των παιδιών στην τάξη κ όχι έλεγχος ασκήσεων για το σπίτι- ακρόαση της παράδοσης (στην καλύτερη με ερωταποκρίσεις κ κατευθυνόμενο διάλογο)- επίλυση βιαστικά κάποιων ασκήσεων συνήθως από καλους μαθητες ή απλα πάμε με τη σειρά κ λέει ένα πράγμα ο καθενας. Που και πάλι βέβαια όσο μεγαλώνουν τα παιδιά δεν μπορώ. α φανταστώ  να μην απαιτείται μελέτη κ εξάσκηση. Σιγιυρα όμως η ακρότητα των τεράστιων φυλλαδίων, ειδικά του δημοτικού, μπορεί να περιοριστεί. 

 

Πολλες φορές σκέφτομαι ότι τα παιδιά στο σχολείο σπάνια κάνουν κάτι. ακούνε, συζητάνε κ λενε τη γνώμη τους, κάνουν ασκήσεις προφορικα, αλλά σπάνια κάθονται συγκεντρωμένα να γράψουν κάτι μόνα τους. Αν πας να το κανεις αυτό μένεις πολύ πίσω στην ύλη. Υπάρχει κέρδος ότι προχωρούν όλοι οι μαθητες ως ένα σημείο, για να μπορέσεις μετά να επιταχύνεις χωρίς να αφήσεις κάποιους πολύ πίσω με τεράστια κενά. Αλλά δεν μπορεί να γίνει συστηματικά αν σε πιέζει η ύλη. Μόνο σε μαθήματα ανάλυσης κειμένου ή αν υπάρχει συνεννόηση μεταξύ διδασκόντων να αναδομήσουν μόνοι τους το πρόγραμμα σπουδών κ να εστιάσουν σε συγκεκριμένα που θα δουλευτούν καλά, με έμφαση στη συνέχεια κ τις προαπαιτούμενες γνώσεις. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

Μα αυτό φυσικά δεν το κανεις με τα υπάρχοντα βιβλία, το υπάρχον πρόγραμμα σπουδών και αξιολόγησης. Αν πας να το κανεις έτσι, είναι απλώς παραλειμμα και προχειρότητα. Θέλει τελείως διαφορετικό σύστημα. Δεν είναι απλα ότι λύνουν στην τάξη τις ασκήσεις του βιβλίου. Και φυσικά θέλει κ αλλαγή νοοτροπίας στο το σημαίνει μάθημα, δηλαδή εργασία των παιδιών στην τάξη κ όχι έλεγχος ασκήσεων για το σπίτι- ακρόαση της παράδοσης (στην καλύτερη με ερωταποκρίσεις κ κατευθυνόμενο διάλογο)- επίλυση βιαστικά κάποιων ασκήσεων συνήθως από καλους μαθητες ή απλα πάμε με τη σειρά κ λέει ένα πράγμα ο καθενας. Που και πάλι βέβαια όσο μεγαλώνουν τα παιδιά δεν μπορώ. α φανταστώ  να μην απαιτείται μελέτη κ εξάσκηση. Σιγιυρα όμως η ακρότητα των τεράστιων φυλλαδίων, ειδικά του δημοτικού, μπορεί να περιοριστεί. 

 

Πολλες φορές σκέφτομαι ότι τα παιδιά στο σχολείο σπάνια κάνουν κάτι. ακούνε, συζητάνε κ λενε τη γνώμη τους, κάνουν ασκήσεις προφορικα, αλλά σπάνια κάθονται συγκεντρωμένα να γράψουν κάτι μόνα τους. Αν πας να το κανεις αυτό μένεις πολύ πίσω στην ύλη. Υπάρχει κέρδος ότι προχωρούν όλοι οι μαθητες ως ένα σημείο, για να μπορέσεις μετά να επιταχύνεις χωρίς να αφήσεις κάποιους πολύ πίσω με τεράστια κενά. Αλλά δεν μπορεί να γίνει συστηματικά αν σε πιέζει η ύλη. Μόνο σε μαθήματα ανάλυσης κειμένου ή αν υπάρχει συνεννόηση μεταξύ διδασκόντων να αναδομήσουν μόνοι τους το πρόγραμμα σπουδών κ να εστιάσουν σε συγκεκριμένα που θα δουλευτούν καλά, με έμφαση στη συνέχεια κ τις προαπαιτούμενες γνώσεις. 

 

To "επανάληψις μήτηρ μαθήσεως" δυστυχώς ή ευτυχώς έχει μία βάση. Όταν ένα παιδί 16-17 ετών μελετά σοβαρά, θα διαβάσει μόνο του ξανά και ξανά τα ίδια και θα λύσει έξτρα ασκήσεις, θα αντιγράψει θεωρία, θα τα ξαναδεί και ας τα ξέρει, θα τα διαβάσει δυνατά κλπ γιατί το βοηθά να τα θυμάται. Ένα μικρό παιδί, δε θα θυμάται τίποτα από όσα διδάχτηκε στο σχολείο αν δεν τα επαναλάβει και δε θα πάρει πρωτοβουλία να κάνει ξέρω γω πολλαπλασιασμούς ή να  βρίκει ομόρριζες λέξεις μόνο του. Αν μιλάμε για το συνηθισμένο πρόγραμμα 8-1 των σχολείων, οι ώρες δε φτάνουν για εμπέδωση χωρίς και κάτι παραπάνω. Μακάρι το κάτι παραπάνω να είναι δημιουργικό, αλλά αν το δημιουργικό δεν το δώσει το σχολείο, καλύτερα η φωτοτυπία από το απόλυτο τίποτα :( 

Link to comment
Share on other sites

Just now, ΑΡΓΚ είπε:

 

To "επανάληψις μήτηρ μαθήσεως" δυστυχώς ή ευτυχώς έχει μία βάση. Όταν ένα παιδί 16-17 ετών μελετά σοβαρά, θα διαβάσει μόνο του ξανά και ξανά τα ίδια και θα λύσει έξτρα ασκήσεις, θα αντιγράψει θεωρία, θα τα ξαναδεί και ας τα ξέρει, θα τα διαβάσει δυνατά κλπ γιατί το βοηθά να τα θυμάται. Ένα μικρό παιδί, δε θα θυμάται τίποτα από όσα διδάχτηκε στο σχολείο αν δεν τα επαναλάβει και δε θα πάρει πρωτοβουλία να κάνει ξέρω γω πολλαπλασιασμούς ή να  βρίκει ομόρριζες λέξεις μόνο του. Αν μιλάμε για το συνηθισμένο πρόγραμμα 8-1 των σχολείων, οι ώρες δε φτάνουν για εμπέδωση χωρίς και κάτι παραπάνω. Μακάρι το κάτι παραπάνω να είναι δημιουργικό, αλλά αν το δημιουργικό δεν το δώσει το σχολείο, καλύτερα η φωτοτυπία από το απόλυτο τίποτα :( 

Μα γι αυτό λέμε με άλλο πρόγραμμα, για το οποίο εξακολουθώ να έχω αμφιβολία αν το χωρίς μελέτη για το σπίτι είναι απόλυτο. Αλλά κ το τωρινό χάλια είναι. Εγω νομίζω ότι πολλά  παιδιά έρχονται στο σχολείο μόνο για να αξιολογηθούν για αυτά που διάβασαν σπίτι, κ οι υποχρεώσεις τους σταματούν εκεί. Κ δεν κακιζω τα παιδιά, είναι νοοτροπία πολλών γονέων. Όταν δηλαδή το παιδί μετά βίας βάζει πέντε λέξεις στη σειρά κ στο σπίτι αντιγράφει παράγραφο των 15 σειρών και ο γονιός νομίζει ότι με αυτό καλύπτεται η αξιολόγηση του παιδιού (δεν ξέρω αν νομίζει κιόλας ότι καλύπτεται και η μάθηση...), δείχνει ότι υπάρχει μια μεγάλη παρεξήγηση για το τι είναι μάθημα. Αυτό φυσικά το συντηρούν κ εκπαιδευτικοί που βασίζονται μόνο στο διαγωνισμα για την αξιολόγηση κ σπάνια κάνουν συμμετοχικό μάθημα, και διδασκαλία γι αυτούς είναι ουσιαστικά να παραδώσεις το μάθημα για να το διαβάσει ο άλλος μόνος του. Έχω μια ευαισθησία στο θέμα γιατί με ενοχλεί να χω απέναντι μου αυτόν τον τοίχο, είμαι κ σε μέρος που η βοήθεια στη μελέτη σε όλες τις τάξεις  είναι παρα πολύ διαδεδομένη, και δεν μου αρέσει καθολου. Και για να λέμε κ την αλήθεια, έχοντας ένα σύστημα με πολλές ασκήσεις γθα το σπίτι κ πολλές εξετάσεις, δεν θα έλεγα ότι τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. 
 

 Πάντως συμφωνώ μαζί σου ότι το «χωρίς μελέτη στο σπίτι» ακούγεται απλώς σαν φούσκα εντυπωσιασμού χωρίς να σημαίνει κάτι απαραίτητα. Η τσάντα στο σχολείο για ένα σ/κ πάντως εμένα μ άρεσε σαν ιδέα. Σαν αφορμή για τα ταραχτούν λίγο τα νερα κ κλονιστούνε κάποιες βεβαιότητες για το τι είναι μάθημα κ ποιος είναι ο ρόκος του σχολείου. Κατά τ αλλα εμένα μ αρέσει κ ένα άλλο σύστημα, το flipped classroom που το παιδί διαβάζει στο σπίτι τη νέα ύλη κ στην τάξη γίνονται ασκήσεις για εμπέδωση κ εμβάθυνση. Μ αρεεει εννοώ μ ακούγεται ενδιαφέρον, δεν το έχω ψάξει όμως κ δεν ξέρω πού κ πώς ακριβώς μπορεί να εφαρμοστεί. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Έσπερος είπε:

Αυτό φυσικά το συντηρούν κ εκπαιδευτικοί που βασίζονται μόνο στο διαγωνισμα για την αξιολόγηση κ σπάνια κάνουν συμμετοχικό μάθημα, και διδασκαλία γι αυτούς είναι ουσιαστικά να παραδώσεις το μάθημα για να το διαβάσει ο άλλος μόνος του. Έχω μια ευαισθησία στο θέμα γιατί με ενοχλεί να χω απέναντι μου αυτόν τον τοίχο, είμαι κ σε μέρος που η βοήθεια στη μελέτη σε όλες τις τάξεις  είναι παρα πολύ διαδεδομένη, και δεν μου αρέσει καθολου. Και για να λέμε κ την αλήθεια, έχοντας ένα σύστημα με πολλές ασκήσεις γθα το σπίτι κ πολλές εξετάσεις, δεν θα έλεγα ότι τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. 

 

Φεύγουμε από το θέμα, αλλά τώρα με τον κορονοϊό, καθηγήτρια μας είπε ότι δεν εμπιστεύεται τα τηλε-διαγωνίσματα και δε θα βάλει βαθμό. Σε ερώτηση γιατί δεν αξιολογεί την παρουσία στο μάθημα είπε ότι δεν ξέρει τα παιδιά. Διδάσκει 4 μαθήματα τη βδομάδα στη συγκεκριμένη τάξη, . Και περιμένει ένα γραπτό της μίας ώρας για να μάθει ποιος "αξίζει" και τι; Δεν δίνει καν προφορική αξιολόγηση στα παιδιά που τη ρωτάνε, απλά μπαίνει, απαγγέλει το μάθημά της, δεν συζητά με κανέναν και φεύγει. Και σε διάλεξη παενπιστημίου, ποιο πολλή αλληλεπίδραση υπάρχει, όχι με δωδεκάχρονα και δεκατριάχρονα.

Link to comment
Share on other sites

Just now, ΑΡΓΚ είπε:

 

Φεύγουμε από το θέμα, αλλά τώρα με τον κορονοϊό, καθηγήτρια μας είπε ότι δεν εμπιστεύεται τα τηλε-διαγωνίσματα και δε θα βάλει βαθμό. Σε ερώτηση γιατί δεν αξιολογεί την παρουσία στο μάθημα είπε ότι δεν ξέρει τα παιδιά. Διδάσκει 4 μαθήματα τη βδομάδα στη συγκεκριμένη τάξη, . Και περιμένει ένα γραπτό της μίας ώρας για να μάθει ποιος "αξίζει" και τι; Δεν δίνει καν προφορική αξιολόγηση στα παιδιά που τη ρωτάνε, απλά μπαίνει, απαγγέλει το μάθημά της, δεν συζητά με κανέναν και φεύγει. Και σε διάλεξη παενπιστημίου, ποιο πολλή αλληλεπίδραση υπάρχει, όχι με δωδεκάχρονα και δεκατριάχρονα.

Ε ναι αυτό ακριβώς. Τα τηλεδιαγωνίσματα από τη στιγμή που δεν έγιναν με ανοιχτή κάμερα ούτε εγώ τα εμπιστεύομαι και το είπα ευθέως. Αν δεν  έβαζα βαθμό θα το έκανα για άλλο λόγο, όχι επειδή δεν ξέρω τα παιδιά. Αυτό είναι γελοίο. Ασχετο, τώρα διαπίστωσα ότι ο τρόπος που έβαλα τα διαγωνίσματα κατέληξε να είναι ο από κυρία μαζοχισμός. Έκανα σε κάθε τμήμα 3 ή 4 διαφορετικά (όχι απαραίτητα μεγάλες παραλλαγές) κ τα ανέβασα ως χωριστές εργασίες; περιμένοντας ότι ο καθένας θα αναρτά το γραπτό του εκεί στην εργασθα κ θα είναι τακτοποιημένα. Και τελικά άλλοι τα ανάρτησαν εκεί, άλλοι τα έστειλαν μήνυμα που χωράει ένα συνημμένο άρα είναι τουλάχιστον δυο μηνύματα το κάθε παιδι, άλλοι τα έστειλαν στο μειλ, ακόμα κ στο viber σε μια στιγμή απελπισίας που έλεγαν ότι είχε κολλήσει το eclass, κ είχα την εναλλακτική να το στείλουν αργότερα που μπορεί να ήταν απατεωνιά ή να βρω άλλον τρόπο. έτσι τώρα έχω διαγωνίσματα δέκα μαθημάτων με 3-4  με παραλλαγές, περίπου 250 γραπτά, καμία 400αρια φωτο διάσπαρτες κ φυσικά απεσταλμένες με το όνομα του αρχείου κ όχι το όνομα του παιδιού, να ταξινομηθούν ανάλογα με το ποια ομάδα ήταν για να ξέρω τι διορθώνω, να αποθηκευτούν κ να μετονομαστούν, για να τα διορθώσω μετά. Κάπου έπρεπε να το πω να ξαλαφρώσω. Τώρα πιάνω δουλειά, ελπίζω να μην είναι τόσο χρονοβόρο όσο ακούγεται. 

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...