Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Σε ποιό σχολείο να πάει? (Δημόσιο -Ιδιωτικό)


Recommended Posts

Αν πηγαινε σε δημοσιο νοσοκομειο...θα ειχε αφησει την τελευταια του πνοη στους βρωμερους διαδρομους του νοσοκομειου περιμενοντας στην ουρα... :evil:

Άσε μωρέ, δεν είναι ακριβώς έτσι. Δεν είδες τί έπαθε ο άντρας της κόρης του Έβερτ σε ιδιωτικό; και τόσα και τόσα που γρα΄φουν και εδώ κοπέλες για τα ιδιωτικά μαιευτήρια; Τα δημόσια, μπορεί να έχουν πολλές ατέλειες, αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορείς να πεις ότι είναι κακά νοσοκομεία.Απλώς, είναι να μη σου τύχει (και στα δημόσια και στα ιδιωτικά)

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 566
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Εγώ πιστεύω πως το ιδιωτικό έχει τα καλά και τα κακά και το δημόσιο το ίδιο. Ίσως στο ιδιωτικό μπορείς να απαιτήσεις να είναι τα πράγματα καλά όταν κάτι σε ενοχλεί ενώ στο δημόσιο αν το κάνεις μπορεί και να βρεις το μπελά σου. Δύσκολη πάντως απόφαση... Όσο για την Κυβένρηση.... από τη στιγμή που τα κονδύλια διατείθονται για λάθος σκοπούς η παιδεία πάντα θα υποφέρει..

Link to comment
Share on other sites

"Καλα δεν καταλαβαινουν οτι με αυτο τον τροπο καταστρεφουν τα σχολεια που φτιαχτηκαν για τα ΦΤΩΧΟΠΑΙΔΑ?" :shock::shock::shock:

 

 

 

:shock::shock::shock::shock::shock: Και μετά λέμε ότι η παιδεία αλλάζει προς το καλύτερο; Πολύ λυπηρό εκ μέρους του. :(:(:(

Link to comment
Share on other sites

λεω να πω κι εγω τη γνωμη μου για το θεμα μιας που αποφοιτησα(ολα τα χρονια του σχολειου εκει τα κανα) απο ιδιωτικο(κ συγκεκριμενα τη λεοντειο της νεας σμυρνης) αλλα ειχα κ πολλους φιλους/παιδια φιλικων οικογενειων που πηγαιναν σε δημοσιο.

 

Μετα απ αυτα λοιπον εγω το παιδι μου αν ειχα την οικονομικη δυνατοτητα θα το εστελνα σε ιδιωτικο. Και να σας πως που βασιζεται το σκεπτικο μου..

 

1)Κατ αρχας κατι που θεωρω πολυ σημαντικο ειναι οι εγκαταστασεις. Ναι, ξερω δε μενουμε εκει για παντα ουτε παμε για να παντρευτουμε τα κτηρια! ΟΜΩΣ πιστευετε οτι ειναι το ιδιο για την ψυχολογια του παιδιου να πηγαινει σ ενα βρωμικο κτηριο? Να κανει μαθημα σε παγωμενες ταξεις χωρις θερμανση? να βλεπει σπασμενα τζαμια? βρωμικα πατωματα?

Να μην εχει εναν σωστο χωρο να αθληθει? μια βιβλιοθηκη για να μελετησει και να βρει πληροφοριες για τις εργασιες του?

 

2)Η επιβλεψη-ελεγχος. Σ ενα καλο ιδιωτικο τα λουρια ειναι σφιγμενα. Αν αργησεις την πρωτη ωρα θα παρουν τηλεφωνο τον γονιο σου να τον ενηερωσουν/ρωτησουν γιατι δνε ηρθες. Αν ο καθηγητης δει οτι δεν διαβαζεις θα ζητησει απο τον διευθυντη συναντηση με τους γονεις. Αν εχεις καποιο προβλημα συμπεριφορας παλι θα το συζητησουν με τους δικους σου. Κοπανες επισης δεν υπαρχει περιπτωση να κανεις

 

3)Οι καθηγητες. Δεν ειναι ολοι καλοι.. κι εμεις ειχαμε καμποσους που δεν αξιζαν στην ουσια. Δε μπορουσαν ομως να ναι αδιαφοροι γιατι δεν ειχαν τη σιγουρια που σου εξασφαλιζει η θεση στ δημοσιο. Αν καποιοι γονεις πχ εκαναν παραπονα γι αυτους θα απομακρυνονταν. (οπως κι εγινε 2 φορες στ σχολειο μου)

 

4)οι καταληψεις. Εμενα ποτε δε μ αρεσαν.. κι ουτε θα θελα καποιοι που θελουν ν χασουν μαθημα με το ετσι θελω να κλεινουν το σχολειο. Και να χανονται ποσες ωρες μαθηματων... και να σημειονονται υλικες ζημιες σε σημειο να μην εχουμε θρανια να κατσουμε

 

5)Η υγεια, κατι πολυ σημαντικο επισης! Δε γινεται το σχολειο να μην εχει γιατρο ή νοσοκομα! Εμεις ειχαμε εναν παθολογο κ νοσοκομα με κανονικο ιατρειο. πχ ειχες πυρετο πηγαινες κ ξαπλωνες μεχρι να ρθουν να σε παρουν. Η ετρεχε αιμα η μυτη σου, εσπαγες το χερι σου.. Υπηρχε καποιος εκει που ηξερε πως να σε βοηθησει!

 

6)η ωρα του μαθηματος. επικρατει ηρεμια γτ πολυ απλα ο καθενας δ εμπορει ν κανει ο,τι γουσταρει :)

 

*τα διδακτορικα των καθηγητων δ εμ λενε τιποτα... οι καλυτεροι καθηγητες που ειχα απλα ειχαν πτυχιο αει

**δεν ειναι ολα τα δημοσια "κακα" ουτε ολα τα ιδιωτικα "καλα"

Link to comment
Share on other sites

παντως και μεις για ιδιωτικο σκεφτομαστε αν και δεν ειναι ευκολο.Το βασικο μας προβλημα ειναι η ωρα Εμεις φευγουμε για δουλεια στις 6,30.ΤΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ??????????/Θα γινω ο κρονος να το καταπινω 6,30-8,30?Το μεσημερι αν δεν βρω θεση στο ολοημερο ποιος θα το παιρνει 12,30

Ετσι τουλαχιστον για την περιοδο που το παιδι θα πηγαινει δημοτικο θα παει σε ιδιωτικο

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

το ιδιωτικό είναι αναγκαίο όταν εργάζονται και οι δύο γονείς, δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι,και δεν έχουν άτομα να τους βοηθήσουν π.χ. παππού-γιαγιά,΄οπως και στην περίπτωσή μου που το σκεφτηκα πολύ, αλλά δεν βρήκα άλλη οικονομικότερη λύση,γιατί ΄εχω ένα παιδί,αν το έστελνα στο δημόσιο θα χρειαζόμουν και γυναίκα για φύλαξη και διάβασμα συν οι εξοσχολικές δραστηριότητες. Και θα ήμουν μέσα στο άγχος και την ανασφάλεια. Πηγαίνει στην πρώτη τάξη κάθεται στην φύλαξη και στο σπίτι έρχεται έτοιμη. Εγώ απλά κάνω έναν έλεγχο,και μας στέλνουν και ενημερωτική επιστολή με το τι έχουν διδακτεί κάθε ημέρα. Μέχρι στιγμής είμαι πολύ ευχαριστημένη.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απολύτως με marga.

Είμαι παιδί που πήγε από νήπιο μέχρι α' γυμνασίου σε ιδιωτικό (μετά ο μπαμπάς και η μαμά δεν μπορούσαν να πληρώνουν άλλο). Μπορεί βέβαια τελικά να μην έγινα επιστήμονας αλλά τα κατάφερα αρκετά καλά στη ζωή μου.

Ο γιος μου είναι πολύ πιο τυχερός από εμένα μιας και στην α' δημοτικού χρησιμοποιούν λάπτοπ που μέσω προτζέκτορα προβάλει τα σκαναρισμένα βιβλία της α' δημοτικού σε οθόνη touch screen. Ο μαυροπίνακας δεν υπάρχει πια... τον έφαγε η μαρμάγκα. Όταν θα αρχίσουν γεωγραφία θα την κάνουν μέσω google-earth. Καταλαβαίνετε γιατί μιλάμε; Πότε θα τα δείτε αυτά στο δημόσιο; Το πιο πιθανόν το 2050.

Blessed with a child!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 εβδομάδες μετά...

Θα ήθελα και γω να σας πω τους λόγους που έχω αρχίσει και σκέφτομαι το παιδί μου να το στείλω σε ιδιωτικό γυμνάσιο καθώς πηγαίνει στην έκτη δημοτικού. Απο το νήπιο είμαστε σε δημόσιο.

 

Το Δημόσιο που πηγαίνουν τα παιδιά μου είναι ένα σχολείο με μικρό αριθμό παιδιών γιατί βρίσκομαι στην επαρχία εξαθέσιο καθαρό και συνεργάσιμο αφού ενισχύουμε όλοι οι γονείς γι' αυτό.

 

Όμως το παιδί μου που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες δεν μπορούν να το βοηθήσουν.

 

Δεν μπορούν να του δώσουν το χρόνο που χρειάζεται στην τάξη για να γράψει να διαβάσει ή να απαντήσει και η τάξη του απαρτίζεται απο 10 μόλις παιδιά. Γιατι;

 

Ο δάσκαλος του πρέπει να βγάλει την ύλη και δεν προλαβαίνει και λέει και ο ίδιος ότι δεν είναι σωστά ενημερωμένος για να τον βοηθήσει.

 

Αποτέλεσμα. Το παιδί μου βρίσκεται στο περιθώριο. Οι συμμαθητές του μόλις πέρσι σταμάτησαν να τον κοροιδεύουν για τις επιδόσεις του κι αυτό γιατί το πέτυχε ο δάσκαλός του μετά απο πολύ κυνηγητό δικό μου.

 

Το παιδί ζώντας στο περιθώριο δεν έχει φίλους και κάνει παρέα με όλα τα ξένα παιδιά και τα παιδιά που δυστυχώς είναι επιρρεπής σε επιθετικές και άσχημες συμπεριφορές .

 

Πληρώνω δασκάλα ειδικής αγωγής και βοηθά το παιδί μου και ψυχολογικά εκτος απο τα μαθήματα κι αυτό απο πέρυσι γιατί δεν είχα την οικονομική δυνατότητα. καταλαβαίνετε όμως ότι το παιδί έχει πολλά κενα.

 

Πως θα μπεί αυτό το παιδί στο γυμνάσιο;

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην το αφήσουν κάποιοι καθηγητές στην ίδια τάξη.

 

Δεν θέλω να γίνει επιστήμονας ούτε να μπεί Λύκειο αν δεν μπορεί. Θέλω να μπορέσει να βγάλει το γυμνάσιο κι ας ακολουθήσει και μια τέχνη.

 

Δεν έχω την οικονομική δυνατότητα για ιδιωτικό αλλά σκέφτομαι να μπω και γω σε δουλειά εκτός απο τον άντρα μου για να μαζέψω τα λεφτά να πάει το παιδί σε ιδιωτικό.

ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΕΙΜΑΙ Η ΕΥΑ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΠΟΛΥ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΩ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ

Link to comment
Share on other sites

Εva, διάβασα το μήνυμά σου και πολύ λυπάμαι για τη συμπεριφορά των δασκάλων του παιδιού σου.Δυστυχώς το πρόβλημα ξεκινάει από την άγνοια των εκπαιδευτικών και την ανικανότητά τους να προσαρμόσουν το πρόγραμμα στα παιδιά.Σε καμία περίπτωση μην πιστέψεις πως οι μαθησιακές δυσκολίες είναι κάτι κακό και το παιδί σου υστερεί από τα άλλα.Θέλει απλά ιδιαίτερη μεταχείριση, όπως και κάθε παιδί τελικά.

Δεν ξέρω όνως αν πράγματι θα βοηθηθεί από το ιδιωτικό σχολείο.Πιστεύεις πως εκεί θα εφαρμόσουν ένα κατάλληλο πρόγραμμα στην τάξη?Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το ψάξεις περισσότερο.

Σχετικά με το ιδιωτικό σχολείο πάντως, εγώ θα διάλεγα δημόσιο, έχοντας περάσει περισσότερα από τα μισά μαθητικά μου χρόνια σε ιδιωτικό σχολείο,(φυσικά όχι σε λυόμενα όπως είπαν κάποιες κοπέλες!!!).Ο λόγος είναι καθαρά η ικανότητα διαμόρφωσης άποψης.Αυτό και μόνο.Επίσης μη μασάτε πιστεύοντας πως το ιδιωτικό σχολείο σε κάνει επιτυχημένο.Γνωρίζω παιδιά που τα κατάφεραν(υποτροφίες) μια χαρά στο δημόσιο.Και φυσικά γνωρίζω παιδιά από το ιδιωτικό που δεν έκαναν και δεν κάνουν τίποτα.Νομίζω πως η διαφορά έγκειται καταρχήν στην οικονομική επιφάνεια των γονιών(που είναι καθοριστικός παράγοντας στην επιτυχία) και στους ίδιους τους γονείς.Δηλαδή όσο πιο μορφωμένος είναι ο γονιός τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει και το παιδί του να μορφωθεί.Αυτό γίνεται για διάφορους λόγους.Είτε γιατί ο ίδιος βοηθά με σωστό τρόπο, είτε γιατί με τη στάση του ευνοεί τη γνώση, είτε ακόμη και για την πρόσβαση που μπορεί να προσφέρει σετικά με τα ερεθίσματα.

.png

.png

Link to comment
Share on other sites

Kαλη μου eva, καταλαβαινω απολυτα το προβλημα σου γιατι το βλεπω καθε μερα.

Ειμαι ειδικη παιδαγωγος σε ιδιωτικο σχολείο.

Κατ'αρχην θελω να σου πω συγχαρητηρια που αναγνωρισες τον "ιδιαιτερο" τροπο που μαθαινει το παιδι σου και προσπαθεις για το καλυτερο.

Δυστυχως η αγνοια που υπάρχει οσοναφορα τις ιδιαιτεροτητες στην αποκτηση της γνωσης του καθε παιδιου δημιουργει πολλα περισσοτερα προβληματα στο παιδι και στους γονεις, τοσο ψυχολογικα οσο και κοινωνικα.

Με θλιβει το γεγονος οτι δεν υπαρχουν οι δομες στο δημοσιο σχολειο (ειδικος παιδαγωγος, εκπαιδευτικός ή εξελικτικος ψυχολογος ) που θα στηριξουν το παιδι με μαθησιακες δυσκολιες και που θα ενημερωσουν τους γονεις σωστα οσον αφορα το πως μπορουν να βοηθησουν το παιδι.

Από την αλλη δεν ειναι σιγουρο οτι και στο ιδιωτικο σχολειο θα υπαρχει ειδικος παιδαγωγος. Υπαρχουν πολλα σχολεια που παρουσιαζουν στα διαφημιστικα τους οτι εχουν ειδικο παιδαγωγο ή ψυχολογο ή σχολικο σύμβουλο αλλα το κανουν για απλη διαφημιση και στην πραγματικοτητα δεν προσφερουν καμια τετοια παροχη.

Γι'αυτο θα σε συμβουλευα να προσεξεις λιγο πριν πεσεις στον κυκεωνα των ψευτικων υποσχεσεων και των υποτιθεμενων ιδιωτικων "θεραπευτικων " κεντρων που θα "ταραξουν" το παιδι στην "λογοθεραπεια" αλλα κατά τ'αλλα δεν θα μπορει να διαβασει σωστα μια λεξη.

Ελπιζω να καταλαβαινεις τι θελω να πω. Ο καθενας παιρνει ενα βαλιτσακι και βγαινει στη γυρα λεγοντας οτι ειναι ειδικος παιδαγωγος.

Ο ειδικος παιδαγωγός είναι εκπαιδευτικος πρωτοβαθμιας ή δευτεροβαθμιας εκπαιδευσης με μεταπτυχιακο στην ειδικη αγωγη εν προκειμενω στην περιπτωση σου πρεπει το μεταπτυχιακο του να ειναι στις μαθησιακες δυσκολίες. Καλο λοιπον θα ηταν οταν αποφασισεις το παιδι σου να στειλεις το παιδι σου σε καποιο σχολειο που υποστηριζει οτι εχει ειδικο παιδαγωγο να δεις τα πτυχια του πρωτα. Μη το θεωρησεις ντροπη γιατι το παιδι σου θα εμπιστευτεις και καθε σοβαρος επιστημονας δε θα ειχε κανενα προβλημα να σου δειξει το portfolio των διαπιστευτηριων του.

 

Τελος, να ξερεις οτι το παιδι σου εχει δικαιωματα οσοναφορα το πως θα εξεταζεται στο γυμνασιο αρκει να εχει προηγηθει αξιολογηση απο ΚΔΑΥ που για εμενα θα επρεπε ηδη να ξεκινησεις τη διαδικασια αν δεν το εχεις ηδη κανει.

Επισης να ξερεις οτι εχεις δικαιωμα για δασκαλο ενταξης στο δημοσιο σχολειο που το στελνεις και για ενισχυτικη διδασκαλια.

Για οτι αλλο θελεις οσοναφορα τις ειδικες μαθησιακες δυσκολιες μη διστασεις να ρωτησεις. Θα χαρω να σε βοηθησω οπως μπορω. :)

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Να διατηρηθεί μέχρι ..............

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Βαθμός Ασφαλείας ...................

Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΔ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΔ/ΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αθήνα 17-5-2000

Αρ. Πρωτ.Γ2/1846

Βαθ. Προτερ.Εξαιρετικά Επείγον

Ερμού 15,101 85 Αθήνα

Πληροφορίες: Μ. Xιόνη, τηλ. 3235150 Γ. Γρίβα, τηλ. 3236970 Κ. Κούκου, τηλ. 3231770

ΠΡΟΣ: 1. Προϊσταμένους Δ/νσεων &Γραφείων Π/θμιας & Δ/θμιαςΕκπ/σης2. Σχολικούς Συμβούλους Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης(μέσω Δ/νσεων και ΓραφείωνΠ.Ε & Δ.Ε)3. Δ/ντές Δημοσίων & Ιδιωτικών Σχολείων Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης (μέσω Δ/νσεων και Γραφείων Π.Ε & Δ.Ε) Έδρες τους

 

ΚΟΙΝ. Παιδαγ. Ινστιτούτο

 

 

Θέμα: Τρόπος εξέτασης δυσλεξικών μαθητών/τριών

 

 

 

Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στο ΥΠΕΠΘ από διάφορες Υπηρεσίες και ενδιαφερόμενους γονείς και σύμφωνα με την Πράξη 8/00 του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, σχετικά με τον τρόπο εξέτασης των δυσλεξικών μαθητών/τριών, σας γνωρίζουμε τα εξής:

 

1. Η δυσλεξία, γνωστή τα τελευταία χρόνια ως «ειδική μαθησιακή δυσκολία στη γραφή και στην ανάγνωση», είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία, η οποία συνίσταται στην αδυναμία των μαθητών/τριών να αποκτήσουν τις γλωσσικές δεξιότητες που σχετίζονται με την ανάγνωση, τη γραφή και την ορθογραφία. Η λειτουργική αυτή αδυναμία εκδηλώνεται, αν και υπάρχει συνήθως επαρκής νοητική ικανότητα, ομαλή συναισθηματική ανάπτυξη, κατάλληλη διδασκαλία και πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον. Θεωρείται επίσης ως μια ατέλεια στην επεξεργασία της πληροφορίας.

 

 

Τα κύρια συμπτώματα της μαθησιακής αυτής δυσκολίας είναι η αργή και με πολλά λάθη ανάγνωση, η δυσανάγνωστη γραφή και η υπερβολική και ασταθής ανορθογραφία καθώς και η δυσκολία απόδοσης με συνεχή λόγο του περιεχομένου ενός κειμένου, ενώ ο προφορικός λόγος δεν επηρεάζεται αρνητικά από αυτήν. Ο δυσλεξικός μαθητής/τρια κουράζεται εύκολα από το διάβασμα και πολύ συχνά παρουσιάζει διάσπαση προσοχής.

Από διάφορες έρευνες γνωρίζουμε πως η δυσλεξία συναντάται συχνότερα στα αγόρια από ό,τι στα κορίτσια και σε αναλογία 4 προς 1. Εμφανίζεται με τον ερχομό του παιδιού στο σχολείο και αντιμετωπίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη στιγμή που διαγνωστεί και παρασχεθεί στο παιδί η κατάλληλη διδακτική βοήθεια κυρίως από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού.

 

2. Οι εκπαιδευτικοί επιβάλλεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν να χαρακτηρίζουν τον μαθητή/τρια ως δυσλεξικό, γιατί η διάγνωση της δυσλεξίας είναι έργο ειδικών και δεν είναι εύκολη διαδικασία. Οφείλουν όμως, αν παρατηρούν κάποιες ιδιαίτερες δυσκολίες του μαθητή/τριας, να παραπέμπουν τους γονείς στα Κέντρα Διάγνωσης-Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ), που θα συσταθούν και θα λειτουργήσουν από το επόμενο σχολικό έτος στην έδρα του κάθε νομού της χώρας, προς διαπίστωση τυχόν μαθησιακών δυσκολιών. Επιπλέον, ας έχουν υπόψη τους πως ούτε η υπερβολική ανορθογραφία ούτε η κακή γραφή από μόνες τους υποδηλώνουν δυσλεξία.

 

3. Η δυσλεξία πλήττει ιδιαίτερα την αυτοεκτίμηση των μαθητών/τριών αυτών, γιατί συναισθάνονται άμεσα τη δυσκολία τους νʼ ανταποκριθούν ικανοποιητικά, όπως οι άλλοι συμμαθητές /τριές τους, στις μαθησιακές απαιτήσεις. Επομένως, είναι αναγκαίο να τους παρασχεθεί ψυχοσυναισθηματική στήριξη, ενίσχυση, ενθάρρυνση και εξατομικευμένη, όσο είναι δυνατό ,διδακτική καθοδήγηση. Η κατανόηση του προβλήματός τους και η αποφυγή δυσμενούς κριτικής και άστοχων χαρακτηρισμών τούς βοηθούν και ευχάριστα να νιώθουν στη σχολική κοινότητα και περισσότερο να επιμένουν στο επίπονο έργο τους. Οι δυσλεξικοί μαθητές/τριες (φυσικά και οι γονείς τους), ας μην επαναπαύονται στην εξάντληση της επιείκειας εκ μέρους των διδασκόντων, αλλά να προσπαθούν, μέσα στα όρια των δυνατοτήτων τους, να είναι συνεπείς στις καθημερινές μαθησιακές τους υποχρεώσεις.

 

4. Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η αξιολόγηση των μαθητών/τριών αυτών με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες γίνεται με προφορική εξέταση, δεδομένου ότι δυσκολεύονται να διατυπώσουν γραπτά τις σκέψεις τους και την όποια αποκτημένη γνώση τους. Η εξέτασή τους πρέπει να διεξάγεται μέσα σʼ ένα κλίμα ασφάλειας, αποδοχής και σεβασμού της ιδιαιτερότητάς τους. Γι αυτό το λόγο θα πρέπει να τους παρέχεται η δυνατότητα να χρησιμοποιούν το πρόχειρό τους, προκειμένου να σημειώσουν σʼ αυτό οτιδήποτε κρίνουν απαραίτητο για το θέμα, το οποίο στη συνέχεια θα αναπτύξουν προφορικά. Σε καμία περίπτωση οι πρόχειρες σημειώσεις δεν συνυπολογίζονται στον τελικό βαθμό. Πρέπει ακόμα να τους παρέχονται διευκρινίσεις και να τους δίνεται επιπλέον χρόνος, στην περίπτωση που θα ζητηθεί.

Στα θεωρητικά μαθήματα ενδέχεται ο εξεταζόμενος να μην μπορεί ή να δυσκολεύεται να αποδώσει σε συνεχή λόγο ένα γνωστικό αντικείμενο, οπότε κρίνεται σκόπιμο να απαντά σε ερωτήσεις που θα του υποβάλλονται. Ως προς την εξέταση στο μάθημα της έκθεσης, η αξιολόγηση να επικεντρώνεται στην κατανόηση των βασικών εννοιών του θέματος και στην παρουσίαση των επιχειρημάτων του. Στην εξέταση στα πρακτικά μαθήματα π.χ. Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία είναι πιθανό ο μαθητής/τρια να μη χρησιμοποιεί σωστά τα πρόσημα ή να κάνει λάθη στις πράξεις. Τότε ο καθηγητής χρειάζεται να παρεμβαίνει, να επισημαίνει το λάθος και να τον/την υποβοηθεί να προχωρήσει. Επιπλέον, οι εξεταστές ας έχουν υπόψη τους, πως ο δυσλεξικός μαθητής/τρια παρουσιάζει αισθητή αδυναμία στην απομνημόνευση τύπων και ορισμών.

Στη διάρκεια της εξέτασης, αν κάποια στιγμή παρατηρηθεί διάσπαση της προσοχής του μαθητή/τριας-κάτι που είναι αναμενόμενο- η επαναφορά του/της στην εξεταστική διαδικασία ενδείκνυται να επιτευχθεί με διακριτικούς χειρισμούς.

Οι ερωτήσεις των διάφορων μαθημάτων είναι απαραίτητο να διαβάζονται από τον εξεταστή και να παρέχονται εξηγήσεις, ώστε να είναι απόλυτα κατανοητό το περιεχόμενό τους.

 

5. Κρίνεται σκόπιμο να συμμετάσχει στις εξεταστικές επιτροπές των βαθμολογικών κέντρων των Νομαρχιών, για τις εξετάσεις της Β΄ και Γ΄ Λυκείου του σχολ. έτους 1999-2000, καθηγητής με ειδίκευση στη δυσλεξία ή γενικά στις μαθησιακές δυσκολίες ή με πιστοποιημένη σχετική επιμόρφωση.

 

 

 

Παρακαλούνται οι Διευθύνσεις και τα Γραφεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης να φροντίσουν για την άμεση προώθηση αυτής της εγκυκλίου σʼ όλες τις σχολικές μονάδες γενικής και ειδικής αγωγής της περιφέρειάς τους, προκειμένου να ενημερωθούν ενυπογράφως όλοι οι εκπαιδευτικοί και επιπλέον να παρασχεθεί σχετική ενημέρωση σε κάθε ενδιαφερόμενο.

 

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΙΝΙΚΟΣ

Εσωτερική Διανομή:1. Γραφείο Υφυπουργού2. Γραφείο Γενικού Γραμματέα3. Γραφείο Ειδικού Γραμματέα, κ. Παπαϊωάννου4. Γενική Δ/νση Σπουδών Π.Ε και Δ.Ε5. Διεύθυνση Σπουδών Δ.Ε., Γραφείο Αγωγής Υγείας 6. Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε.7. Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής8. Διεύθυνση Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας, Τμήμα Εισιτηρίων Εξετάσεων

Link to comment
Share on other sites

Γ6/106/3.4.1992 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

1.

2. Πολλά παιδιά (περίπου 5% στην Ελλάδα) είναι δυσλεξικά. Η δυσλεξία, κατά την άποψη των ειδικών, οφείλεται σε πολλές αιτίες και κυρίως σε θεμελιακή υπολειτουργία μαθησιακών μηχανισμών και είναι κατά βάση κληρονομική. Η διάγνωση της δυσλεξίας, όταν δεν είναι καθαρά εμφανής, πρέπει να γίνεται από αναγνωρισμένη ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία. Το δυσλεξικό άτομο είναι ανορθόγραφο όχι με την έννοια της γραμματικής ή ιστορικής ορθογραφίας, αλλά και με την έννοια της ορθής σειράς στη γραφή και την ανάγνωση των γραμμάτων και των συλλαβών των λέξεων, ενώ κατά τον ελεύθερο προφορικό λόγο δεν παρατηρείται πρόβλημα. Βέβαια κάθε ανορθόγραφο άτομο και ιδίως παιδί των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου δεν πρέπει να θεωρείται δυσλεξικό. Ούτε ο κακογράφος είναι πάντοτε δυσλεξικός. Απαιτείται όμως εγρήγορση από την πλευρά των εκπαιδευτικών ώστε έγκαιρα με την βοήθεια των γονέων και γιατρού, όπου χρειάζεται να αντιμετωπίζεται το πιθανό πρόβλημα του παιδιού ώστε να το βοηθήσουμε στην πράξη.

 

3.

 

Οι δυσλεξικοί μαθητές σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις απαλλάσσονται από τις πάσης φύσεως γραπτές εξετάσεις και εξετάζονται μόνον προφορικά. Η όλη αξιολόγηση πρέπει να γίνεται με κατανόηση, διακριτικότητα, αγάπη και εξάντληση της επιείκειας από όλους τους εκπαιδευτικούς με απώτερο στόχο την ενίσχυση και ενθάρρυνση του δυσλεξικού μαθητή. Ας σημειωθεί ότι η επανάληψη της τάξης από έναν δυσλεξικό μαθητή και μάλιστα στην υποχρεωτική εκπαίδευση (Δημοτικό - Γυμνάσιο) μπορεί να οδηγήσει στην εγκατάλειψη της προσπάθειας για μάθηση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων του, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να του δημιουργήσει ψυχολογικά, εκπαιδευτικά και κοινωνικά προβλήματα. Επισημαίνεται όμως ότι δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να διαφαίνεται από την πλευρά του καθηγητή προς τον δυσλεκτικό μαθητή η επιβαλλομένη διακριτική μεταχείριση

Link to comment
Share on other sites

Επισης να ξερεις οτι εχεις δικαιωμα για δασκαλο ενταξης στο δημοσιο σχολειο που το στελνεις και για ενισχυτικη διδασκαλια.
Αν σου είναι εύκολο μπορείς να πεις λίγο περισσότερα γι αυτό το θέμα; Εννοείς ότι μπορεί να ζητήσει να σταλεί από το υπουργείο ειδικός παιδαγωγός στο δημόσιο σχολείο της περιοχης;
Link to comment
Share on other sites

Ναι μπορείς να το απαιτήσεις αλλά όχι να το πετύχεις από τι γνωρίζω.

Εμάς πάντως φέτος ξεκίνησε τμήμα ένταξης στο δημοτικό μετά από παρακλήσεις κάποιων γονέων!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

kel σ' ευχαριστώ πολύ που μπήκες στον κόπο να με ενημερώσεις και να ποστάρεις όλο αυτό.

 

Τα ξέρω όλα αυτά και τα έχω ψάξει όσο μπορώ.

Το παιδί μου δεν το καταλάβαμε απο την αρχή γιατί δεν είναι ο κλασικός δυσλεκτικός μαθητής. Τι θελω να πω;

Δεν αντέστρεφε γράμματα πολύ σπάνια το κάνει αυτό.

Είναι ορθογράφος και τα καταφέρνει στην ανάγνωση πολύ πιο αργά όμως για την ηλικία του.

Στην Τρίτη δημοτικού άρχισα να καταλαβαίνω ότι κάτι δεν πάει καλά όταν τον διάβαζα.

Δυστυχώς είχα πλήρη άγνοια του θέματος και άκουγα τη διευθύντρια και τη δασκάλα του και δεν πήγα αμέσως κάπου.

Στην Τετάρτη δημοτικού άρχισα να ψάχνω για όλα αυτά έμαθα τι είναι η δυσλεξία το ΔΕΠΥ και για όλες τις μαθησιακές δυσκολίες.

Το παιδί μου είχε συμπτώματα λίγο πολύ απ' όλα.

Μετά έμαθα ότι η δυσλεξία είναι μια ομπρέλα με πολλά συμπτώματα απο κάτω και με περίπου αν θυμαμαι καλά 280 είδη.

Διάβαζα και ενημερωνόμουν για ένα χρόνο συνεχώς αλλά εν τω μεταξύ το παιδί μου είχε μια δασκάλα που του έριχνε κάθε μέρα και περισσότερο την αυτοεκτίμησή του. Την ίδια χρονιά πήγα στο ΚΔΑΥ. Τι να σας πω;

ο υπεύθυνος είδε το παιδί μου και αφού τον έβαλε να γράψει και να διαβάσει μας έδιωξε. Το παιδί ήταν μια χαρά. Απ' ότι κατάλαβα μετά δεν είδε αντιστροφή γραμμάτων και δεν θεώρησε σωστό να συνεχίσει να ασχοληθεί με το παιδί ότι κι αν του έλεγα εγώ.

 

Ακούσαμε λοιπόν το ΚΔΑΥ

Με είπαν υπερβολική ανχώδης ότι έπρεπε να ηρεμήσω και πολλά άλλα.

Εγω όμως έβλεπα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά στο παιδί μου παρ' ολο που είναι πανέξυπνο.

 

Για να μην σας κουράζω η Τετάρτη δημοτικού χάθηκε κι αυτή.

Στην Πέμπτη πήρα εντελώς την κατασταση στα χέρια μου ήμουν αρκετά ενημερωμένη πια. Το παιδί έκανε κάποια τεστ πήγε σε κάποια ιδιωτικά κέντρα διάγνωσης όπου διάγνωσαν κάποια συμπτώματα δυσλεξίας.

 

Βρήκα και μια δασκάλα ειδικής αγωγής στην Αθήνα που με βοήθησε και απο κοντά αλλά και καθημερινά απο απόσταση μέσω υπολογιστή καλή της ώρα χάρη σε αυτή το παιδί πήρε μπρός που λένε.

 

Φετος βρήκα μια δασκάλα εδώ στο Ναύπλιο μετά απο πολύ ψάξιμο ειδικής αγωγής ευτυχώς πολύ καλή ξέρω πια τι ψάχνω συννενοείτε συνεχώς με το δασκαλό του που είναι συνεργάσιμος ο καημένος δεν μπορώ να πω μέχρι εκεί που μπορεί.

 

Όμως το παιδί έχει πολλά κενά και χρειάζεται πολύς χρόνος.

Και όπως γράφει και σε μια παράγραφο απο αυτό που πόσταρε η kel τι θα γίνει στο Γυμνάσιο που θα αφήσουν αυτό το παιδί στην ίδια τάξη;

 

Ότι χτίζω απο πέρυσι με τις δασκάλες ειδικής αγωγής για την αυτοεκτίμησή του και την αυτοπεποίθησή του θα γκρεμιστεί ή όχι;

 

Γι' αυτό με ενδιαφέρει το ιδιωτικό. Και βέβαια θα το ψάξω για δάσκαλο ειδικής αγωγής μέσα .

 

Ένα θα σας πω έχω περάσει τόσα πολλά απο πέρυσι και έχω ρίξει τόσο πολύ τρέξιμο είδα άκουσα και έμαθα τόσα που μόνο ένα με ενδιαφέρει για το παιδί μου.

 

Να' ναι ψυχικά ισορροπημένος να'ναι ψυχολογικά καλά.

Να βγεί αύριο στη ζωή και να έχει αυτοπεποίθηση να πατάει γερά στα πόδια του για να μπορεί να πεί όχι στις απειλές που θα βρεί μπροστά στη ζωή του.

ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΕΙΜΑΙ Η ΕΥΑ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΠΟΛΥ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΩ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ

Link to comment
Share on other sites

Καλη μου Ekabh και βεβαια δικαιουσαι ειδικο παιδαγωγο και τμημα ενταξης στο σχολειο που φοιτα το παιδι όμως οπως προαναφερθηκε ειναι αρκετα δυσκολο να το πετυχεις, οχι ομως ακατορθωτο. Αρκει να υπαρχει η συνεργασια γονεων και σχολειου και προθυμια απο το γραφειο της πρωτοβαθμιας και το συμβουλιο της ειδικης αγωγης.

Ολοκληρη η διαδικασια και η νομοθεσια για το τμημα ενταξης εδω:

http://www.iliaktida.gr/innet/UsersFiles/sa/documents/Charoupias_Protasi_TE.pdf

Αξιζει τον κοπο για το καλο του παιδιου σου ομως να ξερεις οτι εχεις απεναντι σου τη γραφειοκρατια ενος αναλγητου κρατους.

Σου ευχομαι καλη τυχη και αν μπορω να κανω κατι αλλο για σενα πολυ ευχαριστως.

Link to comment
Share on other sites

Εva μου πραγματικα κατανοω το αγχος σου και μακαρι ολες οι μανουλες να ειχαν τη δικη σου κατανοηση για τις ιδιαιτερες μαθησιακες αναγκες των παιδιων του.

Φαινεται οτι γνωρίζεις πολλα πραγματα για τις μαθησιακες δυσκολιες οι οποιες πολύ σωστα ειπες δεν καλυπτονται πια με τη λεξη δυσλεξια. Κατω απο τον ορο ειδικες μαθησιακες δυσκολίες περιλαμβάνονται διαφορα χαρακτηριστικα. Τα παιδιά αυτά δεν αποτελούν μια ομοιογενή ομάδα με κοινές εκδηλώσεις αλλά ένα ετερογενή πληθυσμό πολυκαθοριζόμενο αιτιολογικά.

Λυπαμαι που στο ΚΔΑΥ της περιοχης σου δεν εκαναν αυτο που επρεπε να κανουν τουλαχιστον οσον αφορα τη διαγνωση.

Τουλαχιστον εγω εχω πολυ καλη σχεση με τους συναδελφους του ΚΔΑΥ της περιοχης μου, θεωρω οτι ειναι αξιολογοι επιστημονες, χρησιμοποιουν τα καταλληλα ψυχομετρικα εργαλεια, ειναι λεπτομερεις και δεν εχω ουτε μια φορα διαφωνησει με τη διαγνωσή τους και επειδη εχω δει πολυ ταλαιπωρημενους γονεις που εχουν εξαπατηθει απο ιδιωτικα κεντρα και εχουν πληρωσει περιουσιες , τους παραπεμπω στο ΚΔΑΥ ανεπιφυλακτα. Βεβαια ο χρονος αναμονης ειναι τεραστιος αλλα ξερω οτι "ξεσκονιζουν" στην κυριολεξια το παιδι. Το να βαζουν το παιδι μονο να γραφει και να διαβαζει δειχνει ή πληρη ασχετοσυνη ή πληρη βαρεμαρα και μου κανει μεγαλη εντυπωση. Ειναι γνωστο τοις πασι οτι το παιδι εξεταζεται απο παιδοψυχιατρο, κοινωνικη λειτουργο, εκπαιδευτικο ψυχολογο και λογοθεραπευτη ή ειδικο παιδαγωγο. Το συνηθες τεστ ειναι το WISC το οποιο αποκλειει την πιθανοτητα νοητικης υστερησης και ταυτοχρονα καποιοι τομεις του μελετουν και τις μαθησιακες δυσκολιες. Εκει εντοπιζονται δυσκολιες στην επεξεργασια πληροφοριων, στην ακολουθία και στη χωροχρονικη αντιληψη οπως επισης και δυσκολιες αντιληπτικου ή εκφραστικου τυπου. Επίσης η αξιολογηση μπορει να συμπληρωθει με το ΑΘΗΝΑ τεστ διαγνωσης μαθησιακων δυσκολιων του Πανεπιστημιου Αθηνων και ισως καποιο τεστ ανιχνευσης αναγνωστικης ικανοτητας οπως της Ε. Ταφα του Πανεπιστημιου Κρητης. Θα δοθουν επισης ερωτηματολογια και θα παρθει συνεντευξη απο τους γονεις για να αποκλεισθει η πιθανοτητα ελλειψης κοινωνικων ερεθισματων ή προβληματικου οικογενειακου περιβαλλοντος.

Προφανως ο ανθρωπος που απευθυνθηκες στο ΚΔΑΥ ή ηταν ασχετος ή ηθελε να σε ξεφορτωθει. Λυπαμαι πραγματικα αν καποιος επιστημονας ελαφρα τη καρδια δεν εδωσε την απαραιτητη σημασια για να σε βοηθησει τουλαχιστον στην αξιολογηση αφου ετσι και αλλιως δε θα μπορουσε να σε υποστηριξει αλλιως παρολο που το ΚΔΑΥ σημαινει οτι οχι μονο αξιολογει αλλα και υποστηριζει ψυχολογικα, εκπαιδευτικα και συντονιστικα και υπερασπιζεται τα δικαιωματα του παιδιου.

Οπως σωστα σου ειπαν κατω απο την ομπρελα των ειδικων μαθησιακων δυσκολιων εχουν καταγραφει πανω απο 3000 χαρακτηριστικα (και οχι μονο 200) τα οποια καλυπτουν πολλους τομεις μαθησιακων δυσκολιων απο τα οποια ενα μερος ειναι μονο η διαταραχη της γραφης αναγνωσης και δυσλεξιας.

Στην εποχη μας πια μιλαμε για τη "συννοσηροτητα" των μαθησιακων δυσκολιων, πραγμα που σημαινει οτι τα παιδια παρουσιαζουν διαφορετικα σε ποιοτητα, ποσοτητα και συχνοτητα χαρακτηριστικα τα οποια τα καθιστουν το ενα εντελως διαφορετικο απο το αλλο.

 

1.Δεν ισχύει ότι η δυσλεξία επηρεάζει τον προφορικό λόγο των παιδιών ή την ομιλία.

2.Δεν έχουν όλα τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή μειωμένη σχολική επίδοση δυσλεξία.

3.Οταν βλέπουμε το παιδί να μπερδεύει το 3 με το ε ή το δ με το θ να μας παραξενέψει αλλά μόνο αν το κάνει συστηματικά και συνδυάζονται και με άλλα χαρακτηριστικά. Αλλιώς αυτό δε σημαίνει ότι έχει οπωσδήποτε δυσλεξία.

4.Η καθρεπτική γραφή δηλαδή το να βλέπουν ή να γράφουν τα γράμματα ανάποδα δε σημαίνει απαραίτητα και δυσλεξία.

5.Δεν ταυτίζεται η αριστεροχειρία με τη δυσλεξία.

6.Η δυσλεξία δεν οφείλεται σε ψυχολογικά αίτια . Εχει όμως πολλές δυσάρεστες ψυχολογικές συνέπειες για το παιδί αν δε διαγνωσθεί και αντιμετωπιστεί έγκαιρα.

7. Η δυσλεξία αν και θεωρείται διαταραχή νευρολογικής φύσεως δε μπορεί να διαγνωσθεί με εγκεφαλογράφημα όπως αναφέρεται ρητά και από την Ελληνική Εταιρεία Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας.

8.Δεν ισχύει ότι κάθε παιδί που δυσκολεύεται στην αρχή της φοίτησής του στο σχολείο έχει και δυσλεξία. Μπορεί να είναι μια απλή δυσκολία προσαρμογής ή ενδείξεις σχολικής ανωριμότητας ή δυσκολίες άλλης αιτιολογίας.

9.Παιδί με χαμηλό δείκτη ευφυίας δεν εμπίπτει στην κατηγορία της δυσλεξίας. Τα παιδιά με δυσλεξία έχουν φυσιολογικούς και συχνά και ανώτερους δείκτες στα μη λεκτικά τεστ νοημοσύνης

 

 

Δυστυχώς το χάπι που θα έπαιρνε κάποιος για να θεραπευτουν οι ειδικες μαθησιακες δυσκολιες δεν έχει βρεθεί . Γιʼαυτό το λόγο δε χρησιμοποιούμε τη λέξη θεραπεία αλλά αποκατάσταση , παρέμβαση ή αντιμετώπιση. Το κάθε παιδί με ΕΜΔ έχει τα δυνατά του στοιχεία και τις αδυναμίες του. Βελτιώνοντας τις δεξιότητες του και δίνοντας του βοήθεια να μάθει να καλύπτει τις αδυναμίες του πετυχαίνουμε να το βοηθήσουμε να πραγματοποιήσει τους στόχους του και τα όνειρά του. Αυτό γίνεται μέσω της εφαρμογής ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Γιʼαυτό και η έγκαιρη αντιμετώπιση της δυσλεξίας έχει καθοριστική σημασία για την εξέλιξη των ατόμων με ΕΜΔ.

 

Πώς αντιμετωπίζονται οι ΕΜΔ;

 

Η αντιμετώπιση των ΕΜΔ είναι σύνθετη και περιλαμβάνει :

Εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές μεθόδους που γίνονται πάντα με παράλληλη ψυχολογική υποστήριξη του παιδιού και της οικογένειάς του.

Οι εκπαιδευτικές μέθοδοι που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση των ΕΜΔ χρησιμοποιούν:

1. ειδικό εκπαιδευτικό υλικό

2. εκπαίδευση σε Η/Υ

3. πολυαισθητηριακή διδασκαλία

 

Η σύγχρονη αντιμετώπιση των ΕΜΔ περιλαμβάνει:

· έγκαιρη αναγνώριση και συνειδητοποίηση από τους γονείς των ψυχολογικών, εκπαιδευτικών και κοινωνικών παραγόντων που εμπλέκονται στις δυσκολίες του παιδιού.

· Αξιολόγηση από δημόσιο κέντρο διάγνωσης και αξιολόγησης.

· Κατάρτιση ειδικού εκπαιδευτικού προγράμματος σε συνδυασμό με πρόγραμμα σχολικής ενσωμάτωσης

 

Οι προσπάθειες τόσο των γονιών όσο και των εκπαιδευτικών θα πρέπει να έχουν ως γνώμονα και τελικός στόχο:

Τη διαμόρφωση στο σπίτι και στο σχολείο ενός περιβάλλοντος που συντελεί όχι μόνο στο να πετύχει το παιδί αλλά και να βιώσει αυτή του την επιτυχία ως αποτέλεσμα κυρίως των δικών του προσπαθειών και ικανοτήτων. Για να συμβεί αυτό πρέπει να ενδυναμώσουμε το παιδί και να ενισχύσουμε την αίσθηση ότι έχει το ίδιο προσωπικά τον έλεγχο και την ευθύνη για τις εργασίες του.

Οι γονείς δεν πρέπει να κάνουν εκείνοι τις εργασίες του παιδιού αλλά να το βοηθήσουν να οργανώσει τις προσπάθειες και τις δυνάμεις του ώστε να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Με αυτο τον τρόπο επικοινωνούν στο παιδί την αποδοχή και την εκτίμησή τους ενισχύουν την αυτοπεποίθησή του, βοηθούν την εσωτερική του ηρεμία, το κινητοποιούν να πετύχει περισσότερα, ενώ ενθαρρύνουν την αυτονομία του.

Με την αγάπη και την κατανόηση οι γονείς πρέπει να περάσουν στα παιδιά τους που είναι ευάλωτα σε αποτυχίες και νιώθουν κουρασμένα μετά από χρόνια απογοητεύσεων οτι τα κατανοούν, τα στηρίζουν και τα αγαπούν ανεξάρτητα από τη σχολική τους επίδοση.

Στόχος μας είναι να χτίσουμε τις δυνάμεις του παιδιού και όχι να μεγεθύνουμε τις αδυναμίες του. Σε ένα θετικό πλαίσιο , θέτουμε κάποιους κανόνες που πρέπει να εφαρμόζονται με συνέπεια. Συναισθηματικές αντιδράσεις των γονιών όπως ο θυμός, η γελοιοποίηση ή ο χλευασμός του παιδιού πρέπει να αποφεύγονται. Ο γονιός δεν πρέπει να ξεχνά ότι το παιδί έχει πρόβλημα με τον έλεγχο της συμπεριφοράς και αναπόφευκτα θα επέλθουν συγκρούσεις. Γιʼαυτό στόχος μας είναι οι γονείς να κατευθύνουν θετικά το παιδί και να χτίζουν τη σχέση μαζί του. Τέτοιοι τρόποι διατήρησης της σχέσης γονιού-παιδιού λειτουργική είναι μέσω ευχάριστων κοινών δραστηριοτήτων, με θετική τροφοδότηση του παιδιού, συναισθηματικές αμοιβές, επιδοκιμασία με αποφυγή συγκρίσεων με τα αδερφάκια του αλλά και με συνεπή τήρηση των κανόνων και των οδηγιών. Το παιδί χρειάζεται να γνωρίζει ότι υπάρχουν όρια για να μπορεί να αισθάνεται ασφαλές μέσα σε αυτά.

Για το τέλος πρέπει να τονιστεί ότι η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων είναι μία απο τις μεγαλύτερες προκλήσεις που γονείς και εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν. Η κοινωνικότητα του παιδιού θα καθορίσει τελικά σε μεγάλο βαθμό την αυτοπεποίθησή του, τις διαπροσωπικές του σχέσεις και την προσαρμογή του στη σχολική ζωή. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού θα καθορίσουν την επιτυχία του και την προσαρμογή του στην ενήλικη ζωή του. Ερευνες έχουν δείξει ότι η ποιότητα ζωής των ενηλίκων ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες εξαρτάται πρώτα απʼόλα από το βαθμό στον οποίο κατάφεραν να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και όχι από τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις. Και επειδή οι οικογένειες με παιδιά με δυσκολίες συχνά βιώνουν έντονο άγχος, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουν γρήγορα οι γονείς την επίδραση που μπορεί να έχουν αυτές οι δυσκολίες στο παιδί και στην οικογένεια και να λειτουργήσουν προληπτικά.

Ας αντιληφθούμε λοιπόν ότι κάθε παιδί είναι ιδιαίτερο, το καθένα με τα τάλαντά του και το προικιό του και ας δούμε μέσα σε αυτό τη μοναδική ομορφιά και δύναμή του και ας του προσφέρουμε το μεγαλύτερο δώρο:την αγάπη και τη χωρίς όρους αποδοχή.

:)

Link to comment
Share on other sites

Σου ευχομαι καλη τυχη και αν μπορω να κανω κατι αλλο για σενα πολυ ευχαριστως.
Ευχαριστώ kel, βέβαια ο γιος μου είναι 15 μηνών οπότε δε χρειάζομαι ακόμη τη βοήθειά σου, πάντως σε παρακολουθώ, πολύ ενδιαφέροντα όσα λέτε και αν και όποτε θα σε προτιμήσω :D
Link to comment
Share on other sites

kel τι να πω υπέροχο το ποστ σου για ακόμη μια φορά.

 

Για το ΚΔΑΥ δυστυχώς όπως είπες ήμουν άτυχη.

Αφού να φανταστείς ο καινούριος διευθυντής του σχολείου που έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για τον Θωμά μου, αφού άκουσε την ιστορία μου για το ΚΔΑΥ μου ζήτησε την διάγνωση και όταν του είπα ότι μου είπαν ότι θα τη στείλουν αλλά δεν το έκαναν ποτέ και είδε και τα χαρτιά απο άλλα διαγνωστικά κέντρα που πήγα τα οποία συμφωνούσαν στις μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού πήγε μόνος του στο ΚΔΑΥ.

Εκεί ζήτησε τη διάγνωση του παιδιού και του είπε και τίποτα να μη βρήκε ήταν υποχρεωμένος να γράψει διάγνωση.Εκείνος απάντησε τελικά να γίνει επανεξέταση.

Δεν δέχτηκα να το ξαναπάω.......... είχα βρεί το δρόμο μου.

Ο σκοπός μου άλλωστε δεν είναι να πάρω χαρτί για να μην δείνει το παιδί μου γραπτές εξετάσεις.

 

Ο σκοπός μου είναι να πετύχω όλα αυτά που γράφεις στο τελευταίο μέρος του πόστ σου. Αυτά παλεύω να πετύχω.

 

Παλεύω για την αυτοπεποίθηση του γιατί την έχασε λόγω του ότι αργήσαμε να το καταλάβουμε.

Παλεύω για να βρεί τους δικούς του τρόπους και κωδικούς να διαβάζει και τότε δεν θα με έχει ανάγκη.

Παλεύω για να αναπτυχθεί η φαντασία του και η δημιουργηκότητά του που του την έθαψαν και συνεχίζουν να το κάνουν γιατί δεν έχουν χρόνο λένε.

Παλεύω να τον κάνω να πιστέψει στη δύναμή του.

 

Και τέλος παλεύω και με δικά μου εσώψυχα.

Με την υπομονή μου με την διάθεσή μου την ικανότητά μου να τον ακούω για να μπορώ να τον καταλαβαίνω καλύτερα.

Με ατέλειωτες συζητήσεις γιατι το παιδί δεν έχει την αίσθηση του κινδύνου του προσανατολισμού της ώρας . Παράτησα τη δουλειά μου για να αφιερώσω περισσότερο χρόνο μαζί του και τώρα πρέπει να ξαναδουλέψω για να τον βάλω σε ιδιωτικό γυμνάσιο.

 

Τέλος πάντων σας κούρασα.

 

Θα ήθελα να πω κάτι τελευταίο στη σχέση μου με το παιδί μου ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες.

 

Άν δεν άρχιζα μαθήματα αυτογνωσίας δεν θα μπορούσα να ανταπεξέλθω στις ψυχολογικές απαιτήσεις της κατάστασης αυτής και ούτε να πλησιάσω και να καταλάβω το παιδί μου.

ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΕΙΜΑΙ Η ΕΥΑ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΠΟΛΥ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΩ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ

Link to comment
Share on other sites

Kαλή δύναμη Εύα μου και εύχομαι ο Θεός να στα φέρει όλα κατ'ευχήν.

Εχεις μπει σε καλό δρόμο και συνέχισε έτσι. Βοήθησε τον εαυτό σου για να μπορεσεις να βοηθησεις και το παιδάκι σου. Στηρίξου δυνατα στα ποδια σου για να στηριξεις και το παιδι σου. Να'σαι καλα, να προσεχεις τον εαυτός σου και την οικογενεια σου :)

Link to comment
Share on other sites

Σ' ευχαριστώ πολύ να' σαι καλά και συ.

 

Ο σκοπός που ανέφερα την αυτογνωσία είναι για να το διαβάσουν κι άλλοι γονείς.

Με βοήθησε και συνεχίζει να με βοηθά παρα πολύ.

ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΕΙΜΑΙ Η ΕΥΑ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΠΟΛΥ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΩ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Αχ να υπηρχε κατι τετοιο σήμερα....

 

πολύ γλυκιά η εικόνα που μα ς μετέφερες roxanne.

Αναρρωτιέμαι που να βρισκόταν αυτό το Σχολειό (όνομα και πράγμα) και πόσο κρίμα είναι να μην υπάρχει ακόμα. ΠΟιος ξέρει...

 

 

για το θέμα σου σχετικά με την ελληνογαλλική του Πειραιά, έχω να σου πω τα καλύτερα. Οι μοναχές είναι εξαιρετικές, ευγενικές (σε κάποιες έχω μιλήσει η ίδια) αλλά δεν ασχολούνται με την εκπαίδευση. Για αυτό υπάρχουν κανονικά καθηγητές πιστοποιημένοι, όπως και στα λοιπά ιδιωτικά σχολεία. Δεν υπάρχει προσυλητισμός με διαβεβαιώνει η φίλη μου που πάει τα κοριστάκια της εκεί (α και γ δημοτικού). Διδάσκονται θρησκευτικά από την ύλη που ορίζει το υπουργείο από την γ δημοτικού.

 

Το πρόγραμμά τους εξαιρετικό. Δραστηριότητες, μουσική αγωγή, καλλιτεχνεία κλπ. ΘΑ ήθελα όταν τα δικά μου μεγαλώσουν, να εξετάσω την περίπτωση αυτή.

Παρεπιμπόντως, στον Πειραιά υπάρχουν πολλά πρότυπα ιδιωτικά.

Είναι η άλλη ελληνογαλλική σχολή (Sτ Pαul - Παιδαγωγική). Γειτόνισσα μου έχει πει επίσης τα καλύτερα.

Είναι το Ράλλειο πρότυπο πειραματικό γυμνάσιο θηλέων.

Είναι το μουσικό γυμνάσιο Πειραιά.

Ειναι η σχολή Πετράκη Βαλσαμίδου.

Είναι το Μιχαλοπούλειο (λίγο παρωχημένο μου φάνηκε).

 

Στο Π. Φάληρο είναι του Ξενόπουλου και της Χουρδάκη. Στο Καλαμάκι ο Μαλλιάρας. Η Γεννάδειος στον Αλιμο όπως ανέφερες. 'Ενα σωρό πρότυπα.

 

(Για Ξενόπουλου Χουρδάκη θα δώσω πληροφορίες την ερχόμενη εβδομάδα).

 

Αν αναζητάς ιδιωτική εκπαίδευση τότε τα παραπάνω μπορούν να σε κατευθύνουν.

 

 

ti ennoeis paroximeno?

.png.png
Link to comment
Share on other sites

Koρίτσια καλημέρα, να ρωτήσω κάτι; Ξέρετε μήπως αν βάλω τα δίδακτρα του ιδιωτικού σχολείου στη φορολογική μου δήλωση θα κερδίσω κάτι; Καμιά έκπτωση στο φόρο; Εχει νόημα να τα δηλώσω;

Και κάτι άλλο: μήπως κατά τύχη έχετε άποψη για την Ελληνοαγγλική Αγωγή στο Μαρούσι;

Ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 εβδομάδες μετά...

Να επανέλθω, μετά από τα πολύ καλά, λόγια που έγραψα για το δημόσιο σχολείο, λέγοντας ότι πλέον, δεν είμαι υπέρ του δημοσίου.

 

Τελικά, μάθαμε με το κακό τρόπο, ότι το δημόσιο είναι θέμα τύχης. Φέτος, μπορεί να υπάρχει ένας σωστός, σε γενικές γραμμές, εκπαιδευτικός, του χρόνου (όπως έτυχε σε μας) να υπάρχει ένας απαράδεκτος "εκπαιδευτικός", που βρίζει, ειρωνεύεται, δε διδάσκει και πάνω απ' όλα, δημιουργεί στα παιδιά την αντιπάθεια για τη μάθηση και το σχολικό περιβάλλον. Και το χειρότερο, δεν βρίσκεις άκρη, εκτός αν έχεις όρεξη να τρέχεις δεξιά και αριστερά με καταγγελίες, οι οποίες μάλλον δε θα καταλήξουν πουθενά, πέρα από την ψυχοφθόρα επίδραση που θα έχει στην οικογένειά σου αυτή η κατάσταση.

 

Βρήκα ένα καλό και μικρό ιδιωτικό, που έχει λίγα παιδιά στην τάξη (17 μαξ), λειτουργεί πολύ καλά και το παιδί είναι πολύ χαρούμενο. Μάλιστα, δέχτηκε με μεγάλη προθυμία να πάει στο ιδιωτικό στη μέση της χρονιάς.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...