Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

ούτε δημόσιο, ούτε ιδιωτικό(homeschooling)


Recommended Posts

Συνεχίζω:D

-στο Βέλγιο, όπου άλλαξε ο νόμος και από το 2003 το hs είναι ελεγχόμενο, υπάρχουν επιπτώσεις για τους γονείς όταν η εκπαίδευση που παρέχουν δεν θεωρείται επαρκής.

http://www.expatica.com/be/education/school/expats-and-home-schooling-31671

-στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπου επιτρέπεται είναι ελεγχόμενο, με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως η Αγγλία που προαναφέραμε

http://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_homeschooling

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 1,1k
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

:PΟφείλω να ομολογήσω πως΄δεν έχω βρει χρόνο να διαβάσω όλα όσα γράφετε σε αυτό το τοπικ αλλά συμφωνώ πχ με την θέση της mumm...

Δεν είναι μόνο η στείρα γνώση ....ένα παιδί πχ μπορεί να κάτσει μπροστά σε έναν Η/Υ και να μάθει χιλιάδες πράγματα ΔΕΝ θα μάθει όμως να αλληλεπιδρα με τους γύρω του να παίρνει διαφορετικά ερεθίσματα, διαφορετικές οπτικές , διαφορετικές εμπειρίες και συναισθήματα. Η επαφή μας με τους άλλους είανι καθοριστική. Να΄μάθει να παίζει να συνεργάζεται να ερευνά...

έχω δύο παιδιά με τα οποία ασχολούμαστε πολύ και εγώ και ο άνδρας μου στο σπίτι ....η διαφορά ήταν μεγάλη όταν η μεγάλη μου πήγε στον παιδικό ....ένα καλό παιδικό που τον είχαμε επιλέξει προσεχτικά εννοείται ....

Η επαφή με καλούς παιδαγωγούς και άλλα παιδιά είναι κορυφαίο στάδιο στην εξέλιξη ενός παιδιού ...αρκεί να το ενθαρρύνουμε και να του δείξουμε πόσο σημαντική και ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία μπορεί να είναι ....εγώ μόνο καλά έχω να θυμάμαι από το σχολείο ....και ήμουν θετική να ξεκινήσει νωρίς η μικρή μου παιδικό

Ήδη ο τρόπος ζωής μας αποξενώνει από τους άλλους να κάνουμε τα παιδιά μας μοναχικούς παντογνώστες ??/

Και επειδή διάβασα και κάποια σχόλια για τον ανταγωνισμό, για το πως φέρονται και επηρρεάζουν τα παιδιά μας οι συμμαθητές τους ...πραγματικά δεν τα καταλαβαίνω καθόλου....δηλαδή βάζοντας σε γυάλα τα παιδιά μας τα προστατεύουμε ??? Κατά την γνώμη μου καθόλου ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΜΑΛΙΣΤΑ . Πιστεύω πως από μικρά πρέπει να βιώνουν την πραγματικότητα και τον κόσμο γύρω τους κάποια στιγμή θα έρθουν σε επαφή έτσι κι αλλιώς και να τους μάθουμε πως ο καθένας μας είναι διαφορετικός και αυτό είναι το πιο ωραίο πράγμα που συμβαίνει στον κόσμο μας. Όλοι είμαστε ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΙ για αυτό που είμαστε για αυτό που μπορούμε ή δεν μπορούμα να κάνουμε για αυτό που θέλουμε ή δεν θέλουμε να κάνουμε....και τέλος πως δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από τις φίλίες και κυρίως αυτές των μαθητικών μας χρόνων

 

 

Θα συμφωνησω κι εγω απολυτα μαζι σου...Το σχολειο ειναι ενα μεγαλο βημα για τα παιδια...για την ανεξαρτητοποιηση τους.Δεν ειναι οι γνωσεις και η μορφωση ...αλλα η συναναστροφη με αλλα παιδακια,να μαθουν να σεβονται το διπλανο,να συνεργαζονται μαζι του,να ανταλλασσουν αποψεις,να υπερασπιζονται τον εαυτο τους.Καλως η κακως δεν μπορει κανενας να ζει σε ενα περιβαλλον που ολοι θα τον αγαπανε ,θα τον εξυπηρετουν και θα τον φροντιζουν οπως η μαμα και ο μπαμπας.Θα πρεπει το παιδι να μαθει να συμβιωνει και με παιδακια που θα το αντιπαθησουν,θα το σπρωξουν ,θα το αμελησουν...γιατι ετσι θα μαθει να φροντιζει μονο του τον εαυτο του και να πατα στα ποδια του χωρις να εξαρταται μονιμως απο τους γονεις.

 

 

Η υπερπροστατευτικοτητα δεν κανει καλο σε κανεναν....ας μην πνιγουμε τα παιδακια με τις φοβιες και τα αγχη μας.Με τπτ δε θα αλλαζα τα σχολικα χρονια και φυσικα με τπτ δεν θα αντεχα να περναω ολες αυτες τις ωρες σπιτι με τη μανουλα μου αντι με τις φιλες μου!!!!Σαν εφιαλτης μου ακουγεται...

Link to comment
Share on other sites

Αντιθέτως δεν έχω ακόμη καταλάβει τί ακριβώς προτείνει η Θεοδώρα, δεδομένου ότι και οι αναφορές της σε βιντεάκια στο διαδίκτυο με μπέρδεψαν κάπως :confused:

O Tim Hawkins π.χ. ανήκει στην Christian Comedy Association και επειδή γνωρίζω ότι η λέξη Christian στις ΗΠΑ επιδέχεται πολλές ερμηνείες, για να το θέσω κομψά, δεν μου εμπνέουν και πολύ εμπιστοσύνη οι διακηρύξεις του!

 

Τα είδα κι εγώ, μοιάζουν περισσότερο με χιουμοριστικά video clip.

 

Τα στοιχεία που παραθέτεις στο μήνυμα 199# ρίχνουν φως στην υπόθεση εφαρμογή hs στην πράξη και από ποιούς.!!!

 

Εγώ σκεφτόμουν κάτι σχετικό με το μοντέλο της Γαλλίας, όπου σε περίπτωση αποτυχίας του hs το παιδί δίνει εξετάσεις και επανέρχεται στο σχολικό σύστημα.

 

Πάντως σου αξίζουν συγχαρητήρια γιατί εψαξες προς τη σωστή κατεύθυνση !!!

 

Ας επικολλήσω κι εγώ τμήμα εγγράφου του ΥΠΕΠΘ για το τι - ελεγχόμενα- ισχύει στην Ελλάδα

πηγή : http://www.alfavita.gr/OdigosEkpaideytikou/od8618a.php

 

ΘΕΜΑ: <Υποβολή δικαιολογητικών για παράλληλη και κατ΄οίκον εκπαίδευση >.

Σχετικά με την υποβολή των δικαιολογητικών για παράλληλη και κατ΄οίκον εκπαίδευση για το Σχολικό έτος 2008-2009 σας γνωρίζουμε:

 

Τα δικαιολογητικά για παράλληλη στήριξη θα πρέπει να είναι τα εξής:

 

1. Αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα προς τη Σχολική Μονάδα φοίτησης του μαθητή,

 

2. Βεβαίωση φοίτησης του μαθητή ,

 

3. Γνωμάτευση από Κ.Δ.Α,Υ όπου θα αναγράφεται η πρόταση της Διεπιστημονικής Ομάδας για παράλληλη στήριξη. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, λόγω μεγάλης αναμονής στο Κ.Δ.Α.Υ, γνωμάτευση Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου αναγνωρισμένου από το ΥΠ.Ε.Π.Θ. (Στην περίπτωση αυτή θα αναγράφεται ο αριθμός πρωτόκολλου της αίτησης του κηδεμόνα στο Κ.Δ.Α.Υ.).

 

4. Εισήγηση του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής ο οποίος προτείνει την παράλληλη στήριξη ,αιτιολογώντας την πρότασή του.

 

5. Εισήγηση του Δ/ντή Διεύθυνσης, ο οποίος και θα διαβιβάζει όλα τα δικαιολογητικά στο ΥΠ.Ε.Π.Θ, με εμπιστευτικό πρωτόκολλο.

 

Συμπληρωματικά σας γνωρίζουμε ότι όπου λειτουργεί Τμήμα Ένταξης δεν θα χορηγείται Παράλληλη Στήριξη εκτός σοβαρών περιπτώσεων που θα αξιολογούνται από το ΥΠ.Ε.Π.Θ.

 

Τα δικαιολογητικά για κατ΄ οίκον διδασκαλία θα πρέπει να είναι τα εξής:

 

1. Αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα προς τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ μέσω της Σχολικής Μονάδας Φοίτησης του μαθητή .

2. Βεβαίωση Φοίτησης του μαθητή.

3. Γνωμάτευση Κρατικού Νοσοκομείου, πού τεκμηριώνει την κατ΄ οίκον διδασκαλία .

4. Εισήγηση του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής ο οποίος προτείνει την κατ΄οίκον διδασκαλία, αιτιολογώντας την πρότασή του.

5. Εισήγηση του Δ/ντή Διεύθυνσης , ο οποίος και θα διαβιβάζει όλα τα δικαιολογητικά στο ΥΠ.Ε.Π.Θ, με εμπιστευτικό πρωτόκολλο.

6. Επιπροσθέτως για τους μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, απαιτείται γνωμάτευση από Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή με την οποία χαρακτηρίζεται ο μαθητής<< ως κατ΄ιδίαν διδαχθείς>>, σύμφωνα με το Νόμο 1197/1972, ώστε να μπορούν οι μαθητές να λάβουν μέρος στις προαγωγικές εξετάσεις.

 

Η παραλαβή των αιτήσεων από τις Δ/νσεις Π.Ε και Δ.Ε θα γίνεται μέχρι την 10η -7 -2008 και η διαβίβασή τους στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ, θα γίνεται μέχρι την 20η -7-2008.

 

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ Θ. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ

 

Εσωτερική Διανομή:

1.Γραφείο κ. Υπουργού

2.Γραφείο κ.κ.Υφυπουργών

3. Γραφείο Γεν. Γραμματέα

3.Γενική Δ/νση Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε

5 .Δ/νση Ειδικής Αγωγής

9Af0p2.png
Link to comment
Share on other sites

Χθες "ανακάλυψα" αυτό το θέμα και ανάλωσα όλο το μεσημέρι μου για να διαβάσω όλες τις τοποθετήσεις που τις βρίσκω σε γενικές γραμμές πολύ ενδιαφέρουσες. Πιστεύω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό να ακούμε απόψεις τελείως διαφορετικές από τις δικές μας, γιατί από τη μια μεριά διευρύνεται ο ορίζοντας της σκέψης μας και από την άλλη συνειδητοποιούμε καλύτερα κι εμείς οι ίδιοι τι ακριβώς πιστεύουμε και για ποιους λόγους...

Αφότου λιοπόν ολοκλήρωσα την ανάγνωση, πήγα στα μεγάλα μου παιδιά (κόρη 14 και γιος 12 1/2 χρονών, δηλ. β' και α' γυμνασίου αντίστοιχα) και τα ρώτησα αν θα τους άρεσε η επιλογή της κατ' οίκον εκπαίδευσης. Με κοίταξαν λοιπόν και οι δύο με μάτια γουρλωμένα και μου είπαν: "Πας καλά; Όχι βέβαια, μπορεί να μην έχουμε όρεξη πάντα να πάμε σχολείο, αλλά συγκρίνεται με τίποτα το να είσαι με τους συμμαθητές σου;". Μετά την πρώτη τους αντίδραση, καθίσαμε και αναλύσαμε το θέμα (τους μετέφερα διάφορα επιχειρήματα των υποστηρικτών της κατ' οίκον εκπαίδευσης), αλλά πάντα είχαν ένα αντεπιχείρημα να προβάλουν. Κάναμε δηλ. μία συζήτηση "αντίστοιχη" με αυτήν που έχει γίνει μέχρι στιγμής εδώ, σε αυτό το θέμα. Αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση είναι που κάποια στιγμή η κόρη μου έθιξε κάτι που το είδα κι εδώ γραμμένο (δεν θυμάμαι από ποιον): "καλά τα παιδιά που κακοποιούνται στις οικογένειές τους δεν τα σκέφτονται; Αν υπάρχει το δικαίωμα για κάτι τέτοιο, οι γονείς αυτοί θα το ζητήσουν οπωσδήποτε, για να τα ελέγχουν ακόμη περισσότερο, και τότε αυτά τα παιδιά δεν θα έχουν κ α μ ί α (η υπογράμμιση ήταν στον τόνο της φωνής της κόρης μου, όχι δική μου) δυνατότητα να ξεφύγουν από τον εφιάλτη τους". Αυτό με έβαλε σε πολλή σκέψη.

 

Απλώς ήθελα να σας μεταφέρω αυτή τη συζήτηση με τα παιδιά μου και σκοπεύω να ανοίξω αυτό το θέμα και σε άλλες ευκαιρίες με φίλους-συνδέλφους-συγγενείς, καθώς και παιδιά, γιατί νομίζω ότι όσο συζητάμε τόσο μαθαίνουμε...

Link to comment
Share on other sites

Επίσης άλλο ένα έγγραφο που αναφέρεται, όχι στις προδιαγραφές που πρέπει να πληροί όποιος επιθυμεί(με δήλωση του κηδεμόνα του) να διδαχθεί κατ'οίκον όπως το παραπάνω , μήνυμα 202#

 

αλλά για την ιδιότητα και την επιμόρφωση (καθώς είναι διδασκαλία ειδικού τύπου) αυτών που πρόκειται να διδάξουν κατ'οίκον.

πηγή: http://www.edugate.gr/anak/30-12-08-02

 

 

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΠΣ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2008

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων προχώρησε στην ανακοίνωση μιας ακόμη νέας πρόσκλησης για υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της έναρξης της νέας περιόδου του Επιχειρησιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση 2007-2013».

Ειδικότερα ανακοινώθηκε η πρόσκληση για την πράξη «Προγράμματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης - Kατ΄ οίκον διδασκαλία» της κατηγορίας πράξεων «Αναμόρφωση προγραμμάτων ΑμεΑ και αναμόρφωση εκπαιδευτικού υλικού», συνολικού προϋπολογισμού 3.000.000 ευρώ για τις εκπαιδευτικές περιόδους 2008-2009, 2009-2010 και 2010-2011.

Οι προτάσεις που θα χρηματοδοτηθούν θα αφορούν :

Α) ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Η κατ΄ οίκον διδασκαλία παρέχεται σε μαθητές οι οποίοι για σοβαρούς λόγους υγείας δεν μπορούν να φοιτήσουν στο σχολείο για κάποιες εβδομάδες, μήνες ή και ακόμη ολόκληρο το σχολικό έτος. Τέτοιες περιπτώσεις παιδιών ως επί το πλείστον συναντάμε σε μαθητές με νεοπλασματικές ασθένειες, βαριές μετεγχειρητικές καταστάσεις, σοβαρά κινητικά προβλήματα και σπανιότερα σε μαθητές με ψυχιατρικά νοσήματα ή σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα καθώς και νοητική καθυστέρηση.

Για την έγκριση της κατ΄ οίκον διδασκαλίας ο γονέας κάνει αίτηση στο σχολείο που φοιτά ο μαθητής προς το διευθυντή του σχολείου μαζί με γνωμάτευση από δημόσιο νοσοκομείο όπου συνήθως προτείνει την παραπάνω μορφή διδασκαλίας ή αν χρειαστεί γνωμάτευση από το οικείο ΚΕΔΔΥ. Ο διευθυντής του σχολείου αποστέλλει τα έγγραφα στον οικείο διευθυντή εκπαίδευσης ο οποίος εισηγείται θετικά ή αρνητικά για την υλοποίηση της κατ΄ οίκον διδασκαλίας.

Σκοπός της παραπάνω δράσης είναι η παιδαγωγική κατάρτιση των μαθητών, λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων τους, η κοινωνικοποίησή τους, η αυτόνομη διαβίωσή τους και γενικότερα η κοινωνική και επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Β) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών όσον αφορά αποκλειστικά στις μεθόδους κατ΄ οίκον διδασκαλίας με χρήση των σχολικών βιβλίων καθώς και εξειδικευμένου εκπαιδευτικού υλικού. Η επιμόρφωση θα αφορά σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ειδικοτήτων ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ61, ΠΕ71 και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 και θα οδηγεί σε βεβαίωση παρακολούθησης.

Γ) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Παραγωγή ή/ και προμήθεια εξειδικευμένου εκπαιδευτικού υλικού για χρήση αποκλειστικά στα προγράμματα κατ΄ οίκον διδασκαλίας καθώς και πιλοτική χρήση τηλε-εκπαίδευσης. Ενδεικτικά αναφέρονται αριθμητήρια, puzzles, εικόνες ή εκπαιδευτικά προγράμματα εκμάθησης γραφής, ορθογραφίας και αναγνωστικής ετοιμότητας μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή καθώς και ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα Γλώσσας και Μαθηματικών μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης καθώς και περαιτέρω πληροφορίες για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», το σύστημα διαχείρισης του Ε.Π., το θεσμικό πλαίσιο υλοποίησης των πράξεων που εντάσσονται στο εν λόγω Ε.Π., τους κανόνες επιλεξιμότητας των δαπανών των πράξεων, καθώς και οποιαδήποτε πληροφορία για την υποβολή των προτάσεων (όπως οδηγίες για τη συμπλήρωση ΤΔΠ/Υ, πίνακας επιλεξιμότητας δαπανών, δεικτών φυσικού αντικειμένου, εξειδίκευση κριτηρίων αξιολόγησης προτάσεων, και άλλα έγγραφα αναγκαία για την εξέταση της πρότασης) βρίσκονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.epeaek.gr

9Af0p2.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

:DΦιλενάδα, δεν χρειάζονται συγχαρητήρια, όλοι νοιαζόμαστε για τα παιδιά μας , έχω και τη διαστροφή του επαγγέλματος, μην το ξεχνάς;)!

 

Σοβαρά τώρα, είμαι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα της παιδείας και χαίρομαι που σ΄αυτό το φόρουμ έχω βρει άτομα με παρόμοιες ανησυχίες.

 

Προσωπικά δεν θα το διάλεγα για το παιδί μου, αλλά συμφωνώ μαζί σου ότι το Γαλλικό μοντέλο είναι το πιο ασφαλές για την περίπτωση κι όπως φαίνεται η τάση στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια είναι προς αυτή την κατεύθυνση, προφανώς για να αποφευχθούν οι ακρότητες!

 

Το λέω και πάλι: προσωπικά προτιμώ το κλασικό σχολείο (και μάλιστα δημόσιο) με τα καλά και τα (πολλά, δεν αντιλέγω, άσχημά του) για όλους αυτούς τους λόγους που προαναφέραμε. Επίσης θέλω το γονιό σύμμαχό μου, για να αλλάξουμε αυτά τα κακώς κείμενα!

 

Ωστόσο δεν αμφιβάλλω πως αποτελεί δικαίωμα του γονιού να προσφέρει το καλύτερο για το παιδί του κι αν θεωρεί ότι αυτό είναι το hs, ε τότε σε μια ευνομούμενη κοινωνία πρέπει να ισχύουν κάποιοι κανόνες, και να επιτρέπεται το hs υπό έλεγχο!

(ωχ,πάλι λόγο έβγαλα:D)

Link to comment
Share on other sites

anemoni, τώρα σε διάβασα, πόσο δίκιο έχουν τα παιδιά σου!!! Τί έχουν δει τα μάτια μου κι ακούσει τα αυτιά μου στα 22 χρόνια που δουλεύω και φαντάζομαι κι άλλες συνάδελφοι θα έχουν τις ανάλογες εμπειρίες!!!

Link to comment
Share on other sites

Όσο εύστοχη και αν είναι η βιβλιογραφία που παραθέτετε και τα link που δίδονται για εμένα προσωπικά μεγαλύτερη βάση έχουν τα λόγια των παιδιών της anemoni...

...τα μαθητικά τα χρόνια δεν τ'αλλάζω με τίποτα

rQGhp3.png
Link to comment
Share on other sites

:cool:Ας μην ξεχνάμε ότι στο σημερινό σχολείο τα περισσότερα τα τραβάει ο εκπαιδευτικός και όχι ο μαθητής.

Όσο κακό και να είναι το σχολείο, μπορεί να έχει ο κάθε μαθητής τις ευκαιρίες του.

 

Αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν συμφωνώ απολύτως με την "παροιμία" : "κανείς καλός δεν χάνεται"...γιατί μέσα στην αναρχία που εν γνώσει όλων μας επικρατεί ορισμένες φορές, ξεκινώντας από τους μαθητές ανεξαρτήτως σκοπού ή με επίκεντρο τον εκπαιδευτικό, όλοι χάνουμε. Και οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς.

 

Πρέπει να διδαχθούμε πώς να σφίγγουμε τα λουριά και να έχουμε τον έλεγχο (γονείς και εκπαιδευτικοί ο καθένας στα χωράφια του- κι όταν είσαι και τα δύο είναι πραγματικά ψυχοφθόρο), χωρίς να φτάνουμε σε ακραίες μορφές χαλιναγώγησης (να καταφύγουν όλοι οι γονείς της χώρας στο hs γι' αυτόν το λόγο);)

 

 

Είχα προτρέψει όσους συμμετείχαν στη συζήτηση να μην αναφερθούν σε προσωπικά βιώματα, αλλά όπως είχε πει και η σεβαστή μου alcyon, αυτό δεν γίνεται να συμβεί γιατί το παρελθόν είναι αλληλένδετο με το μέλλον...

 

Γι αυτό θα αναφέρω όχι κάτι αρνητικό, αλλά κάτι θετικό από το δικό μου παρελθόν.

Η υψηλές μου επιδόσεις και η μετέπειτα πανεπιστημιακή μου παιδεία, οφείλονται κυρίως στην ενασχόληση των γονιών μου μαζί μου.

 

Κάθε καλοκαίρι στο εξοχικό οι γονείς μου, και κυρίως ο πατέρας μου, επιδίδονταν στο hs, και με 2 ώρες το πολύ τη μέρα τελείωναμε την ύλη της επόμενης χρονιάς στα βασικά μαθήματα.

Είμαι διατεθειμένη να το κάνω αυτό για το παιδί μου γιατί έχω την όρεξη και τις γνώσεις.

 

Θα επιθυμούσα να επιμορφωθώ για να το ασκήσω καλύτερα, δεν ανήκω όμως στις κατηγορίες ΠΕ που αναφέρθηκαν στο έγγραφο του ΥΠΕΠΘ...

(Με λαμβάνεις Αγιε Βασίλη;:-P)

9Af0p2.png
Link to comment
Share on other sites

Με κοίταξαν λοιπόν και οι δύο με μάτια γουρλωμένα και μου είπαν: "Πας καλά; .....

 

Αυτό το "Πας καλά;" πόσες φορές το ακούω την ημέρα από την κόρη μου και νόμιζα ότι ήταν τοπικό ιδίωμα. Ο γιος μου που είναι 7,5 κάθε φορά που του λέω να κάνει κάτι μου λέει "μισό", χα, χα, χα...

 

Εδώ που βλέπω τα προβλήματα με παιδιά σε απομονωμένες περιοχές καταλαβαίνω την αναγκαιότητα του hs αλλά δεν νομίζω οι γονείς που έχουν το πρόβλημα να μπορούν οι ίδιοι να το εφαρμόσουν ή να βρουν κατάλληλο άτομο στην περιοχή τους. Μόνο αν γινόταν μέσω Internet, κλπ, γιατί μόνο με βιβλία δεν γίνεται, το παιδί θέλει καθοδήγηση. Μπορώ να σκεφτώ μόνο μία περίπτωση που γονείς με κάποια μόρφωση θα μπορούσαν να το εφαρμόσουν και τελικά αναγκάστηκαν να μετακομίσουν Καρπενήσι για το σχολείο.

 

Προσωπικά διαβάζω περιστασιακά τα παιδιά μου αλλά δεν θα μπορούσα να το κάνω συστηματικά, είναι πολύ ψυχοφθόρο. Κάνω Αγγλικά στην κόρη μου εδώ και 5 χρόνια γιατί σκεφτόμασταν να μείνουμε εκτός πόλης και δεν ήθελα τη φασαρία του πήγαινε έλα στο φροντιστήριο και ξέρω.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Να πω κι εγώ τη γνώμη μου..πρακτικής φύσεως, ίσως.

Καταλαβαίνω τη λογική του homescooling και τη λογική του σχολείου. Πως, όμως, μπορώ εγώ να το εφαρμόσω μια και δεν έχω την ανάλογη εκπαίδευση; Ούτε μόνη μου μπορώ να εκπαιδεύσω τα παιδιά μου, ούτε όμως και να προσλάβω κάποιον άλλο, μια και δεν έχω την γνώση για να επιλέξω το σωστό άτομο. Επίσης το hs φαντάζομαι πως προϋποθέτει ένας από τους δυο γονείς να μην εργάζεται. Δε νομίζω πως μπορείς ν΄αφήσεις το δάσκαλο με το 6χρονο παιδί σου στο σπίτι και συ να εργάζεσαι. Άρα, πάντα κατά τη γνώμη μου, είναι εφαρμόσιμο στις εξής περιπτώσεις: οικονομική άνεση και πολύ υψηλό εκπαιδευτικό επίπεδο (για να έχει και ουσία η κατ΄οίκων εκπαίδευση).

Πάω τώρα ειδικά στα παιδιά μου. Και τα δυο τα έστειλα πολύ νωρίς (22μηνών και 18 ) σ΄ένα πολύ καλό παιδικό σταθμό, γιατί τα έβλεπα στο σπίτι που έπλητταν. Όσες ώρες και να ασχολιόμουν μαζί τους παίζοντας και μαθαίνοντας, τα έβλεπα πως ήθελαν παιδάκια της ηλικίας τους. Έχω δυο πολύ κοινωνικά παιδιά που θέλουν συνέχεια να παίζουν. Δε μπορώ με τίποτα να τα φανταστώ να κάνουν μαθήματα στο σπίτι. Φυσικά κάθε παιδί είναι διαφορετικό καθώς και οι περιστάσεις.

Μπορώ επίσης να φανταστώ κάποιο παιδί που ίσως έχει πολύ υψηλό IQ και χάνει το χρόνο του στο σχολείο (από εκπαιδευτική άποψη). (θυμάμαι κάπου είχα διαβάσει για ένα κοριτσάκι 12 ετών που είχε τελειώσει πανεπιστήμιο).Όπως και να έχει το hs πρέπει απαραίτητα (πάντα κατά τη γνώμη μου) να συνοδεύεται από κρατικό έλεγχο για την εκπαιδευτική και ψυχολογική κατάσταση του μαθητή.

74Qtp3.png2SeRp3.png
Link to comment
Share on other sites

Αυτό το "Πας καλά;" πόσες φορές το ακούω την ημέρα από την κόρη μου και νόμιζα ότι ήταν τοπικό ιδίωμα. Ο γιος μου που είναι 7,5 κάθε φορά που του λέω να κάνει κάτι μου λέει "μισό", χα, χα, χα...

 

Ούτε το "μισό" πάντως είναι ... τοπικό ιδίωμα!!!! Κι εμένα ο γιος μου μια ζωή στο ... "μισό" μας έχει!!! Ε μισό από δω μισό από κει, πού θα πάει θα το βρούμε και το ολόκληρο!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Μπορώ επίσης να φανταστώ κάποιο παιδί που ίσως έχει πολύ υψηλό IQ και χάνει το χρόνο του στο σχολείο (από εκπαιδευτική άποψη). (θυμάμαι κάπου είχα διαβάσει για ένα κοριτσάκι 12 ετών που είχε τελειώσει πανεπιστήμιο).Όπως και να έχει το hs πρέπει απαραίτητα (πάντα κατά τη γνώμη μου) να συνοδεύεται από κρατικό έλεγχο για την εκπαιδευτική και ψυχολογική κατάσταση του μαθητή.

 

Για τα παιδιά με υψηλό IQ... χμμμ δεν ξέρω αν είναι χάσιμο χρόνου το σχολείο. Αυτά προσλαμβάνουν και θυμούνται έντονα το μάθημα στην παράδοση. Αυτό τα διευκολύνει στο να μην καταβάλουν κόπο στο σπίτι ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου.

 

Εκεί ελλοχεύει ο κίνδυνος της αδράνειας. Κάποια από αυτά δε μαθαίνουν να συστηματοποιούν το διάβασμα ή να οργανώνουν το χρόνο τους, με αποτέλεσμα όταν χρειαστεί να πράξουν κάτι τέτοιο, παραιτούνται εύκολα και αποθαρρύνονται. Και ενώ είχαμε μια πολύ όμορφη και θετική εικόνα αυτών των παιδιών στο δημοτικό ή και στο γυμνάσιο, προς το τέλος του γυμνασίου καθώς και το Λύκειο αρχίζει η πτωτική πορεία που πολλές φορές μπορεί να φτάσει και στο σημείο να κινδυνεύει να χάσει τη χρονιά του.

 

Άρα ακόμα και για αυτά τα παιδιά μάλλον δε θα έλεγα πως φταίει αυτό καθ' αυτό το σχολείο. Αυτό παρέχει τα εφόδια που χρειάζονται. Στο σπίτι όμως είναι απαραίτητη η υπόδειξη και συστηματοποίηση της μελέτης του παιδιού. Αυτό είναι θα έλεγα στην ευχέρια του γονιού. Φυσικά καλό θα ήταν να υπήρχαν τρόποι να αναγνωριστούν αυτά τα παιδιά νωρίς και να δίνονται οδηγίες και κατευθύνσεις στους γονείς από το σχολικό περιβάλλον ή από σχετικούς παιδαγωγούς. Μακάρι να γίνει κάποτε!

 

 

Το να πάρουμε όμως τέτοια παιδιά και να τα "τρέξουμε" για να τελειώσουν το πανεπιστήμιο.... αχχ μου φαίνεται ... θα μου επιτρέψετε τον όρο... κοροϊδία! Δε μπορεί να θεωρηθεί πως ένα παιδί 12 ετών έχει την κρίση που απαιτείται για να "νιώσει στο πετσί" ένα αντικείμενο πανεπιστημιακού επιπέδου και να μπορεί να αποδώσει σε αυτό. Μπορεί ίσως να φανεί αποδοτικό εκεί που χρειάζεται αποστήθιση (δηλαδή έχει μετατραπεί σε ένα μεγάλου βεληνεκούς "παπαγαλάκι"). Αυτό όμως δεν είναι η πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

 

 

Πιστεύετε πως το hs θα βοηθήσει τέτοια παιδιά σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης και της ψυχοκινητικής τους ανάπτυξης; Και πώς;

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν συγχαρητήρια θεοδώρα για το θέμα που άνοιξες! Είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον και συμφωνω μαζί σου σε πολλά σημεία αν και σε διαφορετική βάση.

Είμαι άντρας και έχω κάνει παρόμοιες συζητήσεις με φίλους στο παρελθόν, προτείνοντάς τους τη δημιουργία μιας τάξης από καμιά 10-ριά οικογένειες, όπου θα προσλαμβάναμε εκπαιδευτικό και θα καθορίζαμε εμείς τη διδακτέα ύλη. Έψαξα και το θέμα την κατ' οίκον εκπαίδευσης, αλλά το απέριψα για πολλούς λόγους, κάποιοι έχουν αναφερθεί ήδη από άλλα μέλη του site.

Έχω πολλές ενστάσεις στη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος (ειδικά στην ελλάδα), όπου παρέχονται πολλές άχρηστες γνώσεις και τα παιδιά χάνουν τα χρόνια τους, τη ζωούλα τους και την ψυχική τους υγεία, σε θρανία σχολικά ή εξωσχολικά. Και τι είναι αυτό το παιχνίδι με τη βαθμοθηρία και την εξετασιομανία, τον ανταγωνισμό που καλλιεργείται; Πανεπιστήμιο από τα 12, όπως αναφέρεται παραπάνω; Είμαστε με τα καλά μας; Αυτά είναι τα γονεϊκά όνειρα; Για να μας προκύψει αύριο ένας "επιτυχημένος" μισάνθρωπος που έχει να επιδείξει ένα καλύτερο αυτοκίνητο ή περισσότερα πλούτη από το γείτονά του; Αυτό θέλουμε δηλαδή, τέτοια ή παρόμοια; Λυπάμαι το κακόμοιρο παιδάκι!!!

Επίσης έχω και κάτι απορίες του τύπου πχ γιατί να διδάσκονται τα παιδιά αρχαία ελληνικά και να μη μαθαίνουν μαγειρική. Τι είναι σημαντικότερο τελικά; Και ποιός να εκπαιδεύσει τις νέες γενιές σε αυτό όταν οι γονείς τρέχουν σα μουρλοί; (δημόσιοι υπάλληλοι και σύζυγοι εισοδηματιών αντρών, παρακαλούνται να κρατήσουν τις απαντήσεις τους για τον εαυτό τους) Ή η επόμενη γενιά να είναι μια ζωή εξαρτημένη από γιαγιάδες ή ρωσοπόντιες για να της παρέχουν τα στοιχειώδη, ένα "σπιτικό" φαγητό και όχι τα "έτοιμα" της γειτονίας; Αυτό δε γίνεται και τώρα με τους νέους γονείς; Κάτσε να δεις πόσο έχουν να γεμίσουν οι ψυχιατρικές κλινικές όσο περνάει ο καιρός, όσο αναζητούμε το κυνήγι του χρήματος για να αγοράσουμε μετά ατομική και οικογενειακή γαλήνη.

Φυσικά μετά όλα τα παραπάνω (και άλλα πολλά πολλά) δε βρήκα ανταπόκριση και δε νομίζω ότι εύκολα θα βρω, άσε που μάλλον είναι προς το παρόν αδύνατο στην οπισθοδρομική μας ελλάδα να θεσμοθετηθεί ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα από το καθιερωμένο "βολικό".

Παραθέτω το σύνδεσμο με μια ανάρτηση που έτυχε και έκανα (μάλλον σε λάθος θέση) πριν λίγες ώρες για το Σάμμερχιλ στην Αγγλία και την αντιαυταρχική εκπαίδευση ("ποιά;" θα πούνε οι περισσότεροι), κάτι που φαντάζει άπιαστο όνειρο και όχι μόνο στη χώρα μας. Καλό θα είναι να του ρίξουν μια ματιά και οι υποστηρικτές του εκπαιδευτικού μας συστήματος και τα ξαναλέμε. http://parents.org.gr/forum/showthread.php?t=53388.

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ animus, όσα γράφεις είναι άκρως ενδιαφέροντα και με βρίσκουν σύμφωνη σε πολλά σημεία. Ασφαλώς κανείς μας δεν είναι ευχαριστημένος από την εκπαίδευση που παρέχεται στα παιδιά μας, αλλά η λύση βέβαια δεν μπορεί να είναι η απομόνωση! Εξάλλου κι εσύ μιλάς για μια 10αριά οικογένειες=ένα μικρό σχολείο!

 

Κι εγώ πιστεύω ότι το αποτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα οδηγεί ορισμένους γονείς σε ακραίες σκέψεις και δεν τους αδικώ! Αυτό που με ενοχλεί αν θες είναι ότι και πάλι ο καθένας αναζητά τη λύση στο πρόβλημά του μεμονωμένα, γιατί έχει την δυνατότητα με τον α' ή β' τρόπο και οι υπόλοιποι, τί? Πώς θα αλλάξει αυτό το κακό σύστημα αν ο καθένας φροντίζει για την πάρτη του?

 

Και πότε θα αρχίσει ο καθένας από μας να βλέπει τις ευθύνες του όχι μόνο απέναντι στο δικό του παιδί, αλλά και στα παιδιά των άλλων? Οι γονείς κατηγορούν το σύστημα και τους δασκάλους, οι δάσκαλοι το σύστημα και τους γονείς, άντε κι όλοι μαζί κατηγορούν το Υπουργείο, έλεος πια!

Στη χώρα του "μέτρον άριστον" έχει καταργηθεί κάθε μέτρο! Και για να μην μιλάω αόριστα να σας περιγράψω εγώ ένα Δημοτικό σχολείο, να μου πείτε αν σας αρέσει?

 

Σε κάθε τάξη του δεν έχει πάνω από 16 μαθητές. Οι δάσκαλοι επιμορφώνται υποχρεωτικά, τακτικά και αξιολογούνται με βάση την επίδοση των μαθητών από τον ειδικό προϊστάμενό τους (Επιθεωρητή). Γίνεται προσπάθεια να εφαρμόζονται οι πλέον σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας για να μάθουν τα παιδιά την Προπαίδεια π.χ. Στην τάξη της Φυσικής και της Χημείας γίνοται πειράματα, δεν μας απασχολεί καθόλου η θεωρία σ'αυτό το επίπεδο. Όταν κάνουμε Ιστορία, για τα Μακρά Τείχη ας πούμε, πάμε μια βόλτα μέχρι την Πειραϊκή και τα βλέπουμε. Χωρίζονται τα παιδιά σε ομάδες κι αναλαμβάνουν να εκπονήσουν εργασίες πρωτότυπες για την πόλη τους, για τη φύση, για την τέχνη...

 

Ουτοπία? Το σχολείο αυτό υπήρξε, το δημοτικό της Ραλλείου στον Πειραιά, Δημόσιο, και ήμουν μαθήτρια σ' αυτό από το 1969-1975, ναι τόσο πίσω, δεν είμαι αυτό που λένε "αβγό ημέρας":D

 

Μην παρεξηγηθώ, δεν λέω ότι όλα τα σχολεία ήταν τέλεια τότε, κάθε άλλο υπήρχαν πολλές και σοβαρές ελλείψεις. Απλώς λέω ότι αν ένα τέτοιο σχολείο μπορούσε να υπάρχει και λειτουργεί στη δεκαετία του 70, γιατί δεν είναι δυνατό να υπάρχει και να λειτουργεί σήμερα κάτι ανάλογο?

 

Για να μην μακρυγορώ, πιστεύω πως οι γονείς πρέπει να πάρουμε στα χέρια μας το θέμα παιδεία, αλλά όχι με τον τρόπο που λέει η θεοδώρα3.

 

Πρώτα-πρώτα, πρέπει να δώσουμε στα παιδιά μας τη σιγουριά ότι τα αγαπάμε και είμαστ δίπλα τους πάντα κι όχι ανάλογα με τις επιδόσεις τους. Οι βαθμοί δεν είναι παρά αυτό που είναι: αριθμοί σε ένα χαρτί. Αν ο γονιός αρχίσει να πιέζει το παιδί για ένα καλύτερο βαθμό, δίνει το παιδί του το μήνυμα ότι ο βαθμός είναι κάτι παραπάνω: το διαβατήριο για την αποδοχή των γονιών και κατ'επέκταση της κοινωνίας. Αν ψάξει να βρει γιατί δεν είναι καλός ο βαθμός, φταίει η δασκάλα? διασπάται η προσοχή του παιδιού? κλπ, πιθανόν να βρει και την λύση κι αν όχι δεν έχει απολύτως καμμία σημασία. Σας ρώτησε κανείς εσάς στη δουλειά σας τί βαθμό είχατε στη Γεωγραφία π.χ.?

 

Θα έρθω τώρα και στους εκπαιδευτικούς, για να μην πείτε ότι τους εξαιρώ. Θεωρώ ότι ως κλάδος έχουν τεράστιο μερίδιο ευθύνης, γιατί ... θα έπρεπε να ξερουν καλύτερα. Το δυστύχημα είναι ότι ενώ υπάρχουν πολύ καλοί και καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί, που παλεύουν κόντρα στο σύστημα να κάνουν ευσυνείδητα τη δουλειά τους, μας βγαίνει το κακό όνομα, γιατί όσοι δεν ανήκουν σ'αυτούς, πώς να το κάνουμε, "στραβώνουν" ανθρώπους, είναι σημαντικό. Νομίζω πως η απάντηση είναι: αξιολόγηση!!! Χωρίς αυτή δεν γίνεται τίποτα στον ιδιωτικό τομέα, ε καιρός να υπάρχει και στο δημόσιο.

 

Α, και κάτι άλλο και να κλείσω το τεράστιο ποστ: γονείς, γραφτείτε στους Συλλόγους Γονέων και πάρτε μέρος ενεργά στη σχολική ζωή!!!

(συγγνώμη που έγραψα πάλι τοσα πολλά, αλλά, μεταξύ μας, θα μπορούσα να γράψω κι άλλα, κι άλλα...):D

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Στην Αμερική οι οικογένειες που εφαρμόζουν το homeschooling συνεργάζονται. Αυτό μπορεί να γίνει με ομαδική διδασκαλία, με συναντήσεις των παιδιών ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ανταλλαγή απόψεων πάνω σε προβληματισμούς των γονέων κλπ. Γενικά αλληλουποστηρίζονται για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα: όσο το δυνατόν ολοκληρωμένες προσωπικότητες που θα μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της κοινωνίας και θα είναι χρήσιμες σε αυτήν.

Τα παιδιά της γυάλας είναι αυτά που τους κρύβουμε την αλήθεια, δεν τα αφήνουμε να ζήσουν τη ζωή, κρατώντας τα μακρυά από αυτήν. Όταν σε ένα παιδί δίνουμε τη δυνατότητα να συμμετέχει στη καθημερινότητα ενός σπιτιού, και δεν το βάζουμε στο εκπαιδευτικό ίδρυμα, αναπτύσσει υπευθυνότητα,ωριμότητα και σε καμία περίπτωση δεν μένει ακοινώνητο. Εργαζόμενη σε σχολεία, σε μικρές και μεγάλες τάξεις, είδα πολλά ακοινώνητα παιδιά. Και αυτό γιατί δεν έχουν ζήσει στο οικογενειακό τους περιβάλλον τη συντροφικότητα, τη συνεργασία, την αλληλεγγύη. Αντίθετα οι έρευνες στην Αμερική δείχνουν ότι τα παιδιά με homeschooling είναι πιο καλώς κοινωνικοποιημένα (well socialised) σε σχέση με τα συνομήλικά τους που πηγαίνουν σχολείο.

Δε χρειάζεται να έχεις διδακτορικό στην ψυχολογία για να πιάσεις τον παλμό του ίδου σου του παιδιού και να προβαίνεις στις κατάλληλες ενέργειες για να το βοηθήσεις ψυχικά και γνωστικά, τουλάχιστον μέχρι να φτάσει τα δέκα δώδεκα έτη. Μετά αναλόγως με το ποιά είναι γενικά η κατάσταση μέσα και έξω από το σπίτι αναλόγως πράττει κανείς.

Για απομόνωση μιλάω;;;;;;:shock::?::?::?::?:

 

Εγώ, ναι, εγώ θέλω να φταίω για το αν το παιδί μου κάνει κάτι στραβό στη ζωή του!!!!!:-D

 

Δεν θέλω να λέω για κανένα εκπαιδευτικό σύστημα, κανένα δάσκαλο, κανένα διευθυντή , ότι φταίει επειδή το παιδί μου έπαθε κατάθλιψη, επειδή έπιασε κακές παρέες, επειδή δεν πάει καλά στα μαθήματα και τα λοιπά και τα λοιπά που αρέσει σε όλους να βρίσκουν κάποιον να τα φορτώνουν.;)

 

Για τους εκπαιδευτικούς τώρα....(επειδή είμαι κι εγώ μέλος αυτής της ομάδας :oops::oops::oops::oops:......τι ντροπή:lol:!!!!!!) ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΜΑΣ! Δεν αντιδρούμε σε τίποτα από όσα βλέπουμε να γίνονται εις βάρος των παιδιών, είτε είναι δικά μας είτε δεν είναι.

 

Εδώ δεν μπορούμε εμείς να διδάξουμε τα νέα βιβλία και παριστάνουμε τους καραγκιόζηδες προσπαθώντας να πείσουμε τα παιδιά να διαβάσουν και να μάθουν.

 

Έρχονται τα καινούρια βιβλία της ιστορίας και βλέπουμε ότι υπάρχουν ελλείψεις και ψεύδη. Διαμαρτυρηθήκαμε οι εκπαιδευτικοί για τίποτα εκτός από τους μισθούς, τα κλιμάκια, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις, τα αναδρομικά;;;

 

Ο δάσκαλος και ο καθηγητής πρώτα διδάσκει τα παιδιά με το ήθος του και μετά με τις γνώσεις του. Αν έχει μία κοιλιά μέχρι το πάτωμα από το καθησιό, το βλέμμα της αγελάδας, και το μυαλό του στο πότε θα πάει για καφέ.....τι να μεταδώσει; Τι να εμπνεύσει στους μαθητές;

 

Δεν είναι όλοι....αλλά δυστυχώς είναι πολλοί:-(

Τι να κάνουν όμως και αυτοί....το σύστημα βλέπεις.

 

 

ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΡΗΜΑΔΙ ΤΟ ΠΑΛΙΟΣΥΣΤΗΜΑ:D:?::?::?:

 

Όχι το υπουργείο.....

Όχι οι δάσκαλοι.....

Όχι οι γονείς......

 

Το βρήκα!:idea:

Αυτά τα παλιόπαιδά μας φταίνε :lol:

Τι να κάνουμε; Έτσι είναι η ζωή. Ας τη δεχτούμε όπως μας τη σερβίρουν και να μη λέμε και πολλά πολλά για να μη χάσουμε και τη θεσούλα μας....από δήμαρχοι κλητήρες....αν και πάλι στο δημόσιο θα ανήκουμε,όχι και τόσο τραγικό.

 

Μας καταργήσανε το πολυτονικό σύστημα που καλλιεργούσε λίγο περισσότερο τον εγκέφαλο. Καλό αυτό όμως για να μην πολυπαιδευόμαστε. Θέλουν να μειώσουν τον αριθμό των γραμμάτων του ελληνικού αλφαβήτου. Καταργούν τα δίφθογγα. Έτσι ουρανοκατεύατα. Ποιός τα κάνει αυτά;;;;; Ποιός αντιστεκεται σε αυτά;

Το πάνσοφο παιδαγωγικό ινστιτούτο δηλώνει ευθαρσώς ότι αποτελείται από μασόνους και κανείς δε θορυβείται. Ποιός νοιάζεται για το γεγονός ότι αυτοί που ορίζουν και ελέγχουν την παιδεία των παιδιών και της δια βίου παιδείας είναι εξαρτώμενοι και καθοδηγούμενοι από .....κάπου;

 

Από το μυαλό μου τα βγάζω; Όχι. Έχουν γραφτεί αυτά τα πράγματα από πολύ πιο σοβαρούς ανθρώπους από εμένα.

 

Το hs με όποια μορφή και αν ασκηθεί, είτε σε απομόνωση είτε σχολικά, ομαδικά, έχει θορυβήσει τους εκπαιδευτικούς. Λογικό είναι. Είτε εφαρμοστεί κατ΄οίκον όπως το εννοεί "η Θεοδώρα3" είτε σε ολιγομελή τμήματα όπως πρότειναν κάποια άλλα μέλη, η ΕΠΙΛΟΓΗ αφορά τους ΓΟΝΕΙΣ. Όπως καταλαβαίνετε αυτός που ενδιαφέρεται για την αγωγή των παιδιών του θα έχει διαφορετικά κριτήρια από αυτά του υπουργείου όταν πρόκειται για διορισμούς δασκάλων και καθηγητών.

Ίσως να είναι και αυτός ένας "τρόπος" να ξεσηκωθούν οι επαναστάτες της πολυθρόνας.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Συνέχεια από το προηγούμενο....

 

Γιατί άραγε είναι πρώτη σχολή σε προτιμήσεις στις πανελλήνιες το παιδαγωγικό Θεσσαλονίκης και δεύτερο το Παιδαγωγικό Αθήνας;

Από τα πλούσια ιδανικά του κοσμάκη ή γιατί ,έχει δεν έχει το παιδί κλήση στη διδασκαλία, το στέλνει ο γονιός εκεί για να δουλεύει πέντε μήνες το χρόνο και να πληρώνεται για δεκατέσσερις;

 

Αλήθεια εσείς με τι κριτήρια επιλέξατε το παιδαγωγικό;

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Ίσως δεν εκφράστηκα καλά, αλλά κι εγώ πιστεύω ότι νοσεί το σύστημα και γι αυτό φταίνε το Υπουργείο, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς και συμφωνώ και επαυξάνω ότι βολεύονται ορισμένοι στις καρέκλες και, ναι, ντρέπομαι που τα αιτήματα για καλύτερο σχολείο είναι σχεδόν ανύπαρκτα από τις διεκδικήσεις των σωματείων!!!

 

Την αγωνία σου την συμμερίζομαι, πιστεύω να το καταλαβαίνεις! Δεν μπορεί όμως να μη βλέπεις και τον κίνδυνο του ανεξέλεγκτου hs σε μια κοινωνία που τείνει όλο και πιο πολύ στην εσωστρέφεια! Αυτή η εσωστρέφεια δεν είναι που μας οδήγησε ως εδώ, να νιαζόμαστε μόνο για τα υλικά μας αγαθά κι όπως είπε κι ο animus, χωμένοι στα καταναλωτικά και τις κάρτες να δουλεύουμε νυχθημερόν για να πληρώνουμε π.χ. σινιέ ρούχα για τα παιδιά μας, την ώρα που αυτό που πραγματικά έχουν ανάγκη είναι η παρουσία μας δίπλα τους?

 

Επέλεξα να μην γίνω δημόσιος υπάλληλος την εποχή που θα μπορούσα απλώς να γραφτώ στην επετηρίδα και να διοριστώ, γιατί οικογενειακοί λόγοι επέβαλαν να εργαστώ νωρίτερα κι έτσι έχω δουλέψει, πολύ δημιουργικά, στον ιδιωτικό τομέα. Εκεί που αν δεν κάνεις καλά την δουλειά σου, απλά δεν θά 'χεις δουλειά μετά από λίγο.

 

Ο κάθε γονιός έχει ένα όραμα για το παιδί του: κι αυτός που θεωρητικά επαρκεί για να εφαρμόσει hs, αλλά κι αυτός που δεν ξέρει πόσο κάνουν 2+2. Για το παιδί αυτού του δεύτερου τί θα κάνουμε, συναδέλφισσα? Εσύ κι εγώ, αν ασχοληθούμε μόνο με τα παιδιά μας θα έχουμε πιθανόν μικρούς φωστήρες σε λίγα χρόνια. Και τα άλλα? Τα παιδιά των οποίων οι γονείς δεν δύνανται? Στην τύχη τους αυτά?:confused:

 

Και τα παιδιά που κάνουν hs πως θα προσαρμοσθούν στην σκληρή πραγματικότητα της Ελληνικής κοινωνίας και πώς θα μάθουν να αγωνίζονται για τα ωραία και τα μεγάλα, όταν μεγαλώνουν όχι στην απομόνωση, αν το θες, αλλά σε εξαιρετικά επιλεγμένο περιβάλλον?

 

Σου έτυχε ποτέ να πας ένα ταξίδι 10-15 ημέρες κάπου που να πέρασες εξαιρετικά καλά κι όλα να ήταν όπως τα ήθελες? Έπαθες μια "μίνι-κατάθλιψη" στην επιστροφή ή όχι? Να μη σου πω για τότε που γύρισα από 6μηνο σεμιναρίων στην Ισπανία και δεν ήθελα να κατεβώ από το αεροπλάνο. Πώς να νιώσει το 12χρονο στο γυμνάσιο της γειτονιάς του μετά από 6 χρόνια hs? Ξέρω τί λένε οι homeschoolers, ότι θα τα καταφέρει καλύτερα από τους υπόλοιπους, αλλά λυπάμαι, δεν είμαι τόσο ανοιχτή σε ό,τι λένε με μορφή προπαγάνδας, θα ήθελα σοβαρές επιστημονικές έρευνες από ανεξάρτητους φορείς για να το δω διαφορετικά.

 

Είναι τεράστιο το θέμα και πολύ σοβαρό, χαίρομαι ιδιαίτερα που το έθεσες, γιατί προβληματιζόμαστε τόσοι άνθρωποι εδώ πέρα, ήδη αυτό που κάνουμε "υπονομεύει το σύστημα";)

Link to comment
Share on other sites

Για να απαντήσω και στο 216, έχω τελειώσει Αγγλική Φιλολογία κι επίσης Ισπανική Φιλολογία μερικά χρόνια αργότερα, γιατί αυτό ήθελα και δεν διανοούμην να σπουδάσω κάτι άλλο. Παρόλο δε, που έχω κατά καιρούς ασχοληθεί και με την Μετάφραση ως πάρεργο, διδάσκω από το 1983 συνεχώς, χειμώνα-καλοκαίρι και μόνο τα τελευταία χρόνια μείωσα το ωράριο λόγω του παιδιού. Και σαν και μένα υπάρχουν πολλοί και πολλές:D

Link to comment
Share on other sites

Και μια απορία που με απασχολεί ακόμη: εγώ να δεχτώ όσα λέει ο πατήρ Μεταλληνός, γιατί μου είναι συμπαθής και σεβαστός και τα δηλώνει ευθαρσώς κι επώνυμα τα περί Χιλιαστών και Μασόνων.

 

Πώς ταιριάζει αυτή η αναφορά στις δηλώσεις του με το hs όπως αυτό παρουσιάζεται στις κοινότητες των Χιλιαστών, των Μορμόνων και άλλων αιρέσεων στα βιντεάκια του youtube και στις χρηματοδοτούμενες έρευνες με δήθεν επιστημονικά πορίσματα? :rolleyes:

 

Φοβάμαι ότι τά'χουμε μπερδέψει λιγάκι.

Link to comment
Share on other sites

Πόλύ ενδιαφέρουσα, πραγματικά κατατοπιστική συζήτηση γίνεται εδώ:

http://www.acrobase.gr/showthread.php?t=225679

Θα παρατηρήσετε ότι το hs είνα εξαιρετικά ελεγχόμενο στα περισσότερα μέρη που εφαρμόζεται.:cool:

Link to comment
Share on other sites

Το βλέπω ότι υπονομεύεται το σύστημα...:D Οι μισοί που απαντάνε στο ποστ αρνητικά στο hs είναι εκπαιδευτικοί! Τόσο πολύ κλονίζεται το κατεστημένο.

 

Αν κατάλαβα καλά δεν θα είχες πρόβλημα εάν το hs είχε δέκα παιδιά μαζί. Σα φροντιστήριο. Δεν μπορείς να βρεις διαφορά με το κλασσικά εννοούμενο σχολείο; Το ίδιο είναι;

 

Υπάρχουν ιδιωτικά κέντρα μελέτης για παιδιά του δημοτικού!!! Εμείς όταν πηγαίναμε στο σχολείο υπήρχαν τέτοια κέντρα; Πρόοδος. Φυσικό είναι να υπάρχουν τέτοια κέντρα, γιατί οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να διδάξουν αυτά που απαιτούν τα προγράμματα που απευθύνονται στα παιδιά του δημοτικού. Αν δεν το ξέρεις ήδη, έδωσαν σε κάποιους μαθηματικούς καθηγητές γυμνασίου και λυκείου να λύσουν κάποιες μαθηματικές ασκήσεις. Πολύ λίγοι τις έλυσαν (αν ψάξεις στο google μπορεί να το βρεις) και όταν ερωτήθησαν για ποιές τάξεις είναι κατάλληλες είπαν ότι είναι για τρίτη γυμνασίου και πάνω. Κι όμως ήταν ασκήσεις από τα βιβλία των μαθηματικών δημοτικού, ή τετάρτης ή πέμπτης τάξης (αυτή τη στιγμή μου διαφεύγει)!!!!

 

Ξαφνικά τα παιδιά των δέκα ετών έγιναν πιο έξυπνα από ότι ήταν πριν δέκα είκοσι χρόνια; Τόσο που δεν μπορούν οι εκπαιδευτικοί να τα ακολουθήσουν στην τόση ευφυία τους; Τα κέντρα μελέτης όμως πώς θα ζήσουν; Ο γονιός βάζει λοιπόν το χέρι στην τσέπη από νωρίς. Υπάρχει λόγος να γίνεται αυτό;

 

Το θέμα δεν είναι τι έχεις σπουδάσει εσύ κι εγώ. Άλλωστε δεν ρώτησα "τι έχετε σπουδάσει;". Ρώτησα με τι κριτήρια επιλέξατε το δρόμο της διδασκαλίας.

 

Κατά τη γνώμη μου η προετοιμασία των εκπαιδευτικών έπρεπε να γίνεται από φορείς του ιδιωτικού τομέα και να υπάρχουν στρατιωτικά ψυχολογικά τέστ και όχι απλά το τραγελαφικό "έχουμε τίποτα;" ενός δημοσιουπαλλήλου ψυχιάτρου.

 

Ναι είμαι κατά της δωρεάν δημόσιας παιδείας, διότι αυτή δεν είναι ανεξάρτητη όπως θα θέλαμε όλοι.

 

Σε πειράζει αγαπητή φίλη το hs από μορμόνους και χιλιαστές που το κάνουν στα παιδιά τους επειδή έτσι γουστάρουν και δε σε πειράζει που ένας ολόκληρος λαός λαμβάνει αγωγή και διαμορφώνει συνείδηση υπό τις καθοδηγήσεις των μασόνων;;;;

 

Επειδή δε μου αρέσει η πλύση εγκεφάλου από καμία και κανενός είδους οργάνωση, επιθυμώ τη δημιουργία της δυνατότητας επιλογής του είδους εκπαίδευσης για τα παιδιά μου.

 

Αυτό πρέπει να γίνει συλλογικά και ανιδιοτελώς από τους γονείς, προκειμένου να αλλάξει το παραμικρό την κοινωνία μας. Οι σύλλογοι γονέων δεν είναι παρά μία ακόμα έκφραση του κακώς εννοούμενου συνδικαλισμού.

 

Γι αυτό χρειάζεται κάτι νέο , αυθόρμητο, και καθαρό! Οι μόνοι που μπορούν να ξεκινήσουν κάτι τέτοιο είναι αυτοί που έχουν καθαρά κίνητρα! Δηλαδή οι γονείς που αγαπούν τα παιδιά τους και ενδιαφέρονται για το μέλλον τους. Τώρα ....οι σύλλογοι, τα υπουργεία, τα ινστιτούτα, οι εκπαιδευτικοί.....το τελευταίο που κοιτάνε είναι το καλό των παιδιών μας.

Όπως καταλαβαίνεις δεν ομιλώ ως εκπαιδευτικός, αλλά ως γονέας. Η δεύτερη ιδιότητα καλό είναι κατά τη γνώμη μου να προηγείται της πρώτης.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

 

Μήνυμα 1#

Έχω βρεί πολλά μειονεκτήματα στο να πηγαίνει ένα παιδί αυτή τη στιγμή σε σχολείο γενικά. Αντίθετα είναι πολλά τα πλεονεκτήματα που έχω βρεί στο να επιλέξω να μην εργασθώ, αλλά να ασχοληθώ προσωπικά με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση των παιδιών μου.

 

Πραγματοποιώντας αναζητήσεις στο διαδίκτυο δεν βρήκα κάποιο στοιχείο (νομικό) που να απαγορεύει ή να επιτρέπει την κατ΄οίκον εκπαίδευση ενός παιδιού στη χώρα μας.

 

Δεν επιθυμώ να συμμετέχει τα παιδιά μου σε αυτό που σήμερα λέγεται σχολείο για τους εξής λόγους:

ανησυχώ για την σωματική και ψυχική του ακεραιότητα

αμφισβητώ την ποσότητα και την ποιότητα της γνώσης η οποία παρέχεται στα ελληνικά σχολεία

 

Στο μήνυμα 202# και 204# από μια πρόχειρη αναζήτηση βρήκα το πώς ακριβώς νοείται το hs στην Ελλάδα!

Είναι καθ' όλα νόμιμο και δικαιολογημένο.

Γιατί πρέπει να τα ισοπεδώσουμε όλα ;;;:confused:

9Af0p2.png
Link to comment
Share on other sites

Το βλέπω ότι υπονομεύεται το σύστημα...:D Οι μισοί που απαντάνε στο ποστ αρνητικά στο hs είναι εκπαιδευτικοί! Τόσο πολύ κλονίζεται το κατεστημένο.

 

Αν κατάλαβα καλά δεν θα είχες πρόβλημα εάν το hs είχε δέκα παιδιά μαζί. Σα φροντιστήριο. Δεν μπορείς να βρεις διαφορά με το κλασσικά εννοούμενο σχολείο; Το ίδιο είναι;

 

Υπάρχουν ιδιωτικά κέντρα μελέτης για παιδιά του δημοτικού!!! Εμείς όταν πηγαίναμε στο σχολείο υπήρχαν τέτοια κέντρα; Πρόοδος. Φυσικό είναι να υπάρχουν τέτοια κέντρα, γιατί οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να διδάξουν αυτά που απαιτούν τα προγράμματα που απευθύνονται στα παιδιά του δημοτικού. Αν δεν το ξέρεις ήδη, έδωσαν σε κάποιους μαθηματικούς καθηγητές γυμνασίου και λυκείου να λύσουν κάποιες μαθηματικές ασκήσεις. Πολύ λίγοι τις έλυσαν (αν ψάξεις στο google μπορεί να το βρεις) και όταν ερωτήθησαν για ποιές τάξεις είναι κατάλληλες είπαν ότι είναι για τρίτη γυμνασίου και πάνω. Κι όμως ήταν ασκήσεις από τα βιβλία των μαθηματικών δημοτικού, ή τετάρτης ή πέμπτης τάξης (αυτή τη στιγμή μου διαφεύγει)!!!!

 

Ξαφνικά τα παιδιά των δέκα ετών έγιναν πιο έξυπνα από ότι ήταν πριν δέκα είκοσι χρόνια; Τόσο που δεν μπορούν οι εκπαιδευτικοί να τα ακολουθήσουν στην τόση ευφυία τους; Τα κέντρα μελέτης όμως πώς θα ζήσουν; Ο γονιός βάζει λοιπόν το χέρι στην τσέπη από νωρίς. Υπάρχει λόγος να γίνεται αυτό;

 

Το θέμα δεν είναι τι έχεις σπουδάσει εσύ κι εγώ. Άλλωστε δεν ρώτησα "τι έχετε σπουδάσει;". Ρώτησα με τι κριτήρια επιλέξατε το δρόμο της διδασκαλίας.

 

Κατά τη γνώμη μου η προετοιμασία των εκπαιδευτικών έπρεπε να γίνεται από φορείς του ιδιωτικού τομέα και να υπάρχουν στρατιωτικά ψυχολογικά τέστ και όχι απλά το τραγελαφικό "έχουμε τίποτα;" ενός δημοσιουπαλλήλου ψυχιάτρου.

 

Ναι είμαι κατά της δωρεάν δημόσιας παιδείας, διότι αυτή δεν είναι ανεξάρτητη όπως θα θέλαμε όλοι.

 

Σε πειράζει αγαπητή φίλη το hs από μορμόνους και χιλιαστές που το κάνουν στα παιδιά τους επειδή έτσι γουστάρουν και δε σε πειράζει που ένας ολόκληρος λαός λαμβάνει αγωγή και διαμορφώνει συνείδηση υπό τις καθοδηγήσεις των μασόνων;;;;

 

Επειδή δε μου αρέσει η πλύση εγκεφάλου από καμία και κανενός είδους οργάνωση, επιθυμώ τη δημιουργία της δυνατότητας επιλογής του είδους εκπαίδευσης για τα παιδιά μου.

 

Αυτό πρέπει να γίνει συλλογικά και ανιδιοτελώς από τους γονείς, προκειμένου να αλλάξει το παραμικρό την κοινωνία μας. Οι σύλλογοι γονέων δεν είναι παρά μία ακόμα έκφραση του κακώς εννοούμενου συνδικαλισμού.

 

Γι αυτό χρειάζεται κάτι νέο , αυθόρμητο, και καθαρό! Οι μόνοι που μπορούν να ξεκινήσουν κάτι τέτοιο είναι αυτοί που έχουν καθαρά κίνητρα! Δηλαδή οι γονείς που αγαπούν τα παιδιά τους και ενδιαφέρονται για το μέλλον τους. Τώρα ....οι σύλλογοι, τα υπουργεία, τα ινστιτούτα, οι εκπαιδευτικοί.....το τελευταίο που κοιτάνε είναι το καλό των παιδιών μας.

Όπως καταλαβαίνεις δεν ομιλώ ως εκπαιδευτικός, αλλά ως γονέας. Η δεύτερη ιδιότητα καλό είναι κατά τη γνώμη μου να προηγείται της πρώτης.

 

Σ΄αυτό τον τόνο ασφαλώς δεν θα συνεχίσω, γιατί είναι ολοφάνερο ότι δεν υπάρχει πεδίο συνεννόησης. Να επαναλάβω ότι η εμμονή στο ανεξέλεγκτο hs εμένα προσωπικά δεν με βρίσκει σύμφωνη, υποθέτω πως δικαιούμαι όσο κι εσύ :?: να έχω γνώμη ως γονιός και ως εκπαιδευτικός :confused: και να προσθέσω ότι η ψυχραιμία, η υπομονή κι η διαλλακτικότητα είναι απαραίτητες και στις δύο περιπτώσεις:wink:

Τώρα ως προς το τί προηγείται ως ιδιότητα, τί να πω? Εκεί νομίζω είναι και το πρόβλημα: δεν συγκρίνονται τα ανόμοια πράγματα. :confused:

Και τώρα στο δια ταύτα: καθόλου δεν με πειράζει που οι Χιλιαστές κι οι Μορμόνοι κάνουν hs στα παιδιά τους. Είναι δικαίωμά τους! Ξανάγραψα και πιο πάνω ότι με πειράζει όταν το hs γίνεται δόλωμα για να περάσουν στον έλεγχό τους οικογένειες ολόκληρες. Αυτό είναι προσηλυτισμός!!!

 

:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:

 

Λοιπόν, marron, όπως τα λες είναι ακριβώς!:D Όσοι έχουμε τα απαραίτητα προσόντα μπορούμε να διδάξουμε κατ΄οίκον στα πλαίσια του προγράμματος του Υπουργείου, αλλά αυτό το πρόγραμμα αφορά μαθητές που αποδεδειγμένα μετά από αίτηση του γονιού και χαρτί γιατρού δεν μπορούν να φοιτήσουν στο σχολείο που είναι εγγεγραμμένοι. Υποθέτω πως θα ήταν πολύ εξυπηρετικό κάτι τέτοιο για τις απομακρισμένες περιοχές της χώρας ανεξάρτητα από την κατάσταση της υγείας των μαθητών!!!

Link to comment
Share on other sites

...

"καλά τα παιδιά που κακοποιούνται στις οικογένειές τους δεν τα σκέφτονται; Αν υπάρχει το δικαίωμα για κάτι τέτοιο, οι γονείς αυτοί θα το ζητήσουν οπωσδήποτε, για να τα ελέγχουν ακόμη περισσότερο, και τότε αυτά τα παιδιά δεν θα έχουν κ α μ ί α (η υπογράμμιση ήταν στον τόνο της φωνής της κόρης μου, όχι δική μου) δυνατότητα να ξεφύγουν από τον εφιάλτη τους"....

 

Ύστερα από επτά μήνες ακόμα περιμένω από τους υποστηρικτές του hs μια απάντηση στο ερώτημα των παιδιών της anemoni που να δείχνει την ευαισθησία τους για τα παιδιά, όχι μόνο τα δικά τους.

 

 

...

Κι εγώ πιστεύω ότι το αποτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα οδηγεί ορισμένους γονείς σε ακραίες σκέψεις και δεν τους αδικώ! Αυτό που με ενοχλεί αν θες είναι ότι και πάλι ο καθένας αναζητά τη λύση στο πρόβλημά του μεμονωμένα, γιατί έχει την δυνατότητα με τον α' ή β' τρόπο και οι υπόλοιποι, τί? Πώς θα αλλάξει αυτό το κακό σύστημα αν ο καθένας φροντίζει για την πάρτη του?

 

Και πότε θα αρχίσει ο καθένας από μας να βλέπει τις ευθύνες του όχι μόνο απέναντι στο δικό του παιδί, αλλά και στα παιδιά των άλλων? ...

 

Συμφωνώ απόλυτα.

etCDp3.png hk8kp3.png

 

Η μαμά του Ευριπίδη και της Ιφιγένειας

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...