Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Ξένες γλώσσες - Αλήθειες και μύθοι


angy

Recommended Posts

Αγαπητη DAF ο συνδεσμος εκπαιδευτικων υπεραμυνεται του δικαιωματος των παιδιων ενος σχολειου να επιλεγουν ποια δευτερη ξενη γλωσσα θελουν να διδαχθουν, γαλλικα ή γερμανικα, και να μην ειναι προαποφασισμενο απο το σχολειο ή απο την πλειοψηφια τι θα διδαχθουν. Συμφωνα με τον νεο νομο καθε σχολειο θα εχει 1 δευτερη ξενη γλωσσα,ή γαλλικα ή γερμανικα, αυτη που θα επιλεγει η πλειοψηφια. Αν το κοντινοτερο σχολειο διαλεγει γερμανικα και η οικογενεια θελει γαλλικα θα μετεγγραφεται σε αλλο σχολειο. Το συστημα επεκετεινεται και στο Γυμνασιο οπου μεχρι τωρα οι προσφερομενες γλωσσες ειναι 4- υπαρχουν και Ιταλικα, Ισπανικα. Και βεβαια να εισαι σιγουρη οτι αυτο γινεται για οικονομικους λογους, για να μην προσλαμβανονται εκπαιδευτικοι και να καλυφθουν οι αναγκες απο τους ηδη υπαρχοντες.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 194
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Αγαπητη DAF ο συνδεσμος εκπαιδευτικων υπεραμυνεται του δικαιωματος των παιδιων ενος σχολειου να επιλεγουν ποια δευτερη ξενη γλωσσα θελουν να διδαχθουν, γαλλικα ή γερμανικα, και να μην ειναι προαποφασισμενο απο το σχολειο ή απο την πλειοψηφια τι θα διδαχθουν. Συμφωνα με τον νεο νομο καθε σχολειο θα εχει 1 δευτερη ξενη γλωσσα,ή γαλλικα ή γερμανικα, αυτη που θα επιλεγει η πλειοψηφια. Αν το κοντινοτερο σχολειο διαλεγει γερμανικα και η οικογενεια θελει γαλλικα θα μετεγγραφεται σε αλλο σχολειο. Το συστημα επεκετεινεται και στο Γυμνασιο οπου μεχρι τωρα οι προσφερομενες γλωσσες ειναι 4- υπαρχουν και Ιταλικα, Ισπανικα. Και βεβαια να εισαι σιγουρη οτι αυτο γινεται για οικονομικους λογους, για να μην προσλαμβανονται εκπαιδευτικοι και να καλυφθουν οι αναγκες απο τους ηδη υπαρχοντες.

Eδω δεν κανουν μεταγραφες για σοβαρους λογους και θα κανουν μεταγραφες λογω γλωσσας?

Link to comment
Share on other sites

Κατα τη γνωμη μου πραγματι οι γονεις θα πρεπει να στηριξουν των αγωνα των εκπαιδευτικων για αναβαθμιση της διδασκαλιας των ξενων γλωσσων στη Δημοσια εκπαιδευση. Τα διδακτρα Αγγλικων, Γαλλικων και αλλων γλωσσων ειναι πηγη διαρροης εισοδηματος για ολες τις οικογενειες απο πολυ νωρις. Αν η διδασκαλια γινοταν πιο σωστα στο σχολειο με πιο πολλες ωρες-βασικο- μικροτερο αριθμο μαθητων στις ταξεις, αιθουσα γλωσσων εξοπλισμενη με τα απαραιτητα, τοτε λιγοι γονεις θα εστελναν τα παιδια τους στα φροντιστηρια ή θα τα εστελναν μονο για πτυχια, γιατι μεταξυ μας αυτο κανουν τα φροντιστηρια να μαθαινουν στα παιδια να συμμετεχουν σε εξετασεις. Το σχολειο θα μπορουσε να καταρτισει ενα παιδι διαφορετικα, δινοντας εμφαση στον πολιτισμο, στην επικοινωνια, στην ψυχαγωγια, ειναι γενικοτερα διαφορετικος ο στοχος του.Ομως με τα υπαρχοντα δεδομενα, σε μια εποχη καταστροφης, γκρεμισματος και γενικης αποδομησης η βελτιωση των συνθηκων ειναι ανεφικτη και το ηθικο των εκπαιδευτικων τοσο τσακισμενο απο την σκληρη μεταχειριση- και το λεω ως εκπαιδευτικος- δεν νομιζω οτι οι Ξενες Γλωσσες θα αναβαθμιστουν και θα κερδισουν τη θεση που τους αξιζει στο εκπαιδευτικο συστημα. Χανονται και τα κεκτημενα. Και μην ξεχναμε οι γλωσσες και η πληροφορικη ειναι τα πραγματικα εφοδια για τα παιδια. Ολα τα μαθηματα ειναι χρησιμα αλλα αυτα ειναι οι πρακτικες γνωσεις που θα τους χρησιμευσουν στο μελλον. Πρεπει και η πολιτεια να το καταλαβει αυτο, αλλα...

Link to comment
Share on other sites

Προς Zwh: Τωρα θα τις δεχονται. Για πρωτη χρονια εφαρμογης, απο του χρονου δηλαδη, αν ενα παιδακι εκανε στην 5η π.χ. γερμανικα και το σχολειο στο οποιο φοιτει επελεξε να διδασκει γαλλικα, αυτο το παιδακι θα παρακολουθει το μαθημα των γαλλικων αλλα δεν θα βαθμολογηθει. Αυτο ισχυει για τα παιδια που τωρα πανε 5η ταξη και θα ειναι στην 6η του χρονου.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς δεν γίνεται καμία δουλειά στη 2η ξένη γλώσσα στο δημοτικό. Και ως αποτέλεσμα στο γυμνάσιο τα ξεκινάνε από την αρχή. Η κόρη μου έχει κάνει 4 χρόνια υποτίθεται γαλλικά και οι γνώσεις της είναι στοιχειώδεις. Πάντως η κατάσταση στα φροντιστήρια είναι δραματική, Από πότε η απομνημόνευση εκατοντάδων λέξεων είναι γνώση; Έχει γίνει ο εφιάλτης όλων των παιδιών. Εγώ έχω πάρει το Prof προ αμνημονεύτων χρόνων με προπολεμικούς καθηγητές και δεν θυμάμαι να απομνημονεύαμε.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Morchellina, δεν εχεις αδικο για το το οτι δεν γινεται δουλεια αλλα υπαρχουν πολλοι λογοι γι'αυτο. Ας ξεκινησω απο τον εκπαιδευτικο ο οποιος περιφερεται απο σχολειο σε σχολειο, εχοντας να διδαξει πολλους μαθητες με διαφορετικες αναγκες και διαφορα επιπεδα και αυτο του στοιχιζει σε ορεξη και ενεργεια. Να μην μιλησω για την περιπτωση που ειναι ωρομισθιος και δουλευει και σε φροντιστηρια-ιδιαιτερα για να βγαλει τα προς το ζην γιατι η αμοιβη του ωρομισθιου ειναι γελοια. Πολλες φορες ερχεται και απο αλλο νομο για καμποσες ωρες την εβδομαδα. Η καθηγητρια γερμανικων του σχολειου μας παει σε 4 σχολεια ολων των βαθμιδων. Μετα στην καλυτερη περιπτωση στην ταξη υπαρχουν 10-15 παιδια- στο γυμνασιο ειναι ολοκληρα τμηματα. Ειναι δυσκολο να επιτευχθει ικανοποιητικος βαθμος διδασκαλιας αν σκεφτουμε οτι για να γινει αυτο πρεπει να εξεταζονται ολοι σε καθημερινη βαση, η στην παρουσιαση του νεου μαθηματος να εχουν την ευκαιρια ολοι να συμμετεχουν για να αφομοιωθει το κειμενο, λεξιλογιο, γραμματικη κ.λ.π.Ετσι δεν θα ειχαν το τρομερο διαβασμα στο σπιτι, αν στο τελος του μαθηματος ειχαν αφομοιωσει την υλη που πρεπει. Γρηγορα επιβιωνουν τα παιδια που ειναι πιο ευστροφα, μελετηρα και καποια αλλα που δεν υστερουν απαραιτητα για καποιους λογους μενουν πισω. Επειτα στο σχολειο δεν μπορεις να βαλεις την υλη που πρεπει γιατι οι γονεις διαμαρτυρονται οτι εχουν πολλα στα ελληνικα και στα φροντιστηρια που πανε εξω και θεωρουν οτι ειναι βαρος η εκμαθηση της γλωσσας στο σχολειο. Λιγοι σκεφτονται οτι εχουν οφελος αν γινει σωστη δουλεια. Μετα, αλλαζουν εκπαιδευτικο καθε χρονο και το μαθημα δεν εχει συνεχεια. Ο επομενος μεχρι να μαθει τα παιδια, εχει περασει το τριμηνο, και για τα παιδια η προσαρμογη ειναι δυσκολη, αλλα ζηταει ο ενας, αλλα ο αλλος, δι;αφορετικο στυλ διαδσκαλιας, ολα αυτα δημιουργουν μια αποδιοργανωση.

Ερχομαι στο φροντιστηριο. Για να μαθεις μια γλωσσα σωστα πρεπει να εκτιθεσαι σ'αυτη με καθε δυνατο τροπο: να ακους, να διαβαζεις, να μιλας. Αν ακους την ξενη γλωσσα μαθαινεις υποσυνειδητα λεξιλογιο και γραμματικη, το ιδιο και αν διαβαζεις, αν τη μιλας θα χρησιμοποιησεις το λεξιλογιο γιατι πρεπει να επικοινωνησεις. Πες μου ποιο παιδι κανει ολον αυτο τον "κοπο" να μαθει μια γλωσσα; Λιγα εως ελαχιστα. Γι'αυτο ερχεται το φροντιστηριο και σου λεει:παρε 100 λεξεις για να τις ξερεις στις εξετασεις, γιατι αλλιως μονος σου δεν θα τις μαθεις. Ετσι εχουν τα πραγματα. Το σωστο ειναι ο καθηγητης να δημιουργησει στα παιδια το ενδιαφερον να εμπλακουν με την γλωσσα και εκτος ταξης για να μαθαινουν πριν τα αναγκασουν τα βιβλια η οι εξετασεις. Και υπαρχουν τοσοι πολλοι τροποι σημερα: το ιντερνετ- ως μεσο πληροφορησης και επικοινωνιας- οι ταινιες χωρις υποτιτλους, ξενα βιβλια κυκλοφορουν απειρα, κι ομως τα παιδια δεν τα εκμεταλλευονται. Δεν τα μαθαμε να αξιοποιουν αυτο που εχουν. Εγω τα λεω συνεχεια στους μαθητες μου και αυτο ειναι εμπειρια ζωης, εγω ετσι εμαθα.

Δεν μπορω να συγκρινω τι γινοταν παλιοτερα,που λες οτι πηρες Proficiency, αλλα νομιζω οτι ουτε τα βιβλια, ουτε οι εξετασεις ηταν τοσο απιτητικες. Κι εγω εκανα το Focus on Proficiency σαν μαθητρια και δεν ειχε καν Companion. Ανοιγα το λεξικουλι και μαθαινα οτι μπορουσα...

Συγνωμη για το σεντονι, αλλα οταν μιλαω για τη δουλεια μου παθιαζομαι. Εγω διδασκω Αγγλικα, αν δεν ειναι προφανες απο αυτα που λεω.

Link to comment
Share on other sites

Όσο λέει η vasfa είναι πολύ σωστά. Εγώ διδάσκω Γαλλικά και πριν εργαστώ στο δημόσιο εργαζόμουν και σε φροντιστήρια κλπ. Την ίδια δουλειά που έκανα εκεί κάνω και στο σχολείο, με το ίδιο υλικό κλπ πλην όμως δεν έχει πάντα καλό αποτέλεσμα διότι α. τα παιδιά έρχονται προκατειλημμένα ότι δε θα μάθουν και με ύφος απαξίωσης γιατί πάνε λέει φροντιστήριο, β. οι γονείς συχνά έχουν την ίδια στάση ή αδιαφορούν πλήρως ενώ για το φροντιστήριο νοιάζονται επειδή πληρώνουν, γ. ο αριθμός των παιδιών είναι συχνά πολύ μεγαλύτερος από ότι στα φροντιστήρια και οι ώρες πολύ λιγότερες δ. δε μπορώ να οργανώσω την τάξη με οπτικοακουστικό υλικό γιατί είμαι κάθε μέρα γυρολόγος από τάξη σε τάξη και από σχολείο σε σχολείο, δεν υπάρχει σταθερή αίθουσα, μας αλλάζουν κάθε φορά κλπ ε. δε με ενημερώνουν οι δάσκαλοι επαρκώς για το τι γίνεται στο σχολείο και τί γίνεται με ΄κάθε παιδί, φυσικό είναι αφού τρέχω αμέσως να προλάβω στο διάλειμμα να πάω σε άλλο σχολείο

αλλά

ακόμη κι έτσι καταφέρνω κάτι να γίνεται, τουλάχιστον να μαθαίνουν κάτι τα παιδιά και να μην είναι χαμένη ώρα, όπως τα ίδια παραδέχονται σε ερωτηματολόγια που τους βάζω στο τέλος της χρονιάς να πουν την άποψή τους για το μάθημα. Και οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε υπεράνθρωποι, απλοί εργαζόμενοι είμαστε. Ειδικά στις ξένες γλώσσες γαλλικά-γερμανικά στα δημοτικά δουλεύουν πολλοί συνάδελφοι νέοι και με αξιόλογες σπουδές μέσω ΑΣΕΠ και δυστυχώς συχνά είναι οι αδικημένοι της υπόθεσης αφού δεν είναι μόνιμοι. Αυτοί είναι οι ίδιοι που δουλεύουν και στα φροντιστήρια που πληρώνει ο κόσμος και την ίδια δουλειά κάνουν παντού με την ίδια όρεξη. Φυσικά υπάρχουν και άλλοι που βαριούνται ή κάνουν πιο παραδοσιακό μάθημα που δεν ελκύει το ενδιαφέρον των παιδιών ίσως. Γενικά είναι και σε ποιον θα τύχεις, όπως σε όλες τις δουλειές υπάρχουν καλύτεροι και χειρότεροι. Αλλά πραγματικά οι κλάδοι ξενόγλωσσων είναι από τους πιο ενημερωμένους σε επιμορφώσεις, σεμινάρια διδακτική κλπ

Όσο για το μαθησιακό αποτέλεσμα υπάρχει και το εξής δεδομένο: Ο στόχος της διδασκαλίας στο δημοτικό είναι η ευαισθητοποίηση σε μια καινούργια γλώσσα και μια καινούργια κουλτούρα κυρίως, με ρυθμό που να καλύπτει όλα τα παιδιά και κυρίως αυτών που δεν κάνουν φροντιστήριο. Αυτό για πολλούς γονείς μεταφράζεται ως "δεν μαθαίνουν τίποτα σε σχέση με το φροντιστήριο" "δεν προχωράνε" κλπ.

Το ότι ξεκινάνε από την αρχή στο γυμνάσιο είναι θέμα κακού σχεδιασμού της ύλης από το παιδαγωγικό ινστιτούτο και το υπουργείο. Εμείς έχουμε κάνει ως καθηγητές πάμπολλές διαμαρτυρίες γι αυτό και για την ποιότητα των βιβλίων ΟΕΔΒ του Γυμνασίου που δεν έχουν κανέναν ειρμό στην ύλη.

Πάντως το σίγουρο είναι ότι με όλα αυτά που δρομολογήθηκαν θα χειροτερέψει κι άλλο το μάθημα και ίσως αυτός να είναι τελικά ο στόχος, να το απαξιώσουν στα μάτια μαθητών και γονιών ώστε να το καταργήσουν πιο εύκολα και τότε όποιος έχει να πληρώσει να μαθαίνει β' ξένη γλώσσα, όποιος δεν έχει ας πρόσεχε.

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω ότι είναι κυρίως θέμα εκπαιδευτικού. Παράδειγμα η φετινή δασκάλα Αγγλικών που είχε ο γιος μου στην Γ' δημοτικού δίδαξε με ευσυνειδησία (έχουν 4 ώρες Αγγλικά), τα παιδιά πάνε, δεν πάνε φροντιστήριο, αγαπάνε το μάθημα και δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον στην τάξη. Αντίθετα οι γονείς παραπονιούνται ότι τα τοπικά φροντιστήρια λόγω ενός παράλογου αναγωνισμού μεταξύ τους αγχώνουν τα παιδιά και τους δημιουργούν αποστροφή για την ξένη γλώσσα. Δυστυχώς για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς αυτό το κράτος τόση αξία δίνει στην εκπαίδευση που οι δάσκαλοι θα περιφέρονται ως περιπλανώμενοι ιππότες. Πλέον η μονιμότητα θα καταργηθεί επί της ουσίας και η εκπαίδευση θα διεκπεραιώνεται από ωρομίσθιους και αναπληρωτές.

Link to comment
Share on other sites

Eπιπλέον στα φροντιστήρια συχνά διδάσκουν καθηγητές με μια απλή επάρκεια ενώ στα σχολεία είναι σίγουρα πτυχιούχοι πανεπιστημίου φιλολογίας. Εξάλλου με τις αμοιβές που δίνουν τα φροντιστήρια συνήθως απευθύνονται σε μη πτυχιούχους.

Μάλιστα τα τελευταία χρόνια που οι περισσότεροι διορισμοί μόνιμων και αναπληρωτών και κυρίως ωρομίσθιων γίνονταν μέσω ΑΣΕΠ πολλοί από τους νεοδιορισθέντες ή τους ωρομίσθιους ξένων γλωσσών ήταν νέοι με όρεξη, μεταπτυχιακά πάνω στο αντικείμενο, εμπειρία από φροντιστήρια και σίγουρα καλύτεροι από το μέσο όρο όσων διδάσκουν σε φροντιστήρια.

Πέρισυ ήμουν σε ένα σχολείο και τα παιδιά μου εξομολογούνταν ότι "η κυρία του φροντιστηρίου είναι άσχετη" και πράγματι τους είχε μάθει λάθος τα γράμματα του γαλλικού αλφαβήτου!!:o Μάλιστα στην αρχή επέμεναν ότι η δική της version ήταν η σωστή, φανταστείτε πόση εκτίμηση τους είχαν μεταφέρει για το μάθημα του σχολείου!

Φυσικά με τα νέα μέτρα οι νεότεροι θα μείνουν εκτός σχολείου, ακόμη και τους διοριστέους του ΑΣΕΠ που αρίστευσαν στις εξετάσεις και έχουν ένα σωρό μόρια από μεταπτυχιακά κλπ δεν τους διορίζουν ενώ σκοπεύουν να φέρουν προσωπικό από τα γραφεία στα σχολεία, ανθρώπους που έχουν χρόνια να μπουν σε τάξη ή δεν έχουν μπει ποτέ, ώστε να μείνουν κενές οι θέσεις για να μεταταχθούν οι υπάλληλοι της ολυμπιακής που στο μεταξύ πληρώνονται όλα αυτά τα χρόνια κανονικά.

Φανταστείτε σε τι κράτος ζούμε και πόσο σοβαρά αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση των παιδιών μας!

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω μαζί σου για το επίπεδο των καθηγητών ξένων γλωσσών στα σχολεία γιαυτό απογοητεύτηκα πάρα πολύ που 3 χρόνια γαλλικών πήγαν στράφι και μόνο φέτος έκαναν κάτι. Δυστυχώς η είδηση ότι η διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσα στο λύκειο δεν θα συνεχιστεί βάζει την ταφόπλακα για κάθε ελπίδα να μάθουν τα παιδιά τα βασικά μιας 2ης ξένης γλώσσας.

 

Για το μάθημα του σχολείου, στα Αγγλικά ο μικρός μου ενώ δεν πήγαινε φροντιστήριο έγραφε στα τεστ καλύτερα από τα παιδιά που πήγαιναν 2η χρονιά φροντιστήριο. Λυπάμαι που δεν τα βλέπει το υπουργείο αυτά. Αγγλικά επιβάλλεται να διδάσκονται κάθε μέρα και 2η ξένη γλώσσα 3 φορές την εβδομάδα και μετά να κάνει το παιδί την επιλογή του αν θέλει τις ξένες γλώσσες για βασικό μάθημα στο γυμνάσιο-λύκειο. Τα Αγγλικά επιβάλλονται γιατί χωρίς αυτά δεν έχεις πρόσβαση στην πληροφορία. Τι να βρεις στο ελληνικό ίντερνετ;

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

εγώ αναρωτιέμαι, γιατί τέτοια πρεμούρα για δεύτερη γλώσσα σε τόσο μικρή ηλικία; δεν νομίζω ότι γίνεται κάτι τέτοιο στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες π.χ.

 

Το να μάθουν αγγλικά είναι απαραίτητο, αλλά η δεύτερη γλώσσα δια της επιβολής σε όλα τα παιδάκια δεν βλέπω τι σκοπό εξυπηρετεί. Εκτός κι αν στόχος μας είναι απλά να τη διδάσκονται για να λένε μετά ότι έμαθαν 2-3 λέξεις. Μήπως τζάμπα παραφορτώνουμε τα παιδιά;

Time flies like the wind; fruit flies like bananas
 

Link to comment
Share on other sites

Όχι σε όλες τις χώρες. Π.χ. Γαλλία ξεκινάν 1η ξένη γλώσσα στην έκτη δημοτικού. Αλλά δεν εννοώ να τη μάθουν αλλά χαλαρά να μπαίνουν στο πνεύμα και μιας π.χ. λατινογενούς γλώσσας και αν κάνουν 8 χρόνια Γαλλικά κάτι θα μάθουν από γλώσσα, κουλτούρα, κλπ. Γιατί οι δασκάλες των ξένων γλωσσών πλέον έχουν ταξιδέψει/ζήσει σε αυτές τις χώρες και μεταφέρουν και κάποιες εικόνες/μηνύματα από μία άλλη χώρα. Τώρα στις σκανδιναβικές χώρες δεν γνωρίζω τι κάνουν με δεύτερη ξένη γλώσσα αλλά στα Αγγλικά δίνουν μεγάλη βαρύτητα σε σημείο να κάνουν και μαθήματα σχολείου στα Αγγλικά. Τι να κάνουμε; Πώς το είπε ο μεγάλος; Είμαστε έθνος ανάδελφο και εσωστρεφές να συμπληρώσω.

 

Τι κάνεις τέτοια ώρα; Νύχτα δεν έχετε; Ή είσαι στην πατρίδα;

Link to comment
Share on other sites

Είναι επίσημη πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες να γνωρίζουν 2 άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες πέραν της μητρικής και εφαρμόζεται ή θα έπρεπε να εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες. Μάλιστα στην Ελλάδα τα χρήματα για την διδασκαλία στο δημοτικό της β' ξένης γλώσσας στο μεγαλύτερο μέρος τα διέθετε μέχρι φέτος η ΕΕ μέχω του ΕΣΠΑ. Μάλιστα επειδή έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι σε όσο μικρότερη ηλικία ξεκινάει κανείς τόσο πιο εύκολα μαθαίνει μια γλώσσα προτείνεται η πρώιμη εκμάθηση. (Δες τους συνδέσμους που έχω αναρτήσει πιο πάνω σχετικά με αυτά.)

Από εκεί και πέρα στο σχολείο δεν είναι δα και τόσο ζόρικα τα πράγματα, το μάθημα γίνεται περισσότερο για ευαισθητοποίηση στην κουλτούρα της άλλης χώρας και τη γλώσσα της και την εκμάθηση κάποιων βασικών επικοινωνίας και μάλιστα με παιχνιώδη τρόπο. Αλλά πάντα λέμε ότι όλα εξαρτώνται και από το δάσκαλο.

Πάντως τελικά αυτό που διαπιστώνω καθημερινά ως εκπαιδευτικός είναι ότι δε βγαίνει άκρη. Άλλοι γονείς παραπονιούνται ότι δεν προχωράμε αρκετά, άλλοι ότι τα παιδιά παραφορτώνονται, άλλοι δε θέλουν δουλειά για το σπίτι και άλλοι ρωτάνε γιατί τους βάζω πολύ λίγα, άλλοι θα ήθελαν να γνωρίζει το παιδί όσες πιο πολλές γλώσσες γίνεται, άλλοι θεωρούν ότι τα αγγλικά φτάνουν, εξαρτάται τι μέλλον φαντάζεται ή έχει προετοιμάσει κανείς για το παιδί του και σίγουρα και από την ατομική περίπτωση κάθε παιδιού. Ας μην ξεχνάμε ότι τα δικά μας παιδιά έχουν το πλεονέκτημα αλλά και μειονέκτημα ταυτόχρονα να έχουν την ελληνική ως μητρική που δε μιλιέται πουθενά αλλού στον κόσμο και δεν είναι το ίδιο με πχ τα Γαλλάκια ή τα Γερμανάκια που η γλώσσα τους είναι διεθνής.

Link to comment
Share on other sites

Όχι σε όλες τις χώρες. Π.χ. Γαλλία ξεκινάν 1η ξένη γλώσσα στην έκτη δημοτικού. Αλλά δεν εννοώ να τη μάθουν αλλά χαλαρά να μπαίνουν στο πνεύμα και μιας π.χ. λατινογενούς γλώσσας και αν κάνουν 8 χρόνια Γαλλικά κάτι θα μάθουν από γλώσσα, κουλτούρα, κλπ. Γιατί οι δασκάλες των ξένων γλωσσών πλέον έχουν ταξιδέψει/ζήσει σε αυτές τις χώρες και μεταφέρουν και κάποιες εικόνες/μηνύματα από μία άλλη χώρα. Τώρα στις σκανδιναβικές χώρες δεν γνωρίζω τι κάνουν με δεύτερη ξένη γλώσσα αλλά στα Αγγλικά δίνουν μεγάλη βαρύτητα σε σημείο να κάνουν και μαθήματα σχολείου στα Αγγλικά. Τι να κάνουμε; Πώς το είπε ο μεγάλος; Είμαστε έθνος ανάδελφο και εσωστρεφές να συμπληρώσω.

 

Τι κάνεις τέτοια ώρα; Νύχτα δεν έχετε; Ή είσαι στην πατρίδα;

 

επαναπατρίστηκα για να ξεκαλοκαιριάσω, σαν τα πρόβατα κι εγώ ;)

 

για τα αγγλικά δεν το συζητώ, επιβάλλεται! αλλά τώρα να επιβάλλεις σε όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως να μάθουν γαλλικά ή γερμανική ή οτιδήποτε χωρίς να υπάρχει λόγος και χωρίς να τα ρωτάς αν το θέλουν, δεν είναι λίγο υπερβολή; να ήταν επιλεγόμενο μάθημα να το καταλάβω (αντί καλλιτεχνικών ή μουσικής π.χ.).

Time flies like the wind; fruit flies like bananas
 

Link to comment
Share on other sites

Γενικά συμφωνώ ότι το πρόγραμμα θα έπρεπε να είναι πιο "α λα καρτ" στα σχολεία. Ας πούμε εγώ θα ήθελα να έχω την επιλογή αντί για θρησκευτικά και θεατρικό παιχνίδι να κάνει περισσότερες ξένες γλώσσες.

Σίγουρα πάντως με τις τελευταίες αποφάσεις περί ξένων γλωσσών το υπουργείο δε φαίνεται να κινείται προς την κατεύθυνση της ευελιξίας και του εκδημοκρατισμού του σχολικού προγράμματος.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

επαναπατρίστηκα για να ξεκαλοκαιριάσω, σαν τα πρόβατα κι εγώ ;)

 

για τα αγγλικά δεν το συζητώ, επιβάλλεται! αλλά τώρα να επιβάλλεις σε όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως να μάθουν γαλλικά ή γερμανική ή οτιδήποτε χωρίς να υπάρχει λόγος και χωρίς να τα ρωτάς αν το θέλουν, δεν είναι λίγο υπερβολή; να ήταν επιλεγόμενο μάθημα να το καταλάβω (αντί καλλιτεχνικών ή μουσικής π.χ.).

 

Πολύ χαίρομαι. Κάνε μπάνια στο παιδί να ψηθεί για τον επόμενο χειμώνα :lol:

Τι να κάνουμε; Θέλουμε δεν θέλουμε οι πόρτες της Ευρώπης μας ανοίγονται για δουλειά και σπουδές. Η Αμερική τις κρατάει ερμητικά κλειστές. Οι ξένες γλώσσες μπορεί να αποδειχθούν το πιο χρήσιμο εφόδιο του σχολικών χρόνων ιδίως για τους ανειδίκευτους. Ξαναβάζω παράδειγμα πωλήτριας σε μαγαζί ιταλικής αλυσίδας που σε επίσκεψη του ιταλού μάνατζερ με τα αγγλικά της κέρδισε θέση προϊσταμένης στο νέο μαγαζί. Πάντως από τους νότιους είμαστε οι πιο γλωσσομαθείς, by far.

Link to comment
Share on other sites

Είναι επίσημη πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες να γνωρίζουν 2 άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες πέραν της μητρικής και εφαρμόζεται ή θα έπρεπε να εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες. Μάλιστα στην Ελλάδα τα χρήματα για την διδασκαλία στο δημοτικό της β' ξένης γλώσσας στο μεγαλύτερο μέρος τα διέθετε μέχρι φέτος η ΕΕ μέχω του ΕΣΠΑ. Μάλιστα επειδή έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι σε όσο μικρότερη ηλικία ξεκινάει κανείς τόσο πιο εύκολα μαθαίνει μια γλώσσα προτείνεται η πρώιμη εκμάθηση. (Δες τους συνδέσμους που έχω αναρτήσει πιο πάνω σχετικά με αυτά.)

Από εκεί και πέρα στο σχολείο δεν είναι δα και τόσο ζόρικα τα πράγματα, το μάθημα γίνεται περισσότερο για ευαισθητοποίηση στην κουλτούρα της άλλης χώρας και τη γλώσσα της και την εκμάθηση κάποιων βασικών επικοινωνίας και μάλιστα με παιχνιώδη τρόπο. Αλλά πάντα λέμε ότι όλα εξαρτώνται και από το δάσκαλο.

Πάντως τελικά αυτό που διαπιστώνω καθημερινά ως εκπαιδευτικός είναι ότι δε βγαίνει άκρη. Άλλοι γονείς παραπονιούνται ότι δεν προχωράμε αρκετά, άλλοι ότι τα παιδιά παραφορτώνονται, άλλοι δε θέλουν δουλειά για το σπίτι και άλλοι ρωτάνε γιατί τους βάζω πολύ λίγα, άλλοι θα ήθελαν να γνωρίζει το παιδί όσες πιο πολλές γλώσσες γίνεται, άλλοι θεωρούν ότι τα αγγλικά φτάνουν, εξαρτάται τι μέλλον φαντάζεται ή έχει προετοιμάσει κανείς για το παιδί του και σίγουρα και από την ατομική περίπτωση κάθε παιδιού. Ας μην ξεχνάμε ότι τα δικά μας παιδιά έχουν το πλεονέκτημα αλλά και μειονέκτημα ταυτόχρονα να έχουν την ελληνική ως μητρική που δε μιλιέται πουθενά αλλού στον κόσμο και δεν είναι το ίδιο με πχ τα Γαλλάκια ή τα Γερμανάκια που η γλώσσα τους είναι διεθνής.

 

Συμφωνω με ολες τις αποψεις που ακουστηκαν και φυσικα με τη συναδελφο Lara Kroft. Και βεβαια ηθελα και εγω να προσθεσω, αλλα με προλαβε η Lara, οτι ειμαστε ατυχοι σαν εθνος η γλωσσα μας να μη χρησιμευει πουθενα στην αγορα εργασιας και για να ανταποκριθουμε πρεπει να μαθαινουμε 2 τουλαχιστον ξενες γλωσσες, και φυσικα ειναι καλυτερα να τις μαθαινουμε μικροι οταν το μυαλο ειναι πιο ξεκουραστο. Ομως εδω μονο καλες προθεσεις ειμαστε- και αυτες τις εχουν μονο οι εκπαιδευτικοι θα ελεγα, ή τουλαχιστον οι περισσοτεροι απ'αυτους- γιατι βαλομαστε απο κρατος και γονεις και απο την ππραγματικοτητα που μας περιβαλει. Ο τελικος χαμενος ειναι ο μαθητης- αν και σε προσφατες διακηρυξεις θα ηταν "πρωτα ο μαθητης"- και ο εκπαιδευτικος ξενης γλωσσας που δεν εχει μελλον, αν και κανενας εκπαιδευτικος δεν εχει μελλον πλεον!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 εβδομάδες μετά...

Καλησπέρα,

Εγώ δεν έχω παιδιά η αλήθεια να λέγεται αλλα έρχομαι σε επαφή σχεδόν καθημερινα καθώς είναι το επάγγελμα μου(φοιτήτρια φιλολογίας ,κάνω ιδιαίτερα σε παιδιά απο 6-15 ετών)

Ως πρός τις ξένες γλώσσες θεωρώ πως τα παιδιά πρέπει απο νωρίς να μαθαίνουν παραπάνω απο μία ξένες γλώσσες γιατί είναι ενα εφόδιο που όχι μόνο θα τα βοηθήσει στην επαγγελματική αποκατάσταση μελλοντικά και μάλιστα σε υψηλές θέσεις αλλα θα βοηθήσει και στην οξυδέρκεια καθώς είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως τα παιδιά που γνωρίζουν δύο ή και παραπάνω γλώσσες ως μητρικές έχουν την ικανότητα να σκέφτονται,να κατανοούν και να αντιλαμβάνονται πιο γρήγορα.Το πρόβλημα έρχεται κυρίως στην επιλογή των ξένων γλωσσών ...δηλαδή ποιές γλώσσες πρέπει να μάθει το παιδί για να προχωρήσει στην ζωή του και να βρεί μία καλή δουλειά ,με λίγα λόγια ποιές γλώσσες θα "ανοίξουν τις περισσότερες πόρτες"?Όλοι οι γονείς στην σημερινή εποχή γράφουν τα παιδιά τους σε δύο γλώσσες συνήθως(αγγλικά-γαλλικά,αγγλικά-γερμανικά)ή στην καλύτερη περίπτωση αγγλικά-γαλλικά και γερμανικά.Το θέμα είναι ότι όσο περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν αυτές τις γλώσσες τόσο αυτές θεωρούνται αυτονόητες και η αναζήτηση στρέφεται σε άτομα που γνωρίζουν γλώσσες που δεν είναι "διεθνής" όπως κινέζικα ,ιαπωνικά κτλ.Οπότε κατα την άποψη μου τα παιδιά θα ήταν καλό να συνδυάζουν την γλώσσα των αγγλικών με ισπανικά/ιταλικά/κινέζικα γιατί αυτές είναι οι γλώσσες που θα ανοίξουν τις περισσότερες πόρτες στο μέλλον.

Όλα αυτά τα εφόδια θα βοηθήσουν τα νεαρά άτομα στην ζωή τους να βρούν μία δουλειά με αποδοχές και να έχουν μία πλήρη ζωή όσο αφορά τα υλικά αγαθά.Το θέμα όμως είναι πολλές φορές οι γονείς να μην το παρακάνουν.Θεωρώ ότι είναι πολύ νωρίς τα παιδιά να γράφονται σε φροντιστήρια αγλλικών κτλ. σε ηλικία 6 και 7 ετών.Στην ηλικία των 6 τα παιδιά μόλις που αντίκρυσαν την μικρογραφία της ανθρώπινης κοινωνίας (το σχολείο) και ακόμη ψάχνουν τον τρόπο να προσαρμοστούν στους κανόνες και να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που έχουν καλεί να αναλάβουν (το καθημερινό διάβασμα,τα μαθήματα .κτλ)Ο χρόνος που συνίσταται για ένα παιδί 6-7 για να διαβάζει ημερησίως είναι μία με μιάμιση ώρα το μέγιστο(εκτός απο τις ώρες του σχολείου).Αυτή η μία ώρα μπορεί να καλύψει μόνο τα ελληνικά ..έτσι αναγκαστικά θα χρειαστεί άλλη μισή ώρα για τα αγγλικά του και άλλη μισή ώρα για κάποια άλλη γλώσσα.Βέβαια αυτό δεν θα συμβαίνει κάθε μέρα αλλα και πάλι θα είναι ένα φορτίο για το παιδί.Θεωρώ ότι οι ξένες γλώσσες είναι θεμιτό να μπούν στην ζωή του παιδιού απο τα οκτώ και ύστερα.Είναι κρίμα σε μία τόσο αθώα ηλικία όπως τα 6 να αναγκάζουμε το παιδί να κάνει τόσα πράγματα.Η ηλικία αυτή είναι καλή για να τεθουν βάσεις που θα το βοηθήσουν στην ψυχική υγεία περισσότερο όπως για παράδειγμα οι γονείς να δημιουργήσουν ένα πνεύμα ομαδικότητας στα παιδιά πράγμα που μπορεί να γίνει με εγγραφή σε αθλήματα όπως μπάσκετ,ποδόσφαιρο,βόλει.,μπαλετο κτλ.Τα αθλήματα δεν βοηθούν τα παιδιά μόνο στη διάπλαση του χαρακτήρα (κοινωνικότητα,ομαδικότητα)και στη σωματική ευεξία αλλα και στην μετέπειτα ζωή καθώς η εμπειρία μας δείχνει ότι τα περισσότερα παιδιά που ασχολούνται με αθλήματα δεν παρασύρονται τόσο εύκολα απο το τσιγάρο η κυρίως απο τα ναρκώτικα γιατί πρώτον θα τους κάνουν κακό στην αθλητική τους σταδιοδρομία και δεύτερον έχουν αρκετά ενδιαφέροντα για να θελήσουν να "ξεφύγουν"απο την πραγματικότητα.

Όλα αυτά αποτελούν την προσωπική μου άποψη και κάθε άλλη άποψη είναι καλοδεχούμενη..

Link to comment
Share on other sites

Αχ βρε κοριτσια, οσο διαβαζω τοσο περισσοτερο μπερδευομαι.

Η κορη μου θα παει 2α δημοτικου το Σεπτεμβριο, αλλα εχει κερδισει χρονια δηλ.θα κλεισει τα 7 το Δεκεμβριο.

Απο τον παιδικο σταθμο μαθαιναν μεσα απο το παιχνιδι καποιες λεξεις αγγλικων και στο δημοτικο που πηγαινει εκαναν απο την πρωτη και θα κανουν και στη δευτερα δυο ωρες μαθημα αγγλικων με παρομοιο τροπο.

Της αρεσουν αλλα οταν την ρωταω αν θελει να πηγαινει αγγλικα το απογευμα μου λεει οχι.Παρ' ολα αυτα συχνα μου ζητα να της λεω λεξεις στα ελληνικα για να μου τις λεει αγγλικα.

Τι να κανω? Να την αρχισω απο τη δευτερα ταξη φροντιστηριο η να το αφισω για την τριτη ?

Link to comment
Share on other sites

το παιδι πρεπει να κατακτησει πολυ καλα τους μηχανισμους της μητρικης του γλωσσας κ μετα να περσει σε 2η γλωσσα

 

Συμφωνώ και εγω με την Κατερίνα, γι'αυτό πιστευω οτί μετά τα 5 πρώτα χρόνια της ηλικίας του το παιδί μπορεί να ξεκινήσει 2 γλώσσα.

 

Ευχαριστώ.

 

Spin Palace Casino

Link to comment
Share on other sites

καλη μου εφη τα λες τοσο ωραια, οπως τα ελεγε ο πατερας μου σε μενα οταν ημουν μικρη

φοβαμαι οτι δεν ισχυουν ομως

καλο θα ειναι απο δω και περα να δωσουμε στα παιδια μας να καταλαβουν οτι η μορφωση δεν εχει καμια σχεση με την επαγγελματικη αποκατασταση- γνωμη μου παντα

 

το 1996 που τελειωσα το λυκειο ειχα αδεια διδασκαλιας αγγλικων και ισπανικων, και μιλουσα πολυ καλα γαλλικα και ιταλικα (με πτυχια), επισης γνωριζα υπολογιστες (με χαρτια)

δεν ειχε τοτε τοσα ατομα με ξενες γλωσσες και δη τεσσερις...

 

εκανα εκατο φορες χαρτια για δημοσιο, για νοσοκομεια, γι αατυνομια, τιποτα

βρηκα δουλεια σε φρονιστηριο με 3,60....

ουτε τη σουπερ δουλεια που μου λεγανε, ουτε τιποτα....

 

χαιρομαι που τουλαχιστον θα βοηθησω τα παιδια μου να μαθουν....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Η κορη μου θα παει 2α δημοτικου το Σεπτεμβριο, αλλα εχει κερδισει χρονια δηλ.θα κλεισει τα 7 το Δεκεμβριο.

Απο τον παιδικο σταθμο μαθαιναν μεσα απο το παιχνιδι καποιες λεξεις αγγλικων και στο δημοτικο που πηγαινει εκαναν απο την πρωτη και θα κανουν και στη δευτερα δυο ωρες μαθημα αγγλικων με παρομοιο τροπο.

Της αρεσουν αλλα οταν την ρωταω αν θελει να πηγαινει αγγλικα το απογευμα μου λεει οχι.Παρ' ολα αυτα συχνα μου ζητα να της λεω λεξεις στα ελληνικα για να μου τις λεει αγγλικα.

Τι να κανω? Να την αρχισω απο τη δευτερα ταξη φροντιστηριο η να το αφισω για την τριτη ?

Να το αφήσεις για την τρίτη, ασυζητητί! Για τους παραπάνω λόγους.

 

Δες και εδώ που συζητάμε το ίδιο θέμα: http://parents.org.gr/forum/showthread.php?t=29102

Link to comment
Share on other sites

το 1996 που τελειωσα το λυκειο ειχα αδεια διδασκαλιας αγγλικων και ισπανικων, και μιλουσα πολυ καλα γαλλικα και ιταλικα (με πτυχια), επισης γνωριζα υπολογιστες (με χαρτια)

δεν ειχε τοτε τοσα ατομα με ξενες γλωσσες και δη τεσσερις...

 

εκανα εκατο φορες χαρτια για δημοσιο, για νοσοκομεια, γι αατυνομια, τιποτα

βρηκα δουλεια σε φρονιστηριο με 3,60....

ουτε τη σουπερ δουλεια που μου λεγανε, ουτε τιποτα....

Είναι λίγες οι σούπερ δουλειές που θέλουν ξένες γλώσσες, κακά τα ψέμματα. Το έχω ψάξει κι εγώ, αλλά τζίφος. Βασικά για να βρεις μια καλή δουλειά, είναι αρκετό να ξέρεις τέλεια αγγλικά και ίσως άλλη μια γλώσσα (Γερμανικά, Γαλλικά ή κάποια άλλη αναλόγως το αντικείμενο) -- εκτός αν σκοπεύεις να πας προς Βέλγιο μεριά και να εργαστείς στην ΕΕ ή στον ΟΗΕ.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...