Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Αλλαγές στα μαθήματα του δημοτικού σχολείου. Τι θέλει να πει ο ποιητής;


Recommended Posts

Επικοινωνιακές δεξιότητες πρέπει να αποκτήσουν έτσι κι αλλιώς, είναι γενικά στόχος του δημοτικού, άρα δεν χρειάζεται ειδικά η ξένη γλώσσα για αυτό.

Επικοινωνιακές δεξιότητες στην ξένη γλώσσα.

 

Ειλικρινά, οι στόχοι για το δημοτικό όπως τους περιγράφεις είναι πολύ θολοί. Δεν ξέρω εάν αυτή είναι η επίσημη γραμμή του παιδαγωγικού ινστιτούτου.

Οι στόχοι του δημοτικού είναι "θολοί" και έτσι πρέπει να είναι γιατί είναι αναπτυξιακοί.

 

Δεν καταλαβαίνω και εδώ τι εννοείς η γλωσσομάθεια γενικώς και ειδικώς. Ή κατέχεις την γλώσσα και αυτό που λες το λες σωστά ή δεν την κατέχεις και το λες λάθος. Υπάρχουν βέβαια επίπεδα, αλλά θα πρέπει για κάθε επίπεδο να έχεις κατακτησει συγκεκριμένο λεξιλόγιο και γραμματική.

Είναι άλλος ο στόχος της ανάπτυξης επικοινωνιακής δεξιότητας και άλλος ο στόχος της σωστής (πιστοποιήσιμης) γνώσης της γλώσσας. Επικοινωνιακή δεξιότητα έχεις να μπορείς να μιλήσεις με τρόπο κατανοητό και να καταλαβαίνεις τι σου λέει ο άλλος σε απλά και καθορισμένα πλαίσια. Δεν σημαίνει όμως ότι μιλάς σωστά ή με πλούσιο λεξιλόγιο ή ότι μπορείς να γράψεις έκθεση ή ότι κατανοείς διαφορετικών ειδών κείμενα. Επικοινωνιακή δεξιότητα έχει ο θείος που είχε πάει στην Αμερική κι ας σκοτώνει τα αγγλικά στα πέντε μέτρα, κι ας μην έχει μάθει ότι το five διαβάζεται φάιβ και όχι φάι, κι ας μην μπορεί να καταλάβει τις ειδήσεις στην τηλεόραση, κι ας μην ξέρει τη διαφορά του simple past από τον present perfect.

 

Tα παιδάκια που λένε τα νούμερα τσάτρα πάτρα έχουν επικοινωνιακή δεξιότητα, εφόσον ξέρουν ποιο νούμερο είναι ποιο (παπαγαλία θα ήταν να τα λένε ποίημα χωρίς να ξέρουν τι σημαίνουν).

 

Τέλος, δεν καταλαβαίνω γιατί μία καλή καθηγήτρια σε ένα καλό τμήμα δεν μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν μία γλώσσα. Εάν την εμποδίζουν τα βιβλία, πολύ απλά χρησιμοποιεί και άλλο υλικό, ή αναπροσαρμόζει το υπάρχον.

Σαφώς έτσι είναι, αλλά τι γίνεται όταν η καθηγήτρια δεν είναι καλή και το τμήμα δεν είναι καλό; Η λύση δεν είναι να ελπίζουμε να βρεθεί στο δρόμο μας μια καλή καθηγήτρια για να σώσει τα κακώς κείμενα του βιβλίου, η λύση είναι να βελτιωθεί το βιβλίο (και το διδακτικό υλικό γενικώς).

 

http://www.pi-schools.gr/lessons/english/aps_agg.php

Εδώ μπορείς να δεις την αντιστοιχία επιπέδων γλωσσομάθειας σε κάθε τάξη.

Πού ακριβώς? γιατί χάθηκα.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 1,2k
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Βιαζόμαστε.

Βιαζόμαστε λες και τα παιδιά μας είναι άλογα κούρσας. Τα παραχώνουμε σε εντατικά μαθήματα, για να προλάβουν... τι? Οι περισσότεροι δεν ξέρουν τι ακριβώς. Το μεγαλύτερο ποσοστό των γονέων που ξεκινούν το παιδί τους φροντιστήριο αγγλικών, αρχικά, και άλλων μαθημάτων στη συνέχεια, δεν το κάνει από συνειδητή ανάγκη ή στόχο, αλλά το κάνει "επειδή το κάνουν όλοι". Είναι μια λογική στην οποία διαφωνώ. Ένα παιδί που μπαίνει συνειδητά στην τάξη, που αντιλαμβάνεται δηλαδή πως διαβάζει τα αγγλικά όπως και τα άλλα μαθήματα παίρνει το μέγιστο από όσα παρέχονται στο σχολείο. Το σχολείο έχει πρόγραμμα σπουδών, ύλη κτλ και συγκεκριμένο επίπεδο. Αν δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το δάσκαλο, η ύλη θα βγει και το παιδί θα ξέρει. Αν τώρα φτάσει 5η-6η δημοτικού εκεί πιθανά εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον για πιστοποίηση των γνώσεων πιστεύω πως με κάποια συγκεκριμένα (λίγα) χρόνια μαθημάτων θα ανταποκριθεί καλά γιατί η εξοικείωση υπάρχει ήδη από το σχολείο.

 

Δε μπορώ να καταλάβω γιατί θεωρούμε πως το σχολείο δίνει λιγότερα. Το σχολείο τα δίνει με πιο στρωτό ρυθμό αφήνοντας περιθώρια για αφομοίωση και εμπέδωση. Θυμάμαι (ως μαθήτρια) και βλέπω (ως γονέας) πως σε τάξεις του λυκείου, τα παιδιά κάνουν τα βιβλία του Lower. Επίσης θυμάμαι πως μια φορά κι έναν καιρό κάπου μεταξύ 3ης γυμνασίου και 2ας λυκείου έπαιρναν τα παιδιά αυτό το πτυχίο. Τώρα, το Lower "κατέβηκε" στην 1η γυμνασίου. Για ποιο λόγο; Πρέπει να ζυγίσουμε τι κερδίζει ένα παιδί αλλά και τι χάνει...

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Δε μπορώ να καταλάβω γιατί θεωρούμε πως το σχολείο δίνει λιγότερα.

Το σχολείο δεν δίνει λιγότερα. Δίνει διαφορετικά. Λιγότερα είναι από τη στιγμή που ο στόχος είναι να "πιάσεις" το επίπεδο C2 πριν το τέλος του Λυκείου.

 

Το ερώτημα είναι αν αυτός θα πρέπει να είναι ο στόχος. Αυτό είναι τελείως υποκειμενικό. Όποιος διαφωνεί μπορεί να πάει πιο σιγά. Ευτυχώς το σχολείο προσφέρει αυτή τη δυνατότητα. Πάντως με τα δεδομένα των ημερών πιστεύω πως είναι χασούρα για το παιδί να μην έχει το Proficiency πριν τελειώσει το σχολείο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχει μεγάλη σχέση η μητρική γλώσσα και πόσο συγγενεύει με την αγγλική.

Έχει πολύ μεγάλη σχέση το κατά πόσο συγγγενεύει η μητρική σου με τη γλώσσα που θέλεις να μάθεις. Και στο πόσο εύκολα θα τη μάθεις και στο πόσο καλά θα τη μάθεις. Αυτός είναι ο λόγος που οι Έλληνες έχουν στην πλειοψηφία τους αισχρή προφορά σε σύγκριση π.χ. με τους Ολλανδούς που συνήθως δεν τους καταλαβαίνεις καν ότι είναι ξένοι.

 

Δίγλωσσοι (καλυτεροι από τους Έλληνες στα αγγλικά) υπάρχουν στη μέση-ανωτερη μορφωτικοκοινωνική τάξη και στο Dubai και στο Hong Kong και στη Ρωσία. Όλοι αυτοί τα κατάφεραν επειδή το κριτήριο για να μάθουν τη γλώσσα ήταν να τη μάθουν εκτός ωρών σχολείου;

Οι Ρώσοι σαφώς μαθαίνουν αγγλικά εκτός σχολείου. Έχω φίλη που διδάσκει σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών στην Πετρούπολη και μου λέει ότι γενικά το επίπεδο είναι πολύ χαμηλό. To Hong Kong ήταν Βρετανική Αποικία για 150 χρόνια και κάτω από Βρετανική διοίκηση μέχρι το 1997 (αν δεν κάνω λάθος). Τα αγγλικά ήταν η επίσημη γλώσσα και τα σχολικά μαθήματα γίνονταν στα αγγλικά. Το Dubai είναι γεμάτο ξένους οι οποίοι φυσικά μιλάνε αγγλικά αφού αν δεν μιλούσαν αγγλικά δεν θα μπορούσαν να ζήσουν εκεί.

Link to comment
Share on other sites

Το ότι τα γερμανικά μαθαίνονται σε λιγότερα χρόνια για το αντίστοιχο επίπεδο, κι ας είναι δυσκολότερη γλώσσα, δε σε προβληματίζει; Τι είναι αυτό το τόσο ιδιαίτερο που έχουν τα αγγλικά και πρέπει να τα κάνει κάποιος τόοοοσα χρόνια στα σχολικά θρανία και τα απογεύματα φροντιστηριακά;

 

Προσωπικά πιστεύω πως είναι θέμα ... "συνήθειας". Το κάνουν οι άλλοι, και κάτω από την πίεση που νομίζουμε πως δεχόμαστε από τον περίγυρο, υποκύπτουμε με την (ψευδ)αίσθηση πως κάνουμε καλό στα παιδιά μας, φορτώνοντάς τα με του κόσμου τα φροντιστήρια. Γιατί σιγά μη μείνει το παιδί μόνο με τα αγγλικά...

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Για να μην παρεξηγηθώ. Δε λέω πως τα αγγλικά δε χρειάζονται. Ίσα-ίσα, ότι μαθαίνει κανείς είναι καλό και θα έρθει η στιγμή που θα το χρησιμοποιήσει. Ούτε λέω πως δε χρειάζεται το φροντιστήριο. Διαφωνώ μόνο στα ατελείωτα φροντιστηριακά χρόνια και στην πέραν του δέοντος μόρφωση που κάνουμε στα παιδιά σε όσο το δυνατό λιγότερο χρόνο.

 

Γιατί κάπου εκεί... ξεχνάμε πως είναι παιδιά και έχουν ανάγκη να παίξουν!

 

 

Πριν λίγες μέρες, μου έλεγε μαμά για παιδάκι γ' - δ' δημοτικού, το οποίο ουσιαστικά πηγαίνει από μπαλέτο σε ωδείο και από ωδείο σε φροντιστήριο... και μαζί με το σχολείο το παιδάκι φτάνει να τελειώνει το διάβασμα 9-10 η ώρα. Και σε όλο αυτό... δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ χρόνος για ελεύθερο παιχνίδι! Σα να είναι χαμένος χρόνος το ελεύθερο παιχνίδι... Η συναισθηματική ανάπτυξη και ωρίμανση... σε ποιο σημείο του προγράμματος θα γίνει;;

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Το ότι τα γερμανικά μαθαίνονται σε λιγότερα χρόνια για το αντίστοιχο επίπεδο, κι ας είναι δυσκολότερη γλώσσα, δε σε προβληματίζει; Τι είναι αυτό το τόσο ιδιαίτερο που έχουν τα αγγλικά και πρέπει να τα κάνει κάποιος τόοοοσα χρόνια στα σχολικά θρανία και τα απογεύματα φροντιστηριακά;

Τα γερμανικά μαθαίνονται σε λιγότερα χρόνια για 2 λόγους. Πρώτον γιατί τα παιδιά αρχίζουν γερμανικά μετά τα αγγλικά (άρα η προετοιμασία σε επίπεδο προφοράς και γραφής έχει ήδη γίνει) και δεύτερον γιατί δεν μαθαίνονται τόσο καλά όσο τα αγγλικά. Οι περισσότεροι που κάνουν γερμανικά σταματάνε στο επίπεδο Β1 (το αντίστοιχο της D κανονικής) και κάποιοι λίγοι πάνε, συνήθως σπρώχνοντας, μέχρι Β2. Οι περισσότεροι που μαθαίνουν αγγλικά φτάνουν μέχρι C1/C2. Πόσους ξέρεις που έχουν άριστη γνώση γερμανικών χωρίς να έχουν τελειώσει γερμανική φιλολογία? Εγώ κανέναν.

Link to comment
Share on other sites

Έχει πολύ μεγάλη σχέση το κατά πόσο συγγγενεύει η μητρική σου με τη γλώσσα που θέλεις να μάθεις. Και στο πόσο εύκολα θα τη μάθεις και στο πόσο καλά θα τη μάθεις. Αυτός είναι ο λόγος που οι Έλληνες έχουν στην πλειοψηφία τους αισχρή προφορά σε σύγκριση π.χ. με τους Ολλανδούς που συνήθως δεν τους καταλαβαίνεις καν ότι είναι ξένοι.

 

Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι ακόμα και άνθρωποι, ολόκληρες ομάδες από ένα λαό που η γλώσσα του απέχει ακόμα πιο πολύ από την αγγλική σε σχέση με την ελληνική και μια χαρά προφορά μπορούν να έχουν και χωρίς να χρειάζονται φροντιστήρια. Ενώ ένας συγγγενικός λαός όπως είναι οι Γερμανοί, για άλλους λογους δεν αποκτούν διγλωσσία. Σίγουρα στο Hong Kong δείχνουν πιο πολλή σημασία αφού είναι η επίσημη γλώσσα. Το Dubai έγινε φιλόξενο για τους αγγλόφωνους, γιατί πρώτα αρκετοί ντόπιοι έγιναν δίγλωσσοι και αυτό ξεκίνησε μέσα στα σχολεία τους. Τα αραβικά και τα κινέζικα δεν ειναι πιο κοντά στα αγγλικά σε σχέση με τα ελληνικά και όμως κυκλοφορούν στο Λονδίνο κινέζοι και άραβες που δεν είχαν ουσιαστική επαφή με τα αγγλικά πριν φτάσουν σε σχολική ηλικια, την εποχή που μεγάλωναν εκείνοι τουλάχιστον και έμαθαν αγγλικά μέσα στο σχολείο και δεν κρατάνε βαριά προφορά όπως αρκετοί Έλληνες που τα έμαθαν στο φροντιστήριο. Είναι διάφορα που παίζουν ρόλο.

 

Εμείς είμαστε ένας λαός που έχουμε ήδη συμπληρωμένες 2-3 γενιές της μορφωμένης τάξης με καλή γνώση αγγλικής και κανονικά έπρεπε να έχουμε περισσότερες απαιτήσεις για διδασκαλία των Αγγλικών μέσα στο σχολείο από τους κατοίκους της Πετρούπολης, αλλά δεν έχουμε! Γιατί οι πιο πιστοποιημένοι καθηγηγές είναι μέσα στο δημόσιο σχολειο, όχι έξω, το είπαμε αυτό; Η δουλειά όμως που αναμένεται από αυτούς είναι διαφορετική!

 

Στο δικό μας δημόσιο σχολείο πάντως δεν περιμένει να μάθει κανείς καλά αγγλικά εκεί μέσα, ούτε οι μαθητές, ούτε οι γονείς, ούτε οι δάσκαλοι.

 

Κάπου στη φετινή εγκύκλιο του Υπουργείου για το ολοήμερο ορίζει ότι στην αρχή της χρονιάς σε όλα τα μαθήματα ειδικότητας (για να το πάμε πιο κοντά στο θέμα του τόπικ) οι δάσκαλοι ενημερώνουν για το πρόγραμμα που θα ακολουθήσουν. Σε εμάς απαντάνε ΑΝ τους ρωτήσει κάποιος, δεν είναι όλοι διαθέσιμοι στις ενημερώσεις που γίνονται και αυτό που απαντάνε για ενημέρωση δεν μοιάζει και πολύ.

Link to comment
Share on other sites

O μαθητής που είναι εργατικός θα τα πάει πολύ καλά στο σχολείο είτε πηγαίνει σε δημόσιο είτε σε ιδιωτικό.Αυτό πάντα ίσχυε και πάντα θα ισχύει.

 

Είναι αυτή η Ελληνική νοοτροπία όμως που κάνει το γονέα να νιώθει τύψεις αν δε στειλει το παιδί του ''επειδή πάνε όλα τα παιδια''.

 

 

συμφωνω με αυτό που γραφεις miss sunshine,,,,επισης εχω να προσθεσω ότι η ελληνικη νοοτροπια κανει το γονεα (και κατ΄επεκταση το παιδι) να μη σεβεται και να σνομπαρει ο,τι δεν πληρωνει αδρα,,,,ακομη για οι ωρες των ξενων γλωσσων θεωρούνται χαβαλετζιδικες ωρες,,,ανάλαφρες ωρες για να περναει η ωρα αφου ετσι κι αλλιως υπαρχει το φροντιστηριο μετα...

bGTMp3.png6mSOp3.png

Link to comment
Share on other sites

Βιαζόμαστε.

Βιαζόμαστε λες και τα παιδιά μας είναι άλογα κούρσας. Τα παραχώνουμε σε εντατικά μαθήματα, για να προλάβουν... τι? Οι περισσότεροι δεν ξέρουν τι ακριβώς. Το μεγαλύτερο ποσοστό των γονέων που ξεκινούν το παιδί τους φροντιστήριο αγγλικών, αρχικά, και άλλων μαθημάτων στη συνέχεια, δεν το κάνει από συνειδητή ανάγκη ή στόχο, αλλά το κάνει "επειδή το κάνουν όλοι". Είναι μια λογική στην οποία διαφωνώ. Ένα παιδί που μπαίνει συνειδητά στην τάξη, που αντιλαμβάνεται δηλαδή πως διαβάζει τα αγγλικά όπως και τα άλλα μαθήματα παίρνει το μέγιστο από όσα παρέχονται στο σχολείο. Το σχολείο έχει πρόγραμμα σπουδών, ύλη κτλ και συγκεκριμένο επίπεδο. Αν δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το δάσκαλο, η ύλη θα βγει και το παιδί θα ξέρει. Αν τώρα φτάσει 5η-6η δημοτικού εκεί πιθανά εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον για πιστοποίηση των γνώσεων πιστεύω πως με κάποια συγκεκριμένα (λίγα) χρόνια μαθημάτων θα ανταποκριθεί καλά γιατί η εξοικείωση υπάρχει ήδη από το σχολείο.

 

Δε μπορώ να καταλάβω γιατί θεωρούμε πως το σχολείο δίνει λιγότερα. Το σχολείο τα δίνει με πιο στρωτό ρυθμό αφήνοντας περιθώρια για αφομοίωση και εμπέδωση. Θυμάμαι (ως μαθήτρια) και βλέπω (ως γονέας) πως σε τάξεις του λυκείου, τα παιδιά κάνουν τα βιβλία του Lower. Επίσης θυμάμαι πως μια φορά κι έναν καιρό κάπου μεταξύ 3ης γυμνασίου και 2ας λυκείου έπαιρναν τα παιδιά αυτό το πτυχίο. Τώρα, το Lower "κατέβηκε" στην 1η γυμνασίου. Για ποιο λόγο; Πρέπει να ζυγίσουμε τι κερδίζει ένα παιδί αλλά και τι χάνει...

 

συμφωνώ μαζί σου. Αν κοιτάξεις "έξω", στο τομέα της παραπαιδείας, θα δεις ότι οι μόνοι που δεν έχουν πρόβλημα δουλειάς, ειναι τα φροντιστήρια αγγλικών. Ο γονέας και κατ'επεκταση το παιδί , θεωρεί απαραίτητο ότι πρέπει να μάθει αγγλικά, με το όποιο κόστος. Υψηλά δίδακτρα, πολλές ώρες...Γιατί το lower "κατέβηκε" στη πρώτη Γυμνασίου; Ας μου εξηγήσει κάποιος .

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

επιπλέον όλοι ανησυχούμε, αν το παιδι μας δεν μάθει αγγλικά, αν το παιδι μας έχει "κενά" στα μαθηματικά, αν το παιδι μας δεν τα καταφέρει στις πολεμικές τέχνες, στο χορό, στη μουσική... Η πλειοψηφία των παιδιών τελειώνοντας τη Τρίτη Λυκείου, δεν ξέρει να μιλάει την ελληνική γλώσσα και ακόμα χειρότερα δεν ξέρει να τη γράφει ... Διαβάστε ενα sms εφήβου, και αν καταλάβετε κάτι απο την ανορθογραφια και τις συντομευσεις που χρησιμοποιούν , πείτε μου"

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι ακόμα και άνθρωποι, ολόκληρες ομάδες από ένα λαό που η γλώσσα του απέχει ακόμα πιο πολύ από την αγγλική σε σχέση με την ελληνική και μια χαρά προφορά μπορούν να έχουν και χωρίς να χρειάζονται φροντιστήρια.

Αυτό που ήθελες να πεις είναι το αντίθετο από αυτό που λες. Οι λαοί που αναφέρεις είτε χρειάζονται φροντιστήρια για να γίνουν δίγλωσσοι (όπως εμείς) είτε έχουν την αγγλική ως επίσημη γλώσσα - πράγμα που σημαίνει ότι όλα τους τα μαθήματα στο σχολείο, από το νηπιαγωγείο ως το πανεπιστήμιο ήταν στα αγγλικά. Και στην Ελλάδα αν κάναμε τα μαθήματα του σχολείου στα αγγλικά δεν θα χρειαζόμασταν φροντιστήρια.

 

Το Dubai έγινε φιλόξενο για τους αγγλόφωνους, γιατί πρώτα αρκετοί ντόπιοι έγιναν δίγλωσσοι και αυτό ξεκίνησε μέσα στα σχολεία τους.

Έχεις πάει στο Dubai και έχεις δει δίγλωσσους ντόπιους ή τα βγάζεις από το μυαλό σου? Στο Dubai δεν υπάρχουν παρά ελάχιστοι ντόπιοι οι οποίοι επί το πλείστον δεν συνχνωτίζονται με τους ξένους και κανείς δεν γνωρίζει αν μιλούν αγγλικά. Όλοι όσοι ζουν και εργάζονται εκεί, σερβιτόροι, πωλητές, υπάλληλοι, φαρμακοποιοί, ταξιτζήδες είναι ξένοι.

 

Όσο για το αν είναι βαριά η προφορά των Αράβων και των Κινέζων, θα σου πω αυτό μόνο: ο άντρας μου (που είναι Άγγλος) δεν καταλαβαίνει τους Κινέζους που έχουν το delivery στην περιοχή μας. Οι Κινέζοι (όσοι δεν έχουν ζήσει σε πρώην βρετανικές αποκίες όπως το Hong Kong) έχουν ΑΙΣΧΡΗ προφορά και απαίσια γραμματική. Πολύ συχνά παραλείπουν μέχρι και τα ρήματα (λένε this good? αντί να πουν is this good?). Οι δε Άραβες μιλάνε οι περισσότεροι αγγλικά επιπέδου Α2 και δυσκολεύονται ακόμα και τα γράμματα να σχηματίσουν. Είναι κοινό μυστικό στην Αγγλία ότι οι περισσότεροι Άραβες που παίρνουν πτυχία από αγγλικά πανεπιστήμια βοηθιούνται από δωρεές των γονέων τους (δεν ξέρω αν με πιάνεις) γιατί αν περίμεναν να γράψουν εξετάσεις με τα αγγλικά που (δεν) ξέρουν, δεν θα έπαιρναν πτυχίο ποτέ.

 

Μια φορά δούλευα σε ένα πανεπιστήμιο που είχε πολλούς Άραβες φοιτητές και επειδή τα αγγλικά τους ήταν τόσο αισχρά, είχαμε ειδικό σύμβουλο που μιλούσε αραβικά για να συνεννοείται μαζί τους. Καταλαβαίνεις για τι επίπεδο μιλάμε.

 

Αν έχεις δει στο Λονδίνο Άραβες ή Κινέζους που μιλούν καλά αγγλικά, αυτοί είναι γεννημένοι ή/και μεγαλωμένοι στην Αγγλία και έχουν μάθει τα αγγλικά από κούνια.

 

Αυτά για το τι γίνεται στον κόσμο, απλά για να έχουμε μια ιδέα με τι συγκρινόμαστε.

 

Όσο για τους πιστοποιημένους καθηγητές που είναι όλοι στο δημόσιο σχολείο, εκεί ήταν πάντα. ΕΣΥ πού έμαθες αγγλικά;

Link to comment
Share on other sites

Έχω μια θεωρία. Δεν ξέρω αν η κρίση έχει προλάβει να δώσει αποτελέσματα και να αλλάξει το σκηνικό, αλλά μέχρι 3-4 χρόνια πριν, το επιθυμητό διάγραμμα της μέσης Ελληνικής οικογένειας ήταν:

 

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σχολείο, Αγγλικά, Ρυθμική, Μπαλέτο, Μπάσκετ, Τάε Κβον Ντο, Γαλλικά

 

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Σχολείο, Αγγλικά, Γαλλικά, Φροντιστήριο, Γερμανικά, Φροντιστήριο, Φροντιστήριο.

 

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Καφές, κατάληψη, καβάτζωμα γαμπρού/νύφης

 

ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΖΩΗ

Διορισμός και Δικαίωση.

 

Τώρα αυτό το μοντέλο αυτοπυρπολήθηκε.

Θέλω να προτείνω στον εαυτό μου και στο παιδί μου, μια πιο ήρεμη και μακρόπνοη σχέση με την εκπαίδευση και την προσωπική εξέλιξη, και αυτό που λέγεται δια βίου μάθηση (και το πήρε το υπουργείο και το έκαψε ως φράση).

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites

Έχω μια θεωρία. Δεν ξέρω αν η κρίση έχει προλάβει να δώσει αποτελέσματα και να αλλάξει το σκηνικό, αλλά μέχρι 3-4 χρόνια πριν, το επιθυμητό διάγραμμα της μέσης Ελληνικής οικογένειας ήταν:

 

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σχολείο, Αγγλικά, Ρυθμική, Μπαλέτο, Μπάσκετ, Τάε Κβον Ντο, Γαλλικά

 

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Σχολείο, Αγγλικά, Γαλλικά, Φροντιστήριο, Γερμανικά, Φροντιστήριο, Φροντιστήριο.

 

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Καφές, κατάληψη, καβάτζωμα γαμπρού/νύφης

 

ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΖΩΗ

Διορισμός και Δικαίωση.

 

Τώρα αυτό το μοντέλο αυτοπυρπολήθηκε.

Θέλω να προτείνω στον εαυτό μου και στο παιδί μου, μια πιο ήρεμη και μακρόπνοη σχέση με την εκπαίδευση και την προσωπική εξέλιξη, και αυτό που λέγεται δια βίου μάθηση (και το πήρε το υπουργείο και το έκαψε ως φράση).

Καλύτερα δεν γίνεται να ειπωθει. Πάρε το παραπάνω κείμενο και κοινοποίησε το στους τοίχους των facebook, παιδιών και γονέων.

εγώ δεν θα το λάβω, γιατί δεν εχω Facebook.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Θέλω να προτείνω στον εαυτό μου και στο παιδί μου, μια πιο ήρεμη και μακρόπνοη σχέση με την εκπαίδευση και την προσωπική εξέλιξη, και αυτό που λέγεται δια βίου μάθηση (και το πήρε το υπουργείο και το έκαψε ως φράση).

Η δια βίου μάθηση δεν είναι η αναβολή αυτού που μπορείς να κάνεις σήμερα για αύριο.

 

Η δια βίου μάθηση είναι η συνέχιση, η συντήρηση και η επέκταση της μάθησης πέρα από αυτό που παραδοσιακά θεωρείται εκπαιδευτική ηλικία.

 

Κατά τη γνώμη μου αυτό που πρέπει να γίνει στην ελληνική οικογένεια είναι ένας επαναπροσδιορισμός των προτεραιοτήτων της. Χρειάζεται το παιδί και μπάσκετ και ρυθμική; Πόσο απαραίτητη είναι η μαύρη ζώνη στο Τάε-Κβο-Ντο και η ακαδημία ποδοσφαίρου; Μήπως αντί να αθλείται εντατικά 3 ή 4 φορές την εβδομάδα θα ήταν καλύτερα να παίζει σε κανένα πάρκο με άλλα παιδάκια; Χρειάζονται τρεις ξένες γλώσσες; Αν ναι, χρειάζονται πτυχία και στις 3? Τι είδους και τι επιπέδου; Είναι πιο σημαντική η καφετέρια ή η κατάληψη από το να παρακολουθείς μαθήματα στο πανεπιστήμιο; Είναι λογικό να κάνεις 8 χρόνια για να τελειώσεις μια σχολή; Τι επιπλέον μάθηση θα κάνεις μετά την αποφοίτησή σου; Θα παρακολουθείς σεμινάρια επιμόρφωσης, θα συνεχίσεις να διαβάζεις και να ενημερώνεσαι ή επαρκούν οι γνώσεις που πήρες στην καφετέρια του πανεπιστημίου;

 

Οι απαντήσεις ενδεχομένως να είναι διαφορετικές για τον κάθε ένα ανάλογα με τις φιλοδοξίες του, τα πλάνα του και το τι θεωρεί σημαντικό. Υπάρχουν γονείς που θεωρούν ότι είναι πιο σημαντικό το τάε-κβο-ντο από τα αγγλικά. Απολύτως αποδεκτό. Αλλά να μην φαντάζονται μετά ότι το παιδί θα μπορέσει να φύγει με Erasmus στο πρώτο έτος των σπουδών του στο πανεπιστήμιο (αν μπει στο πανεπιστήμιο φυσικά) ή ότι θα κάνει διεθνή καριέρα - εκτός αν γίνει επαγγελματίας αθλητής.

Link to comment
Share on other sites

Η δια βίου μάθηση όπως την έχει αντιληφθεί ο δικός μου εγκέφαλος, είναι να αποκτήσω τη νοοτροπία ότι είναι φυσιολογικό και αποδεκτό να ξεκινήσω Γερμανικά στα 30, παρά να στριμώξω το 12χρονο ως εκεί που δεν πάει.

 

Δεν το θεωρώ αναβολή αυτού που μπορώ να κάνω σήμερα. Το θεωρώ συνέχιση της ζωής.

 

Στην τελευταία παράγραφο βγάζεις μια εκδικητικότητα στην εν λόγω υποθετική οικογένεια ή είναι ιδέα μου?

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites

Όλα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα της δικής μας ανασφάλειας. Υπάρχει και η επιλογή να μην τα κάνουμε. Ξέρω πολλούς ανθρώπους που έχουν μεγαλώσει τα παιδιά τους πολύ διαφορετικά από το παραπάνω σχήμα της ANNA24.

Το ότι είναι μόδα και το κάνουν όλοι, είναι η δικαιολογία των ανασφαλών. Η επιλογή είναι δική μας και μάλιστα του καθενός γονιού ξεχωριστά.

Link to comment
Share on other sites

Επιλογή του γονιού είναι πάντα και σε συνάρτηση με τα θέλω του παιδιού. Όμως κακα τα ψέματα, στο σχολείο είναι δύσκολο να φτάσει ένα παιδί το επιθυμητό επίπεδο μέσα σε μια τάξη με 25 παιδιά και με βιβλία που δεν επαρκούν για το διδακτικό στόχο. Μόνο με πάρα πολύ καλό καθηγητή μπορεί να μάθει ο μαθητής αυτά που πρέπει και να μην έχει κενά. Τα αγγλικά είναι μια γλώσσα που θεωρώ οτι τα παιδιά μας πρέπει να μάθουν πάρα πολύ καλά. Εγώ επιθυμώ για το παιδί μου να τα μιλάει άπταιστα με καλή προφορά, να μπορεί να διαβάζει με άνεση βιβλία όπως στα Ελληνικά και δεν πιστευω οτι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα απο το σχολείο δυστυχώς... Επίσης, κρίνοντας απο τη δική μας γενιά βλέπω οτι οι Έλληνες που έχουν διδαχτεί Αγγλικά σε φροντιστήριο έχουν πολύ υψηλότερο επίπεδο γνώσεων απο Γερμανούς και Γάλλους που έχω γνωρίσει. Οι Ολλανδοί τα μιλάνε τέλεια κατα τη γνώμη μου αλλά αυτοί τα χρησιμοποιούν καθημερινά στη ζωή τους. Προσωπικά θεωρώ οτι δεν πρέπει να περιμένουμε να πάει το παιδί Γ δημοτικού για να διδαχτεί τη γλώσσα αλλά να ξεκινάμε απο πολύ νωρίτερα

Link to comment
Share on other sites

Μην εστιάσουμε όμως μόνο στις ξένες γλώσσες.

 

Ποια μαθήματα συζητούν να περικόψουν; Από ό,τι έχω καταλάβει δεν υπάρχει ακόμα καμιά συγκεκριμένη πρόταση.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ επιθυμώ για το παιδί μου να τα μιλάει άπταιστα με καλή προφορά, να μπορεί να διαβάζει με άνεση βιβλία όπως στα Ελληνικά και δεν πιστευω οτι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα απο το σχολείο δυστυχώς...

 

Αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί ούτε μέσα από το φροντιστήριο και σίγουρα δεν μπορεί να το επιτύχει ένα 15χρονο που ζει σε ένα αμιγώς ελληνικό περιβάλλον, ακόμα και αν έχει πάρει το proficiency.

Link to comment
Share on other sites

Μην εστιάσουμε όμως μόνο στις ξένες γλώσσες.

 

Ποια μαθήματα συζητούν να περικόψουν; Από ό,τι έχω καταλάβει δεν υπάρχει ακόμα καμιά συγκεκριμένη πρόταση.

 

Κι εγώ απο οτι είδα δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο θα γίνει συζήτηση και θα βρεθούμε γονείς και εκπαιδευτικοί προ τετελεσμένων γεγονότων...μάλλον

Link to comment
Share on other sites

[/b]

 

Ας το αλλάξουμε λοιπόν!

 

Από μόνοι μας, δεν γίνεται. Είναι στο χέρι των δασκάλων των αγγλικών στο σχολείο. Αν βλέπω ότι καλύπτεται κι αφομοιώνεται η ύλη των πρώτων φροντιστηριακών τάξεων, δεν είμαι χαζή να χάνουμε χρόνο και χρήμα στα φροντιστήρια. Αν όμως αυτό δεν γίνεται, θεωρώ πως δεν έχω άλλη επιλογή. Εγώ είχα πάρει και τα 2 Proficiency στην Α' Λυκείου και το ίδιο θέλω να γίνει και με τα παιδιά μου, να μην έχουν να ασχολούνται με ξενόγλωσσα πτυχία στις πανελλήνιες, ούτε να τα αφήσουν για αργότερα.

 

Όμως, ακριβώς επειδή θέλω να αποφύγω αυτό το μοντέλο σχολείο-φροντιστήριο-γυμναστήριο και να έχουν κι ελεύθερο χρόνο της καθημερινές, θα χρειαστεί το άθλημα να το εγκαταλείψουμε όταν αρχίσουν τα αγγλικά και προβλέπω μεγάλη σφαγή με τον άντρα μου για το συγκεκριμένο θέμα. :rolleyes:

 

Μην εστιάσουμε όμως μόνο στις ξένες γλώσσες.

 

Ποια μαθήματα συζητούν να περικόψουν; Από ό,τι έχω καταλάβει δεν υπάρχει ακόμα καμιά συγκεκριμένη πρόταση.

 

Συμφωνώ, οι ξένες γλώσσες είναι μεγάλο κεφάλαιο, αλλά ας μη μένουμε μόνο εκεί. Νομίζω πως φάνηκε και στα παραπάνω μηνύματα πως, τουλάχιστον στα πιλοτικά σχολεία, οι ώρες άθλησης και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων είναι υπεραρκετές. Η αύξησή τους σίγουρα δε θα βελτιώσει την ποιότητά τους, γιατί ελάχιστες ως καμια δεν διδάσκεται όπως θα έπρεπε. Και ξαναγυρνάμε στο αρχικό ερώτημα. Τι ακριβώς θέλουν να βγάλουν και με τι να το αντικαταστήσουν;

Link to comment
Share on other sites

αν υπάρχουν οι σωστές βάσεις και συεχή επαφή με τη γλώσσα μπορεί να επιτευχθεί αν οχι απο 15χρονο αλλά απο 19χρονο σίγουρα!!!

 

Δεν φαντάστηκα ότι εννοούσες 19χρόνο, επειδή συζητάμε για σχολεία, φροντιστήριο κλπ.;) Ναι, φυσικά στα 19 μπορεί να γίνει αυτό που λες, αν έχει βγει και λίγο έξω το παιδί, αν διαβάζει ξενόγλωσσα περιοδικά κλπ κλπ. Πάντως δεν γίνεται από φροντιστήριο και σίγουρα δεν γίνεται μέσα από τη διαδικασία απόκτησης πιστοποιητικών γλωσσομάθειας....(ειδικά να έχει 'τελειώσει' με τα διπλώματα στα 16 και πέσει με τα μούτρα τις Πανελλήνιες, ξεχνάει και αυτά που ξέρει.)

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...