Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Θρησκεία


Recommended Posts

Τι λέτε εδώ πέρα;

 

Να πω και εγώ;

 

Τόσα χρόνια θρησκευτικά στο σχολείο, μπορεί να δημιουργήθηκε λάθος εντύπωση, αλλά μια από τις βασικές αρχές του Χριστιανισμού είναι να φτιάχνει ανθρώπους με θετικό πρόσημο στην κοινωνία. Ναι; Να μου επιτραπεί να πω ότι στην πράξη δεν το είδα πάρα πολύ αυτό. Τουλάχιστον, μεγαλώνοντας, χωρίς να έχω επεξεργαστεί πολύ τα πράγματα, απλά έχοντας μια χαλαρή σχέση με τη θρησκεία όπως οι περισσότεροι Έλληνες της γενιάς μου, δεν είχα και τα καλύτερα παραδείγματα από τους πιο πιστούς που τηρούσαν όλα τα έθιμα και τις νηστείες. Τι παράδειγμα έδιναν στην καθημερινότητά τους. Μπορεί να ήταν σε κακούς γάμους, που δεν τους έληγαν γιατί είχαν αποφασίσει ότι αυτός ήταν ο σταυρός τους σε αυτή τη ζωή και κάποιο ανώτερο ον είχε ευλογήσει αυτό το πράγμα που ζούσαν! Μπορεί να έκαναν αδικίες αρκεί που έκαναν πολλές μετάνοιες μετά... Υπήρχαν και οι λεγόμενοι καλοί και αξιοπρεπείς άνθρωποι και αυτοί, η ουσία είναι μία και ο μπακλαβάς γωνία, είχαν τον τρόπο να προσελκύουν γυρω τους εξίσου άξιους ανθρώπους, ανεξάρτητα από τι θεό πίστευε ο καθένας.

 

Επίσης στην πορεία των ετών γνώρισα ανθρώπους από διάφορα δόγματα και στην καθημερινή τους πράξη βρήκα πιο τίμιους και σωστούς τους διαμαρτυρόμενους... Γιατί δεν είναι τόσο στη λογική της άλλης ζωής, στην πράξη κοιτάνε να βελτιώνουν τη ζωή τους και σε αυτή τη ζωή, αν δεν βλάφτουν κάποιον ουσιαστικά.

 

Παντρεύτηκα έναν άνθρωπο που ήταν λίγο πιο πιστός απο εμένα και έχει παραμείνει έτσι. Εγώ μια μέρα με αφορμή κάτι που διάβασα, είπα μισό λεφτό μήπως όλη η ιστορία της θρησκείας είναι κάτι που έφτιαξε κάποιος, όπως αυτό με τον Άγιο Βασίλη; Και μέχρι τώρα δεν βρήκα κάτι που να κολλάει με το αντίθετο σενάριο. Δεν μας δημιούργησε φοβερά θέματα αυτή μου η μεταστροφή, γιατί στο βάθος είμαστε άνθρωποι που στην πράξη και στη ζωή μας και όχι στις θεωρίες, ταιριάζουμε στον τρόπο που δρούμε καθημερινά. Ωστόσο με εκνευρίζουν πράγματα που βλέπω σε αυτούς που είναι λιγότερο ή περισσότερο πιστοί σε κάποια θρησκεία.

 

Μεταξύ αυτών ως πιο σοβαρό βρίσκω αυτή την εποχή την πεποίθηση, ότι αφού εγώ πιστεύω σε έναν θεό, έχει δικαίωμα όποιος θέλει να πιστεύει σε όποιον θεό θέλει, που του λέει ό,τι θέλει και στο ιπτάμενο τέρας με τα μακαρόνια αν θέλει. Τη στιγμή που δίπλα μας θα υπάρξουν κοριτσάκια που θεωρούν ότι ο θεός τους δεν θέλει να φορέσουν μπικίνι και θα επηρεάσουν και τη δική μας εμπειρία, μπορεί να έρχονται ντυμένες μέχρι τα νύχια να βρεχουν τα πόδια τους μόνο στη θάλασσα, ή που έρχονται από τα βάθη της στέπας άνθρωποι που μπορούν να απλώσουν χέρι σε άπιστες επειδή τους το λένε τα ιερά τους βιβλία, ή το να πάει κανείς σε συναυλία μέταλ δημιουργεί προϋποθέσεις κάποιος άλλος να του τελειώσει τη ζωή, νομίζω χρειάζεται να υπάρχουν λιγότερα ταμπού όσον αφορά στο τι είναι εύλογο να πιστεύει ο καθένας.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 406
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Δηλαδή το ότι δήλωσαν κάποιοι ότι δεν θα έκαναν σχέση με κάποιον που δεν έχουν τα ίδια πιστευω, είναι ηθική καθαρότητα;

 

Το ζητημα ειναι ποιος κρινει, και με ποια ιδιοτητα τελωσπαντων. Εκτος κι αν χρισαμε κανεναν κριτη της ηθικης μας εδω μεσα και δεν το ξερουμε...! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Τι λέτε εδώ πέρα;

 

Να πω και εγώ;

 

Τόσα χρόνια θρησκευτικά στο σχολείο, μπορεί να δημιουργήθηκε λάθος εντύπωση, αλλά μια από τις βασικές αρχές του Χριστιανισμού είναι να φτιάχνει ανθρώπους με θετικό πρόσημο στην κοινωνία. Ναι; Να μου επιτραπεί να πω ότι στην πράξη δεν το είδα πάρα πολύ αυτό. Τουλάχιστον, μεγαλώνοντας, χωρίς να έχω επεξεργαστεί πολύ τα πράγματα, απλά έχοντας μια χαλαρή σχέση με τη θρησκεία όπως οι περισσότεροι Έλληνες της γενιάς μου, δεν είχα και τα καλύτερα παραδείγματα από τους πιο πιστούς που τηρούσαν όλα τα έθιμα και τις νηστείες. Τι παράδειγμα έδιναν στην καθημερινότητά τους. Μπορεί να ήταν σε κακούς γάμους, που δεν τους έληγαν γιατί είχαν αποφασίσει ότι αυτός ήταν ο σταυρός τους σε αυτή τη ζωή και κάποιο ανώτερο ον είχε ευλογήσει αυτό το πράγμα που ζούσαν! Μπορεί να έκαναν αδικίες αρκεί που έκαναν πολλές μετάνοιες μετά... Υπήρχαν και οι λεγόμενοι καλοί και αξιοπρεπείς άνθρωποι και αυτοί, η ουσία είναι μία και ο μπακλαβάς γωνία, είχαν τον τρόπο να προσελκύουν γυρω τους εξίσου άξιους ανθρώπους, ανεξάρτητα από τι θεό πίστευε ο καθένας.

 

Επίσης στην πορεία των ετών γνώρισα ανθρώπους από διάφορα δόγματα και στην καθημερινή τους πράξη βρήκα πιο τίμιους και σωστούς τους διαμαρτυρόμενους... Γιατί δεν είναι τόσο στη λογική της άλλης ζωής, στην πράξη κοιτάνε να βελτιώνουν τη ζωή τους και σε αυτή τη ζωή, αν δεν βλάφτουν κάποιον ουσιαστικά.

 

Παντρεύτηκα έναν άνθρωπο που ήταν λίγο πιο πιστός απο εμένα και έχει παραμείνει έτσι. Εγώ μια μέρα με αφορμή κάτι που διάβασα, είπα μισό λεφτό μήπως όλη η ιστορία της θρησκείας είναι κάτι που έφτιαξε κάποιος, όπως αυτό με τον Άγιο Βασίλη; Και μέχρι τώρα δεν βρήκα κάτι που να κολλάει με το αντίθετο σενάριο. Δεν μας δημιούργησε φοβερά θέματα αυτή μου η μεταστροφή, γιατί στο βάθος είμαστε άνθρωποι που στην πράξη και στη ζωή μας και όχι στις θεωρίες, ταιριάζουμε στον τρόπο που δρούμε καθημερινά. Ωστόσο με εκνευρίζουν πράγματα που βλέπω σε αυτούς που είναι λιγότερο ή περισσότερο πιστοί σε κάποια θρησκεία.

 

Μεταξύ αυτών ως πιο σοβαρό βρίσκω αυτή την εποχή την πεποίθηση, ότι αφού εγώ πιστεύω σε έναν θεό, έχει δικαίωμα όποιος θέλει να πιστεύει σε όποιον θεό θέλει, που του λέει ό,τι θέλει και στο ιπτάμενο τέρας με τα μακαρόνια αν θέλει. Τη στιγμή που δίπλα μας θα υπάρξουν κοριτσάκια που θεωρούν ότι ο θεός τους δεν θέλει να φορέσουν μπικίνι και θα επηρεάσουν και τη δική μας εμπειρία, μπορεί να έρχονται ντυμένες μέχρι τα νύχια να βρεχουν τα πόδια τους μόνο στη θάλασσα, ή που έρχονται από τα βάθη της στέπας άνθρωποι που μπορούν να απλώσουν χέρι σε άπιστες επειδή τους το λένε τα ιερά τους βιβλία, ή το να πάει κανείς σε συναυλία μέταλ δημιουργεί προϋποθέσεις κάποιος άλλος να του τελειώσει τη ζωή, νομίζω χρειάζεται να υπάρχουν λιγότερα ταμπού όσον αφορά στο τι είναι εύλογο να πιστεύει ο καθένας.

 

Καλα, τωρα ηρθες να ανοιξεις τους ασκους του Αιολου κι εσυ! :lol: Ακου εκει λιγοτερα ταμπου! Να πας να διαβασεις κι εσυ και αυριο με τον κηδεμονα σου σαν την Γιαδικιαρογλου! Και τιμωρια 200 φορες "δεν θα εκφερω ξανα γνωμη για θεματα που δεν εχω διαβασει καλα". Ελα να μπαινουμε σε μια σειρα γιατι χαλαρωσαμε μου φαινεται...!

Link to comment
Share on other sites

Το ζητημα ειναι ποιος κρινει, και με ποια ιδιοτητα τελωσπαντων. Εκτος κι αν χρισαμε κανεναν κριτη της ηθικης μας εδω μεσα και δεν το ξερουμε...! :rolleyes:

 

Ποιος σε έκρινε και ποιον έκρινα γενικά; Μόνη σου αυτοκριτικάρεσαι σε πολλά σου μηνύματα και δεν έχει κριτικάρει κανείς ούτε εσένα ούτε την αθεΪα. Αν μπορείς να παραθέσεις σε ποιο σημείο κρίθηκε η ηθική σου, παρακαλώ. Είναι δυνατός ο διαχωρισμός της παράθεσης από την κρίση και την κατάκριση ή είναι όλα ένα και τω αυτώ;

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει, μην τρελαθούμε τώρα, σημαντικό μέρος της συζήτησης εξελίχθηκε σε διαγωνισμό του ποιός διαθέτει τη μεγαλύτερη ηθική καθαρότητα :

Κάποιες δήλωσαν πως δε θα μπορούσαν να συνυπάρξουν με σύντροφο που δε θα είχε τις ίδιες θρησκευτικές πεποιθήσεις και άλλες δήλωσαν δε θα μπορούσαν να συνυπάρξουν με σύντροφο που δε θα ήταν άθεος.

Το τι κάνει ο καθένας με τη ζωή του είναι δική του υπόθεση και πρέπει να γίνεται σεβαστό χωρίς περαιτέρω σχόλια -και απ'όσο θυμάμαι πράγματι δε σχολιάστηκαν αρνητικά οι συγκεκριμένες επιλογές- αλλά όσοι δεν ακολουθούν τα ίδια μότο είναι υποκριτές ή ανέντιμοι (έστω ως προς τα δικά τους πιστεύω) ή αδιάφοροι ως προς τα πιστεύω του συντρόφου τους? Που στην τελική αυτοί οι άνθρωποι ανέχονται την αντίθετη άποψη και το αποδεικνύουν στην πράξη? Με συγχωρείτε αλλά διαφωνώ.

 

Με αυτή την παράθεση είσαι καλυμένη; Αυτό ακριβώς συζητήθηκε και τέθηκε ως ερώτημα. Εσύ έλαβες την απάντηση ή κατανόησες ότι ΝΑΙ είναι υποκριτές όσοι αναφέρεις; Γιατί κανείς δεν είπε κάτι τέτοιο.

Μια κοπέλα ΑΥΤΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΕ.

Επιπλέον όσες θέλησαν να αναφερθούν στον γάμο τους, το έκαναν με δική τους πρωτοβουλία. Και όπως θυμάσαι κι εσύ, κανείς δε χαρακτήρισε συγκεκριμένους γάμους ή άτομα.

 

Οπότε, και πάλι, ποιος είναι ο διαγωνισμός ηθικής καθαρότητας;

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ποιος σε έκρινε και ποιον έκρινα γενικά; Μόνη σου αυτοκριτικάρεσαι σε πολλά σου μηνύματα και δεν έχει κριτικάρει κανείς ούτε εσένα ούτε την αθεΪα. Αν μπορείς να παραθέσεις σε ποιο σημείο κρίθηκε η ηθική σου, παρακαλώ. Είναι δυνατός ο διαχωρισμός της παράθεσης από την κρίση και την κατάκριση ή είναι όλα ένα και τω αυτώ;

 

Δηλαδή το ότι δήλωσαν κάποιοι ότι δεν θα έκαναν σχέση με κάποιον που δεν έχουν τα ίδια πιστευω, είναι ηθική καθαρότητα;

 

Αυτο δηλαδη τι ειναι κατα την γνωμη σου? Και δεν αυτοκριτικαρομαι καλη μου. Το ειπα και νωριτερα αλλωστε. Με τον εαυτο μου μια χαρα τα εχω. Και δεν με ενδιαφερει να σου παραθεσω τιποτα. Ειναι παντελως ανουσιο να κανω διαλογο με εναν ανθρωπο που αυτοαναιρειται σε καθε δευτερο ποστ. Αν θες να πουλησεις πνευμα καλα κανεις. Εγω δεν θα παρω. Ονειρα γλυκα σου ευχομαι, γενικα.

Link to comment
Share on other sites

Κάπου (=άρθρο) είχα διαβάσει πως το αν ένας άνθρωπος πιστεύει ή όχι, έχει να κάνει με το είδος ερμηνείας που δίνει στα πράγματα και ουσιαστικά το ανήγαγε σε "κατασκευαστικό" θέμα του εγκεφάλου. Πόσο μπορεί να ισχύει άραγε κάτι τέτοιο; Είναι μια ενδιαφέρουσα θέση, την οποία όμως αν κάποιος πάει να δεχθεί, τότε συνεπακόλουθα αποδέχεται άθελά του πως δεν υπάρχει ελεύθερη βούληση.... ( ;;;!! ) Ακούγεται ... "κάπως"!

 

Αλήθεια, διάβασε καμία τη συνέντευξη του Σιμόπουλου (διευθυντή στο Πλανητάριο);

 

Επίσης το άλλο το άρθρο με τις γιορτές των Χριστουγέννων; Στα μάτια μου, δε βλέπω θετικά την προσπάθεια "επικάλυψης" των γιορτών ή των τόπων λατρείας της προηγούμενης επικρατέστερης θρησκείας με την τότε νεο-εισερχόμενη.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή;

 

Είναι αργά και δεν μπορώ να γράψω πολλά. Δηλαδή...

 

Πιστεύω στο ότι οφείλουμε πρώτα από όλα στα παιδιά μας και μετά στην κοινωνία να κοιτάμε πώς θα περάσουμε καλά, δίκαια και όσο γίνεται σε ευημερία σε αυτή τη ζωή. Φαινόμενα που το θέτουν σε κίνδυνο αυτό, αν τυχόν ταυτίζονται με κάποια θρησκεία δεν πιστεύω ότι πρέπει να είναι ταμπού και να θεωρούμε πχ φυσιολογικό κάποιος να φοβάται να φορέσει μπικίνι ή να μας βάλει βόμβες επειδή έτσι πιστεύει. Αν βλέπω εφησυχασμό από ανθρώπους εδώ με ενοχλεί και το λέω, όταν δοθεί η ευκαιρία τέλος πάντων. Ζούμε σε εποχή ριζοσπαστικοποίησης του Ισλάμ που κατάφερε να γυρίσει στο μεσαίωνα μοντέρνες κοινωνίες και το έκανε σε πολύ λίγο χρόνο. Πιστεύω στην Ευρώπη πρέπει να υπάρχουν περισσότερα αντανακλαστικά γυρω από το θέμα. Το Ισλάμ σαν παράδειγμα. Γενικά δεν θεωρώ ότι πρέπει να θεωρείται αυτομάτως κάτι ιερό επειδή το θεωρεί έτσι κάποιος άλλος.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο δηλαδη τι ειναι κατα την γνωμη σου? Και δεν αυτοκριτικαρομαι καλη μου. Το ειπα και νωριτερα αλλωστε. Με τον εαυτο μου μια χαρα τα εχω. Και δεν με ενδιαφερει να σου παραθεσω τιποτα. Ειναι παντελως ανουσιο να κανω διαλογο με εναν ανθρωπο που αυτοαναιρειται σε καθε δευτερο ποστ. Αν θες να πουλησεις πνευμα καλα κανεις. Εγω δεν θα παρω. Ονειρα γλυκα σου ευχομαι, γενικα.

 

Εϊναι αυτό που δηλώνεις κάποιος για τον εαυτό του. Οχι κριτική για τρίτο πρόσωπο.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

ΑθηνάΠ, το προσεγγίζεις με ενδιαφέρουσα οπτική. Φταίει η θρησκεία που οι μοντέρνες κοινωνίες γύρισαν στο μεσαίωνα ή μήπως φταίνε οι πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες και θα γύριζαν ούτως ή άλλως; Δηλαδή, μήπως πρώτα έγινε το πισωπάτημα και μετά βρήκε έδαφος ο θρησκευτικός φανατισμός;

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

]

 

Αλήθεια, διάβασε καμία τη συνέντευξη του Σιμόπουλου (διευθυντή στο Πλανητάριο);

 

Επίσης το άλλο το άρθρο με τις γιορτές των Χριστουγέννων; Στα μάτια μου, δε βλέπω θετικά την προσπάθεια "επικάλυψης" των γιορτών ή των τόπων λατρείας της προηγούμενης επικρατέστερης θρησκείας με την τότε νεο-εισερχόμενη.

 

 

Το διάβασα το άρθρο που παρέθεσες, alcyon. Είναι κατατοπιστικότατο, αλλά για να είμαι ειλικρινής, δεν έμαθα κάτι που δεν ήξερα. Είναι γνωστό ότι τα Χριστούγεννα, όπως και άλλες γιορτές, μετατοπίστηκαν από την Εκκλησία στην περίοδο μίας μεγάλης γιορτής των ειδωλολατρών για να μετατοπιστεί το ενδιαφέρον. Όπως, νομίζω, δεν είμαι σίγουρη, η Εκκλησία συνδύασε τα ειδωλολατρικά καρναβάλια με την αποκριά, την περίοδο πριν την αυστηρή νηστεία της Σαρακοστής, καθώς έβλεπε ότι δύσκολα θα πείθονταν οι πιστοί να μη τα γιορτάζουν.

Θέλω να πω, γενικά η Εκκλησία ακολουθεί σε πολλά θέματα μια τέτοια τακτική...απορρίπτει αρχικά κάτι που θεωρεί ''κοσμικό'', βλέπει σταδιακά ότι ο κόσμος ''παρασύρεται'' και, τελικά, με κάποιον τρόπο το ενσωματώνει!

 

ΥΣ: Τελικά, η συζήτηση αυτή με πείθει ότι και οι 2 εκ διαμέτρου αντίθετες πλευρές αδυνατούν να συζητήσουν περί θρησκείας... :lol:

LRaHp2.pngHw9ip2.png
Link to comment
Share on other sites

Ρώτησα: αλλά όσοι δεν ακολουθούν τα ίδια μότο είναι υποκριτές (δεχόμαστε πως όποιος κάνει κάτι υποκριτικό είναι υποκριτής?) ή ανέντιμοι (έστω ως προς τα δικά τους πιστεύω) ή αδιάφοροι ως προς τα πιστεύω του συντρόφου τους?

 

Πώς προέκυψε η ερώτηση?

Ξεκινάμε:

 

Δεν είναι ποσωπική η αντιπαράθεση μου. Χρησιμοποιώ ως παράδειγμα, την εμπειρία σου. ΑΝ για τον άντρα έχει τόση μεγάλη σημασία, θα ήθελε η γυναίκα τους να ασπάζεται τα πιστεύω αυτά και γι' αυτό να κάνει θρησκευτικό γάμο. Είναι λοιπόν υποκριτικό από πλευράς του, να λέει ότι είναι τόσο σημαντικό και να τον νοιάζει όχι τι πιστεύεις στα αλήθεια, αλλά να κρατήσετε τους τύπους κάνοντας γάμο και βάπτιση που ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ.

 

Ο γάμος ο θρησκευτικός είναι υπόθεση των δύο και όχι του ενός. ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ασπάζονται το ορθόδοξο δόγμα, ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ κατανοούν τον λόγο που δίνουν απέναντι στο Θεό, ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ομολογούν την πίστη τους. Αυτή είναι η υποκρισία. Ο ένας λέει "δε με νοιάζει που μόνο εγώ πιστεύω, ακολούθησε με στους τύπους" και ο άλλος λέει "δε με νοιάζει που πιστεύεις σε μια ανοησία κατ' εμέ, δε βαριέσαι; θα το κάνω γαργάρα".

 

Η διαφορά μας είναι ότι εγώ παίρνω σοβαρά το πιστεύω του καθενός ανεξάρτητα από το αν ταυτίζεται αυτό, με το δικό μου. Εσύ από την άλλη, παίρνεις ελαφρά το πιστεύω του καθενός, ακριβώς για να μην δίνεις προεκτάσεις που μπορεί να φέρουν προστριβές.

 

Πολλοί είπαν κάτι τέτοιο "μου είναι αδιάφορο" τι πιστεύει ο/η σύντροφος. Την πίστη σε Θεό, την πίστη σε συγκεκριμένο θεό, τα μυστήρια ή όποιες άλλες προεκτάσεις. Εχει ειπωθεί με πολλούς τρόπους μάλιστα. Είναι σημαντικό να καταλαβαίνουμε τη διαφορά του "σέβομαι", από το "δε με νοιάζει/ μου είναι αδιάφορο/ δε βαριέσαι".

Tο παρακάτω ποστ σου είναι ιδιαίτερα πετυχημένο, να το ξαναδιαβάσεις και να σου κάνεις high five.

Τo bold βέβαια κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με όλα τα προηγούμενα.

Ο λόγος από την άλλη που υπάρχουν τόσο λίγοι χριστιανοί που (προσπαθούν), να αγαπούν, να συγχωρούν, να έχουν ομόνοια...είναι προφανέστατος: ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ. Για κάθε άνθρωπο είναι δύσκολο να ξεπερνά την εγωπάθειά του και να γίνεται μονίμως μια αγκαλιά αγάπης για τον άλλο. Οχι απλά για την οικογένεια και τους φίλους, για τον κάθε άσχετο άλλο! Είναι δύσκολο. Τόσο απλό.

 

Υπάρχουν τόσοι υποκριτές ανάμεσα στους χριστιανούς, όσοι και στους μουσουλμάνους, όσοι και τους άθεους. Η υποκρισία είναι προνόμιο όλων, δεν έχουν ιδιαίτερη πρόσβαση οι χριστιανοί σε αυτήν. Απλώς είναι εύκολο να στοχοποιείς τον απέναντι και να βλέπεις την υποκρισία του, αλλά να μη βλέπεις καμιά υποκρισία στην "δική σου" ομάδα, όποια είναι αυτή.

 

Τέλος, μια επισήμανση: άλλο πράγμα ο σεβασμός στα πιστεύω των άλλων κι άλλο η αδιαφορία. Οι περισσότεροι στην συζήτηση που προηγήθηκε, περιγράφουν την αδιαφορία τους για τα πιστεύω του/της συντρόφου και ταυτίζουν αυτή την στάση, με τον σεβασμό.

Link to comment
Share on other sites

@lydiap: Δεν το παρέθεσα για το "καινούριο" του θέματος. Ήταν όμως όλα μαζεμένα και ιστορικά τοποθετημένα.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

@lydiap: Δεν το παρέθεσα για το "καινούριο" του θέματος. Ήταν όμως όλα μαζεμένα και ιστορικά τοποθετημένα.

 

ναι, ήταν πολύ ωραία δοσμένα τα γεγονότα και χρονολογικά ταξινομημένα

και η συνέντευξή του ήταν διαφωτιστική

LRaHp2.pngHw9ip2.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Καριτσια καταρχην τα περι υποκρισιας τα εγραψε η mariab, με διαθεση καθαρα αυτοκριτικης και προς τιμη της γιατι η αυτογνωσια απαιτει και καλλιεργεια και οξυδερκεια. Συμφωνησα και εγω με την αποψη της οπως και η vtigan τελικα με τα επιχειρηματα που ακουσε απο την Κine , γιατι στραφηκατε αποκλειστικα εναντιον της kine?

 

 

kine βλεπω εισαι καινουριο μελος. Δεν ξερω εαν εχεις παρακολουθησει αλλα παρομοια θεματα αλλα το θεμα θρησκειας σε αυτο το forum ειναι θεμα ταμπου. Κατι οπως το "εθνικο νομισμα" :)

 

Οπως θα διαπιστωσες παρα τις προσπαθειες σου να εισαι διακριτικη και προσεκτικη ωστε να μην προσβαλλεις το συνομιλητη σου , παρα το χρονο που αφιερωσες να μας αναλυσεις τα πιστευω σου, τις διαφορες παλαιοημερολογιτων και νεοημερολογιτων (αν και τελειως ασχετο το ερωτημα με το θεμα) , υπαρχει μεγαλη προκαταληψη εναντιον των θρησκευομενων που καποιοι δεν μπορουν να αντιληφθουν μια διαφορετικη θεωρηση ζωης , οσο χρονο και να αφιερωσεις για να εξηγησεις, οσα επιχειρηματα και να προβαλεις.

 

Μου αρεσε πολυ η προσεγγιση σου παρολο που δεν συμφωνω με ολα. Ομως μιλας με επιχειρηματα και εμπεριστατωμενα. Σφαιρικα. Καποτε πιστευα βαθια, ολοκληρη η ζωη μου ειχε αναφορα στο Θεο. Ημουν ευτυχισμενη. Μετα αρχισαν οι αμφιβολιες και απομακρυνθηκα αρκετα απο την εκκλησια και σπανια συμμετεχω στα μυστηρια . Μου αρεσει ομως να ακουω ατομα που πιστευουν.

Link to comment
Share on other sites

ΑθηνάΠ, το προσεγγίζεις με ενδιαφέρουσα οπτική. Φταίει η θρησκεία που οι μοντέρνες κοινωνίες γύρισαν στο μεσαίωνα ή μήπως φταίνε οι πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες και θα γύριζαν ούτως ή άλλως; Δηλαδή, μήπως πρώτα έγινε το πισωπάτημα και μετά βρήκε έδαφος ο θρησκευτικός φανατισμός;

 

Δεν νομίζω. Συνήθως οι συνθήκες ήταν τέτοιες που εγκαθιδρύθηκε κάτι απολυταρχικό - θεοκρατικό και τους έμεινε στο σβέρκο έκτοτε. Σε κάποιες χώρες δαιμονοποιήθηκε η δυτική κουλτούρα, γιατί ταυτίστηκε τότε με άλλα καθεστώτα, όπως πχ στο Αφγανιστάν και στο Ιράν. Σε αυτές τις χώρες τέθηκε το δίλημμα κάποια στιγμή ή μουλάδες ή κοσμικά καθεστώτα. Δεν είχαν κάτι άλλο στο μενού.

 

Έψαξα και για την πιο θεοκρατική κοινωνία, της Σαουδικής Αραβίας, μήπως και εκεί δεν έφτασε ποτέ το μη χιτζάμπ, αλλά φαίνεται ούτε και εκεί υπήρξε αδιάκοπα το χιτζαμπ. Το οποίο φαίνεται ότι δεν αναφέρεται πολύ ούτε καν στο κοράνι και στα παραδοσιακά κείμενα των μουσουλμάνων. Επιβλήθηκε όμως σταδιακά. Ιράν, Αφγανιστάν, Ινδονησία, Τουρκία, Αίγυπτο, Λίβανο, είναι προφανές πώς ντύνονταν οι γυναίκες λίγα χρόνια πριν και πώς ντύνονται τώρα και το κάνουν δήθεν ελεύθερα, στην πραγματικότητα όμως υποχρεώνονται να το κάνουν για να μην τις πουν του δρόμου, απλά δεν υπάρχει επιλογή σε κάποιες χώρες και σε κάποιες κοινότητες στη δύση τώρα πια εδώ και 5-6 χρόνια μόλις, από τότε που εξαπλώθηκε ο ριζοσπαστισμός του Ισλάμ.

 

Ίσως η πιο παλιά και παραδοσιακή κοινωνία ήταν στη Σαουδική Αραβία. Ακόμα και σε αυτή την άκρως συντηρητική χώρα, οι φωτό των μέσων του 20ου αιώνα και όσο πάει πιο πριν, δεν δείχνουν τόση προσήλωση στο να μη φανεί ούτε μια τρίχα από τα μαλλιά της γυναίκας. Προσπάθησα να βρω τέτοιες φωτό από κάποια εποχή πριν το 1950, από γκραβούρες του 19ου αιώνα, από φωτό του 20ου και δεν βρήκα καμία που να φαίνεται τόση προσπάθεια να κρυφτούν όλα τα μαλλιά της γυναίκας. Από Βεδουϊνους, από κάθε κοινωνική τάξη. Γιατί να μη φαίνονται τα μαλλιά; γιατί σκανδαλίζουν; Οεο; Ούτε καν ο θεός τους ή ο προφήτης δεν το έχει πει αυτό σαφώς! Να πεις ότι το λέει και η θρησκεία τους τέλος πάντων.

 

Sister, yes, there werenʼt any hijab rules in the those days at all. My mother says that the earliest she ever saw non muhajabas wearing Abayas in Jeddah was in 1983.

 

http://www.andfaraway.net/blog/2010/03/31/once-upon-a-summer-day-in-jeddah/

 

For a woman in Egypt to wear a swimsuit these days, she has to be at a private beach, a private pool, or at a private residence.

 

http://egyptianstreets.com/2014/04/05/egypts-golden-years-in-23-vintage-photos/

 

Στο σημερινό κόσμο λοιπόν, δεν νομίζω ότι είναι τόσο αθώο να λέμε, αφού το λέει η θρησκεία τους ας κάνουν ό,τι καταλαβαίνουν. Τη στιγμή που επηρεάζουν και άλλες κουλτούρες. Και το αν θα καλύψουν οι γυναίκες τα μαλλιά τους είναι το πιο απλό και αθώο και καθημερινό. Το ίδιο το Ισλάμ, παλιότερα, ήταν πιο ανεκτικό από ό,τι είναι σήμερα, σε πολλούς τομείς της ζωής. Επίσης σε πολλές χώρες όπως η Αίγυπτος και η Συρία, ζούσαν όλες οι θρησκείες για αιώνες χωρίς να δημιουργεί προβλήματα η μια στην άλλη. Κάτι μοιάζει να άλλαξε όμως και σε αυτό το επίπεδο.

Link to comment
Share on other sites

Καριτσια καταρχην τα περι υποκρισιας τα εγραψε η mariab, με διαθεση καθαρα αυτοκριτικης και προς τιμη της γιατι η αυτογνωσια απαιτει και καλλιεργεια και οξυδερκεια. Συμφωνησα και εγω με την αποψη της οπως και η vtigan τελικα με τα επιχειρηματα που ακουσε απο την Κine , γιατι στραφηκατε αποκλειστικα εναντιον της kine?

Οπως θα διαπιστωσες παρα τις προσπαθειες σου να εισαι διακριτικη και προσεκτικη ωστε να μην προσβαλλεις το συνομιλητη σου , παρα το χρονο που αφιερωσες να μας αναλυσεις τα πιστευω σου, τις διαφορες παλαιοημερολογιτων και νεοημερολογιτων (αν και τελειως ασχετο το ερωτημα με το θεμα) , υπαρχει μεγαλη προκαταληψη εναντιον των θρησκευομενων που καποιοι δεν μπορουν να αντιληφθουν μια διαφορετικη θεωρηση ζωης , οσο χρονο και να αφιερωσεις για να εξηγησεις, οσα επιχειρηματα και να προβαλεις.

summer wine, με συγχωρείς, αλλά έτσι όπως το παρουσιάζεις μοιάζει να περιγράφεις την kine σαν μία άψογη σε όλα της συνομιλήτρια, η οποία δεχθηκε το αναίτιο και παράλογο μένος όλων των υπολοιπων (που δεν αντιλαμβανόμαστε διαφορετικές θεωρήσεις ζωής, κλπ). Κι επίσης, αν υπάρχει κάτι, μπορεί η ίδια να απευθυνθεί σε όποια από εμάς θέλει και να επιλυθεί το όποιο θέμα. Δε νομίζω ότι χρειάζονται μεσάζοντες ή υποστηρικτές. Διαβάζει αυτά που γράφω και μπορεί να μου απευθυνθεί για το οτιδήποτε.

Φυσικά και την ευχαριστούμε για τον κόπο που έκανε να μας αναλύσει τις διαφορές παλαιοημερολογιτων και νεοημερολογιτων, κι όλα τα υπόλοιπα, απλά με κάποιες απόψεις της διαφωνούμε, ή μάλλον διαφωνώ (γιατί για τον εαυτό μου μιλαω, δεν εκπροσωπώ κανέναν άλλον).

Ναι, και με εσένα διαφώνησα ως προς το περιεχόμενο των γραφόμενών σου και κυρίως διαφώνησα με τη vtgian, αλλά εκφράσαμε απόψεις, ανταλλάξαμε θεωρίες και τέλος. Έχω μία ελαφρά αίσθηση ότι η kine επιμένει να πείσει για πράγματα με τα οποία διαφωνώ (τουλάχιστον έτσι το εκλαμβάνω). Αν ενοχλώ μόνο εγώ με το να επιμένω να απαντάω, οκ, θα σταματήσω εδώ, για να δώσω το χώρο στην kine και σε οποιαδήποτε άλλη κοπέλα θέλει να αναπτύξει τις απόψεις της, χωρίς αντίλογο, ο οποίος για κάποιο λόγο θεωρείται επίθεση ή έλλειψη σεβασμού στις θρησκευτικές απόψεις του συνομιλητή μου.

 

Παρεπιπτόντως, ναι, υπήρξε μία έντονη πίεση να παραδεχθούμε ότι κάναμε μία "κακή πράξη", ενώ δεν πιστεύουμε ότι την κάναμε, και, ναι, έπεσαν διάφοροι χαρακτηρισμοί στο τραπέζι, όπως ανήθικη, ανειλικρινή στάση, κλπ. Εγώ από την άλλη, που δεν πιστεύω σε βασικά πράγματα γύρω από το Χριστιανισμο (όπως π.χ. πώς έμεινε έγκυος η Παναγία), δεν κάλεσα κανένα να σκεφθεί αν υπάρχει λογική σε όλο αυτό, και δεν προέβην σε χαρακτηρισμούς απέναντι σε όποιον πιστεύει στο Χριστιανισμό, πρώτον γιατί θα ήταν προσβλητικοί, και δεύτερον γιατί σέβομαι αυτό που πιστεύει (άσχετα με το αν εγώ δεν πείθομαι με τίποτα ως προς αυτό). Όπως και γενικώς δεν είδα καμία προσπάθεια από καμία "άθεη" να προσπαθεί να πεισεί κάποια "θρησκευόμενη" ότι είναι κάτι (όπως ανήθικη, ανειλικρινής, κλπ. γεγονός που έγινε απέναντι στις "άθεες", εκτός αν θεωρήσουμε ότι όποιος είναι επί της ουσίας χριστιανός μπαίνει στο απυρόβλητο).

Τέλος, αποχωρώντας από το συγκεκριμένο θέμα θα πω ότι συμφωνώ με το ποστ της AthinaP.

Link to comment
Share on other sites

Στο σημερινό κόσμο λοιπόν, δεν νομίζω ότι είναι τόσο αθώο να λέμε, αφού το λέει η θρησκεία τους ας κάνουν ό,τι καταλαβαίνουν. Τη στιγμή που επηρεάζουν και άλλες κουλτούρες. Και το αν θα καλύψουν οι γυναίκες τα μαλλιά τους είναι το πιο απλό και αθώο και καθημερινό. Το ίδιο το Ισλάμ, παλιότερα, ήταν πιο ανεκτικό από ό,τι είναι σήμερα, σε πολλούς τομείς της ζωής. Επίσης σε πολλές χώρες όπως η Αίγυπτος και η Συρία, ζούσαν όλες οι θρησκείες για αιώνες χωρίς να δημιουργεί προβλήματα η μια στην άλλη. Κάτι μοιάζει να άλλαξε όμως και σε αυτό το επίπεδο.

 

Καπου λοιπον θα πρεπει να κρινουμε και το τι λεει η κάθε θρησκεια.Σεβαστο το δικαίωμα της ανεξιθρησκειας αλλα καπου θα πρεπει να κοιταμε και το τι προεκτασεις εχει η κάθε θρησκεια γιατι ζουμε και σε επικίνδυνες εποχες.

 

Εγω γι αυτό πριν ειπα ότι οι περισσοτερες κοπελες δηλωσαν ότι δεν πιστευουν αλλα οκ δε τις πειραζει να κανουν και ένα γαμο θρησκευτικο αλλα δε νομιζω ότι με τοσο μεγαλη ευκολια θα εκαναν και ένα γαμο με μουσουλμανο.

 

Ολο αυτό το θεμα με τα θρησκευτικα στα σχολεια είναι χαζο.Δλδ στις εποχες που ζουμε τα θρησκευτικα στο σχολειο είναι ο φοβος μας?

Ναι καλη η θεωρια και στη θεωρια ο καθενας θα επιτρεπεται να πιστευει σε ότι θελει,υπαρχει το δικαίωμα της ανεξιθρησκειας.Κακως η συνδεση θρησκείας και κρατους κλπ κλπ.Μηπως όμως αν κοιτάξουμε λιγο και τι συμβαινει γυρω ...δεν ξερω...υποθεσεις κανω...μηπως τελικα ο ρολος της ορθόδοξης θρησκείας στην Ελλαδα ενδεχεται να βοηθησει στο να μεινουν περιορισμένες θρησκείες οντως επικίνδυνες?

Link to comment
Share on other sites

summer wine, με συγχωρείς, αλλά έτσι όπως το παρουσιάζεις μοιάζει να περιγράφεις την kine σαν μία άψογη σε όλα της συνομιλήτρια, η οποία δεχθηκε το αναίτιο και παράλογο μένος όλων των υπολοιπων (που δεν αντιλαμβανόμαστε διαφορετικές θεωρήσεις ζωής, κλπ). Κι επίσης, αν υπάρχει κάτι, μπορεί η ίδια να απευθυνθεί σε όποια από εμάς θέλει και να επιλυθεί το όποιο θέμα. Δε νομίζω ότι χρειάζονται μεσάζοντες ή υποστηρικτές. Διαβάζει αυτά που γράφω και μπορεί να μου απευθυνθεί για το οτιδήποτε.

Φυσικά και την ευχαριστούμε για τον κόπο που έκανε να μας αναλύσει τις διαφορές παλαιοημερολογιτων και νεοημερολογιτων, κι όλα τα υπόλοιπα, απλά με κάποιες απόψεις της διαφωνούμε, ή μάλλον διαφωνώ (γιατί για τον εαυτό μου μιλαω, δεν εκπροσωπώ κανέναν άλλον).

Ναι, και με εσένα διαφώνησα ως προς το περιεχόμενο των γραφόμενών σου και κυρίως διαφώνησα με τη vtgian, αλλά εκφράσαμε απόψεις, ανταλλάξαμε θεωρίες και τέλος. Έχω μία ελαφρά αίσθηση ότι η kine επιμένει να πείσει για πράγματα με τα οποία διαφωνώ (τουλάχιστον έτσι το εκλαμβάνω). Αν ενοχλώ μόνο εγώ με το να επιμένω να απαντάω, οκ, θα σταματήσω εδώ, για να δώσω το χώρο στην kine και σε οποιαδήποτε άλλη κοπέλα θέλει να αναπτύξει τις απόψεις της, χωρίς αντίλογο, ο οποίος για κάποιο λόγο θεωρείται επίθεση ή έλλειψη σεβασμού στις θρησκευτικές απόψεις του συνομιλητή μου.

 

Παρεπιπτόντως, ναι, υπήρξε μία έντονη πίεση να παραδεχθούμε ότι κάναμε μία "κακή πράξη", ενώ δεν πιστεύουμε ότι την κάναμε, και, ναι, έπεσαν διάφοροι χαρακτηρισμοί στο τραπέζι, όπως ανήθικη, ανειλικρινή στάση, κλπ. Εγώ από την άλλη, που δεν πιστεύω σε βασικά πράγματα γύρω από το Χριστιανισμο (όπως π.χ. πώς έμεινε έγκυος η Παναγία), δεν κάλεσα κανένα να σκεφθεί αν υπάρχει λογική σε όλο αυτό, και δεν προέβην σε χαρακτηρισμούς απέναντι σε όποιον πιστεύει στο Χριστιανισμό, πρώτον γιατί θα ήταν προσβλητικοί, και δεύτερον γιατί σέβομαι αυτό που πιστεύει (άσχετα με το αν εγώ δεν πείθομαι με τίποτα ως προς αυτό). Όπως και γενικώς δεν είδα καμία προσπάθεια από καμία "άθεη" να προσπαθεί να πεισεί κάποια "θρησκευόμενη" ότι είναι κάτι (όπως ανήθικη, ανειλικρινής, κλπ. γεγονός που έγινε απέναντι στις "άθεες", εκτός αν θεωρήσουμε ότι όποιος είναι επί της ουσίας χριστιανός μπαίνει στο απυρόβλητο).

Τέλος, αποχωρώντας από το συγκεκριμένο θέμα θα πω ότι συμφωνώ με το ποστ της AthinaP.

 

 

osin κανεις δε σε ειπε ανηθικη,ηρεμησε.

Link to comment
Share on other sites

osin κανεις δε σε ειπε ανηθικη,ηρεμησε.

 

Ναι την είπε. Και αυτήν και τις υπόλοιπες που μιλήσαμε για αθεΐα. Για την ακρίβεια όλες όσες είπαμε ότι είμαστε άθεες και παντρεμένες με θρησκευτικό γάμο με ένθεους αλλά και το αντίθετο. Παραθέτω το post της tzatzikaki που έχει συγκεντρωμένα όλα όσα έχει πει το μέλος kine σχετικά με το θέμα.

 

Ρώτησα: αλλά όσοι δεν ακολουθούν τα ίδια μότο είναι υποκριτές (δεχόμαστε πως όποιος κάνει κάτι υποκριτικό είναι υποκριτής?) ή ανέντιμοι (έστω ως προς τα δικά τους πιστεύω) ή αδιάφοροι ως προς τα πιστεύω του συντρόφου τους?

 

Πώς προέκυψε η ερώτηση?

Ξεκινάμε:

 

Δεν είναι ποσωπική η αντιπαράθεση μου. Χρησιμοποιώ ως παράδειγμα, την εμπειρία σου. ΑΝ για τον άντρα έχει τόση μεγάλη σημασία, θα ήθελε η γυναίκα τους να ασπάζεται τα πιστεύω αυτά και γι' αυτό να κάνει θρησκευτικό γάμο. Είναι λοιπόν υποκριτικό από πλευράς του, να λέει ότι είναι τόσο σημαντικό και να τον νοιάζει όχι τι πιστεύεις στα αλήθεια, αλλά να κρατήσετε τους τύπους κάνοντας γάμο και βάπτιση που ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ.

Ο γάμος ο θρησκευτικός είναι υπόθεση των δύο και όχι του ενός. ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ασπάζονται το ορθόδοξο δόγμα, ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ κατανοούν τον λόγο που δίνουν απέναντι στο Θεό, ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ομολογούν την πίστη τους. Αυτή είναι η υποκρισία. Ο ένας λέει "δε με νοιάζει που μόνο εγώ πιστεύω, ακολούθησε με στους τύπους" και ο άλλος λέει "δε με νοιάζει που πιστεύεις σε μια ανοησία κατ' εμέ, δε βαριέσαι; θα το κάνω γαργάρα".

Η διαφορά μας είναι ότι εγώ παίρνω σοβαρά το πιστεύω του καθενός ανεξάρτητα από το αν ταυτίζεται αυτό, με το δικό μου. Εσύ από την άλλη, παίρνεις ελαφρά το πιστεύω του καθενός, ακριβώς για να μην δίνεις προεκτάσεις που μπορεί να φέρουν προστριβές.

Πολλοί είπαν κάτι τέτοιο "μου είναι αδιάφορο" τι πιστεύει ο/η σύντροφος. Την πίστη σε Θεό, την πίστη σε συγκεκριμένο θεό, τα μυστήρια ή όποιες άλλες προεκτάσεις. Εχει ειπωθεί με πολλούς τρόπους μάλιστα. Είναι σημαντικό να καταλαβαίνουμε τη διαφορά του "σέβομαι", από το "δε με νοιάζει/ μου είναι αδιάφορο/ δε βαριέσαι".

 

Tο παρακάτω ποστ σου είναι ιδιαίτερα πετυχημένο, να το ξαναδιαβάσεις και να σου κάνεις high five.

 

Τo bold βέβαια κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με όλα τα προηγούμενα.

 

Ο λόγος από την άλλη που υπάρχουν τόσο λίγοι χριστιανοί που (προσπαθούν), να αγαπούν, να συγχωρούν, να έχουν ομόνοια...είναι προφανέστατος: ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ. Για κάθε άνθρωπο είναι δύσκολο να ξεπερνά την εγωπάθειά του και να γίνεται μονίμως μια αγκαλιά αγάπης για τον άλλο. Οχι απλά για την οικογένεια και τους φίλους, για τον κάθε άσχετο άλλο! Είναι δύσκολο. Τόσο απλό.

 

Υπάρχουν τόσοι υποκριτές ανάμεσα στους χριστιανούς, όσοι και στους μουσουλμάνους, όσοι και τους άθεους. Η υποκρισία είναι προνόμιο όλων, δεν έχουν ιδιαίτερη πρόσβαση οι χριστιανοί σε αυτήν. Απλώς είναι εύκολο να στοχοποιείς τον απέναντι και να βλέπεις την υποκρισία του, αλλά να μη βλέπεις καμιά υποκρισία στην "δική σου" ομάδα, όποια είναι αυτή.

 

Τέλος, μια επισήμανση: άλλο πράγμα ο σεβασμός στα πιστεύω των άλλων κι άλλο η αδιαφορία. Οι περισσότεροι στην συζήτηση που προηγήθηκε, περιγράφουν την αδιαφορία τους για τα πιστεύω του/της συντρόφου και ταυτίζουν αυτή την στάση, με τον σεβασμό.

Link to comment
Share on other sites

Ναι την είπε. Και αυτήν και τις υπόλοιπες που μιλήσαμε για αθεΐα. Για την ακρίβεια όλες όσες είπαμε ότι είμαστε άθεες και παντρεμένες με θρησκευτικό γάμο με ένθεους αλλά και το αντίθετο. Παραθέτω το post της tzatzikaki που έχει συγκεντρωμένα όλα όσα έχει πει το μέλος kine σχετικά με το θέμα.

 

Δεν ειδα πουθενα να τη λεει ανηθικη.Το να λεει ότι είναι υποκριτικο να συμμετεχεις σε κατι που δεν πιστευεις δεν είναι βρισια.Κι εγω όπως ειπα πιστευω και εχω κανει θρησκευτκο γαμο με τον αντρα μου ο οποιος δεν πιστευει.Μπορει να είναι υπερβολικη σε καποια πραγματα που ειπε...αλλα δεν ειπε καμια κοπελα ανηθικη.Μη προσπαθεις να πιαστεις από τετοια για να χαλασεις το θεμα.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ειδα πουθενα να τη λεει ανηθικη.Το να λεει ότι είναι υποκριτικο να συμμετεχεις σε κατι που δεν πιστευεις δεν είναι βρισια.Κι εγω όπως ειπα πιστευω και εχω κανει θρησκευτκο γαμο με τον αντρα μου ο οποιος δεν πιστευει.Μπορει να είναι υπερβολικη σε καποια πραγματα που ειπε...αλλα δεν ειπε καμια κοπελα ανηθικη.Μη προσπαθεις να πιαστεις από τετοια για να χαλασεις το θεμα.

 

Δεν χαλάω κανένα θέμα αγαπητή μου. Ξεκάθαρα το είπε το έχω κάνει και bold και φαίνεται παρακάτω.

 

Εντάξει, μην τρελαθούμε τώρα, σημαντικό μέρος της συζήτησης εξελίχθηκε σε διαγωνισμό του ποιός διαθέτει τη μεγαλύτερη ηθική καθαρότητα :

Κάποιες δήλωσαν πως δε θα μπορούσαν να συνυπάρξουν με σύντροφο που δε θα είχε τις ίδιες θρησκευτικές πεποιθήσεις και άλλες δήλωσαν δε θα μπορούσαν να συνυπάρξουν με σύντροφο που δε θα ήταν άθεος.

Δηλαδή το ότι δήλωσαν κάποιοι ότι δεν θα έκαναν σχέση με κάποιον που δεν έχουν τα ίδια πιστευω, είναι ηθική καθαρότητα;Δηλαδή το ότι δήλωσαν κάποιοι ότι δεν θα έκαναν σχέση με κάποιον που δεν έχουν τα ίδια πιστευω, είναι ηθική καθαρότητα;

Link to comment
Share on other sites

.....Μηπως όμως αν κοιτάξουμε λιγο και τι συμβαινει γυρω ...δεν ξερω...υποθεσεις κανω...μηπως τελικα ο ρολος της ορθόδοξης θρησκείας στην Ελλαδα ενδεχεται να βοηθησει στο να μεινουν περιορισμένες θρησκείες οντως επικίνδυνες?

 

Δεν μου φαίνεται σαν "αντίδοτο" στις άλλες θρησκείες. Καμία θρησκεία δεν έχει τέτοιο ρόλο. Ίσα ίσα που μέσα από τη θρησκεία, τα κηρύγματα, την χειραγώγηση (στο βαθμό που κάθε πιστός ανέχεται, άλλος λίγο άλλος πολύ), μπορεί να πολωθεί ένα κλίμα. Η πόλωση φέρνει αντιδικίες και ... "ιερούς" πολέμους.

 

Από την άλλη υπάρχει μια σχετική ταύτιση σε πολλούς λαούς μεταξύ θρησκείας και παράδοσης, είτε γιατί η θρησκεία την ενσωμάτωσε είτε γιατί τη δημιούργησε. Η στροφή προς έντονα θρησκευτικό συναίσθημα (το εννοώ με τη φανατική έννοια του όρου) είναι δείγμα ανασφάλειας. Συνήθως κρύβονται οικονομικά στοιχεία εκεί μέσα βαθιά (και μακριά από την επίγνωση των απλών πιστών)....

Ας μην ξεχνάμε πως οι μεγαλύτεροι πόλεμοι στον πλανήτη έγιναν στο όνομα του Θεού το οποίο ερμηνεύτηκε ως εξάπλωση της θρησκείας.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Το θέμα αυτό είναι κλειστό για νέες απαντήσεις
×
×
  • Δημιουργία νέου...