Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Ξενη γλωσσα!Ποτε ξεκινησατε?


Recommended Posts


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 123
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Ο γιος μου πάει προνήπιο φέτος, στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς. Σε κουβέντα με άλλες μαμάδες, έμαθα ότι το συνοικιακό φροντιστήριο (με καλή φήμη, επιτυχίες κτλ) κάνει μαθήματα αγγλικών pre-junior, από την ηλικία αυτή. Επειδή ο μικρός φαίνεται να έχει μια έφεση στα γράμματα, σκέφτηκα "γιατί όχι;", με την έννοια ότι θα ακούσει τραγουδάκια, φρασούλες κτλ, ενώ θα έχει την ευκαιρία να συναναστραφεί με άλλα παιδάκια.

Τη συζήτηση αυτή την έχουμε κάνει ξανά σε άλλο θέμα. Δυστυχώς δεν θυμάμαι τον τίτλο αλλά ίσως με μια αναζήτηση το βρεις. Αξίζει να το διαβάσεις γιατί είχαν ακουστεί πολλές και ενδιαφέρουσες απόψεις.

 

Η δική μου γνώμη (η οποία οφείλω να ομολογήσω έχει αλλάξει μετά από αρκετό ψάξιμο) είναι πως όσο πιο νωρίς ξεκινήσεις, τόσο καλύτερα είναι, ειδικά με την κατάλληλη δασκάλα - που ιδανικά θα έχει όρεξη για δουλειά, θα γνωρίζει καλά αγγλικά και θα έχει σωστή προφορά (να μην λέει το parents πάρεντς) ;) Η άποψη να αρχίζουν τα παιδιά αγγλικά όσο πιο αργά γίνεται είναι λανθασμένη γιατί μετά την ηλικία των 8 χρόνων δυσκολεύονται πολύ να αφομοιώσουν τους ήχους της ξένης γλώσσας, αφού όλοι οι ξένοι ήχοι φιλτράρονται μέσω της μητρικής. Επίσης πλέον στην αγορά όλα σχεδόν τα βιβλία των μικρών τάξεων απευθύνονται σε παιδιά 7-8 χρονών και τα τμήματα των φροντιστηρίων επίσης. Δεν ξέρω κατά πόσο ένα παιδί 9 ή 10 χρονών θα αισθάνεται άνετα με ένα βιβλίο που μιλάει για νεράιδες και ρομποτάκια.

 

Από την άλλη, όμως, αναρωτιέμαι: ωραία, μέχρι τη β'δημοτικού που είχαμε στο μυαλό μας να τον ξεκινήσουμε αγγλικά (με μοναδικό κριτήριο τι κάναμε εμείς στην ηλικία του, δηλαδή), πόσες φορές θα πάει pre-junior; Τρεις; Και όταν θα φτάσει η ώρα να μπει στις κανονικές τάξεις, θα μπει με τα παιδιά που ξεκινάνε από το μηδέν; Γιατί, σκέφτομαι, πως ούτε στο μηδέν θα είναι, αλλά ούτε και στο επίπεδο να πηδήξει τάξη και να ξεκινήσει από τη b-junior!

Αυτό πρέπει να το συζητήσεις με το ίδιο το φροντιστήριο για να σου πουν ποια είναι η τακτική τους. Μερικά φροντιστήρια βάζουν όλα τα παιδάκια μαζί σε ένα τμήμα και απλά αλλάζουν τα βιβλία από τη μία χρονιά στην άλλη. Άλλα φροντιστήρια έχουν χωριστές τάξεις αναλόγως με την ηλικία: ένα τμήμα για τα 4χρονα, ένα για τα 5χρονα, ένα για τα 6χρονα και μετά πας Junior A (Α προκαταρκτική). Εννοείται να προτιμήσεις φροντιστήριο που ακολουθεί τη δεύτερη οδό. Μερικά φροντιστήρια επίσης βάζουν τα παιδάκια που έχουν κάνει Pre-Junior σε χωριστό τμήμα Junior A.

 

Μία λογική απάντηση είναι: άσ'το παιδάκι ήσυχο! Από την άλλη, δε λένε πως τα παιδιά είναι σφουγγάρια και να τους προσφέρουμε όσα ερεθίσματα μπορούμε;

Το "άσε το παιδάκι ήσυχο" είναι κατάλοιπο άλλων εποχών. Μπορεί κάποτε να ίσχυε, τότε που διδασκαλία αγγλικών σήμαινε θρανία, καρέκλες, πίνακα, κιμωλία και δασκάλα στην έδρα, ενώ τα παιδάκια που τα αφήναμε ήσυχα πέρναγαν τη μέρα τους παίζοντας στη γειτονιά με ένα τσούρμο άλλα παιδάκια. Στις μέρες μας τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι δραστηριότητες είναι διασκέδαση και το παιδί που το αφήνεις ήσυχο συνήθως κολλάει σε μια οθόνη και βλέπει άλλα παιδάκια μόνο όταν πάει στον παιδότοπο.

 

Το καλό με τα τμήματα Pre-Junior είναι ότι είναι αρκετά οικονομικά, οπότε αν ξεκινήσετε και δείτε ότι δεν σας αρέσει μπορείτε απλά να σταματήσετε χωρίς δεύτερη σκέψη.

Link to comment
Share on other sites

Μόλις πόσταρα την απάντησή μου, χαζεύοντας σε ένα μαμαδογκρουπ στο Facebook βρήκα αυτό το άρθρο της παιδοψυχολόγου Αλεξάνδρας Καππάτου. Είναι σύντομο, οπότε το παραθέτω αυτούσιο (μιας και ζήτησες γνώμες ειδικών).

 

Τα έντονα γράμματα είναι δικά μου για να τονίσω τα σημεία με τα οποία συμφωνώ ιδιαιτέρως.

 

Πότε να ξεκινήσει το παιδί μου μία ξένη γλώσσα;

 

Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας κ. Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει:

 

Βασική προϋπόθεση για να μπορέσει ένα παιδί να κατανοήσει και να μάθει μια ξένη γλώσσα είναι η απόκτηση όσο το δυνατόν περισσότερων γνώσεων στη μητρική γλώσσα.

 

Συνήθως τα παιδιά ηλικίας 5-6 χρόνων κατέχουν ένα λεξιλόγιο στη μητρική τους γλώσσα που περιλαμβάνει περισσότερες από 2000 λέξεις. Αποτελέσματα ερευνών καταλήγουν ότι η ακουστική αντίληψη ενός παιδιού είναι πολύ καλή από τα 3-6 χρόνια. Το παιδί χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις του σε αυτή την ηλικία είναι πολύ εύκολο να μάθει μια ξένη γλώσσα και μάλιστα πολύ γρήγορα με το τραγούδι, το παραμύθι και το παιχνίδι όπως άλλωστε μαθαίνει και τη μητρική.

 

Τι πρέπει να κάνετε

 

Για να γίνει με επιτυχία η μύηση του παιδιού στην ξένη γλώσσα το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες του. Η χρήση εικόνας και ήχου είναι αποφασιστικής σημασίας για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Εάν μιλάτε άριστα μια ξένη γλώσσα μπορείτε αρχικά να βοηθήσετε το παιδί σας να εξοικειωθεί με τη γλώσσα αυτή και να εμπλουτίσει σταδιακά το λεξιλόγιό του. Υπάρχουν πολλά απλά και όμορφα παραμυθάκια με εικόνες που διευκολύνουν το παιδί να κατανοήσει την ιστορία που ακούει στη ξένη γλώσσα. Μπορείτε ακόμα να πλαισιώνετε το διάβασμα με άλλες δραστηριότητες. Προτιμήστε όμως το βασικό ρόλο της εκμάθησης της ξένης γλώσσας να αναλαμβάνουν δάσκαλοι που είναι εξειδικευμένοι σε αυτή.

 

Στην ηλικία των 7-8 χρόνων τα παιδιά βρίσκονται πλέον σε καλό επίπεδο γλωσσικής ωρίμανσης και μπορούν να ξεκινήσουν τη συστηματική εκμάθηση της ξένης γλώσσας με τα καλύτερα αποτελέσματα.

 

Αλεξάνδρα Καππάτου, Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος

Link to comment
Share on other sites

To διάβασα χτες συγκεκριμένα το άρθρο αυτό, αλλά προσωπικά, δεν μου έλυσε τον προβληματισμό μου, να αρχίσω στα 7 ή στα 8......σε συζήτηση με την πρώην αφεντικίνα μου προχτές, μου έλεγε πόσες μαμάδες παρακαλάνε να τα γράψουν δευτέρα δημοτικού και ζητάνε λέει και τμήμα a και b junior μαζί..... στους κύκλους των φροντιστηρίων ξέρουμε πολύ καλά πως όλα αυτά είναι μαμάδων έργα και όχι ανάγκες των παιδιών....

Κι εμείς θα ξεκινήσουμε μαζί στο σπίτι φέτος (δευτέρα) χαλαρά, πιθανότατα μόνο την pre junior.....και τρίτη κανονικά.

Link to comment
Share on other sites

Bρε κορίτσια γιατί τόση βιασύνη.....? η τρίτη δημοτικού θυμάμαι ειναι η τάξη που πηγαίναμε πάντα όλα τα παιδιά και το ίδιο θα κάνω και εγω στο δικό μου. Με το να ξεκινήσεις ένα παιδάκι στην α και στη β δημοτικού αγγλικά δεν νομίζω οτι κερδιζει το παιδί κάτι. Θα μπορούσατε να το βάζατε στην τριτη δημοτικού και να του κάνετε και το καλοκαίρι και κάποιο εντατικό μάθημα και να ΄΄πηδήσει΄΄ χρονιά. Προσοχή στο πόσο φορτώνουμε τα παιδιά μας !! Μην ξεχνάτε οτι σ αυτες τις ηλικίες τα παιδιά ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ να έχουν ελεύθερο χρόνο να ειναι παιδιά και οχι ρομποτ! Οι περισσότεροι γονείς κάνουν το λαθος και μπαίνουν στο τρυπάκι επειδη βλέπουν αλλους γονεις να το κάνουν αυτό και αισθάνοντε πιθανον αμήχανα οτι το δικό τους παιδί μένει πίσω. Δεν ειναι ετσι! το παιδί όσο έξυπνο και να είναι , οσο σουπερ ντουπερ μαθητής είναι , όσο και τα ΄΄παίρνει΄΄ ολα με την πρώτη ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙ! Ακόμα και αν το παιδάκι σας σας το ζητάει επίμονα συμβουλέψτε το και καθοδηγήστε το στην ιεραρχία του στόχου του. Στόχος του είναι τα Αγγλικά? Θα φτάσει αφου πρώτα μάθει σωστά τα Ελληνικά του. Αφήστε το να παίξει, να έχει χρόνο, να εμπεδώσει τα πρώτα 2 σχολικά χρόνια της ζωής του στο σχολείο του που ειναι ο μικρός θάλαμος της ζωής του και σιγά σιγά αφου το παιδί εχει δίψα για οποιαδήποτε μορφή γνώσης ας το βάζουμε αλλα σιγά σιγά , όχι ολα μαζί.

Δεν κάνω καμία μομφή και καμία κριτική σε μανούλες που τα πηγαίνετε ήδη, απλά ειναι μια απορία που θα την έλεγα και σε κάποια μαμα που θα την έβλεπα στις κούνιες. :)

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

To διάβασα χτες συγκεκριμένα το άρθρο αυτό, αλλά προσωπικά, δεν μου έλυσε τον προβληματισμό μου, να αρχίσω στα 7 ή στα 8......

Ο λόγος που δεν σου έλυσε τον προβληματισμό σου είναι επειδή δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό που ρωτάς :) Μόνο εσύ ξέρεις το δικό σου παιδί και αν είναι έτοιμο να ξεκινήσει τη συστηματική μάθηση της ξένης γλώσσας - αν έχει κατακτήσει τη χρήση του μολυβιού, αν πηγαίνει καλά στο σχολείο, αν έχει διάθεση να μάθει αγγλικά, αν είναι έτοιμος για λίγο παραπάνω διάβασμα. Στην τελική όλα τα παιδάκια είναι έτοιμα να μάθουν συστηματικά μια ξένη γλώσσα στην ηλικία των 7 χρονών, αυτό που διαφέρει είναι ο βαθμός υποστήριξης που χρειάζονται από το φροντιστήριο και τους γονείς. Όσο μικρότερο είναι το παιδί, τόσο μεγαλύτερη υποστήριξη χρειάζεται, χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ότι όλα τα 7χρονα χρειάζονται την ίδια υποστήριξη ή μεγαλύτερη υποστήριξη από όλα τα 8χρονα. Ξέρω και παιδάκια που ξεκίνησαν αγγλικά στην Α Δημοτικού και μερικά τα έχουν καταφέρει πολύ καλά, ενώ σε κάποια άλλα ο φόρτος εργασίας φάνηκε πολύς.

 

Οπότε η απάντηση στην δική σου ερώτηση, να αρχίσουμε στη Β' ή στη Γ΄Δημοτικού είναι απλή: how long is a piece of string ;)

 

Αλλά αφού θα του κάνεις εσύ αγγλικά δεν ξέρω γιατί στρεσάρεσαι. Πολύ σύντομα θα δεις από το αποτέλεσμα αν έχεις πάρει τη σωστή απόφαση ή όχι.

 

σε συζήτηση με την πρώην αφεντικίνα μου προχτές, μου έλεγε πόσες μαμάδες παρακαλάνε να τα γράψουν δευτέρα δημοτικού και ζητάνε λέει και τμήμα a και b junior μαζί..... στους κύκλους των φροντιστηρίων ξέρουμε πολύ καλά πως όλα αυτά είναι μαμάδων έργα και όχι ανάγκες των παιδιών....

Τι τους απαντάει η αφεντικίνα;

Link to comment
Share on other sites

Εμείς φέτος πάμε πρώτη δημοτικού και θα κάνουμε αγγλικά στο σχολείο- ήδη χτες μου έλεγε οτι γνώρισαν τον δάσκαλο αγγλικών και τους έμαθε το hello (το ξέραμε ήδη βέβαια αλλά είχε πλάκα που μας το έλεγε) χαχα

 

Επίσης στο στενό οικογενειακό μας κύκλο (ο άντρας μου της αδερφής μου) υπάρχει ένας ξενόγλωσσος και μεταξύ μας μιλάμε αγγλικά μέχρι να μάθει ελληνικά ο ίδιος. Η μικρή δυσανασχετεί που δε καταλαβαίνει τι λέμε και προσπαθεί να μιλήσει και αυτή....τον αγαπάει και πολύ και προσπαθεί να συνεννοηθεί μαζί του με ελληνικά και νοήματα, έχει πολύ πλάκα.

 

Οπότε, θα την γράψω στο φροντιστήριο που είναι δίπλα στο σπίτι μου και έχει δωρεάν την pre junior για να έρθει σε επαφή με τη γλώσσα- τα μαθηματα ξεκινάνε τον Νοέμβρη επίτηδες και είναι μόνο μία ώρα τη βδομάδα, πήγαινε και ένας φίλος μας πέρισυ και έμαθε αρκετές λεξούλες μέσα από το παιχνίδι ( δεν είχανε διαβάσματα και γραψίματα).

Θέλω να τσεκάρω λίγο και το φροντιστήριο και τη δασκάλα για να αποφασίσω αν θα πάει εκεί όταν αρχίσει κανονικά ή αν θα κάνουμε ιδιαίτερα στη μεση της δευτέρας δημοτικού.

 

Δεν με ενδιαφέρει πότε θα πάρει το lower, θέλω όμως να έρθει σε επαφή με τη γλώσσα, να την αγαπήσει και να την νιώθει σαν δεύτερη της γλώσσα. Να ταξιδέψουμε στο Λονδίνο να δει απο κοντά τους ανθρώπους και τον πολιτισμό και τη χώρα. Ολα αυτά θα ήθελα να μπορέσω να δώσω στην κόρη μου όσο αναφορά την εκμάθηση των Αγγλικών. Αν θα τα καταφέρω δε ξέρω αλλά αυτά θα ήθελα.

Ελπίζω βέβαια να αγαπήσει τη γλώσσα όπως και εγώ, αν όχι θα δούμε τι θα κάνουμε τότε.

Link to comment
Share on other sites

Bρε κορίτσια γιατί τόση βιασύνη.....? η τρίτη δημοτικού θυμάμαι ειναι η τάξη που πηγαίναμε πάντα όλα τα παιδιά και το ίδιο θα κάνω και εγω στο δικό μου. Με το να ξεκινήσεις ένα παιδάκι στην α και στη β δημοτικού αγγλικά δεν νομίζω οτι κερδιζει το παιδί κάτι. Θα μπορούσατε να το βάζατε στην τριτη δημοτικού και να του κάνετε και το καλοκαίρι και κάποιο εντατικό μάθημα και να ΄΄πηδήσει΄΄ χρονιά.

Αυτό είναι μια λύση η οποία δεν είναι απαραίτητα καλύτερη από το να αρχίσει το παιδί τα αγγλικά στην Β' Δημοτικού και θα σου πω γιατί.

 

Σημειώνω εδώ ότι παλιότερα είχα δουλέψει για πολλά χρόνια ως καθηγήτρια σε φροντιστήριο και τα τελευταία δύο καλοκαίρια έχω έρθει στην Ελλάδα και έχω δουλέψει καλοκαιρινά τμήματα, οπότε έχω δει πολλά παιδάκια να "πηδάνε" χρονιά το καλοκαίρι.

 

Το καλοκαίρι κορίτσια είναι ΠΟΛΥ κουραστικό, ειδικά στην Αθήνα. Κατ' αρχήν συρρικνώνεις τις διακοπές του παιδιού στον ένα μήνα από τρεις μήνες που είναι κανονικά. Δεύτερον τους υπόλοιπους δύο μήνες το υποχρεώνεις να έχει καθημερινό διάβασμα και παρακολούθηση - και αυτά με το υδράργυρο κολλημένο στο 30+ και μύρια πράγματα να αποσπάσουν την προσοχή του: επισκέψεις από ξαδέλφια, αδερφάκια που θέλουν να πάνε στην πλατεία, μουντιάλ, μουντομπάσκετ κλπ. Συρρικνώνεις και τις ώρες διδασκαλίας (γιατί πώς να χωρέσεις 8 μήνες δουλειάς σε δύο) με αποτέλεσμα το παιδί να μην διδάσκεται το ίδιο υλικό που διδάσκεται ένα παιδί που κάνει τη χρονιά μέσα στο ακαδημαϊκό έτος αλλά και να μην έχει τις ίδιες ευκαιρίες να εξασκήσει τη γραφή και την ανάγνωση.

 

Το παιδάκι που ξεκινάει πιο αργά με σκοπό να πηδήξει τάξη έχει το εξής δίλημμα: να πηδήξει την ακριβώς επόμενη τάξη και να χάσει την ευκαιρία για διορθωτικές κινήσεις και μια γερή επανάληψη και εμπέδωση της ύλης (αυτός είναι ο ρόλος της Junior B), να πηδήξει την Elementary A και να περάσει στα γρήγορα όλη τη βασική γραμματική (απόφαση μόνο για πολύ δυνατούς μαθητές - τι γίνεται αν ο δικός σου δεν είναι από τους δυνατούς) ή να πηδήξει κάποια από τις επόμενες χρονιές και να περάσει μαύρο καλοκαίρι, συν τη μείωση της ύλης; Και η απόφαση που καλείται να πάρει ο γονιός είναι πόσο αξίζει ένας ακόμα χρόνος "ξεγνοιασιάς". Αξίζει περισσότερο ή λιγότερο από ένα χαμένο καλοκαίρι και την πίεση της επόμενης χρονιάς (τα παιδιά που πηδάνε τάξη το καλοκαίρι τσιτώνονται την επόμενη χρονιά όπως είναι λογικό και αναμενόμενο).

 

Οπότε τα σκέφτεσαι όλα αυτά και τα συνυπολογίζεις και αναλόγως παίρνεις απόφαση για το παιδί σου. Προσωπικά δεν είμαι σίγουρη τι θα κερδίσει ένα δευτεράκι αν δεν κάνει αγγλικά - 3 ώρες μάθημα την εβδομάδα και 1 ώρα διάβασμα περίπου, σύνολο 4 ώρες την εβδομάδα. Πώς θα χρησιμοποιηθούν αυτές οι ώρες; Θα πηγαίνει στην παιδική χαρά δύο φορές την εβδομάδα ανελλιπώς; Θα παίζει με άλλα παιδάκια στην αλάνα; Ή απλά θα δει περισσότερη τηλεόραση και θα κάνει περισσότερη επανάληψη για το σχολείο;

 

Σε αυτά τα θέματα παίζει μεγάλο ρόλο ο παράγοντας γονιός (πώς θα υποστηρίξει το παιδί) και ο παράγοντας παιδί (πόσες ικανότητες και πόση διάθεση έχει). Όλες οι αποφάσεις έχουν τα υπέρ τους και τα κατά τους, και κατά περίπτωση η σωστή απόφαση διαφέρει. Για το δικό μου παιδί μπορεί να είναι καλό να ξεκινήσει στη Δευτέρα, για το δικό σου μπορεί να είναι καλό να ξεκινήσει στη Τρίτη, για ένα άλλο ίσως είναι καλύτερα να πάει πιο νωρίς ή να περιμένει ένα χρόνο ακόμα. Το βασικό είναι να επιλέξεις ένα καλό φροντιστήριο που θα καθοδηγήσει σωστά το παιδί, θα του δώσει γερές βάσεις και θα κάνει τη μάθηση διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα. Αυτή θα έπρεπε να είναι η συζήτηση κατά τη γνώμη μου και όχι αν θα ξεκινήσει στη Β ή στη Γ δημοτικού.

 

Οπότε, θα την γράψω στο φροντιστήριο που είναι δίπλα στο σπίτι μου και έχει δωρεάν την pre junior για να έρθει σε επαφή με τη γλώσσα- τα μαθηματα ξεκινάνε τον Νοέμβρη επίτηδες και είναι μόνο μία ώρα τη βδομάδα, πήγαινε και ένας φίλος μας πέρισυ και έμαθε αρκετές λεξούλες μέσα από το παιχνίδι ( δεν είχανε διαβάσματα και γραψίματα).

Θέλω να τσεκάρω λίγο και το φροντιστήριο και τη δασκάλα για να αποφασίσω αν θα πάει εκεί όταν αρχίσει κανονικά ή αν θα κάνουμε ιδιαίτερα στη μεση της δευτέρας δημοτικού.

Πολύ σωστή σε βρίσκω ως προς το τσεκάρισμα. Διαφωνώ με τα ιδιαίτερα. Αν δεν σου αρέσει το φροντιστήριο, διάλεξε ένα άλλο. Υπάρχουν αρκετά καλά φροντιστήρια που κάνουν θαυμάσια πράγματα για τα παιδιά, πράγματα που δεν μπορείς να κάνεις στο ιδιαίτερο. Ψάξε στην περιοχή σου, σίγουρα θα βρεις.

 

Δεν με ενδιαφέρει πότε θα πάρει το lower, θέλω όμως να έρθει σε επαφή με τη γλώσσα, να την αγαπήσει και να την νιώθει σαν δεύτερη της γλώσσα. Να ταξιδέψουμε στο Λονδίνο να δει απο κοντά τους ανθρώπους και τον πολιτισμό και τη χώρα. Ολα αυτά θα ήθελα να μπορέσω να δώσω στην κόρη μου όσο αναφορά την εκμάθηση των Αγγλικών. Αν θα τα καταφέρω δε ξέρω αλλά αυτά θα ήθελα.

Έχεις πιάσει το νόημα Μαρίτα :)

Link to comment
Share on other sites

Ο λόγος που δεν σου έλυσε τον προβληματισμό σου είναι επειδή δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό που ρωτάς :) Μόνο εσύ ξέρεις το δικό σου παιδί και αν είναι έτοιμο να ξεκινήσει τη συστηματική μάθηση της ξένης γλώσσας - αν έχει κατακτήσει τη χρήση του μολυβιού, αν πηγαίνει καλά στο σχολείο, αν έχει διάθεση να μάθει αγγλικά, αν είναι έτοιμος για λίγο παραπάνω διάβασμα. Στην τελική όλα τα παιδάκια είναι έτοιμα να μάθουν συστηματικά μια ξένη γλώσσα στην ηλικία των 7 χρονών, αυτό που διαφέρει είναι ο βαθμός υποστήριξης που χρειάζονται από το φροντιστήριο και τους γονείς. Όσο μικρότερο είναι το παιδί, τόσο μεγαλύτερη υποστήριξη χρειάζεται, χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ότι όλα τα 7χρονα χρειάζονται την ίδια υποστήριξη ή μεγαλύτερη υποστήριξη από όλα τα 8χρονα. Ξέρω και παιδάκια που ξεκίνησαν αγγλικά στην Α Δημοτικού και μερικά τα έχουν καταφέρει πολύ καλά, ενώ σε κάποια άλλα ο φόρτος εργασίας φάνηκε πολύς.

 

Οπότε η απάντηση στην δική σου ερώτηση, να αρχίσουμε στη Β' ή στη Γ΄Δημοτικού είναι απλή: how long is a piece of string ;)

 

Αλλά αφού θα του κάνεις εσύ αγγλικά δεν ξέρω γιατί στρεσάρεσαι. Πολύ σύντομα θα δεις από το αποτέλεσμα αν έχεις πάρει τη σωστή απόφαση ή όχι.

 

 

Τι τους απαντάει η αφεντικίνα;

 

Τους απαντάει ότι δε χρειάζεται να βιάζονται φυσικά........όσο για μένα, ήθελα απλά μια γνώμη ειδικού όχι για τα αγγλικά, που το "έχω" το θέμα, αλλά για τα ελληνικά. ΔΛΔ αν η Τρίτη δημοτικού είναι τόσο δύσκολη όσο λένε, θα ήθελα το παιδί μου να ξεκινήσει αγγλικά νωρίτερα. Αν όμως κάποιος ειδικός μου έλεγε πως στη Δευτέρα δεν έχουν κατακτήσει ακόμα πλήρως την ελληνική, θα περίμενα....τεσπα σ αυτή τη χώρα όλοι ειδικοί είναι! Το σίγουρο είναι πως αφού θα το αναλάβω εγώ, αν τραβάει, προχωρώ, αν όχι, πάω λάου λάου ή και διακόπτω.

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσια, ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.

 

Γενικά, είμαι κι εγώ στη φιλοσοφία της Μαρίτας, δηλαδή δεν κόπτομαι για το πότε θα πάρει το Lower, απλά θέλω να το φέρω σε επαφή με τη γλώσσα, όπως θα έκαναν άλλοι με το μπαλέτο ή με τη μουσική.

 

Όπως έγραψα πριν, θα τον ξεκινάγαμε στη δευτέρα δημοτικού, απλούστατα γιατί τότε ξεκινήσαμε και εμείς (και βόλεψε πολύ, γιατί πήραμε το Proficiency στην Α' Λυκείου, πριν ξεκινήσει στο φουλ η προετοιμασία για τις πανελλαδικές, που θα ήταν απίστευτο σκότωμα!). Απλά, αυτός ο πιτσιρίκος διαβάζει ήδη ελληνικά σαν μεγάλος και αγγλικά αρκετά ικανοποιητικά (χωρίς να ξέρει τι σημαίνουν τα πάντα, εννοείται). Οπότε νιώθω ότι, αν τον στείλουμε, θα υποστηρίξουμε το "ταλέντο" που έχει. (π.χ. διάβασε το "Amita motion" "αμίτα μότιον". Του εξηγήσαμε πώς διαβάζεται σωστά, και, σε ανύποπτη στιγμή, του έδειξα το "international" και το είπε ολόσωστα!)

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Απλά, αυτός ο πιτσιρίκος διαβάζει ήδη ελληνικά σαν μεγάλος και αγγλικά αρκετά ικανοποιητικά (χωρίς να ξέρει τι σημαίνουν τα πάντα, εννοείται). Οπότε νιώθω ότι, αν τον στείλουμε, θα υποστηρίξουμε το "ταλέντο" που έχει. (π.χ. διάβασε το "Amita motion" "αμίτα μότιον". Του εξηγήσαμε πώς διαβάζεται σωστά, και, σε ανύποπτη στιγμή, του έδειξα το "international" και το είπε ολόσωστα!)

Να τον στείλεις όπως και δήποτε αγγλικά! Αφού διαβάζει ήδη σημαίνει ότι έχει ενδιαφέρον για τα γράμματα, για τις λέξεις και για τη γλώσσα γενικά. Τα παιδιά τα ενθαρρύνουμε τα μέγιστα όσο τραβάνε, και ο δικός σου προφανώς τραβάει :D

 

Αν όμως κάποιος ειδικός μου έλεγε πως στη Δευτέρα δεν έχουν κατακτήσει ακόμα πλήρως την ελληνική, θα περίμενα....τεσπα σ αυτή τη χώρα όλοι ειδικοί είναι! Το σίγουρο είναι πως αφού θα το αναλάβω εγώ, αν τραβάει, προχωρώ, αν όχι, πάω λάου λάου ή και διακόπτω.

Δεν μπορεί να στο πει αυτό γιατί δεν είναι όλα τα δευτεράκια στο ίδιο επίπεδο. Καλύτερα να ρωτήσεις τη δική σας δασκάλα να σου πει πόσο δουλεμένο είναι το δικό σου παιδί σε σχέση με το μέσο όρο.

 

Το ίδιο πρόβλημα θα το έχεις (αν το έχεις) στην Πέμπτη δημοτικού, και στην Α Γυμνασίου, και στην Γ Γυμνασίου και στην Α Λυκείου. Τι θα κάνεις, θα σταματάς τα αγγλικά κάθε χρόνο μέχρι να περάσει η δύσκολη τάξη του σχολείου;

Link to comment
Share on other sites

Μανουλα για παντα.

 

Πισευω οτι ενα παιδακι που εχει ταλεντο στη γλωσσα θα το καλλιεργησει εξισου καλα ακομα και εαν ξεκινησει Αγγλικα στην Γ Δημοτικου.

Δεν νομιζω οτι θα του προσφερει κατι περισσοτερο σε αυτην την ηλικια.

Και επειδη και ο δικος μου 5 χρονων εχει ιδιαιτερη εφεση στη γλωσσα ,

μου περασε απο το μυαλο η ξενη γλωσσα αλλα κατεληξα οτι οι ηλικιες κατω των 6 ειναι μονο για παιχνιδι .Η γνωση μετα. Εχουν ολο το χρονο μπροστα τους για τις ξενες γλωσες.

 

 

Ισως για ενα παιδακι που δεν πηγαινε παιδικο. να ηταν μια καλη ενασχοληση η ξενη γλωσσα , εφοσον το παιδακι εδειχνε κλιση . Θα ηταν και μια ευκαιρια να βρισκεται και με αλλα παιδακια.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον.. Και εγω ελεγα να ξεκινησω τον Κ τωρα που ειναι δευτερα δημοτικου. Για αυτον θα ηταν η τριτη γλωσσα μια και παρακολουθει γαλλικο σχολειο και κανει 2 φορες την εβδομαδα (απο 4ωρες φετος) ελληνικα. Ομως...

Στο σχολειο η δασκαλα μας ειπε οτι περισυ πηγαν που αργα με αποτελεσμα ως ταξη να ειανι πιο πισω απο εκει που πρεπει, και επειδη στην τριτη θα εχουν αλλη δασκαλα πρεπει να τρεξουμε (ολοι μαζι - και οι γονεις) για να καλυφθουν τα κενα. Παραλληλα τα ελληνικα ειναι πλεον Σαββατο πρωι μακρια απο το σπιτι οποτε θελουμε 1μιση ωρα διαδρομη και 4 ωρες στο σχολειο. Επισης αρχισαμε μουσικη (η οποια ειναι απεναντι απο το σχολειο) και εχει και εκει εργασιες.

Στο προγραμμα μου ελεγα να κανουμε αγγλικα κανα μισαωρο καθε Σαββατο απογευμα. Το πρωτο μαθημα ομως δεν τον τραβηξε (τραβηξε ομως τον μικρο οποτε ισως το υλικο που πειρα δεν ηταν για επταχρονα?) το δευτερο το χασαμε γιατι πηγαμε να παιξουμε, το τριτο θα το χασουμε γιατι ο Δ θα παει σε παρτυ οποτε ο Κ θα πνιξει την ζηλια του στο playstation...

Δεν ειμαι εκπαιδευτικος... Ηδη προσπαθω να τον διαβασω γαλλικα και ελληνικα... Τα αγγλικα μαλλον θα τα αφησω. Μακαρι να βρισκαμε μια σχολη αλλα...

Link to comment
Share on other sites

Πισευω οτι ενα παιδακι που εχει ταλεντο στη γλωσσα θα το καλλιεργησει εξισου καλα ακομα και εαν ξεκινησει Αγγλικα στην Γ Δημοτικου.

Δεν νομιζω οτι θα του προσφερει κατι περισσοτερο σε αυτην την ηλικια.

Αυτό που του προσφέρει (πέρα από κοινωνικοποίηση κλπ) είναι την ευκαιρία να χτίσει βάσεις στην ξένη γλώσσα με τρόπο ανάλογο της μητρικής. Να μάθει τη γλώσσα φωνητικά, να μάθει τον ρυθμό της και να αφομοιώσει τους ήχους της, να πλουτίσει το λεξιλόγιό του, να δει την ξένη γλώσσα σαν παιχνίδι και να ενθαρρυνθεί να τη χρησιμοποιήσει και έξω από την τάξη (αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι οι γονείς θα δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες). Αν τα παιδιά δουλευτούν σωστά από άνθρωπο που γνωρίζει τη γλώσσα καλά, μπορούν να οφεληθούν πολύ σε θέματα προφοράς και λεξιλογίου. Αν οι γονείς τα στηρίξουν, μπορούν να μπουν στη διαδικασία διγλωσσίας. Στη χειρότερη περίπτωση, θα περάσουν καλά παίζοντας παιχνίδια και κάνοντας κατασκευές ενώ θα εξασκήσουν το αυτί τους και τη μνήμη τους.

 

Εντάξει, μη νομίζεις ότι τα παιδιά κάτω των 6 χρονών κάνουν "μάθημα". Όλη η δουλειά γίνεται μέσα από το παιχνίδι - κυβάκια, εικονίτσες, κατασκευές, ζωγραφιές, τραγουδάκια - βασικά αυτά που κάνουν και στον παιδικό αλλά με αγγλικά ;)

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτο με την προφορα εχεις δικιο.

Εχω προσεξει ποσο σωστα προφερει τις αγγλικες λεξεις ο μικρος μου και φανταζομαι ολα τα παιδακια. (οταν τις ακουει και σωστα φυσικα) .Η αληθεια μετα τα 8 η Αγγλικη προφορα μας δυσκολευει.

 

Ομως δεν νομιζω οτι υπαρχουν τμηματα Αγγλικων εδω στην Ελλαδα να λειτουργουν ετσι.

 

Οταν λες στηριξη απο το σπιτι εννοεις να μιλανε και οι γονεις Αγγλικα καποιες φορες??

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Σε αυτο με την προφορα εχεις δικιο.

Εχω προσεξει ποσο σωστα προφερει τις αγγλικες λεξεις ο μικρος μου και φανταζομαι ολα τα παιδακια. (οταν τις ακουει και σωστα φυσικα) .Η αληθεια μετα τα 8 η Αγγλικη προφορα μας δυσκολευει.

Τα παιδιά στις μικρές ηλικίες έχουν αυτί απίστευτο. Ότι και να τους πεις το αντιγράφουν σαν κασετόφωνα. Ο γιος μου μιλάει αγγλικά και ελληνικά με σωστή προφορά και στις δύο γλώσσες, μάλιστα όταν τον ρωτάς το όνομά του (που είναι ίδιο και στις δύο γλώσσες) το λέει με διαφορετική προφορά στην κάθε γλώσσα :mrgreen:

 

Έχουμε αρχίσει να μαθαίνουμε και γαλλικά στο πολύ χαλαρό και μου κάνει εντύπωση ότι λέει τις λέξεις με σωστή γαλλική προφορά ακόμα και τα φωνήματα που δεν υπάρχουν ούτε στα αγγλικά ούτε στα ελληνικά, όπως το ch και το eu.

 

Ομως δεν νομιζω οτι υπαρχουν τμηματα Αγγλικων εδω στην Ελλαδα να λειτουργουν ετσι.

Τι εννοείς όταν λες "έτσι"?

 

Οταν λες στηριξη απο το σπιτι εννοεις να μιλανε και οι γονεις Αγγλικα καποιες φορες??

Ναι, και επίσης να παρακολουθούν μαζί αγγλικά βιντεάκια, να διαβάζουν αγγλικά παραμύθια, να τραγουδάνε αγγλικά τραγούδια και να επιδιώκουν την επαφή με άλλα ξενόγλωσσα παιδάκια μέσω playgroups, play dates, εκδηλώσεων ξένων φορέων κλπ.

 

Ο κανόνας της διγλωσσίας είναι 5 ώρες επαφή με τη δεύτερη γλώσσα κάθε εβδομάδα. Οι τάξεις pre junior συνήθως είναι 1 ώρα την εβδομάδα, άρα λείπουν οι υπόλοιπες 4 ;)

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσια, ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.

 

Γενικά, είμαι κι εγώ στη φιλοσοφία της Μαρίτας, δηλαδή δεν κόπτομαι για το πότε θα πάρει το Lower, απλά θέλω να το φέρω σε επαφή με τη γλώσσα, όπως θα έκαναν άλλοι με το μπαλέτο ή με τη μουσική.

 

Όπως έγραψα πριν, θα τον ξεκινάγαμε στη δευτέρα δημοτικού, απλούστατα γιατί τότε ξεκινήσαμε και εμείς (και βόλεψε πολύ, γιατί πήραμε το Proficiency στην Α' Λυκείου, πριν ξεκινήσει στο φουλ η προετοιμασία για τις πανελλαδικές, που θα ήταν απίστευτο σκότωμα!). Απλά, αυτός ο πιτσιρίκος διαβάζει ήδη ελληνικά σαν μεγάλος και αγγλικά αρκετά ικανοποιητικά (χωρίς να ξέρει τι σημαίνουν τα πάντα, εννοείται). Οπότε νιώθω ότι, αν τον στείλουμε, θα υποστηρίξουμε το "ταλέντο" που έχει. (π.χ. διάβασε το "Amita motion" "αμίτα μότιον". Του εξηγήσαμε πώς διαβάζεται σωστά, και, σε ανύποπτη στιγμή, του έδειξα το "international" και το είπε ολόσωστα!)

 

Από αυτά που γράφεις, δε βρίσκω κανένα λόγο να μη γράψεις το παιδί στα αγγλικά, φαίνεται ότι έχει ''ταλέντο'' όπως λες και εσύ και μόνο καλό μπορείς να του κάνεις.

Και σε συνδυασμό με αυτά που αναφέρει η little monkey λίγο παραπάνω πιστεύω πως μπορούν να γίνουν θαύματα σε παιδιά που έχουν ύφεση στις ξένες γλώσσες.

 

Αυτό που του προσφέρει (πέρα από κοινωνικοποίηση κλπ) είναι την ευκαιρία να χτίσει βάσεις στην ξένη γλώσσα με τρόπο ανάλογο της μητρικής. Να μάθει τη γλώσσα φωνητικά, να μάθει τον ρυθμό της και να αφομοιώσει τους ήχους της, να πλουτίσει το λεξιλόγιό του, να δει την ξένη γλώσσα σαν παιχνίδι και να ενθαρρυνθεί να τη χρησιμοποιήσει και έξω από την τάξη (αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι οι γονείς θα δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες). Αν τα παιδιά δουλευτούν σωστά από άνθρωπο που γνωρίζει τη γλώσσα καλά, μπορούν να οφεληθούν πολύ σε θέματα προφοράς και λεξιλογίου. Αν οι γονείς τα στηρίξουν, μπορούν να μπουν στη διαδικασία διγλωσσίας. Στη χειρότερη περίπτωση, θα περάσουν καλά παίζοντας παιχνίδια και κάνοντας κατασκευές ενώ θα εξασκήσουν το αυτί τους και τη μνήμη τους.

 

Εντάξει, μη νομίζεις ότι τα παιδιά κάτω των 6 χρονών κάνουν "μάθημα". Όλη η δουλειά γίνεται μέσα από το παιχνίδι - κυβάκια, εικονίτσες, κατασκευές, ζωγραφιές, τραγουδάκια - βασικά αυτά που κάνουν και στον παιδικό αλλά με αγγλικά ;)

 

Συμφωνώ απόλυτα ειδικά με τη προφορά. Έτσι και αλλιώς με παιχνίδι μαθαίνονται όλα σε αυτές τις ηλικίες και αφομοιώνονται πιο εύκολα νομίζω.

Όπως και να έχει κακό δε πρόκειται να κάνει σε ένα παιδί που ήδη διαβάζει λέξεις στα αγγλικά και όπως φαίνεται του αρέσει πολύ!

Link to comment
Share on other sites

Μανουλα για παντα.

 

Πισευω οτι ενα παιδακι που εχει ταλεντο στη γλωσσα θα το καλλιεργησει εξισου καλα ακομα και εαν ξεκινησει Αγγλικα στην Γ Δημοτικου.

Δεν νομιζω οτι θα του προσφερει κατι περισσοτερο σε αυτην την ηλικια.

Και επειδη και ο δικος μου 5 χρονων εχει ιδιαιτερη εφεση στη γλωσσα ,

μου περασε απο το μυαλο η ξενη γλωσσα αλλα κατεληξα οτι οι ηλικιες κατω των 6 ειναι μονο για παιχνιδι .Η γνωση μετα. Εχουν ολο το χρονο μπροστα τους για τις ξενες γλωσες.

 

 

Ισως για ενα παιδακι που δεν πηγαινε παιδικο. να ηταν μια καλη ενασχοληση η ξενη γλωσσα , εφοσον το παιδακι εδειχνε κλιση . Θα ηταν και μια ευκαιρια να βρισκεται και με αλλα παιδακια.

 

Έχω κι εγώ τις ίδιες σκέψεις, γι'αυτό και είμαι διστακτική. Αλλά να σου πω και τι άλλο σκέφτομαι: όπως έγραψα, έχω πάρει Proficiency (του Cambridge). Ωστόσο, σε σχέση με άλλα άτομα με τα ίδια τυπικά προσόντα, έχω παρατηρήσει πολλές φορές ότι δεν έχω την ίδια άνεση στα αγγλικά της καθομιλουμένης. Κατά κάποιο τρόπο,νιώθω πως τα έμαθα "παπαγαλία", για να πάρω τα διπλώματα. Ίσως φταίει ότι οι γονείς μου ήξεραν ελάχιστα αγγλικά,οπότε στο σπίτι δεν τα καλλιεργούσαμε. Αντιθέτως, στα αγγλικά του επαγγέλματός μου πετάω, ακριβώς επειδή διαβάζω σχεδόν αποκλειστικά ξενόγλωσση βιβλιογραφία, σαν μέρος της καθημερινότητάς μου, χρόνια τώρα. Νομίζω, λοιπόν, ότι το παιδί ναι μεν θα μάθει γραμματική και συντακτικό όταν θα έρθει η ώρα (δευτέρα ή τρίτη δημοτικού), αλλά από τώρα θα μπουν οι βάσεις για να του βγουν, αύριο- μεθαύριο, τα αγγλικά φυσικά και αβίαστα.

Χώρια όλα τα υπόλοιπα που (τόσο ωραία) έγραψε η Little Monkey.

 

Επίσης, όχι, παίζει με παιδιάκια, γιατί πάει προνήπιο. Αλλιώς, θα τον έγραφα μέχρι και σουαχίλι!!! :rolleyes:

 

Παρεμπιπτόντως, Little Monkey, λες, δηλαδή, να αρχίσουμε να του μιλάμε και γαλλικά; Όταν του πέταξε ο άντρας μου κανα-δυο λέξεις, τον μάλωσα που "μπερδεύει το παιδί"! :)

 

Μαρίτα, ευχαριστώ για την ενθάρρυνση!

Link to comment
Share on other sites

Το ίδιο πρόβλημα θα το έχεις (αν το έχεις) στην Πέμπτη δημοτικού, και στην Α Γυμνασίου, και στην Γ Γυμνασίου και στην Α Λυκείου. Τι θα κάνεις, θα σταματάς τα αγγλικά κάθε χρόνο μέχρι να περάσει η δύσκολη τάξη του σχολείου;

 

Το ακριβώς αντίθετο είπα........να ξεκινήσω αγγλικά στην δευτέρα αν η τρίτη θεωρείται πιο δύσκολη........μια γενική έννοια έψαχνα, οι πιο πολλές μαμάδες λένε οτι η τρίτη λόγω ιστορίας και ξαφνικά αποστήθισης κειμένων είναι ζόρι......απότε γιατί δυο ζόρια μαζί, κάπως έτσι το σκέφτηκα......

Link to comment
Share on other sites

little monkey

με αυτα που μας γραφεις μαλλον πρεπει να αναθεωρησω.

Να μην χασει την ευκαιρια της προφορας.

Μαλιστα εχει τοσο ζηλο για την ξενη γλωσσα γιατι παρακινειται και απο εναν διγλωσσο φιλο του .

Οποτε ειναι λαθος που δεν τον ενθαρρυνουμε πιστευεις?

 

Αυτο με τα Αγγλικα παιχνιδια στο σπιτι ειναι πολυ ωραια ιδεα.

 

Ευχαριστουμε για τις πληροφοριες.

 

Oμως θα πρεπει να βρεθει και το καταλληλο φροντιστηριο, που πολυ φοβαμαι οτι δεν υπαρχει η εαν υπαρχει δεν θα λειτουργει σωστα, τουλαχιστον στην πολη μου.

 

Και ειμαι επιφυλακτικη γιατι περυσι οταν ηταν 4 χρονων ο μικρος μου , εκανα προσπαθεια σε αλλους 2 τομεις που τον ενδιεφεραν πολυ και απογοητευτηκα.

 

Ο ενας τομεας ηταν η Μουσικη προπαιδεια . Του αρεσει πολυ η μουσικη και

πηγαμε 2 φορες αλλα ειδα οτι δεν μαθαινε τιποτα περισσοτερο απο τα τραγουδακια που ηδη ηξερε απο εμας και τον παιδικο (η νηπιαγωγος στον παιδικο ηταν φοβερη ) . Το θεωρησα πολυ χασιμο χρονου και πεταμενα λεφτα. Σκεφτομαι για φετος η για την Α δημοτικου καλυτερα.

Για τα παιδακια που δεν πηγαιναν παιδικο ηταν καλα.

 

Και ο δευτερος τομεας ο στιβος. Ειχε τμηματα με την ηλικια του μικρου μου. Αλλα μονο στιβος δεν ηταν .

Τιποτα περισσοτερο απο τα ομαδικα παιχνιδια οπως στον παιδικο και μια απλη γυμναστικουλα.

Το μεταθεσαμε και αυτο σε κανα 2 χρονια .

 

Παλι πηραμε την ιδια απογοητευση και προτιμησαμε να πηγαινουμε μονοι μας στο σταδιο και να τρεχουμε και κανενα γυρο .

 

Πιστευω οτι τα μικρα τμημτα δημιουργουνται περισσοτερο για λογους εμπορικοτητας και οχι ουσιας.

Τουλαχιστον στην πολη μου.

Ετσι για να ικανοποιησουν την ματαιοδοξια τη δικη μας, να μας πιασουν και πελατες απο νωρις.

Γιαυτο δεν εχω πολυ εμπιστοσυνη.

 

Μανουλα για παντα

Κανε μια διερευνηση για το φροντιστηριο που εχεις δει.

Ισως να ειναι καλο . Δεν χανεις και τιποτα να δοκιμασεις.

Link to comment
Share on other sites

Το ακριβώς αντίθετο είπα........να ξεκινήσω αγγλικά στην δευτέρα αν η τρίτη θεωρείται πιο δύσκολη........μια γενική έννοια έψαχνα, οι πιο πολλές μαμάδες λένε οτι η τρίτη λόγω ιστορίας και ξαφνικά αποστήθισης κειμένων είναι ζόρι......απότε γιατί δυο ζόρια μαζί, κάπως έτσι το σκέφτηκα......

 

Απλώς μία επισήμανση άσχετη με την ξένη γλώσσα: Δεν αποστηθίζουν πλέον τα παιδιά. Τα βιβλία Ιστορίας και Θρησκευτικών της Γ' Δημοτικού δεν καλλιεργούν/ενισχύουν την αποστήθιση. Είναι μικρά κειμενάκια (1,5-2 σελίδες) και από κάτω έχουν ερωτήσεις, βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν αυτό που διαβάζουν και να το πουν με δικά τους λόγια.

Link to comment
Share on other sites

Ωραιο αρθρο. Πραγματικα πολυ ενδιαφερον.

 

Ομως νομιζω οτι θα πρεπει να ακουγαμε και την αποψη ενος λογοθεραπευτη η παιδιατρου , πως μπορει να επηρεασει αρνητικα η εκμαθηση τοσο νωρις μιας δευτερης γλωσσας. . Απο τα 2.

 

Λογοθεραπευτρια φιλη μου ειχε πει οτι δεν πρεπει να φορτωνουμε το παιδι σε μικρες ηλικιες με δυσκολο και πολυπλοκο λεξιλογιο. Οσο πιο απλες λεξεις, οσο πιο απλα κειμενα, απλες εικονες προσαρμοσμενα παντα στην ηλικια.

 

Ισως καποια κοπελα με την αντιστοιχη ειδικοτητα θα μπορουσε να κρινει καλυτερα ενα τετοιο αρθρο και να μας παρουσιαζε και την αλλη οψη. (Εαν υπαρχει).

 

Koιταξτε και εδω μια σχετικη συζητηση.

http://parents.org.gr/forum/showthread.php?t=69346&highlight=%EE%DD%ED%E5%F2+%E3%EB%FE%F3%F3%E5%F2&langid=1

Link to comment
Share on other sites

Απλώς μία επισήμανση άσχετη με την ξένη γλώσσα: Δεν αποστηθίζουν πλέον τα παιδιά. Τα βιβλία Ιστορίας και Θρησκευτικών της Γ' Δημοτικού δεν καλλιεργούν/ενισχύουν την αποστήθιση. Είναι μικρά κειμενάκια (1,5-2 σελίδες) και από κάτω έχουν ερωτήσεις, βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν αυτό που διαβάζουν και να το πουν με δικά τους λόγια.

 

Η γειτόνισσά μου έχει κοριτσάκι που πέρυσι ήτανε τριτάκι......λέει οτι την άρχισε αγγλικά στη δευτέρα γιατί η τρίτη είχε πολλά να αποστηθίσει και το παιδί θα κουραζόταν (έχει και μεγαλύτερη κόρη και ήξερε).......γι αυτό το είπα, δεν έχω ιδίαν άποψη.

Link to comment
Share on other sites

Τι ωραίο άρθρο!

 

Λεμονιά, το φροντιστήριο κάνει 2 ώρες την εβδομάδα (μία και μία, δηλαδή), και είναι διαδραστικό: κρύβει η δασκάλα κάρτες και τις βρίσκουν τα παιδιά-σε στυλ κρυμμένου θησαυρού- χρησιμοποιούν παιχνιδάκι κινητό τηλέφωνο για διαλόγους, πετάνε μπάλα το ένα στο άλλο για να πούνε με τη σειρά την αλφαβήτα και τους αριθμούς κτλ. Δε θα διαβάσουν ούτε θα γράψουν. Εμένα μου ακούστηκε καλό...

 

Ειλικρινά, πιστεύεις ότι στη διάρκεια της ειδικότητας παιδιατρικής μαθαίνουμε για το πότε ένα παιδί πρέπει να ξεκινήσει ξένη γλώσσα; :cool::cool::cool: Θα το πω στους συναδέλφους, να γελάσουμε! Εδώ δε μάθαμε ΠΟΤΕ για το θηλασμό!(ανήμερα Πάσχα πήρε εμένα μία επιμελήτριά μου,55 ετών, να με ρωτήσει αν ένα φάρμακο ήταν συμβατό με το θηλασμό, δεν είχε ακούσει ποτέ για το e-lactancia, βλέπεις...). Η Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία, ωστόσο, στο βιβλίο για γονείς "Caring for your baby and young child", στο υποκεφάλαιο "Stimulating child brain growth: your two year old", αναφέρει: "If you speak a foreign language, use it at home".

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...