Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

ούτε δημόσιο, ούτε ιδιωτικό(homeschooling)


Recommended Posts

Έχω παρακολουθήσει το θέμα απ'την αρχή και μπορώ να πω ότι έχω καλυφθεί απ'την Αλκυόν και από άλλες κοπέλες (άρα γιατί σας ζαλίζω... θα έσκαγα, όμως, αν δεν έγραφα;))

Ναι η δημόσια εκπαίδευση μπάζει από όλες τις πάντες αλλά ποια είναι η λύση η κατάργησή της ή η ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμισή της και η αντικατάστασή της με το homeschooling ή την ιδιωτική εκπαίδευση; Εδώ θα συμφωνήσω με το Μικάκι...

  miriki είπε:
Δε διαφωνώ με την εξασφάλιση της δυνατότητας, διαφωνώ με την νοοτροπία του συστήματος αυτού... Αν πάντως περνούσε από το δικό μου χέρι και έπρεπε εγώ να πάρω αποφάσεις, θα έριχνα το βάρος μου (και είναι αρκετό λόγω εγκυμοσύνης χε χε) στην ενίσχυση του δημοσίου σχολείου για όλα τα παιδιά και την εξασφάλιση όλων των υποδομών που είναι απαραίτητες για τη ολοκληρωμένη και ποιοτική λειτουργία του.

Και φυσικά να συμφωνήσω ότι το σχολείο δεν αποκλείει την δημιουργική απασχόληση του παιδιού απο τους γονείς αντιθέτως είναι απαραίτητη και πρέπει πάντα να συμβαδίζει!

 

Το τρίτο κοντό μου ανθρωπάκι τσουυυυυπ βγήκε στις 8/12/2011!!!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 1,1k
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

amaretto: Έτσι όπως θέτεις κάποια πράγματα το hs θυμίζει δημιουργική απασχόληση. Αυτό βέβαια γίνεται και είναι πιο έντονο σε γονείς που ενδιαφέρονται και που έχουν το χρόνο (αν δε συντρέχουν βιοποριστικά θέματα).

Όμως πιστεύω πως αν θεσμοθετηθεί ένας τέτοιος τρόπος εκπαίδευσης θα έχουμε τις εξής επιπτώσεις:

- Εγκληματικές ή άλλες φυσιογνωμίες θα βρουν χώρο για ανενόχλητη δράση και άνετη κάλυψη. (Το βάζω πρώτο γιατί είναι ένας τομέας που ανέφερα από την αρχή ως παράμετρο αλλά κανένας δεν ασχολήθηκε μαζί του).

- Επιλεγμένο κοινωνικό πλαίσιο εγείρει κοινωνικές ανισότητες. Το ίδιο για παράδειγμα φαίνεται και στα ιδιωτικά σχολεία (όπου υπάρχει μια οικονομική ελιτ κτλ).

 

Επίσης το hs νομίζω πως εμφανίζεται κάπως εξειδανικευμένο από τους υποστηρικτές του. Μιλούν όλοι για την περίπτωση που ο γονιός ενδιαφέρεται, είναι ικανός να αναλάβει, έχει τα ψυχικά και εκπαιδευτικά εφόδια για να ανταπεξέλθει σε ένα τέτοιο έργο. Όμως......... πρακτικά αυτό δε γίνεται.

 

π.χ. ένας γονιός που χτυπά το παιδί του για να το συνετήσει, πιστεύει πως αυτό είναι σωστό. Αν ασχοληθεί με hs.... η εκπαίδευση του παιδιού θα εμπεριέχει και σωματική βία. Επίσης ένας γονιός που δε γνωρίζει κάποια παιδαγωγικά θέματα (σε βάθος) και επομένως δεν μπορεί να τα βιώσει συνειδητά, είναι πολύ πιο εύκολο να παρεκτραπεί και να ασκήσει ψυχολογική βία ή άλλα μη θεμιτά μέσα προκειμένου να δείξει στο παιδί του κάποια πράγματα.

Γιατί λοιπόν αυτό να μην το αναλάβει ο ειδικός; Αυτός που έχει το αντίστοιχο πτυχίο και βρίσκεται στο σχολείο;

Αν πάμε στην περίπτωση που οι γονείς πάρουν κάποιον εκπαιδευτικό για να κάνει hs.... ουσιαστικά μιλάμε για μια μορφή ιδιωτικής εκπαίδευσης (κάποια το ανέφερε αυτό... αν δεν κάνω λάθος).

 

Θεοδώρα3: Το σύστημα των δεσμών δεν υποχρέωνε κανέναν να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις. Οι εξετάσεις τότε γίνονταν μετά το πέρας του σχολικού προγράμματος και αφού είχαν δωθεί όλα τα μαθήματα ενδοσχολικά.

Από εκεί και πέρα όποιος ήθελε να πάει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μπορούσε να προετοιμαστεί με όποιο τρόπο ήθελε. Κατ' οίκον (ιδιαίτερα) ή σε φροντιστήριο ή και μόνος του.

Επίσης κανένας δεν υποχρέωνε κανέναν να το κάνει αυτό παράλληλα με την 3η λυκείου. Μπορούσε άνετα κάποιος να το κάνει ένα χρόνο αργότερα και με την ησυχία του, χωρίς σχολικές υποχρεώσεις.

Η επιλογή του σχολείου παράλληλα με το φροντιστήριο βαρύνει τους γονείς και μόνο αυτούς. Αυτοί αφέθηκαν στον ανταγωνισμό και στη βιασύνη για να προλάβουν τα παιδιά... (τι άραγε; )

 

Το σχολείο δέχεται στους κόλπους του όλα τα παιδιά. Αλλά αριστεύουν, άλλα είναι πιο μέτρια κι άλλα αδιάφορα. Στα πλαίσια μιας ευνομούμενης κοινωνίας και μιας κοινωνίας ισότητας ορθώς δεν αποκλείονται παιδιά από την εκπαίδευση λόγω "κακής" σχολικής επίδοσης. Δε φταίει το σχολείο αν κάποιοι μαθητές είναι πιο αδιάφοροι. Οφείλει, στο βαθμό που του είναι δυνατό, να παρέχει και για αυτούς τη γνώση. Αυτός είναι όμως ο βασικός λόγος που το σχολείο κινείται με άλλο ρυθμό.

 

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στο σχολείο οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αδιάφοροι και με μόνο μέλημα να μεταδώσουν "ξερές" γνώσεις. Οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι, συχνά γονείς οι ίδιοι, με ανησυχίες και προβληματισμούς. Άνθρωποι που ενδιαφέρονται και θέλουν το καλό όλων των παιδιών. Άνθρωποι που έχουν καταρτηστεί για το αντικείμενο που θα διδάξουν και παράλληλα εκπαιδευμένοι (όσο αυτό είναι δυνατόν) για τον τρόπο με τον οποίο θα το διδάξουν. Η ιδιοσυγκρασία ενός εκπαιδευτικού είναι σίγουρα κάτι που παίζει σημαντικό ρόλο στο έργο του.

 

Όπως και να έχει ... πιστεύω πως το παιδί στα 6 του χρόνια είναι ικανό να γνωρίσει το σχολείο και όλο το φάσμα των διαφορετικών ή και ξένων προς αυτό συμπεριφορών και ασχολιών.

 

Ένα τελευταίο για τον έλεγχο στις παρέες (νομίζω η amaretto είπε κάτι σχετικό, αλλά δεν είμαι και σίγουρη): Οι γονείς έχουν τις ανησυχίες τους για τις "κακές συναναστροφές" και μας έλεγαν να μην κάνουμε παρέα με κάποια παιδιά.... Εμείς... υπακούγαμε πάντα; Ήταν πάντα αιτιολογημένες οι ανησυχίες τους; Προσωπικά έβλεπα τους γονείς μου να κρίνουν εντελώς διαφορετικά τους χαρακτήρες. Και τώρα στην ενήλικη ζωή μου εξακολουθώ να έχω το δικό μου κριτήριο και τις δικές μου αποφάσεις στις παρέες μου. Δε συμμορφώθηκα με τις συστάσεις των γονιών μου και πιστεύω πως πολύ καλά έκανα. Ακόμα και τώρα που τα βλέπω από την οπτική του γονιού, νομίζω πως είχα δίκιο τότε. Για αυτό πιστεύω πως το hs θα δημιουργήσει έναν κόσμο σε "γυάλα".

 

 

Η φίλη της Κατερίνα_Μ με έχει καλύψει σε όλο το φάσμα της τοποθέτησής της. Συμφωνώ απόλυτα.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Τωρα διαβασα το θεμα και οχι ολο.

 

Αλλα γραφω για να σας θυμισω οτι καλο - κακο το σχολειο, ειναι υποχρεωτικο.

 

Και φετος στα Γυμνασια τουλαχιστον της πολης μας, στο δικο μας σιγουρα, εκει που δουλευω δηλαδη, ηρθε μια κυρια απο την εισαγγελια νομιζω και της εδωσα προσωπικα εγω, τις καρτελλες οσων μαθητων δεν φοιτησαν φετος, που κυριως ειναι Αλβανοι, ενω ειναι κατεγεγραμμενοι για την υποχρεωτικη φοιτηση. Αυτη η κυρια κατεγραψε τα ονοματα και τα τηλεφωνα και ενημερωσε τον γυμνασιαρχη μας οτι θα γινει δικαστηριο και θα τον καλεσουν να καταθεσει. Γι' αυτο μου ζητησε μετα να του φωτοτυπησω τα στοιχεια των μαθητων αυτων για να τα εχει οταν κλητευτει.

 

Δεν ξερω τι εγινε μετα, τα παραπανω εγιναν την ανοιξη. Παντως απο οτι καταλαβα απο αυτο, η πολιτεια μας δεν υποστηριζει συνταγματικα την κατα οικον εκπαιδευση. Το συνταγμα υποστηριζει την υποχρεωτικη εκπαιδευση και ελεγχονται οι παραβασεις.

 

Δεν παιρνω θεση, το αναφερω για να γνωριζετε οτι υπαρχει και αυτο. Αν καποιος γνωριζει κανα παραθυρακι ή κατι αλλο διαφορετικο, ας μας το πει.

Εγω μετα απο αυτο θα το σκεφτομουν να κρατησω το παιδι μου σπιτι, στην Ελλαδιτσα μας ειμαστε, δυστυχως ή ευτυχως!

Πριν γράψεις, σκέψου!

Πριν κατακρίνεις, περίμενε!

Πριν προσευχηθείς, συγχώρα!

Πριν παραιτηθείς, προσπάθησε!

Link to comment
Share on other sites

Και στην Αγγλία γίνονται συστηματικά επιχειρήσεις "σκούπα" για τα παιδιά που τυχόν δεν λαμβάνουν εκπαίδευση. Πολλοί από τους homeschoolers επειδή έχουν μεταξύ τους ομοψυχία και έχουν λαβει τα μέτρα τους, αν τους σταματήσουν στο δρόμο κάνουν τα εξής: ζητούν το όνομα και την ιδιότητα του προσώπου που τους κάνει έλεγχο. Αν δεν είναι κανονικός αστυνομικός δεν είναι υποχρεωμένοι να δώσουν κανένα στοιχείο. Εάν από την άλλη είναι αστυνομικός είναι εφοδιασμένοι με μία κάρτα που έχουν φτιάξει οι homeschoolers (βλ site του αγγλικού οργανισμού education otherwise). Και πάλι όμως και να μην διαθέτουν αυτή την κάρτα, υπάρχει μία φόρμα την οποία έχει ο υπάλληλος που θα δηλωθεί το παιδί ότι φοιτά κάπου και στο σημείο που ζητείται ο τόπος φοίτησης γράφεται η διεύθυνση του σπιτιού του μαθητή ο οποίος ΛΑΜΒΑΝΕΙ εκπαίδευση. Ίσως οι αλβανοί αυτοί να μην λαμβάνουν καμία εκπαίδευση και γι αυτό η αποχή τους από το χώρο του δημοσίου σχολείου είναι φυσικά μεμπτή. Εϊναι όμως ανθρώπινο δικαίωμα το να διαλέγει ο γονιός τον τρόπο που θα μορφωθεί το παιδί του. Εφόσον αυτό γίνεται, τότε πολύ πιθανό κανείς δε θα μπορέσει νόμιμα να του στερήσει αυτό το δικαίωμα. Αυτό το αποδεικνύει η ευρεία εξάπλωση του homeschooling και στην Ευρώπη, ακόμα και σε χώρες που πολύ πρόσφατα το νομιμοποίησαν.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Δεν το γνωρίζει ο πολύς κόσμος γιατί δεν υπάρχει λόγος.

Ποιός θα παρατούσε τη δουλειά του για να ασχοληθεί;

Ποιός θα ήταν διατεθειμένος να θυσιάσει τη ζωή που κάνει;

Επίσης όσο περισσότεροι το κάνουν ποιός χάνει οικονομικά;

Δεν χάνουν όλοι αυτοί που θησαυρίζουν από το σχολικό θεσμό;

Μερικοί από αυτούς: πολυεθνικές με καταστήματα ρουχων, γιατί τα παιδιά αυτά δεν θα είχαν τόσο έντονη τη ανάγκη να φορέσουν ρούχα που είναι "in" και που είναι στη μόδα (φόρμες, τσάντες, παπούτσια κλπ)

Η κατοχή κινητού τηλεφώνου από τα παιδιά θα ήταν παντελώς χωρίς νόημα. Πόσο μάλλον της τάδε ακριβής και εντυπωσιακής συσκευής.

Τα παιχνίδια, για τα οποία ξοδεύουμε πολύ περισσότερα χρήματα, εάν δεν είχαμε αυτό το "θα μου πάρεις κι εμένα..;"

Τα ιδιωτικά σχολεία...

και άλλοι και άλλοι όσο το σκεφτεί κανείς.

Το homechooling δεν έχει κανείς λόγο να το διαφημίσει στην τηλεόραση και να ενημερωθεί ο κόσμος για την ύπαρξή του. Ειδικά εδώ στην Ελλάδα που ζούμε για το τι θα φορέσουμε, πού θα πάμε και πώς θα φανούμε στους άλλους. Αντίθετα υπάρχουν πολλοί λόγοι για να μην διαφημιστεί, και μάλιστα σκόπιμο είναι να μην μάθει κανείς τίποτα, και ίσως αν κάποιος θελήσει - τολμήσει να το κάνει να τον κυνηγήσουν κιόλας. Έχουν γίνει και αλλού αυτά ως ένα βαθμό. Όμως τα δικαστήρια εκεί δικαίωσαν τους γονείς που έκαναν homeschooling.

Το ίδιο δεν γίνεται και με τα εμβόλια;

Αυτοί που θα μπορούσαν να ωφεληθούν σίγουρα από το homeschooling είναι οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί. Αυτοί θα μπορούσαν να κάνουν ολόκληρη καριέρα σχεδιάζοντας, προτείνοντας και πουλώντας εκπαιδευτικά γνωστικά προγραμματα και δίνοντας παιδαγωγικές συμβουλές κατόπιν επίσκεψής τους στα παιδιά που διδάσκονται στο σπίτι. Για όποιον θέλει. Αυτά υπάρχουν. Σε ετούτο τον κόσμο που δεν είναι μόνο η Ελλάδα.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

  θεοδώρα3 είπε:

Δεν χάνουν όλοι αυτοί που θησαυρίζουν από το σχολικό θεσμό;

 

Ίσως να μην θίγονται και τόσο πολύ τα συμφέροντα τους, αν το κράτος έδινε στους γονείς "κουπόνια" για την αγορά εκπαιδευτικού υλικού. Όσο ελεύθερη κι αν ήταν η επιλογή, κάποιες εταιρείες θα είχαν μεγαλύτερο όφελος σε σχέση με άλλες. Θα γινόταν ό,τι γίνεται στα κυλικεία: υπάρχουν υποχρεωτικά κάποια προϊόντα που μπορεί να αγοράσει ο καθένας σε μια ελάχιστη τιμή και στα υπόλοιπα είδη έχουν πολλαπλάσιο κέρδος.

Όσο για τα υπόλοιπα "επιδεικτικά", τα κάνει ο κάθε γονιός με τέτοιον προσανατολισμό άνετα και στην παιδική χαρά - δηλαδή και πάλι θα ψώνιζαν ορισμένοι γονείς ακριβά και εντυπωσιακά προϊόντα.

Όχι ότι με νοιάζει το συμφέρον των εταιρειών, απλώς λέω ότι δεν θα είχαν λόγο να πολεμήσουν την ιδέα και την εφαρμογή.

"Θήλαζε και μη ερεύνα!"  Qw1Ep3.png

Link to comment
Share on other sites

Βρε κοριτσάκι μου γλυκό, τα δικά μου παιδιά τόοοοοοοοσο πια εξαίρεση είναι, που ούτε με φίρμες ασχολούνται, ούτε κινητό έχουν, ούτε έχουν απειληθεί από συμμορίες, ούτε προβληματισμένα τα βλέπω, ούτε, ούτε......... Για όνομα της Παναγίας.....Και το θεωρείς θυσία των γονέων να αναλάβουν το hs ενώ είναι μικρότερη θυσία να αναλάβουν να τα στηρίζουν μέσω ενός συνόλου ενεργειών διαπαιδαγώγισης που θα τα δυναμώσουν και θα τους δώσουν φτερά? Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω, αλλά πολύ θα ήθελα να μου μάθω, ποιά κακιά εμπειρία σε έχει κάνει τόσο απόλυτη. Παιδιά μαθητές δεν έχεις...εκπαίδευση σχολείου έλαβες.....δεν μπορώ να καταλάβω......

Και σιγά μην υπάρχουν ικανώς ισχυρά επιχειρήματα που να υποστηρίζουν οτι ο γονιός είναι καλύτερος "δάσκαλος" από το δάσκαλο.........Σηκώνω τα χέρια ψηλά μ'αυτές τις αντιλήψεις

Link to comment
Share on other sites

  θεοδώρα3 είπε:
Μερικοί από αυτούς: πολυεθνικές με καταστήματα ρουχων, γιατί τα παιδιά αυτά δεν θα είχαν τόσο έντονη τη ανάγκη να φορέσουν ρούχα που είναι "in" και που είναι στη μόδα (φόρμες, τσάντες, παπούτσια κλπ)

Η κατοχή κινητού τηλεφώνου από τα παιδιά θα ήταν παντελώς χωρίς νόημα. Πόσο μάλλον της τάδε ακριβής και εντυπωσιακής συσκευής.

Τα παιχνίδια, για τα οποία ξοδεύουμε πολύ περισσότερα χρήματα, εάν δεν είχαμε αυτό το "θα μου πάρεις κι εμένα..;"

Τα ιδιωτικά σχολεία...

 

Ωραίοι λόγοι να επιλέξει κανείς το hs.:cool: Έχω συγκλονιστεί.!

Ξέρετε υπάρχουν και πιο υγιείς τρόποι για να βάλεις στο παιδί σου κάποια όρια.

Ο δικός μου είναι 4, έχει καθημερινή επαφή με παιδάκια της ηλικίας του και παρόλα αυτά ξέρει τι θα πάρουμε πότε και πόσα.

Και μια που μιλάτε για Αγγλία οι έφηβοι που βλέπουμε να κάνουν τα όργια στα ελληνικά νησιά ποιοι είναι ? γιατί τα κάνουν ? μήπως λέω, μήπως κάτι φταίει στους τόσο κατά τα άλλα "ιδανικούς" πολιτισμούς τους ??

rQGhp3.png
Link to comment
Share on other sites

  θεοδώρα3 είπε:

Ποιός θα παρατούσε τη δουλειά του για να ασχοληθεί;

Ποιός θα ήταν διατεθειμένος να θυσιάσει τη ζωή που κάνει;

Διαφωνώ με τα παραπάνω επιχειρήματα. Είναι σα να υποννοείς πως οι γονείς που δεν σταματάν τη δουλειά τους και δεν αλλάζουν τον τρόπο ζωής τους δεν ενδιαφέρονται για τα παιδιά τους τόσο όσο όσοι επιλέγουν το homeschooling. Είναι επιλογή που κάνει ο γονιός. Ή σου ταιριάζει, είτε όχι.

  θεοδώρα3 είπε:
Επίσης όσο περισσότεροι το κάνουν ποιός χάνει οικονομικά;

Δεν χάνουν όλοι αυτοί που θησαυρίζουν από το σχολικό θεσμό;

Μερικοί από αυτούς: πολυεθνικές με καταστήματα ρουχων, γιατί τα παιδιά αυτά δεν θα είχαν τόσο έντονη τη ανάγκη να φορέσουν ρούχα που είναι "in" και που είναι στη μόδα (φόρμες, τσάντες, παπούτσια κλπ)

Η κατοχή κινητού τηλεφώνου από τα παιδιά θα ήταν παντελώς χωρίς νόημα. Πόσο μάλλον της τάδε ακριβής και εντυπωσιακής συσκευής.

Τα παιχνίδια, για τα οποία ξοδεύουμε πολύ περισσότερα χρήματα, εάν δεν είχαμε αυτό το "θα μου πάρεις κι εμένα..;"

Τα ιδιωτικά σχολεία...

και άλλοι και άλλοι όσο το σκεφτεί κανείς.

 

Τα παραπάνω μπορείς να τα αποφύγεις πολύ απλά μετακομίζοντας σε κάποιο χωριό, νομίζω. Δεν είναι απαραίτητο το homeschooling. Αλλά και εδώ στην Αθήνα μπορείς να επιλέξεις τρόπο ζωής που να προστατεύει τα παιδιά από επιρροές που δεν προτιμάς. Π.χ. μπορείς να επιλέξεις να μην έχεις τηλεόραση στο σπίτι

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Με το τελευταίο μήνυμα δεν είχα σκοπό να επιχειρηματολογήσω υπέρ του hs. Μόνο ήθελα να εξηγήσω γιατί δεν έχει γίνει γνωστό σε όλους όπως γίνονται τόσες και τόσες ανοησίες. Θα μπορούσε να είναι άλλη μία βλακεία που κάποιος τρελός την εφαρμόζει. Στην τηλεόραση που δείχνουν τα στραβά και αστεία του κόσμου δεν έχει ποτέ προβληθεί για μία στιγμή παρόλο που δεν είναι μόνο ένας άνθρωπος στον κόσμο που το κανει. Την "Πετρούλα" έχουμε δεν έχουμε τηλεόραση την ξέρουμε. Μας τη μάθανε με το τσιγκέλι ποια είναι.

Δεν θα το πολεμήσουν φυσικά τα οικονομικά συμφέροντα. Απλά δεν θα το υποστηρίξουν όπως γίνεται με τόσα και τόσα στοιχεία του life style που προωθούνται. Γιατί προκειμένου κάποιος που θέλει να ακολουθήσει αυτό...κάπου θα πρέπει να τα "ακουμπήσει". Πχ αν θες να είσαι φυσιολάτρης θα αγοράσεις ορειβατικά παπούτσια, ειδικό σακίδιο, ανάλογα ρούχα, θα αγοράσεις και το τζιπάκι σου, θα ταξιδέψεις με το αεροπλάνο για να δεις τους καταράχτες κλπ.

Από άλλους όμως ίσως πολεμηθεί. Εδώ δεν τολμάμε να γράψουμε μία ιδέα μας σε μία σελίδα του διαδυκτίου και...θα μείνει έτσι ένα τέτοιο εγχείρημα; Συνήθως μάλιστα όταν έχεις εφόδια, επιχειρήματα και τις καλύτερες προθέσεις και προυποθέσεις , τότε είναι που δεν κάνεις τίποτα.

Ελπίζω να καταφέρω να σας γράφω από κάποια ραχούλα τις εντυπώσεις μου από τις συνθήκες που μεγαλώνουν τα παιδιά εκεί.

Auf Wiedersehen!

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Προβληματίζομαι με την απάντηση της Κοριτσομάνας. Αν υπάρχουν παιδιά που μένουν χωρίς μόρφωση, τώρα που η φοίτηση είναι υποχρεωτική και πρέπει να κυνηγάει ο εισαγγελέας τους γονείς τους για να πάνε στο σχολείο, ας σκεφτούμε τι θα γίνει σε περίπτωση που θα τους δοθεί η δικαιολογία του homeschooling.

Ας σκεφτούμε λίγο και τους άλλους, αυτούς που θα πάρουμε "στο λαιμό μας" σε περίπτωση εφαρμογής του hs σε αυτή τη χώρα.

etCDp3.png hk8kp3.png

 

Η μαμά του Ευριπίδη και της Ιφιγένειας

Link to comment
Share on other sites

Ισως εχει ξαναειπωθει.. (δεν ξερω γιατι ναι μεν εχω δει το θεμα δυο φορες αλλα δεν το εχω διαβασει και γραμμη γραμμη..)

Και ισως φανω γραφικη.

Ομως αυτο που σημερα ονομαζουμε "αρχαιος ελληνικος πολιτισμος" στηριχθηκε κατα μεγαλο μερος σε ενα πραγμα.. Στο "σχολειο"..

Σε εκεινο το "σχολειο" κατω απο τα δεντρα, διπλα απο τις πηγες, στις πλατειες και στις αγορες..

Εκει που οι μεγαλοι μας φιλοσοφοι "διδασκαν" αυτα που ηξεραν στους νεοτερους..

δεν τα διδαξαν στο παιδι τους.. τα διδαξαν σε ομαδες.

Μονο μεσα απο την ομαδα μπορεις να πας παραπερα, να διευρυνεις τους οριζοντες σου.. Παλευουμε το παιδι μας να ειναι σε ομαδες.. στο σχολειο, στους προσκοπους, στην αθλητικη ομαδα, στην κατασκηνωση.. παντου κατι θα μαθει. κατι περα απο αυτο που μπορουμε να του μαθουμε εμεις ακομα κι αν εχουμε τελειωσει 22 πανεπιστημια.

Και το βασικο που θα μαθει ειναι να εχει λογο και αντιλογο. Να λεει τη γνωμη του ασχετα αν αυτη ειναι σωστη η λαθος.

Το σπιτι μου εχει μια σαλοτραπεζαρια, ενα μπανιο και τρεις κρεβατοκαμαρες.

Ο κοσμος εξω εχει χιλιαδες υπεροχα πραγματα που το παιδι μου για να τα δει και να τα μαθει πρεπει να βγει εξω απο το σπιτι μου. Και χιλιαδες ανθρωπους που εχουν κατι να του πουν.. σωστο η λαθος δεν εχει σημασια. Δουλεια μου ειναι να του μαθω εχει κριση να το ξεχωριζει.. οχι να του πω τα χιλιαδες πραγματα που δει και θα ακουσει απο χιλιαδες στοματα.

Και ας μην ξεχναμε οτι τα παιδια μας πολλα πραγματα τα ξερουν και μπορουν να τα κανουν καλυτερα απο μας.. Πως θα τους διδαξουμε και τι μεσα απο την ανεπαρκεια μας?

O5Lop2.png

kIP3p2.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 εβδομάδες μετά...

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Σχολική εκπαίδευση στο σπίτι...

 

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου θεωρούσα ιδανικότατη την σχολική εκπαίδευση στο σπίτι.

Ο λόγος:

Διψούσα για μάθηση, τα βιβλία ήταν αιώνιοι φίλοι μου, και έπρεπε να υπομένω 12 χρόνια (12 χρόνια!!!!!!!) υποχρεωτικής εκπαίδευσης από δασκάλους βαριεστημένους ΧΩΡΙΣ μεράκι, ΧΩΡΙΣ όρεξη για αυτό που κάνουν, ΧΩΡΙΣ γνώση, ΧΩΡΙΣ έμπνευση. Το μεγαλύτερο μέρος των φοιτητών των ελληνικών πανεπιστημίων περνάνε τις εξετάσεις με σκονάκια. Αυτοί είναι οι άνθρωποι που αύριο θα διδάξουν τα παιδιά μου!!! Είναι οι άνθρωποι που δίδαξαν εμένα για χρόνια ολόκληρα. Αυτό μου προκαλεί λύπη. :confused: Κατά βάθος, με εξοργίζει. :evil: Θα ήμουν τρομερά ευγνώμων εάν στο σχολείο μου (δημοτικό-γυμνάσιο-λύκειο) υπήρχε βιβλιοθήκη.:P

Άρα,

το να υπάρχει η δυνατότητα να διαλεχθούν οι δάσκαλοι που θα διδάξουν το κάθε τι ..φαντάζει να είναι μία καταπληκτική κατάσταση.

Ως αποτέλεσμα, μαθαίνεις πολλά περισσότερα πράγματα σε πολύ (μα Π Ο Λ Υ) λιγότερο χρόνο. Διότι, η σπατάλη χρόνου που γίνεται στα σχολεία είναι τρομακτική.

 

Τίθεται το ερώτημα:

Θα ήθελα να μπορεί ο οποισδήποτε Έλληνας γονιός ελεύθερα να διαλέγει τι θα μάθει το παιδί του?

Απάντηση:

Όχι.

Διότι: Μπορεί να υπάρξουν περιπτώσεις ανεύθυνων γονιών που να ζημιώσουν το παιδί τους με την τρέλα τους στερώντας τους κάποιες γνώσεις που έχουν τα υπόλοιπα παιδιά μιας κοινωνίας.

Παράδειγμα από την προσωπική μου εμπειρία: Γνωστικά αντικείμενα που ισχυρά ΔΕΝ ήθελα να τα διδαχθώ, όμως τα διδάχθηκα επειδή ήμουν υποχρεωμένη, και στο τέλος της σχολικής χρονιάς ένιωθα πραγματικά ευγνώμων που τα διδάχθηκα.

 

Βασικό μειονέκτημα της εκπαίδευσης στο σπίτι:

Απαιτεί μεγάλους πόρους χρόνου και χρήματος.

Αυτό δεν είναι σε θέση να το κάνουν όλοι οι γονείς!

Φέρνει μεγάλη κοινωνική αδικία!

Αντεπιχείρημα: Το δημόσιο σχολείο προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους. Αυτό είναι μύθος, δεν ισχύει στην πραγματικότητα, κατά τη γνώμη μου.

 

Άλλο μειονέκτημα της εκπαίδευσης στο σπίτι:

Μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις. Για να μην γίνει αυτό, χρειάζεται προσοχή.

Παράδειγμα πιθανής αρνητικής συνέπειας εκπαίδευσης στο σπίτι: Να μάθει το παιδί ότι όλα του προσφέρονται απλόχερα σε ανεξάντλητη ποσότητα και να γίνει κακομαθημένο. Σε αντίθεση με ένα παιδί στο οποίο δόθηκαν πολύ λιγότερες ευκαιρίες και ερεθίσματα, αλλά έγινε ένας ενήλικας με ζωντάνια, αποφασιστικότητα, υγεία, ανεπτυγμένες γνώσεις. (επισημάνθηκε πρώτα από την κυρία fenaki σε κάποιο από τα αρχικά μηνύματα)

 

Επιπλέον ερωτήματα:

Τι γίνεται στις χώρες όπου επιτρέπεται ελεύθερα στον καθένα να αναλάβει μόνος του την ευθύνη της εκπαίδευσης του παιδιού του χωρίς να το στείλει στο σχολείο;

Εάν η πρακτική γινόταν ένα εκτεταμένο και σχετικά σύνηθες φαινόμενο σε μία χώρα, τότε θα έφερνε δραματικές αλλαγές στην φύση και τον χαρακτήρα ολόκληρης της κοινωνίας, σωστά;

 

Συμπεράσματα:

1. Μία επίσημη απόφαση του κράτους σχετικά με το θέμα θα πρέπει να γίνει με πάρα πολύ προσοχή και να ληφθούν υπόψη οι προβλέψεις για το ποιό θα είναι μακρινό μέλλον που θα δημιουργήσει η κάθε νέα κατάσταση.

2. Θεοδώρα3, εάν κάνετε κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση μαζί με άλλους ανθρώπους τότε ίσως κάπου-κάπως-κάποτε να βρεθώ κι εγώ υποστηρικτής αυτής της προσπάθειας.

3. Κάποια άλλη στιγμή, εκτός απροόπτου, θα διαβάσω όλα τα μηνύματα.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 εβδομάδες μετά...

Τα παιδιά με αυτισμό είναι δυνατόν να τα εκπαιδεύουν οι γονείς στο σπίτι , ενώ τα υγιή όχι; Το παρακάτω άρθρο αναφέρεται στο πρόγραμμα με το οποίο κατ΄οίκον οι γονείς θα εκπαιδεύουν τα παιδιά τους. Είναι πολύ ειρωνικό αυτό το φαινόμενο.

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=9283&pubid=3470757

 

Εντωμεταξύ ιδού τι γίνεται στην Αυστραλία

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=63857

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Τριγυρίζει ένα ερώτημα στο μυαλό μου .....

Θα προτιμούσε κάποιος γονιός ένα μονοθέσιο σχολείο για το παιδί του ή ένα με δασκάλους για κάθε τάξη;

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Έχω την άποψη ότι σε μία τάξη δε χωράει εύκολα δεύτερος δάσκαλος. Είναι μακρυά από τα ελληνικά δεδομένα τουλαχιστον. Αλλά και εν έχω δει πουθενά να διδάσκει πάνω από ένας μέσα σε μία τάξη. Το μυαλό του ανθρώπου είναι φτιαγμένο να στρέφει την προσοχή του σε ένα πρόσωπο. Ο Πλάτωνας άλλωστε ακόμα και για τη μουσική έχει πει ότι η πολυφωνία είναι ακατάλληλη για την αγωγή των παιδιών.

Όταν όμως υπαρχουν σε μία τάξη δέκα παιδιά ή λιγότερα, τότε ακόμα και αν είναι διαφορετικής ηλικίας ένας δάσκαλος μπορεί άνετα και αποτελεσματικά να διδάξει πολλά πράγματα.

Αυτό γινόταν παλιά και γίνεται στα χωριά με λίγα παιδιά. Και χωρίς μάλιστα να γνωρίζουν οι δάσκαλοι περί σπειροειδών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που γνωρίζουν σήμερα και νομίζουν ότι είναι κάτι καινούριο και προχωρημένο.

Για όσους δε γνωρίζουν το πρόγραμμα σε σπειροειδές σχήμα (ελατήριο) σημαίνει ότι ένα θέμα διδάσκεται ξανά και ξανά και κάθε φορά προστίθεται κάτι καινούριο ή το ίδιο με διαφορετικό τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ικανότητες αντιλήψεως του παιδιού.

 

Για το θέμα της αποσχολειοποίησης παραπέμπω στο βιβλίο που δίνουν στο πανεπιστήμιο στα τμήματα που έχουν το μάθημα των παιδαγωγικών : "H εξέλιξη της παιδαγωγικής και διδακτικής σκέψης (17ος-20οςαι.). Εισαγωγή στην παιδαγωγική τ.Β΄. Παιδαγωγικά συστήματα" Αντ. Κ. Δανασσή - Αφεντάκη, καθηγητή φιλοσοφικής σχολής πανεπιστημίου Αθηνών, Δ΄έκδοση, Αθήνα 2000. Το τετευταίο καφάλαιο έχει τίτλο "Η αμφισβήτηση του σχολείου". Είτε συμφωνείτε είτε διαφωνείτε με το homeschooling έχει ενδιαφέρον η ανάγνωση του κεφαλαίου.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

  alcyon είπε:
Τριγυρίζει ένα ερώτημα στο μυαλό μου .....

Θα προτιμούσε κάποιος γονιός ένα μονοθέσιο σχολείο για το παιδί του ή ένα με δασκάλους για κάθε τάξη;

 

Εγώ σίγουρα θα προτιμούσα ένα πολυθέσιο, με όλα τα θετικά και τα αρνητικά του...

Link to comment
Share on other sites

Κι όμως στο μάθημα της πληροφορικής η διδασκαλία γίνεται με δύο καθηγητές. Δε ρώτησα όμως αυτό.

 

Η σκέψη μου ήταν πως ένα μονοθέσιο σχολείο είναι ίσως ότι πιο κοντινό έχουμε, από την εμπειρία μας, στο hs. Κι αναρωτιέμαι.... προτιμούμε ένα μονοθέσιο ή ένα πολυθέσιο σχολείο;

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Προτιμώ το μονοθέσιο όταν αυτό εχει λίγους μαθητές σε σχέση με ένα πολυθέσιο με εικοσιπέντε μαθητές στην τάξη. Το μονοθέσιο δίνει επιπλέον την ευκαιρία να συγχρωτίζονται παιδιά διαφόρων ηλικιών έστι ώστε να παίρνει ο καθένας ό,τι καλό έχει να του προσφέρει η παρουσία του άλλου. Πχ ένας μικρός μαθητής θα πάρει γνωσεις από το μεγαλύτερο και θα μάθει να συνεργάζεται πιο γρήγορα, ενώ ο μεγαλύτερος θα μάθει να είναι υπομονετικός με τους άλλους, να ενδιαφέρεται για τον πιο αδύναμο και μικρότερο, αλλά και γνωστικά θα επαναλαμβάνει πράγματα που πιθανόν είχε ξεχάσει και θα τα εμπεδίδει καλύτερα.

Εάν το πολυθέσιο είχε το πολύ δέκα μαθητές σε μία τάξη τότε θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματικό το μάθημα. Τότε θα ερχόταν σε συναγωνισμό με το μονοθεσιο όπως το έχουμε γνωρίσει στην ύπαιθρο. Αυτό όμως είναι κάτι που απέχει πολύ από την πραγματικότητα της πλειοψηφίας των σχολείων γενικά.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

  θεοδώρα3 είπε:
.................

Αυτό όμως είναι κάτι που απέχει πολύ από την πραγματικότητα της πλειοψηφίας των σχολείων γενικά.

 

Αυτό οφείλεται στους ίδιους τους γονείς. Οι ίδιοι προτιμούν να μετακομίσουν στην πόλη για να παρέχουν στο παιδί τους πρόσβαση σε πολυθέσια σχολεία και γενικά πρόσβαση σε δραστηριότητες. Ακόμα κι αν έχουν τη δυνατότητα του μονοθέσιου, δεν το προτιμούν.

 

Λίγοι είναι εκείνοι οι γονείς που μένουν πίσω και συνήθως δε δίνουν σημασία στην εκπαίδευση των παιδιών (θεωρούν πως άντε το παιδί να τελειώσει τα βασικά και μετά ... να πάει στα ζώα ή στα χωράφια). Από αυτούς τους λίγους... αν υπάρχει κάποιο παιδί που να ενδιαφέρεται... χμμμ δε γνωρίζω αν τελικά τα καταφέρνει να συνεχίσει. Σίγουρα υπάρχουν και τέτοια παιδιά που συνεχίζουν μια χαρά.

 

 

Μόλις θυμήθηκα πως είχα συμφοιτήτρια που πήγαινε σε μονοθέσιο σχολείο και μας έλεγε με καμάρι πως μπορούσε να λύσει ασκήσεις από μαθηματικά μεγαλύτερης τάξης (του δημοτικού). Αλλά για γυμνάσιο και λύκειο, φροντιστήρια κτλ πήγε στην κοντινότερη πόλη. Είναι και η μοναδική που γνωρίζω η οποία ξεκίνησε από μονοθέσιο σχολείο και έφτασε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και στην πράξη για να το επιτύχει αυτό πήγε στο κλασσικό σχολείο στην πόλη της.

 

Μια σκέψη είχα... κι απλά την έθεσα.

 

Θεοδώρα... όταν λες hs... για ποιες ηλικίες εννοείς; Προσχολικές; Αρχές του δημοτικού; Όλο το δημοτικό; Όλες τις τάξεις;

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Όταν μιλάμε για hs δεν είναι απαραίτητο να εννονούμε και κατάργηση του θεσμού των σχολείων. Το έχω γράψει και άλλες φορές αυτό. Πρέπει όμως όποιος νομίζει ότι θα βοηθηθεί από αυτό, σε όποια βαθμίδα της εκπαίδευσης και αν ανήκει να έχει τη δυνατότητα να το κάνει. Είτε σε όλες, είτε για μία χρονιά, είτε για κάποια χρόνια. Όσο νομίζει ότι είναι απαραίτητο γι αυτόν, ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του. Δεν κοστίζει τίποτα στο κράτος. Ίσα ίσα...μένουν και περισσότερες κενές θέσεις για τους μετανάστες που θέλει να μορφώσει.

Ήδη έχουμε δει διχασμούς στα σχολεία εξαιτίας τους. Δε λέω ότι φταίνε αυτοί. Άλλοι φταίνε. Αλλά πιστεύω ότι δεν είναι για το καλό της παιδείας η ανομοιομορφία μεταξύ των μαθητών σε βασικά θέματα όπως η γλώσσα και το θρήσκευμα. Και αυτό περί του να μάθουν τα παιδιά να ζουν σε πολυπολιτισμική κοινωνία είναι μια μεγάλη μπλόφα. Γιατί έτσι καταργείται η πολυπολιτισμικότητα. Δεν προάγεται ο σεβασμός ανάμεσα στους ανθρώπους διαφορετικών εθνικοτήτων, αλλά μάλλον προκαλούνται προστριβές μεταξύ τους για το ποιός θα επικρατήσει. Θα ήταν πιο αποτελεσματικό εάν οι διαφορετικές εθνότητες λάμβαναν ξεχωριστά εκπαίδευση προκειμένου να μάθουν πρώτα οι φιλοξενούμενοι τις συνήθειες των ντόπιων.

Το άλλο θέμα που το πάτε; Ότι πλέον από Σεπτέμβρη επαγγελματίες των περισσοτέρων ειδικοτήτων θα μπορούν να μας έλθουν και να διορίζονται οπουδήποτε νόμιμα. Σε λίγο το ίδιο θα γίνει και με τους καθηγητές.

Είναι περισσότερο επιτακτική η ανάγκη για σημαντική αναβάθμιση της παιδείας των παιδιών μας παρά ποτέ. Αυτό δεν υπάρχει στον ορίζοντα όσο μελετάμε αν θα πρέπει να ασχολούμαστε με τα γεννητικά μας όργανα από το δημοτικό.

Κάποιος πρέπει να φροντίσει γι αυτό. Με όποιο τρόπο μπορεί.

Είτε μέσα είτε έξω από το σχολείο, είτε σε συνδιασμό. Υπάρχει και αυτή η δυνατότητα.

Έχουμε τους πιο δυστυχισμένους μαθητές στον κόσμο αλλά το μόνο που μας νοιάζει είναι οι βαθμοί που μας φέρνουν τα μικρά μας ερείπια. Νομίζουμε ότι αν προκόψουν στο σχολείο ότι θα βγουν στην κοινωνία και δε θα έχουν κανένα πρόβλημα. Τα μαθαίνουν όλα εκτός απο το να ζουν. Εμείς πάντως το κάνουμε το καθήκον μας. Πληρώνουμε τα φροντιστήρια, τα πιέζουμε μέχρι να σκάσουν (πόσες αυτοκτονίες εξαιτίας των πανελληνίων και των εξοντωτικών συνθηκών για την προετοιμασία), τα συμβουλεύουμε με αγάπη ότι αν περάσουν και αποφοιτήσουν από μία σχολή θα έχουν κάτι στα χέρια τους και άλλα ωραία παραμυθάκια για να κάνουν και αυτά το δικό τους καθήκον που το οφείλουν στους γονείς τους.

Δεν μιλώ προσωπικά για κάποιον από εδώ. Μιλώ για την πλειοψηφία των ελλήνων. Το λέω γιατί υπάρχει η τάση μερικοί να τα παίρνουν όλα προσωπικά και διαμαρτύρονται χωρίς να τους έχω απευθυνθεί. Ο καθένας γνωρίζει για τον εαυτό του και κάνει την αυτοεκτίμησή του.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...