Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Δραστηριότητες ανάπτυξης δεξιοτήτων


Recommended Posts

Καλημέρα!

Η κόρη μου είναι 4 ετών και 9 μηνών και πάει προνήπιο (σε τμήμα μαζί με νήπιο). Από περύσι (που ήταν σε τμήμα καθαρού προνηπίου) είχαν ξεκινήσει τις ασκήσεις προγραφής και φέτος έχουν μπει κανονικά σε γραφή. Κάθε εβδομάδα μαθαίνουν ένα γράμμα και έναν αριθμό. Της αρέσει πάρα πολύ, το καλύτερό της είναι να κάνει εργασίες. Το απόγευμα μου ζητάει να παίξουμε "σχολείο" και θέλει να της βάζω να λύσει ασκήσεις. Μέχρι στιγμής της σχεδίαζα σε στήλες από τη μία νούμερα από την άλλη πλήθος αντικειμένων, μπερδεμένα και έκανε αντιστοιχίσεις. Τελευταία της αρέσει να γράφω λέξεις με λειψά κάποια γράμματα, δίπλα εικόνα της λέξης  και αυτή να συμπληρώνει τα κενά, πχ Γ_Τ_ με σχέδιο γάτας.

Αν και της αρέσει όλο αυτό, φοβάμαι μη μου βγει το δασκαλίστικο κάποια στιγμή και δε θέλω να νιώσει ότι πιέζεται. Υπάρχουν πολλές έτοιμες φωτοτυπίες με πλήθος ασκήσεων για την ηλικία της αλλά από την άλλη λέω, από τώρα φωτοτυπία; Βλέπω όμως ότι την τραβάνε τέτοιες δραστηριότητες.

Έχετε κάποια ιδέα για το πως να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τις δεξιότητες της αλλά πιο πολύ μέσα από παιχνίδι; 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Just now, vtgian said:

Καλημέρα!

Η κόρη μου είναι 4 ετών και 9 μηνών και πάει προνήπιο (σε τμήμα μαζί με νήπιο). Από περύσι (που ήταν σε τμήμα καθαρού προνηπίου) είχαν ξεκινήσει τις ασκήσεις προγραφής και φέτος έχουν μπει κανονικά σε γραφή. Κάθε εβδομάδα μαθαίνουν ένα γράμμα και έναν αριθμό. Της αρέσει πάρα πολύ, το καλύτερό της είναι να κάνει εργασίες. Το απόγευμα μου ζητάει να παίξουμε "σχολείο" και θέλει να της βάζω να λύσει ασκήσεις. Μέχρι στιγμής της σχεδίαζα σε στήλες από τη μία νούμερα από την άλλη πλήθος αντικειμένων, μπερδεμένα και έκανε αντιστοιχίσεις. Τελευταία της αρέσει να γράφω λέξεις με λειψά κάποια γράμματα, δίπλα εικόνα της λέξης  και αυτή να συμπληρώνει τα κενά, πχ Γ_Τ_ με σχέδιο γάτας.

Αν και της αρέσει όλο αυτό, φοβάμαι μη μου βγει το δασκαλίστικο κάποια στιγμή και δε θέλω να νιώσει ότι πιέζεται. Υπάρχουν πολλές έτοιμες φωτοτυπίες με πλήθος ασκήσεων για την ηλικία της αλλά από την άλλη λέω, από τώρα φωτοτυπία; Βλέπω όμως ότι την τραβάνε τέτοιες δραστηριότητες.

Έχετε κάποια ιδέα για το πως να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τις δεξιότητες της αλλά πιο πολύ μέσα από παιχνίδι; 

Το έχεις συζητήσει αυτό με τις δασκάλες της?

Σε ρωτάω γιατί εγώ όταν ρώτησα στο σχολείο μου είπαν να μην επέμβω καθόλου στο κομμάτι αυτό διότι το πιο πιθανό είναι να το μπερδέψω το παιδί καθώς στο σχολείο ακολουθούν πολύ συγκεκριμένο σύστημα.

Link to comment
Share on other sites

Just now, vtgian said:

Καλημέρα!

Η κόρη μου είναι 4 ετών και 9 μηνών και πάει προνήπιο (σε τμήμα μαζί με νήπιο). Από περύσι (που ήταν σε τμήμα καθαρού προνηπίου) είχαν ξεκινήσει τις ασκήσεις προγραφής και φέτος έχουν μπει κανονικά σε γραφή. Κάθε εβδομάδα μαθαίνουν ένα γράμμα και έναν αριθμό. Της αρέσει πάρα πολύ, το καλύτερό της είναι να κάνει εργασίες. Το απόγευμα μου ζητάει να παίξουμε "σχολείο" και θέλει να της βάζω να λύσει ασκήσεις. Μέχρι στιγμής της σχεδίαζα σε στήλες από τη μία νούμερα από την άλλη πλήθος αντικειμένων, μπερδεμένα και έκανε αντιστοιχίσεις. Τελευταία της αρέσει να γράφω λέξεις με λειψά κάποια γράμματα, δίπλα εικόνα της λέξης  και αυτή να συμπληρώνει τα κενά, πχ Γ_Τ_ με σχέδιο γάτας.

Αν και της αρέσει όλο αυτό, φοβάμαι μη μου βγει το δασκαλίστικο κάποια στιγμή και δε θέλω να νιώσει ότι πιέζεται. Υπάρχουν πολλές έτοιμες φωτοτυπίες με πλήθος ασκήσεων για την ηλικία της αλλά από την άλλη λέω, από τώρα φωτοτυπία; Βλέπω όμως ότι την τραβάνε τέτοιες δραστηριότητες.

Έχετε κάποια ιδέα για το πως να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τις δεξιότητες της αλλά πιο πολύ μέσα από παιχνίδι; 

 

Eγώ σε αυτή την ηλικία θυμάμαι ότι είχα πάρει στον γιο μου ένα παιδικό tablet της Elc (δεν κάνω διαφήμιση αλλά θεωρώ ότι έχει μακράν τα καλύτερα από ποιότητα παιχνίδια) που είχε διάφορα εκπαιδευτικά παιχνιδάκια πάνω. Θυμάμαι χαρακτηριστικά (φαντάσου πόσες φορές το είχε παίξει που ακόμη το θυμάμαι) ένα που λεγόταν "Βρέχει γράμματα" όπου πέφτανε σωρηδόν τα γράμματα και έπρεπε να πατήσει το σωστό γράμμα που έπεφτε.

Εναλλακτικά εάν έχεις εσύ tablet ή το παιδί να τις κατεβάσεις διάφορα εκπαιδευτικά παιχνιδάκια. Την φωτοτυπία θα την απέφευγα γιατί θα παίξει πολύ φωτοτυπία στο σχολείο!

Just now, kotsifikos said:

Το έχεις συζητήσει αυτό με τις δασκάλες της?

Σε ρωτάω γιατί εγώ όταν ρώτησα στο σχολείο μου είπαν να μην επέμβω καθόλου στο κομμάτι αυτό διότι το πιο πιθανό είναι να το μπερδέψω το παιδί καθώς στο σχολείο ακολουθούν πολύ συγκεκριμένο σύστημα.

 

Αυτό είναι μία πονεμένη ιστορία. Παντού το ίδιο λένε αλλά θυμάμαι στην Α' Δημοτικού που ο στόχος είναι μέχρι τα Χριστούγεννα να έχουν μάθει να γράφουν και να διαβάζουν, πολλά παιδιά είχαν τρομερό θέμα και άγχος.

Δεν λέω ότι θα κάνουμε προετοιμασία από το νήπιο που ο στόχος σε εμάς τουλάχιστον ήταν να μάθουν να γράφουν το όνομά τους αλλά προσωπικά πιστεύω ότι καλό κάνεις στο παιδί όχι κακό. Εμένα που ήξερε να γράφει και να διαβάζει από το νήπιο καθόλου δεν βαρέθηκε στην τάξη μετά (γιατί το λένε και αυτό). Εμείς την αλφαβήτα την μαθαίναμε ένα ένα τα γράμματα, τώρα τους ξεκινάνε με τις συλλαβές, παρόλο που εγώ του την είχα μάθει με τον παλιό τρόπο μια χαρά προσαρμόστηκε.

Προσωπική μου άποψη είναι πως καλό είναι από το προνήπιο - νήπιο να τα φέρνουμε σε επαφή με την γραφή και την ανάγνωση και τις μαθηματικές πράξεις καθώς μετά θα δυσκολευτούν. Στο σχολείο βρε κορίτσια τα προχωράνε μπαμ μπαμ μετά!

Link to comment
Share on other sites

Από το σχολείο δεν είναι αρνητικοί, αρκεί να μην πιέζεται και αγχωθεί.

Στο tablet θα ψάξω να βρω το παίζει από παιχνίδια γιατί μέχρι τώρα έπαιζε με αγγλόφωνα (και η αλήθεια είναι ότι έμαθε αρκετά έτσι). 

Link to comment
Share on other sites

Just now, vtgian είπε:

Αν και της αρέσει όλο αυτό, φοβάμαι μη μου βγει το δασκαλίστικο κάποια στιγμή και δε θέλω να νιώσει ότι πιέζεται. Υπάρχουν πολλές έτοιμες φωτοτυπίες με πλήθος ασκήσεων για την ηλικία της αλλά από την άλλη λέω, από τώρα φωτοτυπία; Βλέπω όμως ότι την τραβάνε τέτοιες δραστηριότητες.

Έχετε κάποια ιδέα για το πως να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τις δεξιότητες της αλλά πιο πολύ μέσα από παιχνίδι; 

 

Εφόσον της αρέσει και δεν την πιέζεις δεν βλέπω για ποιο λόγο να μην το κάνεις...

 

Αλλά όχι με φωτοτυπίες. Πάρε κανένα από τα έτοιμα βιβλία που κυκλοφορούν για την ηλικία της όπου έχει ασκησούλες, ταυτόχρονα με ζωγραφιές, αυτοκόλλητα, παιχνίδια κτλ. Θα της αρέσει πιστεύω.

 

Επίσης το τάμπλετ που σου είπαν είναι ωραία ιδέα ή επιτραπέζια εκπαιδευτικά. Κάπου είχα κάτι κάρτες με μεγάλα γράμματα που τα ένωνες για να φτιάξεις λεξούλες και από πίσω υπήρχε και η αντίστοιχη ζωγραφιά.

πχ ΓΑ - ΤΑ τα ένωνες και από πίσω εμφανιζόταν μια ζωγραφισμένη γάτα.

 

Αν πας σε ένα βιβλιοπωλείο-παιχνιδάδικο θα βρεις πολλά πράγματα.

 

Επίσης μπορείτε να διαβάζετε εύκολες ταμπέλες στον δρόμο. Να παίζετε κρεμάλα με εύκολες λέξεις κτλ...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Just now, elenip said:

 

 

Αυτό είναι μία πονεμένη ιστορία. Παντού το ίδιο λένε αλλά θυμάμαι στην Α' Δημοτικού που ο στόχος είναι μέχρι τα Χριστούγεννα να έχουν μάθει να γράφουν και να διαβάζουν, πολλά παιδιά είχαν τρομερό θέμα και άγχος.

Δεν λέω ότι θα κάνουμε προετοιμασία από το νήπιο που ο στόχος σε εμάς τουλάχιστον ήταν να μάθουν να γράφουν το όνομά τους αλλά προσωπικά πιστεύω ότι καλό κάνεις στο παιδί όχι κακό. Εμένα που ήξερε να γράφει και να διαβάζει από το νήπιο καθόλου δεν βαρέθηκε στην τάξη μετά (γιατί το λένε και αυτό). Εμείς την αλφαβήτα την μαθαίναμε ένα ένα τα γράμματα, τώρα τους ξεκινάνε με τις συλλαβές, παρόλο που εγώ του την είχα μάθει με τον παλιό τρόπο μια χαρά προσαρμόστηκε.

Προσωπική μου άποψη είναι πως καλό είναι από το προνήπιο - νήπιο να τα φέρνουμε σε επαφή με την γραφή και την ανάγνωση και τις μαθηματικές πράξεις καθώς μετά θα δυσκολευτούν. Στο σχολείο βρε κορίτσια τα προχωράνε μπαμ μπαμ μετά!

Δεν έχεις καθόλου άδικο σε αυτό, λογικό αυτή η πίεση στην πρώτη δημοτικού να τους δημιουργήσει άγχος..

Εγώ του είχα μάθει την αλφα βήτα αλλά όταν μου το ανέφεραν λίγο προβληματίστηκα γιατί του την έμαθα με τον παλιό τρόπο και αγχώθηκα διότι νόμισα ότι θα τον δυσκολέψει αυτό στην πορεία του στο προνήπιο.

Link to comment
Share on other sites

Just now, kotsifikos said:

Δεν έχεις καθόλου άδικο σε αυτό, λογικό αυτή η πίεση στην πρώτη δημοτικού να τους δημιουργήσει άγχος..

Εγώ του είχα μάθει την αλφα βήτα αλλά όταν μου το ανέφεραν λίγο προβληματίστηκα γιατί του την έμαθα με τον παλιό τρόπο και αγχώθηκα διότι νόμισα ότι θα τον δυσκολέψει αυτό στην πορεία του στο προνήπιο.

 

Εγώ θυμάμαι που η δασκάλα του νηπιαγωγείου μας έλεγε σε όσες μαμάδες είχαν μάθει πράγματα στα παιδιά ότι μπράβο τα παιδιά είναι δουλεμένα και μπορούν και αντιλαμβάνονται πιο εύκολα πράγματα. Εμένα να σου πω την αλήθεια μου είχε κάνει εντύπωση που ο γνωστικός στόχος του νηπιαγωγείου ήταν να μάθουν απλώς να γράφουν το όνομά τους αν σκεφτείς ότι στην Α΄ Δημοτικού τα έβαζαν κατευθείαν να γράφουν και να διαβάζουν. Με μία μαμά που το συζητούσα που έχει τώρα πρωτάκι μου έλεγε ότι δυσκολεύεται πάρα πολύ το παιδί γιατί δεν είχε καμία επί της ουσίας εκμάθηση από το σπίτι και του φαίνονται βουνό.

Link to comment
Share on other sites

Just now, kotsifikos είπε:

Το έχεις συζητήσει αυτό με τις δασκάλες της?

Σε ρωτάω γιατί εγώ όταν ρώτησα στο σχολείο μου είπαν να μην επέμβω καθόλου στο κομμάτι αυτό διότι το πιο πιθανό είναι να το μπερδέψω το παιδί καθώς στο σχολείο ακολουθούν πολύ συγκεκριμένο σύστημα.

Συγνώμη, εμένα ξέρει πριν τα 3 να μετράει μέχρι το 30 κ όλη την αλφαβήτα (με το κλασικό τρόπο) κ λέει λέξεις που ξεκινάνε απτό κάθε γράμμα. Εφόσον το παιδι δείχνει ενδιαφέρον, τι πρέπει να κάνουμε σύμφωνα με τις δασκάλες, να του αρνουμαστε; Μήπως επειδή κάποιες δε θέλουν ή δεν μπορούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον σε διάφορα επίπεδα μαθητών και μυαλών θέλουν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο κ να κρατάνε πίσω κ τα παιδακια που μπορούν να κάνουν το κάτι παραπάνω;  Τι σύστημα ακολουθούν δηλαδή που μπορεί να μπερδεψει το παιδι; 

Για να απαντήσω κ στη @vtgian, υπάρχουν στα βιβλιοπωλεία πολλά παιχνίδια με κάρτες όπως είπε μια κοπέλα πιο πάνω, εμείς πχ εχουμε ένα με την Πέππα που έχει κομματια με αριθμούς στη μία πλευρά κ γράμματα στην άλλη, σου δίνει δύο επιλογές κ έχει ένα ειδικό στυλό που όταν πατάς το σωστό νούμερο κάνει ηχο. Φαντάζομαι υπάρχουν πολλά αντίστοιχα για τη δική σας ηλικία. Ή μπορείς στον πίνακα του ΙΚΕΑ να κολλάς μαγνητικά γράμματα κ να σχηματίζετε λέξεις. 

Επεξεργάστηκαν by Lenia16
Link to comment
Share on other sites

Just now, Lenia16 said:

Συγνώμη, εμένα ξέρει πριν τα 3 να μετράει μέχρι το 30 κ όλη την αλφαβήτα (με το κλασικό τρόπο) κ λέει λέξεις που ξεκινάνε απτό κάθε γράμμα. Εφόσον το παιδι δείχνει ενδιαφέρον, τι πρέπει να κάνουμε σύμφωνα με τις δασκάλες, να του αρνουμαστε; Μήπως επειδή κάποιες δε θέλουν ή δεν μπορούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον σε διάφορα επίπεδα μαθητών και μυαλών θέλουν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο κ να κρατάνε πίσω κ τα παιδακια που μπορούν να κάνουν το κάτι παραπάνω;  Τι σύστημα ακολουθούν δηλαδή που μπορεί να μπερδεψει το παιδι;

Δεν ξέρω καθόλου, επειδή και εμένα αυτά τα έμαθε πολύ πριν το νήπιο για αυτό με άγχωσε. Μπορεί να ισχύει και αυτό που λες, πάντως μέχρι στιγμής δεν του έχει δημιουργήσει πρόβλημα το τρόπος που του έμαθα την ΑΒ, έχει ήδη ξεκινήσει να γράφει γράμματα και βλέπω πως του αρέσει όμως δεν επεμβαίνω και σκέφτομαι τελικά πως μάλλον είναι λάθος μου αφού βλέπω πως το παιδί το θέλει.

 

Link to comment
Share on other sites

Στο δημοτικό ακολουθούν εμα σύστημα που βασίζεται πρωτα στην οπτικη αναγνωριση ήχων κ βασικα συλλαβών κ ετσι "διαβαζουν" λεξεις που τιυς ειναι οικεία η μορφη τους και μετα μαθαινουν την αλφαβήτα κανουν την αναλυτική ανάγνωση γράμμα-γράμμα, συλλαβή-συλλαβη. Δεν εχω ψαξει το παιδαγωγικό υπόβαθρο αυτης της μεθόδου, ξερω μονο ιτι ειναι μίξη δυο μεθόδων που λογικα θα βασιζεται σε καποια προσδοκώμενα οφέλη. Απο την εικονα που εχω παντως απο το γυμνάσιο οπου υπαρχουν τεραστια προβληματα ανάγνωσης σε μεγαλο ποσοστό μαθητων, σιγουρα το 1/3, πιστευω οτι κατι πασχει ειτε στην ιδια τη μεθοδο ειτε στο χρονο που της αφιερώνεται και τον τροπο εφαρμογής της, οποτε εχω καταληξει οτι δεν ειναι κακο να ειναι ενα παιδακι λιγο εξοικειωμένο, αν το θελει. Γενικα ειμαι κατα του να επεμβαίνουμε στην "υλη" του νηπίου και του δημοτικου, για να μη βρεθουν τα παιδια να βαριούνται, αλλα εχω αρχθσει λιγο να αναθεωρώ βλεποντας Τία μεταγενέστερες δυσκολιες. Εννοειται οτι στην πραξη δεν εχω να προτεινω κατι, ειμαι τελειως εκτος των ηλικιών αυτων. Αλλα πιστευω οτι δεν θα ακολουθούσα κατι που να μοιαζει με μαθημα, δηλαδη φωτοτυπιες ή βιβλια δεαστηριοτγτων. Για να αποφυγω και την ψυχολογική συνδεση οτι το μαθημα ειναι ξατι που γινεται κ στο σπίτι, αρα τι το θελουμε το σχολείο.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Τα τύπου παζλ η αυτό με το στυλό που λεει η λενια μαθαίνεις πράγματα αλλά μέσω παιχνιδιού πολύ ωραία, νομιζω σειρα εξυπνουλης

Βιβλία υπάρχουν κ πολυ "σχολικά" αλλα κ πιο παιχνιδιού πχ της πήρε η νονα της με νεράιδες, αρκετά μικρό κ ευκολο, οποτε μπορει να διαλέξει εκείνη ποια της αρεσουν

Ο ανηψιος μου εχει ενα τέτοιο στυλ βιβλίου, που στις ασκήσεις γράφει με μαρκαδόρο κ ξανασβηνεται

Κ τα εκπαιδευτικά λαπτοπ είναι πολύ ωραία ιδέα, εχει ενα λαπτοπ σαν τααντουλα, το οποίο είναι το νέο αγαπημένο παιχνίδι του μικρου:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Φυσικά και να της μάθεις πράγματα εφόσον το παιδί είναι θετικό σε αυτό.Στην πρώτη μου κόρη δίσταζα να της δείξω γιατί η δασκάλα  της μου έλεγε να μην επέμβω και μου βαριέται στο δημοτικό.Παρ ολ  αυτά τα το παιδί έμαθε να γράφει και να διαβάζει μόνο του από το νηπιαγωγείο,με ενα παιδικό ταμπλετ γιατί το ήθελε παρα πολύ .Και καθόλου δεν βαρέθηκε στο δημοτικό τελικα. Ισα ίσα που δεν ζοριστηκε και εξακολουθεί τώρα στην γ δημοτικού να είναι απο τις καλύτερες μαθήτριες της τάξης.Την δεύτερη κόρη μου εγώ την προέτρεψα να μάθει να γράφει και να διαβάζει  περυσι στο νηπιαγωγείο ,γιατί ήξερα τι με περιμένει φετος και επιπλέον έχουμε και τρίτο μωρό στο σπιτι.Τωρα είναι στην α δημοτικού και τα κάνει όλα μόνη της και δεν κουράζεται σχεδόν καθόλου  και έχει χρόνο και για παιχνιδι.Εκεί που πρέπει να επιμένεις σιγουρα είναι να μάθει να κρατάει σωστά το μολυβακι της.Αυτο είναι  το βασικότερο ολων.Και αυτό που μου είπε η δασκάλα της είναι ότι όταν ένα παιδί θέλει πάντα το τραβάμε μπροστά..Και να της διαβάζεις πολλά πολλά παραμύθια. Επίσης πολύ βασικό για την ανάπτυξη του λόγου .

Link to comment
Share on other sites

Κι εγω δεν βρισκω λογο να μην το κανεις εφ'οσον της αρεσει. Μπορειτε επιπλεον να παιξετε παιχνιδια με τα γραμματα, πχ να δοκιμασετε να σχηματισετε καποιο γραμμα με το σωμα σας, να χρησιμοποιησετε μοντεσσοριανο υλικο με γυαλοχαρτο (φτιαχνεται ευκολα και απο εμας). Αν σκεφτω κατι αλλο θα συμπληρωσω ;-)

 
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει η μέθοδος Ντεκρολί κατά την οποία τα παιδιά μαθαίνουν πρώτα τον ήχο εκφράσεων και λέξεων και την συνδέουν ως σχήμα όταν βλέπουν γραμμένη. Σιγά σιγά την αποδομούν σε λέξεις, συλλαβές και τέλος σε γράμματα. Κάπως έτσι γίνεται και στο Waldorf που από νηπιακή ηλικία ακούν συγκεκριμένες ιστορίες σε σημείο που τις ξέρουν απέξω και στη συνέχεια η μάθηση των γραμμάτων έρχεται ως σύνδεση με αυτό που ξέρουν ήδη ηχητικά.

 

Παιδικό tablet δε νομίζω ότι θα την ενδιαφέρει από τη στιγμή που υπάρχει και χειρίζεται κανονικό tablet. Θα ψάξω να δω αν υπάρχει καμία αξιόλογη εφαρμογή να κατεβάσω.

 

@Sentir...natureza για πες για αυτό με το γυαλόχαρτο, πιάνουν τα χέρια μου άλλωστε, κάτι θα καταφέρω.

 

@Lenia16 φλασιά, αλήθεια ο πίνακας του ΙΚΕΑ είναι και μαγνητικός;

 

Α θυμήθηκα ότι μας είχαν φέρει ένα πολύ ωραίο παιχνίδι όπου είχε σε ξύλινα μαγνητικά κομμάτια χαρακτήρες (νεράιδες, δράκους, κάστρο, λίμνη, μάγο κλπ) και έφτιαχνες δικές σου ιστορίες. 

 

Με τη μητέρα μου που μίλησα (εκπαιδευτικός) με απέτρεψε από το να παίζουμε παιχνίδια με λέξεις και γράμματα γιατί έχει ακόμα σχεδόν δύο χρόνια για να πάει δημοτικό και θεωρεί ότι αν εμπλακεί από τώρα περισσότερο, θα βαρεθεί σίγουρα στην πρώτη. Μου πρότεινε να μείνουμε στα συγκριτικά (βρες το μεγαλύτερο, χρωμάτισε τα ίδια, αντιστοίχισε τα αντίθετα). Χθες που λύσσαξε να κάνει εργασίες, τις τύπωσα 4 σελίδες, μία με προγραφή (ενώνω τελείες) και 3 με αντίθετα, ε τις έκανε σε χρόνο ρεκόρ και πολύ εύκολα! Επειδή μάλιστα είχαν και τίτλους, ήθελε να κάνει αντιγραφή και σε αυτούς. 

 

Με τις ταμπέλες παίζουμε έτσι και αλλιώς, στα ταξίδια παίζουμε μαντεψιες αριθμών με τις πινακίδες των αυτοκινήτων. Μάλλον πρέπει να επισκεφθώ βιβλιοπωλείο...

Link to comment
Share on other sites

Just now, vtgian είπε:

 

Με τη μητέρα μου που μίλησα (εκπαιδευτικός) με απέτρεψε από το να παίζουμε παιχνίδια με λέξεις και γράμματα γιατί έχει ακόμα σχεδόν δύο χρόνια για να πάει δημοτικό και θεωρεί ότι αν εμπλακεί από τώρα περισσότερο, θα βαρεθεί σίγουρα στην πρώτη. Μου πρότεινε να μείνουμε στα συγκριτικά (βρες το μεγαλύτερο, χρωμάτισε τα ίδια, αντιστοίχισε τα αντίθετα). Χθες που λύσσαξε να κάνει εργασίες, τις τύπωσα 4 σελίδες, μία με προγραφή (ενώνω τελείες) και 3 με αντίθετα, ε τις έκανε σε χρόνο ρεκόρ και πολύ εύκολα! Επειδή μάλιστα είχαν και τίτλους, ήθελε να κάνει αντιγραφή και σε αυτούς. 

 

 

Εφόσον το ίδιο το παιδί δείχνει ενδιαφέρον, δεν μπορείς να το κρατήσεις πίσω θεωρώντας ότι θα βαρεθεί στο δημοτικό... 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

2 ώρες πρίν, vtgian είπε:

@Sentir...natureza για πες για αυτό με το γυαλόχαρτο, πιάνουν τα χέρια μου άλλωστε, κάτι θα καταφέρω.

Θα χρειαστεις: γυαλοχαρτο, μακετοχαρτο σκληρο (οχι σαν αφρολεξ), κολλα, ψαλιδι. Κοβεις τα γραμματα της αλφαβητα (μικρα και κεφαλαια) σε γυαλοχαρτο, κοβεις αναλογο αριθμο το μακετοχαρτο σε μεγεθος (10x10) και κολλας τα γραμματα στο κεντρο του κομματιου. Μπορεις να κανεις και το αντιστροφο δηλαδη γυαλοχαρτο 10x10 και να κολλας γραμματα απο χαρτονι στο κεντρο τους αλλα ετσι θα χρησιμοποιησεις περισσοτερο γυαλοχαρτο που ειναι πιο ακριβο απο τη μακετα. Επιπλεον, θεωρω οτι εχει περισσοτερη αντοχη το μακετοχαρτο. Υπαρχουν και σχετικες οδηγιες στο διαδικτυο, αν γκουγκλαρεις motessori sandpaper letters θα δεις αρκετα! Φυσικα, το ιδιο μπορει να γινει και με αριθμους. Συμφωνα με την montessori οταν τα παιδια "ακολουθουν" το γραμμα με το δαχτυλο τους αποτυπωνεται καλυτερα στην αντιληψη τους το πως να το γραψουν αργοτερα με το μολυβι.

 
Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πρίν, vtgian είπε:

@Lenia16 φλασιά, αλήθεια ο πίνακας του ΙΚΕΑ είναι και μαγνητικός;

Καλή ερώτηση, μπερδεύτηκα από ένα μικρό μαγνητικό που έχουμε κ γράφεις κ με μαρκαδόρο. Έτσι όπως το πιάνω το υλικό του ΙΚΕΑ δε μου φαίνεται μαγνητικό. 

Link to comment
Share on other sites

@vtgian καταλαβαίνω τον προβληματισμό της μητεεας σου. πιστεύω ότι θα το αποφύγεις αν δεν δώσεις ιδιαίτερη έκταση στο επιτευγμα αυτο σε σχεση με οτιδηποτε αλλο κανει η μικρη. Δεν χρειαζεται να γινεται συζητησγ για το αν εμαθε τα γραμματα πριν παει σχολείο. Δηλαδη να μην περασει το μηνυμα οτι το παιδί έκανε κάτι ξεχωριστό ή προχωρημενο. Και να μην προχωρήσεις παραπανω απο οσο ζηταει. Φαβταζομαι εξαλλου οτι θα μαθαινει κι αλλα πραγματα και μπορει να βρει καποια αλλη ασχολία συντομα. Γενικα παντως σ αυτην την ηλικια εγω θα εδινα εμφαση σε δεξιοτητες κ δεαστηριοτητες που δεν θα κανει στο σχολείο ποτε, οπως χειροτεχνίες, ή κινητικές δραστηριοτητες, ή γενικα εγκυκλοπαιδικές γνωσεις. 

Link to comment
Share on other sites

@Sentir...natureza ακούγεται ωραίο! Μου έδωσες ιδέα τώρα ότι θα μπορούσα και να "ψήσω" χρωματιστά γράμματα με fimo, με διαφορετικές υφές!

@Lenia16 το διαπίστωσα ήδη. Βέβαια δεν είναι δύσκολο και να μετατραπεί, κολλώντας ένα μαγνητικό φύλλο από την πίσω πλευρά. Αλλά δεν ξέρω τι κόστος θα έχει...

 

Γενικά δεν "φουσκώνουμε" στη μικρή τα κατορθώματά της. Σίγουρα θα της το δείξουμε αν κάτι μας αρέσει αλλά μέχρι εκεί. Σε καμία περίπτωση δε θα τη ζορίσω για παραπάνω. Χθες, μου ζήτησε πάλι να της τυπώσω εργασία. Της έδωσα κάποιες, έκανε μισή, μου είπε δε θέλω άλλο και παίξαμε με άλλα. Όσο θέλει και όσο ζητάει. Στο σχολείο της ευτυχώς κάνουν πάρα πολλά πράγματα. Και χειροτεχνίες και κινητικές δραστηριότητες, παιχνίδια με αγγλικά, μουσικοκινητική, από ερεθίσματα άλλο τίποτα. Και αυτός είναι και ο λόγος που δεν κάνουμε τίποτα εκτός σπιτιού, θέλουμε να έχει χρόνο για ελεύθερο παιχνίδι, βόλτες κλπ. Απλά το τελευταίο διάστημα βλέπω ότι βγάζει μια ανάγκη για πιο "δομημένες" δραστηριότητες. Δεν της αρκεί να ζωγραφίσει, θέλει να υπάρχει κάποιος λόγος για αυτό.

Χθες μας είπαν ότι ξεκινάνε τις Παρασκευές κάθε παιδί να φέρνει ένα βιβλίο, να τα ανταλλάζουν, να τα διαβάσουν το σ/κ και τη Δευτέρα να το επιστρέφουν μαζί με ζωγραφιά για το τι τους άρεσε περισσότερο. Να δούμε πως θα πάει αυτό... 

Link to comment
Share on other sites

On 30/10/2019 at 2:04 ΜΜ, elenip είπε:

 

Eγώ σε αυτή την ηλικία θυμάμαι ότι είχα πάρει στον γιο μου ένα παιδικό tablet της Elc (δεν κάνω διαφήμιση αλλά θεωρώ ότι έχει μακράν τα καλύτερα από ποιότητα παιχνίδια) που είχε διάφορα εκπαιδευτικά παιχνιδάκια πάνω. Θυμάμαι χαρακτηριστικά (φαντάσου πόσες φορές το είχε παίξει που ακόμη το θυμάμαι) ένα που λεγόταν "Βρέχει γράμματα" όπου πέφτανε σωρηδόν τα γράμματα και έπρεπε να πατήσει το σωστό γράμμα που έπεφτε.

Εναλλακτικά εάν έχεις εσύ tablet ή το παιδί να τις κατεβάσεις διάφορα εκπαιδευτικά παιχνιδάκια. Την φωτοτυπία θα την απέφευγα γιατί θα παίξει πολύ φωτοτυπία στο σχολείο!

 

Αυτό είναι μία πονεμένη ιστορία. Παντού το ίδιο λένε αλλά θυμάμαι στην Α' Δημοτικού που ο στόχος είναι μέχρι τα Χριστούγεννα να έχουν μάθει να γράφουν και να διαβάζουν, πολλά παιδιά είχαν τρομερό θέμα και άγχος.

Δεν λέω ότι θα κάνουμε προετοιμασία από το νήπιο που ο στόχος σε εμάς τουλάχιστον ήταν να μάθουν να γράφουν το όνομά τους αλλά προσωπικά πιστεύω ότι καλό κάνεις στο παιδί όχι κακό. Εμένα που ήξερε να γράφει και να διαβάζει από το νήπιο καθόλου δεν βαρέθηκε στην τάξη μετά (γιατί το λένε και αυτό). Εμείς την αλφαβήτα την μαθαίναμε ένα ένα τα γράμματα, τώρα τους ξεκινάνε με τις συλλαβές, παρόλο που εγώ του την είχα μάθει με τον παλιό τρόπο μια χαρά προσαρμόστηκε.

Προσωπική μου άποψη είναι πως καλό είναι από το προνήπιο - νήπιο να τα φέρνουμε σε επαφή με την γραφή και την ανάγνωση και τις μαθηματικές πράξεις καθώς μετά θα δυσκολευτούν. Στο σχολείο βρε κορίτσια τα προχωράνε μπαμ μπαμ μετά!

Μπορεις να γράψεις ποιο είναι αυτό το ταμπλετ γ αςιατί με ενδιαφέρει? 

Link to comment
Share on other sites

On 30/10/2019 at 2:04 ΜΜ, elenip είπε:

 

Eγώ σε αυτή την ηλικία θυμάμαι ότι είχα πάρει στον γιο μου ένα παιδικό tablet της Elc (δεν κάνω διαφήμιση αλλά θεωρώ ότι έχει μακράν τα καλύτερα από ποιότητα παιχνίδια) που είχε διάφορα εκπαιδευτικά παιχνιδάκια πάνω. Θυμάμαι χαρακτηριστικά (φαντάσου πόσες φορές το είχε παίξει που ακόμη το θυμάμαι) ένα που λεγόταν "Βρέχει γράμματα" όπου πέφτανε σωρηδόν τα γράμματα και έπρεπε να πατήσει το σωστό γράμμα που έπεφτε.

Εναλλακτικά εάν έχεις εσύ tablet ή το παιδί να τις κατεβάσεις διάφορα εκπαιδευτικά παιχνιδάκια. Την φωτοτυπία θα την απέφευγα γιατί θα παίξει πολύ φωτοτυπία στο σχολείο!

 

Αυτό είναι μία πονεμένη ιστορία. Παντού το ίδιο λένε αλλά θυμάμαι στην Α' Δημοτικού που ο στόχος είναι μέχρι τα Χριστούγεννα να έχουν μάθει να γράφουν και να διαβάζουν, πολλά παιδιά είχαν τρομερό θέμα και άγχος.

Δεν λέω ότι θα κάνουμε προετοιμασία από το νήπιο που ο στόχος σε εμάς τουλάχιστον ήταν να μάθουν να γράφουν το όνομά τους αλλά προσωπικά πιστεύω ότι καλό κάνεις στο παιδί όχι κακό. Εμένα που ήξερε να γράφει και να διαβάζει από το νήπιο καθόλου δεν βαρέθηκε στην τάξη μετά (γιατί το λένε και αυτό). Εμείς την αλφαβήτα την μαθαίναμε ένα ένα τα γράμματα, τώρα τους ξεκινάνε με τις συλλαβές, παρόλο που εγώ του την είχα μάθει με τον παλιό τρόπο μια χαρά προσαρμόστηκε.

Προσωπική μου άποψη είναι πως καλό είναι από το προνήπιο - νήπιο να τα φέρνουμε σε επαφή με την γραφή και την ανάγνωση και τις μαθηματικές πράξεις καθώς μετά θα δυσκολευτούν. Στο σχολείο βρε κορίτσια τα προχωράνε μπαμ μπαμ μετά!

Συμφωνω. Εμένα τώρα μετά από 1,5 μήνα σχολείο προνηπιο έδειξε ενδιαφέρον για τα γράμματα. Ωπα λέω εδώ είμαστε. Κατευθείαν της αγιρασα ένα πινακάκι προγραφης να δουλέψει το χέρι της και να εξοικειωθεί με τα μικρά γράμματα. Ήδη αναγνωρίζει το αρχικό του ονόματος της και 10 αριθμούς. Νομίζω είμαστε καλά. Από το μηδέν δηλαδή καλά μου φαίνεται εμένα. Σιγά σιγά θα προχωρήσουμε παρακάτω. Δε θεωρώ πως είναι πίεση αν δείχνουν ενδιαφέρον... 

Link to comment
Share on other sites

On 30/10/2019 at 3:57 ΜΜ, Lenia16 είπε:

Συγνώμη, εμένα ξέρει πριν τα 3 να μετράει μέχρι το 30 κ όλη την αλφαβήτα (με το κλασικό τρόπο) κ λέει λέξεις που ξεκινάνε απτό κάθε γράμμα. Εφόσον το παιδι δείχνει ενδιαφέρον, τι πρέπει να κάνουμε σύμφωνα με τις δασκάλες, να του αρνουμαστε; Μήπως επειδή κάποιες δε θέλουν ή δεν μπορούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον σε διάφορα επίπεδα μαθητών και μυαλών θέλουν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο κ να κρατάνε πίσω κ τα παιδακια που μπορούν να κάνουν το κάτι παραπάνω;  Τι σύστημα ακολουθούν δηλαδή που μπορεί να μπερδεψει το παιδι; 

Για να απαντήσω κ στη @vtgian, υπάρχουν στα βιβλιοπωλεία πολλά παιχνίδια με κάρτες όπως είπε μια κοπέλα πιο πάνω, εμείς πχ εχουμε ένα με την Πέππα που έχει κομματια με αριθμούς στη μία πλευρά κ γράμματα στην άλλη, σου δίνει δύο επιλογές κ έχει ένα ειδικό στυλό που όταν πατάς το σωστό νούμερο κάνει ηχο. Φαντάζομαι υπάρχουν πολλά αντίστοιχα για τη δική σας ηλικία. Ή μπορείς στον πίνακα του ΙΚΕΑ να κολλάς μαγνητικά γράμματα κ να σχηματίζετε λέξεις. 

Ποιο είναι αυτό της πεπα να το δω κι εγώ?? 

Link to comment
Share on other sites

On 30/10/2019 at 4:34 ΜΜ, kotsifikos είπε:

Δεν ξέρω καθόλου, επειδή και εμένα αυτά τα έμαθε πολύ πριν το νήπιο για αυτό με άγχωσε. Μπορεί να ισχύει και αυτό που λες, πάντως μέχρι στιγμής δεν του έχει δημιουργήσει πρόβλημα το τρόπος που του έμαθα την ΑΒ, έχει ήδη ξεκινήσει να γράφει γράμματα και βλέπω πως του αρέσει όμως δεν επεμβαίνω και σκέφτομαι τελικά πως μάλλον είναι λάθος μου αφού βλέπω πως το παιδί το θέλει.

 

Εγώ για να είμαι ειλικρινής όσα παιδιά μου έρχονται "έτοιμα" από το σπίτι, με χαροποιεί ιδιαίτερα γιατί το μάθημα βγαίνει αβίαστα. Και γενικά όταν ασχολούνται οι γονείς στο σπίτι με βοηθάει κι εμένα πολυ. Παρολαυτα προτρέπω τους γονείς να τα αφήνουν μόνα τους(με προϋποθέσεις, να δρουν ελεγκτικά κυρίως) για να μάθουν να διαβάζουν. Βέβαια εγώ αναφέρομαι σε μεγαλύτερες τάξεις. Γενικά μια βοήθεια ένα σπρώξιμο, ο έλεγχος, η ενθάρρυνση, το κάτι παραπάνω είναι θετικό. Φαντάζομαι το ίδιο θα ισχύει και στα μωρα, νοωντας τα νήπια. Εμένα και να μου πουν δηλαδή οι δασκαλες να μην επέμβω, δε θα το κάνω. Υπάρχουν όμως κάποια όρια. Πιθανών εκεί είναι που φοβούνται ας πούμε και λένε όχι παρέμβαση. Ίσως χαθεί ο ρόλος της μαμάς ίσως το παιδί πιεστεί και βγάλει άρνηση μετά στο σχολείο και μπερδευτεί. Θέλει προσοχή γενικά. Γιαυτό οι δασκαλες λέμε όχι σε παρέμβαση γονέων, γιατί ελοχευει ο κίνδυνος αντί για καλό να γίνει ζημιά. Αν όμως πάει προοδευτικά και δείχνει το παιδι ενδιαφέρον και ζητά βοήθεια είναι καλό να την προσφέρουμε. Προσοχή όμως. Όχι ετοιματζικα πράγματα, γιατι είναι κάτι που γιβεται και το βλέπω συχνά, από την κούραση τους τους τα ετοιμάζουν. Πρέπει από τώρα πθυ είναι μικρά να μάθουν να προσπαθούν. Και αν δεν τα καταφέρνουν να συνεχίσουν να προσπαθούν. 

Πχ. Σημερα η μικρή ήθελε να γράψει στον καναπέ. Της έχω εξηγήσει πολλές φορές πως τέτοιου είδους πράγματα, ζωγραφική γράψιμο θέλουν τραπέζι. Όχι. Δεύτερη μέρα γραψίματος αυτό. Μεχρι στιγμής ήμασταν πιο χαλαροί μαζί της. Αν όμως την αφήσουμε, θα μάθει να γράφει έτσι και θα πάθει και η πλάτη της δεν επιτρέπεται. Ωραία της λέω, αν θες, θα γράψεις εδώ αλλιώς δεν έχει γράψιμο. Με άκουσε η μάνα μου κουφάθηκε. Κι όμως θεωρώ πως έτσι έπρεπε να κάνω αλλιώς δε θα μάθει σωστά και θα ξεκινήσουμε λάθος. Με τα πολλά, έκατσε στο τραπέζι. Η μητερα μου περίμενε ότι επειδή είναι γράμματα μάθηση κοκ θα κάνω πίσω για χαρη της μάθησης. Αν θες της λέω να ξαπλώσεις στο καναπέ ξάπλωσε. Αλλά χωρίς να γράφεις. Δε θεωρώ ότι της πίεσα να κάτσει να γράψει, αλλά της έδειξα  με αυτόν τον τρόπο  βασικούς κανόνες. Αύριο μεθαύριο θα πάρουμε γραφείο. Ο καναπές πρέπει να κάνει φτερα σε αυτά τα θέματα... Επίσης αν δε θέλουν να γράψουν το αφήνεις. Αλλά όταν ξεκινήσουν να μπαίνουν στη διαδικασία πειθαρχίας, δεν μπορείς να τους κάνεις τα χατηρια μόνιμα. Τώρα θέλω τώρα δε θέλω. Στην αρχή είσαι πιο ελαστικος αλλά εν καιρώ οριοθετείς.

Οι δασκαλες φοβούνται τέτοιου είδους παρεμβάσεις γιαυτό λένε εξαρχής όχι. Κι εγώ το ίδιο κάνω σα δασκάλα. Όμως όταν ο γονέας έχει πιάσει τον τρόπο που δουλεύει το παιδι του με αποτέλεσμα ίσα ίσα θα πετύχει συνεργασία και θα υπάρχει ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα. Εν ολίγοις οι δασκαλες ακολουθούν έναν μπούσουλα για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο εν ώρα έκτακτης ανάγκης ας το πούμε. Εγώ προσωπικά όπως έγραψα όταν δεν παρεμβαίνουν οι ίδιοι στη δουλειά μου και κάνουν με το δικό τους τρόπο δουλειά και βοηθάνε τα παιδιά τους στο σπιτι, είμαι πολύ ικανοποιημένη. Ικανοποιημένη είμαι επίσης όταν με ρωτούν οι ίδιοι τον τρόπο και τους λέω τον δικό μου. Κάποιες φορές όμως αυτό δεν πιάνει καθώς κάθε άνθρωπος λειτουργεί διαφορετικά και τον τρόπο που έχω εγώ δεν τον έχει ο γονέας και τούμπαλιν. Γιαυτό ας πούμε εσείς τους τα μάθατε με κλασικό τρόπο, η δασκάλα με άλλο αλλά το παιδάκι μια χαρά τα πήγε. 

Γιατί συνέβη αυτό? Γιατί ασχοληθήκατε (+), βοηθήσατε (+), με τον δικό σας τρόπο (+), χωρίς να παρεμβετε στη δουλειά της δασκαλας(+). 

 

Θεωρώ πως από το προνηπιο έως το τέλος του δημοτικού τα παιδιά θέλουν βοήθεια από το σπίτι. Κατά βάση, κατά κανόνα, κατά γενικό μέσο όρο. (υπάρχουν παιδιά που ωριμάζουν γρηγορότερα, αλλα που θέλουν κάποιον να λένε την ιστορία ως το τέλος του λυκείου, λέω μεσο όρο) Και η αυτονομία έρχεται σταδιακά. Μπαίνουν οι σωστές βάσεις, σπίτι και σχολείο μαζί.

 

Επεξεργάστηκαν by Nefeli2014
Link to comment
Share on other sites

On 31/10/2019 at 3:17 ΜΜ, vtgian είπε:

 

 

@Sentir...natureza

 

@Lenia16

 

Με τη μητέρα μου που μίλησα (εκπαιδευτικός) με απέτρεψε από το να παίζουμε παιχνίδια με λέξεις και γράμματα γιατί έχει ακόμα σχεδόν δύο χρόνια για να πάει δημοτικό και θεωρεί ότι αν εμπλακεί από τώρα περισσότερο, θα βαρεθεί σίγουρα στην πρώτη. 

Δεν μπορώ να καταλαβω γιατί συνέβη αυτό. Χωρίς φυσικά να θέλω να κρίνω την μητέρα σου και συνάδελφο και σίγουρα μεγαλύτερη από εμένα με πείρα... Αλλά εγώ δε θα συμφωνούσα σε αυτό μαζι της.. Μήπως δεν κατάλαβες καλά τι σου είπε.. Ίσως να το ξανά συζητούσε και να της έλεγες ότι η μικρή θέλει πολύ να προχωρήσει.. 

Link to comment
Share on other sites

On 3/11/2019 at 2:44 ΠΜ, Nefeli2014 είπε:

Δεν μπορώ να καταλαβω γιατί συνέβη αυτό. Χωρίς φυσικά να θέλω να κρίνω την μητέρα σου και συνάδελφο και σίγουρα μεγαλύτερη από εμένα με πείρα... Αλλά εγώ δε θα συμφωνούσα σε αυτό μαζι της.. Μήπως δεν κατάλαβες καλά τι σου είπε.. Ίσως να το ξανά συζητούσε και να της έλεγες ότι η μικρή θέλει πολύ να προχωρήσει.. 

 

Να το συζητήσω μαζί της παραπάνω δε νομίζω, την άκουσα αλλά δε συμφωνώ.

 

Το σκεπτικό της ήταν ότι γνωρίζοντας το παιδί, θεωρεί ότι υπάρχει πιθανότητα αν πάει πρώτη δημοτικού κατέχοντας ανάγνωση και γραφή να βαρεθεί και το χειρότερο ακόμα, να βγάλει αντίδραση του στυλ αυτά τα ξέρω, γιατί να πηγαίνω σχολείο ή προς τα άλλα παιδιά που θα αργούν περισσότερο από την ίδια.

Είναι γεγονός ότι η μικρή δε σηκώνει πολλά και βαριέται εντελώς τις ανούσιες ερωτήσεις. Φέτος σε ερώτηση άλλης μαμάς "πως σου φαίνεται η καινούρια σας δασκάλα" την γείωσε απαντώντας "και η κόρη σου την ίδια δασκάλα έχει, ρώτα εκείνη".

 

Ούτε και εγώ θεωρώ απίθανο να αντιδράσει, ούτε όμως θεωρώ λογικό να κρατάω πίσω το παιδί. Θα δουλέψουμε την υπομονή μας και το ότι ο καθένας έχει το ρυθμό του και βλέπουμε πως θα πάει...

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...