Recommended Posts

    Βασικα καλησπερα σας..εχουμε την μικρη μας κορουλα ηλικιας 2χρονων και 5 μηνων..να τονισω οτι γεννηθηκε με καισαρικη στις 35 εβδομαδες..(προωρα).το θεμα μας και μεγαλη μας στεναχωρια ειναι οτι δεν μιλαει..τα μονα που λεει ειναι ντιντιντι και αμπαμπαμπα και αμαμαμαμα..δεν λεει σχεδον τιποτα αλλο..απο εκει και περα μας εχει αποδειξει οτι ακουει..δεν υπαρχει προβλημα ακοης.Η παιδιατρος μας λεει για προληπτικους λογους πρεπει να παμε το παιδι Θεσσαλονικη για να εξεταστει απο αναπτυξιολογους γιατρους..Το εχουμε προγραματισει να παμε αλλα μεχρι τοτε η αγωνια και η στεναχωρια μας ειναι μεγαλη..Εχει καποιος αντιμετωπισει κατι παραπλησιο?? κατι να εχει ακουσει?? Παρακαλουμε για τις απαντησεις και τις γνωμες σας.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    καλησπερα κοριτσι μου καταρχας να σου ζησει η μικρη και ευχομαι να μην ειναι τιποτα και να ειναι μονο καθαρα θεμα ρυθμου αναπτυξης.θα σου πω πως εχω δυο ανηψακια 6 ετων και 4 ε λοιπον και τα δυο μιλησαν κυριολεκτικα μετα τα δυο,ουτε μαμα ουτε μπαμπα λεγανε,το ενα αγορι και το αλλο κοριτσι,τωρα μιλανε 3 γλωσσες και ειναι πανεξυπνα αρα ηταν μια χαρα τα παιδια απλα οπως λενε ολα τα παιδια δεν ειναι ιδια το καθε παιδι εχει δικο του ρυθμο αναπτυξης...τωρα,ολα αυτα σου τα λεω για να μην παει το μυαλο σου κατευθειαν στο κακο,οταν πατε στους γιατρους εκεινοι θα σας πουν ακριβως τι εχει το δικος σας παιδι,προσπαθησε να μην αγχωνεσαι ολα θα πανε καλα...


    3tfkssqev7c7v132.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    να σε ρωτησω κατι; σας κατευθυνε να πατε σε συγκεκριμενο γιατρο ή το αφησε σε σας;

    που κανονισατε να πατε;


    Ερασιτέχνες έχτισαν την Κιβωτό. Επαγγελματίες έχτισαν τον Τιτανικό!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    μερικα παιδακια ειναι τεμπελακια οπως λεμε....ο ανηψιος μου μιλησε στα 3 και τα ειπε ολα μαζι...μεχρι τοτε εδειχνε μονο με το δαχτυλο...τα δικα μου τωρα που ειναι διδυμα...η μικρη αρχισε να κανει προτασεις και ο μικρος περα βρεχει...τωρα για να σου πει η παιδιατρος να πας για μενα καλα θα κανεις ν πας να σου φυγει και το αγχος και φυσικα δεν χρειαζετε να στεναχωριεσαι απο τη στιγμη που ακουει το παιδι ειμαι σιγουρη οτι απλα βαριετε...ασε που νομιζω οτι ο γιατρος θα σου δειξει τον τροπο για την κεντρισεις το ενδιαφερον για να μιλησει...με το καλο ολα περιμενουμε τα νεα σου!


    Share this post


    Link to post
    Share on other sites




    Παρόμοιο πρόβλημα αντιμετωπιζουμε και εμείς , η μικρή μου είναι 27 μηνών και λέει ελάχιστες λεξούλες , αλλά καταλαβαίνει τα πάντα .Τέλος Σεπτέμβρη θα κλείσουμε ραντεβού με παιδονευρολόγο στην Αθήνα ( είμαστε απο επαρχία)για επανεξέταση( 1η εξέταση πριν ένα χρόνο).

    Ωστόσο να σας πώ ότι δεν μπορούμε να ηρεμήσουμε από την αγωνία μας μέχρι τότε , για το τι θα μας πούν .

    Ελπίζω να είναι καθαρά λόγω του ρυθμού ανάπτυξης τους και να μην εχουμε μεγαλύτερηες ιστορίες.

    Καμία συμβουλή από παθούσες για να πάρουμε κουράγιο???(Σημείωση 1η εκτίμηση απο παιδονευρολόγο μια χαρά - ακουογράφημα επίσης οκ)

    Κάθε βοήθεια δεκτή


    catcatsrd20090414_14_My+child+is.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Βοηθήστε στη διατήρηση της λειτουργικότητας του forum κάνοντας χρήση της αναζήτησης και της αναφοράς. Οδηγίες για το πως γίνεται η αναζήτηση δείτε εδώ  Αν παρατηρήσετε κάποια δημοσίευση που θεωρείτε περίεργη επιθετική ή ενάντια στους κανόνες κάντε αναφορά δημοσίευσης  Οδηγίες για το πως γίνεται η αναφορά δείτε εδώ Ευχαριστούμε

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    για το ιπποκρατειο θα σου ελεγα κι εγω γιατι εχει το καλυτερο τμημα αλλά .... τα ραντεβου ειναι πολυ μακρινα....

     

    σου στελνω ενα πμ ελπιζω να ξερεις να βλεπεις πμ...


    Ερασιτέχνες έχτισαν την Κιβωτό. Επαγγελματίες έχτισαν τον Τιτανικό!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ό,τι και να είναι θα σας βοηθήσουν στο ιπποκράτειο είναι πολύ αναλυτικοί. Πρέπει να είστε δυνατοί και ήρεμοι!Με αυτές τις εξετάσεις βρίσκουν οτιδήποτε υπάρχει, αν υπάρχει κάτι. Η αλήθεια είναι ότι είναι ανησυχητικό αλλά προσπαθήστε να είστε ήρεμοι. Μιλάτε στο παιδί κανονικά έτσι? είστε μαζί του? είναι με κάποια γιαγιά? το προσέχει κάποια αλλοδαπή νταντά?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Κι εμείς έχουμε ταλαιπωρηθεί με το θέμα του λόγου!

    Τις πρώτες λέξεις τις είπε όταν ήταν 19 μηνών και ήταν "μαμ" και "άτα". Λίγο μετά είπε "μαμά" και "μπαμπά". Σε ηλικία 27 μηνών, άρχισε να κάνει προτάσεις 2 λέξεων, και σήμερα, σε ηλικία 31 μηνών, κάνει προτάσεις 3 λέξεων. Την παρακολουθεί αναπτυξιολόγος και μας έχει πει ότι είναι ανώριμη στο λόγο.

    Τέλος πάντων! Αν και υπάρχει συνεχής βελτίωση, την λογοθεραπεία δεν τη γλιτώνουμε και αρχές Σεπτέμβρη θα ξεκινήσουμε (κανονικά πρέπει το παιδί να είναι 3 ετών για λογοθεραπεία, αλλά μπορεί να γίνει και λίγο νωρίτερα)!

    Ε, και τι έγινε!!!;;;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    Καλησπέρα κορίτσια! Έχει αρχίσει να με απασχολεί πολύ το θέμα του γιου μου ότι δεν μιλάει ακόμα , λέει βαριά 10 με 12 λέξεις καθαρά. Είναι 2 χρόνων και 1 μήνα. Τώρα ακαταλαβίστικα λέει πολλά δικά του και ας πούμε κάτι μπορεί να το ονομάσει διαφορετικά από ότι είναι η ονομασία του επειδή μοιάζει με κάτι άλλο. Πριν 2 μήνες είχαμε μιλήσει με παιδίατρο και είχαμε μετρήσει τις λέξεις μέσα σε 2 μήνες έχει πει 2 λέξεις παραπάνω. Είναι λογικό αυτό το πράγμα ; Η παιδίατρος λέει διαφορά ότι αν τον στείλω παιδικο από εκεί θα δείξει γρήγορα επειδή θα αναγκαστεί να συνεννοηθεί και με αλλά παιδάκια εγώ της εξηγώ ότι έχω γνωστή με 2 μισή χρόνων παιδακι που και αυτό δεν μιλάει πολύ και πάει από 9 μηνών βρεφικό. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποια διαφορά σε αυτό. Εγώ δεν επιθυμώ να στείλω το παιδί ακόμα παιδικο γιατί έχω δυνατότητα που είμαι στο σπίτι να τον κρατάω εγώ. Να σημειώσω ότι κάνουμε πολλά εκπαιδευτικά μαζί μέσα στην μέρα. Η καλύτερη μου φίλη είναι παιδαγωγός και ακολουθώ παρόμοιο πρόγραμμα στο σπίτι με τα παιδάκια που είναι στο παιδικο. Κάνουμε πολλές δραστηριότητες μαζί. Και προσπαθώ και στην ανάπτυξη λόγου. Αλλά τίποτα. Και απογοητεύομαι. Γιατί από αυτά που κάνω εγώ με το παιδί ξέρω μαμάδες που δεν κάνουν ούτε τα μισά με τα δικά τους και τα δικά τους παιδιά δεν σταματάνε το μπλα μπλα. Κάνει πρόταση αλλά στην δίκη του γλώσσα ας πούμε θα πει «μαμά ατα» που το ατα σημαίνει βόλτα αλλά θα το πει με δίκη του λέξη και η παιδίατρος μου είπε ότι το ατα δεν προσμετράτε στις λέξεις αλλά αυτός στην Πλειοψηφία τα πιο πολλά με δικά του τα λέει. Ας πούμε μπορεί αν θέλει να φάει να πει «μαμά αμ-αμ» δηλαδή το αμ αμ είναι το φαγητό. Που ούτε κ αυτό θεωρείτε λέξη. Δεν ξέρω εσείς από την περιγραφή τι πιστεύεται ; Να επισκεφτώ Αναπτυξιολόγος η να περιμένω μέχρι τα 2 μισή.   

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 11 λεπτά , Super.mum είπε:

    Καλησπέρα κορίτσια! Έχει αρχίσει να με απασχολεί πολύ το θέμα του γιου μου ότι δεν μιλάει ακόμα , λέει βαριά 10 με 12 λέξεις καθαρά. Είναι 2 χρόνων και 1 μήνα. Τώρα ακαταλαβίστικα λέει πολλά δικά του και ας πούμε κάτι μπορεί να το ονομάσει διαφορετικά από ότι είναι η ονομασία του επειδή μοιάζει με κάτι άλλο. Πριν 2 μήνες είχαμε μιλήσει με παιδίατρο και είχαμε μετρήσει τις λέξεις μέσα σε 2 μήνες έχει πει 2 λέξεις παραπάνω. Είναι λογικό αυτό το πράγμα ; Η παιδίατρος λέει διαφορά ότι αν τον στείλω παιδικο από εκεί θα δείξει γρήγορα επειδή θα αναγκαστεί να συνεννοηθεί και με αλλά παιδάκια εγώ της εξηγώ ότι έχω γνωστή με 2 μισή χρόνων παιδακι που και αυτό δεν μιλάει πολύ και πάει από 9 μηνών βρεφικό. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποια διαφορά σε αυτό. Εγώ δεν επιθυμώ να στείλω το παιδί ακόμα παιδικο γιατί έχω δυνατότητα που είμαι στο σπίτι να τον κρατάω εγώ. Να σημειώσω ότι κάνουμε πολλά εκπαιδευτικά μαζί μέσα στην μέρα. Η καλύτερη μου φίλη είναι παιδαγωγός και ακολουθώ παρόμοιο πρόγραμμα στο σπίτι με τα παιδάκια που είναι στο παιδικο. Κάνουμε πολλές δραστηριότητες μαζί. Και προσπαθώ και στην ανάπτυξη λόγου. Αλλά τίποτα. Και απογοητεύομαι. Γιατί από αυτά που κάνω εγώ με το παιδί ξέρω μαμάδες που δεν κάνουν ούτε τα μισά με τα δικά τους και τα δικά τους παιδιά δεν σταματάνε το μπλα μπλα. Κάνει πρόταση αλλά στην δίκη του γλώσσα ας πούμε θα πει «μαμά ατα» που το ατα σημαίνει βόλτα αλλά θα το πει με δίκη του λέξη και η παιδίατρος μου είπε ότι το ατα δεν προσμετράτε στις λέξεις αλλά αυτός στην Πλειοψηφία τα πιο πολλά με δικά του τα λέει. Ας πούμε μπορεί αν θέλει να φάει να πει «μαμά αμ-αμ» δηλαδή το αμ αμ είναι το φαγητό. Που ούτε κ αυτό θεωρείτε λέξη. Δεν ξέρω εσείς από την περιγραφή τι πιστεύεται ; Να επισκεφτώ Αναπτυξιολόγος η να περιμένω μέχρι τα 2 μισή.   

    Το κάθε παιδάκι έχει τους δικούς του ρυθμούς. Απ' τη στιγμή που σε όλα τα άλλα δεν υπάρχει κάποιο θέμα εγώ στη θέση σου θα του έδινα λίγο χρόνο ακόμα. Και την παιδίατρο σου δεν μπορώ να την καταλάβω, δλδ μόνο στον παιδικό μαθαίνουν τα παιδάκια να μιλάνε. Εγώ νομίζω όταν έρθει η ώρα του θα μιλήσει είτε πάει παιδικό είτε όχι. Κ πόσο μάλλον που έχεις κ μικρότερο παιδάκι κ είσαι κ έγκυος τι θέλει? Να μεταδίδει όλες τις ασθένειες στα μικρότερα? Εμένα η παιδίατρος μου ποτέ δεν μου συνέστησε τον παιδικό για την μεγάλη, ιδιαίτερα όταν γεννήθηκε ο μικρός που η μεγάλη ήταν σχεδόν 2,5 είπε να μην την στείλω. Δώσε λίγο χρόνο ακόμα κ μέχρι τα 2,5 πιστεύω θα δεις διαφορά. Όταν αρχίσει να λύνεται η γλώσσα μετά κάθε μέρα λέει κ διαφορετική λέξη

    • Μου αρέσει 3
    • Ευχαριστώ! 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 18 λεπτά , Super.mum είπε:

    Καλησπέρα κορίτσια! Έχει αρχίσει να με απασχολεί πολύ το θέμα του γιου μου ότι δεν μιλάει ακόμα , λέει βαριά 10 με 12 λέξεις καθαρά. Είναι 2 χρόνων και 1 μήνα. Τώρα ακαταλαβίστικα λέει πολλά δικά του και ας πούμε κάτι μπορεί να το ονομάσει διαφορετικά από ότι είναι η ονομασία του επειδή μοιάζει με κάτι άλλο. Πριν 2 μήνες είχαμε μιλήσει με παιδίατρο και είχαμε μετρήσει τις λέξεις μέσα σε 2 μήνες έχει πει 2 λέξεις παραπάνω. Είναι λογικό αυτό το πράγμα ; Η παιδίατρος λέει διαφορά ότι αν τον στείλω παιδικο από εκεί θα δείξει γρήγορα επειδή θα αναγκαστεί να συνεννοηθεί και με αλλά παιδάκια εγώ της εξηγώ ότι έχω γνωστή με 2 μισή χρόνων παιδακι που και αυτό δεν μιλάει πολύ και πάει από 9 μηνών βρεφικό. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποια διαφορά σε αυτό. Εγώ δεν επιθυμώ να στείλω το παιδί ακόμα παιδικο γιατί έχω δυνατότητα που είμαι στο σπίτι να τον κρατάω εγώ. Να σημειώσω ότι κάνουμε πολλά εκπαιδευτικά μαζί μέσα στην μέρα. Η καλύτερη μου φίλη είναι παιδαγωγός και ακολουθώ παρόμοιο πρόγραμμα στο σπίτι με τα παιδάκια που είναι στο παιδικο. Κάνουμε πολλές δραστηριότητες μαζί. Και προσπαθώ και στην ανάπτυξη λόγου. Αλλά τίποτα. Και απογοητεύομαι. Γιατί από αυτά που κάνω εγώ με το παιδί ξέρω μαμάδες που δεν κάνουν ούτε τα μισά με τα δικά τους και τα δικά τους παιδιά δεν σταματάνε το μπλα μπλα. Κάνει πρόταση αλλά στην δίκη του γλώσσα ας πούμε θα πει «μαμά ατα» που το ατα σημαίνει βόλτα αλλά θα το πει με δίκη του λέξη και η παιδίατρος μου είπε ότι το ατα δεν προσμετράτε στις λέξεις αλλά αυτός στην Πλειοψηφία τα πιο πολλά με δικά του τα λέει. Ας πούμε μπορεί αν θέλει να φάει να πει «μαμά αμ-αμ» δηλαδή το αμ αμ είναι το φαγητό. Που ούτε κ αυτό θεωρείτε λέξη. Δεν ξέρω εσείς από την περιγραφή τι πιστεύεται ; Να επισκεφτώ Αναπτυξιολόγος η να περιμένω μέχρι τα 2 μισή.   

    Νομίζω ότι αν δεν ανησυχεί ο παιδίατρος, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας εκ μέρους σου. το κάθε παιδάκι έχει το ρυθμό του. Μπορεί ο παιδικός να βοηθάει σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά δεν είναι και πανάκεια.

    • Μου αρέσει 1
    • Ευχαριστώ! 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 32 λεπτά , Super.mum είπε:

    Καλησπέρα κορίτσια! Έχει αρχίσει να με απασχολεί πολύ το θέμα του γιου μου ότι δεν μιλάει ακόμα , λέει βαριά 10 με 12 λέξεις καθαρά. Είναι 2 χρόνων και 1 μήνα. Τώρα ακαταλαβίστικα λέει πολλά δικά του και ας πούμε κάτι μπορεί να το ονομάσει διαφορετικά από ότι είναι η ονομασία του επειδή μοιάζει με κάτι άλλο. Πριν 2 μήνες είχαμε μιλήσει με παιδίατρο και είχαμε μετρήσει τις λέξεις μέσα σε 2 μήνες έχει πει 2 λέξεις παραπάνω. Είναι λογικό αυτό το πράγμα ; Η παιδίατρος λέει διαφορά ότι αν τον στείλω παιδικο από εκεί θα δείξει γρήγορα επειδή θα αναγκαστεί να συνεννοηθεί και με αλλά παιδάκια εγώ της εξηγώ ότι έχω γνωστή με 2 μισή χρόνων παιδακι που και αυτό δεν μιλάει πολύ και πάει από 9 μηνών βρεφικό. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποια διαφορά σε αυτό. Εγώ δεν επιθυμώ να στείλω το παιδί ακόμα παιδικο γιατί έχω δυνατότητα που είμαι στο σπίτι να τον κρατάω εγώ. Να σημειώσω ότι κάνουμε πολλά εκπαιδευτικά μαζί μέσα στην μέρα. Η καλύτερη μου φίλη είναι παιδαγωγός και ακολουθώ παρόμοιο πρόγραμμα στο σπίτι με τα παιδάκια που είναι στο παιδικο. Κάνουμε πολλές δραστηριότητες μαζί. Και προσπαθώ και στην ανάπτυξη λόγου. Αλλά τίποτα. Και απογοητεύομαι. Γιατί από αυτά που κάνω εγώ με το παιδί ξέρω μαμάδες που δεν κάνουν ούτε τα μισά με τα δικά τους και τα δικά τους παιδιά δεν σταματάνε το μπλα μπλα. Κάνει πρόταση αλλά στην δίκη του γλώσσα ας πούμε θα πει «μαμά ατα» που το ατα σημαίνει βόλτα αλλά θα το πει με δίκη του λέξη και η παιδίατρος μου είπε ότι το ατα δεν προσμετράτε στις λέξεις αλλά αυτός στην Πλειοψηφία τα πιο πολλά με δικά του τα λέει. Ας πούμε μπορεί αν θέλει να φάει να πει «μαμά αμ-αμ» δηλαδή το αμ αμ είναι το φαγητό. Που ούτε κ αυτό θεωρείτε λέξη. Δεν ξέρω εσείς από την περιγραφή τι πιστεύεται ; Να επισκεφτώ Αναπτυξιολόγος η να περιμένω μέχρι τα 2 μισή.   

    αφου μια χαρα ζηταει αυτα που θελει με λεξεις εστω κ παραποιημεvες δεv χρειαζετε vα καvεις κατι. Σε αvαπτυξιολογο τοσο vωρις μοvο για το γλωσσικο θεμα δεv χρειαζετε vα πας . αv το παιδι δειχvει ειvαι κοιvωvικο κ ζηταει λεκτικα αυτα που θελει ακολουθει καποιες εvτολες απλες ειvαι θεμα χροvου vα μιλησει. 

    • Μου αρέσει 2
    • Ευχαριστώ! 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Έχω την εντύπωση ότι οι δικές τους λέξεις αν είναι στάνταρ κ αντιστοιχούν σε ένα πράγμα συγκεκριμένο συστηματικά, μετρούν για λέξεις. 

     

    Ο δικός μου μέχρι 22 μηνων δεν ελεγε κυριολεκτικά τίποτα εκτός από το να μπαμπαλιζει. Παραδόξως ένα από τα πρώτα που είπε ήταν παππού κ γθαγια, εκεί περίπου στον 23ο μήνα, κ λέω παραδόξως γιατί τους παππούδες είχε να τους δει τρεις μήνες, δεν τους έχει ζήσει συστηματικά κ βασικά τις τελευταίες φορές τους έβλεπε κ έφευγε τρέχοντας. Τελικά λίγο πριν κλείσει τα δυο άρχισε να λέει κι άλλες λέξεις επίσης άκυρες, ξύπνησε ένα μεσημέρι κ προσπαθούσε να πει σπάιντερμαν, και μετά μου ελεγε πώς κάνουν τα ζωακια (ούτε αυτό πριν, σκεψου απόγνωση που είχαμε). Ο παιδικός δεν ξέρω αν είναι η μόνη λύση αλλά εγω είμαι σίγουρη ότι η τακτική αλληλεπίδραση με ανθρώπους διαφορετικούς από την καθημερινή του φροντίδα, είναι καθοριστικός παράγοντας. Ο γιος μου τώρα ενώ μιλάει πεντακάθαρα κ έχει πολύ πλουσιο λεξιλόγιο, αφομοιώνει νέες λέξεις, έχει ξεκαθαρίσει έννοιες τόπου κ χρόνου, έχει μια αδεξιότητα στην επικοινωνία του γιατί με εμάς κ την νταντά είχε συνηθίσει σε έναν συγκεκριμένο κώδικα. Αν ζοριζόταν πιο συχνά να μιλάει με άγνωστα παιδάκια στο παιχνίδι, δεν θα την είχε. Γι αυτό λοιπόν, αν είσαι ο μόνος φροντιστής κ αν δεν βλέπει τακτικά άλλα παιδιά, μπορεί και να φταίει αυτό. όσοι τα στέλνουν σταθμό λενε ότι η πρόοδος είναι θεαματική αλλά να σου πω την αλήθεια ποτέ δεν κατάλαβα πώς γίνεται να βελτιώνεται η συμπεριφορά κ οι δεξιότητες ενός παιδιού σε έναν χώρο που δεν έχει την αποκλειστική προσοχή κ αγάπη που έχει στο σπίτι, αλλά για να το λενε κάτι θα ξέρουν… ο παιδίατρος τι λέει; σας έχει πει για έλεγχο ακοής κλπ; 

    • Μου αρέσει 2
    • Ευχαριστώ! 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    πρίν από 13 λεπτά , Έσπερος είπε:

    Έχω την εντύπωση ότι οι δικές τους λέξεις αν είναι στάνταρ κ αντιστοιχούν σε ένα πράγμα συγκεκριμένο συστηματικά, μετρούν για λέξεις. 

     

    Ο δικός μου μέχρι 22 μηνων δεν ελεγε κυριολεκτικά τίποτα εκτός από το να μπαμπαλιζει. Παραδόξως ένα από τα πρώτα που είπε ήταν παππού κ γθαγια, εκεί περίπου στον 23ο μήνα, κ λέω παραδόξως γιατί τους παππούδες είχε να τους δει τρεις μήνες, δεν τους έχει ζήσει συστηματικά κ βασικά τις τελευταίες φορές τους έβλεπε κ έφευγε τρέχοντας. Τελικά λίγο πριν κλείσει τα δυο άρχισε να λέει κι άλλες λέξεις επίσης άκυρες, ξύπνησε ένα μεσημέρι κ προσπαθούσε να πει σπάιντερμαν, και μετά μου ελεγε πώς κάνουν τα ζωακια (ούτε αυτό πριν, σκεψου απόγνωση που είχαμε). Ο παιδικός δεν ξέρω αν είναι η μόνη λύση αλλά εγω είμαι σίγουρη ότι η τακτική αλληλεπίδραση με ανθρώπους διαφορετικούς από την καθημερινή του φροντίδα, είναι καθοριστικός παράγοντας. Ο γιος μου τώρα ενώ μιλάει πεντακάθαρα κ έχει πολύ πλουσιο λεξιλόγιο, αφομοιώνει νέες λέξεις, έχει ξεκαθαρίσει έννοιες τόπου κ χρόνου, έχει μια αδεξιότητα στην επικοινωνία του γιατί με εμάς κ την νταντά είχε συνηθίσει σε έναν συγκεκριμένο κώδικα. Αν ζοριζόταν πιο συχνά να μιλάει με άγνωστα παιδάκια στο παιχνίδι, δεν θα την είχε. Γι αυτό λοιπόν, αν είσαι ο μόνος φροντιστής κ αν δεν βλέπει τακτικά άλλα παιδιά, μπορεί και να φταίει αυτό. όσοι τα στέλνουν σταθμό λενε ότι η πρόοδος είναι θεαματική αλλά να σου πω την αλήθεια ποτέ δεν κατάλαβα πώς γίνεται να βελτιώνεται η συμπεριφορά κ οι δεξιότητες ενός παιδιού σε έναν χώρο που δεν έχει την αποκλειστική προσοχή κ αγάπη που έχει στο σπίτι, αλλά για να το λενε κάτι θα ξέρουν… ο παιδίατρος τι λέει; σας έχει πει για έλεγχο ακοής κλπ; 

    προφαvως στοv παιδικο σταθμο ξυπvαει το αισθημα της επιβιωσης κ επισης προσπαθουv λιγο περισσοτερο vα μιμιθουv τα συvομηλικα τους που ειvαι λιγο πιο εvδιαφεροvτα στηv συμπεριφορα απο οτι οι εvηλικες

    • Μου αρέσει 1
    • Ευχαριστώ! 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    μη συγρίνεις το παιδάκι σου με τα υπόλοιπα, το κάθε ένα έχει τους δικού του χρόνος στο να κατακτήσει το κάθε τι.

    Αυτό που λέει η έσπερος πιο πάνω ισχύει, δηλαδή οι δικές του λέξεις που χρησιμοποιεί για κάτι συγκεκριμένο μετρούν σαν λέξεις, ακόμα και το νερό είναι ''μπουά'' και η βόλτα ''ατα'' και το φαί ''μαμ'' .

    Είναι νωρίς να έχεις άγχος, άφησε το παιδί και θα δεις που σιγά σιγά θα λυθεί η γλώσσα του!

     

    • Μου αρέσει 2
    • Ευχαριστώ! 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Κι εγω ξερω οτι οταν λεει κατι συγκεκριμενο και εννοει παντα το ιδιο μετριεται σαν λεξη (οχι να το λεει καθε φορα αλλιως). Εμενα η δικια μου που λεει πλεον παρα πολλα και συνεννοειται, το νερο το λεει ακομα λια-λια για καποιο λογο. Λεξη θεωρειται, αφου παντα το λεει ετσι. Στη θεση σου θα περιμενα μεχρι τα 2μισι και θα το κοιτουσα μετα. 10-12 λεξεις ισως ειναι καπως λιγο, αλλα η δικια μου περιπου σε εκεινη την ηλικια και τωρα τον τελευταιο μηνα (ειναι 2 και 3 μηνων) εκανε ενα τεραστιο αλμα και ειπε ξαφνικα παρα πολλα. Οποτε ισως το κανει και ο δικος σου. Θα του εδινα λιγο χρονο ακομα. Η αλλαγη περιβαλλοντος και προσωπων σιγουρα βοηθαει. Το αλμα της δικιας μου εγινε οταν πηγαμε στο χωριο κι εβλεπε συνεχεια τον παππου και τη γιαγια και αλλο κοσμο. Παιδακια δυστυχως οχι, αλλα και με την πληθωρα ενηλικων ειδαμε τεραστια διαφορα. Μην ξεχνας παντως οτι καθε παιδι ειναι μπροστα σε αλλα και πισω σε αλλα. Η δικια μου ας πουμε κινητικα ειναι σε φαση που αλλα ειναι 15 μηνων (ενα χρονο νωριτερα δηλαδη!)

    • Ευχαριστώ! 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    2 ώρες πρίν, Super.mum είπε:

    Καλησπέρα κορίτσια! Έχει αρχίσει να με απασχολεί πολύ το θέμα του γιου μου ότι δεν μιλάει ακόμα , λέει βαριά 10 με 12 λέξεις καθαρά. Είναι 2 χρόνων και 1 μήνα. Τώρα ακαταλαβίστικα λέει πολλά δικά του και ας πούμε κάτι μπορεί να το ονομάσει διαφορετικά από ότι είναι η ονομασία του επειδή μοιάζει με κάτι άλλο. Πριν 2 μήνες είχαμε μιλήσει με παιδίατρο και είχαμε μετρήσει τις λέξεις μέσα σε 2 μήνες έχει πει 2 λέξεις παραπάνω. Είναι λογικό αυτό το πράγμα ; Η παιδίατρος λέει διαφορά ότι αν τον στείλω παιδικο από εκεί θα δείξει γρήγορα επειδή θα αναγκαστεί να συνεννοηθεί και με αλλά παιδάκια εγώ της εξηγώ ότι έχω γνωστή με 2 μισή χρόνων παιδακι που και αυτό δεν μιλάει πολύ και πάει από 9 μηνών βρεφικό. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποια διαφορά σε αυτό. Εγώ δεν επιθυμώ να στείλω το παιδί ακόμα παιδικο γιατί έχω δυνατότητα που είμαι στο σπίτι να τον κρατάω εγώ. Να σημειώσω ότι κάνουμε πολλά εκπαιδευτικά μαζί μέσα στην μέρα. Η καλύτερη μου φίλη είναι παιδαγωγός και ακολουθώ παρόμοιο πρόγραμμα στο σπίτι με τα παιδάκια που είναι στο παιδικο. Κάνουμε πολλές δραστηριότητες μαζί. Και προσπαθώ και στην ανάπτυξη λόγου. Αλλά τίποτα. Και απογοητεύομαι. Γιατί από αυτά που κάνω εγώ με το παιδί ξέρω μαμάδες που δεν κάνουν ούτε τα μισά με τα δικά τους και τα δικά τους παιδιά δεν σταματάνε το μπλα μπλα. Κάνει πρόταση αλλά στην δίκη του γλώσσα ας πούμε θα πει «μαμά ατα» που το ατα σημαίνει βόλτα αλλά θα το πει με δίκη του λέξη και η παιδίατρος μου είπε ότι το ατα δεν προσμετράτε στις λέξεις αλλά αυτός στην Πλειοψηφία τα πιο πολλά με δικά του τα λέει. Ας πούμε μπορεί αν θέλει να φάει να πει «μαμά αμ-αμ» δηλαδή το αμ αμ είναι το φαγητό. Που ούτε κ αυτό θεωρείτε λέξη. Δεν ξέρω εσείς από την περιγραφή τι πιστεύεται ; Να επισκεφτώ Αναπτυξιολόγος η να περιμένω μέχρι τα 2 μισή.   

    Κάθε παιδάκι έχει το δικό του ρυθμό,δωσε λιγο χρονο ακομη εφόσον ήδη λέει κάποιες λέξεις.Ο γιος μου έιναι συνομήλικος με διαφορά ενός μήνα  με την κόρη της κολλητής μου,η μικρη 17 μηνών μίλαγε κανονικά καθαρα με προτάσεις,ο δικός μου τότε έλεγε πολύ λίγες λέξεις,εμένα με έτρωγε η στεναχώρια γιατί  δεν μιλούσε ,τώρα 2 χρόνων και 2 μηνών πάει η γλώσσα του ροδανι.Που θέλω να καταλήξω,πως κάθε παιδί θέλει το χρόνο του.Επισεις στην παιδική χαρά έχουμε δύο φίλους 2 χρόνων και κάτι που δεν μιλάνε ακόμη πολύ,λένε λίγες λεξούλες.

    • Ευχαριστώ! 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    2 ώρες πρίν, Έσπερος είπε:

    Έχω την εντύπωση ότι οι δικές τους λέξεις αν είναι στάνταρ κ αντιστοιχούν σε ένα πράγμα συγκεκριμένο συστηματικά, μετρούν για λέξεις. 

     

    Ο δικός μου μέχρι 22 μηνων δεν ελεγε κυριολεκτικά τίποτα εκτός από το να μπαμπαλιζει. Παραδόξως ένα από τα πρώτα που είπε ήταν παππού κ γθαγια, εκεί περίπου στον 23ο μήνα, κ λέω παραδόξως γιατί τους παππούδες είχε να τους δει τρεις μήνες, δεν τους έχει ζήσει συστηματικά κ βασικά τις τελευταίες φορές τους έβλεπε κ έφευγε τρέχοντας. Τελικά λίγο πριν κλείσει τα δυο άρχισε να λέει κι άλλες λέξεις επίσης άκυρες, ξύπνησε ένα μεσημέρι κ προσπαθούσε να πει σπάιντερμαν, και μετά μου ελεγε πώς κάνουν τα ζωακια (ούτε αυτό πριν, σκεψου απόγνωση που είχαμε). Ο παιδικός δεν ξέρω αν είναι η μόνη λύση αλλά εγω είμαι σίγουρη ότι η τακτική αλληλεπίδραση με ανθρώπους διαφορετικούς από την καθημερινή του φροντίδα, είναι καθοριστικός παράγοντας. Ο γιος μου τώρα ενώ μιλάει πεντακάθαρα κ έχει πολύ πλουσιο λεξιλόγιο, αφομοιώνει νέες λέξεις, έχει ξεκαθαρίσει έννοιες τόπου κ χρόνου, έχει μια αδεξιότητα στην επικοινωνία του γιατί με εμάς κ την νταντά είχε συνηθίσει σε έναν συγκεκριμένο κώδικα. Αν ζοριζόταν πιο συχνά να μιλάει με άγνωστα παιδάκια στο παιχνίδι, δεν θα την είχε. Γι αυτό λοιπόν, αν είσαι ο μόνος φροντιστής κ αν δεν βλέπει τακτικά άλλα παιδιά, μπορεί και να φταίει αυτό. όσοι τα στέλνουν σταθμό λενε ότι η πρόοδος είναι θεαματική αλλά να σου πω την αλήθεια ποτέ δεν κατάλαβα πώς γίνεται να βελτιώνεται η συμπεριφορά κ οι δεξιότητες ενός παιδιού σε έναν χώρο που δεν έχει την αποκλειστική προσοχή κ αγάπη που έχει στο σπίτι, αλλά για να το λενε κάτι θα ξέρουν… ο παιδίατρος τι λέει; σας έχει πει για έλεγχο ακοής κλπ; 

    Φαντάσου ότι και εμένα άργησε να κάνει όπως τα ζωάκια αλλά πριν τα δυο ξεκίνησε να κάνει και τα πιο περίεργα .. όχι γατάκι και σκύλο , αλλά γαϊδουράκι , προβατάκι , πουλάκι , λιοντάρι και τέτοια. Εννοείτε το παιδί είναι καλά σε όλα τα αλλά δηλαδή κάνει πράγματα που είναι για την ηλικία του κι τα καταφέρνει πολύ καλά .. φτιάχνει Πύργο μεγάλο με λεγκο τουβλάκια όχι κανονικά , τα κανονικά είναι παιχνιδάκι πλέον για αυτόν .. φτιάχνει διαφορά περίεργα ότι καταφέρνει με πλαστελίνη , ξεκίνησε τώρα ζωγραφίζει τουλάχιστον προσπαθούμε και ας είναι λίγο νωρίς , όταν διαβάζουμε βιβλίο και λέω που είναι ο παπαγάλος , η που είναι η μαϊμού δείχνει που είναι. Τα βρίσκει πάντα. Εννοείτε εκτελεί όλες τις εντολές και καταλαβαίνει πάντα ακριβώς ότι του λέμε. Βρίσκει όλα τα ζωάκια η όλα τα αυτοκινητάκια η φρουτα σε καρτέλες μεγάλες με ξύλινα που τα βγάζεις και τα ξανά τοποθετείς στην θέση τους , ξεκινήσαμε τώρα να προσπαθούμε να φτιάξουμε παζλ που είναι για πιο μωρα με μεγάλα και λίγα κομμάτια. Συνεργάζεται σε όλα δεν δείχνει παιδί με κάποιο πρόβλημα. Τις προάλλες έπαιζε μπάλα με παιδάκια 4+ πάνω χρόνων και δεν είχε θέμα εκτελούσε εντολές που λέγανε αλλά παιδάκια έφερνε την μπάλα την κλότσαγε εκεί που του λέγανε. Αυτό που λες για έλεγχο ακοής δεν μου είπε τίποτα. Αλλά το παιδί ακούει το ξέρω δεν έχει κάποιο θέμα. Αφού συζητάει μαζί μου κανονικά απλά απαντάει στην γλώσσα του. Επίσης δεν λέει νερό που υποτίθεται είναι εύκολο .. φέρνει πάντα το μπουκαλι και μου το δίνει να το γεμίσω η πάει και δείχνει τον νεροχύτη και λέει «να να» από εκεί δηλαδή να του βάλω νερό εννοεί. Όταν θέλει το γάλα το βράδυ λέει «γάλα» κανονικά , όταν θέλει να πάει για ύπνο και έχει κουραστεί λέει «νάνι» αλλά ούτε αυτό το μετράω στις λέξεις γιατί η παιδίατρος είπε έτσι για κάποιο λόγο. Επίσης να σας πω ότι μιλάω και άλλη γλώσσα στο σπίτι και σκέφτηκα μήπως φταίει και αυτό και μπερδεύεται δηλαδή δεν του μιλάω μόνο στα ελληνικά. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Στη διγλωσσία λενε ότι καμία φορά αργούν. Αλλά αυτό που περιγράφεις δεν ακούγεται κάτι τόσο τραγικό. Ο έλεγχος ακοής είναι το στάνταρ που γίνεται πρώτο σε καθυστέρηση ομιλίας ακόμα κ αν δεν εχεις υποψιαστεί πρόβλημα κ μετά είναι άλλες κινήσεις, αλλά  έτσι όπως τα λες δεν νομίζω ότι θα χρειαστείτε κάτι. Η δίκη μου πείρα μόνο λέει αυτό, ότι έχει σημασία αν «αναγκάζεται» να επικοινωνήσει και σε μη γνώριμες καταστάσεις. Αλλά τώρα να μπλέκεις με παιδικούς σταθμούς σε περίοδο κορονοϊού κ μωρό στο σπίτι κ άλλο μωρό καθοδον, μου φαίνεται περιττή ταλαιπωρία. Νομίζω ότι είναι κ μια εύκολη «καραμέλα», για να μην προτείνει κάποιος κάτι δημιουργικο στον γονιό ή γιατί κάποιοι γονείς θεωρούν ευκολότερο να αναθέσουν αυτό το κομμάτι σε άλλον. Όμως σκεψου αν μπορείς να κανεις κάποια δραστηριότητα που να πηγαίνει μια δυο φορές την εβδομάδα, για να του δοθεί κ ένα άλλο κίνητρο επικοινωνίας. 

    • Μου αρέσει 1
    • Ευχαριστώ! 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    2 ώρες πρίν, mama16 είπε:

    Το κάθε παιδάκι έχει τους δικούς του ρυθμούς. Απ' τη στιγμή που σε όλα τα άλλα δεν υπάρχει κάποιο θέμα εγώ στη θέση σου θα του έδινα λίγο χρόνο ακόμα. Και την παιδίατρο σου δεν μπορώ να την καταλάβω, δλδ μόνο στον παιδικό μαθαίνουν τα παιδάκια να μιλάνε. Εγώ νομίζω όταν έρθει η ώρα του θα μιλήσει είτε πάει παιδικό είτε όχι. Κ πόσο μάλλον που έχεις κ μικρότερο παιδάκι κ είσαι κ έγκυος τι θέλει? Να μεταδίδει όλες τις ασθένειες στα μικρότερα? Εμένα η παιδίατρος μου ποτέ δεν μου συνέστησε τον παιδικό για την μεγάλη, ιδιαίτερα όταν γεννήθηκε ο μικρός που η μεγάλη ήταν σχεδόν 2,5 είπε να μην την στείλω. Δώσε λίγο χρόνο ακόμα κ μέχρι τα 2,5 πιστεύω θα δεις διαφορά. Όταν αρχίσει να λύνεται η γλώσσα μετά κάθε μέρα λέει κ διαφορετική λέξη

    Έλα μου ντε ! Αυτό λέω και εγώ αν κολλήσει το ένα χαθήκαμε θα κολλήσουμε όλοι μας μετά. Και θα ταλαιπωρηθούνε. Καταλαβαίνω όταν πας δουλειά να στο πει αυτό αλλά να το πει σε εμένα που είμαι όλη μέρα μαζί του. Που τον πάμε παντού μα παντού και ασχολούμαστε τι θα δει που θα πάμε , να βρούμε παιδάκια να παίξει , να πάμε ζωολογικό να δει τα ζωάκια , να πάμε θέατρο να δει παράσταση (ας μην μιλήσω για αυτή την εμπειρία αλλά τέλος πάντων , δεν είναι ακόμα για θέατρο προφανώς) 

    • Μου αρέσει 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ο μεγάλος μου τα 2 έλεγε πολυ λιγότερα από τις checklists  που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αλλά δεν ανησυχούσα γιατί οπως ειπωθηκε κάθε παιδί έχει τον ρυθμό του και επιπλέον γενικα αναπτυξιακά ήταν πολύ καλά κι εγώ απασχολιομουν αρκετά μαζί του παρ'ολο που δεν πηγαινε παιδικό,δεν υπήρχε έλλειψη ερεθισματων δηλαδή.Γυρω στα 2,5 πήρε φορά, έλεγε καινούριες λέξεις κάθε μέρα και σήμερα στα 5,5 μιλάει πολύ καλύτερα από πολλούς ενήλικες ;-) Μην αγχώνεσαι,δώσε χρόνο. Το ότι μιλάτε κι άλλη γλώσσα σίγουρα παίζει ρόλο,στα πολύγλωσσα σπίτια γενικώς ισχύει το ότι εξελίσσεται πιο αργά ή ομιλία.

    • Ευχαριστώ! 1

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 5 λεπτά , Έσπερος είπε:

    Στη διγλωσσία λενε ότι καμία φορά αργούν. Αλλά αυτό που περιγράφεις δεν ακούγεται κάτι τόσο τραγικό. Ο έλεγχος ακοής είναι το στάνταρ που γίνεται πρώτο σε καθυστέρηση ομιλίας ακόμα κ αν δεν εχεις υποψιαστεί πρόβλημα κ μετά είναι άλλες κινήσεις, αλλά  έτσι όπως τα λες δεν νομίζω ότι θα χρειαστείτε κάτι. Η δίκη μου πείρα μόνο λέει αυτό, ότι έχει σημασία αν «αναγκάζεται» να επικοινωνήσει και σε μη γνώριμες καταστάσεις. Αλλά τώρα να μπλέκεις με παιδικούς σταθμούς σε περίοδο κορονοϊού κ μωρό στο σπίτι κ άλλο μωρό καθοδον, μου φαίνεται περιττή ταλαιπωρία. Νομίζω ότι είναι κ μια εύκολη «καραμέλα», για να μην προτείνει κάποιος κάτι δημιουργικο στον γονιό ή γιατί κάποιοι γονείς θεωρούν ευκολότερο να αναθέσουν αυτό το κομμάτι σε άλλον. Όμως σκεψου αν μπορείς να κανεις κάποια δραστηριότητα που να πηγαίνει μια δυο φορές την εβδομάδα, για να του δοθεί κ ένα άλλο κίνητρο επικοινωνίας. 

    Ναι ναι αυτό θα κάνω .. θα αρχίσουμε δραστηριότητα. Πρέπει να το ψάξω , έχεις κάτι καλό να μου προτείνεις για τόσο μικρό παιδί ; Τι δραστηριότητα άραγε .. να του ξεκίναγα από τον άλλο μήνα να σταματήσει η πολύ η ζέστη 

    πρίν από 6 λεπτά , Sentir...natureza είπε:

    Ο μεγάλος μου τα 2 έλεγε πολυ λιγότερα από τις checklists  που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αλλά δεν ανησυχούσα γιατί οπως ειπωθηκε κάθε παιδί έχει τον ρυθμό του και επιπλέον γενικα αναπτυξιακά ήταν πολύ καλά κι εγώ απασχολιομουν αρκετά μαζί του παρ'ολο που δεν πηγενε παιδικό,δεν υπήρχε έλλειψη ερεθίσματα δηλαδή.Γυρω στα 2,5 πήρε φορά, έλεγε καινούριες λέξεις κάθε μέρα και σήμερα στα 5,5 μιλάει πολύ καλύτερα από πολλούς ενήλικες ;-) Μην αγχώνεσαι,δώσε χρόνο. Το ότι μιλάτε κι άλλη γλώσσα σίγουρα παίζει ρόλο,στα πολύγλωσσο σπίτια γενικώς ισχύει το ότι εξελίσσεται πιο αργά ή ομιλία.

    Ευχαριστω πολύ για την απάντηση ! Θα δώσω χρόνο ειδικά μέχρι τα 2 μισή και θα δω τι θα κάνω από εκεί και πέρα. Πάντως ούτε εγώ ούτε ο πατέρας του από όσο μας λένε η μαμά μου και η πεθερά μου δεν μιλήσαμε γρήγορα 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    πρίν από 15 λεπτά , Super.mum είπε:

    Ναι ναι αυτό θα κάνω .. θα αρχίσουμε δραστηριότητα. Πρέπει να το ψάξω , έχεις κάτι καλό να μου προτείνεις για τόσο μικρό παιδί ; Τι δραστηριότητα άραγε .. να του ξεκίναγα από τον άλλο μήνα να σταματήσει η πολύ η ζέστη 

    Ευχαριστω πολύ για την απάντηση ! Θα δώσω χρόνο ειδικά μέχρι τα 2 μισή και θα δω τι θα κάνω από εκεί και πέρα. Πάντως ούτε εγώ ούτε ο πατέρας του από όσο μας λένε η μαμά μου και η πεθερά μου δεν μιλήσαμε γρήγορα 

    Από Σεπτέμβριο μπορείς να τον πας μουσικοκινητική! 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα