Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

προβλήματα ορθογραφίας


mother

Recommended Posts

γειά σας,

 

είμαι νέο μέλος στην ομάδα σας και σας ανακάλυψα τυχαία οταν εψαχνα στο δίκτυο να βρω λύση στα προβλήματα ορθογραφίας του παιδιου μου.

 

ειναι στη β΄ δημοτικου και αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα ορθογραφίας . δοκιμάσαμε βιβλία, εξτρα ασκήσεις, ξανα και ξανα γραψιμο τις λεξεις, φωνες πιεση , χαιδεματα και ντάντεμα τίποτα , πάλι λάθη παλι λάθη.............

 

αν καποιος εχει αντιμετωπίσει τετοια κατασταση .........................

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Καλησπέρα mother είμαι δασκάλα και θα ήθελα αν μπορώ να βοηθήσω, όμως επειδή είναι δύσκολο ως και αφελές να κάνει κανείς 'μαθησιάκη διάγνωση' εξ αποστάσεως αν μπορείς δώσε μου κάποια στοιχεία και ίσως καταφέρω να σου δώσω κάποια tips που σας διευκολύνουν εσένα και τον μικρό σου.

 

Όταν λες πρόβλημα στην ορθογραφία εννοείς γενικότερα ότι γράφει ανορθόγραφα ή αντιμετωπίζει κυρίως πρόβλημα στο "γράφω και μαθαίνω"γιατί πχ δεν έχει όρεξη να ασχοληθεί με αυτό.

Επίσης τι είδους είναι τα λάθη του; Είναι λάθη απροσεξίας και βιασύνης, είναι αναγραμματισμοί και ελλιπείς λέξεις ή δείχνει να αγνοεί παντελώς βασικούς ορθογραφικούς κανόνες πχ: τα ρήματα γράφονται με ω.

Διδάσκονται γραμματική και κανόνες στο σχολείο; Και δεν εννοώ με τον 'αποστειρωμένο' τρόπο του κάποτε αλλά με παιγνιώδεις δραστηριότητες. Είναι σε θέση να αναγνωρίζει τα ρήματα, τα ουσιαστικά και τα επίθετα και να έχει μια γενική εικόνα για το ποια είναι η δομή του γραπτού λόγου (εννοείται τηρουμενων των αναλογιών της ηλικιας του);

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites

πόσο σοβαρά είναι τα θέματα ορθογραφίας που λες?

 

γράψε παραδείγματα, σε ποσότητα και αναλογία..!

 

πχ σε μια φράση... .. . . τόσα..

σε μια σελίδα,.... τόσα.

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

ευχαριστώ για την ανταπόκριση......

 

δεν ειναι νομιζω τοσο τραγική η κατασταση δηλαδή οτι αφορα κανονες γραμματικής τα ξερει πχ. τα ρήματα σε ω , το τριτο ενικο ει , ο πληθυντικος γενική ων, οι στα πολλα , ουσιαστικά με ι , γενικώς οτι αφορα κανονες αλλα κανει αλλα λαθη πχ. αγώρι ή αυτός δήνει και τετοιου ειδους κανει αρκετα. Δηλαδή σε μία προταση με δέκα λεξεις θα εχει σίγουρα πεντε λαθη. Δεν βαριεται , κατα βάθος νομίζω οτι ειναι αφηρημενος ή εχει το νου του στο παιχνιδι γιατι εχει ενα αδερφο προνήπιο που οταν εκεινος παιζει αυτος διαβάζει. Αυτο βεβαια δεν τον απασχολει στα μαθηματικά γιατι εκει δεν κανει λαθη . Επίσης σκεφτομαι και γραφω κανει ξερει να κανει προτασεις και να περιγραφει , χρησιμοποιει σωστά τα ρήματα τα ουσιαστικά επιθετα μονο τα ορθογραφικά ειναι το θεμα μας . Δεν θυμάται παραδειγμα τη λεξη βουτιες την εχουμε πει και γραψει πολλες φορες αλλα συνεχιζει να τη γραφει βουτειες.

ευχαριστω για το ενδιαφερον σας.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που συμβαίνει στον μικρό σου είναι πολύ συνηθισμένο για την ηλικία του, τα περισσότερα παιδάκια έχουν το μυαλό τους στο παιχνίδι και δύσκολα συγκεντρώνονται σε αυτό που κάνουν. Υπομονή και επιμονή στο στόχο θα πρότεινα εγώ χωρίς όμως πιέσεις και αγριάδες γιατί φέρνουν το αντίθετο αποτέλεσμα.

Ένα κόλπο που βοηθάει είναι αντι να μαθαίνει γραπτώς το "γράφω και μαθαίνω" - πράγμα που τα κουράζει και τα εκνευρίζει - είναι να εξασκείται σε αυτό διαβάζοντάς το προσεκτικά. Πχ. αν έχουν για ορθρογραφία τη φράση: ο ήλιος λάμπει, ο μικρός να διαβάζει μόνος του φωναχτά: ο ήλιος με ήττα, λάμπει με έψιλον γιώτα. Μετά να κλείνει τα ματάκια του, να φαντάζεται τη φράση γραμμένη και να τη λέει φωναχτά. Αυτό το επαναλαμβάνει όσες φορές χρειαστεί για να το μάθει. Τη διαδικασία αυτή θα την κάνει μόνος του και όταν είναι έτοιμος θα σου γράφει την ορθογραφία για να τον τσεκάρεις ή ακόμα μπορεί και να σου τη λέει. Συνήθως πιάνει το κόλπο γιατί τους αρέσει η αλλάγη σε κάτι που βαριούνται να κάνουν.

Επίσης βοηθούν παιχνίδια τύπου σκράμπλ πολύ. Υπάρχει στο εμπόριο το παιδικό σκραμπλ αν και νομίζω πως θα τον ενθουσιάσει πιο πολύ ένα που θα φτιάξετε μαζί - απλά θα κόψετε πολύχρωμα χαρτονάκια σε τετραγωνάκια, θα γράψετε πάνω γραμματάκια και θα παίζεται μαζί σχηματίζοντας λέξεις και φράσεις. Είχα φτιάξει τέτοια για τα πρωτάκια μου μια χρονιά και είχαν κάνει θραύση, τα είχαν σε σακουλάκια μέσα στην τσάντα τους και όταν τελείωναν νωρίτερα μια δραστηριότητα μπορούσαν να παίξουν.

Άλλο παιχνίδι που βοηθάει στην ορθογραφία ειναι η κλασσική κρεμάλα, μπορεί να παίζει με τον πατέρα του κάποια στιγμή που εσύ ασχολείσαι με τον μικρό και να είναι έτσι μια δική τους ευχάριστη δραστηριότητα.

Τέλος η καλύτερη εξάσκηση στην ορθογραφία είναι το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων, με αυτό τον τρόπο συνηθίζει το μάτι στη σωστή ορθογραφία των λέξεων και ο εγκέφαλος τις καταχωρεί σαν νοητικές εικόνες - για αυτό πολλές φορές γράφουμε μια λέξη με δύο διαφορετικούς τρόπους για να διαλέξουμε ποιος είναι ο ορθογραφημένος. Δεν είναι ανάγκη να διαβάζει μόνο βιβλία αν δεν θέλει ας είναι εφημερίδες, περιοδικά ή ότι άλλο έντυπο κείμενο του τραβήξει το ενδιαφέρον ... τι καλύτερο για ένα παιδί να μάθει να διαβάζει τα πάντα :wink:

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

ΕΧΩ ΠΑΝΤΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ (ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΥΧΑΙΟ) ΟΤΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΟΥ..ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ,ΑΡΙΣΤΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ......ΣΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΚΥΡΙΩΣ ΠΟΥ ΒΙΑΖΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΜΕ ΠΙΑΝΕΙ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ..ΠΟΛΛΕΣ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΛΑΘΟΣ, ΑΝ ΤΗΝ ΡΩΤΗΣΩ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΩΣ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ..

.png.png
Link to comment
Share on other sites

Όλια σε ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σου. Πραγματικά νομίζω θα είναι πολύ χρήσιμες. Το σκράμπλ ήδη το παιζουμε , οταν μας το επιτρέπει ο χρόνος και την κρεμαλα επίσης προσπαθούμε ..... Αυτό που δεν ήξερα και δεν το ειχα σκεφτεί εινα να διαβάζει φωναχτά την ορθογραφία. Μακάρι να εχει αποτελεσμα θα το προσπαθήσουμε .

 

Ευχαριστώ και παλι .

Link to comment
Share on other sites

Ο γιος μου επέλεξε μόνος του να μαθαίνει την ορθογραφία λέγοντας ένα ένα τα γράμματα στην αρχή και αργότερα άρχισε να λέει μόνο τα ι, ε, ο διπλά σύμφωνα κτλ. Μου είπε οτι δεν μπορεί να γράφει γρήγορα και κουράζεται και έτσι κι αλλιώς δεν τα μαθαίνει γράφοντας αλλά λέγοντας! Μερικές φορές οργανώνει με περίεργο τρόπο την ορθογραφία, λέει πχ. σε αυτή την ορθογραφία όλα τα ι είναι με γιώτα εκτός από αυτό. Έχω κι ένα ωμέγα εδώ. Ή άλλες φορές οργανώνει τις λέξεις σε ομάδες: το ταχυδρομείο έχει τα ίδια ι με το ψυγείο!

 

 

 

Νομίζω ότι κάθε παιδί έχει κάποιους πιο βολικούς τρόπους για να μαθαίνει, το θέμα είναι να δοκιμάσουμε πολλούς και να δούμε πού αποδίδει καλύτερα. Συνήθως τα παιδιά χαίρονται να κάνουν κάτι που βλέπουν ότι πιάνει τόπο, ότι αποδίδουν οι προσπάθειές τους.

Link to comment
Share on other sites

Ο γιος μου επέλεξε μόνος του να μαθαίνει την ορθογραφία λέγοντας ένα ένα τα γράμματα στην αρχή και αργότερα άρχισε να λέει μόνο τα ι, ε, ο διπλά σύμφωνα κτλ. Μου είπε οτι δεν μπορεί να γράφει γρήγορα και κουράζεται και έτσι κι αλλιώς δεν τα μαθαίνει γράφοντας αλλά λέγοντας! Μερικές φορές οργανώνει με περίεργο τρόπο την ορθογραφία, λέει πχ. σε αυτή την ορθογραφία όλα τα ι είναι με γιώτα εκτός από αυτό. Έχω κι ένα ωμέγα εδώ. Ή άλλες φορές οργανώνει τις λέξεις σε ομάδες: το ταχυδρομείο έχει τα ίδια ι με το ψυγείο!

 

 

 

Νομίζω ότι κάθε παιδί έχει κάποιους πιο βολικούς τρόπους για να μαθαίνει, το θέμα είναι να δοκιμάσουμε πολλούς και να δούμε πού αποδίδει καλύτερα. Συνήθως τα παιδιά χαίρονται να κάνουν κάτι που βλέπουν ότι πιάνει τόπο, ότι αποδίδουν οι προσπάθειές τους.

 

Αγλαία δεν θυμάμαι πόσο είναι ο μικρός σου, πάντως μπράβο του γιατί δείχνει πως είναι σε θέση πια να αξιολογήσει τις δυνατότητες του και να οργανώσει το διάβασμά του με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι πιο αποτελεσματικό για αυτόν , έχει αποκτήσει αυτό που λέμε μεταγνωστικές δεξιότητες (γνώση για την γνώση).

Θα συμφωνήσω μαζί σου πως το κάθε παιδί αλλά και ο κάθε άνθρωπος γενικότερα έχει δικούς του τρόπους να μαθαίνει και αυτό οφείλουμε να το σεβαστούμε. Μπορούμε επίσης να το βοηθήσουμε να ανακαλύψει νέους δρόμους που θα του διευκολύνουν την μαθησιακή διαδικασία και θα εμπλουτίσουν την "εργαλειοθήκη" του π.χ. η δημιουργία συσχετισμών και συνειρμών με οικείες καταστάσεις είναι ένας δημοφιλής τρόπος.

Πιστεύω πως το να μάθει κανείς να μαθαίνει είναι κάτι που μαθαίνεται, όσο πιο μικρός τόσο καλύτερα. Όπως λέει και μια κινέζικη παροιμία αντί να ψαρέψεις για να φάει το παιδί σου, μάθε του πως να κρατά το καλάμι!

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites

ΕΧΩ ΠΑΝΤΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ (ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΥΧΑΙΟ) ΟΤΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΟΥ..ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ,ΑΡΙΣΤΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ......ΣΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΚΥΡΙΩΣ ΠΟΥ ΒΙΑΖΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΜΕ ΠΙΑΝΕΙ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ..ΠΟΛΛΕΣ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΛΑΘΟΣ, ΑΝ ΤΗΝ ΡΩΤΗΣΩ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΩΣ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ..

 

Νικολέττα θα ξεκινήσω από το τελευταίο που γράφεις, οχτώ στα δέκα παιδιά που κάνουν ορθογραφικά λάθη ξέρουν το σωστό τρόπο γραφής απλά λόγω απροσεξίας και έλλειψης συγκέντρωσης την δεδομένη στιγμή την πατάνε.

Το ότι είναι καλά στα μαθηματικά είναι μάλλον τυχαίο, συνήθως τα περισσότερα παιδιά είναι πολύ καλά εώς άριστα στα μαθηματικά στις τέσσερις πρώτες τάξεις του δημοτικού, αν τα ρωτήσεις δε είναι το αγαπημένο τους μάθημα μετά το διάλλειμα και τη γυμναστική, Από την πέμπτη που γίνεται εισαγωγή σε αφηρημένες έννοιες και τα πράγματα δυσκολεύουν αλλάζει δυστυχώς το σκηνικό.

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

οχτώ στα δέκα παιδιά που κάνουν ορθογραφικά λάθη ξέρουν το σωστό τρόπο γραφής απλά λόγω απροσεξίας και έλλειψης συγκέντρωσης την δεδομένη στιγμή την πατάνε.

 

Θα συμφωνήσω κι εγώ με αυτό, γιατί αυτό συμβαίνει με το γιο μου. Στο σπίτι, τον ρωτούσα, για παράδειγμα, "με ποιο 'ι' γράφουμε τη λέξη "νύχτα"?, και μου απαντούσε σωστά και την επόμενη μέρα όταν είχε μπει η λέξη στην άσκηση ορθογραφίας, την έγραψε λάθος. Η δασκάλα πρόσεξε ότι τα λάθη του οφείλονταν στην έλλειψη προσοχής και συγκέντρωσης και με ενημέρωσε γιαυτό να το έχω υπόψη μου. Επίσης του άλλαζε θέση στα θρανία, μήπως ελαττωνόταν η απόσπαση της προσοχής του. Ακόλουθησα κι εγώ τη συμβουλή της δασκάλας και έλεγα στον γιο μου ότι ήταν κρίμα να γράφει την ορθογραφία του λάθος από "χαζομάρα", ενώ ήξερε να γράφει τις λέξεις σωστά και, πράγματι, έχουμε δει από τότε μεγάλη βελτίωση.

 

Εύχομαι να βρεθεί το "κουμπί" του παιδιού σου ώστε να βοηθηθεί σε αυτό το θέμα.

Link to comment
Share on other sites

Αγλαία δεν θυμάμαι πόσο είναι ο μικρός σου, πάντως μπράβο του γιατί δείχνει πως είναι σε θέση πια να αξιολογήσει τις δυνατότητες του και να οργανώσει το διάβασμά του με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι πιο αποτελεσματικό για αυτόν , έχει αποκτήσει αυτό που λέμε μεταγνωστικές δεξιότητες (γνώση για την γνώση).

 

Ο γιος μου είναι 7,5 και πηγαίνει στη Β' δημοτικού.

 

Είναι έτσι όπως ακριβώς το λες. Αξιολογεί όχι μόνο τις δυνατότητές του αλλά και το είδος της δυσκολίας που αντιμετωπίζει. Πολλές φορές έχει τύχει να προβληματίζομαι για κάτι και πριν βρω εγώ τη λύση τη βρίσκει μόνος του.

 

Πέρυσι ξεκίνησε αγγλικά και μάθαινε την ορθογραφία όπως στα ελληνικά, έλεγε τη λέξη και την έγραφε. Στα δύο πρώτα μαθήματα έκανε αρκετά λάθη. Σκεφτόμουν πώς να του εξηγήσω τη διαφορά των δύο γλωσσών χωρίς να του φανεί δύσκολο και μπερδεμένο αυτό με τα αγγλικά. Έψαχνα τις κατάλληλες φράσεις. Τελικά ο ίδιος μετά το δεύτερο μάθημα μου είπε: " τώρα κατάλαβα ότι τα αγγλικά δεν είναι σαν τα ελληνικά και δεν μπορώ να μαθαίνω την ορθογραφία έτσι, πρέπει να τη μαθαίνω με spelling, γράμμα-γράμμα"

 

Πραγματικά ένιωσα ανακούφιση γιατί σκεφτόμουν ότι αν του το πω με τρόπο που θα φανεί δύσκολο αυτό που έχει να κάνει, ίσως αποφασίσει να μη συνεχίσει. Όχι μόνο συνέχισε αλλά στο τέλος της χρονιάς αποφάσισε μόνος του να αρχίσει και γαλλικά.

 

 

Μπορούμε επίσης να το βοηθήσουμε να ανακαλύψει νέους δρόμους που θα του διευκολύνουν την μαθησιακή διαδικασία και θα εμπλουτίσουν την "εργαλειοθήκη" του π.χ. η δημιουργία συσχετισμών και συνειρμών με οικείες καταστάσεις είναι ένας δημοφιλής τρόπος.

 

Σκεφτόμουν ότι θα μπορούσα να βοηθήσω το παιδί μου σε όλα αυτά δίνοντάς του αυτά που ήξερα. Μάλλον το αντίστροφο έγινε. :roll:

 

:)

Link to comment
Share on other sites

 

Σκεφτόμουν ότι θα μπορούσα να βοηθήσω το παιδί μου σε όλα αυτά δίνοντάς του αυτά που ήξερα. Μάλλον το αντίστροφο έγινε. :roll:

 

:)

 

Η μαθησιακή διαδικασία είναι πάντα μια αμφίδρομη σχέση, ο ένας πάντα μαθαίνει κάτι από τον άλλον και αυτό είναι και το μαγικό της.

Αλλίμονο αν πιστέψουμε εμείς οι δάσκαλοι - γονείς πως είμαστε αυθεντίες και τα παιδιά μας θα μαθαίνουν μόνον από εμάς .... ξέρεις πόσες φορές μαθητές μου έχουν βάλει τα γυαλιά ... αυτό σημαίνει για μένα ως δασκάλα διπλή επιτυχία :wink: !

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites

 

Εύχομαι να βρεθεί το "κουμπί" του παιδιού σου ώστε να βοηθηθεί σε αυτό το θέμα.

 

Συνήθως το κουμπί σε αυτες τις περιπτώσεις είναι αυτό που έκανες εσύ, να τα πιάσεις στο φιλότιμο του στυλ: Τέτοιος έξυπνος και καλός μαθητής να την πατάς από απροσεξία, κρίμα δεν είναι; Τις περισσότερες φορές πιάνει :wink:

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites

Γεια σας.Ειμαι πολυ χαρουμενη που βρηκα ενα τετοιο θεμα.Ο γιος μου ειναι 8.Ειναι αστερι στα μαθηματικα στα θεωριτικα και στην Ιστορια.Στην ορθογραφια......αστα.(ειχε να παρει........δεν μου αφησε τιποτα χα χα)Εμεις διαβαζουμε την ορθογραφια την γραφουμε μια φορα φωναζοντας τα γραμματα ενα ενα.Σε οπιο κανει λαθος το γραφω σε ενα χαρτι.Το πρωι προς το σχολειο ρωταω¨πως γραφεται αυτο πως αυτο .Εχει αποτελεσμα.Οχι οτι δεν κανει λαθοι αλλα..........Ξερω οτι προσπαθουμε και οι δυο.Σας ευχαριστω...........νομιζα πως κανω καπιο λαθος και πως μονο το παιδι μου ενω διαβαζει κανει λαθοι.. Δεν εχω προλαβει να διαβασω ολα τα θεματα.Θεωρω πως θα μου απαντηθουν και αλλα ερωτηματα.Ευχαριστω(συγνωμη για τυχον ορθογραφικα λαθοι)

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ο γιος μου επέλεξε μόνος του να μαθαίνει την ορθογραφία λέγοντας ένα ένα τα γράμματα στην αρχή και αργότερα άρχισε να λέει μόνο τα ι, ε, ο διπλά σύμφωνα κτλ. Μου είπε οτι δεν μπορεί να γράφει γρήγορα και κουράζεται και έτσι κι αλλιώς δεν τα μαθαίνει γράφοντας αλλά λέγοντας! Μερικές φορές οργανώνει με περίεργο τρόπο την ορθογραφία, λέει πχ. σε αυτή την ορθογραφία όλα τα ι είναι με γιώτα εκτός από αυτό. Έχω κι ένα ωμέγα εδώ. Ή άλλες φορές οργανώνει τις λέξεις σε ομάδες: το ταχυδρομείο έχει τα ίδια ι με το ψυγείο!

 

 

Νομίζω ότι κάθε παιδί έχει κάποιους πιο βολικούς τρόπους για να μαθαίνει, το θέμα είναι να δοκιμάσουμε πολλούς και να δούμε πού αποδίδει καλύτερα. Συνήθως τα παιδιά χαίρονται να κάνουν κάτι που βλέπουν ότι πιάνει τόπο, ότι αποδίδουν οι προσπάθειές τους.

 

Κατι τετοια κανει και η κορη μου..και να σας πω το ανακαλυψα προσφατα και νομιζα οτι δεν ηταν σωστο.Και ηθελα να ρωτησω την δασκαλα.

Δλδ ειναι οκ που τα μαθαινει και ετσι ?(εννοειτε βεβαια οτι οτι εχουν κανει απο γραμματικη μεχρι τωρα τα κατεχει και δεν κανει λαθη)

Link to comment
Share on other sites

γειά σας,

 

είμαι νέο μέλος στην ομάδα σας και σας ανακάλυψα τυχαία οταν εψαχνα στο δίκτυο να βρω λύση στα προβλήματα ορθογραφίας του παιδιου μου.

 

ειναι στη β΄ δημοτικου και αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα ορθογραφίας . δοκιμάσαμε βιβλία, εξτρα ασκήσεις, ξανα και ξανα γραψιμο τις λεξεις, φωνες πιεση , χαιδεματα και ντάντεμα τίποτα , πάλι λάθη παλι λάθη.............

 

αν καποιος εχει αντιμετωπίσει τετοια κατασταση .........................

 

Την αντιμετωπίζω καθημερινά γιατί είμαι εκπαδευτικός...

 

Το έχεις ελέγξει για μαθησιακή δυσκολία;

Αν και ξέρω ότι σπάνια κάνουν κάτι τουλάχιστον μέχρι τη Γ' Τάξη, πιστεύω απόλυτα στην παρέμβαση όσο το δυνατόν πιο νωρίς.

Link to comment
Share on other sites

  • 16 χρόνια μετά...

Η δικιά μου κόρη είναι 9 ετών, πάει τετάρτη δημοτικού και στην αυθόρμητη γραφή θα γράψει όπως να 'ναι. Στην ορθογραφία που θα έχει να διαβάσει στο σπίτι δε θα κάνει λάθη στο σχολείο. Συμβαίνει όμως και το εξής "παράδοξο". Σε διαβασμένη ορθογραφία στο σχολείο μου έχει κάνει 9 λάθη κι όταν την έβαλα την ίδια ορθογραφία να τη γράψει στο σπίτι έκανε 2 λάθη. Σε άγνωστη ορθογραφία στο σχολείο 9 λάθη, στο σπίτι 3. Χωρίς να την κοιτάξει στο μεταξύ. Την έχω βάλει να γράψει τις λέξεις που έκανε λάθος στα διαγωνίσματα (ιστορίας και γλώσσας) σε μια σελίδα τετραδίου λέξεις που είχε λάθος στα τεστ, στο σπίτι 4....το αποδίδω σε άγχος και βιασύνη. ξέρει τους κανόνες , ξέρει οικογένειες λέξεων...αλλά ....τα λάθη λάθη....λέτε να πρέπει να ψαξω για μαθησιακό;

Link to comment
Share on other sites

Απ ο τι ακούω η ορθογραφια είναι μεγάλο πρόβλημα. Αρχίζουν τις οικογένειες λέξεων στη Δ δημοτικου .

Σε εμάς που πάει β δημοτικου χρειάζεται να αφιερώσει αρκετό χρόνο. Οι ορθογραφιες πολύ συχνά είναι δύσκολες κ δε μένουν.Τις κάνουν εκτός βιβλιου γλώσσας.Βεβαια αυτό είναι κακογραμμένο αλλά κ πάλι δύσκολες τους βάζουν.Κατα τη γνώμη μου θαψρορεοε να επιμένουν σε απλές μέσα από ένα θεματικό πλαίσιο.

Πχ ουδέτερα, πληθυντικοι,άρθρα.

 

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...