Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

"ΚΑΤΕΒΗΚΕ" η παράσταση του Εθνικού


sofi@p

Recommended Posts

και ξεκαθαρίζω ότι δε θα είχα κανένα πρόβλημα να ανέβει η παράσταση σε κάποιο ιδιωτικό θέατρο με τη χορηγία ενός ιδιώτη θεατρικού επιχειρηματία. εκεί, μιλάμε για μια ιδιωτική πρωτοβουλία κι ο καθένας κάνει ό,τι θέλει.

το ΕΘΝΙΚΟ όμως πρέπει να δείχνει ευαισθησία και να επιλέγει έργα που δε θα θίγουν οποιδήποτε αίσθημα. δε μπορεί να ανεβάζει πχ παραστάσεις ρατσιστικές, που θίγουν το θρησκευτικό αίσθημα ή έχουν προσβλητικό γυμνό. δόξα τω Θεώ υπάρχουν άπειρες παραστάσεις του παγκόσμιου ρεπερτορίου που μπορεί να ανεβάσει ώστε να προάγει τον πολιτισμό.

 

Κάνε μας έναν καταλογο να ξερουμε τι μπορεί να ανεβαινει στο Εθνικο...

 

Τσιφλίκι μας, αλά ΕΡΤ δηλαδή?

Με τον παρά μου και την κυρά μου?

Εκεί μας ενοιαξαν τι γινονται τα λεφτα μας, σε καμιά υγεία, σε καμιά παιδεία, σε καμιά κοινωνική παροχή μούγκα, αλλά όχι και στο Εθνικό Θεατρο, εκεί πάει πολύ :confused:!!!

Τελοσπάντων, δεν στοχευει προσωπικά εσενα η ειρωνία μου, Σοφία, απλά τέτοιου ειδους αποψεις μου φαίνονται υπεραπλουστευμένες και διαφωνω εντελώς.

 

Οι συντελεστές λένε ότι το μήνυμα είναι ότι καμμία ιδέα δεν δικαιολογεί την αφαίρεση ζωής.

Συγκεκριμένα, στην επίσημα ανακοίνωσή τους λένε ότι : "...το βασικό της μήνυμα είναι πως καμία ιδέα δεν δικαιούται να αφαιρέσει ανθρώπινη ζωή...".

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 127
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

δε βασίζεται σε βιβλίο που αποτελεί την αυτοβιογραφία του??

εφόσον έχεις δει την παράσταση, θέλεις να μας πεις τί ακριβώς δείχνει?

 

Όχι δεν την έχω δει ούτε και με ενδιαφέρει. Προσπαθώ ψύχραιμα να βρω πληροφορίες και όχι να τη ρίξω στην πυρά επειδή το λένε ο Χ'νικολάου και ο Άδωνις...:rolleyes:

 

Από ότι λένε οι ίδιοι οι συντελεστές, είναι κατά της βίας στο όνομα οποιασδήποτε ιδεολογίας, μιλάει για τη θεωρία των παιγνίων και βασίζεται μεταξύ άλλων στον Καμύ και σε κάποια γραπτά του Ξηρού.

Link to comment
Share on other sites

Σοφια δεν διαβάζεις τι λέω. Δεν είναι σε καμία περίπτωση μεταφορά του βιβλίου του Ξηρού. Ξερείς τι είναι η ισορροπια του Nash; Γνωρίζεις τον Καμύ; Κολλάς στο όνομα του Ξηρού. Αν ήταν μια παράσταση που αναφερόταν πχ στον Β παγκόμσιο και στον Χίτλερ, πάλι την ίδια αντίδραση θα είχες;

Και προφανώς δεν θα πάει κανένα σχολείο-πόσο μάλλον δημοτικό- να δει πειραματική σκηνη.

χωρίς να ξέρεις τίποτα για μένα, βγάζεις τα αυθαίρετα συμπεράσματά του. μπα, πού να ξέρω εγώ τον Νας (ούτε τη σχετική ταινία έχω δει), ούτε τον άλλον τον Καμύ. Ο Χίτλερ κάτι μου θυμίζει.... αλλά δεν παίρνω κι όρκο.

η αλήθεια είναι ότι είμαι κολλημένο άτομο και δεν ξέρω να διαβάζω.

Link to comment
Share on other sites

Κάνε μας έναν καταλογο να ξερουμε τι μπορεί να ανεβαινει στο Εθνικο...

 

Τσιφλίκι μας, αλά ΕΡΤ δηλαδή?

Με τον παρά μου και την κυρά μου?

Εκεί μας ενοιαξαν τι γινονται τα λεφτα μας, σε καμιά υγεία, σε καμιά παιδεία, σε καμιά κοινωνική παροχή μούγκα, αλλά όχι και στο Εθνικό Θεατρο, εκεί πάει πολύ :confused:!!!

Τελοσπάντων, δεν στοχευει προσωπικά εσενα η ειρωνία μου, Σοφία, απλά τέτοιου ειδους αποψεις μου φαίνονται υπεραπλουστευμένες και διαφωνω εντελώς.

 

 

Συγκεκριμένα, στην επίσημα ανακοίνωσή τους λένε ότι : "...το βασικό της μήνυμα είναι πως καμία ιδέα δεν δικαιούται να αφαιρέσει ανθρώπινη ζωή...".

 

μπορείς απλά να διαφωνήσεις χωρίς να προσβάλλεις κάποιον που δεν ξέρεις. αλλά.... εγώ σέβομαι την άποψή σου και δε θα συνεχίσω.

Link to comment
Share on other sites

χωρίς να ξέρεις τίποτα για μένα, βγάζεις τα αυθαίρετα συμπεράσματά του. μπα, πού να ξέρω εγώ τον Νας (ούτε τη σχετική ταινία έχω δει), ούτε τον άλλον τον Καμύ. Ο Χίτλερ κάτι μου θυμίζει.... αλλά δεν παίρνω κι όρκο.

η αλήθεια είναι ότι είμαι κολλημένο άτομο και δεν ξέρω να διαβάζω.

 

Δεν το εννοούσα έτσι... και δεν ήθελα να σε θίξω.

 

Αυτό που εννοώ είναι ότι δεν πρόκειται για την αυτοβιογραφία ή τον εκθειασμό του Ξηρού. Ότι περιέχει αυτά που ανέφερα, αλλά δεν βλέπω να ασχολείται κανείς.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

μπορείς απλά να διαφωνήσεις χωρίς να προσβάλλεις κάποιον που δεν ξέρεις. αλλά.... εγώ σέβομαι την άποψή σου και δε θα συνεχίσω.

Αν προσβλήθηκες, σου ζητώ συγνωμη, σου εγραψα ΟΣΟ ΠΙΟ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ότι δεν ηταν προσωπικά για σενα η ειρωνία.

Κι εγω σεβομαι την αποψη σου και, συμφωνω, να μην συνεχισεις.

Link to comment
Share on other sites

και ξεκαθαρίζω ότι δε θα είχα κανένα πρόβλημα να ανέβει η παράσταση σε κάποιο ιδιωτικό θέατρο με τη χορηγία ενός ιδιώτη θεατρικού επιχειρηματία. εκεί, μιλάμε για μια ιδιωτική πρωτοβουλία κι ο καθένας κάνει ό,τι θέλει.

το ΕΘΝΙΚΟ όμως πρέπει να δείχνει ευαισθησία και να επιλέγει έργα που δε θα θίγουν οποιδήποτε αίσθημα. δε μπορεί να ανεβάζει πχ παραστάσεις ρατσιστικές, που θίγουν το θρησκευτικό αίσθημα ή έχουν προσβλητικό γυμνό. δόξα τω Θεώ υπάρχουν άπειρες παραστάσεις του παγκόσμιου ρεπερτορίου που μπορεί να ανεβάσει ώστε να προάγει τον πολιτισμό.

 

Συμφωνώ απόλυτα... η ταυτότητα του Εθνικού Θεάτρου όπως το ορίζει το ίδιο:

Ταυτότητα

 

 

To πρώτο κρατικό μας θέατρο εγκαινιάστηκε το έτος 1901. Πρωτολειτούργησε ως Βασιλικό Θέατρο και το 1908 έκλεισε «επ΄αόριστον». Ιδρύθηκε με την επωνυμία Εθνικό Θέατρο το 1930 από τον Υπουργό Παιδείας Γεώργιο Παπανδρέου. Για πολλά χρόνια λειτούργησε ως Ν.Π.Δ.Δ.

Με το Νόμο 2273/94 ιδρύθηκε το Ν.Π.Ι.Δ. με επωνυμία «Εθνικό Θέατρο», οργανισμός μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Στα Αγγλικά η επωνυμία του είναι Greek National Theater.

Σκοπός του είναι η μέσω της θεατρικής τέχνης προαγωγή της πνευματικής καλλιέργειας του λαού και η διαφύλαξη της εθνικής πολιτιστικής ταυτότητας.

 

Συγκεκριμένα στους σκοπούς του περιλαμβάνονται κυρίως:

  • Η μελέτη, η έρευνα, η σκηνική διδασκαλία και η διάδοση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό του αρχαίου δράματος.
  • Η σκηνική διδασκαλία, η προώθηση και η ανάπτυξη της ελληνικής και κυρίως της νεοελληνικής δραματουργίας.
  • Η σκηνική παρουσίαση και η ερμηνεία κλασσικών έργων.
  • Η έρευνα, η αναζήτηση και ο πειραματισμός σε νέες μορφές θεάτρου και σκηνικής έκφρασης.
  • Η πραγματοποίηση παραστάσεων για παιδιά και νέους.
  • Η παροχή θεατρικής εκπαίδευσης με τη δημιουργία Δραματικής Σχολής.
  • Η προώθηση διεθνών θεατρικών ανταλλαγών και της παγκόσμιας θεατρικής συνεργασίας, κυρίως στο χώρο της Ευρώπης και των χωρών όπου δραστηριοποιείται ο απόδημος Ελληνισμός.
  • Η δημιουργία προϋποθέσεων και κινήτρων για την ανάδειξη και ενθάρρυνση του θεατρικού δυναμικού της χώρας.

Το Εθνικό Θέατρο διοικείται από Επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο και από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του. Το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και πέντε Συμβούλους, που διορίζονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού.

Υπό την εποπτεία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου λειτουργεί η Δραματική Σχολή του, που στεγάζεται στην οδό Πειραιώς.

Ζήτω η παιδική χαρά!!!

Link to comment
Share on other sites

Δεν το εννοούσα έτσι... και δεν ήθελα να σε θίξω.

 

Αυτό που εννοώ είναι ότι δεν πρόκειται για την αυτοβιογραφία ή τον εκθειασμό του Ξηρού. Ότι περιέχει αυτά που ανέφερα, αλλά δεν βλέπω να ασχολείται κανείς.

 

ακριβώς αυτό έκανες όμως!!!! χωρίς να με ξέρεις!!!!

σέβομαι την άποψή σου και δε σε θίγω, δε σε προσβάλλω, εκθέτω τα επιχειρήματά μου.

και μετά, λέτε ότι υπερασπίζεστε την ελευθερία έκφρασης??? αυτό σημαίνει ελευθερία έκφρασης? να "βρίζουμε" τον άλλον πίσω από την ασφάλεια της ανωνυμίας, όταν δε συμφωνούμε?

ε, τότε καλύτερα να με θεωρείτε συντηρητική και στενόμυαλη.

Link to comment
Share on other sites

Η άποψη της κας Πηγής Δημητρακοπούλου, είναι από τη σελίδα της στο facebook πριν τη διακοπή της παράστασης:

 

''(απαραίτητη διευκρίνιση: το σημείωμα αυτό κοινοποιήθηκε ΠΡΙΝ την ανακοίνωση του Εθνικού για την διακοπή των παραστάσεων και δεν είναι η απάντησή μου σ' αυτήν)

 

Μου πήρε δυο μέρες για να συνέλθω από την έκπληξη και να μπορέσω να αρθρώσω λόγο.

Δυο μέρες “στη δίνη του κυκλώνα” που έβλεπα τη φωτογραφία μου σ' όλα τα δελτία ειδήσεων και δεν το πίστευα, το όνομα μου παντού, ένοιωσα σαν καταζητούμενη.

Μέσα σε μια νύχτα “κέρδισα” όλη τη δημοσιότητα που είχα καταφέρει να αποφύγω στα 20 χρόνια δουλειάς στην τηλεόραση. Νόμισα πως δεν ζω στην Ευρώπη του 2016, αλλά σε κάποια μακρινή χώρα της Ασίας, απ' αυτές που λιθοβολούν τους ¨ασεβείς”.

Άκουσα πολλά, -τα περισσότερα δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα- από πολλούς και διάφορους. Αν και έχω συνηθίσει να μιλάω με την δουλειά μου, κι όχι με τα λόγια, θα προσπαθήσω να ξεκαθαρίσω ένα -δυο πράγματα απλά και ειλικρινά:

Το Εθνικό θέατρο και οι άνθρωποι του, δεν έχουν καμία ευθύνη για την επιλογή των κειμένων της παράστασης. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική μου και την αναλαμβάνω εξ ολοκλήρου. Και είναι προς τιμήν του Κου Λιβαθινού που δεν προσπάθησε να κάνει “προληπτική λογοκρισία” πριν ανεβεί η παράσταση, για να προστατεύσει τον εαυτό του από τον ανηλεή πόλεμο που υφίσταται σήμερα. Το αντίθετο θα ήταν καταδικαστέο, όχι αυτό που έκανε. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τους διευθυντές της Πειραματικής σκηνής. (Δυστυχώς πρέπει να λέμε και τα αυτονόητα.)

Κανείς δεν θα ήθελε ελπίζω να γυρίσουμε στην εποχή της Χούντας, που τα σενάρια και τα θεατρικά κείμενα σφραγίζονταν σε κάθε σελίδα από την επιτροπή Λογοκρισίας. Το ότι δεν “λογοκρίθηκα” όμως, εν έτει 2016, θεωρήθηκε ατόπημα, και το ότι χρησιμοποίησα βιβλίο μέλους μιας οργάνωσης που εξαρθρώθηκε πριν 14 χρόνια, τουλάχιστον “εγκληματικό”.

Δεν έχω κάνει τίποτα που να θέλω να απολογηθώ γι αυτό, αντίθετα είμαι περήφανη γιατί με πολλή δουλειά, κόπο, μεράκι και σεβασμό δώσαμε μαζί με όλους τους ηθοποιούς και τους συνεργάτες μου τον καλύτερο μας εαυτό για να βγει με ελάχιστα μέσα -κόστος και χρόνο- μια αξιοπρεπής παράσταση και να “ισορροπήσουμε” σ' ένα τόσο δύσκολο θέμα. Η ίδια η παράσταση είναι η απάντηση μας σε όλα. Το αν τα καταφέραμε ή όχι, μπορούν να το κρίνουν μόνο οι θεατές της, αλλά με κριτήρια καλλιτεχνικά, όχι πολιτικά, ούτε ιδεολογικά.

Σέβομαι απόλυτα τη θλίψη των συγγενών των θυμάτων, είναι οι μόνοι που πραγματικά δικαιούνται να έχουν ενστάσεις, αν και δεν έχουν δει την παράσταση. Ούτε θα τους συνιστούσα να την δουν, το θέμα από μόνο του είναι επώδυνο γι αυτούς. Αυτοί είναι και τα μεγαλύτερα θύματα όλης αυτής της εκρηκτικής δημοσιότητας, γιατί τους ξύπνησε τραγικές μνήμες. Έχω να τους απαντήσω μόνο ότι κανείς δεν “εξαγνίζεται”, ούτε “ηρωοποιείται” επειδή καταπατήθηκαν τα δικαιώματα του, αυτό είναι εντελώς διαφορετικό θέμα και δεν αναιρεί τις πράξεις του.

Στους υπόλοιπους, πολιτικούς και δημοσιογράφους που γέμισαν έξαλλοι τα τηλεπαράθυρα έχω να πω το εξής:

Δεν κινδυνεύει πια από κανέναν Σάββα Ξηρό η Δημοκρατία μας κύριοι, αυτός έχει αφοπλιστεί χρόνια τώρα. Κινδυνεύει από πολλά άλλα, πολύ πιο σοβαρά, που τα ξέρουμε καλά όλοι μας, και ένα απ' αυτά, το ελάχιστο, που πρέπει να προασπιζόμαστε καθημερινά, είναι η ελευθερία της έκφρασης. Αν πάλι κάποιοι εκμεταλλεύονται την παράσταση μόνο για να κάνουν “εύκολη” αντιπολίτευση, να ξέρουν ότι το Θέατρο και γενικά ο Πολιτισμός δεν προσφέρονται γι αυτόν τον σκοπό. Άλλωστε δεν είναι και το δυνατό τους σημείο, ας ʽʼαγωνιστούνʼʼ αλλού.''

 

Συμφωνώ με Σκουντούφλα και Daenerys_T, δεν την έχω δει και δεν έχω άποψη αλλά θα ήθελα πολύ να την δω να πω την αλήθεια.

Link to comment
Share on other sites

Με όλη μου την καλή διάθεση, θέλω να σε ρωτήσω εάν θα έδινες χρήματα για να παρακολουθήσεις μία παράσταση / να αγοράσεις ένα βιβλίο που θα το είχε δημιουργήσει ένας δολοφόνος (είτε είναι ο Ξηρός είτε ο Ρουπακιάς)?

εγώ προσωπικά προτιμώ να διαθέσω τα χρήματά μου σε κάτι πολύ καλύτερο...

 

Σαφώς και όχι, καλή μου. Ειδικά όταν είχε εκδώσει το βιβλίο του ο εν λόγω εγκληματίας, αναρωτιόμουν ποιος θα χαράμιζε τα λεφτά του για να το αγοράσει. Αν είχα βιβλιοπωλείο, δε θα το έβαζα στο μαγαζί μου. Η γνώμη μου είναι πως δεν πρέπει να δίνουμε αξία στα σκουπίδια και πως η απαξίωση είναι η πιο σωστή αντιμετώπιση παρόμοιων φαινομένων. Ούτε και στην παράσταση θα πήγαινα ποτέ, ακόμα κι αν μου χάριζαν τα εισιτήρια. Χάσιμο χρόνου στην καλύτερη περίπτωση κι είναι τόσο λίγος και πολύτιμος. Απλά, συγκεκριμένα την παράσταση, θεωρώ πως δεν μπορώ να την κρίνω, ως προς το ποιον σκοπό εξυπηρετούσε, για τους λόγους που προανέφερα.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

ακριβώς αυτό έκανες όμως!!!! χωρίς να με ξέρεις!!!!

σέβομαι την άποψή σου και δε σε θίγω, δε σε προσβάλλω, εκθέτω τα επιχειρήματά μου.

και μετά, λέτε ότι υπερασπίζεστε την ελευθερία έκφρασης??? αυτό σημαίνει ελευθερία έκφρασης? να "βρίζουμε" τον άλλον πίσω από την ασφάλεια της ανωνυμίας, όταν δε συμφωνούμε?

ε, τότε καλύτερα να με θεωρείτε συντηρητική και στενόμυαλη.

 

Για ηρέμησε λίγο... Σε ρώτησα αν ξέρεις τι πραγματεύεται η παράσταση (θεωρία παιγνίων, καμύ κτλ). Μπορείς να απαντήσεις, ΝΑΙ ΞΕΡΩ.

 

Όλα τα άλλα τώρα είναι για εντυπώσεις.

Που σε έβρισα ακριβώς;

Ποιος σε είπε συντηρητική και στενόμυαλή;

Μόνη σου τα λες αυτά.

 

Αν θες να συνεχίσουμε τη συζήτηση να απαντάς επί της ουσίας.

Link to comment
Share on other sites

δε βασίζεται σε βιβλίο που αποτελεί την αυτοβιογραφία του??

εφόσον έχεις δει την παράσταση, θέλεις να μας πεις τί ακριβώς δείχνει?

 

Σύμφωνα με το Εθνικό Θέατρο:

Ισορροπία του Nash

 

της Πηγής Δημητρακοπούλου

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ( -1)

Με βάση λογοτεχνικά και ιστορικά κείμενα, καθώς και πρακτικά της δίκης της 17 Νοέμβρη και το βιβλίο του Σάββα Ξηρού Η μέρα εκείνη..., η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της επιχειρούν τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους αξιακούς κώδικες των ανθρώπων, τη δικαιοσύνη και την τρομοκρατία στην πρόσφατη ελληνική ιστορία.

Ζήτω η παιδική χαρά!!!

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς και όχι, καλή μου. Ειδικά όταν είχε εκδώσει το βιβλίο του ο εν λόγω εγκληματίας, αναρωτιόμουν ποιος θα χαράμιζε τα λεφτά του για να το αγοράσει. Αν είχα βιβλιοπωλείο, δε θα το έβαζα στο μαγαζί μου. Η γνώμη μου είναι πως δεν πρέπει να δίνουμε αξία στα σκουπίδια και πως η απαξίωση είναι η πιο σωστή αντιμετώπιση παρόμοιων φαινομένων. Ούτε και στην παράσταση θα πήγαινα ποτέ, ακόμα κι αν μου χάριζαν τα εισιτήρια. Χάσιμο χρόνου στην καλύτερη περίπτωση κι είναι τόσο λίγος και πολύτιμος. Απλά, συγκεκριμένα την παράσταση, θεωρώ πως δεν μπορώ να την κρίνω, ως προς το ποιον σκοπό εξυπηρετούσε, για τους λόγους που προανέφερα.

 

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου... όπως έγραψα και αλλού σκασίλα μου τι θέλει να γράψει ο καθένας και ποιος θα διαθέσει τα χρήματά του για να τα αγοράσει.. η μεγάλη μου ένσταση είναι πως το εθνικό θέατρο δεν δικαιούται με τα δικά μας τα λεφτά να ανεβάζει έργα δολοφόνων... ακόμη και εάν ο τίτλος ήταν "αμάρτησα για το παιδί μου"... δεν δίνεις βήμα σε τέτοιους με λεφτά του κοσμάκη, πως να το πω...

Ζήτω η παιδική χαρά!!!

Link to comment
Share on other sites

Η άποψη της κας Πηγής Δημητρακοπούλου, είναι από τη σελίδα της στο facebook πριν τη διακοπή της παράστασης:

 

''(απαραίτητη διευκρίνιση: το σημείωμα αυτό κοινοποιήθηκε ΠΡΙΝ την ανακοίνωση του Εθνικού για την διακοπή των παραστάσεων και δεν είναι η απάντησή μου σ' αυτήν)

 

Μου πήρε δυο μέρες για να συνέλθω από την έκπληξη και να μπορέσω να αρθρώσω λόγο.

Δυο μέρες βστη δίνη του κυκλώναβ που έβλεπα τη φωτογραφία μου σ' όλα τα δελτία ειδήσεων και δεν το πίστευα, το όνομα μου παντού, ένοιωσα σαν καταζητούμενη.

Μέσα σε μια νύχτα βκέρδισαβ όλη τη δημοσιότητα που είχα καταφέρει να αποφύγω στα 20 χρόνια δουλειάς στην τηλεόραση. Νόμισα πως δεν ζω στην Ευρώπη του 2016, αλλά σε κάποια μακρινή χώρα της Ασίας, απ' αυτές που λιθοβολούν τους ¨ασεβείςβ.

Άκουσα πολλά, -τα περισσότερα δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα- από πολλούς και διάφορους. Αν και έχω συνηθίσει να μιλάω με την δουλειά μου, κι όχι με τα λόγια, θα προσπαθήσω να ξεκαθαρίσω ένα -δυο πράγματα απλά και ειλικρινά:

Το Εθνικό θέατρο και οι άνθρωποι του, δεν έχουν καμία ευθύνη για την επιλογή των κειμένων της παράστασης. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά δική μου και την αναλαμβάνω εξ ολοκλήρου. Και είναι προς τιμήν του Κου Λιβαθινού που δεν προσπάθησε να κάνει βπροληπτική λογοκρισίαβ πριν ανεβεί η παράσταση, για να προστατεύσει τον εαυτό του από τον ανηλεή πόλεμο που υφίσταται σήμερα. Το αντίθετο θα ήταν καταδικαστέο, όχι αυτό που έκανε. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τους διευθυντές της Πειραματικής σκηνής. (Δυστυχώς πρέπει να λέμε και τα αυτονόητα.)

Κανείς δεν θα ήθελε ελπίζω να γυρίσουμε στην εποχή της Χούντας, που τα σενάρια και τα θεατρικά κείμενα σφραγίζονταν σε κάθε σελίδα από την επιτροπή Λογοκρισίας. Το ότι δεν βλογοκρίθηκαβ όμως, εν έτει 2016, θεωρήθηκε ατόπημα, και το ότι χρησιμοποίησα βιβλίο μέλους μιας οργάνωσης που εξαρθρώθηκε πριν 14 χρόνια, τουλάχιστον βεγκληματικόβ.

Δεν έχω κάνει τίποτα που να θέλω να απολογηθώ γι αυτό, αντίθετα είμαι περήφανη γιατί με πολλή δουλειά, κόπο, μεράκι και σεβασμό δώσαμε μαζί με όλους τους ηθοποιούς και τους συνεργάτες μου τον καλύτερο μας εαυτό για να βγει με ελάχιστα μέσα -κόστος και χρόνο- μια αξιοπρεπής παράσταση και να βισορροπήσουμεβ σ' ένα τόσο δύσκολο θέμα. Η ίδια η παράσταση είναι η απάντηση μας σε όλα. Το αν τα καταφέραμε ή όχι, μπορούν να το κρίνουν μόνο οι θεατές της, αλλά με κριτήρια καλλιτεχνικά, όχι πολιτικά, ούτε ιδεολογικά.

Σέβομαι απόλυτα τη θλίψη των συγγενών των θυμάτων, είναι οι μόνοι που πραγματικά δικαιούνται να έχουν ενστάσεις, αν και δεν έχουν δει την παράσταση. Ούτε θα τους συνιστούσα να την δουν, το θέμα από μόνο του είναι επώδυνο γι αυτούς. Αυτοί είναι και τα μεγαλύτερα θύματα όλης αυτής της εκρηκτικής δημοσιότητας, γιατί τους ξύπνησε τραγικές μνήμες. Έχω να τους απαντήσω μόνο ότι κανείς δεν βεξαγνίζεταιβ, ούτε βηρωοποιείταιβ επειδή καταπατήθηκαν τα δικαιώματα του, αυτό είναι εντελώς διαφορετικό θέμα και δεν αναιρεί τις πράξεις του.

Στους υπόλοιπους, πολιτικούς και δημοσιογράφους που γέμισαν έξαλλοι τα τηλεπαράθυρα έχω να πω το εξής:

Δεν κινδυνεύει πια από κανέναν Σάββα Ξηρό η Δημοκρατία μας κύριοι, αυτός έχει αφοπλιστεί χρόνια τώρα. Κινδυνεύει από πολλά άλλα, πολύ πιο σοβαρά, που τα ξέρουμε καλά όλοι μας, και ένα απ' αυτά, το ελάχιστο, που πρέπει να προασπιζόμαστε καθημερινά, είναι η ελευθερία της έκφρασης. Αν πάλι κάποιοι εκμεταλλεύονται την παράσταση μόνο για να κάνουν βεύκοληβ αντιπολίτευση, να ξέρουν ότι το Θέατρο και γενικά ο Πολιτισμός δεν προσφέρονται γι αυτόν τον σκοπό. Άλλωστε δεν είναι και το δυνατό τους σημείο, ας ʽʼαγωνιστούνʼʼ αλλού.''

 

Συμφωνώ με Σκουντούφλα και Daenerys_T, δεν την έχω δει και δεν έχω άποψη αλλά θα ήθελα πολύ να την δω να πω την αλήθεια.

 

σε ποιόν αναφέρεται?

ποιού τα δικαιώματα καταπατήθηκαν??

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω δει την παράσταση. Προσωπικά θεωρώ παράτολμο να χρησιμοποιούνται κείμενα ενός αμετανόητου τρομοκράτη, και δεν θα πήγαινα να την δω.

 

Όμως, η πειραματική σκηνή του Εθνικού είναι κατεξοχήν χώρος "πειραματισμών", όπου δίνεται βήμα και σε νέους καλλιτέχνες, και ενίοτε σε πιο "σκοτεινές" και εναλλακτικές παραγωγές. Επειδή έχω 1-2 φίλους στο χώρο, γνωρίζω ότι η χρηματοδότηση που παίρνουν είναι αστεία.

 

Αν μπούμε στη λογική "πληρώνω" και άρα δε θέλω να προκαλείται το κοινό περί δικαίου αίσθημα, τότε θα πρέπει να σκεφτούμε τα χρήματα που πηγαίνουν στην Εκκλησία, στα κανάλια, και σε τόσους άλλους φορείς με αμφιλεγόμενο πολιτιστικό έργο...

 

Για μένα, η τέχνη δεν έχει όρια. Τέλος. Μπορεί να προσβάλλει, να προκαλεί, να "ερεθίζει"...Ακόμα κι αν η παράσταση σκόπευε να περάσει μηνύματα υπέρ του Ξηρού ή των πρακτικών του (που το αντίθετο ισχύει), όποιος δεν θέλει να τη δει δεν τη βλέπει, όποιος θέλει να την κατακρίνει την κατακρίνει. Το να "κατεβαίνει" μια παράσταση με αυτόν τον τρόπο μου φαίνεται λάθος.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Από το unfollow:

Όσα οδήγησαν στο κατέβασμα της παράστασης «Η ισορροπία του Νας» στο Εθνικό Θέατρο αποτελούν μέρος μιας τεχνολογίας της δημοσιότητας. Η τεχνολογία αυτή είναι ο λόγος του Ακραίου Κέντρου. Πάνω στην προπαγανδιστική φόρμουλα της περιβόητης «καταδίκης της βίας απ' όπου κι αν προέρχεται», ο λόγος αυτός κατασκευάζει υποκείμενα που συγκεντρώνουν πάνω τους μια ηθική αποστροφή. Και πάνω σ' αυτήν την αποστροφή δομείται η ταυτότητα του πειθήνιου υποκειμένου που πρωτεϊκά μεταμορφώνεται σε ανήσυχο φορολογούμενο, απηυδησμένο θεατή, ανήσυχο ιδιώτη, εξοργισμένο με την ανομία πολίτη. Στο όνομα αυτού του ανύπαρκτου υποκειμένου δίνεται η ρητορική, προπαγανδιστική μάχη στο πολεμικό πεδίο που έχει διανοίξει η κρίση από το 2010 και μετά. Αφού λοιπόν η πειθάρχηση με τον κυρίαρχο λόγο του Ακραίου Κέντρου είχε ολοκληρωθεί έμενε μονο η ολοκλήρωση του δράματος. Το κατέβασμα της παράστασης. Αφού οι καλλιτέχνες ταπεινώθηκαν απολογούμενοι για τα πολιτικά τους φρονήματα και δίνοντας την εκτίμησή τους για τη Φιλοσοφία της Ιστορίας και τον τρόπο που αλλάζουν οι κοινωνίες, τι άλλο έμενε από την οριστική τους αυτοεξαφάνιση;

Link to comment
Share on other sites

σε ποιόν αναφέρεται?

ποιού τα δικαιώματα καταπατήθηκαν??

 

Δεν ξέρω.. μπορεί του Ξηρού!! σε ένα θα συμφωνήσω με την κυρία.. ότι η δημοκρατία δεν κινδυνευει από τον Ξηρό... κινδυνευει από όλους αυτούς που στο βωμό της τέχνης, προβάλλουν (ότι και να πουν) τα βιβλία των δολοφόνων.. γιατί εγώ και εσύ ξέρουμε τι εστί Ξηρός... τα παιδιά μας όμως θα τον γνωρίσουν ως "συγγραφέα"....

και το πιο αστείο όλων είναι πως η ίδια για τον ευατό της θεωρεί πως εκφράζει την δημοκρατία με τον λόγο της... η αντίθετη άποψη από την δική της πρέπει να είναι κατευθυνόμενη / πολιτική / φασιστική κλπ....

έλεοςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςς

Ζήτω η παιδική χαρά!!!

Link to comment
Share on other sites

σε ποιόν αναφέρεται?

ποιού τα δικαιώματα καταπατήθηκαν??

 

Σε αυτό θα πρέπει να απαντήσει η ίδια....μπορείς να τη ρωτήσεις στη σελίδα της και να σου απαντήσει εάν ενδιαφέρεσαι.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω δει την παράσταση. Προσωπικά θεωρώ παράτολμο να χρησιμοποιούνται κείμενα ενός αμετανόητου τρομοκράτη, και δεν θα πήγαινα να την δω.

 

Όμως, η πειραματική σκηνή του Εθνικού είναι κατεξοχήν χώρος "πειραματισμών", όπου δίνεται βήμα και σε νέους καλλιτέχνες, και ενίοτε σε πιο "σκοτεινές" και εναλλακτικές παραγωγές. Επειδή έχω 1-2 φίλους στο χώρο, γνωρίζω ότι η χρηματοδότηση που παίρνουν είναι αστεία.

 

Αν μπούμε στη λογική "πληρώνω" και άρα δε θέλω να προκαλείται το κοινό περί δικαίου αίσθημα, τότε θα πρέπει να σκεφτούμε τα χρήματα που πηγαίνουν στην Εκκλησία, στα κανάλια, και σε τόσους άλλους φορείς με αμφιλεγόμενο πολιτιστικό έργο...

 

Για μένα, η τέχνη δεν έχει όρια. Τέλος. Μπορεί να προσβάλλει, να προκαλεί, να "ερεθίζει"...Ακόμα κι αν η παράσταση σκόπευε να περάσει μηνύματα υπέρ του Ξηρού ή των πρακτικών του (που το αντίθετο ισχύει), όποιος δεν θέλει να τη δει δεν τη βλέπει, όποιος θέλει να την κατακρίνει την κατακρίνει. Το να "κατεβαίνει" μια παράσταση με αυτόν τον τρόπο μου φαίνεται λάθος.

 

χρησιμοποιώντας αυτή την φράση έχουν ξεφτιλιστεί πολλά πράγματα στη ζωή μας.... για εμένα έχει όρια και τα έχει βάλει το ρητό: η ελευθερία η δική μου σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου...

δεν μπορούμε στο όνομα της τέχνης να ξεφτιλίζουμε ανθρώπους / προσωπικότητες / θρησκείες κλπ... όλα στη ζωή πρέπει να έχουν όρια.. γιατί το όριο δειχνει "ΣΕΒΑΣΜΟ" .. κάτι που το έχουμε χάσει δυστυχώς ως κοινωνία...

Ζήτω η παιδική χαρά!!!

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω δει την παράσταση. Προσωπικά θεωρώ παράτολμο να χρησιμοποιούνται κείμενα ενός αμετανόητου τρομοκράτη, και δεν θα πήγαινα να την δω.

 

Όμως, η πειραματική σκηνή του Εθνικού είναι κατεξοχήν χώρος "πειραματισμών", όπου δίνεται βήμα και σε νέους καλλιτέχνες, και ενίοτε σε πιο "σκοτεινές" και εναλλακτικές παραγωγές. Επειδή έχω 1-2 φίλους στο χώρο, γνωρίζω ότι η χρηματοδότηση που παίρνουν είναι αστεία.

 

Αν μπούμε στη λογική "πληρώνω" και άρα δε θέλω να προκαλείται το κοινό περί δικαίου αίσθημα, τότε θα πρέπει να σκεφτούμε τα χρήματα που πηγαίνουν στην Εκκλησία, στα κανάλια, και σε τόσους άλλους φορείς με αμφιλεγόμενο πολιτιστικό έργο...

 

Για μένα, η τέχνη δεν έχει όρια. Τέλος. Μπορεί να προσβάλλει, να προκαλεί, να "ερεθίζει"...Ακόμα κι αν η παράσταση σκόπευε να περάσει μηνύματα υπέρ του Ξηρού ή των πρακτικών του (που το αντίθετο ισχύει), όποιος δεν θέλει να τη δει δεν τη βλέπει, όποιος θέλει να την κατακρίνει την κατακρίνει. Το να "κατεβαίνει" μια παράσταση με αυτόν τον τρόπο μου φαίνεται λάθος.

 

Ακριβώς έτσι. Τώρα, τα περί παιδιών που θα πάνε να δουν την παράσταση και Εθνικού Βασιλικού Θεάτρου από το 1901, αποδεικνύουν ότι δεν έχετε εξοικίωση με το τι εστί Πειραματική Σκηνή, άρα λίγο σε ξένο και άγνωστο γήπεδο γίνεται όλη αυτή η κριτική. Με ένα βιβλίο που δεν έχουμε διαβάσει και μια παράσταση που δεν έχουμε δει.

Ό,τι του φανεί, πάνω κάτω!!!

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites

χρησιμοποιώντας αυτή την φράση έχουν ξεφτιλιστεί πολλά πράγματα στη ζωή μας.... για εμένα έχει όρια και τα έχει βάλει το ρητό: η ελευθερία η δική μου σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου...

δεν μπορούμε στο όνομα της τέχνης να ξεφτιλίζουμε ανθρώπους / προσωπικότητες / θρησκείες κλπ... όλα στη ζωή πρέπει να έχουν όρια.. γιατί το όριο δειχνει "ΣΕΒΑΣΜΟ" .. κάτι που το έχουμε χάσει δυστυχώς ως κοινωνία...

 

Tu n'es pas Charlie??? :rolleyes:

Εδώ ο Σαμαράς, και είναι!!!

 

http://www.skai.gr/news/politics/article/272891/samaras-faros-tis-eleutherias-gia-olokliro-ton-kosmo-i-poreia-tou-parisiou-/

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites

.. γιατί εγώ και εσύ ξέρουμε τι εστί Ξηρός... τα παιδιά μας όμως θα τον γνωρίσουν ως "συγγραφέα"....

 

Χωρίς καμμία διάθεση ειρωνίας, ποιος μας εμποδίζει να εξηγήσουμε στα παιδιά μας τί εστί Ξηρός (...Κουφοντίνας, Κορκονέας, Ρουπακιάς, ...);;; Τα παιδιά μας μεγαλώνοντας θα έρθουν σε εμάς με άπειρες απορίες για σοβαρά θέματα...Ο ρόλος μας είναι να προσπαθήσουμε να τους εμπεδώσουμε ένα σωστό σύστημα αξιών και να τα μάθουμε να αποστρέφονται τη βία.

 

Πραγματικά φοβόμαστε ότι μια θεατρική παράσταση, ή ένα βιβλίο, ή μια ταινία, μπορεί να κάνει τόσο κακό;;

Link to comment
Share on other sites

Αν φθάσουν τα παιδιά μας να μάθουν όοοοοοοολους τους Νεοέλληνες συγγραφείς και δεν τους ξεφύγει ούτε ο Ξηρός...τι να πω!!! Θεατρικά τέρατα θα βγάλουμε! :mrgreen:

 

 

* Πέρα από την πλάκα...συμφωνώ ότι πολλές φορές δημιουργούνται σαχλαμάρες σκέτες από "καλλιτέχνες" που τάχα μου η λογοκρισία τους πείραξε. Ούτε μου αρέσει να γίνεται η θρησκεία του ενός αντικείμενο χλευασμού του άλλου, σιγά την τέχνη. Αλλά πρέπει να συνυπάρξουμε, κάπως πολιτισμένα.

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...