Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Δημόσια νηπιαγωγεία, πρωτόκολλα και παρεξηγήσεις


Recommended Posts

Για την πρόωρη αποχώρηση δεν υπάρχει πλαφόν μαθητών, αλλά προφανώς γίνεται για εξαιρετικές περιπτώσεις, γιατί αντιλαμβάνεστε ότι αν σου φύγουν οι μισοί, τι δουλειά κάνεις στο ολοήμερο; Τη σερβιτόρα, την καμαριέρα, τη θυρωρό, τη βοσκοπούλα. Παιδαγωγικό πρόγραμμα ουσιαστικό γιοκ.

 

Το ολοήμερο ήρθε σαν προσθήκη στο κλασικό. Παλιά (δεκαετία 80) τα νηπιαγωγεία λειτουργούσαν 9-12, όμως οι περισσότερες μαμάδες δεν εργάζονταν. Κλασσικά δεν έγινε κανενός είδους στρατηγικός σχεδιασμός για την εισαγωγή του ολοήμερου (ωριάριο νηπιαγωγών, ανάγκες ελληνικής οικογένειας, δυνατότητες νηπιαγωγείων) με αποτέλεσμα τοοοοο μπαχαλο.

 

Για πρώτη φορά το ωράριο των νηπιαγωγών θεσμοθετήθηκε το 2013- 2014 και πάλι υπάρχουν κενά (π.χ. δεν προβλέται διάλειμμα, αλλά ούτε και διδακτική ώρα όπως στο δημοτικό όλο το ωράριο είναι διδακτικό, αλλά μη σας πρήζω με τέτοια, αν χρειαστεί κάποια στιγμή σας τα αναλύω).

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 495
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Miriki εδω στο Βελγιο την απασχοληση των παιδιων εκτως του ωραριου, δηλαδη

7:30-8:30, 12:00-13:30 και 15:30-18:00 την αναλαμβενουν δημοτικοι υπαλληλοι μη εκπαιδευτικοι αλλα με καποιες γνωσεις στην απασχοληση των παιδιων. Θα μπορουσατε να φανταστηται κατι τετοιο στην Ελλαδα ή οποιος δεν ειναι εκπαιδευτικος δεν εχει καμια θεση στο χωρο του σχολειου? (Το προσωπικο αυτο πληρωνεται απο συγχρηματοδοτηση του δημου και των γονεων - φανταζομαι οτι και στην ελλαδα θα προτιμουσαν αρκετοι γονεις να πληρωσουν 28ευρω το μηνα ανa παιδι για να εχουν την ευελιξια να το πανε πιο νωρις και να το παρουν οταν σχολασουν)

Link to comment
Share on other sites

Όταν ξεκίνησαν τα ολοήμερα ήταν κάπως έτσι. Προσωπικό που προσλάμβανε ο δήμος.

Άγνωσται αι βουλαί του υπουργείου! Κανείς δε γνωρίζει τίποτα για τίποτα. Εδώ δεν ξέρουμε σε ποιο σχολείο θα ήμαστε αν μπούμε στη διαδικασία να ζητήσουμε υπηρεσιακή μεταβολή (μετάθεση ή απόσπαση). Αν θυμάστε κάποιοι πέρσι μπήκαν σε διαθεσιμότητα και απολύθηκαν Ιούλιο μήνα. Γιατί απλά καταργήθηκαν οι ειδικότητές τους από τα ΕΠΑΛ

 

Άδειες/ απουσίες εκπαιδευτικών:

Βρείτε τις όλες εδώ http://www.alfavita.gr/arthron/πλήρης-οδηγός-για-τις-άδειες-μονίμων-και-αναπληρωτών-εκπαιδευτικών

 

Τότε δικαιούμαστε να λείψουμε. Κανονικά θα έπρεπε να στέλνουν αναπληρωτες στη θέση μας, όμως ποτέ δεν υπάρχουν αρκετοί αναπληρωτές. Γιατί κάποιοι εκπαιδευτικοί φεύγουν με αποσπάσεις (π.χ. σε γραφεία πολιτικών εξαιρετικά παιδαγωγικη θέση) ή κάποια οργανικά κενά (άδειες θέσεις σε σχολεία που θα παραμείνουν άδειες για καιρό και όχι π.χ. για εγκυμοσύνη όπως από συνταξιοδότηση) δεν δίνονται εγκαίρως ή δε δίνονται καθόλου και φυσικά διότι το ταμείον είναι μείον.

 

Συνήθως πάμε άρρωστοι στο σχολείο (π.χ. έλειψα παρασκευή, πήγα τη Δευτέρα σε κακό χάλι και την Τρίτη μπήκα στο νοσοκομείο) ειδικά όταν είναι ολοήμερο έστω πια για φύλαξη, γιατί τι μάθημα να κάνεις με περιαμυγδαλικό απόστημα π.χ. ή με 39 πυρετό....

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

Maya οι κανόνες και οι νόμοι ισχύουν για όλους, γιαυτό τους παραθέτω, για να γνωρίζετε και να πράττετε τα δέοντα κάθε φορά προς πάσα κατεύθυνση. Είτε να συμμορφωθείτε είτε να καταγγείλετε αν αισθάνεστε ότι παραβιάζονται τα δικαιώματά σας.

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

http://www.pi-schools.gr/programs/depps/

 

Το αναλυτικό πρόργαμμα του νηπιαγωγείου. Προς το παρόν. Έχει εκπονηθεί καινουριο πιο σύγχρονο, αλλά ακόμη δεν εφαρμόστηκε.

 

Θα βρείτε τους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν στην τάξη μέσα σε όλη τη χρονιά και τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθούν αυτοί. Το αναλυτικό πρόγραμμα το εκπονεί το πρώην Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, νυν ΙΕΠ και μας το επιβάλλει το υπουργείο χωρίς να ρωτάει τη γνώμη μας και χωρίς να παίρνει ανατροφοδοτηση γιαυτο. Προσεχώς καλύτερα ελπίζουμε.

 

Δε διδάσκουμε γραμματάκια κουλουράκια και γραμμούλες. Δε διδάσκουμε εναδυοτριατέσσεραπεντεέξιεφτάοχτώεννέαδέκα. Βοηθάμε τα παιδιά να περάσουν από τα αναπτυξιακά στάδια που θα τα οδηγήσουν στα γραμματάκια και στους αριθμούληδες. Κατακτούμε βασικές θεμελιώδεις έννοιες σε όλες τις βασικές επιστήμες με παιγνιώδη τρόπο. Τώρα στο τέλος της χρονιάς κάποια παιδιά καταφέρνουν να σπάσουν τους κώδικες και να κατακτήσουν τις συμβάσεις της γραφής της ανάγνωσης της αρίθμησης μπλα μπλα. Όμως δεν είναι αυτοσκοπός αυτό.

 

 

Αν με ρωτούσε κανείς θα έλεγα ότι το πρόβλημα βρίσκεται στο χάσμα (φρέαρ της αβύσσου, όχι απλά χάσμα) μεταξύ της μεθοδολογίας που χρησιμοποιείται στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό και στο υπερβολικών απαιτήσεων αναλυτικό πρόγραμμα του δημοτικου. Αν προστεθεί και το ότι πολλοί εκπαιδευτικοί και των δυο βαθμίδων κάνουν υπερβολές και παρεκκλίνουν από τα επιστημονικώς αποδεκτά, τόμπολα. Οι φίλες δασκάλες ας δώσουν τη δική τους οπτική, γιατί δεν το έχω ολοκληρωμένο στο κεφάλι μου.

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

Παντως αυτο το χασμα υπαρχει και εδω... Αν και στο Δημοτικο παμε πιο αργα απο οτι στην Ελλαδα ειναι εντυπωσιακο το οτι ηξαφνικα πρεπει να γραφουν καλλιγραφικα χωρις να εχουν μαθει να γραφουν.

Ομως γενικα γαιτι τοση αποκλιση? Πχ και τα εξωσχολικα βιβλια για αυτες τις ηλικιες καποια ειναι πολυ απλα και καποια πολυ συνθετα (δυσκολα)

 

Βασικα ακολουθειται καποιο προγραμμα ή τελικα καθε νηπαιγωγος αποφασιζει με βαση το εμψυχο υλικο και την διαθεση - ορεξη που εχει τι θα κανει? Μεχρι στιγμης στα ΤΕΓ εχω συναντησει 4 νηπιαγωγους και πραγματικα δεν φανηκε να υπαρχει καμια κοινη γραμμη στην δουλεια που εκαναν. (απο πολλα οταν ο Κ ηταν προνηπιο - νηπιο, ως απολυτως τιποτα φετος που ο Δ ηταν προνηπιο)

Link to comment
Share on other sites

Μπες στο σύνδεσμο που έβαλα παραπάνω και θα κατεβάσεις το ΔΕΠΠΣ για το νηπιαγωγείο, τώρα τι ισχύει συγκεκριμένα για το ΤΕΓ και ποιος το εποπτεύει δε γνωρίζω.

 

(εδώ στα νηπιαγωγεία που τα εποπτεύει το υπουργείο και δεν γίνονται όλα όπως πρέπει)

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

Μπες στο σύνδεσμο που έβαλα παραπάνω και θα κατεβάσεις το ΔΕΠΠΣ για το νηπιαγωγείο, τώρα τι ισχύει συγκεκριμένα για το ΤΕΓ και ποιος το εποπτεύει δε γνωρίζω.

 

(εδώ στα νηπιαγωγεία που τα εποπτεύει το υπουργείο και δεν γίνονται όλα όπως πρέπει)

 

παραδεχομαι οτι δεν το διαβασα αλλα με μια ματια περιπου τα ιδια κανουν και εδω στο (βελγικο) νηπιαγωγιο. Οντως το ΤΕΓ ειναι ειδικη περιπτωση (αλλα καπου επρεπε να πω τα παραπονα μου). Παντως δεν λεει οτι ΠΡΕΠΕΙ να γραφουν και να διαβαζουν αν και τελικα σε πολλα νηπιαγωγια γινεται....

Link to comment
Share on other sites

Για την ευέλικτη ζώνη, πράγματι ο μέσος γονιός δεν έχει ενημερωθεί ότι είναι απλήρωτη... Πάντως με τις εναλλαγές ανάμεσα στην πρωϊνη και απογευματινή βάρδια θα μπορούσε να είναι πιο δίκαιο για τις εκπαιδευτικούς στην πράξη.

 

Στην πράξη, επειδή με το σύζυγο έχουμε κάποια ευελιξία στη δουλειά μας, επιλέξαμε να μην κάνουμε χρήση της πρωϊνής ζώνης. Για τον απλό λόγο ότι το πρόγραμμα της οικογένειας αν μετατοπιζόταν προς το πρωϊ, δημιουργούσε άλλα προβλήματα. Τους ζεστους μήνες η γειτονιά είναι έξω μέχρι τις 21.00, εγώ δεν ήθελα να μαζευόμαστε ούτε οι μεγάλοι ούτε οι μικροί από τις 20.00. Βέβαια στην εγγραφή μας είπαν πολύ ευγενικά ότι δεν θα μαζευτούν τα 5 παιδιά που απαιτούνται για την πρωϊνή ζώνη, οπότε φανήκαμε και εμείς στην εγγραφή διαλλακτικοί. Και όπως έγραψα στην πράξη προτιμήσαμε και να πηγαίνουμε πιο αργά. Θα μου πεις και οι άλλοι που δεν έχουν ευελιξία τι γίνονται; Για να καλύψουμε το ωράριό μας με το σύζυγο, γιατί καθένας στη δουλειά του πρέπει να κάνει 8ωρο και να έχει χρόνο για το πήγαινε έλα στο σχολείο, οπότε χωρίς πρωϊνή ζώνη ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, αναγκαστήκαμε να κάνουμε βάρδιες μεταξύ μας και ένας να παραδίδει το παιδί και ο άλλος να το παραλαμβάνει. Άρα επιπλέον έξοδα για δεύτερο πήγαινε έλα στη δουλειά, ενώ αν είχαμε πρωϊνή ζώνη θα πηγαίναμε και θα φεύγαμε όλοι μαζί. Για εμάς αυτά τα έξοδα ήταν 500 ευρώ για τη χρονιά, αλλά περισσότερο με πείραξε που χωριστήκαμε ως οικογένεια. Δεν ξέρω και τι γίνεται με τις μογονεϊκές οικογένειες που ο ένας εργάζεται. Τέλος πάντων και εδώ οι γιαγιάδες παίζουν αρκετά, από όσο είδα άλλες οικογένειες στην πράξη.

 

Και στην πράξη είμαι διχασμένη τελικά για το αν είναι καλύτερο για τα παιδιά να περνάνε σε αυτές τις ηλικίες 8 ώρες στο σχολείο ή 9 ώρες στο σχολείο. Υπάρχει κάποιο σημείο που οι ώρες αυτές μπορεί να γίνουν πολλές για εκείνα. Πάντως γύρω στα 5 τα περισσότερα περνάνε καλύτερα με άλλα παιδάκια παρά στο σπίτι τους. Εξαρτάται και τι εναλλακτικές έχουν στο σπίτι τους και πόσο κουράγιο έχει ο εργαζόμενος να ασχοληθεί... Στα δικά μου παιδάκια δεν χρειαζόταν πλέον απασχόληση του γονιού σε μεγάλο βαθμό σε αυτή την ηλικία...

 

Επίσης, με τον εργοδότη, υπήρχε συνεννόηση αν τυχόν προέκυπταν ελλείμματα στο ωράριο, πχ για να πάρω παιδί από γιορτή (στο δημοτικό, όχι συγκεκριμένα στο δικό μας νήπιο) και να το πάω σπίτι στη γιαγιά, τότε μπορούσε το απογευμα να πάρει μια στο τόσο άλλος σύζυγος τα παιδιά και να γίνουν κάποιες ώρες μαζεμένες για κάλυψη ελλειμάτων. Αλλά η φύση στις δουλειές μας το επιτρέπει, δεν είναι δεδομένη σε όλα τα επαγγέλματα η ευελιξία.

 

Καταλαβαίνω τη μαμά παραπάνω που έβγαλε λίγη περισσότερη απορία/κούραση/αγανάκτηση για την κατάσταση, γιατί η ζωή του εργαζόμενου γονιού με 2 μικρά παιδιά δεν είναι καθόλου εύκολη... Όλο λες δεν θα μεγαλώσουν; Να είναι τα πράγματα πιο εύκολα; Πού θα πάει αυτό... Και όλο εμφανίζονται εμπόδια... Που εμποδίζουν κάποιους που δεν έκαναν κοντά κοντά το 2ο να μην αποφασίζουν για 2ο όταν έχουν βγει από το τούνελ.... Σκέψου πριν το νήπιο, τον παιδικό που μπορεί κάθε 15 μέρες να είναι όλοι άρρωστοι στο σπίτι και να πρέπει να πάνε και δουλειά... Λες κάπου θα υπάρχει φως... και μετά έρχονται καταστάσεις έκπληξη, όπως οι απροειδοποίητες αργίες από τη σημαία και κάπου εκεί ξεχειλίζει το ποτήρι... Οι δικές μας έχω την εντύπωση πιθανόν κάλυπταν η μια την άλλη σε έκτακτα και δεν είχαμε το φαινόμενο να σου λένε ότι δεν καλύπτεται η μισή μέρα. Επίσης στο δημόσιο δημοτικό είχα την εντύπωση ότι σε αρκετά τμήματα έπαιξαν έκτακτα θέματα "αδειών" και τότε μοιράζουν τα παιδιά σε άλλα τμήματα. Τέλος πάντων, έχω την εντύπωση ότι η κατάσταση με τις άδειες που αναφέρεται πιο πανω δεν είναι κάτι γενικευμένο και σε άλλα σχολεία καλύπτεται η κατάσταση ώστε τουλάχιστον να μη δημιουργείται πρόβλημα στους εργαζόμενους γονείς. Έτσι που τα γράφεις, το μυαλό μου πάει σε κακή σχέση ανάμεσα στις δύο εκπαιδευτικούς που ίσως έφτασαν και στο να παίρνουν εναλλάξ άδειες για να μη φανεί η μια πιο ριγμένη! Αδιαφορώντας για το τι προκαλούν στους γονείς. Μεμονωμένη κατάσταση, πάντως, θα τη χαρακτήριζα, τουλάχιστον όσον αφορά τις άδειες.

 

Τι να πω...

 

'Εχω να πω ότι πράγματι προς το δημοτικό τα πράγματα γίνονται κάπως πιο εύκολα... Αν δεν πνιγεί και στις απογευματινές δραστηριότητες και στα πήγαινε έλα και το απόγευμα. Πάντως τα παιδιά είναι πιο ώριμα και γενικά τα πράγματα κυλάνε πιο εύκολα σε σχέση με τις μικρές ηλικίες. Σε γενικές γραμμές πάντα και για όποιον δοκίμασε τα 2 παιδιά πολύ κοντά.

 

Εγώ δεν τα είδα κάπου γραμμένα αυτό με τις αργίες της σημαίας, ήταν μια δυσάρεστη έκπληξη, αλλά στην πορεία όπως έγραψα προσαρμοστήκαμε. Και δεν τις βρίσκω εν γένει πολύ κακές... Όταν υπάρχει γιαγιά και δυνατότητα άδειας στη δουλειά. Αλλά σίγουρα δεν έχουν όλοι τέτοια δυνατότητα. Για τα μεγαλύτερα παιδάκια από ό,τι έχω καταλάβει, μετά τη δευτέρα δημοτικού, αρκετοί γονείς μπορεί να τα εμπιστευτούν στα σπίτια φίλων να κάνουν και παρεϊτσες. Πράγμα που εμείς δεν κάνουμε, όμως γενικά στο σχολείο μας έβλεπα κουλ με τις έκτακτες αργίες τους γονείς των μεγαλύτερων παιδικών ειδικά . Είχαν κάνει τα κουμάντα τους.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Θα ήθελα να προσθέσω, επειδή λόγω του τόπικ ακούγονται κάποιες μαμάδες ότι είναι όλο απαιτήσεις, ότι οι εκπαιδευτικοί κάθε βαθμίδας και ιδιαίτερα στα μεταβρεφικά, νήπια και δημοτικό αξίζουν κάθε σεντ που παίρνουν και ακόμα παραπάνω, ειδικά γιατί οι περισσότερες κάνουν τη δουλειά τους με κέφι και αγάπη. Και τα παιδιά μας συμφέρει να εισπράττουν στην καθημερινότητά τους κέφι και αγάπη. Και δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα να απασχολεί κάποιες ώρες τη μέρα κάποιος 20 μικρά, όσο και να έχει εκπαιδευτεί είναι άνθρωπος με όρια και αντοχές.

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα να προσθέσω, επειδή λόγω του τόπικ ακούγονται κάποιες μαμάδες ότι είναι όλο απαιτήσεις, ότι οι εκπαιδευτικοί κάθε βαθμίδας και ιδιαίτερα στα μεταβρεφικά, νήπια και δημοτικό αξίζουν κάθε σεντ που παίρνουν και ακόμα παραπάνω, ειδικά γιατί οι περισσότερες κάνουν τη δουλειά τους με κέφι και αγάπη. Και τα παιδιά μας συμφέρει να εισπράττουν στην καθημερινότητά τους κέφι και αγάπη. Και δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα να απασχολεί κάποιες ώρες τη μέρα κάποιος 20 μικρά, όσο και να έχει εκπαιδευτεί είναι άνθρωπος με όρια και αντοχές.

 

LIKE :-P

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites

δεν υπάρχει καμία συνδεση του ωραρίου ακόμη και του ολοήμερου και των συνθηκών εργασίας..κάποιος προλαβαίνει να αφήνει / παραλαμβάνει το παιδί του ή αν δουλεύει μειωμένο, ή αν είναι χωρίς δουλειά, ή αν δουλεύει 8ωρο δίπλα στο σχολείο..αλλιώς γυναικες, γιαγιάδες, τα κλασικά..συμφωνώ απόλυτα ότι το σχολέιο δεν είναι πάρκινγκ..θα έπρεπε να υπάρχουν σύν δύο ώρες στη λειτουργία του -φύλαξη εννοώ- για να προλαβαίνουν οι γονείς.

απο δημόσιο νηπιαγωγείο στην ραφήνα είχα την καλύτερη εμπειρία, δύο εξαιρετικές νηπιαγωγοί, τα απογείωσαν τα παιδιά..και ναι, τα παιδιά δεν μαθαίνουν γράμματα στο νηπιαγωγείο, είναι εντελώς άλλοι οι στόχοι..ίσως θα έπρεπε να το κάνουν πιο σαφές στους γονείς στην αρχή της χρονιάς, ακόμη και με μια ξεκάθαρη επιστολή για όσους δεν έρχονται στις συναντήσεις

Link to comment
Share on other sites

ά..συμφωνώ απόλυτα ότι το σχολέιο δεν είναι πάρκινγκ..θα έπρεπε να υπάρχουν σύν δύο ώρες στη λειτουργία του -φύλαξη εννοώ- για να προλαβαίνουν οι γονείς.

 

Και ποιος να κάνει τη φύλαξη; Ανειδίκευτο προσωπικό όπως στο Βέλγιο; Που θα έρχεται για μια ώρα μόνο ο καθένας;

 

Το δεν είναι πάρκινγκ συμφωνώ και εγώ... Όμως στο νήπιο είναι μικρός σχετικά ο χρόνος που το πρόγραμμα είναι καθαρά εκπαιδευτικό. Έχει αρκετές "ώρες σε γωνιές δραστηριοτήτων" "ξεκούραση", "παιχνίδι στην αυλή" απλά και μόνο γιατί και αυτά είναι ανάγκη στις μικρές ηλικίες.

 

Στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία ποιος κάνει τη φύλαξη; Όχι ότι είναι και εκεί η κατάσταση ιδανική, παίζει αρκετή εκμετάλλευση...

 

Πάντως έχω την εντύπωση ότι και οι εργαζόμενοι γονείς κάποιες φορές πληρώνουν γυναίκα ή βασίζονται σε γιαγιάδες μόνο και μόνο για να μην περναει το παιδί πολλές ώρες στο σχολείο. Το βλέπω και από το ολοήμερο δημοτικό, δεν το χρησιμοποιούν πολλοί στο μέγιστο δυνατό ωράριο. Οι περισσότεροι όλο και κάποια άλλη λύση βρίσκουν.

Link to comment
Share on other sites

Όμως στο νήπιο είναι μικρός σχετικά ο χρόνος που το πρόγραμμα είναι καθαρά εκπαιδευτικό. Έχει αρκετές "ώρες σε γωνιές δραστηριοτήτων" "ξεκούραση", "παιχνίδι στην αυλή" απλά και μόνο γιατί και αυτά είναι ανάγκη στις μικρές ηλικίες.

 

 

 

Επέτρεψε μου να διαφωνήσω.

Αυτό που σε κάποιον εξωτερικό παρατηρητή φαίνεται ως μη εκπαιδευτικό π΄ρογραμμα, σε έναν γνώστη είναι αμιγώς εκπαιδευτικό.

Οι γωνιές είναι οργανωμένες έτσι ώστε να παρέχουν μάθηση μέσα από παιχνίδι (μαθηματικά, γραφή, ανάγνωση, κοινωνικοποίηση....). Η ώρα της χαλάρωσης επίσης είναι "μαθησιακή"¨ώρα (σεβασμός προς τους άλλους, ρουτίνες.....). Το παιχνίδι στην αυλή και αν είναι ώρα μάθησης (ομαδικότητα, κανόνες, τρόποι συμπεριφοράς, κοινωνικοποίηση, μαθηματικά......).....

Απλά όλες οι παραπάνω δραστηριότητες συνήθως δεν περιλαμβάνουν φύλλα εργασίας (που κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχουν γενικά, αλλά αυτό είναι άλλη τεράστια κουβέντα), οπότε δεν γίνονται αντιληπτές ως "μαθησιακές".

 

Συγκεφαλαιώνοντας, όλο το πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο είναι καθαρά εκπαιδευτικό (ακόμα και το φαγητό, και το έχω εξηγήσει αλλού).

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

ειδικευμένο προσωπικό , ωρομίσθιοι εσπα δεν ξέρω..φυσικά και βρίσκουν τη λύση οι γονείς αγγαρεύοντας ή πληρώνοντας..στα ιδιωτικά τη φύλαξη την κάνουν αποφοιτοι ιεκ ή τει ή οι νηπιαγωγοί..εγώ λέω το αυτονόητο ότι ακόμη και το φουλ ωράριο δεν καλύπτει τον εργαζόμενο του 8ωρου..κι εγώ είμαι αναγκασμένη να πληρωνω γυναίκα να παραλαμβάνει το παιδί από το δημοτικό..κανονική αφαίμαξη, από το νήπιο ως την έκτη..

Link to comment
Share on other sites

εγώ πάλι νομίζω ότι δεν χρησιμοποιούν το ολοήμερο για τον αντίθετο λόγο..ούτως ή αλλως θα έβαζαν γιαγιά ή γυναίκα, σου λεει ο άλλος γιατί να μένει ως τις 4? το ίδιο κάνω κι εγώ, τη φέρνουν στις δύο και την παραλαμβάνει η κοπέλα που κρατάει το μωρό.

Link to comment
Share on other sites

Επέτρεψε μου να διαφωνήσω.

Αυτό που σε κάποιον εξωτερικό παρατηρητή φαίνεται ως μη εκπαιδευτικό π΄ρογραμμα, σε έναν γνώστη είναι αμιγώς εκπαιδευτικό.

Οι γωνιές είναι οργανωμένες έτσι ώστε να παρέχουν μάθηση μέσα από παιχνίδι (μαθηματικά, γραφή, ανάγνωση, κοινωνικοποίηση....). Η ώρα της χαλάρωσης επίσης είναι "μαθησιακή"¨ώρα (σεβασμός προς τους άλλους, ρουτίνες.....). Το παιχνίδι στην αυλή και αν είναι ώρα μάθησης (ομαδικότητα, κανόνες, τρόποι συμπεριφοράς, κοινωνικοποίηση, μαθηματικά......).....

Απλά όλες οι παραπάνω δραστηριότητες συνήθως δεν περιλαμβάνουν φύλλα εργασίας (που κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχουν γενικά, αλλά αυτό είναι άλλη τεράστια κουβέντα), οπότε δεν γίνονται αντιληπτές ως "μαθησιακές".

 

Συγκεφαλαιώνοντας, όλο το πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο είναι καθαρά εκπαιδευτικό (ακόμα και το φαγητό, και το έχω εξηγήσει αλλού).

 

Ναι μάλλον δεν το εξήγησα σωστά. Διαφωνώ ως προς το να προσφέρει τις ώρες φύλαξης ένας υπάλληλος του Δήμου, γιατί δεν θα ξέρει να καθοδηγήσει με κατάλληλο τρόπο τα παιδιά.

 

Όμως αυτό που θελω να πω είναι η υπόθεση ότι δεν φτάνουν 2 άνθρωποι επαγγελματίες επί 4 ώρες ο καθένας να μοιραστούν καπως τη μια επιπλέον ώρα αν τους ζητείται είναι ένα θέμα... Θέλω να πω ότι δεν είναι και οι 4-5 ώρες το ίδιο απαιτητικές, γιατί οι δραστηριότητες εναλλάσσονται...Ειδικα την ώρα της φύλαξης, που παίζουν οι γωνιές δραστηριοτήτων. Οι οποίες προβλέπονται και στο κανονικό πρωϊνό πρόγραμμα, δεν είναι πάρκινγκ, έτσι δεν είναι; Τα παραδείγματα που έθεσα είναι οι κάπως πιο χαλαρές στιγμές για τον ενήλικα. Και στο κάτω κάτω στα ιδιωτικά κάπως το κάνουν, αν και δεν είναι και οι καλύτερες συνθήκες για τους εργαζόμενους εκεί.

 

ΑΝ η παιδαγωγός χρησιμοποιεί σωστά το "χαλαρότερο" τετράωρο σε σχεση με τη συνάδελφο του ιδιωτικού για να ετοιμάσει το μάθημα, να προετοιμάσει υλικά και γενικά για να κάνει ένα αστεράτο μάθημα, μπράβο της. Και πάλι όμως αυτό επαφίεται λίγο στο μεράκι. Εμείς ήμασταν τυχεροί, τι να πω...

 

Αν και οι 2 επιπλέον ώρες, που πρότεινε η babycobra μου φαίνονται πολλές και εξήγησα γιατί. Στην πράξη τις προσφέρουν και αυτές τα ιδιωτικά, για να εξυπηρετήσουν γονείς με διαφορετικά ωράρια.

 

Και στην πράξη τελικα πολλοί γονείς αποφεύγουν να ασχοληθούν με γυναίκες, αργίες, έκτακτα και πληρώνουν ιδιωτικά σχολεία για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Καμια οικογένεια που γνωρίζω προσωπικά δεν σταμάτησε μετά την κρίση το ιδιωτικο σχολείο! Και αρκετοί από αυτούς είναι οι ίδιοι εκπαιδευτικοί στη δημόσια εκπαίδευση!

Link to comment
Share on other sites

A και τελικά μάλλον δεν πρέπει να δίνετε και πολύ αέρα στους γονείς! Γιατί όπως φαίνεται και στο τόπικ, ο καθένας έχει διαφορετικό καημό! Άλλος για το ωράριο, άλλος μπορεί να τον βολεύει και η λούφα πού και πού, άλλος γιατί πιέζουν τα παιδιά, άλλος γιατί δεν δείχνουν να τα δουλεύουν σύμφωνα με τις δυνατότητές τους, τελικά ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση 20 γονείς να είναι ευχαριστημένοι απόλυτα όλοι! Για αυτό και θεωρώ προσωπικά ότι πέσαμε σε καλές εκπαιδευτικούς, που κρατούσαν ισορροπίες!

Link to comment
Share on other sites

Οι γωνιές δραστηριοτήτων είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα! Γιαυτό μιλάω για παιγνιώδη τρόπο μάθησης. Για να καταλάβεις τι εννοώ εγώ προσωπικά φέτος έδωσα δυο (2) φωτοτυπίες.

Τι υπόλοιπες που θα έδινα τις έχω μετατρέψει σε παιχνίδια για τις γωνιές. Γιατί έτσι πρέπει να είναι το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.

 

Στα ιδιωτικά φύλαξη ΔΕΝ κάνουν νηπιαγωγοί ΑΕΙ, αλλά συνήθως βοηθοί βρεφοκόμοι κλπ από ΙΕΚ. Επίσης στο ιδιωτικό που δούλευα ήμουν δηλωμένη ως υπάλληλος γραφείου και όχι ως νηπιαγωγός. Δηλαδή όχι οι εργασιακές συνθήκες δεν είναι καλές.

 

Και όχι δε θα μου πέσει η μύτη να κάνω φύλαξη σε καμία περίπτωση, όμως κάπως έπρεπε να περιφρουρήσουμε το ωράριό μας που ήδη ήταν στον αέρα (νομίζω ότι πρέπει να σας το αναλύσω κάποια στιγμή τελικά αυτό).

 

Αντί λοιπόν να στρεφόμαστε ενάντια στον εργαζόμενο που διεκδικεί τα δικαιώματά του, μήπως θα έπρεπε να ζητήσουμε σοβαρό σχεδιασμό από το κράτος ώστε κανείς να μη βρίσκεται εκτεθειμμένος; (και φυσικά μήπως να υποστηρίζουμε όλοι όλες τις εργασιακές ομάδες όταν έχουν κάποιο πρόβλημα; Γιατί τα επιδόμετα κοινωνικής αλληλεγγύης και κατά της φτώχειας μια χαρά φεύγουν κάθε μήνα από τον υψηλό μου μισθό)

 

Κανονικά λοιπόν πρέπει να γίνει καταγραφή των αναγκών των γονέων και των σχολείων και να υπάρξει η πολιτική βούληση να ικανοποιηθούν στο μέτρο του δυνατού με ορθολογικό τρόπο. Γιατί ούτε οι χώροι, ούτε τα ωράρια, ούτε η στελέχωση ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Π.χ. είναι δυνατόν 50 και 60 παιδιά να χρησιμοποιούν τις ίδιες 2 ή τρεις τουαλέττες οι οποίες καθαρίζονται κάθε μέρα στις 4 το απόγευμα; Είπατε κάτι; Ναι ξέρω σε ένα άλλο σύμπαν.

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

Τουαλέτες...:-( Τα παιδιά δεν είναι ικανά να τις χρησιμοποιήσουν με σεβασμό για τον άλλον ούτε στο νήπιο, ούτε στο δημοτικό ούτε πουθενά φαίνεται... Ακόμα κάποιοι μεγάλοι στο γραφείο αναγκάστηκαν να μάθουν φαίνεται. Οπότε δεν το περιμένουν από τα παιδιά τους. Φυσικά, τι χρειάζεται, να υπάρχει καθαρίστρια πλήρους απασχόλησης σε κάθε νηπιαγωγείο;

 

Τα δικά μου παιδάκια έχουν φέρει τις συνήθειες του σχολείου στο σπίτι. Δηλαδή άσε καλύτερα... Στη δική μου οικογένεια την πατρική, που δεν πήγαμε παιδικό σταθμό, δεν είχαμε αυτή την εικόνα για την τουαλέτα από μωρά και έτσι τη χρησιμοποιούσαμε και στο σπίτι "κανονικά".

 

Θα μου πεις, αν έχεις και προνήπια, εκεί τι να περιμένεις από τα παιδιά;

 

Δεν κατάλαβες, μαζί σου είμαι. Θεωρώ ότι η δουλεια σας πρέπει να διαφυλαχτεί και να γίνεται με αξιοπρέπεια. Αλλά στην πράξη, είναι πολλά τα πράγματα που συνολικά διώχνουν αρκετό από το καλό υλικό απο το δημόσιο σχολείο!

 

Τα γράφω μπερδεμένα αλλά σήμερα έπρεπε να είμαι στην παραλία :cool: και μου έχει στοιχίσει αυτό... Οποτε παιζει ιντερνετ και σποραδικά δουλειές σπιτιού... χμμμμ

Link to comment
Share on other sites

Τώρα είδα τις άλλες απαντήσεις.

Το παιχνίδι στις γωνιές είναι από τις πιο δύσκολα διαχειρίσιμες ώρες αν γίνεται σωστά (και γιαυτό κάποιες νηπιαγωγοί δεν το προτιμούν και το αφήνουν να γίνεται ώρα του παιδιού). Και όχι όταν δεν έχω θεσμοθετημένο ωριάριο (π.χ. χ ώρες την ημέρα επί χ ημέρες την εβδομάδα, δε δέχομαι καμία προσαύξηση γιατί είπαμε να καλοπιάσουμε τους γονείς ώστε να δουλεύουν κι εκείνοι ακόμη περισσότερες ώρες. Επίσης δεν είναι δυνατό η ολοήμερη να δουλεύει περισσότερες ώρες την εβδομάδα από την κλασική.

 

Για τις άδειες από τη σημαία, συμφωνώ ότι δεν είναι σωστό να συμβαίνει. Ξέρω κι εγώ περίπτωση νηπιαγωγού που άφηνε την τάξη και πήγαινε στη λαϊκή ή καθόταν στο γραφείο και παράταγε τα παιδιά. Η συνάδελφός της είχε δεινοπαθήσει πήγε στη σύμβουλο κλπ, αλλά επρόκειτο για παλιά καραβάνα και δεν μπορούσε να κάνει πολλά. Κανένας γονιός όμως δεν κατήγγειλε τίποτα. Μήπως θα έπρεπε;

 

Από την άλλη υπάρχουν πράγματα που συμβαίνουν έκτακτα και όχι τις ημέρες που τα σχολεία είναι κλειστά. Μια ξαφνική ασθένεια, ένα δικαστήριο, ένα τρακάρισμα κάτι απρόβλεπτο. Αν το δικό μου παιδί πάθει κάτι στη μέση της ημέρας, δεν μπορώ να πάω. Θα πρέπει να σχολάσουν τα παιδιά, να το συνοδεύσει η δική του δασκάλα στο νοσκομείο και μετά να φτάσω. Θα έπρεπε το κράτος να καλύπτει το κενό. Πως είπατε πάλι; Έεεεετσι.

 

Στο δημοτικό μπορούν για μια μέρα άντε δυο να μοιραστούν τα τμήματα στο νηπιαγωγείο δεν μπορείς να βρεθείς με 45 και 50 παιδιά. Δηλαδή μπορείς αλλά δεν είναι και τόσο ασφαλές, το παιδαγωγικό δεν το πιάνω κάν γιατί πρόκειται για έκτακτη ανάγκη.

 

Συμφωνώ με τις συνελεύσεις που έγιναν εκτός σχολικού ωραρίου. Αν οι εκπαιδευτικοί ενδιαφερθούν πραγματικά για το συνδικαλισμό και αν οι συνδικαλιστές ενδιαφερθούν πραγματικά για τους εκπαιδευτικούς μια χαρά γίνονται οι συνελεύσεις.

 

Το βαθύτερο πρόβλημα είναι η κοινωνική ανάγκη που θέλεις τους εργαζόμενους να χτυπάνε 12ωρα, οπότε ναι το σχολείο από φορέας παιδείας και εκπαίδευσης γίνεται ο βασικό άξονας προστασίας και ανατροφής του παιδιού. Πάλι μανιφέστο έγραψα.... Με βλέπω σε διαθεσιμότητα σύντομα... :P

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

Αθηνά φαίνεται ότι είσαι μαζί μου ή μάλλον ότι είσαι λογικός άνθρωπος, κυρίως από το διθύραμβο που έγραψες πριν (τσ τσ τσ μα τι μετριόφρων που είμαι). Δεν το συζητώ.

 

Κι εγώ πηγμένη είμαι γιατί μου χάλασε το πλυντήριο και τα παιξα οπότε γράφω ξύλινα.

 

Ο λόγος που άνοιξα αυτό το θέμα είναι γιατί αν δεν ξέρετε τι οφείλεται στη στραβοξυλιά (?) της νηπιαγωγού και τι στις στρεβλώσεις του συστήματος διαιωνίζεται μια κόντρα που έχει επιπτώσεις στην ποιότητα της ζωής και της εκπαίδευσης των παιδιών, αλλά και στη δική μου εργασιακή ποιότητα που με οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εργασιακή εξουθένωση ( burnout). Έχετε ακούσει ποτέ για το bullying που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί; Έχουν πέσει οι επιστήμονες και το μελετάνε τώρα πολύ έντονα.

 

Θεωρώ ότι αντίστοιχα συμβαίνουν σε όλους τους κλάδους, αλλά εγώ για τον δικό μου ξέρω τι γίνεται και μπορώ να μιλήσω με στοιχεία.

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

ακόμη και με μια ξεκάθαρη επιστολή για όσους δεν έρχονται στις συναντήσεις

 

Γιατί να μην έρχονται στις συναντήσεις; Ειδικά στην πρώτη που όοοοοοολα αυτά ξεκαθαρίζονται. Για να γίνουν αυτές οι συναντήσεις, που συνήθως είναι απόγευμα, δηλ εκτός ωραρίου, η νηπιαγωγός επενδύει χρόνο και κόπο. Ο γονιός γιατί να μην πάει; Για το δικό του παιδί πρόκειται όχι για της νηπιαγωγού.

 

Ακούω συνέχεια παράπονα για το ποιος ενημερώνεται και πώς ενημερώνεται για προγράμματα στόχους κλπ, αλλά όταν έκανα συναντήσεις ανά 40 ημέρες περίπου όπως υποστηρίζουν τα διεθνή πρωτόκολλα, τις έκανα μόνη μου. Άντε να έρχονταν και οι δυο φιλότιμες μαμάδες που ούτως ή άλλως ήξεραν τα προβλήματα του σχολείου. Φρόντιζα να είναι δευτέρες και τετάρτες μετά τις 6 το απόγευμα για να μπορούν περισσότεροι να έχουν τη δυνατότητα να λάβουν μέρος.

 

Έχουμε μάθει να κριτικάρουμε χωρίς να κάνουμε την έρευνά μας πρώτα (εννοείται ότι δεν το λέω για σένα επειδή παραθέτω ατάκα από το μήνυμά σου, αυτή είναι απλά η αφορμή).

 

Από την άλλη, αν αισθάνεστε ότι δεν ενημερώνεστε επαρκώς μην το κρατάτε μυστικό και παράπονο, εκφράστε το. Κι αν σας προγκήξουν υπάρχει και η σύμβουλος.

FLcUp3.png0BQfp3.png
Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...