Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

αγγλικα στη δευτερα η στην τριτη?


Recommended Posts

Να σου πω, εγώ στη θέση σου θα ξεκινούσα από τώρα, όχι με γραφή αλλά με ύλη Pre-Junior (λεξούλες, φρασούλες, τραγουδάκια κλπ). Είναι κρίμα να μην εκμεταλλευτείς το γεγονός ότι μπορείς να κάνεις μάθημα, το μυαλό τους είναι σαν σφουγγάρι όταν είναι μικρά! Επίσης μπορείς να δουλέψεις πιο εύκολα την προφορά γιατί δεν έχουν συναίσθηση ότι τα αγγλικά ακούγονται "περίεργα".

 

Αυτό είναι το θέμα, ότι της prejunior το i e book το τελειώσαμε εδώ και μήνες....και ο μεγάλος και ο μικρός......έχω πολλά διαδραστικά, έχω και καρτέλες ειδικές, αλλά ΟΚ το i e book είναι αξεπέραστο.......αλλά πόσες φορές να κάνουν τα ίδια? Γραφή δε θέλω να δούν, ειδικά ο μικρός με τίποτα....και τόσο που μπλέχτηκε με το i e book είναι γιατί έκλαιγε και παρακαλούσε....πρέπει να πάω παρακάτω σιγά σιγά....την "ύλη" της pre junior την έχουμε εξαντλήσει από 5 χρονών μέχρι Α δημοτικού τα κάναμε όλα πια ... και τραγούδια, και παιχνίδια, και χρώματα, ζώα, φράσεις, τα πάντα όλα.......

Καιρός να πάμε παρακάτω που λέει και ο Ρέμος....:D

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 217
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Πήγαινε παρακάτω λοιπόν, τι σε σταματά; Ό,τι θέλεις μπορείς να κάνεις αρκεί αν μην έχει γραφή. Η ύλη των βιβλίων Pre-Junior είναι πολύ περιορισμένη γιατί οι εκδότες απευθύνονται κυρίως σε φροντιστήρια που δουλεύουν την τάξη με μία ώρα την εβδομάδα, εσύ όμως στο σπίτι δεν έχεις αυτό τον περιορισμό ;)

 

Όσο για υλικό... στο YouTube υπάρχουν τα πάντα!

Link to comment
Share on other sites

Πήγαινε παρακάτω λοιπόν, τι σε σταματά; Ό,τι θέλεις μπορείς να κάνεις αρκεί αν μην έχει γραφή. Η ύλη των βιβλίων Pre-Junior είναι πολύ περιορισμένη γιατί οι εκδότες απευθύνονται κυρίως σε φροντιστήρια που δουλεύουν την τάξη με μία ώρα την εβδομάδα, εσύ όμως στο σπίτι δεν έχεις αυτό τον περιορισμό ;)

 

Όσο για υλικό... στο YouTube υπάρχουν τα πάντα!

 

Από ύλη έχω όσα δεν μπορείς να φανταστείς....αυτό που με σταματάει είναι ότι "χώνεται" και ο μικρός, και έχει μάθει ακριβώς όσα και ο μεγάλος, όσο ήμασταν στο προφορικό του πράγματος δε με πείραζε, αλλά σιγά σιγά ο μεγάλος θα περάσει στο γραπτό, και ο μικρός δεν είναι ακόμη ούτε 5.... αυτό με σταματάει και έμεινα με τα τραγουδάκια και τα flash cards και το i ebook τόσο καιρό...

Link to comment
Share on other sites

Μα γι' αυτό σου λέω να μην κάνετε γραφή. Μπορείτε να συνεχίσετε με προφορικά ή να κάνετε μόνο ανάγνωση, την οποία μπορούν να κάνουν και τα δύο παιδιά ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Άλλωστε το πρόβλημα αυτό θα το έχεις έτσι κι αλλιώς, δηλαδή το ότι θέλει ο μικρός να κάνει αυτά που κάνει ο μεγάλος, και κάπως θα πρέπει να το λύσεις - τι τώρα, τι σε 5 μήνες.

 

Ακόμα και με τα τραγουδάκια μπορείς να προχωρήσεις, δηλαδή να τους μάθεις αγγλικά nursery rhymes και όχι τα κλασικά τραγουδάκια των βιβλίων. Έτσι αποκτούν και καλύτερη κατανόηση της γλώσσας και του επιτονισμού της.

 

Επίσης στα χρώματα - μπορεί να έχετε μάθει τα βασικά, αλλά έχετε μάθει silver, golden, maroon, purple, mauve, fuchsia; Στα ζώα - έχετε μάθει alligator, camel, goose, whale, urchin, porcupine, rooster; Στα φαγητά - έχετε μάθει crisps, lentils, ham, fish fingers, pasta; Ό,τι ξέρουν στα ελληνικά μπορούν να το μάθουν και στα αγγλικά. Δεν χρειάζεται να μείνετε στα βασικά των βιβλίων. Αν έχεις διάθεση να ασχοληθείς μπορείς να τα φτάσεις σε επίπεδο διγλωσσίας (πιο χρήσιμο και πιο ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου από το να δουλεύεις απλά την ύλη του φροντιστηρίου στο σπίτι).

Link to comment
Share on other sites

Μα γι' αυτό σου λέω να μην κάνετε γραφή. Μπορείτε να συνεχίσετε με προφορικά ή να κάνετε μόνο ανάγνωση, την οποία μπορούν να κάνουν και τα δύο παιδιά ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Άλλωστε το πρόβλημα αυτό θα το έχεις έτσι κι αλλιώς, δηλαδή το ότι θέλει ο μικρός να κάνει αυτά που κάνει ο μεγάλος, και κάπως θα πρέπει να το λύσεις - τι τώρα, τι σε 5 μήνες.

 

Ακόμα και με τα τραγουδάκια μπορείς να προχωρήσεις, δηλαδή να τους μάθεις αγγλικά nursery rhymes και όχι τα κλασικά τραγουδάκια των βιβλίων. Έτσι αποκτούν και καλύτερη κατανόηση της γλώσσας και του επιτονισμού της.

 

Επίσης στα χρώματα - μπορεί να έχετε μάθει τα βασικά, αλλά έχετε μάθει silver, golden, maroon, purple, mauve, fuchsia; Στα ζώα - έχετε μάθει alligator, camel, goose, whale, urchin, porcupine, rooster; Στα φαγητά - έχετε μάθει crisps, lentils, ham, fish fingers, pasta; Ό,τι ξέρουν στα ελληνικά μπορούν να το μάθουν και στα αγγλικά. Δεν χρειάζεται να μείνετε στα βασικά των βιβλίων. Αν έχεις διάθεση να ασχοληθείς μπορείς να τα φτάσεις σε επίπεδο διγλωσσίας (πιο χρήσιμο και πιο ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου από το να δουλεύεις απλά την ύλη του φροντιστηρίου στο σπίτι).

 

Φανταστική η ιδέα σου.......η αλήθεια κάποιες ομάδες λέξεων τις έχουμε εξελίξει πιο πολύ, πχ ζώα είμαστε περίπου στα 50........αλλά φαγητά όχι. Δεν κάνω την ύλη του φροντιστηρίου μόνο, αλλά έλεγα να ξεκινήσω τώρα το καλοκαίρι την a junior και είμαι σε δίλημμα γιατί ο μικρός δε θα μείνει άπραγος θα θέλει και θα παρακαλάει και εκείνος ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ να δει γραφή. Επίπεδο διγλωσσίας δεν ήθελα με τα αγγλικά, το κάνω με άλλη γλώσσα που δεν θα τους είναι τόσο προσβάσιμη, αγγλικά θα μάθουν όπως και να έχει. Αν έχεις τίποτα χρήσιμα λινκ να μου πεις, θα το εκτιμούσα αφάνταστα. Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Δεν κάνω την ύλη του φροντιστηρίου μόνο, αλλά έλεγα να ξεκινήσω τώρα το καλοκαίρι την a junior και είμαι σε δίλημμα γιατί ο μικρός δε θα μείνει άπραγος θα θέλει και θα παρακαλάει και εκείνος ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ να δει γραφή.

Γιατί δεν κάνει να δει γραφή; Εννοώ, υπάρχει κάποιος λόγος;

 

Δεν έχω συγκεκριμένο υλικό, αλλά πιστεύω αν ψάξεις στο YouTube και στα γνωστά καθηγητικά σάιτ, θα βρεις πολλά πράγματα.

Link to comment
Share on other sites

Οι δασκάλες μας το έχουν απαγορεύσει. Πρώτα να μάθουν τα γράμματα τα ελληνικά καλά, να τα κάνουν κτήμα τους, και μετά, λένε. Και με τις συναδέλφους που έχουν 20 χρονια εμπειρία και βάλε που το συζήτησα, μου είπαν ρητά και κατηγορηματικά ΜΟΝΟ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ.

Link to comment
Share on other sites

Να σου πω, επειδή το έχω ψάξει αρκετά το θέμα, η απαγόρευση αυτή είναι περισσότερο προληπτική παρά ουσιαστική. Δεν υπάρχει κάτι στη σχετική βιβλιογραφία (απ' όσο έχω δει εγώ τουλάχιστον) που να απαγορεύει την ταυτόχρονη έκθεση του παιδιού σε δύο συστήματα γραφής. Συνήθως δεν συνίσταται γιατί απαιτεί παραπάνω προσπάθεια για το παιδί αλλά και για τους γονείς που καλούνται να το υποστηρίξουν. Κάποια παιδάκια της πρώτης δημοτικού έχουν θέμα με τη λεπτή κινητικότητα, οπότε αυτά σαφώς δεν θέλεις να τα πιέσεις, και γενικά αποφεύγουμε να βάλουμε πρωτάκια σε διαδικασία μαθήματος αγγλικών αφού ακόμα είναι στη φάση της προσαρμογής στο σχολείο. Επίσης ειδικά με το λατινικό αλφάβητο, επειδή υπάρχουν πολλά γράμματα που μοιάζουν, όπως το α και το a, το ρ και το p, το η και το h, είναι καλή ιδέα να μην διδάξεις ταυτόχρονα δύο γραφές (αν όμως το παιδί μάθαινε να γράφει αραβικά ή κινεζικά, το πρόβλημα αυτό δεν θα υπήρχε).

 

Όλα αυτά όμως έχουν να κάνουν με τη γραφή, όχι με την ανάγνωση. Πολλά παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν πολύ πριν μάθουν να γράφουν. Στην Αγγλία θεωρούν ότι τα παιδιά είναι έτοιμα να διαβάσουν τις πρώτες λέξεις από 3 χρονών. Κάποια διαβάζουν και από πιο μικρά. Εγώ πραγματικά πιστεύω ότι δεν είναι πρόβλημα να εκτεθεί το μικρότερο παιδί στην ανάγνωση (ή ακόμα και στη γραφή) εφόσον το ίδιο το ζητά και με την προϋπόθεση ότι δεν θα το πιέσεις να πιάσει τους ρυθμούς του μεγάλου. Αν έχει την ικανότητα να διαβάσει, θα το δεις σχετικά σύντομα. Αν δεν την έχει, θα τα παρατήσει από μόνος του. Κρίμα όμως είναι να θέλει και να μπορεί, και να μην τον αφήνεις επειδή σου το είπε η δασκάλα.

 

Τεσπά... κάνε ό,τι νομίζεις καλύτερο :-)

Link to comment
Share on other sites

Δίκιο έχεις......σάμπως και στο i e book δε βλέπουν και διαβάζουν για να απαντήσουν? Multiple choice είναι οι ασκήσεις, διαβάζουν, βλέπουν εικόνα, διαλέγουν. Θα το δοκιμάσω. Ελπίζω να πήραν από τη μαμά και να τους ξετρελαίνουν οι ξένες γλώσσες όσο και τώρα. Να είσαι καλά!

Link to comment
Share on other sites

Με τη διαφορά ότι στο ιδιαίτερο έχεις ένα παιδάκι μόνο, ενώ στην τάξη υπάρχουν 4, 5, 8 ίσως και 10 παιδάκια που όλα θέλουν να πουν άσκηση, όλα θέλουν να διαβάσουν, όλα θέλουν να γράψουν στον πίνακα - και αυτά παίρνουν χρόνο.

 

Επίσης μην παριστάνουμε ότι το ιδιαίτερο κάνει τη δουλειά του φροντιστηρίου καλύτερα από το φροντιστήριο. Η πλειοψηφία των παιδιών έχει ένα συγκεκριμένο ρυθμό απορρόφησης και εμπέδωσης των νέων πληροφοριών ο οποίος δεν αλλάζει όταν κάνεις διδασκαλία 1 προς 1. Απλά δεν χαλάς χρόνο για να συμπεριλάβεις στη μάθηση 5 ακόμα παιδάκια - με ό,τι αυτό συνεπάγεται: εξοικονόμιση χρόνου αλλά και απώλεια της αλληλεπίδρασης. Ούτε παιχνίδια μπορείς να παίξεις, ούτε σκετσάκια, ούτε τραγούδια. Δεκτόν ότι μπορεί να μην σε νοιάζει να τα κάνεις όλα αυτά, και το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι να βγάλεις την ύλη. Αλλά και πάλι χρειάζεσαι την επανάληψη για να έχεις ολοκληρωμένη και σωστή μάθηση. Αυτό το λέει η διδακτική και η ψυχολόγια, όχι οι εκδότες βιβλίων.

 

Επιπλέον αφού μιλάμε για κοροϊδία, ας μιλήσουμε και για κόστος. Ένα φροντιστήριο που χρεώνει 45 ευρώ το μήνα για την Junior A και 55 ευρώ το μήνα για την Junior B (βάζω δύο μέσες προς υψηλές τιμές - σίγουρα υπάρχουν και φτηνότερες) χρεώνει 4 ευρώ την ώρα. Πόσο κοστίζει το ιδιαίτερο με απόδειξη;

 

Για να μην πολυλογούμε με ιδιαίτερα ένας μέσος μαθητής χρειάζεται 5 χρόνια από Junior ως Lower ενώ στο φροντιστήριο 7 με 8. Οπότε είναι σαφώς τα ιδιαίτερα ειναι πιο οικονομικά χρηματικά και χρονικά.Το θέμα μας όμως δεν είναι αυτό.

 

Είμαι της άποψης ότι τα παιδιά πρέπει να ξεκινάνε στην τρίτη ή και τετάρτη δημοτικού και ναι τις δύο junior μαζί. Δεν βρίσκω το λόγο να χανουν χρόνο απο την παιδική ανέμελη ζωη τους νωριτερα αφου μπορουν να βγαλουν την ιδια υλη στο μισό χρονο αν ξεκινησουν αργοτερα. Θα μπορουσαν να ξεκινανε και απο το μαιευτήριο με native speaker δασκάλα και να γινουν bilingual αλλά ας μην τα τρελάνουμε κιόλας όλοι θα μαθουνε....Το ίδιο ισχυει και για ολες τις δραστηριότητες που απαιτουν μαθηση. Υπαρχει κατώτατο όριο εναρξης κατω απο οποίο ο εγκέφαλος του παιδιού είναι ανώριμος ακομα με αποτελεσμα να πηγαινοερχεται στα σχολεία,φροντιστηρια,ωδεια κλπ περισσοτερα χρονια....Στο ωδείο ας πουμε ο διευθυντής μου εκμυστηρευτηκε οτι οι προκαταρκτικές ταξεις παλιοτερα ηταν δύο αλλα με την εμμονη των συγχρονων γονεων να ξεκινανε ολο και πιο νωρις τα παιδια,αναγκαστηκαν και τις κανανε τρεις. Η κορη μου που ξεκινησε στη δευτερα και οχι στην πρωτη (πρόωρα για πιανο) εκανε άνετα τις "τρεις" προκαταρκτικές σε δύο χρόνια.

 

Τον μικρό μου αδερφό (εχουμε 17 χρονια διαφορα) τον ξεκίνησα στην πεμπτη δημοτικου πηρε το Lower στα 4 χρονια το proficiency σε 1 και εχει εκπληκτικη άνεση στη γλώσσα. Δεν το μετανοιωσα που δεν τον φορτωσα απο τα 7 του και να παμε σαν τα σαλιγκάρια και το αποτελεσμα με δικαιωσε...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Παν μέτρον θα πω εγώ........δεν είμαι καθόλου της λογικής από τα 5-6 να λιώνουν στα φροντιστήρια και ναι, οι σημερινοί γονείς πληρώνουν και για αγγλική προπαιδεία απ τα 4, εκεί έχουμε φτάσει.......αλλά δεν είμαι ούτε της λογικής να ξεκινήσει κάποιος στην πέμπτη πχ για να τα κάνει σε 5 χρόνια. Αν είναι, ας ξεκινήσει στο Λύκειο να τα κάνει σε ένα χρόνο.......Φυσικά όλα αυτά με την άνεση ότι θα κάνω εγώ στο παιδί μου, σπίτι μου και χωρίς έξοδα για φροντιστήρια, να το πω και αυτό για να είμαι δίκαιη. Δλδ τη σήμερον ημέρα, θα το σκεφτόμουν το πόσα χρόνια θα "τραβούσε" το φροντιστήριο.

Πάντα φιλικά και με κάθε σεβασμό στην αντίθετη άποψη.

Link to comment
Share on other sites

Για να μην πολυλογούμε με ιδιαίτερα ένας μέσος μαθητής χρειάζεται 5 χρόνια από Junior ως Lower ενώ στο φροντιστήριο 7 με 8.

Και ένας ενήλικας χρειάζεται 3. Άρα ας περιμένουμε να ενηλικιωθούν για να κάνουν αγγλικά στον λιγότερο δυνατό χρόνο :)

 

Τώρα που το σκέφτομαι, και σχολείο γιατί να πηγαίνουμε τόσα χρόνια; Καλύτερα να ξεκινούσαμε μετά τα 10, σκέψου πόσο πιο εύκολα θα τα μαθαίναμε όλα!

 

Υπαρχει κατώτατο όριο εναρξης κατω απο οποίο ο εγκέφαλος του παιδιού είναι ανώριμος ακομα με αποτελεσμα να πηγαινοερχεται στα σχολεία,φροντιστηρια,ωδεια κλπ περισσοτερα χρονια....

Το κατώτατο όριο για την ένταξη στη σχολική ζωή είναι τα 4 χρόνια. Δεν υπάρχει κατώτατο όριο για τη μάθηση ξένων γλωσσών, αντιθέτως οι ειδικοί λένε ότι όσο πιο νωρίς αρχίσεις τόσο πιο καλά είναι.

 

Βεβαίως ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει, πάντως αυτοί που ασχολούνται με θέματα μάθησης και ειδικά εκμάθησης ξένων γλωσσών, δεν προτείνουν να περιμένεις να ωριμάσει το παιδί πριν έρθει σε επαφή με μια ξένη γλώσσα. Και όταν λέω ειδικοί, δεν εννοώ τη δασκάλα της γειτονιάς...

 

Από τη δική μου πλευρά θα σχολιάσω ότι είναι πραγματικά θλιβερό να βλέπουμε τη μάθηση ως καταναγκασμό. Δεν θα πρότεινα ποτέ να βάλεις ένα μικρό παιδάκι με το ζόρι να μάθει αγγλικά ή πιάνο ή ποδόσφαιρο ή μπαλέτο αλλά αν του αρέσει και θέλει, γιατί να μην πάει και φροντιστήριο και ωδείο και γυμναστήριο; Δεν είναι καλύτερα να πηγαινοέρχεται από τη μία δραστηριότητα στην άλλη, να βλέπει κόσμο, να συναναστρέφεται άλλα παιδιά, να μαθαίνει πράγματα; Είναι πραγματικά προτιμότερο να κάθεται κλεισμένο στο σπίτι (και να βλέπει τηλεόραση ή να παίζει ηλεκτρονικά στο κινητό της μαμάς)?

 

Το κόστος είναι ένα θέμα, αλλά ας μην γινόμαστε υπερβολικοί. Άλλο πράγμα είναι να μην έχεις να επενδύσεις τα χρήματα που απαιτούνται για να αποκτήσει το παιδί σου γνώσεις και εμπειρίες, και άλλο να λες "τι τις θέλει τις γνώσεις, ας ασχοληθεί περισσότερο με το παιχνίδι". Έτσι νομίζω εγώ τουλάχιστον, μπορεί να κάνω και λάθος.

Link to comment
Share on other sites

Και ένας ενήλικας χρειάζεται 3. Άρα ας περιμένουμε να ενηλικιωθούν για να κάνουν αγγλικά στον λιγότερο δυνατό χρόνο :)

 

Τώρα που το σκέφτομαι, και σχολείο γιατί να πηγαίνουμε τόσα χρόνια; Καλύτερα να ξεκινούσαμε μετά τα 10, σκέψου πόσο πιο εύκολα θα τα μαθαίναμε όλα!

 

 

Το κατώτατο όριο για την ένταξη στη σχολική ζωή είναι τα 4 χρόνια. Δεν υπάρχει κατώτατο όριο για τη μάθηση ξένων γλωσσών, αντιθέτως οι ειδικοί λένε ότι όσο πιο νωρίς αρχίσεις τόσο πιο καλά είναι.

 

Βεβαίως ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει, πάντως αυτοί που ασχολούνται με θέματα μάθησης και ειδικά εκμάθησης ξένων γλωσσών, δεν προτείνουν να περιμένεις να ωριμάσει το παιδί πριν έρθει σε επαφή με μια ξένη γλώσσα. Και όταν λέω ειδικοί, δεν εννοώ τη δασκάλα της γειτονιάς...

 

Από τη δική μου πλευρά θα σχολιάσω ότι είναι πραγματικά θλιβερό να βλέπουμε τη μάθηση ως καταναγκασμό. Δεν θα πρότεινα ποτέ να βάλεις ένα μικρό παιδάκι με το ζόρι να μάθει αγγλικά ή πιάνο ή ποδόσφαιρο ή μπαλέτο αλλά αν του αρέσει και θέλει, γιατί να μην πάει και φροντιστήριο και ωδείο και γυμναστήριο; Δεν είναι καλύτερα να πηγαινοέρχεται από τη μία δραστηριότητα στην άλλη, να βλέπει κόσμο, να συναναστρέφεται άλλα παιδιά, να μαθαίνει πράγματα; Είναι πραγματικά προτιμότερο να κάθεται κλεισμένο στο σπίτι (και να βλέπει τηλεόραση ή να παίζει ηλεκτρονικά στο κινητό της μαμάς)?

 

Το κόστος είναι ένα θέμα, αλλά ας μην γινόμαστε υπερβολικοί. Άλλο πράγμα είναι να μην έχεις να επενδύσεις τα χρήματα που απαιτούνται για να αποκτήσει το παιδί σου γνώσεις και εμπειρίες, και άλλο να λες "τι τις θέλει τις γνώσεις, ας ασχοληθεί περισσότερο με το παιχνίδι". Έτσι νομίζω εγώ τουλάχιστον, μπορεί να κάνω και λάθος.

 

Συμφωνώ με κάθε λέξη........εξάλλου το πρώτο που λένε όλοι οι ειδικοί, εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, όλοι, είναι πως τα παιδιά πρέπει να ασχολούνται με δραστηριότητες.......αλλιώς μπορούσαμε να τα στείλουμε σχολείο στα 9, όσο για μια αλφαβήτα και μια προσθαφαίρεση, τη μαθαίναμε και σπίτι.....

Link to comment
Share on other sites

Δεν μίλησα για δραστηριότητες γενικά. Η ενόργανη το καλύτερο είναι να ξεκινά από τα 4. Το πιάνο πάλι όχι.Το ίδιο και η ξένη γλώσσα. Τωρα οσες-οι εχουν λεφτα πολλά για πεταμα μπορουν να ξεκινανε ξένες γλώσσες αμέσως και μετά από την έξοδο απο το μαιευτηριο. Την προσωπική μου εμπειρία (μέσα από τη διδασκαλία) κατέθεσα η οποία έδειξε και δείχνει ότι παιδί κάτω των 8 δεν είναι έτοιμο και ικανό να ενταχθεί σε τάξη junior. Δεν είπα οτι πρεπει να καθεται σπιτι και να παιζει ηλεκτρονικα,υπαρχουν χιλιες δυο δραστηριοτητες μεχρι να πάει τριτη δημοτικου και να ξεκινησει την ξενη γλωσσα.

Link to comment
Share on other sites

Δεν μίλησα για δραστηριότητες γενικά. Η ενόργανη το καλύτερο είναι να ξεκινά από τα 4. Το πιάνο πάλι όχι.Το ίδιο και η ξένη γλώσσα. Τωρα οσες-οι εχουν λεφτα πολλά για πεταμα μπορουν να ξεκινανε ξένες γλώσσες αμέσως και μετά από την έξοδο απο το μαιευτηριο. Την προσωπική μου εμπειρία (μέσα από τη διδασκαλία) κατέθεσα η οποία έδειξε και δείχνει ότι παιδί κάτω των 8 δεν είναι έτοιμο και ικανό να ενταχθεί σε τάξη junior. Δεν είπα οτι πρεπει να καθεται σπιτι και να παιζει ηλεκτρονικα,υπαρχουν χιλιες δυο δραστηριοτητες μεχρι να πάει τριτη δημοτικου και να ξεκινησει την ξενη γλωσσα.

μπορει ενα 4χρονο να μην ειναι ετοιμο νσ ειναι σε ταξη junior αλλα μια χαρα μπορει να μάθει ξένη γλώσσα βιωματικά σαν 4χρονο. αν μπορει καποις να το προσφερει αυτο στο παιδι του τα αποτελεσματα ειναι συναρπαστικα. όχι μόνο για το πως το παιδί μαθαινει την ξένη γλώσσα αλλά γενικά για την αναπτυξη του. όσο γι τον εγκέφαλο, όσο πιο μικρό το παιδι τόσ το καλύτερο, η εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μικρή ηλικία ακολουθεί άλλεα διαδικασίες και βοηθάει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου. Φυσικά ότν μιλάμε για να μάθει ένα παιδί γλώσσα απο μικρό δεν μιλάμε να ακολουθήσει τον στεγνό παραδοσιακό μάθημα σε μια τάξη. Οταν μιλάμε για βιωματική μάθηση είναι πολλά πράγματα που γίνονται, όχι μόνο τραγουδάκια και dvd. Απλώς νομίζω ότι για να έχει αποτελεσμα θέλει συχνή επαφή, όχι 2 φορές τη βδομάδα

 

 

όσο για την

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

μπορει ενα 4χρονο να μην ειναι ετοιμο νσ ειναι σε ταξη junior αλλα μια χαρα μπορει να μάθει ξένη γλώσσα βιωματικά σαν 4χρονο. αν μπορει καποις να το προσφερει αυτο στο παιδι του τα αποτελεσματα ειναι συναρπαστικα. όχι μόνο για το πως το παιδί μαθαινει την ξένη γλώσσα αλλά γενικά για την αναπτυξη του. όσο γι τον εγκέφαλο, όσο πιο μικρό το παιδι τόσ το καλύτερο, η εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μικρή ηλικία ακολουθεί άλλεα διαδικασίες και βοηθάει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου. Φυσικά ότν μιλάμε για να μάθει ένα παιδί γλώσσα απο μικρό δεν μιλάμε να ακολουθήσει τον στεγνό παραδοσιακό μάθημα σε μια τάξη. Οταν μιλάμε για βιωματική μάθηση είναι πολλά πράγματα που γίνονται, όχι μόνο τραγουδάκια και dvd. Απλώς νομίζω ότι για να έχει αποτελεσμα θέλει συχνή επαφή, όχι 2 φορές τη βδομάδα

 

 

όσο για την

 

Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε και τον παράγοντα 'παιδί'. Εμένα τα δύο μου παιδιά παρακολούθησαν στα 5 το ίδιο πρόγραμμα pre junior με διαφορά τρία έτη. Το ένα απλά πέρναγε καλά, αλλά το κομμάτι των αγγλικών το προσπέρασε ... διακριτικά. Το άλλο έμαθε ένα σωρό πράγματα. Και τα δύο παιδιά σήμερα είναι πολύ καλά στα αγγλικά.

Αυτό που λες για τη συχνή επαφή είναι το βασικότερο. Αλλά μιλάμε τώρα για ιδιαίτερες καταστάσεις. Πόσα παιδιά μπορούν να έχουν συχνή επαφή?

Link to comment
Share on other sites

Ξέρω παιδιά που πηγαίνουν σε αγγλικά/αμερικανικά σχολεία (ISA, St. Cathrin's, Byron κλπ) που ζουν σε ελληνικές οικογένειες, στις οποίες δεν μιλάνε αγγλικά, και μόνο με το σχολείο, από 4 έως 6 ετών μαθαίνουν να μιλάνε και να καταλαβαίνουν αγγλικά. Αν συνεχίσουν στα σχολεία αυτά -γιατί τα περισσότερα πηγαίνουν σε ένα ελληνικό σχολείο μετά- γίνονται δίγλωσσα. Επομένως είναι και δυνατό και πολύ πολύ χρήσιμο να βρεθεί ένα παιδί από πολύ νωρίς σε ένα ξένο γλωσσικό περιβάλλον.

Αυτό που θέλω να πω είναι :

α. η πρώιμη εκμάθηση της ξένης γλώσσας θέλει ειδικές συνθήκες που συνήθως κοστίζουν πολύ, σίγουρα πάντως δεν έχει να κάνει με το pre junior που κάνουν τα φροντιστήρια, το οποίο βέβαια δεν είναι κακό γιατί το παιδί πραγματικά έρχεται σε επαφή με τη γλώσσα

β. στα περισσότερα παιδιά δεν είναι αποτελεσματικό να ξεκινάει νωρίς η γραφή και η ανάγνωση των αγγλικών. Η δευτέρα δημοτικού είναι μία καλή ηλικία.

γ. τα άπειρα χρόνια που χρειαζόμαστε για να μάθουμε αγγλικά στην Ελλάδα, οφείλονται κατά την ταπεινή μου γνώμη στα άπειρα διπλώματα που μας έχουν φορέσει και στην άγνοια των περισσότερων γονιών για το τι σημαίνει να ξέρει κανείς μία ξένη γλώσσα.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με πολλά από όσα ειπώθηκαν πιο πάνω, και με αυτά που είπε η Maya, και με αυτά που είπε η Unpluged και η/ο jannis, αλλά κυρίως με το παρακάτω.

 

....συγνώμη αλλά για κάποιους από εμάς, η ξένη γλώσσα δεν είναι μόνο θέμα ΒΓΑΖΩ ΤΗΝ ΥΛΗ.......

 

Όσο για τα πολλά (σε καμία περίπτωση άπειρα) χρόνια που κάνουμε στην Ελλάδα να μάθουμε αγγλικά, αυτό οφείλεται στο ότι ξεκινάμε νωρίς και προχωράμε σχετικά χαλαρά. 3-4 ώρες μάθημα την εβδομάδα δεν μπορεί να θεωρηθεί εντατικό. Όμως και το να φτάσεις να γνωρίζεις τη γλώσσα σε υψηλό επίπεδο προϋποθέτει μια άλφα ωριμότητα. Δεν μπορείς να μάθεις λέξεις επιπέδου Proficiency αν είσαι 12 χρονών.

 

Αν έχετε γνωρίσει ανθρώπους που έχουν μάθει αγγλικά με διαφορετικό τρόπο (σε μεγαλύτερη ηλικία και εντατικά) όπως γινόταν κατά κόρον στην πρώην Σοβιετική Ένωση, θα βλέπατε τα αποτελέσματα αυτού του τρόπου εκμάθησης τα οποία είναι πραγματικά απογοητευτικά. Κατά τη γνώμη μου, αν μπορούσαμε να κάνουμε ένα πράγμα στην Ελλάδα για να βελτιώσουμε τον τρόπο που μαθαίνουμε αγγλικά, αυτό θα ήταν να επιμηκύνουμε τον χρόνο (και τα χρόνια) διδασκαλίας τους, και όχι να σταματάμε στο Proficiency θεωρώντας ότι έχουμε "τελειώσει" τα αγγλικά.

 

Δεν ξέρω αν έχετε δει αυτό το βιντεάκι του κωμικού Δημήτρη Δημόπουλου σχετικά με το πώς μαθαίνουμε αγγλικά, το είδα τυχαία χθες και ξεκαρδίστηκα:

 

Link to comment
Share on other sites

Βγαλμένο μέσα από τη ζωή, που λένε :P

 

Πάντως, σήμερα σε ένα πάρτυ που ρώτησα μαμάδες με μεγαλύτερα παιδιά, είπαν όλες ότι τα πρωτάκια τους θα τα ξεκινήσουν στην τρίτη, και ότι νωρίτερα είναι πολύ νωρίς, καθώς δεν έχουν διδαχθεί την παραμικρή γραμματική και μπερδεύονται- 15 γυναίκες ήμασταν...και οι 10 είπαν ότι θα κάνουν ιδιαίτερα στο σπίτι...σαν ένα μικρό γκάλοπ το παραθέτω.

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτό έχω να αντιπαραθέσω την εξής σκέψη: το ότι κάτι το υποστηρίζει η πλειοψηφία, δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό. Το αντίθετο θα έλεγα...

 

Όσο για το ότι τα παιδιά μπερδεύονται, αυτό το ακούω 35 χρόνια τώρα, από τότε που σκεφτόμουν να ξεκινήσω γαλλικά πριν "τελειώσω" τα αγγλικά μου :rolleyes: και όλοι μου έλεγαν "όχι, μην το κάνεις, θα μπερδευτείς". Θυμάμαι μάλιστα την κολλητή μου από το φροντιστήριο των αγγλικών που προσπαθούσα να την πείσω να πάμε μαζί γαλλικά και δίσταζε... για να μην μπερδευτεί. Ε λοιπόν, τώρα είμαστε 40+ χρονών, εγώ ξέρω τέσσερις γλώσσες κι αυτή μόνο αγγλικά. Γλίτωσε το μπέρδεμα όμως :P (ποιο μπέρδεμα δεν έχω καταλάβει).

 

Αλήθεια, σου είπε καμία από αυτές τις μαμάδες πώς μπερδεύονται τα παιδιά όταν ξεκινάνε αγγλικά πριν την Τρίτη δημοτικού; Εσύ έχεις παρατηρήσει να έχουν μπερδευτεί τα δικά σου;

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτό έχω να αντιπαραθέσω την εξής σκέψη: το ότι κάτι το υποστηρίζει η πλειοψηφία, δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό. Το αντίθετο θα έλεγα...

 

Όσο για το ότι τα παιδιά μπερδεύονται, αυτό το ακούω 35 χρόνια τώρα, από τότε που σκεφτόμουν να ξεκινήσω γαλλικά πριν "τελειώσω" τα αγγλικά μου :rolleyes: και όλοι μου έλεγαν "όχι, μην το κάνεις, θα μπερδευτείς". Θυμάμαι μάλιστα την κολλητή μου από το φροντιστήριο των αγγλικών που προσπαθούσα να την πείσω να πάμε μαζί γαλλικά και δίσταζε... για να μην μπερδευτεί. Ε λοιπόν, τώρα είμαστε 40+ χρονών, εγώ ξέρω τέσσερις γλώσσες κι αυτή μόνο αγγλικά. Γλίτωσε το μπέρδεμα όμως (ποιο μπέρδεμα δεν έχω καταλάβει).

 

Στη δική σου "συνομοταξία" ανήκω κι εγώ, απλά επειδή μου αρέσει να παραθέτω και την αντίθετη γνώμη, και σήμερα είχα αυτό το διάλογο, τον παρέθεσα. Κι εμένα ακόμα και τώρα μου κάνουν την στάνταρ ερώτηση, μα καλά πως δε μπερδεύω τόσες γλώσσες....και απαντώ οτι με βοηθάνε τα....ποντιακά!:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Αλήθεια, σου είπε καμία από αυτές τις μαμάδες πώς μπερδεύονται τα παιδιά όταν ξεκινάνε αγγλικά πριν την Τρίτη δημοτικού; Εσύ έχεις παρατηρήσει να έχουν μπερδευτεί τα δικά σου;

 

Τα δικά μου είναι σχεδόν 7 και 5 ακόμα, δεν έχω μεγάλα παιδιά. Και γι αυτό ρώτησα να μάθω από μαμάδες που έχουν παιδιά (εκτός από τα μικρά τους) στην πέμπτη, τετάρτη κλπ.

Μου είπαν ότι επειδή στα αγγλικά θα κάνουν χρόνους, καλό θα είναι να έχουν κάνει και στα ελληνικά, για να κατανοούν καλύτερα τη γραμματική και να μην παπαγαλίζουν απλά κι εμείς χαιρόμαστε ότι τα κάνουν κτήμα τους. Αυτό ήξερα κι εγώ σαν λογική, ομολογώ, αλλά πριν πολλά χρόνια.

Τελικά νομίζω ότι το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και εκεί λήγει και το θέμα για μένα.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...