Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Recommended Posts

Αφου κατα τύχη και χωρις να δωσω καμια απολυτως σημασια περασε η κορη μου στην Ραλλειο για δημοτικό (εξαθεσιο κανονικο ) και εμεινα παρα πολυ ευχαριστημενη, τωρα ο γιος μου που θα γινει πρωτακι κληρωθηκε (τελευταιος κληρος) στο μονοθεσιο σχολειο της Ραλλειου. Αυτο σημαινει οτι 1η, 2η, 3η & 4η δημοτικου θα ειναι σε μια ταξη και 5η & 6η θα ειναι ξεχωριστες ταξεις.

 

Αυτο που με στεναχωρει ειναι οτι μεσα στο κεντρο του Πειραια να αναγκαζομαι να παω το παιδι σε μονοθεσιο?(αυτο που με λενε πολλοι) Η' να βγαλω την κορη μου και να τα παω και τα δυο σε καποιο αλλο σχολειο?

 

Ειμαι σε διλημμα. Μπορει κανεις να με βοηθησει??

Τα παιδια μου ,ειναι η ζωη μου!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Θα είχες δίκιο να ανησυχήσεις αν το σχολείο ήταν στην επαρχία...όπου το μονοθέσιο ...αποτελεί μονόδρομο επιλογής..λόγω των συνθηκών. Το Ράλλειο διαθέτει μονοθέσιο επειδή εκεί κάνουν πρακτική εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πρέπει να διαθέτουν και την εμπειρία του μονοθέσιου, αφού μπορεί να κληθούν να στελεχώσουν και ένα τέτοιο σχολείο στην εκπαιδευτική τους πορεία.

Το πλεονέκτημα για τα μικρότερα παιδιά...είναι ότι λαμβάνουν επιπλέον ερεθίσματα...και ο ρυθμός γνωστικής ανάπτυξης μπορεί να είναι ταχύτερος. Στα μειονεκτήματα περιλαμβάνεται η κόπωση και η βαρεμάρα που μπορεί να επέλθει ως αποτέλεσμα της επανάληψης της διδακτεας ύλης..καθώς επίσης και ότι χάνεται το στοιχείο της¨εκπληξης" και του ¨νεου¨που καθιστά το μάθημα ελκυστικό.

Στα θετικά αυτού του σχολείου να προσμετρηθεί επίσης ότι διδάσκουν εκπαιδευτικοί με πείρα ως προς την μέθοδο του μονοθεσίου, οι οποίοι λειτουργούν πρότυπα για τους μελλοντικούς συναδέλφους τους.

Link to comment
Share on other sites

Οι εκπαιδευτικοί καλά θα κάνουν την πρακτική τους. Το παιδί θα κερδίσει κάτι που θα πάει εκεί????? Εγώ ξέρω ότι τα μονοθέσια είναι μία λύση ανάγκης του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Γι αυτό, όπου ήταν δυνατόν, τα σχολεία αυτά συνενώθηκαν σε μεγαλύτερες μονάδες. Χαίρομαι που υπάρχει διαδικασία εκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς, όμως να στείλω και το παιδί μου, γιατί?

Link to comment
Share on other sites

δηλαδή γίνεται το ίδιο μάθημα σε παιδιά ηλικίας των τεσσάρων πρώτων τάξεων, ταυτόχρονα? Πώς?

μήπως κατάλαβα λάθος?

μπορεί κάποιος να το εξηγήσει περεταίρω?

 

 

Το πλεονέκτημα για τα μικρότερα παιδιά...είναι ότι λαμβάνουν επιπλέον ερεθίσματα...και ο ρυθμός γνωστικής ανάπτυξης μπορεί να είναι ταχύτερος.

 

Γειά σου mariamb,

 

απο όσα ξέρω εγώ, ο ρυθμός γνωστικής ανάπτυξης έχει να κάνει με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού και την ικανότητά του για απορρόφηση ενός συγκεκριμένου όγκου πληροφοριών, με συγκεκριμένο κιόλας τρόπο.

Γιατί γράφεις ότι είναι πλεονέκτημα να αυξάνεται ο όγκος των ερεθισμάτων σε ρυθμό που είναι για μεγαλύτερα παιδιά?

Εννοείς οτι είναι όπως ένα μικρότερο αδερφάκι που μαθαίνει απο το μεγαλύτερο, διάφορα πράγματα και είναι πιο "προχωρημένο" μετέπειτα?

 

Συμφωνώ σε αυτό,

 

αλλά δεν συμφωνώ όσον αφορά το αν αυτό είναι σε καθημερινή βάση, και αντικαθιστά την κανονική ροή ενός προγράμματος φτιαγμένου για την ηλικία του κάθε παιδιού, που θα έπρεπε να υπάρχει...

 

Εάν το μονοθέσιο το συγκεκριμένο έχει φτιαχτεί "επίτηδες" για να γίνεται η πρακτική εξάσκηση, το θεωρώ άδικο για τα παιδιά...

 

Γιατί να μην πάνε οι εκπαιδευόμενοι στα μονοθέσια που υπάρχουν στην επαρχία να κάνουν την πρακτική τους εξάσκηση κατευθείαν εκεί?...? :shock:

Δεν ξέρω πολλά για αυτό το πράγμα, αλλά μου φαίνεται περίεργο... :(

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Στα μονοθέσια συνήθως -δεν ξέρω για το συγκεκριμένο, αλλά τουλάχιστον στα ας πούμε 'κατ'ανάγκη' μονοθέσια-οι δάσκαλοι λειτουργούν βάσει της αλληλοδιδακτικής μεθόδου, για την οποία έχουν γραφτεί πολλά αντιφατικά.

Στα θετικά της είναι πράγματι τα πολλά ερεθίσματα και η ταχύτερη μάθηση, αφού ο δάσκαλος συντονίζει και οι μεγαλύτεροι-καλύτεροι μαθητές βοηθάνε μικρά γκρουπ άλλων μαθητών (όπως λέει και η Μαρία Στ.: μεγαλύτερο-μικρότερο αδερφάκι) και πάει λέγοντας. Θεωρείται η πιο δημοκρατική μέθοδος -τουλάχιστον από τους υπερασπιστές της. Δεν είναι βέβαια πανάκεια..

Στα αρνητικά είναι ότι αν ο δάσκαλος δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος (όχι αποκλειστικά στη μέθοδο αυτή, μιας και δεν είναι σε καμία περίπτωση κυρίαρχη, αλλά εκπαιδευμένος-έμπειρος) φαντάζεστε το αποτέλεσμα..

 

'Ασχετα από την αλληλοδιδακτική, που στην Ελλάδα εφαρμόζεται κάπως..αυθόρμητα, δεν νομίζω ότι είναι πιο άδικη η συνδιδασκαλία σε 4 τάξεις σε σύγκριση πχ με μία τάξη με 25 ζουζούνια και έναν άσχετο δάσκαλό-α που ασχολείται με 3-4 παιδιά...σύνηθες, δυστυχώς.

 

Τώρα για αυτό που λέει η Μαρία Στ. σχετικά με τον όγκο πληροφοριών σε συνάρτηση με την ηλικία, μάλλον διαφωνώ..Δεν είμαι και φίλη της ...Μοντεσσόρι, αλλά ότι τα παιδιά είναι "σφουγγάρια" το πιστεύω, οπότε μάλλον ό τρόπος που δίνεται η γνώση στο κυρίαρχο εκπαιδευτ.σύστημα από κάπου μπάζει..τεράστιο θέμα το ξέρω και ξέφυγα, σόρι...

Link to comment
Share on other sites

Για να μην παρεξηγηθώ θα ήθελα να διευκρινίσω οτι δεν είμαι υπέρμαχος του μονοθέσιου σχολειου...απλά έκανα περιγραφή του τρόπου και της φιλοσοφίας λειτουργίας του συγκεκριμένου σχολείου. Παράθεσα απλώς κάποια από τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του συγκεκριμένου σχολείου.

Για την θεωρητική τεκμηριώση του πράγματος θα μπορούσα να παραπέμψω και στον Vygotsky και στην ζώνη της επικείμενης ανάπτυξης...δηλαδή στο εν δυνάμει της νοητικής και γνωστικής ανάπτυξης..που κάθε άτομο μπορεί να προσεγγίσει παρά την ηλικία του.

Δεν μπορώ να τοποθετηθώ ανοιχτά υπέρ ή κατά του όπως δεν μπορώ να τοποθετηθώ και υπέρ ενός γενικού σχολείου...που οι δάσκαλοι εξαιτίας της πληθώρας των μαθητών και της έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής ...δεν μπορούν να κάνουν σωστά της δουλειά τους. Στην επαρχία το μονοθέσιο εξακολουθεί να υπάρχει για λόγους ανάγκης καθώς και για λόγους οικονομίας. Δεν είναι δυνατόν σε κάθε χωριό να υπάρχει ένα πλήρες στελεχωμένο Δημοτικό σχολείο το οποίο να εξυπηρετεί τις ανάγκες των ελάχιστα αριθμητικά μαθητών του. Έτσι οι τάξεις συνενώνονται και οι μεγαλύτεροι μαθητές βοηθούν τον δάσκαλο στα εκπαιδευτικά του καθήκοντα.

Η πρακτική των δασκάλών δεν μπορεί να γίνει στα συγκεκριμένα σχολεία αφενός γιατί βρίσκονται στην επαρχία (κυριώς σε απομονωμένα χωριά) και αφετέρου γιατί στελεχώνονται κυρίως από πρωτοδιόριστους και αναπληρωτές..οι οποίοι ενδεχομένως να μην έχουν σχετική εμπειρία καθώς βρίσκονται στην αρχή της καριέρας τους.

Link to comment
Share on other sites

Αχ Χριστε μου βρηκα το παρακατω για τον τροπο που θα διδασκονται τα μαθηματα:

 

Στα μονοθέσια σχολεία, όλες οι τάξεις κάνουν ξεχωριστά τα Μαθηματικά και τη Γλώσσα ενώ συνδιδάσκονται τα υπόλοιπα μαθήματα ως εξής: Οι Α-Β, το Εμείς κι ο Κόσμος, και οι υπόλοιπες τάξεις τα μαθήματα του κύκλου τους.

 

Τι θα πεί συνδιδασκαλία: Επειδή δε φτάνει ο χρόνος στα μονοθέσια για το μάθημα, αφού πρέπει να γίνει σε όλες τις τάξεις από έναν δάσκαλο, έχει επινοηθεί από αμνημονεύτων ετών το εξής σύστημα: Τη μια χρονιά, η Τρίτη και η Τετάρτη κάνουν την Ιστορία της Τρίτης και την επόμενη κάνουν την Ιστορία της Τετάρτης. Το κακό είναι πως τη δεύτερη χρονιά, οι καινούριοι μαθητές της Τρίτης θα αναγκαστούν να κάνουν την Ιστορία της Τετάρτης ενώ την επόμενη θα διδαχθούν της Τρίτης που δεν κάνανε. Το καλό ...δεν υπάρχει. Έτσι κι αλλιώς τα ολιγοθέσια σχολεία είναι λύσεις ανάγκης.

 

 

Το κειμενο λεει οτι τα ολιγοθεσια σχολεια είναι λυσεις αναγκης. Μα ειμαι τρελη?

Τα παιδια μου ,ειναι η ζωη μου!

Link to comment
Share on other sites

Η πρακτική των δασκάλών δεν μπορεί να γίνει στα συγκεκριμένα σχολεία αφενός γιατί βρίσκονται στην επαρχία (κυριώς σε απομονωμένα χωριά) και αφετέρου γιατί στελεχώνονται κυρίως από πρωτοδιόριστους και αναπληρωτές..οι οποίοι ενδεχομένως να μην έχουν σχετική εμπειρία καθώς βρίσκονται στην αρχή της καριέρας τους.

 

άρα ήδη πρακτική κάνουν αφού δεν έχουν εμπειρία.

 

το όλο νόημα θα ήταν εκεί (στην επαρχία!) να πηγάινουν έμπειροι δάσκαλοι που ξέρουν πως λειτουργεί το σύστημα και η ύλη, έτσι ώστε να μπορούν με μεγαλύτερη ευκολία να κάνουν την διαχείριση της ύλης και το μοιρασμα! ?

 

και τότε στους έμπειρους, να πηγαίνουν να μαθαίνουν δίπλα τους όσοι κάνουν πρακτική.

 

εγώ τα βλέπω ανάποδα ή το σύστημα λειτουργεί ανάποδα?

...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ..

(If You Wanna Make The World A Better Place)

Take A Look At Yourself And Then Make A Change

R.I.P. Michael Jackson.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...