Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

τι γνώμη έχετε για τα "πειραματικά" σχολεία;


Recommended Posts

Καλημερα.Θα σας γράψω οσο προλαβαινω γιατι πρεπει να ξαναπάω να τον παρω.

 

Λοιπόν πρόκειται για ενα πολύ οργανωμένο σχολειο, με διευθυντή που ειναι καθημερινα αναμεσα στους γονεις για να λυνει τις απορίες και αποτι φαίνεται πολύ δραστήριο και αυστηρό στο μέτρο του δυνατού.

 

Βιβλία πήραμε χθες και μάλιστα μας έδωσαν και την πρώτη μας εργασία για το σπίτι.

Η δασκάλα είναι γλυκύτατη νεα και φαίνεται να έχει καλή επαφή με τα παιδάκια.

Οι χώροι είναι καθαροί και οι τάξεις όμορφες.Το προαύλιο ειναι λίγο μικρό και μεγάλο μειονέκτημα ειναι η έλλειψη χώρου παρκινκ έστω και για 5 λεπτά για να παρεις το παιδί.Στενός δρόμος, άλλα 2 σχολεία στην σειρά και τρόλεϊ να περνάει από μπροστά.Φανταστείτε τι κόλαση επικρατεί στο σχόλασμα.

 

Ο συλογος γονέων ειναι πολύ οργανωμένος και οι γιορτές του ειναι σαν τα ιδιωτικά.Ειδα σκηνικό απο την περσινή και ηταν απιθανο.

 

Στο ολοήμερο εχει 4 δυνατότητες αποχώρησης απο τις 2 μεχρι τις 4 και μετά εχει -επι πληρωμή- φύλαξη.

Σε πολύ πρωτες γενικές γραμμες ειμαι ευχαριστημένη...Θα εχω ποαντα ομως τα ματια μου ανοιχτά για λεπτομέρειες και φυσικά θα σας ενημερώνω.

Καλη σχολική χρονιά σε οοοοοολα τα πρωτάκια.

 

Υ.Γ Πάντως -αν και δεν ειμαι ευσυγκίνητη- οταν ειδα το παλικαράκι μου να τρεχει με την τσαντούλα του και να μπαίνει στην γραμμή για την προσευχή, έπιασα τον εαυτό μου να σκουπίζει ενα δάκρυ χαράς και υπερηφάνειας ...

 

 

Τι ωραιο να εισαι μανουλα!!!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 281
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Aggeloydia τελικα οντως μπηκατε σε 3θεσιο? Για το προγραμμα του σχολειου θα ηθελα να μας πεις μολις καταλαβεις τι παιζει.Αν οντως ακουλουθουν καινοτομα-πειραματικα προγραμματα του πανεπιστημιου με το οποιο ειναι συνδεδεμενοι ή το κλασσικο προγραμμα του Υπουργειου.

 

Εγω απο το Πειραματικο της Αρχ.Μουσειου στη Θεσ/νικη εφαγα την πρωτη απογοητευση...ενω στο πειραματικο μας υπεροχο νηπιαγωγειο εφαρμοζαν μεθοδο αναδυομενης γραφης με αμεση εποπτεια απο το ΑΠΘ τωρα στο υποτιθεμενο "πειραματικο(?)" μας μοιρασαν ενα ωραιοτατο βιβλιο Γλωσσας του ΟΕΔΒ,ζητησαν τετραδια αντιγραφης και ορθογραφιας οπως και το 1970 δηλαδη και στον αγιασμο δεν ηταν καν παρουσα-ων ο εποτπης-εποπτρια του ΑΠΘ.Δεν βλεπω καμια ταση για καινοτομιες και ανησυχω μηπως ταλαιπωρω αδικα το παιδι....

 

Ιδωμεν.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Καλησπέρα!

Τελείωσα γυμνάσιο και λύκειο αντίστοιχα στα Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά και Πρότυπο Λύκειο Ιωνιδείου Σχολής Πειραια.

 

Από το γυμνάσιο έχω να θυμάμαι τις καλύτερες αναμνήσεις, πολύ καλές παρέες-φιλίες, οι καθηγητές αγαπητοί και προσιτοί, το μάθημα κατανοητό και ευχάριστο, εκδρομούλες και μία τέλεια τελετή αποφοίτησης στην γ' γυμνασίου. Το μοναδικό πρόβλημα ήταν και ακόμη συνεχίζει να είναι, το κτιριακό.

Σαν επίπεδο σπουδών ήταν άριστο για την εποχή μας (σε σχέση με άλλα συνοικιακά του Πειραιά για τα οποία μάθαινα πληροφορίες από συμμαθητές μου του δημοτικού).

http://gym-ralleion.att.sch.gr/

 

Το λύκειο της Ιωνιδείου ήταν πιο ανταγωνιστικό και το γεγονός ότι ήταν πρότυπο είχε τότε αρνητικό αντίκτυπο (πχ εγώ ήμουν στην πρώτη δέσμη και η φυσική που κάναμε στην β' λυκείου δεν σε προετοίμαζε για πανελλήνιες, αν δεν είχα το φροντιστήριο θα είχα μείνει πίσω). Σήμερα, όσο γνωρίζω από μέσα, είναι πιο οργανωμένο και υποστηρίζει τον χαρακτήρα του πρότυπου.

Πάντως όλοι από την δέσμη μου είχαμε περάσει σε καλές σχολές, διάβασμα-διάβασμα-διάβασμα!!!

http://lyk-peir-ionid.att.sch.gr/

 

Επίσης υπάρχει και το Ζάννειο πειραματικό στον Πειραιά για το οποίο δεν έχω πληροφορίες.

 http://gym-peir-zanneio.att.sch.gr/

 

Δεν πήγα δημοτικό στο Ράλλειο αλλά γνωρίζω ότι δέχονται με κλήρωση και τα αδερφάκια έχουν προτεραιότητα!

 

Το θέμα είναι παλιό αλλά θα βοηθήσουν οι πληροφορίες

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Αναμοχλεύω το θέμα, παρόλο που πέρασε καιρός, γιατί δεν θέλω να χαλάσω το θέμα της ΡΙΑΣ.

Franklin αναφέρεις παραπάνω ότι όταν ξεκίνησε η μικρή σου το πειραματικό δημοτικό, της έδωσαν βιβλίο όπως και των άλλων δημοτικών και τετράδιο αντιγραφής και ορθογραφίας και επειδή δεν ξέρω κανέναν που να πηγαίνει σε πειραματικό, μπορείς να μου πεις αν έχετε διαφορετικά βιβλία, αν δεν κάνουν αντιγραφή και ορθογραφία και γενικά αν οι μέθοδοι διδασκαλίας έχουν θετικά αποτελέσματα στο παιδί σου;

Γιατί διαβάζω για αναβαθμισμένο επίπεδο κλπ, αλλά δεν ξέρω πώς μεταφράζεται αυτό.

Φυσικά και όποια άλλη έχει ανάλογη εμπειρία

Από τότε που κουράστηκα να ψάχνω, έμαθα να βρίσκω. Και από τότε που ο άνεμος μού εναντιώθηκε, έμαθα να σαλπάρω με όλους τους ανέμους. Φ. Νίτσε

Link to comment
Share on other sites

Αναμοχλεύω το θέμα, παρόλο που πέρασε καιρός, γιατί δεν θέλω να χαλάσω το θέμα της ΡΙΑΣ.

Franklin αναφέρεις παραπάνω ότι όταν ξεκίνησε η μικρή σου το πειραματικό δημοτικό, της έδωσαν βιβλίο όπως και των άλλων δημοτικών και τετράδιο αντιγραφής και ορθογραφίας και επειδή δεν ξέρω κανέναν που να πηγαίνει σε πειραματικό, μπορείς να μου πεις αν έχετε διαφορετικά βιβλία, αν δεν κάνουν αντιγραφή και ορθογραφία και γενικά αν οι μέθοδοι διδασκαλίας έχουν θετικά αποτελέσματα στο παιδί σου;

Γιατί διαβάζω για αναβαθμισμένο επίπεδο κλπ, αλλά δεν ξέρω πώς μεταφράζεται αυτό.

Φυσικά και όποια άλλη έχει ανάλογη εμπειρία

 

Η ύλη που ακολουθείται είναι του υπουργείου παιδείας. Τα βιβλία είναι επίσης του (πρωην πλέον) οργανισμού. Επίσης, κάποια πράγματα εννοείται ότι θα είναι ίδια με τα "κανονικά" σχολεία.

Το ότι είναι πειραματικό, δεν σημαίνει ότι κάνει άλλη ύλη.

Από εκεί και πέρα, για εμπειρίες, όπως είπα και στο άλλο θέμα, δενμπορώ να βοηθήσω.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • 1 month later...

Συγγνωμη για την καθυστερημενη απαντηση. Κοιταξτε παιδια καθε πειραματικο σχολείο ειναι εντελως διαφορετικο και ειναι ατοπο να τα βαζουμε ολα στο ιδιο τσουβαλι. Εγω προσωπικα εχω εμπειρια απο 2 πειραματικα σχολεια,το Πειραματικο Νηπιαγωγειο του Πανοραματος του ΑΠΘ το ειναι ΑΡΙΣΤΟ με ολη τη σημασια της λεξης και το πειραματικο της Αρχ.Μουσειου το οποιο δεν εχει καμια απολυτως διαφορα απο οποιοδηποτε κοινό δημοτικο σχολειο δεν ετρεξε κανενα απολυτως προγραμμα του Πανεπιστημιου ολη τη χρονια και οι δασκαλοι ηταν κατω του μετριου οπότε και δεν θα συνεχισουμε σ αυτο το σχολειο.Αλλα καθε σχολειο ειναι κατι ξεχωριστο οποτε μη στηριζεστε σ αυτα που λεει η καθε μια για το δικο της σχολειο αν δεν ειναι αυτο που θελετε να πατε.

 

Οσο για τα βιβλια οχι δεν ειναι απαραιτητα του ΟΕΔΒ εχουν την ευχερεια να επιλεξουν,περυσι ας πουμε ηξερα δασκαλα που διδασκε στην πρωτη απο δικες της σημειωσεις και εκανε εξαιρετικη δουλεια. Το ιδιο και δασκαλος που διδασκε γεωγραφια με τον Αστεριξ.

Link to comment
Share on other sites

Οσο για τα βιβλια οχι δεν ειναι απαραιτητα του ΟΕΔΒ εχουν την ευχερεια να επιλεξουν,περυσι ας πουμε ηξερα δασκαλα που διδασκε στην πρωτη απο δικες της σημειωσεις και εκανε εξαιρετικη δουλεια. Το ιδιο και δασκαλος που διδασκε γεωγραφια με τον Αστεριξ.

 

 

Κάθε δ'ασκαλος, ακόμα και στα "γενικά" σχολεία, κάνει το δικό του υλικό. Κάθε χρόνο όλοι οι δάσκαλοι (και όχι μόνο, αλλά και νηπιαγωγοί και καθηγητές) φτιάχνουμε τόνους νέων σημειώσεων, ασκήσεων, δραστηριο΄τητων κλπ ανάλογα με τα παιδιά που έχουμε μπροστά μας.

Η ύλη, όμως, που καλύπτεται είναι αυτή που ορίζει το υπουργείο. Δεν μπορεί π.χ. ένας δάσκαλος στην πρώτη δημοτικού να διδάξει Πυθαγόρειο Θεώρημα (λέω ένα τραβηγμάνο παράδειγμα) ακόμα και αν έχει παιδιά αστέρια στα μαθηματικά. Θα πρέπει να διδάξει ό,τι ορίζει το υπουργείο. Θα ακολουθήσει το βιβλίο του οργανισμού και βοηθητικά θα δώσει δικές του σημειώσεις/ασκήσει. Θα διδάξει π.χ. ρωμαϊκή ιστορία από τον Αστερίξ, αλλά θα βασίζεται στο βιβλίο.... Η μητέρα μου κάθε χρόνο στα παιδιά του λυκείου έβαζε ασκήσεις στα αρχαία από τα Αστερίξ που κυκλοφόρησαν στα αρχαία. Αλλά δεν έκανε του κεφαλιού της. Έβλεπε την ύλη και προσάρμοζε έτσι τους διαλόγους στο Αστερίξ, ώστε να ανταποκρίνεται στην ύλη.

 

Το νομικό πλαίσιο που καθορίζει τη λειτουργεία των πειραματικών σχολέιων, υπάρχει διαθέσιμο για όλους στο διαδίκτυο (μπορείτε να το βρείετ με μια απλή αναζήτηση) και θα δείτε ότι ορίζει τα βιβλία του οργανισμού ως βασικό εγχειρίδιο. Από εκεί και πέρα, τα πειραματικά διαφοροποιούνται στη εποπτεία από το πανεπιστήμιο, στην πρακτική των φοιτητών που γίνεται εκεί, σε κάποια επιπλέον projects, σε συμμετοχή σε έρευνες....Όλα είναι γραμμένα στο νομικό πλαίσιο

Link to comment
Share on other sites

 

Όλα είναι γραμμένα στο νομικό πλαίσιο

 

Θα κρατησω μονο την τελευταια σου φραση γιατι τα λεει ολα.Ολα ειναι γραμμενα.Στο νομικο πλαισιο. Στην πραγματικοτητα ουτε εποπτεια υπαρχει,ουτε καμια συνδεση με το πανεπιστημιο περα απο την πρακτικη ασκηση των φοιτητων. Ουτε καποιο Project ουτε τιποτα απολυτως.Εκεινο που λειπει απο την Ελλαδα ειναι ενας νόμος που θα επιβαλλει την εφαρμογη των νόμων.

 

Όοσ για την υλη δεν νομιζω να ειπα καπου οτι ειναι διαφορετικη.Ο τροπος διδασκαλιας ΑΝ θελει ο δασκαλος και μονο ΑΝ δεν βαριεται,χασμουριεται,εχει ορεξη για κατι παραπανω ειναι αλλιωτικος.Εμεις ατυχησαμε και δεν κανανε απολυτως τιποτα διαφορετικο.Γιατι η εποπτεια υπαρχει μονο στο ερμο το νομικο πλαισιο....

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Διαφημίσεις

Καλημερα καλημερα.

Πόσες μαμάδες ξέρετε ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ και ΡΑΛΛΕΙΟ :confused:, Πιο προτείνετε;

Θα ήθελα να δηλώσω για την κλήρωση για την κορούλα μου (νήπιο).

Έχω διαβάσει πολλά και καλά και κακά, πιο η γνώμη σας;

Αξίζει τον κόπο ή τσάμπα θα ταλαιπωρώ το παιδάκι μου;

Σας παρακαλώ ένα "πληκτρολόγημα" βοηθείας στην απεγνωσμένη-απογοητευμενη-ξενυχτισμένη μα πάνω απ όλα μπερδεμένη μαμα μανα :confused::D:shock:

Θα μπω αύριο με αγωνιά να διαβάσω νεα σας

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων:wink:

02/6/07 γίναμε ένα

16/6/08 πρώτο θαυματακι 30/4/10 δεύτερο θαυματακι

Καληνύχτα Ελλάδα,ο τόπος που γέννησε την Δημοκρατία κατάντησε να σκοτώνει την ελευθερία της έκφρασης. Καλό ταξίδι Σωκράτη 19.7.2010

Link to comment
Share on other sites

Καλά, μην αγχώνεσαι. Βάλε το παιδί στην κλήρωση και ... περίμενε να αποφασίσεις αργότερα. Ξέρω ότι η μισή Αθήνα θα μπει στην κλήρωση:lol::lol:. Εγώ μόνο έχω καμία 10αριά γνωστούς. Ξέρω πάντως ότι η Μαράσλειος έχει σχολικά. Υποθέτω ότι το παιδάκι σου θα πάει πρώτη δημοτικού του χρόνου, γιατί μπερδεύτηκα με το νήπιο.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 εβδομάδες μετά...

Γεια σας,μηπως υπαρχει καποιος γονιος που να εχει εμπειρια 'η να εχει πληροφοριες για το πειραματικο Αγιων Αναργυρων;Θα δωσει η κορη μου εξετασεις φετος αλλα δεν γνωριζω τιποτα για το σχολειο

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • 2 εβδομάδες μετά...
Γεια σας,μηπως υπαρχει καποιος γονιος που να εχει εμπειρια 'η να εχει πληροφοριες για το πειραματικο Αγιων Αναργυρων;Θα δωσει η κορη μου εξετασεις φετος αλλα δεν γνωριζω τιποτα για το σχολειο

πηγαινει ο ανηψιος μου α γυμνασιου...μενουν ιλλιον..πολυ ευχαριστημενος και πολυ καλο επιπεδο μαθητων!

Link to comment
Share on other sites

Διαφωνώ με τα πειραματικά σχολεία. είμαι κατά του διαχωρισμού των μαθητών, κατ αρχήν για ηθικούς - πολιτικούς λόγους, και κατά δεύτερον γιατί δε νομίζω ότι κάνει καλό στο ίδιο το παιδί. Το έχω πει και θα το ξαναπώ. η εκπαίδευση δεν έχει να κάνει μόνο με το επίπεδο της μάθησης και την επίδοση του μαθητή.

Η εκπαίδευση στοχεύει στη διαπαιδαγωγιση, και η σωστή διαπαιδαγώγηση μπορεί να γίνει μόνο σε ένα πλουραλιστικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης, μικρογραφία μιας μικρής κοινωνίας. Για να μην αναφερθώ στο αυτονόητο: το να είναι καλός μαθητής κανείς, δεν τον κάνει αυτόματα και μορφωμένο άνθρωπο.

 

Ενα περιβάλλον μάθησης με μαθητές στο ίδιο επίπεδο δεν προσφέρει για μένα τα κατάλληλα ερεθίσματα για την ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου. Να μην ξεχνάμε τέλος, ότι τα κριτήρια που βαθμολογείται ένα παιδί είναι πολύ πολύ συγκεκριμένα, και κάποια προτερήματα που τυχόν να έχει (πχ δημιουργικότητα) δεν αξιολογούνται επαρκώς - έως και καθόλου- .

2t7wp3.png
 
Link to comment
Share on other sites

Διαφωνώ με τα πειραματικά σχολεία. είμαι κατά του διαχωρισμού των μαθητών, κατ αρχήν για ηθικούς - πολιτικούς λόγους, και κατά δεύτερον γιατί δε νομίζω ότι κάνει καλό στο ίδιο το παιδί. Το έχω πει και θα το ξαναπώ. η εκπαίδευση δεν έχει να κάνει μόνο με το επίπεδο της μάθησης και την επίδοση του μαθητή.

Η εκπαίδευση στοχεύει στη διαπαιδαγωγιση, και η σωστή διαπαιδαγώγηση μπορεί να γίνει μόνο σε ένα πλουραλιστικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης, μικρογραφία μιας μικρής κοινωνίας. Για να μην αναφερθώ στο αυτονόητο: το να είναι καλός μαθητής κανείς, δεν τον κάνει αυτόματα και μορφωμένο άνθρωπο.

 

Ενα περιβάλλον μάθησης με μαθητές στο ίδιο επίπεδο δεν προσφέρει για μένα τα κατάλληλα ερεθίσματα για την ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου. Να μην ξεχνάμε τέλος, ότι τα κριτήρια που βαθμολογείται ένα παιδί είναι πολύ πολύ συγκεκριμένα, και κάποια προτερήματα που τυχόν να έχει (πχ δημιουργικότητα) δεν αξιολογούνται επαρκώς - έως και καθόλου- .

 

Εγώ δεν διαφωνώ με τα πειραματικά σχολεία.

Συμφωνώ βέβαια ότι το σχολείο πρέπει να στοχεύει και στη διαπαιδαγώγιση (πρωτίστως ίσως εκεί, ειδικά στο δημοτικό). Πιστεύω επίσης ότι θα έπρεπε όοολα τα σχολεία, όλων των βαθμίδων να δίνουν πολύ μεγάλη έμφαση στα εικαστικά και την μουσική. Κατά τη γνώμη μου πολύ κακώς αυτά τα μαθήματα θεωρούνται δευτερεύοντα.

Τα πειραματικά όμως, μπορούν μια χαρά να τρέξουν και μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο. Επίσης, ακόμη και σε ένα πειραματικό, οι μαθητές δεν έχουν το ίδιο επίπεδο. Δεν νομίζω ότι υπάρχει τέτοιο θέμα.

Τα πειραματικά δημοτικά δεν είμαι σίγουρη ότι έχουν νόημα. Τα γυμνάσια και τα λύκεια όμως νομίζω ότι πολύ απλά απευθύνονται σε παιδιά τα οποία είναι πιο "αποφασισμένα", πρόθυμα, δεκτικά, ίσως ακόμη και ικανά στο θέμα της μελέτης. Δεν είναι κακό. Πώς υπάρχουν τα μουσικά σχολεία για αυτούς που έχουν κλιση στη μουσική; Κανείς δεν διαμαρτύρεται για αυτό. Γιατί; Κι αυτό διάκριση είναι. Δεν νομίζω ότι οι διαφορετικοί τύποι γυμνασίου/λυκείου είναι κάτι κακό, αρκεί το παιδί να ταιριάζει εκεί που πάει και να μην το στέλνουν οι γονείς του με το ζόρι. Ετσι κι αλλιώς όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί μεταξύ μας και ο καθένας έχει την κλίση του.

Παρεπιπτόντως, εγώ θεωρώ πιο σωστό το σύστημα που υπήρχε παλαιότερα με τις εξετασεις για να μπεις στο πειραματικό.

Link to comment
Share on other sites

...

 

Ενα περιβάλλον μάθησης με μαθητές στο ίδιο επίπεδο δεν προσφέρει για μένα τα κατάλληλα ερεθίσματα για την ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου.

 

 

Γιατί το λες αυτό;

Δεν μιλάμε για Δημοτικό που ακόμα δεν έχουν φανεί οι ξεχωριστές ικανότητες του κάθε παιδιού. Αλλά στο Γυμνάσιο και το Λύκειο ιδίως γιατί πρέπει να παρακολουθούν το ίδιο πρόγραμμα οι μαθητές με κλίση στη μουσική, στο θέατρο, τη ζωγραφική, τη γυμναστική, τις τέχνες γενικότερα (επαγγελματικές δεξιότητες), τους υπολογιστές, τις ξένες γλώσσες, τα θεωρητικά μαθήματα, τις θετικές επιστήμες κλπ. :?:

Γιατί θεωρείς λάθος να δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να παρακολουθούν ένα πρόγραμμα που ταιριάζει στις δικές ΤΟΥΣ ικανότητες;

Link to comment
Share on other sites

Εγώ και η οικογένειά ου δε διαχωρίζουμε τους ανθρώπους. Δε λέμε ότι θα κάνω παρέα με αυτόν που κάνει το τάδε επάγγελμα και έχει αυτήν την κοινωνική θεση.

Ο κύκλος μας απαρτίζεται από πλούσιους, φτωχούς, Έλληνες. Βούλγαρους, χριστιανούς, άθεους.... ρατσιστές είμαστε μόνο με τους ίδιους τους ρατσιστές.

Η στάση μου σαν εκπαιδευτικός είναι να μη διαφοροποιώ τη συμπεριφορά μου προς τους μαθητες ανάλογα με τη σχολική τους επίδοση.

Τα μουσικά είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα. Στα μουσικά μπαίνει ο μαθητής επειδή έχει κλίση στη μουσική, το επιλέγει. Επιλέγει να κάνει 3 ώρες παραπάνω σχολείο τη μέρα, τις οποίες θα αφιερώσει στη μουσική. Δεν έχει σχέση με κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο όλο αυτό. έχει να κάνει μόνο με την αγάπη του προς τη μουσική. οπότε δεν τίθεται κανένας διαχωρισμός. είναι επιλογή του μαθητή να φοιτήσει εκεί. στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία κάθε άλλο παρα ομοιομορφία υπάρχει ως προς την επίδοση των μαθητών. Η διαφορά είναι ότι εκεί κάνουν πολλές ώρες την εβδομάδα καλλιτεχνικά και μουσικά μαθήματα.

 

Ετσι θέλω να είναι και το παιδί μου. σε ένα σχολικό/ κοινωνικό περιβάλλον που θα δει και τον περιθωριακό, και την "ελίτ, και το διαφορετικό, και το "ξένο. όλα αυτά θα τα κάνει κτήμα του και θα προχωρήσει αργότερα στη ζωή του σαν ολοκληρωμένος και μορφωμένος άνθρωπος, και όχι μόνο ακαδημαικά μορφωμένος.

 

Τέλος, δε θεωρώ ότι η φοίτηση σε ένα τυπικό σχολείο θα πάει πίσω την επίδοση του παιδιού μου. Στην τελική ας αποφασίσει μόνο του για το αν αγαπάει τα γράμματα ή αν θα του άρεσε περισσότερο κάτι άλλο - με τις όποιες συνέπειες για την μετέπειτα ζωή του. Το να έρθει σε επαφή με διαφορετικά ερεθίσματα, και φυσικά με τη γονεική ενημέρωση για το τι περίπου σημαίνει για τον τρόπο ζωής του αργότερα, το να διαλέξει το ένα ή το άλλο, θα κάνει τις όποιες επιλογές του συνειδητά και συνειδητοποιημένα. (εννοείται ότι ως γονείς θα το προστατέψουμε από αυτά που δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί)

2t7wp3.png
 
Link to comment
Share on other sites

Εγώ και η οικογένειά ου δε διαχωρίζουμε τους ανθρώπους. Δε λέμε ότι θα κάνω παρέα με αυτόν που κάνει το τάδε επάγγελμα και έχει αυτήν την κοινωνική θεση.

Ο κύκλος μας απαρτίζεται από πλούσιους, φτωχούς, Έλληνες. Βούλγαρους, χριστιανούς, άθεους.... ρατσιστές είμαστε μόνο με τους ίδιους τους ρατσιστές.

Η στάση μου σαν εκπαιδευτικός είναι να μη διαφοροποιώ τη συμπεριφορά μου προς τους μαθητες ανάλογα με τη σχολική τους επίδοση.

Τα μουσικά είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα. Στα μουσικά μπαίνει ο μαθητής επειδή έχει κλίση στη μουσική, το επιλέγει. Επιλέγει να κάνει 3 ώρες παραπάνω σχολείο τη μέρα, τις οποίες θα αφιερώσει στη μουσική. Δεν έχει σχέση με κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο όλο αυτό. έχει να κάνει μόνο με την αγάπη του προς τη μουσική. οπότε δεν τίθεται κανένας διαχωρισμός. είναι επιλογή του μαθητή να φοιτήσει εκεί. στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία κάθε άλλο παρα ομοιομορφία υπάρχει ως προς την επίδοση των μαθητών. Η διαφορά είναι ότι εκεί κάνουν πολλές ώρες την εβδομάδα καλλιτεχνικά και μουσικά μαθήματα.

 

Ετσι θέλω να είναι και το παιδί μου. σε ένα σχολικό/ κοινωνικό περιβάλλον που θα δει και τον περιθωριακό, και την "ελίτ, και το διαφορετικό, και το "ξένο. όλα αυτά θα τα κάνει κτήμα του και θα προχωρήσει αργότερα στη ζωή του σαν ολοκληρωμένος και μορφωμένος άνθρωπος, και όχι μόνο ακαδημαικά μορφωμένος.

 

Τέλος, δε θεωρώ ότι η φοίτηση σε ένα τυπικό σχολείο θα πάει πίσω την επίδοση του παιδιού μου. Στην τελική ας αποφασίσει μόνο του για το αν αγαπάει τα γράμματα ή αν θα του άρεσε περισσότερο κάτι άλλο - με τις όποιες συνέπειες για την μετέπειτα ζωή του. Το να έρθει σε επαφή με διαφορετικά ερεθίσματα, και φυσικά με τη γονεική ενημέρωση για το τι περίπου σημαίνει για τον τρόπο ζωής του αργότερα, το να διαλέξει το ένα ή το άλλο, θα κάνει τις όποιες επιλογές του συνειδητά και συνειδητοποιημένα. (εννοείται ότι ως γονείς θα το προστατέψουμε από αυτά που δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί)

 

Το ίδιο θεωρούμε κι εμείς (ότι δεν διαχωρίζουμε ανθρώπους).

 

Αλλά νομίζω ότι αν διαπιστώσω ότι το παιδί μου στα 12 του έχει μια κλίση (π.χ. σε κάποιο άθλημα, ή σε κάποια τέχνη όπως η ξυλουργική ή μαγειρική) δεν θα ήθελα να το επιβαρύνω με την υποχρέωση να διαβάζει αρχαία, φυσική και βιολογία. Θα το θεωρούσα καταπιεστικό και παράλογο αυτό το σχολικό πλαίσιο για το παιδί μου. Δεν θεωρώ δηλαδή αυτοσκοπό μου ως μητέρα να στείλω τα παιδιά μου να δώσουν υποχρεωτικά Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Βέβαια, το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετές αξιόπιστες εναλλακτικές. (Σε αντίθεση π.χ. με τη Γαλλία, όπου "δισχωρίζουν" τους μαθητές ανάλογα με τις κλίσεις τους, χωρίς αυτό να ισοδυναμεί με αποτυχία ή κατώτερη αξία). Ίσως το πρόβλημα εδώ να είναι ότι κατά κάποιον τρόπο φοβόμαστε (;) / διστάζουμε (;) να δεχθούμε ότι ο καθένας μας έχει τις δεξιότητές του και πρέπει να τις καλλιεργεί και να καμαρώνει για αυτές.

 

Μου φάνηκε περισσότερο ιδεολογική η τοποθέτησή σου από ότι πρακτική. Και το λέω, σκεπτόμενη τη δική μου μαμά, για χρόνια εκπαιδευτικό στο Λύκειο, που έβλεπε πολλά παιδιά να ταλανίζονται και να μειώνεται η αυτοπεποίθησή τους καθώς ήταν υποχρεωμένα να παρακολουθούν ένα πρόγραμμα το οποίο δεν αντιστοιχούσε στα ενδιαφέροντά τους ούτε στις δυνατότητές τους. Η μαμά μου είναι από τις πιο ένθερμες υποστηρίκτριες των τεχνικών σχολών, επαγγελματικών λυκείων, μουσικών /καλλιτεχνικών/πειραματικών κοκ σχολών. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν πρόκειται για υποβαθμισμένες μονάδες εκπαίδευσης.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ και η οικογένειά ου δε διαχωρίζουμε τους ανθρώπους. Δε λέμε ότι θα κάνω παρέα με αυτόν που κάνει το τάδε επάγγελμα και έχει αυτήν την κοινωνική θεση.

Ο κύκλος μας απαρτίζεται από πλούσιους, φτωχούς, Έλληνες. Βούλγαρους, χριστιανούς, άθεους.... ρατσιστές είμαστε μόνο με τους ίδιους τους ρατσιστές.

Η στάση μου σαν εκπαιδευτικός είναι να μη διαφοροποιώ τη συμπεριφορά μου προς τους μαθητες ανάλογα με τη σχολική τους επίδοση.

Τα μουσικά είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα. Στα μουσικά μπαίνει ο μαθητής επειδή έχει κλίση στη μουσική, το επιλέγει. Επιλέγει να κάνει 3 ώρες παραπάνω σχολείο τη μέρα, τις οποίες θα αφιερώσει στη μουσική. Δεν έχει σχέση με κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο όλο αυτό. έχει να κάνει μόνο με την αγάπη του προς τη μουσική. οπότε δεν τίθεται κανένας διαχωρισμός. είναι επιλογή του μαθητή να φοιτήσει εκεί. στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία κάθε άλλο παρα ομοιομορφία υπάρχει ως προς την επίδοση των μαθητών. Η διαφορά είναι ότι εκεί κάνουν πολλές ώρες την εβδομάδα καλλιτεχνικά και μουσικά μαθήματα.

 

Ετσι θέλω να είναι και το παιδί μου. σε ένα σχολικό/ κοινωνικό περιβάλλον που θα δει και τον περιθωριακό, και την "ελίτ, και το διαφορετικό, και το "ξένο. όλα αυτά θα τα κάνει κτήμα του και θα προχωρήσει αργότερα στη ζωή του σαν ολοκληρωμένος και μορφωμένος άνθρωπος, και όχι μόνο ακαδημαικά μορφωμένος.

 

Τέλος, δε θεωρώ ότι η φοίτηση σε ένα τυπικό σχολείο θα πάει πίσω την επίδοση του παιδιού μου. Στην τελική ας αποφασίσει μόνο του για το αν αγαπάει τα γράμματα ή αν θα του άρεσε περισσότερο κάτι άλλο - με τις όποιες συνέπειες για την μετέπειτα ζωή του. Το να έρθει σε επαφή με διαφορετικά ερεθίσματα, και φυσικά με τη γονεική ενημέρωση για το τι περίπου σημαίνει για τον τρόπο ζωής του αργότερα, το να διαλέξει το ένα ή το άλλο, θα κάνει τις όποιες επιλογές του συνειδητά και συνειδητοποιημένα. (εννοείται ότι ως γονείς θα το προστατέψουμε από αυτά που δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί)

 

Κι εμείς στην οικογένεια μας δεν διαχωρίζουμε τους ανθρώπους ανάλογα με τις σχολικές τους επιδόσεις, αλλά υπάρχει μία αντίφαση στο επιχείρημά σου.

 

Θεωρείς ότι είναι πολύ καλό να επιλέγει καποιος να ασχολείται επιπλέον 3 ώρες κάθε μέρα με την μουσική, αλλά δεν είναι καλό να ασχολείται με τα μαθηματικά. Γιατί; Γιατί δεν μπορεί η μουσική η δική σου να είναι τα μαθηματικά τα δικά μου; Γιατί δεν μπορεί τα μαθηματικά τα δικά μου να είναι η μελέτη γλώσσας του άλλου;

 

Παρεπιπτόντως, ούτε εγώ θεωρώ ότι το γενικό γυμνάσιο/λύκειο θα πάει πίσω την επίδοση κάποιου πραγματικά καλού μαθητή. Καλός θα είναι παντού. Είμαι σίγουρη όμως από την προσωπική μου εμπειρία ότι δεν θα τον σπρωξει και μέχρι εκεί που μπορεί να φτάσει.

 

Τέλος, επειδή γνώριζα και γνωρίζω παιδιά που πάνε στην Ιωνίδειο, δεν έχω ειπραξει κανένα ελιτίστικο κλίμα. Δεν μιλάμε για το κολέγιο Αθηνών. Μιλάμε για σχολεία τα οποία απευθύνονται σε παιδιά τα οποία έτσι κι αλλιώς θα παν σε ένα δημόσιο σχολείο. Φαντάζομαι ότι ισχύει η ίδια οικονομική και κοινωνική κατάσταση με όλα τα δημόσια σχολεία. Ισα ίσα που αν ένα παιδί λόγω χαρακτήρα ή οικογένειας πρόκειται να καβαλήσει το καλάμι επειδή θα είναι συνεχώς ο καλύτερος μαθητής μέσα στην τάξη, σε ένα πρότυπο σχολείο δεν θα το πάθει αυτό, γιατί πολύ απλά δεν θα είναι πάντα και μακράν ο καλύτερος. Άρα, σ' αυτό το σημείο μάλλον οφελείται.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...