soevan07

τι γνώμη έχετε για τα "πειραματικά" σχολεία;

    Recommended Posts

    Ήθελα να ρωτήσω τι γνώμη έχετε για τα "πειραματικά" σχολεία (πχ.ιωνίδειος, ράλλειος κλπ) και αν είχε ποτέ καμιά απο εσας προσωπική εμπειρία...

    Σκέφτομαι να πάω την κόρη μου σε ένα απο αυτά (αν με κληρώσουν βέβαια) και επειδή είναι κάπως μακριά απο το σπίτι μας, το σκέφτομαι λιγάκι και αναρωτιέμαι αν πραγματικά αξίζει αυτή η θυσία (δεδομένου οτι εργάζομαι)

    Επίσης μήπως ξέρετε στην περίπτωση που κάνουμε αδερφάκι και δεν μας το κληρώσουν τι γίνεται, το ένα θα πηγαίνει στο ένα σχολέιο και το αδερφάκι του στο άλλο;

    Ευχαριστώ.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    αυτο που ξερω για τη ραλλειο ειναι οτι εχουν μεγαλη επιτυχια στο πανεπιστημιο.αυτο που ειναι θηλεων δεν ειναι; μου το λεγε μια καθηγητρια απο κει.βεβαια μπορει να ειναι κ πολυ αυστηρα δεν ξερω..εσυ που μενεις;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Πήγαινε η αδερφή μου από πρώτη δημοτικού, εγώ πήγα στο λύκειο.

    Από πλευράς δασκάλων και καθηγητών, πάνω κάτω τα ίδια.

    Από πλευράς μαθητών, ήταν καλύτερο το επίπεδο γνώσεων , δηλ.λιγότεροι μαθητές κάτω από τη βάση, περισσότεροι άριστοι. Η αδερφή μου είχε πολύ περισσότερους συμμαθητές που πέρασαν στο Πανεπιστήμιο, απ' ότι εγώ.

    Αυτό πιστεύω ότι ήταν αποτέλεσμα ότι τα παιδιά αυτά ήταν υψηλότερου κοινωνικού και οικονομικού επιπέδου. Το μειονέκτημα βέβαια ήταν ότι οι περισσότεροι συμμαθητές της αδερφής μου ήταν ψώνια ("παράπλευρη απώλεια" του κοινωνικού στάτους). Αυτά για την εποχή τη δική μου. Τώρα για σήμερα, ίσως είναι ένα σχολείο που υπάρχουν λιγότερα παιδιά μεταναστών΄. Δεν είμαι ρατσίστρια, αλλά στα σχολέια οι Ελληνες είναι μειονότητα πλέον. Εντάξει, τα παιδιά που οι οικογένειές τους έχουν ενταχθεί κανονικά στην ελληνική κοινωνία και εργάζονται, αλλά τα υπόλοιπα;

    όσο για τα αδερφια, μπαίνουν και σε ξεχωριστή κλήρωση, δηλ. αφήνου κάποιες θέσεις 3-4, δεν θυμάμαι και γίνεται ξεχωριστή κλήρωση. Βέβαια, ευτό δε λέει και πολλά, εγώ στην πρώτη λυκείου κληρώθηκα. Καλή επιτυχία

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.

    Εγώ μένω Νέο Φάληρο, (θεωρείται Δήμος Πειραιά) αλλά θα χρειαστεί σίγουρα να την πηγαίνω με αυτοκίνητο πρίν απο τη δουλειά μου.

    Εντομεταξύ ακόμα μόνο θηλέων είναι αυτά τα σχολεία;

    Δεν είναι άδικο αυτό;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ξέρει κανείς: εκτός απο την Ιωνίδειο και την Ράλλειο σχολή υπάρχει κάποιο άλλο πειραματικό σχολείο που να θεωρείται εξίσου καλό;

     

    Έχει κανείς κάποια προσωπική εμπειρία απο πειραματικά σχολεία;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Πήγα γυμνάσιο στο Ράλλειο Θηλέων Πειραιά και ήταν χάλια. Κατ' αρχήν και μόνο ότι ήταν θηλέων ήταν θέμα. Είναι λίγο απομόνωση αν το σκεφθείς. Τα παιδιά ήταν εν συνόλω λίγο 'ψώνια' και οι καθηγητές επίσης, αλλά ΟΚ αυτό μπορεί να ισχύει και αλλού. Εμπειρία 'απλού' σχολείου δεν έχω γιατί στο λύκειο πήγα στο Πολυκλαδικό Πειραιά, δίπλα στο Τζάνειο Λύκειο (δεν υπάρχουν πλέον πολυκλαδικά, τότε ήταν λίγο πρωτοπόρα σαν ιδέα, και προκειμένου να φύγω από την Ράλλειο, θα πήγαινα και σε νυχτερινό). Η Ιωννίδειος έχει καλό όνομα και νομίζω ότι θα είναι καλό για το παιδί, αν είναι καλός μαθητής.

     

    Γιατί δεν ψάχνεις και τα πρότυπα ? Είχε κληρωθεί σε πρότυπο η κόρη φίλου μας και ήταν πολύ ευχαριστημένοι. Δεν ακολουθούν την ύλη των σχολείων, έχουν δική τους ύλη και άλλα βιβλία, τα μαθήματα είναι εντατικά, έχουν αρκετές εργασίες, αλλά νομίζω προσφέρουν άλλο επίπεδο, τουλάχιστον στα πλαίσια του δημόσιου σχολείου. Αν σε ενδιαφέρει, ψάξε το στην σχολική επιθεώρηση της περιοχής.


    ydS7p3.png 3pOXp3.png

    E-shops για παπούτσια ΕΔΩ Εshops ΕΔΩ

    Το παλιό θέμα ΕΔΩ Πώληση στο ΕΒΑΥ ΕΔΩ

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Καλησπέρα!

    Τελείωσα γυμνάσιο και λύκειο αντίστοιχα στα Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά και Πρότυπο Λύκειο Ιωνιδείου Σχολής Πειραια.

     

    Από το γυμνάσιο έχω να θυμάμαι τις καλύτερες αναμνήσεις, πολύ καλές παρέες-φιλίες, οι καθηγητές αγαπητοί και προσιτοί, το μάθημα κατανοητό και ευχάριστο, εκδρομούλες και μία τέλεια τελετή αποφοίτησης στην γ' γυμνασίου. Το μοναδικό πρόβλημα ήταν και ακόμη συνεχίζει να είναι, το κτιριακό.

    Σαν επίπεδο σπουδών ήταν άριστο για την εποχή μας (σε σχέση με άλλα συνοικιακά του Πειραιά για τα οποία μάθαινα πληροφορίες από συμμαθητές μου του δημοτικού).

    http://gym-ralleion.att.sch.gr/

     

    Το λύκειο της Ιωνιδείου ήταν πιο ανταγωνιστικό και το γεγονός ότι ήταν πρότυπο είχε τότε αρνητικό αντίκτυπο (πχ εγώ ήμουν στην πρώτη δέσμη και η φυσική που κάναμε στην β' λυκείου δεν σε προετοίμαζε για πανελλήνιες, αν δεν είχα το φροντιστήριο θα είχα μείνει πίσω). Σήμερα, όσο γνωρίζω από μέσα, είναι πιο οργανωμένο και υποστηρίζει τον χαρακτήρα του πρότυπου.

    Πάντως όλοι από την δέσμη μου είχαμε περάσει σε καλές σχολές, διάβασμα-διάβασμα-διάβασμα!!!

    http://lyk-peir-ionid.att.sch.gr/

     

    Επίσης υπάρχει και το Ζάννειο πειραματικό στον Πειραιά για το οποίο δεν έχω πληροφορίες.

    http://gym-peir-zanneio.att.sch.gr/globalsch-autosch/iware/

     

    Δεν πήγα δημοτικό στο Ράλλειο αλλά γνωρίζω ότι δέχονται με κλήρωση και τα αδερφάκια έχουν προτεραιότητα!

     

    Το θέμα είναι παλιό αλλά θα βοηθήσουν οι πληροφορίες

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Γεια σας,μηπως υπαρχει καποιος γονιος που να εχει εμπειρια 'η να εχει πληροφοριες για το πειραματικο Αγιων Αναργυρων;Θα δωσει η κορη μου εξετασεις φετος αλλα δεν γνωριζω τιποτα για το σχολειο

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Γεια σας,μηπως υπαρχει καποιος γονιος που να εχει εμπειρια 'η να εχει πληροφοριες για το πειραματικο Αγιων Αναργυρων;Θα δωσει η κορη μου εξετασεις φετος αλλα δεν γνωριζω τιποτα για το σχολειο

    πηγαινει ο ανηψιος μου α γυμνασιου...μενουν ιλλιον..πολυ ευχαριστημενος και πολυ καλο επιπεδο μαθητων!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφωνώ με τα πειραματικά σχολεία. είμαι κατά του διαχωρισμού των μαθητών, κατ αρχήν για ηθικούς - πολιτικούς λόγους, και κατά δεύτερον γιατί δε νομίζω ότι κάνει καλό στο ίδιο το παιδί. Το έχω πει και θα το ξαναπώ. η εκπαίδευση δεν έχει να κάνει μόνο με το επίπεδο της μάθησης και την επίδοση του μαθητή.

    Η εκπαίδευση στοχεύει στη διαπαιδαγωγιση, και η σωστή διαπαιδαγώγηση μπορεί να γίνει μόνο σε ένα πλουραλιστικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης, μικρογραφία μιας μικρής κοινωνίας. Για να μην αναφερθώ στο αυτονόητο: το να είναι καλός μαθητής κανείς, δεν τον κάνει αυτόματα και μορφωμένο άνθρωπο.

     

    Ενα περιβάλλον μάθησης με μαθητές στο ίδιο επίπεδο δεν προσφέρει για μένα τα κατάλληλα ερεθίσματα για την ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου. Να μην ξεχνάμε τέλος, ότι τα κριτήρια που βαθμολογείται ένα παιδί είναι πολύ πολύ συγκεκριμένα, και κάποια προτερήματα που τυχόν να έχει (πχ δημιουργικότητα) δεν αξιολογούνται επαρκώς - έως και καθόλου- .


    3Ks2p2.png

     

     

    tIAPp2.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Διαφωνώ με τα πειραματικά σχολεία. είμαι κατά του διαχωρισμού των μαθητών, κατ αρχήν για ηθικούς - πολιτικούς λόγους, και κατά δεύτερον γιατί δε νομίζω ότι κάνει καλό στο ίδιο το παιδί. Το έχω πει και θα το ξαναπώ. η εκπαίδευση δεν έχει να κάνει μόνο με το επίπεδο της μάθησης και την επίδοση του μαθητή.

    Η εκπαίδευση στοχεύει στη διαπαιδαγωγιση, και η σωστή διαπαιδαγώγηση μπορεί να γίνει μόνο σε ένα πλουραλιστικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης, μικρογραφία μιας μικρής κοινωνίας. Για να μην αναφερθώ στο αυτονόητο: το να είναι καλός μαθητής κανείς, δεν τον κάνει αυτόματα και μορφωμένο άνθρωπο.

     

    Ενα περιβάλλον μάθησης με μαθητές στο ίδιο επίπεδο δεν προσφέρει για μένα τα κατάλληλα ερεθίσματα για την ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου. Να μην ξεχνάμε τέλος, ότι τα κριτήρια που βαθμολογείται ένα παιδί είναι πολύ πολύ συγκεκριμένα, και κάποια προτερήματα που τυχόν να έχει (πχ δημιουργικότητα) δεν αξιολογούνται επαρκώς - έως και καθόλου- .

     

    Εγώ δεν διαφωνώ με τα πειραματικά σχολεία.

    Συμφωνώ βέβαια ότι το σχολείο πρέπει να στοχεύει και στη διαπαιδαγώγιση (πρωτίστως ίσως εκεί, ειδικά στο δημοτικό). Πιστεύω επίσης ότι θα έπρεπε όοολα τα σχολεία, όλων των βαθμίδων να δίνουν πολύ μεγάλη έμφαση στα εικαστικά και την μουσική. Κατά τη γνώμη μου πολύ κακώς αυτά τα μαθήματα θεωρούνται δευτερεύοντα.

    Τα πειραματικά όμως, μπορούν μια χαρά να τρέξουν και μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο. Επίσης, ακόμη και σε ένα πειραματικό, οι μαθητές δεν έχουν το ίδιο επίπεδο. Δεν νομίζω ότι υπάρχει τέτοιο θέμα.

    Τα πειραματικά δημοτικά δεν είμαι σίγουρη ότι έχουν νόημα. Τα γυμνάσια και τα λύκεια όμως νομίζω ότι πολύ απλά απευθύνονται σε παιδιά τα οποία είναι πιο "αποφασισμένα", πρόθυμα, δεκτικά, ίσως ακόμη και ικανά στο θέμα της μελέτης. Δεν είναι κακό. Πώς υπάρχουν τα μουσικά σχολεία για αυτούς που έχουν κλιση στη μουσική; Κανείς δεν διαμαρτύρεται για αυτό. Γιατί; Κι αυτό διάκριση είναι. Δεν νομίζω ότι οι διαφορετικοί τύποι γυμνασίου/λυκείου είναι κάτι κακό, αρκεί το παιδί να ταιριάζει εκεί που πάει και να μην το στέλνουν οι γονείς του με το ζόρι. Ετσι κι αλλιώς όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί μεταξύ μας και ο καθένας έχει την κλίση του.

    Παρεπιπτόντως, εγώ θεωρώ πιο σωστό το σύστημα που υπήρχε παλαιότερα με τις εξετασεις για να μπεις στο πειραματικό.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    ...

     

    Ενα περιβάλλον μάθησης με μαθητές στο ίδιο επίπεδο δεν προσφέρει για μένα τα κατάλληλα ερεθίσματα για την ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου.

     

     

    Γιατί το λες αυτό;

    Δεν μιλάμε για Δημοτικό που ακόμα δεν έχουν φανεί οι ξεχωριστές ικανότητες του κάθε παιδιού. Αλλά στο Γυμνάσιο και το Λύκειο ιδίως γιατί πρέπει να παρακολουθούν το ίδιο πρόγραμμα οι μαθητές με κλίση στη μουσική, στο θέατρο, τη ζωγραφική, τη γυμναστική, τις τέχνες γενικότερα (επαγγελματικές δεξιότητες), τους υπολογιστές, τις ξένες γλώσσες, τα θεωρητικά μαθήματα, τις θετικές επιστήμες κλπ. :?:

    Γιατί θεωρείς λάθος να δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να παρακολουθούν ένα πρόγραμμα που ταιριάζει στις δικές ΤΟΥΣ ικανότητες;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγώ και η οικογένειά ου δε διαχωρίζουμε τους ανθρώπους. Δε λέμε ότι θα κάνω παρέα με αυτόν που κάνει το τάδε επάγγελμα και έχει αυτήν την κοινωνική θεση.

    Ο κύκλος μας απαρτίζεται από πλούσιους, φτωχούς, Έλληνες. Βούλγαρους, χριστιανούς, άθεους.... ρατσιστές είμαστε μόνο με τους ίδιους τους ρατσιστές.

    Η στάση μου σαν εκπαιδευτικός είναι να μη διαφοροποιώ τη συμπεριφορά μου προς τους μαθητες ανάλογα με τη σχολική τους επίδοση.

    Τα μουσικά είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα. Στα μουσικά μπαίνει ο μαθητής επειδή έχει κλίση στη μουσική, το επιλέγει. Επιλέγει να κάνει 3 ώρες παραπάνω σχολείο τη μέρα, τις οποίες θα αφιερώσει στη μουσική. Δεν έχει σχέση με κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο όλο αυτό. έχει να κάνει μόνο με την αγάπη του προς τη μουσική. οπότε δεν τίθεται κανένας διαχωρισμός. είναι επιλογή του μαθητή να φοιτήσει εκεί. στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία κάθε άλλο παρα ομοιομορφία υπάρχει ως προς την επίδοση των μαθητών. Η διαφορά είναι ότι εκεί κάνουν πολλές ώρες την εβδομάδα καλλιτεχνικά και μουσικά μαθήματα.

     

    Ετσι θέλω να είναι και το παιδί μου. σε ένα σχολικό/ κοινωνικό περιβάλλον που θα δει και τον περιθωριακό, και την "ελίτ, και το διαφορετικό, και το "ξένο. όλα αυτά θα τα κάνει κτήμα του και θα προχωρήσει αργότερα στη ζωή του σαν ολοκληρωμένος και μορφωμένος άνθρωπος, και όχι μόνο ακαδημαικά μορφωμένος.

     

    Τέλος, δε θεωρώ ότι η φοίτηση σε ένα τυπικό σχολείο θα πάει πίσω την επίδοση του παιδιού μου. Στην τελική ας αποφασίσει μόνο του για το αν αγαπάει τα γράμματα ή αν θα του άρεσε περισσότερο κάτι άλλο - με τις όποιες συνέπειες για την μετέπειτα ζωή του. Το να έρθει σε επαφή με διαφορετικά ερεθίσματα, και φυσικά με τη γονεική ενημέρωση για το τι περίπου σημαίνει για τον τρόπο ζωής του αργότερα, το να διαλέξει το ένα ή το άλλο, θα κάνει τις όποιες επιλογές του συνειδητά και συνειδητοποιημένα. (εννοείται ότι ως γονείς θα το προστατέψουμε από αυτά που δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί)


    3Ks2p2.png

     

     

    tIAPp2.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Εγώ και η οικογένειά ου δε διαχωρίζουμε τους ανθρώπους. Δε λέμε ότι θα κάνω παρέα με αυτόν που κάνει το τάδε επάγγελμα και έχει αυτήν την κοινωνική θεση.

    Ο κύκλος μας απαρτίζεται από πλούσιους, φτωχούς, Έλληνες. Βούλγαρους, χριστιανούς, άθεους.... ρατσιστές είμαστε μόνο με τους ίδιους τους ρατσιστές.

    Η στάση μου σαν εκπαιδευτικός είναι να μη διαφοροποιώ τη συμπεριφορά μου προς τους μαθητες ανάλογα με τη σχολική τους επίδοση.

    Τα μουσικά είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα. Στα μουσικά μπαίνει ο μαθητής επειδή έχει κλίση στη μουσική, το επιλέγει. Επιλέγει να κάνει 3 ώρες παραπάνω σχολείο τη μέρα, τις οποίες θα αφιερώσει στη μουσική. Δεν έχει σχέση με κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο όλο αυτό. έχει να κάνει μόνο με την αγάπη του προς τη μουσική. οπότε δεν τίθεται κανένας διαχωρισμός. είναι επιλογή του μαθητή να φοιτήσει εκεί. στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία κάθε άλλο παρα ομοιομορφία υπάρχει ως προς την επίδοση των μαθητών. Η διαφορά είναι ότι εκεί κάνουν πολλές ώρες την εβδομάδα καλλιτεχνικά και μουσικά μαθήματα.

     

    Ετσι θέλω να είναι και το παιδί μου. σε ένα σχολικό/ κοινωνικό περιβάλλον που θα δει και τον περιθωριακό, και την "ελίτ, και το διαφορετικό, και το "ξένο. όλα αυτά θα τα κάνει κτήμα του και θα προχωρήσει αργότερα στη ζωή του σαν ολοκληρωμένος και μορφωμένος άνθρωπος, και όχι μόνο ακαδημαικά μορφωμένος.

     

    Τέλος, δε θεωρώ ότι η φοίτηση σε ένα τυπικό σχολείο θα πάει πίσω την επίδοση του παιδιού μου. Στην τελική ας αποφασίσει μόνο του για το αν αγαπάει τα γράμματα ή αν θα του άρεσε περισσότερο κάτι άλλο - με τις όποιες συνέπειες για την μετέπειτα ζωή του. Το να έρθει σε επαφή με διαφορετικά ερεθίσματα, και φυσικά με τη γονεική ενημέρωση για το τι περίπου σημαίνει για τον τρόπο ζωής του αργότερα, το να διαλέξει το ένα ή το άλλο, θα κάνει τις όποιες επιλογές του συνειδητά και συνειδητοποιημένα. (εννοείται ότι ως γονείς θα το προστατέψουμε από αυτά που δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί)

     

    Το ίδιο θεωρούμε κι εμείς (ότι δεν διαχωρίζουμε ανθρώπους).

     

    Αλλά νομίζω ότι αν διαπιστώσω ότι το παιδί μου στα 12 του έχει μια κλίση (π.χ. σε κάποιο άθλημα, ή σε κάποια τέχνη όπως η ξυλουργική ή μαγειρική) δεν θα ήθελα να το επιβαρύνω με την υποχρέωση να διαβάζει αρχαία, φυσική και βιολογία. Θα το θεωρούσα καταπιεστικό και παράλογο αυτό το σχολικό πλαίσιο για το παιδί μου. Δεν θεωρώ δηλαδή αυτοσκοπό μου ως μητέρα να στείλω τα παιδιά μου να δώσουν υποχρεωτικά Πανελλαδικές Εξετάσεις.

    Βέβαια, το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετές αξιόπιστες εναλλακτικές. (Σε αντίθεση π.χ. με τη Γαλλία, όπου "δισχωρίζουν" τους μαθητές ανάλογα με τις κλίσεις τους, χωρίς αυτό να ισοδυναμεί με αποτυχία ή κατώτερη αξία). Ίσως το πρόβλημα εδώ να είναι ότι κατά κάποιον τρόπο φοβόμαστε (;) / διστάζουμε (;) να δεχθούμε ότι ο καθένας μας έχει τις δεξιότητές του και πρέπει να τις καλλιεργεί και να καμαρώνει για αυτές.

     

    Μου φάνηκε περισσότερο ιδεολογική η τοποθέτησή σου από ότι πρακτική. Και το λέω, σκεπτόμενη τη δική μου μαμά, για χρόνια εκπαιδευτικό στο Λύκειο, που έβλεπε πολλά παιδιά να ταλανίζονται και να μειώνεται η αυτοπεποίθησή τους καθώς ήταν υποχρεωμένα να παρακολουθούν ένα πρόγραμμα το οποίο δεν αντιστοιχούσε στα ενδιαφέροντά τους ούτε στις δυνατότητές τους. Η μαμά μου είναι από τις πιο ένθερμες υποστηρίκτριες των τεχνικών σχολών, επαγγελματικών λυκείων, μουσικών /καλλιτεχνικών/πειραματικών κοκ σχολών. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν πρόκειται για υποβαθμισμένες μονάδες εκπαίδευσης.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Εγώ και η οικογένειά ου δε διαχωρίζουμε τους ανθρώπους. Δε λέμε ότι θα κάνω παρέα με αυτόν που κάνει το τάδε επάγγελμα και έχει αυτήν την κοινωνική θεση.

    Ο κύκλος μας απαρτίζεται από πλούσιους, φτωχούς, Έλληνες. Βούλγαρους, χριστιανούς, άθεους.... ρατσιστές είμαστε μόνο με τους ίδιους τους ρατσιστές.

    Η στάση μου σαν εκπαιδευτικός είναι να μη διαφοροποιώ τη συμπεριφορά μου προς τους μαθητες ανάλογα με τη σχολική τους επίδοση.

    Τα μουσικά είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα. Στα μουσικά μπαίνει ο μαθητής επειδή έχει κλίση στη μουσική, το επιλέγει. Επιλέγει να κάνει 3 ώρες παραπάνω σχολείο τη μέρα, τις οποίες θα αφιερώσει στη μουσική. Δεν έχει σχέση με κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο όλο αυτό. έχει να κάνει μόνο με την αγάπη του προς τη μουσική. οπότε δεν τίθεται κανένας διαχωρισμός. είναι επιλογή του μαθητή να φοιτήσει εκεί. στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία κάθε άλλο παρα ομοιομορφία υπάρχει ως προς την επίδοση των μαθητών. Η διαφορά είναι ότι εκεί κάνουν πολλές ώρες την εβδομάδα καλλιτεχνικά και μουσικά μαθήματα.

     

    Ετσι θέλω να είναι και το παιδί μου. σε ένα σχολικό/ κοινωνικό περιβάλλον που θα δει και τον περιθωριακό, και την "ελίτ, και το διαφορετικό, και το "ξένο. όλα αυτά θα τα κάνει κτήμα του και θα προχωρήσει αργότερα στη ζωή του σαν ολοκληρωμένος και μορφωμένος άνθρωπος, και όχι μόνο ακαδημαικά μορφωμένος.

     

    Τέλος, δε θεωρώ ότι η φοίτηση σε ένα τυπικό σχολείο θα πάει πίσω την επίδοση του παιδιού μου. Στην τελική ας αποφασίσει μόνο του για το αν αγαπάει τα γράμματα ή αν θα του άρεσε περισσότερο κάτι άλλο - με τις όποιες συνέπειες για την μετέπειτα ζωή του. Το να έρθει σε επαφή με διαφορετικά ερεθίσματα, και φυσικά με τη γονεική ενημέρωση για το τι περίπου σημαίνει για τον τρόπο ζωής του αργότερα, το να διαλέξει το ένα ή το άλλο, θα κάνει τις όποιες επιλογές του συνειδητά και συνειδητοποιημένα. (εννοείται ότι ως γονείς θα το προστατέψουμε από αυτά που δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί)

     

    Κι εμείς στην οικογένεια μας δεν διαχωρίζουμε τους ανθρώπους ανάλογα με τις σχολικές τους επιδόσεις, αλλά υπάρχει μία αντίφαση στο επιχείρημά σου.

     

    Θεωρείς ότι είναι πολύ καλό να επιλέγει καποιος να ασχολείται επιπλέον 3 ώρες κάθε μέρα με την μουσική, αλλά δεν είναι καλό να ασχολείται με τα μαθηματικά. Γιατί; Γιατί δεν μπορεί η μουσική η δική σου να είναι τα μαθηματικά τα δικά μου; Γιατί δεν μπορεί τα μαθηματικά τα δικά μου να είναι η μελέτη γλώσσας του άλλου;

     

    Παρεπιπτόντως, ούτε εγώ θεωρώ ότι το γενικό γυμνάσιο/λύκειο θα πάει πίσω την επίδοση κάποιου πραγματικά καλού μαθητή. Καλός θα είναι παντού. Είμαι σίγουρη όμως από την προσωπική μου εμπειρία ότι δεν θα τον σπρωξει και μέχρι εκεί που μπορεί να φτάσει.

     

    Τέλος, επειδή γνώριζα και γνωρίζω παιδιά που πάνε στην Ιωνίδειο, δεν έχω ειπραξει κανένα ελιτίστικο κλίμα. Δεν μιλάμε για το κολέγιο Αθηνών. Μιλάμε για σχολεία τα οποία απευθύνονται σε παιδιά τα οποία έτσι κι αλλιώς θα παν σε ένα δημόσιο σχολείο. Φαντάζομαι ότι ισχύει η ίδια οικονομική και κοινωνική κατάσταση με όλα τα δημόσια σχολεία. Ισα ίσα που αν ένα παιδί λόγω χαρακτήρα ή οικογένειας πρόκειται να καβαλήσει το καλάμι επειδή θα είναι συνεχώς ο καλύτερος μαθητής μέσα στην τάξη, σε ένα πρότυπο σχολείο δεν θα το πάθει αυτό, γιατί πολύ απλά δεν θα είναι πάντα και μακράν ο καλύτερος. Άρα, σ' αυτό το σημείο μάλλον οφελείται.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    δε νομίζω ότι αντιφάσκω. Η διαφορά με τα μουσικά είναι ότι το ένα αφορά επίδοση και το άλλο κλίση. και καλώς η κακώς η κοινωνία μας έχει ταυτίσει την ακαδημαϊκή επίδοση και ό, τι αυτή συνεπάγεται με την κοινωνική τάξη και τις οικονομικές απολαβές.

    Όσο για το ελιτίστικο κλίμα, οι μαρτυρίες στο θέμα που γράφουμε μάλλον δείχνουν πως υπάρχει μια ψωνίστικη διάθεση γενικά...

     

    Και ένα τελευταίο σχόλιο: από τη μία υποστηρίζεται πως τα πειραματικά είναι σχολεία όπου το περιβάλλον δεν είναι διαφορετικό, και από την άλλη γράφεται ότι το τυπικό / γενικό σχολείο δε βοηθάει στην πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του μαθητή.

     

     

    Aimee όντως, αν εξαιρέσεις τα μουσικά και τα προσφάτως εμφανιζόμενα καλλιτεχνικά, οι υπόλοιπες δομές τεχνικής εκπαίδευσης είναι πραγματικά για κλάματα... μέχρι και για μηχανάκι έχω ακούσει μέσα στην τάξη... για να μη μιλήσω για το νόμο της ζούγκλας, δηλαδή αν ένας δε θέλει να κάνει μάθημα, δε θα κάνει κανένας.....

    Έτσι μου ρχεται να στείλω το παιδί σχολείο στην Ιταλία (που έχουν κι εκεί παρόμοιο σύστημα με αυτό που γράφεις), μιας και ο σύζυγος έχει Ιταλική υπηκοότητα:rolleyes:!!!


    3Ks2p2.png

     

     

    tIAPp2.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    ...

     

    Ενα περιβάλλον μάθησης με μαθητές στο ίδιο επίπεδο δεν προσφέρει για μένα τα κατάλληλα ερεθίσματα για την ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου. Να μην ξεχνάμε τέλος, ότι τα κριτήρια που βαθμολογείται ένα παιδί είναι πολύ πολύ συγκεκριμένα, και κάποια προτερήματα που τυχόν να έχει (πχ δημιουργικότητα) δεν αξιολογούνται επαρκώς - έως και καθόλου- .

     

    Κάνεις λάθος.

    Στα πειραματικά, "τρέχουν" διαφοροποιημένα προγράμματα εκπαίδευσης. Υπάρχουν πιλοτικά προγράμματα, και πληθώρα άλλων που ενισχύουν και τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες. Το πιο "ομοιόμορφο" επίπεδο των μαθητών (και μάλιστα "καλών") κάνει τα τμήματα να τρέχουν και πραγματικά μπορεί κανείς να κάνει θαύματα μέσα σε τέτοιες συνθήκες αρκεί να έχει όρεξη.

     

    Για μένα το βασικό μειονέκτημα είναι οι αρνητικές επιπτώσεις από τα έντονα φαινόμενα ανταγωνισμού, το άγχος που αναπτύσσεται (καμιά φορά έως παθολογικά επίπεδα). Αν τα παιδάκια πάνε γιατί το θέλουν εκείνα (και όχι γιατί εκπληρώνουν προσδοκίες των γονιών), κι αν είναι αρκετά συνειδητοποιημένα ώστε να κλείνουν τα αυτιά τους σε υστερόβουλες φιλίες (με στόχο μια καλή ομάδα για μεγαλύτερο βαθμό κτλ), τότε οκ... θα μπορούσα να πω οκ.

    Προσωπικά με ανησυχεί πολύ το τελευταίο...


    Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

    "... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    ....

    Παρεπιπτόντως, εγώ θεωρώ πιο σωστό το σύστημα που υπήρχε παλαιότερα με τις εξετασεις για να μπεις στο πειραματικό.

    Στα πειραματικά μπαίνει κανείς με εξετάσεις πλέον.

     

    .....

    Παρεπιπτόντως, ούτε εγώ θεωρώ ότι το γενικό γυμνάσιο/λύκειο θα πάει πίσω την επίδοση κάποιου πραγματικά καλού μαθητή. Καλός θα είναι παντού. Είμαι σίγουρη όμως από την προσωπική μου εμπειρία ότι δεν θα τον σπρωξει και μέχρι εκεί που μπορεί να φτάσει.

    Καμιά φορά όμως... καταβάλλεται υπέρ-προσπάθεια. Δίνει, κάποιες στιγμές, την αίσθηση αγώνα σε αρένα...

     

    Τέλος, επειδή γνώριζα και γνωρίζω παιδιά που πάνε στην Ιωνίδειο, δεν έχω ειπραξει κανένα ελιτίστικο κλίμα.....

    Δεν ξέρω για το συγκεκριμένο που αναφέρεις. Αλλά ένα ελιτίστικο κλίμα εεε...υπάρχει λιγουλάκι (παραπάνω) στα πειραματικά.


    Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

    "... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    δε νομίζω ότι αντιφάσκω. Η διαφορά με τα μουσικά είναι ότι το ένα αφορά επίδοση και το άλλο κλίση.

     

    Πάντως δεν έχει και μεγάλη διαφορά. Η κλίση στα μαθηματικά είναι το ίδιο με την κλίση στη μουσική. Είναι απαραίτητη αλλά όχι αρκετή. Μπορεί να έχω κλίση στη μουσική αλλά επειδή δεν βρίσκομαι στο κατάλληλο περιβάλλον ή να μην μελετώ, να μην είμαι καλός. Η κλίση, το ταλέντο, κάνει τα πράγματα πιο εύκολα και δίνει κίνητρο στο παιδί να προσπαθεί, γιατί τα παιδιά θέλουν να είναι καλά σε κάτι.

     

    και καλώς η κακώς η κοινωνία μας έχει ταυτίσει την ακαδημαϊκή επίδοση και ό, τι αυτή συνεπάγεται με την κοινωνική τάξη και τις οικονομικές απολαβές.

     

    Γιατί το λες αυτό? Εγώ έχω καταλάβει ότι ισχύει διαφορετικά. Αν ένας φτωχός μαθητής μπει στο harvard, οι περισσότεροι λένε ότι μπαίνει με την αξία του. Αν μπει ένα παιδί από πλούσια οικογένεια, οι περισσότεροι θα πουν ότι πλήρωσε ο μπαμπάς του.

     

     

     

     

     

    Τα πειραματικά δημοτικά δεν έχουν διαφοροποίηση ως προς το επίπεδο των παιδιών (κλήρωση γαρ). Και αν λειτουργούν πραγματικά ως πειραματικά, δεν είναι απαραίτητο ότι ανταποκρίνονται στην επιθυμία των γονιών, γιατί οι πειραματισμοί έχουν και ένα ρίσκο. Μία εκπαιδευτική μέθοδος μπορεί να δουλέψει, μπορεί και όχι. Αυτή την αξία έχει το πειραματικό, νομίζω.

    Τώρα στα πειραματικά γυμνάσια - λύκεια, χρειάζεται ένα συγκεκριμένο επίπεδο μαθητών για να δοκιμαστούν οι νέες μέθοδοι, οι οποίες είναι σχετικά επιβαρυντικές για την καθημερινότητα των παιδιών. Ένας μαθητής που δεν έχει λύσει ακόμα βασικά γνωστικά θέματα, που δεν είναι μεθοδικός, που δεν είναι οργανωμένος κλπ (με λίγα λόγια που δεν παρουσιάζει την εικόνα του καλού μαθητή) πώς θα ακολουθήσει ένα πιο δύσκολο πρόγραμμα, με παράλληλες δράσεις, με ερεθίσματα κλπ. Είναι λογικό ότι χρειάζεται μία ..... κλίση.

    Τώρα για το ελιτίστικο κλήμα, όλα είναι σχετικά. Αν το παιδί μου έδινε με 800 παιδιά και επιλέγονταν σε ένα πειραματικό, τότε θα ένοιωθα υπερήφανη και θα ήθελα να νοιώθει και αυτό.

    Είναι καλό να νοιώθουν τα παιδιά σπουδαία -και το έχουν ανάγκη-, φτάνει να είναι για το σωστό λόγο. Και αν το θέλετε, είναι πιο δικαιολογημένο να νοιώθουν σπουδαία αυτά τα παιδιά, παρά τα παιδιά των διάσημων ιδιωτικών, που στο κάτω κάτω πληρώνουν και πάνε. Καλύτερα να νοιώθει σπουδαίος για το μυαλό του παρά για το .... τζιν του.

    Τώρα αν αυτή η περηφάνια τα κάνει ... ψώνια, τα όρια είναι δυσδιάκριτα. Ναι, μπορεί να είναι κι έτσι, αλλά εδώ δουλεύει η οικογένεια. Σίγουρα πάντως δεν θα κρατούσα το παιδί μου στη μετριότητα για να μην γίνει ψώνιο. Θα το έπαιρνα αυτό το ρίσκο, αν ήταν να είναι σε ένα καλό σχολικό περιβάλλον.

     

    Άλλωστε, όταν θα βγει στη ζωή, θα φάει τις σφαλιάρες του, όπως όλοι μας και θα ισορροπήσει...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ¨οταν όμως έρθει η ώρα να εξεταστεί από τον επίσημο φορέα του κράτους, δε θα εξεταστεί σύμφωνα με τα πιλοτικά προγράμματα που προάγουν τη δημιουργικότητα (τα οποία πάντως εφαρμόζονται όχι μόνο στα πειραματικά) αλλά σύμφωνα με τα συνήθη κριτήρια.

     

     

    Για το παράδειγμα του Harvard, νομίζω ότι απλά επιβεβαιώνει το ότι δίνουμε βάση στην εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα (διαφορετικά δε θα μας φαινόταν και τόσο περίεργο και άξιο προσοχής το ότι ένας φτωχός μαθητής πέρασε εκεί)

     

     

    τέλος οι σφαλιάρες τις ζωής όταν γίνονται βίωμα από νωρίς, σε ένα κοινωνικά αλληλεπιδραστικό περιβάλλον "μορφωμένων" και "αμόρφωτων" παύουν να πονάνε τόσο πολύ, και τις αντιμετωπίζει το παιδί και ο ενήλικας αργότερα πιο ώριμα.;)


    3Ks2p2.png

     

     

    tIAPp2.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Τι γνωρίζετε για το Πειραματικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων; Υπάρχει κάποιος/α που στέλνει το παιδί του εκεί; Θα ήθελα να μάθω πόσο απαιτητικό είναι σε σχέση με τα τυπικά Γυμνάσια, αν το επίπεδο των μαθητών είναι από πολύ καλοί έως άριστοι, εάν ένα παιδί με μεσαίες επιδόσεις μπορεί να το παρακολουθήσεις, αν υπάρχει ελιτίστικο κλίμα, αν αξίζει γενικότερα να "ξενιτευθεί" κάποιος για να στείλει το παιδί του εκεί.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Αλήθεια δεν ξέρω, συγνώμη που παρεμβαίνω αλλά ήμουν ήδη στο φόρου και είδα το μήνυμά σου. Γιατί να είναι από πολύ καλοί μέχρι άριστοι; Με κλήρωση δεν μπαίνουν τα παιδιά; Οπότε σίγουρα θα υπάρχει ένας μικτός πληθυσμός. Για τα άλλα δεν γνωρίζω. Καλή αναζήτηση.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

    • Σύνδεση/Εγγραφή

      Για να μπορέσετε να απαντήσετε σε ερωτήματα ή να ρωτήσετε τα μέλη κάποιο νέο ερώτημα είναι απαραίτητο να εγγραφείτε! Είναι εύκολο & δωρεάν!