Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

IQ-tests Εκτίμηση νοημοσύνης - γιατί δεν είναι καλό να γίνονται μέσω του διαδικτύου;


Recommended Posts

Πέρα από την πλάκα, μην προσπαθείτε να βγάλετε διάγνωση μόνες σας με τεστ και ερωτηματολόγια, είτε πρόκειται για IQ, είτε πρόκειται για αυτισμό, είτε πρόκειται για οποιαδήποτε διάγνωση.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 50
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Ευτυχως ομως που το τεστ δεν ειναι αξιοπιστο και δεν κινδυνευουμε απο την διαταραχη υψηλου iq:roll::roll:

 

Τι ακουμε Θεε μου σε αυτη τη χωρα!:rolleyes:

Οσοι ειναι πιο εξυπνοι απο το μετριο ανθρωπο ειναι προβληματικοι!!

Ισοπεδωση προς τα κατω. Δεν μπορει να φτασει το μυαλο μας να καταλαβει οτι καποιο ανθρωποι εχουν υψηλο iq.

 

Δεν μίλησα για διαταραχή υψηλού iq, που το διάβασες αυτό?? :shock: Είπα ότι:

 

"Η ασυνηθιστα υψηλος δεικτης iq δειχνει πολλες φορες πως μπορει να υπαρχει καποια διαταραχη ή να υπαρχει προδιαθεση γι'αυτο. Δεν γνωριζω περισσοτερα, εγκυκλοπαιδικες γνωσεις ειναι αυτα που σου λεω"

 

Και ναι, διάβασε λίγο για τα χαρισματικά παιδιά και θα εκπλαγείς. Δεν υποστηρίζω ότι είναι προβληματικά, σε καμία περίπτωση. Δυστυχώς όμως στην χώρα μας δεν υπάρχουν υποδομές τέτοιες στις οποίες θα μπορέσουν να ενταχθούν και να φανεί το όποιο χάρισμα μπορεί να έχουν. Αντίθετα, επειδή δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με τον μέσο συνομήλικο που είναι αυτοί οι οποίοι συναναστρέφονται, συχνά απομονώνονται και αυτό γυρνά εναντίον τους. Τα χαρισματικά παιδιά αντιλαμβάνονται πράγματα που είναι συναισθηματικά ανώριμα να διαχειριστούν. Πως πιστεύεις ότι αυτό επιδρά στον ψυχισμό τους?

 

Από την στιγμή που δεν υπάρχουν δομές που ένα τέτοιο παιδί θα μπορέσει να ενταχθεί πλήρως και να αναπτύξει τα ταλέντα του και να μην αντιμετωπίζεται σαν παιδί με μαθησιακές δυσκολίες (διότι όσο κι αν σου φαίνεται εξωφρενικό, υπάρχουν παιδιά με iq 180 που παραπέμφθηκαν για αξιολόγηση διότι οι δάσκαλοί τους πίστευαν ότι έχουν κάποια μαθησιακή δυσκολία) τότε πιστεύω πως η καλύτερη επιλογή για τους γονείς είναι να του εξασφαλίσουν το κατάλληλο περιβάλλον στο οποίο το παιδί τους θα ανθίσει κι όχι να χαντακωθεί κινδυνεύοντας να γίνει ένας ενήλικος που θα χαρακτηρίζεται "περίεργος" - και ίσως να απομονώνεται κιόλας γι'αυτό - από τους υπόλοιπους γιατί απλά βλέπει τα πράγματα από άλλο πρίσμα. Αν αυτό σημαίνει ακόμα και το να αλλάξουν χώρα (υπάρχουν και χώρες που ξέρουν πως να εντάξουν και να αναδείξουν τέτοια παιδιά) τότε αυτό θα πρέπει να κάνουν.

 

Και επιτέλους, αρχίστε να διαβάζετε κάποιες τι γράφει ο συνομιλητής σας.

Δεν είναι κακό. Αν πάλι δεν σας ενδιαφέρει, μην το κάνετε, δεν είναι υποχρεωτικό. Αλλά δεν είμαστε υποχρεωμένοι κάθε φορά να αναλύουμε σε ενήλικες τι γράφουμε γιατί επιμένουν μονίμως να παρερμηνεύουν - κατά το δοκούν φυσικά - τα γραφόμενά μας. Άκου εκεί "διαταραχή υψηλού iq"... :roll:

Link to comment
Share on other sites

......Αλλα γενικα, επειδη τα ακρα δεν ειναι ποτε καλα, καλο ειναι να το ψαξεις λιγο. Μην με παρεξηγησεις ομως το υψηλο iq δεν θα πρεπει να εφησυχαζει τους γονεις, το αντιθετο μαλιστα και νομιζω. Η ασυνηθιστα υψηλος δεικτης iq δειχνει πολλες φορες πως μπορει να υπαρχει καποια διαταραχη ή να υπαρχει προδιαθεση γι'αυτο.

 

Εδω το διαβασα. Μηπως να προσεχατε καλυτερα τι γραφατε πριν πεταξετε τετοιες ορολογιες?

To υψηλου iq το συμπληρωσα αυθαιρετα οπως αυθαιρετα γραφεις εσυ για διαταραχη.

 

Και φυσικα υπαρχουν τα χαρισματικα παιδια που θελουν ειδικη μεταχειριση και δεν ειναι καποια διαταραχη.Εαν εσεις τα χαρισματικα παιδια τα συγκαταλεγετε σε διατραχη , τι να πω?

 

Το ερωτηματολογιο που γραφω στη θεματοθετρια, προφανως δεν το γνωριζετε δεν εχει καμια σχεση με τα τεστ αξιολογησης. Περιεχεται στο ενημερωτικο βιβλιαριο υγειας του παιδιου και απευθυνεται αποκλειστικα στους γονεις για να παρακολουθουμε και εμεις την αναπτυξη των παιδιων μας και να ενημερωνουμε το γιατρο, επειδη ο γιατρος δεν μπορει να γνωριζει καθε λεπτομερεια . Και δεν γραφει μονο για την αναπτυξη, εχει ενημερωτικο χαρακτηρα και γενικες οδηγιες για τους γονεις ΠΧ. πυρετο, προληψη ατυχηματων κτλ.

Απορω πως δεν το γνωριζετε καν. Ειναι το πρωτο που πρεπει να διαβαζουμε σαν γονεις .

Link to comment
Share on other sites

summer wine, όλα αυτά τα ερωτηματολόγια-καμπύλες που περιλαμβάνονται στο βιβλιάριο είναι ενδεικτικά. Αν ένα παιδάκι το παρακολουθεί τακτικά ο παιδίατρος θα διαπιστώσει μόνος του εάν υπάρχει κάτι που χρειάζεται διερεύνηση.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Απορω πως δεν το γνωριζετε καν. Ειναι το πρωτο που πρεπει να διαβαζουμε σαν γονεις .

 

Προφανώς και το γνωρίζουμε και φυσικά και το διαβάσαμε ως γονείς... Αυτό όμως δε μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε διάγνωση... Άλλωστε όπως είπε και η Daenery's ο παιδίατρος που βλέπει το παιδί 1 φορά το μήνα μέχρι τα δύο του και μετά 1 φορά ανά δίμηνο, τρίμηνο σίγουρα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου...

Link to comment
Share on other sites

Τα χαρισματικά παιδιά, που είναι τα ευφυή παιδιά, ανήκουν στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (βλ νόμος 3699/2008).

Επίσης, το ότι κάποιο παιδί είναι ευφυές, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να έχει κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολία (π.χ. δυσλεξία) ή κάποια άλλη μαθησιακή δυσκολία (π.χ. αυτισμό). Επίσης, δεν σημαίνει ότι θα είναι καλός μαθητής στο σ΄χολέιο. Το αντίθετο! Συχνά επειδή θεωρούν το σχολέιο βαρετό, τα παρατάνε, με αποτέλεσμα να έχουν μαθησιακά κενά, γιατί ως ένα βαθμό οι γνώσεις καλύπτονται μόνο με το μυαλό τους. Μετά χρειάζεται και διάβασμα.

Ακόμα, τα ευφυή παιδιά συχνά έχουν θέματα στις κοινωνικές τους σχέσεις, καθώς τα ενδιαφέροντα τους είναι πολύ διαφορετικά από των παιδιών της ηλικίας τους και απομονώνονται, γιατί με τους "δικούς τους" βαριούνται και οι μεγαλύτεροι δεν τους θέλουν

Link to comment
Share on other sites

Η ασυνηθιστα υψηλος δεικτης iq δειχνει πολλες φορες πως μπορει να υπαρχει καποια διαταραχη ή να υπαρχει προδιαθεση γι'αυτο.

Εδω το διαβασα. Μηπως να προσεχατε καλυτερα τι γραφατε πριν πεταξετε τετοιες ορολογιες?

Οπότε δε διάβασες για διαταραχή υψηλού IQ, διάβασες ότι το υψηλό IQ μπορεί να συνοδεύει κάποια διαταραχή (προσωπικά δε γνωρίζω αν ισχύει όπως και να'χει).

 

"Οσοι ειναι πιο εξυπνοι απο το μετριο ανθρωπο και δεν μας μοιαζουν καποιο προβλημα εχουν!! Ισοπεδωση προς τα κατω. Δεν μπορει να φτασει καν το μυαλο μας να καταλαβει οτι καποιο ανθρωποι εχουν υψηλο iq."

 

Ε βέβαια, αδιανόητο σε εμάς του μετρίου IQ :lol:

Link to comment
Share on other sites

Επίσης, μην συνεχίζετε να μιλάτε για IQ! Δεν υφίσταται ως όρος επίσημος.

 

Υπάρχει νοημοσύνη. Διακρίνεται σε Ανώτατη, ανώτερη, μέση φυσιολογική, χαμηλή φυσιολογική, οριακότητα, ελαφρά νοητική υστέρση, μέτρια νοητική υστέρηση και βαριά νοητική υστέρηση.

Link to comment
Share on other sites

Επίσης, μην συνεχίζετε να μιλάτε για IQ! Δεν υφίσταται ως όρος επίσημος.

 

Υπάρχει νοημοσύνη. Διακρίνεται σε Ανώτατη, ανώτερη, μέση φυσιολογική, χαμηλή φυσιολογική, οριακότητα, ελαφρά νοητική υστέρση, μέτρια νοητική υστέρηση και βαριά νοητική υστέρηση.

Sorry!

Ό,τι διαβάζω κι εγώ αναμασάω :P:p:p

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Επίσης, μην συνεχίζετε να μιλάτε για IQ! Δεν υφίσταται ως όρος επίσημος.

 

Υπάρχει νοημοσύνη. Διακρίνεται σε Ανώτατη, ανώτερη, μέση φυσιολογική, χαμηλή φυσιολογική, οριακότητα, ελαφρά νοητική υστέρση, μέτρια νοητική υστέρηση και βαριά νοητική υστέρηση.

 

Μα οι διακρίσεις αυτές δεν προσδιορίζονται από το iq (Intelligence Quotient= Δείκτης Νοημοσύνης);

 

(βλ. William Stern και Alfred Binet- Theodore Simon)?

Link to comment
Share on other sites

Το ερωτηματολογιο που γραφω στη θεματοθετρια, προφανως δεν το γνωριζετε δεν εχει καμια σχεση με τα τεστ αξιολογησης. Περιεχεται στο ενημερωτικο βιβλιαριο υγειας του παιδιου και απευθυνεται αποκλειστικα στους γονεις για να παρακολουθουμε και εμεις την αναπτυξη των παιδιων μας και να ενημερωνουμε το γιατρο, επειδη ο γιατρος δεν μπορει να γνωριζει καθε λεπτομερεια . Και δεν γραφει μονο για την αναπτυξη, εχει ενημερωτικο χαρακτηρα και γενικες οδηγιες για τους γονεις ΠΧ. πυρετο, προληψη ατυχηματων κτλ.

Απορω πως δεν το γνωριζετε καν. Ειναι το πρωτο που πρεπει να διαβαζουμε σαν γονεις .

 

Κατ'αρχήν, το "πρώτο που πρέπει να διαβάζουμε σαν γονείς" το έχουν τα καινούρια βιβλιάρια (αυτά που εκδόθηκαν το 2009) και που κάποιοι γονείς, δεν έχουν. Πχ. εγώ δεν το έχω, έχω το παλιό. Στο πυρ το εξώτερο οι μη έχοντες καινούριο??? Πάθανε ανεπανόρθωτη ζημιά τα παιδιά μας? Νομίζω πως όσοι έχουν επαφή με τον πολιτισμό, πάνε και τα παιδιά τους στον παιδίατρο, ως εκ τούτου τα παρακολουθεί και δίνει οδηγίες στους γονείς. Και νομίζω πως οι οδηγίες του παιδιάτρου που παρακολουθεί το παιδί είναι προτιμότερες από τις γενικές οδηγίες που έχει το βιβλιάριο υγείας χωρίς φυσικά να υποβιβάζω το πόσο μπορεί να έχουν βοηθήσει κάποιους γονείς (μπορεί κάποιοι να μην έχουν πρόσβαση στις δομές υγείας δημόσιες ή ιδιωτικές) της χώρας μας.

 

Εδω το διαβασα. Μηπως να προσεχατε καλυτερα τι γραφατε πριν πεταξετε τετοιες ορολογιες?

To υψηλου iq το συμπληρωσα αυθαιρετα οπως αυθαιρετα γραφεις εσυ για διαταραχη.

 

Και φυσικα υπαρχουν τα χαρισματικα παιδια που θελουν ειδικη μεταχειριση και δεν ειναι καποια διαταραχη. Εαν εσεις τα χαρισματικα παιδια τα συγκαταλεγετε σε διατραχη , τι να πω?

 

Επειδή σ'αυτό που διάβασες δεν περιέχεται πουθενά ο όρος που έγραψες μάλλον θα πρέπει να σου εξηγήσω ότι είναι άλλο πράγμα να μιλάς για κάτι που άκουσες και να το μεταφέρεις (τόνισα άλλωστε ότι "Δεν γνωριζω περισσοτερα, εγκυκλοπαιδικες γνωσεις ειναι αυτα που σου λεω") και άλλο να διαστρεβλώνεις πλήρως τα γραπτά του άλλου (που βρίσκονται και στο θέμα για του λόγου το αληθές) όπως έκανες εσύ.

 

Λυπάμαι που σε αναστάτωσε τόσο το post μου, δεν είχα τέτοια πρόθεση. Απλώς έχοντας υποπέσει η συγκεκριμένη πληροφορία στην αντίληψή μου είπα να την παραθέσω προς πληροφόρηση και άλλων γονιών. Αν εσένα σου έπεσε βαρύ για κάποιο λόγο που - πραγματικά - δεν μπορώ να καταλάβω, τότε προφανώς το εξέλαβες τελείως λάθος.

 

Όσο για το τελευταίο που τονίζω με bold φοβάμαι ότι και πάλι είναι αποκύημα του λανθασμένου τρόπου που εξέλαβες τις πληροφορίες που παρέθεσα. Φοβάμαι πως δεν μπορώ να κάνω κάτι γι'αυτό όμως...

Link to comment
Share on other sites

Τα χαρισματικά παιδιά, που είναι τα ευφυή παιδιά, ανήκουν στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (βλ νόμος 3699/2008).

Επίσης, το ότι κάποιο παιδί είναι ευφυές, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να έχει κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολία (π.χ. δυσλεξία) ή κάποια άλλη μαθησιακή δυσκολία (π.χ. αυτισμό). Επίσης, δεν σημαίνει ότι θα είναι καλός μαθητής στο σ΄χολέιο. Το αντίθετο! Συχνά επειδή θεωρούν το σχολέιο βαρετό, τα παρατάνε, με αποτέλεσμα να έχουν μαθησιακά κενά, γιατί ως ένα βαθμό οι γνώσεις καλύπτονται μόνο με το μυαλό τους. Μετά χρειάζεται και διάβασμα.

Ακόμα, τα ευφυή παιδιά συχνά έχουν θέματα στις κοινωνικές τους σχέσεις, καθώς τα ενδιαφέροντα τους είναι πολύ διαφορετικά από των παιδιών της ηλικίας τους και απομονώνονται, γιατί με τους "δικούς τους" βαριούνται και οι μεγαλύτεροι δεν τους θέλουν

 

Αυτό ακριβώς είπα κι εγώ (όχι τόσο περιφραστικά όσο εσύ ίσως) αλλά σε κάποιους έπεσε "δύσπεπτο"...

Link to comment
Share on other sites

Αυτο

Αρχικό μήνυμα απο emmaki viewpost.gif

Τα χαρισματικά παιδιά, που είναι τα ευφυή παιδιά, ανήκουν στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (βλ νόμος 3699/200:cool:.

Επίσης, το ότι κάποιο παιδί είναι ευφυές, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να έχει κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολία (π.χ. δυσλεξία) ή κάποια άλλη μαθησιακή δυσκολία (π.χ. αυτισμό). Επίσης, δεν σημαίνει ότι θα είναι καλός μαθητής στο σ΄χολέιο. Το αντίθετο! Συχνά επειδή θεωρούν το σχολέιο βαρετό, τα παρατάνε, με αποτέλεσμα να έχουν μαθησιακά κενά, γιατί ως ένα βαθμό οι γνώσεις καλύπτονται μόνο με το μυαλό τους. Μετά χρειάζεται και διάβασμα.

Ακόμα, τα ευφυή παιδιά συχνά έχουν θέματα στις κοινωνικές τους σχέσεις, καθώς τα ενδιαφέροντα τους είναι πολύ διαφορετικά από των παιδιών της ηλικίας τους και απομονώνονται, γιατί με τους "δικούς τους" βαριούνται και οι μεγαλύτεροι δεν τους θέλουν

.

 

Ειναι το ιδιο με αυτο?

 

Αρχικό μήνυμα απο livinath viewpost.gif

Ειναι μεγαλο τριπακι αυτα τα τεστ και δεν θελω να σου πω την αληθεια. Αλλα γενικα, επειδη τα ακρα δεν ειναι ποτε καλα, καλο ειναι να το ψαξεις λιγο. Μην με παρεξηγησεις ομως το υψηλο iq δεν θα πρεπει να εφησυχαζει τους γονεις, το αντιθετο μαλιστα και νομιζω πως η emmaki θα συμφωνησει μαζι μου. Η ασυνηθιστα υψηλος δεικτης iq δειχνει πολλες φορες πως μπορει να υπαρχει καποια διαταραχη ή να υπαρχει προδιαθεση γι'αυτο. Δεν γνωριζω περισσοτερα, εγκυκλοπαιδικες γνωσεις ειναι αυτα που σου λεω.

 

Βεβαια η ειδικος ειπε οτι δεν ειναι αξιοπιστο οποτε ενταξει νομιζω..

3 λαλουν και 2 χορευουν.
Link to comment
Share on other sites

Κατ'αρχήν συγκρίνεις την διατύπωση ενός ειδικού και την δική μου που δεν είμαι ειδικός. Αυτό από μόνο του είναι άδικο, ο καθένας το καταλαβαίνει. Η emmaki, από όσο καταλαβαίνω έχει κάποια σχετική ειδίκευση στο θέμα, το ίδιο είμαστε? Προφανώς και δεν μπορώ να γνωρίζω τόσες λεπτομέρειες, στην ουσία όμως μιλάμε για το ίδιο πράγμα. Επιμένεις να αγνοείς αυτό που επαναλαμβάνω κάθε φορά από την πρώτη στιγμή: "Δεν γνωριζω περισσοτερα, εγκυκλοπαιδικες γνωσεις ειναι αυτα που σου λεω." Προφανώς για τους δικούς σου λόγους. Σε προτρέπω επίσης να διαβάσεις και αυτό:

 

"Και ναι, διάβασε λίγο για τα χαρισματικά παιδιά και θα εκπλαγείς. Δεν υποστηρίζω ότι είναι προβληματικά, σε καμία περίπτωση. Δυστυχώς όμως στην χώρα μας δεν υπάρχουν υποδομές τέτοιες στις οποίες θα μπορέσουν να ενταχθούν και να φανεί το όποιο χάρισμα μπορεί να έχουν. Αντίθετα, επειδή δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με τον μέσο συνομήλικο που είναι αυτοί οι οποίοι συναναστρέφονται, συχνά απομονώνονται και αυτό γυρνά εναντίον τους. Τα χαρισματικά παιδιά αντιλαμβάνονται πράγματα που είναι συναισθηματικά ανώριμα να διαχειριστούν. Πως πιστεύεις ότι αυτό επιδρά στον ψυχισμό τους?

 

Από την στιγμή που δεν υπάρχουν δομές που ένα τέτοιο παιδί θα μπορέσει να ενταχθεί πλήρως και να αναπτύξει τα ταλέντα του και να μην αντιμετωπίζεται σαν παιδί με μαθησιακές δυσκολίες (διότι όσο κι αν σου φαίνεται εξωφρενικό, υπάρχουν παιδιά με iq 180 που παραπέμφθηκαν για αξιολόγηση διότι οι δάσκαλοί τους πίστευαν ότι έχουν κάποια μαθησιακή δυσκολία) τότε πιστεύω πως η καλύτερη επιλογή για τους γονείς είναι να του εξασφαλίσουν το κατάλληλο περιβάλλον στο οποίο το παιδί τους θα ανθίσει κι όχι να χαντακωθεί κινδυνεύοντας να γίνει ένας ενήλικος που θα χαρακτηρίζεται "περίεργος" - και ίσως να απομονώνεται κιόλας γι'αυτό - από τους υπόλοιπους γιατί απλά βλέπει τα πράγματα από άλλο πρίσμα. Αν αυτό σημαίνει ακόμα και το να αλλάξουν χώρα (υπάρχουν και χώρες που ξέρουν πως να εντάξουν και να αναδείξουν τέτοια παιδιά) τότε αυτό θα πρέπει να κάνουν. "

 

Θα βρεις αρκετές ομοιότητες με το post της emmaki. Αλίμονο αν είχαμε όλοι γνώσεις σε τέτοιο βάθος. Ο καθένας είναι στο τομέα του, αυτό είναι σαφές. Αλλά αυτό δεν αφαιρεί από κανέναν το δικαίωμα να παραθέτει μια πληροφορία προκειμένου να την μοιραστεί με όποιον ενδιαφερόμενο και να του δώσει το έναυσμα να το ψάξει λίγο περισσότερο. Αν πχ δεν έβαζα αυτήν την πληροφορία που τόσο σε ενόχλησε δεν θα ερχόταν η emmaki να μας δώσει τα φώτα της πάνω στο θέμα (την οποία ευχαριστώ πολύ παρεπιπτόντως γιατί σε λίγο θα μου πουν ότι βγάζω από το μυαλό μου πράγματα). Είναι δυνατόν? Κι εγώ στο τομέα μου ενδεχομένως γνωρίζω κάποια πράγματα καλλίτερα από κάποια άλλα μέλη, τι θα γίνει δηλαδή? Θα τους ρίξω το ανάθεμα γιατί δεν διατυπώνουν με ακρίβεια όσα έμαθα εγώ στη σχολή μου και στην επαγγελματική μου σταδιοδρομία??

 

Επίσης, όπως διαβάζεις, αν και δεν μπορώ να βασιστώ σ'αυτό απ'ότι καταλαβαίνω, δεν σε ειρωνεύομαι, ούτε σου μιλάω με αυτόν τον τρόπο:

3 λαλουν και 2 χορευουν.
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Μα οι διακρίσεις αυτές δεν προσδιορίζονται από το iq (Intelligence Quotient= Δείκτης Νοημοσύνης);

 

(βλ. William Stern και Alfred Binet- Theodore Simon)?

 

όχι δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Τα iq τεστ που κυκλοφορούν, είτε επίσημα από τη mensa είτε ανεπίσης σε διάφορες ιστοσελίδες ή βιβλία, είναι ασκήσεις που μετρούν τη λογική και επαγωγική σκέψη κάποιου (τι σχ΄γημα ακολουθεί; ποιος είναι ο επόμενος αριθμός; Αν χ=ψ, τότε α+β=? κλπ).

Η νοημοσύνη του ανθρώπου δεν είναι μόνο αυτό. Η νοημοσύνη του είναι αρχική πρακτική και λεκτική. Είναι, με πολύ απλά λόγια, τόσο το τι κάνει με τα χέρια και το σώμα του ΄'οσο και το πώς χρησιμοποιεί το λόγο. Έτσι, υπάρχουν άλλα τεστ, σταθμισμένα για τον πληθυσμό κάθε χώρας, καθώς παίζουν ρόλο και πολιτιστικές διαστάσεις, τα οποία μετράνε πολλά περισσότερα πράγματα από τη λογική και επαγωγική ικανότητα. μετράνε από μνήμη μέχρι οπτικοκινητικές και αισθησιοκινητικές δξιότητες. Από λογική σκέψη, μέχρι ρέουσα νοημοσύνη και προσαρμοστική ικανότητα. Και πολλά άλλα που δεν είναι ούτε ο τόπς, ούτε ο χρόνος, αλλά ούτε και η ειδικότητα μου να τα παρουσιάσω. Αν θέλετε μπορείτε να βρείτε έναν ψυχολόγο, καθώς οι ψυχολόγοι κάνουν εκτίμηση νοητικού δυναμικού, και να σας τα πει.

 

Όσο για τις "διακρίσεις" της νοημοσύνης, αλίμονο αν κρίναμε από τα iq τεστ που κυκλοφορούν! Αλίμονο αν αυτό που λέμε καθημερινά "εξυπνάδα" (ικανότητα να λύνεις κάποιος ασκήσεις) και είναι κάτι που εξασκείται μέσα από γρίφους και σταυρόλεξα, είναι αυτό που καθορίζει το αν κάποιος έχει ανώτερο ή μέσο φυσιολογικό νοητικό δυναμικό!

Link to comment
Share on other sites

όχι δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Τα iq τεστ που κυκλοφορούν, είτε επίσημα από τη mensa είτε ανεπίσης σε διάφορες ιστοσελίδες ή βιβλία, είναι ασκήσεις που μετρούν τη λογική και επαγωγική σκέψη κάποιου (τι σχ΄γημα ακολουθεί; ποιος είναι ο επόμενος αριθμός; Αν χ=ψ, τότε α+β=? κλπ).

Η νοημοσύνη του ανθρώπου δεν είναι μόνο αυτό. Η νοημοσύνη του είναι αρχική πρακτική και λεκτική. Είναι, με πολύ απλά λόγια, τόσο το τι κάνει με τα χέρια και το σώμα του ΄'οσο και το πώς χρησιμοποιεί το λόγο. Έτσι, υπάρχουν άλλα τεστ, σταθμισμένα για τον πληθυσμό κάθε χώρας, καθώς παίζουν ρόλο και πολιτιστικές διαστάσεις, τα οποία μετράνε πολλά περισσότερα πράγματα από τη λογική και επαγωγική ικανότητα. μετράνε από μνήμη μέχρι οπτικοκινητικές και αισθησιοκινητικές δξιότητες. Από λογική σκέψη, μέχρι ρέουσα νοημοσύνη και προσαρμοστική ικανότητα. Και πολλά άλλα που δεν είναι ούτε ο τόπς, ούτε ο χρόνος, αλλά ούτε και η ειδικότητα μου να τα παρουσιάσω. Αν θέλετε μπορείτε να βρείτε έναν ψυχολόγο, καθώς οι ψυχολόγοι κάνουν εκτίμηση νοητικού δυναμικού, και να σας τα πει.

 

Όσο για τις "διακρίσεις" της νοημοσύνης, αλίμονο αν κρίναμε από τα iq τεστ που κυκλοφορούν! Αλίμονο αν αυτό που λέμε καθημερινά "εξυπνάδα" (ικανότητα να λύνεις κάποιος ασκήσεις) και είναι κάτι που εξασκείται μέσα από γρίφους και σταυρόλεξα, είναι αυτό που καθορίζει το αν κάποιος έχει ανώτερο ή μέσο φυσιολογικό νοητικό δυναμικό!

Μα εγώ δε μίλησα για τεστ IQ, αλλά για τη χρήση του όρου IQ που ξεκίνησε από τον binet εξελίχθηκε από το Simon κι υιοθετήθηκε και από τον stern. Αναφέρεται σε παιδική κι ενήλικη νοημοσύνη και έχει και τους αντίστοιχους τύπους με βάση τους οποίους προσδιορίζεται. Δυστυχώς δεν έχω τη βιβλιογραφία στο σπίτι και δεν τους θυμάμαι απ' έξω. Θα στους γράψω αύριο. Όχι τίποτε άλλο, αλλά γιατί μάλλον κάπου έχω μπερδευτεί, μπας και με βοηθήσεις να το ξεμπουρδουκλωσω (τελικά μάλλον περισσότερο μπερδεύεσαι όταν διαβάζεις θέματα που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο σου).

Link to comment
Share on other sites

Μα εγώ δε μίλησα για τεστ IQ, αλλά για τη χρήση του όρου IQ που ξεκίνησε από τον binet εξελίχθηκε από το Simon κι υιοθετήθηκε και από τον stern. Αναφέρεται σε παιδική κι ενήλικη νοημοσύνη και έχει και τους αντίστοιχους τύπους με βάση τους οποίους προσδιορίζεται. Δυστυχώς δεν έχω τη βιβλιογραφία στο σπίτι και δεν τους θυμάμαι απ' έξω. Θα στους γράψω αύριο. Όχι τίποτε άλλο, αλλά γιατί μάλλον κάπου έχω μπερδευτεί, μπας και με βοηθήσεις να το ξεμπουρδουκλωσω (τελικά μάλλον περισσότερο μπερδεύεσαι όταν διαβάζεις θέματα που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο σου).

 

 

Το iq σαν ορος δεν υπαρχει!

Η ψυχολογια, που ειναι η έιστημη που προσδιοριζει τη νοημοσυνη, δεν μιλαει για iq. Μιλαει απλα για νοημοσυνη (inteligence).

Αλλωστε διεθνως ισχυει το: Not so fast, he says. “ IQ is a massive oversimplification of the spectrum of human cognitive ability.”

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή το 100 x mental age/chronological age (που αφορά στα παιδιά) δεν ισχύει; Ούτε ο αποκλίνων δείκτης που χρησιμοποιείται για τη σύγκριση των ατομικών νοητικών ικανοτήτων με το μέσο επίπεδο του πληθυσμού σε ότι αφορά τους ενήλικες;

 

(emmaki, δεν κάνω αντίλογο για τον αντίλογο, πραγματικά με ενδιαφέρει, κι επειδή φαίνεται να έχεις παραπάνω εξειδικευμένες γνώσεις, θα ήθελα αν μπορείς να μου το εξηγήσεις).

Link to comment
Share on other sites

Αλλωστε διεθνως ισχυει το: Not so fast, he says. “ IQ is a massive oversimplification of the spectrum of human cognitive ability.”

 

Εντωμεταξύ, αυτό που αναφέρεις, νομίζω ότι δεν ισχύει διεθνώς, αλλά είναι μια γνώμη που εξέφρασε ένας ερευνητής. Ο Adam Hampshire, αν δεν κάνω λάθος.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή το 100 x mental age/chronological age (που αφορά στα παιδιά) δεν ισχύει; Ούτε ο αποκλίνων δείκτης που χρησιμοποιείται για τη σύγκριση των ατομικών νοητικών ικανοτήτων με το μέσο επίπεδο του πληθυσμού σε ότι αφορά τους ενήλικες;

 

(emmaki, δεν κάνω αντίλογο για τον αντίλογο, πραγματικά με ενδιαφέρει, κι επειδή φαίνεται να έχεις παραπάνω εξειδικευμένες γνώσεις, θα ήθελα αν μπορείς να μου το εξηγήσεις).

 

Δεν ισχύει!

 

Είπα πιο πάνω πώς υπολογίζεται η νοημοσύνη.

 

Για παραπάνω πληροφορίες καλύτερα ναρωτήσεις έναν ψυχολόγο. Εγώ είμαι εκπαιδευτικός που συνεργάζομαι στενά με ψυχολόγους που υπολογίζουν νοημοσύνη (ή καλύτερα εκτιμούν νοημοσύνη, γιατί η λέξη υπολογισμός παραπέμπει σε δείκτες που δεν είναι σωστό).

 

 

Από την άλλη, βέβαια, αν ρωτήσεις κάποιον οπαδό της MENSA θα σου εκθειάσει τα τεστ τους, και το πόσο ακριβή είναι, και το πόσο καλά, και το πόσο σημαντικό στην τελική είναι να έχεις iq (όρος που χρησιμοποιεί η MENSA) πάνω από κάποιο νούμερο!

Link to comment
Share on other sites

Εντωμεταξύ, αυτό που αναφέρεις, νομίζω ότι δεν ισχύει διεθνώς, αλλά είναι μια γνώμη που εξέφρασε ένας ερευνητής. Ο Adam Hampshire, αν δεν κάνω λάθος.

 

Αυτή είναι η άποψη που ενστερνίζονται όλοι όσοι δεν είναι οπαδοί των τεστ της MENSA! Και είναι πολλοί αυτοί!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ρε συ, σόρυ κιόλας, αλλά αν δε σου είναι κόπος, επειδή με ενδιαφέρει, μήπως μπορείς να παραθέσεις ενδεικτική βιβλιογραφία;

 

Δεν έχω άμεσα, τώρα, στο κεφάλι μου σχετική βιβλιογραφία, καθώς δεν είναι θέμα της άμεσης ειδικότητας μου.

 

Αν ενδιαφέρεσαι, όμως, υποθέτων ότι το google scholar θα σου βγάλει πολλά σχετικά ή αλλιώς ένας ψυχολόγος θα κατευθύνει

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...