Μαρια Στυλιανακη

Διαφορετικότητα - βιβλίο κ εργασία σε δημόσιο νηπιαγωγείο

    Recommended Posts

    έψαχνα ένα βιβλίο και κατά τύχη έπεσα σε αυτό και οπωσδήποτε πιστευω αξίζει να του ρίξετε μια ματιά.

     

    http://15nipgal.blogspot.gr/2014/10/blog-post_7.html

    είναι το μπλογκ του νηπιαγωγείου γαλατσίου, όπου με αφορμή ένα βιβλίο του Todd Parr (είναι φανταστικός) έκαναν αφιερωμα στην διαφορετικότητα

    έχει ωραίες φωτό με τις ζωγραφιές των παιδιών από τις οποίες δεν ξέρω κατά πόσο πραγματικά μπήκαν εις βάθος και σε ποιά θέματα της διαφορετικότητας,

    αλλά σαφέστατα τους δίνει μια βάση από την οποία μπορεί μετά να συνεχίσει κανείς να κάνει και άλλα project.

     

    και όσο μεγαλύτερα παιδιά τόσο πιο μεγάλη ανάλυση.

    πχ, διαφορετικότητα στο απο που προερχόμαστε, σε τι αξίες πιστεύουμε, εάν είμαστε θρησκευόμενοι, τι γνώμες έχουμε.

    Σεβόμαστε την διαφορετικότητα..? Πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτήν και να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε με τα δεδομένα αυτά?

     

    Το θέμα ανήκει και στα θέματα της διαπαιδαγώγησης, ή και στην ενότητα με τους συλλογους ή μπλόγκ σχολείων/νηπιαγωγείων, αλλά αυτό που το διαχωρίζει είναι ότι έχει να κάνει με το πολύ σημαντικό θέμα που καλούνται να αντιμετωπίσουν και σε πολλά σχολεία στην Ελλάδα, πέραν της διαφορετικότητας στην υγεία/αμεα ή εξωτερικού παρουσιαστικού, ταυτότητας φύλου, ή προτιμήσεων...: το θέμα της διαφορετικής κουλτούρας, θρησκείας των μεταναστών/προσφύγων.

     

    Αυτό που θεωρώ όμως εξαιρετικά σημαντικό, είναι τέτοια θέματα να έχουν συνέχεια με προτζεκτ όπως:

    Τι μπορούμε να κάνουμε στην πράξη για να

    - εμποδίζουμε τα διαφορετικά άτομα να αποκλείονται (από την καθημερινότητα, από εκδηλώσεις) και αντίθετα να τα εντάσσουμε ....

     

    να μην μένουν δηλαδή στο θεωρητικό, αλλά να προχωρούν στο πρακτικό .

    Τι είναι καλό να πεις? τι είναι καλό να κάνεις? αλλά και τι δεν είναι καλό να κάνεις?

    Στις ΗΠΑ πχ υπάρχουν πολύ σαφείς κανόνες που τα παιδιά μαθαίνουν από πολύ νωρίς.

    το πιο απλό παράδειγμα σε σχέση με την καταγωγή - Δεν μπορείς πχ στις απόκριες να ντυθείς "μαύρος" ή "ινδιάνος" γιατί δεν θεωρείται κοστούμι ή "χαρακτήρας" αλλά είναι ταυτότητα.

    Αντίστοιχα και κινέζος.

    Φανταστείτε κάποιο παιδί στο εξωτερικό για αστείο να ντυνόταν Τσολιάς για αποκριάτικο κοστούμι. (δεν εννοώ Έλληνας να φορέσει φορεσιά για να γιορτάσει την καταγωγή του, προφανώς).

    σαφέστατα τώρα σας έβαλα προβληματισμούς για τα επόμενά σας αποκριάτικα κοστούμια, τελος παντων.

    δεν ήταν αυτός ο σκοπός, αλλά καταλαβαίνετε περίπου τι θέλω να πω νομίζω.... όπως και το ότι τα παιδιά βλέπουν τα πάντα μέσα από ένα αστείο και χαρούμενο φίλτρο, ενώ στην πραγματικότητα στην ζωή η διαφορετικότητα για όσους την ζούν, είναι κάτι καθόλου αστείο.

     

    δεν είναι εύκολο να το μεταδώσεις αυτό στα παιδιά ή να κατανοήσουν την σοβαρότητα που μπορεί να έχει ένα αστείο. ...

     

    είναι μεγάλο στοίχημα.


    ...έγινα επιτέλους και εγώ μια parentholic ... 

    (If You Wanna Make The World A Better Place)

    Take A Look At Yourself And Then Make A Change

    R.I.P. Michael Jackson.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Διαφημίσεις


    έχω εντυπωσιαστεί πολύ θετικά!! Συγχαρητήρια στη δασκάλα-νηπιαγωγό, η ιδέα της ήταν εξαιρετική!! ;)

    Στην εποχή μας, το θέμα ''διαφορετικότητα'' έχει αποκτήσει μεγάλες διαστάσεις.. συνήθως επικεντρωνόμαστε στην πολιτισμική διαφορετικότητα και στη διαφορετικότητα ταυτότητας φύλου/επιλογών, όμως το θέμα δεν περιορίζεται μόνο σε αυτά....υπάρχει διαφορετικότητα όσον αφορά στη θρησκεία, στη σωματική διάπλαση/υγεία, στην οικογένεια και τα μέλη της οικογένειας. Είναι σημαντικό να περάσουμε στα παιδιά το μήνυμα ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε το διαφορετικό, ακόμη κι αν δεν είμαστε τόσο εξοικειωμένοι μ΄αυτό! Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όλα τα παιδιά υποχρεωούνται να κάνουν παρέα με όλα τα παιδάκια για να μη θεωρηθεί ότι κάνουν διακρίσεις και αντιμετωπίζουν ρατσιστικά κάποια παιδάκια των οποίων το μοντέλο οικογενειας, η πολιτισμική ταυτότητα, η καταγωγή δεν ταιριάζουν με τ δικό μας! Αρκεί να τους περάσουμε με όμορφο τρόπο το μήνυμα ότι δεν απορρίπτουμε κανένα a priori!

     

    Κάτι τέτοιο έκανε και η νηπιαγωγός στο σχολείο της κόρης μου -έπειτα, βέβαια, από κάποια κρούσματα κοροιδιών που πλήγωσαν κάποια παιδάκια :( - και μπορώ να πω ότι η κόρη μου, ένα από τα παιδάκια που '''''στοχοποιήθηκαν'''' -σε εισαγωγικά η λέξη γιατί, φυσικά, δεν ήταν κάτι το τόσο έντονο- βοηθήθηκαν αρκετά, όπως και τα υπόλοιπα!!


    LRaHp2.pngHw9ip2.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Εγγραφείτε ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο θα χρειαστεί να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Είναι δωρεάν.

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Κάντε εγγραφή να συμμετάσχετε στις συζητήσεις - είναι εύκολη και γρήγορη!

    Δημιουργήστε νέα εγγραφή

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη έναν λογαριασμό χρήστη; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα