Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Τι "μαθήματα" στα πρωτάκια ?


ligeri

Recommended Posts

gavrias και resident,ελπίζω να έχετε δίκιο και να τα βλέπω εγώ λάθος τα πράγματα...πραγματικά το ελπίζω.

 

μωρέ δεν θα ήθελα να τα τρελάνουν τα παιδιά,αλλά κάτι σαν κι αυτό της rike θα μου άρεσε...εμάς ούτε τόσο...

 

τέλοσπάντων θα δούμε :roll:

Εμείς πάμε δευτέρα :-)

Η κάθε δασκάλα έχει το δικό της τρόπο να δουλέψει και εντελώς διαφορετικά παιδιά από μια άλλη.Σκεφτείτε ότι δεν έιναι μιά τάξη μόνο με το δικό μας παιδί.Και ότι μια τάξη δεν αποτελέιται μόνο απο παιδιά που ξέρουν ήδη να γράφουν και να :cool: διαβάζουν.

 

Χθες περιμένοντας τον μεγάλο μου να σχολάσει από το ολοήμερο, άκουσα τον εξής διάλογο μεταξύ καθαρίστριας και μίας μανούλας:

Καθαρίστρια: μήπως καποια απο εσάς είναι η μαμά της .... τάδε

Μαμά: Ναι εγώ είμαι

Καθ.: Βρε κορίτσι μου... το παιδί σου δεν καταλαβαίνει καθόλου ελληνικά??

Μαμά: όχι. τώρα την έφερα από την ... (δεν λέω την χώρα για να μην παρεξηγηθώ)

 

Είπατε κάτι???

Αν δεν υπάρχει ομοιογένεια στο κάθε τμήμα, πώς θα δουλέψει η δασκάλα τα παιδιά??? Πρέπει να υπάρχει ομοιογένεια στο τμήμα, και μεχρι να επιτευχθεί αυτό, αυτά που ήδη ξέρουν να γράφουν (ή έστω καταλαβαίνουν ΕΛΛΗΝΙΚΑ!) θα περιμένουν τα υπόλοιπα...

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 174
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

λοιπον,απολογισμος της πρωτης εβδομαδας : συλλαβες α-πα-πι,δυο φυλλαδια με μαθηματικες εννοιες(πανω,κατω,μεσα,εξω,σχηματα),7 φυλλαδια με γραμμουλες,γραμματα,συλλαβες,λεξεις.Επισης εκαναν στο τετραδιο δυο-τρεις σελιδες με συλλαβες και σχεδιακι απο πανω.Απο το βιβλιο των μαθηματικων και της μελετης δεν εκαναν τιποτα.Και προς το παρον εχουν παρει εξι βιβλια μονο(βιβλιο και τετραδιο για γλωσσα,μαθηματικα και μελετη).Που ειναι τα 14 που γραψατε πιο πριν;τι αλλο εχουν να παιρνουν;

Link to comment
Share on other sites

λοιπον,απολογισμος της πρωτης εβδομαδας : συλλαβες α-πα-πι,δυο φυλλαδια με μαθηματικες εννοιες(πανω,κατω,μεσα,εξω,σχηματα),7 φυλλαδια με γραμμουλες,γραμματα,συλλαβες,λεξεις.Επισης εκαναν στο τετραδιο δυο-τρεις σελιδες με συλλαβες και σχεδιακι απο πανω.Απο το βιβλιο των μαθηματικων και της μελετης δεν εκαναν τιποτα.Και προς το παρον εχουν παρει εξι βιβλια μονο(βιβλιο και τετραδιο για γλωσσα,μαθηματικα και μελετη).Που ειναι τα 14 που γραψατε πιο πριν;τι αλλο εχουν να παιρνουν;

μαθηματικα α',β',γ' και δ'

,εικαστικα,

καρτελες αναγνωσης,

αγγλικα,

γλωσσα,

μελετη περιβαλοντος,

Ανθολογιο,

φυσικη αγωγη

,εικονογραφημενο λεξικο.

Link to comment
Share on other sites

Εμείς έχουμε 10 βιβλία. Θα πάρουμε και αγγλικά στο δημόσιο; Από γράμματα έχουμε κάνει τις γραμμούλες, ίσιες, πλάγιες, γιώτα κανονικό και ανάποδο, τ και π. Μας δίνει μαζί και μια εικόνα με τμήματα που λείπουν με ανάλογο σχήμα και τη συμπληρώνουμε. Δεν έχουμε κάνει καθόλου μαθηματικά, εκτός από τα πάνω -κάτω, μπρος- πίσω που τα έκαναν στο σχολείο. Στην πρώτη ενημέρωση η δασκάλα μας είπε ότι 2-3 παιδιά ξέρουν ήδη να διαβάζουν(ανάμεσά τους και η δικιά μου, που επίσης έχει πάρει άριστα και στις πέντε εργασίες στο σχολείο και στο σπίτι ΚΟΥΚΟΥΒΑΟΥ!), αλλά υπάρχουν και παιδάκια που δεν έχουν το όνομά τους στις ετικέτες, δε βρίσκουν τα τετράδιά τους και οι μαμάδες δεν καταλαβαίνουν που πρέπει να κολλήσουν τη φωτοτυπία και τι να κάνουν, πράγμα που σημαίνει ότι και αυτές αδυνατούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους. Θα δούμε στην πορεία πώς θα προχωρήσουμε. Πάντως αν δω ότι μένουμε πίσω θα κοιτάξω να τη δουλέψω μόνη μου στο σπίτι, γιατί έτσι κι αλλιώς έχει προχωρήσει από μόνη της αρκετά. Διαβάζει το αναγνωστικό μόνη της, αν και δεν την ενθαρρύνω γιατί θα βαρεθεί πολύ γρήγηρα αν συνεχίσει έτσι.

.png.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ακουω πολυ συχνα πως καποια παιδακια διαβαζουν μονα τους και απορω :roll:

Δηλαδη πως εμαθαν μονα τους να διαβαζουν?μονο με την αναγνωριση των γραμματων που εμαθαν στο νηπιαγωγειο(οπως οριζει το υπουργειο)?

Το διαβασμα απο την αναγνωριση αυτη απεχει αρκετα.Θελει κοπο και χρονο απο ενα παιδακι για να το αντιληφθει.

εχω την εντυπωση πως καποιοι γονεις και καποιοι δασκαλοι κοπιασαν και "ετρεξαν"τα παιδια τους λιγο πιο γρηγορα απο οσο επρεπε.

Αν ειναι φιλοι μου,στο νηπιαγωγειο να κανουν στα παιδια μας τα μαθηματα της πρωτης δημοτικου(γραφη,αναγνωση και πρωτες μαθηματικες εννοιες)ή να κανουμε"μαθημα "αντι να χτιζουμε καστρακια στην αμμο με τα παιδια μας το καλοκαιρι,τοτε στην πρωτη να κανουμε τα μαθηματα της δευτερας κ.ο.κ.και τσακα τσακα παμε στο γυμανασιο....

Αλλωστε ηδη γινεται κουβεντα απο πολλους ειδικους και το κρατος να καταργηθει η εκτη δημοτικου.

Συμφερει αλλωστε τους παντες.Περισσοτερα παιδια στα υπαρχοντα σχολεια,(μια αιθουσα περισσοτερη :wink: ),λιγοτερα βιβλια(οικονομια)κανενας λογος για νεα κτηρια.

Τα παιδια μας ομως,ποτε θα ξαναγινουν παιδια?ποτε θα ξαναπαιξουν?ποτε θα εχουν ελευθερο χρονο?,ποτε θα ζησουν την πραγματικη ηλικια και δεν θα ειναι σαν μικροι ενηλικες?Γιατι πρεπει να μαθουν οσο περισσοτερα σε λιγοτερο χρονο?ΓΙΑΤΙ?

christiki μου 1000 συγγνωμη για το ξεσπασμα μουμετα το δικο σου ποστ,φυσικα και δεν εχω τιποτα μαζι σου(γιατι να εχω αλλωστε)απλα με εχει τρομαξει ολο αυτο που γινεται και προσπαθουν να μας περασουν σαν καλο στην "πλατη"των παιδιων μας για τα συμφεροντα αλλων.Και εμεις νομιζουμε πως ετσι κανουμε καλο στα παιδια μας :(

Ειναι οπως τα αθληματα η ξενες γλωσσες οι εξωσχολικες και εσωσχολικες δραστηριοτητες που τρεχουμε με αγωνια να γραψουμε τα παιδια μας,με την ψευδαισθηση πως κανουμε ο,τι μπορουμε για το καλο τους,το σωμα τους,την νοηση τους κ.λ.π.ενω απλα "κλεβουμε" την παιδικοτητα τους και τον ελευθερο χρονο τους για απλο καθημερινο παιχνιδι.Αυτο που κανουν στη πλατεια,στην αυλη,στο πατωμα του σπιτιου μας με τα τρενα και τις κουκλες τους.Τα κουραζουμε,τα γεμιζουμε αγχος.Γιατι?

Ενας παιδοκαρδιολογος ειπε πως τα οργανισμος του παιδιου, και η καρδουλα του δεν εχει ολοκρηρωθει μεχρι την ηλικια των 6.ΠΟσοι απο εμας ομως δεν εχουμε γραψει τα παιδια μας σε αθληματα και χορο πριν απο την ηλικια αυτη, χωρις ουσιαστικα να γνωριζουμε αν το παιδι εχει καποιο προβλημα?Γιάυτον τον λογο υπαρχει και η σελιδαστο βιβλ.υγειας του παιδιου, που αναφερει ολες τις εξετασεις απο παιδοκαρδιολογο,παιδιατρο,οφθαλμιατρο,κ.λ.π.οταν το παιδι ειναι 6 χρονων!!!!

Γιατι τεχουμε?Γιατι???

Συγγνωμη αν σας κουρασα....ειλικρινα θελω μονο να χαλαρωσουμε μικροι-μεγαλοι...δεν θελω να κρινω κανεναν.Ολοι αλλωστε για το καλο τους προσπαθουμε.

Link to comment
Share on other sites

Δε μπορεί το παιδί να μάθει να διαβάζει ΜΟΝΟ του.

Προφανώς πρέπει κάποιος να ασχοληθεί μαζί του. Από την άλλη όμως δε θέλει δα και τόσο κόπο και χρόνο... απλά σε κάποια παιδάκι το "κλικ" στο μυαλουδάκι τους για να αντιληφθούν τη διαδικασία του διαβάσματος γίνεται πιο νωρίς και χωρίς πολύ κόπο μαθαίνουν.

 

Προφάνως πρέπει να έχουν παραστάσεις και εμπειρίες και κάποιος να τους το δείξει. Αλλά από προσωπική εμπειρία λέω ότι δεν χρειάζεται φοβερός κόπος και χρόνος... είναι όπως το λέω το "κλικ" και παίρνουν φόρα εκεί που δεν το περιμένεις.

 

Δε θεωρώ ότι η μικρή μου που ξέρει να διαβάζει κουράστηκε ή έχασε πολύ χρόνο. Όταν πάει σχολείο από μωρό και κάνει συνεχώς τα ίδια.. ήρθε σε επαφή με ζωγραφική με τα υλικά τις πλαστελίνες τα puzzls παιχνίδια με γράμματα και αριθμούς, παραμύθια βιβλία... και εντελώς αβίαστα ζητούσε κάτι παραπάνω.. δε μπορούσα να μην της το δώσω.

 

Δε θεωρώ ότι έχασε καμία παιδικότητα που ασχολήθηκα μαζί της.. με κάποιο παραμύθι ή βιβλίο προσχολικής ηλικίας.. χαλαρά κάποια απογεύματα.. όταν το ζητούσε. Ίσα ίσα που δεν της στέρησα κάτι που μου ζήτησε... και της αφιέρωσα λίγο από το χρόνο μου αντί να την αφήσω να βλέπει DVD. Προφανώς δεν τη στίμωξα να της μάθω να διαβάζει αντί να πάει παιδική χαρά.... ή να παίξει με τις κούκλες της.

 

Προφανώς και η προσαρμογή στην τάξη είναι πιο εύκολη γιατί εκτός από την αλλαγή περιβάλλοντος τα νέα παιδιά δασκάλα που έχει έτσι κι αλλιώς να αντιμετωπίσει τα πρώτα μαθήματα της έρχονται αρκετά εύκολα. Κακό είναι?

Ίσια ίσια που έχει πολύ ελεύθερο χρόνο αφού εύκολα κάνει ότι τους βάζουν ενώ αν δεν είχε γίνει μια προεργασία ξαφνικά και απότομα θα ήθελε ώωωρες για να κάνει ένα φυλλάδιο.

 

Κι όταν λέμε ότι ένα παιδί διαβάζει... δε σημαίνει ότι το βάλαμε κάτω ώρες ολόκληρες και το πιέσαμε με το ζόρι να μάθει. Απλά το φέραμε σε επαφή αρκετά νωρίς μέσα από παιχνίδια και αφού ενδιαφέρθηκε ρώτηση είχε την περιέργεια... έμαθε να διαβάζει.

 

Όπως δε θεωρώ και κακό που πήγε κολυμβητήριο και έμαθε μπάνιο και το έκανε με πολύ χαρά.... και λαχτάρα. Όπως και δε θεωρώ κακό που πάει χορό γιατί μόνη της το ζήτησε και εκεί έκανε καινούριες φίλες και είναι μέσα στη χαρά κάθε φορά που ετοιμαζόμαστε να πάμε ξεδίνει και μετράει μέρες για την επόμενη φορά.

 

 

Προφανώς και δε χρειάζεται πίεση κάθε παιδί θέλει τον τρόπο του και το χρόνο του, αλλά δεν είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα... μια χαρά χαλαροί είμαστε και χαιρόμαστε που τα παιδιά μας είναι έτοιμα για το σχολείο. Το παιδί από τη φύση του θέλει να μάθει... αρκεί να έχει παραστάσεις ώστε να ζητήσει το κάτι παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

καλημερα :D

Οταν εγραψα τα παραπανω δεν εννοουσα φυσικα τα παιδακια που προτιμουν το παιχνιδι με τα γραμματα απο το παιχνιδι με τα κουζινικα και τις κουκλες.Ουτε για αυτα που βιαζονται να μαθουν.

Ουτε ακομα,και αυτα που θελουν να γεμισουν τον ελευθερο χρονο τους με αθλητικες δραστηριοτητες απο τοσο νωρις.

Αυτα τα παιδια οπως λες θελουν και το κανουν, δεν τα πιεζει κανεις.

Ισως εγω να τα επειθα να μην το κανουν :roll:

Για παραδειγμα ο Αλεξανδρος μου ,θελει να αρχισει ποδοσφαιρο,εαν ομως δεν κανει πρωτα ολες τις απαραιτητες εξετασεις (και ιδιαιτερα τις καρδιολογικες)και δεν φτασει το σωμα του στην ηλικια των 6 χρονων ωστε να μπορει να ελεγχθει ιατρικα τοτε ΔΕΝ θα τον γραψω στο ποδοσφαιρο,και ας το ζηταει.

Δεν μπορω να πιστεψω ως θα αφησω την επιλογη στο παιδι γιατι ειναι δικη μου ευθυνη.Το παιδι δεν μπορει να ξερει και δεν πρεπει να ξερει,γι'αυτο ειμαστε οι γονεις τους.

Και τι θα παθει αν αρχισει μετα τα 6?

Και αν τον ετοιμασω για να του ερθουν πιο ευκολα στην πρωτη,να το κανω και στην δευτερα κ.ο.κ.Τοτε γιατι τα στελνουμε σχολειο?

Οπως θα του κανει ευκολα"κλικ" την εποχη που θα του το μαθω εγω στο σπιτι λιγο πριν παει σχολειο ,ετσι θα του κανει και οταν θα παει,γιατι πριν ειναι πιο ευκολο και μετα θα κανει ωωωωρες για ενα φυλλαδιο?

Οσο για την ευκαιρια για νεους φιλους νομιζω δεν τους κανει την ωρα του μαθηματος ετσι δεν ειναι? :D Πριν το μαθημα και μετα απο αυτο.Αν ελειπε και το μαθημα ισως επαιζαν ολες μαζι τις μπαλαρινες :lol: ,και μετα απο λιγο τις νεραιδες, και μετα τις μαμαδες και μετα εριχναν και ενα τσακωμο,και μετα θα γινοντουσαν παλι φιλες και θα ετρωγαν ποπ-κορν ισως βλεποντας και dvd την μικρη γοργονα,που θα επαιζαν μετα απο λιγο(εδω κολλαει και ενας ακομα τσακωμος για το ποια θα κανει την Αριελ :lol: )

Αλλωστε θα εχουν πολυ χρονο στην διθεση τους :wink:

Link to comment
Share on other sites

Το παιχνίδι δεν τελειώνει ποτέ....

Υπάρχουν παιχνίδια με ψυχαγωγικό εκπαιδευτικό και αθλητικό χαρακτήρα και μπορούν να τα συνδυάσουν όλα. Δε νομίζω ότι το να παίζουν ΜΟΝΟ με ένα είδος παιχνιδιού τους κάνει το ίδιο καλό από το να ανοίγουν τους ορίζοντες τους με διαφορετικά. Υπάρχει ώρα και για κούκλες κουζινικά φαντασία τουβλάκια και για αθλητισμό είτε αυτό είναι παιδική χαρά είτε χορός με δασκάλα.. και για εκπαιδευτικά παιχνίδια, και για ζωγραφιή πλαστελίνες κλπ.

 

Όταν το μάθημα ΕΙΝΑΙ παιχνίδι κάνει και φίλους.

 

Όσο για τις ιατρικές εξετάσεις πάντα υπάρχει έλεγχος από γιατρό πριν τη συμμετοχή σε δραστηριότητα και πάντα οι δραστηριότητες απευθύνονται εδώ και χρόοονια σε συγκεκριμένες ηλικίες.

 

Το κολυμβητήριο μπορεί να αρχίσει από μηνών ο χορός από 3-4.. το ποδόσφαιρο από τα 5-6 κλπ. Αν μου ζητούσε να πάει σε κάποια δραστηριότητα που απευθύνεται ΜΟΝΟ σε μεγάλες ηλικίες θα έλεγα όχι.

Κάθε δραστηριότητα απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένες ηλικίες και το "μάθημα" είναι προσαρμοσμένο για αυτές. Με όσους γιατρούς το έχω συζητήσει δε μου έχουν πει το αντίθετο. Δεν πάμε δα και για πρωταθλητισμό για να παίζουν πάνε... και να κάνουν κάτι που τους ευχαριστεί. Προφανώς η επιλογή της δασκάλας... χορού κολυμβητηρίου κλπ κλπ θα είναι κατάλληλη για την ηλικία ώστε το μάθημα να ΕΙΝΑΙ παιχνίδι.

 

Όσο για το "κλικ" που λέω εννοώ ότι θα γίνει πολύ πιο εύκολα και χωρίς κόπο όταν κάποια πράγματα τα ακούνε στο παιχνίδι, στη μαγειρική, στη ζωγραφική, στα παραμύθια χαλαρά και τα βλέπουν στην καθημερινότητα τους και έχουν παραστάσεις (γιατί η επανάληψη είναι μητέρα της μάθησης) παρά με το καλημέρα σας.. από τη δασκάλα να τα ακούσουν πρώτη φορά.

Είναι προφανές.

Δε μιλάω να πιάσει η μάνα το παιδί να του κάνει μάθημα για την πρώτη ή τη δευτέρα δημοτικού. Μιλάω για γενική παιδεία και καθημερινή ενασχόληση με διάφορα θέματα... που σαν αποτέλεσμα έχουν να γίνει εύκολα το "κλικ" χωρίς καν να έχουν καταλάβει τι και πως.

 

Ένα απλό παράδειγμα.. είναι ότι ένα παιδί που σαν παραμύθι έχει ακούσει τη μυθολογία... θεωρώ αυτονόητο ότι θα τα μάθει πιο εύκολα όταν έρθει η ώρα της Ιστορίας.

 

Προφανώς κάθε γονιός επιλέγει ότι θεωρεί καλύτερο για το παιδί του. Στόχος μου είναι να τους δίνω παραστάσεις και να μην εμποδίζω τη μάθηση. Αν εσύ επιλέγεις και πιστεύεις κάτι διαφορετικό δε χρειάζεται τέτοια επίθεση!

Link to comment
Share on other sites

Δεν εκανα επιθεση!!!Μια προταση εκανα....να το δουμε λιγο διαφορετικα το ολο θεμα.

Να, διαβαζα το παρακατω που με βρισκει απολυτα συμφωνη ,και ειπα την γνωμη μου.

http://www.vita.gr/html/ent/046/ent.2046.asp

Ας ειναι ομως....

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Μα σε αυτές τις ηλικίες το μάθημα ΠΡΕΠΕΙ να είναι παιχνίδι.

Στις μέρες που δύσκολα βρίσκομαστε με γνωστούς και φίλους να παίξουν με παρέα τα παιδιά μας ειδικά τις καθημερινές, από το να είναι μόνα σπίτι πάνε σε μια δραστηριότητα... να συναναστραφούν με άλλα παιδιά και το βλέπουν σαν παιχνίδι. Δε λές να πάνε εάν δεν το θέλουν. Αν το ευχαριστιούνται όμως γιατί όχι?

 

Δεν είπε κανείς να τους στερήσει το παιχίδι.

Link to comment
Share on other sites

Δεν εκανα επιθεση!!!Μια προταση εκανα....να το δουμε λιγο διαφορετικα το ολο θεμα.

Να, διαβαζα το παρακατω που με βρισκει απολυτα συμφωνη ,και ειπα την γνωμη μου.

http://www.vita.gr/html/ent/046/ent.2046.asp

Ας ειναι ομως....

Γιαπηδες junior!ετσι ακριβως τεινουν να γινουν τα παιδακια πλεον.
Link to comment
Share on other sites

σχετικα με τις εξετασεις που απαιτουνται πριν το παιδι αρχισε ενα αθλημα:γιατι δεν τις κανουν ολοι;υπαρχουν γονεις που το αγνοουν ή απλα το αμελουν;δεν ξερω τι συμβαινει.Εμεις εδω και τρια χρονια κανουμε εξεταση στον παιδιατρο,οφθαλμιατρο,καρδιολογο.Μας τις ζητησαν τις δυο χρονιες του νηπιου και πριν το δημοτικο(δημοσια σχολεια παντα).Ο παιδιατρος μονος του μας ειπε οτι δεν μπορει να υπογραψει οτι εκανε εξεταση στα ματια και την καρδια και να παμε στις αναλογες ειδικοτητες.οπως κι εγινε τελικα.Δεν τα ζητανε αυτα απο ολους τους γονεις; για το θεμα του χρονου και δραστηριοτητων:περυσι ο γιος μου ηταν 5,5(μεγαλα νηπια) και πηγαιναμε κολυμβητηριο αμεσως μετα το ολοημερο.Φετος που ειναι παλι ολοημερο δημοτικο και σχολαει 16.15 δεν ξερω αν θα ξαναπαμε.Περιμενω λιγο να δω πως θα παει με το σχολειο κι ισως ξαναπαμε κολυμβητηριο για 2-3 φορες τη βδομαδα.Οταν αργοτερα ξεκινησει αγγλικα(σκεφτομαι στη δ δημοτικου) μαλλον με το διαβασμα του σχολειου δε θα εχει χρονο για τιποτε αλλο.Ακουω βεβαια απο αλλους γονεις οτι τρεχουν ολημερις τα παιδια τους σε δραστηριοτητες αλλα -τωρα τουλαχιστον- μου φαινεται εξοντωτικο.Οσο για το θεμα του διαβασματος που αναφερθηκε,ο γιος μου ηδη απο 5,5 χρ ηξερε να διαβαζει.Διαβαζει ακομα και παραμυθακια στην αδερφη του και βιβλια για μεγαλυτερα παιδια.Ειναι κατι ομως που συνεβη απο μονο του,δεν ασχοληθηκα καθολου μ'αυτο.Ωστοσο ειναι παιδι που θελει διαρκως να μαθαινει και φροντιζω να τον βοηθαω σ'αυτο.Παντα παιρναμε παραμυθια και τα διαβαζαμε μαζι,παει παιδικο απο 16 μ,οταν ηταν 3,5 χρ τον ειχαν με παιδακια νηπιακης ηλικιας και αρχισε σιγα σιγα να διαβαζει.Δυσκολευτηκε λιγο με τα ει-οι-αι κλπ ,του τα εξηγησα και τωρα πια διαβαζει κανονικα

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα Νινέτα μου σε όσα ανέφερες. Εγώ έχω προσωπικό παράδειγμα από τον γιό μου και στις δύο περιπτώσεις. Και στο διάβασμα και στο ποδόσφαιρο.

Τώρα είναι έξη χρονών. Πρίν περίπου ένα χρόνο, άρχισε να δείχνει ενδιαφέρον στα γράμματα. Έβλεπε ένα γράμμα και με ρωτούσε ποιό ειναι. Περισσότερο ξεκίνησε όλο αυτό, βλέποντας τις ποδοσφαιρικές ομάδες που ήταν γραμμένες κάπου. Προσπαθούσε να ξεχωρίσει τα ονόματα τους και έτσι με ρωτούσε. Σιγά σιγά, με ρωτούσε ένα ένα τα γράμματα, ακόμα και την ορθογραφία των λέξεων και μόνος του άρχισε να τα δένει σε συλλαβές. Πέρυσι η δασκάλα του νηπιαγωγείου, με πρότρεψε μέσα από το παιχνίδι, να του μάθω να αναγνωρίζει κάποια γράμματα και κάποιους αριθμούς. Τότε, δεν έγραφε ακόμη. Μας είπε μάλιστα ότι είναι καλό να γίνει σαν μια ελαφριά προετοιμασία για την πρώτη τάξη. Κάθισα μαζί του λίγο, σκεπτόμενη ότι καλό είναι να το κάνω, αφού είναι σαν μια μικρή προετοιμασία, αλλά μετά κατάλαβα ότι δεν υπάρχει και ιδιαίτερος λόγος να κάθομαι από πάνω του, μια που ούτως ή άλλως θα το κάναμε του χρόνου. Από μόνος του, όμως, με ρωτούσε για τις ταμπέλες, τα γράμματα στα λεωφορεία, στις μπλούζες μας. Έτσι, όπως ανέφερα και παραπάνω, έμαθε να τα δένει και κατ'επέκταση να τα διαβάζει. Καθόταν μόνος του και έγραφε γράμματα, για να καταφέρει να γράψει μια ομάδα ή οτιδήποτε άλλο. Πιο πολύ πιστεύω ότι το ποδόσφαιρο, του δημιουργησε αυτή την επιθυμία.

Ετσι, φέτος, ξέρει και να γράφει και να διαβάζει. Δεν φαίνεται βαριεστημένος, που αυτά που κάνουν είναι απλά, όταν ο ίδιος ξέρει να γράψει μια πιο σύνθετη λέξη, ίσα ίσα που του αρέσει. Η αλήθεια, είναι όμως ότι αυτό το φοβόμουν. Βέβαια, δεν τα γράφει τέλεια, οπότε τώρα επικεντρώνεται στο να δουλέψει καλύτερα με το μολύβι και να τα κάνει πιο στρόγγυλα, πιο σωστά τα μπαστουνάκια και ότι άλλο χρειάζεται.

Πάντως, το σωστό είναι να μην τα πιέζουμε. Προετοιμασίες δεν χρειάζονται, γι'αυτό είναι η πρώτη τάξη. Τώρα βέβαια αν ενα παιδί θέλει από μόνο του, τότε κι ο γονιός αναγκαστικά, του λύνει τις απορίες και απαντάει σε ότι το παιδί ρωτήσει.

Όσο για το ποδόσφαιρο κι εμείς προτιμήσαμε να μην τον στείλουμε ακόμα. Έχουμε φίλους, που παίζουνε ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο σε τοπικές ομάδες και μας είπαν ότι καλύτερα θα είναι να περιμένουμε κανέναν χρόνο, εφόσον το παιδί δεν το ζητάει επίμονα. Οι τραυματισμοί στο ποδόσφαιρο, που είναι πιο βίαιο άθλημα, είναι πιο επίπονοι στις μικρότερες ηλικίες. Πέρυσι που τον πήγα δοκιμαστικά,μόνο για μια φορά έτρεχε σε όποια κατεύθυνση του ερχόταν!!!!!!! :lol::lol::lol: Αμφιβάλλω, αν είχε αφομοιώσει ποίά παιδιά ανήκαν στην ομάδα του, και ποιό ήταν το τέρμα που έπρεπε να σουτάρει!!!!! :lol::lol::lol: Τον έβλεπα που έτρεχε και κυνηγούσε την μπάλα και γελούσα γιατί είχα καταλάβει ότι δεν ήξερε προς τα πού ακριβώς έπρεπε να πάει!!!!Προς το παρόν είπαμε για κολυμβητήριο, όπως πήγαινε και από τον Μάιο. Πειρμένουμε να ανοιξει το κλειστό, γιατί στην πόλη μας λειτουργεί μόνο το ανοιχτό, προς το παρόν.

Αν θέλει από του χρόνου, μπορεί φυσικά να πάει και ποδόσφαιρο. Όσο για φέτος, φαίνεται πως του αρκεί να παίζει ποδοσφαιράκι στο σπίτι!!!

Συμπερασματικά, καλό είναι να μην προτρέχουμε εμείς οι γονείς και πάνω από όλα να μην αγχωνόμαστε. Όλα θα προλάβουν να τα κάνουν τα παιδάκια μας. Μην ξεχνάμε ότι ακόμα και ο ελεύθερος ανέμελος χρόνος, είναι μεγάλο συν στην ηλικία τους. Πότε θα μπορέσουν να τον ξαναέχουν;;; :wink:

n3kPp3.png

zewgp3.png

Link to comment
Share on other sites

Νινέττα μου σχετικά με τα παιδιά που τα "τρέχουν" οι γονείς και διαβάζουν νωρίτερα θα διαφωνήσω.

 

Η Αναστασία άρχισε να διαβάζει μόνη της πέρσι τέλη Οκτωβρίου (κλείνοντας τα 5). Το γεγονός αυτό μάλλον δεν αποτέλεσμα του σχολείου, αφού πήγαινε με το ζόρι 1,5 μήνα νηπιαγωγείο. Ακόμα δεν ήξερε όλα τα γράμματα και άρχισε σε άσχετες φάσεις πχ στη στάση να με ρωτάει για ένα γράμμα πως το λένε και μετά μου διάβαζε την υπόλοιπη λέξη.

 

Εγώ πάλι, παρόλο που η δασκάλα του σχολείου είχε αντίθετη άποψη, δεν ασχολιόμουν καθόλου με τα του σχολείου το απόγευμα γιατί λόγω μικρότερου παιδιού δεν υπάρχει τέτοια πολυτέλεια. Άσε που όταν υπάρχει χρόνος να κάνουμε κάτι προσπαθώ ν' απασχολήσω και τα 2 παιδιά μου για να μην υπάρχουν αντιζηλίες. Και στο λέει κάποια, που όπως σου έχω πει, το μέλημα μου είναι εκδρομές χειμώνα - καλοκαίρι, ποδήλατα, παιχνίδια με παιδάκια...

 

Μπορεί να παίζει ρόλο που πήγε παιδικό από 2 χρονών; Ή ότι όντας παιδί πολύ πρόωρο (εάν γεννιόταν κανονικά θα πήγαινε σχολείο την επόμενη χρονιά) τους 18 πρώτους μήνες ασχολήθηκα τρελά μαζί της; Μετά κατάλαβα ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, έμεινα και έγκυος και την άφησα στην ησυχία της. Την παραμέλησα προς αυτήν την κατεύθυνση θα ήταν η σωστότερη λέξη. Γιατί μετά πήξαμε στα πρακτικά-καθημερινά θέματα. Από βιβλιοφάγος που ήταν, δεν προλάβαινα για κανα χρόνο ούτε παραμύθι καληνύχτας να της πω.

 

Θεωρώ απλώς ότι σε κάποια παιδιά βγαίνει πιο αυθόρμητα, χωρίς προσπάθεια. Ούτως ή άλλως τα παιδιά σε 1-2 μήνες στο σχολείο φθάνουν στο ίδιο επίπεδο. Η μόνη διαφορά είναι ίσως αυτές τις πρώτες μέρες ασχολούμαστε πιο πολύ ίσως με την καλλιγραφία, για να έχει ένα ενδιαφέρον βελτίωσης, παρά με την ουσία.

 

Τώρα ότι τα παιδιά ζορίζονται από τις τόσες πολλές ώρες παρακολούθησης και "καθισιού" συμφωνώ. Η Αναστασία για παράδειγμα ξυπνάει 6:15 κάνει 7 ώρες μάθημα και γυρνάει σπίτι στις 3:30. Και το παράδοξο; Αντί να είναι κατάκοπη, έρχεται τρελαμένη και υπερκινητική. Τα παιδιά δεν αντέχουν ακίνητα. Και έτσι παρόλο που φέτος δεν ήθελα να πιεστεί την έγραψα και ρυθμική αγωνιστική στο σχολείο και θα ξεκινήσει από εβδομάδα. Νομίζω ότι της λείπει η σωματική δραστηριότητα.

.png,.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Αρχισαμε σημερα την αναγνωση.Τι συγκινητικο...να βλεπεις το παιδι σου να διαβαζει...

 

 

Η κορη μου ειχε εναν φιλο στον παιδικο που διαβαζε και εγραφε απο 4 χρονων και αγγλικα.Ηταν (και ειναι) φαινομενο!

Link to comment
Share on other sites

κι εμείς τα έχουμε από την αρχή ΟΛΑ (και τα 14!!!). πάμε δημόσιο.

 

Γιατί εγώ τα έβγαλα 17; Βέβαια μέτρησα και τα τεύχη εργασιών. Πρόσθεσε και τα 2 Αγγλικών σύνολο 19!!!

 

Το θετικό πάντως είναι ότι, στην ενημερωτική συνάντηση γονέων που είχαμε χτες, μόνο γλώσσα και μαθηματικά θα έχουμε να δουλέψουμε. Το άλλο καλό είναι ότι για να μην τα κουβαλάνε όλα αυτά τα βιβλία, τα έχουν αφήσει στο σχολείο, μαζί με νερομπογιές, κόλλες, ψαλίδια κ.α. και μας επιστρέφονται καθημερινά μόνο όσα πρέπει να διαβάσουμε.

.png,.png
Link to comment
Share on other sites

Τι κάνουν τα πρωτάκια μας τώρα που πέρασαν ήδη 2 εβδομάδες?

Τι τους βάζουν για το σπίτι?

Το πρωϊ που πήγα τη δικιά μου σχολείο πέτυχα απ' έξω 2-3 μαμάδες οι οποίες παραπονιόταν ότι τους βάζει πολλά. Εμένα αντίθετα δε μου φαίνονται πολλά αλλά δεν έχω μέτρο σύγκρισης και αίσθηση... γιατι η δικιά μου τα κάνει στο ολοήμερο οπότε στο σπίτι ασχολούμαστε το πολύ μισή ώρα.

Αντίθετα οι μαμάδες οι άλλες που διαβάζουν σπίτι με τα παιδιά τους μαζί λέγανε ότι θέλουν τουλάχιστον 2 ώρες για να κάνουν αυτά που τους βάζει.

Και λέω τι είχαν για σήμερα:

1) Μια σελίδα με το 3 στο τετράδιο μαθηματικών με τα κουτάκια

2) Μια σελίδα στο τετράδιο της αντιγραφής με διάφορες λέξεις σαν επανάλυψη (το, ο, τόπι, παπί, πίτα) περίπου από 3 σειρές την κάθε λέξη. Το τετράδιο αντιγραφής είναι 4χάρακο με στενές 4πλες γραμμές και πρέπει να κάνουν γράμματα ωραία σε στενές γραμμές.

3) Ένα φυλλάδιο με ασκήσεις γλώσσας που είχε ανακατεμένες τις συλλαβές για τις λέξεις πατάτα τόπι πίτα κλπ και έπρεπε να βρουν τη λέξη.

4) Ένα φυλλάδιο με ασκήσεις για το 3 (του στυλ ζωγράφισε 3 λουλουδάκια σε κάθε βάζο...)

 

Αυτά είναι πολλά λίγα η νορμάλ?

Η δικιά μου είχε κάνει τα γραπτά στο ολοήμερο (με καλά γράμματα μόνη της) και τα φυλλάδια της διάβασα την εκφώνηση και τα έκανε σπίτι. Κάναμε μια επανάλυψη τις λέξεις και ανάγωνση που είχαν στο βιβλίο της γλώσσας σύνολο στο σπίτι μισή ώρα.

 

Είναι πολλά νορμάλ ή λίγα?

Link to comment
Share on other sites

Στη συνάντηση που είχαμε την Τρίτη με τη δασκάλα δεν παραπονέθηκε κανένας. Σε καθημερινή βάση έχουνε 2 ασκήσεις από το τετράδιο εργασιών των μαθηματικών. Αντιγραφή από το μπλε τετράδιο εκδόσεις παπαδόπουλος "το τετράδιο της πρώτης μου γραφής"! Μερικές φορές έχουν και από το τετράδιο εργασιών της γλώσσας αλλά τα περισσότερα τα κάνουν στο σχολείο. Μας είπε η δασκάλα ότι περισσότερα θα τους βάζει το ΣΚ. Εγώ επειδή τον είχα προχωρήσει του έχω πάρει τα βιβλία του Πατάκη Γλώσσα, Μαθηματικά και Μελέτη Περιβάλλοντος και διαβάζουμε από εκεί όπου υπάρχει μεγαλύτερη εξάσκηση στο περιεχόμενο του βιβλίου.

Όσον αφορά για το αν είναι πολλά ή όχι πιστεύω το εξής και καθαρά από προσωπική εμπειρία. Αν ένα παιδάκι ξέρει κάποια πράγματα είναι ποιο εύκολο να ανταπεξέλθει σε αρκετές εργασίες σε σχέση με ένα άλλο που δεν έχει μάθει καλά καλά το μηχανισμό του συλλαβισμού, οπότε του φαίνονται βουνό. Το θέμα δεν είναι να γίνονται μόνο οι εργασίες αλλά να κατανοεί και το παιδί πράγματα.

Link to comment
Share on other sites

Και στη δική μας συνάντηση με τη δασκάλα την Παρασκευή δεν είπε κανείς ότι τους βάζει πολλά.

Εμένα μου φαίνονται νορμαλ... έως λίγα. Σίγουρα ένα παιδάκι που δεν ξέρει ούτε να συλλαβίζει δυσκολεύεται περισσότερο... από ένα άλλο, αλλά ειδικά αυτό το παιδάκι δεν πρέπει να εκσασκηθεί για να προχωρήσει?

Αν δεν έχει ασκήσεις και γραψίματα... πως θα τα μάθει ώστε να προχωρήσει παρακάτω?

Link to comment
Share on other sites

Και στη δική μας συνάντηση με τη δασκάλα την Παρασκευή δεν είπε κανείς ότι τους βάζει πολλά.

Εμένα μου φαίνονται νορμαλ... έως λίγα. Σίγουρα ένα παιδάκι που δεν ξέρει ούτε να συλλαβίζει δυσκολεύεται περισσότερο... από ένα άλλο, αλλά ειδικά αυτό το παιδάκι δεν πρέπει να εκσασκηθεί για να προχωρήσει?

Αν δεν έχει ασκήσεις και γραψίματα... πως θα τα μάθει ώστε να προχωρήσει παρακάτω?

Ναι ετσιπιστευω και εγω.Η Μελινα μου παντως δυσκολευεται και κλαιει οταν δεν τα καταφερνει.φταει και οτι πηγε σε νηπιαγωγειο οπου δεν ειχαν την υλη του υπουργειου και δεν εμαθαν τιποτα.Δυσκολευεται παντως,εγω αυτο που κανω ειναι επαναληψη συνεχεια και οσο μπορει γιατι την βλεπω κουρασμενη... :roll: για βοηθηστε-καθοδηγηστε με λιγο pleaaaaaaaase :roll::idea:
Link to comment
Share on other sites

Που βρίσκεστε στην ύλη?

Καλό είναι να της βάζεις δικές σου ασκήσεις περίπου σαν αυτές που τους έβαλε στα φυλλάδια ή αυτές που έχει στα βιβλία τους.

Υπάρχουν και πολλά βοηθήματα για περισσότερες ασκήσεις αλλά τα αποφεύγω γιατί προτιμώ να νιώθει μεγαλύτερη ελευθερία και να της κάνω ασκήσεις σαν παιχνίδι παρά μέσα από βιβλία πάλι.

Σαν παιχνίδι μπορείτε να λέτε συλλαβές να παίζετε με καρτέλες και εκπαιδευτικά παιχνίδια κλπ. ώστε να μη νιώθει ότι διαβάζει όλη μέρα.

Link to comment
Share on other sites

Πήγαινε σε βιβλιοπωλεία και ζήτα βοηθήματα για την α δημοτικού. Υπάρχει πληθώρα και θα βοηθήσουν το παιδί. Επίσης προσπάθησε να κατανοήσει το μηχανισμό του συλλαβισμού π.χ. γράφεις πρώτα το π πιο πέρα το α. Σου λέει τα γράμματα και μετά τα βάζεις μαζί από κάτω και προσπαθεί να σου πει πα. Εγώ έτσι τον δούλεψα πέρσι και ευτυχώς μου βγήκε σε καλό!

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστω πολυ :) ωραια,θα ξεκινησω ετσι.Εχουμε επισης πινακα που της αρεσει να γραφει εκει και ετσι διαβαζει,χθες ο αντραςμου ειπε οτι ισως ειναι καλυτερα να γραφουμε στο τετραδιο να συγκεντρωνεται καλυτερα :roll: ισχυει αυτο;

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...