Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Τούρκικη γλώσσα στα γυμνάσια...


maria_t

Recommended Posts


Διαφημίσεις


περαν αυτου, υπαρχει και κατι που λεγεται δικαιωμα του παιδιου στην εκπαιδευση και το να μαθει να μιλαει τη γλωσσα του ή τις ξενες γλωσσες, ειναι δικαιωμα.

 

βεβαια......αλλο που τωρα τα παιδια δεν εχουν ουτε βιβλια:rolleyes:

Συμφωνώ. Με πρωταρχικό και κύριο δικαίωμα φυσικά, ένα παιδί να μαθαίνει τη γλώσσα του. Κι όπως λες... βιβλία (κι άλλα πολλά) δεν έχουμε... ψάχνουμε ραπανάκι για την όρεξη...(που λέει και η παροιμία).

 

Ακριβώς για αυτό το δικαίωμα προσπάθησα να γράψω και εγώ και μιλησα για Διαπολιτισμικότητα ως ζητουμενο στην ελληνική Εκπαίδευση.

Η διαπολιτισμικότητα είναι ένα ενδιαφέρον θέμα και να το δούμε. Βέβαια... έρχεται δεύτερη... στην Ελληνική εκπαίδευση που είναι μια τεράστια ανοιχτή πληγή σε όλες τις βαθμίδες.

 

Το δικαίωμα στη διατήρηση της μητρικής γλώσσας ενός παιδιού ειναι νομικά κατοχυρωμένο και στη χώρα μας. Γιατί δηλαδή στην Αυστραλια και σε άλλες χώρες με ισχυρό το ελληνικό στοιχείο, τα ελληνικά είναι μία από τις γλώσσες που διδάσκονται κανονικά εφόσον υπάρχει ικανός αριθμός ενδιαφερόμενων μαθητών (ασχέτως της καταγωγής τους φυσικά); Επίσης με τον ίδιο τρόπο τα ελληνικά διδάσκονται σε σχολεία της Τουρκίας όπως το Ζάππειο Σχολείο ή το Ζωγράφειο Σχολείο παράλληλα με την τουρκική γλώσσα;

Μην συγκρίνουμε την Αυστραλία. Άλλες γεω-κοινωνικο-πολιτικο-οικονομικές συνθήκες. Μερικά πράγματα είναι κοινά αλλά δεν είμαστε όλοι το ίδιο. Ας δούμε τι γίνεται με μας και τους γείτονες μας.

 

Ερώτηση 1) Να διαφυλαχθεί/ενισχυθεί το δικαίωμα στη μητρική γλώσσα, ποιών?

Υπήρξε ικανός αριθμός ενδιαφερόμενων μαθητών? (Δεν υπάρχει καν σημαντική ζήτηση της τουρκικής γλώσσας σε φροντιστήρια.) (Οι δυνατότητες διδασκαλίας της τουρκικής γλώσσας καλύπτονται από αντίστοιχα τμήματα τουρκικών σπουδών στα Ελληνικά πανεπιστήμια.)

Υπήρχε γενικότερα κοινωνική απαίτηση/ζήτηση να εισαχθούν τα Τουρκικά στα γυμνάσια ή στη ζωή μας γενικότερα? Από ποιούς?

 

Δεν έχω καταλάβει κάτι τέτοιο από το σχετικό φεκ 867Β/2006 ούτε έχει πέσει στην αντίληψή μου μέσα από την καθημερινότητα - τις επαγγελματικές ή τις κοινωνικές μου επαφές.

 

Οπότε η απόφαση του υπουργείου παιδείας ήταν στα πλαίσια του... "με τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στο Γυμνάσιο επιδιώκεται οι μαθητές να αναπτύξουν την επικοινωνιακή ικανότητα προκειμένου να έρθουν σε επαφή με την επίσημη γλώσσα μιας γειτονικής χώρας, της Τουρκίας"?

 

Και γιατί όχι της Αλβανίας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Σερβίας? Και να το πάω λίγο παραπέρα - γιατί όχι της Ρωσσίας, της Κίνας, κ.λ.π.?

 

Τέλος πάντων, συζητήθηκε αυτή η "ανάγκη" στη Βουλή, ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία κι έτσι έγινε νόμος? Συζητήθηκε έστω στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (λέμε τώρα...), στις ενώσεις διδασκόντων, στους αρμόδιους και σχετικούς φορείς?

 

Εφαρμόζεται ο νόμος κι αν ναι, σε ποιά σχολεία είναι ενεργός?

Αν δεν εφαρμόζεται, γιατί δεν αποσύρθηκε ή δεν τροποποιήθηκε?

 

Όταν τα σχολεία μας στενάζουν από πολλά και διάφορα προβλήματα και ειδικά στο μάθημα των ξένων γλωσσών μετά βίας γίνονται αξιοπρεπώς τα μαθήματα των Αγγλικών (πόσο μάλλον των Γαλλικών, Γερμανικών, Ιταλικών?, Ισπανικών?), προς τι η πρεμούρα για τα Τούρκικα? Αν δείχναμε τόσο ενδιαφέρον και για τα αναθεωρημένα βιβλία της Ιστορίας του Δημοτικού... τι καλά που θα 'ταν...

 

Ερώτηση 2) Το σχολεία Ζωγράφειο και Ζάππειο είναι δημόσια - αμιγώς - τουρκικά σχολεία?

Σε όλα τα γυμνάσια της Τουρκίας υπάρχει ως επιλογή/υποχρέωση δεύτερης ξένης γλώσσας η Ελληνική, με νόμο του κράτους τους?

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Δεν ξέρω αν ο Κάλος που υπέγραψε το σχετικό νόμο που συζητάμε και οι συν αυτού... είναι προδότες, συνωμότες, ανόητοι ή χαβαλέδες. Η όλη ιστορία πάντως με βάζει σε σκέψεις - το δικαιούμαι φαντάζομαι...

Link to comment
Share on other sites

3 πουλάκια....

 

ΑΚΡΙΒΩΣ !!!

 

Πάντως το δημόσιο γράφει Τουρκικα! Επιτέλους έμαθε!

Καιρός να μάθουν και τα παιδιά μας, γιατί πως θα συνενοουνται στο μέλλον αν θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα;

http://www.filonoi.gr/epiteloys-to-dhmosio-grafei-toyrkika/

Sk6Gp3.png
Link to comment
Share on other sites

Εγώ, όπως το διαβάζω -με τα λίγα νομικά που ξέρω- μου φαίνεται σαν να ρυθμίζει με λεπτομέρειες τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας, σε όσα γυμάσια διδάσκεται ήδη η γλώσσα αυτή.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ, όπως το διαβάζω -με τα λίγα νομικά που ξέρω- μου φαίνεται σαν να ρυθμίζει με λεπτομέρειες τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας, σε όσα γυμάσια διδάσκεται ήδη η γλώσσα αυτή.

 

Κι εγώ δεν είδα πουθενά να γίνεται αναφορά σε υποχρεωτική διδασκαλία της γλώσσας όπως λέει το πρώτο λινκ που παρατέθηκε...

Time flies like the wind; fruit flies like bananas
 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Για να μην βλέπουμε παντού εχθρούς και συνωμοσίες, αλλά και για να μην κάνουμε εικασίες....

 

Γύρω στο 2005 (πριν το ΦΕΚ) φάγαμε ένα ωραιότατο πρόστιμο από την Ευρωπαΐκή Ένωση γιατί είχαμε συμπατριώτες, που αποτελούν μειονότητα θρησκευτική και έχουν ως μητρική γλώσσα άλλη από την Ελληνική, την οποία όμως δεν μπορύν να διδαχτούν στο ΔΗΜΟΣΙΟ Ελληνικό Σχολείο. (Ναι, μιλάω για τους Έλληνες Τουρκόφωνους Μουσουλμάνους της Θράκης).

Στη Θράκη, λοιπόν, υπάρχουν μειονοτικά σχολεία, στα οποία η διδασκαλία είναι μεν δίγλωσση (Τουρκικά-Ελληνικά), δεν λειτουργούν όμως όπως ακριβώς λειτουργούν τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία. Η λειτουργεία τους διέπεται από συν΄θηκες και πρώτόκολλά (πολλές φορές εντελώς ξεπερασμένα) και καθορίζεται για το μεν Ελληνόφωνο πρόγραμμα από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, για το δε Τουρκόφωνο από το αντστοιχο υπουργείο της Τουρκίας. Επίσης, εμπλέκονται στη λειτουργεία και τα υπουργεία εξωτερικών των 2 χωρών (όπως ακριβώς συμβάινει και με τα Ελληνικά σχολεία της Τουρκίας).

Τα τουρκόφωνα παιδιά που δεν επιθυμούν να φοιτήσουν σε μειονοτικό σχολείο, απλά δεν είχαν την ευκαιρία να μάθουν τη μητρική τους γλώσσα.

Έγινε, λοιπόν, μια ωραιότατη προσφυγή, φάγαμε ακόμα ένα πιο ωραίο πρόστιμο και κάναμε αυτή τη ρύθμιση....Μην ξεχνάμε πρόκειται για Έλληνες πολίτες (έχουν όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτό και πρέπει αντίστοιχα να απολαμβάνουν και όλα τα διακιώματα), που έχουν άλλη μητρική γλώσσα και ο αριθμός τους στη Θράκη είναι μεγάλος.

 

Στο δια ταύτα.

Μέχρι στιγμής (6 χρόνια μετά το ΦΕΚ), δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ η διδασκαλία Τουρκικών (κάτι το οποίο θα μέιωνε και την ανεργία, έστω και λίγο, μιας και υπάρχουν 3 σχολές που βγάζουν καθηγητές Τουρκικών στη χώρα μας). Δεν γνωρίζω πόσα παιδιά ζητάνε κάθε χρόνο (αν ζητάνε) να διδαχτούν και με ποιά δικαιολογία δεν γίνεται αυτό.

Όσο για την επιθυμία για εκμάθηση Τοθρκικών στο γενικότερο (μη μαθητικό πληθυσμό)....κάθε χρόνο στην περιοχή της Θράκης (δεν γνωρίζωγια αλλού) ανοίογουν φροντιστήρια Τουρκικών ή η γλώσσα εντάσσεται στη διδασκαλία στα ήδη υπάρχοντα φροντιστήρια. Για να γίνεται αυτό, πάει να πει ότι υπάρχει ζήτηση.... (πάντως πρόκειται για πολύ δύσκολη γλώσσα, με εντελώς άλλη φιλοσοφία (συνατικτικό, γραμματολογία κλπ) από τις Ευρωπαϊκές γλώσσες)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ, όπως το διαβάζω -με τα λίγα νομικά που ξέρω- μου φαίνεται σαν να ρυθμίζει με λεπτομέρειες τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας, σε όσα γυμάσια διδάσκεται ήδη η γλώσσα αυτή.

 

Κι εγώ δεν είδα πουθενά να γίνεται αναφορά σε υποχρεωτική διδασκαλία της γλώσσας όπως λέει το πρώτο λινκ που παρατέθηκε...

 

Για να μην βλέπουμε παντού εχθρούς και συνωμοσίες, αλλά και για να μην κάνουμε εικασίες....

...

Στο δια ταύτα.

Μέχρι στιγμής (6 χρόνια μετά το ΦΕΚ), δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ η διδασκαλία Τουρκικών (κάτι το οποίο θα μέιωνε και την ανεργία, έστω και λίγο, μιας και υπάρχουν 3 σχολές που βγάζουν καθηγητές Τουρκικών στη χώρα μας). Δεν γνωρίζω πόσα παιδιά ζητάνε κάθε χρόνο (αν ζητάνε) να διδαχτούν και με ποιά δικαιολογία δεν γίνεται αυτό.

 

Ας δούμε τι λένε τα επίσημα χείλη :

 

http://www.hellenicparliament.gr/Praktika/Synedriaseis-Olomeleias?sessionRecord=1ed0099a-71ac-4ca3-bb2b-9bb54b25e936

 

"Εισερχόμαστε στη συζήτηση της τέταρτης και τελευταίας με αριθμό 151/5-11-2007 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Μαυρουδή Βορίδη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στα γυμνάσια κ.λπ..

Το περιεχόμενο της επίκαιρης ερώτησης του κ. Βορίδη είναι το εξής:

«Με την υπουργική απόφαση Υφυπουργού Παιδείας στις 10/7/06 (Φ.Ε.Κ. Αʼ 867) αποφασίστηκε η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στους μαθητές των τάξεων του Γυμνασίου από το σχολικό έτος 2006-2007.

Σύμφωνα με τους «ειδικούς σκοπούς» του μαθήματος, όπως περιγράφονται στην απόφαση, η εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας έχει στόχο να συμβάλει «στην ενεργό συμμετοχή σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία και στην κατανόηση της διαφορετικότητας».

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

1. Σε ποια συγκεκριμένα σχολεία διδάσκεται η τουρκική γλώσσα, πόσοι μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματα αυτά και τι κόστος έχουν αυτά;

2. Η νέα ηγεσία του Υπουργείου εξακολουθεί να αξιολογεί ως αναγκαία τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στα σχολεία;».

Στην επίκαιρη ερώτηση του κυρίου συναδέλφου θα απαντήσει ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ταλιαδούρος.

Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Πράγματι, η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας ξεκίνησε πιλοτικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα από το σχολικό έτος 2006-2007 για την Αʼ γυμνασίου και συνεχίζεται και στη Β' γυμνασίου για το τρέχον σχολικό έτος.

Απαντώντας στα δύο ερωτήματα που τίθενται με την επίκαιρη ερώτηση του κυρίου συναδέλφου, θα ήθελα να πω τα εξής:

Πρώτον, κατά το σχολικό έτος 2006-2007 η τουρκική γλώσσα διδάχτηκε στο 1ο και 2ο Γυμνάσιο Κομοτηνής και στο 6ο Γυμνάσιο Ξάνθης στην πρώτη τάξη.

Ο αριθμός των μαθητών που παρακολούθησαν, έχει ως εξής: Στο 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής στην Αʼ τάξη ήταν έξι μαθητές, στο 2ο Γυμνάσιο Κομοτηνής στην Αʼ τάξη ήταν πέντε μαθητές και στο 6ο Γυμνάσιο Ξάνθης στην Αʼ τάξη ήταν έξι μαθητές.

Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2007-2008 η τουρκική γλώσσα διδάσκεται πιλοτικά στο 1ο, 2ο και 4ο Γυμνάσιο Κομοτηνής και 6ο Γυμνάσιο Ξάνθης.

Ο αριθμός των μαθητών που παρακολουθούν, έχει ως εξής: Στο 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής στην Αʼ τάξη είναι δύο μαθητές, στη Βʼ τάξη τέσσερις μαθητές. Στο 2ο Γυμνάσιο Κομοτηνής στην Αʼ τάξη είναι οκτώ μαθητές και στη Βʼ τάξη τέσσερις μαθητές. Στο 4ο Γυμνάσιο Κομοτηνής στην Αʼ τάξη είναι τέσσερις μαθητές και στο 6ο Γυμνάσιο Ξάνθης στη Βʼ τάξη είναι έξι μαθητές.

Για τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας απασχολούνται συνολικά τρεις εκπαιδευτικοί ως ωρομίσθιοι καθηγητές, οι οποίοι διδάσκουν συνολικά δεκατέσσερις ώρες ανά εβδομάδα. Για την κάθε ώρα οι καθηγητές αμείβονται με το μεικτό ποσό των 9,30 ευρώ. Το εβδομαδιαίο κόστος για τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας ανέρχεται σε 130,20 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο υποερώτημα, θα ήθελα να πω ότι θεωρούμε πως η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας ως δεύτερης ξένης γλώσσας αποτελεί χρήσιμο εφόδιο για τους μαθητές, ειδικά των περιοχών της Θράκης, μέσα στο πλαίσιο της γλωσσομάθειας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ο κ. Βορίδης έχει το λόγο.

ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, εξ όσων αντιλαμβάνομαι, είναι μάλλον περιορισμένη μέχρι στιγμής η χρήση αυτής της συγκεκριμένης διδασκαλίας και από τα στοιχεία, τα οποία φέρνετε, φαίνεται πως περιορίζεται σε νομούς όπου υπάρχει η μουσουλμανική μειονότητα και επομένως κάποια παιδιά, ενδεχομένως, θέλουν να παρακολουθήσουν εκτός των μειονοτικών σχολείων αυτά τα μαθήματα.

Ως προς αυτό νομίζω ότι δεν μπορεί να υπάρχει κάποια περαιτέρω αντίρρηση. Απλώς επιτρέψτε μου να πω με αυτήν την έννοια ότι θα ήταν προτιμότερο, τουλάχιστον από τη δική μας θέση, να το πείτε αυτό, ότι ο στόχος είναι να γίνει η εκμάθηση σε αυτά τα σχολεία και όχι να βγάζετε μια υπουργική απόφαση, η οποία μιλάει γενικά για την εκμάθηση των τουρκικών στα ελληνικά σχολεία.

Επιτρέψτε μου εδώ ακόμη ένα σχόλιο. Κύριε Υπουργέ, μου αρέσουν ιδιαιτέρως οι ξένες γλώσσες και πιστεύω πως είναι πολύ χρήσιμο να μαθαίνει κάποιος ξένες γλώσσες. Ουδέποτε, όμως, σκέφθηκα ότι ξένες γλώσσες θα μάθουμε για να συμμετέχουμε ενεργά σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία.

Καταλάβαινα ότι ξένες γλώσσες μαθαίνουμε για να μιλάμε με άλλους ανθρώπους που δεν μιλούν τη γλώσσα μας, για να έχουμε πρόσβαση σε έναν άλλο πολιτισμό που δεν είναι δικός μας, για να έχουμε πρόσβαση σε κείμενα αξίας τα οποία δεν είναι τα δικά μας και τα οποία θα θέλαμε να διαβάσουμε εκ του πρωτοτύπου. Ουδέποτε όμως φαντάστηκα ότι θα αποτελούσε στόχο της Κυβέρνησης να μάθει κάποιος τουρκικά για να συμμετέχει σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, όπου φαντάζομαι ότι με αυτή την έννοια μια πολιτισμική παράμετρος της ελληνικής κοινωνίας θα ήταν η τουρκική. Αυτό ομολογώ ότι δεν το είχα σκεφτεί. Πάντως, το σκέφτηκε το Υπουργείο Παιδείας και αυτό ενδεχομένως κάτι μας λέει.

Επίσης, θα ήθελα να πω το εξής: εάν δεχθούμε ότι υπάρχει μια τέτοια παράμετρος, θα ήθελα να ξέρω εν όψει του ότι αναντίρρητα υπάρχουν πολιτισμοί ιδιαιτέρας αξίας και ανάμεσα σε αυτούς θα πω τον κινεζικό, θα πω τον ιαπωνικό, θα πω τον αραβικό, διερωτώμαι από όλες αυτές τις γλώσσες, οι οποίες πραγματικά θα ήταν σημαντικές να τις μαθαίνουν παιδιά –γιατί αυτοί οι πολιτισμοί έχουν παράξει έργα παγκόσμιας πολιτιστικής αξίας- εξακολουθώ να διερωτώμαι γιατί προκρίναμε την τουρκική που, εν πάση περιπτώσει, μάλλον φτωχή είναι σε ό,τι αφορά το πολιτιστικό προϊόν του τουρκικού έθνους.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ευχαριστούμε τον κ. Βορίδη.

Ο κύριος Υφυπουργός έχει το λόγο.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Όπως, είπα και πριν η πιλοτική διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας εντάσσεται στο πλαίσιο της πολυγλωσσίας. Θεωρούμε ότι είναι χρήσιμη, όπως άλλωστε χρήσιμη είναι η διδασκαλία που γίνεται στις παραπάνω σχολικές μονάδες της γαλλικής ή της γερμανικής, που μπορούν οι μαθητές να επιλέξουν. Για τον ίδιο άλλωστε λόγο έχει εισαχθεί σε σχολεία η πιλοτική διδασκαλία στα γυμνάσια και της ιταλικής και της ισπανικής γλώσσας και γιατί όχι ενδεχομένως και στο μέλλον και άλλων γλωσσών. Εκτός από αυτές που αναφέρατε, κύριε Βορίδη, εγώ θα έλεγα και τα ρωσικά ή άλλες γλώσσες, οι οποίες είναι χρήσιμες στην κοινωνία που ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία, όπου διακινούνται οι άνθρωποι διαφορετικά, αναπτύσσουν, έχουν συναλλαγές, έχουν οικονομικές δοσοληψίες και είναι χρήσιμο. Θεωρώ λοιπόν ότι η ενίσχυση η πιλοτική σε πρώτο βαθμό διδασκαλίας ξένων γλωσσών στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη. Σ' αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας ιδιαίτερα στην περιοχή της Κομοτηνής και της Ξάνθης.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.

Ολοκληρώθηκε η συζήτηση των επικαίρων ερωτήσεων."

 

Αυτή ήταν η τοποθέτηση του υφυπουργού...

emmaki, θα ήθελα να σχολιάσω διάφορα σε σχέση μ' αυτά που λες στο μήνυμά σου αλλά θα επανέλθω κάποια άλλη στιγμή - όταν θα έχω λίγο περισσότερο ελεύθερο χρόνο.

Link to comment
Share on other sites

Επομένως η Τουρκική γλώσσα διδάσκεται ήδη ως μάθημα επιλογής (όχι υποχρεωτικά) σε κάποια σχολεία περιοχών που συγκεντρώνουν τουρκόφωνο πληθυσμό (και επομένως υπάρχει ενδιαφέρον), οπότε η συγκεκριμένη ΥΑ δίνει λεπτομέρειες για τη διδασκαλία αυτή. Αυτή είναι η είδηση.Από αυτό μέχρι την υποχρεωτική διδασκαλία των τούρκικων στο γυμνάσιο...... νομίζω ότι μεσολαβούν χιλιόμετρα φαντασίας. Το ότι θορυβήθηκε ο Βορίδης, δεν μου λέει και πολλά πράγματα.

Link to comment
Share on other sites

Επομένως η Τουρκική γλώσσα διδάσκεται ήδη ως μάθημα επιλογής (όχι υποχρεωτικά) σε κάποια σχολεία περιοχών που συγκεντρώνουν τουρκόφωνο πληθυσμό (και επομένως υπάρχει ενδιαφέρον), οπότε η συγκεκριμένη ΥΑ δίνει λεπτομέρειες για τη διδασκαλία αυτή. Αυτή είναι η είδηση.Από αυτό μέχρι την υποχρεωτική διδασκαλία των τούρκικων στο γυμνάσιο...... νομίζω ότι μεσολαβούν χιλιόμετρα φαντασίας. Το ότι θορυβήθηκε ο Βορίδης, δεν μου λέει και πολλά πράγματα.

 

Εμένα πάλι, ειδικά επειδή θορυβήθηκε ο Βορίδης, με κάνει να το βλέπω με μεγαλύτερη συμπάθεια το θέμα.....

Πάντως στο σχολείο που πάνε οι κόρες μου, δεν διδάσκονται Τούρκικα...

Είναι αφελής όποιος πιστεύει ότι θα πάει στον παράδεισο μιας θρησκείας και δεν θα διακινδυνεύσει να καταλήξει στην κόλαση μιας άλλης.

 

 

 

TbSdp2.png

Link to comment
Share on other sites

Επομένως η Τουρκική γλώσσα διδάσκεται ήδη ως μάθημα επιλογής (όχι υποχρεωτικά) σε κάποια σχολεία περιοχών που συγκεντρώνουν τουρκόφωνο πληθυσμό (και επομένως υπάρχει ενδιαφέρον), οπότε η συγκεκριμένη ΥΑ δίνει λεπτομέρειες για τη διδασκαλία αυτή. Αυτή είναι η είδηση.Από αυτό μέχρι την υποχρεωτική διδασκαλία των τούρκικων στο γυμνάσιο...... νομίζω ότι μεσολαβούν χιλιόμετρα φαντασίας. Το ότι θορυβήθηκε ο Βορίδης, δεν μου λέει και πολλά πράγματα.

Επιεικώς, αδιαφορώ παγερά για το Βορίδη (υπήρξαν κι άλλες ερωτήσεις από άλλους βουλευτές κατά καιρούς αλλά κόλλησαν τα λινκ και δεν μπορώ να τα μεταφέρω προς το παρόν). Μ' ενδιέφερε ουσιαστικά η επίσημη απάντηση του αρμόδιου υφυπουργού.

 

Ως προς την διδασκαλία της τούρκικης γλώσσας αλλά κι από τον νόμο αυτό καθ' αυτό, σε μένα δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρο τι ακριβώς συμβαίνει και τι ήθελε να πει ο ποιητής. Αλλά ακόμα και για τις περιοχές με "τουρκόφωνο" πληθυσμό, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά ή τόσο μονοσήμαντα. π.χ. Ποιά είναι η άποψη των πομάκων για το θέμα της γλώσσας?

 

Όπως και να έχει, δεν μετέχω σε εικασίες σκοτεινών σχεδίων αλλά και η όλη ιστορία μου έχει αφήσει πολλά ερωτηματικά - κι ως προς τις προθέσεις κι ως προς την αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ως προς την διδασκαλία της τούρκικης γλώσσας αλλά κι από τον νόμο αυτό καθ' αυτό, σε μένα δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρο τι ακριβώς συμβαίνει και τι ήθελε να πει ο ποιητής. Αλλά ακόμα και για τις περιοχές με "τουρκόφωνο" πληθυσμό, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά ή τόσο μονοσήμαντα. π.χ. Ποιά είναι η άποψη των πομάκων για το θέμα της γλώσσας?

 

Όπως και να έχει, δεν μετέχω σε εικασίες σκοτεινών σχεδίων αλλά και η όλη ιστορία μου έχει αφήσει πολλά ερωτηματικά - κι ως προς τις προθέσεις κι ως προς την αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος.

 

Άλλο ο Τουρκόφωνος πληθυσμός, άλλο ο Πομακόφωνος και άλλο αυτοί που έχουν ως γλ΄σσα τους τη Ρωμανί.

Όλοι αποτελούν τη μουσοουλμανική μειονότητα της Θράκης, αλλά δεν έχουν όλοι ως πρώτη γλώσσα τα Τούρκικα.

 

Η Πομακική γλώσσα είναι προφορική και δεν υπάρχει γραπτά. Άρα να η πρώτη δυσκολία τι θα διδαχτεί;

Επίσης, δεν υπάρχει κάποια σχολή που να "βγάζει" δασκάλους Πομακικής γλώσσας. Να και η δεύτερη δυσκολία, ποιός θα τη διδάξει;

 

Τώρα αν θα έπρεπε να διδάσκεται (αν πούμε ότι βρίσκουμε κάποιον τρόπο καταγραφής της)....νο΄μιζω ότι είναι αυτονόητο. Όλοι έχουν δικαίωμα να μαθαίνουν τη μητρική τους γλώσσα στο σχολείο, είτε πρόκειται για Ελληνικά, είτε για Τούρκικά, είτε για Ρώσικα, είτε για Πομάκικα, είτε για όποια άλλη γλώσσα.

 

 

Όσο για την πραγματικότητα της διδασκαλίας Τουρκικής..... Μπορεί στη Βουλή να είπαν ότι για 2 χρονιές διδάχτηκε, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι ΔΕΝ διδάχτηκε (και είμαι κατηγορηματική σε αυτό). Ζήτησαν παιδιά να διδαχτεί, αλλά τελικά ΔΕΝ πραγματοποιήθηκε διδασκαλία.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 εβδομάδες μετά...
Άλλο ο Τουρκόφωνος πληθυσμός, άλλο ο Πομακόφωνος και άλλο αυτοί που έχουν ως γλ΄σσα τους τη Ρωμανί.

Όλοι αποτελούν τη μουσοουλμανική μειονότητα της Θράκης, αλλά δεν έχουν όλοι ως πρώτη γλώσσα τα Τούρκικα.

Σωστά.

 

Η Πομακική γλώσσα είναι προφορική και δεν υπάρχει γραπτά. Άρα να η πρώτη δυσκολία τι θα διδαχτεί;

Επίσης, δεν υπάρχει κάποια σχολή που να "βγάζει" δασκάλους Πομακικής γλώσσας. Να και η δεύτερη δυσκολία, ποιός θα τη διδάξει;

Ιδιαίτερες λεπτομέρειες δεν ξέρω, μόνο ότι διαβάζω κατά καιρούς.

 

π.χ. http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=%CE%BF%CE%B9+%CF%80%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9+%CE%B3%CE%B9%CE%B1+%CF%84%CE%B7%CE%BD+%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%B9%CE%BA%CE%B7+%CE%B3%CE%BB%CF%89%CF%83%CF%83%CE%B1&source=web&cd=15&ved=0CFUQFjAEOAo&url=http%3A%2F%2Fdidymoteicho.pblogs.gr%2F2011%2F02%2Fpros-thn-agkyra-sprwhnei-h-kybernhsh-toys-pomakoys-me-seira-apsy.html&ei=3Ur7T43sA4Wg4gTy88GSBw&usg=AFQjCNGC2uazHp_0SoADFfbDmXT2fjtcZw

(ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΜΑΚΩΝ ΞΑΝΘΗΣ)

Link to comment
Share on other sites

Άλλο ο Τουρκόφωνος πληθυσμός, άλλο ο Πομακόφωνος και άλλο αυτοί που έχουν ως γλ΄σσα τους τη Ρωμανί.

Όλοι αποτελούν τη μουσοουλμανική μειονότητα της Θράκης, αλλά δεν έχουν όλοι ως πρώτη γλώσσα τα Τούρκικα.

 

Η Πομακική γλώσσα είναι προφορική και δεν υπάρχει γραπτά. Άρα να η πρώτη δυσκολία τι θα διδαχτεί;

Επίσης, δεν υπάρχει κάποια σχολή που να "βγάζει" δασκάλους Πομακικής γλώσσας. Να και η δεύτερη δυσκολία, ποιός θα τη διδάξει;

 

Τώρα αν θα έπρεπε να διδάσκεται (αν πούμε ότι βρίσκουμε κάποιον τρόπο καταγραφής της)....νο΄μιζω ότι είναι αυτονόητο. Όλοι έχουν δικαίωμα να μαθαίνουν τη μητρική τους γλώσσα στο σχολείο, είτε πρόκειται για Ελληνικά, είτε για Τούρκικά, είτε για Ρώσικα, είτε για Πομάκικα, είτε για όποια άλλη γλώσσα.

 

 

Όσο για την πραγματικότητα της διδασκαλίας Τουρκικής..... Μπορεί στη Βουλή να είπαν ότι για 2 χρονιές διδάχτηκε, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι ΔΕΝ διδάχτηκε (και είμαι κατηγορηματική σε αυτό). Ζήτησαν παιδιά να διδαχτεί, αλλά τελικά ΔΕΝ πραγματοποιήθηκε διδασκαλία.

 

για ποιο λογο μηπως ξερεις???

μαιμουδακι 08/05/07

αγριοκατσικο 01/12/09

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσια, μακάρι στα δημόσια σχολεία τα παιδιά μας να είχαν τη δυνατότητα να μάθουν περισσότερες ξένες γλώσσες. Ξένες γλώσσες σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες για το μέλλον, άνοιγμα μυαλού, δυνατότητες επικοινωνίας κλπ. Ας μην τα βλέπουμε όλα τόσο στενόμυαλα. Τα Τούρκικα δεν ήρθαν ουρανοκατέβατα. Καταρχήν νομίζω κι εγώ ότι το ΦΕΚ αναφέρεται στη Θράκη. Ωστόσο, ένα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού πληθυσμού έχει ρίζες από Μικρασία και Πόλη, έχει ακούσματα από γιαγιάδες, σήριαλ, εκφράσεις τούρκικες. Την ώρα που εμείς είμαστε πια μια φτωχή βαλκανική χώρα, οι Τούρκοι δίπλα μας ευημερούν , όσο κι αν μας δυσαρετσεί αυτό. Και πολύ φοβάμαι ότι στο μέλλον τα παιδιά μας θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν για να αναζητήσουν καλύτερες συνθήκες ζωής. Όσο πιο πολλά εφόδια τόσο καλύτερα. Θα σας χάλαγε δηλαδή εσάς μια καλή καριέρα στην Κωνσταντινούπολη; ας ξεκολλήσουμε πια από τα γνωστά στερεότυπα

Link to comment
Share on other sites

Κορίτσια, μακάρι στα δημόσια σχολεία τα παιδιά μας να είχαν τη δυνατότητα να μάθουν περισσότερες ξένες γλώσσες. Ξένες γλώσσες σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες για το μέλλον, άνοιγμα μυαλού, δυνατότητες επικοινωνίας κλπ. Ας μην τα βλέπουμε όλα τόσο στενόμυαλα. Τα Τούρκικα δεν ήρθαν ουρανοκατέβατα. Καταρχήν νομίζω κι εγώ ότι το ΦΕΚ αναφέρεται στη Θράκη. Ωστόσο, ένα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού πληθυσμού έχει ρίζες από Μικρασία και Πόλη, έχει ακούσματα από γιαγιάδες, σήριαλ, εκφράσεις τούρκικες. Την ώρα που εμείς είμαστε πια μια φτωχή βαλκανική χώρα, οι Τούρκοι δίπλα μας ευημερούν , όσο κι αν μας δυσαρετσεί αυτό. Και πολύ φοβάμαι ότι στο μέλλον τα παιδιά μας θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν για να αναζητήσουν καλύτερες συνθήκες ζωής. Όσο πιο πολλά εφόδια τόσο καλύτερα. Θα σας χάλαγε δηλαδή εσάς μια καλή καριέρα στην Κωνσταντινούπολη; ας ξεκολλήσουμε πια από τα γνωστά στερεότυπα

 

ειδικα στη κνω/λη οχι δε θα με χαλαγε αλλα να παω μεσα στα βαθη της ανατολιας θα με χαλαγε μονο και μονο επειδη στανταρακι λογω εθιμων ειναι πολυ πισω και θα ειχα προβληαμ σα αντιδραστικο ατομο,,,,για φαντασου με μια κοκκινομαλα με κοντο μαλι και ντυσιμο λιγο ροκ αναμεσα στις μαντηλες και στο αφεντι οτι πει και δε κουνιομαστε γιατι μας κυνηγανε με τα κουμπουρια :lol: κατα τα αλλα συμφωνω με αυτα που λες :lol:

μαιμουδακι 08/05/07

αγριοκατσικο 01/12/09

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Κορίτσια, μακάρι στα δημόσια σχολεία τα παιδιά μας να είχαν τη δυνατότητα να μάθουν περισσότερες ξένες γλώσσες. Ξένες γλώσσες σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες για το μέλλον, άνοιγμα μυαλού, δυνατότητες επικοινωνίας κλπ. Ας μην τα βλέπουμε όλα τόσο στενόμυαλα. Τα Τούρκικα δεν ήρθαν ουρανοκατέβατα. Καταρχήν νομίζω κι εγώ ότι το ΦΕΚ αναφέρεται στη Θράκη. Ωστόσο, ένα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού πληθυσμού έχει ρίζες από Μικρασία και Πόλη, έχει ακούσματα από γιαγιάδες, σήριαλ, εκφράσεις τούρκικες. Την ώρα που εμείς είμαστε πια μια φτωχή βαλκανική χώρα, οι Τούρκοι δίπλα μας ευημερούν , όσο κι αν μας δυσαρετσεί αυτό. Και πολύ φοβάμαι ότι στο μέλλον τα παιδιά μας θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν για να αναζητήσουν καλύτερες συνθήκες ζωής. Όσο πιο πολλά εφόδια τόσο καλύτερα. Θα σας χάλαγε δηλαδή εσάς μια καλή καριέρα στην Κωνσταντινούπολη; ας ξεκολλήσουμε πια από τα γνωστά στερεότυπα

 

 

ποιο μελλον καλε, απο το 2009 μεχρι σημερα (η τουλαχιστον μεχρι το τελος του 2011) εχουν με ταναστευσει περιπου 200.000 ελληνες στην τουρκια, το ξερω επειδη το ειχα ψαξει πολυ εκεινον τον καιρο, επαιξε και για μας πολυ αυτη η πιθανοτητα. Καποιοι παιρνουν καλες θεσεις, μαρκετινγκ, μανατζμεντ κλπ, καποιοι πηγαινουν ως επενδυτες/επιχειρηματιες, αλλα παρα παρα πολλοι πηγαινουν ως απλοι εργατες. Παιρνουν πολυ λιγοτερα απ'ο,τι επαιρναν ως εργατες στην Ελλαδα, αλλα εκει μπορουν να ζησουν αξιοπρεπως με το μεροκαματο, ενω στην Ελλαδα ειναι αδυνατο.

Link to comment
Share on other sites

αχαχαχαχαχαχ :rolleyes:

 

τι να πω;;;

το τελευταιο που θα με απασχολουσε αυτη τη στιγμη θα ητανε αν και για πιο λογο θα μπει η τουρκικη γλωσσα στα σχολεια....

 

Ακριβώς γι'αυτον τον λογο καποιοι εκριναν οτι τωρα ειναι η καταλληλη στιγμη για κατι τετοιο!

Τωρα που κανεις δεν ενδιαφερεται για τιποτα αλλο περα απο την κριση και το πως θα εξασφαλισει το φαγητο της επομενης ημερας!

Link to comment
Share on other sites

 

(επίσης έχω την εντύπωση πως στο Μενίδι πρέπει να διδάσκονται σε κάποια σχολεία τα Ρωσικά)

Λαθος εντυπωση εχεις.

Στα σχολεια μεχρι περσι τουλαχιστον υπηρχε η επιλογη για τα δημοτικα Γαλλικα ή Γερμανικα (ως δευτερη ξενη γλωσσα) και για το Γυμνασιο Γαλλικα Γερμανικα Ιταλικα και Ισπανικα.

Ισχυει στα σχολεια του Μενιδιου οτι ισχυει και για ολα τα σχολεια της Ελλαδας.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς γι'αυτον τον λογο καποιοι εκριναν οτι τωρα ειναι η καταλληλη στιγμη για κατι τετοιο!

Τωρα που κανεις δεν ενδιαφερεται για τιποτα αλλο περα απο την κριση και το πως θα εξασφαλισει το φαγητο της επομενης ημερας!

 

Το ΦΕΚ είναι από το 2006, δεν νομίζω να είχε ακούσει κανείς τη λέξη κρίση στην Ελλάδα τότε...

Time flies like the wind; fruit flies like bananas
 

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως θα ήθελα να είχα διδαχτεί τούρκικα αντί για γαλλικά. Πουθενά δεν μου χρησίμευσαν. Να τώρα που έρχεται ο Μποράν (από τη Σιλά) και με παρακαλάει γονατιστός να το σκάσω μαζί του, αν ήξερα λίγα τούρκικα θα είχα τι να του πω. Τι να του απαντήσω "Ζε μ'απέλ Μπλάνς"? :cry::cry::cry:

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως θα ήθελα να είχα διδαχτεί τούρκικα αντί για γαλλικά. Πουθενά δεν μου χρησίμευσαν. Να τώρα που έρχεται ο Μποράν (από τη Σιλά) και με παρακαλάει γονατιστός να το σκάσω μαζί του, αν ήξερα λίγα τούρκικα θα είχα τι να του πω. Τι να του απαντήσω "Ζε μ'απέλ Μπλάνς"? :cry::cry::cry:

 

Δεν πειράζει Μπλανς, αρκεί την ώρα του μη περαιτέρω να ανακράξεις "μπιρ Αλλάχ" :P:p επίσης, για επιδοκιμασία μπορείς να λες "βάι, βάι, βάι", όπως ο μεταγλωττισμένος Ράμπο όταν έραβε το μπράτσο του σταυροβελονιά (ή όπως όταν έχεις φάει μισό ταψί μουσακά στους 40 βαθμούς, το ίδιο εφέ είναι) και να τον κοιτάς στα μάτια και να λες "τσοκ γκιουζέλ". Νομίζω είσαι καλυμμένη...

Time flies like the wind; fruit flies like bananas
 

Link to comment
Share on other sites

Δεν πειράζει Μπλανς, αρκεί την ώρα του μη περαιτέρω να ανακράξεις "μπιρ Αλλάχ" :P:p επίσης, για επιδοκιμασία μπορείς να λες "βάι, βάι, βάι", όπως ο μεταγλωττισμένος Ράμπο όταν έραβε το μπράτσο του σταυροβελονιά (ή όπως όταν έχεις φάει μισό ταψί μουσακά στους 40 βαθμούς, το ίδιο εφέ είναι) και να τον κοιτάς στα μάτια και να λες "τσοκ γκιουζέλ". Νομίζω είσαι καλυμμένη...

 

μωρέ εγώ θα πήγαινα, αλλά να, το πολύ κεμπάπ δεν το αντέχω. Θέλω και το σουβλάκι κοτομπέικον πότε πότε, δεν ξέρω αν με εννοείς. Αλλά εγώ θα προσπαθήσω, άλλωστε το λυπάμαι το κακόμοιρο έξω από το ασανσέρ να περιμένει μες στο λίβα. Τέλος, το αποφάσισα, θα του πω "μπουίρουμ γιαβρί μ'" και μετά για να δείξω πως είμαι σπουδαγμένη θα πω και ένα "βουλκανιζατέρ μον αμούρ".

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...