Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

ούτε δημόσιο, ούτε ιδιωτικό(homeschooling)


Recommended Posts

  marron είπε:

Υπάρχει κάποιος/α ανάμεσά μας που να έχει διαβάσει τη μελέτη"Vieviel Mutter braucht der Mensch?" του Herrad Schenk; Κυκλοφορεί και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Θυμάρι.

  jannis είπε:
Πολύ ωραία τα λες.

Για αυτούς που δεν σκαμπαζουν Γερμανικά (Γερμανικά είναι?) τι είναι ο τίτλος στα Ελληνικά?

 

  corina είπε:
Ναι "Πόση δόση από μανούλα χρειάζεται ο άνθρωπος;" ...

 

Αυτό ακριβώς που γράφει η corina. Ναι, είναι γερμανικά.

 

Herrad Schenk, "Πόση μητέρα χρειάζεται ο άνθρωπος", η "καλή μητέρα" - μύθος και πραγματικότητα, μετάφραση Πολυάννα Παπαφράγκου και επιστημονική θεώρηση Αντιγόνη Γραμμένου, ψυχολόγος, εκδόσεις Θυμάρι, Αθήνα, 2003

9Af0p2.png
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 1,1k
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

  θεοδώρα3 είπε:
...Ένα παιδί, το έχω ξαναγράψει, έχει φυσική κλίση στο να θέλει να μαθαίνει να επικοινωνεί με το γραπτό λόγο.

  alcyon είπε:
Αυθαίρετη παραδοχή.

 

Με τον γραπτό λόγο επικοινωνεί. Άρα η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται.

Ο γραπτός λόγος έρχεται μάλλον ως μίμηση...

 

 

Επίσης βρήκα και αυτό...

"Οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι η ικανότητα της "ομιλίας" είναι μια δεξιότητα που ασκείται για πάνω από 100.000 χρόνια, ενώ η δεξιότητα της γραφής υπολογίζεται ότι αριθμεί μόνο 5.000 χρόνια ζωής. Επομένως, η γραπτή διάσταση της γλώσσας είναι μια συγκριτικά νέα "δεξιότητα", και η εκμάθησή της δεν είναι μέσα στα γονίδιά μας - ο εγκέφαλος χρειάζεται να "μάθει" τρόπους και διεργασίες για να αποδώσει τη γλώσσα σε γραπτή μορφή."

 

Μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς, Ελένη Λιβανίου, εκδ. Κέδρος, σελ.104.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Τα μάρμαρα δεν σκουριάζουν

 

 

kargakos.jpg

του Σαράντου Καργάκου

Ο Ιππόλυτος Ταίν στον οποίο οφείλουμε τον πολυχρησιμοποιημένο όρο «περιρρέουσα ατμόσφαιρα» (κατά μετάφραση Εμμ. Ροΐδη) είχε γράψει ότι «η παιδαγωγική είναι μία από τις μεγαλύτερες ανοησίες της εποχής μας...

 

 

, αλλά ας μην το λέμε πολύ δυνατά, γιατί υπάρχουν τόσοι άνθρωποι που ζουν από αυτή»! Ας σκεφτούμε τη «Μεγάλη Στρατιά» παιδαγωγών-συμβούλων, σπουδαιοθεσιτών και σπουδαιομίσθων που σιτίζονται στο υπουργείο υπνοπαιδείας. Ας σκεφθούμε τους εκατοντάδες διδάσκοντες την παιδαγωγική και τα περί αυτήν συναφή στις δεκάδες ανώτερες και ανώτατες σχολές. Ίσως υπερβαίνουν όλοι αυτοί την χιλιάδα. Και όλοι συγγράφουν βιβλία ογκώδη, κατάλληλα για άρση βαρών, αλλά κατά το πλείστον ακατάλληλα για άρση, δηλαδή ανύψωση μυαλών. Και πρωτίστως του νεανικού ήθους.

 

Ως βαρύτατα φορολογούμενος – κι όχι πια ως παλαιός παιδαγωγός -, απλώς διερωτώμαι: Με τόσες παιδαγωγικές σχολές, με τόσους διδάσκοντες μοντέρνα παιδαγωγικά συστήματα, κατά πόσον ανέβηκε πνευματικά και ηθικά η στάθμη των σχολείων και των σχολών μας; Μη δα τα πανεπιστημιακά μας δεν βρίσκονται κοντά στο επίπεδο των αντιστοίχων της Κεντρώας Αφρικής; Το ήθος των νέων μας ανήλθε ή κατήλθε; Ποιο το επίπεδο της κοινωνικής τους συμπεριφοράς; Και, γενικότερα, ο πήχυς των επιδόσεων κατʼ έτος ανέρχεται ή κατέρχεται;

 

Δεν καταδικάζω την παιδαγωγική για την κατολίσθηση αυτή. Έχω γράψει αναρίθμητα άρθρα για την Μοντεσσόρι, τον Πισταλότσι και για πολλούς άλλους. Τώρα μάλιστα εντρυφώ στα δοκίμια του σπουδαίου Αμερικανού Χένρυ Θόρω (Thoreau, 1817-1862). Πάντως, σαν τον Κάτωνα, hoc censeo, τούτω φρονώ: ό,τι έχει λεχθεί στην Ξενοφώντεια «Κύρου παιδεία», στον Ισοκράτειο λόγο: «Προς Δημόνικον», την Πλουτάρχεια διατριβή «Περί παίδων αγωγής» και την περίφημη του Μεγάλου Βασιλείου επιστολή «Προς τους νέους…», παραμένει και σήμερα ακατάλυτο, απαρασάλευτο. Η μελέτη των κειμένων αυτών είναι που με βοήθησε στα πρώτα νεανικά μου δοκίμια να γράψω τη φράση που αποτέλεσε επί 35 χρόνια διδακτική μου αρχή: «Στο παιδί δεν απλώνουμε χέρι. του δίνουμε το χέρι.»

 

Σήμερα είμαι πολύ προβληματισμένος. Κατά τις δεκαετίες που πέρασαν, τι προσέφερε το ευφημιστικά λεγόμενο υπουργείο Παιδείας; Τίποτε άλλο από ζημιά. Και στα τελευταία χρόνια η ζημιά από παλαβομάρες «άρες μάρες, κουκουνάρες» έγινε πιο μεγάλη κι από την τρύπα του όζοντος. Το ότι το σχολείο όζει, ζέχνει είναι παγκοσμίως γνωστό. Και διερωτώμαι αφελώς: ό,τι κάνει ζημιά, γιατί να συντηρείται, γιατί να διατηρείται; Ο Χριστός δεν το είπε για πλάκα αυτό που αναφέρει στο Ευαγγέλιό του ο Ματθαίος: «Παν δένδρον μη ποιουν καρπόν καλόν εκκόπτεται και εις πυρ βάλλεται» (3 παρ. 10). Το ευφημιστικά λεγόμενο υπουργείο Παιδείας είναι σαν την άκαρπη συκιά η οποία πάλι, κατά τον Ματθαίο (21 παρ. 19) εισέπραξε την κατάρα του Χριστού: «Μηκέτι εκ σου καρπός γένηται εις τον αιώνα. Και εξηράνθη παραχρήμα (=αμέσως) η συκή»!

 

Ο Χριστός στο πρώτο απόσπασμα λέγει σαφώς ότι θέλει κόψιμο και κάψιμο «παν δέντρον μη ποιουν καρπον καλόν». Τι το καλό προσέφερε το υπουργείο αυτό; Μήπως εξ αυτού δεν «ερρύη τα φαύλα»; Από αυτό δεν άρχισε ο γλωσσικός μας αφανισμός και η εθνική και η ηθική μας υπομείωση; Μήπως από αυτό και από τα παρασαρκώματά του δεν ξεκινούν κάθε χρόνο σκανδαλώδεις ή συνδικαλιστικές καταστάσεις που μας οδηγούν στον αφελληνισμό και στον ανθελληνισμό; Κι αν ακόμη παράγεται κάποιο έργο στα σχολειά μας, τούτο οφείλεται στην ευψυχία κάποιων εκπαιδευτικών που συχνότατα τίθενται υπό διωγμόν.

 

Το ερώτημα, και τι θα γίνει με την παιδεία χωρίς υπουργείο Παιδείας, παραπέμπει στο Καβαφικό «Και τώρα τι θα γένουμεν χωρίς βαρβάρους;» Οι βάρβαροι μπορεί να «ήσαν μια κάποια λύση» αλλά το «εξευρωπαϊσμένο» υπουργείο μας δεν προσφέρει καμμία λύση. Απεναντίας στα υπάρχοντα προβλήματα προσθέτει κι άλλα, έτσι που το ελληνικό σχολείο να γίνεται «πληγή από φρικτό μαχαίρι», για να εκφραστούμε πάλιν καβαφικώς. Κάποιοι μʼ ερωτούν ποια λύση προτείνω εγώ. Απαντώ: πρώτον, αυτή που πρότεινε ο Χριστός. Δεύτερον, στη θέση της καταραμένης συκιάς να φυτευθεί φυτό που να παράγει καρπόν ελληνικό. Φυτό που ως καρπούς παράγει «γασμούλους» δεν πρόκειται να ευδοκιμήσει ποτέ στην Ελλάδα. Όσο κι αν ποτίζεται με ξένα λύματα. Το ελληνικό χώμα ξέρει να αντιστέκεται, γιατί αυτό είναι ποτισμένο με αίμα ελληνικό. Κάποτε, οι σκληρά προπονούμενοι για Αριστεροί, τραγουδούσαν εν χορώ τον στίχο –σε μουσική Θεοδωράκη - του Γιάννη Ρίτσου: «Σʼ αυτά εδώ τα μάρμαρα ξένη σκουριά δεν πιάνει…» τώρα τραγουδούν άλλα. Μπορεί οι βλαστοί της «νέας παιδείας» να μπογιατίζουν τα μάρμαρα, αλλʼ αυτά εις πείσμα των καιρών αντιστέκονται. Δεν λένε να σκοριάσουν…!

(Από την Εστία)

 

 

 

Σχόλιο:

Ομίλησε ο μπαρμπα Σαράντης. Έτσι όπως τα λέει, το επόμενο διάγγελμα θα είναι για το homeschooling....κατʼ οίκον εκπαίδευση όπως θα έλεγε και ο ίδιος.....

 

 

 

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Άσχετο με το θέμα σας, αλλά δεν μπορώ να μην το πω! Αυτόν τον άνθρωπο τον θαυμάζω απεριόριστα, τον διαβάζω όσο μπορώ από τα έργα του και θα ήθελα να μιλάει συχνότερα μπας και δούμε καμια αχτίδα φωτός να μπαίνει από καμια χαραμάδα...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  marron είπε:
Κρίμα που ο Καργάκος έχει διαβάσει τους Τρεις Ιεράρχες. Οι οποίοι ήταν και παιδαγωγοί... Τυφλός τα τ'ώτα τον τε νουν τα τ' όμματ' εστί.

 

Τυφλός στα αυτια, στο μυαλό και στα μάτια ο Καργάκος;;; Σοβαρά το λες τώρα αυτό;;;

Link to comment
Share on other sites

  marron είπε:
Τυφλός τα τ'ώτα τον τε νουν τα τ' όμματ' εστί.

Στον Σαράντο Καργάκο αναφέρεσαι;

Αν γνωρίζεις τι σημαίνει αυτό, που φαντάζομαι ότι γνωρίζεις, δεν καταλαβαίνω που κολλάει. Μπορείς να μου εξηγήσεις;

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

  pashalitsa είπε:
Άσχετο με το θέμα σας, αλλά δεν μπορώ να μην το πω! Αυτόν τον άνθρωπο τον θαυμάζω απεριόριστα, τον διαβάζω όσο μπορώ από τα έργα του και θα ήθελα να μιλάει συχνότερα μπας και δούμε καμια αχτίδα φωτός να μπαίνει από καμια χαραμάδα...

...και που να τον ακούσεις ζωντανά να μιλάει .....

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως μετά από τόσες σελίδες κατάλαβα επιτέλους !!! Τα λέει όλα ο κος Καργακος, δεν χρειαζόμαστε το σχολειο, δεν χρειαζόμαστε το υπουργείο παιδειας, δεν χρειαζόμαστε παιδαγωγικές γνωσεις! Με βάση τα ελληνοχριστιανικα ιδεώδη μπορούμε και μόνοι να εκπαιδευσουμε τα παιδιά μας.

Κατάλαβα σωστα????

Link to comment
Share on other sites

Με πολύ ενδιαφέρον διάβασα το άρθρο του Σ.Καργάκου, για να δω αν μέσα σε όλα που καταλογίζει στους άλλους (το Υπουργείο εν προκειμένω) κάνει καθόλου και την αυτοκριτική του. Πριν με λιθοβολήσετε, να σας πληροφορήσω ότι ο Σ.Καργάκος έγινε γνωστός τοις πάσι προς το τέλος της δεκαετίας του '60, αρχές '70, όταν με "κρατική οδηγία"(του τότε Υπουργείου Παιδείας) οι δάσκαλοι και καθηγητές απαιτούσαν να αγοραστούν τα περίφημα βιβλία-βοηθήματα του κυρίου Καργάκου για την Έκθεση και άλλα φιλολογικά μαθήματα. Όποιος δεν είχε τα χρήματα ή τη διάθεση να τα αγοράσει, κακό του κεφαλιού του, έμενε στην ίδια τάξη, αφού τότε έμενες στην ίδια τάξη και στο Δημοτικό.

Για μένα λοιπόν, που ξέρω από πρώτο χέρι με ποιό τρόπο απέκτησε χρήμα και δόξα ο εν λόγω κύριος(του οποίου την φιλογική κατάρτιση δεν αμφισβητώ,αλλά και δεν θεωρώ ότι υπερέχει άλλων, bon pour l'Orient που λένε και οι Γάλλοι) δεν έχουν όπως καταλαβαίνετε τα λόγια του την βαρύτητα που θα ήθελε κι ο ίδιος να έχουν.

Στην Ελλάδα της επιλεκτικής και βραχείας μνήμης δεν είναι βέβαια ο μόνος, δυστυχώς...

 

ΥΓ. επειδή όπως έχω εξηγήσει ήδη δεν είμαι "αβγό ημέρας" όλα όσα σας λέω παραπάνω, τα ξέρω από πρώτο χέρι, γιατί τότε ήμουν μαθήτρια του Δημοτικού...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Συμπληρώνω: δεν θα υπερθεματίσει του hs ο Καργάκος, γιατί είπαμε είναι του τριπτύχου "Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια" και τον ενδιαφέρει αυτή η ιδεολογική προσέγγιση, σε αντίθεση με τον John Holt που μας ανέφερε η θεοδώρα, που ήταν υπέρμαχος του hs, αριστερών πεποιθήσεων και υπέρ μιας υπερεθνικής παγκόσμιας κυβέρνησης... αυτό που λέμε παγκοσμιοποίηση δηλαδή. 8-)8-):cool:

Link to comment
Share on other sites

  mariazil είπε:
Συμπληρώνω: δεν θα υπερθεματίσει του hs ο Καργάκος, γιατί είπαμε είναι του τριπτύχου "Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια" και τον ενδιαφέρει αυτή η ιδεολογική προσέγγιση, σε αντίθεση με τον John Holt που μας ανέφερε η θεοδώρα, που ήταν υπέρμαχος του hs, αριστερών πεποιθήσεων και υπέρ μιας υπερεθνικής παγκόσμιας κυβέρνησης... αυτό που λέμε παγκοσμιοποίηση δηλαδή. 8-)8-):cool:

 

Εγώ πάλι θα κολλήσω στο χρόνο που γράφονται όλα αυτά!

Κάτι σύγχρονο;

Κάποια επιστημονική άποψη, θεμελιωμένη σε στοιχεία και έρευνες....

 

Πώς γίνεται σε όλο τον κόσμο να βγαίνουν έρευνες που να απορρόπτουν το hs και να λένε ότι έχει κάνει τον κύκλο του; Μήπως είμαστε ΚΑΙ σε αυτό 20 χρόνια πίσω;

Link to comment
Share on other sites

  θεοδώρα3 είπε:

του Σαράντου Καργάκου

Ο Ιππόλυτος Ταίν στον οποίο οφείλουμε τον πολυχρησιμοποιημένο όρο «περιρρέουσα ατμόσφαιρα» (κατά μετάφραση Εμμ. Ροΐδη) είχε γράψει ότι «η παιδαγωγική είναι μία από τις μεγαλύτερες ανοησίες της εποχής μας..., αλλά ας μην το λέμε πολύ δυνατά, γιατί υπάρχουν τόσοι άνθρωποι που ζουν από αυτή»![...]

Ως βαρύτατα φορολογούμενοςκι όχι πια ως παλαιός παιδαγωγός -, απλώς διερωτώμαι: Με τόσες παιδαγωγικές σχολές, με τόσους διδάσκοντες μοντέρνα παιδαγωγικά συστήματα, κατά πόσον ανέβηκε πνευματικά και ηθικά η στάθμη των σχολείων και των σχολών μας; [...]

Δεν καταδικάζω την παιδαγωγική για την κατολίσθηση αυτή. Έχω γράψει αναρίθμητα άρθρα για την Μοντεσσόρι, τον Πισταλότσι και για πολλούς άλλους. Τώρα μάλιστα εντρυφώ στα δοκίμια του σπουδαίου Αμερικανού Χένρυ Θόρω (Thoreau, 1817-1862). Πάντως, σαν τον Κάτωνα, hoc censeo, τούτω φρονώ: ό,τι έχει λεχθεί στην Ξενοφώντεια «Κύρου παιδεία», στον Ισοκράτειο λόγο: «Προς Δημόνικον», την Πλουτάρχεια διατριβή «Περί παίδων αγωγής» και την περίφημη του Μεγάλου Βασιλείου επιστολή «Προς τους νέους…», παραμένει και σήμερα ακατάλυτο, απαρασάλευτο. Η μελέτη των κειμένων αυτών είναι που με βοήθησε στα πρώτα νεανικά μου δοκίμια να γράψω τη φράση που αποτέλεσε επί 35 χρόνια διδακτική μου αρχή: «Στο παιδί δεν απλώνουμε χέρι. του δίνουμε το χέρι.» [...]

Σήμερα είμαι πολύ προβληματισμένος. Κατά τις δεκαετίες που πέρασαν, τι προσέφερε το ευφημιστικά λεγόμενο υπουργείο Παιδείας; Τίποτε άλλο από ζημιά. Και στα τελευταία χρόνια η ζημιά από παλαβομάρες «άρες μάρες, κουκουνάρες» έγινε πιο μεγάλη κι από την τρύπα του όζοντος. Το ότι το σχολείο όζει, ζέχνει είναι παγκοσμίως γνωστό. Και διερωτώμαι αφελώς: ό,τι κάνει ζημιά, γιατί να συντηρείται, γιατί να διατηρείται; Ο Χριστός δεν το είπε για πλάκα αυτό που αναφέρει στο Ευαγγέλιό του ο Ματθαίος: «Παν δένδρον μη ποιουν καρπόν καλόν εκκόπτεται και εις πυρ βάλλεται» (3 παρ. 10). Το ευφημιστικά λεγόμενο υπουργείο Παιδείας είναι σαν την άκαρπη συκιά η οποία πάλι, κατά τον Ματθαίο (21 παρ. 19) εισέπραξε την κατάρα του Χριστού: «Μηκέτι εκ σου καρπός γένηται εις τον αιώνα. Και εξηράνθη παραχρήμα (=αμέσως) η συκή»!

Ο Χριστός στο πρώτο απόσπασμα λέγει σαφώς ότι θέλει κόψιμο και κάψιμο «παν δέντρον μη ποιουν καρπον καλόν». Τι το καλό προσέφερε το υπουργείο αυτό; Μήπως εξ αυτού δεν «ερρύη τα φαύλα»; Από αυτό δεν άρχισε ο γλωσσικός μας αφανισμός και η εθνική και η ηθική μας υπομείωση; Μήπως από αυτό και από τα παρασαρκώματά του δεν ξεκινούν κάθε χρόνο σκανδαλώδεις ή συνδικαλιστικές καταστάσεις που μας οδηγούν στον αφελληνισμό και στον ανθελληνισμό; Κι αν ακόμη παράγεται κάποιο έργο στα σχολειά μας, τούτο οφείλεται στην ευψυχία κάποιων εκπαιδευτικών που συχνότατα τίθενται υπό διωγμόν.

 

Το ερώτημα, και τι θα γίνει με την παιδεία χωρίς υπουργείο Παιδείας, παραπέμπει στο Καβαφικό «Και τώρα τι θα γένουμεν χωρίς βαρβάρους;» Οι βάρβαροι μπορεί να «ήσαν μια κάποια λύση» αλλά το «εξευρωπαϊσμένο» υπουργείο μας δεν προσφέρει καμμία λύση. Απεναντίας στα υπάρχοντα προβλήματα προσθέτει κι άλλα, έτσι που το ελληνικό σχολείο να γίνεται «πληγή από φρικτό μαχαίρι», για να εκφραστούμε πάλιν καβαφικώς. Κάποιοι μʼ ερωτούν ποια λύση προτείνω εγώ. Απαντώ: πρώτον, αυτή που πρότεινε ο Χριστός. Δεύτερον, στη θέση της καταραμένης συκιάς να φυτευθεί φυτό που να παράγει καρπόν ελληνικό. Φυτό που ως καρπούς παράγει «γασμούλους» δεν πρόκειται να ευδοκιμήσει ποτέ στην Ελλάδα. Όσο κι αν ποτίζεται με ξένα λύματα. Το ελληνικό χώμα ξέρει να αντιστέκεται, γιατί αυτό είναι ποτισμένο με αίμα ελληνικό. Κάποτε, οι σκληρά προπονούμενοι για Αριστεροί, τραγουδούσαν εν χορώ τον στίχο –σε μουσική Θεοδωράκη - του Γιάννη Ρίτσου: «Σʼ αυτά εδώ τα μάρμαρα ξένη σκουριά δεν πιάνει…» τώρα τραγουδούν άλλα. Μπορεί οι βλαστοί της «νέας παιδείας» να μπογιατίζουν τα μάρμαρα, αλλʼ αυτά εις πείσμα των καιρών αντιστέκονται. Δεν λένε να σκοριάσουν…!

(Από την Εστία)

 

Σχόλιο:

Ομίλησε ο μπαρμπα Σαράντης. Έτσι όπως τα λέει, το επόμενο διάγγελμα θα είναι για το homeschooling....κατʼ οίκον εκπαίδευση όπως θα έλεγε και ο ίδιος.....

 

  pashalitsa είπε:
Άσχετο με το θέμα σας, αλλά δεν μπορώ να μην το πω! Αυτόν τον άνθρωπο τον θαυμάζω απεριόριστα, τον διαβάζω όσο μπορώ από τα έργα του και θα ήθελα να μιλάει συχνότερα μπας και δούμε καμια αχτίδα φωτός να μπαίνει από καμια χαραμάδα...

 

  θεοδώρα3 είπε:
...και που να τον ακούσεις ζωντανά να μιλάει .....

 

Ωραία... Έρχεστε στα λόγια μου: στην περίπτωση Καργάκου έχουμε έναν "ηθοποιό" (που ποιεί ήθος, αλλά και είναι performer και εντυπωσιάζει κατά τη δράση του) δάσκαλο, που εμπνέει πολλούς, και έχει θαυμαστές αλλά και θιασώτες που τον ακολουθούν για να ακούσουν τις διδασκαλίες του.

 

Από κει και πέρα, εκφράζει μια γνώμη ο άνθρωπος. Και την εκφράζει όπως λέει ως βαριά φορολογούμενος, και όχι ως παιδαγωγός. Αν όμως είχε μια θέση στο Υπουργείο, δεν θα ήταν καθόλου μάχιμος κήρυκας αλλά κάποιος που είτε θα είχε μια μόνιμη θέση, οπότε αφανής πίσω από ένα γραφείο, είτε θα ήταν ένα στέλεχος της τετραετίας που θα έβγαινε στο γυαλί για να αντιμετωπίσει δημοσιογράφους, διαδηλωτές και άλλους "Καργάκους".

 

Ο καθένας μας κάνει μια δουλειά. Και στο Υπουργείο μια δουλειά κάνουν. Αν ήσουν διορισμένη Θεοδώρα θα ήσουν με το κεφάλι κάτω και θα έκανες τη δουλειά σου.

Πέρα όμως από δουλειά είναι και λειτούργημα, για το οποίο αφιερώνει κανείς πολύτιμο προσωπικό χρόνο για τα παιδιά που έχει αναλάβει.

Είτε πρόκειται για προετοιμασία της διδασκαλίας,για διορθώσεις, είτε για έξτρα πρόβες σε εκδηλώσεις, ακόμα και για νουθεσίες σε ώρες κενού ή σε εφημερίες. Αυτά στο κομμάτι της "δουλειάς".

 

Μη νομίζεις... σε όλους φταίει το Υπουργείο. Ίσως ακόμη και στο ίδιο το Υπουργείο, του φταίνε όλα. Αλλά είναι, κατά τη γνώμη μου, μεγάλη ανοησία να στεκόμαστε σε αυτό και να το αναπαράγουμε. Το Υπουργείο δίνει μια κατεύθυνση. Κάποιος πρέπει να το κάνει. Και παρόλες τις μομφές, κάτι προλαβαίνει να υλοποιήσει κάθε φορά.

 

Γιατί στην Ελλάδα όλοι θέλουμε να βολευτούμε. Να μη χάσουμε τίποτα από τα κεκτημένα μας, για το κοινό καλό. Και τώρα στην κρίση που γίνονται οι συγχωνεύσεις για το καλό όλων, [γιατί βουλιάζουμε και δεν έχει βγει ακόμη ανακοίνωση από τα μεγάφωνα], ακόμη και αυτό βρίσκουμε να το χτυπάμε.

Τόσα χρόνια που δίνονταν ακόμη και πλαστά στοιχεία για να διατηρούνται θέσεις διευθυντών και δασκάλων, δεν μιλούσε κανείς.

 

Τα άσχημα πρέπει να τα στηλιτεύουμε, συμφωνώ. Αλλά όχι αδιακρίτως και χωρίς εξηγήσεις. Και έχω να πω ότι οι παλιοί παιδαγωγοί όπως ο Καργάκος, μπορεί ίσως κάποιοι να διάβασαν κάποιους παιδαγωγούς ξώφαλτσα αλλά,

κανείς μα κανείς δεν πειραματίστηκε να τα εφαρμόσει. Και το να μην δίνεις ξύλο στο παιδί, είναι το λιγότερο.

 

Το άλφα και το ωμέγα είναι ο παιδαγωγός. Αν ο παιδαγωγός δεν είναι αποτελεσματικός ή έστω αξιόλογος, τι να σου κάνει το Υπουργείο και η Σχολή που έχει τελειώσει. Αλλά μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Οι σπουδές και οι παρασπουδές είναι ένα μεγάλο μέρος της κατάρτισης, αλλά και της προσωπικότητας του παιδαγωγού.

Υπάρχουν ένα σωρό εξειδικεύσεις, ειδική αγωγή, εκπαιδευτική ψυχολογία που οι παλιοί ούτε στα πιο τρελλά τους όνειρα τα είχαν φανταστεί.

Μια από αυτές τις παραδόσεις, ή έστω μια διάλεξη να μπορούσε να παρακολουθήσει ο Καργάκος, αν τον αφήνει η φήμη του να παραστεί,

θα έμενε άφωνος.

 

Και εδώ το σχόλιο μου που σόκαρε το μέλος pashalitsa. Ναι θεωρώ ότι

είναι τυφλός ή έστω τυφλωμένος από την κρίση ή από την περηφάνεια ή από την οικονομική κρίση και παραφέρεται με αυτές τις δηλώσεις του.

Και ξαναλέω ένας μορφωμένος άνθρωπος, όπως μου τον παρουσιάζετε ως αυθεντία και με τη φωτογραφία του, δεν πρέπει να τα ισοπεδώνει όλα, αλλά να δίνει μαθήματα με τη στάση του.

Είναι δυνατόν να γυρίσουμε πίσω, επειδή το λέει ο Καργάκος, και να πετάξουμε ένα Υπουργείο ή ολόκληρη επιστήμη της παιδαγωγικής;

Και μη μου πείτε πάλι ότι δεν είναι επιστήμη!!!

 

"Παιδαγωγία εστί επιστήμη επιστημών και τέχνη τεχνών" κατά το Γρηγόριο το Ναζιανζηνό. Αυτόν από τους Τρείς Ιεράρχες που λέγαμε.;)

Αλλά επειδή ένα απόφθεγμα ενός φωτισμένου άνδρα όπως θεωρείται ο Γρηγόριος, ο οποίος αγίασε, μπορεί σε κάποιους να μην λέει τίποτα, (όπως και σε μένα δεν είπε τίποτα στην προκειμένη περίπτωση ο Καργάκος) γιατί έτσι συμβαίνει στη δημοκρατία, ένας άλλος λόγος

που η παιδαγωγική είναι επιστήμη είναι γιατί κάνει πειράματα.

Αντί να μιλάμε για την παιδαγωγική, καλύτερο είναι να την μελετήσουμε μερικοί μερικοί, διάβασμα, πολύ διάβασμα, πάρα πολύ διάβασμα, μόνο διάβασμα!

Και μετά από το διάβασμα συζητάμε. Με εξηγήσεις και επιχειρήματα. Και πηγές καμιά φορά.

9Af0p2.png
Link to comment
Share on other sites

  marron είπε:
Κρίμα που ο Καργάκος έχει διαβάσει τους Τρεις Ιεράρχες. Οι οποίοι ήταν και παιδαγωγοί... Τυφλός τα τ'ώτα τον τε νουν τα τ' όμματ' εστί.

 

  θεοδώρα3 είπε:
Στον Σαράντο Καργάκο αναφέρεσαι;

Αν γνωρίζεις τι σημαίνει αυτό, που φαντάζομαι ότι γνωρίζεις, δεν καταλαβαίνω που κολλάει. Μπορείς να μου εξηγήσεις;

 

Πλάκα μου κάνετε ; Πριν λίγα ποστ μου ζητούσαν να μεταφράσω γερμανικά,:-) εδώ πέρα να διδάξω αρχαία ελληνικά:lol::lol:

 

Μήπως πρόκειται για επίσημη πρόταση homeschooling????:lol::lol::lol:

 

Σε δημόσιο σχολείο πήγα και σε δημόσιο πανεπιστήμιο, of the record.

9Af0p2.png
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ και επαυξάνω!!! Αυτό ακριβώς εννοούσα όταν είπα ότι αυτά είναι bon pour l'Orient!!!

Αυτά τα περί Υπουργείου τα λέει τώρα ο Καργάκος και με την ιδιότητα του φορολογούμενου. Τον καιρό που ίδρυε φροντιστήρια και πουλούσε βοηθήματα ήταν όλα καλώς καμωμένα.

Ναι, το Υπουργείο είναι προβληματικό, θέλεις να το πω σάπιο; να το πω. Αλλά δεν σάπισε από μόνο του, βάλανε το χεράκι τους και αρκετοί Καργάκοι... Εξάλλου, αν ακολουθήσουμε τη λογική του ξεριζώματος της σάπιας συκιάς, θα πρέπει ίσως να καταργήσουμε το σύνολο του ελληνικού κρατικού μηχανισμού... Και μετά τί;;;

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  emmaki είπε:
Εγώ πάλι θα κολλήσω στο χρόνο που γράφονται όλα αυτά!

Κάτι σύγχρονο;

Κάποια επιστημονική άποψη, θεμελιωμένη σε στοιχεία και έρευνες....

 

Πώς γίνεται σε όλο τον κόσμο να βγαίνουν έρευνες που να απορρόπτουν το hs και να λένε ότι έχει κάνει τον κύκλο του; Μήπως είμαστε ΚΑΙ σε αυτό 20 χρόνια πίσω;

20 χρόνια μόνο;;; Λίγα λες...;)

Link to comment
Share on other sites

Και επανέρχομαι με την ίδια ερώτηση επί πρακτικού ζητήματος, ελπίζοντας ότι θα πάρω κάποια απάντηση.

Τι θα γίνει με τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες; Στο hs (σύμφωνα με τον ορισμό του΄) η διδκασκαλία γίνεται απ'ό τους γονείς. .Αντε και να δεχτώ εγώ ότι υπάρχει ο παντογνώστης γονιός που θα διδάξει το παιδί του. Πώς, όμως, αυτός ο γονιός θα μπορέσει να αντιληφθεί την παρουσιά μιας μαθησιακής δυσκολίας; Αυτά δεν είναι πράγματα που φαίονονται εύκολα και δεν υπάρχουν ίδια "συμπτώματα" για όλα τα παιδιά.

Ποιός γονιός είναι ικανός να διαγνώσει δυσλεξία, ή δυσγραφία ή δυσαριθμησία ή διάσπαση προσοχής ή μία από τις 1002 ΜΔ και να παραπέμψει το παιδί στις αρμόδιες υπηρεσίες;

Γιατί, να πω ειλικρινά, ακόμα και εγώ που ασχολούμαι 10 χρόνια με την εκπαίδευση και ειδικά με τη διάγνωση ΜΔ και εκπαίευση παιδιών με ειδικές ανάγκες, μόνη μου δεν μπορώ να κάνω διάγνωση! Μετά από 10 χρόνια μπορώ να πω ότι μπορώ να διακρίνω "σημάδια".

Link to comment
Share on other sites

  marron είπε:
Αν ήσουν διορισμένη Θεοδώρα θα ήσουν με το κεφάλι κάτω και θα έκανες τη δουλειά σου.

Πιθανώς....ευτυχώς όμως, διέφυγα τον κίνδυνο αυτό σε μία κρίσιμη ηλικία...:lol:

  marron είπε:
"Παιδαγωγία εστί επιστήμη επιστημών και τέχνη τεχνών" κατά το Γρηγόριο το Ναζιανζηνό. Αυτόν από τους Τρείς Ιεράρχες που λέγαμε.:wink:

Αλλά επειδή ένα απόφθεγμα ενός φωτισμένου άνδρα όπως θεωρείται ο Γρηγόριος, ο οποίος αγίασε, μπορεί σε κάποιους να μην λέει τίποτα, (όπως και σε μένα δεν είπε τίποτα στην προκειμένη περίπτωση ο Καργάκος) γιατί έτσι συμβαίνει στη δημοκρατία, ένας άλλος λόγος

που η παιδαγωγική είναι επιστήμη είναι γιατί κάνει πειράματα.

Είναι καλό να μελετούμε καμιά φορά και τους τρεις μεγίστους φωστήρας, κι ας είναι παλιοί. Χαίρομαι που το αναγνωρίζεις.

Ο καθένας πιάνεται από εκεί που νομίζει. Άλλος από Καργάκο, άλλος από τους Τρεις Ιεράρχες, άλλος από το Rousseau....ή οτιδήποτε.

 

Δεν φημίζεται πάντως το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από τις ριζοσπαστικές καινοτομίες του εδώ και 100 χρόνια. Πειράματα εντωμεταξύ έχουν γίνει άπειρα. Τα περισσότερα δε εις βάρος του μαθητή και της οικιακής του οικονομίας...(και της φαιάς του ουσίας φυσικά).

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Όση σχέση έχουν ο Καργάκος με τους 3 Ιεράρχες ή με τον Ρουσσώ ( αν είναι δυνατόν:shock:), άλλη τόση έχουν και τα επιστημονικά πειράματα που αναφέρει η marron με τα πειράματα στα οποία αναφέρεσαι και στα οποία επιμένω πρωτοστάτησε ο κύριος Καργάκος στις δεκαετίες '60,'70, '80 (εδώ που τα λέμε τα δεύτερα θα έπρεπε να μπούνε σε εισαγωγικά).

 

Εν τω μεταξύ με ενδιαφέρον περιμένω απάντηση στο ερώτημα της emmaki, έχουμε κάποια έρευνα με συμπέρασμα υπέρ του hs μέσα στην πρόσφατη δεκαετία;;;

Link to comment
Share on other sites

  mariazil είπε:

Εν τω μεταξύ με ενδιαφέρον περιμένω απάντηση στο ερώτημα της emmaki, έχουμε κάποια έρευνα με συμπέρασμα υπέρ του hs μέσα στην πρόσφατη δεκαετία;;;

Προσωπικά δεν έχω λόγο να ψάξω για κάτι τέτοιο. Αν τόσο πολύ έχετε την έγνοια, δεν ξέρω γιατί αφού ούτως ή άλλως δεν συμφωνείτε με το hs, δεν έχετε παρά να το αναζητήσετε.

 

Πολύ θα το ήθελα να γινόταν μία έρευνα στην Ελλάδα τώρα, με αυτές τις συνθήκες που υπάρχουν στην κοινωνία αλλά και στα σχολεία, για να δούμε επιτέλους, όσοι πραγματικά θέλουμε να δούμε, αν το hs είναι ισάξιο, ανώτερο ή κατώτερο από το σχολείο.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

  marron είπε:
Αν ήσουν διορισμένη Θεοδώρα θα ήσουν με το κεφάλι κάτω και θα έκανες τη δουλειά σου.

Διορισμένη αν είσαι, ξέρεις καλλίτερα ποια είναι η ψυχολογία στην οποία βρίσκεσαι, οπότε δεν μπορώ να σου φέρω αντίρρηση....:-D

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

Θα επιθυμούσα, εάν μπορείτε, να σχολιάσετε τα λεγόμενα του κυρίου Καργάκου. Το τι είναι ο κύριος Καργάκος δεν μας ενδιαφέρει.

O Rousseau δεν ήταν ο τέλειος πατέρας - παιδαγωγός , αλλά δεν σχολιάζουμε αυτό συνήθως....

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

  θεοδώρα3 είπε:
Προσωπικά δεν έχω λόγο να ψάξω για κάτι τέτοιο. Αν τόσο πολύ έχετε την έγνοια, δεν ξέρω γιατί αφού ούτως ή άλλως δεν συμφωνείτε με το hs, δεν έχετε παρά να το αναζητήσετε. .

 

 

εκπλήσομαι!!!! γιατί λογικά αυτοί που ενδιαφέρονται να το ακολουθήσουν και να το εφαρμόσουν στα παιδιά τους θα έπρεπε ΠΡΩΤΟΙ να ψάχνουν και να ενημερώνονται σχετικά........

 

  θεοδώρα3 είπε:
Πολύ θα το ήθελα να γινόταν μία έρευνα στην Ελλάδα τώρα, με αυτές τις συνθήκες που υπάρχουν στην κοινωνία αλλά και στα σχολεία, για να δούμε επιτέλους, όσοι πραγματικά θέλουμε να δούμε, αν το hs είναι ισάξιο, ανώτερο ή κατώτερο από το σχολείο.

 

ας βρούμε πρώτα μια έρευνα που γίνεται σε χώρες του εξωτερικού όπου εφαρμόζεται ......ΤΩΡΑ και μετά ψάχνουμε και για την Ελλάδα που δεν εφαρμόζεται έτσι όπως το θέλεις.........

 

  θεοδώρα3 είπε:
Θα επιθυμούσα, εάν μπορείτε, να σχολιάσετε τα λεγόμενα του κυρίου Καργάκου. Το τι είναι ο κύριος Καργάκος δεν μας ενδιαφέρει.

O Rousseau δεν ήταν ο τέλειος πατέρας - παιδαγωγός , αλλά δεν σχολιάζουμε αυτό συνήθως....

 

γιατί δεν μας ενδιαφέρει;;;; συνήθως από τα λεγόμενα όλοι ψάχνουν τα αίτια που ελέχθησαν...... και από ποιον ...είναι κανείς εδώ απλά παθητικός δέκτης;;;;;

 

το σχολείο έχει πολλά προβλήματα και προσπαθούμε πιστεύω, όλοι όσοι ενδιαφερόμαστε, να τα λύσουμε και;;;;

από πότε το hs είναι η πανάκεια όλων πια των προβλημάτων και η λογική οδηγεί στο (κακό σχολείο => καλό hs) το hs πρέπει να ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ότι αξίζει με ΕΡΕΥΝΑ ....όχι την λογική του....παραλόγου......

Link to comment
Share on other sites

Δε με ενδιαφέρει τόσο αυτή η έρευνα που εσείς ζητάτε, όχι γιατί δε με βολεύουν τα πορίσματά της. Κάθε άλλο. Για να μιλήσουμε για χειροπιαστά και ρεαλιστικά στοιχεία, μόνο μία έρευνα στην ελλάδα θα φανέρωνε την καταλληλότητα του hs για την Ελλάδα.

 

Βεβαίως, ελληνική έρευνα! Ας αφήσουμε ελεύθερο τον κόσμο στην Ελλάδα να κάνει hs και μετά από δέκα χρόνια πειραματικής εφαρμογής να έχουμε μία ρεαλιστική εικόνα.

"Εύχομαι στους Γερμανούς από ελληνίζοντα φαντάσματα να γίνουν Έλληνες."Φρειδερίκος Νίτσε

Δίχως Ελληνικές σπουδές, δεν υπάρχει εκπαίδευση.

Leo Tolstoy

Link to comment
Share on other sites

  Παράθεση
δέκα χρόνια πειραματικής εφαρμογής

Είδες που έτσι ή αλλιώς τα παιδάκια έχουν το ρόλο του ... πειραματόζωου;

ΟΚ, θα μου πεις εδώ θα έχει την ευθύνη για την απόφασή του ο γονιός, αλλά και πάλι ρωτάω εγώ, ποιός γονιός;;;

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...