Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Σχολική ετοιμότητα


Olg@

Recommended Posts

Σκέφτηκα ότι ίσως σας ενδιαφέρουν .....

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ

 

Πότε χρειάζεται η συμβουλή του ειδικού για την εκτίμηση της σχολικής ετοιμότητας

 

 

 ΄Όταν υπάρχει δυσκολία στην κατανόηση, έκφραση προφορικού λόγου (άρθρωση, ελλιπές λεξιλόγιο, αντιμεταθέσεις γραμμάτων ή συλλαβών π.χ. μακηλοπάρδαλη-καμηλοπάρδαλη, πότρα-πόρτα, σέλω νελό- θέλω νερό ).

 

 Δεν μπορεί να ξεχωρίσει και να επαναλάβει παρόμοιους φθόγγους (φάρος- βάρος, τρία-κρύα ).

 

 Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί πάνω από 5 λεπτά.

 

 Δεν ολοκληρώνει καμία εργασία έστω και πιο αργά απ΄τους συμμαθητές του.

 

 Κινείται άσκοπα μέσα στην τάξη.

 

 Δεν γνωρίζει όλα τα χρώματα, σχήματα, μεγέθη, ποσότητες, καθημερινά αντικείμενα (ζώα, φυτά).

 

 Δυσκολεύεται να επαναλάβει ιστορία, να θυμηθεί αντικείμενα που του δείξαμε πριν.

 

 Δεν μπορεί να πιάσει μολύβι, κόβει άτσαλα, δε ζωγραφίζει σε πλαίσιο.

 

 Δεν αναγνωρίζει δεξί- αριστερό και δυσκολεύεται να προσανατολιστεί στο χώρο και στο χρόνο (πίσω-μπρος/ πριν-μετά).

 

 Δεν μιλά σε ενήλικες και παιδιά.

 

 Παραμένει μόνο σε μια γωνιά και αδιαφορεί για τα πάντα χωρίς να ενοχλεί.

 

 Παραμένουν χωρίς έλεγχο οι σφιγκτήρες.

 

 Αρνείται να πάει σχολείο παρότι έχει προσαρμοστεί.

 

 

 

Πηγή: Ενημερωτικό φυλλάδιο του Κέντρου λόγου, γραφής και συμπεριφοράς «Παιδικό εργαστήρι».

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ

 

Πώς μπορώ να βοηθήσω; (για τους γονείς)

 

 

Διαβάζουμε βιβλία μαζί του με πολλές εικόνες. Φαντάζεται τη συνέχεια των παραμυθιών και τη διηγείται με δικά του λόγια.

 

Διορθώνω –επαναλαμβάνω σωστά που προφέρει λανθασμένα χωρίς να τονίζω το λάθος.

 

Κάθομαι μαζί του συγκεκριμένο χρόνο για μια δραστηριότητα που του αρέσει (π.χ. ζωγραφιά) και του ζητώ να συνεχίσει μόνο του για περίπου το ίδιο διάστημα.

 

Απομακρύνω τα πολλά παιχνίδια και ερεθίσματα διευκολύνοντας το παιδί να συγκεντρωθεί.

 

Παίζουμε το παιχνίδι «αυτοκίνητο με φλας», δίνουμε εντολές για κίνηση, μπρος –πίσω, μέσα- έξω (από το γκαράζ),και ανάβουμε φλας για δεξιά ή αριστερά.

 

Ζωγραφίζει με υπόδειξη σε πλαίσιο.

 

Ενθαρρύνω το παιδί να προχωρά από τα ευκολότερα στα δυσκολότερα.

 

Παίζουμε το παιχνίδι «είναι όμοια αλλά κάπου διαφέρουν».

 

Παίζουμε το παιχνίδι «από το μικρό στο μεγαλύτερο» και «από το ψηλό στο ψηλότερο».

 

Διοργανώνω πάρτυ.

 

Του δίνω το ρόλο του μεγάλου.

 

Διηγούμαι μικρές ιστορίες με ολοκληρωμένες προτάσεις.Το παιδί ζωγραφίζει και επαλαναμβάνει περίληψη ή τμημα της ιστορίας με σύνθετη πρόταση.

 

 

Περιμένω να τελειώσει αυτό που θέλει να πει, αποφεύγοντας να του δείξω το άγχος ή τη δυσφορία μου «έχεις όλο το χρόνο να μου πεις αυτό που θέλεις».

 

Αυξάνουμε σταδιακά το χρόνο συνεργασίας μαζί του(ζωγραφιά, άσκηση), επιβραβεύοντας το.

 

 

Κάνουμε συμφωνίες που τηρούμε «θε περιμένεις 5 λεπτά να τελειώσω και μετά θα είμαι στη διάθεσή σου.»

 

Χρησιμοποιούμε εικόνες με διαδοχή δραστηριοτήτων πρωί-μεσημέρι- βράδυ, μέρες –εποχές.

 

 

Κόβει με ψαλίδι ευθεία, τετράγωνο, κύκλο.

 

Δε σβήνω, διορθώνω αλλά προσπαθούμε σε μια άλλη λευκή σελίδα.

 

 

Παίζουμε ντόμινο.

 

Παίζουμε το παιχνίδι «μάζεψε τα περισσότερα», «βρες το ποτήρι με το λιγότερο χυμό».

 

 

Πηγαίνουμε σε παιδικές χαρές.

 

Δεν το μαλώνουμε σε «μικροατυχήματα».

 

 

Πηγή: Ενημερωτικό φυλλάδιο του Κέντρου λόγου, γραφής και συμπεριφοράς «Παιδικό εργαστήρι».

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ

 

Μπορώ (για τα παιδιά)

 

 

Μπορώ να περιγράφω μια καθημερινή δραστηριότητα (πώς πέρασα, τι θα ήθελα, τι φαντάζομαι).

 

Προφέρω όλα τα σύμφωνα και τα συμπλέγματά τους (ξ,ψ,σ,ρ,τς,στ κλπ)

 

Μιλάω με ευχέρεια και ευκρίνεια χωρίς να κάνω αντικαταστάσεις σε απλές ή σύνθετες λέξεις.

 

Μπορώ να συγκεντρωθώ στην τάξη και στο γραπτό μου χωρίς να περιφέρομαι άσκοπα ή να σηκώνομαι χωρίς λόγο.

 

Ολοκληρώνω μια δραστηριότητα και ένα παιχνίδι.

 

Ξεχωρίζω «δεξί-αριστερό», «πάνω-κάτω», «μπρος-πίσω», μέσα-έξω», «πριν-μετά».

 

Γνωρίζω ημέρες, εποχές και τη διαδοχή τους..

 

Κόβω ικανοποιητικά κύκλο, χειρίζομαι με ευκολία το μολύβι και δένω τα κορδόνια μου.

 

Γνωρίζω και αναπαράγω απλά γεωμετρικά σχήματα αλλά και πιο σύνθετα.

 

Ταυτίζω τα όμοια και διαχωρίζω τα ανόμοια αλλά παρεμφερή σχήματα.

 

Διακρίνω διαφορές μεγεθών και ποσοτήτων.

 

Μιλάω σε παιδιά και σε ενήλικες έστω και με συστολή.

 

Αυτοεξυπηρετούμαι-πηγαίνω εγκαίρως στην τουαλέτα.

 

Δεν με παίρνει ο ύπνος στην τάξη.

 

΄Εχω αγωνία στο σχολείο, αλλά δεν πανικοβάλλομαι από την ιδέα.

 

 

Πηγή: Ενημερωτικό φυλλάδιο του Κέντρου λόγου, γραφής και συμπεριφοράς «Παιδικό εργαστήρι».

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites

Να συμπληρώσω πως η αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας αναφέρεται σε μαθητές Α΄τάξης Δημοτικού και συγκεκριμένα τα πρώτα διαγνωστικά τεστ γίνονται μετά τα Χριστούγεννα, μέχρι τότε μπορούμε να έχουμε κάποιες υποψίες και γενικότερα να παρακολουθούμε τις αντιδράσεις του παιδιού δεν βιαζόμαστε όμως να βγάλουμε συμπεράσματα και να δώσουμε χαρακτηρισμούς.

Έχω συναντήσει μαθητή με μη σχολική ετοιμότητα και το συγκεκριμένο άρθρο με βοήθησε πολύ στον εντοπισμό του προβλήματος αλλά και στον χειρισμό της κατάστασης. Για την ιστορία να σημειωθεί πως το παιδί παρουσίασε μεγάλη βελτίωση - τον σημαντικότερο ρόλο έπαιξε η μητέρα του που κατέβαλε πράγματι αξιέπαινες προσπάθειες - και πλέον φοιτεί στην Γ τάξη αντιμετωπίζοντας ελάχιστα προβλήματα σε σχέση με τους συμμαθητές του.

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Όλια μου σε ευχαριστούμε πάρα πολύ, πραγματικά είναι πολύ διαφωτιστικά.

 

1) Αν κάποια παιδιά μπορούν να κάνουν τα περισσότερα απ αυτά που αναφέρεις αλλά όχι όλα σημαίνει κάτι? (π.χ τα κορδόνια)

2)Μπορείς να μας δώσεις περισσότερες πληροφορίες για τα διαγνωστικά τεστ?

 

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Όλια μου σε ευχαριστούμε πάρα πολύ, πραγματικά είναι πολύ διαφωτιστικά.

 

1) Αν κάποια παιδιά μπορούν να κάνουν τα περισσότερα απ αυτά που αναφέρεις αλλά όχι όλα σημαίνει κάτι? (π.χ τα κορδόνια)

2)Μπορείς να μας δώσεις περισσότερες πληροφορίες για τα διαγνωστικά τεστ?

 

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Το να μην μπορεί το παιδί να ανταπεξέλθει σε κάποια από αυτά (το τονίζω στην ηλικία της Α' Δημοτικού) δεν είναι πρόβλημα, αν όμως αντιμετωπίζει δυσκολίες στα μισά από αυτά και παραπάνω τότε πρέπει 'οι κεραίες μας' να είναι σε εγρήγορση ... δεν βιαζόμαστε όμως να βγάλουμε εύκολα συμπεράσματα. το ψάχνουμε και απευθυνόμαστε σε ειδικούς.

Τωρα σχετικά με τα κορδόνια είναι λίγα τα παιδιά αυτής της ηλικίας που τα καταφέρνουν μόνα τους. Είναι μια δεξιότητα που απαιτεί ο ενήλικας να ασχοληθεί αρκετά με το παιδί προκειμένου αυτό να την κατακτήσει. Προσπαθησε με παιγνιώδη τρόπο να το εκπαιδεύσεις στη δεξιότητα και δώσε του λίγο χρόνο.

Τα διαγνωστικά τεστ απαρτίζονται από ασκήσεις που ανιχνεύουν αν το παιδί έχει κατακτήσει κάποιες από αυτές τις δεξιότητες που αναφέρονται στα παραπάνω φυλλάδια. Γίνονται σε συνεργασία με ειδικούς και πάντοτε προσαρμόζονται στις ανάγκες του κάθε παιδιού, ανάλογα δηλαδή τι θέλουμε να ανιχνεύσουμε.

Ελπίζω να βοήθησα για ότι άλλο θέλεις εδώ είμαστε :wink: !

1aLup3.png

 

BtUIp3.png

Link to comment
Share on other sites

Όλια, θα ήθελα να σε ρωτήσω πόσοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν διδαχθεί τίποτα για τα παραπάνω αλλά και για τις μαθησιακές δυσκολίες. Το ρωτώ γιατί με έχει προβληματίσει πολύ η συμπεριφορά του δασκάλου του γιου μου... Θα το αναλύσω σε καινούργιο ποστ.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...