Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Σημαία


Recommended Posts

Ο γιος μου (6η δημοτικού) κληρώθηκε σημαιοφόρος για το πρώτο σχολικό εξάμηνο, που σημαίνει για 2 παρελάσεις, την τοπική γιορτή για την απελευθέρωση της πόλης και την 28η Οκτωβρίου. Όλοι οι συμμαθητές και οι δάσκαλοι χάρηκαν και τον συνεχάρησαν, γιατί ήταν από τα άριστα παιδιά, που θα έμπαιναν στην κλήρωση για τη σημαία, ακόμα και με το καθεστώς που ίσχυε μέχρι πέρυσι.

 

Αναπληρώτρια σημαιοφόρος κληρώθηκε μία συμμαθήτριά του με πολύ μέτριες επιδόσεις στα μαθήματα και όχι και την καλύτερη διαγωγή στο σχολείο. Από την πρώτη στιγμή, κυριολεκτικά, τον πιέζει να της παραχωρήσει τη σημαία στη μία από τις δύο παρελάσεις και του έχει κάνει το βίο αβίωτο στις πρόβες (είναι παραστάτρια δίπλα του). Προσβολές, κακίες, ειρωνίες...

 

Ο γιος μου της είχε πει ότι θα το σκεφτεί, αλλά, βλέποντας τη συμπεριφορά της, δε θέλει να της τη δώσει κι εγώ συμφωνώ μαζί του. Κάποιες μαμάδες όμως που το έχω συζητήσει, υποστηρίζουν το αντίθετο, γιατί, "παιδί είναι κι εκείνη, να χαρεί". Εγώ πάλι θεωρώ ότι 1) πολύ κακώς άλλαξε ο νόμος για τους σημαιοφόρους και τους παραστάτες και 2) η σημαία δεν είναι παιχνίδι, να της δώσεις σε ένα παιδί "για να χαρεί". Φυσικά, η στάση μου θα ήταν εντελώς διαφορετική, αν επρόκειτο για ένα παιδί από αυτά που θα συμμετείχαν στην κλήρωση με τους περσινούς όρους ή ένα παιδί με καλή συμπεριφορά.

 

Εσείς, στη θέση μου, τι θα συμβουλεύατε το παιδί σας;

 

 

Επεξεργάστηκαν by Lisbet
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 237
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Αν και έχω υπάρξει σημαιοφόρος σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, χωρίς κλήρωση, δεν θυμάμαι καμία ιδιαίτερη περηφάνεια γι αυτό, γιατί δεν κατάλαβα ποτέ τη σχέση έχει η επίδοση με τον πατριωτισμό. Ο συμμαθητής μου με το μέσο όρο 11 μπορεί και να ήταν πιο πατριώτης από εμένα. Αν έπρεπε κάπως να συνδεθεί η παρέλαση με προσόντα, θα ήταν πιο λογικό ο σημαιοφόρος να είναι αυτός με το καλύτερο παράστημα ή τις καλύτερες αθλητικές επιδόσεις. 

Στην περίπτωση των παιδιών μου, θα μου ήταν παγερά αδιάφορο αν και πότε θα κρατούσαν τη σημαια, γιατί το βρίσκω μία εκδήλωση εντελώς άδεια περιεχομένου αν καταλήγει απλά σε παιδάκια κλαμένα (που το βλέπω κάθε χρόνο) και σε ανταγωνισμό γονιών. Μια γιορτή όπου όλα τα παιδιά συμμετέχουν, και όλα μπορούν να τιμήσουν με κάποιο τρόπο τη σημαία και τις παραδόσεις του τόπου, εμένα θα μου άρεσε πολύ περισσότερο.

  • Μου αρέσει 4
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Τα έχουμε ισοπεδώσει όλα πια. Κι εγώ διαφωνώ με την διαδικασία της κλήρωσης, καθώς απαξιώνουμε πια την αριστεία και την επιτυχία. Ως παιδί ήμουν κι εγώ σημαιοφόρος στην 6η δημοτικού (στο Γυμνάσιο και το Λύκειο ήμουν σε ιδιωτικό και δεν κάναμε παρελάσεις) και μέχρι σήμερα αυτή η εμπειρία είναι από τις πιο όμορφες και συγκινητικές της ζωής μου. Ο γιος σου έχει το δικαίωμα να απολαύσει την τιμή αυτή ως δικαίωση των κόπων του και να την έχει σαν κίνητρο για το μέλλον που έρχεται. Και όπως λες κι εσύ, η σημαία είναι σύμβολο, δεν είναι παιχνίδι!

  • Μου αρέσει 2
Link to comment
Share on other sites

Επειδή δεν ξέρω τι προβλέπει ο Νόμος από την στιγμή που κληρώθηκε το παιδάκι σου σημαίνει ότι και στις δύο παρελάσεις θα είναι αυτός σημαιοφόρος? αν ναι, τότε συμφωνώ μαζί σου, πόσο μάλλον όταν το συγκεκριμένο κορίτσι μάλλον το κάνει πιο πολύ για εφέ και όχι γιατί πραγματικά θέλει να κρατήσει την σημαία!

Σε ότι αφορά τις άλλες μαμάδες ας δώσουν άλλες συμβουλές για να χαρεί το κοριτσάκι :)

Επεξεργάστηκαν by zaxaroulini

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

Ναι, αυτό σημαίνει. Ο ένας σημαιοφόρος κληρώνεται για το διάστημα ως 31/12 κι ο δεύτερος από 1/1 ως τις 15/6 που κλείνουν τα σχολεία.

 

Μέχρι πέρυσι, που η κλήρωση γινόταν μόνο μεταξύ των παιδιών που είχαν μέσο όρο 10 στην Ε'  δημοτικού, κάποιοι σημαιοφόροι "παραχωρούσαν" τη σημαία στον αναπληρωτή, για τη 2η παρέλαση. Φέτος όμως μπήκαν όλα τα παιδιά στην κλήρωση, ανεξαρτήτως επιδόσεων. 

 

 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Πρωτη φορα ακουω να παραδιδει ο σημαιοφόρος τη σημαια.τεσπα...κι εγω θα του ελεγα να της κοψει τον αερα..όχι γιατι είναι μετρια μαθητρια...αλλα γιατι προσπαθει να τον αναγκασει να το κανει.

  • Μου αρέσει 1
Link to comment
Share on other sites

Όπως λέω και παραπάνω, γινόταν από κάποιους σημαιοφόρους, όταν ήταν αναπληρωτής ένας καλός τους φίλος. Έγινε 1-2 χρονιές δλδ (όσο είμαστε εμείς στο σχολείο), όχι όλες.

 

Βασικά ναι, εκεί στράβωσε κι ο ίδιος. Μόλις τέλειωσε η κλήρωση, με το που χτύπησε το κουδούνι, πριν καν βγει η δασκάλα από την τάξη, πάει και του λέει "διάλεξε σε ποια από τις 2 παρελάσεις θα κρατήσεις τη σημαία, στην άλλη θα τη δώσεις σε μένα". Σε τέτοιο στυλ. Όταν μου τα είπε, με πιάσανε τα νεύρα μου. Πολύ θράσος ρε παιδί μου. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Lisbet said:

Ναι, αυτό σημαίνει. Ο ένας σημαιοφόρος κληρώνεται για το διάστημα ως 31/12 κι ο δεύτερος από 1/1 ως τις 15/6 που κλείνουν τα σχολεία.

 

Μέχρι πέρυσι, που η κλήρωση γινόταν μόνο μεταξύ των παιδιών που είχαν μέσο όρο 10 στην Ε'  δημοτικού, κάποιοι σημαιοφόροι "παραχωρούσαν" τη σημαία στον αναπληρωτή, για τη 2η παρέλαση. Φέτος όμως μπήκαν όλα τα παιδιά στην κλήρωση, ανεξαρτήτως επιδόσεων. 

 

 

 

Μπράβο! τελικά αυτό που βλέπω είναι πως, κόντρα στις νέες φιλοσοφίες που δυστυχώς εφαρμόζονται (και τι άλλο θα δούμε ακόμη), ο Θεός έβαλε το χεράκι του και την σημαία θα την κρατήσει ένας αριστούχος μαθητής που δικαιωματικά έπρεπε να την πάρει!

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

@zaxaroulini η αλήθεια είναι πως και στο ένα τμήμα και στο άλλο, κληρώθηκαν αριστούχοι μαθητές, πράγμα που έκανε μερικές μαμάδες να μας κοιτάνε κάπως περίεργα...σα να μην ήταν απολύτως βέβαιες για τη διαφάνεια της όλης διαδικασίας, παρόλο που έγινε καθαρά και ξάστερα μπροστά σε όλα τα παιδιά. Σε άλλα σχολεία είχαν μαλλιοτραβήγματα, κλάματα και άλλα ευτράπελα, από ό,τι άκουσα, λόγω των χαμηλών επιδόσεων, της εθνικότητας, του θρησκεύματος κλπ των σημαιοφόρων. 

 

Απλά εγώ το βρίσκω πολύ άδικο, τη στιγμή που το δικό μου παιδί ήταν προετοιμασμένο να παρελάσει με την ίδια χαρά και περηφάνια, σε όποια θέση κι αν του τύχαινε, να του το βγάζουν ξινό απ' τη μύτη το ότι απλά στάθηκε τυχερό. Και σε μένα μαζί, που έχω την έντονη αίσθηση ότι πίσω από την πλάτη μου με σχολιάζουν και με χαρακτηρίζουν εγωίστρια και ψωροπερήφανη, γιατί δε συμβουλεύω το παιδί να μοιραστεί τη σημαία με την αναπληρώτρια. Και μάλιστα μαμάδες που είμαι 100% σίγουρη πως θα έκαναν το ίδιο, αν οι αναπληρωτές έδειχναν αυτήν την άσχημη συμπεριφορά στα δικα τους παιδιά. 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Μοίρασμα σημαίας με πρωτοβουλία των παιδιών δεν υπάρχει, είναι παράτυπο. Αυτά τα πράγματα δεν αποφασίζονται έτσι. Μετά την κλήρωση οι δάσκαλοι επικυρώνουν την απόφαση καταγράφοντάς την σε πρακτικό. Ο αναπληρωτής είνσι αναπληρωτής, και με τις καλύτερες προθέσεις να παραχωρήσει κάποιος τη σημαία είναι παράκαμψη και υπονόμευςη μιας διαδικασίας. Αν θεωρούμε τόσο σοβαρό το θέμα του ποιος θα έχει τη σημαία, τηρούμε τις διαδικασίες. Τα πράγματα είναι πολύ απλά.

  • Μου αρέσει 2
Link to comment
Share on other sites

5 ώρες πρίν, ΑΡΓΚ είπε:

Αν και έχω υπάρξει σημαιοφόρος σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, χωρίς κλήρωση, δεν θυμάμαι καμία ιδιαίτερη περηφάνεια γι αυτό, γιατί δεν κατάλαβα ποτέ τη σχέση έχει η επίδοση με τον πατριωτισμό. Ο συμμαθητής μου με το μέσο όρο 11 μπορεί και να ήταν πιο πατριώτης από εμένα. Αν έπρεπε κάπως να συνδεθεί η παρέλαση με προσόντα, θα ήταν πιο λογικό ο σημαιοφόρος να είναι αυτός με το καλύτερο παράστημα ή τις καλύτερες αθλητικές επιδόσεις. 

Στην περίπτωση των παιδιών μου, θα μου ήταν παγερά αδιάφορο αν και πότε θα κρατούσαν τη σημαια, γιατί το βρίσκω μία εκδήλωση εντελώς άδεια περιεχομένου αν καταλήγει απλά σε παιδάκια κλαμένα (που το βλέπω κάθε χρόνο) και σε ανταγωνισμό γονιών. Μια γιορτή όπου όλα τα παιδιά συμμετέχουν, και όλα μπορούν να τιμήσουν με κάποιο τρόπο τη σημαία και τις παραδόσεις του τόπου, εμένα θα μου άρεσε πολύ περισσότερο.

 

Aντιλαμβάνομαι και σέβομαι την άποψή σου, αλλά διαφωνώ. Οι θέσεις σημαιοφόρων-παραστατών, από την αρχή των σχολικών παρελάσεων μέχρι πέρυσι, είχαν να κάνουν με τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών. Υπάρχουν θέσεις όπου μετράει το ύψος και το παράστημα κι αυτές είναι των διμοιριτών. Εγώ έχω παρελάσει σε καθεμια από αυτές τις θέσεις, εξίσου χαρούμενη και περήφανη, γιατί μου άρεσε η παρέλαση, πολύ απλά. Εσένα προφανώς δε σου άρεσε, γι' αυτό ένιωθες έτσι. Η παρέλαση πάντως δεν είναι υποχρεωτική...όποιον δεν τον συγκινεί ή αισθάνεται ότι αδικείται, έχει κάθε δικαίωμα να μη συμμετάσχει...και στα χρόνια μας και σήμερα. 

 

Το ότι είναι κλαμένα τα παιδάκια, είναι αποτέλεσμα της κακής νοοτροπίας που τους έχουν καλλιεργήσει από το σπίτι και που φυσικά δεν ξεκινάει ούτε σταματάει στη σημαία. Θα ήταν παράλογο να σταματήσουν να γίνονται παρελάσεις επειδή πολλοί γονείς καλλιεργούν στα παιδιά σους τον κακώς εννοούμενο ανταγωνισμό. Αυτοί οι γονείς το κανουν παντού όμως. Θα σταματήσουμε πχ και τα σχολικά αθλήματα, επειδή βλέπεις παιδάκια κλαμένα που έχασε η ομάδα τους;

 

5 ώρες πρίν, CME2205 είπε:

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Τα έχουμε ισοπεδώσει όλα πια. Κι εγώ διαφωνώ με την διαδικασία της κλήρωσης, καθώς απαξιώνουμε πια την αριστεία και την επιτυχία. Ως παιδί ήμουν κι εγώ σημαιοφόρος στην 6η δημοτικού (στο Γυμνάσιο και το Λύκειο ήμουν σε ιδιωτικό και δεν κάναμε παρελάσεις) και μέχρι σήμερα αυτή η εμπειρία είναι από τις πιο όμορφες και συγκινητικές της ζωής μου. Ο γιος σου έχει το δικαίωμα να απολαύσει την τιμή αυτή ως δικαίωση των κόπων του και να την έχει σαν κίνητρο για το μέλλον που έρχεται. Και όπως λες κι εσύ, η σημαία είναι σύμβολο, δεν είναι παιχνίδι!

 

Ναι, αυτό ακριβώς είναι και το δικό μου πνεύμα. Έχω πολύ ωραίες αναμνήσεις από τις σχολικές μου παρελάσεις κι εγώ.

πρίν από 5 λεπτά , Έσπερος είπε:

Μοίρασμα σημαίας με πρωτοβουλία των παιδιών δεν υπάρχει, είναι παράτυπο. Αυτά τα πράγματα δεν αποφασίζονται έτσι. Μετά την κλήρωση οι δάσκαλοι επικυρώνουν την απόφαση καταγράφοντάς την σε πρακτικό. Ο αναπληρωτής είνσι αναπληρωτής, και με τις καλύτερες προθέσεις να παραχωρήσει κάποιος τη σημαία είναι παράκαμψη και υπονόμευςη μιας διαδικασίας. Αν θεωρούμε τόσο σοβαρό το θέμα του ποιος θα έχει τη σημαία, τηρούμε τις διαδικασίες. Τα πράγματα είναι πολύ απλά.

 

Συμφωνώ, αλλά να που επειδή στο δικό μας σχολείο έχει συμβεί στο παρελθόν, κάποιοι το θεωρούν δεδομένο ότι όλοι θα ακολουθήσουμε τον ίδιο δρόμο και μάλιστα άνευ όρων και προϋποθέσεων. 

  • Μου αρέσει 4
Link to comment
Share on other sites

Αχ βρε lisbet τι ωραία που τα λες, εγώ απορώ πως κάποιοι που δεν ενδιαφέρονται υποτίθεται για την σημαία, πρωτοστατούν για να καταργηθούν παρελάσεις και τείνουν συνεχώς να υποτιμούν τις εθνικές μας εορτές και επετείους! και είναι οι ίδιοι που θα σου κάνουν και μάθημα ηθικής για ιδέες και ιδανικά! :)

Συγχαρητήρια για το παιδάκι σου και θα σου πω αυτό που λέω και στην υπογραφή μου: Οι κακοί άνθρωποι φθονούν και μισούν. Είναι ο δικός τους τρόπος να θαυμάζουν"

  • Μου αρέσει 4

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 1 λεπτό , zaxaroulini είπε:

Αχ βρε lisbet τι ωραία που τα λες, εγώ απορώ πως κάποιοι που δεν ενδιαφέρονται υποτίθεται για την σημαία, πρωτοστατούν για να καταργηθούν παρελάσεις και τείνουν συνεχώς να υποτιμούν τις εθνικές μας εορτές και επετείους! και είναι οι ίδιοι που θα σου κάνουν και μάθημα ηθικής για ιδέες και ιδανικά! :)

Συγχαρητήρια για το παιδάκι σου και θα σου πω αυτό που λέω και στην υπογραφή μου: Οι κακοί άνθρωποι φθονούν και μισούν. Είναι ο δικός τους τρόπος να θαυμάζουν"

 

Σε ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά! Όπως ακριβώς είπε και η @CME2205 παραπάνω, για μας η συμμετοχή στην παρέλαση είναι τιμή και το να είναι το παιδί μας σημαιοφόρος ακόμη περισσότερο. Είναι μια διάκριση που αξίζει σε όσους καταβάλλουν τη μέγιστη προσπάθεια για τα μαθήματα του σχολείου. 

 

Αν θεωρήσω κακούς ανθρώπους όλους όσους εμπλέχθηκαν με αρνητικό τρόπο σε αυτή τη διαδικασία, θα με πιάσει μεγάλη απελπισία. Όχι, δεν τους θεωρώ κακούς, αλλά στενόμυαλους και πραγματικά με λυπεί το ότι μεταδιδουν τη νοοτροπία τους στα 11χρονα παιδιά τους. Να ακούς ότι η συμμαθήτρια πρόσβαλλε το παιδί σου επειδή έβαλε τα παλιά του σπορτέξ ή να του δίνει λάθος οδηγίες επίτηδες στην πρόβα ή να βλέπεις τη μαμά που κόντεψε να πάθει νευρικό κλονισμό, επειδή η αριστούχα κόρη της δεν κληρώθηκε, να σε μέμφεται που ο γιος σου δε μοιράζεται τη σημαία, μόνο και μόνο γιατί δε μπορεί να καταπιεί ότι θα δει τον "ανταγωνιστή" να παρελαύνει σημαιοφόρος 2 φορές. 

  • Μου αρέσει 2
Link to comment
Share on other sites

πρίν από 29 λεπτά , Lisbet είπε:

 

Aντιλαμβάνομαι και σέβομαι την άποψή σου, αλλά διαφωνώ. Οι θέσεις σημαιοφόρων-παραστατών, από την αρχή των σχολικών παρελάσεων μέχρι πέρυσι, είχαν να κάνουν με τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών. Υπάρχουν θέσεις όπου μετράει το ύψος και το παράστημα κι αυτές είναι των διμοιριτών. Εγώ έχω παρελάσει σε καθεμια από αυτές τις θέσεις, εξίσου χαρούμενη και περήφανη, γιατί μου άρεσε η παρέλαση, πολύ απλά. Εσένα προφανώς δε σου άρεσε, γι' αυτό ένιωθες έτσι. Η παρέλαση πάντως δεν είναι υποχρεωτική...όποιον δεν τον συγκινεί ή αισθάνεται ότι αδικείται, έχει κάθε δικαίωμα να μη συμμετάσχει...και στα χρόνια μας και σήμερα. 

 

Το ότι είναι κλαμένα τα παιδάκια, είναι αποτέλεσμα της κακής νοοτροπίας που τους έχουν καλλιεργήσει από το σπίτι και που φυσικά δεν ξεκινάει ούτε σταματάει στη σημαία. Θα ήταν παράλογο να σταματήσουν να γίνονται παρελάσεις επειδή πολλοί γονείς καλλιεργούν στα παιδιά σους τον κακώς εννοούμενο ανταγωνισμό. Αυτοί οι γονείς το κανουν παντού όμως. Θα σταματήσουμε πχ και τα σχολικά αθλήματα, επειδή βλέπεις παιδάκια κλαμένα που έχασε η ομάδα τους;

 

 

Ναι, αυτό ακριβώς είναι και το δικό μου πνεύμα. Έχω πολύ ωραίες αναμνήσεις από τις σχολικές μου παρελάσεις κι εγώ.

 

Συμφωνώ, αλλά να που επειδή στο δικό μας σχολείο έχει συμβεί στο παρελθόν, κάποιοι το θεωρούν δεδομένο ότι όλοι θα ακολουθήσουμε τον ίδιο δρόμο και μάλιστα άνευ όρων και προϋποθέσεων. 

 

Μα δεν είπα ότι είναι κακό η εθνική γιορτή, αλίμονο, από που βγήκε αυτή εντύπωση;

Απλά δεν συμφωνώ ότι ο πατριωτισμός έχει να κάνει με το βαθμό. Ειχα συμμαθητή που τελείωσε το σχολείο 2 χρόνια μετά από εμάς, γιατί 2 χρονιές έμεινε. Αυτός ο άνθρωπος επέλεξε μία ιδιαίτερα δύσκολη ζωή σε στρατιωτικό σώμα (είχε άλλες επιλογές επαγγελματικες, δεν ήταν η επιλογή της απελπισίας) και είμαι σίγουρη ότι αν ποτέ χρειαστεί, θα υπερασπιστεί την πατρίδα. Από την άλλη, ξέρω ουκ ολίγους πρώην αριστούχους σημαιοφόρους που ούτε τη θητεία τους δεν έκαναν, και που σε περίπτωση ανάγκης απλά θα έφευγαν μακριά κατά δήλωσή τους. Και μου φαίνεται παράλογη η σύνδεση της σημαίας με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις. Γιατί όχι με την καλή φωνή, ή τις καλές αθλητικές επιδόσεις; 

Η σημαία δεν μπορεί να είναι έπαθλο για εμένα για παιδάκια δημοτικού, γιατί δεν υπάρχει λογικό κριτήριο. Και γιατί να μην έχουν όλα μία σημαιούλα στο κάτω κάτω; Η να γίνεται μία γιορτή που συμμετέχουν όλα ισότιμα; Οσες φορές έχω δει να ανεβάζουν σχολεία θεατρικά με θέματα από τους απελευθερωτικούς πολέμους, ή να γίνονται γιορτές με χορούς ή τραγούδια (μαζικά, όχι λίγα παιδάκια) νομίζω το νιώθουν πολύ καλύτερα.

Από εκεί και πέρα, στο μέσο Δημοτικό, το 50% και βάλε των παιδιών είναι αριστούχοι. Τη κληρωση στους μισούς, τι σε όλους.

  • Μου αρέσει 4
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

πρίν από 28 λεπτά , zaxaroulini είπε:

Αχ βρε lisbet τι ωραία που τα λες, εγώ απορώ πως κάποιοι που δεν ενδιαφέρονται υποτίθεται για την σημαία, πρωτοστατούν για να καταργηθούν παρελάσεις και τείνουν συνεχώς να υποτιμούν τις εθνικές μας εορτές και επετείους! και είναι οι ίδιοι που θα σου κάνουν και μάθημα ηθικής για ιδέες και ιδανικά! :)

Συγχαρητήρια για το παιδάκι σου και θα σου πω αυτό που λέω και στην υπογραφή μου: Οι κακοί άνθρωποι φθονούν και μισούν. Είναι ο δικός τους τρόπος να θαυμάζουν"

 

Τι φθονούν βρε @zaxaroulini; Την τύχη του Α ή Β παιδιού να κληρωθεί σημαιοφόρος;;;

Δεν είναι επίτευγμα το να κληρωθείς σε κάτι ούτε είναι δυνατό η σημαία να είναι "κτήμα" οποιουδήποτε. Πιο πατριώτης θα βγει το 11χρονο που κληρώθηκε να παρελάσει με τη σημαία από αυτό που ήταν δυο γραμμές πιο πίσω;

Εμείς οι γονείς μαθαίνουμε στα παιδιά μας να ζηλεύουν, μιλώντας για τέτοια θέματα και καμαρώνοντας στις γειτόνισσες. Τι σχέση έχει όλο αυτό με τον πατριωτισμό; Απλά ευτελίζουμε ένα εθνικό σύμβολο όταν το καταλήγουμε να γίνεται θέμα ανταγωνισμού, αντί να μαθαίνουμε σε όλα τα παιδάκια να είναι το ίδιο περήφανα.

  • Μου αρέσει 4
Link to comment
Share on other sites

9 ώρες πρίν, ΑΡΓΚ είπε:

 

Μα δεν είπα ότι είναι κακό η εθνική γιορτή, αλίμονο, από που βγήκε αυτή εντύπωση;

Απλά δεν συμφωνώ ότι ο πατριωτισμός έχει να κάνει με το βαθμό. Ειχα συμμαθητή που τελείωσε το σχολείο 2 χρόνια μετά από εμάς, γιατί 2 χρονιές έμεινε. Αυτός ο άνθρωπος επέλεξε μία ιδιαίτερα δύσκολη ζωή σε στρατιωτικό σώμα (είχε άλλες επιλογές επαγγελματικες, δεν ήταν η επιλογή της απελπισίας) και είμαι σίγουρη ότι αν ποτέ χρειαστεί, θα υπερασπιστεί την πατρίδα. Από την άλλη, ξέρω ουκ ολίγους πρώην αριστούχους σημαιοφόρους που ούτε τη θητεία τους δεν έκαναν, και που σε περίπτωση ανάγκης απλά θα έφευγαν μακριά κατά δήλωσή τους. Και μου φαίνεται παράλογη η σύνδεση της σημαίας με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις. Γιατί όχι με την καλή φωνή, ή τις καλές αθλητικές επιδόσεις; 

Η σημαία δεν μπορεί να είναι έπαθλο για εμένα για παιδάκια δημοτικού, γιατί δεν υπάρχει λογικό κριτήριο. Και γιατί να μην έχουν όλα μία σημαιούλα στο κάτω κάτω; Η να γίνεται μία γιορτή που συμμετέχουν όλα ισότιμα; Οσες φορές έχω δει να ανεβάζουν σχολεία θεατρικά με θέματα από τους απελευθερωτικούς πολέμους, ή να γίνονται γιορτές με χορούς ή τραγούδια (μαζικά, όχι λίγα παιδάκια) νομίζω το νιώθουν πολύ καλύτερα.

Από εκεί και πέρα, στο μέσο Δημοτικό, το 50% και βάλε των παιδιών είναι αριστούχοι. Τη κληρωση στους μισούς, τι σε όλους.

 

Μα δε λέει κανείς ότι ο πατριωτισμός έχει να κάνει με το αν θα σου τύχει να κρατήσεις τη σημαία ή όχι. Δεν ισχυρίστηκε κανείς ότι οι σημαιοφόροι είναι πιο πατριώτες από τους υπόλοιπους, εσύ έκανες αυτόν το συσχετισμό, που δεν ισχύει, φυσικά. 

 

Από εκεί και πέρα, σε σένα φαίνεται παράλογη η σύνδεση της σημαίας με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις...εμένα (και στους περισσότερους, νομίζω), όχι. Μην ξεχνάμε ότι αυτό ίσχυε όλα αυτά τα χρόνια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εξακολουθεί να ισχύει. Με ποια λογική να ισχύει άλλο πράγμα για την πρωτοβάθμια κι άλλο για τη δευτεροβάθμια (μια που λες ότι στο δημοτικό δεν μπορεί να είναι η σημαία έπαθλο); Στο δημοτικό δλδ δε μπορεί και στο γυμνάσιο-λύκειο, μπορεί;

 

Και βέβαια οι επιδόσεις πρέπει να πηγαίνουν πακέτο με την καλή διαγωγή. Παράλογο εμένα μου φαίνεται να είναι σημαιοφόρος, λόγω κλήρωσης, ο μαθητής που έχει αλλάξει σχολείο λόγω κακής συμπεριφοράς και κάνει μονίμως bullying στους υπόλοιπους - αυτό έγινε σε άλλο σχολείο και ενόχλησε πολύ.

 

Και δεν είναι καθόλου το 50% και βάλε του δημοτικού, αριστούχα. Στο δικό μας τμήμα των 25 παιδιών, η κλήρωση θα γινόταν μεταξύ 6 παιδιών και στο διπλανό, των 24 παιδιών, μεταξύ 4. Σύνολο 10 παιδιά στα 49, που σημαίνει 20% με το ζόρι. Οι αριθμοί που αναφέρεις, ισχύουν στα σχολεία που οι ευθυνόφοβοι δάσκαλοι της Ε΄ δημοτικού κοπανάνε δεκάρια στους βαθμούς με τη σέσουλα, για να γλιτώσουν από τη γκρίνια των γονιών. Υπήρξαμε κι εμείς μαθητές, ξέρουμε πως είναι αδύνατον η μισή τάξη να είναι αριστούχοι, ακόμα και στο δημοτικό. 

 

Η γιορτή που αναφέρεις γίνεται ούτως ή άλλως, αλλά και πάλι δε συμμετέχουν ισότιμα όλα τα παιδιά του σχολείου, έτσι όπως το εννοείς. Την αναλαμβάνει η Δ΄ δημοτικού και το υπόλοιπο σχολείο την παρακολουθεί. Είναι δυνατόν να πει ποίημα ή να παίξει σε παράσταση όλο το σχολείο, σε ποια γιορτή έχει γίνει ποτέ αυτό; 

 

Όσο για το φθόνο...ναι, δυστυχώς, συμβαίνει. Κι εγώ δεν το περίμενα, γι' αυτό και σοκαρίστηκα και στενοχωρήθηκα πολύ. Επρεπε να δεις τον τρόπο της μητέρας που η αριστούχα κόρη της δεν κληρώθηκε, για να καταλάβεις τι λέω, γιατί όντως αν δεν το δεις live και να απευθύνεται σε σένα, δυσκολεύεσαι και να το φανταστείς ακόμα. Κόντεψε να με φάει που δε λέω στο παιδί να δώσει τη σημαία στην αναπληρώτρια, μόνο και μόνο γιατί δε θέλει να δει τον "ανταγωνιστή" της κόρης της 2 φορές σημαιοφόρο.

Επεξεργάστηκαν by Lisbet
  • Μου αρέσει 3
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που ανακατεύονται άσχετες μαμάδες σε ένα θέμα που αφορά 2 παιδιά, με ξεπερνά... Κάντε ό,τι νομίζετε, αλλά χωρίς να το συζητάτε με όλες τις άσχετες κουτσομπόλες.  Είναι απίστευτο το πως σφάζονται όλες οι μαμάδες για το ποιο παιδί θα κρατήσει τη σημαία, ποιο παιδί είναι το αγαπημένο της δασκάλας, ποιο είναι ο καλύτερος μαθητής κτλ... Είναι πολύ χαμηλό το επίπεδο δυστυχώς...

 

  • Μου αρέσει 2
Link to comment
Share on other sites

Μα με έπιασε η μία μέσα σε μαγαζί που πήγα να ψωνίσω...η άλλη έξω από το σχολείο, που περίμενα τα παιδιά να σχολάσουν! Πρέπει μάλλον να κρυφτώ σε κανένα πυρηνικό καταφύγιο μέχρι τέλος Οκτωβρίου. :-P

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 3 λεπτά , Lisbet είπε:

Μα με έπιασε η μία μέσα σε μαγαζί που πήγα να ψωνίσω...η άλλη έξω από το σχολείο, που περίμενα τα παιδιά να σχολάσουν! Πρέπει μάλλον να κρυφτώ σε κανένα πυρηνικό καταφύγιο μέχρι τέλος Οκτωβρίου. :-P

 

Απέφυγέ τες διακριτικά  ή λιγότερο διακριτικά. Στην τελική πες τους ότι δεν τις αφορά το θέμα. Έτσι μαθαίνουν και τα παιδιά τους να είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους, να έχουν θράσος και να μην σέβονται τίποτα... Άσε γιατί τα έχω πάρει με αυτό το θέμα...

  • Μου αρέσει 2
Link to comment
Share on other sites

πρίν από 13 λεπτά , erin0000 είπε:

 

Απέφυγέ τες διακριτικά  ή λιγότερο διακριτικά. Στην τελική πες τους ότι δεν τις αφορά το θέμα. Έτσι μαθαίνουν και τα παιδιά τους να είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους, να έχουν θράσος και να μην σέβονται τίποτα... Άσε γιατί τα έχω πάρει με αυτό το θέμα...

 

Ναι αυτό θα κάνω. Θα μεταμορφωθώ σε μουγκοθόδωρο. Σου έτυχε κι εσένα τίποτα;

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, ΑΡΓΚ said:

 

Μα δεν είπα ότι είναι κακό η εθνική γιορτή, αλίμονο, από που βγήκε αυτή εντύπωση;

Απλά δεν συμφωνώ ότι ο πατριωτισμός έχει να κάνει με το βαθμό. Ειχα συμμαθητή που τελείωσε το σχολείο 2 χρόνια μετά από εμάς, γιατί 2 χρονιές έμεινε. Αυτός ο άνθρωπος επέλεξε μία ιδιαίτερα δύσκολη ζωή σε στρατιωτικό σώμα (είχε άλλες επιλογές επαγγελματικες, δεν ήταν η επιλογή της απελπισίας) και είμαι σίγουρη ότι αν ποτέ χρειαστεί, θα υπερασπιστεί την πατρίδα. Από την άλλη, ξέρω ουκ ολίγους πρώην αριστούχους σημαιοφόρους που ούτε τη θητεία τους δεν έκαναν, και που σε περίπτωση ανάγκης απλά θα έφευγαν μακριά κατά δήλωσή τους. Και μου φαίνεται παράλογη η σύνδεση της σημαίας με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις. Γιατί όχι με την καλή φωνή, ή τις καλές αθλητικές επιδόσεις; 

Η σημαία δεν μπορεί να είναι έπαθλο για εμένα για παιδάκια δημοτικού, γιατί δεν υπάρχει λογικό κριτήριο. Και γιατί να μην έχουν όλα μία σημαιούλα στο κάτω κάτω; Η να γίνεται μία γιορτή που συμμετέχουν όλα ισότιμα; Οσες φορές έχω δει να ανεβάζουν σχολεία θεατρικά με θέματα από τους απελευθερωτικούς πολέμους, ή να γίνονται γιορτές με χορούς ή τραγούδια (μαζικά, όχι λίγα παιδάκια) νομίζω το νιώθουν πολύ καλύτερα.

Από εκεί και πέρα, στο μέσο Δημοτικό, το 50% και βάλε των παιδιών είναι αριστούχοι. Τη κληρωση στους μισούς, τι σε όλους.

 

Αχ βρε κοπέλα μου, μου αρέσει που λες ότι ήσουν και σημαιοφόρος, καλέ μήπως μας κοροιδεύεις? :confused:

Αν όντως ήσουν σημαιοφόρος όλα αυτά τα χρόνια, που σημαίνει ότι συμμετείχες, θα ήξερες ότι η παρέλαση δεν είναι απλώς μία παρέλαση και τίποτε άλλο. Και γιορτή γίνεται, και ποιήματα ή αποσπάσματα από δοκίμια διαβάζονται και ανάλογα το τι έχει κανονιστεί κάθε φορά στο σχολείο μπορεί να γίνει και θεατρική παράσταση (σκετς) και χοροί και όσα παιδιά θέλουν να συμμετάσχουν συμμετάσχουν σε όλα. Αυτά για το τι γίνεται σε μία εθνική εορτή!

Από εκεί και πέρα κανείς δεν είπε ότι η σημαία συνδέεεται με το παιδί που θα έχει τον ύψιστο πατριωτισμό. Όλα αυτά τα χρόνια ήταν μία θετική επιβράβευση προς τους άριστους μαθητές με την λογική ακριβώς επειδή η σημαία είναι το ύψιστο ιδανικό μιας χώρας οι καλύτεροι μαθητές επιβραβεύονταν καθώς αποτελούσε τιμή!

Με την αλλαγή του Νόμου (στο ευρύτερο πλαισιο που ζούμε όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω) από ότι κατάλαβα γίνεται μία κλήρωση και σε όποιον έτυχε η σημαία, δεν βαριέσαι! αυτά έχουν να κάνουν όμως με γενικότερες πολιτικές που θέλουν να ισοπεδώσουν και να καταστρέψουν ότι μας έχει απομείνει σε αυτή την χώρα!

Εγώ λέω στην lisbet να είναι υπερήφανη για το παιδί της, είναι άξιο συγχαρητηρίων που είναι άριστος μαθητής και η ζήλεια που ανέφερα αφορά αυτό που δεν μπορούμε να φτάσουμε (για τις άλλες μαμάδες το λέω), ελπίζω να έγινα κατανοητή αυτή την φορά!

Επίσης αυτό που λες "τι στους μισούς τι σε όλους" δηλώνει μία ισοπέδωση, που εγώ προσωπικά απεχθάνομαι, την ισοπέδωση εννοώ!

Επεξεργάστηκαν by zaxaroulini
  • Μου αρέσει 1

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω σε αυτό το θέμα δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Όπως νιώθει καλύτερα το παιδάκι σου. Αν θέλει να παραχωρήσει τη σημαία στη δεύτερη γιορτή ας το κάνει, αν δεν το νιώθει να μην το κάνει. Δικαίωμά του να αποφασίσει ότι θέλει. Οι μαμάδες δεν έχουν κανένα λόγο σε αυτό.

  • Μου αρέσει 2
Link to comment
Share on other sites

πρίν από 33 λεπτά , Lisbet είπε:

 

Ναι αυτό θα κάνω. Θα μεταμορφωθώ σε μουγκοθόδωρο. Σου έτυχε κι εσένα τίποτα;

Μου τυχαίνει να είναι αδιάκριτες οι άλλες μανάδες, να συνομωτούν, να θαβουν η μία την άλλη ή η μία τα παιδιά της άλλης, να ανακατεύονται εκεί που δεν τις σπέρνουν, να γλύφουν τη δασκάλα... Άσε από τότε που πήγαν δημοτικό τα παιδιά μου έχω δει έναν διαφορετικό κόσμο από ό,τι φανταζόμουν. Λίγα λόγια και λίγες επαφές... πχ βλέπω μια ολόκληρη τάξη να έχει γκρουπ στο fb ή στο viber (οι μανάδες), οπότε καταλαβαίνετε τι γίνεται...

Link to comment
Share on other sites

Επιχειρήματα υπέρ και κατά των διαφόρων μέτρων επιβράβευσης στο σχολείο μπορεί να βρει κανείς ποικίλα, και από ψυχολόγους, και από παιδαγωγούς, και από την απλή εμπειρία των εκπαιδευτικών αλλά και από την εμπειρία των γονιών. Μία επισήμανση θέλω να κάνω μόνο, προς όλους τους γονείς. Σας φαίνεται τυχαίο ότι ενώ η εκπαίδευση έχει τόσα προβλήματα, σκάει ένα ωραίο θέμα όπως η κλήρωση για να ασχοληθούν όλοι οι γονείς με αυτό; Η μόνη σκοπιμότητα που κρύβεται πίσω από αυτό είναι ακριβώς ο αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης. Πέρσι τέτοια εποχή υπήρχε η φημολογία περί δήθεν κατάργησης της πρωινής προσευχής, φέτος βρήκαν κάτι πιο αποτελεσματικό γιατί η συζήτηση τραβάει από το καλοκαίρι και θα συνεχίσει μέχρι την παρέλαση.

 

Δεν αμφιβάλλω ότι ο κάθε γονιός θέλει να επιβραβευτεί το παιδί του για την προσπάθειά του. Κι εγώ σαν εκπαιδευτικός θέλω να επιβραβεύονται όσοι μαθητές προσπαθούν και διακρίνονται σε κάτι, απλώς θα ήθελα αυτό να μην περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα, ή μόνο τις άριστες επιδόσεις, αλλά πχ  και τη βελτίωση ενός μέτριου μαθητή, την οργανωτικότητα κάποιου στην επίλυση προβλημάτων της τάξης, τις καλλιτεχνικές επιδόσεις κλπ. Αυτό είναι μια ευρύτερη συζήτηση. Επί της ουσίας όμως, ας δούμε τι συμβαίνει στην εκπαιδευτική πραγματικότητα: τα σχολεία έχουν πολλά κενά. Στα δημοτικά έγινε προσπάθεια να μη φανεί το πρόβλημα φέτος γιατί η έλλειψη ενός δασκάλου γίνεται ευκολότερα αντιληπτή από τους γονείς, όμως για να γίνει αυτό στερήθηκαν καθηγητές τα παιδιά της δευτεροβάθμιας. Εδώ και χρόνια ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη είναι υπερβολικά μεγάλος, με σοβαρές επιπτώσεις στην παρεχόμενη ποιότητα διδασκαλίας. Τα προγράμματα σπουδών, δηλαδή το τι μαθήματα θα κάνουν τα παιδιά, κόβονται και ράβονται ανάλογα με τη διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών σε ώρες. Η επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας ουσιαστικά έχει καταργηθεί. Μαθητές καλούνται να αλλάξουν σχολείο για να πάνε κάπου όπου υπάρχει τμήμα ένταξης. Μαθητές ΕΠΑΛ καλούνται να αλλάξουν πόλη για να πάνε στην ειδίκευση που θέλουν να ακολουθήσουν. Να μην μιλήσουμε για την αντιμετώπιση που επιφυλάσσει η ελληνική κοινωνία στους μορφωμένους νέους, οι οποίοι τελικά αναγκάζονται να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό ή να δουλεύουν σε χώρους άσχετους με το αντικείμενό τους για εξευτελιστικές αμοιβές. 

 

Αυτά όλα δεν πρόκειται να λυθούν τα επόμενα χρόνια, οι γενιές αυτών των παιδιών δηλαδή έχουν στερηθεί απίστευτες μορφωτικές και επαγγελματικές ευκαιρίες. Μπροστά σε αυτό, το ποιος θα παίρνει τη σημαία ή αν θα δίνονται αριστεία και βραβεία είναι αστείο. Ένα παιδάκι δημοτικού φυσικά δεν μπορεί να το αντιληφθεί αυτό, ούτε χρειάζεται να του καλλιεργήσουμε από τώρα μια απογοήτευση που μπορεί να τον οδηγήσει σε αδιαφορία για τη γνώση και την πρόοδο. Ως μεγάλοι όμως, καλό είναι να τα θυμόμαστε αυτά κάθε φορά που διογκώνουμε τριτεύοντα θέματα της εκπαίδευσης ενώ αγνοούμε τα πρωτεύοντα. 

  • Μου αρέσει 2
Link to comment
Share on other sites

Guest
Το θέμα αυτό είναι κλειστό για νέες απαντήσεις
×
×
  • Δημιουργία νέου...