Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

Recommended Posts

Σύμφωνα με την τελευταία αλλαγή νομοθεσίας, οι γονείς πρέπει να δηλώσουν τα θρησκευτικά τους πιστεύω στις σχολικές δομές ώστε να μπορούν τα παιδιά να απαλλαγούν. Για την ακρίβεια τους ζητείται να δηλώσουν αλλόθρησκοι ή άθεοι ή άθρησκοι. Πράγμα απαράδεκτο κατά τη γνώμη μου καθώς πέρα από παραβίαση προσωπικών δεδομένων, έτσι συντηρείται η στοχοποίηση αυτών των παιδιών. Ωστόσο αυτό δεν ήταν απαραίτητο πριν κάποια χρόνια και ήξερα αρκετά παιδιά ΧΟ τα οποία είχαν απαλλαγή (ειδικά στις μεγάλες τάξεις λυκείου).

Αυτό δεν το γνώριζα. Γνωρίζεις πως τεκμηριώθηκε αυτή η αλλαγή στη νομοθεσία; Γιατί δηλαδή επιβλήθηκε τέτοια πρακτική κι αν εφαρμόζεται όντως; Δεν ξέρω αν μπορώ να την χαρακτηρίσω απαράδεκτη, αλλά άνευ ουσίας είναι σίγουρα.

Σχετικά με το μάθημα αυτό καθ'αυτό, η δική μου εμπειρία σε αντίθεση με άλλων σχολιαστών ήταν κυριολεκτικά κακοποιητική τόσο στο δημοτικό όσο και στο γυμνάσιο.

Δεν είχα τέτοια εμπειρία όπως προανέφερα, αλλά είμαι σίγουρη πως θα υπήρξαν και θα υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις. Δυστυχώς. Αντίθετα, ως παράδειγμα είχα σε όλες τις βαθμίδες, την κολλητή μου, μάρτυρας του ιεχωβά, που δεν είχε ποτέ τέτοια αντιμετώπιση. Την ζηλεύαμε κιόλας καμιά φορά, γιατί μπορούσε να βγαίνει έξω αν το ήθελε, κάτι το οποίο και έκανε από το γυμνάσιο και μετά.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Replies 406
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mπορεις να μας το αναλυσεις περισσοτερο αυτο? Ακουγεται πολυ βαρυ .

 

Δημόσιο σχολείο, πέμπτη δημοτικού, υποχρεωτικό μάζεμα όλων των κοριτσιών και εξευτελισμός των κοριτσιών που είχαν αδιαθετήσει (2 κοριτσάκια), χαρακτηρισμοί όπως ακάθαρτες, μίερες, απαγόρευση εισόδου σε ναό. Αργότερα, δημιουργία ενοχών για σεξουαλικές σκέψεις. Προσωπικές προσβολές παρουσία συμμαθητών για απρεπή εμφάνιση(αμάνικη μπλούζα!), αφορισμοί, εκφράσεις του τύπου "αυτή η εμφάνιση θα τη στείλει να καίγεται στη κόλαση". Έχω και χειρότερα, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό δεν το γνώριζα. Γνωρίζεις πως τεκμηριώθηκε αυτή η αλλαγή στη νομοθεσία; Γιατί δηλαδή επιβλήθηκε τέτοια πρακτική κι αν εφαρμόζεται όντως; Δεν ξέρω αν μπορώ να την χαρακτηρίσω απαράδεκτη, αλλά άνευ ουσίας είναι σίγουρα.

 

Δεν είχα τέτοια εμπειρία όπως προανέφερα, αλλά είμαι σίγουρη πως θα υπήρξαν και θα υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις. Δυστυχώς. Αντίθετα, ως παράδειγμα είχα σε όλες τις βαθμίδες, την κολλητή μου, μάρτυρας του ιεχωβά, που δεν είχε ποτέ τέτοια αντιμετώπιση. Την ζηλεύαμε κιόλας καμιά φορά, γιατί μπορούσε να βγαίνει έξω αν το ήθελε, κάτι το οποίο και έκανε από το γυμνάσιο και μετά.

 

Ότι εφαρμόζεται το ξέρω, γιατί σταμάτησαν πρακτικά όλες οι απαλλαγές που ήξερα. Εφαρμόστηκε επί Λοβέρδου, δε γνωρίζω το σκεπτικό. Υποθέτω, υπήρχαν πολλές αντιδράσεις από την εκκλησία λόγω μεγάλου όγκου απαλλαγών. Πχ στο τμήμα της μεγάλης είχαν μείνει ελάχιστα παιδιά.

Link to comment
Share on other sites

Δημόσιο σχολείο, πέμπτη δημοτικού, υποχρεωτικό μάζεμα όλων των κοριτσιών και εξευτελισμός των κοριτσιών που είχαν αδιαθετήσει (2 κοριτσάκια), χαρακτηρισμοί όπως ακάθαρτες, μίερες, απαγόρευση εισόδου σε ναό. Αργότερα, δημιουργία ενοχών για σεξουαλικές σκέψεις. Προσωπικές προσβολές παρουσία συμμαθητών για απρεπή εμφάνιση(αμάνικη μπλούζα!), αφορισμοί, εκφράσεις του τύπου "αυτή η εμφάνιση θα τη στείλει να καίγεται στη κόλαση". Έχω και χειρότερα, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.

 

ok....δεν φανταζόμουν κάτι τέτοιο όταν έλαγα πως, φαντάζομαι ότι γίνονται διακρίσεις κτλ...

 

Ολα αυτά από τον θρησκευτικό; Ηταν γενικευμένη συμπεριφορά αυτή στο σχολείο ή από συγκεκριμένο δάσκαλο; Διότι, νομίζω μόνο όταν υποθάλπτεται ή και ενισχύεται αυτό, από το σύνολο της μικροκοινότητας (δασκάλων-γονέων), μπορεί να επεκταθεί σε τέτοιες χυδαιότητες. Δεν υπήρξε παρέμβαση; Διαμαρτυρία;

 

Παρεπιστόντως, σε τέτοιες περιστάσεις ειδικά είναι που ΠΡΕΠΕΙ να ξέρει το παιδί, σε τι πιστεύει και γιατί, ώστε να έχει το σθένος να αντιταχθεί ακόμη και στον δάσκαλο του ή τουλάχιστον να διαμαρτυρηθεί για τέτοιες συμπεριφορές. Να μην υπάρχει περιθώριο να δημιουργούνται έστω και ενδόμυχα, ενοχές τέτοιου τύπου, λόγω άγνοιας από το παιδί. Δεν εννοώ πως έχει ευθύνη το παιδί, αλλά πως πρέπει να μπορεί να προστατευθεί ψυχικά από τέτοιες ανώμαλες συμπεριφορές.

 

vtgian λυπάμαι πολύ :( .

Link to comment
Share on other sites

Δημόσιο σχολείο, πέμπτη δημοτικού, υποχρεωτικό μάζεμα όλων των κοριτσιών και εξευτελισμός των κοριτσιών που είχαν αδιαθετήσει (2 κοριτσάκια), χαρακτηρισμοί όπως ακάθαρτες, μίερες, απαγόρευση εισόδου σε ναό. Αργότερα, δημιουργία ενοχών για σεξουαλικές σκέψεις. Προσωπικές προσβολές παρουσία συμμαθητών για απρεπή εμφάνιση(αμάνικη μπλούζα!), αφορισμοί, εκφράσεις του τύπου "αυτή η εμφάνιση θα τη στείλει να καίγεται στη κόλαση". Έχω και χειρότερα, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.

 

Αυτα δεν εχουν να κανουν με το μαθημα των θρησκευτικων , εχουν να κανουν με προβληματικες συμπεριφορες ανθρωπων.Δεν ευθυνεται το μαθημα των θρησκευτικων για αυτα, μην τα μπερδευουμε.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Αυτα δεν εχουν να κανουν με το μαθημα των θρησκευτικων , εχουν να κανουν με προβληματικες συμπεριφορες ανθρωπων.Δεν ευθυνεται το μαθημα των θρησκευτικων για αυτα, μην τα μπερδευουμε.

Συμφωνώ

Link to comment
Share on other sites

Αυτα δεν εχουν να κανουν με το μαθημα των θρησκευτικων , εχουν να κανουν με προβληματικες συμπεριφορες ανθρωπων.Δεν ευθυνεται το μαθημα των θρησκευτικων για αυτα, μην τα μπερδευουμε.

 

Η συζήτηση δεν αφορά αυστηρώς το μάθημα των θρησκευτικών. Προεκτείνεται και συνδέεται με τη γενικότερη στάση-αντίληψη, θρησκευτικής διαπαιδαγώγησης στο σχοελείο.

Link to comment
Share on other sites

Δημόσιο σχολείο, πέμπτη δημοτικού, υποχρεωτικό μάζεμα όλων των κοριτσιών και εξευτελισμός των κοριτσιών που είχαν αδιαθετήσει (2 κοριτσάκια), χαρακτηρισμοί όπως ακάθαρτες, μίερες, απαγόρευση εισόδου σε ναό. Αργότερα, δημιουργία ενοχών για σεξουαλικές σκέψεις. Προσωπικές προσβολές παρουσία συμμαθητών για απρεπή εμφάνιση(αμάνικη μπλούζα!), αφορισμοί, εκφράσεις του τύπου "αυτή η εμφάνιση θα τη στείλει να καίγεται στη κόλαση". Έχω και χειρότερα, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.

 

Πρωτη γυμνασιου εχω καθηγητη πληροφορικης ο οποιος φερεται περιεργα στα κορίτσια...μεχρι που απλωνει και χερι.Να ζητησω να καταργηθεί το μαθημα της πληροφορικης από τα σχολεια λιγο ακυρο δε θα ηταν?

 

Προσωπικα πιστευω και φροντιζω και τα παιδια μου να είναι κοντα στην εκκλησια.Ωστοσο το μαθημα των θρησκευτικών δε με αφορα...ακομα και αν το καταργησουν δλδ δε θα με πειραζε...ότι θελω να μαθω στα παιδια μου στο θεμα θρησκείας το μαθαίνω εγω.

 

 

Τα βιβλια δε μπορω να τα κρινω...δε τα εχω διαβασει ακομα.

Link to comment
Share on other sites

Η συζήτηση δεν αφορά αυστηρώς το μάθημα των θρησκευτικών. Προεκτείνεται και συνδέεται με τη γενικότερη στάση-αντίληψη, θρησκευτικής διαπαιδαγώγησης στο σχοελείο.

Ναι αλλά προφανώς δεν είναι αυτή η γενικότερη πρακτική θρησκευτικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο, έτσι δεν είναι?

Link to comment
Share on other sites

ok....δεν φανταζόμουν κάτι τέτοιο όταν έλαγα πως, φαντάζομαι ότι γίνονται διακρίσεις κτλ...

 

Ολα αυτά από τον θρησκευτικό; Ηταν γενικευμένη συμπεριφορά αυτή στο σχολείο ή από συγκεκριμένο δάσκαλο; Διότι, νομίζω μόνο όταν υποθάλπτεται ή και ενισχύεται αυτό, από το σύνολο της μικροκοινότητας (δασκάλων-γονέων), μπορεί να επεκταθεί σε τέτοιες χυδαιότητες. Δεν υπήρξε παρέμβαση; Διαμαρτυρία;

 

Παρεπιστόντως, σε τέτοιες περιστάσεις ειδικά είναι που ΠΡΕΠΕΙ να ξέρει το παιδί, σε τι πιστεύει και γιατί, ώστε να έχει το σθένος να αντιταχθεί ακόμη και στον δάσκαλο του ή τουλάχιστον να διαμαρτυρηθεί για τέτοιες συμπεριφορές. Να μην υπάρχει περιθώριο να δημιουργούνται έστω και ενδόμυχα, ενοχές τέτοιου τύπου, λόγω άγνοιας από το παιδί. Δεν εννοώ πως έχει ευθύνη το παιδί, αλλά πως πρέπει να μπορεί να προστατευθεί ψυχικά από τέτοιες ανώμαλες συμπεριφορές.

 

vtgian λυπάμαι πολύ :( .

 

Δυστυχώς ήταν η δασκάλα της τάξης, μιλάμε για δημοτικό, δεκαετία 80. Φυσικά και έγινε κινητοποίηση και η συγκεκριμένη δασκάλα απλά πήγε να... καταστρέψει άλλα παιδάκια :-( Αργότερα μάθαμε ότι ήταν διωγμένη για αντίστοιχες συμπεριφορές από άλλα δημοτικά. Ελπίζω κάποια στιγμή να την απομάκρυναν από την εκπαίδευση γενικότερα.

 

Στο γυμνάσιο-λύκειο, είχαμε καθηγήτριες θρησκευτικών οι οποίες τύχαινε να είναι κοσμοκαλόγριες. Έμεναν σε μοναστήρι αλλά ήταν ντυμένες κανονικά. Δυστυχώς ήταν εξίσου επιθετικές, στο γυμνάσιο υπήρχε μεγάλη πίεση αλλά τουλάχιστον στο λύκειο κάπως έχεις κατασταλάξει και αντιδράς πιο εύκολα.

 

Αυτα δεν εχουν να κανουν με το μαθημα των θρησκευτικων , εχουν να κανουν με προβληματικες συμπεριφορες ανθρωπων.Δεν ευθυνεται το μαθημα των θρησκευτικων για αυτα, μην τα μπερδευουμε.

 

Φυσικά και έχουν να κάνουν με το μάθημα των θρησκευτικών. Το μάθημα των θρησκευτικών και όταν αυτό διδάσκεται λανθασμένα ειδικά στην παιδική ηλικία, μπορεί να δημιουργήσει ψυχικά τραύματα που δύσκολα και με πολλή προσωπική προσπάθεια επουλώνονται.

 

Niki81 ο καθηγητής που αναφέρεις έχει μια συμπεριφορά που δεν έχει καμία σύνδεση με την επαγγελματική του ιδιότητα. Η δασκάλα που αναφέρω έχει στις αρμοδιότητές της την διδασκαλία των θρησκευτικών. Το ίδιο το βιβλίο την ενισχύει στο να εκφράσει τις ακραίες απόψεις της. Δεν είναι το ίδιο λοιπόν. Από τη στιγμή που ένα μάθημα μπορεί να αποτελέσει βάση για εκδήλωση ακραίων απόψεων και να δημιουργήσει ψυχολογικά προβλήματα, εγώ απαιτώ έλεγχο. Αν αυτός δεν είναι εφικτός, τότε προτιμώ ένα παιδί να μη διδάσκεται θρησκευτικά, από ένα ψυχικά πληγωμένο παιδί. Άλλωστε συμφωνώ μαζί σου, θεωρώ ευθύνη του γονέα την επαφή του παιδιού με την εκκλησία, όχι του σχολείου.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ναι αλλά προφανώς δεν είναι αυτή η γενικότερη πρακτική θρησκευτικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο, έτσι δεν είναι?

 

Από τις εμπειρίες που μοιραζόμαστε εδώ και από την δική μου εμπειρία, υποθέτω, ΔΕΝ είναι γενικότερη πρακτική.

Επειδή όμως δεν είναι κανόνας, δε σημαίνει ότι μπορούμε ή θα έπρεπε να αγνοούμε ότι πολλές φορές, ένας δάσκαλος με τάση προς την ηθικολογία, μπορεί να χρησιμοποιήσει την ιδιότητα του για να ασκήσει εξουσία σε ανηλικούς και πολλές φορές αυτό να έχει τραυματικές συνέπειες για ένα παιδί.

 

Και τέλοσπαντων, δεν μπορώ να δεχτώ ότι μια τέτοια εμπειρία κατατίθεται στην συζήτηση, και τρέχουμε να την κλείσουμε λέγοντας ότι δεν είναι αυστηρώς σχετιζόμενη με το μάθημα των θρησκευτικών, οπότε άσχετη με την όλη κουβέντα γενικώς. Ας μην εθελοτυφλούμε. Θρησκεία-άσκηση εξουσίας-ενοχοποίηση...είναι συνήθεις προεκτάσεις.

Link to comment
Share on other sites

Η συζήτηση δεν αφορά αυστηρώς το μάθημα των θρησκευτικών. Προεκτείνεται και συνδέεται με τη γενικότερη στάση-αντίληψη, θρησκευτικής διαπαιδαγώγησης στο σχοελείο.

 

Η γενικοτερη σταση -αντιληψη και θρησκευτικη διαπαιδαγωγηση στα σχολεια δεν ηταν αυτη που αναφερει η vtgian.

 

Aκραια φαινομενα σε συμπεριφορες μπορει να παρατηρηθουν σε ολα τα μαθηματα.

πχ. στην ιστορια.

Ενας καθηγητης που ειναι ακραιος εθνικιστης μπορει να μεταδωσει φανατισμο και μισος για αλλους λαους. Κατι που δεν αντιπροσωπευει την σταση και θεση ολοκληρου του εκπαιδευτικου συστηματος. Τι να κανουμε να προτεινουμε την καταργηση της ιστοριας για να αποκλεισουμε τετοια φαινομενα η για να μην αισθανονται ασχημα τα παιδια αλλης εθνικοτητας που ακουγεται συχνα σαν επιχειρημα ?

 

 

Τα παιδια ομως ακομα και μεσα απο αυτες τις ακραιες συμπεριφορες καθηγητων μπορουν να διδαχθουν . Μαθαινουν να επεξεργαζονται αυτα που ακουν, να εχουν κριση και να αξιολογουν καλυτερα τους ανθρωπους. Αυτο βεβαια θα γινει και με την δικη μας παρεμβαση και συμμετοχη . Ειναι μια ευκαιρα για εμας τους γονεις να συζητησουμε με τα παιδια, να αναλυσουμε τις θεσεις μας να διαχωρισουμε τα πιστευω μας και των αλλων και τελικα τα ακραια αυτα παραδειγματα να αποβουν μια χρησιμη εμπειρια για αυτα.

 

vtiagan δεν μπορω να δεχτω οτι ενω ειχες μεγαλωσει σε ενα περιβαλλον μη θρησκευομενο ενιωσες ενοχες για τις σεξουαλικες σχεσεις επηρεαζομενη απο το μαθημα των θρησκευτικων. Προφανως και οι γονεις σου θα στο ειχαν καλλιεργησει αυτο, οπως εκαναν και οι περισσοτεροι γονεις κοριτσιων , ανεξαρτητως θρησκειας. Ή οτι ενιωθες ασχημα με την τιμωρια στην κολαση, αφου οπως ειπες , δεν πιστευεις στον Θεο ουτε εσυ η ιδια ουτε οι γονεις σου. Οι δικοι μου συμμαθητες που δεν πιστευαν συνηθως τα διακωμωδουσαν αυτα η στην καλυτερη αδιαφορουσαν. Πολλοι μαλιστα ειχαν προκλητικη και κοροιδευτικη συμπεριφορα σε αυτους που πιστευαν και εξασκουσαν μια μορφη bullying, οπως θα λεγαμε σημερα. Αυτο θυμαμαι απο το σχολειο, πολλα πολλα χρονια πριν.

Link to comment
Share on other sites

Από τις εμπειρίες που μοιραζόμαστε εδώ και από την δική μου εμπειρία, υποθέτω, ΔΕΝ είναι γενικότερη πρακτική.

Επειδή όμως δεν είναι κανόνας, δε σημαίνει ότι μπορούμε ή θα έπρεπε να αγνοούμε ότι πολλές φορές, ένας δάσκαλος με τάση προς την ηθικολογία, μπορεί να χρησιμοποιήσει την ιδιότητα του για να ασκήσει εξουσία σε ανηλικούς και πολλές φορές αυτό να έχει τραυματικές συνέπειες για ένα παιδί.

 

Και τέλοσπαντων, δεν μπορώ να δεχτώ ότι μια τέτοια εμπειρία κατατίθεται στην συζήτηση, και τρέχουμε να την κλείσουμε λέγοντας ότι δεν είναι αυστηρώς σχετιζόμενη με το μάθημα των θρησκευτικών, οπότε άσχετη με την όλη κουβέντα γενικώς. Ας μην εθελοτυφλούμε. Θρησκεία-άσκηση εξουσίας-ενοχοποίηση...είναι συνήθεις προεκτάσεις.

 

Φανταζεσαι δλδ ότι η συγκεκριμενη δασκαλα...αν δεν υπηρχε το μαθημα των θρησκευρικων δε θα ειχε την ιδια συμπεριφορά και δε θα γινονταν όλα αυτά?Εδω μιλαμε για προβληματικο ανθρωπο.Προσωπικα ουτε αμφισβητω την κοπελα που το ειπε ουτε λεω ότι δεν εχει σημασια.Πιστευω με βεβαιοτητα όμως ότι δεν εχει σχεση με το μαθημα των θρησκευτικών.

 

Εγω πιστευω σε μια θρησκεια που διδασκει την αγαπη και τη συγχωρεση...αυτά προσπαθω να μαθω και στα παιδια μου.Καμια ενοχοποιηση και καμια ασκηση εξουσιας δε βλεπω.Με θρησκευτικούς ηγετες ,ιερεις κλπ εχω πολλες ενστασεις πολλα θεματα κι εγω η ιδια που πιστευω.Αλλα αυτοι δεν αποτελουν τη θρησκεια.Μη τα μπερδευουμε.

 

και ξαναλεω προσωπικα και να καταργουσαν τα θρησκευτικα στα σχολεια δε θα με ενοχλουσε.

Link to comment
Share on other sites

kine γίνεσαι απόλυτα κατανοητή.

Προσωπικά έχω βιώσει την εκκλησία από το εσωτερικό της. Δε θέλω να δώσω αυτή τη στιγμή λεπτομέρειες, δεν ενδιαφέρει άλλωστε τη συζήτηση, το προσωπικό μου βιογραφικό. Αλλά μπορώ να σου πω πως δεν μιλάω ποτέ ελαφρά τη καρδία. Γνωρίζω καλά. Και μιλώ μόνο για όσα έχω δει/βιώσει. Και όχι γενικά για όσα λέγονται/ακούγονται.

 

 

Για τα περί δηλώσεων θρησκεύματος:

Από τη μία έχεις δικαίωμα να μη δηλώσεις το θρήσκευμα (γιατί έχει καταργηθεί η αναγραφή του). Από την άλλη όμως οι καρτέλες των μαθητών σαν στοιχεία εμπεριέχουν το θρήσκευμα. Ναι, παράτυπα.

Η νομοθεσία δίνει δικαίωμα σε αλλόθρησκους ή άλλου δόγματος να απαλλαγούν. Όμως εμφανίζεται και το φαινόμενο ΧΟ να δίνουν απαλλαγή στα παιδιά τους για να αποφεύγουν το διάβασμα ενός "δευτερεύοντος μαθήματος". Έτσι τονίζεται στις οδηγίες πως οι ΧΟ δεν μπορούν να απαλλαγούν. Και τίθεται το ερώτημα... και πώς θα ξέρουν ποιος είναι ποιος; Τρέχα γύρευε. Νομίζω πως επικρατεί μια ομιχλώδης κατάσταση στο ζήτημα που κανένας αρμόδιος δεν βάζει σαφή όρια.

 

 

Πάντως το κεντρικό θέμα δεν είναι μονο το μάθημα των θρησκευτικών.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Από τις εμπειρίες που μοιραζόμαστε εδώ και από την δική μου εμπειρία, υποθέτω, ΔΕΝ είναι γενικότερη πρακτική.

Επειδή όμως δεν είναι κανόνας, δε σημαίνει ότι μπορούμε ή θα έπρεπε να αγνοούμε ότι πολλές φορές, ένας δάσκαλος με τάση προς την ηθικολογία, μπορεί να χρησιμοποιήσει την ιδιότητα του για να ασκήσει εξουσία σε ανηλικούς και πολλές φορές αυτό να έχει τραυματικές συνέπειες για ένα παιδί.

 

Και τέλοσπαντων, δεν μπορώ να δεχτώ ότι μια τέτοια εμπειρία κατατίθεται στην συζήτηση, και τρέχουμε να την κλείσουμε λέγοντας ότι δεν είναι αυστηρώς σχετιζόμενη με το μάθημα των θρησκευτικών, οπότε άσχετη με την όλη κουβέντα γενικώς. Ας μην εθελοτυφλούμε. Θρησκεία-άσκηση εξουσίας-ενοχοποίηση...είναι συνήθεις προεκτάσεις.

Δεν είναι ότι αυτά που περιέγραψε η κοπέλα απλώς δεν είναι κανόνας, είναι ότι σπανίζουν. Εδώ χέρι να σηκώσει δάσκαλος σε μαθητή και γίνεται πανικός. Και μη μου πείτε ότι αυτή ήταν η πρακτική πριν 25-30 χρόνια που είναι η περίοδος στην οποία αναφέρεται η vtgian και που τα πράγματα ήταν λιγότερο "ελεγχόμενα" από πλευράς συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών. Ούτε τότε συνηθίζονταν αυτά. Χάριν της συζήτησης και καλή τη πίστει δέχομαι ότι μπορεί και να υπήρχαν περιστατικά, διότι προσωπικά δεν έχει τύχει να ακούσω ποτέ τέτοια πράγματα, σχετιζόμενα άμεσα ή έμμεσα με το συγκεκριμένο μάθημα .

Εγώ είχα καθηγητή μουσικής θρησκόληπτο, χουντικό, συνωμοσιολόγο και γενικότερα ανισόρροπο. Πέραν της καθιερωμένης (?) ύλης, μας μοίραζε διαφόρων ειδών φυλλάδια: ότι τάχα μου όταν πίνουμε coca-cola πίνουμε το αίμα του Χριστού. Ότι η Αμερική ανακαλύφθηκε από τους αρχαίους Έλληνες. Και πολλά άλλα τέτοια. Ο δε διευθυντής ήταν της συνομοταξίας επίσης, φιλόλογος αυτός. Και αυτός από το βήμα που του είχε δοθεί διέδιδε παρεμφερή προπαγάνδα, αν θυμάμαι καλά έκαναν και παρεούλα οι δυο τους. Από την άλλη, η καθηγήτρια θρησκευτικών που είχαμε στο γυμνάσιο ήταν μια χαρά γυναίκα. Η αντίστοιχη του λυκείου ήταν επίσης μια χαρά γυναίκα...και άθεη. Ούτε κι εγώ είμαι υπέρ της διατήρησης των θρησκευτικών στη διδακτέα ύλη, αλλά μην τα βάζουμε και όλα στον ίδιο κουβά, τα παρατράγουδα δεν έχουν να κάνουν με το μάθημα, έχουν να κάνουν με τον εκπαιδευτικό και το κατά πόσο κάνει για τη δουλειά.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

summer wine κι εγώ πιστεύω ότι είναι εξαιρέσεις αυτές και φυσικά και μπορεί να βρεθούν και σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους. Αλλά αν ο ιστορικός, προεκτείνει το μάθημα της ιστορίας σε εθνικιστικό παραλήρημα, είναι εξίσου σημαντικό, με τον θρησκευτικό που κάνει τον ηθικό δικαστή στο όνομα της θρησκείας του.

 

Niki81 συμφωνούμε. κι επειδή αγάπη και συγχώρεση είναι η αλήθεια της ορθοδοξίας, είναι κρίμα να την καπηλεύονται κάποιοι, για να εκτονώσουν τα απωθημένα τους (παραδείγματα υπάρχουν ίσως και πολλά περισσότερα, σε κατηχητές).

 

tzatzikaki δεν είπα το αντίθετο. όλοι έχουμε κάποια φιγούρα "κουλού" δασκάλου. Δεν είπα ότι οι θρησκευτικοί έχουν το στίγμα!

 

Ενα συμπέρασμα που έβγαλα, είναι πως όσοι πιστεύουν, δεν τους ενοχλεί η ύπαρξη του μαθήματος, αλλά δεν θα σκάσουν κι άμα καταργηθεί, κι όσοι δεν πιστεύουν, θα προτιμήσουν να καταργηθεί ή να βελτιωθεί προς μια πιο θρησκειολογική κατεύθυνση. Πάντως μάθημα ουσιαστικό και με βαρύτητα, δεν το θεωρεί κανείς.

Link to comment
Share on other sites

summer wine κι εγώ πιστεύω ότι είναι εξαιρέσεις αυτές και φυσικά και μπορεί να βρεθούν και σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους. Αλλά αν ο ιστορικός, προεκτείνει το μάθημα της ιστορίας σε εθνικιστικό παραλήρημα, είναι εξίσου σημαντικό, με τον θρησκευτικό που κάνει τον ηθικό δικαστή στο όνομα της θρησκείας του.

 

 

Ενα συμπέρασμα που έβγαλα, είναι πως όσοι πιστεύουν, δεν τους ενοχλεί η ύπαρξη του μαθήματος, αλλά δεν θα σκάσουν κι άμα καταργηθεί, κι όσοι δεν πιστεύουν, θα προτιμήσουν να καταργηθεί ή να βελτιωθεί προς μια πιο θρησκειολογική κατεύθυνση. Πάντως μάθημα ουσιαστικό και με βαρύτητα, δεν το θεωρεί κανείς.

 

Στο πρωτο θα συμφωνησω.

 

Σχετικα με το δευερο ομως μαλλον λαθος συμπερασμα εβγαλες.

 

Εγω το θεωρω ουσιαστικο μαθημα και με βαρυτητα και με ενοχλει να καταργηθει.

Link to comment
Share on other sites

....

Και τέλοσπαντων, δεν μπορώ να δεχτώ ότι μια τέτοια εμπειρία κατατίθεται στην συζήτηση, και τρέχουμε να την κλείσουμε λέγοντας ότι δεν είναι αυστηρώς σχετιζόμενη με το μάθημα των θρησκευτικών, οπότε άσχετη με την όλη κουβέντα γενικώς. Ας μην εθελοτυφλούμε. Θρησκεία-άσκηση εξουσίας-ενοχοποίηση...είναι συνήθεις προεκτάσεις.

 

Αυτό! Πόσο συμφωνώ!

 

....

Ενα συμπέρασμα που έβγαλα, είναι πως όσοι πιστεύουν, δεν τους ενοχλεί η ύπαρξη του μαθήματος, αλλά δεν θα σκάσουν κι άμα καταργηθεί, κι όσοι δεν πιστεύουν, θα προτιμήσουν να καταργηθεί ή να βελτιωθεί προς μια πιο θρησκειολογική κατεύθυνση. Πάντως μάθημα ουσιαστικό και με βαρύτητα, δεν το θεωρεί κανείς.

 

Και δεν το θεωρούν κάποιοι ουσιαστικό μάθημα, γιατί η όποια πεποίθηση δε διδάσκεται ούτε στα βιβλία, ούτε στα θρανία. Μόνο βιώνεται. Εκεί είναι η ουσία. Στο βίωμα.

 

----

Αν πιάσουμε τον κατάλογο των στραβών συμπεριφορών γενικώς... δε μας φτάνουν οι σελίδες... Και δεν είναι τόσο σπάνιο. Εκτός αν θεωρούμε πως μερικοί άνθρωποι είναι "γκαντέμηδες" και γνωρίζουν μόνο αυτούς τους "λίγους στραβούς" :confused::roll:.

 

Και πώς να παραβλέψεις τον κατηχητή (δάσκαλο, ιερομένο, θεολόγο, κτλ) όταν άλλα λέει και άλλα πράττει; Η ασυνέπεια λόγων πράξεων είναι μεγάλο θέμα. Είναι ένα θέμα που επίσης αποσιωπείται συνήθως με την κλασική ατάκα "να μη μπερδεύουμε τον άνθρωπο και τις αδυναμίες του, με τη θρησκεία και τα διδάγματά της". Αυτή είναι ατάκα τύπου-τσιρότο: Προσπάθεια για γρήγορη επίλυση αλλά όχι ουσιαστική.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

----

Αν πιάσουμε τον κατάλογο των στραβών συμπεριφορών γενικώς... δε μας φτάνουν οι σελίδες... Και δεν είναι τόσο σπάνιο. Εκτός αν θεωρούμε πως μερικοί άνθρωποι είναι "γκαντέμηδες" και γνωρίζουν μόνο αυτούς τους "λίγους στραβούς" :confused::roll:.

 

Και πώς να παραβλέψεις τον κατηχητή (δάσκαλο, ιερομένο, θεολόγο, κτλ) όταν άλλα λέει και άλλα πράττει; Η ασυνέπεια λόγων πράξεων είναι μεγάλο θέμα. Είναι ένα θέμα που επίσης αποσιωπείται συνήθως με την κλασική ατάκα "να μη μπερδεύουμε τον άνθρωπο και τις αδυναμίες του, με τη θρησκεία και τα διδάγματά της". Αυτή είναι ατάκα τύπου-τσιρότο: Προσπάθεια για γρήγορη επίλυση αλλά όχι ουσιαστική.

Οι ανάρμοστες συμπεριφορές εν γένει δεν είναι κάτι το σπάνιο από πλευράς εκπαιδευτικών, σιγά το νέο...

Πώς συσχετίσαμε ξαφνικά τις ανάρμοστες συμπεριφορές με το μάθημα των θρησκευτικών δεν έχω καταλάβει.

 

Θεωρώ πάντως ότι τα περιστατικά που αναφέρθηκαν πιο πάνω είναι ακραία και εντελώς σπάνια. Τόσο που δεν καταλαβαίνω επί ποίας βάσης χτίζεις την επιχειρηματολογία σου. Εκτός αν ήταν γενικό το σχόλιο, δεν είμαι σίγουρη αν κατάλαβα.

 

Σε κάθε περίπτωση, για να απαντήσω και στο επόμενο που γράφεις, όπως δεν παραβλέπεις τη συμπεριφορά του κατηχητή, έτσι δεν παραβλέπεις και τη συμπεριφορά οποιουδήποτε άλλου που φέρεται με ένα χ τρόπο στο παιδί σου που δεν είναι ο αρμόζων...το ότι είναι κάποιος καθηγητής θρησκευτικών, δε δημιουργεί περισσότερες απαιτήσεις από τον άνθρωπο αυτόν σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο καθηγητή. Και μαθηματικός να είχε κακοποιήσει λεκτικά το παιδί σου, με το ίδιο μένος θα ήθελες να τον κυνηγήσεις, σωστά?

Edited by tzatzikaki
σβήσιμο
Link to comment
Share on other sites

Αυτό! Πόσο συμφωνώ!

 

 

 

Και δεν το θεωρούν κάποιοι ουσιαστικό μάθημα, γιατί η όποια πεποίθηση δε διδάσκεται ούτε στα βιβλία, ούτε στα θρανία. Μόνο βιώνεται. Εκεί είναι η ουσία. Στο βίωμα.

 

Σε αυτό συμφωνω απολυτα...το εχω ηδη πει.Η θρησκεια ,η πιστη,ο χριστιανισμος δεν είναι καποιο μαθημα να το μαθουμε παπαγαλια.Προσωπικα πραγματικα δεν καταλαβαίνω γιατι δινεται και τοση σημασια.Το να μου πει καποιος ότι θελει να καταργηθεί το μαθημα των θρησκευτικών γιατι πχ ως οικογενεια είναι αθεοι και δε θελουν να διαχωριστεί το παιδι τους ή να στιγματιστεί ενδεχωμενως αν παρει απαλλαγη το κατανοω πλήρως.Το να λεμε όμως ότι κανει τοσο κακο το μαθημα των θρησκευτικών στα παιδια και πρεπει να καταργηθεί σορρυ αλλα το θεωρω υπερβολή περα για περα.

 

----

Αν πιάσουμε τον κατάλογο των στραβών συμπεριφορών γενικώς... δε μας φτάνουν οι σελίδες... Και δεν είναι τόσο σπάνιο. Εκτός αν θεωρούμε πως μερικοί άνθρωποι είναι "γκαντέμηδες" και γνωρίζουν μόνο αυτούς τους "λίγους στραβούς" :confused::roll:.

 

Τι εννοεις στραβων συμπεριφορων γενικα?Αναφερεσαι σε καθηγητες θρησκευτικών?Ε δε νομιζω ότι είναι και τοσες πολλες.

Αν αναφερεσαι γενικα σε λαθος συμπεριφορες ιερωμένων...σαφως και υπαρχουν πολλα στραβα.Αλλα δεν φταιει το μαθημα των θρησκευτικών γι αυτό ουτε θα αλλαξει κατι αν καταργηθουν τα θρησκευτηκα.

 

Τωρα αν εσυ και η οικογενεια σου πχ ειστε αθεοι,δεν πατατε σε εκκλησια ,δεν ερχεσαι επαφη με ιερωμένους πραγματικα εν καταλαβαίνω πως σε επηρεαζει εσενα τοσο πολύ η οποια στραβη συμπεριφορά τους.Μαλλον εγω που ερχομαι σε επαφη μαζι τους εχω το πρόβλημα.

 

Προσωπικα δε θεωρω ότι καποιοι είναι γκαντεμιδες και πεφτουν σε στραβους ιερωμένους.Πιστευω όμως ότι είναι απλα προκατειλλημενοι.Οταν πας σε έναν γιατρο δεν πας στην τυχη υποθετω...ψάχνεις καποιον καλο.Ομοιως όταν ψάχνεις πχ να βρεις καποιον πνευματικο δυστυχως πρεπει να ψαξεις να βρεις καποιον καλο.Μακαρι να ηταν ολοι καλοι ,μακαρι και ολοι οι γιατροι να ηταν καλοι.

 

Και πώς να παραβλέψεις τον κατηχητή (δάσκαλο, ιερομένο, θεολόγο, κτλ) όταν άλλα λέει και άλλα πράττει; Η ασυνέπεια λόγων πράξεων είναι μεγάλο θέμα. Είναι ένα θέμα που επίσης αποσιωπείται συνήθως με την κλασική ατάκα "να μη μπερδεύουμε τον άνθρωπο και τις αδυναμίες του, με τη θρησκεία και τα διδάγματά της". Αυτή είναι ατάκα τύπου-τσιρότο: Προσπάθεια για γρήγορη επίλυση αλλά όχι ουσιαστική.

 

Εγω καμια δικαιολογια δεν δινω σε κανεναν πιστεψε με.Το θεμα με τους ιερωμένους είναι μεγαλο.Ειναι τοσα τα στραβα που ισως να κοταζαν καποιοι εκει να δωσουν λυση.Το μαθημα των θρησκευτικών δεν ευθυνεται για τα στραβα.μακαρι να καραργηθει το μαθημα και να λυθουν όλα τα προβλήματα ...αλλα δε.

 

Αν θες όμως με ενοχλεί λιγο που σε όλα τα θεματα περι θρησκείας μονίμως η κουβεντα γυρναει γυρω από τους ιερωμένους.Το ότι καποιος πιστευει δε σημαινει ότι ακολουθει και δεχεται και πραττει ότι πει ο κάθε παπας.Δεν ειμαστε προβατα...δοξα το Θεο και μορφωση και κριση εχουμε.

Link to comment
Share on other sites

Aλλο οι ιερωμενοι και οι κατηχητες , αλλο οι Θεολογοι στα σχολεια.Ειναι τελειως διαφορετικο. Το μαθημα των θρησκευτικων εχει και ενημερωτικο χαρακτηρα και το σχολειο οφειλει να το διδαξει στα παιδια μας εφοσον θελουμε να εχουν μια γενικη μορφωση .

 

Παραδειγμα. Ερωτηση του γιου μου (Β Δημοτικου) σε καθηγητρια ειδικοτητας. "Ο Θεος ειναι η Αγια Τριαδα? " Η απαντηση " ε........, οχι". Σαν καθηγητρια, που εχει τελειωσει ενα Πανεπιστημιο και διδασκει στα παιδια θα επρεπε να το γνωριζει. Δεν εχει σημασια εαν το πιστευει η οχι. Αν δεν το πιστευε θα μπορουσε πολυ απλα να πει " Οι χριστιανοι ορθοδοξοι αυτο πιστευουν" η "Ρωτησε τους γονεις σου".

 

Η εθνικη και θρησκευτικη συνειδηση ειναι μεσα στις υποχρεωσεις του εκπαιδευτικου συστηματος , συμφωνα με το συνταγμα. Ας γινει αναθεωρηση του συνταγματος, να γινει διαχωρισμος της εκκλησιας κρατους και μετα συζηταμε για το μαθημα των θρησκευτικων. Προς το παρον ειμαστε σαν χωρα Χ.Ο. ειτε μας αρεσει ειτε οχι. Και εαν δεν σεβομαστε την πλειοψηφια και τις παραδοσεις μας δεν μπορω να καταλαβω γιατι σεβασμο μιλαμε, οταν αναφερομαστε σε αλλες εθνικοτητες, θρησκειες και μειονοτητες.

 

Αν δεν θελουμε το παιδι μας να διδαχθει τα θρησκευτικα υπαρχει η λυση. Ηρεμα και απλα θα παρει απαλλαγη. Υπαρχει και αυτη η δυνατοτητα. Γιατι ομως θελουμε να επιβαλουμε τη γνωμη μας στους αλλους? Την γνωμη της μειοψηφιας ουσιαστικα στην πλειοψηφια , εφοσον οι περισσοτεροι δηλωνουν Χ.Ο. ?

 

Και πολυ σωστα το εθεσε η mariab, ως υποκρισια ,να παντρευομαστε με θρησκευτικο γαμο, να βαφτιζουμε τα παιδια μας, να τους επιβαλουμε το χρισμα του Χριστιανου ορθοδοξου εν αγνοια τους παρολο που διαφωνουμε σε ολα με τη θρησκεια , και μετα να μας ενοχλει το μαθημα των θρησκευτικων και να θελουμε να επιβαλουμε και την καταργηση του.:rolleyes: Ας κανουμε πρωτα τη δικη μας επανασταση και μετα προχωραμε και σε οτι επηρεαζει τον υπολοιπο πληθυσμο.

Link to comment
Share on other sites

Aλλο οι ιερωμενοι και οι κατηχητες , αλλο οι Θεολογοι στα σχολεια.Ειναι τελειως διαφορετικο. Το μαθημα των θρησκευτικων εχει και ενημερωτικο χαρακτηρα και το σχολειο οφειλει να το διδαξει στα παιδια μας, που θελουμε να εχουν μια γενικη μορφωση .

 

Παραδειγμα. Ερωτηση του γιου μου (Β Δημοτικου) σε καθηγητρια ειδικοτητας. "Ο Θεος ειναι η Αγια Τριαδα? " Η απαντηση " ........ , οχι". Σαν καθηγητρια, που εχει τελειωσει ενα Πανεπιστημιο και διδασκει στα παιδια θα επρεπε να το γνωριζει. Δεν εχει σημασια εαν το πιστευει η οχι. Αν δεν το πιστευε θα μπορουσε πολυ απλα να πει " Οι χριστιανοι ορθοδοξοι αυτο πιστευουν" .

 

Η εθνικη και θρησκευτικη συνειδηση ειναι μεσα στις υποχρεωσεις του εκπαιδευτικου συστηματος , συμφωνα με το συνταγμα. Ας γινει αναθεωρηση του συνταγματος, να γινει διαχωρισμος της εκκλησιας κρατους και μετα συζηταμε για το μαθημα των θρησκευτικων. Προς το παρον ειμαστε σαν χωρα Χ.Ο. ειτε μας αρεσει ειτε οχι. Και εαν δεν σεβομαστε την πλειοψηφια και τις παραδοσεις μας δεν μπορω να καταλαβω γιατι σεβασμο μιλαμε, οταν αναφερομαστε σε αλλες εθνικοτητες, θρησκειες και μειονοτητες.

 

Αν δεν θελουμε το παιδι μας να διδαχθει τα θρησκευτικα υπαρχει η λυση. Ηρεμα και απλα δεν θα παρακολουθησει. Υπαρχει αυτη η δυνατοτητα. Γιατι ομως θελουμε να επιβαλουμε τη γνωμη μας στους αλλους? Την γνωμη της μειοψηφιας ουσιαστικα στην πλειοψηφια , εφοσον οι περισσοτεροι δηλωνουν Χ.Ο. ?

 

Και πολυ σωστα το εθεσε η mariab, ως υποκρισια ,να παντρευομαστε με θρησκευτικο γαμο, να βαφτιζουμε τα παιδια μας, να τους επιβαλουμε το χρισμα του Χριστιανου ορθοδοξου εν αγνοια τους παρολο που διαφωνουμε σε ολα με τη θρησκεια , και μετα να μας ενοχλει το μαθημα των θρησκευτικων και να θελουμε να επιβαλουμε και την καταργηση του.:rolleyes:

 

Συμφωνώ απόλυτα!

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

summer wine κι εμένα με κάλυψες σε αρκετά σημεία. όπως και η mariab νωρίτερα.

 

Απλώς, η δική μου αίσθηση είναι ότι το μάθημα δεν προσφέρει τίποτα ακόμη και σε όσους είμαστε εντός της εκκλησίας . Δηλαδή κι εγώ κι ο σύζυγος (αυτός και παιδί των κατηχητικών) δεν θεωρήσαμε ποτέ ότι το μάθημα των θρησκευτικών έχει κάτι να μας πει ως προς το πιστεύω μας. Γι' αυτό λέω ότι αποτυγχάνει αυτή η μέθοδος, έστω κι αν είναι η κατήχηση που προσπαθεί να επιτύχει.

Link to comment
Share on other sites

Το είπα ήδη, πως το θεμα αυτου του νηματος ΔΕΝ ειναι το μαθημα των θρησκευτικων. Μιλαω γενικοτερα.

 

 

...

Πώς συσχετίσαμε ξαφνικά τις ανάρμοστες συμπεριφορές με το μάθημα των θρησκευτικών δεν έχω καταλάβει.

...

 

Δεν τις συσχετιζω. Το "άλλα λένε, άλλα κάνουν" το τοποθετώ κυρίως σε ιερωμένους ή ανθρώπους που θεωρούν τους εαυτούς τους (πολύ) πιστούς, ενώ η ζωή τους δεν συμφωνεί με όσα λένε.

 

 

.....

Και πολυ σωστα το εθεσε η mariab, ως υποκρισια ,να παντρευομαστε με θρησκευτικο γαμο, να βαφτιζουμε τα παιδια μας, να τους επιβαλουμε το χρισμα του Χριστιανου ορθοδοξου εν αγνοια τους παρολο που διαφωνουμε σε ολα με τη θρησκεια , και μετα να μας ενοχλει το μαθημα των θρησκευτικων και να θελουμε να επιβαλουμε και την καταργηση του.:rolleyes: Ας κανουμε πρωτα τη δικη μας επανασταση και μετα προχωραμε και σε οτι επηρεαζει τον υπολοιπο πληθυσμο.

 

Το σχολιο το εκλαμβανω ως γενικο (και όχι προσωπικό, γιατί δεν αισθάνομαι πως με χαρακτηρίζει). Και παλι εχω να πω οτι οι προεκτάσεις που γίνονται δείχνουν προκατάληψη (οχι απο σενα. Το λεω γενικοτερα. Δεν ανηκουν ολα αυτα τα χαρακτηριστικα σε ενα ατομο). Δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο.

 

summer wine κι εμένα με κάλυψες σε αρκετά σημεία. όπως και η mariab νωρίτερα.

 

Απλώς, η δική μου αίσθηση είναι ότι το μάθημα δεν προσφέρει τίποτα ακόμη και σε όσους είμαστε εντός της εκκλησίας . Δηλαδή κι εγώ κι ο σύζυγος (αυτός και παιδί των κατηχητικών) δεν θεωρήσαμε ποτέ ότι το μάθημα των θρησκευτικών έχει κάτι να μας πει ως προς το πιστεύω μας. Γι' αυτό λέω ότι αποτυγχάνει αυτή η μέθοδος, έστω κι αν είναι η κατήχηση που προσπαθεί να επιτύχει.

Συμφωνω εν μερη. Υπαρχουν πραγματα που μπορει καποιος να γνωρισει μεσα απο το μαθημα, αν ο δασκαλος το χειριστει με υπευθυνοτητα και κριση. Αλλιως ... τιποτα.

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

summer wine κι εμένα με κάλυψες σε αρκετά σημεία. όπως και η mariab νωρίτερα.

 

Απλώς, η δική μου αίσθηση είναι ότι το μάθημα δεν προσφέρει τίποτα ακόμη και σε όσους είμαστε εντός της εκκλησίας . Δηλαδή κι εγώ κι ο σύζυγος (αυτός και παιδί των κατηχητικών) δεν θεωρήσαμε ποτέ ότι το μάθημα των θρησκευτικών έχει κάτι να μας πει ως προς το πιστεύω μας. Γι' αυτό λέω ότι αποτυγχάνει αυτή η μέθοδος, έστω κι αν είναι η κατήχηση που προσπαθεί να επιτύχει.

 

Κοίταξε να δεις, εγώ πιο παλιά βοηθούσα στα μαθήματά του ένα παιδί ΑΜΕΑ που έδινε προφορικά Πανελλήνιες εξετάσεις. Οπότε για την Γ' Λυκείου έχω άποψη γιατί μεταξύ των άλλων κάναμε και τα Θρησκευτικά, νομίζω Χριστιανική αγωγή λεγόταν αν δεν κάνω λάθος. Μου είχε κάνει εντύπωση πόσο καλογραμμένο ήταν το βιβλίο, χωρίς δογματισμούς, πρόβαλλε με ωραία οπτική την ορθοδοξία, μέσα από κείμενα, παραδόσεις κλπ

Τώρα για τις άλλες τάξεις δεν έχω άποψη τι διδάσκεται, όπως πολύ φοβάμαι ότι πολλοι δρουν αφοριστικά ως προς το μάθημα στα σχολεία χωρίς καν να ξέρουν τι διδάσκει.

Για τα άλλα συμφωνώ μαζί σου σε αυτά που έχεις γράψει.

"Λευτεριά στο zaxaroulini!!!"

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...