Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Ανοιχτές τάξεις


Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους,

βρήκαμε τυχαία το φόρουμ σας (δυστυχώς) και νομίζω ότι ήδη θα μας είχαν λυθεί πολλές απορίες σχετικά με τους παιδικούς σταθμούς.

Πήγαμε τον γιό μας από μικρό σε ιδιωτικό στην αρχή (γιατί δεν μας τον δεχτήκανε σε δημοτικό, λόγω του ότι η γυναίκα μου δεν είχε δουλειά). Πέρσυ και σε ηλικία 2 χρονών, τον πήρανε σε Δημοτικό παιδικό του Βρεφοκομείου Αθηνών. Φέτος είναι η δεύτερη χρονιά.

 

Για αρχή και μετά από την σύντομη γνωριμία, θα ήθελα αν ξέρει κάποιος να μας ενημερώσει για το παιδαγωγικό σύστημα των ανοιχτών τάξεων (έτσι μας το θέσανε).

Τί λέει αυτό το σύστημα και μέχρι ποιο σημείο φτάνει; Θεωρούμε ότι δεν μας ενημερώνουν (και μάλιστα μας αναφέρουν ότι δεν έχουμε κανένα δικαίωμα σαν γονείς να επεμβαίνουμε) και ότι χρησιμοποιείται και σαν δικαιολογία για άλλα πράγματα. Όπως το να παραλαμβάνουμε το παιδί μας από άλλες δασκάλες, αφού το πέρνουμε κατά τις 4 παρά και οι δικές του έχουν σχολάσει.

Αφού είναι παιδαγωγικό σύστημα, κάπου δεν θα υπάρχει γραπτή αναφορά για το τί περιλαμβάνει αυτό;

 

Και κάτι ακόμα,

τα πλακάκια στις αίθουσες, ακόμα και αν είναι αντιολισθητικά, είναι προβλεπόμενη επίστρωση του δαπέδου;

 

Ευχαριστούμε

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Διαφημίσεις


Καλησπέρα σε όλους,

βρήκαμε τυχαία το φόρουμ σας (δυστυχώς) και νομίζω ότι ήδη θα μας είχαν λυθεί πολλές απορίες σχετικά με τους παιδικούς σταθμούς.

Πήγαμε τον γιό μας από μικρό σε ιδιωτικό στην αρχή (γιατί δεν μας τον δεχτήκανε σε δημοτικό, λόγω του ότι η γυναίκα μου δεν είχε δουλειά). Πέρσυ και σε ηλικία 2 χρονών, τον πήρανε σε Δημοτικό παιδικό του Βρεφοκομείου Αθηνών. Φέτος είναι η δεύτερη χρονιά.

 

Για αρχή και μετά από την σύντομη γνωριμία, θα ήθελα αν ξέρει κάποιος να μας ενημερώσει για το παιδαγωγικό σύστημα των ανοιχτών τάξεων (έτσι μας το θέσανε).

Τί λέει αυτό το σύστημα και μέχρι ποιο σημείο φτάνει; Θεωρούμε ότι δεν μας ενημερώνουν (και μάλιστα μας αναφέρουν ότι δεν έχουμε κανένα δικαίωμα σαν γονείς να επεμβαίνουμε) και ότι χρησιμοποιείται και σαν δικαιολογία για άλλα πράγματα. Όπως το να παραλαμβάνουμε το παιδί μας από άλλες δασκάλες, αφού το πέρνουμε κατά τις 4 παρά και οι δικές του έχουν σχολάσει.

Αφού είναι παιδαγωγικό σύστημα, κάπου δεν θα υπάρχει γραπτή αναφορά για το τί περιλαμβάνει αυτό;

 

Και κάτι ακόμα,

τα πλακάκια στις αίθουσες, ακόμα και αν είναι αντιολισθητικά, είναι προβλεπόμενη επίστρωση του δαπέδου;

 

Ευχαριστούμε

 

δεν γνωριζω για το παιδαγωγικό συστημα αλλα σαν αρχιτεκτωνας μπορω να σε διαβεβαιωσω με σιγουρια πως το πλακακι σε παιδικους σταθμους παιδοτοπους και σε ολους τους χωρους δραστηριοτητας των παιδιων Απαγορευεται αλλα οπως ειπες το πηγες σε δημοσιο παιδικο σταθμο

πηγαινε ρωτα σε εναν ιδιωτικο σταθμο τι παιζει με αυτο.[/b]

1129643tvsq1yiqpw.gif
Link to comment
Share on other sites

Τι ηλικιας ειναι το παιδακι σου??

 

Η δικη μου παει σε δημοσιο βρεφονηπιακο απο τον Οκτωβρη, και το πατωμα το εχουν καλυψει ολο με αφρωδες υλικο εκει που παιζουν τα παιδακια... Γιατι δε τους ρωτας????

oaiqp2.pngm9YLp2.png
Link to comment
Share on other sites

Η ανοικτή τάξη είναι μια εκπαιδευτική μέθοδος που εφαρμόζεται σε τάξεις μικτής ικανότητας (τάξεις τις οποίες στελεχώνουν μαθητές με διαφορετικές ικανότητες μάθησης, προσδοκίες, βαθμό αυτοεκτίμησης αλλά και με διαφορετικές ηλικίες εφόσον η χρονολογική τους ηλικία μπορεί να διαφέρει μέχρι και ένα χρόνο από την ηλικία των συμμαθητών τους δεδομένου πως στην ίδια τάξη φοιτούν μαθητές γεννημένοι από 1/1 έως και 31/12). Ένας τρόπος αντιμετώπισης της διαφορετικότητας στο σχολείο είναι η ανοικτή τάξη.

Το θεωρητικό υπόβαθρο της μεθόδου είναι οι αρχές της αυτορύθμισης, του

αυτοελέγχου και της αυτοανάπτυξης. Το κύριο χαρακτηριστικό της ανοικτής τάξης είναι ότι ο μαθητής έχει την ελευθερία να επιλέγει το είδος της εργασίας με την οποία πρόκειται να ασχοληθεί και να προγραμματίζει το χρόνο του. Στην αρχή της ημέρας ή της εβδομάδας ο μαθητής προγραμματίζει τα μαθήματα με τα οποία θα ασχοληθεί και το χρόνο που θα διαθέσει για το καθένα.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό της ανοικτής τάξης είναι η άνεση στο χώρο και η ευελιξία κινήσεων από πλευράς των μαθητών. Η τάξη είναι οργανωμένη σε «γωνιές» μαθημάτων. Σε κάθε γωνιά υπάρχει αφθονία από υλικά, όργανα, βιβλία, καρτέλες, οπτικοακουστικά μέσα. Οι μαθητές είτε μόνοι τους είτε ως ομάδες περιέρχονται τις γωνιές και επιλέγουν τις δραστηριότητές τους. Απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας της ανοικτής τάξης είναι η διαβάθμιση των μαθησιακών στόχων και των δραστηριοτήτων, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις δυνατότητες όλων των μαθητών.

Όπως σε κάθε μέθοδο, έτσι και στην ανοικτή τάξη υπάρχει ποικιλία εφαρμογών (π.χ. στην περιβαλλοντική αγωγή ή στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών). Η ποικιλία σχετίζεται με το βαθμό «ανοικτοσύνης» της τάξης, η οποία καθορίζεται από την ποσότητα και την ποιότητα της καθοδήγησης που ασκεί ο εκπαιδευτικός (ο οποίος έχει ρόλο οργανωτή, εμψυχωτή, παρατηρητή και υποστηρικτή). Στην ανοικτή τάξη μπορούν να βρουν εφαρμογή και άλλες μέθοδοι διδασκαλίας (η εξατομικευμένη εργασία, η συνεργατική μάθηση, η διερευνητική εργασία και η μέθοδος της ερευνητικής μελέτης). Είναι μια μέθοδος που μαθαίνει το παιδί πώς να μαθαίνει και απευθύνεται σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές...

*

Link to comment
Share on other sites

Η ανοικτή τάξη είναι μια εκπαιδευτική μέθοδος που εφαρμόζεται σε τάξεις μικτής ικανότητας (τάξεις τις οποίες στελεχώνουν μαθητές με διαφορετικές ικανότητες μάθησης, προσδοκίες, βαθμό αυτοεκτίμησης αλλά και με διαφορετικές ηλικίες εφόσον η χρονολογική τους ηλικία μπορεί να διαφέρει μέχρι και ένα χρόνο από την ηλικία των συμμαθητών τους δεδομένου πως στην ίδια τάξη φοιτούν μαθητές γεννημένοι από 1/1 έως και 31/12). Ένας τρόπος αντιμετώπισης της διαφορετικότητας στο σχολείο είναι η ανοικτή τάξη.

Το θεωρητικό υπόβαθρο της μεθόδου είναι οι αρχές της αυτορύθμισης, του

αυτοελέγχου και της αυτοανάπτυξης. Το κύριο χαρακτηριστικό της ανοικτής τάξης είναι ότι ο μαθητής έχει την ελευθερία να επιλέγει το είδος της εργασίας με την οποία πρόκειται να ασχοληθεί και να προγραμματίζει το χρόνο του. Στην αρχή της ημέρας ή της εβδομάδας ο μαθητής προγραμματίζει τα μαθήματα με τα οποία θα ασχοληθεί και το χρόνο που θα διαθέσει για το καθένα.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό της ανοικτής τάξης είναι η άνεση στο χώρο και η ευελιξία κινήσεων από πλευράς των μαθητών. Η τάξη είναι οργανωμένη σε «γωνιές» μαθημάτων. Σε κάθε γωνιά υπάρχει αφθονία από υλικά, όργανα, βιβλία, καρτέλες, οπτικοακουστικά μέσα. Οι μαθητές είτε μόνοι τους είτε ως ομάδες περιέρχονται τις γωνιές και επιλέγουν τις δραστηριότητές τους. Απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας της ανοικτής τάξης είναι η διαβάθμιση των μαθησιακών στόχων και των δραστηριοτήτων, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις δυνατότητες όλων των μαθητών.

Όπως σε κάθε μέθοδο, έτσι και στην ανοικτή τάξη υπάρχει ποικιλία εφαρμογών (π.χ. στην περιβαλλοντική αγωγή ή στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών). Η ποικιλία σχετίζεται με το βαθμό «ανοικτοσύνης» της τάξης, η οποία καθορίζεται από την ποσότητα και την ποιότητα της καθοδήγησης που ασκεί ο εκπαιδευτικός (ο οποίος έχει ρόλο οργανωτή, εμψυχωτή, παρατηρητή και υποστηρικτή). Στην ανοικτή τάξη μπορούν να βρουν εφαρμογή και άλλες μέθοδοι διδασκαλίας (η εξατομικευμένη εργασία, η συνεργατική μάθηση, η διερευνητική εργασία και η μέθοδος της ερευνητικής μελέτης). Είναι μια μέθοδος που μαθαίνει το παιδί πώς να μαθαίνει και απευθύνεται σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές...

 

καλημέρα αρκετά ενημερωμένη σε βρίσκω και μάλλον θα έχεις σχέση με αυτο το επάγγελμα... :D ευχαριστούμε οτι μαθαινουμε καλο ειναι

1129643tvsq1yiqpw.gif
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Τι ηλικιας ειναι το παιδακι σου??

 

Η δικη μου παει σε δημοσιο βρεφονηπιακο απο τον Οκτωβρη, και το πατωμα το εχουν καλυψει ολο με αφρωδες υλικο εκει που παιζουν τα παιδακια... Γιατι δε τους ρωτας????

 

καλημερα... :D

κορίτσια για να ξέρετε οι προδιαγραφές για τους σταθμούς είναι πολυ υψηλές πλέον και καλά κάνουν και μας τα επιβάλουν......σαν κυριο υλικο είναι μόνο το ξύλο και μερικά ειδικά πλαστικά υλικά τα οποία έχουν χαμηλή περιεκτικότητα πρώτων υλών όπως πετρελαιο και άλλα παράγωγα του. ΄Ολα τα αφρωδη υλικα και όλα τα πλαστικοποιημένα ειδη είναι επικίνδυνα για την υγεία των παιδιών. Από τα δημόσια κτιρια τα οποια είναι και παλιά ας μην περιμένουμε να έχουν τα κατάλληλα υλικα. Επίσης εφόσον δεν τους ελέγχει κανεις......δεν σκοτιζοντε κιολας. Οι ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί όμως πρεπει να έχουν τις καταλληλες συνθηκες.

1129643tvsq1yiqpw.gif
Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...