Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Μαθησιακές δυσκολίες, διλήμματα


Recommended Posts

Καλησπέρα σας!

'Εχω ένα θέμα με το γιο μου, 6,5 ετών κ θα ήμουν ευγνώμων για κάθε σχετική άποψη, γνώμη, πρόταση, βοήθεια απο εσάς.

Κατ'αρχάς.

Ο άντρας μου, απ'οτι λέει η πεθερά μου, μίλησε όταν ήταν 7 ετών.

Τον είχε πάει σε διάφορους "ειδικούς", αν υπήρχαν εκείνη την εποχή... κ δεν είχε βγάλει άκρη μέχρι που άρχισε μετά τα 7 να μιλάει. Τότε έμαθε ότι κ ο πατέρας του, ο πεθερός μου, είχε μιλήσει επίσης σε τέτοια ηλικία.

Η τρίτη γενιά λοιπόν, ο γιος μου, δε μπορώ να πω ότι συνέχισε την παράδοση :lol: αλλά ωστόσο είναι γενικά λίγο πίσω, ανώριμος...

'Οταν πήγε προνήπιο, μιλούσε αλλά δεν καταλαβαινε κανείς τι έλεγε εκτός από εμένα κ την δίδυμη αδερφή του η οποία δεν έχει κανένα μαθησιακό πρόβλημα κ έκανε μετάφραση στις νηπιαγωγούς!

Ο λόγος του δεν περιείχε δ, θ, ρ, άρθρα, λάθος κατανομή λέξεων, περιορισμένες εκφράσεις κ μετέτρεπε τις λέξεις σε εντελώς διαφορετικές π.χ. τη θάλασσα την έλεγε τσάζαζα.

Ωστόσο συμμετείχε κανονικά σε όλες τις δραστηριότητες, είναι κοινωνικότατος, ευαίσθητος κ ζωηρός συγχρόνως.

Στο νήπιο ξεκίνησε λογοθεραπεία μια φορά την εβδομάδα όπου διόρθωσε τη σύνταξη του κ άρχισε να χρησιμοποιεί δ, θ, άρθρα κτλ.

Πριν 2 εβδομάδες πετύχαμε κ το Ρ!

Κ ήρθε η ώρα για την ΠΡΩΤΗ δημοτικού!!!!

'Ηταν μια πολυυυυ κουραστική δύσκολη κ δραματική χρονιά.

'Εχοντας να διαβάζω 2 παιδιά, όπως είπαμε δίδυμα, απ'τα οποία το ένα έχει θέμα, μπορώ να πω ότι πέρασα μια πολύ δύσκολη χρονιά.

Ο γιός μου λοιπόν, δε μπορούσε να κάθεται ακίνητος στην καρέκλα, δεν πρόσεχε παραπάνω από 10 λεπτά, έπαιζε συνεχώς τα πράγματα του κ δεν είχε ιδέα τι είχε πει η δασκάλα όλη μέρα στο σχολείο! Οπότε αναγκαζόμουν να περνάω 4ωρα κ 5ωρα διαβάζοντας 2 παιδιά, παραγκωνίζοντας λίγο την κόρη η οποία αν τη βοηθούσα περισσότερο θα ήταν άριστη κ περνώντας τις περισσότερες ώρες διαβάζοντας το γιο ώστε να ενσωματώνει την ύλη κ να μη μείνει πίσω.

Κ δεν ήταν ένα συνηθισμένο διάβασμα καθώς στην αρχή δε μπορούσε να μάθει τα γράμματα κ βαριόταν όποτε σκαρφίστηκα τρόπο για να του τραβήξω την προσοχή κ να μάθει, μετατρέποντας όλα τα γράμματα σε εικόνες ώστε π.χ. το Ι να μετατρέπεται σε σπαθί του "Ιππότη", το Β σε "2 βουνά" κ το α να μετατρέπεται σε 'ανθρωπάκι" που το τσιμπάει το Ι του Ιππότη κ φωνάζει αα!!! κοκ. 'Ετσι μάθαμε αργά αργά τα γράμματα. 'Οταν έφτασε η ώρα να μάθει να γράφει λέξεις απλές, έχανε τα φωνήεντα κ έγραφε μόνο σύμφωνα, αδυνατώντας να καταλάβει ότι 1 γράμμα δημιουργούσε 1 φωνή κ 2 γράμματα (συλλαβή) δημιουργούν πάλι 1 φωνή.

'Ετσι δημιουργησα κ πάλι μια ιστορία, χωρίζοντας του τα σύμφωνα σε αγοράκια κ τα φωνήεντα σε κοριτσάκια κ βάζοντας τα παρέα στις λέξεις. 'Οταν λοιπόν ξεχνούσε τα φωνήεντα του έλεγα: που είναι το κοριτσάκι που κάνει παρέα με το αγοράκι;;; Κ διόρθωνε.

Αλλά δυστυχώς έχοντας τελειώσει την πρώτη τώρα, ακόμα δεν έχει τη δυνατότητα να γράψει σωστά λέξεις απλές, πόσο μάλλον δυσκολότερες.

Βασικά δεν του αρέσει το διάβασμα κ το κάνει χωρίς όρεξη (αντίθετα με την αδερφή του που σχεδόν χωρίς κόπο κ βοήθεια τα μαθαίνει όλα εύκολα).

Δεν θέλει να ασχολείται με τίποτα που να περιλαμβάνει χαρτί κ μολύβι. Ανάγνωση δε μπορεί κ ούτε θέλει να κάνει καθόλου, μόνο στα μαθηματικά έδειξε κάποιο ενδιαφέρον κ σχεδόν δε μετρούσε καθόλου με τα δάχτυλα για να κάνει πράξεις. Κ ενώ είναι πρώτος σε πολλά άλλα θέματα πχ περπάτησε πρώτος απ΄την αδερφή του, έκανε πρώτος τούμπες, κάνει ποδήλατο χωρίς ροδάκια, στο διάβασμα δυσκολεύεται, δεν έχει όρεξη κ υστερεί.

Στο σχολείο είχε μια δασκάλα ειδικής αγωγής που του έκανε 3 ώρες την εβδομάδα αλλά μου είπε ότι του χρόνου αν υπάρχει η θέση ειδικής αγωγής, θα πρέπει να του κάνει όλη τη βδομάδα γιατί είναι πολύ πίσω κ κανονικά θα έπρεπε να ξανακάνει την τάξη. Ελπίζω να υπάρχει του χρόνου.

Υπήρχε το δίλημμα αλλά δεν τον αφήσαμε στην ίδια τάξη γιατί ίσως να ήταν χειρότερα, λόγω φίλων που θα προχωρούσαν κ αυτός θα έμενε πίσω κ λόγω διδύμων.

Απευθύνθηκα σε ΚΕΔΔΥ κ μου είπαν ότι δε μπορούν να κάνουν διάγνωση σε παιδιά κάτω απο 7 ετών οπότε θα με έχουν υπ'όψιν τους κ σε κάνα χρόνο βλέπουμε πως πάει. Με συμβούλεψαν να συνεχίσει τη λογοθεραπεία κ αν μπορώ κ κανένα έξτρα ιδιαίτερο μάθημα, ίσως κ εργοθεραπεία αλλά δεν έχω την οικονομική δυνατότητα κ δεν υπάρχει εδώ τριγύρω τίποτα δωρεάν, έψαξα.

Θα ήθελα αν έχετε κάποια συμβουλή, ίσως για κάποια δραστηριότητα που να εξασκείται κ να του αρέσει συγχρόνως, ή ίσως κάποια εκπαιδευτική εφαρμογή μιας κ του αρέσει ο υπολογιστής...

Ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Τα ΚΕΔΔΥ δεν μπορούν να κάνουν διάγνωση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών σε τέτοια ηλικία. Μπορούν όμως, να τον δουν, να επισημάνουν τις δυσκολίες του και να φτιάξουν ένα εκπαιδυετικό πρόγραμμα (ΕΠΕ) που θα ακολουθηθεί το σχολείο. Επίσης, μπορούν να προτείνουν τη φοίτηση σε τμήμα ένταξης, να καθορίσουν τις ώρες/εβδομάδα που θα είναι σε αυτό και να προτείνουν άλλες θεραπείες που μπορεί να χρειαστούν.

 

Αυτή είναι η δουλειά τους!

 

Θα πας, λοιπόν, εκεί και θα κάνεις αίτηση αξιολόγησης του παιδιού. Θα σου ορίσουν ραντεβού όταν έρθει η σειρά σας και θα κάνεις τα ραντεβού. Και από εκεί και πέρα θα ακολουθήσεις αυτό που θα σου πουν.

 

(είμαι εκπαιδευτικός σε ΚΕΔΔΥ)

Link to comment
Share on other sites

Πόσο μα πόσο ταιριάζουν οι ιστορίες μας. Λοιπόν έχω δίδυμα κορίτσια που τώρα πια τελειώσαν την πέμπτη δημοτικού. Η μία κόρη μου από την αρχή της πρώτης δημοτικού καταλάβαμε πως είχε έντονη μαθησιακή δυσκολία ειδικά στα μαθηματικά (δυσαριθμησία). Αδυνατούσε να ξεχωρίσει τους αριθμούς από το 1 έως το 10 μέχρι σχεδόν το τέλος της πρώτης. Απευθυνθήκαμε στο Ιατροπαιδαγωγικό και μας είπαν μια από τα ίδια. Ότι δηλαδή είναι μικρή για διάγνωση, να κάνουμε εργοθεραπείες κτλ. Επίσης έκανε με την δασκάλα ειδικής αγωγής του τμήματος ένταξης του σχολειου 2-3 ώρες την εβδομάδα. Επίσης ετέθη το θέμα μήπως επαναλάβει την τάξη όμως είπαν όχι για ψυχολογικούς λόγους (πόσο μάλλον που είχε και δίδυμη αδελφή). Να μην τα πολυλογώ θεωρώ ότι όλο αυτό ήταν ένα τεράστιο χάσιμο χρόνου. Από την δευτέρα δημοτικού και μέχρι σήμερα (και σίγουρα γεροί να είμαστε, μέχρι να τελειώσει το σχολείο) κάνει ιδιαίτερα με δάσκαλο ειδικής αγωγής και έχουμε δει θεαματική βελτίωση. ΦΥσικά είναι ακόμα πίσω από τον μέσο όρο των συμμαθητών της όμως αν δεν έκανε (6 ώρες την εβδομάδα ιδιαίτερο) θα ήταν -τουλάχιστον στα μαθηματικά- στο επίπεδο της πρώτης δημοτικού. Εγώ σε θαυμάζω που καθόσουν τόσες ώρες και διάβαζες το αγοράκι σου. Δυστυχώς όμως όσο καλή διάθεση και αν έχεις, δεν έχεις τις ειδικές γνώσεις να του μεταφέρεις τη γνώση με τον ειδικό τρόπο που χρειάζεται. Συν το γεγονός ότι σίγουρα θα υποστεί ρίξη η σχέση σας αφού τόσο το παιδί όσο και εσύ βασανίζεστε τόσες ώρες την ημέρα "παλεύοντας" με το διάβασμα. Ξέρω πόσο δύσκολοι είναι οι καιροί όμως και εμείς το είδαμε σα να είχε το παιδί μας ένα πρόβλημα υγείας (χίλιες φορές αυτό που έχει) και είπαμε ότι θα στερηθούμε άλλα για να κάνει αυτά τα μαθήματα. Άλλος τρόπος από την εμπειρία μου δεν υπάρχει. Σου εύχομαι καλό κουράγιο, να είναι γερά και ευτυχισμένα τα παιδάκια σου και μακάρι να είναι αυτά τα προβλήματά μας! Εμένα μου πήρε 2-3 χρόνια να το "χωνέψω" τώρα όμως το έχω φιλοσοφήσει και έχω ηρεμήσει. Το πιο σημαντικό κομμάτι -πιο πολύ και από το μαθησιακό- είναι η ψυχολογία του παιδιού ειδικά καθώς θα μεγαλώνει, θα συνειδητοποιεί την διαφορετικότητα, θα το κοροϊδέψουν άλλα παιδιά κλτ. Θα πρέπει να μάθει να επιβιώνει και να γίνει δυνατό.

Πάντως εγώ είμαι τρομερά περήφανη για το τι έχει καταφέρει η κόρη μου. Από το πιο ντροπαλό παιδάκι εξελίχθηκε σε μια κοπέλα με αυτοπεποίθηση. Η μαθησιακή δυσκολία της είναι σύμφωνα με τους δασκάλους της από τις δυσκολότερες που έχουν συναντήσει. Από την άλλη όμως έχει φοβερό ταλέντο και γράφει ποιήματα, διηγήματα, τα πάντα.

Καλό καλοκαίρι!

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω να προσφέρω τίποτα περισσότερο στο θέμα σου. Ό,τι χρειάζεσαι στα έχουν πει ήδη -πολύ εύστοχα- τα παραπάνω δύο μηνύματα.

 

Μόνο να θαυμάσω την υπομονή σου και να επισημάνω την εφευρετικότητά σου!

Δεν εκπαιδεύω παιδιά... Εκπαιδεύομαι γονιός.

"... άλλωστε, η εμπειρία που αποκτούμε είναι η συσσώρευση των λαθών μας, έτσι δεν είναι; ... " -E.M.

Link to comment
Share on other sites

Τα ΚΕΔΔΥ δεν μπορούν να κάνουν διάγνωση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών σε τέτοια ηλικία. Μπορούν όμως, να τον δουν, να επισημάνουν τις δυσκολίες του και να φτιάξουν ένα εκπαιδυετικό πρόγραμμα (ΕΠΕ) που θα ακολουθηθεί το σχολείο. Επίσης, μπορούν να προτείνουν τη φοίτηση σε τμήμα ένταξης, να καθορίσουν τις ώρες/εβδομάδα που θα είναι σε αυτό και να προτείνουν άλλες θεραπείες που μπορεί να χρειαστούν.

 

Αυτή είναι η δουλειά τους!

 

Θα πας, λοιπόν, εκεί και θα κάνεις αίτηση αξιολόγησης του παιδιού. Θα σου ορίσουν ραντεβού όταν έρθει η σειρά σας και θα κάνεις τα ραντεβού. Και από εκεί και πέρα θα ακολουθήσεις αυτό που θα σου πουν.

 

(είμαι εκπαιδευτικός σε ΚΕΔΔΥ)

 

Καλημέρα & συγνώμμη για την παρέμβαση.Εγώ πήρα τηλέφωνο στο ΚΕΔΔΥ Παλλήνης & μου είπαν ότι δέχονται τα παιδιά μέχρι β δημοτικού,& με παραπέμψαν στο Κορωπί.Μου έδωσαν ένα τηλέφωνο αλλά δεν βγαίνει γραμμή με τίποτα.Και τελικά μας είπαν να πάμε στο Παίδων Πεντέλης να μας δει μια κ.Νικολάου & να βγάλουμε συμπέρασμα να μας δώσουν κάποιο χαρτί να το προσκομίσουμε στο σχολείο μήπως καταφέρουν & φέρουν ειδικό δάσκαλο .

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Καλημέρα & συγνώμμη για την παρέμβαση.Εγώ πήρα τηλέφωνο στο ΚΕΔΔΥ Παλλήνης & μου είπαν ότι δέχονται τα παιδιά μέχρι β δημοτικού,& με παραπέμψαν στο Κορωπί.Μου έδωσαν ένα τηλέφωνο αλλά δεν βγαίνει γραμμή με τίποτα.Και τελικά μας είπαν να πάμε στο Παίδων Πεντέλης να μας δει μια κ.Νικολάου & να βγάλουμε συμπέρασμα να μας δώσουν κάποιο χαρτί να το προσκομίσουμε στο σχολείο μήπως καταφέρουν & φέρουν ειδικό δάσκαλο .

 

Η μόνη δικαιολογία που μπορώ να βρω, είναι ότι δεν υπάρχει δάσκλαος ειδικής αγωγής και έχουν μόνο νηπιαγωγό. Και γω ως νηπιαγωγός, βλέπω παιδιά μέχρι Β δημοτικού.

 

Αν πάτε σε Ιατροπαιδαγωγικό, όντως μπορείτε να πάρετε χαρτί που έχει την ίδια "αξία" με του ΚΕΔΔΥ. Απλά στο ΤΠ δεν δίνουν εξατομικευμένο π΄ρογραμμα εκπάιδευσης, με στόχους και δραστηριότητες για το κάθθε παιδί, που δουλέυεται τόσο στο τμήμα ένταξης όσο και στη γενική τάξη, αλλά και στο σπίτι

Link to comment
Share on other sites

Η μόνη δικαιολογία που μπορώ να βρω, είναι ότι δεν υπάρχει δάσκλαος ειδικής αγωγής και έχουν μόνο νηπιαγωγό. Και γω ως νηπιαγωγός, βλέπω παιδιά μέχρι Β δημοτικού.

 

Αν πάτε σε Ιατροπαιδαγωγικό, όντως μπορείτε να πάρετε χαρτί που έχει την ίδια "αξία" με του ΚΕΔΔΥ. Απλά στο ΤΠ δεν δίνουν εξατομικευμένο π΄ρογραμμα εκπάιδευσης, με στόχους και δραστηριότητες για το κάθθε παιδί, που δουλέυεται τόσο στο τμήμα ένταξης όσο και στη γενική τάξη, αλλά και στο σπίτι

 

Την τελευταία παράγραφο μήπως έχεις σε παρακαλώ την καλοσύνη να μου το εξηγήσεις;Δλδ το Πάιδων

Πεντέλης δεν κανει;

Γιατί μάλλον κάτι δεν καταλαβαίνω.

Ευχαριστω

Link to comment
Share on other sites

Σε αναπτυξιολόγο δεν έχετε πάει;

 

Στο νηπιαγωγείο δεν σας είχαν προετοιμάσει για το αν είναι έτοιμο το παιδί για δημοτικό;

 

Όπως και να΄χει, θα πρέπει να συμβουλευτείς κάποιον ειδικό για το πως θα χειριστείς το θέμα.

 

Όσο για το αν μίλησε ο άντρας σου στα 7, επέτρεψέ μου να έχω αμφιβολίες... Μέχρι τότε δηλαδή δεν μίλαγε καθόλου; Μίλαγε, αλλά όχι καθαρά; τι ακριβώς;

Link to comment
Share on other sites

piscina σ'ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σου, είναι πολύ παρηγορητικό για μένα ν'ακούω περιπτώσεις που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση. Να πω την αλήθεια, είχα σκεφτεί πολλές φορές να τον πάω για ιδιαίτερα γιατί η όλη κατάσταση είναι πολύ δύσκολη αλλά τελικά το πάλεψα μόνη. Ψάχνω γενικά πληροφορίες κ τρόπους να το αντιμετωπίζω προς το παρών αλλά βλέποντας την πορεία μας στην επόμενη χρονιά κ αναλόγως το πως θα πάει, ίσως τελικά απευθυνθώ σε κάποιον πιο ειδικό για έξτρα μαθήματα αφού είδα κ μόνη μου ότι ακόμα κ αυτές οι 3 ώρες που γινόταν στο σχολείο, τον βοηθούσαν πολύ.

emmaki ευχαριστώ για την καθοδήγηση, θα φροντίσω να πάω λοιπόν από εκεί ώστε να μπούμε σε μια σειρά. 'Αλλωστε απ'το τηλέφωνο είχαν ζητήσει να δουν το χαρτί που έχω από νοσοκομείο για τη διαταρραχή του λόγου οπότε ευκαιρία να του το πάω κ να μας δουν. Μέχρι τώρα έχω απευθυνθεί σε σύλλογο ΑΜΕΑ κ σε κέντρο ημέρας αλλά δυστυχώς εδώ στην επαρχία δεν υπάρχει τίποτα άλλο εκτός από ιδιώτες επι πληρωμή. Ακόμα κ στο σχολείο η δασκάλα μου είχε πει ότι κ χαρτί να της πάω, δε θα μπορέσει να κάνει κάτι παραπάνω αν το κράτος δεν διαθέσει ειδικό δάσκαλο να είναι από πάνω του.

ekavi_ όχι, δεν έχω πάει κ ούτε ξέρω που κ αν υπάρχει τέτοια ειδικότητα εδώ κάπου. στο νηπιαγωγείο δε μου είπαν τίποτα, όταν ρωτούσα κ τους έλεγα ότι έχω πρόβλημα μου έλεγαν ότι εκεί παρακολουθεί κ κάνει κανονικά τις εργασίες που τους έβαζαν κ δεν έχουν κανένα πρόβλημα μαζί του. Ο άντρας μου δε μιλούσε καθόλου απ'ότι λέει η πεθερά μου, δεν έλεγε καθόλου λέξεις παρά μόνο έδειχνε κ έλεγε βα! βα! Αφού του είχαν κ παρατσούκλι κ τον κοροίδευαν βαβά τα άλλα παιδιά. Κ φυσικά τέλειωσε με το ζόρι το δημοτικό κ σταμάτησε καθώς εκτός των άλλων ήταν κ πολύ ζωηρός κ τον έδιωχναν οι δασκάλοι. Τώρα μόνο εγώ κ αυτός καταλαβαίνουμε όταν γράψει κάτι καθώς μπερδεύει τα σύμφωνα πχ το β το γράφει δ, το π, κ κ πολλά άλλα. Κ στην ομιλία δε λέει το δ αλλά το κάνει β. Για να πάρει το δίπλωμα του αυτοκινήτου είχε δώσει πάνω απο 10 φορές σήματα κ δε μπορούσε να περάσει γιατί ενώ τα ήξερε, όταν διάβαζε τις ερωτήσεις δε μπορούσε να καταλάβει. Τότε δεν υπήρχαν ακουστικά ή δε το σκέφτηκε κανείς να τα ζητήσει. Πρόσφατα πήρε το δίπλωμα της μηχανής με την πρώτη γιατί ζήτησα απ'το δάσκαλο να του βάλουν ακουστικά ν'ακούει τις ερωτήσεις.

Link to comment
Share on other sites

Την τελευταία παράγραφο μήπως έχεις σε παρακαλώ την καλοσύνη να μου το εξηγήσεις;Δλδ το Πάιδων

Πεντέλης δεν κανει;

Γιατί μάλλον κάτι δεν καταλαβαίνω.

Ευχαριστω

 

 

Υπάρχουν κάποια Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα που βρίσκονται σε δημόσια νοσοκομέια. Απ' έξω δεν τα ξέρω, αλλά αν ρωτήσεις π.χ. στο Παίδων αν είναι αναγνωρισμένο από το Υπουργείο ως Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο θα σου πουν.

Αυτοί έχουν παιδοψυχίατρο, λογοπαιδικό, δάσκαλο (απαραίτητο από το Νοέμβριο του 12 για να ισχύει το χαρτί τους) και άλλες ειδικότητες που χρειάζονται και μπορούν να αξιολογήσουν το παιδί τόσο νοητικά όσο και εκπαιδευτικά, λογοπαιδικά κλπ και να βγάλουν γνωμάτευση.

Τα ΚΕΔΔΥ αξιολογούν ψυχολογικά-νοητικά και εκπαιδυετικά, εκτός αν έχουν και άλλες ειδικότητες (το δικό μας π.χ. δεν έχει, και αν χρειάζεται κάνει παραπομπές σε ΙΠ).

 

Η διαφορά είναι ότι τα ΚΕΔΔΥ μαζί με τη γνωμάτευση δίνουν και εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπάιδευσης, που περλαμβάνει στόχους και νεδεικτικές δρατσηριότητες για το κάθε παιδί. Πράγματα που μπορούν να δουλευτούν στο σχολείο και στο σπίτι.

 

Και φυσικά πάντα το τι βοήθεια θα πάρει το παιδί στο σχολείο, εξαρτάται από τους εκπαιδευτικούς που θα στείλει το υπουργείο. Αλλιώς, το παιδί μένει στη γενική τάξη, με άλλα 20 παιδιά, και δεν δουλεύεται εκ των πραγμάτων όπως χρειάζεται

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Υπάρχουν κάποια Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα που βρίσκονται σε δημόσια νοσοκομέια. Απ' έξω δεν τα ξέρω, αλλά αν ρωτήσεις π.χ. στο Παίδων αν είναι αναγνωρισμένο από το Υπουργείο ως Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο θα σου πουν.

Αυτοί έχουν παιδοψυχίατρο, λογοπαιδικό, δάσκαλο (απαραίτητο από το Νοέμβριο του 12 για να ισχύει το χαρτί τους) και άλλες ειδικότητες που χρειάζονται και μπορούν να αξιολογήσουν το παιδί τόσο νοητικά όσο και εκπαιδευτικά, λογοπαιδικά κλπ και να βγάλουν γνωμάτευση.

Τα ΚΕΔΔΥ αξιολογούν ψυχολογικά-νοητικά και εκπαιδυετικά, εκτός αν έχουν και άλλες ειδικότητες (το δικό μας π.χ. δεν έχει, και αν χρειάζεται κάνει παραπομπές σε ΙΠ).

 

Η διαφορά είναι ότι τα ΚΕΔΔΥ μαζί με τη γνωμάτευση δίνουν και εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπάιδευσης, που περλαμβάνει στόχους και νεδεικτικές δρατσηριότητες για το κάθε παιδί. Πράγματα που μπορούν να δουλευτούν στο σχολείο και στο σπίτι.

 

Και φυσικά πάντα το τι βοήθεια θα πάρει το παιδί στο σχολείο, εξαρτάται από τους εκπαιδευτικούς που θα στείλει το υπουργείο. Αλλιώς, το παιδί μένει στη γενική τάξη, με άλλα 20 παιδιά, και δεν δουλεύεται εκ των πραγμάτων όπως χρειάζεται

 

Ευχαριστώ πάρα πολύ για τον κόπο & το χρόνο σου!

Στις 16 του μήνα έχουμε(όπως είχα πει) ραντεβού στην Πεντέλη με την κ.Νικολάου & να δούμε τι θα γίνει.Αν μου δώσουν κάποιο χαρτί & προλάβω να το προσκομίσω μέχρι που να ανοίξουν τα σχολεία η δ/ντρια μου είπε ότι μπορεί να έχουμε & ειδικό δάσκαλο για τη νεα χρονιά.

Link to comment
Share on other sites

Τα ΚΕΔΔΥ δεν μπορούν να κάνουν διάγνωση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών σε τέτοια ηλικία. Μπορούν όμως, να τον δουν, να επισημάνουν τις δυσκολίες του και να φτιάξουν ένα εκπαιδυετικό πρόγραμμα (ΕΠΕ) που θα ακολουθηθεί το σχολείο. Επίσης, μπορούν να προτείνουν τη φοίτηση σε τμήμα ένταξης, να καθορίσουν τις ώρες/εβδομάδα που θα είναι σε αυτό και να προτείνουν άλλες θεραπείες που μπορεί να χρειαστούν.

 

Αυτή είναι η δουλειά τους!

 

Θα πας, λοιπόν, εκεί και θα κάνεις αίτηση αξιολόγησης του παιδιού. Θα σου ορίσουν ραντεβού όταν έρθει η σειρά σας και θα κάνεις τα ραντεβού. Και από εκεί και πέρα θα ακολουθήσεις αυτό που θα σου πουν.

 

(είμαι εκπαιδευτικός σε ΚΕΔΔΥ)

Καλησπέρα!

Πήγαμε σήμερα. 'Ηταν ένας υπάλληλος όλος κ όλος εκεί, μου είπε ότι λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, δε ξέρει τίποτα, τα στοιχεία του γιού μου τα βρήκε καταχωρημένα σε φάκελο, λέει άμα είναι η ώρα θα σε ειδοποιήσουν αυτοί κ αυτό ήταν όλο. 'Αδικα ταλαιπώρησα το μικρό στους δρόμους, δουλειά δεν έγινε... Κ σκέφτομαι, μήπως να πάω στο ΚΕΔΔΥ του διπλανού νομού μήπως κ κάνω δουλειά; Γιατί εδώ δεν το βλέπω...

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα!

Πήγαμε σήμερα. 'Ηταν ένας υπάλληλος όλος κ όλος εκεί, μου είπε ότι λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, δε ξέρει τίποτα, τα στοιχεία του γιού μου τα βρήκε καταχωρημένα σε φάκελο, λέει άμα είναι η ώρα θα σε ειδοποιήσουν αυτοί κ αυτό ήταν όλο. 'Αδικα ταλαιπώρησα το μικρό στους δρόμους, δουλειά δεν έγινε... Κ σκέφτομαι, μήπως να πάω στο ΚΕΔΔΥ του διπλανού νομού μήπως κ κάνω δουλειά; Γιατί εδώ δεν το βλέπω...

 

Μια χαρά σου τα είπε ο συνάδελφος.

 

Μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου τα ΚΕΔΔΥ λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας. Δηλαδή είναι 1 άτομο εκεί και σηκώνει τηλέφωνα, παίρνει έντυπα από γονείς κλπ. Αξιολογήσεις δεν γίνονται στη διάρκεια του προσωπικού ασφαλείας.

 

Επίσης, τα ΚΕΔΔΥ δεν είναι σαν ένα γιατρό ή μια υπηρεσία που πας και περιμένεις να σε δούνε. Κάνεις αίτηση, μπαίνεις σε λίστα αναμονής και όταν έρθει η σειρά σου, σε παίρνουν τηλέφωνο και σου κλείνουν ραντεβού. Ένα ραντεβού είναι για τους γονείς με κοινωνικό λειτουργό, ένα είναι για το παιδί με εκπαιδευτικό και ένα για το παιδί με ψυχολόγο. Αν χρειαστεί γίνονται και άλλα ραντεβού.

 

Δεν μπορείς να πας σε όποιο ΚΕΔΔΥ θες, παρά μόνο στο ΚΕΔΔΥ που ανήκεις σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πάρα πολύ για τον κόπο & το χρόνο σου!

Στις 16 του μήνα έχουμε(όπως είχα πει) ραντεβού στην Πεντέλη με την κ.Νικολάου & να δούμε τι θα γίνει.Αν μου δώσουν κάποιο χαρτί & προλάβω να το προσκομίσω μέχρι που να ανοίξουν τα σχολεία η δ/ντρια μου είπε ότι μπορεί να έχουμε & ειδικό δάσκαλο για τη νεα χρονιά.

 

Αν πάρεις χαρτί που προτείνει Τμήμα Ένταξης για το παιδί και δεν υπάρχει ΤΕ στο σχολείο σας, θα κάνεις μεταγραφή σε άλλο σχολείο όπου θα υπάρχει ΤΕ.

Φέτος είναι πολύ δύσκολο (για να μην πω αδύνατο) να προσληφθούν αναπληρωτές ειδικής αγωγής όπου δεν υπάρχουν ιδρυμένα ΤΕ (και όπου υπάρχουν είναι δύσκολο, αλλά όσο ζω ελπίζω).

 

Αν η πρόταση είναι για Παράλληλη Στήριξη, όσο πιο νωρίς γίνει η αίτηση τόσο καλύτερα. Η προθεσμία είναι μέχρι 20 Οκτωβρίου, και είναι απαραίτητη η γνωμάτευση ΚΕΔΔΥ που θα προτείνει παράλληλη στήριξη για το παιδί. Η αίτηση μπορεί να γίνει και απευθείας στην πρωτοβάθμια, μιας και τώρα τα σχολεία είναι κλιεστά.

Link to comment
Share on other sites

Αν πάρεις χαρτί που προτείνει Τμήμα Ένταξης για το παιδί και δεν υπάρχει ΤΕ στο σχολείο σας, θα κάνεις μεταγραφή σε άλλο σχολείο όπου θα υπάρχει ΤΕ.

Φέτος είναι πολύ δύσκολο (για να μην πω αδύνατο) να προσληφθούν αναπληρωτές ειδικής αγωγής όπου δεν υπάρχουν ιδρυμένα ΤΕ (και όπου υπάρχουν είναι δύσκολο, αλλά όσο ζω ελπίζω).

 

Αν η πρόταση είναι για Παράλληλη Στήριξη, όσο πιο νωρίς γίνει η αίτηση τόσο καλύτερα. Η προθεσμία είναι μέχρι 20 Οκτωβρίου, και είναι απαραίτητη η γνωμάτευση ΚΕΔΔΥ που θα προτείνει παράλληλη στήριξη για το παιδί. Η αίτηση μπορεί να γίνει και απευθείας στην πρωτοβάθμια, μιας και τώρα τα σχολεία είναι κλιεστά.

 

Εμας μας είπε η δ/τρια να προσκομμίσουμε το χαρτί γιατί είναι & άλλα 2ή3 παιδάκια οπότε θέλει άλλο ένα ακόμα για να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες.Τώρα τι να πω έτσι μου είπε & απλά σας τα μεταφέρω.Μακάρι να βγει άκρη,θέλω να πιστευω.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Εμας μας είπε η δ/τρια να προσκομμίσουμε το χαρτί γιατί είναι & άλλα 2ή3 παιδάκια οπότε θέλει άλλο ένα ακόμα για να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες.Τώρα τι να πω έτσι μου είπε & απλά σας τα μεταφέρω.Μακάρι να βγει άκρη,θέλω να πιστευω.

 

 

Η διευθύντρια θα κπανει ενέργειες με βάση το νόμο που λέει ότι αν σε ένα σχολείο υπάρχουν 5 (ή 4, δεν θυμάμαι καλά) παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, τότε λειτουργεί τμήμα ένταξης.

 

Το θέμα είναι ότι εδώ και κάποια χρόνια (4 νομίζω) δεν ιδρύεται κανένα τμήμα. Μάλιστα πέρυσι, δεν ζήτησαν καν προτάσεις για νέα ΤΕ. Στη δική μου περιοχή, ήμασταν τυχεροί και μπορούσαμε με δασκάλους ειδικής αγωγής που προσλαμβανόταν και "περίσσευαν" να καλύψουμε κάποια άτυπα ΤΕ. Του χρόνου οι προσλήψεις θα είναι ελάχιστες......

 

Μακάρι να γίνουν αν΄τιθετα τα πράγματα και να διαψευστώ!

Link to comment
Share on other sites

Η διευθύντρια θα κπανει ενέργειες με βάση το νόμο που λέει ότι αν σε ένα σχολείο υπάρχουν 5 (ή 4, δεν θυμάμαι καλά) παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, τότε λειτουργεί τμήμα ένταξης.

 

Το θέμα είναι ότι εδώ και κάποια χρόνια (4 νομίζω) δεν ιδρύεται κανένα τμήμα. Μάλιστα πέρυσι, δεν ζήτησαν καν προτάσεις για νέα ΤΕ. Στη δική μου περιοχή, ήμασταν τυχεροί και μπορούσαμε με δασκάλους ειδικής αγωγής που προσλαμβανόταν και "περίσσευαν" να καλύψουμε κάποια άτυπα ΤΕ. Του χρόνου οι προσλήψεις θα είναι ελάχιστες......

 

Μακάρι να γίνουν αν΄τιθετα τα πράγματα και να διαψευστώ!

 

Όταν πάρουμε το χαρτί & το πάμε στο σχολείο,για ότι ενέργειες γίνουν θα ενημερώσω άμεσα!

 

Την κ.Νικολάου που είναι υπεύθυνη εκεί την ξέρετε;

Link to comment
Share on other sites

Όταν πάρουμε το χαρτί & το πάμε στο σχολείο,για ότι ενέργειες γίνουν θα ενημερώσω άμεσα!

 

Την κ.Νικολάου που είναι υπεύθυνη εκεί την ξέρετε;

 

Hunter είσαι σίγουρη ότι το σχολείο δέχεται διάγνωση αναπτυξιακού τμήματος δημόσιου νοσοκομείου, στην προκειμένη περίπτωση το Πεντέλης?Μήπως ζητάει αποκλειστικά διάγνωση ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή ΚΕΔΔΥ?Δεν το γνωρίζω απλά ρωτώ.Εμάς πάντως για να δεχτεί το ασφαλιστικό ταμείο τις αποδείξεις λογοθεραπείας του γιου μου , απαιτούσε γνωμάτευση ιατροπαιδαγωγικού ή ΚΕΔΔΥ.

Την Νικολάου την επισκέφθηκα όταν ο γιος μου ήταν 2 ετών και 9 μηνών λόγω καθυστέρησης ομιλίας.Επίσης πρόσφατα την επισκέφθηκε και στενό συγγενικό μου πρόσωπο για το παιδάκι του.Ό,τι θέλεις πες μου.

Link to comment
Share on other sites

Μια χαρά σου τα είπε ο συνάδελφος.

 

Μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου τα ΚΕΔΔΥ λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας. Δηλαδή είναι 1 άτομο εκεί και σηκώνει τηλέφωνα, παίρνει έντυπα από γονείς κλπ. Αξιολογήσεις δεν γίνονται στη διάρκεια του προσωπικού ασφαλείας.

 

Επίσης, τα ΚΕΔΔΥ δεν είναι σαν ένα γιατρό ή μια υπηρεσία που πας και περιμένεις να σε δούνε. Κάνεις αίτηση, μπαίνεις σε λίστα αναμονής και όταν έρθει η σειρά σου, σε παίρνουν τηλέφωνο και σου κλείνουν ραντεβού. Ένα ραντεβού είναι για τους γονείς με κοινωνικό λειτουργό, ένα είναι για το παιδί με εκπαιδευτικό και ένα για το παιδί με ψυχολόγο. Αν χρειαστεί γίνονται και άλλα ραντεβού.

 

Δεν μπορείς να πας σε όποιο ΚΕΔΔΥ θες, παρά μόνο στο ΚΕΔΔΥ που ανήκεις σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας.

Α, τώρα κατάλαβα, δηλαδή δε λειτουργούν το καλοκαίρι, όπως κ τα σχολεία, δε το ήξερα. Νόμισα ότι έπρεπε να πάω ώστε να μου πουν πχ συγκεκριμένη ημερομηνία του ραντεβού, για να ξέρω πότε περίπου θα πρέπει να πάμε, επειδή έχω ακούσει από άλλες μαμάδες ότι καθυστερούν 2 χρόνια τα ραντεβού εδώ.

Επίσης, μια γυναίκα μου είχε πει ότι το γιο της που πάει λύκειο κ είχε δυσλεξία τον είχε πάει στο δίπλα νομό κ μέσα σε λίγους μήνες τους κάλεσαν ενώ εδώ περίμενε κ τίποτα, γι'αυτό το είπα, μήπως γίνεται. Επειδή γενικά ο νομός μας είναι παραμελημένος κ πολλές υπηρεσίες μας τις κλείνουν ή υπολειτουργούν...

Τέλος πάντων, έχουμε πιάσει τις "χαρούμενες διακοπές" που μας αρέσουν κ εξασκούμαστε προς το παρών κ όσο για τα υπόλοιπα, βλέπουμε τι θα γίνει... :D

Link to comment
Share on other sites

Α, τώρα κατάλαβα, δηλαδή δε λειτουργούν το καλοκαίρι, όπως κ τα σχολεία, δε το ήξερα. Νόμισα ότι έπρεπε να πάω ώστε να μου πουν πχ συγκεκριμένη ημερομηνία του ραντεβού, για να ξέρω πότε περίπου θα πρέπει να πάμε, επειδή έχω ακούσει από άλλες μαμάδες ότι καθυστερούν 2 χρόνια τα ραντεβού εδώ.

Επίσης, μια γυναίκα μου είχε πει ότι το γιο της που πάει λύκειο κ είχε δυσλεξία τον είχε πάει στο δίπλα νομό κ μέσα σε λίγους μήνες τους κάλεσαν ενώ εδώ περίμενε κ τίποτα, γι'αυτό το είπα, μήπως γίνεται. Επειδή γενικά ο νομός μας είναι παραμελημένος κ πολλές υπηρεσίες μας τις κλείνουν ή υπολειτουργούν...

Τέλος πάντων, έχουμε πιάσει τις "χαρούμενες διακοπές" που μας αρέσουν κ εξασκούμαστε προς το παρών κ όσο για τα υπόλοιπα, βλέπουμε τι θα γίνει... :D

 

 

Δεν είναι ακριβώς όπως τα σχολεία. Τα σχολεία κλέινουν 21 Ιουνίου (τα δημοτικά) και ξανανοίγουν 1 Σεπτεμβρίου. Τα ΚΕΔΔΥ δεν κλείνουν ως υπηρεσία (παρά μόνο στις επίσημες αργίες), αλλά δεν μπορούν να γίνουν αξιολογήσεις και διεπιστημονικές ομάδες.

 

Επίσης, δεν μπορούν να σου πουν πότε θα είναι το ραντεβού σου. Συνήθως δεν έχουν πλήρες προσωπικό, και δεν ξέρουν πότε θα έχουν. Μπορούν να σου πουν περίπου πότε θα δουν το παιδί, με βάση το πόσοι προηγούνται. π.χ. στο ΚΕΔΔΥ που είμαι εγώ, ξέρουμε από τώρα ότι για την π΄ρωτη ανάθεση του Σεπτεμβρίου υπάρχουν 3 νήπια. Σε κάθε ανάθεση εγώ βλέπω μέχρι 6 παιδιά. Οπότε, αν έρθουν άλλα 4 (σύνολο 7), το τελευταίο θα το δω γύρω στα τέλη Σεπτεμβρίου, καθώς υπάρχει και κοινωνικός λειτουργός και ψυχολόγος. Αν δεν υπήρχε ψυχολόγος ή ΚΛ, δεν θα μπορούσα να δω κανένα από τα παιδιά (ούτε και τα 3 που είναι ήδη στη λίστα) καθώς δεν θα υπήρχε ομάδα. Απλά θα περιμέναμε να έρθει αναπληρωτής ψυχολόγος ή ΚΛ.

 

Σε άλλο νομό μπορείς να πας αν δεν υπάρχει κάποιος της ειδικότητας που χρειάζεται στο δικό σου νομό. Αν δεν υπάρχει π.χ. φιλόλογος για ένα παιδί δευτεροβάθμιας. Και εκεί μπαίνεις σε λίστα αναμονής και το παιδί αξιολογείται όταν έρθει η σειρά του. Δεν έχει δηλαδή προτεραιότητα επειδή είναι από άλλο νομό.

 

Εμείς στα μόνα παιδιά που δίνουμε προτεραιότητα είναι στα παιδιά Γ Λυκείου και αυτό γύρω στα Χριστούγεννα, προκειμένου να προλάβουν τις προθεσμίες για εξετάσεις κλπ

 

Τέλος, για την μεγάλη αναμονή που ανέφερες....και μεις στη δευτεροβάθμια έχουμε μια τεράστια λίστα. Για 2 χρόνια δεν υπήρχε εκπαιδευτικός και φέτος είχαμε κάποιον με υπερωριακή απασχόληση για 5 ώρες την εβδομάδα. Μια αξιολόγηση παιδιού από εκπαιδευτικό (διαδικασία "εξέτασης", ανάλυση, γράψιμο, διεπιστημονική ομάδα, σύνταξη εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, απόδοση) διαρκεί περίπου 8 ώρες. Οπότε ένα παιδί στον εκπαιδευτικό ήταν για 2 εβδομάδες, και σε κάθε ανάθεση (3 εβδομάδων) έβλεπε 2 παιδιά (8+8=16 ώρες (στο περίπου πάντα γιατί δεν είμαστε με το ρολόι στο χέρι) και πληρωνόταν για 15). Το αποτέλεσμα; Έκλεισε η χρονιά και η λίστα της δευτεροβάθμιας απαριθμεί 57 παιδιά. Πότε θα τελειώσει; Αν δεν έρθουν 2 εκπαιδευτικοί full time του χρόνου να δουλέυουν εντατικά, δεν πρόκειται να τελειώσει.....

Link to comment
Share on other sites

Hunter είσαι σίγουρη ότι το σχολείο δέχεται διάγνωση αναπτυξιακού τμήματος δημόσιου νοσοκομείου, στην προκειμένη περίπτωση το Πεντέλης?Μήπως ζητάει αποκλειστικά διάγνωση ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή ΚΕΔΔΥ?Δεν το γνωρίζω απλά ρωτώ.Εμάς πάντως για να δεχτεί το ασφαλιστικό ταμείο τις αποδείξεις λογοθεραπείας του γιου μου , απαιτούσε γνωμάτευση ιατροπαιδαγωγικού ή ΚΕΔΔΥ.

 

Τα Ιατροπαιδαγωγικά που είναι αναγνωρισμένα από το Υπουργείο Παιδέιας βρίσκονται εδώ

http://www.dyslexia-goneis.gr/view_site.asp?mcid=16&cid=35&ns=1

Link to comment
Share on other sites

Hunter είσαι σίγουρη ότι το σχολείο δέχεται διάγνωση αναπτυξιακού τμήματος δημόσιου νοσοκομείου, στην προκειμένη περίπτωση το Πεντέλης?Μήπως ζητάει αποκλειστικά διάγνωση ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή ΚΕΔΔΥ?Δεν το γνωρίζω απλά ρωτώ.Εμάς πάντως για να δεχτεί το ασφαλιστικό ταμείο τις αποδείξεις λογοθεραπείας του γιου μου , απαιτούσε γνωμάτευση ιατροπαιδαγωγικού ή ΚΕΔΔΥ.

Την Νικολάου την επισκέφθηκα όταν ο γιος μου ήταν 2 ετών και 9 μηνών λόγω καθυστέρησης ομιλίας.Επίσης πρόσφατα την επισκέφθηκε και στενό συγγενικό μου πρόσωπο για το παιδάκι του.Ό,τι θέλεις πες μου.

 

Έτσι μου είπε η δ/ντρια,επειδή είναι & άλλα παιδιά αν πάμε το χαρτί θα μπορέσει να ζητήσει δάσκαλο.Τώρα τι να πω δεν πιστεύω να εννοούσε άλλα.....

Μιας & την επισκεφθηκες ποια είναι η γνώμη σου;

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Έτσι μου είπε η δ/ντρια,επειδή είναι & άλλα παιδιά αν πάμε το χαρτί θα μπορέσει να ζητήσει δάσκαλο.Τώρα τι να πω δεν πιστεύω να εννοούσε άλλα.....

Μιας & την επισκεφθηκες ποια είναι η γνώμη σου;

Ευχαριστώ.

Hunter εγώ έμεινα ικανοποιημένη.Ο γιος μου ήταν 2 1/2 ετών και δεν μιλούσε , μόνο μαμά-μπαμπά.Η αξιολόγηση κράτησε περίπου 45-50 λεπτά.Μας είδε αρχικά μια άλλη γιατρός ,πιθανώς βοηθός της.Του έκαναν τα σχετικά τεστ-δοκιμασίες και κατά τα τελευταία 10 λεπτά μπήκε και η Νικολάου , η οποία τότε συμμετείχε ενεργά στην διαδικασία(ρωτούσε το παιδί ,έδινε εντολές κλπ.).Μετά την εξέταση , μας μίλησε περίπου 10 λεπτά εξηγώντας την διάγνωση της , δίνοντας οδηγίες και πρόγνωση.Δεν σε αφήνει να ρωτάς πολλά-πολλά ,πάντως λόγω πείρας το μάτι της κόβει.Στην πρόγνωση της έπεσε 100% μέσα.Η ξαδέρφη πήγε πρόσφατα το 4 1/2 ετών αγοράκι της και ακολουθεί τις οδηγίες της.Μου είπε τα ίδια , πως δηλαδή είναι σαν γιατρός λίγο επιγραμματική στην ομιλία της αλλά την είδε να ξέρει την δουλειά της.

Link to comment
Share on other sites

Hunter εγώ έμεινα ικανοποιημένη.Ο γιος μου ήταν 2 1/2 ετών και δεν μιλούσε , μόνο μαμά-μπαμπά.Η αξιολόγηση κράτησε περίπου 45-50 λεπτά.Μας είδε αρχικά μια άλλη γιατρός ,πιθανώς βοηθός της.Του έκαναν τα σχετικά τεστ-δοκιμασίες και κατά τα τελευταία 10 λεπτά μπήκε και η Νικολάου , η οποία τότε συμμετείχε ενεργά στην διαδικασία(ρωτούσε το παιδί ,έδινε εντολές κλπ.).Μετά την εξέταση , μας μίλησε περίπου 10 λεπτά εξηγώντας την διάγνωση της , δίνοντας οδηγίες και πρόγνωση.Δεν σε αφήνει να ρωτάς πολλά-πολλά ,πάντως λόγω πείρας το μάτι της κόβει.Στην πρόγνωση της έπεσε 100% μέσα.Η ξαδέρφη πήγε πρόσφατα το 4 1/2 ετών αγοράκι της και ακολουθεί τις οδηγίες της.Μου είπε τα ίδια , πως δηλαδή είναι σαν γιατρός λίγο επιγραμματική στην ομιλία της αλλά την είδε να ξέρει την δουλειά της.

 

Ευχαριστώ πάρα πολύ!!

Θα σας πω & γω τις δικές μας εντυπώσεις την Τρίτη!

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...