Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Είναι ενδιαφέρον αυτό το θέμα συζήτησης στο Parents.org.gr; Μοιράσου το με μια φίλη ή έναν φίλο!

Επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο?


nihai

Recommended Posts

Καλησπέρα σας,

 

Η κόρη μου είναι τώρα 5,5 ετών. Εδώ και ένα χρόνο κάνει εργοθεραπεία, καθώς είχαν εντοπιστεί δυσκολίες στο κράτημα του μολυβιού της, καθώς και στην προσοχή/οργάνωσή της.

Το feedback που είχαμε μέχρι αυτή τη στιγμή από την εργοθεραπεία ήταν ότι όλα έβαιναν καλώς. Αυτό, σε συνδυασμό με την πολύ καλή εικόνα που έχουμε στο σπίτι με το παιδί μας είχαν καθησυχάσει και μάλιστα περιμέναμε ότι θα μειώναμε τις εργοθεραπείες και θα τις κάναμε μόνο συντηρητικά, ώστε να μη δυσκολευτεί. 

 

Το σχολείο στο οποίο πάει θεωρείται αυστηρό και δίνει μεγάλη έμφαση στα γερμανικά.

Από την αρχή μας είχαν επισημάνει ότι η μικρή δυσκολεύεται να μπει στους ρυθμούς της τάξης, δεν προσέχει όσο θα ήθελαν, αλλά είναι πολύ συνεργάσιμη και πρόθυμη και ότι μαθαίνει εύκολα. Αυτά σημείωσαν και στον "έλεγχο" που πήραμε πριν τα Χριστούγεννα.

 

Πέρσι το Μάρτιο, ο αναπτυξιολόγος που είδαμε για να μας δώσει τη γνωμάτευση για την έργο, μας είχε συστήσει να κάνουμε φέτος το Μάρτιο τεστ σχολικής ετοιμότητας. Μας είχε πει ότι το προτείνει καθώς οι δυσκολίες της μικρής αποτελούν ένδειξη, αλλά συγκεκριμένα είχε πει "δε νομίζω να έχει θέμα, έχει πολύ καλό γνωστικό δυναμικό". Όταν ρωτήσαμε αν πρέπει να την ξαναδεί είπε όχι ξακάθαρα. Μάλιστα μας είπε ότι η έργο ήταν ήδη "υπέρ αρκετή".

 

Φέτος λοιπόν κατά τα Χριστούγεννα, ρώτησα τόσο τη νηπιαγωγό, όσο και την εργοθεραπεύτρια, αν θεωρούν το τεστ απαραίτητο. Και οι 2 απάντησαν όχι - συμφωνώντας ουσιαστικά με αυτό που είχαμε εμείς υπόψιν.

 

Ωστόσο στην τελευταία συνάντηση με το σχολείο τα πράγματα άλλαξαν. Μας είπαν ότι θεωρούν το τεστ απαραίτητο, ώστε να εντοπιστούν τομείς στους οποίους έχει δυσκολία η μικρή και να αντιμετωπιστούν έγκαιρα. 

 

Η εργοθεραπεύτριά της εξεπλάγη και ζήτησε από την ιδιοκτήτρια του Κέντρου να μιλήσει με το σχολείο (έτσι ορίζουν οι κανόνες του Κέντρου).

Εκείνη μας είπε σήμερα ότι πρέπει το παιδί όχι απλά να κάνει τεστ σχολικής ετοιμότητας - μάλιστα όχι το Α τεστ που μας είχε πει ο αναπτυξιολόγος- αλλά να περάσει από αξιολόγηση σε Ιατροπαιδαγωγικό και μας έκανε και μια εισαγωγή στα πλεονεκτήματα της επαναφοίτησης.

 

Έχουμε πελαγώσει. Από τη μια έχουμε ένα παιδάκι πολύ χαρούμενο, που της αρέσει πολύ που μαθαίνει όλα αυτά τα πράγματα, ξέρει τις φωνές και τα σύμβολα όλων των γραμμάτων, κάνει συλλαβές, τρελαίνεται για τα γερμανικά και ανυπομονεί να πάει στην πρώτη και από την άλλη έχουμε τις απόψεις (και μάλιστα όχι σταθερές) ειδικών. Δεδομένο είναι ότι αυτό που μας νοιάζει είναι να είναι καλά η μικρή μας.

 

Να το κάνουμε το τεστ? Να την υποβάλλουμε σε αυτό? Να πάρουμε άλλη γνώμη? Θα το μπερδέψουμε χειρότερα το πράγμα? Να αλλάξουμε σχολείο, ώστε να πάμε σε ένα λιγότερο απαιτητικό πλαίσιο?

 

Οποιαδήποτε γνώμη/εμπειρία/καθοδήγηση πολύτιμη.

 

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


  • Απαντήσεις 197
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Δυστυχώς συναναστρεφεστε με ανθρώπους -σχολείο και κέντρο- που κερδίζουν απο εσάς σε οικονομικό επίπεδο. Επομενως σίγουρα μπαίνουν δεύτερες σκέψεις.

 Η πιο σωστή άποψη απο αυτα που γράψατε, ηταν να αξιολογηθείτε απο ιατρόπαιδαγωγικό κέντρο. Ειναι οι μόνοι επίσημοι φορείς στην Ελλαδα με καλούς επιστήμονες, χωρις να έχουν όφελος απο το τι τελικα θα επιλέξετε να κάνετε. Αυτο σημαίνει οτι παίρνετε την διάγνωση  και εσεις αποφασίζετε αν θα την χρησιμοποιήσετε, αν αναφέρει επαναφοιτηση ή όχι.

 Αυτός ειναι για το τρέχον έτος ο πίνακας και κλείνετε ραντεβού οσο το δυνατον πιο σύντομα καθώς ειναι τεράστια η αναμονη.

 

http://dipe-a-athin.att.sch.gr/images/symbouloi_eid.agwg/February_2018/ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ_ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ_02_2018.xlsx

Link to comment
Share on other sites

Εγω θα επαιρνα τηλεφωνο να κλεισω ραντεβου στο ΚΕΔΔΥ ή στο ιατροπαιδαγωγικο κεντρο. Εκει κανουν καποια τεστ και βγαινει διαγνωση. Αναλογα τα αποτελεσματα θα επραττα. Αλλωστε βγαινοντας η διαγνωση παντα εχουν οδηγιες για το σχολειο.  Παρε ομως την Δευτερα τηλεφωνο να κλεισεις ραντεβου γιατι τα ραντεβου γενικα καθυστερουν αν και νομιζω οτι καποια παιδια εχουν προτεραιοτητα, πχ νηπιου που  θα πανε δημοτικου,, εκτης δημοτικου που θα πανε γυμνασιο .

Link to comment
Share on other sites

Πηγαινε στο ΚΕΔΔΥ της περιοχής σου, εξήγησε το πρόβλημα και ρώτησε. Αν τους φανεί σοβαρό θα σας δουν φέτος, αν όχι θα σας πουν να συνεχίσετε ως έχει και να περιμένετε, που μπορεί να πάρει και 2 χρόνια. Τα παιδάκια που έχω δει ως γονιός να κάνουν επαναφοίτηση σε δημόσιο νηπιαγωγείο έχουν πάντως σαφή προβλήματα, δεν είναι δηλαδή τα παιδιά που είναι λίγο πίσω, είναι δηλαδή σαφές και στο απλό παιχνίδι αν τα παρατηρησεις ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα, και οι 2 οικογένειες που προσωπικά γνωρίζω δεν είχαν αμφιβολία και έβλεπαν δυσκολίες και οι ίδιοι.

Μήπως το παιδί δεν ταιριάζει με το συγκεκριμένο σχολείο;

Link to comment
Share on other sites

Τις εργοθεραπείες που κάνατε ποιος σας τις είχε συστήσει; Κάποιος αναπτυξιολόγος; Υπάρχει κάποια διάγνωση;

 

Πάντως να έχεις υπόψη σου ότι επαναφοίτηση γίνεται ΜΟΝΟ με τη συναίνεση των γονέων. Αν εσύ για τον οποιοδήποτε λόγο δεν θες να επαναφοιτήσει δεν μπορούν να σε υποχρεώσουν.

Όπως και να χει, καλό θα ήταν να δεις κάποιον αναπτυξιολόγο σε δημόσιο φορέα, να υπάρχει διάγνωση και μετά αποφασίζεις τι θα κάνεις. Να γνωρίζεις όμως τα δικαιώματά σου.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Καλησπέρα σας, 

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.

Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλα τα ερωτήματα. Τις εργοθεραπείες τις είχε συστήσει αναπτυξιολόγος, με διάγνωση: σημεία ελλειμματικής προσοχής και ανωριμότητα σύλληψης γραφικών εργαλείων-γιατί κατά περίεργο τρόπο η μικρή είχε πάντα πολύ καλή λεπτή κινητικότητα και ήταν πολύ καλή στο ψαλίδι και είχε θέμα μόνο με το μολύβι.

Σχετικά με το ποια εξέταση πρέπει να κάνουμε, όλοι οι ειδικοί (αναπτυξιολόγος και εργοθεραπευτές) συμφωνούν να μην κάνουμε το Α, αλλά μια πιο ευρεία μελέτη ετοιμότητας. Όχι όμως τεστ μαθησιακών, γιατί στην ηλικία αυτή δε μπορεί ακόμα να μπει τέτοια διάγνωση. Διαφωνούσαν όμως στο που. Η έργο έλεγε ΚΕΔΥ / Ιατροπαιδαγωγικό και ο γιατρός έλεγε στο Αττικό.

Πήρα στο ΚΕΔΥ και μου είπαν αυτό ακριβώς που είπατε. Ότι δλδ δεν τους ακούγεται σοβαρό και μου πρότειναν να πάει στο Δημοτικό και να πάμε του χρόνου τα Χριστούγεννα για τεστ μαθησιακών, γιατί έτσι κι αλλιώς τώρα δε θα μας πει κάτι. Αν τώρα επιμένει η έργο, να τους στείλει έκθεση όπου θα εξηγεί γιατί επιμένει. Μύλος εν ολίγοις.

Εμείς τελικά κλείσαμε ραντεβού στο Αττικό.

Το ένστικτό μου λέει να μην το κάνουμε το τεστ, να αφήσουμε το παιδί να προχωρήσει, να αλλάξουμε σχολείο και να τη στηρίξουμε με όλα μας τα μέσα στην πρώτη, αν χρειαστεί. Η αναπτυξιολόγος, την οποία εμπιστευόμαστε πολύ, μου είπε "αφού σου λένε να το κάνεις, δε μπορώ να σου πω να μην το κάνεις". Παρόλα αυτά φοβάμαι ότι όσο ψάχνεις βρίσκεις και μπορεί το παιδάκι να χαντακωθεί χωρίς λόγο.

Αχ, δεν ξέρω...

Να διευκρινίσω, για να μη γίνει παρεξήγηση ότι η συγκεκριμένη αναπτυξιολόγος έχει πλέον πάρει σύνταξη και δεν είναι εκείνη που είδε το παιδί την τελευταία φορά. απλά τυχαίνει να έχουμε επαφή μαζί της και μας συμβουλεύει πάντα.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, nihai είπε:

Καλησπέρα σας, 

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.

Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλα τα ερωτήματα. Τις εργοθεραπείες τις είχε συστήσει αναπτυξιολόγος, με διάγνωση: σημεία ελλειμματικής προσοχής και ανωριμότητα σύλληψης γραφικών εργαλείων-γιατί κατά περίεργο τρόπο η μικρή είχε πάντα πολύ καλή λεπτή κινητικότητα και ήταν πολύ καλή στο ψαλίδι και είχε θέμα μόνο με το μολύβι.

Σχετικά με το ποια εξέταση πρέπει να κάνουμε, όλοι οι ειδικοί (αναπτυξιολόγος και εργοθεραπευτές) συμφωνούν να μην κάνουμε το Α, αλλά μια πιο ευρεία μελέτη ετοιμότητας. Όχι όμως τεστ μαθησιακών, γιατί στην ηλικία αυτή δε μπορεί ακόμα να μπει τέτοια διάγνωση. Διαφωνούσαν όμως στο που. Η έργο έλεγε ΚΕΔΥ / Ιατροπαιδαγωγικό και ο γιατρός έλεγε στο Αττικό.

Πήρα στο ΚΕΔΥ και μου είπαν αυτό ακριβώς που είπατε. Ότι δλδ δεν τους ακούγεται σοβαρό και μου πρότειναν να πάει στο Δημοτικό και να πάμε του χρόνου τα Χριστούγεννα για τεστ μαθησιακών, γιατί έτσι κι αλλιώς τώρα δε θα μας πει κάτι. Αν τώρα επιμένει η έργο, να τους στείλει έκθεση όπου θα εξηγεί γιατί επιμένει. Μύλος εν ολίγοις.

Εμείς τελικά κλείσαμε ραντεβού στο Αττικό.

Το ένστικτό μου λέει να μην το κάνουμε το τεστ, να αφήσουμε το παιδί να προχωρήσει, να αλλάξουμε σχολείο και να τη στηρίξουμε με όλα μας τα μέσα στην πρώτη, αν χρειαστεί. Η αναπτυξιολόγος, την οποία εμπιστευόμαστε πολύ, μου είπε "αφού σου λένε να το κάνεις, δε μπορώ να σου πω να μην το κάνεις". Παρόλα αυτά φοβάμαι ότι όσο ψάχνεις βρίσκεις και μπορεί το παιδάκι να χαντακωθεί χωρίς λόγο.

Αχ, δεν ξέρω...

Να διευκρινίσω, για να μη γίνει παρεξήγηση ότι η συγκεκριμένη αναπτυξιολόγος έχει πλέον πάρει σύνταξη και δεν είναι εκείνη που είδε το παιδί την τελευταία φορά. απλά τυχαίνει να έχουμε επαφή μαζί της και μας συμβουλεύει πάντα.

 

Μέσα στα χρόνια, οι μισοί και βάλε εκπαιδευτικοί που έχω γνωρίσει, δε θα επέλεγα ποτέ να διδάξουν τα παιδιά μου αν είχα επιλογή, ούτε θα έδινα ιδιαίτερη βαρύτητα στο τι λένε. Το λέω ως μαμά αριστούχων μαθητών, και μου πήρε καιρό να καταλάβω πώς και τι να φιλτράρω από οσα μου λένε. Δεν εννοώ ασφαλώς ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί λένε ο,τι τους κατέβει, αλλά τελικά ένα μεγάλο ποσοστό είναι αδιάφοροι και μάλλον σε όλους λένε τα ίδια, ή τέλος πάντων ακολουθούν ελαφρά τη καρδία ένα μπούσουλα που λίγο έχει να κάνει με τις ιδιατερότηες κάθε παιδιού, μία μειοψηφία είναι εντελώς ακατάλληλη να διδάξει και φυσικά μία άλλη μειοψηφία είναι εξαιρετικοί άνθρωποι, με γνώσεις αλλά και προσωπικό ενδιαφέρον.

Στο πρώτο σου παιδί που μπαίνει στο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι δύσκολο να φιλτράρεις τι από όσα σου λένε είναι σοβαρά, πότε εσύ παίρνεις τοις μετρητοίς κάτι που ο εκπαιδευτικός απλά δεν σκέφτηκε και πολύ (είτε καλό είτε κακό), πότε το παιδί απλά δεν ταιριάζει με το δάσκαλο ή και το σχολείο, και πότε πρέπει πράγματι κάτι να κάνεις.

Η συμβουλή μου θα ήταν να ακούς, να συγκρίνεις με το  τι σου έχουν πει άλλοι (άλλοι δάσκαλοι, προπονητές, υπεύθυνοι εξωσχολικών δραστηριοτήτων), να έχεις πάντα στο μυαλό σου τι βλέπεις εσύ για το παιδί στο σπίτι και σε παιχνίδι, και να ακολουθείς το ένστικτό σου.

Αν πάντως στο ΚΕΔΥ σε έδιωξαν, είναι εγκληματικό για εμένα να σκέφτεσαι επανάληψη τάξης.

Link to comment
Share on other sites

Να διευκρινίσω ότι στο ΚΕΔΥ δεν πήγα, μίλησα στο τηλέφωνο. Η ακριβής έκφραση ήταν "αφήστε την να πάει στο δημοτικό και ελάτε μετά τα χριστούγεννα. Όταν τους είπα ότι επιμένει η εργοθεραπεύτρια μου είπαν να τους πάρει τηλέφωνο να εξηγήσει γιατί ή να πάω από εκεί με μια αναφορά δική της για να καταθέσω αίτημα.

 

Ξέροντας το παιδί μου, το να μείνει στο νηπιαγωγείο θα της κάνει μεγάλο κακό. Όταν είναι με μεγαλύτερα παιδιά συμπεριφέρεται κι εκείνη πολύ πιο ώριμα. Όταν είναι με μικρότερα παιδιαρίζει. Και φοβάμαι ότι θα βαρεθεί πολύ. Και φοβάμαι ότι θα καταρρακωθεί που όλες τις οι φίλες θα πάνε στο μεγάλο σχολείο. Η γλυκούλα θέλει να πάρει και γραφείο.

 

Σκέφτομαι καμιά φορά ότι αν εγώ είχα αντιδράσει διαφορετικά στα λόγια της δασκάλας ίσως να είχε μείνει εκεί το πράγμα. Αλλά και στην εργοθεραπεύτρια που επικοινώνησε μαζί της τα ίδια είπε.

 

Μπορώ να τα αγνοήσω όλα αυτά?

 

Ειλικρινά είμαι πελαγωμένη και δυστυχώς με το μπαμπά της μικρής διαφωνούμε κάθετα.

 

Πολύ δύσκολο. Δε μπορώ καν να φανταστώ να πρέπει να πάρουμε τέτοια απόφαση.

Link to comment
Share on other sites

7 ώρες πρίν, nihai είπε:

Να διευκρινίσω ότι στο ΚΕΔΥ δεν πήγα, μίλησα στο τηλέφωνο. Η ακριβής έκφραση ήταν "αφήστε την να πάει στο δημοτικό και ελάτε μετά τα χριστούγεννα. Όταν τους είπα ότι επιμένει η εργοθεραπεύτρια μου είπαν να τους πάρει τηλέφωνο να εξηγήσει γιατί ή να πάω από εκεί με μια αναφορά δική της για να καταθέσω αίτημα.

 

Ξέροντας το παιδί μου, το να μείνει στο νηπιαγωγείο θα της κάνει μεγάλο κακό. Όταν είναι με μεγαλύτερα παιδιά συμπεριφέρεται κι εκείνη πολύ πιο ώριμα. Όταν είναι με μικρότερα παιδιαρίζει. Και φοβάμαι ότι θα βαρεθεί πολύ. Και φοβάμαι ότι θα καταρρακωθεί που όλες τις οι φίλες θα πάνε στο μεγάλο σχολείο. Η γλυκούλα θέλει να πάρει και γραφείο.

 

Σκέφτομαι καμιά φορά ότι αν εγώ είχα αντιδράσει διαφορετικά στα λόγια της δασκάλας ίσως να είχε μείνει εκεί το πράγμα. Αλλά και στην εργοθεραπεύτρια που επικοινώνησε μαζί της τα ίδια είπε.

 

Μπορώ να τα αγνοήσω όλα αυτά?

 

Ειλικρινά είμαι πελαγωμένη και δυστυχώς με το μπαμπά της μικρής διαφωνούμε κάθετα.

 

Πολύ δύσκολο. Δε μπορώ καν να φανταστώ να πρέπει να πάρουμε τέτοια απόφαση.

 

Επειδή είσαι σε ιδιωτικό αυστηρό σχολείο, ίσως έχει το σχολείο μία πίεση που δεν είναι η συνηθισμένη, αλλά σε δημόσια σχολεία, τα παιδιά που επαναλαμβανουν τάξη, ο λόγος είναι προφανής, δεν είναι κάτι που το φιλοσοφεί κανείς και πολύ το "γιατί". Αν εσύ δε βλέπεις κάτι, και αν το παιδί σε ένα άλλο σχολείο δε θα είχε θέμα, αυτό είναι το βασικό που πρέπει να κοιτάξεις. Σε μία τυπική πρώτη δημόσιου σχολείου, υπάρχουν παιδιά που ούτε σε καρέκλα να καθήσουν δεν μπορούν μέχρι τα μέσα της χρονιάς, που λόγω καταγωγής μπαίνουν στο δημοτικό χωρίς ούτε μία λέξη ελληνικών, ή που λόγω μαθησιακών δυσκολιών θα καταφέρουν με κόπο να παραδίδουν τις μισές ή και λιγότερες εργασίες. Και όμως ούτε καν αυτά που σου περιγράφω δεν είναι λόγος επανάληψης τάξης και τελικά με τα χρόνια τα παιδιά εντάσσονται ομαλά, όταν το έχω δει να συμβαίνει την επανάληψη σε δημόσιο, ήταν παιδιά που π.χ. δεν μπορούσαν καθόλου να παίξουν με άλλα, που τελείωσαν την πρώτη χωρίς να μπορέσουν να κατακτήσουν την ανάγνωση κλπ. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι ένα παιδί που "δυσκολεύεται να μπει στο ρυθμό της τάξης" και "παιδιαρίζει" στα 5 ! επαναλαμβάνει την τάξη, τα μισά παιδιά θα επαναλάμβαναν τάξεις. Για να καταλάβεις, ο ένας μου γιος σχεδόν όλο το νήπιο το έβγαλε μη συμμετέχοντας στο μάθημα: τον έβγαζε η δασκάλα έξω (απαράδεκτο για εμένα, αλλά συνέβαινε), του έδινε άλλες εργασίες και δραστηριότητες κλπ. Κανείς δε μας συνέστησε καν αξιολόγηση, και μάλιστα το σχόλιο τότε ήταν "μακάρι να είχαμε τάξεις 10 παιδιών και μεγαλύτερη ελευθερία, να μην πρέπει να ταιριάξουμε τα παιδιά στο ίδιο καλούπι". Υπερκινητικός ποαραμένει και στο δημοτικό, αλλά ακαδημαϊκά και κοινωνικά είναι μπροστά από τους συμμαθητές του.

 

Link to comment
Share on other sites

Δε μπορώ με 100% βεβαιότητα να σου απαντήσω πώς θα ήταν σε άλλο σχολείο.

 

Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι έχω συζητήσει το θέμα με φίλες που έχουν συνομίληκα παιδιά σε σχολεία ιδιωτικά και δημόσια, που ξέρουν το παιδί μας καλά. Όλες ανεξαιρέτως μου έχουν πει ότι στο δικό τους σχολείο δε θα είχε αμφισβητηθεί η ικανότητα της μικρής να προχωρήσει. Σε κάποια θα είχαν επισημανθεί οι δυσκολίες ενώ σε άλλα ούτε καν. Βέβαια καμμία από αυτές τις μαμάδες δεν είναι ειδικός ούτε έχει εξετάσει τη μικρή όπως οι ειδικοί.

 

Τι να πω, το παιδί είναι πολύ χαρούμενο, πολύ κοινωνικό, πολύ γελαστό. Ναι, έχει θέμα (όχι πάντα) με τη συγκέντρωσή της. Ναι, όταν της λέμε "κάνε αυτό-κάνε εκείνο" μπορεί να χαζεύει κάνοντας κάτι άλλο. Ναι, καμιά φορά τρώει τα μαλλιά της ή το μολύβι (γιατί και αυτό μας το επισήμαναν από το σχολείο!).

 

Αλλά της αρέσει να μαθαίνει συνέχεια πράγματα, να ρωτάει, να φτιάχνει ιστορίες, να πηγαίνει σχολείο.

 

Ξέρω ότι οι ειδικοί βλέπουν πράγματα που εμείς μπορεί να μη διακρίνουμε. Ξέρω επίσης ότι αν μπούμε στο κόσκινο όλοι κάτι θα μας βρουν.

 

Αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες αλλά φοβάμαι μην τη χαντακώσουμε :(:(:( 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

On 27/2/2018 at 5:09 ΜΜ, nihai είπε:

Το ένστικτό μου λέει να μην το κάνουμε το τεστ, να αφήσουμε το παιδί να προχωρήσει, να αλλάξουμε σχολείο και να τη στηρίξουμε με όλα μας τα μέσα στην πρώτη, αν χρειαστεί. Η αναπτυξιολόγος, την οποία εμπιστευόμαστε πολύ, μου είπε "αφού σου λένε να το κάνεις, δε μπορώ να σου πω να μην το κάνεις". Παρόλα αυτά φοβάμαι ότι όσο ψάχνεις βρίσκεις και μπορεί το παιδάκι να χαντακωθεί χωρίς λόγο.

Αχ, δεν ξέρω...

Να διευκρινίσω, για να μη γίνει παρεξήγηση ότι η συγκεκριμένη αναπτυξιολόγος έχει πλέον πάρει σύνταξη και δεν είναι εκείνη που είδε το παιδί την τελευταία φορά. απλά τυχαίνει να έχουμε επαφή μαζί της και μας συμβουλεύει πάντα.

 

Κατάλαβα για ποια αναπτυξιολόγο λες και είναι πολύ καλή.

 

Όπως διαβάζω όλα αυτά που έγραψες, εγώ στη θέση σου θα έστελνα το παιδί στην Α δημοτικού και όπως λες θα το στήριζα με όλα τα μέσα. Η μόνη περίπτωση που θα σκεφτόμουν επανάληψη της τάξης θα ήταν εάν είχε γεννηθεί στο τέλος της χρονιάς, οπότε και ηλικιακά θα την έπαιρνε... Αν πχ έχει γεννηθεί στο α τριμηνο του έτους μην το συζητάς καν. 

 

Δεν μου λες, η εργοθεραπεύτρια είναι του σχολείου; ή έχει σχέση με το σχολείο; Δεν καταλαβαίνω γιατί επιμένει τόσο. Συνήθως δεν παίρνουν θέση και αν το κάνουν είναι πιο διακριτικά...

Link to comment
Share on other sites

Η μικρή είναι γεννημένη στο τέλος Αυγούστου, οπότε δεν είναι και τόσο μικρούλα. 

 

Για την εργοθεραπεύτρια είναι λίγο μεγάλη ιστορία: δεν είναι του σχολείου. Είναι η ιδιοκτήτρια του κέντρου που κάνουμε εργο - δεν είναι η ίδια που δουλεύει με το παιδί. Η εργοθεραπεύτριά μας, όταν την είχα ρωτήσει μετά τα σχόλια του σχολείου είχε δείξει να εκπλήσσεται και το είχε αποδώσει στην αυστηρότητα του σχολείου.

 

Για να κάνει όμως το παιδί τεστ ετοιμότητας (αρχικά λέγαμε να κάνεο το Α στο κέντρο), έπρεπε να δώσει έγκριση η ιδιοκτήτρια. Με πήρε τηλέφωνο, της είπα πώς έχουν τα πράγματα και μου ζήτησε άδεια να μιλήσει με το σχολείο. Μίλησε μαζί τους και μετά μας είπε ότι πρέπει να κάνουμε τον ενδελεχή έλεγχο και όχι το απλό α τεστ. Να σημειώσω εδώ ότι μίλησε μεν με το σχολείο, αλλά με την θεραπεύτρια του παιδιού δεν είχε μιλήσει-το διασταύρωσα μαζί της.

Link to comment
Share on other sites

Το τεστ Α ή οποιαδήποτε άλλη αξιολόγηση γίνει σε ιδιώτη δεν έχει καμία ισχύ στην εκπαίδευση.

Εάν το παιδί χρειάζεται κάποια βοήθεια, π.χ. να φοιτήσει σε ένα τμήμα ένταξης, είναι απαραίτητη η γνωμάτευση από δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ ή Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο νοσοκομείου). Εάν, δε, χρειάζεται παράλληλη στήριξη, μόνο το ΚΕΔΔΥ μπορεί να την εισηγηθεί.

 

Τέλος, η αξιολόγηση στα ΚΕΔΔΥ είναι δωρεάν και δεν έχουν κανένα όφελος να "βγάλουν" ή όχι κάποιο παιδί με δυσκολίες ή "προβληματικό" (όπως λανθασμένα πολλοί ονομάζουν).

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα.

Το ραντεβού μας είναι στο Τμήμα Εργοθεραπείας του Αττικού Νοσοκομείου, καθώς έτσι μας πρότεινε η αναπτυξιολόγος. Επιπλέον μίλησα τηλεφωνικά με το ΚΕΔΔΥ της περιοχής και η προτροπή τους ήταν να την αφήσουμε να πάει πρώτη και να πάμε του χρόνου για αξιολόγηση. Μου είπαν ότι αν επιμένει η εργοθεραπεύτρια μπορεί να μας δώσει μια έκθεση και να πάμε από εκεί να κάνουμε αίτημα για να μας κλείσουν ραντεβού.

Και εμείς εμπιστευόμαστε τους δημόσιους φορείς σε αυτά τα ζητήματα, καθώς δεν υπάρχει ούτε υπόνοια κερδοσκοπίας.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Ουσιαστικά λοιπόν λες ότι ένα παιδί που δεν έχει περάσει από ΚΕΔΔΥ και παρά τις οδηγίες του ΚΕΔΔΥ, θα ζητήσεις (δε γίνεται αλλιώς, εσύ προσωπικά θα το ζητήσεις) να επαναλάβει το νηπιαγωγείο; Ομολογώ ότι δεν το έχω ξανακούσει, και προσωπικά θα ζούσα για χρόνια με το ερώτημα αν από υπερβάλλοντα ζήλο χαντάκωσα το παιδί. Ασε το να πάει στο Δημοτικό, κατά προτίμηση σε άλλο σχολείο, και εκεί θα φανεί το πρόβλημα αν όντως υπάρχει.

 

Link to comment
Share on other sites

Μα αυτό ακριβώς είναι που με τρελαίνει. Το ΚΕΔΔΥ, η εργοθεραπεύτρια και κυρίως εμείς δε βλέπουμε λόγο να υποβληθεί το παιδί στο τεστ τώρα και άρα να τεθεί εν αμφιβόλω το αν θα προχωρήσει.

 

Όμως το σχολείο, και με βάση τα λεγόμενα του σχολείου, η αναπτυξιολόγος και η επικεφαλής του κέντρου θεωρούν ότι το τεστ πρέπει να γίνει και άρα θέτουν και το ερώτημα αν η μικρή πρέπει να επαναλάβει.

 

Εγώ προσωπικά δε θα της έκανα κανένα απολύτως τεστ. Να αγνοήσω όλους τους παραπάνω; Αυτό είναι το δίλημμα.

Link to comment
Share on other sites

Μπορείς κάλλιστα να αποφασίσεις ως γονέας να επαναλάβει το παιδί το νηπιαγωγείο. Κάνεις μια υπεύθυνη δήλωση  και αυτό είναι!

Αν ήταν το παιδί σε δημόσιο νηπιαγωγείο, θα μπορούσε να το δει και ο/η σύμβουλος νηπιαγωγών και να εκφέρει τη γνώμη του/της για το αν το παιδί είναι έτοιμο για το δημοτικό. Σε ιδιωτικό νομίζω ότι δεν γίνεται.

 

Το να πας σε έναν ιδιωτικό φορέα και να κάνεις ένα τεστ με πολύ αμφίβολα αποτελέσματα πληρώνοντας αδρά.... εσύ αποφασίζεις, αλλά εγώ είμαι πολύ επιφυλακτική. 

Η δική μου γνώμη είναι να κλείσεις ραντεβού σε δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο (όχι σε τμήμα εργοθεραπείας, όπου θα δουν συγκεκριμένα πράγματα στο παιδί) για να δουν το παιδί όλοι οι ειδικοί (και εκπαιδευτικός) και ανάλογα με το θα πουν από εκεί, να πράξεις. Ίσως είναι καλό να περάσεις και από το ΚΕΔΔΥ της περιοχής σου και να κάνεις μια αίτηση για αξιολόγηση και όταν έρθει η σειρά σας, βλέπεις και πράττεις (μπορεί να έρθει και γρήγορα η σειρά σας).

Link to comment
Share on other sites

Εμείς δεν θέλουμε με τίποτα να επαναλάβει το παιδί το νηπιαγωγείο.

 

Αυτό θα το συζητήσουμε μόνο εάν πια τα αποτελέσματα της αξιολόγησης είναι συνταρακτικά υπέρ.

 

Δεν είχα εξ αρχής σκοπό να πάμε σε ιδιωτικό κέντρο για αυτή την αξιολόγηση. Η σύσταση για το αττικό έγινε από τη γιατρό-για αυτό και θα πάμε εκεί. Στο κεδδυ δεν πήγαμε αλλά τηλεφωνικά μας απέτρεψαν.

Link to comment
Share on other sites

6 ώρες πρίν, nihai είπε:

Εμείς δεν θέλουμε με τίποτα να επαναλάβει το παιδί το νηπιαγωγείο.

 

Αυτό θα το συζητήσουμε μόνο εάν πια τα αποτελέσματα της αξιολόγησης είναι συνταρακτικά υπέρ.

 

Δεν είχα εξ αρχής σκοπό να πάμε σε ιδιωτικό κέντρο για αυτή την αξιολόγηση. Η σύσταση για το αττικό έγινε από τη γιατρό-για αυτό και θα πάμε εκεί. Στο κεδδυ δεν πήγαμε αλλά τηλεφωνικά μας απέτρεψαν.

 

Οπότε γιατί ταλαιπωρείστε και ταλαιπωρείτε και το παιδί;

Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πρίν, nihai είπε:

Το ζήτησε το σχολείο και εφόσον το ζήτησε το σχολείο συμφώνησε η αναπτυξιολόγος και η εργο-κι αυτό μας κάνει ν ανησυχούμε.

Το παιδάκι σου φοιτά σε δημόσιο ή ιδιωτικό Νηπιαγωγείο???. Θεωρώ απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό να υποβάλουν μικρά παιδιά και γονείς σε διαχωριστικές διακρίσεις.Στατιστικα έχει αποδειχθεί ότι ο διαχωρισμός αυτός " πρέπει να επαναλάβει την τάξη" έχει αντίκτυπο στην ψυχική συμπεριφορά του παιδιού. Νιώθει υποβαθμισμένο κοινώς. Χείριστο δε όταν το παιδί δεν πάσχει από ακραίες δυσλειτουργίες, παρά μόνο μεμονωμένες συμπεριφορές που σταδιακά εντάσσοντας τα παιδιά στο ηλικιακό τους περιβάλλον ( σχολείο και όχι ξανά νήπια) εξαφανίζονται. 

Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πρίν, nihai είπε:

Το ζήτησε το σχολείο και εφόσον το ζήτησε το σχολείο συμφώνησε η αναπτυξιολόγος και η εργο-κι αυτό μας κάνει ν ανησυχούμε.

 

Aν η πρόταση ερχόταν από αναπτυξιολόγο ή άλλο ειδικό, θα το καταλάβαινα απόλυτα. Δυστυχώς στην περίπτωσή σας, η πρώτη μου ερώτηση θα ήταν πόσα θα βγάλει το σχολείο από την επανάληψη ...

Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πρίν, nihai είπε:

Το ζήτησε το σχολείο και εφόσον το ζήτησε το σχολείο συμφώνησε η αναπτυξιολόγος και η εργο-κι αυτό μας κάνει ν ανησυχούμε.

 

Aν η πρόταση ερχόταν από αναπτυξιολόγο ή άλλο ειδικό, θα το καταλάβαινα απόλυτα. Δυστυχώς στην περίπτωσή σας, η πρώτη μου ερώτηση θα ήταν πόσα θα βγάλει το σχολείο από την επανάληψη ...

 

Δες και εδώ, την άποψη μίας σχολικής συμβούλου:

 

http://www.alfavita.gr/arthron/η-επαναφοίτηση-των-μαθητών-στο-νηπιαγωγείο

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σας,

Κατ' αρχάς σας ευχαριστώ για το

ενδιαφέρον.

Για να απαντήσω τις ερωτήσεις σας, σε ιδιωτικό σχολείο είναι η μικρή μου. Η πρόταση για το τεστ ήρθε από το σχολείο. Η αναπτυξιολόγος συμφώνησε.

Ευχαριστώ για το άρθρο.

Κάνω αυτές τις μέρες μια έρευνα για στοιχεία σχετικά με την επαναφοίτηση.

Link to comment
Share on other sites

Λάβετε μέρος στην συζήτηση

Μπορείτε να δημοσιεύσετε το κείμενό σας τώρα και να ολοκληρώσετε την εγγραφή σας αργότερα. Εάν έχετε ήδη όνομα/λογαριασμό χρήστη, συνδεθείτε τώρα για να δημοσιεύσετε με το όνομα χρήστη σας.
Προσοχή: Η δημοσίευσή σας θα χρειαστεί να εγκριθεί από τους διαχειριστές πριν αναρτηθεί στο φόρουμ.

Guest
Απάντηση σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ο σύνδεσμος εμπεδώθηκε αυτόματα.   Εμφάνιση URL ως απλό σύνδεσμο

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέου...