Jump to content
➔ ParentsCafe.gr
  • Tell a friend

    Love Parents.org.gr? Tell a friend!

δημιουργία φίλων στην Α Δημοτικού


Recommended Posts

κορίτσια καλημέρα σας, 

 

Το παιδί μου πήγε φέτος Α Δημοτικού. Προέρχεται από ιδιωτικό νηπιαγωγείο και πήγαμε σε Δημόσιο σχολείο. Δεν γνωρίζει κανένα παιδάκι από παλιά, σχεδόν όλα είναι από το δημόσιο νηπιαγωγείο της περιοχής,  το οποίο σημαίνει ότι έχουν ήδη δημιουργήσει παρέες μεταξύ τους από πέρσι. Επίσης στην τάξη του υπάρχουν κ πολλά παιδιά που είναι τα αδελφάκια τους σε μεγαλύτερη τάξη,  το οποίο κ αυτό μας δυσκολεύει καθώς και αυτά τα πρωτάκια κάνουν παρέα με τα μεγαλύτερα αδελφάκια τους. 

Είναι πολύ στεναχωρημένος γιατί δεν έχει βρει παρέα για τα διαλείμματα και κάθεται μόνος του. Δεν το περίμενα αυτό, με δεδομένο ότι είναι αρκετά κοινωνικός κ στον παιδικό σταθμό κ στο νηπιαγωγείο που ήταν, ήταν μέσα σε όλα,  με πολλούς φίλους κλπ.

 

Προσέγγισε κ 2 παιδάκια να παίξουν μαζί του κ αυτά τον έδιωξαν..... :-(

 

Καταλαβαίνω ότι ακόμα είναι αρχή,  αλλά είναι όντως νωρίς ? Φαντάζομαι αρκετές μαμάδες θα το έχουν αντιμετωπίσει αυτό. Να μιλήσω στη δασκάλα ?? Να περιμένω λίγο ?  Έχω σκάσει !!! 

 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Όλες το έχουμε περάσει αυτό. Και η δική μου κόρη προερχόμενη από ιδιωτικό νηπιαγωγείο δεν γνώριζε κανένα παιδάκι. Στην αρχή λοιπόν μου έλεγε πως δεν έχει φίλους, πως είναι μόνη της κ.λπ. Όταν μίλησα στη δασκάλα με διαβεβαίωσε πως δεν είναι μόνη της, αντιθέτως πάντα βρίσκεται σε παρέα. Πολύ σύντομα έκανε τη δική της παρέα όπως συμβαίνει με όλα τα παιδιά. Είναι κάτι καινούργιο για αυτά και θα πρέπει να τα ακούμε αλλά και να αφουγκραζόμαστε τις καταστάσεις, γεγονότα που συχνά δε συμβαδίζουν. Όλα καλά θα πάνε σύντομα!

  • Like 2
pJO3p2.pngB6Ndp2.png
Link to comment
Share on other sites

Το ότι τα παιδιά τον έδιωξαν, σε αυτή την ηλικία δε θα πει κάτι, εξήγησέ του να μην το πάρει κατάκαρδα, μπορεί και αυτά να ντρέπονται ή να ήταν απορροφημένα από κάτι. Σύστησέ του να δοκιμάσει να μιλήσει με άλλα παιδάκια που είναι μόνα, ή με πιο μεγάλες παρέες, αν υπάρχουν "ζευγαράκια", δύσκολα  μπαίνει τριτος μέσα. 

Και φυσικά ξεκινήστε playdates ή δείτε αν μαζεύονται παιδιά σε παιδική χαρά κλπ της γειτονιάς.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα annoulen. Και εμείς το έχουμε περάσει αυτό, όπου στην Α΄δημοτικού δεν γνώριζε απολύτως κανέναν. Και επειδή γενικώς είναι ντροπαλό παιδί στην αρχή ήταν μόνη της. Μου έλεγε και εμένα ότι δεν της μιλάνε ή ότι δεν την παίζουν, αλλά κατάλαβα ότι έτσι το αντιλαμβανόταν η ίδια. Έδειχνε και η ίδια ντροπαλή και απόμακρη, οπότε ίσως δίσταζαν και τα άλλα παιδιά να την προσεγγίσουν. Της είπα αν ντρέπεται να κάνει το πρώτο βήμα, ας χαμογελάσει απλώς. Να δείχνει λίγο πιο προσιτή. Και σιγά σιγά πράγματι απέκτησε παρέες και εντάχθηκε πλήρως.

Με τη δασκάλα έχετε κάνει την πρώτη συνάντηση; εγώ θα της έλεγα να βοηθήσει λίγο στο να γνωριστούν τα παιδιά μεταξύ τους εν ώρα μαθήματος. Να βάζει ομαδούλες, να τα βάζει να κάνουν διάλογο κτλ. Στο διάλειμμα ας μην παρέμβει.

Για τα playdates είμαι λίγο επιφυλακτική, μήπως το παιδί νιώσει πίεση. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ όλες για τις απαντήσεις σας. Αρκετά αισιόδοξες. Για τα playdates σε αυτή την φάση κ εγώ είμαι λίγο επιφυλακτική, δηλαδή είναι σαν να του λέω "θα κάνεις φίλο αυτό το παιδί". Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε playdates αλλά με συμμαθητές από τον παιδικό σταθμό και από το νήπιο που μου έλεγε το παιδί (κ που ταιριάζαμε με τις μητέρες φυσικά), δηλαδή το ανάποδο.

 

Με την δασκάλα έχει γίνει η πρώτη συνάντηση αλλά ομαδική, δεν είχαμε μπει σε τέτοιες "λεπτομέρειες",  αλλά θα την δω σίγουρα σε "τετ - α - τετ φάση". Και ναι ΑΡΚΓ,  έχεις δίκιο, όντως στα "ζευγαράκια" είναι πιο δύσκολο να μπει κάποιος "τρίτος".

 

Είναι και τεράστιο το προαύλιο, μου λέει ότι δεν βρίσκει τους συμμαθητές του στο διάλειμμα, τους χάνει μέσα στο χώρο :-(

 

Από την άλλη σκέφτομαι ότι πρέπει πια μόνος του να βρει την άκρη. Ή όχι ?? 

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

19 ώρες πρίν, annoulen είπε:

κορίτσια καλημέρα σας, 

 

Το παιδί μου πήγε φέτος Α Δημοτικού. Προέρχεται από ιδιωτικό νηπιαγωγείο και πήγαμε σε Δημόσιο σχολείο. Δεν γνωρίζει κανένα παιδάκι από παλιά, σχεδόν όλα είναι από το δημόσιο νηπιαγωγείο της περιοχής,  το οποίο σημαίνει ότι έχουν ήδη δημιουργήσει παρέες μεταξύ τους από πέρσι. Επίσης στην τάξη του υπάρχουν κ πολλά παιδιά που είναι τα αδελφάκια τους σε μεγαλύτερη τάξη,  το οποίο κ αυτό μας δυσκολεύει καθώς και αυτά τα πρωτάκια κάνουν παρέα με τα μεγαλύτερα αδελφάκια τους. 

Είναι πολύ στεναχωρημένος γιατί δεν έχει βρει παρέα για τα διαλείμματα και κάθεται μόνος του. Δεν το περίμενα αυτό, με δεδομένο ότι είναι αρκετά κοινωνικός κ στον παιδικό σταθμό κ στο νηπιαγωγείο που ήταν, ήταν μέσα σε όλα,  με πολλούς φίλους κλπ.

 

Προσέγγισε κ 2 παιδάκια να παίξουν μαζί του κ αυτά τον έδιωξαν..... :-(

 

Καταλαβαίνω ότι ακόμα είναι αρχή,  αλλά είναι όντως νωρίς ? Φαντάζομαι αρκετές μαμάδες θα το έχουν αντιμετωπίσει αυτό. Να μιλήσω στη δασκάλα ?? Να περιμένω λίγο ?  Έχω σκάσει !!! 

 

Δεν έχει να κάνει το θέμα του νηπιαγωγείου κατά τη γνώμη μου, αλλά είναι θέμα παιδιού. Προς Θεού, δεν εννοώ ότι το παιδί σου είναι προβληματικό!!! Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να το ενθαρρύνεις να ανοίγεται και να πηγαίνει να μιλάει σε άλλα παιδάκια είτε αυτά το απορρίψουν είτε όχι. Να μη φοβάται δηλαδή κατευθείαν την απόρριψη. Από την άλλη, δε θεωρώ ότι το να μιλήσεις στη δασκάλα θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Στο λέω από προσωπική εμπειρία. Για εμένα το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να το ενθαρρύνεις, όπως σου είπα, να είναι κοινωνικός και να μη δίνει σημασία αν δεν τον θέλουν κάποια παιδιά. Ούτε εγώ ήξερα κανέναν όταν πήγα στο δημοτικό. Στη γειτονιά, δεν υπάρχει κάποιο παιδάκι που να πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο; αν ναι, θα μπορούσαν για αρχή να πηγαίνουν ή να γυρνούν παρέα, συνοδευμένα από κάποιο κηδεμόνα. Μια πολύ καλή ιδέα θα ήταν να το γράψεις σε μια δραστηριότητα που να πηγαίνουν και οι συμμαθητές του, όπως ποδόσφαιρο. Ακόμη κι αν δε βρει παρέα στο σχολείο σίγουρα θα βρει στις δραστηριότητες!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

αντιμετωπισαμε το ιδιο ακριβως προβλημα περισυ...μεχρι και τελος οκτωβρη, στα διαλλειματα καθοταν μοναχος του σε ενα απο τα παγκακια του προαυλιου...δεν ηθελε να παει να ζητησει απο τα παιδακια να παξει μαζι τους "γιατι αν με θελουν θα ερθουν να με φωναξουν..." οτι και να ειπαμε για να του αλλαξουμε γνωμη, αυτος εκει στο παγκακι με την αποψη του...στο μεταξυ εκανε απο οτι μας ειπε,μια προσπαθεια προσεγγισης και εφαγε πορτα....τελικα μια συμμαθητρια του τον ...προσκαλεσε ενα πρωινο να παιξουν,τον ξαναπροσκαλεσε και στο επομενο διαλλειμα και σιγα σιγα τον εβαλε στην παρεα...μεχρι τα χριστουγεννα ειχε ομαλοποιηθει η κατασταση...

η δασκαλα εντος του μαθηματος οργανωνε "παιχνιδακια" μεταξυ των παιδιων για να γνωριστουν καλυτερα...υπηρχαν μερες που γυρνουσε στο σπιτι και μας ελεγε οτι σημερα μονον παιζαμε...τις ωρες αυτες λοιπον, επαιζαν ολα τα παιδακια μαζι χωρις κανενα προβλημα...αλλα στα διαλλειματα παλι τα ιδια,το παγκακι παγκακι...πιθανων να θελουν και τα παιδακια που ηδη εχουν παρεουλες απο το νηπιαγωγειο,το δικο τους χρονο για να γνωρισουν ενα εντελως καινουργιο παιδακι...

τα playdates σε αυτη την φαση προσωπικα τα βρισκω εντελως ακαιρα...προτεινω με βαση την δικη μου εμπειρια, να δωσεις χρονο και στο παιδι σου και στα αλλα παιδακια...και μια κουβεντα με την δασκαλα για το πως βοηθα τα παιδακια να ενταχθουν στην ομαδα....σε εμας πχ νομιζω βοηθησε πολυ αυτο το σκηνικο με το παιχνιδι εντος της ταξης...η κυρια τους μου ειχε πει οτι ειναι ενας τροπος να γνωριστουν τα παιδακια και νομιζω οτι αυτο βοηθησε πολυ στην δικη μας περιπτωση...

 

  • Like 1

εχω εναν μικρο πριγγηπα στην αγκαλια μου...

Link to comment
Share on other sites

πρίν από 8 λεπτά , magdoulini είπε:

αντιμετωπισαμε το ιδιο ακριβως προβλημα περισυ...μεχρι και τελος οκτωβρη, στα διαλλειματα καθοταν μοναχος του σε ενα απο τα παγκακια του προαυλιου...δεν ηθελε να παει να ζητησει απο τα παιδακια να παξει μαζι τους "γιατι αν με θελουν θα ερθουν να με φωναξουν..." οτι και να ειπαμε για να του αλλαξουμε γνωμη, αυτος εκει στο παγκακι με την αποψη του...στο μεταξυ εκανε απο οτι μας ειπε,μια προσπαθεια προσεγγισης και εφαγε πορτα....τελικα μια συμμαθητρια του τον ...προσκαλεσε ενα πρωινο να παιξουν,τον ξαναπροσκαλεσε και στο επομενο διαλλειμα και σιγα σιγα τον εβαλε στην παρεα...μεχρι τα χριστουγεννα ειχε ομαλοποιηθει η κατασταση...

η δασκαλα εντος του μαθηματος οργανωνε "παιχνιδακια" μεταξυ των παιδιων για να γνωριστουν καλυτερα...υπηρχαν μερες που γυρνουσε στο σπιτι και μας ελεγε οτι σημερα μονον παιζαμε...τις ωρες αυτες λοιπον, επαιζαν ολα τα παιδακια μαζι χωρις κανενα προβλημα...αλλα στα διαλλειματα παλι τα ιδια,το παγκακι παγκακι...πιθανων να θελουν και τα παιδακια που ηδη εχουν παρεουλες απο το νηπιαγωγειο,το δικο τους χρονο για να γνωρισουν ενα εντελως καινουργιο παιδακι...

τα playdates σε αυτη την φαση προσωπικα τα βρισκω εντελως ακαιρα...προτεινω με βαση την δικη μου εμπειρια, να δωσεις χρονο και στο παιδι σου και στα αλλα παιδακια...και μια κουβεντα με την δασκαλα για το πως βοηθα τα παιδακια να ενταχθουν στην ομαδα....σε εμας πχ νομιζω βοηθησε πολυ αυτο το σκηνικο με το παιχνιδι εντος της ταξης...η κυρια τους μου ειχε πει οτι ειναι ενας τροπος να γνωριστουν τα παιδακια και νομιζω οτι αυτο βοηθησε πολυ στην δικη μας περιπτωση...

 

 

Ax magdoulini,  το μέχρι τέλος οκτωβρίου μου φαίνεται τραγικό !!! σίγουρα χρειάζεται χρόνος κ σίγουρα κουβέντα με την δασκάλα και σε γενικό επίπεδο (πως τα πάει μαθησιακά δλδ,  που εκεί δεν έχουμε πρόβλημα) κ σε ειδικό επίπεδο. 

πρίν από 21 λεπτά , ΧρύσαΜ είπε:

Δεν έχει να κάνει το θέμα του νηπιαγωγείου κατά τη γνώμη μου, αλλά είναι θέμα παιδιού. Προς Θεού, δεν εννοώ ότι το παιδί σου είναι προβληματικό!!! Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να το ενθαρρύνεις να ανοίγεται και να πηγαίνει να μιλάει σε άλλα παιδάκια είτε αυτά το απορρίψουν είτε όχι. Να μη φοβάται δηλαδή κατευθείαν την απόρριψη. Από την άλλη, δε θεωρώ ότι το να μιλήσεις στη δασκάλα θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Στο λέω από προσωπική εμπειρία. Για εμένα το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να το ενθαρρύνεις, όπως σου είπα, να είναι κοινωνικός και να μη δίνει σημασία αν δεν τον θέλουν κάποια παιδιά. Ούτε εγώ ήξερα κανέναν όταν πήγα στο δημοτικό. Στη γειτονιά, δεν υπάρχει κάποιο παιδάκι που να πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο; αν ναι, θα μπορούσαν για αρχή να πηγαίνουν ή να γυρνούν παρέα, συνοδευμένα από κάποιο κηδεμόνα. Μια πολύ καλή ιδέα θα ήταν να το γράψεις σε μια δραστηριότητα που να πηγαίνουν και οι συμμαθητές του, όπως ποδόσφαιρο. Ακόμη κι αν δε βρει παρέα στο σχολείο σίγουρα θα βρει στις δραστηριότητες!

Είναι θέμα παιδιού συμφωνώ, ο δικός μου είναι αρκετά συνεσταλμένος. όσο για την δραστηριότητα, ήδη τον έχω γράψει σε προγράμματα του Δήμου εντός του σχολείου (από τον σύλλογο γονέων) αλλά δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα.....

 

Σας ευχαριστώ κ τις δύο πάντως για τις απαντήσεις σας. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

συνηθως, η μεταβαση νηπιο η παιδικο σταθμο στο δημοτικο , περιεχει μια ακομα προσαρμογη του παιδιου: απο ενα πιο μικρο χωρο με πιο λιγα παιδακια, σε ενα μεγαλυτερο χωρο με περισσοτερα παιδακια (και βεβαια στην α δημοτικου τα πιο πολλα παιδακια ειναι μεγαλυτερα απο το γιο σου, οχι ιδια ηλικιας οπως στο νηπιο). Λιγο πιο δυσκολα τα πραγματα για το παιδι σου δεδομενου οτι εκανε και την αλλη αλλαγη, απο ιδιωτικο νηπιο σε δημοσιο, με εντελως καινουργια προσωπα εκει.

αποψη μου, να προσπαθησει να το λυσει μονος του. εγω θα παρεμβαινα μονο σε εξτριμ περιπτωσεις ( πχ bullying).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

On 1/10/2017 at 9:37 ΠΜ, antsa είπε:

συνηθως, η μεταβαση νηπιο η παιδικο σταθμο στο δημοτικο , περιεχει μια ακομα προσαρμογη του παιδιου: απο ενα πιο μικρο χωρο με πιο λιγα παιδακια, σε ενα μεγαλυτερο χωρο με περισσοτερα παιδακια (και βεβαια στην α δημοτικου τα πιο πολλα παιδακια ειναι μεγαλυτερα απο το γιο σου, οχι ιδια ηλικιας οπως στο νηπιο). Λιγο πιο δυσκολα τα πραγματα για το παιδι σου δεδομενου οτι εκανε και την αλλη αλλαγη, απο ιδιωτικο νηπιο σε δημοσιο, με εντελως καινουργια προσωπα εκει.

αποψη μου, να προσπαθησει να το λυσει μονος του. εγω θα παρεμβαινα μονο σε εξτριμ περιπτωσεις ( πχ bullying).

 

ναι, τελικά εκεί κατέληξα. να κολυμπήσει μόνος του. πρέπει να το κάνει. ευχαριστώ για την απάντηση. 

Link to comment
Share on other sites

On 1/10/2017 at 9:37 ΠΜ, antsa είπε:

συνηθως, η μεταβαση νηπιο η παιδικο σταθμο στο δημοτικο , περιεχει μια ακομα προσαρμογη του παιδιου: απο ενα πιο μικρο χωρο με πιο λιγα παιδακια, σε ενα μεγαλυτερο χωρο με περισσοτερα παιδακια (και βεβαια στην α δημοτικου τα πιο πολλα παιδακια ειναι μεγαλυτερα απο το γιο σου, οχι ιδια ηλικιας οπως στο νηπιο). Λιγο πιο δυσκολα τα πραγματα για το παιδι σου δεδομενου οτι εκανε και την αλλη αλλαγη, απο ιδιωτικο νηπιο σε δημοσιο, με εντελως καινουργια προσωπα εκει.

αποψη μου, να προσπαθησει να το λυσει μονος του. εγω θα παρεμβαινα μονο σε εξτριμ περιπτωσεις ( πχ bullying).

Αυτό είναι αλήθεια. Και στη δική μας περίπτωση, από ένα μικρό και μαζεμένο νηπιαγωγείο, βρέθηκε σε ένα τεράστιο προαύλιο δημοτικού με πάρα πολλά παιδιά. Όσο να΄ναι, αυτό είναι αγχωτικό από μόνο του. Πόσο μάλλον για ένα ντροπαλό παιδάκι.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...